Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
SuPeR BiKe
26 Aralık 2008, 02:16
teşekkürler bilgi için amacım zaten senle bilgi konusunda sidik yarıştırmak değil işin doğrusunu öğrenmek yarış eğitimi almadım. aldığım eğitim honda gs3 ama zaten bende yeterli olduğunu düşünmediğim için halen daha araştırıyorum okuyorum ve bilenlere soruyorum. verdiğin bilgiler benim ve burdaki bir sürü kullanıcı için çok değerli. sport riding techniques ulaşabildiğim tek kaynak şu ana kadar önerebileceğin başka kaynaklarda varsa söylersen çok iyi olurdu.
edit:sürüş teknikleri tecrübeyle geliştirilmiş ve eğitimlerle yeni nesillere aktarılan şeylerdir. yanlış anlaşılmışım sanırım
Mert
26 Aralık 2008, 02:18
@aYe
Murat bunun nedeni acemilik :P Ben bugüne kadar ne normal yolda, ne yarışta hiçbir zaman hangi viteste olduğumu düşünmedim, merak etmedim. Eğer motorun devir sesini çok iyi tanırsan devir saatine hiç bakmadan kaç devirde olduğunu çok az bir yanılma payıyla bilebilirsin. Onun dışında motorun her devirde verdiği tepki farklıdır, bu o kadar hassas bir histir ki ne zaman devirin yetersiz kaldığını, motorun ne zaman vites istediğini veya kompresyona sokman gerektiğini bu his sayesinde bilirsin. Tabi bunlar çok uzun zamanlar sonra insan beynine yerleşiyor, o yüzden senin hangi viteste olduğunu merak etmen çok normal.
@Mert
Sen SS konusunda benim dediklerime güven, bu konuda boşa sıkanlardan biri değilim, hem bu işin eğitimini aldım, hem 2 sene yarıştım, hem de yaklaşık 10 senedir tüm MotoGP, Superbike, Supersport, Isle Of Man TT gibi yarışların tüm sezonlarını arşivleyip her bir pistte her bir yarışçının tekniklerini ayrıntılı şekilde inceliyorum. Hangi yarışçı hangi tekniği nasıl kullanıyor, hangisi doğrusu çok iyi biliyorum. Her bir tekniğin uygulanmasının bir amacı ve sonucunda da sürücüye faydası vardır. Viraj dışındaki ayağın pegin tam ortasına gelmesinin nedeni botun en sağlam şekilde o kısmıyla basılması yüzündendir. Neden sağlam basmaya ihtiyaç var çünkü sağa yattığınızda sağ ayakta ve bacakta hiçbir güç olmaz yanü üstüne abanılmaz. Motor o derece yatıkken sürücünün bedenini o pozisyonda tutan tek yer bacağın diz ile kalça arasında kalan ve depoya denk gelen bölgesidir. Botun orta kısmı ile pege basılarak da buna destek verilir. Eğer soldaki botun ucuyla basılırsa hakimiyet azalır. Kırmızı 600RR ve turuncu kamyonet bulunan resimdeki sürücü yanlış bir sarkma (hang-off) tekniği kullanmış, bu şekilde viraja girmek sürücüyü gereğinden fazla yorar. Bu teknik sadece viraj çıkışında gaza olması gerektiğinden fazla asılmanıza ihtiyaç duyduğunuz anda motoru çok hızlı bir şekilde dik konuma getirmek için kullanılır. Oysa bu resimde motor normal şekilde yatık durumda.
tamam abi eline koluna sağlık bizde aynı şeylerden bahsediyoruz aslında ama yanlış anlaşılma olabilyio açıklığa kavuşması ii oldu :)
linebacker
26 Aralık 2008, 11:06
Beyler yaklaşık iki aydır ss kullannıyorum (veya kullanmaya çalışıyorum:)
Bu bilgiler baya bi faydalı oldu.Teşşekkür ediyorum hepinize. Bu arada mert şu rivadaki pistide merak etmiyor degilim. GKN da bahsetmişti...
hell_rideRR
26 Aralık 2008, 14:02
cidden faydalı oluyor yazmasam bile düzenli olarak hergün okurum:)
Aşağıda linklerini vermiş olduğum iki kitap bu konu hakkında dünyadaki en iyi kitaplardandır. İkisi de California Superbike School'un kurucusu olan ve birçok yarışçıyı eğitmiş olan Ketih Code tarafından yazılmıştır. Bu kitaplardaki teknikleri öğrenebilirseniz cidden faydasını görürsünüz. Ancak bunları normal trafikte değil, pistte öğrenmeniz gerekiyor.
A Twist Of The Wrist (http://www.sokmen.net/ebook/ATOTW.pdf)
The Soft Science of Road Racing Motorcycles (http://www.sokmen.net/ebook/TSSORRM.pdf)
SuPeR BiKe
26 Aralık 2008, 17:17
çok teşekkürler...paylaşım için....
linebacker
26 Aralık 2008, 18:12
bu arada pistten kastım riva yolu;)
paylaşım için teşşekkürler boy
alperiz
26 Aralık 2008, 19:41
iyi akşamlar herkese beyler bayanlar... :rendeer:
bana 600f için şehir içinde, fazla süratli kullanılmayacak, daha çok kısa mesafeli (keyif amaçlı yani), son limitlerine kadar zorlamayacağım, virajlarda sıkıntı yaratmayacak bir lastik önerir misiniz ??? :cherry:
@alperiz
bana 600f için şehir içinde, fazla süratli kullanılmayacak, daha çok kısa mesafeli (keyif amaçlı yani), son limitlerine kadar zorlamayacağım, virajlarda sıkıntı yaratmayacak bir lastik önerir misiniz ???
Kesinlike Pirelli, Bridgestone ve Dunlop markalarından şaşma. Michelin ve Metzeler kim ne derse desin çok iyi lastikler değil. Ancak lastik alırken en önemli başka bir konu da lastiğin üretim zamanıdır. Lastik yanağında DOT yazan yerde üretim bilgisi (yıl ve hafta) bulunur. Üretimi 1 seneyi geçmiş lastik almayın.
bathu
27 Aralık 2008, 13:47
Michelin ve Metzeler kim ne derse desin çok iyi lastikler değil.
şaşırdım senden böyle bi cvp beklemiyordum neden açıklarmısın? yarışırken kullandığın lastik hangi marka, cadde de kullandığın hangi marka peki mehmet:silent:
alperiz
27 Aralık 2008, 14:11
metzeler m3 veya pp 2ct almayı planlamıştım açıkcası :)
Hakki
27 Aralık 2008, 17:15
@ alperiz,
bütün markaların bütün modellerini kullanmadım ama
ben sana lastiklerin yol tutuşu bakımından hepsini önerenbilirim. neticede trafikte deli gibi kullanmayacagını varsayıyorum.
bilinçli bir şekilde pirelli diablo corsa ve pp2ct kullandım. pirelli geç ısınıyor. pp2ct daha çabuk ısınıyor ve caddede pp2ct'nin ön lastigi pirelli'ye göre daha performanslı.
pirelli'yi 20000 km kullandım
michelin 10000 km'de bitecek galiba. (bu km farkını lastigin ısınıp aktifleşme süresine baglıyorum)
iyi akşamlar herkese beyler bayanlar... :rendeer:
bana 600f için şehir içinde, fazla süratli kullanılmayacak, daha çok kısa mesafeli (keyif amaçlı yani), son limitlerine kadar zorlamayacağım, virajlarda sıkıntı yaratmayacak bir lastik önerir misiniz ??? :cherry:
Pirelli motosiklet lastiği konusunda bir hayli aşama kaydetti. Gönül rahatlığı ile kullanabilirsin.
Fakat çabuk ısınma ve ıslak zeminde yol tutuş konusunda şimdiye kadar kullandığım lastikler içerisinde en güvendiğim 2ct dir.
Pirelli ile karşılaştırma yapamayacağım.
Şu sıralar motosiklet kullanmayı bile unuttum.
Bırak karşılaştırma yapmayı...:)
Çay var mert ne içersin.:P
Konuyu ciddi bir noktaya çekelim...
Geçenlerde Mert'le birbirimize girdik, ortak bir payda da buluşamadık.
Özellikle pist tecrübesi olan (Boy, Coq gibi) ve/veya alanında uzman kuruluşlardan profesyonel pist eğitimi almış arkadaşların bu konudaki nacizane açıklamalarını bekliyoruz.
SS motosikletlerde ayaklıklar üzerinde doğru ayak pozisyonu nasıl olmalı?
Ucu, ortası, arkası hangisi ayaklığa basacak, yere paralel mi yoksa açılımı olacak yoksa önemsiz mi.?
Ayrıca diz koyarak viraj dönerken ayaklıktaki durum ne olmalı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.:)
Efendim tartışmaya başladığınız andan itibaren asılan resimlerdeki pilotların tamamının pozisyonu yanlış.
Oldu mu?:)
Fakat sizin tartışma zemininiz de yanlış.
Ne hakkında yorum yapacağız.
Viraj alma tekniği hakkında mı?
Sarkma tekniği hakkında mı?
İkisi aynı şey değil.
Bir yanlış değerlendirme daha var.
Kimin yazdığını unuttum ama yazıları okurken dikkatimi çekti.
Bedenle motoru yatırma konusunda bir anekdot yazılmış.
Cümle olarak yanlış değil ama bizim alışsanız iyi olur dediğimiz şeye zıt bir anlam çıkıyor.
Genele baktığımda da kontra tekniğinin yanlış anlaşıldığı gibi bir kanaate kapıldım.
Kontra tekniğini çalışmanızı neden ısrarla yazıp duruyoruz?
Tüm kullanım stilleri bir tarafa, bu tekniği kullanmak bedenin tepkilerinden daha hızlı sonuç verdiği ve bünyeyi daha az yorduğu için.
Motoru; bedeninizi kullanarak, yani güç kullanarak yatırmak yerine, içteki elciği elinizle hiç güç harcamadan, hafifçe iterek yatırmaktan bahsediyoruz.
Tabi ki bedeninizde motosikletle birlikte hareket edecek.
Motosiklet bir yana, bedeniniz bir yana yatarsa, ne olacağını zaten biliyorsunuz.:)
Bu durumda içteki pege basan ayak pozisyonunda bir değişiklik yapılmaz.
Dıştaki ayak ister istemez, pege uç kısmıyla temas edecektir. (Tabii insan ölçülerine sahipseniz)
Çünkü dizinizle depoya tutunmak durumundasınız.
Bu depo konusu sanırım pek dikkate alınmıyor.
Bunu alışkanlık haline getirseniz iyi olur.
Dışta kalan ayak, depoya yapışacak....(Şimdi resimlere tekrar bakın):cyclopsan
Sarkma tekniği ise pist tekniğidir.
Boy güzel güzel anlatmış.
Geri kalanı pratik ister.
Zamanla her pilot kendi stilini geliştirir.
Örneğin rahmetli Sinan iç teki pege basınç uygulamak gerektiğini iddia eder ve uygulardı.
Bence yanlış.
Ama adam Türkiye şampiyonu oldu.
(Nur içinde yatsın)
Şimdi benim sözümün onun yanında kaale alınmasını beklemek komik olur.
Fakat yattığınız da içteki pege zaten ister istemez bir kuvvet uyguluyorsunuz.
Yani çok da yanlış değil.
Peg konumuyla ilgili bir kaç detay daha vereyim.
Pistte yarışıyorsanız, arka frene de ihtiyacınız var.
Eğer sola yattıysanız ve ayağınız frene basamayacak konuma gelirse, ne yapacaksınız?
Aynı şekilde sağa yattıysanız ve ayağınızın burnunu aşağı çevirdiyseniz, frenleme esnasında ki zaman kaybını nasıl telafi edeceksiniz?
Bu detayı bir de vites için düşünün.
Yani sizler birer pist yarışçısı olmadığınız için, elleriniz ve ayaklarınız, kullanmaya ihtiyaç duyabileceğiniz anlarda en doğru pozisyonda olsunlar.
Burada eğitim almaya gelenlerde en çok karşılaştığımız sorun ne biliyormusunuz?
Daha motosikletin üzerinde doğru oturuş pozisyonunu bilmiyorlar.
Yani önce burdan başlamak lazım.
Kendinizi bir kontrol edin....
Yaşamak güzel şey.....:cat:
*********************************
Küçük bir ilave yapmak istiyorum.
Önce şunu yapalım...:)
VcVUgKLzkr0
Sonra bunu tartışırız.:P
-o0fA0ppA8s
@bathu
şaşırdım senden böyle bi cvp beklemiyordum neden açıklarmısın? yarışırken kullandığın lastik hangi marka, cadde de kullandığın hangi marka peki mehmet
Özellikle Pirelli, Bridgestone veya Dunlop tercih etmenizi tavsiye etmemin nedeni bu markaların diğer markalara göre çok daha geniş arge yapmaları, teknolojilerinin daha ileride olduğudur. Onun dışında ben bütün bu markaları kullandım, en iyi sonucu Pirelli verdi. Bir de markanın tüketici ülkeye ne kadar sık lastik yolladığı, yani lastiklerin üretim tarihleri önemli. Superbike ve Supersport yarışlarında sadece Pirelli, MotoGP yarışlarında bu seneye kadar Bridgestone ve Michelin, bu seneden itibaren sadece Bridgestone kullanılması da dikkat çekici bir nokta bence. Bizim yarışlarda genelde Pirelli Diablo Supercorsa sertlik derecesi olarak da SC1, SC2 veya SC3 kullanılıyor. Bu lastik sadece yarış için üretilmiş bir lastik, yol kullanımına uygun değil ama yolda da çok güzel performans veriyor, ısınması yeterli. Lastiğin ömrü markasından çok motoru ne tarz kullandığınızla ilgili birşey, ben 1000RR üzerindeki Bridgestone BT015 leri 2500 km de bitirmiştim. Halbuki Bridgestone uzun ömürlü diye bilinir. Tarzınız sert ise hiçbir lastik 10000 km dayanmaz.
GorkeM
27 Aralık 2008, 19:39
Ben de bunu sorayım... Merak ettim bu highside'ın nedeni ne olabilir?
Akla ilk gelen arka teker , ama sanki ön teker komplo kurmuş ona....
DFSSUWLLDdQ
@GorkeM
Ben de bunu sorayım... Merak ettim bu highside'ın nedeni ne olabilir?
Akla ilk gelen arka teker , ama sanki ön teker komplo kurmuş ona....
High-side'ın nedeni gazı olması gerektiğinden fazla açmaktır, ön teker high-side a neden olmaz. Virajdan çıkarken motor yatık konumdayken normalden fazla gaz açtığınızda arka tekerlek kaymaya başlar, ne zaman kayması biter ve asfaltı tutar, bu tutuş sonrası motorun arkası sürücüyü atın tepmesi gibi teper, motorun dengesi bozulur. High-side durumundan kurtulmanın da yolu var, normalde arka lastiğin kayması ile birlikte sürücü gazı tam olarak keser, bu sayede lastik birden yol tutar. Halbuki gazı tam olarak kapatmamak, seviyeli bir şekilde azaltmak ve kayma ile kaymama durumunda bırakmak gerekiyor. Bu sayede arka lastik asfaltı aniden tutmak yerine hafif hafif kaya kaya tutacaktır ve motor bu şekilde bir tepki vermeyecektir. Ancak en profesyonel sürücüler bile high-side olabiliyor ve bu durumdan kurtarmak çok zor. Gelelim Lorenzo'ya.. 250cc de şampiyon olup daha sonra MotoGP'ye geçen bir sürücü olarak tüm sezon boyunca altındaki motoru sanki 250cc imiş gibi kullanmaya devam etti ve high-side olma rekoru kırdı. Bu gaz açmayı bilmemesinden kaynaklanıyor, altındaki motorun tekerlekte 260 hp üzerinde gücü olan bir motor olduğunu unutup 250cc de alıştığı kullanım tarzını sürdürüyor. İşte bu yüzden MotoGP'de başarılı olacağına inanmıyorum.
@coq
Önce şunu yapalım...
Sonra bunu tartışırız
Bu tekniğin adı Powerslide! Yeşil Kawasaki ile videodaki yarışçı da Gary McCoy. Her yarışçının bir tekniği diğerlerinden daha iyi yapması söz konusu. Powerslide konusunda da Melandri'yi tek geçerim. İstanbul Park'ta birinci olduğunda start düzlüğüne çıkarken tek elle Powerslide yapmıştı. Her yarışçının becerisi çok farklı.
SuPeR BiKe
27 Aralık 2008, 22:36
Ben de bunu sorayım... Merak ettim bu highside'ın nedeni ne olabilir?
Akla ilk gelen arka teker , ama sanki ön teker komplo kurmuş ona....
emin olmamakla birlikte
ilk viraj çıkışında ön teker yerden kesiliyor ön/arka ağırlık dağılımı dengesiz bir durumda (ek olarak her ne kadar ağırlık arkada olsada arka süspansiyon ideal pozisyonda olmaz bu gibi durumlarda...)
ön lastiğin yere değmesiyle birlikte 2. viraja girmek için hem kontraya başlıyor hemde gazı bırakıyor(sanırım) ve bütün ağırlık olduğu gibi ön lastiğe akıyor. arka lastik slide'a başlayınca gazı iyice kapatıyor ve kontrolü kaybediyor.
daha geniş açıdan görebilseydik yada ters açıdan çünki arka freni kullanıp kullanmadığını bilmiyorum. daha çok şey uydurabilirdim :queen::queen::queen:
tam göremediğim bişeyde ön lastik yere değmesiyle birlikte motor yatmaya başlıyor viraja girmek için sanki biraz erken bir nokta burda da bir sorun olabilir.
GorkeM
27 Aralık 2008, 22:49
boy
Gazı kaçırmak high side için bilindik senaryo. Sadece arka tekerin asfaltı bırakmasının başka bir nedeni var mı merak ettim. Tam öncesinde ön teker havalanıyor. Arka teker bırakmadan önce motor anlık yalpalıyor.
@GorkeM
Gazı kaçırmak high side için bilindik senaryo. Sadece arka tekerin asfaltı bırakmasının başka bir nedeni var mı merak ettim.
Arka lastiğin tutunmayı bırakmasının tek nedeni fazla gaz vermek, bu pozisyonda başka bir etken yok, motoru fazla yatırdığınızda arka lastik bırakmaz ön lastik bırakır, buna da low-side düşüşü deniyor, İstanbul Park'ta Pedrosa'nın düşüş pozisyonu. High-side da yapılan hata gazı tamamen bırakmak, bu sayede lastik anında asfalta tutunuyor ve denge bozuluyor. Bu arada şöyle kısa bir bilgi vereyim, viraja girdiğiniz anda sabit gaz vermek gerekiyor, aksi halde motor yere tutunmaz, yani motorun yere yapışmasını sağlayan yine gazdır :) Yanlış bilinen birşey daha var, viraja girdikten sonra gaz açma zamanı virajdan çıkarken değildir, gaz açmaya viraja yatmanız tamamlandıktan sonra yani virajdan çıkmadan önce başlamanız gerekiyor, bunu da eğitimde göstermişlerdi. Ben bunu öğrendikten sonra pistte kara şikanından düzlüğe çıkışım çok farketmişti, daha önce geç kaldığım için düzlük sonunda yavaş kalıyordum.
Hakki
28 Aralık 2008, 00:54
yarın riva yapacak babayigit var mı aranızda ?
SuPeR BiKe
28 Aralık 2008, 01:00
What is the basic rule of throttle control?
Once the throttle is cracked on, it is rolled on evenly, smoothly and constantly throughout the remainder of the turn.
en büyük "boy" başka büyük yok....:P
Gaz kontrolünün temel kuralı nedir?
gaz, kalan viraj boyunca temkinli, pürüzsüz ve devamlı olarak açılır. (yanlışım varsa düzeltin)
yarın riva yapacak babayigit var mı aranızda ?
Abi ben gelirdim de geçen yağmurda yazlık botlarım gitti, kışa uygunda bot aldım ama ayama küçük geldi bir büyüğünü aldım o da okyanusun üstünde uçuyor...
Terliklenmi geliiim, haftaya pazar gazlarız.:wiinkk:
Görkem;
Boy işi baya güzel anlatmış.
Arka tekeri kaybediyor bu videoda.
Gerçi bunun nedeni ne olabilir?
soruna benim cevabım şudur.
Motosikletin üstünde Lorenzo olması.:)
Bu arkadaş ne yapıp edip, düşmeyi başarabilen nadir pilotlardan biri.
Koruma altına almak lazım.:P
Boy çok güzel açıklamış ama bir kaç ekleme yapmak istiyorum.
Arka teker kaybı tamamen gaz kolunu kullanmanızla ilgili bir hadisedir.
Zemin dahi gaz kolu kadar etken olmaz.(Buraya dikkat!)
Virajlarda yani viraja daldığınız andan itibaren motosikletin hızını sabit tutmaya çalışın.
Viraja girdiğiniz andan itibaren motosikletin hızı düşmeye başlar.
Sizin yapacağınız şey ise, motosikletin viraj giriş hızını korumaktır.
Fakat bunu sert bir şekilde yaparsanız, bu arkadaşın başına gelenden çok daha fazlası sizin başınıza gelebilir.
Unutmayın ki video daki arkadaşın arkadan gelen kamyon tarafından, ramazan pidesi kıvamına gelme ihtimali yok.
Yani viraja daldığımızda tatlı tatlı gaz vererek hızımızı koruyacağız.
Fakat videoya bakarak yorum yapmak ne kadar doğru olur bilemiyorum ama Görkem'in koyduğu video da başka bir hata daha var.
Boy tekrar seyrederse sanırım ne demek istediğimi anlayacaktır.
Burada pilot, kontra basmak yerine, motorun önünü virajın içine almaya çalışmış gibi geldi bana.
Muhtemelen benim ikinci koyduğum videodaki gibi bir süs yapmak istedi ama bedeli ağır oldu.
Ben ısrarla bir konuya dikkat çekmek istiyorum.
Pist sürüşü ile normal günlük motosiklet kullanımını lütfen birbirinden ayıralım.
Yarış motosikleti kullanıyor olmamız, sürüş teknikleri üzerine konuşmanın içeriğini ister istemez pist sürüşüne itiyor.
Ama burayı okuyanların bir çoğu pisti seyirci olarak bile görmüş değil.
İkisi birbirinden çok farklı şeyler.
Eğer motosikletinizi nasıl daha güvenli kullanacağınız üzerine yoğunlaşırsanız, daha uzun süre yaşama şansı elde etmeniz muhtemel.
Pist teknikleri yollarda kullanmak için değildir.
Bilinmesi yararlıdır.
Fakat caddede risklidir.
Sarkma tekniği, vücudunuzun yerle temas etmesine sebep olabilecek bir tekniktir.
Normal bir otoyolda, dizinizi koyduğunuz yerin steril olması neredeyse imkansızdır.
Bunu caddelerde denemeniz,bizim için buraya açılan kaza topicleri ne kadar enteresansa o kadar enteresan olacaktır.
Fakat sizler bedelini çok ağır ödersiniz.
Yanlış düşünülen bir şeyi de düzeltelim.
Sanırım Boy bana katılacaktır.
Yarış pilotları dizlerini yere sürtmek için değil, sürtmemek için yana açıyorlar.
Yani diz bir güvenlik duvarıdır.
Dizinizi yere sürtmeye uğraşmayın.
Aksine, dizinizi yere sürtmemeye yoğunlaşın...:wiinkk:
GorkeM
28 Aralık 2008, 02:46
Görkem;
Ben ısrarla bir konuya dikkat çekmek istiyorum.
Pist sürüşü ile normal günlük motosiklet kullanımını lütfen birbirinden ayıralım.
Yarış motosikleti kullanıyor olmamız, sürüş teknikleri üzerine konuşmanın içeriğini ister istemez pist sürüşüne itiyor.
Ama burayı okuyanların bir çoğu pisti seyirci olarak bile görmüş değil.
İkisi birbirinden çok farklı şeyler.
Sen başlattın coq... Ya şimdi burayı takip edenler temde powerslide çalışırlarsa :P
Şaka bir yana , videoda başka bir etkenin olup olmadığını merak etmiştim. Varmış gibi geldi. Bu yüzden sordum. Highside konusunda Boy ve sana katılsam da bu videoda hala garip bir izlenimim var... Ön tekerin havalanması , yere oturması ,ardından gidondaki yalpalama ilgimi çekti.
Bu arada videodaki Lorenzo. :)
Bu da farklı açıdan.
h96mcfohIB8
Bu da kare kare...
http://www.youtube.com/watch?v=eResxp7jALs
Alınan alkol miktarı göz önüne alındığında Lorenzo yerine Pedroza yazmam son derece normal karşılanması gerekn bir olgu.:)
Adamı durup duruken şamar oğlanı ettim.
Şişede durduğu gibi durmuyor meret.:mrgreen:
İşin komik tarafı Lorenzo adında bir arkadaşım var ve düşme konusunda en az orjinali kadar yetenekli.:P
ArChLeO
28 Aralık 2008, 03:23
Öncelikle değerli bilgilerini bizlerle paylaşan herkese teşekkürler...hepiniz harikasınız...donanımlı ve "bilerek", "bilinçli" bir sürücü olmaya çalışıyorum. Honda VFR800 kullanıyorum. Bu hususta bir çömez olarak katkıda bulunacak birşeyim yok henüz ama birşey sormak istiyorum. Mesaj içeriklerindeki (sanıyorum youtube) videolarını nasıl seyredebiliyoruz? Ben hiçbirini seyredemedim ve delirdim...zaten youtube'u yasaklayan değerli hukuk zihniyetlerini de anlamam mümkün değil ya neyse...
SuPeR BiKe
28 Aralık 2008, 03:26
2. videodaki spikere koptum yanlız resmen zevk almış lorenzonun düşmesinden :mrgreen:
@archleo
ben kendi adıma youtube jacker diye bi program kullanıyorum.
ayrıca buraya mesaj atanlar arasında tecrübesizliğinden ve cehaletinden dolayı kazaya maruz kalıp zarar görmeye en yakın olan benim herhalde (yaşça büyük olsam da). sadece bunun bilincinde olup ona göre hareket etmek doğru olmak adına yapabileceğin tek şey. abukta olsa kendi adıma herşeye maydonoz oluyorum ki bilen birileri düzeltsin bende böyle bir olayla karşılaşırsam en azından 1 şansım olsun değil mi....
GorkeM
28 Aralık 2008, 03:47
Tecrübeli tecrübesiz olmak önemli değil. Önemli olan kim olduğunu bilmek , önemli olan sınırlarını bilmek. :)
Öncelikle değerli bilgilerini bizlerle paylaşan herkese teşekkürler...hepiniz harikasınız...donanımlı ve "bilerek", "bilinçli" bir sürücü olmaya çalışıyorum. Honda VFR800 kullanıyorum. Bu hususta bir çömez olarak katkıda bulunacak birşeyim yok henüz ama birşey sormak istiyorum. Mesaj içeriklerindeki (sanıyorum youtube) videolarını nasıl seyredebiliyoruz? Ben hiçbirini seyredemedim ve delirdim...zaten youtube'u yasaklayan değerli hukuk zihniyetlerini de anlamam mümkün değil ya neyse...
Hoşgeldin.
Bir topic açıp kendini tanıtırsan memnun oluruz.
Çok arkadaş canlısı değiliz ama samimi ve içten arkadaşlara acaip kalbimiz açıktır.:cat:
pirelli'yi 20000 km kullandım
michelin 10000 km'de bitecek galiba. (bu km farkını lastigin ısınıp aktifleşme süresine baglıyorum)
Ulem ben senin mesajını atlamışım.
Şimdi fark ettim.
Aynı lastikle 20bin kilometreyi nasıl becerdin be hocam?:)
Ben daha 5001 km yapamadım aynı lastikle.(Ön lastik hariç):)
Ölçmedim ama ön lastik hadi 10bin km gitmiş olsun.
Çok sakin bir yaradılışa sahibiz anlaşılan.:wiinkk::)
Takılıyorum ama işin gerçek tarafı var.
Genelde benim lastik değişimim, ikinci arka lastikle beraber ön lastik değişimi oluyor.
Yani ortalamam 7500km.
(Valla uslu uslu kullanıyorum.)
ArChLeO
28 Aralık 2008, 04:27
Hoşgeldin.
Bir topic açıp kendini tanıtırsan memnun oluruz.
Çok arkadaş canlısı değiliz ama samimi ve içten arkadaşlara acaip kalbimiz açıktır.:cat:
Kendimi memnuniyetle tanıtayım. Adım Levent. Yaş 40. Mimarım. 20 senedir motor hastası olmakla birlikte sadece 2 yıldır kullanıcısıyım. Honda VFR800 kullanıyorum. Honda'dan GS1 ve GS2 eğitimi aldım ama kendimi daha fazla geliştirmek ve teknik öğrenmek istiyorum. Bu yüzden de Mehmet kardeşimin bahsettiği California Superbike School'a gitmeyi düşünüyorum. Bakalım...
Kendimi memnuniyetle tanıtayım. Adım Levent. Yaş 40. Mimarım. 20 senedir motor hastası olmakla birlikte sadece 2 yıldır kullanıcısıyım. Honda VFR800 kullanıyorum. Honda'dan GS1 ve GS2 eğitimi aldım ama kendimi daha fazla geliştirmek ve teknik öğrenmek istiyorum. Bu yüzden de Mehmet kardeşimin bahsettiği California Superbike School'a gitmeyi düşünüyorum. Bakalım...
Levent hoş geldin.
Yaşıt sayılırız.
Benden bir yaş büyüksün.
İhtiyar adamın birisin yani.:)
Meslektaş sayılmasak da ilk üniversite rezaletim inşaat mühendisliği olduğu için nefret ettiğim mesleklerden birine sahipsin.
(Bu takdir etmediğim ve sana ihtiyacım olmayacağı anlamına gelmez.):)
Eğitim konusunda bir ara bana hatırlat, sana güzel arkadaşlar ve eğitim fırsatları ile ilgili bir prezantasyon yapayım.
Şu an kafam baya güzel olduğu için kendime malik değilim.
Ama çok memnun olduğumu söyleyeyim.
Yarın ayılınca tekrar söyleyeceğim.:)
Bir yerlere kaybolma.
Kafası çalışan insanlara ihtiyaç var....:cat:
Kazasız ve mutlu sürüşlere dilerim....
ArChLeO
28 Aralık 2008, 04:55
Hoşbulduk, ben de çok memnun oldum...
Teşekkür ederim güzel dileklerin için. Ayrıca sen de bilirsin ki mimarlar inşaat mühendislerini, inşaat mühendisleri de mimarları sevmez :) Lakin her daim birbirlerine ihtiyaçları vardır dediğin gibi...
Bu arada her türlü arkadaşlığa ve prezentasyona açığım....kendine malik olunca haber ver :cherry:
dreamdark
28 Aralık 2008, 05:03
Birkaç gündür oldukça faydalı bir seyir halinde bizim supersport topiği, sesimi çıkartmıyorum diye burada değilim sanmayın:)
"ArChLeO" foruma hoşgeldiniz, keyifli paylaşımlar olur umarım.
ArChLeO
28 Aralık 2008, 05:21
"ArChLeO" foruma hoşgeldiniz, keyifli paylaşımlar olur umarım.
Çok teşekkür ederim...ben de keyifli paylaşımlar olacağını düşünüyorum...
GorkeM
28 Aralık 2008, 15:08
GS1 ve GS2 başlangıç eğitimleri. Asıl GS3 ve GS4'ü almanızı öneririm. California için daha erken olduğunu düşünüyorum. Öncesinde biraz daha tecrübe edinmelisiniz. Size gereken pist eğitimi değil yok eğitimi ilk etapta. Bu arada hoşgeldiniz. :)
@SuPeR BiKe
Once the throttle is cracked on, it is rolled on evenly, smoothly and constantly throughout the remainder of the turn.
en büyük "boy" başka büyük yok....
Arkadaşlar, bugüne kadar ağzımdan yanlış birşey çıktığını duydunuz mu? Benim burada anlattığım şeyler oradan buradan duyduklarım değil, onlarca kitap okudum, eğitim aldım, yarıştım, izledim, öğrendim, uyguladım... Size linklerini verdiğim kitapları okursanız dediğim şeyleri orada da göreceksiniz zaten :P
@coq
Boy çok güzel açıklamış ama bir kaç ekleme yapmak istiyorum.
Arka teker kaybı tamamen gaz kolunu kullanmanızla ilgili bir hadisedir.
Zemin dahi gaz kolu kadar etken olmaz.(Buraya dikkat!)
Ben zaten aynı şeyi demiştim, high-side a neden olan tek şey gazı olması gerekenden fazla açmaktır. Bu arada Lorenzo'nun düşüşünü dikkatlice izlerseniz, yine tek etkenin arka lastiğin kayması olduğunu görebilirsiniz, ön teker ile olayın alakası yok, ön tekerin pozisyonu zaten olması gereken pozisyonda.
Yanlış düşünülen bir şeyi de düzeltelim.
Sanırım Boy bana katılacaktır.
Yarış pilotları dizlerini yere sürtmek için değil, sürtmemek için yana açıyorlar.
Yani diz bir güvenlik duvarıdır.
Dizinizi yere sürtmeye uğraşmayın.
Aksine, dizinizi yere sürtmemeye yoğunlaşın...
Evet bu konu aynen dediğin gibi, normalde piste ilk girenlerin ilk yapmaya çalıştığı şey dizlerini yere sürtmektir. Ancak pistte yavaş kaldıklarından ve viraja olması gereken süratte giremediklerinden ve motor fazla yatmadığından dizlerini yere sürtemezler. Virajda dizi dışa çıkarmanın nedeni motorun yatış açısını anlamak, açıyı ona göre ayarlamaktır. Diziniz yere sürttüğünde motorun ne kadar yatmış olduğunu anlar ona göre motoru daha fazla yatırmazsınız. Motor virajda yavaş kalırsa, eğim açısı da az olacağından diziniz yere değmez, yani dizinizin yere değmesi için girmiş olduğunuz virajda hızlı olmanız gerekir. Eğer hızlıysanız zaten ister istemez diziniz, hatta ne kadar geri çekerseniz çekin botlarınızın ucu asfalta sürter. Ben yarışta dizim yere değmesin diye uğraşıyordum hep, ona rağmen sliderim bitti :mrgreen:
@GorkeM
GS1 ve GS2 başlangıç eğitimleri. Asıl GS3 ve GS4'ü almanızı öneririm. California için daha erken olduğunu düşünüyorum. Öncesinde biraz daha tecrübe edinmelisiniz. Size gereken pist eğitimi değil yok eğitimi ilk etapta. Bu arada hoşgeldiniz.
Honda'nın vermiş olduğu eğitimler "Güvenli Sürüş" eğitimleridir. GS4 dahi olsa amaç budur. California Superbike School, şimdiye kadar birçok şampiyon yarışçıyı eğitmiş olan yarışta kullanılan teknikleri öğreten çok eski bir eğitim kurumudur. O yüzden iki eğitimi karşılaştırmak çok anlamlı değil. O yüzden kişi ben bu eğitime ne zaman hazırım derse, o zaman gitmeli. Onu da kişiden iyi kimse bilemez. Ben Honda'nın hiçbir eğitimine katılmadım, eşim Leyla katılmıştı, iki gün boyunca izledim, resim ve video çektim. Honda eğitimlerini, motor kullanımını geliştirmek ve sınırlarını biraz olsun genişletmek isteyenlere şiddetle tavsiye ederim. Ancak SS makinaları hakkıyla kullanabilmek, motora en etkin şekilde hakim olabilmek ve hayatta kalma şansınızı arttırmak için bazı teknikleri bilmeniz şart. Bunu da ancak California Superbike School'un eğitimlerinde öğrenebilirsiniz.
GorkeM
28 Aralık 2008, 15:50
Geçen mesajında yazdığın gibi California gibi sadece yarış amaçlı eğitim veren bir kuruma gitmeden önce , temel sürüş becerilerinin kazanılması gerektiğini düşünüyorum.
Bu arada Honda CBR ABS Testleri...
BrdSBhohGpc
VlI_zTU7Gq8
ArChLeO
28 Aralık 2008, 23:03
GS1 ve GS2 başlangıç eğitimleri. Asıl GS3 ve GS4'ü almanızı öneririm. California için daha erken olduğunu düşünüyorum. Öncesinde biraz daha tecrübe edinmelisiniz. Size gereken pist eğitimi değil yok eğitimi ilk etapta. Bu arada hoşgeldiniz. :)
Görkem kardeşim, ben GS1 ve GS2 eğitimlerini 2şer kez tekrarladım. GS3'e de 2009 ilkbaharında gitmeyi planlıyordum. Lakin Mehmet kardeşimin de bahsettiği gibi Güvenli Sürüş ile İleri Sürüş birbirinden farklı şeyler. Tabii ki bu yaştan sonra niyetimiz pistlere çıkmak, yarışçılar gibi yatmak kaçmak değil, ancak bu teknikleri bilmek gerekir diye düşünüyorum. Ezcümle, yapmaya çalıştığım şey motor denen 2 tekerlekli makinayı BİLEREK ve BİLİNÇLİ kullanmaktan ibaret.
GorkeM
28 Aralık 2008, 23:28
Yaşınızın piste çıkmaya engel olacağını sanmıyorum :) SS kullanmanın yaşı yok.
Bilinçli motorcu olma çabanızdan dolayı sizi takdir ediyorum.
ArChLeO
29 Aralık 2008, 00:12
Yaşınızın piste çıkmaya engel olacağını sanmıyorum :) SS kullanmanın yaşı yok...
Muhakkak hiçbir şeyin yaşı yok. Önemli olan istemek ve istek doğrultusunda çalışmak, çok çalışmak ve azimli olmaktır. Lakin "Ağaç yaşken eğilir" atasözümüzü de akıldan çıkartmamak lazım galiba :bounce:
...
Bilinçli motorcu olma çabanızdan dolayı sizi takdir ediyorum.
Keşke her sürücü bu işin en önemli kriterinin bilinç olduğunu daima hatırlasa. O takdirde ölümlü kazalarda olmaz sanıyorum. Henüz 2 yıllık bir sürücü olmama rağmen ben şöyle birşey yapıyorum. Her sürüş gününün sonunda, hele de bir tehlike atlatmışsam veya kontrolsüz bir hareket yapmışsam (ör.:arka tekerin yalpalaması gibi - ki caddede felan bu hareketi bilerek artistik olarak yapanlar da var ya neyse) akşam motordan inip eve geldiğimde bir kontrol listesi hazırlıyorum;
1.) Bugün ne hata yaptım?
2.) Bu hatanın sebebi neydi?
3.) Bu hatayı nasıl giderebilirim?
4.) Ne yapmam gerekirdi ve ben ne yaptım?
bu ve bunun gibi soruların olduğu bir kontrol listesi. Bu şekilde kendimi daha çok geliştirdiğime inanıyorum. Teknik herkese göre değişebilir tabii ki
dreamdark
29 Aralık 2008, 04:33
Yalnız dünden beridir dikkatimi çekiyor, ArChLeO mesaj sayısı sürekli "sıfır" :silent:
SuPeR BiKe
29 Aralık 2008, 05:19
tanışma başlığındaki mesajlar belki sayılmıyordur. zaten forum kuralları arasında okumuştum sanırım mesaj sayısı kıdem veya prestij göstergesi değildir diyor. yani problem yok gibi. :)
california superbike school için avrupa'da da kamplar yapılıyor ama merkez abd olunca insan şüpheye düşüyor avrupada işi ticarete döküp öyle üstün körü eğitimleri geçiştiriyor olabilirler mi? ya da eğitimler abd ile aynı kalitede midir? durduk yere ta abd ye gitmeyelim değil mi burnumuzun ucunda varken.
sitesini çok ayrıntılı incelemedim ama "jerez"deki kamplar sanki daha donanımlı bir merkezmiş hissi uyandırdı sunduğu imkanlar açısından...
@SuPeR BiKe
california superbike school için avrupa'da da kamplar yapılıyor ama merkez abd olunca insan şüpheye düşüyor avrupada işi ticarete döküp öyle üstün körü eğitimleri geçiştiriyor olabilirler mi? ya da eğitimler abd ile aynı kalitede midir? durduk yere ta abd ye gitmeyelim değil mi burnumuzun ucunda varken.
Okulun tüm ülkelerdeki eğitim kalitesi birbirine yakın. Başka ülkeye gitmeye de gerek yok, ben buradakine gittim, okul 2 senedir Türkiye'de de eğitim veriyor. Tüm eğitmenler yabancı, genelde İngiliz, bizimkinde Yunan da vardı. Tabi çok büyük bir fark var, buradaki pistler ile oradaki pistler arasında dünya kadar fark var. Bizim eğitim İzmir Pınarbaşı Pisti'nde yapılmıştı. Önemli olan hocaların kalitesi, ona da diyecek sözüm yok, hepsi çok iyiler...
dreamdark
29 Aralık 2008, 21:19
tanışma başlığındaki mesajlar belki sayılmıyordur. zaten forum kuralları arasında okumuştum sanırım mesaj sayısı kıdem veya prestij göstergesi değildir diyor. yani problem yok gibi. :)
california superbike school için avrupa'da da kamplar yapılıyor ama merkez abd olunca insan şüpheye düşüyor avrupada işi ticarete döküp öyle üstün körü eğitimleri geçiştiriyor olabilirler mi? ya da eğitimler abd ile aynı kalitede midir? durduk yere ta abd ye gitmeyelim değil mi burnumuzun ucunda varken.
sitesini çok ayrıntılı incelemedim ama "jerez"deki kamplar sanki daha donanımlı bir merkezmiş hissi uyandırdı sunduğu imkanlar açısından...
Kıdem veya prestij anlamında düşünmemiştim zaten, sadece dikkatimi çekti.:wiinkk:
ArChLeO;
Şu an ayık olduğum nadir anlardan biri.
Tekrar hoş geldin ve memnun oldum.:)
Umarım hala yaşıyorsundur.:P
Şaka yapıyorum.
Californiyacılara biz viraj eğitmenleri deriz.
Biz diye çoğul konuşuyorum ama buradaki genel kanaat böyle.
İki derslerini seyredip, benim de böyle bir kanaate varmam belki yakışık almaz ama ne yapayım.:)
Şaka bir yana Fransa'da eğitim vermiyorlar ama ben iş icabı bir eğitimlerini seyrettim ve eğitim alan arkadaşlarım da var.
Benim gördüğüm kadarıyla, özel pist eğitimlerinden çok farklı bir içeriğe sahip değil.
Yani güzel viraj öğrenirsin.
Bildiğim kadarıyla başka bir şey de öğretmiyorlar.
Ama işin püf noktası zaten orda...:wiinkk:
@coq
Yani güzel viraj öğrenirsin.
Bildiğim kadarıyla başka bir şey de öğretmiyorlar.
Ama işin püf noktası zaten orda...
Abi iyi motor sürmenin tek olayı virajdır (cornering) zaten, düz yolda zaten herkes gidiyor ve düz yolda giden herkes iyi motor kullandığını sanıyor :mrgreen: Motosiklet sürmeye yeni başlayanların en büyük korkusu da virajdır. O yüzden adamların öğreteceği başka birşey yok, viraj olayını da bayağı iyi öğretiyorlar.
ArChLeO
30 Aralık 2008, 10:39
ArChLeO;
Şu an ayık olduğum nadir anlardan biri.
Tekrar hoş geldin ve memnun oldum.:)
Umarım hala yaşıyorsundur.:P
Abi adım Levent, dolayısı ile bana adımla hitap edersen daha çok sevinirim. Bu arada baktım mesaj saati 05:17AM diyor :)) hep bu saatlerde mi ayık oluyosun? hayır ona göre tedbir alalım diyorum :)))
Üstadım, Mehmet kardeşimin de bahsettiği gibi düz yolda (hadi biraz ukalalık edeyim,karayolları lisanında düz yollara Aliman, virajlara ise Kurb denir) motor kullanan herkes kendini Rossi felan sanıyor. Hele bir de yok tek teker, yok çifte felan öğrendiler mi kazara tamamdır, onlardan iyisi yok :))
Herkesin onaylayacağı gibi,işin püfü viraj (cornering). Mehmet gerçi çok daha iyi bilir, ben dün 10-12 tane Keith Code videosu seyrettim hem de youtube'da, adam bu eğitimi geliştirebilmek için çok şeyler yapmış. Takdir etmemek elde değil.
Görkem bir ara birşey söyledi bana, "önce Honda'dan GS3-GS4 al sonra California'ya git" diye...buradan cevap vermiş olayım, onları da alacağım kuşkusuz, zira Honda seviyelerini tamamlamak istiyorum.
Neyse, sabah sabah çenem düştü benim, az çekilip iş yapayım...sonra bi ara takılırım :)) Aman ayık kal abi :))
Bu arada herkese günaydın ve hayırlı işler diliyorum...
http://img152.imageshack.us/img152/1690/ktm2bg6.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/6431/ktm1ll2.jpg
Bence Mehmet'in daha önce söylediğinin en güzel kanıtlarından bir tanesi...dikkat edin ayaklar peg'i ortada basıyor...sizlerle de paylaşmak istedim...
Bu ayak konusunda bişeyler karalamıştım ama, doğru düzgün ifade edememişim.
Sonradan yazdıklarımı okudum da!
Ben bile anlamadım.:)
Burada üzerinde duracağımız iki önemli nokta var.
Özellikle yeni başlayan arkadaşlar buraya dikkat etsinler.
Birinci konu şu.
Viraj dönerken ayak kesinlikle açılmaz...
Sakın bunu yapmayın.
Dizleriniz depoya yapışık bir halde, temiz bir kontra verin ve virajı dönün.
Açılıyormusunuz?
Basın içerideki elciğe bir miktar daha.
Ayaklarınızı oynatmadan ve vücudunuz motosikletle bütünleşmiş bir halde tabii.
İkinci konu şu.
Sarkma tekniği,bir pist tekniğidir.
Şimdi sakın olaki yolda denemeyin diyeceğim ama saçma olacak.
Deneyecek yer mi var?:)
Nasılsa arkadaşlar yapmaya çalışacaklar.
O zaman dikkat edilmesi gereken en önemli hususu söyleyelim.
Asfaltın düzgün ve temiz olduğu yerler bulun.
Ya da temizleyin.
Şimdi dönelim birinci noktaya.
Virajda ayak açılmaz dedik.
Buraya bin tane resim asarsınız biliyorum.
Zaten bol miktarda, ayağı açık viraj alan adam resmi mevcut.
Zahmet etmeyin.
:)
O resimde gördükleriniz, SARKMA tekniği uygulayan insanlar.
Normal motosiklet kullanıcısı virajları sarkarak almaz.
Dikkat edin.
Yolda motosiklet kullanmakla pistte kullanmak arasında dağlar kadar fark var.
Önemli olan, virajlara; o virajı sıkıntısız geçebileceğiniz hız ve viteste girip(tabii ki doğru noktada ve doğru çizgide), aynı şekilde, sorunsuzca çıkabilmektir.
Yalnızca Enduro-cross tipi motosikletlerde dönüş için ayağın yönlendirmesine ihtiyaç duyulabilir.
SüperSport motosikletler, virajlar için yaratılmıştır.:)
Yani böyle bir ihtiyaç yoktur.
Yapıştırın dizleri tanka.
Virajın keyfini çıkarın.
Yarışmak isteyen arkadaşlar ise bir adım daha ileri gidip,sarkma tekniği için ders alsınlar.
Oradan buradan okumayla öğrenilecek şey değil.
Çünkü mesele sadece sarkmak değil.
Referans noktaları belirleme yeteneği geliştirmek,farklı noktaları kullanmak,viraj çıkış noktasını daha geniş açılı düşünebilmek gibi yetenekler geliştirmenize yarayacak bir ders almış olursunuz ve bu, fazladan bir artınız var demektir.
Yoksa, düşerken mutlaka diziniz yere sürtüyor.:P
Tabii burnunuz da!!!!!:pale:
@coq
Yarışmak isteyen arkadaşlar ise bir adım daha ileri gidip,sarkma tekniği için ders alsınlar. Oradan buradan okumayla öğrenilecek şey değil. Çünkü mesele sadece sarkmak değil. Referans noktaları belirleme yeteneği geliştirmek,farklı noktaları kullanmak,viraj çıkış noktasını daha geniş açılı düşünebilmek gibi yetenekler geliştirmenize yarayacak bir ders almış olursunuz ve bu, fazladan bir artınız var demektir.
Sarkma tekniğine gelene kadar bir ton şey var öğrenilmesi gereken. Pozisyon olayı çok çok sonra geliyor. Yarışta veya viraja girerken 5 şey önemlidir :
1. Sürat (Speed)
2. Çekiş, sürtünme (Traction)
3. Konum (Location)
4. Zamanlama (Timing)
5. Yatış Açısı (Lean Angle)
Bunlara ek olarak da "Vücut pozisyonu" ve "kontrol" gelir. Dikkat ederseniz pozisyon 5 madde içerisinde bile yer almıyor, ek olarak uyguluyorsunuz. O yüzden pozisyona gelene kadar yukarıdaki 5 maddeyi çözmüş olmanız gerekiyor.
http://img183.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-16676/loc577/06894_plan_122_577lo.jpg
Senin de dediğin gibi Supersport makinalar için kullanılan teknikler ancak pistte uygulanabiliyor, ben caddede de hızlı kullanıyorum ama yarışta kullandığım tekniklerin çok azını caddeye uygulayabiliyorum. Pist ile cadde arasındaki en önemli fark asfalt cinsidir. Caddedeki asfalt pistteki özel asfalt gibi olmadığından yol tutuşu çok farklı oluyor. Motoru pistte alıştığınız şekilde caddede kullanmaya kalkarsanız büyük bir risk alırsınız. Pistte kullanılan teknikler sizin normal kullanımınızı da geliştiriyor. Ben California Superbike School eğitimlerinde bu işteki en önemli şeyin "bakış" olduğunu farkettim. Bakmayı öğrenmeden istediğiniz kadar teknik bilin hiçbir işe yaramıyor. Şimdi "bakış" da ne diyeceksiniz.. Bir yarışçının bakıp gördüğü şey ile caddede motor süren adamın bakıp gördüğü şey arasında tonlarla fark oluyor, tabi ki bu zamanla öğrenilen ve geliştirilen birşey. Yanlış hatırlamıyorsam eğitimde buna "Smooth Flow Of Information" deniyordu. Bu bahsettiğim konu tamamen beyninizi bu işe göre eğitmek, farklı şekilde çalışmasını öğretmek ile ilgili birşey. Konu hakkında daha detaylı bilgi edinmek isteyenler daha önce bahsettiğim kitapları okumalılar.
vedat kaya
31 Aralık 2008, 12:10
Merhaba ben uzun süredir bu siteye üyeyim...
Ama nadiren mesaj yazarım...
Görünen oki kendini yetiştirmiş cok arkadaş var...
o zaman yazın bir kurs ayarlayın bizlere ögretmen olun eksigi olanlar tamamlasın böyle okumakla olmaz bana göre yanlış anlamalar yüzünden insanlar zarar görebilir...
uygun bir ücret bitcok kisiyi cekecektir..
Böylelikle yurtdısına cıkmak zorunka kalmayız...:)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO