PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 [183] 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771

melocann
22 Ekim 2007, 01:08
KAslı birşey istiyorsan gt250r al, ama süper kalite istiyorsan ve ucuz birşey osaman cbr 125 al, gt250r da kalitelidir, ama honda kalitesini bulamazsın.


zaten gt250r kaslı olması beni kandirıyor cbr onun yanında biraz zayıf kalıyor ama sağlamlık konusunda hangisi bilgim yok hani kalitede zaten hondanın yanına yaklaşmaz


bence honda dan şaşma sonucta gt250r da gusel motor ama honda hem dahakalıtelı hemde surus acısından her turlu motora daha yatkın race kasası olsada pozısyon olrak zorlanmadan gecebılırısn dıger turlere burda senın secımın ve ne ıstedıgın cok onemlı bence...

saolun arkadaşlar

axoyum
22 Ekim 2007, 13:14
sıfırlanabilir km tamburu yokmu? bunun için diğital zaman saatine benzer birşey takılabilirimi?

praetorian
22 Ekim 2007, 15:16
motorunun hızına gore kask secımı bence yanlıs..
ben kafamda kaskları 3 kalıteye ayırıyorum..
1)shoei suomy arai
2)lazer nolan shark agv
3)saffet vivi vs..
not:unuttugum markalarda var tabi neyse

shoei suomy arai bunlar pahalı kasklardır..butcenız kısıtlıysa gerek yoktur..bır motor magazasında kask bakarken yetkılı kısı:o kasklara gerek yok bak bızde bunu kullanıyoruz dıye gostermıstı(x-lite tı)neyse en nıhayetınde bellı bı fıyat aralıgının ustundekı her kask sızı korur..fıyat arttıkca koruma duzeyınden cok rahatlık hafıflık aksesuar cesıtlerı aerodinami gıbı faktorler devreye girer..
200 ytl ıyı bı fıyatmıs..alınabılır:)

bugun motoru servıse bıraktım tekrar amortısor kecesı ıcın bakalım sadece kece degısırse ıyı yoksa cıddı problemım var demektır..
cok kısa bı mesafe kullandım yıne ama cok ozlemısım motosıkletımı..

cbr125faik
22 Ekim 2007, 19:13
praetorian'a katılıorum hıcbır zaman kask sakaya gelmez...cbr 125 130km yapıo dıe ucuz kask senı korur dıe bısı yok..bu senın hayatında belkı bı kere olabılecek bı dusus, belkı bıdaha dusmeye sansın bıle olmayabılır.lutfen arkadaslar o yuzden korumalarımızı alırken saglamlıga dıkkat edelım...evet fiat buyuk bı sorun ama canımızı bu korumalara teslım edıoruz...nolan arai suomy agv uvex schubert shoei ıı kasklardır,tabı unuttuklarım olabılır affola...hem orta hallılerı hemde cok ust duzey kaskları vardır...eger salam olmasalar bu kaskların hıcbırı moto gp de yada baska yarıslarda kullanılmazdı...tabı bunun bı baska nedenı sponsorda olsa ,sonucta nolursa olsun bunlar sağlam kasklardır ve tehlıkelı durumda sızın hayatınızı kurtarabılırler...bu ıs sadece kaskı almakla bitmez.iyi korumalı bir mont,sırtlık, eldıven,dızlık ve hatta uzun yola gıdıosak tulum almalıyız dıe dusunuorum...tabı bunlar cok kulfetlı ama kesınlıkle saglık ıcın gereklı ve bunlardan en önemlısı ıse egitim...arkadaslar biliorum bıraz sosyal içerikli ve klişe oldu ama gereklı...hala trafıkte kasksız dolasan bır suru motorcu var ve bunlar aklı basında motora bınenlerın butun ımajını zedelıo, yaptıkları harektler genellenerek butun motorcular ıcın soylenıo...sora motor almak ıstedıgınızde ailenız yada buyukleriniz yok motor bole yok motor sole dıolar...kusura bakmayın ıcımı doktum cunku benım bunlardan hala cok dılım yanıo...nolur hayatımızı ve ımajımızı tehlıkeye atmayalım, motorun bu gusellıklerınden mahrum kalmayalım, baskalarınıda bu zevkten yaptıgımız hareketlerden dolayı mahrum bırakmayalım....

ultraukala
23 Ekim 2007, 01:03
Yeni kaskım marushin tnt800 modeli...Çok farklı bir kask.Arkada dev gibi spoiler bulunmakta.Kaskın üstüne monteli bir spoiler bu.Çıkarılabiliyor.Ama hala bulamadım nasıl çıkarılacağını..Çıkarmam gerek çünkü bir kısmı çatladı spoiler'in.Yaıştırılması gerek..Çok rahat bir kask.Çok yüksek süratte deneme fırsatım olmadı ama çok dengeli bir kask olduğunu duydum... marushin tnt800 nx haguro modeli...

http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=44573

siyah vizörü ile birlikte çok gösterişli bir kask...umarım olası bir kaza halinde gösterişi kadar sağlamlığını da korur.Ama allah umarım tecrübe ettiğim bir günü göstermez...

Arkadaslar korumalarınız tam olsun mümkünse elinizden geldiği kadar sağlamlığından emin olduğunuz kaliteli markaları tercih etmeye çalışınız.Mesele imkanınız var kesinlikle deri mont tercih edin.Özellikle dana derisi ağır olanlarını tercih edin.Benim gözümü diktiğim mont clover rc100 modeli mesela...''deri yazın terletir kışın üşütür ama düştüğümde iyi ki deri varmış dersin'' derler...

Kullandığım mont richa...Korumalarının çok iyi olduğunu düşünüyorum.Şimdi de richa everest pantalonunu almayı düşünüyorum.Markayı sevdim ayrıca eldivenlerimi de richa alma düşüncesi içindeyim.richa nasa modeli.Bi de çizme olayı var.Şu anlık harley davidson çizmelerimi kullanmaktayım.Hissiyatı sıfır ama yağmura karşı olabildiğince direniyor.sidi vertigo tepor modeli çizme alacağım sanırım..Kış kullanımı için daha yatkın olduğunu duydum..Alınca bilgileri sizlerle paylaşırım...

praetorian
23 Ekim 2007, 01:21
Akın kaskın çok şıkmış gerçektende umarım dayanıklılığını test etme durumuna düşmezsin hiç..bende deri mont istiyodum ama denediğim modeller bıraz sacma olmustu gobegımle:)
benım montum heın gerıcke..1 kere test ettim(ufak kazada)suruklenmeme ragmen vucudumda agrı vs yoktu..pantolonum rıchaydı sanırım eevet evet rıchaymıs ki onuda o kazada test ettım iyiydi:)
benım tek sorunum bot/ayakkabı..
yakın zamanda bı ara mototala ugrayıp bakıcam..bı motoru cıkarsam..
ısallah amortısorlerde sorun yoktur,sadece kecedendir sorun..

SeRHaTeKiNci
23 Ekim 2007, 17:43
Arka lastik işi ayrı olarak masraf çıkartmasa düşünülebilecek bir motor benim için.Ama Gereksiz 125cc'e 5000kusur YTL vermek..
Mesaj yazım tarihi: 20.09.2006

ultraukala bu ani dönüşün sebebi nedir? :queen::mrgreen:

Yanlış anlama sadece dikkatimi çektiği için yazdım buraya.. :wiinkk:

E.Gülbeyaz
23 Ekim 2007, 18:44
Mesaj yazım tarihi: 20.09.2006

ultraukala bu ani dönüşün sebebi nedir? :queen::mrgreen:

Yanlış anlama sadece dikkatimi çektiği için yazdım buraya.. :wiinkk:

bnm hiç dikkatimi cekmedı ama bnde ogrensem ıyı olur...

ultraukala
23 Ekim 2007, 19:03
Mesaj yazım tarihi: 20.09.2006

ultraukala bu ani dönüşün sebebi nedir? :queen::mrgreen:

Yanlış anlama sadece dikkatimi çektiği için yazdım buraya.. :wiinkk:

Ani dönüşüm deil sadece para ile doğru orantılı:wiinkk: Lastiğini falan da deiştirmedim deiştirmeyi düşünmüyorum da.Hatta şimdi hyosung gt250r düşnüyorum.Kısmet tabii ki...Ayrıca 2.el aldım.Hep sıfır almayı düşünüyordum...


Akın kaskın çok şıkmış gerçektende umarım dayanıklılığını test etme durumuna düşmezsin hiç..bende deri mont istiyodum ama denediğim modeller bıraz sacma olmustu gobegımle:)
benım montum heın gerıcke..1 kere test ettim(ufak kazada)suruklenmeme ragmen vucudumda agrı vs yoktu..pantolonum rıchaydı sanırım eevet evet rıchaymıs ki onuda o kazada test ettım iyiydi:)
benım tek sorunum bot/ayakkabı..
yakın zamanda bı ara mototala ugrayıp bakıcam..bı motoru cıkarsam..
ısallah amortısorlerde sorun yoktur,sadece kecedendir sorun..


Ayakabıyı sidi vertio tepor düşünüyorum ne dersin?DEğer mi?Bütçeyi allak bullak edicek ama:cherry:

praetorian
24 Ekim 2007, 00:39
sidi vertigo cok ıyı bı bot..
umarım bende alabılırım benımde hedefım o:)
olmadı bakıncam..

ultraukala
24 Ekim 2007, 01:23
sidi vertigo cok ıyı bı bot..
umarım bende alabılırım benımde hedefım o:)
olmadı bakıncam..

rev'it freestyle düşünüyorum bi taraftan daha uygun fiyatlı.Bakalım neler olacak.Ayrıca şu sıralar bir delilik yapıp cıbırı satabilirim...Artık sarmamaya başladı.Farklı heyecanlar yeni motorlar arıyorum...:cherry:

praetorian
24 Ekim 2007, 01:31
ben cbr a devam edıcemde:) ama botu bılmıyorum acıkcası dırek olarak hıcbırını ıncelemedım:)
vertıgonun cok cok ıyı bı bot oldugunu bılıyorum
bı yandan da revıt uygun fıyatıyla one cıkıyo
neyse oncelıklı hedef motoru gerı almak:D

crayzboyone
24 Ekim 2007, 01:35
YA piyasada hic 2007 model cbr 125 gorunmuo :D?

Death Knight
24 Ekim 2007, 01:58
Türkiye ye getirmediler 2007 modelini sagolsunlar...:pr:

SuSpect
24 Ekim 2007, 02:03
şuan alırsan 2007 model olarak alıyorsun :mrgreen: Ama 2006 kasa tipini :P

tronic
24 Ekim 2007, 02:24
@ultraukala

bence hyo gt 250 r de sarmayabilir bir süre sonra hatta yazıyorum 1 ay içinde sıkılırsın.eğer bütçen varsa daha yüksek cc birşey al. illa 600 lük sport olması da şart diil ama en az bi 50 bg iyi gider cbr 125 ile gt 250 r arasında aman aman bir fark yok bence yani var da üzerine vereceğin fiyat farkına değer mi bilmem.Ondan da kısa zamanda sıkılırsın gibime geliyor.

ultraukala
24 Ekim 2007, 18:25
Efet sıkılacağımı biliyorum ama ne yapayım...Deişik motorlar arıyorum artık.Bakalım şimdi çok farklı bir motor hediye edecekler bana sanırım bir süre onla idare edeyim ardından yaza girerken nihai hedefim olan z750 alırım belki...250r'da kasa çok ilgimi çekiyor işte..Motoruna hiç güvenmiyorum.Japondan şaşmamak istiyorum ama bütçe problemi işte.Yoksa zaten sıralı 4ve japondan şaşmam. :) Aaaa bi de şu var düşük bütçe il er-5 alabilirim belki...

praetorian
24 Ekim 2007, 18:54
sahsi fikrim:hyo alana kadar(ki hyo nun goruntusunu cok sevıyorum) bıraz daha kasıp er-5 gs500 alınabılır..zaten bi anda atlama yapmamak gerek bence..

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 19:02
Efet sıkılacağımı biliyorum ama ne yapayım...Deişik motorlar arıyorum artık.Bakalım şimdi çok farklı bir motor hediye edecekler bana sanırım bir süre onla idare edeyim ardından yaza girerken nihai hedefim olan z750 alırım belki...250r'da kasa çok ilgimi çekiyor işte..Motoruna hiç güvenmiyorum.Japondan şaşmamak istiyorum ama bütçe problemi işte.Yoksa zaten sıralı 4ve japondan şaşmam. :) Aaaa bi de şu var düşük bütçe il er-5 alabilirim belki...

Ben senin yerinde olsam Naked'a geçerim.. :wiinkk:
Z750 güzel olabilir.. :cat:
Bu arada hediye edecek olan kim? Bana da senin motordan hediye etsinler :queen:

cakal45
24 Ekim 2007, 19:14
slm cbr 125 2007 manisada 1-1,5 aydır var ben gördüm çok karizma 2008 i görmedim onda ne gibi farklar var varsa ?

2008 cbr resmi olan varmı?

ultraukala
24 Ekim 2007, 19:44
er-5uygun olabilir efet...Ayrıca hediye edecek olan babamın bir arkadası kullanmadığı bir motosiklet var.kawasaki eliminatör250...Sıralı 2silindir su soğutmalı 16bin devir çevirebilen bir cruiser :cherry: Onunla biraz uğraşıp bineceğim.Artık bütün yollar yan yan yan :)

Burhansefa
24 Ekim 2007, 22:34
merhabalar arkadaşlar motorum 2005 model cbr 125r (2. el aldım 17.000km de) yaptığım km iki elin parmaklarını geçmez bi kaç şey danışacaktım sizlere acemiyim yanlış yaptığım şeyler olabilir düzeltirseniz sevinirim

verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler

1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)

2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim

3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi

4)bu farları nerden kapatıyoruz

5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır


bu sorular motorla alakalı değil
6)ehliyet sınavı test şeklinde mi yazılı şeklinde mi oluyor yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da

7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 22:48
@Burhansefa
1. Jikle motorun kendi kendine gaz vermesini sağlar.. Rölantiyi yüksek tutar.. Soğuk havalarda motorun çalışmayacak olursa çekersin.. Jikle her zaman açık bırakılmamalıdır..
2. CBR 125R modelinde farları kapatamazsın.. Sadece uzun/kısa ayarı yapabilirsin.. (Farım da hep açık, yolumda meselesi..)
3. Lastikteki yama sana pek sorun yaratmaz diye düşünüyorum. Ama Duro'nun 120/80/17 lastikleri hem kaliteli, hem estetik, hem de 120'lik olup, fiyatı 60 YTL'dir..
4. Debriyajdan elini çekince, elbette ki motor yığılacaktır. Çünkü motor freni diye birşey var.. Eğer motor tam devrinde degilse, bu yığılma çok normaldir..

SuSpect
24 Ekim 2007, 22:49
1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)

Zincir sesi her zincirli motorda gelir normal birşey, yanlız kaçıncı viteste olursan ol, motoru rölentiye bırakıp gitmeye çalışma, ayrıca gazı kes, ver, kes, ver yapma zincire ve şanzımana zarar verirsin.




2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim

Normaldir, butun vitesli taşıtlarda olur, daha once araç kullanmadın sanırım :)
Her vitesin en düşük ve en yuksek hız aralıkları vardır, eger o aralık dışında düşürürsen arka tekeri kitlersin belki şanzımanı dağıtabilirsin, aynı şekilde yükseltirsende motor stop edebilir.

Buna motor freni denir.


3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi


Jikleyi sen çeker ve indirirsin, eğer kendisi iniyorsa çok önemli bişi değil, bir ara servise gittiginde söyle 2dk.de yapsınlar. neden iniyor bende tam bilmiyorum ama herhangi bir sorun yaratmaz.



4)bu farları nerden kapatıyoruz

Honda tam emin olmamakla beraber, sanırım 2004 den sonraki bütün modellerine farların yakılmasını zorunlu tutmuştur, Sadece honda değil Suziki,yamaha vs. büyük markalarda aynı olayı yapıyorlar. Amaç trafikte görünürlülüğü arttırmak.

Çok doğru bir sistem ve merak etme hiçbir zararı yok.



5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır
Yamayı görmek lasım burdan ne desem yalan olur, ama 17.000 e gelmiş bir motorun orjinal lastigi ise o lastik bitmiştir, en kısa sürede değiştirmeni öneririm.
Lastik fiyatları hakkında bir bilgim yok



6)ehliyet sınavı test şeklinde oluyor değil mi yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da

B ehliyetin yoksa 3 dersden sınava gireceksin, B ehliyetin varsa tek dersten sınava gireceksin.
Sınav test şeklinde yapılacak.
Sınav sonucu belli olduktan sonra Direksyon sınavına alacaklar. (Geçtiysen tabi)



7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı

Hocadan hocaya değişir, bazılar "git gel tamam" bazıları oldugun yerde 8 çiz falan diyebiliyorlar.

ultraukala
24 Ekim 2007, 22:50
merhabalar arkadaşlar motorum 2005 model cbr 125r (2. el aldım 17.000km de) yaptığım km iki elin parmaklarını geçmez bi kaç şey danışacaktım sizlere acemiyim yanlış yaptığım şeyler olabilir düzeltirseniz sevinirim

verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler

1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)

2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim

3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi

4)bu farları nerden kapatıyoruz

5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır


bu sorular motorla alakalı değil
6)ehliyet sınavı test şeklinde oluyor değil mi yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da

7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı

1-zincirini gaz yağı ile tamizleyip yağlarsan zincir sesi duymazsın
2-Çünkü motor kompresyon yapıyor
3-jikle ile uğraşma.Soğuk havalarda motor çalışmazsa jikleyi çekip çalıştırabilirsin.
4-Farlar hep açık avrupastandartları gereği
5-lastik işinden anlamam.Ama adı üstünde yama sorun çıkaracağını zannetmiyorum
6-Kafanın karışmasına gerek yok kitap yok mu elinde sürücü kursunun verdiği.O soruları soracaklar
7-sürücü kursuna danışsan:yazılı ve direksiyon sınavı şeklinde ehliyen sınavı:cat:

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 22:53
Arkadaşlar ne yararlı bir topic bizim topicimiz ya!! :)
Burhan'a 15 dk içerisinde 3 cevap gelmiş.. :rendeer:

@ultraukala
Abi senin adın neydi yaaa? :silent:


er-5uygun olabilir efet...Ayrıca hediye edecek olan babamın bir arkadası kullanmadığı bir motosiklet var.kawasaki eliminatör250...Sıralı 2silindir su soğutmalı 16bin devir çevirebilen bir cruiser :cherry: Onunla biraz uğraşıp bineceğim.Artık bütün yollar yan yan yan :)

Üstad şimdi baktım.. Çok manyak bir alet yaw... :cyclopsan
Eee sende CIBIRI bana hediye et artık.. :queen:

Burhansefa
24 Ekim 2007, 23:10
herkese ayırdıkları zamandan ve verdikleri cevaplardan ötürü teşekkürler

2. sorumda sorduğum şey yani motorun kasılmaması için yapabilinecek bişi var mı

bi arkadaş şanzımanı falan dağıtırsın demiş tam anlayamadım ben de olan olay normal mi benim acemiliğimden mi

fatihsevim
24 Ekim 2007, 23:10
evet yeni anahtarlıgıma bakın beyler vakit boştu bi el attım

bu gerçeği

http://img98.imageshack.us/img98/9658/hondamotorro5.gif (http://imageshack.us)

buda benimki

http://img233.imageshack.us/img233/1900/mfs170jz7.jpg (http://imageshack.us)

cgl125 yazacaktım ama ilerde cbr alacagımız için isim yazdık

http://img233.imageshack.us/img233/6717/mfs171ti4.jpg (http://imageshack.us)

http://img91.imageshack.us/img91/3240/mfs172of6.jpg (http://imageshack.us)

valla gerçeği soylemek gerekirse fikir benim değil bizim burda adamın biri ateşle yazıyodu sonra bende o adamdan bir adet anahtarlık aldım sonra elime bide lehim makinası ve ortaya bu çıktı
nasıl ama:queen:

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 23:14
herkese ayırdıkları zamandan ve verdikleri cevaplardan ötürü teşekkürler

2. sorumda sorduğum şey yani motorun kasılmaması için yapabilinecek bişi var mı

bi arkadaş şanzımanı falan dağıtırsın demiş tam anlayamadım ben de olan olay normal mi benim acemiliğimden mi

Şanzımana zarar verirsin bu yaptığınla..
Ama tamamen senin acemiliğinden.. Vites 2'deyken motorun gazı yemedigini, veya geç yedigini hissedersen, 1. vitese öyle al, debriyajdan elini yavaş yavaş çek ve elini çekmeden önce 1-2 defa aragaz yap.. :cat:

Burhansefa
24 Ekim 2007, 23:21
anladım ne demek istediğini sağolasın

bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu

püf nokta ara gaz vermek miş

ultraukala
24 Ekim 2007, 23:23
Şanzıman indirme konusunda yorum yok...O kadar kolay olmasa gerek...

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 23:23
anladım ne demek istediğini sağolasın

bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu

püf nokta ara gaz vermek miş

Ara gaz vermek motorun devrini almasını sağlıyor burada.
Ama ara gaz verir verir de debriyajdan elini hızlıca çekersen tehlikeli anlar yaşayabilirsin.. :queen:

ultraukala
24 Ekim 2007, 23:25
anladım ne demek istediğini sağolasın

bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu

püf nokta ara gaz vermek miş

Ara gaz vermekle alakası yok bunun ya...Kompresyonu önleyemezsin ki motor illaki frenleme yapar...Çok ani olmayan durumlar haricinde motorla durunuz.Gerekirse motor frenini de kullanınız.Hatta gerekirse debriyajsız frene bile basınız yusufun derecesine göre :P vs. vs. vs. Ama 1. ve 2.viteslerin kompresyonu daha kuvvetlidir.O yüsden daha çok etkilenirsiniz yavaşlarken...

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 23:27
Ara gaz vermekle alakası yok bunun ya...Kompresyonu önleyemezsin ki motor illaki frenleme yapar...Çok ani olmayan durumlar haricinde motorla durunuz.Gerekirse motor frenini de kullanınız.Hatta gerekirse debriyajsız frene bile basınız yusufun derecesine göre :P vs. vs. vs. Ama 1. ve 2.viteslerin kompresyonu daha kuvvetlidir.O yüsden daha çok etkilenirsiniz yavaşlarken...

Bende tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum sabah beri de.. (Çok iyi kıvırtırım):cherry:
İşte tecrübesizlik diyelim..:queen:

Burhansefa
24 Ekim 2007, 23:28
ohooooo bu ne hocam böle yok ara gaz ver yok devrini alsın yok dikkat et yavaş yavaş çek debriyajdan gazı şöle ver frene böle bas

scooter mi alsaydık ki:queen:

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 23:31
ohooooo bu ne hocam böle yok ara gaz ver yok devrini alsın yok dikkat et yavaş yavaş çek debriyajdan gazı şöle ver frene böle bas

scooter mi alsaydık ki:queen:

Tabi olm.. Ne sandın.. Ben verem sana benim popcorn'u .. Sen bana CIBIRI ver.. Ama üstüne para isterim haaa... :queen:

Burhansefa
24 Ekim 2007, 23:41
popcornu kaç beygir çekiyo söle bakem kafama yatarsa belki değişiriz:mrgreen:

SuSpect
24 Ekim 2007, 23:47
Aragaz vermek aslında karbüratörlü motorlarda cok iyi bir olay değil, çünkü devamlı aragaz verirseniz karbüratörü yoruyorsunuz, ben dehşet derecede aragaz verirdim ilk aldıgım zamanlar, sonra motoru boşa alınca devri tutturamamaya başladı, nedenini sordum servise aynen anlattı. Ama ara gaz iyidir, gaz yapar. :mrgreen:

Frenleme olayına gelince ben ön fren kullanmam pek, devamlı arka fren ve motor freni kullanırım. Şanzıman honda motorda kolay kolay dağılmaz, ama ömrünü kısaltırsın.

Bu arada 1.vitese atıp duracağına 2. vitesde yap freni dur. yani acemiysen ilk başlarda motor freni olayını unut derim.

SeRHaTeKiNci
24 Ekim 2007, 23:52
popcornu kaç beygir çekiyo söle bakem kafama yatarsa belki değişiriz:mrgreen:

Popcorn muu ohoooo.. Çok beygir olm..
Ayrıcaaa va yaaaa.. 2 zamanlı.. Deli gibi devir çeviriyor.. :queen::queen:

aslımm
25 Ekim 2007, 13:18
sayende bir motosiklet markası daha öğrendim; skygo :) araştırdım, sanırım cruiser tarzı vitesli bir motosiklet.

cruiserdan sport bir motosiklete geçme tercihini anlarım da, madem vitesli bir motosiklet kullandın, 250 cc den sonra 125 liğe binmek zulüm gelmez mi sence?

akıl verdiğin için teşekkür ederim ama motor babamın olduğu için alamıyorum zaten alabilsem şimdi bakmazdım:salut:
bu arada arkadaşlar kanuni racer 200cc ile honda cbr 125cc arasında hangisi daha mantıklı kullananlara duyurulur kullanışlı olan hangisi

SuSpect
25 Ekim 2007, 14:24
Kanuni racer 200 ile Honda Cbr 125R arasında dünya kadar fark var.

En basit fark, kalite ve servis. Honda ile allah korusun bir kaza yapsan motor okadar çabuk bukulup yamulmuyor, ama kanuninin hemen heryeri patlayabilir, ayrıca servislerden cok şikayet alan bir motor ama honda da öyle deil.

Fiyat farkıda var tabi; kanuni servis ve satış ile hondaya gore cok ucuz bir motor ama sorun honda hiç sorun cıkartmaz sana. :wiinkk:

Ayrıca 200cc olmasına aldanma, Cbr 125 nal toplattırıyor ona, ben kanunili ark.larımla cok defalarca uzun yola gittim, bana yetişemiyorlar motor baya kasıyor.

Sürüş kolaylıgı açısından cbr 125 daha rahat cunku kanuni cok ağır ve uzun bir alet, şehir içinde kontrolü zor olur, ayrıca sen bayansın hani :wiinkk:

Kaliteden şaşma derim.

Ayrıca skygo250 yi bile geçersin :wiinkk:

ultraukala
25 Ekim 2007, 20:08
Kanuni racer 200 ile Honda Cbr 125R arasında dünya kadar fark var.

En basit fark, kalite ve servis. Honda ile allah korusun bir kaza yapsan motor okadar çabuk bukulup yamulmuyor, ama kanuninin hemen heryeri patlayabilir, ayrıca servislerden cok şikayet alan bir motor ama honda da öyle deil.

Fiyat farkıda var tabi; kanuni servis ve satış ile hondaya gore cok ucuz bir motor ama sorun honda hiç sorun cıkartmaz sana. :wiinkk:

Ayrıca 200cc olmasına aldanma, Cbr 125 nal toplattırıyor ona, ben kanunili ark.larımla cok defalarca uzun yola gittim, bana yetişemiyorlar motor baya kasıyor.

Sürüş kolaylıgı açısından cbr 125 daha rahat cunku kanuni cok ağır ve uzun bir alet, şehir içinde kontrolü zor olur, ayrıca sen bayansın hani :wiinkk:

Kaliteden şaşma derim.

Ayrıca skygo250 yi bile geçersin :wiinkk:


Kalite farkı dışındakilere katılmıyorum buğra'cım :P

Kesinlikle racer 200e nal toplatman demek racer sürücüsünn sürücülüğünden dolayıdır.Hatırlatayım...Çok yakın bir arkadasımda var kanuni-mondial ana bayii ve servis'i sahibi kendisi.racer200'ünün maşallahı var allah için...:cat:

Ama ne olursa olsun honda hayat onda:cat:

SuSpect
26 Ekim 2007, 04:14
Akın, diyorsunki servis sahibinin racer 200 ü.
Hani her 500km de bir hani zincir yağlama olayı vardır butun zincirli motorlarda, heh bu arkadaşda her 500km de bir bakıma sokuyordur motoru o yuzden gusel gidiyor olabilir, ki ne kadar gusel giderse gitsin ben kesinlikle bir cbr 125 ile düz yol veya yokuş aşağı kapışabileceğini sanmıyorum. Yokuş yukarı belki geçebilir cunku sonuçta yuksek cc torku.

Yanlız ben izmit körfez pistine bir racer 200 lü ark.la gittim, oda yatıyor bende yatıyorum ve baya bir geçiyordum ha nal toplatma olayı biras fazla abartı tabi, ama ben onu baya bir geçiyordum. aynı şekilde iğneadaya gittim, tekirdağa gittim en son Bursa'ya senın yanına gelmiştim osamanda semih kullanıyordu. ben devamlı cbf 150 ler ile gittigimden semih önden gitti ama topcular vapurdan çıkıp yalovaya gelirken düz yolda semihi yakaladım ve geçtim. Bu anlattıklarım hep farklı farklı racer200 ler ile oldu. Hiçbiride beni geçemedi.

Yani sanmıyorum süper bakimlı bir motor olsa bile, modifiye olmaksızın bir cbr 125 ile kafa kafaya gidebilsin.

-------

Yada benım motordamı bişiler vardı, rodajımı iyi yapılmıştı neydi bilmiyorum ama ben şunu söylim derbi 125, aprilla 125 hariç hiçbir 250cc ye kadar motor benı geçemiyordu, kanuni tiger 250 ise benımle kafa kafaya gidebiliyor, ne o geçiyor ne ben. Yokuş yukarı nal topluyorum, yokuş aşağı o nal topluyor. :)

movistar
26 Ekim 2007, 22:52
Repsolumu sattım arkadaslar.bugun yeni sahibinin yanında artık.birde eskilerden resim.seneye artık başka bi motora racing olamayabilir,Kawasaki er5 gibi bi makina yada araba alıp devam ederim.düştükten sonra virajlar eskisi gibi...bi süre ara vereceğim.emre 600 R alırsa ekipmanlarım hazırda artçı olarak hemen hazırım.:P

http://img517.imageshack.us/img517/7831/17600x450kp3.jpg

iyireklam10
26 Ekim 2007, 22:53
Ya istanbuldaki Cıbırcılar
teröre lanet mitingi yapmıyormsuyuz allah aşkına ya .?

sadece cıbırların katıldıgı bir motorsikeltli protesto mitingi .?

D C R
26 Ekim 2007, 22:56
Hayırlı olsun movistar :rendeer:

praetorian
26 Ekim 2007, 22:59
hayırlı olsun movistar..icine hangisi siniyorsa ole devam et bence
iyireklam10 ıstanbulda cbrcı dedıgın 1 elın parmaklarını gecmez(yani gecerde ulasabılecegımız) dolayısıyla 29 ekimde bagdat caddesine gelebılırsın..

fatihsevim
26 Ekim 2007, 23:25
valla kimse benim anahtarlığa yorum yapmadı heralde kimse beğenmedi:salut:

dgrmr
26 Ekim 2007, 23:46
Veysel (movistar) sattın mı motoru be? Serik'li arkadaşa mı gitti. Bu arada benim motorda fotoğrafta arkada duruyor, demek ki sırada o var. Hadi hayırlısı bakalım ikimiz içinde...

Fatih anahtarlık güzel olmuş eline sağlık ben beğendim de, neden yorum yapmadım onu bilmiyorum. Fakat tahta olduğu için pek kullanışlı olmaz gibi titreşimden dolayı....

Bu arada Özgürcan (Praetorian) hiç pas vermiyosun, Ameriga bozmuş seni... :)

iyireklam10
27 Ekim 2007, 00:30
tmm zaten kesinlikle katılıcam 29 ekimdekine ..


inşallha sizleride görme Fırsatım olur

Turuncu UTT 47 Cıbır benim :)

Bakın bu adrestede Uzun yol maceralarım var isteyen göz atsın cıbırla nerelere gittim

http://picasaweb.google.com/iyireklam10