Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
samsunlu1981
23 Eylül 2010, 17:39
Selam arkadaslar aranizda samsundan olan varmi ben samsuna gelmeye niyetim var motorla arkadaslik etkinlik falan
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:30 ----------
selamlar bende samsundan ibrahim samlu varmi arazizda
Jubaa
24 Eylül 2010, 06:10
Arkadaslar cok acil yardima ihtiyacim var.
Makinaya bi haller oldu.
Once bos vites sensoru denilen zamazingo bozuldu onu yaptik.
Simdi de motor debriyaji cekip gaz verince devir yavas yavas dusuyor sanki debriyaj tam ayirmiyormus gibi, bunu arada bi yapiyor bazende olmuyor normal gidiyor.
Vitese atinca sesi degisiyor ve normalde rolanti olan yerden 2mm falan yukari oynuyor ibre.
Ama motoru 1.vitese alip debriyaji yavas yavas birakiyorum motor istop ediyor bagirmadan devirlenmeden.
Bunun sebebi nedir balata dedim ilk basta sonra baktim balata iyi gibi, aklima gelen tas,prizdirek,baski,tas yaylari,rulman.
Motor yuksek devirlerde falan gayet iyi kacirma falan yok bastigim zaman kacirmadan aliyor debriyaj.
Ama mesela durucam isiklarda 1 deyim debriyaji bi cekiyorum araba gibi devri yavas yavas dusuyor ve anormal bi sekilde yavas yani.
Baska ne nedeni olabilir, beyin, karburator kelebekleri, manet, debriyaj teli, vites mekanizmasi, termostat gibi falan ayri bi olay mi yoksa sanzimandan.
Boyle bi olay basina gelen var mi yada bu konuda bilgisi olan eger anlarim diyen varsa mevzuyu gostermek icin video cekebilirim.Benim mantik yurutmemle ya yaylardan yada baska balatadan yada dusuk ihtimal debriyaj teli.
Simdiden tesekkurler.
Son olarak aklima geldi cok sacma belki ama rolanti kelebegi bozulmus olabilir mi?
ultraukala
25 Eylül 2010, 03:55
Lastik basıncları ile ilgili paylaştığınızı daha kapsamlı şekilde açıklarsanız eğer çok memnun olacağım...
Motorumun üzerindeki sertleşmiş olan dragon supercorsa pro special compound(sc2)'ları önümüzdeki günlerde kısmet olur da vakit ayırabilirsem deiştireceğim.
Yeni lastiğim diablo supercorsa (sc1) alındı bekliyor gününü...
Son zamanlarda artık fena halde kaçırmaya başlamıştı zaten lastiklerim yani tutunmuyor gibi bişeydi kaya kaya dönüyorduk virajları.Havalar da bozuk bikaç gündür önümüzdeki hafta düzelir umarım da bi çıkarım hasret gideririm motorumla.Sabırsızlıkla beklediğim supercorsa'ları bakalım nasıl karşılayacak bünye =))
http://i5.photobucket.com/albums/y173/HeinzBrausewetter/12124_tula_2_122_498lo.jpg
Tularis 800
Polarisin 800 cc'lik iki zamanlı, Kar motosikleti motorunu takmışlar alete.
krankta 8700 devirde 183HP arka lastikte , 161 HP ölçmüsler.
Agirlik 119kg.
Hayirli olsun.
Pistte ki esas oglanlarla makara yapacak gibi duruyor.:bounce:
Tabi pisik kremi lazim kullanana.:cherry:
Jubaa
25 Eylül 2010, 07:11
Lastik basıncları ile ilgili paylaştığınızı daha kapsamlı şekilde açıklarsanız eğer çok memnun olacağım...
Motorumun üzerindeki sertleşmiş olan dragon supercorsa pro special compound(sc2)'ları önümüzdeki günlerde kısmet olur da vakit ayırabilirsem deiştireceğim.
Yeni lastiğim diablo supercorsa (sc1) alındı bekliyor gününü...
Son zamanlarda artık fena halde kaçırmaya başlamıştı zaten lastiklerim yani tutunmuyor gibi bişeydi kaya kaya dönüyorduk virajları.Havalar da bozuk bikaç gündür önümüzdeki hafta düzelir umarım da bi çıkarım hasret gideririm motorumla.Sabırsızlıkla beklediğim supercorsa'ları bakalım nasıl karşılayacak bünye =))
Lastik hakkinda taktiktan sonra goruslerini yazarsan sevinirim.
Pist icin mi kullanicaksin lastigi?
Birde sormasi ayiptir ne kadar verdin?
ultraukala
25 Eylül 2010, 14:22
Lastik hakkinda taktiktan sonra goruslerini yazarsan sevinirim.
Pist icin mi kullanicaksin lastigi?
Birde sormasi ayiptir ne kadar verdin?
Kısmet olursa 16ekim'deki yarışa girmeyi düşünüyorum yarış heyecanı ve alışma süreci için...Bunun çalışmalarını da kısa düzlüklü sert virajlı temiz asfaltlı bir yol var bursada oraya yapıyoruz...otoban sürüşüm yok denecek kadar az 600rr zaten bayıyor bi yerden sonra :mrgreen: VE genel olarak da zaten gazlayalım edelim modunda deilim daha çok sürüşe frene viraj giriş çıkışlarına vs vs vs şeylerle boğuşup eğlenmeye çalışıyorum...Lakin motorsporları çok yüksek maddi desteğe ihtiyaç duyuyor ve hep bi şekilde bazı şeyleri ertelemek gerekiyor.Maddi imkansızlıktan dolayı bu sene tek bir yarışa bile giremedim.İşte kısmet olursa 16ekim haftasonunda olana girip bi heyecanı yenip ortamı tatma niyeti içindeyim...Önümüzdeki sezon kısmet bakalım hayat neler getirip götürecek göreceğiz..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:18 ----------
http://i5.photobucket.com/albums/y173/HeinzBrausewetter/12124_tula_2_122_498lo.jpg
Tularis 800
Polarisin 800 cc'lik iki zamanlı, Kar motosikleti motorunu takmışlar alete.
krankta 8700 devirde 183HP arka lastikte , 161 HP ölçmüsler.
Agirlik 119kg.
Hayirli olsun.
Pistte ki esas oglanlarla makara yapacak gibi duruyor.:bounce:
Tabi pisik kremi lazim kullanana.:cherry:
nasıl bir şase yapısıdır bu böyle bi hayli çalmışlar ki o kadar hafif zaten =))
Jubaa
25 Eylül 2010, 14:50
coq
Tularis 800
Polarisin 800 cc'lik iki zamanlı, Kar motosikleti motorunu takmışlar alete.
krankta 8700 devirde 183HP arka lastikte , 161 HP ölçmüsler.
Agirlik 119kg.
Hayirli olsun.
Pistte ki esas oglanlarla makara yapacak gibi duruyor.:bounce:
Tabi pisik kremi lazim kullanana.
Kac bin fitte ucuyormus bu meret?Bobrek tasi icin ideal.
ultraukala
Yazik belki bu kadar para gerektiren bi is olmasa cok Kenan lar cikicak.
Burda gerekenleri anlatsam gulersiniz.
He tabi bide pist mevzusu var ona hic girmiyorum.
Burda hangi piste girsem bu gun acaba diye muhabbetler donuyor bizim ulkemize bak bide.:pr:
ultraukala
25 Eylül 2010, 16:09
Kac bin fitte ucuyormus bu meret?Bobrek tasi icin ideal.
ultraukala
Yazik belki bu kadar para gerektiren bi is olmasa cok Kenan lar cikicak.
Burda gerekenleri anlatsam gulersiniz.
He tabi bide pist mevzusu var ona hic girmiyorum.
Burda hangi piste girsem bu gun acaba diye muhabbetler donuyor bizim ulkemize bak bide.:pr:
Hayırlısı napalım elimizdeki imkanlar dahilinde bişelere tutunup ilerlemeye çalışmaya çalışıyoruz..Bir yarış nereden baksan 2000tl masraf gerektiriyor.Zaten son iki senedir tr pist şampiyonası sponsor yoksunu bir halde...
daparadoks
05 Ekim 2010, 12:47
yeni aldığım derbi gpr 125 ile ss dünyasına girmiş bulunmaktayım :) mt'de deyeniyim aynı zamanda benimkine ss değilde sscik demek lazım :)
dinmeyen
05 Ekim 2010, 18:20
2011 ZX-10R
http://zx-10r.net/store/2011/Ninja+ZX-10R.pdf
yeni zx-10 hakkında bir dünya yazı yazdım hepsi kayboldu.
yazdıklarımın yayınlanması nasip değilmiş demek :)
kısaca ve kabaca 1000RR sc 57 ile sc 59 arasındaki fark nasılsa zx-10'un eskisi ve yenisi arasındaki fark da o şekilde olacak gibime geliyor.
yeni zx-10 11 kg hafiflemiş. boru değil :D
Hafiletilme hadisesine şahset çok takılamıoyurm, 90 kilo olduğum için, 600f e binen herkez beni deliyo :P
Arkadaslar trafikte bi hyo GT 250 r gordugunde neden 600cc ss kullanan arkadaslar once bi yaklasip sonra on kaldirarak uzar giderler :)
Yazik degil mi Benim gibilere? Icimiz gidiyor altimizdaki motordan soguyoruz sonra...
Shrieker
07 Ekim 2010, 20:01
2011 ZX-10R
http://zx-10r.net/store/2011/Ninja+ZX-10R.pdf
Bu pdf'ye baktım, çok hoşuma giden detaylar oldu. Hem elektronik çekiş kontrol hem abs. İkisi de "ya koyalım da, millet bu da varmış desin" diye dahil edilmiş gibi durmuyorlar. Devir saatinin vites geçiş sınırına geldiğinde parlaması, dahası bu sınır değeri isterseniz değiştirebiliyor olmanız çok hoş bir özellik...
Honda 600RR'ın abs sistemi testlerde çok övgü almıştı. Bakalım Ninja'nınkine nasıl yorumlar gelecek :) İsteyene abs'siz model de sunuluyor...
ahmet şimşek
07 Ekim 2010, 20:30
Arkadaslar trafikte bi hyo GT 250 r gordugunde neden 600cc ss kullanan arkadaslar once bi yaklasip sonra on kaldirarak uzar giderler :)
Yazik degil mi Benim gibilere? Icimiz gidiyor altimizdaki motordan soguyoruz sonra...
Aynen katılıyorum nedır kardesım bu hava :)GÜN GECER DEVRAN DÖNER AHMET'TE BİR GÜN HAYABUSAYA BİNER SORARIM HESABINI :)
2011 ZX-10R
http://zx-10r.net/store/2011/Ninja+ZX-10R.pdf
Dosyayı açtım son sayfaya geldiğimde salyalarım akıyordu.
Aç olduğumdan mı yoksa gerçekten etkileyici olduğundan ağzımın suyu aktı bilemedim.
motorlar her geçen gün daha da çekici oluyor. bunun sonu yokmu acaba. çıkan her yeni model beni delirtiyor yada motorsuzluk beni zaten delirtti
Arkadaslar trafikte bi hyo GT 250 r gordugunde neden 600cc ss kullanan arkadaslar once bi yaklasip sonra on kaldirarak uzar giderler :)
Yazik degil mi Benim gibilere? Icimiz gidiyor altimizdaki motordan soguyoruz sonra...
bende bir zamanlar ss kullanırdım geçici bir süreliğine babamın v-storm'una biniyorum. ne hissettiğini çok iyi anlıyorum. alışırım sanmıştım yanılmışım maalesef ss almadan geçmiyor hatta giderek artıyor. senın sonunu çok net görebiliyorum
Shrieker
07 Ekim 2010, 21:07
motorlar her geçen gün daha da çekici oluyor. bunun sonu yokmu acaba. .....
Uçan motor yapsınlar daha ötesini istemicem. Valla bak :P
Şöyle bişeyler mesela :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=RmqU9Tk39kM
Dosyayı açtım son sayfaya geldiğimde salyalarım akıyordu.
Aç olduğumdan mı yoksa gerçekten etkileyici olduğundan ağzımın suyu aktı bilemedim.
motorlar her geçen gün daha da çekici oluyor. bunun sonu yokmu acaba. çıkan her yeni model beni delirtiyor yada motorsuzluk beni zaten delirtti
bende bir zamanlar ss kullanırdım geçici bir süreliğine babamın v-storm'una biniyorum. ne hissettiğini çok iyi anlıyorum. alışırım sanmıştım yanılmışım maalesef ss almadan geçmiyor hatta giderek artıyor. senın sonunu çok net görebiliyorum
Bende alcam 600luk hemde 2010 model... AMA 2-3 sene sonra :) once evi almam lazim :)
Uçan motor yapsınlar daha ötesini istemicem. Valla bak :P
ben istemiyorum o kadar. zaten uçabilecek durumdalar sadece kanatları eksik. 200bg çok ciddi bir rakam, bence artık bg artmamalı. yeni sistemler ekleseler yeter. standart insanların refleksleri bu motorları kullanmaya elverişli değil artk. traction sistemleri bile yeterli kalmıyor. 10 sene sonra nasıl motorlar olacak çok merak ediyorum.
Bende alcam 600luk hemde 2010 model... AMA 2-3 sene sonra :) once evi almam lazim :)
sana tavsiyem önce motor al. ev aldıktan sonra uzun bir süre motor alamaya bilirsin. evin eksiği bitipte motora sıra gelmiyor. ev aldık 1 senedir motor alamıyorum. yakında alacam ama 1 sene 20 sene gibi geçti.
Shrieker
07 Ekim 2010, 22:05
10 sene sonra nasıl motorlar olacak çok merak ediyorum.
Elektrikli :) Bu günleri mumla arayacağız...
Elektrikli :) Bu günleri mumla arayacağız...
http://www.youtube.com/watch?v=a2JkMCzjTVE
Bence elektrikli motorlar biraz ucuzlasa alinabilitesi cok yuksek.
Benzinli motorlar gibi devire gore guc vermiyorlar motor butun gucunu gaz kolu dondugu anda aktariyor bu da muazzam bi guc.
Tek kotu yani o motorun ustundeki piller yada akuler bittiklerinde cevreye inanilmaz zarar veriyorlar butun elekrtikli tasitlarda bu problem var.
Shrieker
11 Ekim 2010, 06:19
Tek kotu yani.
Moruk nettin :) Sesleri çıkmıyo ki bi defa :queen:
http://www.youtube.com/watch?v=a2JkMCzjTVE
Gerçi bu kalkarken jet motoruna benzer bi ses çıkartıyo :)
Moruk nettin :) Sesleri çıkmıyo ki bi defa :queen:
Gerçi bu kalkarken jet motoruna benzer bi ses çıkartıyo :)
Valla 100 km hiza 1 saniyenin altinda ciksinda ses falan istemez.:mrgreen:
O gelen ses lastikten ve elektrik motorundan geliyormus yorumlarda oyle deniyor.
1 rpm de bile butun guc tekerlerde dusununce mukemmel bi guc bandi var motorda.
Cook onemli bi sorum var?
Su zamana kadar frenlerin %70 on %30 arka seklinde kullanilmasi ogretildi bana.
Aldigim butun egitim ve okudugum butun yazilar boyle idi.
Ama su anda bilgisine guvendigim birisi bana arka freni sadece motorun arka tekerini kaydirip bi virajda cikis acisini daraltmak istiyosan, dusuk hizlarda donerken ve motoru duzeltmek icin yani daha stabil yapmak icin cok az kuvvetle kullanilmasi gerektigini soyluyor.
Sokak surusunden bahsetmiyorum pist icin bu tavsiye caddede boyle gitmenin ne kadar tehlikeli oldugunu pist te gitmenin nasil zevkli oldugunu gordukten sonra anliyor insan.
Ben hala mantikli olarak 2 frenede basmanin her zaman daha cabuk yavaslaticagini savunuyorum.
Bilgisine guvendigim vatandas ise arka frene dokunmadan on frenle yavaslayip apex e gelene kadar frende gidip apexten sonra gaza asilmanin dogru oldugunu soyluyor.
Simdi birincisi motordan ne kadar sarksam bile motor on frene bastigimda viraj icinde dikelmek istiyor.
Ikincisi mantiken dusunuldugunde 2 disk yerine 3 disk her zaman daha fazla fren demek.
Her ne kadar bende durmak icin arkayi yetersiz bulsamda ve on frene basildiginda butun agirligin one gelip arka lastigin traksiyon kaybettigini bilsemde yine de o yolu tutan az biraz arka lastik bana durmada yardimci olmaz mi?
Ben genelde 2 frene birden basarim on frenede virajda hic dokunmam eger virajda cok hizliysam ve cizginin disina cikiyorsam arka frene cok az dokunurum ve gaz azaltirim.
Simdi nolur su konuyu bi acikliga kavusturalim ben olmeden.
Soruyu pist için soruyorsan, arkadasin dogruyu söylüyor ama eksik söylüyor.
Ya da sen bize eksik anlatiyorsun.
Bu pistte frenaj meselesi ve freni virajin neresine kadar tasiyip, gazi nerede açacagin meselesi kullandigin motosikletin, hacmi ve karakterine göre degisken bir mesele.
Ustelik pistte daha çabuk yavaslama gibi bir kural geçerli degil.
Aksine geç yavaslama ve ideal hizda viraja girmek gibi bir durum söz konusu.
Toparlayacak durumda degilim.
Yarin aklima gelirse anlatirim, ya da sen yine bir hatirlat.
Pist için ince detaylar var, yol kullanimina benzemez.
Ama benim su anki kafayla da anlatilmaz.:wiinkk::)
remzi_39
14 Ekim 2010, 05:28
Soruyu pist için soruyorsan, arkadasin dogruyu söylüyor ama eksik söylüyor.
Ya da sen bize eksik anlatiyorsun.
Bu pistte frenaj meselesi ve freni virajin neresine kadar tasiyip, gazi nerede açacagin meselesi kullandigin motosikletin, hacmi ve karakterine göre degisken bir mesele.
Ustelik pistte daha çabuk yavaslama gibi bir kural geçerli degil.
Aksine geç yavaslama ve ideal hizda viraja girmek gibi bir durum söz konusu.
Toparlayacak durumda degilim.
Yarin aklima gelirse anlatirim, ya da sen yine bir hatirlat.
Pist için ince detaylar var, yol kullanimina benzemez.
Ama benim su anki kafayla da anlatilmaz.:wiinkk::)
Ben seni yarin ararim.. :cherry:
Soruyu pist için soruyorsan, arkadasin dogruyu söylüyor ama eksik söylüyor.
Ya da sen bize eksik anlatiyorsun.
Bu pistte frenaj meselesi ve freni virajin neresine kadar tasiyip, gazi nerede açacagin meselesi kullandigin motosikletin, hacmi ve karakterine göre degisken bir mesele.
Ustelik pistte daha çabuk yavaslama gibi bir kural geçerli degil.
Aksine geç yavaslama ve ideal hizda viraja girmek gibi bir durum söz konusu.
Toparlayacak durumda degilim.
Yarin aklima gelirse anlatirim, ya da sen yine bir hatirlat.
Pist için ince detaylar var, yol kullanimina benzemez.
Ama benim su anki kafayla da anlatilmaz.:wiinkk::)
Abi bu hafta sonu degil ama onumuzdeki hafta sonu cikicam piste kafam cok karisik nolur su mevzuyu bi ara anlativer.
Evet bu arada daha cabuk durma biraz sacma olmus oraya.
Anlatmak istedigim yavaslamayi saglamak icin on freni kullanip hatta viraj icinde bile bu on frene basip gazi acmak icin aciyi yakalayana kadar frende mi gitmek gerek?
Yani benim 2 frenide sikma teorisi cok cok alakasiz.
Evet, freni nereye kadar tasiyacagin, motosikletin karakteriyle alakali.
Frene nerede basacaginda öyle.
Yarin biraz daha detayli anlatmaya çalisacagim.
Bizim burada sabah olmak uzere kusura bakma.:)
ultraukala
15 Ekim 2010, 01:54
KEndi öğrendiğim ve uyguladığım tekniği, becerebildiğim kadar ifade etmeye çalışayım...
Öncelikle ne kadar geç frenaj yaparsak o kadar hızlı tur zamanlarına sahip oluruz.Bunun için de her viraj öncesinde o viraja ne kadar hızlı gelip ne kadar geç fren yaptığımızla ölçülür hızımız bir şekilde.Bir de iki viraj arasındaki hızlanmamız...
Juba viraj için benim yaptığıma,uyguladığım taktiğe gelince çok fazla şekilde, arka tekeri kaydırarak, kısa ve sert virajlardan bahsediyorum,Bunu da virajın içine girip frenajımla birlikte pozisyonumu alana kadar frenaj yapmaya devam ederek ve açımı arka freni birazcık daha sert basarak arkasını kaydırarak alıp eğer hızlı girdiysem ve motor çizgi dışına çıkıyorsa allah ne verdiyse gidonu kendime çekip kendimi asfalta doğru yatırarak çözmeye çalışıyorum.Frej içinde frenaj yapmam gerekirse de arka fren ile bunu kontrol etmeye çalışıyorum.Çünkü ön fren veyahut gaz kapama çizgiyi çok daha fazla kaçırmaya sebebiyet veriyor...
KEndi öğrendiğim ve uyguladığım tekniği, becerebildiğim kadar ifade etmeye çalışayım...
Öncelikle ne kadar geç frenaj yaparsak o kadar hızlı tur zamanlarına sahip oluruz.Bunun için de her viraj öncesinde o viraja ne kadar hızlı gelip ne kadar geç fren yaptığımızla ölçülür hızımız bir şekilde.Bir de iki viraj arasındaki hızlanmamız...
Juba viraj için benim yaptığıma,uyguladığım taktiğe gelince çok fazla şekilde, arka tekeri kaydırarak, kısa ve sert virajlardan bahsediyorum,Bunu da virajın içine girip frenajımla birlikte pozisyonumu alana kadar frenaj yapmaya devam ederek ve açımı arka freni birazcık daha sert basarak arkasını kaydırarak alıp eğer hızlı girdiysem ve motor çizgi dışına çıkıyorsa allah ne verdiyse gidonu kendime çekip kendimi asfalta doğru yatırarak çözmeye çalışıyorum.Frej içinde frenaj yapmam gerekirse de arka fren ile bunu kontrol etmeye çalışıyorum.Çünkü ön fren veyahut gaz kapama çizgiyi çok daha fazla kaçırmaya sebebiyet veriyor...
Acikcasi bende bunun olacagini dusunuyorum.
On frenle viraja girmek bana intihar gibi geliyor.
Gerci motordan sarkarak deneyince oyle ahim sahim bi cizgiyi acma olayi olmuyor.
Diz vererek donunce malum motor pek oyle oynak olmuyor daha stabil oluyor ama yinede on fren mevzusu bana cok cok cok ters geldi bi kac kere denedim oyle donmeyi virajlari direk disari atiyor beni, tam olarak nereye kadar basicaz nerde birakicaz daha tam algilayamadim.
Gerci bana sadece on frene basmak komple matiksiz geliyor onu daha kavriyamadim ki.
GorkeM
18 Ekim 2010, 20:13
Viraj içinde ön fren kullananmam kullananı da sevmem :P
dinmeyen
21 Ekim 2010, 15:18
motora ilk olarak 12. saniyede dokunuyorlar, 19. saniyede araba içerisinde motorla beraber hareket etmeye başlıtor. 7 sn!
http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/motorradklau-so-schnell-gehts--11659.htm
ultraukala
21 Ekim 2010, 16:58
peh anasını satiim olaya bak ya...dinmeyen gece vs olsa hadi dicem bi nebze.
Shrieker
21 Ekim 2010, 17:31
motora ilk olarak 12. saniyede dokunuyorlar, 19. saniyede araba içerisinde motorla beraber hareket etmeye başlıtor. 7 sn!
http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/motorradklau-so-schnell-gehts--11659.htm
Bu biraz hızlandırılmış. Youtube'da orjinalini seyretmiştim. Burada olay 3-4 kat hızlı cereyan ediyor. Yani 7 saniyeyi 3 veya 4'le çarpmak lazım. Yine de çok çabuk olup bitiyor tabii ki...
Crescent
21 Ekim 2010, 20:14
Helal olsun adamlara :) . Bi kac bin dolar icin 3 yil hapsi boyle goze aliyolar. O minibuste kesin calinti. Bana cok geliyo bunlar calinti motorlarla, ben motoru ruhsat alinacak gibi yapabiliyorum. Dolandirilan bi kac arkadas icin yaptiydim, duymuslar bi ara nerdeyse hergun geliyolardi bu minibuslerle icinde motor. 1500 dolar civarinda teklif ediyolardi.
Ben yine bi soru sorucam benden baska soru soran yok zaten, bilgiye acim.:mrgreen:
Simdi hizlanma kiti denilen zincir-disli setini aldim on disliden 1 azalttim arkaya 2 ekledim ve tabiki daha guclu bi zincir taktim.
Sorum su, son hizda ne kadar azalma yapar?
Daha once deneyen oldu mu?
Son hizda gidicegimden degilde 6. viteste rahat,sessiz ve titresimsiz gitme hizini bulmak istiyorum eskiden 6. vites 8 bin devir falan cok rahat gidiyordum.
Simdi zincir yeni oldugu icin deneme sansim yok en az bi 150 km yavas yavas ani gaz acmadan motor freni yapmadan gitmek zorundayim.
Var mi deneyen?
Birde benim bu diablo supercorsa 3 bitti.:cherry:
Var mi baska lastik onerisi olan?
Yol tutusundan cok memnunum ama buda cok cok az omurlu oldu biraz daha uzun omurlu bisey olsa fena olmaz.
Daha 2 kere haricinde lastik hic birakmadi o 2 durumda da cok cok limitti artik ben kendim kasindim ama yinede dusmedim hemen geri tuttu Snake maduru oluyodum az daha.
Cabuk isiniyor islakta da iyi bi yol tutusu var virajlarda cok guven verici bi lastik eger performans isteyen varsa tavsiye ederim ama uzun omurluluk 10 uzerinden 2 geri kalanlari 10 uzerinden 10 bence.
AydoganX
23 Ekim 2010, 10:43
Ben yine bi soru sorucam benden baska soru soran yok zaten, bilgiye acim.:mrgreen:
Simdi hizlanma kiti denilen zincir-disli setini aldim on disliden 1 azalttim arkaya 2 ekledim ve tabiki daha guclu bi zincir taktim.
Sorum su, son hizda ne kadar azalma yapar?
Daha once deneyen oldu mu?
Son hizda gidicegimden degilde 6. viteste rahat,sessiz ve titresimsiz gitme hizini bulmak istiyorum eskiden 6. vites 8 bin devir falan cok rahat gidiyordum.
Simdi zincir yeni oldugu icin deneme sansim yok en az bi 150 km yavas yavas ani gaz acmadan motor freni yapmadan gitmek zorundayim.
Var mi deneyen?
http://www.sprocketcalculator.com
Bu site, sana tork ve hız konusunda oluşacak değişimi verebilir.
Üst tarafa orijinal ön-arka dişli sayılarını giriyorsun
Alt tarafa da yeni taktığın zincir dişli sayılarını giriyorsun. Tablo şekillenecektir.
http://www.sprocketcalculator.com
Bu site, sana tork ve hız konusunda oluşacak değişimi verebilir.
Üst tarafa orijinal ön-arka dişli sayılarını giriyorsun
Alt tarafa da yeni taktığın zincir dişli sayılarını giriyorsun. Tablo şekillenecektir.
Valla bu merakla yasiyamadim gidip 200 km yol yaptim az once 12 km oynuyor son hizda bu sefer 2 kisiydim dumduz bombos bi yolda bastim 165 milden gram yukari cikmadi eski denememde 173 mil gormustu gerci belki daha giderdi ama zorlamak istememistim.
Bu sefer kesiciye girmedi ama motorda guc bitti daha ivmelenme hizlanma olmadi bayada uzun bi sure oyle gitti bende yormak istemedim daha bi o kadar daha yol vardi ama basmadim.
Rahat yol alma hizi da 160 kmden 130 kmlere dustu hatta 120 falan yani titresim ve ses uzun sure cekilecek gibi degil 130 dan sonra.
Ama kit ise yariyor stok olan ayni motorla 6. viteste 5 bin devirde gazladik baya bi acik ara fark attim.En guzel yani son vitese takip hic vites derdi olmadan gitmek 2 bin devirde bile hemen hizlaniyor eskiden baya homurdanirdi.
ultraukala
23 Ekim 2010, 17:04
Valla bu merakla yasiyamadim gidip 200 km yol yaptim az once 12 km oynuyor son hizda bu sefer 2 kisiydim dumduz bombos bi yolda bastim 165 milden gram yukari cikmadi eski denememde 173 mil gormustu gerci belki daha giderdi ama zorlamak istememistim.
Bu sefer kesiciye girmedi ama motorda guc bitti daha ivmelenme hizlanma olmadi bayada uzun bi sure oyle gitti bende yormak istemedim daha bi o kadar daha yol vardi ama basmadim.
Rahat yol alma hizi da 160 kmden 130 kmlere dustu hatta 120 falan yani titresim ve ses uzun sure cekilecek gibi degil 130 dan sonra.
Ama kit ise yariyor stok olan ayni motorla 6. viteste 5 bin devirde gazladik baya bi acik ara fark attim.En guzel yani son vitese takip hic vites derdi olmadan gitmek 2 bin devirde bile hemen hizlaniyor eskiden baya homurdanirdi.
Benim ön 16 arka 45 zincir de did 525...BU hız konusuna gelirse km saatindeki gsterdiğini mi söylüyorsun.Biraz karışık çünkü de o mevzu.dynodaki veri farklı olacaktır...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------
Hız olarak da kilometre saati son hız olarak 285leri geçiyor gerçek hız maksimum 265 civarıdır die tahmin ediyorum.
Benim ön 16 arka 45 zincir de did 525...BU hız konusuna gelirse km saatindeki gsterdiğini mi söylüyorsun.Biraz karışık çünkü de o mevzu.dynodaki veri farklı olacaktır...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------
Hız olarak da kilometre saati son hız olarak 285leri geçiyor gerçek hız maksimum 265 civarıdır die tahmin ediyorum.
Bende gittim Driven denilen markanin direk benim motor icin olan hizlanma kitini alip taktim onda da link 525 dislilerde 15-47 olmasi lazim su anda.
Km saatinin yanlis oldugunu stok motordan daha fazla maksimum hizi gorunce anladim.Stok olanin mantiken daha fazla gitmesi gerekirken ben onu gecmisim bile hesapta ama sonra kesfettim ki motor hala orjinal dislilere gore olcuyor.
Yani gordugun hizi hesaplamak zor biraz.
Valla ben makinada ivmelenme bittigi zaman ona son hiz derim, oyle 1 km yi bi dakkada atinca son hiz falan degil o bildigin motorun cilkini cikarmak durunca alev atiyo egzostan.
Bu motor gps le olculdugunde 285 gecsin kendimi yakarim.:cherry:
Dedigin gibi en fazla en fazla 260 kusurdur.
Bi de bisey dicem sende egzos olarak ne var?
Full mu slip-on mu?
Ben full takmayi dusunuyorum su anda bi tane de arrow falan ucuz ama hos degil iyi olanlari da sokak icin yasal degil var mi bildigin bizim makinaya giden bisey?
ultraukala
24 Ekim 2010, 03:50
bende full sistem akrapovic evo var karbon tüplü.Dediğim vortex dişliler ve did zincir var.Ayrıca map ayarları için power commanderIII ve wideband commander var o çok da mühim bişe deil üzerinde kalması zaten onu diyeyim map oluşturulurken veriler toplanıyor ona göre harita hazırlanıp yükleniyor.power commander üzerinde durması gerekiyor her daim.Şu anda benim makina da dyno verisi olarak arka tekerde 107hp olarak ölçüldü.Son ayarları yapılmadan 98-99hp civarında idi.GErçekten usta eli değince bir başka oluyor.Hem yakıt minimuma iniyor hem performans maksimuma çıkıyor.Üzerinde ram airleri takılı deil benim makinanın onları takıp bikaç ayar daha yapıldığında ustanın dediğine göre 6hp civarında daha güç alınacakmış.
bende full sistem akrapovic evo var karbon tüplü.Dediğim vortex dişliler ve did zincir var.Ayrıca map ayarları için power commanderIII ve wideband commander var o çok da mühim bişe deil üzerinde kalması zaten onu diyeyim map oluşturulurken veriler toplanıyor ona göre harita hazırlanıp yükleniyor.power commander üzerinde durması gerekiyor her daim.Şu anda benim makina da dyno verisi olarak arka tekerde 107hp olarak ölçüldü.Son ayarları yapılmadan 98-99hp civarında idi.GErçekten usta eli değince bir başka oluyor.Hem yakıt minimuma iniyor hem performans maksimuma çıkıyor.Üzerinde ram airleri takılı deil benim makinanın onları takıp bikaç ayar daha yapıldığında ustanın dediğine göre 6hp civarında daha güç alınacakmış.
Peki sesi nasil devirlere gore ve uzun yolda cekilir mi?
Bende baska bi motora uygun olan Yoshimura var yandan cikiyo sesi cok fazla ayrica motorun zengin karisimda calismasina neden oluyor cunku onu takmak icin oksijen sensorunu iptal etmek gerekiyo.
Komple yeni header ve egzos alicam bu yuzden, motor simdi zincir-disli takinca biraz duzeldi ama eskiden 2. vites 3 bin devirde falan gaz acinca motor bayiliyodu.Tabi bi kac yerini daha kurcaladim zaten su anda ciplak grenaj olmadan biniyorum aklima geldikce bisey acip yapiyorum.
ultraukala
24 Ekim 2010, 23:29
Sesi şu kadarını söyleyim bana göre çok yakışıyor akrebin sesi.Özellikle polisleri gördüğümde 6bin devirlere kadar kullandığım zaman dönüp bakmıyorlar bile.12-13bin devrin üzerine çıkıldığında artık yırtmaya başlıyor.Sesi çok kademeli şekilde artıyor ve bana hiç rahatsızlık vermedi.Misal aynı model başka bir arkadasımda two brothers vardı aman tanrım diyorum bangır bangır hep.Beni hiç iyi hissettirmedi.O yüzden akrapovic'in sesi her türlü güzel diyorum.Yani ben hiç bir zaman off kafam şişti demedim herhangi bir yol dönüşünde.Bir de kuyruktan olduğu için sesi tırmalamıyor niye dersen bana göre tek bir taraftan kulağıma baskı yapmıyor sanrım yüksek bile olsa sesi.O yüzden her daim rahatım.Artçı şekilde kendi motorumda otoban sürüşlerinde dahi sesten hiç şikayet etmedim.Bence bi şekilde birinde akrep evo görüpte sesini dinlersen memnun kalacağını düşünüyorum.
Ayrıca o dişliler alt devirleri canlandırmış olmalı ki sürüşü daha çok hoşuna gitmeye başladı die düşünüyorum.İlkay abinin sesi çıkmıyor birazcık da onun tecrübelerini dinlemek isterim ben.
Takip ediyorum arkadaslar.
Fakat uzun uzun yazacak zaman yok.
Bir ara su fren meselesini detaylandirmak lazim mesela.
Egzoz için bir sey soyleyemeyecegim.
Biz daha önce benim 2003 CBR için 3 markayi ayri ayri test etmistik ve ben Laser tercih etmistim.
Pisman eden tek tarafi yüksek devirlerde korkutan sesiydi.
Performans olarak da Arrowdan asagi kalmadi.
2008 modelin üstünde orjinal akropoviç vardi.
Isin gerçegini soracak olursaniz, 2003 ile daha hizli tur zamanlarim vardi.
Parçalamasaydim, bir de Laser veya Arrow takip denemeyi düsünüyordum ama nasip olmadi.
En iyisi dyno karsilastirmalarina bakmak.
Tabi ses için bisey diyemem.
Laser diye bi markanin varligindan bile haberdar degildim ne yalan soyliyeyim.
Scorpion da guzelmis ama dyno chart bulamadim onun icin benim motorla.
Coq abi bu Laser nedir ne degildir bi anlatir misin onuda mesela benim egzost motoru alt devirlerde olduruyor ust devirlerde canlaniyor.
Bizim arkadastada benim motorun aynisindan var onda Arrow takili slip-on onunda sesi cok tiz yuksek devirlerde hic yok onda da en iyi ses 7-8 bin arasi geliyor
ama alt devirlerde daha iyi bi sesi var bi kotu yanı commender olmazsa cok deli patlama yapiyor ve motorun duzensiz calismasina sebeb oluyor.
Bendeki Yoshimura cok cok cok gurultulu yuksek devirlerde kendi dusundugunu bile duymuyorsun 2-3 bin devirde de ses tok yukarlara dogru artik iyice olduruyor kulak zarini,
sabit 7 bin devirde 1 dakkadan fazla dayanilmiyor hele kompresor e bindirdigimde 7-8 bin devir arasi bir ses var sanarsin ki ucak iniyor yanina.
Disliler motoru resmen motor yapti ya bu zamana kadar benimki kediymis yani.
Simdi motor viraj cikisinda gazi acinca direk lastigi sariyor patinaja en guzel yani uzun yolda vites degistirme derdim yok
6. viteste dusuk devirde gazi aciyorum gayet hizlaniyor 60 km ile bile motor gazi acinca hic nazlamiyor hemen aliyor gazi.
Tek eksisi bu dislilerin, redline atinca on taraf hafifliyor yuklenmezsen affetmiyor hemen kafa kaldiriyor
ve gazi viraj cikisinda kademeli acmak zorundasin yoksa hemen sariyor lastik.
Coq abi yagmur yagiyor burda okul yolu haricinde bi yere gidemiyorum piste cikicaktim 40 yilda bir California yi sel goturdu.:mrgreen:
Fren olayini bekliyorum senden hala, motordan sarkmaya alistim artik normal geliyor ama fren korkum var hala on fren cok urkutucu geliyor.
WOLKANWOLKAN
25 Ekim 2010, 10:22
Soruyu pist için soruyorsan, arkadasin dogruyu söylüyor ama eksik söylüyor.
Ya da sen bize eksik anlatiyorsun.
Bu pistte frenaj meselesi ve freni virajin neresine kadar tasiyip, gazi nerede açacagin meselesi kullandigin motosikletin, hacmi ve karakterine göre degisken bir mesele.
Ustelik pistte daha çabuk yavaslama gibi bir kural geçerli degil.
Aksine geç yavaslama ve ideal hizda viraja girmek gibi bir durum söz konusu.
Toparlayacak durumda degilim.
Yarin aklima gelirse anlatirim, ya da sen yine bir hatirlat.
Pist için ince detaylar var, yol kullanimina benzemez.
Ama benim su anki kafayla da anlatilmaz.:wiinkk::)
Cook onemli bi sorum var?
Su zamana kadar frenlerin %70 on %30 arka seklinde kullanilmasi ogretildi bana.
Aldigim butun egitim ve okudugum butun yazilar boyle idi.
Ama su anda bilgisine guvendigim birisi bana arka freni sadece motorun arka tekerini kaydirip bi virajda cikis acisini daraltmak istiyosan, dusuk hizlarda donerken ve motoru duzeltmek icin yani daha stabil yapmak icin cok az kuvvetle kullanilmasi gerektigini soyluyor.
Sokak surusunden bahsetmiyorum pist icin bu tavsiye caddede boyle gitmenin ne kadar tehlikeli oldugunu pist te gitmenin nasil zevkli oldugunu gordukten sonra anliyor insan.
Ben hala mantikli olarak 2 frenede basmanin her zaman daha cabuk yavaslaticagini savunuyorum.
Bilgisine guvendigim vatandas ise arka frene dokunmadan on frenle yavaslayip apex e gelene kadar frende gidip apexten sonra gaza asilmanin dogru oldugunu soyluyor.
Simdi birincisi motordan ne kadar sarksam bile motor on frene bastigimda viraj icinde dikelmek istiyor.
Ikincisi mantiken dusunuldugunde 2 disk yerine 3 disk her zaman daha fazla fren demek.
Her ne kadar bende durmak icin arkayi yetersiz bulsamda ve on frene basildiginda butun agirligin one gelip arka lastigin traksiyon kaybettigini bilsemde yine de o yolu tutan az biraz arka lastik bana durmada yardimci olmaz mi?
Ben genelde 2 frene birden basarim on frenede virajda hic dokunmam eger virajda cok hizliysam ve cizginin disina cikiyorsam arka frene cok az dokunurum ve gaz azaltirim.
Simdi nolur su konuyu bi acikliga kavusturalim ben olmeden.
Mrb, Lee Parks'ın "tam hakimiyet-yüksek performanslı motosiklet sürüş teknikleri" kitabını tavsiye ederim. Senin sorunun cevabı kısaca sadece önfren kullanılarak girilen viraj-apex çıkış için; fren(ön) basıncını azaltırken aynı anda gazın düzeyini paralel düzeyde arttırmaktan geçiyor. Ancak bunu yapabilmek için gazı vermeyi değil gazı bırakmayı öğrenmek gerekiyor. Yani kısaca hepimiz gazı sıkıyor "lak" diye bırakıyoruz, bu da motorda çökmeye sebebiyet veriyor. Halbuki gazı makinanın anlayamıyacağı-hissedemeyecği yumuşaklıkta bırakmak gerekiyor. Bu da çok çok çalışma gerektirir ki makina suspansiyonunda hissedilmesin, çatalın kapanmasına hakimiyeti bu şekilde gerçekleşirenler var ve bu da diğerlerine nazaran daha az gaz verdiği halde daha yumuşak dönülmesi makinanın ve senin bu anlamda (frendeyken gaz verme) tamamen mutabakata varmanıza bağlı. Bu durumda ise arkayı kaydırarak viraja yatırma, içeriye girme meselesini yeniden değerlendirmene sebep olur. Alıştığın tarzdan çıkıp bunu şiar edinmen ise istisnalar klübü olur ki, bence gerekli değil. Ancak pist gününde bence de arka fren viraj içi hariç kesinlikle gereksiz. Arkayı toplamak haricinde işe yaramaz. Günlük kullanımda ise viraj öncesi önfren yeterli, hele ki abs varsa... Ancak düz yolda daha keskin durmak istiyorsan, daha az mesafe istiyorsan her iki freni de kullanman gerekiyor (panik fren) veya da ön çökmeyi elimine etmek için arkayı da alıp, motorun yere olan paralel -doğal duruşuna gelebilsin. Aksi halde ani duruşlarda zaten ön frenn seni atmasa bile yeterli olmayacaktır.
Acizane okuduğumdan anladığımı yazdım. Hata olabilir. Kitabı kendini geliştirmek isteyen herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Benim okuduğumdan anladığım bu olduğu için ifade etmeye çalıştım. Ancak en doğrusu kitapta tabii ki. Ben de uygulamaya çalışıyorum. Ama gazı makinaya hissettirmeden bırakmaya çalışmak gerçekten zor, ama makinayı da üzmediği ve konfor sağladığı kesin.
Buraya yazdığın yorumlarını zevkle-iştahla okuyorum.
Saygılar.
Mrb, Lee Parks'ın "tam hakimiyet-yüksek performanslı motosiklet sürüş teknikleri" kitabını tavsiye ederim. Senin sorunun cevabı kısaca sadece önfren kullanılarak girilen viraj-apex çıkış için; fren(ön) basıncını azaltırken aynı anda gazın düzeyini paralel düzeyde arttırmaktan geçiyor. Ancak bunu yapabilmek için gazı vermeyi değil gazı bırakmayı öğrenmek gerekiyor. Yani kısaca hepimiz gazı sıkıyor "lak" diye bırakıyoruz, bu da motorda çökmeye sebebiyet veriyor. Halbuki gazı makinanın anlayamıyacağı-hissedemeyecği yumuşaklıkta bırakmak gerekiyor. Bu da çok çok çalışma gerektirir ki makina suspansiyonunda hissedilmesin, çatalın kapanmasına hakimiyeti bu şekilde gerçekleşirenler var ve bu da diğerlerine nazaran daha az gaz verdiği halde daha yumuşak dönülmesi makinanın ve senin bu anlamda (frendeyken gaz verme) tamamen mutabakata varmanıza bağlı. Bu durumda ise arkayı kaydırarak viraja yatırma, içeriye girme meselesini yeniden değerlendirmene sebep olur. Alıştığın tarzdan çıkıp bunu şiar edinmen ise istisnalar klübü olur ki, bence gerekli değil. Ancak pist gününde bence de arka fren viraj içi hariç kesinlikle gereksiz. Arkayı toplamak haricinde işe yaramaz. Günlük kullanımda ise viraj öncesi önfren yeterli, hele ki abs varsa... Ancak düz yolda daha keskin durmak istiyorsan, daha az mesafe istiyorsan her iki freni de kullanman gerekiyor (panik fren) veya da ön çökmeyi elimine etmek için arkayı da alıp, motorun yere olan paralel -doğal duruşuna gelebilsin. Aksi halde ani duruşlarda zaten ön frenn seni atmasa bile yeterli olmayacaktır.
Acizane okuduğumdan anladığımı yazdım. Hata olabilir. Kitabı kendini geliştirmek isteyen herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Benim okuduğumdan anladığım bu olduğu için ifade etmeye çalıştım. Ancak en doğrusu kitapta tabii ki. Ben de uygulamaya çalışıyorum. Ama gazı makinaya hissettirmeden bırakmaya çalışmak gerçekten zor, ama makinayı da üzmediği ve konfor sağladığı kesin.
Buraya yazdığın yorumlarını zevkle-iştahla okuyorum.
Saygılar.
Abi valla o kitaplardan bende yok yok.
Dedigine ek olarak
"Smooth Riding-The Pridmore Way"-Reg Pridmore with Geaoff Drake.
"A Twist Of Wrist"-Keith Code(1 ve 2 ayrica filmide mevcut artik)
"Sport Riding Techniques"-Nick Ienatsch
"Performance Riding Techniques Second Edition: The MotoGP Manual of Track Riding Skills"-Andy Ibbott
Bu kitaplarin hepsini aldim okuyorum yavas yavas ama bu kitaplari okumak icin bile neyin ne oldugunu bilmek gerek cok kolay anlasilir degiller.
Ayrica kitabi okurken cok bosluk birakiyorlar aklima milyon tane soru geliyor yani adam yaziyor bu boyle diye ama o niye oyle nasi oyle oralari bazen atliyor bende butun gun aklimda onunla dolasiyorum.
Gaz kontrolunu ilk motora bindigim gunden beri yaparim motorun ustunde sarsilmayi hic sevmem haz etmem motor kesintisiz olmali bana gore yani oyle bas cek olmaz
sirf bu yuzden gittim 200 dolar verdim zinciri degistirdim.
Gevsek nokta vardi zincirde yani zincirin bi kismi diger kismina gore daha fazla esnemisti ve bu sabit hizda bile motoru ileri geri sarsiyodu 1 hafta dayanabildim kiydim paraya gittim yenisini aldim aynisi olmasin diye dislileri de degistirdim.
Gaz kontrolu konusunda kendime guveniyorum istedigim hiza istedigim devire gozum kapali sabitlerim gazi, istedigim hizda da dusururum.On suspansiyon yag akitiyor haliyle cok yumusak bu halde bile sarsmadan gidebiliyorum en nefret ettigim seydir essege biner gibi sarsilmak.
Ama on frende aklimi karistiran olay motor nasil cizgiyi acmiyor,
ben on freni siktigimda motor benim istedigim yonden ziyade cizgiyi acarak dikelerek gidiyor ne kadar sarksamda motor donmekten ziyade duz gitme istegi icinde oluyor hadi benim suspansiyon kotu baska motorlada denedim yine ayni sonuc frene mi cok basiyorum sarkamiyor muyum yoksa sen bu motoru birak supermoto ya geri don mu diyosunuz?:cherry:
Bu arada supersport topigine katilan insan sayisi guzellesti cok guzel bilgiler var artik cok guzel oldu bu.:mrgreen:
106GT!
25 Ekim 2010, 10:56
Bende SS kullanıcısı olmasamda kendimi geliştirmek adına mesajlarınızı yorumlarınızı severek ve ilgi duyarak okuyorum tşklerimi iletiyorum:rendeer:...
WOLKANWOLKAN
25 Ekim 2010, 11:38
Abi valla o kitaplardan bende yok yok.
Dedigine ek olarak
"Smooth Riding-The Pridmore Way"-Reg Pridmore with Geaoff Drake.
"A Twist Of Wrist"-Keith Code(1 ve 2 ayrica filmide mevcut artik)
"Sport Riding Techniques"-Nick Ienatsch
"Performance Riding Techniques Second Edition: The MotoGP Manual of Track Riding Skills"-Andy Ibbott
Bu kitaplarin hepsini aldim okuyorum yavas yavas ama bu kitaplari okumak icin bile neyin ne oldugunu bilmek gerek cok kolay anlasilir degiller.
Ayrica kitabi okurken cok bosluk birakiyorlar aklima milyon tane soru geliyor yani adam yaziyor bu boyle diye ama o niye oyle nasi oyle oralari bazen atliyor bende butun gun aklimda onunla dolasiyorum.
Gaz kontrolunu ilk motora bindigim gunden beri yaparim motorun ustunde sarsilmayi hic sevmem haz etmem motor kesintisiz olmali bana gore yani oyle bas cek olmaz
sirf bu yuzden gittim 200 dolar verdim zinciri degistirdim.
Gevsek nokta vardi zincirde yani zincirin bi kismi diger kismina gore daha fazla esnemisti ve bu sabit hizda bile motoru ileri geri sarsiyodu 1 hafta dayanabildim kiydim paraya gittim yenisini aldim aynisi olmasin diye dislileri de degistirdim.
Gaz kontrolu konusunda kendime guveniyorum istedigim hiza istedigim devire gozum kapali sabitlerim gazi, istedigim hizda da dusururum.On suspansiyon yag akitiyor haliyle cok yumusak bu halde bile sarsmadan gidebiliyorum en nefret ettigim seydir essege biner gibi sarsilmak.
Ama on frende aklimi karistiran olay motor nasil cizgiyi acmiyor,
ben on freni siktigimda motor benim istedigim yonden ziyade cizgiyi acarak dikelerek gidiyor ne kadar sarksamda motor donmekten ziyade duz gitme istegi icinde oluyor hadi benim suspansiyon kotu baska motorlada denedim yine ayni sonuc frene mi cok basiyorum sarkamiyor muyum yoksa sen bu motoru birak supermoto ya geri don mu diyosunuz?:cherry:
Bu arada supersport topigine katilan insan sayisi guzellesti cok guzel bilgiler var artik cok guzel oldu bu.:mrgreen:
Tekrar Mrb,
Acizane;
Önfren motoru diker, doğal olarak da dikilen motor düz gitmek ister, bu yüzden sağa dönen virajda solda, sola dönen virajda sağa geçiyoruz, pozisyon alıyoruz, ve yatmadan önce frenle işimiz bitiyor ve gazla iş başlıyor. Benim anlattığımda ise daha hızlı giriyor, gazı kesmiyor, ön freni devreye alıyor(gaz devam) benim dikkat çekmek istediğim fren ve gazı aynı anda ve basınç olarak ters orantılı olarak kullanabilmekte. Yani apex hazırlığında gazı verirken freni azaltabilmekte, gazın yumuşak azaltılması ile gazın bu kombinasyonda bırakılması/suspansiyon çökmesi yaratmayacak kadar(yani ön susp.) yumuşak hareket ve aynı anda fren vs maharet gerektiriyor, göreceli düşük hızda seçim yapmaya gerek yok, ancak bahsettiğim teknik tamamen şahsa münhasır, agresif-pist kullanımında susp. nu rahatlatmak için gazı yumuşak azaltmak ayrı bir maharet, keza aynı anda freni ters orantılı kullanabilmek yine öyle.
Neyse, benim tecrübem fazla değil. Ancak kitabı tavsiye ediyorum. Benden öte kitaptan içeri değerlendirmekte fayda var. Senden ziyade Türkçe olduğu için TR'deki arkadaşlara da faydası olur.
Saygılarımla,
Tekrar Mrb,
Acizane;
Önfren motoru diker, doğal olarak da dikilen motor düz gitmek ister, bu yüzden sağa dönen virajda solda, sola dönen virajda sağa geçiyoruz, pozisyon alıyoruz, ve yatmadan önce frenle işimiz bitiyor ve gazla iş başlıyor. Benim anlattığımda ise daha hızlı giriyor, gazı kesmiyor, ön freni devreye alıyor(gaz devam) benim dikkat çekmek istediğim fren ve gazı aynı anda ve basınç olarak ters orantılı olarak kullanabilmekte. Yani apex hazırlığında gazı verirken freni azaltabilmekte, gazın yumuşak azaltılması ile gazın bu kombinasyonda bırakılması/suspansiyon çökmesi yaratmayacak kadar(yani ön susp.) yumuşak hareket ve aynı anda fren vs maharet gerektiriyor, göreceli düşük hızda seçim yapmaya gerek yok, ancak bahsettiğim teknik tamamen şahsa münhasır, agresif-pist kullanımında susp. nu rahatlatmak için gazı yumuşak azaltmak ayrı bir maharet, keza aynı anda freni ters orantılı kullanabilmek yine öyle.
Neyse, benim tecrübem fazla değil. Ancak kitabı tavsiye ediyorum. Benden öte kitaptan içeri değerlendirmekte fayda var. Senden ziyade Türkçe olduğu için TR'deki arkadaşlara da faydası olur.
Saygılarımla,
O kitabin Turkcesinin oldugundan haberim yoktu o kadar da aradim halbuki internette Turkcesini.
Evet o fren gaz ayni anda zor olcak biraz.
Gaz degilde frene ne kadar basilcak o biraz zormus.
Peki motora hem gaz hem fren verince motor diklesmiyo anladigim kadariyla dogru muyum burda?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO