PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 [188] 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771

spawnem
24 Kasım 2007, 11:13
güzel kardeşlerım benım kımseye yalanım yok bakın kendı 10 senelık arkıma bıle pek fazla ınanmadım ama gel görkı adam doğru söyluyormus bakın sıze ne dıyorum kopru yoluna cıktık ben anında 125 gordum yattım bu baktım crb125 taa ılerde 150 vurmus duz yol ! ınanmıyan varsa gelsın aksam göruselım hem tanısmıs oluruz uyarmı? :)

hocam bu konu onceden cok tartısıldı 120 150-160km ortalama herkez bu motorun (standart lastikler) 150km gorduunu kabul etmiştir herhalde.ama o koca lastiklerle 160-165km hız imkansız.motor 11500 devire geldiinde zaten hız gaz kesiyor ben sizi suclamıyorum sizin km yanlıs gosteriyor olabilir.bizim motorlardada % bilmem kac unuttum şimdi bi hata payı var.

baskentin asi pilotu hocam motoru cok düşük devirlerde kullanıyosun sanki motor 10,000 devirde bütün beygirleriyle kosmaya baslıyor zaten .fabrika standartları bunlar hadi 8000 anlıyorum ama 6000 de vites değiştirirsen motoru sağırlastırırsın.ben 1000-8000 arası vites değiştiriyorum 250km rahat gidiyorum ve azda olsa (nekadar bilmiyorum) depomda benzin kalıyor korkudan yolda kalırım diye sonuna kadar bitiremedim benzini.

GeCe__
24 Kasım 2007, 11:58
Egsoz bi de modifiye edilmiş.Ses nasıldır bilemem....

o ses varya o ses :)) bızım ötekı arkı er6 f bıle gaza getırıp kalkısta teker yaptırtdı cok dehset bı ses var mıllet one fln oluyor ama görunce cbr125 fln :cherry:

abi adamın motoru gıdıyor ıste kımse ınanmamazlık yapmasın ben canlı sahıdım :)

fatihsevim
24 Kasım 2007, 12:31
ya anlamadıgım su hyosung250gtr 250cc youtubede en son 175-180 yapıyo ama cbr125 nasıl 165 yapıyor ya yapar ama biraz sacma gibi ama bu motoru kotulediğimi dusunmeyin bende bu motora aşığım eger 165 değil 150 yapacagına kesin garanti verseler yaza kesin aldırırım ama sunuda soyleyeyım normal bir cbr zealsun 200gs yi gecer

bambu
24 Kasım 2007, 12:34
ya anlamadıgım su hyosung250gtr 250cc youtubede en son 175-180 yapıyo ama cbr125 nasıl 165 yapıyor ya yapar ama biraz sacma gibi ama bu motoru kotulediğimi dusunmeyin bende bu motora aşığım eger 165 değil 150 yapacagına kesin garanti verseler yaza kesin aldırırım ama sunuda soyleyeyım normal bir cbr zealsun 200gs yi gecer

Son hız sadece cc'ye mi bağlıdır ki? Demek ki diğer yönlerden çok daha üstün bir motor ki, cc'si düşük olmasına rağmen nerdeyse kafa kafaya son hıza sahip.

başkentin_asi_pilotu
24 Kasım 2007, 13:00
hocam bu konu onceden cok tartısıldı 120 150-160km ortalama herkez bu motorun (standart lastikler) 150km gorduunu kabul etmiştir herhalde.ama o koca lastiklerle 160-165km hız imkansız.motor 11500 devire geldiinde zaten hız gaz kesiyor ben sizi suclamıyorum sizin km yanlıs gosteriyor olabilir.bizim motorlardada % bilmem kac unuttum şimdi bi hata payı var.

baskentin asi pilotu hocam motoru cok düşük devirlerde kullanıyosun sanki motor 10,000 devirde bütün beygirleriyle kosmaya baslıyor zaten .fabrika standartları bunlar hadi 8000 anlıyorum ama 6000 de vites değiştirirsen motoru sağırlastırırsın.ben 1000-8000 arası vites değiştiriyorum 250km rahat gidiyorum ve azda olsa (nekadar bilmiyorum) depomda benzin kalıyor korkudan yolda kalırım diye sonuna kadar bitiremedim benzini.

baba merak etme motoru sağırlaştırıcakj kadarda memur sürüşü yapmıyoruz tabi :) arada bir redline ıda gösterdiğimiz oluyor.. doğru diyosun en yüksek motor gücünü 10.000 devirde veriyor ancak dedğim gibi bana motor gücünden yakıt ekonomisi önemli... mesela inanmıyacaksınız belki ama geçen gün karbüratörü teizledim hava filtresini temizledim işte ufak tefek ıvır zıvır zincir ayarını yaptım ve ankara trafğinde en son kaç yaktırırım diye başladım turlamaya... ve sonuca inanamazsın... 95 bin civarı bi değer elde ettim :) belki sizlerin motoru daha az yakıyo olabilir ama benim motorumda üstelik arka 130 luk ön 100 lük lastik te var...

yani dediğim gibi biraz mesleğimizn de verdiği tecrübeyle çok ölçüm yaptım bu motor üstüne... vitesi 7000 de değiştim 8000 de değiştim 5000 de değiştim kullandım ama en verimli yakıt tüketimini 4000-6000 devirler arasında yakaladım düz yolda


bambu

ya hoca yinemi çıktın karşıma? :) valla fizik profumusun ingilazca hocasımısın belli değil he? :)

ilk önce güzel soru sormuşsun son hız cc yemi bağlıdır diye bunun cevabı hem evet hem hayır....

taşıt motorları tasarlanırken kullanım alanına göre ayarlanır. yani mesela honda cbr nin motor hacmi 124 cc ve ürettiği güç 10 bg. bu motorun şanzıman ve dişli oranları ne kaldırmaya göre tasarlanmış? kendi kasasını ve iki yetişkini... ha tabi hızıda ona göre az olacaktır... ha fazla motor hacmi her zaman fazla hızda değildir.. öyle düşünürsen otomobil motorları ortalama 1600 cc dersin 220 km hızı görür otobüs motorları 11.000 cc dir 140-150 tıkanır...

kısacası motorun kullanım yerine ve şekline göre motor hacmi belirlenir. fizikçisin benden iyi bilrsin. ağır yük koşullarında çalışacak motorlar için beygir gücünden çok tork istenir devirleri düşüktür. motosiklet otomobil gibi hafif yükte çalışan mtorlardanda torkan ziyade beygir gücü istenir devirleri yüksektir...

beygir gücüde nasıl arırılır?

-ya silindir hacmi büyülterek
-yada silindire her zaman daha fazla hava yakıt karışımı alınarak (turbo supercharcer..vs sistemler gibi)
-birim zamanda daha fazla iş zamanı elde edilerek (motor devrinin yüksek olması gibi düşün)

ve daha bir çok güç alınabilecek durumlar ancak üç ana başlığı budur.

bambu
24 Kasım 2007, 13:08
Sen benim karşıma dikiliyosun :P Heh ben de tam onu düşünüyodum, otomobillerle motosikletlerin motor hacmini kıyasladığında, son hız konusunda tek etkenin cc olmadığı anlaşılıyor zaten çok açık. Sağol verdiğin bilgiler için. Bi de İngilizce'yi öğrensen :P

başkentin_asi_pilotu
24 Kasım 2007, 13:27
Sen benim karşıma dikiliyosun :P Heh ben de tam onu düşünüyodum, otomobillerle motosikletlerin motor hacmini kıyasladığında, son hız konusunda tek etkenin cc olmadığı anlaşılıyor zaten çok açık. Sağol verdiğin bilgiler için. Bi de İngilizce'yi öğrensen :P

benmi karşına dikiliyorum. :) arkadaş beni çekemeyip cbr 125 alan sen :) üye olduğum siteye üye olan sen :) her yazı yazdığım konuya yazı yazan sen :) asl sen karşımdasın beaa :)


bular işin esprisi tabi alınma hocam. yani basitce öylede düşünebiliriz. kawasaki zzr 1100 ler 1100 cc beygir güçleri sanırım 170 in üstüydü yanlış hatırlamıyosam ve son hızları 340 km üstü. 1200 cc lik bir fiat albea en yüksek motor güçlü versiyonu 80 bg ve çıktığı son hız 200 km... yani iş motor hacmiyle direk orantılı değil..

Shrieker
24 Kasım 2007, 13:29
Şunun kısa yolu ağırlık başına düşen beygir gücü desek :) hp/kg

Mesela R1 , CBR 1000RR gibi motorlarda hp/kg oranı neredeyse 1. CBR 125'de ise bu oran ~0.11.

Ağır araçları hareket ettirmek için de tabi ki yüksek tork üretmesi gerekir motorun.Mesela eski turbolu F1 motorları 1300-1400 hp gibi değerlere ulaşabiliyorlardı, bugünün bir lokomotifi de o civarda hp'ye sahip.Ama F1 motorunu lokomotife taksak çekebilir mi? Çekemez çünkü lokomotif çok ağır, yerinden oynatamaz o kadar torku yok:)

başkentin_asi_pilotu
24 Kasım 2007, 13:31
Şunun kısa yolu ağırlık başına düşen beygir gücü desek :) hp/kg

de diyebiliriz.. ama bu motor işi öyle karışkk hesapki şimdi yazmaya kalksam baya bir uzun sürer... artı kg başına hp motosiklet ölçüm birimi heralde :) biz otomobilde ton başına hp ve nm yazarızda :) ama çok merak ediyorsanız akşam üstü yazabilirim.

GeCe__
24 Kasım 2007, 13:34
ama sunuda soyleyeyım normal bir cbr zealsun 200gs yi gecer


vala kusura bakma polemık yaratmak gıbı olmasın ama kendı kullanıcın bıle zealsunun daha atak serı oldugunu söyluyor onuda gec kaç kısının kalktıgını ve zealsunun yedıgını bılıyorum.hee benım arkımın cbr125 ni gecemıyorum ona bırsey dıyemem arada kılo farkı var belkı benden daha hafif bırı bınse bılemem neler olur.söylede bır durum var bızımkı 170 kılo 15 bg sızınkı 115 kılo sanırım 12-13 bg bunuda göz ardı etmıyelım benım arkım 70-75 kılo 1.60 boyunda ben 87 kılo 1.80 boyunda matematıgını siz yapın ıste.:cat:

praetorian
24 Kasım 2007, 14:15
yanlıs bılgı olmasın cbr 125:13.2 beygırdır..
sadece egsoz modıfıyesıyle 16 beygır yapılmaz..unlu markaların cbr 125 ıcın hazırladıgı yuksek performans egsozları bıle 1 beygır anca verırken bılınmeyen bı egsozun 2.8 beygır vermesı olası gelmıyo bana..
(baska modıfıye varsa yıne zor bence)
akın sende gorkem gıbı 25 kılomusun be adam..:D motora yapısıyosunuz gıdıyosunuz sora..
bızde yelken gıbı ruzgar kesıyoruz motorda:D
Allahtan Emre abı var hala oda benden(miş)

ultraukala
24 Kasım 2007, 15:03
vala kusura bakma polemık yaratmak gıbı olmasın ama kendı kullanıcın bıle zealsunun daha atak serı oldugunu söyluyor onuda gec kaç kısının kalktıgını ve zealsunun yedıgını bılıyorum.hee benım arkımın cbr125 ni gecemıyorum ona bırsey dıyemem arada kılo farkı var belkı benden daha hafif bırı bınse bılemem neler olur.söylede bır durum var bızımkı 170 kılo 15 bg sızınkı 115 kılo sanırım 12-13 bg bunuda göz ardı etmıyelım benım arkım 70-75 kılo 1.60 boyunda ben 87 kılo 1.80 boyunda matematıgını siz yapın ıste.:cat:

zealsun gs200 15/170=0,088

honda cbr125r 13/115=0,113

sürücülü:wiinkk: gs200 15/170+84=0,058
cbr125r 13/115+75=0,068

Sürücü ve sürücüsüz cbr125 sizin verdiğiniz gs200 değerlerine göre her türlü güçlü çıkıyor.Sanırım bir cbr125r'ın sizi geçmesi şaşırtıcı olmamalı :cat:


yanlıs bılgı olmasın cbr 125:13.2 beygırdır..
sadece egsoz modıfıyesıyle 16 beygır yapılmaz..unlu markaların cbr 125 ıcın hazırladıgı yuksek performans egsozları bıle 1 beygır anca verırken bılınmeyen bı egsozun 2.8 beygır vermesı olası gelmıyo bana..
(baska modıfıye varsa yıne zor bence)
akın sende gorkem gıbı 25 kılomusun be adam..:D motora yapısıyosunuz gıdıyosunuz sora..
bızde yelken gıbı ruzgar kesıyoruz motorda:D
Allahtan Emre abı var hala oda benden(miş)

valla görkem'in yanından daha hızlı geçtim ertekine göre :queen::queen::queen: Görkem hepten tüysiklet yahu...Ben 182boy ile 65kg'da yarışıyorum :queen::queen:

Benim er5 alma ihtimalim var cbr125'i satıp.Siz ne düşünürsünüz?Bi de e-bay'den çeşitli egsoz sistemleri-aksesuarlar buldum ama shipping adamı mahfediyor...Özgürcan k&n ha-1502 hava filtresi acaba ist'de var mı bilgin var mı?cbr125r için üretilen...47$idi yanılmıyorsam!

GeCe__
24 Kasım 2007, 15:20
birşeyı unuttun gıbıme geldı dostum ? sizinki 125 bızımkı 200 cc bu nasıl olucak? ha bununda önemı yok dersen hıc konusmıyalım :) neyse sorun senın gecmen yada bızım gecmemız degıl ama normalde gs nın gecmesı lazım ve zaten gecenlerde var ama arkımın motorunu gecemıyorum oda ayrı bı konu acaba dıyorum kımseye söylemeden motora bısılermı yaptı bu cocuk ta bıze söylemıyor :P sonucta cbr125 i sevıyorum cokta kullandım kımse yanlıs anlamasın motorcuyuz hepımız bu kadar basıt :)

reampeecs
24 Kasım 2007, 16:11
mrb bi arkadaşımla cbr 125 alıcaz tanıdık birinde bulduk ama ark denediginde 140 gordu daha hiç duymadık 140 goren bi cbr 125.modifiyeli degil dio sizce yalan mı bize oyle geldi cunku ark 1.95 75 kilo cbr 125 lerin hepsinin bu hızı yaptıgı soyluyo ayrıca (forumdaki ilk yazım devamı olur inş)

cbr125faik
24 Kasım 2007, 19:07
başkentın asi plotuna kardes senın motora bız ıkı kısı bındık..eskısehır yolunda o motor o lastık ve bıze ragmen 120 i gordu...sımdı senın soledıklerın benım aklım almıo acıkcası...ben 85 kiloyum benı gordun..motoru aldıgın adamda 70 kılo cıvarı onuda gordun...acaba benmı kadranı yanlıs gordum dıcm ama bı kerde olmadı...ayrıca ben kullanırken motor 3. vıteste 80 goruodu ve bu motor 6 vıtes yaaa...

ya beyler bısı sorcm performans egzostunu ne kadara takarlar..bıde manıfoldtan mı deıstırıolar...belkı manıfold deılıdır benı uyarun tam bılmıoruma am solekı,cogu egzost taktıran arklar sadece kromazlı yerını deıstırıolar ben dıorumkı taa sılındırın ordan gelen boru varya orayıda deıstırmelı...asıl performans egzostu ole olur demı...

başkentin_asi_pilotu
24 Kasım 2007, 20:51
başkentın asi plotuna kardes senın motora bız ıkı kısı bındık..eskısehır yolunda o motor o lastık ve bıze ragmen 120 i gordu...sımdı senın soledıklerın benım aklım almıo acıkcası...ben 85 kiloyum benı gordun..motoru aldıgın adamda 70 kılo cıvarı onuda gordun...acaba benmı kadranı yanlıs gordum dıcm ama bı kerde olmadı...ayrıca ben kullanırken motor 3. vıteste 80 goruodu ve bu motor 6 vıtes yaaa...

ya beyler bısı sorcm performans egzostunu ne kadara takarlar..bıde manıfoldtan mı deıstırıolar...belkı manıfold deılıdır benı uyarun tam bılmıoruma am solekı,cogu egzost taktıran arklar sadece kromazlı yerını deıstırıolar ben dıorumkı taa sılındırın ordan gelen boru varya orayıda deıstırmelı...asıl performans egzostu ole olur demı...

ooo motorun dökülme sebepleri yavaşça çıkıyo meydana :)

şaka bi yana arkadaşım dediğim gibi ben sürekli uzun yoldayım ve sürekli aşırı yük oluyor. artı şehir içi olsa yani herhangi bir arıza durumunda parça bulabileceğimi bilsem yırtınırtırım ama düşünsene kayseriye gaz kesmeden bir motorda basarsan ne olur? artı diyorum ya motor bana geldiğinde 110 u geçmiyodu.. karbüratör çok pislenmiş ve bakımı yoktu motorun. komple bakım yaptım ve motorun karbüratör ayarını kendime göre ayarladım. yani yakıtını düşürdüm arkaarda 130 luk lastiğe dönünce ve yola çıkarken arkada en az 45-50 km yük olduğundan ve boyumuda düşünürsen rüzgarı perdelediğimden bu motor yırtsan 110 diyo... ha haftaya madem durum böyle karbüratör yarlarını fabrika standartına getirip denerim ancak bu makinanın 160 km görmesini benimde hala aklım almıyor. 80 km ye gelince zaten devir 6000 de... 10750 ye kadar yolu var bakalım artık bide biz deneyelim...

bu arada kadeş msn e eklememişsin hayırdır? aramızdan kara kedimi geçti?

praetorian
24 Kasım 2007, 21:04
evet evet akın sen er-5 al bende bı denıyım nasılmıs neymıs dıe cok merak ettıgım motorlardan bırı
akın gorkeme ben getırdım havafıltresını turkıyede yok demıstı(ama ben oldgunu bılıodum hatta MD nın bırının cbrındada vardı)
ama fıyatı o cıvarda yanı bende o fıyata almıstım yannıs hatırlamıosam
er-5 nedır nekadara dusunuosun kac model??

başkentin_asi_pilotu
24 Kasım 2007, 21:12
evet evet akın sen er-5 al bende bı denıyım nasılmıs neymıs dıe cok merak ettıgım motorlardan bırı
akın gorkeme ben getırdım havafıltresını turkıyede yok demıstı(ama ben oldgunu bılıodum hatta MD nın bırının cbrındada vardı)
ama fıyatı o cıvarda yanı bende o fıyata almıstım yannıs hatırlamıosam
er-5 nedır nekadara dusunuosun kac model??

arkadaşım hava fltresinden bahsediyosanız o benim motorun standart donanımında var :) teknik bigileri kısmında resimli anlatmı var eğer 80-100 ytl falansa bu daha ucuza geliyo ve daha verimli;

http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/38533-cbr-125-r-bakimlari-ile-ilgili-her-sey.html


bi göz atın derim...

cbr125faik
24 Kasım 2007, 21:14
160 nolursa olsun goremz bu motor bunu bılıorum 140 ı zor gecer ama senın dedıgın gıbıde 110 gıtmesı en fazla mumkun deıl yaa...ekledım kardes msne senı ole sey olurmu onsoy_yucel@hotmail.com benımkıdea caba yanlısmı ekledım ama senın yazıdıgn adresten kopyalayıp ekledım yanlısda deıldır yanı...

surat meselesıne gelınce tekrardan,motorun rodajı ıı yapılmıstı bıldıgım kadarıyla..cok bı problem yasıcagını dusunmuorum ki motor sen aldıgında yada almadan once bakıma gırecektı bı kac maddı sıkıntıdan goremedı sanırım...sen bence fabrıka ayarlarına getır ve bıde ole dene ama mumkunatı yok ben yapmasam derımkı hakkaten mekanık bı problemı var ama o motor 120 gecer buna emınım...kardes bılmedıgın baska bı sıkıntı olabılırmı yaa aklıma takıldı sımdı...motor sesınde v.s bı problem varmı ılk aldıgın gunle su an kı seste felan mesela bı farklılık....

başkentin_asi_pilotu
24 Kasım 2007, 21:19
160 nolursa olsun goremz bu motor bunu bılıorum 140 ı zor gecer ama senın dedıgın gıbıde 110 gıtmesı en fazla mumkun deıl yaa...ekledım kardes msne senı ole sey olurmu onsoy_yucel@hotmail.com benımkıdea caba yanlısmı ekledım ama senın yazıdıgn adresten kopyalayıp ekledım yanlısda deıldır yanı...

surat meselesıne gelınce tekrardan,motorun rodajı ıı yapılmıstı bıldıgım kadarıyla..cok bı problem yasıcagını dusunmuorum ki motor sen aldıgında yada almadan once bakıma gırecektı bı kac maddı sıkıntıdan goremedı sanırım...sen bence fabrıka ayarlarına getır ve bıde ole dene ama mumkunatı yok ben yapmasam derımkı hakkaten mekanık bı problemı var ama o motor 120 gecer buna emınım...kardes bılmedıgın baska bı sıkıntı olabılırmı yaa aklıma takıldı sımdı...motor sesınde v.s bı problem varmı ılk aldıgın gunle su an kı seste felan mesela bı farklılık....

valla arkadaşım üstteki linktede var zaten açık hava filtresi var. ngk nin yarış tipi bujisini taktım buji kablosu performans tipi zincir gerginliği standart bakım tam sadece karbüratör ayarı standart dışı.. onuda bi ara hallederiz dert değil. ama makina ilk geldiğindede yardır yardır anca 110 da tıkanıyodu...

mizu
25 Kasım 2007, 01:03
ben hala cbr 125 bulamadım bir tane..

sahibinden.com a da motor düşmüyor yeni..

bakmamı tavsiye ettiğiniz bir yer var mı, bi buldurun be

kırmızı tercihen:bounce:

başkentin_asi_pilotu
25 Kasım 2007, 01:14
ben hala cbr 125 bulamadım bir tane..

sahibinden.com a da motor düşmüyor yeni..

bakmamı tavsiye ettiğiniz bir yer var mı, bi buldurun be

kırmızı tercihen:bounce:

baba sen izmirdeydin dimi?

GorkeM
25 Kasım 2007, 04:10
Selam arkadaşlar nasılsınız... Ukraynadan hepinize bol bol merhabalar... Bakıyorum yine aynı muhabbetler almış başını gidiyor... Daha çoook konuşulur bu konular. Kim geçer kim basar :)
Neyse aman diyeyim dikkatli sürün malum önümüz kış (burada zaten her daim kar var) ... Mutlu, motorlu günler...

Bu arada motorum hala satılık... Ilgilenenler pm atabilir...

mizu... bu benim ilanım , inceleyebilirsin...
http://www.sahibinden.com/cok_temiz_cok_ozel_cbr_125rWQQaXQQ4990311WQQpXQQdi splayitem?keyword=çok

tuğper
25 Kasım 2007, 04:58
selam Görkem ya nolsun işte aynı konular ama cevap vericezya yazıyoruz:P

kim ne derse desin zealsun,tvs apache,ybr gelsin kardeşim hepsini benim makina ile yerim...140kmh/11,000~11,500 devir,gece,düzyol,soğuk hava...

GeCe__
25 Kasım 2007, 11:16
tuğper o kadar emın olma kendınden sonucta 125 cc var altında ve 13 bg :)

hadi iyi günleer.... :)

mizu
25 Kasım 2007, 13:54
Selam arkadaşlar nasılsınız... Ukraynadan hepinize bol bol merhabalar... Bakıyorum yine aynı muhabbetler almış başını gidiyor... Daha çoook konuşulur bu konular. Kim geçer kim basar :)
Neyse aman diyeyim dikkatli sürün malum önümüz kış (burada zaten her daim kar var) ... Mutlu, motorlu günler...

Bu arada motorum hala satılık... Ilgilenenler pm atabilir...

mizu... bu benim ilanım , inceleyebilirsin...
http://www.sahibinden.com/cok_temiz_cok_ozel_cbr_125rWQQaXQQ4990311WQQpXQQdi splayitem?keyword=çok

keşke km si daha düşük olsaydı o zaman bu motoru alabilirdim, 16 yüksek benim için:pr:

başkentin_asi_pilotu
25 Kasım 2007, 20:06
arkadaşlar hayrına kitapçığı olan birisi şu zincirin değişim km sine bakıp bi yazabilirmi? sürekli uzun yoldayım ne zaman değişecem bilmiyorum...

reampeecs
25 Kasım 2007, 20:11
abilerim benim yine sorum olcak bu makine 100 km de kaç litre benzin yakıyosehir içi dışı ikisinide yazabilirseniz sevinirim şimdiden tskler

ultraukala
25 Kasım 2007, 23:48
içi dışı pek fark yok...Zaten şehir içinde de şehir dışındaki kadar basıyorsun.Limiti belli...km'de 8-10ykr arasında....


evet evet akın sen er-5 al bende bı denıyım nasılmıs neymıs dıe cok merak ettıgım motorlardan bırı
akın gorkeme ben getırdım havafıltresını turkıyede yok demıstı(ama ben oldgunu bılıodum hatta MD nın bırının cbrındada vardı)
ama fıyatı o cıvarda yanı bende o fıyata almıstım yannıs hatırlamıosam
er-5 nedır nekadara dusunuosun kac model??


valla kafam karışık... 2005model siyah bir er-5 buldum.Fiyatı bana kalsın yalnız.:cherry: Hala düşünmekteyim.Bi taraftanda e-bay'dan çeşitli aksesuarlar ile cıbırı standart dışı yapma fikri içerisindeyim.Karar veremiyorum.Önümüzde yaz sezonuna kadar cıbırı eşsiz yapıp üstüne z750 çakma fikri daha cazip geliyor...Bakalım ne karar vericem bilmiyorum.Sence hangisi daha mantıklı.Bi de şu anda ilk öncelik motoruma 12000bakımı ardından micron gp ya da endurance(daha ucuz yollu) performans egsoz....BAkalım karar veremiyorum dediğim gibi.Ayrıca buz motor'da michelin sporty buldum ön arka 250ytl civarı fiyat aldım...

Hava filtresini benim için araştırırmısın sana zahmet olmazsa 47$idi fiyatı TR're biyerlerde görmüştüm...Almak istiyorum da bir an önce....

başkentin_asi_pilotu
26 Kasım 2007, 00:59
abilerim benim yine sorum olcak bu makine 100 km de kaç litre benzin yakıyosehir içi dışı ikisinide yazabilirseniz sevinirim şimdiden tskler

hocam 1-2 sayfa önce yazdım. şehir içi benim motor eski halindeyken 90 bin falandi şehir içi 110 du şimdi şehir içini 90 küsüre çektim şehir dışı ne der bilmem... onuda yarın görecez bakalım..



arkadaşlar bu arada bu makinanın zincir değişim km si katalokta ne yazıyo allah aşkına bilen yokmu?

tbk_1980
26 Kasım 2007, 01:05
hocam 1-2 sayfa önce yazdım. şehir içi benim motor eski halindeyken 90 bin falandi şehir içi 110 du şimdi şehir içini 90 küsüre çektim şehir dışı ne der bilmem... onuda yarın görecez bakalım..



arkadaşlar bu arada bu makinanın zincir değişim km si katalokta ne yazıyo allah aşkına bilen yokmu?

Selam..
Hocam heryerde soruyosunda bak tiyo veriyim sana km ye göre değilde,
gergi kanalında gere gere artık gerecek boşluk kalmadığından itibaren
2,5 cm den fazla sallanma payı ve sehim yapmaya başlarsa değiştir zinciri...
Bende 20,000 olur sende 50.000 bilemem km usulu değil yani
Sağlıcakla kalın...

başkentin_asi_pilotu
26 Kasım 2007, 01:11
Selam..
Hocam heryerde soruyosunda bak tiyo veriyim sana km ye göre değilde,
gergi kanalında gere gere artık gerecek boşluk kalmadığından itibaren
2,5 cm den fazla sallanma payı ve sehim yapmaya başlarsa değiştir zinciri...
Bende 20,000 olur sende 50.000 bilemem km usulu değil yani
Sağlıcakla kalın...

hay allah razı olsun yaaa.... kullanım kitapçığı yok sürekli uzun yoldayız bilmiyoduk...

tbk_1980
26 Kasım 2007, 01:23
hay allah razı olsun yaaa.... kullanım kitapçığı yok sürekli uzun yoldayız bilmiyoduk...

Bişi diil usta ama şunuda belirteyim,
dişli ve zincirleri takım halinde değişmekte fayda var..
Komple bişi yanii...

başkentin_asi_pilotu
26 Kasım 2007, 01:26
Bişi diil usta ama şunuda belirteyim,
dişli ve zincirleri takım halinde değişmekte fayda var..
Komple bişi yanii...

valla parçayı zor buluyozda neyse.. bu arada geçenlerde zinciri yağadım gerginliğini ayarlayım dedim fabrika 30 mm boşluk olacak demiş tani önceden baya skıydı. arkadaş o ayara bi getirdim inan yakıt öylemi azalır... bisikletlerdede olmuştur gergin zinciri çevirmek zordu gevşek zincir raht dönerdi.. burdanda herkese tavsiye... ayarları fabrikasyon konumda tutun..

praetorian
26 Kasım 2007, 11:15
akın eger sahıbınden.com da varsa e er-5 bende gordum yanlıs hatırlamıyosam uygun fıyatlıydı:)hatta nıye bu bole dıe dusunmustum(tamamen sallıoda olabılırım)bence sahsı fıkrım er-5 le deva edıp sorasında z750 vs ye gecmen..
baskentın ası pılotu solemeyı unutmusum gecen mesajında zıncır kullanıma gore degısır dıcektım adam solemıs zaten..barı ısıne yarar bı bılgı verıyım zıncır dıslı takımı komple 250 ytl sadece zıncır daha pahalıydı:)ne kadar sacma dımı?
akın mıcron fln ne kadar egsozlar?

spawnem
26 Kasım 2007, 11:58
tuğper o kadar emın olma kendınden sonucta 125 cc var altında ve 13 bg :)

hadi iyi günleer.... :)

usta 170kg 15 beygir diyosun makinana.gerci Max. Güç: 14.2/8000 neyse biz 15hp diyelim.Arka lastik: 140/70-17 bizimkiyle arasında 55 kilo fark var.yani burda matematiğe gerek yok:mrgreen:motorun cc 1200 olsa ne fark eder 14,2 hp olduktan sonra.arkadaslar cc oranın beygir gücüyle doğru orantılı olmicanı acıklamıslar.neyse büyümüze saygılar hörmetler.

baskentin asi pilotu (hocam ismini ver boyle asi pilot yazmak falan zor oluyor) bizim motorlarda yağ filtresi görebildinmi.ben 6 aydır arıyorum.:mrgreen::mrgreen: servisede gitmedim.yağ değişimine 50 ytl alıyolar:queen:.bende kendim değiştirdim.

başkentin_asi_pilotu
26 Kasım 2007, 15:22
akın eger sahıbınden.com da varsa e er-5 bende gordum yanlıs hatırlamıyosam uygun fıyatlıydı:)hatta nıye bu bole dıe dusunmustum(tamamen sallıoda olabılırım)bence sahsı fıkrım er-5 le deva edıp sorasında z750 vs ye gecmen..
baskentın ası pılotu solemeyı unutmusum gecen mesajında zıncır kullanıma gore degısır dıcektım adam solemıs zaten..barı ısıne yarar bı bılgı verıyım zıncır dıslı takımı komple 250 ytl sadece zıncır daha pahalıydı:)ne kadar sacma dımı?
akın mıcron fln ne kadar egsozlar?

sağolasın kardeş.. arabacı olduğumuzdan trigerlerde mesela zincir olur bununda belli bi km si olur değişim için bunuda öyle sandım... bu arada ben sırf zinciri 55 ytl ye buldum içi halkalı o-ring mi ne deniyo ondan sen dişli takımıyla beraber baya fiyat söylkedin be baba :)

praetorian
26 Kasım 2007, 16:41
benım dedıgım fıyatı gorkem db veya konsuk motordan almıstı orjınal parca yani belkı ondan yuksektır..

ultraukala
26 Kasım 2007, 21:04
akın eger sahıbınden.com da varsa e er-5 bende gordum yanlıs hatırlamıyosam uygun fıyatlıydı:)hatta nıye bu bole dıe dusunmustum(tamamen sallıoda olabılırım)bence sahsı fıkrım er-5 le deva edıp sorasında z750 vs ye gecmen..
baskentın ası pılotu solemeyı unutmusum gecen mesajında zıncır kullanıma gore degısır dıcektım adam solemıs zaten..barı ısıne yarar bı bılgı verıyım zıncır dıslı takımı komple 250 ytl sadece zıncır daha pahalıydı:)ne kadar sacma dımı?
akın mıcron fln ne kadar egsozlar?

sahibnden'de ilanı yok er5'in...Bi de er5ten z750ye geçmem daha kaliteli geçis olur ama bilmiyorum ne yapacağım doğrusu.Bi taraftan nefsim al er5 adam akıllı sınırlara inebildiğinde deiştirirsin diyor.Bi taraftan aklım oğlum salla bekle yaza kadar bin z750ye diyor :cherry:

lapaş'da k&N ha-1502 açık hava filtresi olması gerek ya.herifler Türkiye Distribütörü K&N'in ...Biri bana bu konu ile ilgili yardım edebilir mi?

praetorian
26 Kasım 2007, 21:07
akın er5 ten z750 bence daha akıllıca ama sen bilirsin tabi..bence sallama er-5 al:)gorkem gıtmeden lapas la konusmustu sanırım Türkiyeye getirmiolarmıs..o yuzden adam benden ıstedı zaten..

ultraukala
26 Kasım 2007, 22:18
akın er5 ten z750 bence daha akıllıca ama sen bilirsin tabi..bence sallama er-5 al:)gorkem gıtmeden lapas la konusmustu sanırım Türkiyeye getirmiolarmıs..o yuzden adam benden ıstedı zaten..


bu arada micron gp full egsozlar 200sterlin lakin TR'ye gönderilen bulamadım hiç...Birde endurance'lar var 185$ ama onları bile bulamadım TR'ye gönderilen...Ayrıca hava filtreleri de çok paraya mal oluyor TR'ye getirtmek.Sora mono kapak,komple kuyruk altı(plakalık iptali için kesmeden),ön cam,arka lastik çamurluğu,yarış pegleri bulunmakta cbr125r için...performansa yönelik cdi unit,large carbirator,full headers egsoz,ngk iridyum buji,k&n hava filtreleri bulunmakta.Bi çılgınlık yapıp bunları cıbıra eklemek istiyorum ama TR'ye getirtmek problem beklemek can alıyor.Ayrıca 1500-2000ytl arasında masraf yapmam gerekecek ön-arka lastikler ile birlikte cbr'a...

Kafam da bir dünya proje olduğu için öğrenci maaşıyla hepsine yetişemiyorum ne yazık ki...Daha önümüzdeki baharda cbrcup seçmeleri var.onun için 2800ytl gerekli.Bir kaç organizasyonumuz var (seminerler,teorik ve pratik eğitimler,sempozyumlar vs. vs. vs.)onları bitirdikten sora belki kendime bir sponsor bulurum.tek umudum o.Eğer girersem cbr125cup'a kesinlikle satmayacağım cbr'ı...alıcam 1takım mt75 full viraj çalışacağım sora...

mizu
27 Kasım 2007, 02:28
akın senin mont nedir?

ayrıca izmir den bir arkadaş japonyaya gidiyor cbr 125 cup ile

cbr125faik
27 Kasım 2007, 13:21
ins yaparsın planlarını, acıkcası nasıl olur mrk edıorum performans artısı ama cbr 125 e gore emınım delı bısı olur yaa...hadı hayırlısı bakalım...

ultraukala
28 Kasım 2007, 00:37
akın senin mont nedir?

ayrıca izmir den bir arkadaş japonyaya gidiyor cbr 125 cup ile


richa montumun markası...Ayrıca japonya'ya giden arkadas sanırım MD'den cbrcup'daki emin deilim..Kısmet seneye girersem cıbırcup'a ben de gidebilirim kısmet işi bu işler...allaha şükür yetenek var:P


ins yaparsın planlarını, acıkcası nasıl olur mrk edıorum performans artısı ama cbr 125 e gore emınım delı bısı olur yaa...hadı hayırlısı bakalım...


kısmet bakalım kafam çok karışık...Bütçe kısıtlı.Ayrıca öss falan var ailem cup adını duyduğunda biraz fırtına kopuyor evde:cherry: Motora yükleme yapabilirim belki hiç bişe almam biriktiririm motoshow'a kadar büyük cc için ekipman alırım...Belki cbr cup için yatırım yaparım belki sponsor bulurum hiç bir fikrim yok neler olacak...Ben para biriktirmeye devam ediyorum açıkçası :)

praetorian
28 Kasım 2007, 00:47
baskent ası pilotu msnın asibabos_06@hotmail.com tarzı bısıymı eger oleyse beni kadın sanarak buyuk hata yapıosun:D
tanımadıgımız ınsanların maılını eklerken bı sormak gerek dımı..(eger sensen dıorum bu arada)
akın sponsor zor iş sanmıorum bulabılecegını(ınsallah bulursun orası ayrı)

ultraukala
28 Kasım 2007, 01:12
baskent ası pilotu msnın asibabos_06@hotmail.com tarzı bısıymı eger oleyse beni kadın sanarak buyuk hata yapıosun:D
tanımadıgımız ınsanların maılını eklerken bı sormak gerek dımı..(eger sensen dıorum bu arada)
akın sponsor zor iş sanmıorum bulabılecegını(ınsallah bulursun orası ayrı)


Sponsor işini halletmeye çalışacağım bakalım.Dediğim gibi önümüzdeki mart sonuna kadar bir çok organizasyon yapacağız.yerel gündem21 motosikletli çalışma grubu olarak...Orada biraz dileneceğim :cherry: Biraz reklam yapayım deil mi:mrgreen: Ayrıca tanıdığım motora gönül vermiş biri var.Bir tekstil firmasının genel müdürü...10dan fazla 600cc üstü makinası var kendi üstüne.

07ve00 model 2hayabusa-05r1-05bandit1200s-dragstar650-en500-yzf750-1100xx vs. vs. vs. var da var işte...Ona izah edeceğim durumu bakalım şu anlık sadece eğitim ve kayıt için gerekli parayı 1900ytl katkı sağlasa yeter..ekipmanlar için 900ytlyi ben rahat ayarlarım...Olmazsa dayıma yalvaracağım vs. vs. vs. Kapılar sağlam umarım kafamda patlamaz:cherry: Bakalım ailemden ayrı halletmek istiyorum bazı şeyleri...Olmadı Bursa grubumun üyelerinin yakasına yapışacağım:cherry: herkeşlerden 50şer ytl araklasam 20kişi yonttuğumda tamamdır :cherry: Motoru da başkanımıza giydiririm reklamcı da kendisi:queen::queen: Ohhh ohhh planlar süper iş ortaya dökmeye gelince sonumuz nolucak bakalım...valla para bulunurda aileyi ikna kısmı en zoru asıl olan...

başkentin_asi_pilotu
28 Kasım 2007, 16:22
baskent ası pilotu msnın asibabos_06@hotmail.com tarzı bısıymı eger oleyse beni kadın sanarak buyuk hata yapıosun:D
tanımadıgımız ınsanların maılını eklerken bı sormak gerek dımı..(eger sensen dıorum bu arada)
akın sponsor zor iş sanmıorum bulabılecegını(ınsallah bulursun orası ayrı)

yA DAYI NOLDUDA BU KADAR KIZDIN :) Benim msn emrahsaka@fiat.gen.tr kadın sanma falan nerden çıktı onu anlamadım? yani öyle bişey yok dayıcım..

cbr125faik
28 Kasım 2007, 22:15
ins olur yaa aramızdan bırılıerını orda gormek gusel bısı...para bırıktırmek vs problem deıl de en buyuk problem aile yaa deli olucm bende aynı dertten cok cekıorum...mtoru buyutmeye calıscm bakalım yaza ıkna edersem...

praetorian
28 Kasım 2007, 23:23
ok ozaman yanlıs olmus..
akın bu tanıdık koleksıyoner flnmı:D yada kıralarmı bursaya gelsek
sevabına bı tur?
tuh o da mı yok napalım artık..
cbr a devamm..gecen gun motordan ınerken anlamadım noldugunu motor sagına dustu gulmeye basladım..
ınanın komıktı..derken sag grenajda kırıgı gorunce gulumsemem suskunluga dondu
napalım talıhsızlık
en sonunda 2011 de fln grenajları cıkarılmıs halde kullanırım..

tuğper
29 Kasım 2007, 04:07
kim ne derse desin zealsun,tvs apache,ybr gelsin kardeşim hepsini benim makina ile yerim...140kmh/11,000~11,500 devir,gece,düzyol,soğuk hava...

(arkadaşlar bunu e5 göztepe acıbademe doğru giderken olan düz tarafta(fikirtepe civarı) yaptım 2 kez felan orayı bilenler için resmen yatmak gerek yoksa rüzgardan dolayı olmuyor)



tuğper o kadar emın olma kendınden sonucta 125 cc var altında ve 13 bg :)

hadi iyi günleer.... :)



yalan söylemiyorumki emin olmıyayım:silent:, ben gerçekleri söylerim bu kadar basit yani...ve eminim diyiyorum

kabul ediyorum 125'lik makina, fakat tutupta 2-40 2-50 yapıyor demiyorum:mrgreen:

ben yaptığımı ve gerçek olanı söylüyorum:cat:....hadi sizede iyi günler:cat:


arkadaşlar hayrına kitapçığı olan birisi şu zincirin değişim km sine bakıp bi yazabilirmi? sürekli uzun yoldayım ne zaman değişecem bilmiyorum...

kitapçıktaki bakımı her 500 km'de bir temizlik ve yağlama yapılması gerektiği yazıyor.fakat zorlu koşullarda yani toz toprak fazla olan yerlerde daha sık bakım gerektiği yazıyor.
ben ilk 20,000 km de değiştirdim set halinde ön-arka dişli +zincir.geçen kış diyeyim tam tarihi bilmiyorum fakat servisteki orjinal fiyatı 193-ytl'idi takım halinde.
serviste baktığımızda sadece zincir 203 ytl idi onlarda şaşırdı:mrgreen:
bide arka sol şasede tam tekerleğin olduğu vidanın orada bir ok işareti var,ve şasede bir yapıştırma var(tabi sökülmediyse)yeşil ve kırmızı olarak 2'ye ayrılmış vidanın ordaki ok kırmızıya gelirse germek gerekiyor.Ve en sonunda artık gerilmeyecek haldeyse değişiyor.