PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93

edy
27 Haziran 2007, 10:29
Yakın zamanlarda 2008 model CBR1000RR tanıtılmaya başlanacakmış. bir siteden okuduğuma göre biraz daha kilo vermiş bir şekilde karşımıza çıkacakmış( 2007 cbr600rr'da olduğu gibi ) . 2008 modellerinde daha fazla teknoloji kullanılacağı konuşuluyormuş gelecekte rakipleriyle başedebilmek için. 2007 model gsxr1000'lerde olan yeni teknolojinin( 3 ayrı güç seçebilme özelliği) 2008 model cbr1000rr'da da kullanılacağı söyleniyor. bakalım yeni 1000rr nasıl olacak

boy
27 Haziran 2007, 10:59
2008 1000RR'ı çok merak ediyorum. 600cc ye geçmek istesem de 1000cc'nin gücünden vazgeçmeyip yeni kasa alabilirim belki. Hele bir tanıtsınlar da, bakarız duruma...

Tanju
27 Haziran 2007, 11:17
ben 2008 1000RR ın resimlerini görmüştüm süper görünüyordu bende çok merakla bekliyorum

edy
27 Haziran 2007, 11:30
resimleri daha çıkmadı ki 1000rr'ın, photoshoplu resimlerdir onlar.

dinmeyen
27 Haziran 2007, 11:41
ben 2008 1000RR ın resimlerini görmüştüm süper görünüyordu bende çok merakla bekliyorum

link verebilir misin tanju, teşekkürler

edy
27 Haziran 2007, 11:46
bende böyle bir resim var ama photoshop olduğu her yerinden belli :)

http://img216.imageshack.us/img216/9379/2008cbr1000rrdl3.jpg
By edy15 (http://profile.imageshack.us/user/edy15) at 2007-06-27

Tanju
27 Haziran 2007, 12:02
FireStorm adında çıkıyor sanırım

http://aktemur.net/2007_Honda_VTR_Fr2.jpg

http://aktemur.net/2007_Honda_VTR_Fr.jpg

boy
27 Haziran 2007, 15:06
Arkadaşlar bu resimlere, özellikle de Raptors & Rockets sitesindeki resimlere kesinlikle inanmayın, çıkacak yeni modeller ile alakası olmayan resimler koyuyorlar. Photoshop ile abuk subuk modeller tasarlıyorlar. Mesela yukarıdaki FireStorm denen resme dikkatli bakarsanız 2006 model 1000RR üzerinde oynanmış bir resim olduğunu görürsünüz. Modeldeki değişim genelde tek bir yerde olmuyor, motorun her yerinde ufak tefek değişiklikler yapıyorlar. Mesela kafa grenajı ve far tasarımı kesinlikle değişecek. Oysa yukarıdaki resimde far tamamen eski kasa ile aynı. Yeni 600RR'daki gibi ortada ram-air girişi yapacaklar diye düşünüyorum. Yukarıdaki resimde sadece alt sakalda değişiklik yapılmış. Ayrıca 4 silindir bir makinadan sadece tek bir headers çıkıyor ki bu pek mantıklı değil. Onun dışında ben hiçbir yarış motorunda yukarıdaki resimdeki gibi bir alt sakal görmedim, tamamen aerodinamiğe ters.

Ben de bir resim buldum, eğer bunun gibiyse gerçekten güzel bir makina geliyor demektir :) Bu resimde daha gerçekçi değişimler var. Bakalım kimin koyduğu resme daha yakın bir motor yapacaklar :P

http://www.motociclismo.es/rcs/noticias/2007/06_Jun/1206-cbr1000-2008-01.jpg

Tanju
27 Haziran 2007, 15:43
@boy

sanki oresimde Motoru R6 ya benzetmişler gibi ama süper gerçektende inş. onun gibi olur :cherry:

patriote
27 Haziran 2007, 17:15
Boy;
astığın resimdeki motor, şu an MotoGp de kullandıkları motosiklete çok benziyor.
Yeni bir model değişikliğinde ben de böyle bir şey bekliyorum açıkçası.

Fakat 2007 modeller de gayet güzel...
Gördüğünüz üzere...:)

http://img177.imageshack.us/img177/989/firebladenoirgdfw4.jpg

boy
27 Haziran 2007, 17:33
@patriote

Boy;
astığın resimdeki motor, şu an MotoGp de kullandıkları motosiklete çok benziyor. Yeni bir model değişikliğinde ben de böyle bir şey bekliyorum açıkçası.
Fakat 2007 modeller de gayet güzel...
Gördüğünüz üzere...
Aşağıda benim motorun resmi var. Dikkat edersen siyah renk 2006 ve 2007 model arasında Honda stickerlerinin rengi dışında hiçbir fark yok. Ben de motorumu çok seviyorum ama bence iyileştirilmesi gereken şeyler var. Bunlardan en önemlisi de bence ağırlık...

http://www.sokmen.net/photos/fireblade/IMG_0824.jpg

onr.sual
27 Haziran 2007, 17:37
mehmet abi körfez de adamların motorları kuş gibi diye isyan ediyordun

GorkeM
28 Haziran 2007, 01:02
Başka bir Türk forumda Rc211'in 5 silindir olduğu gibi yeni 1000RR'ın da 5 silindir olacağı yönünde bir hurafe okudum... Acaba gerçeklik payı var mı sizce...

RC211V'in motoru
http://img187.imageshack.us/img187/4550/212vhk0.jpg

Bir de şu şekilde bir hurafe var...

News on the 2008 Honda cbr1000 RR is pretty thin right now - Rumors have a v4 engine in place of the in line 4 which will at the very least be a radical departure from tradition. If Honda goes to a V4 configuration it will be the first of the big 4 Japanese manufactures to go this way on the highly competitive 1 litre sports bike. It may give Honda a huge edge over the other competitiors and at the very least it will give them a distinct point of difference. The V4 may indeed be the futre of this class and it will be a brave move on Honda’s part if the new fireblade is in fact the first to make the switch.

Son olarak translator yardımıyla şu şekilde bir çeviri yaptım... Fakat bazı imla hataları var...
http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.motociclismo.es%2FNot icias%2Fhonda-cbr-1000-rr-2008-kw-ficha.jsp%3Fid%3D2270%26kw%3Dpeugeot&langpair=es%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Gökhan
28 Haziran 2007, 01:13
GorkeM nasıl yani şuan motogp'deki 800cc'lik motorlarda 5 silindir mi var:silent::cyclopsan

GorkeM
28 Haziran 2007, 01:26
Şu anki kullanılan 800cc motorların teknik özellikleri hakkında pek bir bilgim yok...
Fakat sana 2 yıl önce kullandıkları teknolojiyi söyleyebilirim...


Specifications for the 2005 MotoGP motorcycles

Ducati Desmosedici GP5
overall length · 2100mm
overall width · 750mm
overall height · 1180mm
wheelbase ·
road clearance ·
weight · 148kg
chassis · multi-tube adjustable steel trellis frame; aluminium swing-arm
suspension · Öhlins TT25 42mm forks front; Öhlins ST45 gas shock with linkage
brakes · Brembo: 320mm carbon discs front; 200mm steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Bridgestone
wheels · Marchesini: 16.5" front; 16.5" rear
engine type · liquid-cooled four-stroke
displacement · 989cc
cylinders · 90° V4
valve type · desmodromic DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · Magneti Marelli
maximum power · 230+ bhp at 16,500rpm
maximum speed · 330+ km/h

Harris WCM990
overall length · 2100mm
overall width · 720mm
overall height · 1100mm
wheelbase · 1475mm
road clearance ·
weight · 155kg
chassis · fabricated aluminium twin-beam frame
suspension · Öhlins 42mm forks front; Öhlins TT44 gas shock with linkage rear
brakes · Brembo: 320mm carbon discs front; PVM: 210mm steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Dunlop
wheels · PVM: 16.5" front; 16.5" rear
engine type · four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · inline 4
valve type · DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · Life Racing
maximum power · 200+ bhp
maximum speed ·

Honda RC211V
overall length · 2050mm
overall width · 645mm
overall height · 1140mm
wheelbase · 1440mm
road clearance · 130mm
weight · 148+ kg
chassis · fabricated aluminium twin-beam frame
suspension · Showa 47mm forks front; Showa gas shock with linkage rear
brakes · Brembo: 314mm carbon discs front; HRC: 255mm or 255mm steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Michelin
wheels · Enkei: 16.5" front; 16.5" rear
engine type · liquid-cooled four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · 75.5° V5
valve type · DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · HRC
maximum power · 240+ bhp
maximum speed ·

Kawasaki Ninja ZX-RR
overall length ·
overall width ·
overall height ·
wheelbase · 1420mm
road clearance ·
weight · 148kg
chassis · fabricated aluminium twin-beam frame
suspension · Öhlins TT25 42mm forks front; Öhlins TT44 gas shock with linkage rear
brakes · Brembo: 305mm carbon discs front; 220mm steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Bridgestone
wheels · JB Magtan: 16.5" front; 16.5" rear
engine type · four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · transverse inline 4
valve type · DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · Magneti Marelli
maximum power · 230+ bhp at 15,000rpm
maximum speed ·

Proton KR5
overall length ·
overall width ·
overall height ·
wheelbase ·
road clearance ·
weight · 148+ kg
chassis · machined and fabricated aluminium twin-beam frame
suspension · Öhlins forks front; Öhlins rear
brakes · Nissin: carbon discs front; steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Michelin
wheels · Marchesini
engine type KTM GP1 · four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · 75° V4
valve type · DOHC pneumatic four valve
carburation ·
transmission ·
ignition · EFI
maximum power · 240+ bhp
maximum speed ·
engine type KR V5 · liquid-cooled four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · 60° V5
valve type · DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · EFI
maximum power · 200+ bhp
maximum speed ·

Suzuki GSV-R XR-E3
overall length · 2600mm
overall width · 660mm
overall height · 1150mm
wheelbase · 1450mm
road clearance ·
weight · 148kg
chassis · fabricated aluminium twin-beam frame
suspension · Öhlins TT25 42mm forks front; Öhlins TT44 gas shock with linkage rear
brakes · Brembo: 305mm or 314mm carbon discs front; 200mm steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Bridgestone
wheels · JB Magtan: 16.5" front; 16.5" rear
engine type · water-cooled four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · 65° V4
valve type · DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · Mitsubishi
maximum power · 240+ bhp at 15,500rpm
maximum speed ·

Yamaha YZR-M1
overall length ·
overall width ·
overall height ·
wheelbase ·
road clearance ·
weight · 148kg
chassis · fabricated aluminium twin-beam frame
suspension · Öhlins TT25 42mm forks front; Öhlins TT440 gas shock with linkage rear
brakes · Brembo: 380mm carbon discs front; Yamaha: steel disc rear
fuel tank · 22 litres
tyres · Michelin
wheels · Marchesini: 16.5" front; 16.5" rear
engine type · liquid-cooled four-stroke
displacement · 990cc
cylinders · inline 4
valve type · DOHC four valve
carburation ·
transmission · six-speed constant mesh cassette-type gearbox; dry multi-plate slipper clutch
ignition · Magneti Marelli
maximum power · 220+ bhp
maximum speed · 320+ km/h



*Ben de araştırmalarımın yalancısıyım , doğrudur yanlıştır bilemem...

Gökhan
28 Haziran 2007, 01:33
hımm 800cc'lerde 5 silindir gibi düşündüm tmm.

bu arada servis ile ilgili sorunların vardı. çözebildin mi?

boy
28 Haziran 2007, 11:49
@GorkeM

Başka bir Türk forumda Rc211'in 5 silindir olduğu gibi yeni 1000RR'ın da 5 silindir olacağı yönünde bir hurafe okudum... Acaba gerçeklik payı var mı sizce...
Bence bu pek mümkün değil. Standart motorlar 2 ve 4 silindir oluyor. 5 silindir zaten standart dışı bir motordu ve sadece RC211V de vardı. 5 silindirin güç olarak çok fazla avantajı var. İnsanlar şu anki 1000cc motorları bile doğru düzgün kullanamıyorlarken, 5 silindirin performansını standart üretimde koymazlar.

@ELINT

GorkeM nasıl yani şuan motogp'deki 800cc'lik motorlarda 5 silindir mi var
Şu anda kullanılan MotoGP'lerin hepsi 4 silindir. Önceki modellerde de sadece Honda RC211V 5 silindirliydi. Bu yüzdendir ki en güçlü ve en hızlı motordu.

Shamyl
28 Haziran 2007, 12:31
Boy, Ducati'ler 2 silindir değil mi?

ErTech
28 Haziran 2007, 12:40
MotoGp'de hiçbir motor 2 silindirli değil...

Shrieker
28 Haziran 2007, 12:50
World superbike serisindeki Ducati'ler 2 silindir.Çünkü WSBK serisinde yarışan motorlar temelde yol için üretilenlerle aynı olmak zorunda.

boy
28 Haziran 2007, 15:32
@Shamyl

Boy, Ducati'ler 2 silindir değil mi?

MotoGP'de yarışan Ducati Desmosedici 4 silindirli...

http://www.metricbikes.com/02_8001.jpg

Superbike'ta yarışan Ducati 999R 2 silindirli...

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2005models/2005-Ducati-999R-USversion-small.jpg

edy
28 Haziran 2007, 15:34
DUCATİ GP7 Engine Tech Spec

ENGINE

Engine:Liquid-cooled, 90 degree V4 four-stroke
Timing system:Desmodromic DOHC
Valves:Four valves per cylinder
Capacity:799 cc
Maximum power:more than 200 HP
Maximum torque-
Top speed:In excess of 330 kph / 205 mph
Transmission:Six-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available
Final Drive:Chain
Clutch:Dry multiplate slipper clutch
Carburation:Indirect Magneti Marelli electronic injection, four throttle bodies with injectors above butterfly valves
Ignition:Magneti Marelli
Fuel:Shell Racing V-Power
Lubricant:Shell Advance Ultra 4



999F07 Engine Tech Spec
ENGINE

Engine:Testastretta 4-stroke L-twin 90°
Capacity:999 cc
Maximum power:194 hp @ 12500 rpm
Top speed:312 kmh / 194 mph
Bore x stroke:104 mm x 58.8 mm
Timing system:Desmo DOHC
Valves:4 per cylinder
ECU:Electronic Ignition-injection managed by Magneti Marelli Marvel 4
Fuel injection:Magneti Marelli electronic injection system
Injector:Magneti Marelli IWF1, one per cylinder
Gearbox:6 speed
Clutch:Dry multiplate clutch
Lubrication:Gear oil pump with oil cooler




kaynak: http://www.ducati.com/racing/07/gp/spec/index.jhtml?family=gpteam&modelName=d16gp6

GorkeM
28 Haziran 2007, 17:23
boy
Proton KR5
cylinders · 60° V5
yazıyor... sadece Rc211 5 silindir değilmiş sanırım...


Ben de bir tahmin yapayım 2008 cbr hakkında o halde... Bence sıralı 4'lü yerine V4 motor kullanabilirler...

rayjay
28 Haziran 2007, 17:28
yeni hayabusa hakkinda yorumlarinizi bekliyorum :)

GorkeM
28 Haziran 2007, 17:34
Bu olabilir mi? :P
http://www.cyclechaos.com/wiki/images/d/d9/2008_Hayabusa.jpg

edy
28 Haziran 2007, 17:52
yeni hayabusa hakkinda yorumlarinizi bekliyorum :)

2008 model hayabusa ile eski model arasında pek bir fark yok. sadece biraz daha teknoloji eklenmiş ufaktanda makyaj yapmışlar. yine bildiğimiz hayabusa. artık bazı değişikler yapmalılar diye düşünüyorum.her sene insanlar değişecek diye bekliyorlar ama hayal kırıklığına uğruyorlar. ilk çıktığı günden beri aynı tipte. ama eminim suzuki firması bende daha fazla bu konuyu düşünüp karar almıştır. satışları iyi olmasa değişiklik yaparlardı.

patriote
28 Haziran 2007, 17:59
Dün ilk defa ZX14R 'yi canlı kanlı görme ve üzerine oturma fırsatı buldum.

Hayabusa çok çabuk bir model değişikliğine gitmezse tahtını kaptıracak gibi duruyor.

5 silindir meselesi ile ilgili MotoGp topiğinde bir espri yapmıştım.
Motor hacimlerinin 800cc ye düşmesi ençok Honda'ya yaradı diye.
Kes silindirin birini, al sana 800cc.:P

GorkeM
28 Haziran 2007, 18:41
Japonya'da 400cc ve üzeri motosiklet ehliyet sınavından bir video... Sizce bu Türkiyede yapılsa kaçımız geçebiliriz?
NgPnnoMXRP0

boy
28 Haziran 2007, 18:54
@patriote

Dün ilk defa ZX14R 'yi canlı kanlı görme ve üzerine oturma fırsatı buldum.
Keşke o hatayı yapmasaydın. İnsanı motordan soğutan bir makina.

Kes silindirin birini, al sana 800cc
Süper espri :mrgreen:

patriote
28 Haziran 2007, 19:08
Görkem;
verdiğin video sanırım sınav değil, eğitim esnasında çekilmiş bir video.
Çünkü sınavda bu kadar çok şans verilmiyor.

Burada da sistem aynı.

Parkurda, trafikte ve şehirler arası yollarda belli bir saati tamamlamadan ehliyeti alamıyorsunuz.

Tabii alsanız da öyle hemen istediğiniz motosikleti kullanamıyorsunuz.

Zaman zaman ek iş olarak, ehliyet öğrencilerine klavuz eğitmenlik yaptım.

Öğrenciler parkurda çalıştıktan sonra, önlerinde klavuz eğitmenleri olmak üzere, en fazla 4 kişi trafiğe çıkarlar.
Trafikte ve normal yolda eğitmenlerinin dediklerini veya yaptıklarını yaparak eğitilirler.

Başlangıçta 20 saat sürüş mecburiyeti verilen bir ehliyet adayı, yeterli görülmezse, bir 20 saat ya da daha fazlası eğitime tabii tutulur.

Ta-ki trafikte bir tehlike oluşturmayacağına karar verilinceye kadar.

Öyle benim ehliyetim var. İstediğim motoru alırım muhabbetine giremezsiniz.
Zaten sigorta şirketleri bu tür araç sahiplerini sigortalamaz.

Sigortasız araçla da trafiğe çıkamazsınız.

Ben defalarca Türkiye'de polis görevini tam yapmalı, sigorta sistemi avrupa standartlarına getirilmeli diye yazdım.

Birgün mutlaka yapılacak şeyi, bugün yapsak, belki bir kaç arkadaşımızı ölümden kurtaracağız.

Ama ne zaman AB zorlar bizim yöneticiler o zaman yaparlar biliyorum.

Biz de burada ölene rahmet, ailesine sabır dilemeye devam ederiz.

GorkeM
28 Haziran 2007, 19:16
patriote
Video açıklaması şu şekilde...


Do you want to get rider's licence in Japan?
this video is view of a candidate in Fuchu driver's licence center.
Japanese riders must be passed world's most difficult skill examination.
especially the pass rate of over 401cc category is 10% or below.

boy
28 Haziran 2007, 19:19
@GorkeM

Japonya'da 400cc ve üzeri motosiklet ehliyet sınavından bir video... Sizce bu Türkiyede yapılsa kaçımız geçebiliriz?
Olm adamlar boş yolda gidiyorlar. Bunda bişi yok. Ama bizde ehliyet verirken bunun yarısını bile yaptırsalak yeterli.


Japanese riders must be passed world's most difficult skill examination.
Japonlar buraya gelse kulakları şınav çeker :mrgreen: "Dünyanın en zor sınavı" diyor yaaa yuhhh!

edy
28 Haziran 2007, 19:37
siz hala japonları tartışın , millet neler yapıyor.

qwsnk1pdnts

patriote
28 Haziran 2007, 19:43
Görkem;
videoyu oraya koyan arkadaş yazmış olabilir öyle şeyler.
Gerçekten sınav da olabilir.
Ben sadece bir yorum yaptım.
Çünkü sürücü, parkuru bir kaç defa geçiyor.
Normal bir sınavda tek bir şansınız vardır.
Olmazsa bidaha ki sınava.

Parkurda zorlayabilecek olan şey 12 metrelik düz bir çizgi üzerinde motoru en uzun süre tutabilmek.

Mesela videodaki arkadaş 5-6 saniyede geçiyor.
Burda olsa ehliyeti alamazdı.
İyi sürücü için zaman 20 saniyedir.

Kendiniz için bir küçük test uygulayabilirsiniz.

Uygun bir yere 12 metre boyunda bir çizgi çizin.
Motosikletinizle ayaklarınızı yere koymadan ve çizgiden çıkmadan en uzun sürede bir baştan bir başa geçmeye çalışın.
İstediğiniz kadar durabilirsiniz.
Fakat ayakları yere koymak yok.:)


Boy:

ZXR hakkında yazdıklarında haklısın.
Bu motora para verirmiyim? diye düşündüm.

Hayır.
Ben almam.
Alana da mani olmam...:P

Onunla uğraşacağıma alırım bi Goldwing. Keyfime bakarım...

takendy
28 Haziran 2007, 20:48
söz japonlar ve eğitimden açılmışken bu videoyuda seyretmeden geçmeyin
özellikle komutlar arkadan veriliyor !!
(video önceden verildiyse kendinizi yorup bu video önceden verilmişti gibi yorumlar yapmayın)
tşk...

http://www.youtube.com/watch?v=pwFAeGhTnT4&mode=related&search=

Gökhan
28 Haziran 2007, 20:50
edy bu çocuk kaç yaşında 6 var mı:silent::mrgreen:

ülkem motorcuları şu çocugun yarısı kadar motor kullanmayı bilseydi beeee:mrgreen:

çocuğu ve onu egiten kişiyi tebrik etmek lazım. :)

paylaşım için sagol.

takendy işte ben egitim diye buna derim. adamlara helal olsun.saglam trafik polisi yetiştiriyorlar
paylaşım için sagol. Umarım bizimkilerde birgün bunların yarısı kadar iyi olabilir:mrgreen:
pwFAeGhTnT4&mode

edy
28 Haziran 2007, 21:07
eğitimin faydalarını videolarda görüyorsunuz. hergün motor kullanmak tek başına sizi geliştirmez. antreman yapmalısınız. ben neredeyse her hafta 2 gün boş alanda antreman yapıyorum. hergün işe gitmek , hafta sonları 40 km yol yapmak, kafeye gidip gelmek çok fazla geliştirmiyor. şimdiden soruları duyar gibi oluyorum. ne yapıyorsun. dar alanda manevralar, debriyaj kontrolu, daha etkin nasıl fren kullanırım, yavas kullanma vs. bunların bana çok yardımı oldu ve oluyor. bence herkes boş zamanlarında böyle antreman yapmalı.

GorkeM
28 Haziran 2007, 21:41
Erdem abi boş alanda çalışmaya giderken haber verir misin , ben de nerede yaptığını bir öğreneyim... Ara sıra ben de gidip bu tür çalışmalar yapmak istiyorum... Ama ne yazıkki burada boş alan yok , seninle kurtköye gelirsem çok iyi olur...

edy
28 Haziran 2007, 21:50
Erdem abi boş alanda çalışmaya giderken haber verir misin , ben de nerede yaptığını bir öğreneyim... Ara sıra ben de gidip bu tür çalışmalar yapmak istiyorum... Ama ne yazıkki burada boş alan yok , seninle kurtköye gelirsem çok iyi olur...

yarın akşam 5-6 gitmeyi planlıyorum, yarın kesinleşir sana haber veririm. buyuk bir ihtimal gidecem.

GorkeM
28 Haziran 2007, 21:53
Tamam benim motorun kuyruğu boyada , yarın o saate kadar hazır olursa katılmak isterim...

boy
28 Haziran 2007, 22:34
@edy

bence herkes boş zamanlarında böyle antreman yapmalı.
Bence bilen birinden destek alsanız iyi olurdu... :P

http://www.sokmen.net/photos/bmw/RIMG0952T.jpg http://www.sokmen.net/photos/bmw/HPIM1429T.jpg http://www.sokmen.net/photos/bmw/HPIM1431T.jpg http://www.sokmen.net/photos/bmw/RIMG0945T.jpg

http://www.sokmen.net/photos/bmw/HPIM1427T.jpg http://www.sokmen.net/photos/bmw/RIMG1038T.jpg http://www.sokmen.net/photos/bmw/RIMG1028T.jpg http://www.sokmen.net/photos/bmw/HPIM1424T.jpg

GorkeM
28 Haziran 2007, 22:52
http://upload9.postimage.org/28927/GSX1300R_Orange.jpg

Işte yeni hayabusa...
Yeni hayabusada motoru 3 ayrı modda kullanmak mümkün... tıpkı gsxr'daki gibi , fakat gsxr'da bu oran 600-750-1000 iken hayabusada 600-1000 ve hayabusa olarak değiştirilmiş.

Daha fazlası için;
http://www.bikeland.org/story.php?storyID=32587

edy
28 Haziran 2007, 22:55
@edy

Bence bilen birinden destek alsanız iyi olurdu... :P



mehmet bu tarz eğitimleri çok aldım. öğrendiklerimi tekrarlıyorum ve geliştiriyorum. ben ilk ehliyetimi sydney'de aldım. orda da ehliyet almak türkiyedeki gibi kolay değil. 600cc motora bine bilmek için 2 sene beklemek zorunda kaldım. 3 test ve 3 tane yol testinden geçtim. boş boş antreman yapmıyorum. eğitimin önemini çok iyi biliyorum.

@gorkem, geç kaldın
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/33157-2008-hayabusa.html

GorkeM
28 Haziran 2007, 23:25
edy
Tüh görmemişim... Ne de olsa Hayabusayla fazla ilgilenmiyorum :P
1000+ bir motor alacaksın deseler Mt01 alırdım :)

viper22
29 Haziran 2007, 00:45
boy: bu egitimi kim veriyor(resimli olan).Bedava olmasa gerek.Prodrive icin de egitim veren bir yer var mi?Sifirdan baslamak hos olmaz.

edy
29 Haziran 2007, 08:40
boy: bu egitimi kim veriyor(resimli olan).Bedava olmasa gerek.Prodrive icin de egitim veren bir yer var mi?Sifirdan baslamak hos olmaz.

ben california superbike okulunu tavsiye ediyorum. supersport kullanan herkesin bence böyle bir eğitim alması gerekli. türkiyede motosiklet kültürü daha olmadığı için doğru bilgiye ulaşmak kolay olmuyor. california superbike kuran adam Keith CODE motosikletle viraj alma tekniği üzerinde çok çalışmış ve insanlara nasıl öğretirim diye düşünmüş. kursa katılan herkes çok mutlu dönüyor. türkiyedeki ilk kurs yapıldığında katılan öğrencilerin hepsi 1000cc motorlarla katılmışlar ( R1, ducati 999, 1000RR ) gibi motorlar varmış, dersi veren hoca 500 cc bir motorla virajda içlerinde geçiyormuş ve ne kadar eksik olduklarını anlamışlar.

kurslara katılmak çok faydalı ama bu iş sadece katılmakla bitmiyor , devamlı antreman yapmazsanız gelişemezsiniz. kurslarda size doğru yolu gösteriyorlar. doğruları öğrendikten sonra kendinizi doğru olarak geliştirmek size kalıyor.

işte sizi öğretilenler

Birinci Basamakta:
1. Viraj giriş hızı. Çok hızlı? çok yavaş?
2. Gaz kontrol hataları. Çok erken, çok fazla, yetersiz gaz?
3. Dönüşe yanlış başlama. Çok erken dönüşler, çok geç dönüşler, doğrusu hangisi?
4. Dönüş hataları ve düzeltmeler. Viraja çok hızlı ya da çok yavaş yatışlar, viraj içi düzeltmeler?
5. Yanlış sürüş kararları. Karşı karşıya olduğunuz durum için hangi tercih doğru?
6. Tutarsız apeksler. Çok genis, çok dar, değişken?
İkinci Basamakta :
1. Referans noktası nedir ve her dönüş için kaç tane lazım?
2. Sürüş alanı kavramı nedir, bu alanı büyütmek mümkün mü?
3. Görüşünüzü kısıtladığınızda ne yapmalı ve tedavisi var mı?
4. Gözlerinizi en verimli şekilde kullanarak, en fazla bilgi nasıl alınır?
5. Viraj bitimini ne işaret eder? Değiştirebilir misiniz yoksa viraj sonu tembeli misiniz?
Üçüncü basamakta:
1. Viraj çizginizi süspansiyon ayarlarınız ile oynamadan nasıl değiştirirsiniz?
2. Motorunuzun en dengesiz olduğu an nedir, iyi kontrol için sürücü/motor ikilisinin hangi unsuru çok önemlidir?
3. Şikan, serpantin ve göbeklerde dengeyi nasıl korursunuz?
4. Motorun bir yanından diğerine dengeyi bozmadan ve süratle nasıl geçersiniz?
5. Birbirini takip eden virajlarda, en az güç harcayarak en iyi sonucu almak için nasıl bir planlama yapmalısınız?
Dördüncü basamakta:
1. Hangi temel teknik beceride zorluk çekiyorsunuz?
2. Gelişiminiz için en büyük engel nedir?
3. Hangi sürüş senaryoları çözümsüz?
4. Hangi noktalarda tutarsızlık olduğunu tespit ediyorsunuz?
5. Kontrolün hangi noktaları sizin en zayıf yönünüz?


http://www.superbikeschool-turkiye.com/

boy
29 Haziran 2007, 10:59
California Superbike School dünyanın en iyi pist okulu ve birçok yarışçı buradan çıkıyor, örneğin Wayne Rainey. Bu sene Türkiye'de de eğitim vermeye başladılar ancak şu ana kadar bir eğitim gerçekleştirdiler. İkinci eğitim 8-9 Eylül 2007 tarihinde İzmir Pınarbaşı pistinde gerçekleşecek ancak 2 hafta önce katılımcılar paralarını ödediler bile. Ben listedeydim ama aynı tarihte yarışım olduğundan gitmekten vazgeçtim. Belki İngiltere veya İspanya'daki kurslarına gitmek daha mantıklıdır çünkü burada adam gibi bir pist yok. Onun dışında Cornerspeed de Türkiye'de eğitim vermeye başlamıştı ki, eğitim iptal oldu.

Benim gitmiş olduğum eğitim BMW Rider Academy'nin verdiği eğitimdi. Normalde 2 günlük eğitimin fiyatı 500 EUR civarında ancak bizim şirkete özel %70 indirim yaptıklarından ben bu eğitimi kaçırmadım. Bu eğitim pist eğitimi değil, daha çok motora daha fazla hakim olmanızı sağlıyorlar.

BMW Rider Academy (http://www.bmwrideracademy.com/)

viper22
29 Haziran 2007, 19:04
edy ve boy vermis oldugunuz bilgiler icin cok tesekkur ederim,bu islerin nasil yududugunu sizler sayesinde ogrenmis oldum.

pazar gunu piste gelecek arkadaslarla bulusmak istiyorum,gelince arayin goruselim,cep 0505 6068671

Hakki
30 Haziran 2007, 01:54
en iyi pist egitimi caddede kaskı dirsege takarak olur :P
sabah 8'de tur atacagız ben hala bilgisayar başındayım:sunny:::ohmy::

GorkeM
30 Haziran 2007, 01:56
hadi abi hadi yat sonra antremanlarda bakıyoruz yoksun... ne oldu? uyuya kaldım :mrgreen:
yarın ben de cbr ile geliyorum piste öğle vakti al benimkiyle alıştırma yap :P