Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
hacker_2834
15 Temmuz 2008, 03:33
işte ne kadar geride acaba :D:D 598 sayfa geri gitmek :D:D
GorkeM
15 Temmuz 2008, 03:37
Koltuğu etkileyecek kadar vibrasyon olması , garip... Normalde yüksek devirlerde önce peglerde sonra elciklerde hissedilir vibrasyon...
Ben motorun en iyi torkunu verdiği 10.000 devirde vites değiştirirdim , hiçbir rahatsızlık da duymazdım.
Motorunu işini bilen bir servise göstersen fena olmaz.
ruckerpark
15 Temmuz 2008, 03:40
ewet iyi bi servis sorunu nu cozer bencede :)
Juba
15 Temmuz 2008, 03:41
Koltuğu etkileyecek kadar vibrasyon olması , garip... Normalde yüksek devirlerde önce peglerde sonra elciklerde hissedilir vibrasyon...
Ben motorun en iyi torkunu verdiği 10.000 devirde vites değiştirirdim , hiçbir rahatsızlık da duymazdım.
Motorunu işini bilen bir servise göstersen fena olmaz.
10.000 de nası değiştiriyosun motor patlıcak gibi oluyo...:silent:
Bide vites değiştirdikten sonra yani gazı kesip debriyaja bastıktan sonra devir artmaya devam ediyor gaz vermediğim halde 10.000 de atsam yani vitesi motor havaya uçar:silent:
GorkeM
15 Temmuz 2008, 03:44
gazı kesip debriyaja basınca devir mi artıyor?... o da iyi...
ruckerpark
15 Temmuz 2008, 03:49
:silent::silent::silent::silent:
ilginç :silent::silent:
Juba
15 Temmuz 2008, 03:49
gazı kesip debriyaja basınca devir mi artıyor?... o da iyi...
Evet o tarz bişi oluyo.Hatta motorun sahibi sedat abi yani stok tanırsın sen Görkem onun şimdi kardeşinde motor kardeşi de benim ark olur artçı olarak bindim motora kaç kez bu olay başımıza 2 3 kez geldi:silent:
GorkeM
15 Temmuz 2008, 03:51
Bu olay normal değil... sanırım gazı tam kapatmayı unutuyor arkadaşın... Eğer gazı kapatıyorsa her şekilde devir düşer...
1- gaz takılı kalırsa devir artar
2- jigle teli gerilirse devir artar
3- debriyaj kaçırıyorsa motor gitmez devir artar (gazın da açık olması gerek)
Fakat durum bunlardan biri olmadığı için kanımca neden kullanıcı hatası.
Juba
15 Temmuz 2008, 03:53
Bu olay normal değil... sanırım gazı tam kapatmayı unutuyor arkadaşın... Eğer gazı kapatıyorsa her şekilde devir düşer...
1- gaz takılı kalırsa devir artar
2- jigle teli gerilirse devir artar
3- debriyaj kaçırıyorsa motor gitmez devir artar (gazın da açık olması gerek)
Fakat durum bunlardan biri olmadığı için kanımca neden kullanıcı hatası.
Benim tahminim debriyajla ilgili bi problem çünkü bazen vites atmak için ark debriyaja basıp gaz verip öle atıyor ama serviste bişi olmaz yağı değişince düzelir dediler:silent:
ruckerpark
15 Temmuz 2008, 03:54
eet gorkem haklı gazı bırakmıyodur buyuk bı ıhtımal yoksa cok acayıp bı durum
cidden :)
FireStarteR
15 Temmuz 2008, 11:05
hızlı vites değiştirmeye çalışırken gazı ayarlayamayabilirsin. bu normal önceden bendede oluyodu ama alışırsın zamanla. bence motorda bir sorun yok.:cat:
Darkkiller
15 Temmuz 2008, 13:26
10.000 de nası değiştiriyosun motor patlıcak gibi oluyo...:silent:
Bide vites değiştirdikten sonra yani gazı kesip debriyaja bastıktan sonra devir artmaya devam ediyor gaz vermediğim halde 10.000 de atsam yani vitesi motor havaya uçar:silent:
walla ben devamlı redline gidiyorum yani 11000~12000 fazla bi titreşim yok sadece 9000 devirde peglerden ve elciklerde kısa süreli bi titreşim alıyorum daha sonra 120km hıza çıktığımda biraz vibrasyon oluyo oda 6. vitese attığımda düzeliyo ama ben 6. vitesi hiç kullanmıyorum diyebilirim... biraz devirli kullanırsan motorun yüksek devirlere alışır gibime geliyor ama tam bilgili değilim....
Bu konuda vardı... Sağ üstteki arama kısmıyla birşeyler bulabilirsin sanırım...
bakmıştım zaten ama bulamamıştım görkem istediğim markaların yok yani dyno verileri...
bu arrow 2004 dyno graph http://www.arrow.it/oggetti/SC%20Honda%20CBR%20125%20R%2004.pdf
ayrıca arrow full system yokmuş türkiyede sadece tüpü varmış bende sanırım yarın leovince full system eksoz taktırıcam şuan kesin değil ama %70 falan taktırıcam...
GorkeM
15 Temmuz 2008, 16:02
Arrow vardı full sistem... Ama şimdi bilmiyorum... Leo çok büyük , eşşek , kelebek mi ne öyle bir söz vardı :P
Darkkiller
15 Temmuz 2008, 16:18
Arrow vardı full sistem... Ama şimdi bilmiyorum... Leo çok büyük , eşşek , kelebek mi ne öyle bir söz vardı :P
YAA GÖRKEM neden aklıma karpuz kabuğu sokuyosun ki sen şimdi :pr: devil mi alıyım şimdi ne yapayım arrow sadece tüp 275€ ben o parayı bi tüpe hayatta vermem piknik tüpü takarım motora daha ii :P offf yaaa:salut:
GorkeM
15 Temmuz 2008, 16:28
http://img510.imageshack.us/img510/3365/0505071817av9.jpg
Micron getirt yurt dışından :P :P
http://img148.imageshack.us/img148/9305/palmiyeii1.jpg
Darkkiller
15 Temmuz 2008, 17:14
görkem micronların dyno graph vardı sanırım forumda ama getirtmesi kaça çıkar varmı bi fiyat kafanda?
birde neden durup dururken bu micronu tavsiye ediverdin sen onuda bi söyle bakim :cherry:
ayrıca cbr 125 için yok galiba micron http://store.micronexhaust.com/index.php?make=Honda
GorkeM
15 Temmuz 2008, 18:11
Sanırım burada vardı...
http://www.micronexhausts.com/
Ama artık yok :P
http://img149.imageshack.us/img149/2332/mcrnij5.jpg
cakalaz
15 Temmuz 2008, 22:14
Ben de Sizden biriyim artık arkadaŞLAr :)
http://img126.imageshack.us/img126/2985/aksummmmc4.jpg (http://imageshack.us)
http://img126.imageshack.us/img126/2985/aksummmmc4.9fcf2b0a45.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=126&i=aksummmmc4.jpg)
http://img380.imageshack.us/img380/4609/reosolles5.jpg (http://imageshack.us)
http://img380.imageshack.us/img380/4609/reosolles5.152fbed38d.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=380&i=reosolles5.jpg)
Şimdi soruyorum arkadaşlar :) Arka lastik 130 ön lastik 100 lüktür...
110 km/h geçmiyor.. Zorladım olmadı :) bi de 3. vitesten sonra 8000 devire kadar çok yavas gaz yiyo??? acaba neden ??? Özellikle rampalarda cok yawas hızlanıyo...
Bi de stickerların yarısı kopuk :) Nerden bulurum :)
GorkeM
15 Temmuz 2008, 23:27
Lastikler motoru çok zorluyor , en azından ön... Değiştireceğin zaman ön için orjinal boyutlara dönmeni tavsiye ederim.... Hadi arkanın kalınlığı sevdasından vazgeçemezsen de , arkaya michelin sporty tavsiye ederim...
Sticker'ları almaya kalksan çok pahalı olur... Bir reklamcıda yaptırabilirsin.
cakalaz
15 Temmuz 2008, 23:34
20-30 km düşürür mü lastikler motoru... Rampalarda yavas hızlanması da mı bundan acaba??? Lastik değilse ne olabilir ???
cem_ali
16 Temmuz 2008, 00:22
arkadaşlar bazı makinelerde mesela 120 km ye kadar 8 subap çalışır sonrasında 16 subap devreye girer.buda demek oluyorki 120 den sonra yakmaya başlıyo makine,bizimkilerde böyle bi durum söz konusu olurmu gerçi 2 subap var ama...:D
90 km den sonra çok yakar abi.... diye genel bi yargı var nedir bu işin aslı bir bilen varmı
Darkkiller
16 Temmuz 2008, 00:25
yanlış görmüyorsam o motorun lastik havaları biraz az görünüyo bi 5 bar kadar hava basmayı dene o sana 3 km kadar bi kazanç sağlar tahminimce... ayrıca motorun yağını suyunu bi değiştirt... kesinlikle zinciri güzel bi bakıma sok yağla varsa boşluğunu aldırt vs... hava filtresini temizlet... daha sonra ngk iridyum buji al 30-35 ytl falan olması lazım... birde bunları yaptırdıktan sonra bak bakalım değişiklik olacak mı?!!!
20-30 km düşürür mü lastikler motoru... Rampalarda yavas hızlanması da mı bundan acaba??? Lastik değilse ne olabilir ???
o kadar olmasada düşürdüğünü biliyorum nedeni ise... daha fazla ağırlık (lastik hafif olsada lastik içindeki hava daha fazla) daha fazla sürtünme bizim cıbırın gücü malum... bilmem işi bilen arkadaşlar katılırmı bu yorumuma...
ahmet93
16 Temmuz 2008, 00:59
Benim cıbır 3800 km oldu 4000 km bakımının ortalama fiyatını bilen var mı
GorkeM
16 Temmuz 2008, 04:48
cem_ali
2 subap olduğu için dediğin gibi , böyle birşey olamaz... hadi teki çalışsın dicem , o zaman da motor çalışmaz :P
Fakat her motor gibi bu motor da yüksek devirde çok yakar... Uzun yol için 6. vites 8.000 devir 90-100 tavsiyemdir... :P
cakalaz
düşürür :cherry:
ahmet93
yağ değişimi , hava filtresi temizliği , endüstriyel temizleyiciler (zincir yağı-balata spreyi) ... düzgün bir servis 30 ile 50 arası alacaktır...
crazydesng
16 Temmuz 2008, 09:59
cakalz hayırlı olsun kardeş..
allah kaza bela vermesin
ne kadara almıştın motoru..
bırde km kacda ??????
praetorian
16 Temmuz 2008, 10:25
cakalaz geçte olsa kavuştun motoruna hayırlı olsun..
en güzel rengi almışın..
arka lastiğin farkını görkem benim motorda görmüştü..hızlanma olarak farkettiğini söylemişti ki bende de fark ediyodu:)
stickerlar solda eksik sanırım
cem_ali
16 Temmuz 2008, 12:36
[QUOTE=GorkeM;1167510]cem_ali
2 subap olduğu için dediğin gibi , böyle birşey olamaz... hadi teki çalışsın dicem , o zaman da motor çalışmaz :P
bilgilendirme için sağol görkem:cat:
cakalaz
16 Temmuz 2008, 13:20
@ crazydsng :
Sağol arkadaşım...Motoru 17500 km'de aldm... 2900 peşin artı okuL açılınca 200 daha vereceğim :) 3100 YTL ye geldi bana anlican :)
@praetorian :
Sen de sağoL dostum :) Stickerları alcam ORdu honda ya gidince ya da reklamcıda yaptırırım ama yapabilirlermi orjinal gibi bilmiyorum :)
Benm motorun bi bakıma ihtiyacı var arkadaşlar... Hava filtresi ; bujisi deişmesi gerekiyor sanırım.. Ne kadaar tutar bunlar ???
Bu arada arkadaşlar Bizim motorların ampülleri yuvarlark?? araç ampülü taksak olmaz mı ??? Akü yereli olur mu acaba :) Ben de 2 tane beyaz war da :)
.::cawit::.
16 Temmuz 2008, 15:17
cakalaz abi hayirli olsun...
görkem abi bisi isticem hani basta cbr kullananlar buraya yazsin filan demişsinya:salut::salut:bisim yokki ama cbr yi cok sevioz bide bu topicke cok bakiom oraya bide cbr olmasini isteenler filande yazsan:wiinkk:
GorkeM
16 Temmuz 2008, 15:43
cakalaz
35W olduğu sürece takabilirsin fakat halojen takacaksan yuvalarını bizimkine ayarlaman gerekir... Bizim far yuvaları eski tip , halojenelerin ise 2 tane çubuk şeklindedir... Sanırım çubuklardan birini yamultarak oturtuyorlardı.
55W da takabilirsin ama dururken 5 dakika farı açık unutsan aküyü bitirirsin.
.::cawit::.
Liste çok karıştığı için listeyi kaldırdım :salut:
FireStarteR
16 Temmuz 2008, 15:47
yahu benim farlarda arada sorun oluyor arada olmuyor anlamadım gitti bu işi.sinirlerimi bozmaya başladı iyice.
thecrasher
16 Temmuz 2008, 16:09
bende 2007 model turuncu cbr125imle aranıza yeni katıldım. Yakında resim eklerim. :bounce:
FireStarteR
16 Temmuz 2008, 16:13
bende 2007 model turuncu cbr125imle aranıza yeni katıldım. Yakında resim eklerim. :bounce:
hoşgeldin motorla ilgili biraz bilgi verirsin 0 mı 2. el mi aldın falan.:rendeer:
thecrasher
16 Temmuz 2008, 16:17
hoşgeldin motorla ilgili biraz bilgi verirsin 0 mı 2. el mi aldın falan.:rendeer:
2.el aldım hocam. henüz 3200km de. Daha servise götürmedim, haftaya işallah. Ekipmanları da Hein Gericke'den aldım.
keser
16 Temmuz 2008, 16:17
yenı motor alan cıbırcı arkadaslara allah kazasız belasız kullanmayı nasıb etsın..
GorkeM
16 Temmuz 2008, 16:18
thecrasher
Hoşgeldin , güle güle kullan.
thecrasher
16 Temmuz 2008, 16:18
Düşük çözünürlüklü ama idare edin bir süre:
http://img172.imageshack.us/img172/4294/cbr125ru0.jpg
keser
16 Temmuz 2008, 16:19
bakımlarını sakın ıhmal etmeyın yagını emın olsan bıle degıstır bujıyı hava fıltresını radyator suyunu kesınlıkle kontorol edın:cat:
dookie
16 Temmuz 2008, 16:21
akşam hava filtresini temizleyeceğim. depoyu sökerken neye dikkat edeyim arkadaşlar..
keser
16 Temmuz 2008, 16:22
bu arada motorun cok guzelmış arkadasım harıka motor almıssın turuncu cok guzel renk kaça aldın?
yok 3200 km motorun hava fıltresıne bakmana gerek yok
sakın cıkarma depoyu bosuna bujıde de bırsey yoktur daha sıfır sayılır radayator suyuna bak koltugun altında max mınımum gosterır ona bak yeter..
GorkeM
16 Temmuz 2008, 16:29
dookie
Yazmıştım ama tekrar yazayım...
Öncelikle bütün işleri düzenli ve kaba kuvvet kullanmadan yap. Motorun parçaları hassas parçalar...
Artçı koltuğunu sök , elini dibine uzat , oradaki vida vasıtasıyla sürücü koltuğunu sök... Deponun tek vidası çıkacak karşına , onu sök. Grenajın siyah kısımları tırnaklıdır , onları çek çıkart. Sonra depoyu yavaşça çekip al , ön tarafı şaseye geçmelidir. Fakat , alttaki borularına çok dikkat et. Elektrik kablosu olacak onu sök , bir tane karburator hortumu olacak onu sök , diğer sallanan hava ve atık hortumlarını sökme onlar kalsın. Depoyu çekip al , kenara koy. Yalnız hangi hortumları nereden çıkardığına çok dikkat et takarken karışmasın.
Alttan çıkan kapağı sök , ve hava filtresine ulaş :)
600. sayfa hayırlı olsun :P
dookie
16 Temmuz 2008, 16:33
cok cok cok sagol Gorkem :rendeer:
keser
16 Temmuz 2008, 16:34
gorkem bence daha motoru 3200 kmde oldugu ıcın hava fıltresını sokmesın . 3200 km motorun hava fıltresı temızdır daha yagını degıstırsın yeter
dookie
16 Temmuz 2008, 16:35
benim motor 20binde keser karıştırdın galiba :)
GorkeM
16 Temmuz 2008, 16:36
keser
Yeni gelen arkadaşla karıştırdın :cherry:
keser
16 Temmuz 2008, 16:38
aa evet pardon özur dılerım arkadaslar artçı koltunu cıkar ondan sonra 5 alyan gerısı kendı gelıor yanlız depoyu sakın fazla cekme cok dıkat et tekrar pardon
dookie
16 Temmuz 2008, 16:39
tamamdır keser, sana da teşekkürler ;)
keser
16 Temmuz 2008, 16:43
gorkem benım ön amortsorlerden ıkı kısı bınınce bıraz buyuk cukurdan gecınce tık tık az da olsa vurma yapıor bakım mı ıstıor bı bılgın varmı
GorkeM
16 Temmuz 2008, 16:49
Benim motor da yapardı son km'lerinde :P Bir baktırsan iyi olur. Tam olarak nedenini söyleyemiyeceğim çünkü ben de bakmadım...
keser
16 Temmuz 2008, 16:53
ya aslında tek kısı problem yok daha 10 bın kmde ıkı kısı bınınce problem oda buyuk cukurda ok tesekkurler
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO