Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
ultraukala
31 Mart 2011, 01:25
Hakki abi kafami allak bullak ediyonuz he:cyclopsan
Abi sarkmayi anladim agirlik merkezini dusurmek ve daha hizli donmek.
Diz vermenin mantigi ne bu motoGP dekiler sadece hava olsun diye yapmazlar.:mrgreen:
ultraukala iki foto cekinde bi apaci ben gozukmiyim ya.:cherry::rendeer:
her motordan sarktığında dizini değdiriyor musun yere...Diz yere sürttüğünde aslında vücudumuzun ağırlığının bir kısmını yere veriyoruz ve yerden destek alıyoruz...Fiziksel olarak bu şekilde.
Ayrıca sen her türlü apaçi olacaksın :P ben pistte foto çektirmekten bahsettim :mrgreen:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------
motoru niye böyle kullandığıma gelince.
Benim motorum şu anda orjinal kuyruk haricinde komple depo dahil fiber grenaj giyinik.Kafa grenajında da bi H3 ampul kullanılan bir sis lambası var hiç olmazsa ışık olsun diye.Arka kuyruğun orjinal olmasının sebebi de daha önce bursa'da komple fiber grenajla kullanıyordum.Stobu monte edebilmek.Ayrıca ilk defa aldığımdan beri aynalarını taktım uzun zamandır motora binmiyorum diye iyi de oldu =))
Nie orjinal grenajları ile binmiyorum İzmir'de tak çıkar ıvır zıvır uğraşacak vaktim hiç olmuyor.Allaha şükür daha düşmedim lakin düşersem onun masrafını karşılayamayacağımdan.
Bir de niye pist ayarları ile kullanıyoruma gelirsek.Açıkçası amortisör ayarlarından pek anlamıyorum ve kurcalayıp deneme yanılma yöntemi ile bulmak istemiyorum.Hatta abim izmir'e doğru yola çıkarken azcık yumuşatayım dedi.Yok elleme getiremem aynı ayarlara kalsın böyle dedim.Çok da rahata alışkın olmadığımdan sıkıntı çekmedim yani...
Lastiklere gelince bundan öncede dragon supercorsa pro compound vardı SC2 hamurlu ön arka.Şu anda supercorsa SC1ÖN-SC2Arka var.
Dediğim gibi şehir içinde zaten elimden geldiğince kullanmamaya özen gösteriyorum.Kullandığım vakitler de zaten riskli hiç bir şey yapmıyorum.
Bursa'da antreman yaptığım bir yer var Bursa'lılar bilirler.Kazancı mevkii(Aksu) orada az da olsa trafik var olsa da genel olarak ısındıktan sonra tek virajda çalışmaya devam ediyoruz.O tek virajda da karşıdan gelen arabayı takip eden biri oluyor.Ve virajın başında da beni uyaracak kişi bulunuyor.Yani yolun boş olmasını takip ede ede çalışıyoruz.Riskleri minimuma indirmek için.
Lakin işin içine yarış mevzusu girince daha fazla motorla bir arada olmak gerekiyor.O yüzden daha fazla motor kullanmak gerekiyor.Açıkçası ben de isterim maddi yönden hiç sıkıntım olmasa da haftada iki sefer girsem piste antreman yapsam şehir içinde veya şehirler arası kontak bile açmasam ama ne yazık ki o imkanımız yok.
Jubaa
01 Nisan 2011, 13:48
Diz verme konusunda bende onu diyorum sadece gosteris amacli olamaz agirligi dagitmak ve agirlik merkezini dusurmek icin yapiliyo olmasi gerek.
Ayricana bana apaci diyon ama masallah sende ayna, far, pist lastigi asagi kalir yanin yok far ve ayna olmadan hayatta cikmam trafige.:cherry:
Onlar varken bile gormuyolar, soksem o gun tepeme cikar biri.
ultraukala
02 Nisan 2011, 19:29
Diz verme konusunda bende onu diyorum sadece gosteris amacli olamaz agirligi dagitmak ve agirlik merkezini dusurmek icin yapiliyo olmasi gerek.
Ayricana bana apaci diyon ama masallah sende ayna, far, pist lastigi asagi kalir yanin yok far ve ayna olmadan hayatta cikmam trafige.:cherry:
Onlar varken bile gormuyolar, soksem o gun tepeme cikar biri.
Haha son mesajımda tezini çürütmüş oldum :queen::queen:
Aynam da var farım da :queen:
Pist lastiği olunca ne oluyor lastik işte.Kim anlar anca der polisler bunun dişi yok diye :mrgreen:
Jubaa
03 Nisan 2011, 10:31
Haha son mesajımda tezini çürütmüş oldum :queen::queen:
Aynam da var farım da :queen:
Pist lastiği olunca ne oluyor lastik işte.Kim anlar anca der polisler bunun dişi yok diye :mrgreen:
Azrailin lastiklerle arasi iyi.:cherry:
coq abi video hakkinda hala yorumlarini bekliyorum cizgiler nedir ne degildir?
Bi kac bisi denedim o videoda gordugum daha hizli gibiyim su anda ama bu adam freni kafasina gore kullaniyor herhangi bi referans noktasi yok.
cbr 125'm
03 Nisan 2011, 10:59
lastik ölçüleri yatma açısını ne kadar etkiler?
yani cbr 125 in ince lastikleriyle ne kadar yatılabilir.
bazen biraz daha yatırmam gerekiyor ama korkuyorum lastik bırakcak diye.
çoğu zaman bu yüzden kıl payı yoldan çıkmadan kurtuldum.
bazıları diyor ki diz verebilirsin bişey olmaz ama lastik bırakır diye deneyemiyorum.
ultraukala
03 Nisan 2011, 23:56
cıbır 125 için pirelli mt75 denemelisin kesinlikle...
GÖKHAN36
04 Nisan 2011, 18:27
Slm arkadaşlar Honda cbr 1000 rr stabilize yolda kullanım için hangi lastiği önerirsiniz ?
ayrıca ıslak yol olduğunuda belirtmem gerek.
chopperrider
04 Nisan 2011, 18:50
Slm arkadaşlar Honda cbr 1000 rr stabilize yolda kullanım için hangi lastiği önerirsiniz ?
ayrıca ıslak yol olduğunuda belirtmem gerek.
hemen motorunu değiştirmeni öneririm.
eğer şaka yapmıyorsan hiçbir supersport makineyi devamlı olarak stabilize bi yolda kullanmayı düşünmek :silent: :silent: :silent: en basit ifadeyle gereksiz...
scuderia06
04 Nisan 2011, 19:42
Slm arkadaşlar Honda cbr 1000 rr stabilize yolda kullanım için hangi lastiği önerirsiniz ?
ayrıca ıslak yol olduğunuda belirtmem gerek.
pirelli mt 21 tavsiye ederim:queen:
GÖKHAN36
04 Nisan 2011, 20:09
yolların durumu pek iyi olmadığı için öneri istiyorum
hep stabilize yolda kullanacak değilim, ama asfaltlarımız kış şartlarına uygun yapıldığı için kaba asfalt kullanılıyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------
pirelli mt 21 tavsiye ederim:queen:
:mrgreen: :mrgreen:
Jubaa
09 Nisan 2011, 22:08
http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/36/21504/CITEM/AXO-Primato-II-Boots-Closeouts.aspx
Aranizda bu botu kullanan varsa yorumlarini alabilir miyim?
Alpinestar in ayni ozelliklerde botu var aralarinda 100 dolar fark var markaya para vermek istemiyorum isimi gorsun yeter bu daha ucuz kaliteli gibide duruyor.
http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/42/19707/CITEM/Alpinestars-SP-1-Two-Piece-Suit-Closeouts.aspx
Kendime bide adam akilli bi suit alicam bunu sectim.Var mi kullanan?
prs_bacteria
09 Nisan 2011, 22:23
http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/36/21504/CITEM/AXO-Primato-II-Boots-Closeouts.aspx
Aranizda bu botu kullanan varsa yorumlarini alabilir miyim?
Alpinestar in ayni ozelliklerde botu var aralarinda 100 dolar fark var markaya para vermek istemiyorum isimi gorsun yeter bu daha ucuz kaliteli gibide duruyor.
http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/42/19707/CITEM/Alpinestars-SP-1-Two-Piece-Suit-Closeouts.aspx
Kendime bide adam akilli bi suit alicam bunu sectim.Var mi kullanan?
Bot alirken cok arastirmistim paraya kiyip gittim bunu aldim :
http://img2.prosperent.com/images/250x250/www.cyclegear.com/images/streetapparel/sidi_cobra-air_boot_blk_MD.jpg
Yurtdisindan 200 euro ya almistim...
Suan cok memnunum...linkindeki botun resim ve aciklamasina baktigimda pek hava almayan bir bot gibi duruyor sanki...hava almasi onemli.... pisersin yaz sicaginda :farao:
Aldigim bot uzerinde elek gibi minik minik delikler var gayet guzel havalaniyor :bounce:
Bot alirken oncelikle buna dikkat etmeni oneririm :cat:
dinmeyen
10 Nisan 2011, 03:39
arkadaşlar ben bu soruyu CSS eğitimi sırasında Andy Ibbott' a sordum. bildiğiniz gibi CCS, pistte viraj almak üzerine verilen bir eğitim. Andy Ibbott da bu konuda 2 tane kitabı olan dünya otoritelerindendir.
Net olarak sordum: sarkarak viraj alan ile bu tekniği hiç kullanmayan arasında ne kadar hız farkı olur ? parmağıyla tırnağını gösterdi ve hız farkı bundan daha az olur dedi.
peki neden bütün yarışçıları dizleri yerde görüyoruz? hatta CSS seviye 3-4' de bunu öğretiyorlarda?
vücut ile asvaltın teması, yarışçıya ne kadar yattığını anlatıyor, az miktarda hız da kazandırıyor. ne kadar az miktarda ? moto gp' de yarışmıyorsanız hayatınız boyunca ihtiyacınız olmayacak kadar az.
CSS kurucusu keith code, "twist of the wrist (ilk versiyon)" kitabında şunun gibi bişeyler söylemiş: bunu yapan hız kazanırmı bilemem ama yarışçıların bunu yapmaya bayıldığı kesin !
casillas00
10 Nisan 2011, 04:23
yani olay tamamen görsellik mi :)
ultraukala
10 Nisan 2011, 22:32
Güzel bir gün geçirdim İzmir'de.Hatta geldiğimden beri geçirdiğim en güzel gündü sanırım...
Öğlene doğru çiçekliköy'de kahvaltı ardından 3buçuk 7buçuk arası İzmir Pınarbaşı'nda antreman.
Sağolsun ustam da yanımdaydı çok yardımcı oldu.Hatalarımı bir bir gösterdi.Güzel ve eğlenceli muhteşem bir gün geçirdim...
< iLk@yy >
21 Nisan 2011, 12:14
eee kimsecikler kalmadı mı yani ?
casillas00
22 Nisan 2011, 00:54
Ya bu işten siz anlarsanız ön 120 arka 160 m3 lastiklerim var 660'ın üzerinde kaç ps vurcam bunlara saşe üzerinde yazmıo 36-42 yaptım doğrumudur ?
Hakki
22 Nisan 2011, 13:41
alt limitini 25 ps üst limitini 38 ps olarak al. bu iki deger arasında denemeler yap. hangi degerde memnun kalırsan onu kullanırsın.
kullanım tarzına ve yol şartlarına gore hava bas yani.
sen hangi degerleri kullanıyorsun dersen ben ön 30 arka 30-36 arası(mevsime gore) kullanıyorum.
< iLk@yy >
22 Nisan 2011, 14:10
Ya bu işten siz anlarsanız ön 120 arka 160 m3 lastiklerim var 660'ın üzerinde kaç ps vurcam bunlara saşe üzerinde yazmıo 36-42 yaptım doğrumudur ?
alt limitini 25 ps üst limitini 38 ps olarak al. bu iki deger arasında denemeler yap. hangi degerde memnun kalırsan onu kullanırsın.
kullanım tarzına ve yol şartlarına gore hava bas yani.
sen hangi degerleri kullanıyorsun dersen ben ön 30 arka 30-36 arası(mevsime gore) kullanıyorum.
hangisinden memnunsan diye yazmak bence yanlış bir tanım olur. pistlere çıkan insanlar sürekli ve lastikleri zorlayan limitlerde kullandıkları için lastik ısınarak şişkinliğini korur. fakat buradaki kullanılan pist lastiklerinin bizim lastiklerimiz ile aynı olmadığını ve çok daha fazla ısındıklarını hatırlatmak isterim.
dolayısı ile internetten kullanım klavuzunu bulup bu doğrultuda hava basmanızı öneririm. pek çok motor için değişebilen değerlerdir hava basınçları.
Hakki
22 Nisan 2011, 14:35
hangisinden memnunsan diye yazmak bence yanlış bir tanım olur. pistlere çıkan insanlar sürekli ve lastikleri zorlayan limitlerde kullandıkları için lastik ısınarak şişkinliğini korur. fakat buradaki kullanılan pist lastiklerinin bizim lastiklerimiz ile aynı olmadığını ve çok daha fazla ısındıklarını hatırlatmak isterim.
dolayısı ile internetten kullanım klavuzunu bulup bu doğrultuda hava basmanızı öneririm. pek çok motor için değişebilen değerlerdir hava basınçları.
sen biraz evvelki sayfaları karıştır arkadaşım.
karıştırmaya üşeniyorsan da 36-42 basmaya devam et.
eminimki harleyler ile beraber gezmek için almışsındır 14.000'lerde redline'a giren ve 1.viteste 110-120 hız yapan 4 silindirli 600f'i...
< iLk@yy >
22 Nisan 2011, 22:22
sen biraz evvelki sayfaları karıştır arkadaşım.
karıştırmaya üşeniyorsan da 36-42 basmaya devam et.
eminimki harleyler ile beraber gezmek için almışsındır 14.000'lerde redline'a giren ve 1.viteste 110-120 hız yapan 4 silindirli 600f'i...
sanki hepimiz profesyonel sürücüyüz ileri sürüş teknikleri derslerini felan hepsini aldık hatta pistlerde yarışıyoruzda kafamıza göre ayar yapacaz o yüzden dimi ?
süspasniyon sertliği değilki bu olay ki onla bile çok oynamamak iyidir :)
kendi aldığım f nerden baksan 2 ay oldu genel olarak işe gidip geliyorum her an otobanda değilim ne yazıkki öyle bir ortamda zamanda yok :)
bu motoru kullanıyorum diye hep o hız ve limitlerde gideceğim diye bir kaide de yok zaten
cbr1100 xx
22 Nisan 2011, 22:52
Ön 32 bence iyidir arka 36-38 değişebilir benim xx te ön arka 42-42 diye yazıyor ama hikaye kesinlikle güvenli değil ve çok sert oluyor...:cat:
ultraukala
23 Nisan 2011, 01:06
sanki hepimiz profesyonel sürücüyüz ileri sürüş teknikleri derslerini felan hepsini aldık hatta pistlerde yarışıyoruzda kafamıza göre ayar yapacaz o yüzden dimi ?
süspasniyon sertliği değilki bu olay ki onla bile çok oynamamak iyidir :)
kendi aldığım f nerden baksan 2 ay oldu genel olarak işe gidip geliyorum her an otobanda değilim ne yazıkki öyle bir ortamda zamanda yok :)
bu motoru kullanıyorum diye hep o hız ve limitlerde gideceğim diye bir kaide de yok zaten
Nemrut zaten zamanında yarışmıştı :mrgreen: Niye devam etmediğini bilmiyorum.Ya da ediyor muydu bak karıştırdım.
Coq emekli oldu :queen::queen::queen:
Ben yeni yetişmeye çalışıyorum bu sene İstanbul Park'taki yarışlara katılacağım kısmet olursa.Juba paraya kıyarsa piste girecek...
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Sanırım bu cümleleri yanlış yerde kullandın sen =))
İşe gidip gelmek için scooter tercih etmelisin.Altındaki motora yazık bari onu düşün.:cat:
< iLk@yy >
23 Nisan 2011, 10:09
Nemrut zaten zamanında yarışmıştı :mrgreen: Niye devam etmediğini bilmiyorum.Ya da ediyor muydu bak karıştırdım.
Coq emekli oldu :queen::queen::queen:
Ben yeni yetişmeye çalışıyorum bu sene İstanbul Park'taki yarışlara katılacağım kısmet olursa.Juba paraya kıyarsa piste girecek...
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Sanırım bu cümleleri yanlış yerde kullandın sen =))
İşe gidip gelmek için scooter tercih etmelisin.Altındaki motora yazık bari onu düşün.:cat:
akşam kaçıyorum bir yerlere aslına bakarsan sadece git gel 18 km için kullanmam yoksa :mrgreen:
burgman 400 felan bakıyordum daha sonra litrelik bir motor alayım diyordum ama 2 kafadar saolsunlar fikirler bir anda değişti. kısacası çok ta önemli değil
ama bu konuyu daha öncesinde coq ile de konuşurken bana dediği olması gerekenden 2 3 ps daha az basmak daha doğru olur dediğiydi. piste çıkarken çok daha düşük havarı bastıklarını bunun da az önceki ısınan lastiğin içerisindeki havayı genleştirdiğinden ve pist lastiklerinin durumundan olduğunu anlatmıştı :)
casillas00
25 Nisan 2011, 14:12
bilgiler için teşekkürler 38'e çektigimde biraz azmış gibi geldi bana 40 yapıyım birde nasıl olcak.
kanucan
25 Nisan 2011, 15:59
Kimse yok muuuuuu? Huuuu huuuuu! :)
Aşağıdaki videoda motorun nasıl yavaşladığını biri bana söyliyebilir mi?
http://www.youtube.com/watch?v=2EDnmyx6WJE
Anlayamadığım durum 1.06 da başlıyor. O motor nasıl yavaşlıyor? :silent:
takendy
25 Nisan 2011, 19:31
arka tekerin çevirdiği silindir aslında bir dinamometre , araç sabitlenip çekiş yapan teker buraya oturtulup tam gaz açılır
çekiş gücü ölçülür yani dinamo karşı güç uyguladığından tekerin durması gayet doğal ,
ölçümlerde rölanti seviyesinden hızlanma , max. güçten rolantiye düşme ve kayıplar gibi değerler hesaplanarak
farklı çekişlerdeki gücü bilgisayar ortamında çıkartılır.
kanucan
27 Nisan 2011, 20:44
Bende motosiklette bi numara var sanmıştım. ::ouups::
Acemiliğim çok belli oluyo. :P
takendy
06 Mayıs 2011, 18:15
Arkadaşlar , mevcutta arka lastiğim 190 / 55 / 17 ancak fabrikasyon 180 / 55 / 17 ölçülerde , artık lastik değişim zamanım geldi ve ben orijinal ölçülerde bir takım lastik almak istiyorum.
Kaliteli ve görevini en iyi şekilde yerine getiren bir lastik seçmek istediğimden sizlere danışmanın iyi bir fikir olacağını düşündüm. :)
Normal bir insan lastiğin yolu tutmasını sanki lastik değil de ABS takılmışcasına güvenle durmasını ister ama ben su oluklarının ve şeklinin de göz doyurucu olmasını istiyorum…
Bu arada motorumuzu limitlerde kullanmasak da yeri geldiğinde elimizden geleni ardımıza koymuyoruz , uzun ve kısa tüm mesafelerde her daim artçılı olarak ve asfalt olduğu kadar küçük patika ve stabil yollarda da sürmekten kaçınmıyoruz.
Bu şartlarda ilk iki link aklımda olanlar diğerleri ise olası tercihler , sizlerin kısa da olsa bir göz atmasını ve tercihleriniz / önerilerinizi paylaşmanızı rica edeceğim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-lastik-metzeler-sportec-m1-180-55-17/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-lastik-michelin-180-55zr17-73w-pilot-power/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-metzeler-m5-180-taban-on-arka-takim-700-tl-47955118/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-lastik-180-55-17-michelin-pilot-power-2ct-arka-lastik/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-lastik-metzeler-sportec-m3-180-55-17-1/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-lastik-pirelli-diablo-corsa-iii-180-55-17-pirelli-diablo-corsa3-takim-f-36879572/detay/
ultraukala
07 Mayıs 2011, 00:59
XX deil mi sizin motor?180 mi orjinali..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-pirelli-angel-st/detay/?
Benim tavsiyem size...Angel ST çizgilerini de seviyorum ben.Uzun ömürlü bir lastikte.
mawzer
08 Mayıs 2011, 15:22
kardaş motorunu alacaz hoşbiifat ve cep tlfonunu söle
takendy
08 Mayıs 2011, 23:54
XX deil mi sizin motor?180 mi orjinali..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-pirelli-angel-st/detay/?
Benim tavsiyem size...Angel ST çizgilerini de seviyorum ben.Uzun ömürlü bir lastikte.
evet , 180 orijinali ,
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_1100_xx_super_blackbird_2003.php
tavsiyen için teşekkür ederim , gerçekten zevklisin , senin tavsiyende potaya girdi...
Türk usulü , hem ucuz , hem kaliteli , hem uzun ömürlü , hem yakışıklı olanını bulacağız...
< iLk@yy >
09 Mayıs 2011, 00:11
evet , 180 orijinali ,
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_1100_xx_super_blackbird_2003.php
tavsiyen için teşekkür ederim , gerçekten zevklisin , senin tavsiyende potaya girdi...
Türk usulü , hem ucuz , hem kaliteli , hem uzun ömürlü , hem yakışıklı olanını bulacağız...
şerifi tanıyormuydun bilmiyorum ama ( taytıs nickli arkadaş ) geçen seneye kadar xx kullanıyordu oda michelin pilot power kullanıyordu ve gayet memnundu lastiklerinden :)
benimde şu aralar alacağım lastik pilot power 2 ct modeli.
ön arka fatih kılıçlıda 650 liraydı sanırım 2010'un son üretimlerinden :cat:
lastikte 2ct yazmıyor oda 2009'dan sonra normal modelin üretilmemesinden kaynaklanıyor o desende :)
ultraukala
09 Mayıs 2011, 03:03
evet , 180 orijinali ,
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_1100_xx_super_blackbird_2003.php
tavsiyen için teşekkür ederim , gerçekten zevklisin , senin tavsiyende potaya girdi...
Türk usulü , hem ucuz , hem kaliteli , hem uzun ömürlü , hem yakışıklı olanını bulacağız...
Bir arkadasımın hayabusasında 2000bin km lik gezisinin ardından lastiklerin ne kadar sağlam olduğunu ve ne kadar viraj çizgisinin indiğini gördüm gerçekten kaliteli bir lastik.Ö yüzden tavsiyam ondan yana oldu.M5 bi kaç arkadasımda gördüm lakin viraj konusundan onlardan yana bir çıkarım yapamadığımdan bir yorumda bulunamadım...
mawzer
10 Mayıs 2011, 20:25
kardaş senin motoru lacaz tlfon numaranı wersene ? bşde ne kdr istion
kardaş senin motoru lacaz tlfon numaranı wersene ? bşde ne kdr istion
Motorunu satan mı varmış :mrgreen:
< iLk@yy >
11 Mayıs 2011, 14:17
Motorunu satan mı varmış :mrgreen:
zorla sattıran var veya :mrgreen:
Umut7
13 Mayıs 2011, 17:10
13-14 Bin lira bütçem olduğu için 2004-2005 model 600RR lara bakmaktayım... bu motor aşırı temiz duruyor. sahibi ile konuştuk, bütün bakımları herşeyi vs. anes motorda yapılmış... ağır kazası yokmuş.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sadece-gorun-46267175/detay/
ne diyorsunuz arkadaşlar ??? Görüşlerinizi bana ÖZEL MESAJ olarak atabilir misiniz acaba ?
veya tavsiye linklerinizi bekliyorum... 1 hafta içinde benim 250liği satıyorum ve 13-14 lira bütçeyle 2004 veya üstü 600RR arıyorum... yardımlarınızı bekliyorum...
Jubaa
14 Mayıs 2011, 12:53
evet , 180 orijinali ,
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_1100_xx_super_blackbird_2003.php
tavsiyen için teşekkür ederim , gerçekten zevklisin , senin tavsiyende potaya girdi...
Türk usulü , hem ucuz , hem kaliteli , hem uzun ömürlü , hem yakışıklı olanını bulacağız...
Abi banlandiktan sonra siteye bakma imkanim olmadi yazamadim sana cevap.:cherry:
Michelin Power Pure 2CT leri denemeni tavsiye ederim, ben su anda kullaniyorum ve cok memnunum bundan once Diablo Supercorsa 3 ve Qualifier vardi set olarak.
Supercorsa kadar yolu tutmuyor ama normal bi kullanici icin fazlasiyla yeterli caddede durup dururken sicakken yolu birakmaz.
Bu lastigin en guzel yani cok cok cok uzun omurlu, Supercorsa almamla bitmesi bir oldu hamuru yumusak oldugu icin.
Bunun hamuru sert 4000km oldu ve hala cok iyi durumda bunun nerden baksan 500-700 kmsi canyonda motorun canini cikararak kullanim geri kalani okul-ev arasi.
Seninki bide 1100cc lastigin canini cikarir uzun omurlu olmasi isine daha cok gelir ve bence normal kullanimda o lastigin yolu tutmadigini kimse idda edemez.
http://www.amazon.com/Michelin-Power-Sport-Touring-Motorcycle/dp/B003JF65VG
Fiyati hakkinda bi bilgim yok burda baya ucuz digerlerine gore, sekli semalide budur ciktigindan beri boyle uretiliyor ustunde de yazar zaten dikkat et pilot 2CT kakalamaya kalkmasinlar.
Hakki
15 Mayıs 2011, 16:54
rossi gerçekten büyük yarışçı.
seneye ducatiyi şampiyon yapacagını düşünüyorum.
bu sene ise şampiyon stoner olacak.
Jubaa
15 Mayıs 2011, 18:53
rossi gerçekten büyük yarışçı.
seneye ducatiyi şampiyon yapacagını düşünüyorum.
bu sene ise şampiyon stoner olacak.
Stoner buyuk bi aksaklik olmazsa bu sene bencede sampiyon,
Rossi 32 yasina geldi yalniz hatirlatirim kapistigi adamlar daha cok genc ve tecrubeleniyolar tabi artik altinda da Yamaha yok yillardir alisik oldugu.
ultraukala
21 Mayıs 2011, 18:44
Coq Özellikle bu sorum sana.Amortisör ayarı ile ilgili...kompresyon ve rebound ve ayrıca yay ayarı hangi doğrultu da ne tür tepkiler verir kabaca tarif etsen de bizi aydınlatsan =))
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 ----------
İzmir'li bir arkadasım birkaç birşey anlattı bana kiloma göre ortalama bir ayar yaptı.Geri kalanı sende dedi.kompresyon ve rebound olayını anlattı istediğin tepkiler için artık ayarları senin yapman gerek dedi...kompresyonu anladım,rebound'u anladım lakin rebound high konuma doğru sıktıkça daha güçlü mü itiyor yukarı doğru?kompresyonda tamam high yapınca sertleşiyor.Bir de sag denilen yay ayarı ondan açıkçası hiç bir şey anlamadım.
Coq Özellikle bu sorum sana.Amortisör ayarı ile ilgili...kompresyon ve rebound ve ayrıca yay ayarı hangi doğrultu da ne tür tepkiler verir kabaca tarif etsen de bizi aydınlatsan =))
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 ----------
İzmir'li bir arkadasım birkaç birşey anlattı bana kiloma göre ortalama bir ayar yaptı.Geri kalanı sende dedi.kompresyon ve rebound olayını anlattı istediğin tepkiler için artık ayarları senin yapman gerek dedi...kompresyonu anladım,rebound'u anladım lakin rebound high konuma doğru sıktıkça daha güçlü mü itiyor yukarı doğru?kompresyonda tamam high yapınca sertleşiyor.Bir de sag denilen yay ayarı ondan açıkçası hiç bir şey anlamadım.
Sana bir dökûman yollamistim,istersen burada paylas.
Eksikleri gidermeye çalisirim elimden geldigince.:wiinkk:
takendy
21 Mayıs 2011, 22:08
Sana bir dökûman yollamistim,istersen burada paylas.
Eksikleri gidermeye çalisirim elimden geldigince.:wiinkk:
evet bizde isteriz , bende Salı günü depoyu söküp sertlik ayarlayacağım...
ultraukala
21 Mayıs 2011, 22:38
Süspansiyon Ayarları
Suspansiyon Ayarları
Hayabusa hakkinda genel bilgiler verirken optimum yani genele yonelik suspansiyon ayarlarindan bahsetmistim. Simdi bu ayarlarin ne oldugu hakkinda biraz bilgi vermek istiyorum.
Suspansiyon ayarlari artik tum modern motosiklette bulunan ve hem pilotun rahati, hem de guvenligi acisindan en onemli faktorlerden birisidir.
Motosikletin guvenli bir sekilde ilerlemesi hepimizin bildigi gibi lastiklerin yere temasi, zeminde kaymamasi sonucu gerceklesir. Lastiklerin yerle temas ettigi alan bizim guvenligimizi saglayan en onemli unsurlardandir. Yerle temas eden alanin buyuklugu/kucuklugu ise lastigin formu ile alakalidir. Lastik ureticileri motorun hem duz giderken (lastigin orta kismi) hem de viraj esnasinda yere azami temasini saglayabilmek icin calismaktadirlar.
Kotu yapilmis bir suspansiyon ayari diger taraftan lastigimiz ne kadar kaliteli olursa olsun zemin tutusunu olumlu/olumsuz etkileyen en onemli faktordur.
Fabrika cikisi bir motosikletin ayarlari aslinda buyuk bir cogunluk icin en iyi ayardadir. Soz konusu ayarlarin degistirilmesi icin mutlaka iyi bir sebep ve profesyonel bir teknisyene ihtiyac vardir. Bu ayarin degistirilmesi icin ana sebepler;
* Drag veya pist yarislarina katilim. Limitlerde kullanim
* Pilotun asiri kilolu veya cok zayif olmasi
* Olaganustu yol ve hava sartlari
Soz konusu ayarlarin degistirilmesi yol tutusunu, lastik omrunu degistirebilecegi gibi iyi bir ayar motosiklete kullanim kolayligi getirecektir.
Motosikletlerimizde toplam 3 tane ayar vardir. Preload, rebound ve kompresyon. Kusura bakmayin ingilizce terimleri yaziyorum cunku ulkemizde bilinci olarak suspansiyon ayari yapabilen teknisyen sayisi 2 veya tas catlasin 3’u gecmez ve terimler hep ingilizce kullanilir. Soz konusu ayarlar suspansiyon uzerinde bulunan ayarlar olup aslinda 4ncu bir ayar daha vardir. Bu 4ncu ayar motor yuksekligidir. On catallardaki baglanti ile motorun yerden yuksekligi arttirilip azaltilabilir.
Simdi bu ayarlari ve etkilerini inceleyelim;
Preload
On suspansiyondaki preload ayari, suspansiyonun ust kisminda yer alan altigen somun seklindedir. Saat yonunde cevrilirse motorun fren esnasinda veya sadece pilot agirligiyla yere cokusu azaltilir. Preload statik cokus ayarinin yapilmasini saglar. Statik cokus suspansiyon ayarlarinin baslangic noktasidir. Temel olarak motor sabitken uzerine pilot oturdugunda motorun yere cokus mesafesidir. Bunu olcmek icin bir, iki tane yardimciya ihtiyacimiz vardir.
Once motorun yerden yuksekligi on catallardan itibaren olculur. Daha sonra pilot motorun ustune oturur ve motor sabit dik olarak tutulurken mesafe tekrar olculur. Bu yukseklik arasindaki fark ideal olarak 20-25mm olmalidir. Agirliga bagli olarak 30mm de olabilir. Eger mesafe 35mm cikarsa daha once bahsedildigi uzere preload ayari saat yonuned yarim veya ¾ tur cevrilip tekrar olcum yapilir.
Unutulmamasi gereken en onemli nokta tum on suspansiyon ayarlarinda her ayarin esit olarak sag ve sol suspansiyona uygulanmasi gerektigidir.
Dinamik Cokus ise motorun zorlanmasi sonucundaki cokusudur. Soz konusu cokusu on suspansiyona baglayacaginiz bir kablo bagi ile de olcebilirsiniz. On suspansiyona bagladiginiz kablo bagi ile deneme surusune cikip teker, ani fren atarsiniz. Eger soz konusu bag en alt zeminden 10mm’ye kadar inmisse ayariniz yerindedir. Tamemen zenime kadar inmisse sertlestirmeniz, eger hic inmiyorsa gevsetmeniz gerekir.
Ön Rebound
Rebound kelimesine aslinda basketbol severler yabanci degil. Potadan geri donen topun alinmasi icin oyuncunun ziplamasi anlaminda kullanilir. Motosiklette de benzer bir kavram vardir. Motor yer yuzeyi veya ani frenaj sebebiyle yere coktugunde, eski haline yukselmesi icin gerekli hizi ayarlar. Yani motosiklet coktukten ne kadar sonra ayaga kaltigidir. On suspansiyonun icinde bulunan yagin gectigi deligin capini azaltip cogaltarak gecisi yavaslatip hizlandirir. Bu da on tarafin coktukten sonra hizla yukselmesini veya yavasca eski haline gelmesini saglar. On rebound ayari preload altigen somunun icinde bulunan ve duz tornavidanin girebilecegi bir parcadir. Bu ayarin tamamen acildigi dusunuldugunde, motor eger yere bastirildiginda, teorik olarak birakildiginda ziplayacak kadar cabuk yukari firlamasi gerekir yani ayar en yumusak halindedir. Ayarin en sert halinde ise motor yukari dogru cok yavas yukselir.
Soz konusu ayar hizlanmadan/frenajdan ziyade viraj icinde onem kazanir. Eger yumusak bir ayara sahipseniz, yani motorun onu cok cabuk kalikiyorsa viraj esnasinda disa acilma meydana gelir. Baska bir ornekte ise eger ayariniz sert ise frenajda alcalan motorun on tarafi yavas yavas yerine gelecegi icin virajin orta yerinde yukselme egiliminde olacak bu da viraj cizginizi bozacaktir.
Buraya kadar sadece on suspansiyon preload ve rebound’una giris yaptim. Şimdi ön kompresyon, arka preload, reboud ve kompresyon’la devam edelim;
Ön Kompresyon
Ön kompresyon ayarının en önemli olduğu yer frenajdır. Bir viraja yaklaşırken hızımızı ayarlamak için yaptığımız fren esnasında motorun ön tarafının kontrolllü bir şekilde aşağı çökmesini ve yayların sıkışmasını isteriz. Eğer yaylar çok çabuk sıkışırsa, motorun önü çok çabuk çöker ve sıkı bir fren attıysanız motorun arka tekeri yerden havalanıp ön teker üzerinde gidibilirsiniz. Bu çok havalı görünse de aslında bir o kadar da tehlikelidir. Ön tafa bu kadar çabuk çökerse her zaman için arka teker havalanmıyabilir. Ancak arka tekerdeki basınç azalacağı için motorun arkası sapa sola gezinebilir. Alışkın olmayanlar için bu da oldukça korkutucudur. Bu örnek kompresyonun çok az olduğu zaman yaşanır.
Aksı tarafta eğer kompresyon çok fazla ise bu sefer motorun önü neredeyse hiç çökmeyecek ve yoldaki değişimlere ayak uyduramıyacaktır. Engebeli bir yolda fren yapılırsa ön tekerlekteki kontrol kolayca kaybedilir.
Ön tarafın çökmesi mutlak bir yumuşaklık ve uyum içinde olmalıdır. Geometrik olarak bakıldığında ön tarafın çökmesi diğer taraftan teker mesafesinin kısalmasına sebep olur. Normalden kısa teker aralığı motorun virajı daha çabuk almasına sebep olsa da, bir o kadar çabuk yatmasında da sebep olacağı için alışkanlık gerektirir. Diğer taraftan hiç çökmemesi de virajlar almayı göreceli olarak zorlaştırır.
Arka süspansiyon ayarları
Arka Preload
Basitçe söyle anlatabilirim. Ne kadar ağırsanız motorun arkası oturduğunuz zaman o kadar çöker. Diğer taraftan yay ne kadar çabuk uzarsa frenajda arka taraf o kadar çabuk kalkar. Eğer ön süspansiyon ayarları da bozuksa, her frende arka kalkıp, ön kolay çökeceği için tek teker am ön tekerde gidersiniz. Hatırlarsanız ön preload’da statik çöküş’ün bahsi geçmişti. Aynısı arka taraf için de geçerlidir. Önce orta ayaklık üzerine alınır. Eğer orta ayaklık yoksa; yan ayaklık üzerinde motorun arka teker motoru havalanana kadar kalıdırılır. Arka teker üzerinde hiç bir yük yokken arka çatalın belirli bir noktadan uzaklığı ölçülür. Motorun arka tekeri yere indirilir, bir de pilot üzerine oturup, iki ayağı da ayaklıkların üzerindeyken motorun yüksekliği ölçülür. Söz konusu iki mesafe arasındaki fark 10-15mm olması gerekir.
Arka Rebound
Arka Rebound’un önemli olduğu zaman viraj çıkışıdır. Artık tam motosikleti düzeltmeye ve gazı hafifçe açmaya başlamışsınızdır. Bu noktada azami yer tutuşu elde etmek için arka rebound ayarının düzgün olması gerekir.
Eğer arka rebound çok sert ise gaz açtığınızda arka taraf çökmeyecek ve bu da ön lastikteki yer tutuşunun azalmasına sebep olacaktır. Böyle bir ayardayken gazı çok sert açarsanız viraj çıkışında ön teker yeri yeterince tutamıyacağı için kolayca high side olursunuz.
Tam tersi çok yumuşak ise arka tarafta bir dalgalanma olur. Bu viraj çizginizin kaybolmasına sebep olabileceği gibi, tekerlerdeki 40-60 gibi genel olan yere basma dağılımının bozulmasına sebep olur.
Arka Kompresyon
Eğer arka kompresyon çok sert ise yol yüzeyindeki bütün değişimleri vücudunuzda hissedersiniz. Tam tersi çok yumuşak ise yaylana yaylana gidersiniz. Gazı sert açtığınızda arka taraf çok fazla çöker. Tek teker yapanların motorlarına bakarsanız ortak özellik arkada büyük veya önde küçük dişi eşliğinde, çok yumuşak bir arka kompresyondur. Gaz açıldığında arka o kadar yumuşaktır ki, arka taraf sonuna kadar çöker ve ön taraf mecburen kalkar.
Özet
Viraj girişi için ön kompresyon, apex’te veya viraja girdikten sonra ön reboud, viraj çıkışında ise arka kopmresyon önemlidir.
Hangi noktada sorun yaşadığınızı düşünüyorsanız bahsi geçen ayarla ilgilenmeniz gerekmektedir. Daha önce de uyardığım üzere ön süspansiyon ile uğraşırken her iki çataldaki ayarı EŞİT değiştirmeniz gerekir. Her seferinde bir tek değişiklik yapmak ve yapılan değişiklik eğer yaramadı ise düzeltebilmeniz için değişikliği not etmeniz çok önemlidir.
Ne yaparsanız yapın preload ayarlarını tutturamıyorsanız ya çok hafif ya da çok ağır olduğunuz için süspansiyon içindeki yayları değiştirmeniz gerekebilir. Eğer yüksek hızda motorunuz stabil değilse ve Suzuki TL1000S gibi kötü şöhret sahibi bir motorunuz yoksa ve ön tarafın yüksekliğini azaltıysanız, arttırın. Arka tarafın yüksekliğini de aynı zamanda azaltmayı deneyin. Bu değişiklik arka tekerin yer tutuşunu da olumlu yönde etkileyecektir. Arka tekerdeki yer tutuşu arttıkça frenaj mesafenizde azalacaktır.
Eğer motorunuz ne yaparsanız yapın virajları çok geniş alıyorsa motorun ön yüksekliğini çok arttırmışsınız demektir. Azaltın. Bu değişiklik ile viraja giriş ve yön değiştirme kolaylaşacaktır.
Ön taraf eğer virajlarda çok sallanıyorsa, ön reboud’u arttırın. Viraja girmeden önce ön taraf çok dalıyorsa ön kompresyonu arttırın.
Keyifli virajlar
alıntıdır
takendy
21 Mayıs 2011, 23:30
Dinamik Cokus ise motorun zorlanmasi sonucundaki cokusudur. Soz konusu cokusu on suspansiyona baglayacaginiz bir kablo bagi ile de olcebilirsiniz. On suspansiyona bagladiginiz kablo bagi ile deneme surusune cikip teker, ani fren atarsiniz. Eger soz konusu bag en alt zeminden 10mm’ye kadar inmisse ayariniz yerindedir. Tamemen zenime kadar inmisse sertlestirmeniz, eger hic inmiyorsa gevsetmeniz gerekir.
burayı anlamadım :silent:
Eğer yüksek hızda motorunuz stabil değilse ve Suzuki TL1000S gibi kötü şöhret sahibi bir motorunuz yoksa ve ön tarafın yüksekliğini azaltıysanız, arttırın. Arka tarafın yüksekliğini de aynı zamanda azaltmayı deneyin. Bu değişiklik arka tekerin yer tutuşunu da olumlu yönde etkileyecektir. Arka tekerdeki yer tutuşu arttıkça frenaj mesafenizde azalacaktır.
4 yıl kadar TL 1000 S kullandım hiç bir sıkıntı yaşamadım torkuna ve gücüne rağmen , acaba burada bahsedilen şey sürekli tekere gelmesi mi ?
herşey iyi güzelde ben 110 eşim 56 totalde 166 kg. ve sürekli beraber biniyoruz ben ayarlarımı buna göre mi yapacağım. :cyclopsan
ben tek başıma bile oturduğum tüm motorlar çöküyor da :cherry:
ultraukala
22 Mayıs 2011, 00:01
burayı anlamadım :silent:
4 yıl kadar TL 1000 S kullandım hiç bir sıkıntı yaşamadım torkuna ve gücüne rağmen , acaba burada bahsedilen şey sürekli tekere gelmesi mi ?
herşey iyi güzelde ben 110 eşim 56 totalde 166 kg. ve sürekli beraber biniyoruz ben ayarlarımı buna göre mi yapacağım. :cyclopsan
ben tek başıma bile oturduğum tüm motorlar çöküyor da :cherry:
Bildiğimiz kablo cırtı işte...iç tarafta bulunan ön amortörün iç kısmına çekiceksin amortisörün çalıştığı yerin alt tarafında.Bilmem açıklayıcı oldu mu?
Baklavayi börekleri götürürken akliniza gelmiyor,motorun çökecegi de 110 kiloya çikinca tasasi tutuyor.:P
Hakki
22 Mayıs 2011, 12:37
2007 zx-10 ile amerikadan katilan bir arkadas fotografli olarak bahsetmisti suspansiyon ayarini. on borulara cirt cekilmesinden bahsetmemisti zannedersem.
yerel yarislar icin motor hazirliyorlardi fakat takim sorumlusu hazirladiklari motoru internette paylasmasina izin vermemisti. arkadasin nick'i yanlis hatirlamiyorsam Crescent idi.
SS motorlarda (bilhassa japonlarda) fabrika cikisi 3 tane ayar secenegi vardir.
sonradan alacaginiz ohlins veya hyperpro gibi amortisor ve shcok'larda 5 tane ayar secenegi mevcuttur.
o yuzden makaleleri okurken yabanci kaldiginiz terimlere bu ne acaba diye bakmayin muhtemelen diger 2 ayardan bahsediyorlardir.
surucunun kilosuna gore ayarlanmasi gereken tek sey preload (on yukleme) ayaridir. diger ayarlari zeminin durumuna ve kullanim tarziniza gore deneye deneye siz bulacaksiniz.
takendy
22 Mayıs 2011, 21:54
Bildiğimiz kablo cırtı işte...iç tarafta bulunan ön amortörün iç kısmına çekiceksin amortisörün çalıştığı yerin alt tarafında.Bilmem açıklayıcı oldu mu?
cırta kadar olan kısmı çok iyi anladım :cherry:
Baklavayi börekleri götürürken akliniza gelmiyor,motorun çökecegi de 110 kiloya çikinca tasasi tutuyor.:P
abi inanmazsın 15 yaşımdan beri kilom hiç üç haneden aşağıya düşmedi ,
surucunun kilosuna gore ayarlanmasi gereken tek sey preload (on yukleme) ayaridir. diger ayarlari zeminin durumuna ve kullanim tarziniza gore deneye deneye siz bulacaksiniz.
şu cırt konusunu anlamadan bu ayarı yapamayacağız anlaşılan:silent:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO