Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
Sen servise bayil , seninkinden kalip cikarir satariz :P
Mümkündür, nasılsa boyatçam siyaha, kalıp alınmasının bir sakıncası olmaz, uyuz oluyorum şu karbon muhabbetine.:pr:
Az önce Mustafa'yla(magma) tartıştık, neymiş 200kmh hızla düşüp asfaltta süründüğünde hiç bir yere çarpmasan ve hiç birşey sana çarpmasa dahi hayatta kalmak imkansıza yakınmış, tulumun pek bir faydası olmazmış.
Bense ciddi oranda koruyacağını düşünmekteyim.
Ortalama 150kmh ve üstü hızlarda düşen ve/veya düşenleri gören tanıyan arkadaşların nacizane tecrübelerine ihtiyacım var, yoksa yiyecez birbirimizi.:cherry:
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 03:38
Az önce Mustafa'yla(magma) tartıştık, neymiş 200kmh hızla düşüp asfaltta süründüğünde hiç bir yere çarpmasan ve hiç birşey sana çarpmasa dahi hayatta kalmak imkansıza yakınmış, tulumun pek bir faydası olmazmış.
Bense ciddi oranda koruyacağını düşünmekteyim.
Ortalama 150kmh ve üstü hızlarda düşen ve/veya düşenleri gören tanıyan arkadaşların nacizane tecrübelerine ihtiyacım var, yoksa yiyecez birbirimizi.:cherry:
tanıyorum abi sanırım hiç bisey olmuyo:P
tanıyorum abi sanırım hiç bisey olmuyo:P
Bizim mustafa tulum anca böyle kendi klibini çekmeye yarar zannediyor işte;
OprY0io68Pw
morrigan
29 Eylül 2008, 03:46
+ 16 ::pokey::::blusssh:
cem_ali
29 Eylül 2008, 03:47
tulum korimicak olsa yarışlarda nasıl oluyorda adam 10 dk sürüklendikten sonra ayağa kalkıyor....
bence bu karşı tarafı çürütücek en basit örnek:silent:
tulum korimicak olsa yarışlarda nasıl oluyorda adam 10 dk sürüklendikten sonra ayağa kalkıyor....
bence bu karşı tarafı çürütücek en basit örnek:silent:
Söylüyorum ama Mustafa diyorki pistin asfaltı farklıymış, ayrıca pistten çıkıp kum havuzuna gidiyormuş, otobanda kum havuzu yokmuş felan felan.
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 03:50
Söylüyorum ama Mustafa diyorki pistin asfaltı farklıymış, ayrıca pistten çıkıp kum havuzuna gidiyormuş, otobanda kum havuzu yokmuş felan felan.
bugun bu kaza olayını konusyoduk bizde bzmkilerden biri 170le patlıo motor bariyere buda arkadan motora saplanıo suruklendikten snr ve kalkıp baska motorla yola devam sanırım sadece ustunde deri mont varmıs:cherry:
180 le tekerde kafama geçti motor, bilen bilir..
motoru bostancı denizotobüsü iskelesinin içinden aldılar.. 8000 ytl sırf iskeleye zare vermişim, motoru anlatmaya gerek yok:P
ben sürüklenip bariyerlerin arasına girmiişim..
üzerimde nolan kask, spool deri mont, bellik ve alpinestars mafsallı çizme vardı, bayaa parçalandılar bende ise sadece küçük 2-3 sıyrık..
bide bilincim gitti 3 saat kadar.. saçmalamışımi, sağa sola salça olmuşum, sarhoş zannetmişler, alkol muayenesi yapmak istememişler yaptırmamışım falan:) köşe kapmaca oynamışım polislerle, hiçbirini hatırlamıyorum..
tabi kazadan soora bikaçgün kas ezilme ağrısı ve belimde sızlama çektim..
en azından küçük yara izleri dışında hiçbir sakatlığım olmadı..
o süratlerde full koruma patlarsan, düşmesinide az çokk aklında tasarlıyabiliysan biyere çarpmayıp üstünden birigeçmezse muhtemelen kalkıp yürürsün..
maGma
29 Eylül 2008, 03:52
tulum korimicak olsa yarışlarda nasıl oluyorda adam 10 dk sürüklendikten sonra ayağa kalkıyor....
bence bu karşı tarafı çürütücek en basit örnek:silent:
yarışlarda 200km hızla düşüpte durana kadar asfaltta sürüklenmek diye birşey imkansıza yakındır ya yoldan çıkarsınız yada çakıl veya kum havuzunda son bulur durma maceranız.
soruyu doğru algılamak gerekir.:farao:
bugun bu kaza olayını konusyoduk bizde bzmkilerden biri 170le patlıo motor bariyere buda arkadan motora saplanıo suruklendikten snr ve kalkıp baska motorla yola devam sanırım sadece ustunde deri mont varmıs:cherry:
Herşey güzelde kalkınca başka motoru nereden buluyor?
Muharrem bu film vizyona hangi cuma giriyo:P
Hikaye iyiydide kalktıktan sonrası masal oldu.:cherry:
yarışlarda 200km hızla düşüpte durana kadar asfaltta sürüklenmek diye birşey imkansıza yakındır ya yoldan çıkarsınız yada çakıl veya kum havuzunda son bulur durma maceranız.
soruyu doğru algılamak gerekir.:farao:
Mustafacım neden imkansızdır?
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 03:55
Herşey güzelde kalkınca başka motoru nereden buluyor?
Muharrem bu film vizyona hangi cuma giriyo:P
Hikaye iyiydide kalktıktan sonrası masal oldu.:cherry:
sanırım 78tane motor varmıs gezide:)
arkadasının motorunu alms geri donmek için caarıyım kendi anlatsın istersen:cat:
Herşey güzelde kalkınca başka motoru nereden buluyor?
Muharrem bu film vizyona hangi cuma giriyo:P
Hikaye iyiydide kalktıktan sonrası masal oldu.:cherry:
bi motorklübünün gezisinde
du mert gelio şindi :cherry:
180 le tekerde kafama geçti motor, bilen bilir..
motoru bostancı denizotobüsü iskelesinin içinden aldılar.. 8000 ytl sırf iskeleye zare vermişim, motoru anlatmaya gerek yok:P
ben sürüklenip bariyerlerin arasına girmiişim..
üzerimde nolan kask, spool deri mont, bellik ve alpinestars mafsallı çizme vardı, bayaa parçalandılar bende ise sadece küçük 2-3 sıyrık..
bide bilincim gitti 3 saat kadar.. saçmalamışımi, sağa sola salça olmuşum, sarhoş zannetmişler, alkol muayenesi yapmak istememişler yaptırmamışım falan:) köşe kapmaca oynamışım polislerle, hiçbirini hatırlamıyorum..
tabi kazadan soora bikaçgün kas ezilme ağrısı ve belimde sızlama çektim..
en azından küçük yara izleri dışında hiçbir sakatlığım olmadı..
o süratlerde full koruma patlarsan, düşmesinide az çokk aklında tasarlıyabiliysan biyere çarpmayıp üstünden birigeçmezse muhtemelen kalkıp yürürsün..
Abi ne güzel uçmuşsun bende tekeri en güzel ben yaparım sanıyodum:P, ben mercedes'e en fazla 1.5 milyarlık hasar açabildim, tebrik ederim.:rendeer:
Ancak Mustafa halen ikna olmuş değil, tulumla patlayan örnek bir arkadaşımız olsa keşke.
sanırım 78tane motor varmıs gezide:)
arkadasının motorunu alms geri donmek için caarıyım kendi anlatsın istersen:cat:
Farketmez abi mustafa ikna olmayacak, tulumla patladım ayana yatsa baştan olurduda inat etti tulumsuz kabul etmiyor.:pr:
yarışlarda 200km hızla düşüpte durana kadar asfaltta sürüklenmek diye birşey imkansıza yakındır ya yoldan çıkarsınız yada çakıl veya kum havuzunda son bulur durma maceranız.
soruyu doğru algılamak gerekir.:farao:
istburak..
120 ile giderken yandaki arabay patladı, hemen arkasındaki minibüsün altına girip sürüklenti.. fsm köprüsünün asfaltı..
sadece bi tişörtle..
motordan azda olsa anlayan herkesin kanısı aynı.. sadece bi mont..
şu an hastanede deri nakli olmak yerine, burda geyik yapıyo olcaktı..
çünkü vicudundaki tek şey sürtünme yanığı..
ehe noldu biri benimi çağırdı :D
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 04:02
Farketmez abi mustafa ikna olmayacak, tulumla patladım ayana yatsa baştan olurduda inat etti tulumsuz kabul etmiyor.:pr:
montla ölmeyen adam tulumla ölüyosa bn bsy demem artık:P
maGma
29 Eylül 2008, 04:02
inat etmiyorum sadece diyorum ki 200km/saat hızla durana kadar sadece asfaltda sürüklenmiş ve tam koruma ( tulum+bot+kask+eldiven) ile bir kişi çıksın öğrenelim neler oluyor tabii ki buraya yazabilecek durumda ise.:P
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 04:04
inat etmiyorum sadece diyorum ki 200km/saat hızla durana kadar sadece asfaltda sürüklenmiş ve tam koruma ( tulum+bot+kask+eldiven) ile bir kişi çıksın öğrenelim neler oluyor tabii ki buraya yazabilecek durumda ise.:P
kalkıp yurur sadece abi yapma gözünü seviyim:bounce:
Aslında bize montla ölmüş ama tulumla ölmemiş bir arkadaş lazım.
Şimdi iki fare yakalayıp birini montla birini tulumla patlatıcan farkı göstercen de bu Mustafanın bilime de saygısı yok, bunca insan tulumu kalçaları güzel gözüksün diye giyiyor yoksa tamamen gereksiz.:pr:
ya tmm hasta oldum gece gece hee:P
suomy de indirim varmış korlas ruhat u arayalım açsın dükkanı, alalım bi tulumda ben bi patliim bakalım noolcak :P
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 04:07
ya tmm hasta oldum gece gece hee:P
suomy de indirim varmış korlas ruhat u arayalım açsın dükkanı, alalım bi tulumda ben bi patliim bakalım noolcak :P
bende bunu yazcaktım ekipmanları hazırlayın ben cıkıp patlıyım bos bi yolda rahatlayalım yaa:P
ya tmm hasta oldum gece gece hee:P
suomy de indirim varmış korlas ruhat u arayalım açsın dükkanı, alalım bi tulumda ben bi patliim bakalım noolcak :P
Abi zahmet olmasın:cherry:
matrixkamil
29 Eylül 2008, 04:08
http://www.youtube.com/watch?v=QfKsPqvwG-U&feature=related
http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/9456450ea0c005acdbea5514c1bbbedabf6f8b21802de497d2 f3666e21db07b1a8329a27d0cdb94215fed622bda768720716 c2c1936d482d20420
dedigin bu videoda var umarım işe yarar:)
buda bi başka tulumla düşme
http://www.youtube.com/watch?v=aQUX2pSzDZg&feature=related
http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/9456450ea0c005acdbea5514c1bbbedabf6f8b21802de497d2 f3666e21eb30af83509b02ddcece7015fed622bda768720716 c2c1936d482d20420
cem_ali
29 Eylül 2008, 04:09
Aslında bize montla ölmüş ama tulumla ölmemiş bir arkadaş lazım.
Şimdi iki fare yakalayıp birini montla birini tulumla patlatıcan farkı göstercen de bu Mustafanın bilime de saygısı yok, bunca insan tulumu kalçaları güzel gözüksün diye giyiyor yoksa tamamen gereksiz.:pr:
fare ölmeyebilir ama insan ölür diye bi cvp almayalım sonra:P
http://www.youtube.com/watch?v=QfKsPqvwG-U&feature=related
http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/9456450ea0c005acdbea5514c1bbbedabf6f8b21802de497d2 f3666e21db07b1a8329a27d0cdb94215fed622bda768720716 c2c1936d482d20420
dedigin bu videoda var umarım işe yarar:)
buda bi başka tulumla düşme
http://www.youtube.com/watch?v=aQUX2pSzDZg&feature=related
http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/9456450ea0c005acdbea5514c1bbbedabf6f8b21802de497d2 f3666e21eb30af83509b02ddcece7015fed622bda768720716 c2c1936d482d20420
Süper bir örnek, çok teşekkürler.
(gerçek ghost rider da böyle bodozlama patlıyosa ooo yandık, çakma olmasın bu?)
fare ölmeyebilir ama insan ölür diye bi cvp almayalım sonra:P
Kesin alırız çünkü videolarada 140 bu 200 değil diye itiraz ediyor.
(msn'de kavga ediyoruzda)
inat etmiyorum sadece diyorum ki 200km/saat hızla durana kadar sadece asfaltda sürüklenmiş ve tam koruma ( tulum+bot+kask+eldiven) ile bir kişi çıksın öğrenelim neler oluyor tabii ki buraya yazabilecek durumda ise.:P
Direkt tecrübe konuşsun ozaman burdayım bakın yaşııyorum ama arada 30 km sürat var tabiki :)
kartepeye çıkarken 170 km süratle girmiş olduğum güzel viraja sonu çok keskin olması sebebiyle drekt patladıım aslında makına altımdan çıktı firenin etkisi ile makıne bariyere ben makınaya :P
Makınenin altına ayğım sıkıştı 3 kişi beni 13 kişide motsikletimi çıkardı :cherry:
üstümde deri montum vardı eldivenim altımda se kot pantol montun üstünde yan sürünmüşüm çok şükür bende bişi yoktu normal bi şekilde ayağa kalktım sadece ayağımda ufak bi ağrı :)
Yani düşüş pozisyonu önemli sanırım
Yanı sıra 3 gün sonra kabrii ziyaret edeceğimiz necdet abimiz takriben 70km gibi bir süratle kaza yaptı üzerinde en iyisinden tulum ve kask vardı, ama yetmedi kaybettik Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
yani darbeyi nerden aldığımız çok önemli şimdi gülerek anlatıyoruz ama esasında hafife alınmayacak şeyler bunlar
2 yaşanmış örnek verdim umarım faydalı olmuştur :)
Aye kardeşim o gün geziye gitmiştik başka bir site gurubu ile 70 küsür motor :)
kazadan sonra yakın bi arkdaşaımın 600f motorunu alıp yoluma devam ettim arabaya binmedim yinede öle bi huyum var işta :P
matrixkamil
29 Eylül 2008, 04:16
Süper bir örnek, çok teşekkürler.
(gerçek ghost rider da böyle bodozlama patlıyosa ooo yandık, çakma olmasın bu?)
Kesin alırız çünkü videolarada 140 bu 200 değil diye itiraz ediyor.
(msn'de kavga ediyoruzda)
ghost rider cöm halidir belkide bu zamana gelesiye kadar kac makina pert etti :queen: :queen:
bende bunu yazcaktım ekipmanları hazırlayın ben cıkıp patlıyım bos bi yolda rahatlayalım yaa:P
tabi gençler varken bize düşmez dimi :P
Abi zahmet olmasın:cherry:
estağfurullah, bak gönüllü çıktı ben kahvemi yudumlamaya devam edim, sen çıkıp çeksene videosunu :mrgreen:
mhrrmkpnr
29 Eylül 2008, 04:20
tabi gençler varken bize düşmez dimi :P
estağfurullah, bak gönüllü çıktı ben kahvemi yudumlamaya devam edim, sen çıkıp çeksene videosunu :mrgreen:
mototalda beyaz clover tulum var onu istiyorum shark rsr2 kask alpinstar smx plus cizme ve alpinestar gp1 eldiven motor farkketmez 200yapsn ytr:P
Tulumlu bir örnek, sapasağlam;
QLq0p5tnlnY
Bunun tulumu varmı bilmem ama 9 canlı, en az 150 ile vurduğu garanti, hiç birşey olmamış gibi ayağa kalktığı yetmiyor birde ilk gördüğü insanı dövmeye çalışıyor;
M7LkjFhIIl0
Böyle patlıycan arkasından ilk bizim mustafayı görecen.:P
morrigan
29 Eylül 2008, 04:48
İkinci videoda adam kalkıp siyah arabanın sürücüsünü mü dönüyor?:silent:
Bu arada öyle bir bahsetmişsiniz ki tulumdan sanki tulumunu hiç çıkartmayan sonsuza kadar yaşayacakmış gibi..
Cadence
29 Eylül 2008, 15:04
Neler olmuş yahu :cyclopsan
Hakki
30 Eylül 2008, 04:15
ben tulumla tulumun üstündeki aynı bölgeye 2 defa olmak üzere 100km/h süratle düştüm.
100+100=200 kabul olur mu? ::deliir::
hurafe bunlar arkadaşlar inanmayın:P:mrgreen: düşen düşer patlayan patlar kalan sağlar bizimdir
http://www.metacafe.com/watch/1807714//
buda bnm viraj videom :cherry::rendeer::rendeer:
Aynı tulumla geçen sene yarışta 1000RR ile 180 km/h süratle İzmit Körfez pistinde arka lastiğin kayıp tekrar tutması sonucu Highside oldum, havada ve asfaltta taklalar attım. Tuluma hiçbir şey olmadı, sol dirseğim çatladı, birkaç yerim morardı. Bu sene de yine aynı tulumla Bulgaristan'daki yarışta 600RR ile 200 km/h yakın bir sütatte viraj çıkışında ön tekerleğin dubaya değmesi nedeniyle yine havada taklalar atarak düştüm, tulumda yine ciddi bir şey yok, sağ dizimin menisküsünü yırttım. Tulum daha birçok yarış çıkartacak durumda.
Sonuç olarak yarış için üretilen tulumlar (belli kalitedeki olan Dainese, M-Tech, Alpinestars, Clover, v.s..) birer teknoloji harikasıdır ve hayat kurtarır. Sürtünmeye ve çok yüksek sıcaklığa dayanırlar. Burada en önemli şey nasıl düştüğünüzdür. Tulum sapasağlam kalsa da hayatınızı kaybetme şansınız her zaman vardır. Hatırlayınız, bundan 3 yarış önce İngiltere'de Dünya Supersport Şampiyonasında Craig Jones hayatını kaybetti ve tulumunda çizik yoktu.
ultraukala
07 Ekim 2008, 00:31
Sürüklenmeli kazalarda tek ihtiyacınız olan sürtünmeye dayanıklı olan ekipman bunu da en iyi deri tulumlar gerçekleştirir...Yaptığım kaza da 120 ile motoru yatırdım ve hiç bir yere çarpmadan sürüklendim.Üzerimde deri tulum olsaydı sadece kask yerine :) hiç bir şey olmayacaktı eminim...Kaza durumu oluş şekli çok önemli...Hiç bir tarafım kırılmadı çatlamadı ama 2hafta boyunca yürüyemedim asfalt rendesi yüzünden....Ama o hızda bir arabaya çarpsaydım asfalt rendeleri yerine kırıklarım olacaktı...Yane full koruma olsaydımdan ayaktan bileğe kadar onlar sürtünmeye karşı görev üstlenecekler idi kırılmaya deil...
hurafe bunlar arkadaşlar inanmayın:P:mrgreen: düşen düşer patlayan patlar kalan sağlar bizimdir
http://www.metacafe.com/watch/1807714//
buda bnm viraj videom :cherry::rendeer::rendeer:
olm bende kıvılcım atan sliderlar görücem sandım hee :P
olm bende kıvılcım atan sliderlar görücem sandım hee :P
puhaha :mrgreen: bt-014 vasat ötesi arka teker silik olmuş lastiklerle bukadar:P
geçen pazar 270 gibi hızlara çıktım lastik parçalandı ipleri çıktı lastiği yaksam gam yemiycem ömrünü tamamladı şimdi metzeler m3 aldım 725 gayme ön arka köyden indim şehire oldum resmen tabiri cayizse :) :rendeer::rendeer:
puhaha :mrgreen: bt-014 vasat ötesi arka teker silik olmuş lastiklerle bukadar:P
geçen pazar 270 gibi hızlara çıktım lastik parçalandı ipleri çıktı lastiği yaksam gam yemiycem ömrünü tamamladı şimdi metzeler m3 aldım 725 gayme ön arka köyden indim şehire oldum resmen tabiri cayizse :) :rendeer::rendeer:
Abi boşver başka başlıktada Boy bana kitledi, bu profesyonellerin ufak tefek kaprislerini sindirecen yapacak bişi yok.:P
GorkeM
07 Ekim 2008, 18:50
Konunun uzerinden zaman gecmis ama ben de fikrimi belirteyim.
Mustafa abinin bahsettigi (magma) soruya tam olarak cevap hickimseden gelememis.
Soru su aslinda, 200 km ile giderken dustugunuzde , hicbiryere carpmadan durana kadar suruklenirseniz ne olur.
Cevaplar daha cok "200 km ile dusen tulumlu birisi olur mu?" sorusuna gelmis.
Bu soru ornek gosterilerek degil daha cok mantik yurutulerek cevaplanir.
Cunku cevremizde durana kadar suruklenmis biri yoktur sanirim. Illa biryere carpmistir.
Ben fikrimi belirteyim. Tulum surtunmeden dolayi inanilmaz bir isi ortaya cikartacaktir ve yariscinin derisini onemli olcude yakacaktir. Bir zamandan sonra tulum da parcalanmaya baslayabilir. Fakat bu yarisciyi ciddi yaniklardan hastanelik etse de , oldurmeyecektir.
Ayni bicimde tekstil montla dusen birinin montu cok kisa surede parcalanacaktir. Ve derisi asfaltta kalacaktir. Bunun sonucu asiri doku ve kan kaybindan olumdur.
http://img133.imageshack.us/img133/3841/batrp2.jpg
Bathu videoda viraja yatmamissin. Motor viraja yatmis sen ayaktasin :mrgreen:
Motorun bu acisiyla diz verebilsen degil dizini dirsegini surtersin :cherry:
tigermbz
07 Ekim 2008, 20:37
görünen o ki tulumlar ciddi kazalarda bile sağlam kalıyor.
fakat içerisindekiler o kadar sağlam kalamıyor :)
puhaha :mrgreen: bt-014 vasat ötesi arka teker silik olmuş lastiklerle bukadar:P
geçen pazar 270 gibi hızlara çıktım lastik parçalandı ipleri çıktı lastiği yaksam gam yemiycem ömrünü tamamladı şimdi metzeler m3 aldım 725 gayme ön arka köyden indim şehire oldum resmen tabiri cayizse :) :rendeer::rendeer:
hadi len, lastik ten ip çımkaz tel çıkar, bak bu lastikle 1000 km gazladım ben:mrgreen:
tmm çok ii yatmıyodu ama teller yere sağlam basıyodu:P
bu arada biri metzeller m3 mü dedi:cherry:
http://img219.imageshack.us/my.php?image=spa0152xy4.jpg
dreamdark
08 Ekim 2008, 00:10
200 değil ama, 120km. ile düştüm ve hiç bir yere çarpmadan, durana kadar sürüklendim. Üstimde deri mont kask ve eldiven vardı. Şans eseri hiç bir koruma olmayan bacaklarıma morluklar harici ciddi bir darbe almadım. Kaza sonrası, o süratle ilk darbe aldığım ve üzerine düştüğüm sağ omzumdaki yumuşak doku ezilmesi haricinde ciddi bir yaralanmam olmadı. Üzerimdeki deri montun asfalta temas eden yerleri sürtünmeden aşınmıştı; onun haricinde pek bir hasar yoktu. Belki de süratimin çok fazla olmamasından ya da daha çok yuvarlanmaktan dolayı, ben sürtünmeden kaynaklanan aşırı bir ısınma yaşamadım. Ama şunu biliyorumki, üzerimde o mont olmasaydı haşat olmuştum kesin. Özellikle deri montun yeri başka.
Merhaba arkadaşlar.
Bir ara iyice geyiğe sarınca bu başlığa bakmamaya başladım.
Son konu önemli görünüyor, bu nedenle birşeyler yazma gereği duydum.
Tulum ya da diğer korumalarınızın aslında birer teknik belgesi vardır.
Bu belgede kaç santigrada kadar sizi izole edeceği de yazar.
Satın alırken bu detaya dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Kasklarda da diğer ekipmanlarda da tüm testler en kötü ihtimal göz önüne alınarak yapılıyor.
Bu nedenle aldığınız ekipman standartlara uygun ise muhtemelen canınızı koruyacaktır.
Çünkü testler de göz önüne alınan en kötü ihtimal oluşmuş bir kazaya bu güne kadar rastlanmamış.
"İyi de coq, sen böyle yazıyorsun ama kask taktığı halde ölen bir sürü motosikletçi tanıyorum."
diye soracaksınız tabii.
Kazın ayağı öyle değil arkadaşlar.
Yapılan araştırmalar, kaskın sizi koruyamayacağı kadar büyük bir kaza yaptığınızda meselenin sadece kafanızın korunmasıyla ilgili olmadığını gösteriyor.
Yani kask kafanızı koruyor olsa bile, vücudunuzun diğer bölümünde ölümünüze neden olabilecek başka yaralanmalar söz konusu.
Bilim adamları bunları da sınıflandırmış.
Fakat çok eskiden öğrendiğim bir bilgi olduğundan ve elimde döküman olmadığından şu an paylaşmam mümkün değil.
Fakat bildiğim iyi bir şey var.
Şu ana kadar gerçekleşen kazalarda, kafasında kask olan ve buna rağmen ölen hiç kimse sadece bu nedenle ölmemiş.
Yani kafasında standart kask olan hiç bir sürücü sadece kafasına gelen darbeden dolayı ölmemiş.
İlginç değilmi?
Kafasında kask olduğu halde ölen sürücülerin hepsinin vücudunda ölümcül hasar meydana gelmiş.
İşkembeden yazdığımı düşünen arkadaşlarım bir zahmet Hurt raporunu okusunlar.
Haklı olduğumu göreceksiniz.
Tabii extrem kazalar var.
örneğin geçen yıl rahmetli Ömer Uzma'nın başına gelenler gibi.
Veya kaskını düzgün bağlamamış ya da kaskı kafasına uymayanların başına gelenler gibi.
Bunların dışında, eğer bir kaza yaparsanız ve vücudunuzun geri kalan kısmına hiç bir şey olmamış bir kazaysa bu, KASK hayatınızı hemen hemen yüzde yüz kurtarıyor.
Fakat ölmek istemiyorsanız, vücudunuzun kritik bölgelerini de korumanız gerekiyor.
Bu nedenle, özellikle sportif motosiklet kullanan arkadaşların, en azından yeterli koruma ekipmanına sahip mont giymelerini şiddetle öneriyorum.
Böylelikle olası sağlam bir kazada sadece ayaklarınızı kaybederek kurtulmanız mümkün.
Ha ayaklarım bana lazım diyorsanız,
onun da bir çaresi var.....:wiinkk:
Ha asıl sorunun cevabını merak ediyorsanız,
230 küsür km hızla düştüm.
Hala düşünebiliyor ve sağda solda ukalalık taslayabiliyorum.:P
Fakat ben düştüğüm de pistteydim.
Ama Körfez pistinde değil....:bounce:
Gördüğünüz gibi ölmedim.
:silent:
Ulem belki de öldüm.:cyclopsan
Bu durumda sizde çoktan ölmüş oluyorsunuz.
Yani öbür tarafta salakça yazışıyoruz.
Tüh keşke alıştıra alıştıra söyleseydim size...:)
Abi boşver başka başlıktada Boy bana kitledi, bu profesyonellerin ufak tefek kaprislerini sindirecen yapacak bişi yok.:P
:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
Konunun uzerinden zaman gecmis ama ben de fikrimi belirteyim.
Mustafa abinin bahsettigi (magma) soruya tam olarak cevap hickimseden gelememis.
Soru su aslinda, 200 km ile giderken dustugunuzde , hicbiryere carpmadan durana kadar suruklenirseniz ne olur.
Cevaplar daha cok "200 km ile dusen tulumlu birisi olur mu?" sorusuna gelmis.
Bu soru ornek gosterilerek degil daha cok mantik yurutulerek cevaplanir.
Cunku cevremizde durana kadar suruklenmis biri yoktur sanirim. Illa biryere carpmistir.
Ben fikrimi belirteyim. Tulum surtunmeden dolayi inanilmaz bir isi ortaya cikartacaktir ve yariscinin derisini onemli olcude yakacaktir. Bir zamandan sonra tulum da parcalanmaya baslayabilir. Fakat bu yarisciyi ciddi yaniklardan hastanelik etse de , oldurmeyecektir.
Ayni bicimde tekstil montla dusen birinin montu cok kisa surede parcalanacaktir. Ve derisi asfaltta kalacaktir. Bunun sonucu asiri doku ve kan kaybindan olumdur.
http://img133.imageshack.us/img133/3841/batrp2.jpg
Bathu videoda viraja yatmamissin. Motor viraja yatmis sen ayaktasin :mrgreen:
Motorun bu acisiyla diz verebilsen degil dizini dirsegini surtersin :cherry:
görkemcim kot pantolonla dizimi deydirmem ama denemek isteyen olursa bedava denesin:mrgreen::rendeer:
bu video part-2 olan bide 1 var onda sarktım bunda sarkmadım 2 çeşit olsun diye dizimide açtım ama deydirmedim kot pantolonuma acıdım :P
kontra kullanarak motoru yatırmak kadar zevkli bişey yok virajlarda dizimi çıkarsam da çıkarmasam sarksam da lastikler sıfırlanıyor :wiinkk:
fotoğraf için saol avatar yapim :rendeer: virajın başı bu ortalarda birazdaha yatıyorum.
hadi len, lastik ten ip çımkaz tel çıkar, bak bu lastikle 1000 km gazladım ben:mrgreen:
tmm çok ii yatmıyodu ama teller yere sağlam basıyodu:P
bu arada biri metzeller m3 mü dedi:cherry:
http://img219.imageshack.us/my.php?image=spa0152xy4.jpg
yürü git kurufasulye ortacı lastiğin yanakları duruyor viraj özürlü seni:queen: benle iddaya giriyormusun BT-014 lastiğimde tel yok ip var. ipin bir altında tel varsa bilemem adresini ver lastiği yollayım sana gökanım.. senin o m3 lerde tel bariz görünüyor metal renk hemde. bende de ip görünüyor beyaz dan hemide lastiğin fotosunu eklerim istersen:rendeer::rendeer:
@GorkeM
Mustafa abinin bahsettigi (magma) soruya tam olarak cevap hickimseden gelememis.
Bakıyorum artık bizi de kaale almıyorsun :silent: Çünkü hem 200 km/h süratlerde düştüm hem de düştüğümde üzerimde tulum vardı.
Bu soru ornek gosterilerek degil daha cok mantik yurutulerek cevaplanir. Cunku cevremizde durana kadar suruklenmis biri yoktur sanirim. Illa biryere carpmistir.
Kazaları mantık ile açıklayamazsın. Her kaza kendine özeldir. O yüzden de en doğru şekilde örnek gösterilerek cevaplanır. Biri sürüklenir hiçbir şey olmaz, biri sürüklenir her tarafı parçalanır. Bu tamamen nasıl düştüğünüze, nereye düştüğünüze ve hatta üzerinizdeki ekipmanın markasına bile göre değişir. O yüzden Görkem'cim mantık yürütmekten önce bunu yaşamış kişilerin düşüncelerini dinlemenizi öneririm.
Bu konu nerden açıldı ve neden açıldı onu da anlamadım. Yarış için üretilen tulumlar tabi ki de motosiklet üzerinde en yüksek güvenliğe sahip malzemeler. Eğer öyle olmasaydı MotoGP, Superbike, Supersport gibi motosiklet yarışlarında tulum yerine başka bir malzeme kullanılırdı. Burada esas dikkat edilmesi gereken konu SS makinaları kullanan kişilerin bırakın tulum kullanmayı deri ceket bile kullanmamalarıdır. Motosiklet ekipmanının en dayanıklısı ve koruyucu olanı deriden yapılmış olanlarıdır. Tekstil montlar yerle temas ettiğiniz anca paramparça olur. Aramızda bu dediğimi bizzat yaşayan arkadaşlar var. Aslına bakarsanız eğer SS makinaya biniyorsanız ve gazlamaktan zevk alıyorsanız deri tulum giymeniz şart. Haa deri tulum giydim bana birşey olmaz da demeyin dediğim gibi kazayı nasıl yaptığınızla ilgili olarak hayatınızı kaybetmeniz çok büyük bir olasılık olabilir. Pistte bile tulum ile düşüp ölen olduktan sonra trafikte ölme ihtimaliniz çok daha büyüktür.
we sonunda üye olucak güzel bi motor sitesi buldum...herkese ii akşamlar arkadaşlar...bende aranıza yeni katıldım.umarım memnun oluruzz...:)
herkese ii akşamlar...ii sohbetler arkadaşlar...
daagli
10 Ekim 2008, 12:09
slm arkadaşlar bnde aranıza yeni katıldım umarım en yakın zamanda tanışıp kaynaşırıs:D
anakha_turk
13 Ekim 2008, 15:01
Selamlar Yamaha YZF R6 ile aranızdayım... Herkese kazasız sürüşler...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO