PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 93

ultraukala
26 Ağustos 2011, 22:11
Kısmetse bi aksilik çıkmazsa 3-4 Eylül'de İstanbul Park'ta Türkiye Pist Şampiyonası 5.ayak'da 2.yarışıma çıkacağım 600 C 'de...Şimdiden sabırsızlanıyorum...
http://img4.imageshack.us/img4/54/ta09930.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/ta09930.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Jubaa
30 Ağustos 2011, 04:59
Kısmetse bi aksilik çıkmazsa 3-4 Eylül'de İstanbul Park'ta Türkiye Pist Şampiyonası 5.ayak'da 2.yarışıma çıkacağım 600 C 'de...Şimdiden sabırsızlanıyorum...
http://img4.imageshack.us/img4/54/ta09930.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/ta09930.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Delerim.:cherry:

Hadi bol sanslar, makina guzel duruyo bu arada.
Sana benim gidon damperinden lazim seninkinin kirmizisi, mavi acmamis.

Felon
30 Ağustos 2011, 11:27
Kısmetse bi aksilik çıkmazsa 3-4 Eylül'de İstanbul Park'ta Türkiye Pist Şampiyonası 5.ayak'da 2.yarışıma çıkacağım 600 C 'de...Şimdiden sabırsızlanıyorum...
http://img4.imageshack.us/img4/54/ta09930.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/ta09930.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
gelebilirsem orada olacağım ,acaba beni paddock alanına alabilirmisin :) tribünlerde amele yanığı oluyorum:cherry: geçen sefer ışık motorla girmiştim iyi olmuştu

ultraukala
05 Eylül 2011, 14:37
Kendime küfrede küfrede yarışı bitirdim...Tek bir cümle ile açıklıyorum durumu...Eğer adı üzerinde spor ile uğraşıyorsan,sporcu hayatına uygun bir hayat yaşayacaksın...

COQ
05 Eylül 2011, 15:18
Kendime küfrede küfrede yarışı bitirdim...Tek bir cümle ile açıklıyorum durumu...Eğer adı üzerinde spor ile uğraşıyorsan,sporcu hayatına uygun bir hayat yaşayacaksın...Anlasilan pek neseli geçmemis.
Yine de soralim, nasildi?:)

Gökhan
05 Eylül 2011, 23:55
Selam arkadaşlar ufaktan birşey sorup çıkacagım :PBandit 1200s gibi touring bir motosiklet için metzeler rennsport lastik seçimi konusunda ne düşünüyorsunuz. Sakın kullanımda lastik ömrü ortalama nekadar olur? Birde tabiki işin güvenlik boyutu var. Rennsport gibi spor lastigi touring bir motosiklette kullanmak ne gibi bir sorun yaratabilir?

Bu arada niye metzeler runnsport lastige bukadar taktın diye soran olursa şimdiden cevaplayım. Touring lastiklerle arasında nerdeyse %50 fiyat farkı var. Rennsport'ları 500-575 tl arasına alabiliyorum ama diger touringleri 900 tl civarı:pale:

Felon
06 Eylül 2011, 00:04
Selam arkadaşlar ufaktan birşey sorup çıkacagım :PBandit 1200s gibi touring bir motosiklet için metzeler rennsport lastik seçimi konusunda ne düşünüyorsunuz. Sakın kullanımda lastik ömrü ortalama nekadar olur? Bİrde tabiki işin güvenlik boyutu var. Rennsport gibi spor lastigi touring bir motosiklette kullanmak ne gibi bir sorun yaratabilir?

Bu arada niye metzeler rennsport lastige bukadar taktın diye soran olursa şimdiden cevaplayım. Touring lastiklerle arasında nerdeyse %50 fiyat farkı var. Rennsport'ları 500-575 tl arasına alabiliyorum ama diger touringleri 900 tl civarı:pale:
abi özel mesajlarına bakabilirmisin :)

< iLk@yy >
06 Eylül 2011, 00:09
Selam arkadaşlar ufaktan birşey sorup çıkacagım :PBandit 1200s gibi touring bir motosiklet için metzeler runnsport lastik seçimi konusunda ne düşünüyorsunuz. Sakın kullanımda lastik ömrü ortalama nekadar olur? Birde tabiki işin güvenlik boyutu var. Runnsport gibi spor lastigi touring bir motosiklette kullanmak ne gibi bir sorun yaratabilir?

Bu arada niye metzeler runnsport lastige bukadar taktın diye soran olursa şimdiden cevaplayım. Touring lastiklerle arasında nerdeyse %50 fiyat farkı var. Runnsport'ları 500-575 tl arasına alabiliyorum ama diger touringleri 900 tl civarı:pale:

gökhancım birşey soracam internette baktım ama runnsport diye bulamadım. google bunun yerine rennsport diye bir seçenek çıkartıyor ama doğrumu yazdın yoksa

bu arada gerçekten iyi bir lastik arıyorsan michelin'in yeni pilot road 3 2ct modeline neden bakmıyorsun ?
ön arka takımı 1000 lira gibi bir rakam ama en azından uzun km kullanabileceğin güvenilir bir lastik


pekte ucuzuna kaçmamak gerek. gerçi doğan şu anki lastiklerinden memnun ise yağışlı hava içinde aynılarından alıp kullanabilirsin veya bir diğer seçenek.

Gökhan
06 Eylül 2011, 00:17
Felonbaktım :)

İLkay evet pardon rennsport

cbr1100 xx
06 Eylül 2011, 00:25
Arkadaşlar istanbul parkta m5 takım 690 tl isteyen olursa haberim olsun tel veririm 2011 23.hafta üretim...120-190

< iLk@yy >
06 Eylül 2011, 00:33
Felonbaktım :)

İLkay evet pardon rennsport

bu arada merak ettiğinc cevapların bir kısmını buldum.

ilki bu lastik 2001de üretilmeye başlanmış fakat son üretim durumunu bulamadım. satıcıya lastiklerin üretim tarihi hakkında dot bilgisini alabilirsen iyi olur bence.
sonrasında lastik genel olarak yumuşak tip yarış lastiklerinden. yani uzun ömürlülük olarak seni tatmin etmeyecektir muhtemelen. kuru ve ıslak zeminde iyi bir yol tutuşuna sahip olduğundan bahsedilmiş bir kaç yerde ama fazla bilgi bulamadım daha .

Gökhan
06 Eylül 2011, 00:40
Yaa aslında ucuza kaçmak derken rennsport'ların yol tutuşu 800-900 tl verecegim lastikten daha iyi olabilir tek sorun ömür konusu . Bu rennsport'lar 7-8000 km de bitecekse (ki bildigim kadarıyla tamamen spor lastikler) 800-900 tl ye tourig lastik almak daha mantıklı sonuçta 20.000 km civarı yol yapabilirler ama bu lastikler içinde biraz beklemek gerekecek...

-------edit-----
ilkay lastikler 2011 üretimi....
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-super-kampanya-190-50-zr-17-metzeler-on-arka-takim-lastik-56300711/detay/?

< iLk@yy >
06 Eylül 2011, 00:43
benim tavsiyem eğer lastiklerin çok kötü değilse 1 ay kadar bekleyebilirsin bunun için. biraz kemeri sıkmak gerekecek alana kadar tabi o süre zarfında olabildiğince soft bir sürüş gerçekleştirmeye çalış.
bahsettiğin lastikler ortalama 3 bin km sert kullanımda neredeyse bitebiliyor bir forumda gördüğüm kadarı ile :) adam 1600 küsür mil yol yapmış ve arka lastik bitmiş durumda.

ve teknoloji olarak eski olduğunuda unutmamak gerek

Gökhan
06 Eylül 2011, 01:11
3000 km mı :) Ben nekadar sakin kullansamda 5-6000 km'den fazla gitmeyecek desene.Tamam rennsport'u eliyoruz:). Üstündeki lastiklerle 1 ay gitmek baya heycan verici olacak:)

cbr1100 xx fiyat cidden güzelmiş ama bana 120/180 lazım.

< iLk@yy >
06 Eylül 2011, 01:20
3000 km mı :) Ben nekadar sakin kullansamda 5-6000 km'den fazla gitmeyecek desene.Tamam rennsport'u eliyoruz:). Üstündeki lastiklerle 1 ay gitmek baya heycan verici olacak:)

cbr1100 xx fiyat cidden güzelmiş ama bana 120/180 lazım.

120 190'da takabilirsin ama senin motora problem yaratmayacaktır fazla.
en azından rennsporta göre daha fazla gideceği kesin ve 1 sezon çıkartacağı kesin garantili (=
ve m3ün yağmur performansına göre düşünürsek m5 çok daha iyi durumdalar yağışlı havadaki yol tutuşu açısından.


bu arada cümlelerim hep yarım kesik kalıyor direk diğer cümleye geçiyorum
yazarken bir yandan çok hızlı bir şekilde düşünmekte iyi değilmiş :mrgreen:



dipnot: laf arasında gidip doğanı fişliyim ben biraz uyuz edeyim gökhan seni delecekmiş yolda diye :queen:

Gökhan
06 Eylül 2011, 01:55
evet torktan dolayı pek sorun olmaz gibi ama yinede orjinal boyutun üstüne çıkmayım.
Bu arada bi yol lastigi buldum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-michelin-pilot-road2-2ct-120-70zr17-180-55zr17-takim-50519603/detay/?
Bildigim kadarıyla bunlar touringlere takılan digerlerine göre hamuru nispeten daha sert olan lastikler.Böyle birşey işimi görür herhalde. Fiyatıda iyi gibi. Bu tarz bi lastigi bu fiyattan daha düşüge bulabilecek birisi varsa çekinmesin söylesin :P

Gerçi ilan mayıs ayının. Belkide şuan bu fiyattan vermez.


Dipnota cevap:ilkay aman diyim:mrgreen:, zaten gazlanmaya müsait. Hergün aldınmı diye sorup duruyor.Onun derdini biliyorum ben alınca delip delemeyecegimi merak ediyor. :mrgreen:Deldigim günün akşamı 600f'in satılık ilanını vermezse adam degilim okadar diyorum:queen: Şaka bir yana bu makinayı sadece yol yapmak için alıyorum limit gitmek bana göre degil.

ultraukala
06 Eylül 2011, 01:58
Anlasilan pek neseli geçmemis.
Yine de soralim, nasildi?:)

Nasıl geçtiğine gelince...Düşmedim kazasız belasız atlattım.Fodepar yaptım startta.pazar sabah ki antremanda daha 3.-4. turda biten bileklerim kollarım ve ayaklarım yarışta artık komple itaatsiz duruma gelmişti...

Kaç sefer pistten çıktığımı hatırlamıyorum bile..Kaç sefer ön tekeri kitlediğimi de keza öyle...Zaten starta hazırlanırken anladım, tulumu giyerken ayağıma kramp girmişti.Resmen yarışta viraj içinde ya pozisyonumu toparlamaya ya da gaz açmaya kalan son dem gücümü kullanmam gerekti.

Bu iş spor işiymiş,düzen ve disiplin işiymiş sonuna kadar...Hatalarımın farkına vardım.Artık çok çok çok daha düzenli bir hayat yaşayacağım.Bunca emeği heba etmeyeceğim...

Gökhan
06 Eylül 2011, 04:17
Birde böyle birşey var.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-michelin-pilot-power-120-70zr17-180-55zr17-takim-50519184/detay/?

-----------edit-------------
hee şuda vardı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-2-el-metzeler-z6-takim-lastik-on-120-70-17-arka-180-55-17-51232693/detay/
:P

ultraukala
10 Eylül 2011, 02:29
Arkadaştan 4.Ayakta kullandığım pirelli supercorsa 180 taban bir takım pist çıkması lastiğim satılıktır ilgilenen olursa bana ulaşsın....

Jubaa
10 Eylül 2011, 20:23
ultraukala

Hocam uzuldum yarisin bu sekilde gecmesine.
Yalniz olayi biraz daha acar misin ben tam anlamadim.
Kondisyonun mu zayif kaldi yoksa fiziksel olarak gucun mu yetmedi?
Bide motor disinda herhangi bi spor falan yapmiyo musun?
Kosu falan en azindan?Saglikli yasam?
Yoksa gittigi yere kadar tasisin bu vucut mantigi mi var sende de?


Bu arada yeni video atiyim
bende motoru saticam diye gidemez oldum
artik gazlamaya.
Anca bilgisayar basinda artik.

http://www.youtube.com/watch?v=yg8prYId2dQ

Gökhan
24 Eylül 2011, 18:17
Arkadaşlar karbüratürlü Bandit 1200S'lerdeki check işleminin(şu km saati ve devir saati ibrelerinin sonuna kadar gidip gelmesi işlemi) amacı nedir. Enjeksiyonlu ve Abs'li motosikletlerde sistemin tanındıgını gösteriyor diyebiliriz fakat bu karbüratörlü Bandit 1200S'lerde ne abs var nede enjeksiyon:) Eee bu mereti neden yapmışlar peki. Sırf şekil olsun diye mi ?:)

46. sn
3QO2njuHgXc
http://www.youtube.com/watch?v=3QO2njuHgXc

ultraukala
25 Eylül 2011, 20:28
ultraukala

Hocam uzuldum yarisin bu sekilde gecmesine.
Yalniz olayi biraz daha acar misin ben tam anlamadim.
Kondisyonun mu zayif kaldi yoksa fiziksel olarak gucun mu yetmedi?
Bide motor disinda herhangi bi spor falan yapmiyo musun?
Kosu falan en azindan?Saglikli yasam?
Yoksa gittigi yere kadar tasisin bu vucut mantigi mi var sende de?


Bu arada yeni video atiyim
bende motoru saticam diye gidemez oldum
artik gazlamaya.
Anca bilgisayar basinda artik.

http://www.youtube.com/watch?v=yg8prYId2dQ

Biraz geç cevap veriyorum her defasında bişeler yazacak oluyorum kendime kızıp vazgeçiyorum..

Yıllarca lisanslı ve lisanssız spor yaptım...Taki son 3seneye kadar.Ve hep bi şekilde kurtardı o zamanlardan kalma kondisyonum gücüm beni.Lakin zaman geçtikçe artık kondisyon sıfıra inmeye başladı.Açıkçası fiziksel güç ve kondisyon koordine çalışır vücutta.İstediğin kadar güçlü ol kondisyonun yoksa eğer o gücün de önemi yoktur...

Yarış haftasonunda kötü bir cumartesi geçirmiştim.Sabah serbest antreman ve 1.-2. sıralama turlarında önümdekilerden bir türlü sıyrılıp süremi aşağı çekememiştim...Belirli bir hedef koyup da gittiydim yarışa süre bazında.Çok çok uzağında kalmıştım grid pozisyonumda.2.32 ile 19.sıradan start alacaktım...Ve o gece otele giderken ustamdan yemediğim azar kalmadı hayat standardım üzerine...Gece kendimi çok kurmuştum.Sabah çok güzel bir şekilde kahvaltı yaptım.Piste gidene kadar hiç konuşmadım.Sadece pazar sabah serbest antremanını düşünüyordum.İlk zil çaldığında pit alanında en öne çıktım ve beklemeye başladım yeşil ışığı.

Boy Mehmet Abi lastiklerim ısınana kadar arkamdan gel dedi.İçimden arkamda tutabildiğim kadar tutayım ardından takip etmeye başladım dedim.3.tura girdiğimizde MEhmet abi beni geçip takip etmemi söyledi.Başladım takibe bikaç viraj sonra pistten çıktım freni kaçırarak.Artık kollarım tamamıyla bitmeye başlamıştı...15dklık antremanın ardından ciddi anlamda kendimi tükenmiş hissediyordum.Yarışa 4saatten fazla vardı.Starta yakın tulumumu giyerken bacağıma kramp girmesiyle işin vehametinin farkına vardım.Ve starttın ardından zaten fodepar yapmış olarak kendimi çok kötü hissediyordum.Bir de kaslarımın beni yarı yolda bırakıyor olmasıyla yarışta resmen ben motoru deil motor beni kullanıyordu...Kazasız belasız bitirmiş olmam kesinlikle şanstı...Pistin dışına kaç sefer çıktığımı ve kaç sefer ön lastiği kitlediğimi hatırlamıyorum bile...

ultraukala
27 Eylül 2011, 17:02
Pazar Sabah Serbest Antreman 5.Ayak 281 ben--28 boy mehmet sökmen =))

http://img831.imageshack.us/img831/8985/ta00203.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/ta00203.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

takendy
27 Eylül 2011, 17:05
Pazar Sabah Serbest Antreman 5.Ayak 281 ben--28 boy mehmet sökmen =))

http://img831.imageshack.us/img831/8985/ta00203.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/ta00203.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



sanırım cüsse olarak pek ufak değilsin ,

öyleyse , bu dez avantaj oluyor mu ?

106GT!
27 Eylül 2011, 21:26
Mrb arkadaşlar yeni gsx-r kullanıcısı olaraktan müsade varsa bilgi edinme amaçlı bi kaç sorum olacaktı;

Boy 1.90, Kilo 85, motosiklet gsxr600 2006, ön arka takım lastik metzeler M5,

Genel cadde sokak kullanımı için;

-Lastik basınçlarım kaç psi olmalıdır benim için ideali olanı nedir? (şu anda service manuelde yazılı olan ön arka 36psi basılı).

-Yine bu kullanım için amortisör ayarlarım ne olmadır? (nette o kadar çok yorum yazı okudumki artık gözlerim kanlanmaya başladı kafamda bi okadar karıştı)

Şimdilik kafama takılanlar bunlar yardımcı olursanız gerçekten sevinirim :silent:

ultraukala
28 Eylül 2011, 17:40
sanırım cüsse olarak pek ufak değilsin ,

öyleyse , bu dez avantaj oluyor mu ?

180boy 70kg pek de iri sayılmam...Kendim başlı başına bi dezavantaj olduğum için pek de kilo işlerine girmeye gerek yok henüz...Ki zaten 65kg ya inmem de pek zor olmaz =))

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------


Mrb arkadaşlar yeni gsx-r kullanıcısı olaraktan müsade varsa bilgi edinme amaçlı bi kaç sorum olacaktı;

Boy 1.90, Kilo 85, motosiklet gsxr600 2006, ön arka takım lastik metzeler M5,

Genel cadde sokak kullanımı için;

-Lastik basınçlarım kaç psi olmalıdır benim için ideali olanı nedir? (şu anda service manuelde yazılı olan ön arka 36psi basılı).

-Yine bu kullanım için amortisör ayarlarım ne olmadır? (nette o kadar çok yorum yazı okudumki artık gözlerim kanlanmaya başladı kafamda bi okadar karıştı)

Şimdilik kafama takılanlar bunlar yardımcı olursanız gerçekten sevinirim :silent:

Manuelde ön 36 arka 42 yazar...Yanlışın var sanırım ?

Ayrıca stock ayarların ile oynamamanı tavsiye ederim amortisörlerinin.Pek de sana yarayacak bişe çıkmaz ortaya...Olduğu gibi kullanman ideali.Bir tek kilona göre ön yükleme ayarı yapılabilir.Onu da uzman coq İlkay Abi açıklık getirecektir =)) Biraz araştırma yaparsan internette sen de bulabilirsin.

takendy
28 Eylül 2011, 18:53
180boy 70kg pek de iri sayılmam...Kendim başlı başına bi dezavantaj olduğum için pek de kilo işlerine girmeye gerek yok henüz...Ki zaten 65kg ya inmem de pek zor olmaz =))

Akın , senden 12 cm. uzun olmama rağmen o aralığa 45 kg. sığdırmışım :cherry:

resimde gördüğüm üzere motorun sanki küçük gelmiş gibi duruyor , geçenlerde kısa bir süreliğine 1000 rr 'ım oldu , binerken sanki ilk defa motora biniyormuş gibi zorlandım.

bu diğer 600 f , 600 rr , gsx r larda da aynı hissi uyandırıyor ,

aslında ulaşmak istediğim cevap şu , hani ayağı küçük olanlar futbolda iyidir derler ya , racing motorlarda profesyonel seviyeye ulaşmakta sürücünün fiziki ne derece etkili ,

motorunun küçük gelmesi yada motora büyük gelmen senide olumsuz etkiliyor mu ?

ultraukala
29 Eylül 2011, 02:12
Akın , senden 12 cm. uzun olmama rağmen o aralığa 45 kg. sığdırmışım :cherry:

resimde gördüğüm üzere motorun sanki küçük gelmiş gibi duruyor , geçenlerde kısa bir süreliğine 1000 rr 'ım oldu , binerken sanki ilk defa motora biniyormuş gibi zorlandım.

bu diğer 600 f , 600 rr , gsx r larda da aynı hissi uyandırıyor ,

aslında ulaşmak istediğim cevap şu , hani ayağı küçük olanlar futbolda iyidir derler ya , racing motorlarda profesyonel seviyeye ulaşmakta sürücünün fiziki ne derece etkili ,

motorunun küçük gelmesi yada motora büyük gelmen senide olumsuz etkiliyor mu ?

Kenan Sofuoğlu 174cm--68kg
Andrea Dovisiozo 180cm--68kg
Valentino Rossi 174cm--68kg
Casey Stoner 171cm--58kg
Jorge Lorenzo 170cm--55kg

Bir kaç güzel isim =)) Çok da uzaklarında sayılmam kg açısından =)) Keşke iş kiloya kalsa da ben -65in altına çok rahat inerim =))

600rr zaten çok güzel ölçülere sahip hafif bir motosiklet.Bir de o fotoğraf tam şiganın ortası yani pozisyondan dolayı sanırım birazcık önde kalmışım sanırım.Aslında Türkiye şampiyonasında boylarmış kilolarmış pek de önem arzedecek seviyede müsabakalar değiller...TAbii ki küçük sürücü aynı güçteki motorlar da 1adım ona çıkar hızlanmalarda...Ben de boydan dolayı frenlemede paraşüt etkisi yaratıyorum =))

Tabii ki fit bir vücuda sahip olmak demek kondisyonla doğru orantılı olduğundan kondisyonu kuvvetli birinin çok yüksek kilolarda olması pek söz konusu değil..Benim büyük bir kondüsyon ve fiziksel güç eksiğim var.Onları halledip önümüzdeki sene güzel bir sezon geçirmek istiyorum.Güzel de planlarımız var Mehmet abiyle bakalım.Eğer fiziksel açıdan kendimi güzel bir şekilde hazırlayabilirsem yeni sezona çok güzel olacak...Gerisi çorap söküğü gibi gelir diye tahmin ediyorum...En büyük hayalime ilk adımı atmışken elimdeki fırsatları değerlendirmek istiyorum.Büyük bir hata yaptım telafi etmem gerekecek.Bakalım hayırlısı...

samet10
02 Ekim 2011, 13:16
Andrea Dovisiozo 180cm--68kg
Samet Uzun 181 cm -- 69 kg

sanırım az biraz fazlam var o yüzden bu kadar ünlü olamadım :)

ultraukala
03 Ekim 2011, 13:23
Andrea Dovisiozo 180cm--68kg
Samet Uzun 181 cm -- 69 kg

sanırım az biraz fazlam var o yüzden bu kadar ünlü olamadım :)

Kesinlikle =))

dinmeyen
16 Ekim 2011, 02:42
forumun bu başlığı uzun zamandır can çekişiyor. teknik bilgisi, pist tecrübesi ve neşeli üslubuyla "coq" dışında başlığı ayakta tutacak kimse kalmamış. 4 sene önce bu başlık altında tanıştığımız murat (aye), mehmet (boy), erdem (edy), hakkı (nemrut), cerrahi gibi babalar forumu bıraktı.

zamanında , bu kemik kadroyla , akşam TEM üstündeki bir benzincide buluşup ertesi sabah gün ışıyana kadar istanbul' u hallaç pamuğu gibi attığımız, hep beraber mehmet' i körfez pistinde desteklemeye gittiğimiz, hemen her hafta sonu sabahladığımız o naif dönemi sanırım bir daha yakalayamıycaz. açıkçası SS başlığının, forumun ve gerçek hayatın en aktif üyesi olan Murat' ı kaybettikten sonra benim de elim bir türlü klavyeye gitmedi. bu başlık sayesinde tanıştığım ve bana bu kadar yakın bir arkadaşımı kaybetmenin böyle bir etkisi oldu.

özetle bu başlık, "MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı", sanal ortamdaki bir oku-yaz başlığının ötesinde, bir çok katılımcısının hayatını ciddi anlamda değiştirme özelliğine sahip bir başlık oldu. inşallah yeniden eski ritmine döner.

ritmi yakalamak için bir başlangış yapalım daha doğrusu ultraukala' nın başlattığı Türkiye Pist Şampiyonası konusunu devam ettirelim.

ilk defa bu işe başlayan akın' ın ve benim yaşadıklarımızın SS sahibi/fanı olan arkadaşların özellikle Türkiye Pist Şampiyonasında yarışmayı düşünenlerin ilgisini çekeceğini düşünüyorum : )

şampiyona 4. ayağında edy ve nemrut' la beraber tecrübeli yarışçımız mehmet' e destek olmak ve ona padok' ta yardım etmek için istanbul park' a gittik, adam artık nasıl bir gaz verdiyse kendimi 5. ayakta sıralama turlarına katılırken buldum : )

hiç yoktan çıkan bu yarış gazıyla 1 hafta içinde bütün sıkıcı evrak işlerini halledip yarış lisansımı aldım. motoru da teknik kontrolden geçecek duruma getirdim. biricik aşkım eşimin de yarışa girmem için beni desteklemesiyle daha 2 hafta önce sabah 9 akşam 5 mongolite hayatı olan ben, taze yarışçı olma heyecanıyla yarış gününü beklemeye başladım. (tazelik yarış tecrübesizliğinden, yaştan değil : )

alttaki foto: 5. ayakta MT üyesi üç yarışçı: solumda akın, sağımda mehmet. 124 numara benim, 28 mehmet' in motorları.
http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/Resim191.jpg

akın ' la o gün tanıştık, gözlerinin içi pırıl pırıl parlayan çok samimi bir arkadaşmış, istanbul' da oturmadığı ve SS buluşmalarımıza katılamayacağı için kendi adıma üzüldüm. bu ayakta mehmet 4. oldu, ben sadece antrenman ve sıralama turlarına katıldım, benim gibi ilk defa yarışa katılanlarınkiyle kıyasladığımda derecelerim iyiydi.
antrenman: 2:48,
birinci sıralama turu: 2:40, (38 kişi içinde 32.)

alttaki foto: 5sıralama turları sırasında motoron dergisi tarafından çekilen bir fotoğrafım :

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/bar_yar.jpg

ikinci sıralama turunda frenlerin doğru dürüst çalışmadığını görünce "çelik fren hortumu" nun detay bir aksesuar olmadığını, yarış motorunun olmazsa olmazlarından olduğunu anladım : ) Allah' tan Hakkı turlamaya çıkmadan hemen önce beni bu konuda uyarmıştı da frenler tutmayınca fazla paniklemedim. motoru yarışa sokabilmek için zorunlu geçilmesi gereken Teknik kontrolde çelik fren hortumunun zorunlu olmaması da şaşırtıcı bir şey...

bu arada tatil sabah uykusundan taviz vererek sabahın köründen geceye kadar bize destek olan Hakkı kardeşime teşekkür ederim. Allah razı olsun, hakkını helal et kardeşim. bu iş yalnız yapılmıyor arkadaşlar, sponsorunuz yoksa yanınızda Hakkı gibi size destek olan arkadaşlarınız olmalı.

sonuçta 2. sıralama turunda 2:30-2:35 hedeflerken frensiz olarak (şanzıman frenlemesi ile) 2:41 yaptım. federasyondan grid kağıdımı, cumartesi akşamı start' a hangi sırada (32.) başlayacağımı bildiren resmi belgeyi aldım. yarış günü (pazar sabahı) geldiğimde transponder' ın motorumdan söküldüğünü gördüm : ) türkiye pist yarışları tarihinde ilk defa olarak yarışa gireceklere adet sınırlaması koymuşlar, sadece sıralamada ilk 30' a girenler yarışa katılacakmış : ) bu karara itirazım olmasa da kararın verilme/açıklanma zamanına ciddi anlamda itirazım var : ) kararın kaçıncı sırada start alacağımı bildiren belgeden sonra değil, sıralama turlarından önce bildirilmesini tercih ederdim : ) neyse sonuçta mehmet'in ve erdem' in moral verme çabaları sonuçsuz kaldı ve keyfimi kaçmış, moralim tavan yapmış halde yarışanları seyrettim. yarış sırasında benim kategorimdeki bir arkadaş, malesef çelik fren hortumu olmaması sebebiyle frenlerinin tutmaması sonucu kaza yaptı, kendisine birşey olmadı. bol miktarda sarı bayraklık hafif kaza ve pistten çıkma olayından sonra kırmızı bayrak gerektiren ciddi bir kaza oldu. ismini öğrenemediğimiz bir arkadaşı ambulansla götürdüler. bir süre sonra arkadaşın beyin ölümünün gerçekleştiği haberi geldi. ben ertesi gün internette yaptığım bütün aramalarda bu haberi doğrulayamadım. herhalde kulaktan kulağa şişerek geçen balon bir haberdi...

alttaki foto: mehmet podyumu zorlarken:

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/Resim223.jpg

5. ayak sonunda akın mütevazi bir şekilde kendinden memnun olmasa da sadece 2 defa yarışan birisi olarak bence derecesini son derece hızlı geliştirdi. bende bir sonraki sezonun son yarışında (6. ayak) yarışabilmek ümidiyle kös kös eve döndüm : )

6. ayak resmi olarak bugün (15 ekim cumartesi) istanbul park' ta yapılan antrenman ve sıralama turlarıyla başladı. bu son ayağı ilginç kılan şey, tüm antrenman ve sıralama turlarının ağır yağmur altında ve yer yer göletler oluşan pistte yapılması. yarın da tüm gün yağış bekleniyor : ) http://www.tmf.org.tr/haber_detay.asp?haberID=114

yarın da (16 ekim pazar) Allah izin verirse yarış olacak. ilgisini çeken olursa bu son ayakla ilgili de yaşadıklarımı anlatabilirim. şimdilik bir kaç resim koyucam. aşağıdaki fotoğrafları çeken ve tüm gün boyunca bana destek olan, mekanikerliğimi, servisimi, lojistik desteğimi sağlayan erdem kardeşime teşekkür ederim. Allah razı olsun, hakkını helal et kardeşim.

alttaki fotolar: aşkımla birbirimize moral veriyoruz : )

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/2011-10-14140214.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/2011-10-14140039.jpg

alttaki fotolar: sıralama turları için piste çıkıyorum hayırlısıyla : )

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/2011-10-14134447.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/Picture007.jpg

alttaki foto: sağanak yağmur dinmeyeni dindiremedi : )

http://i171.photobucket.com/albums/u290/dinmeyen/Picture016.jpg

arkadaşlar okunmayacak kadar uzun ve sıkıcı bir yazı oldu sanırım. artık meraklısına : )

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

düzeltme: ilk fotoğrafta solumdaki mehmet, sağımdaki akın

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------

düzeltme: ilk fotoğrafta solumdaki mehmet, sağımdaki akın

COQ
16 Ekim 2011, 03:08
Eh abicim veryansin etmissin ama sende bosladin burayi.
Nur içinde yatsin Murat sordugu sorularla burayi güzellestiren bir kardesimdi.
Hayatim boyunca yüzünü görmedigim bir adamin ölümü için,bu kadar üzülecegim,bu kadar aglayacagim,ölsem aklima gelmezdi.
Kisacasi benim de tadim kaçti.
Isin gerçegi Akin'a destek olmak için bakiyorum buraya.
Simdi bir de sen varsin, hosuma gitti.
Akin yarismayacak ama insallah sen pistten bize bir seyler aktarirsin.
Basarilar dilerim.
Keske bu kadar uzak olmask da sizin için yapabilecegim bir seyler olsa.:pale:

Alikenan
16 Ekim 2011, 08:42
cumleten selamlar herkese...
artik bi mesaj yazayim tanisayim kim var kim yok dedim :)

Felon
16 Ekim 2011, 11:47
@dinmeyen
hocam sen yaz yine takipteyiz biz :)
Yarışa katılanlara yarışta başarılar dilerim.Yağmur olmasa bugün izlemeye gidicektim

samet10
16 Ekim 2011, 19:42
tüm yazıyı okudum merakla :)

ennginn
16 Ekim 2011, 22:40
Bugün yarışlar yapılamadı.

Haftaya ertelendi. 23 Ekim'de bekleriz.

dinmeyen
16 Ekim 2011, 22:56
Keske bu kadar uzak olmask da sizin için yapabilecegim bir seyler olsa.:pale:

sponsorluk kabul ediyoruz : ))

dostum bu iş sponsorsuz çok zor. fotoğraflar şık duruyo ama yaşanan tecrübe çok farklı. dün sıralama turları vardı. nakliye aracımız vs olmadığından evden piste sağanak yağmur altında motora binerek gittim. piste vardığımda iç çamaşırıma kadar sırılsıklam ıslanmıştım. o durumda sıralama turlarına katıldım. böyle olunca piste zaten diğerlerinden geride başlıyorsun. gün ortasında erdem yetişti imdadıma sağolsun kendi paltosunu verdi de hipotermiye yakalanmaktan kurtuldum.

takendy
16 Ekim 2011, 23:04
sponsorluk kabul ediyoruz : ))

dostum bu iş sponsorsuz çok zor. fotoğraflar şık duruyo ama yaşanan tecrübe çok farklı. dün sıralama turları vardı. nakliye aracımız vs olmadığından evden piste sağanak yağmur altında motora binerek gittim. piste vardığımda iç çamaşırıma kadar sırılsıklam ıslanmıştım. o durumda sıralama turlarına katıldım. böyle olunca piste zaten diğerlerinden geride başlıyorsun. gün ortasında erdem yetişti imdadıma sağolsun kendi paltosunu verdi de hipotermiye yakalanmaktan kurtuldum.

bu hobiyi resimlerden de olsa tam anlamıyla ve tadında yaşanan kişiler olduğunuzu görüp imrenmemek elde değil.
babası ile kortej gelen Erdem ile 2007 de tanışmıştık ancak bağlantı koptu :) paltosunu vermesi ise kendisinden beklenen senin içinde şık bir hareket olmuş :)

bu sponsor işini merak ettim , yıllık ihtiyaç yada sponsora düşen bedel yaklaşık nedir ? sponsor = sadece para mıdır ?

dinmeyen
17 Ekim 2011, 17:51
yıllık ihtiyaç miktarı ucu-bucağı olmayan bir konu arkadaşım. motorun olduğunu kabul edersek, motoru en düşük konfigürasyonla (yarış grenajı, çelik fren hortumu, tek parça tulum vs) hazırlayıp rutin bakım dışında sadece lastik değiştirerek yarışırsan, evden yarışa bizim gibi yarışacağın motora binerek gidersen ve hiç düşmezsen, sezonluk 10-12 bin tl' ye yarışabilirsin. bu rakam alt limit, bu miktarın üst limiti yok...

takendy
17 Ekim 2011, 18:39
tamam alt limit aylık 1.000 TL diyelim , teknik destek takım taklavat vs. içinde mi peki ,

ayrıca sponsorun geri dönüşümü sadece yarıştığınız motorlar üzerindeki stickerlardan mı ibaret biraz açabilir misiniz ?

< iLk@yy >
20 Ekim 2011, 12:33
bu arada sormak istediğim bir mevzu var


şu motorun hangi devirde kaç km/h ile ilerlediğini bulmamıza yarayan bir formuller var ya orada dişli oranları felan var hani
birde orada primary ile secondary reduction denen bir mevzu daha var

şimdi bu mevzu nedir kim anlatabilir bana (=
google amcada biraz baktım ama yorumların çoğu yabancı dil olduğundan biraz sıkıntılı
anladığım kadarı ile dişlilerdeki yükselen aktarım oranını azlatan bir şey ama neden 1 ve 2 olarak var mesela

< iLk@yy >
20 Ekim 2011, 21:39
sorumu güncellemek istedim (=

ergün1968
20 Ekim 2011, 21:50
Ön-arka dişli oranlarından bahsediyorsun sanırım.

< iLk@yy >
20 Ekim 2011, 22:58
olabilir kafam almadı çünkü baktığımda (=
ama biri şu hesaplamayı doğru bir şekilde anlatabilirse sevinirim :)

ultraukala
21 Ekim 2011, 03:08
tamam alt limit aylık 1.000 TL diyelim , teknik destek takım taklavat vs. içinde mi peki ,

ayrıca sponsorun geri dönüşümü sadece yarıştığınız motorlar üzerindeki stickerlardan mı ibaret biraz açabilir misiniz ?

Sponsorluk işi aslında aylık olarak diil.Yarış başı ve sezon öncesi şeklinde bölünebilir...

Sponsorluğun açılımı bellidir zaten reklam...Yazılı-görsel basın, yarış haftasonu pit ekibi ve yarışçı kıyafetleri motosiklet üzerindeki alanlar vs vs tamamıyla reklam amaçlı ve sporcunun desteklenmesi için yapılır...

dinmeyen
23 Ekim 2011, 00:04
coq üstad sana PM attım ama birde burdan sorayım,

ist. parktaki 5. ayak yarışında benim 1000 RR' a ön lastik 2.2 bar (32 PSI), arka lastik 1.2 bar (18 PSI) bastılar. hava güneşli, 25 C idi. arka lastik basıncı az gibi göründü, lastiklerim pirelli diablo (SC 02) sen bu şartlerda pistte kaç hava basıyorsun?

< iLk@yy >
23 Ekim 2011, 23:08
coq üstad sana PM attım ama birde burdan sorayım,

ist. parktaki 5. ayak yarışında benim 1000 RR' a ön lastik 2.2 bar (32 PSI), arka lastik 1.2 bar (18 PSI) bastılar. hava güneşli, 25 C idi. arka lastik basıncı az gibi göründü, lastiklerim pirelli diablo (SC 02) sen bu şartlerda pistte kaç hava basıyorsun?

ben daha önce buna benzer bir soru sormuştum
kişisel ayarlanmasının daha doğru olabileceği yönünde bilgi vermişti
yani motosikletinin ayarları ve kullanım tarzına göre kendini ve motosikleti kullanmakta rahat edebileceğin şekilde (tabi yanlışım olmasın benim şu an hatırladığım bu)

şu benim soruma da cevap verecekti ama henüz bakamadı sanırım şu aralar bir yoğunluğu vardı geçen akşam konuşmuştuk biraz

COQ
23 Ekim 2011, 23:15
Geldim geldim.
Yazacam size cevap da Ilkay'in soru kazik.:cherry:
Dinmeyen siz yarisiyosunuz, o yuzden ayrintili yazmam lazim ama tedirgin olacak bisey yok diye kisaca geçeyim.
çok daha fazla dusuruyoruz havalari pistte, rahat ol yani.
Biz lastik havalarini bu topicte yazmistik aslinda.
Ama kimbilir hangi sayfadadir.
Ben bir tekrar yaparim sonra.:wiinkk:

Shrieker
23 Ekim 2011, 23:49
Bugün son ayak için İstanbul Park'da olmak istedim. Simoncelli'nin kazasına ve sonrasında olanlara tv den tanık olunca evden çıkasım, gidesim, seyredesim gelmedi hiç...

< iLk@yy >
24 Ekim 2011, 00:33
Geldim geldim.
Yazacam size cevap da Ilkay'in soru kazik.:cherry:
Dinmeyen siz yarisiyosunuz, o yuzden ayrintili yazmam lazim ama tedirgin olacak bisey yok diye kisaca geçeyim.
çok daha fazla dusuruyoruz havalari pistte, rahat ol yani.
Biz lastik havalarini bu topicte yazmistik aslinda.
Ama kimbilir hangi sayfadadir.
Ben bir tekrar yaparim sonra.:wiinkk:

ben bekliyorum :king:


Bugün son ayak için İstanbul Park'da olmak istedim. Simoncelli'nin kazasına ve sonrasında olanlara tv den tanık olunca evden çıkasım, gidesim, seyredesim gelmedi hiç...

bende sabah internette defalarca izledim kaza anını takılı kalıp çok üzüldüm gerçekten genç bir sporcunun başına böyle kötü bir olay gelmesi...