PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90 91 92 93

Felon
02 Aralık 2011, 18:03
Akin o bir harf cok paraya mal oldu bana.
Sonradan bende arastirdim, daha da standart cadde lastiginden sasmam.
Zaten adi ustunde cadde lastigi.


Benim disli seti farkli oldugu icin kadran cok comert davraniyo sayi yazma konusunda.

http://maps.google.com/maps?saddr=W+Jefferson+Blvd&daddr=W+Jefferson+Blvd&hl=en&ll=33.966908,-118.430064&spn=0.015216,0.033023&sll=33.969417,-118.431662&sspn=0.007608,0.016512&geocode=FTpOBgIdA8Lw-A%3BFQpfBgIdZOXw-A&vpsrc=6&mra=me&mrsp=1,0&sz=17&t=m&z=16

Bu duzluk evimin hemen onu hergun geciyorum, kadranda 250kmh gordum en son.
Motoru ayagimla iterek 5-6kmh yazdirabiliyorum kadranda.:cherry:
bu videodaki gibimi :)
http://www.facebook.com/video/video.php?v=388992838885&saved
bu motorda dişli farkının yanı sıra videonun kendiside hızlandırılmış :) Diğer araçların hareketlerini izleyin hepsi olağandan 2kat hızlı ama çok başarılı bi video :)

ultraukala
03 Aralık 2011, 02:56
Piste çıkan arkadaşlar hiçbirinizde gopro yokmu videolarınızı paylaşında izleyelim :)
Ben piste çıksam cep telefonumu satar yinede bi gopro almadan çıkmazdım :cherry:

Ben kamera olayına karşıyım her zaman.Lakin aslında yararlı bir alet de...Denemedim güzel olabilir aslında lakin gopro alacak maddi imkanım yok, o lükste bir telefonda kullanmıyorum zaten =))
,

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------


Akin o bir harf cok paraya mal oldu bana.
Sonradan bende arastirdim, daha da standart cadde lastiginden sasmam.
Zaten adi ustunde cadde lastigi.


Benim disli seti farkli oldugu icin kadran cok comert davraniyo sayi yazma konusunda.

http://maps.google.com/maps?saddr=W+Jefferson+Blvd&daddr=W+Jefferson+Blvd&hl=en&ll=33.966908,-118.430064&spn=0.015216,0.033023&sll=33.969417,-118.431662&sspn=0.007608,0.016512&geocode=FTpOBgIdA8Lw-A%3BFQpfBgIdZOXw-A&vpsrc=6&mra=me&mrsp=1,0&sz=17&t=m&z=16

Bu duzluk evimin hemen onu hergun geciyorum, kadranda 250kmh gordum en son.
Motoru ayagimla iterek 5-6kmh yazdirabiliyorum kadranda.:cherry:

Üzerinde kaça kaç dişli var acaba? Ayrıca şehir içerisinde o süratleri tavsiye etmiyorum otobanı şehir içi algılamıyorum =)) İşin esprisi bir tarafa otoban açıkçası cadde klasmaında yer almıyor lakin Türkiye şartlarında dikkatli olmak gerek sol şerit takıntısı yüzünden...

Felon
03 Aralık 2011, 10:37
Ben kamera olayına karşıyım her zaman.Lakin aslında yararlı bir alet de...Denemedim güzel olabilir aslında lakin gopro alacak maddi imkanım yok, o lükste bir telefonda kullanmıyorum zaten =))

:) Yok hocam bencede baya yararlı olur sizler için, nerede ne yaptığınızı yaptığınızı görebilirsiniz.hem güzel olarak arşivlenirde.Hero2 çıktı şimdi görüntü kalitesi bundan 5-10sene sonra bile izlenebilcek seviyede iyi :)

Jubaa
03 Aralık 2011, 17:57
Üzerinde kaça kaç dişli var acaba? Ayrıca şehir içerisinde o süratleri tavsiye etmiyorum otobanı şehir içi algılamıyorum =)) İşin esprisi bir tarafa otoban açıkçası cadde klasmaında yer almıyor lakin Türkiye şartlarında dikkatli olmak gerek sol şerit takıntısı yüzünden...


15-45 su anda yanlis hatirlamiyorsam.
-1,+2 diye hatirliyorum.


Sehir icinde hizi bende tavsiye etmiyorum,
zaten burasi Turkiye gibi degil trafigin arabalarin oldugu yerde
o hiza cikarsan bi tarafindan damacana ile kan alirlar adamin.

O yol biraz sapa bi yol 2 tarafi bos arazi.
Polis olursa gormek kolay oluyor.
Gece 2-3 gibide porsuk,sincap,fare disinda yoldan gecen olmuyor.
2 ucunda da trafik isigi var ve tam 1km.:mrgreen:

Stok disli 600RRla denedik 230 kusur civari
yazdi en son kadran diye hatirliyorum
yani fark baya var.

Felon Adam kidemli kamikaze belli.
Arada bi makas falan guzelde bu kadar suyunu sikmamak lazim isin.
Benim kadran bundan beterdir 25kmh+ sapma yapiyodur.

dinmeyen
05 Aralık 2011, 16:14
Piste çıkan arkadaşlar hiçbirinizde gopro yokmu videolarınızı paylaşında izleyelim :)
Ben piste çıksam cep telefonumu satar yinede bi gopro almadan çıkmazdım :cherry:

gopro pistte kullanım için doğru cihaz değil. çok büyük, GPS desteği yok. bence yarışçılar için şu anki en ideal kamera contour GPS. bu ürün qstarz GPS data logger ile birlikte kullanılırsa pist günü sonrası evdeki bilgisayarda son derece detaylı analiz yapmak mümkün. tur zamanlarını iyileştirmek için son derece ideal ama malesef pahallı...
http://www.youtube.com/watch?v=N1x2P2zaAPA


http://www.youtube.com/watch?v=N1x2P2zaAPA

Felon
05 Aralık 2011, 16:39
Felon Adam kidemli kamikaze belli.
Arada bi makas falan guzelde bu kadar suyunu sikmamak lazim isin.
Benim kadran bundan beterdir 25kmh+ sapma yapiyodur.
Evet kadran yalan söylesede hakkı yenmeyecek kadar deli adam :)

gopro pistte kullanım için doğru cihaz değil. çok büyük, GPS desteği yok. bence yarışçılar için şu anki en ideal kamera contour GPS. bu ürün qstarz GPS data logger ile birlikte kullanılırsa pist günü sonrası evdeki bilgisayarda son derece detaylı analiz yapmak mümkün. tur zamanlarını iyileştirmek için son derece ideal ama malesef pahallı...

N1x2P2zaAPA
*video linkini düzelttim
boyut olarak contuourla aralarında çok bi fark yok sanırım ama bu gps özelliği güzelmiş

---------- Post added at 14:39 ---------- Previous post was at 14:19 ----------

ben geçenlerde trafiğe kapalı bi alanda biraz motoru yatırarak sınırlarımı zorladım ama birkaç ilginç sorum olacak
1.si pegler yere sürttüğünde sanırım yan ayaklıkta sürtüyor yada başka birşeyden ses geliyo anlamadım bu normalmidir?
2.si 600lüklerde grenajlar yerden dahamı yüksek çünkü ben yatırdığımda grenajlarla yerin arasında 2cm kadar bi mesafe kalıyor hatta pegler sürttüğünde tırtıyorum grenajları traşlıyıcam diye?
birde parkede motor daha iyi tutunuyor benim lastiklerim 2007 son haftası üretimli motorun üstünde gelen orjinal shinko lastikler.asfaltta bu kadar yatmayı denemedim ama sonuç olarak %99 yeri öperim gibime geliyor
Birde lastik basınçlarımı ne yapmalıyım bu fotoğrafın çekildiği gün evimin hemen yakınındaki benzinciye gidip ön arka 25psi hava bastım hani ısındıklarında 28-30civarına gelmiştir diye kaba bi hesapta bulundum ama çok fazla basıyorum sanırım dimi bu tarz şeyler deneyeceğim zamanda daha az basmak mı mantıklı yoksa lastik soğukken 25psi iyimi?
http://p1.bikepics.com/2011/12/03/bikepics-2311396-800.jpg

106GT!
05 Aralık 2011, 16:49
Viraj alma konusunda gt250r çok zayıf kalıyormuş bende gsxr'a geçince anladım bu durumu. Benim görüşüm hyosung aerodinamik olarak uygun değil yatmalara kalkmalara bence sınırlarını daha fazla zorlama koreli kardeşimizle :)

Felon
05 Aralık 2011, 17:08
Viraj alma konusunda gt250r çok zayıf kalıyormuş bende gsxr'a geçince anladım bu durumu. Benim görüşüm hyosung aerodinamik olarak uygun değil yatmalara kalkmalara bence sınırlarını daha fazla zorlama koreli kardeşimizle :)
evet ama sınırları zorlamak iyidir be hocam insana baya tecrübe katıyor :) ilk vitesli tecrübem bu benim yaklaşık 7aydır 10bin kmdir kullanıyorum ama parmağımla oynatabilcek seviyeye gelmek istiyorum açıkcası

ultraukala
05 Aralık 2011, 21:38
gopro pistte kullanım için doğru cihaz değil. çok büyük, GPS desteği yok. bence yarışçılar için şu anki en ideal kamera contour GPS. bu ürün qstarz GPS data logger ile birlikte kullanılırsa pist günü sonrası evdeki bilgisayarda son derece detaylı analiz yapmak mümkün. tur zamanlarını iyileştirmek için son derece ideal ama malesef pahallı...
http://www.youtube.com/watch?v=N1x2P2zaAPA

[video]http://www.youtube.com/watch?v=N1x2P2zaAPA[/url]

http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-kamera-fotograf-video-kamera-contour-gps-full-1080p-kamera-contour-turkiye-64656829/detay/

Barış dediğin makina bu mu acaba?1000TL 'ye tekabül ediyor neredeyse =)) Ama videodaki gibi bir kayıt alıyorsa süper bence..Değer yani...

Jubaa
06 Aralık 2011, 23:22
Felon
1.Yan ayaklik surtebilir bazi motorlarda cikarmazsan cunku kocaman oluyor.
Ama pegler surtuyorsa gereginden fazla yatirmissin demektir diye biliyorum.
Limit pegler, zaten pistte falan o kadar yatirmaya gerek kalmiyor.
Viraja da o kadar yavas girmiyorsun.
Amac viraji hizli donmekse olabildigince motoru dik ve duz tutman gerek.
Yere temas eden lastik alani artarsa daha cok gaz acabilirsin,
en cok lastik temasida motor dik oldugunda oluyor.
Yani amac yatmak degil tam tersine yatmamak ve frene olabildigince "az" basmak.

2.Yukseklik konusunda bi bilgim yok ama grenajlar duz bi zeminde degmez diye biliyorum.
Benimkiler hic degmedi daha.
Cikinti olursa degiyor.
Bu resimdeki benim orjinal sag alt grenaj sakal denilen parca.
O eriyen kisimda yere degen kisim.
2 kisi motor ustundeyken diz verebilir miyim diye denedim.
Dokulen asfalt kat kat olup yol kenarlarinda birikiyor.
Hizli girdim viraji icten aldim ahanda sonuc.
Guzelim orjinal grenaj yalan oldu.
Amac yatip yere bisey degdirmekse supermoto ile arka topuz degdiren adamlar var.
Hic bulasma o ise yani.

3.Lastiklerini bilmiyorum basinc ayarinda senin kilon kullandigin zeminin isisi havanin isisi hepsi onemli.
Onu yakininda bilen biri varsa ona yaptir.

http://img822.imageshack.us/img822/5380/img0060kz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/img0060kz.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img31.imageshack.us/img31/8847/img0061rm.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/31/img0061rm.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Felon
06 Aralık 2011, 23:37
Felon
1.Yan ayaklik surtebilir bazi motorlarda cikarmazsan cunku kocaman oluyor.
Ama pegler surtuyorsa gereginden fazla yatirmissin demektir diye biliyorum.
Limit pegler, zaten pistte falan o kadar yatirmaya gerek kalmiyor.
Viraja da o kadar yavas girmiyorsun.
Amac viraji hizli donmekse olabildigince motoru dik ve duz tutman gerek.
Yere temas eden lastik alani artarsa daha cok gaz acabilirsin,
en cok lastik temasida motor dik oldugunda oluyor.
Yani amac yatmak degil tam tersine yatmamak ve frene olabildigince "az" basmak.

2.Yukseklik konusunda bi bilgim yok ama grenajlar duz bi zeminde degmez diye biliyorum.
Benimkiler hic degmedi daha.
Cikinti olursa degiyor.
Bu resimdeki benim orjinal sag alt grenaj sakal denilen parca.
O eriyen kisimda yere degen kisim.
2 kisi motor ustundeyken diz verebilir miyim diye denedim.
Dokulen asfalt kat kat olup yol kenarlarinda birikiyor.
Hizli girdim viraji icten aldim ahanda sonuc.
Guzelim orjinal grenaj yalan oldu.
Amac yatip yere bisey degdirmekse supermoto ile arka topuz degdiren adamlar var.
Hic bulasma o ise yani.

3.Lastiklerini bilmiyorum basinc ayarinda senin kilon kullandigin zeminin isisi havanin isisi hepsi onemli.
Onu yakininda bilen biri varsa ona yaptir.

http://img822.imageshack.us/img822/5380/img0060kz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/img0060kz.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img31.imageshack.us/img31/8847/img0061rm.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/31/img0061rm.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
yok amaç zaten normalde o kadar yatmak değil ama böyle yatırınca özgüven veriyo insana yoksa asfaltta bu kadar yatırmamla yeri öpmem bir olur :)
cbr ın grenajlarına yazık olmuş düştünüzmü peki o sürtmeyle? :(
bende iki tarafada yatırmışlığım var motoru malesef grenajlar boyalı :D
aslında burda zemin düz ama niye bu kadar alçaklar bilmiyorum. motor düzken hiç alçakta durmuyolar.hyosungla alakalı bi durum sanırsam
olabildiğince az yatarak virajı alma durumu mantıklı Barkın hocada anlatmıştı bu durumu :)
çevrede kimse olmadığından kafama göre yapıyorum lastik havalarını.Herzaman biraz düşük olması daha avantajlı oluyor sanırım

ultraukala
07 Aralık 2011, 05:38
Pistte yapılan frenaj ile birlikte yatırılan motorun motor kapaklarının yere değdiğine bir çok kez şahit oldum =)) Yalnızca grenajlar değil yani =))

Felon
07 Aralık 2011, 10:53
Pistte yapılan frenaj ile birlikte yatırılan motorun motor kapaklarının yere değdiğine bir çok kez şahit oldum =)) Yalnızca grenajlar değil yani =))
yok artık:sunny: boxer motormuydu :)

dinmeyen
12 Aralık 2011, 16:57
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-kamera-fotograf-video-kamera-contour-gps-full-1080p-kamera-contour-turkiye-64656829/detay/

Barış dediğin makina bu mu acaba?1000TL 'ye tekabül ediyor neredeyse =)) Ama videodaki gibi bir kayıt alıyorsa süper bence..Değer yani...

evet akın kamera bu. eski modelini bizim boy kullanıyordu enfes çekimler yapıyordu. GPS özellikli bu modeli abd' den direk getirttme şansım oldu, 8 GB memory dahil 300 usd' ye mal oldu. ama asıl tur zamanları için kamersı olmayan, tur zamanlarını log' layan şu ürün var: http://www.amazon.com/gp/product/B0036ANQ52/ref=oh_o01_s00_i00_details

bu data logger yarışta taktığımız transponder gibi ama 5 Hz GPS sayesinde her 200 milisaniyede bir (1/5 sn) hızı ve konumu kaydediyor. evde pistin herhangi iki noktası arasındaki zamanını her tur için gösteriyor. (mesela en zayıf olduğunu düşündüğün yerler).

bu cihazı contour kamera ile beraber kullanınca anlık hız durumunu videoda görüntüleyebiliyorsun. biraz tuzlu ama gerçekten nefis bir kombinasyon.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------


Evet kadran yalan söylesede hakkı yenmeyecek kadar deli adam :)

*video linkini düzelttim


Felon nasıl düzelttin bi anlatsana efe ben her şeyi denedim, video olarak gösteremedim...

Felon
12 Aralık 2011, 17:26
http://www.youtube.com/watch?v=N1x2P2zaAPA
video linkinde watch?v= den sonraki kısmı kopyalıyoruz.sonra
[YT][/ YT] bu kodun içine yapıştırıyoruz şu şekilde iki ters parantezin ortasına gelecek
[YT]N1x2P2zaAPA[/ YT]
tabi bu kodun arasında boşluk olmayacak göstermek için öyle yaptım

dinmeyen
12 Aralık 2011, 19:12
hdfneDrlr80

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

teşekkürler felon :)

ultraukala
13 Aralık 2011, 02:55
yok artık:sunny: boxer motormuydu :)

Yok yahu ne boxer'ı R6.Aliağa Yarış Takımı Adına yarışan Kemal Hocam'ın fotoğrafları vardı bulursam paylaşırım ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------


evet akın kamera bu. eski modelini bizim boy kullanıyordu enfes çekimler yapıyordu. GPS özellikli bu modeli abd' den direk getirttme şansım oldu, 8 GB memory dahil 300 usd' ye mal oldu. ama asıl tur zamanları için kamersı olmayan, tur zamanlarını log' layan şu ürün var: http://www.amazon.com/gp/product/B0036ANQ52/ref=oh_o01_s00_i00_details

bu data logger yarışta taktığımız transponder gibi ama 5 Hz GPS sayesinde her 200 milisaniyede bir (1/5 sn) hızı ve konumu kaydediyor. evde pistin herhangi iki noktası arasındaki zamanını her tur için gösteriyor. (mesela en zayıf olduğunu düşündüğün yerler).

bu cihazı contour kamera ile beraber kullanınca anlık hız durumunu videoda görüntüleyebiliyorsun. biraz tuzlu ama gerçekten nefis bir kombinasyon.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------



Felon nasıl düzelttin bi anlatsana efe ben her şeyi denedim, video olarak gösteremedim...

Yani bu iki ürünü birlikte alıyoruz.Transponder gibi birlikte kullanıyoruz.Video da bize hızımızı saniyemizi hepsini gösteriyor.Benim teknolojiyle aram pek yoktur da. Açıkçası muhteşem bir şey, gp'deki gibi vites devir hız da gösterse ya =))

Ama 1500liraya mal olacak =))

Shrieker
13 Aralık 2011, 03:20
Sıralamadan çıkıp eve gideceksin, akşam yorgun argın bunlarla uğraşacaksın, analiz falan :) Yarış takımın olacak, halledecekler olayı...

ultraukala
13 Aralık 2011, 05:36
Sıralamadan çıkıp eve gideceksin, akşam yorgun argın bunlarla uğraşacaksın, analiz falan :) Yarış takımın olacak, halledecekler olayı...

Yarış takımı nasıl halletsin senin pist içindeki durumunu =))

Sıralamadan çıkacaksın otele gidip bir güzel yemek ardından sauna hamam odaya geçeceksin.Oturup izleyeceksin antrenörünle kahveni içip. Biz 3kişi oluyoruz yarışta bakalım önümüzdeki sene nasıl bir sezon olacak.Ama bu iş kafama çok yattı benim de keşke ona ayıracak maddiyatım olsa..

Jubaa
15 Aralık 2011, 07:52
Akin motor kapaklari nasil yere deger ya.
Peg var kapaktan once?
Zaten teknik olarak o aciyla yatarsa 2 tekerinde yerden kesilmesi gerek degil mi?


http://www.westcoastgpcycles.com/team/2011/1/18/andy-palmer.html

Bana o bilgiyi veren vatandas bu, kendisi burda motosiklet dukkani isletiyor.
Cok iyi bi tamirci ve yarisci.
Hafta sonlari yari profesyonel yarislarda ve AMA yarislarinda yarisiyor.
Turkce bilse keske tam Turk gibi zaten gobekli falan.:cherry:

Bana o dedi pistte virajda motoru cok yatirman bisey ifade etmez tam aksine dik tutarsan daha cabuk ve daha cok gaz acarsin.

ultraukala
16 Aralık 2011, 03:14
Akin motor kapaklari nasil yere deger ya.
Peg var kapaktan once?
Zaten teknik olarak o aciyla yatarsa 2 tekerinde yerden kesilmesi gerek degil mi?


http://www.westcoastgpcycles.com/team/2011/1/18/andy-palmer.html

Bana o bilgiyi veren vatandas bu, kendisi burda motosiklet dukkani isletiyor.
Cok iyi bi tamirci ve yarisci.
Hafta sonlari yari profesyonel yarislarda ve AMA yarislarinda yarisiyor.
Turkce bilse keske tam Turk gibi zaten gobekli falan.:cherry:

Bana o dedi pistte virajda motoru cok yatirman bisey ifade etmez tam aksine dik tutarsan daha cabuk ve daha cok gaz acarsin.

Ben motoru yatırmanın iyi olduğunu söylemedim yalnız.. Ama motor kapaklarının yere değebileceğini söyledim. Fotoğrafı bulursam eğer paylaşıcam.Gözümle gördüğümü söylüyorum ben ve gayet yatıyor. VAllahi de aradım buldum buyrun...

Ayrıca gayet yerinde ve can alıcı bir bilgi evet motor ne kadar dik olursa o kadar hızlı olur viraj içerisinde...

46 numara Dr. Y.Kemal Aygün

http://img862.imageshack.us/img862/6880/38504410150371450709248.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/862/38504410150371450709248.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img26.imageshack.us/img26/3479/27122010150265160574248.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/27122010150265160574248.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

v max
16 Aralık 2011, 04:19
benide aranıza kabul ederseniz sevinirim 02 636 ile ss alemine bulaşmış oldum hadi hayırlısı

osman_22
16 Aralık 2011, 15:37
benide aranıza kabul ederseniz sevinirim 02 636 ile ss alemine bulaşmış oldum hadi hayırlısı

Hocam hoşgeldiniz hayırlı olsun.Benimde kafamda şuanda bu model var, 2005-6 kasa düşünüyorum ama ben...
Resim falan ekleyebilirmisiniz konuya iyi olur, birde ne kadara aldınız kac km de vs. bilgi verirmisiniz, malum pek zx6r kullanıcısı denk gelmiyo, faydalanalım biraz.

GP500-1st
16 Aralık 2011, 15:57
2002 kasa Kawasaki 636 ilk makyajlandığı 2000 yılında gayet şık makineydi:cat: Hayırlı olsun

ultraukala
16 Aralık 2011, 20:48
2000 kasa 636'lardan hala daha sağlam kalan var mı ya..Çok severim o kasasını ben 636'nın.

tekhancer
17 Aralık 2011, 02:09
hocam bu tarz yarışlar ya da benzer etkinlikler türkiyede nerelerde ve ne zamanlar oluyor? bir de nereden ve nasıl takibini yapabiliriz acaba?

v max
17 Aralık 2011, 03:49
resim koymak için çok erken makina dağıtıldı yeniden topluyoruz(motor kısmı hariç) ultraukalanın dediği gibi sağlamını bulmak marifet hep şişik patlak delik ezik yorgun ama inşallah benimki şiir gibi olacak detaylar daha sonra inşallah

ultraukala
17 Aralık 2011, 06:12
resim koymak için çok erken makina dağıtıldı yeniden topluyoruz(motor kısmı hariç) ultraukalanın dediği gibi sağlamını bulmak marifet hep şişik patlak delik ezik yorgun ama inşallah benimki şiir gibi olacak detaylar daha sonra inşallah

Nihat Usta' mı çıkarıyor makinayı =))

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:10 ----------


hocam bu tarz yarışlar ya da benzer etkinlikler türkiyede nerelerde ve ne zamanlar oluyor? bir de nereden ve nasıl takibini yapabiliriz acaba?

www.tmf.org.tr

Türkiye Motosiklet Federasyonu Resmi Sitesi


Adresinde gerekli bilgiler 2012'nin ilk aylarında yayınlanır.Sezon takvimi yayınlandıktan sonra İstanbul Park'a bekleriz...

v max
18 Aralık 2011, 03:16
EFSANE MOTOR murat usta başrollerde

Felon
03 Şubat 2012, 12:12
Yarışlara katılan arkadaşlar varmı bu sene?
Benim lisans harici herşeyim tam , motoru satıp cbr125 almayı düşündüm fakat 125cc o pistte keyif vermeyeceğini düşünüyorum, bu senede izleyelim seneye 600lüğe gireriz :P
250cc grubu açmadılar gitti.:jocolor:

dinmeyen
05 Şubat 2012, 02:31
akın bu sezon yarışıyor musun? takvim belli olmuş, ilk ayak mart sonunda

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------


Ben motoru yatırmanın iyi olduğunu söylemedim yalnız.. Ama motor kapaklarının yere değebileceğini söyledim. Fotoğrafı bulursam eğer paylaşıcam.Gözümle gördüğümü söylüyorum ben ve gayet yatıyor. VAllahi de aradım buldum buyrun...

Ayrıca gayet yerinde ve can alıcı bir bilgi evet motor ne kadar dik olursa o kadar hızlı olur viraj içerisinde...

46 numara Dr. Y.Kemal Aygün

http://img862.imageshack.us/img862/6880/38504410150371450709248.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/862/38504410150371450709248.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img26.imageshack.us/img26/3479/27122010150265160574248.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/27122010150265160574248.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

burada yere değen motor kapağı değil. motor kapağı değmişse düşmüşsündür :) kapaktaki çiziklerin sebebi başkadır...

kanucan
05 Şubat 2012, 02:36
Yarışlara giderken motosikletlerinizi piste nasıl götürüyorsunuz acaba? Hazır işin ustaları buradayken sorayım dedim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------


Yarışlara katılan arkadaşlar varmı bu sene?
Benim lisans harici herşeyim tam , motoru satıp cbr125 almayı düşündüm fakat 125cc o pistte keyif vermeyeceğini düşünüyorum, bu senede izleyelim seneye 600lüğe gireriz :P
250cc grubu açmadılar gitti.:jocolor:

Rica etsem tulumunun bir fotoğrafını koyabilir misin? Ha unutmadan ne kadara aldın? :mrgreen:

ultraukala
05 Şubat 2012, 04:34
akın bu sezon yarışıyor musun? takvim belli olmuş, ilk ayak mart sonunda

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------



burada yere değen motor kapağı değil. motor kapağı değmişse düşmüşsündür :) kapaktaki çiziklerin sebebi başkadır...

KAç sefer virajda motor kapakları yere değdide düştün =) Nerden vardın bu kanıya ? Canlısını gördüğüm bir fotoğrafı paylaştım ;)

Kısmetse busene de yarışacağım bakalım. Külfet geldi bu sene lisans için tam teşekküllü hastane sağlık raporuyla onunla uğraşıcam bakalım tatil bitmeden... sen?

kanucan
05 Şubat 2012, 19:08
Hu huuu! Kimse yok mu? Soruma cevap alamadım ben. :cherry:

Yarışlara giderken motosikletlerinizi piste nasıl götürüyorsunuz acaba? Hazır işin ustaları buradayken sorayım dedim. :)

dinmeyen
06 Şubat 2012, 01:07
kanucan ben yarış günü yarışacağım motora atlayıp gidiyorum. böyle yapan 3-5 kişiyi geçmez. genelde sponsoru, parası veya tanıdığı olan motoru ya nakil ettiriyor ya da motoru içinde taşıyabilecek transporter türü bir araçla getiriyor.

kanucan
06 Şubat 2012, 01:11
kanucan ben yarış günü yarışacağım motora atlayıp gidiyorum. böyle yapan 3-5 kişiyi geçmez. genelde sponsoru, parası veya tanıdığı olan motoru ya nakil ettiriyor ya da motoru içinde taşıyabilecek transporter türü bir araçla getiriyor.

Cevap için teşekkür ederim. :) Piste giderken yarışta kullandığınız karenajlarını nasıl taşıyorsunuz?

Zippo's
06 Şubat 2012, 01:13
Yakın zamanda istanbul parkta bi etkinlik var mı acaba ?

dinmeyen
06 Şubat 2012, 02:23
akın kardeş ben boğaz köprüsünden hiç atlamadım ama atlarsam ne olacağını biliyorum. gözümle gördüm demişsin, senin sözüne güvenim tam ama insan bazen yanılabilir. belkide ben yanılıyorum, fotoğraftaki kıvılcımların motor kapağından çıktığını mı söylüyorsun? motorun en dışındaki parça peg değil mi? açıkçası şu fotoda olduğundan daha fazla yatılacağına inanamıyorum;

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/633814459257787000valentino-rossi-catalunya-03.jpg

ultraukala
07 Şubat 2012, 02:27
Kemal hocanın fotoğrafındaki kıvılcımlar peglerden çıkıyor kapaktan çıkmıyor onu demedim. Lakin paylaştığın fotoğraftaki motosikletin dizaynı ve amortisörleri tamamıyla yarışa odaklı bir gp motosikleti hatırlatırım. Standart şekilde yarışa sokulan motosikletlerle karıştırma.

Shrieker
07 Şubat 2012, 03:26
Motor/alternatör kapağının deyip deymediği önemsiz bir detay bence. Belki tam asfalta değmez de, üstteki resimdeki gibi çok yatınca bordürlere falan değebilir. Laverty'nin 2010 sezonunda motoru garajda dururken çekilmiş bir fotoğrafında alternatör kapağının üzerinde bayağı çizikler görmüştüm. Önce "düşmüş herhalde antrenmanda" diye geçirmiştim aklımdan ama resmin altındaki yorumlara bakınca herifin bazı virajlarda harbi harbi kapağı sürtecek kadar yatırdığını okudum. Düşüp düşmeme meselesine gelirsek aslında motorun viraj alıren lastikler haricinde hiçbir parçasının yere deymemesi lazım teorik olarak, yükü lastiklerin üzerinden alan her türlü paça motosikletin moment vektörü yönünde (merkezkaç kuvvetinin yönü) kaymasına/sürüklenmesine sebep olacaktır. Otomobilden düşünürseniz daha basit, lastikler yol tutuşun sınırında viraj alırken taban yere değerse merkezkaç kuvvetinin yönünde savrulur araç.

dinmeyen
08 Şubat 2012, 12:06
tamam işte standart şekilde yarışa sokulan motosiklette en dıştaki sabit parça motor kapağı değil peg. nasıl olmuş peg tamamen eriyip bitmiş de motor kapağından mı yemeye başlamış? Kemal abinin böyle bir iddiası var mı gerçekten? onu sadece facebook' dan tanımama rağmen kendisinin böyle bir iddiası varsa doğrudur.

ultraukala
08 Şubat 2012, 14:55
Barış bi sor da Kemal Hoca'ya içinde kalmasın allah aşkına =)

Ayrıca standart derken yarış ayaklıkları vardı diye hatırlıyorum.Amortisörlerden bahsediyorum ben yarışa hazırlanan motosiklet bi egsoz takıp yarış ayaklığı takmakla olmuyor maalesef =)

aviator172rr
29 Şubat 2012, 14:42
Merhaba arkadaslar, forumda daha yeniyim bir sorum olucak.
Motorumda stock olmayan tek parca slip-on egsoz (Erion), bu aralar bir hava filtresi takayim mi diye dusunurken, motorumu goturdugum tamirci bana bunu yapmamam gerektigini soyledi.
Nedeni ise suymus; motorda power commander olmadigi icin motorun beyni yakit dengesini ayarlayamaz zaten egsoz'dan dolayi motorun biraz dengesiz calisiyor, hava filtresini de takarsan daha kotu olur gaz kontrolu kotulesir dedi. Bu isi gercekten iyi bilen bir arkadasimda, yok hicbir etkisi olmaz motorun beyni bu tur kucuk degisiklikleri kendi ayarlayabilir dedi.
Bu konuda bir biligisi olan var mi?

COQ
29 Şubat 2012, 15:07
Merhaba arkadaslar, forumda daha yeniyim bir sorum olucak.
Motorumda stock olmayan tek parca slip-on egsoz (Erion), bu aralar bir hava filtresi takayim mi diye dusunurken, motorumu goturdugum tamirci bana bunu yapmamam gerektigini soyledi.
Nedeni ise suymus; motorda power commander olmadigi icin motorun beyni yakit dengesini ayarlayamaz zaten egsoz'dan dolayi motorun biraz dengesiz calisiyor, hava filtresini de takarsan daha kotu olur gaz kontrolu kotulesir dedi. Bu isi gercekten iyi bilen bir arkadasimda, yok hicbir etkisi olmaz motorun beyni bu tur kucuk degisiklikleri kendi ayarlayabilir dedi.
Bu konuda bir biligisi olan var mi?
Motorunda hava filtresi yokmu?:silent:

aviator172rr
29 Şubat 2012, 15:09
:) Tabiki var ama stock filtre var onu BMC veya K&N ile degistrmeyi dusunuyorum. Ne diyorsunuz? ECU kendisi boyle degisikliklere karsi uyum saglayabiliyor mu?

COQ
29 Şubat 2012, 15:23
:) Tabiki var ama stock filtre var onu BMC veya K&N ile degistrmeyi dusunuyorum. Ne diyorsunuz? ECU kendisi boyle degisikliklere karsi uyum saglayabiliyor mu?

ECU kendi kendine bir seye uyum saglamaz.
Su an muhtemelen deli gibi benzin yakiyor motosiklet.
Power commander denilen alet ECU'nün yerine geçerek, motosikletin yakit haritasini yeni donanima göre ayarlar.
Arkadasinizin iddia ettigi uyum isi ancak ECU'nun tekrar programlanabilmesi ile mümkündür.
Ya da kendi kendine uyum saglayabilen bir ECu çesidi varsa.
Motosikletin beyni uzerindeki orjinal ekipmana göre programlidir.
Mesela beyin derki;
dakikada bin defa;
1 birim benzin al,
1 birim de hava al.
Bujileri de bin defa atesle.
Patlama sonucu ortaya çikan gazi da siboplari bin defa açarak disari at.
Yani basitçe anlatmaya çalisiyorum.
Sen 1 birim yerine 2 birim hava almaya baslarsan fakir karisim,
1 birim yerine 2 birim benzin almaya baslarsan da zengin karisim meydana gelir.
Bu ne demek?
Ya kullanacagindan daha fazla hava alarak benzini dusurup, performans kaybedeceksin demek,
ya da aldigin benzini yakacak kadar hava bulamadigindan, benzinin yanmayan kismi, çig olarak egzozdan disari atilacak demek.

Bu tür durumlari önlemek için, power commander takilir.
Tabi takmakla is bitmiyor.
ayarlanmasi da gerekiyor.

Fakat bir nokta var.
Senin egzoz performansa yönelik üretilmis bir egzozsa, su anki mevcut hava filtresinin yeterli oldugunu sanmiyorum.
Özellikle üst devirlerde yeterli hava gelmeyecegi için zengin karisima yol açabilir.
Yani çok da ezbere olmaz dememek lazim.
Motoru dynoya çikarmadan, neye ihtiyaci oldugunu anlamak zor.
Motorda siyah duman varmi?

aviator172rr
29 Şubat 2012, 15:29
Aslinda yazdigin seyler benimde hep duydugum okudum yonde ama bunu bana soyleyen arkadasimda guvendigim birisi o yuzden birde burada sorayim dedim. Onun soyledikleri pek mantikli gelmiyor kulaga.
Siyah duman hic gormedim simdiye kadar. Bir PCIII alip dyno ettirmeyi dusunmuyor degilim ama birazcik pahaliya mal olucak.. Motor su an 14 bin milde. Saglikli bir gelecek icin motora bu yatirimi yapmak onceligim olmali mi??

COQ
29 Şubat 2012, 15:37
Aslinda yazdigin seyler benimde hep duydugum okudum yonde ama bunu bana soyleyen arkadasimda guvendigim birisi o yuzden birde burada sorayim dedim. Onun soyledikleri pek mantikli gelmiyor kulaga.
Siyah duman hic gormedim simdiye kadar. Bir PCIII alip dyno ettirmeyi dusunmuyor degilim ama birazcik pahaliya mal olucak.. Motor su an 14 bin milde. Saglikli bir gelecek icin motora bu yatirimi yapmak onceligim olmali mi??

Ilerde degistirmeyi düsünüyorsan para harcama bence.
Hele piste falan girmiyorsan hiç ugrasma.

aviator172rr
29 Şubat 2012, 15:40
Aslina bakarsan fazla tutmak istemiyorum bu motoru ;) Bir 600cc'yi buna tercih ederim cok rahat. Gerci bununla birkac pist gunu yapicam sanirim ama onlar icinde degmez bencede nereden baksan 600 dolar masraf cunku bunu yapmak.

COQ
29 Şubat 2012, 15:46
Aslina bakarsan fazla tutmak istemiyorum bu motoru ;) Bir 600cc'yi buna tercih ederim cok rahat. Gerci bununla birkac pist gunu yapicam sanirim ama onlar icinde degmez bencede nereden baksan 600 dolar masraf cunku bunu yapmak.
Eger yeni bir motosiklet alirsan, o zaman konusmakda fayda var.
Hele ki piste gireceksen baska ihtiyaçlarin da olacak.
Bunlari tespit edip yeni bir motosiklete uygulamak çok daha mantikli.
Kirk yilda bir yolda karsilasacagin bir hergeleyle kapisip onu geçecem diye masraf yapmak gereksiz.:)

Isin performans kismi zannettiginden çok daha fazlaya mal oluyor.
Ben yillar önce 10500 euroya aldigim 600RR için 13bin euro harcadim.
Yani dertli is.