PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93

GorkeM
06 Haziran 2007, 15:46
@Tderida
Hayırlı olsun :rendeer:

derya_motor
Normal şartlarda diğer motorlarla yaklaşık olarak aynıdır... Ha derseniz ama bu motorlar hep yüksek devir kullanılıyor, zorlanıyor , bu motorlar bunun için yaratılmıştır... Bunun dışında örneğin eğer bakımlarını yapmıyor , motoru yerden yere vuruyor , sürekli tekere gelip sert birşekilde bırakıyorsanız motorun ömrü çok daha kısa olacaktır...
SS motorların kısa sürede ömürlerini yemesinin nedeni motor değil kullanıcıdır, bunu unutmayalım...

derya_motor
06 Haziran 2007, 15:54
Benİm Cbr 18000 Km De Acaba DeĞİŞtİrme Zamani Geldİmİ. Ondan Dolayi
Sordum KaÇ Km Gİder Dİye

GorkeM
06 Haziran 2007, 16:04
derya_motor
Tabiki hayır... Ne yazıkki bizim ülkemizde bu şekilde bir kanı var...
"Ohooo 20.000'de mi? Bitmiştir o motor" Bu bir şehir efsanesi...
20.000'de 30.000'de bitiyorsa bir motor , o firma hiç motor çıkarmasın piyasaya daha iyi...
Motorun , sen ona iyi baktığın sürece gitmeye devam edecektir... Gözlemlediğim üzere çoğu Avrupa ülkesinde hala eski kasa motosikletler kullanılıyor.... Ve onlarda bizdeki gibi bir inanç yok...
Ne yazıkki bizdeki bu hurafe yüzünden motor 20.000'den sonra değer kaybetmeye başlıyor... Motor tertemiz olsa bile km'si yüzünden satılınmaya zorlanıyor...
http://www.k4.dion.ne.jp/~shu1/LOVELOG_IMG/202C000km.jpg

derya_motor
06 Haziran 2007, 16:32
görkem çok sağol.temiz binersen problem yok bencede

patriote
06 Haziran 2007, 16:55
Bu çocuk nereye bakıyor?
http://www.mahkum.net/wp-content/images/makaleler/cp.jpg

Cevap:

Tamer'in motoruna...:)

Düzelt şu resimleri Tamer. Boynum ağrıdı bakarken..:mrgreen:

Derya motosikletimin kilometresini gör diye koyuyorum.

http://img528.imageshack.us/img528/6771/dscn1777lz8.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/9359/dscn1774am2.jpg

23 bin de revizyona girecek ve daha ilk defa zincir takım ve dişlisini değiştireceğim.

Bu güne kadarki bütün periyodik bakımları servisinde yapıldı ve bir kaç hafta kullanmamam sonucu aküyle yaşadığım bir problem dışında hiç sorun çıkartmadı.

50 bin kilometre de Cbr sattım elimden kaptılar.

Bunun içinde 3 kişi sırada bekliyor.
Bu yıl değiştirip 2007 modelinin tadına bakmak istiyorum.

18 bin kilometre çok mu? diye sormuşsun.
Aynı kilometrede R1 almıştım.
Hemde neredeyse adama yalvararak.:)

Şimdi bu motor ölmüşmü yani?? :mrgreen:

http://img528.imageshack.us/img528/6117/dscn1778dc6.jpg

Şehir efsanelerini boşver.
Bakımlarını zamanında yaptır.
Uzun yıllar keyifle kullan....

OrjinAli
06 Haziran 2007, 17:44
Forumda ankaradanda birileri varmı ?
varsa ankarda toplantı gezi vs. yapıyormusunuz yapıyorsanız katılmak isterim

paylasimciturk
06 Haziran 2007, 23:44
Hayırlı olsun tamerr kardeşim!! sonunda boyuna göre bi makina buldun. Burada seni tanıyan arkadaşlar ne kadar efendi bi adam olduğunu biliyor.Ben onların yardımıyla ve tecrübeleriyle seni destekleyeceklerine inanıyorum. Unutma ki güç bilekte değil yürektedir. sen de yürekli bir arkadaşımızsın. Allah kazasız belasız sürşler versin hepinize!

@EDY, dinmeyen, Görkem
selamlar
-----
Bu arada ben de 2004 600RR aldım bu yaz onunla idare edicem. Güneye çalışmaya gidecegim için toplantılara katılamayacagım için cok üzgünüm...

abi antalya ya felanmı geliyon hangi bölgeye geliyosun.

benapo
07 Haziran 2007, 00:51
merhabalar arkadaslar suzuki dl650 vstrom nasıl makına

tamerr
07 Haziran 2007, 02:00
işte makıneeeemmmm:queen:
http://img505.imageshack.us/img505/2898/picture001cc1.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/1965/picture002hk8.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/2967/picture003kf7.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/1722/picture005nu6.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/11/picture006ub2.jpg
http://img505.imageshack.us/img505/4429/picture010bo2.jpg
Kızıltoprak Tuna Motorun sahibi Cüneyt abinin Hayabusası
http://img511.imageshack.us/img511/2075/picture015kv6.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/8554/picture016xo6.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/6690/picture018mi9.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/43/picture020od1.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/8093/picture021nu6.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/7074/picture022xg6.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/3467/picture026be2.jpg
:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat: :cat::cat::cat::cat::cat:

onr.sual
07 Haziran 2007, 02:04
abi diyecek söz yok gercekten mükemmel allah nazardan saklasın.birde 1,2 ve 3. resimlerde arkada duran mat siyah hayabusa ilginç duruyor.

GorkeM
07 Haziran 2007, 03:05
Güle güle kullan :) Resimler gerçekten harika...
Motor hakkındaki ilk izlenimlerin nedir?
Eee ne zaman dolduruyoruz makineyi :P

Bu arada o arkada duran mat haya gerçekten güzel bir motor... fakat kullanıcısı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim , son gördüğümde sivri burun beyaz ayakkabı , beyaz pantalon ile kasksız masksız hawaideymiş gibi geziyordu :cherry:

Bu arada , bilen arkadaşlar vardır belki ama ben bilmeyen arkadaşlar için yazayım... Çok güzel bir site , ve bazı şeyler hakkında fikir edinmenizi sağlayabilir...
http://www.hotbodiesracing.com


merhabalar arkadaslar suzuki dl650 vstrom nasıl makına

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/20393-suzuki-dl-650-ciler-burada-bulusuyoruz.html

tderida
07 Haziran 2007, 10:21
abi antalya ya felanmı geliyon hangi bölgeye geliyosun.

Dostum didim'e geliorumsize daha yakın galiba :)

@TAMERR

İşte bu makina bu adamın boyuna göre gerçekten cok süper durmuş sevgili kardeşim. 10 numara adama 10 numara motor!!

polats
07 Haziran 2007, 10:29
abi diyecek söz yok gercekten mükemmel allah nazardan saklasın.birde 1,2 ve 3. resimlerde arkada duran mat siyah hayabusa ilginç duruyor.

onurcum sanada alalım artık şundan daa rahatlayalım hepimizz :cat:

derya_motor
07 Haziran 2007, 10:37
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin

tamerr
07 Haziran 2007, 10:41
[QUOTE=GorkeM;701343]Güle güle kullan :) Resimler gerçekten harika...
Motor hakkındaki ilk izlenimlerin nedir?
Eee ne zaman dolduruyoruz makineyi :P

Bu arada o arkada duran mat haya gerçekten güzel bir motor... fakat kullanıcısı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim , son gördüğümde sivri burun beyaz ayakkabı , beyaz pantalon ile kasksız masksız hawaideymiş gibi geziyordu :cherry:



makıneyı dün ilk kez kullandım..yaklasık 1 KM falan oldu sokak arasından gittik.hos zaten basabilcek durumda deildim..heycan yaptım bian cünkü ama sonra sakinlestim. 1000RR a göre kalkısı daha sakin.ama hafif gaz verdiğinde gtmem demio...Rodajı icin özellkle sehiricinde yapma dedi cünyt abi.mümkün oldugu kadar kendinii sehirdısına at dedi..özellikle ilk 1000 Km 6000 1500e kadar 8000 devri gecmememi tavsiye etti...
makineyi doldurmaya gelince...2 hazıranda yoshimura ekzos lar gelio kendi motorunada kullandıgı tek traf cift cıkıslı ekzos ..düşünüorm karar vermedim daha sadece koruma icin gerekenleri takıcam..koruma takozları.,altarnetor koruması..puıg siyah ön cam..direksyon amortisoru ve celik fren hortumları suan icin düşündüklerim ..zamanı gelince yavas yvas doldurucam...

boy
07 Haziran 2007, 10:53
Arkadaşlar kolumdaki ağrı geçmediği için dün hastaneye gittim, adam gibi bir ortopediste göründüm. Altı tane röntgen çektiler. Sol dirseğimde çatlak varmış, ağrının uzun sürmesi bu yüzdenmiş. Doktor biraz daha sakat düşseydin ameliyat gerekirdi, ucuz atlatmışsın dedi. Bu arada doktor da motorcu, yani derdimizden iyi anlıyor. Yarışa katılabilirsin ama kolunu fazla zorlama ve tekrar üzerine düşme dedi.


@tamerr

gereklimiydi konusua gelirseenn değildi ama bnm icin iyi oldu demeliyim..gücü konusunda idare edemiceğimi düşünmüorm cnkü boyum yeternce uzun ki bunu profesyonellerde söledi..cok kişiden fikir aldım..
Arkadaşım, bu tip makinalarda hakimiyetin boy ile alakası yoktur. Öyle olsaydı bütün motosiklet yarışçıları uzun boylu olurdu. Uzun boyun aksine avantajı değil, dezavantajı vardır racing tipi motorlarda. Hayabusa gerçekten tehlikeli bir makinadır, hakimiyeti 1000RR'dan daha zordur çünkü daha ağırdır.

@derya_motor

ArkadaŞlar Honda Cbr 600 Rr In YaklaŞik Motor ÖmrÜ KaÇ Km Dİr Yardinci Olabİlİrmİsİnİz
Hiçkimse bir araba veya motosiklet motoruna ömür biçemez. Ben Türkiye'de 1 milyon km de Honda 1000F gördüm, yanlış hatırlamıyorsam 1991 model falandı ve tertemizdi, sahibi hala 280 km/h sürat gördüğünü söylemişti. Özellikle motosiklet motorları yüksek devirde çalışması için üretildiğinden ve caddede yarıştaki gibi kullanılmadığından bence motorun ömründen söz edilmesi pek doğru değil. Bakımlarını düzgün şekilde yaptığınız sürece bir motoru ölene kadar kullanabilirsiniz.

tamerr
07 Haziran 2007, 11:42
Arkadaşlar kolumdaki ağrı geçmediği için dün hastaneye gittim, adam gibi bir ortopediste göründüm. Altı tane röntgen çektiler. Sol dirseğimde çatlak varmış, ağrının uzun sürmesi bu yüzdenmiş. Doktor biraz daha sakat düşseydin ameliyat gerekirdi, ucuz atlatmışsın dedi. Bu arada doktor da motorcu, yani derdimizden iyi anlıyor. Yarışa katılabilirsin ama kolunu fazla zorlama ve tekrar üzerine düşme dedi.


@tamerr

Arkadaşım, bu tip makinalarda hakimiyetin boy ile alakası yoktur. Öyle olsaydı bütün motosiklet yarışçıları uzun boylu olurdu. Uzun boyun aksine avantajı değil, dezavantajı vardır racing tipi motorlarda. Hayabusa gerçekten tehlikeli bir makinadır, hakimiyeti 1000RR'dan daha zordur çünkü daha ağırdır.

.

Boy öncelikle gecmis olsun dierek baslım.hayabusa boyun bi avantaj oldugu sölenio !!!!!! makınenin ne kadar tehlikeli oldugunun da farkındayım..ayrıca ben o makineyle ne piste cıkıcam nede kapatıp gidicem RR dada aynı sekilde sakin kullandım bundada farklı olmıcak...düsüncelerin icin saol

onr.sual
07 Haziran 2007, 12:03
herkese selamlar.bir sorum olacak yolda gördüğüm yüksek cc li racing tarzı motorların(600 ve 1000rr,r1,r6,gsxr600)sürücülerine dikkat ediyorum hep yavas hareketlerle kullanıyorlar motorlarını.agır agır gaz acıyorlar agır agır vites değiştiriyorlar.hiç cabuk gaz acan cok seri vites değiştiren aniden fırlayıp giden görmedim.yada cok az denk geldi.genelde yavas hareketlerle kullananları gördüm.bu kullanım sekli bu tip motorların kullanım seklimidir?bu gucu kontrol altında tutabilmek için mi bu tarz kullanım sergileniyor?şimdiden teşekkür ederim

the_cayman
07 Haziran 2007, 14:44
herkese selamlar.bir sorum olacak yolda gördüğüm yüksek cc li racing tarzı motorların(600 ve 1000rr,r1,r6,gsxr600)sürücülerine dikkat ediyorum hep yavas hareketlerle kullanıyorlar motorlarını.agır agır gaz acıyorlar agır agır vites değiştiriyorlar.hiç cabuk gaz acan cok seri vites değiştiren aniden fırlayıp giden görmedim.yada cok az denk geldi.genelde yavas hareketlerle kullananları gördüm.bu kullanım sekli bu tip motorların kullanım seklimidir?bu gucu kontrol altında tutabilmek için mi bu tarz kullanım sergileniyor?şimdiden teşekkür ederim

Herkes kullanmak istediği gibi kullanır.. Bende ferrarisi olup İstanbulda çılgınca kullananı görmedim bugüne kadar :cherry:

Gücü kontrol edip etmemekle ilgili değil bence.. Herkes kullanmak istediği tarzda kullanır.. Bu motorların hakkı zaten pistte verilir sokakta verilmez ki .. Çocuk çıkar araba çıkar kedi köpek yol bozukluğu vs..

Altında her race olan stoppie tek teker yapacak değil herhalde trafikte. doğru mu ? :mrgreen:

Aramızda yarışçı arkadaşlar var.. @boy ve @edy'e sorarsan sana ayrıntılarıyla açıklarlar .. Ayrıca @patriote birçok motoru kullanmıştır pistlerde .. Anlatsın sana arkadaşlar :)

ultraukala
07 Haziran 2007, 15:45
Bu arada sahibinden.com'da o mat siyahın satılık olduğunu görmüştüm hayatımda ilk defa bir motora 15dk baktığımı hatırlıyorum tek resmine...Deli bir alet.Bu arada hayırlı olsun tamer allah kazasız belasız binmeye nasip etsin...

onr.sual
07 Haziran 2007, 16:04
Bu arada sahibinden.com'da o mat siyahın satılık olduğunu görmüştüm hayatımda ilk defa bir motora 15dk baktığımı hatırlıyorum tek resmine...Deli bir alet.Bu arada hayırlı olsun tamer allah kazasız belasız binmeye nasip etsin...

artı 1.000 ..... nedendir bilmiyorum ama bende sahibinden.com da ona uzun uzun baktım.garip bişey var demek o motorda. etkiliyo

boy
07 Haziran 2007, 17:15
@onr.sual

hiç cabuk gaz acan cok seri vites değiştiren aniden fırlayıp giden görmedim.yada cok az denk geldi.genelde yavas hareketlerle kullananları gördüm.bu kullanım sekli bu tip motorların kullanım seklimidir?
Onlar TIRT motorcular. Bizim murrat arkadaşımız da aynen dediğin gibi. Ancak bu motorlar aslında yarış için üretildiğinden caddede de her zaman tam gaz gitmiyorsun. Temmuz ve Ağustos aylarında motorumu yarış modundan cadde moduna döndüreceğim. Eğer denk gelir de gezilere gelirsen nasıl kullanılır gösteririm :P

onr.sual
07 Haziran 2007, 17:25
tamam abi sagol.sevinirim gercekten.bilgi herzaman önemli.tecrübe her zaman tecrübe dir.pazar gunu alkışlamaya geliyorum:):cat:

sonic
07 Haziran 2007, 17:27
Herkese selamlar!!

Benim 2 sorum olacak:

1. Racing makinalarda neden ABS olmaz?

2. En etkili fren (panic fren) nasıl yapılır? (örneğin fren yaparken vites küçültmek işe yarar mı? eğer evet ise bunun tekniği nedir)

Teşkkürler, yolunuz açık olsun!! :cat:

GorkeM
07 Haziran 2007, 17:47
Onlar TIRT motorcular. Bizim murrat arkadaşımız da aynen dediğin gibi. Ancak bu motorlar aslında yarış için üretildiğinden caddede de her zaman tam gaz gitmiyorsun. Temmuz ve Ağustos aylarında motorumu yarış modundan cadde moduna döndüreceğim. Eğer denk gelir de gezilere gelirsen nasıl kullanılır gösteririm :P

Kendini pistte sanıp da en yakın kanalizasyon çukuruna girme de :cherry:
Bu hafta için sesin soluğun çıkmıyor... Cuma'dan mı çıkıyorsun yola? Motoru nasıl götüreceksin? Çatlak kolla zor olmaz mı?

tamerr
08 Haziran 2007, 00:18
@onr.sual

Onlar TIRT motorcular. Bizim murrat arkadaşımız da aynen dediğin gibi. Ancak bu motorlar aslında yarış için üretildiğinden caddede de her zaman tam gaz gitmiyorsun. Temmuz ve Ağustos aylarında motorumu yarış modundan cadde moduna döndüreceğim. Eğer denk gelir de gezilere gelirsen nasıl kullanılır gösteririm :P
@boy
yok abi böle bişiy ..illa senin gibi mi kullanmak zorundayımm..kullanmak istemiorm abii..senin deneyimlerine saygım var ama bu sölediğine katılmıorm boy..illa seri ve hızlı olmak zorunda deilim..ayrıca öle kullananlarada TIRT motorcu deme bencee..ben buna kendini bilmek derim sadece..motorcu sadece hız yapanlara mı denio sende yaniiii:P:queen:

tderida
08 Haziran 2007, 09:18
@onr.sual

Onlar TIRT motorcular. Bizim murrat arkadaşımız da aynen dediğin gibi. Ancak bu motorlar aslında yarış için üretildiğinden caddede de her zaman tam gaz gitmiyorsun. Temmuz ve Ağustos aylarında motorumu yarış modundan cadde moduna döndüreceğim. Eğer denk gelir de gezilere gelirsen nasıl kullanılır gösteririm :P

Boy ilk önce TIRT motorcular grubu başkanı olarak sana geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum!:rendeer::bounce: Tüm bu taşıtlar birer araçtır bence dileyen dilediği gibi kullanır. Ayrıca herkes motorsiklet sevdasına sırf usta pilot olma sevdasıyla başlamıyo, lütfen uslu kullanan arkadaşları hakir görmeyelim:)

boy
08 Haziran 2007, 09:52
@sonic

Benim 2 sorum olacak:
1. Racing makinalarda neden ABS olmaz?
2. En etkili fren (panic fren) nasıl yapılır? (örneğin fren yaparken vites küçültmek işe yarar mı? eğer evet ise bunun tekniği nedir)
Bu konuyla ilgili bir sürü yazı var forumda ama kısaca şöyle açıklayayım... Yarış motorunun amacı yarışmaktır ve yarışta normal cadde kullanımından farklı şekilde teknikler kullanılır. ABS'nin amacı tekerleğin kilitlenmesini engelleyip aracın hakimiyetini kaybetmemektir ama yarışta bile bile tekerlek kaydırılarak viraja bazı durumlarda drift yaparak girmek gerekebilir. ABS sürücünün hakimiyetini etkilediğinden yarış motorlarında kullanılmaz. En etkili fren konusunda da şunu söyleyebilirim... BMW ve Honda eğitimlerinde panik frendeki yapılan aksiyonların sırası farklı. Herkes farklı şey söylüyor ancak en etkili frenaj sanıyorum yarışta yapılıyor, düzlükte 200 km/h süratin üzerinde giderken şikana girmek için öyle bir fren yapmanız gerekiyor ki, motorun arkası havalanacak sanıyorsunuz. Önce ön fren sıkılıyor sonra vites düşürülüyor. Panik frende vites düşürmekle uğraşmayın, debriyaj ve fren ile uğraşmak size saniyeler kaybettirir. Ön freni doğru kullanmayı öğrenin derim.

@GorkeM

Bu hafta için sesin soluğun çıkmıyor... Cuma'dan mı çıkıyorsun yola? Motoru nasıl götüreceksin? Çatlak kolla zor olmaz mı?
İşler çok yoğundu bu hafta, sesimin çıkmaması ondan. Bugünkü antremanlara katılamayacağım, hem işim var izin alamadım hem de kolum bir gün daha dinlensin diyorum. Sol kolum gerçekten çok iyi durumda değil, dirsekteki çatlak dışında bileğimde de ağrı var, debriyajı sıkmakta zorlanıyorum. Bugün motoru sanayiden alıp eve getireceğim, bakalım nasıl olacak...

@tamerr

yok abi böle bişiy ..illa senin gibi mi kullanmak zorundayımm.. kullanmak istemiorm abii..senin deneyimlerine saygım var ama bu sölediğine katılmıorm boy..illa seri ve hızlı olmak zorunda deilim..ayrıca öle kullananlarada TIRT motorcu deme bencee..ben buna kendini bilmek derim sadece..motorcu sadece hız yapanlara mı denio sende yaniiii
Benim gibi kullanmak zorunda değilsin. Ben de caddede çoğu zaman adam gibi kullanırım, olması gereken de bu zaten. Ancak şöyle de bir gerçek var, madem seri ve hızlı olmak zorunda değilsin ve sürati sevmiyorsun neden yüzlerce beygiri altında taşıyorsun? Eğer boyundan kaynaklı bir problemin varsa bence bu tür makinalar yerine BMW'nin uzun boylulara çok uygun modelleri var, son derece de performanslılar. Ben sizin mantığınızı anlamıyorum, altınıza yarış motoru alıp 100 km/h sürati geçmemeyi...

@tderida

Tüm bu taşıtlar birer araçtır bence dileyen dilediği gibi kullanır. Ayrıca herkes motorsiklet sevdasına sırf usta pilot olma sevdasıyla başlamıyo, lütfen uslu kullanan arkadaşları hakir görmeyelim
Benim her zaman söylediğim ve arkasında durduğum bir konu var. Yarış motorları diğerlerinden çok farklıdır ve belli bir tecrübe gerektirir. Sadece senelerce motor kullanmak yetmez, bazı teknikleri de bilmek gerekir. Yoksa zor durumlarda başınıza ciddi şeyler gelebilir. Usta pilot olmak şart değil ama altınızdaki motora hakim olmanız gerekiyor bence. Bu tür motorlara hakim olmak da diğerlerine göre çok daha zordur. Benim basitçe anlatmak istediğim buydu. Altınızdaki beygiri kullanmayacaksanız o kadar beygiri taşımak anlamsız ve tehlikeli bence. Çünkü hiçbir zaman kullanmayacam dediğiniz gücü bir gün kullanıyorsunuz ve motorun o süratlerdeki hızına alışık olmadığınızdan sakatlık çıkıyor.

Shamyl
08 Haziran 2007, 10:48
Boy'a katılmamak mümkün değil, gazlamayacaksan neden racing alıyorsunuz:queen:? Kendi sorumu kendim cevaplayayım; Tipini beğeniyorsunuz ve buna bağlı olarak havalı olmak istiyorsunuz. Tabii görüntü için sele, debriyaj ve gidon rahatsızlığını da çekmeyi göz alıyorsunuz. Olsun sizin tercihiniz, yeter ki aşırı sürat yapmayın:) Bence sadece gazlayamayacak insanlar racing almalı...
Fakat uzun boylu arkadaşlar için gerçekten BMW'nin harika modelleri var, özellikle K ve R serisi:cat: Benim F bile bayağı yüksek, ben anca kullanıyorum (1.77 mt)...

Arthas
08 Haziran 2007, 10:54
Bi de yoğun trafikte akıllı uslu gidersin, abi sen çok sakin kullanıyorsun derler. Kısa düzlükte 230-240 a vurursun aleti, sonra da o düzlükte o hıza çıkılırmı derler. Ne yapsak suç oluyor bu motorlarla :)

Marlboro Man
08 Haziran 2007, 15:46
Benide tırt motorcular kategorisine eklerseniz sevinirim.Trafikte bende sakin gidiyorum.:P

tderida
08 Haziran 2007, 23:58
Boy'a katılmamak mümkün değil, gazlamayacaksan neden racing alıyorsunuz:queen:? Kendi sorumu kendim cevaplayayım; Tipini beğeniyorsunuz ve buna bağlı olarak havalı olmak istiyorsunuz. Tabii görüntü için sele, debriyaj ve gidon rahatsızlığını da çekmeyi göz alıyorsunuz. Olsun sizin tercihiniz, yeter ki aşırı sürat yapmayın:) Bence sadece gazlayamayacak insanlar racing almalı...
Fakat uzun boylu arkadaşlar için gerçekten BMW'nin harika modelleri var, özellikle K ve R serisi:cat: Benim F bile bayağı yüksek, ben anca kullanıyorum (1.77 mt)...

@Shamyl

Dostum sana katılmadığım nokta şu SS makineler sadece bir amaç için üretilmiş olsalardı cadde lastikleri takılıp seri üretilmezlerdi. Yani bu araçların sadece bir amaca (gazlama-yarışma vs.) hitap ettiğini düşünmüyorum. Altimdaki arabada 260 kadran var ama hiç denemedim çünkü amacım onu taşıt olarak kullanmak, motorumu hiç kesmeye sokmadım ihtiyaç duymadım. Evet şekli çok güzel ve havalı, peki havam kime? o kapkara kaskın içinde ve 20 kilo montla at üstünde şövalye gibi geziyoruz çünkü kullanmasak ta altımızdaki tayın gücüne güveniyoruz onun güçlü ve sağlıklı olması bize güven veriyor olay benim açımdan budur. Her Ss kullanan kendini beğenmiş bi manyak degildir.

görüntü için sele, debriyaj ve gidon rahatsızlığını da çekmeyi göz alıyorsunuz. demişsin 1 sene içinde 250twister, zxr750,gsx750f,600f,shadow kullandım. Şİmdi ise 600RR kullanıyorum ve rahatlıgından inanılmaz memnunum. Sanırım bu seçimler kesinlikle tarz meselesi ve eleştirmek yersiz oluyor.

TIRT MOTORCULAR GRUBU

1- tderida
2- tamerr
3- MARLBORO MAN
4-
5-

EE bu kadarmıyız arkadaşlar! yok mu bizim gibi havası çok olup ta gazlamaya korkan TIRT motorcu!!!!:mrgreen::mrgreen:

tigermbz
09 Haziran 2007, 00:41
beni de tırt motorculara ekleyin.
ama en delisini bile artçım iken korkuturum ona göre :queen:

tamerr
09 Haziran 2007, 00:45
@sonic

Bu konuyla ilgili bir sürü yazı var forumda ama kısaca şöyle açıklayayım... Yarış motorunun amacı yarışmaktır ve yarışta normal cadde kullanımından farklı şekilde teknikler kullanılır. ABS'nin amacı tekerleğin kilitlenmesini engelleyip aracın hakimiyetini kaybetmemektir ama yarışta bile bile tekerlek kaydırılarak viraja bazı durumlarda drift yaparak girmek gerekebilir. ABS sürücünün hakimiyetini etkilediğinden yarış motorlarında kullanılmaz. En etkili fren konusunda da şunu söyleyebilirim... BMW ve Honda eğitimlerinde panik frendeki yapılan aksiyonların sırası farklı. Herkes farklı şey söylüyor ancak en etkili frenaj sanıyorum yarışta yapılıyor, düzlükte 200 km/h süratin üzerinde giderken şikana girmek için öyle bir fren yapmanız gerekiyor ki, motorun arkası havalanacak sanıyorsunuz. Önce ön fren sıkılıyor sonra vites düşürülüyor. Panik frende vites düşürmekle uğraşmayın, debriyaj ve fren ile uğraşmak size saniyeler kaybettirir. Ön freni doğru kullanmayı öğrenin derim.

@GorkeM

İşler çok yoğundu bu hafta, sesimin çıkmaması ondan. Bugünkü antremanlara katılamayacağım, hem işim var izin alamadım hem de kolum bir gün daha dinlensin diyorum. Sol kolum gerçekten çok iyi durumda değil, dirsekteki çatlak dışında bileğimde de ağrı var, debriyajı sıkmakta zorlanıyorum. Bugün motoru sanayiden alıp eve getireceğim, bakalım nasıl olacak...

@tamerr

Benim gibi kullanmak zorunda değilsin. Ben de caddede çoğu zaman adam gibi kullanırım, olması gereken de bu zaten. Ancak şöyle de bir gerçek var, madem seri ve hızlı olmak zorunda değilsin ve sürati sevmiyorsun neden yüzlerce beygiri altında taşıyorsun? Eğer boyundan kaynaklı bir problemin varsa bence bu tür makinalar yerine BMW'nin uzun boylulara çok uygun modelleri var, son derece de performanslılar. Ben sizin mantığınızı anlamıyorum, altınıza yarış motoru alıp 100 km/h sürati geçmemeyi...

@tderida

Benim her zaman söylediğim ve arkasında durduğum bir konu var. Yarış motorları diğerlerinden çok farklıdır ve belli bir tecrübe gerektirir. Sadece senelerce motor kullanmak yetmez, bazı teknikleri de bilmek gerekir. Yoksa zor durumlarda başınıza ciddi şeyler gelebilir. Usta pilot olmak şart değil ama altınızdaki motora hakim olmanız gerekiyor bence. Bu tür motorlara hakim olmak da diğerlerine göre çok daha zordur. Benim basitçe anlatmak istediğim buydu. Altınızdaki beygiri kullanmayacaksanız o kadar beygiri taşımak anlamsız ve tehlikeli bence. Çünkü hiçbir zaman kullanmayacam dediğiniz gücü bir gün kullanıyorsunuz ve motorun o süratlerdeki hızına alışık olmadığınızdan sakatlık çıkıyor.

yaaa bende sunu anlamıorm sen annenin karnındayken ögrnemedin kullanmayı dimi? deneyim gerektiği gercek tamam ama su var ben rastgele bi secim yapmıorm..belki gecis olarak hızlı yapmıs olabilirim ancak sebeplerim var herneyse..yarıs motoru diosun ...sen hızlı gidicem diemiı aldın yada gectin RR a yada yarıs motorunaa..kimse ilk basta su kadar hız yapıcam die gecmes yada baslamas motraa.bu bi tarz meselesii sen 1000RR ı 300le kullanırsın ben hayabusa yı 150 ile...buda benm kullanma seklim ve sewdiğim tarz oldugu icin bunu tercih ettim.motor tavsiyen icin saol..ama boyumdan dolayı bi sorunujm yok ama o kadar begeniosan sen gc BMw ye :queen:işin sakası .ben begenmiorm cnküü...düsünseydim alırdım enazından ...her insanın bi tarzı var ben racing sewiorm..ayrıca hayalimdeki motor tipi spor touring ....ben senin nasıl kullandıfgını bilmiorm cadde de vs.ama piste girmen yeterli bence..
ürati sevmiyorsun neden yüzlerce beygiri altında taşıyorsun? demissin bende gücü sadece hissetmek istediğim icin tercihim bu..illa o gücü sonuna kadar kıullanmak zorunda deilim.ayrıca yuksek hızlara cıkmamam korkmamdan deil gereksiz bulmamdan kaynaklanıo..giden gitsin 300le benm icin gerk yok...

paylasimciturk
09 Haziran 2007, 02:40
abi haklısınız aslında boy onu anlatmak istemiyo tam benim söylüyeceklerimi demiş.yani caddede çarşı içinde 20 40 gidiyoz.bazen karayoluna çıkıyoz otobana vs. ordada 100 le gidersen neden alıyoın motoru diyo.haa gğç için dersek 600 lük makina o hızı 1. viteste görür salla 6 ya sessiz sessiz gider.ama ben alırsam yalan yok.çarşıda caddelerde görüntü olsun bu zamana kadar küçümseyenlere kapak olsun diye yavaş yavaş geçerim arada gaz açarım.çevre yoluna çıkarsam arada 150 ye felan çıkarım malum burda bascak yer yok.ama gazipaşa hava limanı var.sonradan önünde dağ var diye devam edilmedi.tam draglık bi yer.geçerim oraya drag yaparım vs.tadını çıkartırım 100 ü bile geçmessen ne gerek varya al bi aprilla rs125 yada 250 marka olsun bari.bazıları derlerya madem sadece görüntü istiyon hyosung al derler.ya hyosung görüntü olsa ne yazar.hyosung motormu ya derler çevrendekiler.onun için daha iyi bi makina alıınabilir.ama hoş olması için 600 ü geçmemeli.yani tamer sen arada gazlıyosan felan bişey dediğimiz yok.ama adam scooter gibi kullanıyo ona diyoz.


Dostum didim'e geliorumsize daha yakın galiba :)

@TAMERR

İşte bu makina bu adamın boyuna göre gerçekten cok süper durmuş sevgili kardeşim. 10 numara adama 10 numara motor!!


didim neresi ya ve ben antalya alanyadanım.o tarafa gelirsen görüşelim 05353319991 ben kerem.

haaaa şahsen bnm garajımda 1000 lik bi makina ve hayabusa yatsa 1000 liğe binerim.ya bu hayabusa racinge benzemiyoki zaten ya.araba bozması bişey kocaman tipsiz yav.yarış motoru diilki zaten.600 1000 bunlar daha iyi seçim bence tam yarış motoru.:P

bu arada burda 2004 bi tane r6 var 18000 kmde kırmızı yesyeni bişey sıfır gibi yav 2 bucuk milyarlık ilave parça var diyo.bi tane cd ci arkadaşın. 15000 ytlden aşağı vermem diyo sizce alsam nasıl olur.

patriote
09 Haziran 2007, 06:35
Hayırdır arkadaşlar?

Kapışmışsınız?
:)

Boy anlatmak istediğini biraz anlatamamış sanırım.
Diğer arkadaşlar da alınmışlar.

Bir arkadaşımız da eğer bu motorlar hep hız için olsaydı, cadde lastikleri olmazdı gibi bir yorumda bulunmuş.

Yurdum insanının genel problemi de bu zaten.
Ne alıp ne yapacağını bilmemesi.

Öncelikle şunu söyleyeyim.
Yarış için üretilmiş bir motosikleti caddede efendi efendi kullanan bir adama niye böyle kullanıyorsun denmez.

Altımızdaki aracı trafiği aksatmadan ve tehlikeye sokmadan kullanacağız.

Boy fikrini aramızdaki samimiyete güvenerek biraz keskin bir dille söylemiş.
Alınmak için fırsat bekleyen arkadaşlar da alınmışlar.

Kendi fikrimi söyleyeyim.

Hız için üretilmiş bir motosiklet hız yapmak için alınır.

Caddede gezmek isteyen arkadaşlar bu amaç için üretilmiş motosikletlerden birini alırlarsa, hem kendilerini, hemde etraflarındaki insanları tehlikeye atmamış olurlar.
Motosiklet keyifleri de ikiye katlanır.

Yarış motosikletleri adı üstünde yarış için üretilmişlerdir.
Bazılarının cadde versiyonları vardır.
Örneğin CBR ... RR nin cadde versiyonu CBR... F'dir.
Fakat bunun gereksizliği anlaşıldığından dört yıldır üretilmiyor.

Şimdi diyeceksiniz ki,
o zaman neden üzerlerinde far, sinyal, vs cadde ekipmanları var?
Ya da bir arkadaşımızın dediği gibi cadde lastikleri var.

Konu ekonomik ve karşılaşılan güçlüklerle ilgilidir.

Bunun en güzel örneği Boy arkadaşımızdır.
Pist için hazırladığı motosikletini taşımak için günlerce araç aradı.

Bir çok insanın ekonomik durumu ikinci bir motosikleti almaya da elvermiyor.

Bu nedenle üreticiler bu motosikletlerin, taşıma, maliyetleri ve ikinci motosiklet olanağının kısıtlı olması durumunda satış yapamamaları endişesiyle, yol versiyonu uygulanabilecek şekilde üretim yapıyorlar.
Yani günlük kullanımda motosiklet ihtiyacınız varsa bu motor iki işi de görür, mesajı veriliyor.

Her türlü kullanım amacına uygun olarak, çeşit çeşit motosiklet üretiliyor.
Yarış tipi motosikletler de yarışmak için yani hız yapmak için üretilmişlerdir.
Kışkırtıcı tipleri ve güzel görünümleri itibariyle çoğunluğun gönlünü fethettiklerinden, motosiklet almayı düşünen bir insanın ilk hayalide haliyle bu motosikletlerdir.
Bu çok insani bir duygudur.
İnsanları bu nedenle eleştirmek yanlış olur.
Ama ben hız yapmayı sevmiyorum diyen adama da niye bu motosikleti aldın? o zaman diye sorarlar.

Bu arada yanlış bilinen bir başka konuyu da tekrar açıklayalım.

Hayabusa bir yarış motoru değildir.
Hayabusa sportif özellikleri olan bir tur motorudur.
Kendisine yapılan bir takım modifikasyonlarla hızlı bir motosiklet haline gelebilmekle beraber yarış performansı berbat bir motordur.
Bu nedenle yazdığım konunun dışında tutuyorum.


Bu yazdıklarımdan, sport bir motora sahip olanlar, şehir içi ve şehirler arası yollarda gazı köklesinler anlamı çıkmasın lütfen....

Kendinize tırt motorcu, bilmene motorcu gibi yakıştırmalarda da bulunmayın lütfennnn:wiinkk:

Hakki
09 Haziran 2007, 08:32
yazışmalarda yanlış anlaşılmalar oluyor. birbirinize anlayış gösterin.
burada ben haklıyım sen haksızsın veya dedigim dedik çaldıgım düdük muhabbetine getirmeyin tartışmayı.

herkes motorunu istedigi gibi kullanır. (race motorlar için konuşuyorum) kimi kendini tatmin etmek için lastik yakar, teker yapar kimi de havam olsun görüntüm olsun diye yogun trafikte dakikalarca bekleyip bir de üstüne ara gaz verir. herkes motorunu istedigi gibi kullanır. ben de bazen amuda kalkıp gidiyorum kime ne. sen bir başkasına o motor öyle kullanılmaz diyemezsin, desen bile bir şey değişmez. çünkü adam öyle kullanıyor. onun tarzı o.

eger kullanım tarzı yanlışsa bir gün mutlaka hatasını görecektir. tıpkı benim gibi viraj içinde direksiyonla oynayıp motoru önden kaydırıp düştügüm gibi. o günden sonra bir daha viraj içinde direksiyonla oynamadım.
:cat:

tamerr
09 Haziran 2007, 09:58
Hayırdır arkadaşlar?

Kapışmışsınız?
:)

Boy anlatmak istediğini biraz anlatamamış sanırım.
Diğer arkadaşlar da alınmışlar.

Bir arkadaşımız da eğer bu motorlar hep hız için olsaydı, cadde lastikleri olmazdı gibi bir yorumda bulunmuş.

Yurdum insanının genel problemi de bu zaten.
Ne alıp ne yapacağını bilmemesi.

Öncelikle şunu söyleyeyim.
Yarış için üretilmiş bir motosikleti caddede efendi efendi kullanan bir adama niye böyle kullanıyorsun denmez.

Altımızdaki aracı trafiği aksatmadan ve tehlikeye sokmadan kullanacağız.

Boy fikrini aramızdaki samimiyete güvenerek biraz keskin bir dille söylemiş.
Alınmak için fırsat bekleyen arkadaşlar da alınmışlar.

Kendi fikrimi söyleyeyim.

Hız için üretilmiş bir motosiklet hız yapmak için alınır.

Caddede gezmek isteyen arkadaşlar bu amaç için üretilmiş motosikletlerden birini alırlarsa, hem kendilerini, hemde etraflarındaki insanları tehlikeye atmamış olurlar.
Motosiklet keyifleri de ikiye katlanır.

Yarış motosikletleri adı üstünde yarış için üretilmişlerdir.
Bazılarının cadde versiyonları vardır.
Örneğin CBR ... RR nin cadde versiyonu CBR... F'dir.
Fakat bunun gereksizliği anlaşıldığından dört yıldır üretilmiyor.

Şimdi diyeceksiniz ki,
o zaman neden üzerlerinde far, sinyal, vs cadde ekipmanları var?
Ya da bir arkadaşımızın dediği gibi cadde lastikleri var.

Konu ekonomik ve karşılaşılan güçlüklerle ilgilidir.

Bunun en güzel örneği Boy arkadaşımızdır.
Pist için hazırladığı motosikletini taşımak için günlerce araç aradı.

Bir çok insanın ekonomik durumu ikinci bir motosikleti almaya da elvermiyor.

Bu nedenle üreticiler bu motosikletlerin, taşıma, maliyetleri ve ikinci motosiklet olanağının kısıtlı olması durumunda satış yapamamaları endişesiyle, yol versiyonu uygulanabilecek şekilde üretim yapıyorlar.
Yani günlük kullanımda motosiklet ihtiyacınız varsa bu motor iki işi de görür, mesajı veriliyor.

Her türlü kullanım amacına uygun olarak, çeşit çeşit motosiklet üretiliyor.
Yarış tipi motosikletler de yarışmak için yani hız yapmak için üretilmişlerdir.
Kışkırtıcı tipleri ve güzel görünümleri itibariyle çoğunluğun gönlünü fethettiklerinden, motosiklet almayı düşünen bir insanın ilk hayalide haliyle bu motosikletlerdir.
Bu çok insani bir duygudur.
İnsanları bu nedenle eleştirmek yanlış olur.
Ama ben hız yapmayı sevmiyorum diyen adama da niye bu motosikleti aldın? o zaman diye sorarlar.

Bu arada yanlış bilinen bir başka konuyu da tekrar açıklayalım.

Hayabusa bir yarış motoru değildir.
Hayabusa sportif özellikleri olan bir tur motorudur.
Kendisine yapılan bir takım modifikasyonlarla hızlı bir motosiklet haline gelebilmekle beraber yarış performansı berbat bir motordur.
Bu nedenle yazdığım konunun dışında tutuyorum.


Bu yazdıklarımdan, sport bir motora sahip olanlar, şehir içi ve şehirler arası yollarda gazı köklesinler anlamı çıkmasın lütfen....

Kendinize tırt motorcu, bilmene motorcu gibi yakıştırmalarda da bulunmayın lütfennnn:wiinkk:
bana kalırsa aramızda gerginlik yok ama böle algılanıorsa kendi yazdıklarım adına özür dilerim:cherry:cok güzel acıklamalar ypmussın bunun icin tesekkrler..ben kendi adıma sölimm burda sadece ufak boytlu bi tartsma var.
hayabusa hakkında sölediklerine katılıorm....bnm alamamda ki amac da aslında bu..1000RR dn hayabusaya gecmemdeki asıl sebeplerden birisi de kullanım rahatlıgıdr.

Shamyl
09 Haziran 2007, 10:30
tderida yazdıklarımı yanlış anlamışsın, bir kez daha okumanı tavsiye ederim. Ben gazlayın, gidin oraya buraya patlayın demiyorum ki...hatta en son diyeceğim şeydir:)

Marlboro Man
10 Haziran 2007, 23:05
Ya takılıyoruz birazcık birbirimize.Ben boy un yorumlarını severim.genelde denk gelirsede okurum.Patriote seninkilerde aynen öyle.Ben şahsın adına diyebilirimki polemik olsun yada biri böyle birşey söylesinde yazayım diye yazmadım.Benim anlatmak istediğim siz ne derseniz deyin önemli olan keyif.Ben keyif aldığım için ss sürüyorum.Görüntüsüde çok hoşuma gidiyor.Eşimle binince pek rahat gidemiyoruz aslına bakarsanız ama her insanın bir hayali vardır ya benimkide buydu.Hakkını verip vermemek davasında değilim.Neyin hakkını vereceğim?Yani uzun lafın kısası benim paşa gönlüm belirler sürüş standartımı.Manyak dolu bağdat caddesi ve hepimiz biliyoruzki bir yaprak kadar değerimiz yok.Sağdan gidersin otobüs çiğner soldan gidersin biri sahil yoluna dönmek için sizi ezer.Cidden çok dikkatli ve full korumalı olmadan çıkmak mümkün olmuyor.
boy a sonuna kadar motorun neler yapabileceğini bilmelisiniz güce hakim olmalısınız lafına hak veriyorum.Bilmeliyiz ki Allah lazım etmesin gereken zamanda gereken müdahaleyi yapabilelim.Bu konu çok uzamış.Başka konuya geçelim.Birde vazgeçtim ulen silin beni tırt motorcular kategorisinden.Söz hızlı gitçem.:P

patriote
11 Haziran 2007, 01:32
Burada bir çok arkadaşı yazılarına bakarak çözebiliyorum.
Sevinerek görüyorumki gerçekten olgun, zeka kapasitesi yüksek arkadaşlarla beraberiz.
Benim endişem birbirinizi kıracağınız yönünde değildi.
Biraz esprili bir şekilde takılayım istedim.

Tamerr;
Hayabusa'yı biraz anlatsana.
Konu değişsin.:)

tamerr
11 Haziran 2007, 02:56
biras klasik olcak ama bana sölenenler ahayabsua kullanmayanlar hayabusanın ne oldugunu anlamzlar derlerdi ve ben kullandıktan sonra hak verdim..farklı bi alet..RR dan sonra biras sakinlesmek gerekio binmek icin.ama inanın tork aradaki farkı karsılıo..gazı ne kadar ceviriceğine karar ver yeterkii..ben daha alısma safhasında oldugum icin cok fazla cıkamadım aslnda suan sadece 150 kmde ..rodajını dgru yapmak istediğim icin trafige cıkarmak istemiorm:dama cok rahat bi motor oldugunu sölemek gerekir..RR la arasında kg farkı olmasına ragmen trfkte bunu fazlaca hissetmiosunuzz..biras kaliplı oldugu icin o bakımdan sorun yasanabilio trafkte..RR da yoshimura RS5 ekzos vardı..onun sesine alısmısım cok garip geldi standart ekzostla sesi cok tiz cıkıo ama 21 haziranda yoshimura ekzos taktırıcam kısmetsee..headerslaruyla birlkte..bakalım görcez.cift olmıcak sadece tek ekzos ama cift cıkıslı bakalım görcezz..

SCORPION71
11 Haziran 2007, 03:03
SYM GTS 250 KULLANICILARI.........selamlar..deneyim ve görüşleriniz benim için önemli.şimdien teşekkürlerrrrrrrrrrrrrr..

GorkeM
11 Haziran 2007, 03:08
SCORPION71

şuraya bakabilirsin...

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/12716-%5Bmt%5D-sym-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

dreamdark
11 Haziran 2007, 05:23
SCORPION71

şuraya bakabilirsin...

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/12716-%5Bmt%5D-sym-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

ahahaa hatlar karışmış galiba:P


biras klasik olcak ama bana sölenenler ahayabsua kullanmayanlar hayabusanın ne oldugunu anlamzlar derlerdi ve ben kullandıktan sonra hak verdim..farklı bi alet..RR dan sonra biras sakinlesmek gerekio binmek icin.ama inanın tork aradaki farkı karsılıo..gazı ne kadar ceviriceğine karar ver yeterkii..ben daha alısma safhasında oldugum icin cok fazla cıkamadım aslnda suan sadece 150 kmde ..rodajını dgru yapmak istediğim icin trafige cıkarmak istemiorm:dama cok rahat bi motor oldugunu sölemek gerekir..RR la arasında kg farkı olmasına ragmen trfkte bunu fazlaca hissetmiosunuzz..biras kaliplı oldugu icin o bakımdan sorun yasanabilio trafkte..RR da yoshimura RS5 ekzos vardı..onun sesine alısmısım cok garip geldi standart ekzostla sesi cok tiz cıkıo ama 21 haziranda yoshimura ekzos taktırıcam kısmetsee..headerslaruyla birlkte..bakalım görcez.cift olmıcak sadece tek ekzos ama cift cıkıslı bakalım görcezz..


Dostum öncelikle hayırlı olsun motorun, ben de ileride hayabusa kullanmayı düşünüyorum, ancak kafamda bazı soru işaretleri var, daha doğrusu bu soru işaretlerinin toplandığı tek bir nokta var, o da boy konusu..

Benim boyum 1,67 ve bu boyla Hayabusa kullanmam mümkün mü acaba, ayakların yere ne derece değmesi yeterli? Makine dengeli deniyor gerçi; hatta biri, senin Hyosung'tan daha rahat kullanırsın gibi bir laf etmişti bir keresinde. Fiziksel olarak yeterli miyim acaba, onu merak ediyorum. Yani çok büyük makina, mesela olduğu yerde döndürmek mümkün değildir herhalde bu motoru ayaklık üzerinde fln di mi? Böyle bir yerde sıkışıp kaldın mı ne yapıyosun acaba, ya da geri geri gitmek sorun oluyor mu?

Bir de benzin sarfiyatı nedir bu motorların, km.de kaç kuruş yakar?
İkinci el Hayabusa almak mantıklı mıdır, fiyatlar uygun gördüğüm kadarıyla?

Ne çok soru sordum di mi:P

boy
11 Haziran 2007, 16:29
@tamerr

yaaa bende sunu anlamıorm sen annenin karnındayken ögrnemedin kullanmayı dimi? deneyim gerektiği gercek tamam ama su var ben rastgele bi secim yapmıorm..belki gecis olarak hızlı yapmıs olabilirim ancak sebeplerim var herneyse..
Arkadaşım seninle henüz tanışamadık, forumda yeni olduğundan da beni tanımamana yoruyorum bu söylediklerini. Yaptığım yorumlarda hiçbir zaman kötü niyet veya küçük görme arama. Ben her zaman insanlara bu konuda yardım etmeye çalışıyorum. Yazılardan takip ettiğim kadarıyla motosiklet konusunda çok deneyimin yok. 1000cc yarış motorları cidden tehlikelidir, Hayabusa hakkında birşey demeyeceğim bile. İnsanlar bu makinaları belli nedenlerden dolayı tercih ediyorlar. Sen de nedenlerim var demişsin, eyvallah kabul ama bu nedenlerin bence çok doğru bir seçim yaptırmamış sana. Yine de sana seçimin, tercihlerin ve zevkin konusunda birşey diyemem, para senin, hayat senin istediğini yaparsın. Benim tek endişe ettiğim bu tip motorları kullanma konusundaki insanların deneyimsizliğinden kaynaklanan genelde ölümle sonuçlanan kazalar. Ben hiçbir SS sahibinin "ben basmam, en fazla 150 km/h yaparım" şeklindeki yorumlarına inanmam. Bana bu motorları anlatmayın, senelerdir kullanıyorum. Deneyim olmasa da insan gazı dibine kadar çekmek istiyor. İnsan böyle bir yaratık işte. O nedenledir ki bu aletler ölümcüldür. Ben annemin karnında öğrenmedim motor sürmeyi ama 17 senede bir sürü motor kullandım ve motor seçimimi kademeli olarak yükselttim. 2-3 senelik deneyimle 1000cc yarış motoru kullanmadım. Siz neyi savunursanız savunun bu işin doğrusu küçükten büyüğe doğru ilerlemek. Aksi taktirde tatsız olaylar yaşayıp durursunuz.

@patriote

Boy anlatmak istediğini biraz anlatamamış sanırım.
Diğer arkadaşlar da alınmışlar.
Arkadaşım sen benim yazılarımı takip ediyorsun, tarzımı da bilirsin. Kötü bir niyetim yok, kimsenin alınmasına da gerek yok. Yurtdışındaki imkanlara sahip olan ve piste girmiş biri olarak sen ne demek istediğimi çok daha iyi anlıyorsun, bu makinalar yanlış kullanımda hata affetmez. İnsanlara basit geliyor bu dediklerimiz.

Bir arkadaşımız da eğer bu motorlar hep hız için olsaydı, cadde lastikleri olmazdı gibi bir yorumda bulunmuş. Yurdum insanının genel problemi de bu zaten. Ne alıp ne yapacağını bilmemesi.
İnsanlar herhalde "racing" kelimesinin anlamını bilmiyorlar. Piyasada satılan 1000RR ve 600RR gibi motorlar şu anda Dünya Supersport ve Superbike şampiyonasında kullanılan makinaların aynısı. Tabi üzerindeki modifikasyonları göz önünde bulundurduğunuzda her iki motorun alakası bile yok ama siz de modifikasyon yapabilirsiniz. Dolayısıyla bu tip makinalar yarış için üretilmişlerdir. patriote arkadaşımızın da dediği nedenlerden dolayı üreticiler bu motorları piyasaya sürüyorlar.

@Nemrut

eger kullanım tarzı yanlışsa bir gün mutlaka hatasını görecektir. tıpkı benim gibi viraj içinde direksiyonla oynayıp motoru önden kaydırıp düştügüm gibi. o günden sonra bir daha viraj içinde direksiyonla oynamadım.
Hakkı'cım sen pistte düştün ve hayattasın, caddede insanların şansı o kadar yüksek değil. Kullanım tarzı yanlışsa bir gün mutlaka hatasını görecektir ne demek? Sen hiç Hayabusa ile caddede düştün mü? Nasıl birşey olduğunu kestirebiliyor musun? Altındaki motora hakim olmadan yapacağın hatalar sana birşey öğretmez, öldürür.

Hakki
11 Haziran 2007, 16:59
@ boy,
ağaç yaşken eğilir derler.
ben motosiklet kullanmaya egitim almadan başladım. kendimce dogruyu yanlışı buldum. ama keşke eğitim alıp da başlasaydım kullanmaya diyorum. çünkü benim de yanlışlarım oluyor ve düzeltmesi beni biraz uğraştırıyor.
düştügüm demekle pistteki düşüşümü kastetmedim, scooterla iken olan düşüşümü söylemek istemiştim. ki dedigin gibi caddede düşmekle pistte düşmek arasında fark var ben de zaten böyle şeyleri göz önünde tutarak yazdım. ben buradaki yorumlara pistte olan hadiseleri gelişmeleri katmam. çünkü burada herkes caddede kullanıyor motoru. pist olayı farklı bir şey. ben pist kullanımı hakkında bahsedersem, tabiri caizse siz burada elmadan bahsederken benim sohbete anlamsız bir yerden dalıp armuttan bahsetmeme benzer bu iş.

dedigim gibi yanlış anlaşılmalar oluyor. burası ss kullanıcıları başlıgı. yarışanlar başlıgı değil ki. benim yorumlarım da ona göre. burada mevzu bahis pist olmadıkça pist konusunda yorum yapmam. herkes gibi normal bir kullanıcı şeklinde yorum yaparım. yanlış anlaşılma olmasın.

bu arada pazar günkü yarışa gelenlerle ilgilenemedigim için özür dilerim. elim biraz ağır oldugu için ve de yarışa hazır olmak için gelenlere vakit ayıramadım. yarışım bittikten sonra da boy'dan gelenlerin gittiklerinin haberini aldım. kusura bakmayın ilgilenemedigim için.

Marlboro Man
11 Haziran 2007, 17:55
Şimdi arkadaşlar.Düşmeyi kalklmayı bi tarafa bırakalım.Korkutmayın beni.Benim bi derdim var el birliğiyle bi çare bulalım.Şimdi bende çok güzel bir mont var.Korumaları filan süper.Ama ne tam yazlık ne tam kışlık.Hatta dükkanlarda yazlık adıyla geçiyor.Kışın hiç üşütmedi saolsun.Amaaaaa kardeşim yanıyorum.Giyilecek gibi değil.Yani eski FB li samuel Johnsondan daha fazla terliyorum arkadaş.Bir yerde oturamaz oldum.Walla sanırım artık yanımda yedek fanila tişört filan taşımaya başlayacağım.Bugün Eminönü Özen motora gittim.Nefis bir Rev’it file mont vardı.Parasıda nefis.275 euro dediler.Valla o parayı vermem.Rev’it e vermem.Kendime Rev’it nitro eşimede solar aldık.Arkadaş 3 5 günde pamuklandı.Şimdi ben Rev’it in tekstil ürününe nasıl güveneyim.Uzatmayalım.Benim gibi bi tarafından terleyenler için önerileriniz nelerdir.Siz terlemiyonuzmu arkadaş yahu?

edy
11 Haziran 2007, 18:31
Şimdi arkadaşlar.Düşmeyi kalklmayı bi tarafa bırakalım.Korkutmayın beni.Benim bi derdim var el birliğiyle bi çare bulalım.Şimdi bende çok güzel bir mont var.Korumaları filan süper.Ama ne tam yazlık ne tam kışlık.Hatta dükkanlarda yazlık adıyla geçiyor.Kışın hiç üşütmedi saolsun.Amaaaaa kardeşim yanıyorum.Giyilecek gibi değil.Yani eski FB li samuel Johnsondan daha fazla terliyorum arkadaş.Bir yerde oturamaz oldum.Walla sanırım artık yanımda yedek fanila tişört filan taşımaya başlayacağım.Bugün Eminönü Özen motora gittim.Nefis bir Rev’it file mont vardı.Parasıda nefis.275 euro dediler.Valla o parayı vermem.Rev’it e vermem.Kendime Rev’it nitro eşimede solar aldık.Arkadaş 3 5 günde pamuklandı.Şimdi ben Rev’it in tekstil ürününe nasıl güveneyim.Uzatmayalım.Benim gibi bi tarafından terleyenler için önerileriniz nelerdir.Siz terlemiyonuzmu arkadaş yahu?

bende de aynı sorun var ama onun çözümü yok. terletmeyen mont alırsan
güvenliği iyi olmuyor, güvenliği olan montlarda terletiyor. senin için hangisi daha önemliyse ona göre seçim yap.

file tarzı kıyafetler
son derece güvensiz. sürtünmede hemen yırtılıp korumalar sağ sola uçuyor. ayrıca kış için başka bir ceket alman gerek

havalandırması çok tekstil ceketler
giderken sorun yok ama durunca oda terletiyor. tekstil ceketler sürtünmede yırtılıyor ve yanıyor kendim düşüp test ettim

havalandırmalı deri ceketler,
giderken sorun yok ama durunca oda çok terletiyor. kışın kullanışsız.

deri ceket,
en yüksek koruma ve en az konfor.

benim tavsiyem full korumalı deri bir mont giymen. bu benim geçirdiğim kazaların sonuçunda kazandığım bir deneyim. tekstil ceketler kazalarda yırtılıyor markası en iyi olan bile. ben artık tekstil hiç birşey kullanmam. terlemek çok kötü değil ama bir yerin kırıldığı zaman çok kötü.

GorkeM
11 Haziran 2007, 18:39
Ben buradaki birkaç arkadaşımız gibi Rev'it 'in deri montunu kullanıyorum... Kalitesi de oldukça iyi... Şimdiye kadar hiç sıcaklık sorunu da yaşatmadı... (deri olmasına rağmen) Hava kanalları ve delikleri oldukça başarılı... Hoş yüksek hızda Erdem abi deliklerden şikayetçi olduğunu belirtiyordu fakat malum benim böyle bir sorunum yok.
Yazlık mont dersen clover'ın ürünleri gerçekten kaliteli , ben tavsiye ederim... Daha ucuz dersen de richa montlar var... Daha da ucuz olsun dersen Hein Gericke'den bakabilirsin... Fakat hein gerickenin fiyatına göre kalitesi var bence... Ama caddede tercih edilen bir markadır hein gericke de...