PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93

paylasimciturk
03 Mayıs 2007, 13:26
Bir arkadaşım da R6 var, 10 dk lığına bile binmiyorum.. :P Bir yere gideceğimiz zaman ise benim arkama bindiriyorum... :bounce: :bounce:

neden binmessin dishy. yoksa kızlar ss den hoşlanmazmı r6 dan felan:silent:

tubis
03 Mayıs 2007, 13:47
Akıllı kızlar hoşlanmazlar SS den :) :cherry:

Akıllı olup hoşlananlarsa, artçı olmayı değil, sürücü olmayı tercih ederler...:cat:

paylasimciturk
03 Mayıs 2007, 13:53
kendisi dahada tehlikeye atıyo halbüyse. kızların işine akıl sır ermiyo :)

tubis
03 Mayıs 2007, 13:55
Nedenmiş o, ne alaka :silent: Hayır anladım, ama umarım o sebeple kullanmadın o kelimeleri !!

paylasimciturk
03 Mayıs 2007, 14:03
ya öle diil kızları kötulemek diil yakışıyo kibar motorlar ama çok bilmeyen bile kendi sürerse tehlike.

tubis
03 Mayıs 2007, 14:08
Çok bilmeyen birinin ne işi var SS üzerinde ! Allah aşkına kıvırma, lafının arkasında dur !

paylasimciturk
03 Mayıs 2007, 14:13
yaaa salak demek istedin diuyosun ama hyr.kızlar erkeklere göre daaha deişik hareket ediyolar mesela 1000 lik motorda 155 booyundaki kızın ne işi var neymişi öreniyomuş parası var tabi ama komik duruyo işin gerçeği heheh.yani gördüğümden diyorum heh.

tubis
03 Mayıs 2007, 14:15
Ne kadar mantıksız konuşuyorsun sen yaaa, offfff muhatap olamayacağım bu kadar olmam hata, takıl sen, R6 al, arkana da bi hatun, bak keyfine...

Mehmet ciğim özür, topic biraz kirlendi...

paylasimciturk
03 Mayıs 2007, 14:43
tmmm ya sen herseyi yanlış anla ben kirletirim topic i kusra bakmsyın. kızların işine akıl ermez demekle nelert anlıyosan artık.ama inan seni kırmak istemezdimm.:pale:

patriote
03 Mayıs 2007, 14:58
@Tanju

Mono kapak motoru tek kişilik yapmak dışında bir işe yaramaz. Tamamen gösteriş. Arka seleyi çıkartıp, mono kapağı takarsın. Böylece sürücü dışında biri oturamaz, yolda motora binmek isteyen hatunları arkaya atamazsın :P


Boy teessüf ederim.:)
http://img185.imageshack.us/img185/5765/dscn0803jm8.jpg

Mono kapak işe yaramazmı hiç.

Bu sayede motor kullanabiliyorum...

Hatta yeni bir motor almaya giderken baştan mono kapağı alır sonra motoru alırım.

Monu kapak çok önemli ve hayırlı bir şeydir arkadaşlar.

Özellikle evliyseniz..:P

Yoksa eşiniz yollarda el eden hatunları görür ve ya ben ya motor şeklinde bir tercih zorunluluğu getirir.
Siz de valla yok bişey aşkım.
Hem bak benim motor tek kişilik.
Şeklinde olayı bağlar, daha sonra Mono Kapağı icad eden adamın ruhuna bir fatiha okursunuz..:P

Derim ve kaçarım....

paylasimciturk
03 Mayıs 2007, 16:52
patriote haklısın sonunda sen alccan motoru heh .abi r6 turkiyede cok pahalı yaw .ben en iisi temiz bi makina bulmaya bakkiim.sizin orda 13 milyar burda 30 yuh yani.turkiyeyi bırakacam bi pasaport olsa valla. doğan bebekten bile vergi alıyolar a.g. napalım şükür. hondanın parça meselesine gelince . honda kazık onda. çünkü bende 125 cc titan kaza yaptım tek amasörü bile 250 ytl parcalarının yarısını alsan motorun masrafını gecer.onun için r6 ikinci el alayım bari 2005 felwan. elimde 15 milyarcık rahat kasmadan çıkar sıfırı biraz yorar gibi

edy
03 Mayıs 2007, 17:16
Arkadaşlar bugün yaptığım yedek parça araştırmasını sunmak istiyorum. Her zaman söylenir honda'nın yedek parçası daha pahalı diye acaba gerçekten öylemi?


2006 CBR 600RR

Sinyal ---------- 137 ytl
Kafa grenajı-----1485 ytl
Sağ ayna--------141
Ön fren maneti---81
Önfar------------852
Üst grenaj--------963 ytl
Alt grenaj--------375

Toplam: 2190 ytl

YZF-R6

Sinyal-------------25 euro
Kafa grenajı-------99 euro
Sağ ayna---------56.60euro
Ön fren maneti---45 euro
Önfar------------290 euro
Üst grenaj-------74 euro
Alt grenaj -------155 euro

Toplam 744 euro(1360 ytl)

Honda =2190 YTL
yamaha=1360 YTL
Parça adeti arttıkça aradaki fiyatta farkıda artıyor.

Arthas
03 Mayıs 2007, 17:33
Honda ikiye katlamış valla. Ben bu kadar fark olduğunu bilmiyordum.

boy
03 Mayıs 2007, 17:33
@edy

Parça adeti arttıkça aradaki fiyatta farkıda artıyor.
30.000 YTL ye yakın fiyatı olan bir motora kaskosuz binen yoktur herhalde, hal böyleyken kaza yapıp kaskodan yararlanınca sorun kalmıyor. Önemli olan motoru satın alabilmek. Türkiye'de Honda kendi sınıfının en ucuz motoru. Aradaki fiyat farkından çok daha aza da kasko yaptırırsan yine karlı oluyorsun.

tigermbz
03 Mayıs 2007, 18:19
boy bakıyorum da hondaya en ufak laf ettirmiyorsun. hemen cevap hazır :mrgreen:
peki kasko yaptırdık motoru, ama motorun kendisi ile alakalı bir arıza çıktı diyelim, ozaman servis ve parça ücretleri nasıl.

boy
03 Mayıs 2007, 19:11
@tigermbz

peki kasko yaptırdık motoru, ama motorun kendisi ile alakalı bir arıza çıktı diyelim, ozaman servis ve parça ücretleri nasıl.
Honda 2 sene mekanik garanti veriyor. 2 sene içerisinde herhangi mekanik bir arızaya para alınmıyor. Görkem arkadaşımızın motoruyla başı belada, Türkiye'de işler yurtdışındaki gibi yürümüyor. Herşey tanıdıkla, eş dostla yürüyor. Aksi durumu yaşayan olursa Honda Japonya'ya bir mail atsın, o zaman çok kısa zamanda çözerler probleminizi.

Arthas
03 Mayıs 2007, 20:03
2 sene garantiyi hepsi veriyor, bence iki firmanın yaptığı da etik değil. Birisi fiyatı ucuz tutuyo yedek parçadan giydiriyor, diğeri başta kazık atıyo yedek parçayı ucuza veriyor. Orta yolunu bulup yurtdışındaki gibi motorların fiyatlarını üç aşağı beş yukarı eşitlemeleri lazım. Ama bana sorarsanız bu ikisi arasında hondayı tercih ederim, yedek parçası pahalı diye gidipte yamahadan kazık yemem. Hondanın yaptığı son indirimle, Yamaha R6 fiyatına bir adet 600rr alıyorsunuz üstünü de 4-5 milyar paranız cebinizde kalıyor. Merak ediyorum yurtdışında bu iki motor arasında 100 dolar fiyat farkı var, yamaha türkiyeye gönderdiği motorlara ekstradan bişeyler mi takıyor.

roadrunner
03 Mayıs 2007, 20:09
itiraf ediyorum; ben de bi SS hayranıyım ::blushani

dinmeyen
03 Mayıs 2007, 20:36
araştırmanı paylaştığın için teşekkürler erdem.

honda yedek parçalarının 2 kat olması rahatsız edici. benim gibi kasko sahibi olanlar için bile.

kaza durumunda yedek parça fiyatları sigorta şirketlerini ve 20-25 milyarlık motoru kaskosuz kullanan kahramanları ilgilendiriyor. beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor.

ama kafamın bir köşesinde hep duracak. tiger in dediği gibi ya kasko kapsamı dışında parça ihtiyacım olursa?

yamaha yarı fiyata verebiliyorsa verilebiliyor demektir. alenen ve yasal olarak adam kazıklıyolar.

biri motoru starken öpüyo
öbürü parça satarken

tigermbz
03 Mayıs 2007, 21:05
bizleri düşünen(?) bu firmalara sonsuz teşekkürlerimi sunarak olayı başka bir boyuta çekmek istiyorum.
malum bunlar 4 büyükler diye adlandırılıyor.
ama kawasaki ve suzuki (ki bu 2 liye sempatim olduğu kadar diğer 2 liye antipatim vardır) Türkiyede yaygın servis ağına sahip değil göründüğü kadarıyla. yurtdışındaki ss kullanıcıları sanki bu markaları (kawasaki ve suzuki) daha çok tercih ediyor gibi bir izlenime kapıldım.
bunun cevabını sanırım en iyi Patriote verir ama sizler de bildiklerinizi paylaşın, eğer doğru biliyorsam sebebi ne acaba?

boy
03 Mayıs 2007, 21:22
@Arthas

yamaha türkiyeye gönderdiği motorlara ekstradan bişeyler mi takıyor.
Ekstradan kazık takıyor! Hahahahhaa :P Valla ben artık markacılığı bıraktım, tamam Honda hizmet ve servis olarak diğerlerine nazaran daha iyi ama Görkem arkadaşımızın başına gelen olaydan sonra artık Honda'nın da diğerlerinden farkı yok diye düşünüyorum. Bu memlekette hakkını aramak için illa ki mücadele mi vermek lazım? Kimin parası neye yetiyorsa, kim hangi motoru beğeniyorsa ona binsin ama her durumda birinden parça alırken kazık yiyecez, diğerinden motoru alırken... Sonuçta olan hep bize oluyor...

patriote
03 Mayıs 2007, 22:00
bizleri düşünen(?) bu firmalara sonsuz teşekkürlerimi sunarak olayı başka bir boyuta çekmek istiyorum.
malum bunlar 4 büyükler diye adlandırılıyor.
ama kawasaki ve suzuki (ki bu 2 liye sempatim olduğu kadar diğer 2 liye antipatim vardır) Türkiyede yaygın servis ağına sahip değil göründüğü kadarıyla. yurtdışındaki ss kullanıcıları sanki bu markaları (kawasaki ve suzuki) daha çok tercih ediyor gibi bir izlenime kapıldım.
bunun cevabını sanırım en iyi Patriote verir ama sizler de bildiklerinizi paylaşın, eğer doğru biliyorsam sebebi ne acaba?

Fransa Yamaha cenneti olarak bilinir. Bunun nedeni hakkında detaylı yorum yapamam.
Ss dışında kalan kategorilerde Suzuki iyi satış yapan bir marka. Fakat bence Ss de de Yamahadan sonra ikinci sırada gelir. (her model için değil)

1000 cc race sınıfı ve 1100 ve üzeri spor modellerde ezici bir Honda üstünlüğü var. Bu kategoride iyi satış yapan tek model R1..
Fakat bu yıl Suzukiyi daha çok görüyorum.

Hayabusa sanıldığı kadar çok satan bir model değil. Kawasaki 12R daha çok rastladığım ve kullanma fırsatı da bulduğum bir motor.

**********************

Şimdi gelelim asıl meseleye.
Kaza yapmak için motosiklet alınmaz.

Bu nedenle parça ile ilgili söylenebilecek olan şeyler, mutlaka lazım olanlar ile sınırlı kalmalıdır.
Bu bizi daha doğru bilgiye götürür.
Bunlar nedir?

Motosikletlerimizin periyodik bakım aralıkları var.
Bu bakımlarda ve sonrasında değiştirilmesi gerekebilen parçalar var.
Bu parçaları aklıma geldiği kadar yazayım.
Sonra da fiyat karşılaştırmalarını yapayım.
Unuttuklarım olursa siz ekleyin. Onların da fiyatlarını buraya yazarım.


Yağ,Hava Filtresi ve buji değişimi.
Ön ve arka fren disk ve plaketleri
Zincir kiti

Şimdi bunların orjinal fiyatlarını karşılaştıralım. Fiyatlar Fransa Satış Fiyatlarıdır.
Yağ Filtresi:
Honda 9,30 €
Suzuki 8,70 €
Kawasaki 7,60 €
Yamaha 10 €


Hava Filtresi
Honda 44,40 €
Suzuki 20,80€
Kawasaki 29,10 €
Yamaha 44,30 €

Buji

Honda 27,30 €
Suzuki 10,80 €
Kawasaki 7,80 €
Yamaha 8,10 €


Ön Fren Plaket
Honda 39,20 €
Suzuki 46,80 €
Kawasaki 45,50 €
Yamaha 37,60 €

Arka Fren Plaket
Honda 49,30 €
Suzuki 25,80 €
Kawasaki 45,50 €
Yamaha 37,60 €

Zincir Kiti
Honda 180,70 €
Suzuki 243,20 €
Kawasaki 159 €
Yamaha 150,50 €

Şimdi bi de toplama yapalım.
Honda 350,20 €
Suzuki 356,10 €
Kawasaki 294,50 €
Yamaha 278,10 €


Bu yazdıklarımın dışında sorun çıkaracak parçalar mutlaka var ama aklıma gelenleri araştırdım.
Fark ettiyseniz çok fiyat farkı yok.

Burada en can acıtan zincir kiti olayında Honda Yamaha'ya göre 30 euro daha pahalı.
Fakat R1 den önce bende R6 vardı. Onun zincir takımını 8 bin de değiştirmek zorunda kalmıştım.
Şu an kullandığım Honda yaklaşık 23 bin de. Hala orjinal zincir takımını kullanıyorum. Ama değişme zamanı yavaş yavaş geliyor.

Parça konusundaki görüşüm budur.
Kaza olayı gözardı edilmek zorundadır.
Allah göstermesin.
Eğer bir kaza yaparsanız ve büyük masraf açacak hasara sahip bir kaza olursa, motoru çok fazla düşünecek bir halde olmazsınız.
Bunun dışında sağlam bir sigorta yaptımaktan da kaçınmayın.

Tanju
04 Mayıs 2007, 12:22
@Tanju

Mono kapak motoru tek kişilik yapmak dışında bir işe yaramaz. Tamamen gösteriş. Arka seleyi çıkartıp, mono kapağı takarsın. Böylece sürücü dışında biri oturamaz, yolda motora binmek isteyen hatunları arkaya atamazsın :P

hehehehe tahmin etmiştim saol bilgi için ama madem hatunları arkaya atamıyoruz o zaman gerek yok :cherry:

paylasimciturk
04 Mayıs 2007, 13:28
yok yok arkadaş olmuyacak böyle kırık omuzla evin penceresınden yoldan gecen ss lere bakarak dahada çıldırıyorum 2005 bişey aldırcaklarbana eninde sonunda eksozun sesi bitiriyo zaten. yok arkadas 2008 kışın alacam olmassa.

tubis
04 Mayıs 2007, 13:31
itiraf ediyorum; ben de bi SS hayranıyım ::blushani

Kararsız Kamil...:mrgreen:
Cbf 250 ve Ybr 250 arasında kararsız kalır, fuar da Cbf 600 ün üzerinden inemez şimdi de SS hayranıyım der..:mrgreen:

Hadi hayırlısı :)

ennginn
04 Mayıs 2007, 14:20
KASKO FİYATLARI

YAMAHA R6 = 2.600 YTL (25.000 YTL üzerinden)

HONDA 600RR = 3500 YTL http://www.mototal.com.tr/sigorta03.asp

asgari şartlarda % 30 fazla

Hakki
04 Mayıs 2007, 14:33
bu arada bir şey belirteyim;
kasko fiyatları motorun fiyatına, kaza yapma oranına, yedek parça fiyatlarına vb. gibi etkenlere göre değişir.

Gökhan
04 Mayıs 2007, 14:34
bende R6 vardı. Onun zincir takımını 8 bin de değiştirmek zorunda kalmıştım.
Şu an kullandığım Honda yaklaşık 23 bin de Hala orjinal zincir takımını kullanıyorum

olaya bu yönden bakıldıgında yinede honda almak karlı gibi görünüyor..

Arthas
04 Mayıs 2007, 14:50
ELINT; İşte yurtdışındaki motorcularla bizim farkımız da bu. Biz burda motor alırken mantığımıza göre hareket etmek zorunda kalıyoruz. Gönlümüzdekine binemiyoruz. Niye ben honda almaya mecbur kalım bu ülkede. Amerika'da hepsinin arasında 100-150 dolar oynuyor. Burda da öyle olsa herkes gönlündeki motora biner. Türkiye'deki motosiklet sektörünü çözebilmiş değilim. :farao:

dinmeyen
04 Mayıs 2007, 14:59
KASKO FİYATLARI

YAMAHA R6 = 2.600 YTL (25.000 YTL üzerinden)

HONDA 600RR = 3500 YTL http://www.mototal.com.tr/sigorta03.asp

asgari şartlarda % 30 fazla

ben 2005 1000 RR kaskosu için 1.600 YTL ödüyorum (anadolu sigorta-motor değeri 20.000 YTL alındı.)

aytskal
04 Mayıs 2007, 15:13
Benim bahsetmek istediğim farklı bir durum var konu dışına çıkmış olacağız biraz ancak...Yaklaşık 1 yıl kadar Hyosung Gt 250 Comet kullandım 250 cc 29 hp motosikletle iyice bütünleştim ardından ara ara GS 500 Suzuki kullandım bu makinedede tecrübe edindim 47 hp bir makine...Bir kaç ay sonra kış dönemlerinde 600 cc motosiklete geçmeyi planlıyorum...Ancak benim problemim mantık açısından direk 4 silindirli bir 600 cc makineye geçmek istememem.Bu nedenle 2 silindirli alternatifler üzerinde duruyorum...Şöyle bir bakacak olursak GS 500 ER 5 yada CBF 500 uygun gibi görünsede gerek rüzgar nedeniyle grenaj tercih etmem ve eskiyen teknolojileri nedeniyle elendiler...Elimde kalan üç alternatifse GSX F 600 (80 HP) Suzuki ile Kawasaki ER 6 N (Grenaj yok) ve F (72 HP),Hyosung GT 650 R (72 HP)...Bunların yanında Honda CBR F 600 var ancak 109 Hp bir motosiklet 4 silindirli;29 Hp Hyosung tan sonra fazla yüksek bir sıçrayış olabilir diye düşünüyorum...
Suzuki Katanayı görünüm olarak çok beğeniyorum ancak tekniği konusunda bir fikrim yok üstelik kime sorsam sakın alma diyorlar onun yerine 600 F tercih etmem yolunda telkinler var ikinci el fiyatları aşağı yukarı aynı...Kış aylarına kadar iyice düşünüp kararımı vereceğim sizin fikirlerinizide almak istedim şimdiden teşekkürler...



http://img179.imageshack.us/img179/188/73837ve6.jpg (http://imageshack.us)


http://img209.imageshack.us/img209/4581/er6largeis1.jpg (http://imageshack.us)


http://img503.imageshack.us/img503/5741/901173385130905rw3.jpg (http://imageshack.us)

dinmeyen
05 Mayıs 2007, 15:04
Arkadaşlar az önce TMF'den Deniz hanım ile görüştüm. Yarış programı dediğim şekildeymiş, değişmeyecek dedi. Çok saçma sapan bir program yapmışlar. Superbike B ve CBR Cup yarışları Açılış Töreni'nden önce koşulacak. Bu durumda beni izlemek için en geç saat 10:30 gibi, Hakkı arkadaşımızı izlemek için de en geç 11.00 gibi pistte olmanız gerekiyor.

http://img87.imageshack.us/img87/3259/1ayak05or8.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/9049/1ayak06ax1.jpg

yarın yarışa gidiyomuyuz ?

türkiye motosiklet federasyonunun sitesinde körfez pistinde yarın yapılacak yarışla ilgili tek satır yok.

http://www.tmf.org.tr/home.php

türkiye dallamalar/beceriksiler federasyonu

tderida
05 Mayıs 2007, 15:25
[QUOTE=aytskal;657930]Benim bahsetmek istediğim farklı bir durum var konu dışına çıkmış olacağız biraz ancak...Yaklaşık 1 yıl kadar Hyosung Gt 250 Comet kullandım 250 cc 29 hp motosikletle iyice bütünleştim ardından ara ara GS 500 Suzuki kullandım bu makinedede tecrübe edindim 47 hp bir makine...Bir kaç ay sonra kış dönemlerinde 600 cc motosiklete geçmeyi planlıyorum...Ancak benim problemim mantık açısından direk 4 silindirli bir 600 cc makineye geçmek istememem.Bu nedenle 2 silindirli alternatifler üzerinde duruyorum...Şöyle bir bakacak olursak GS 500 ER 5 yada CBF 500 uygun gibi görünsede gerek rüzgar nedeniyle grenaj tercih etmem ve eskiyen teknolojileri nedeniyle elendiler...Elimde kalan üç alternatifse GSX F 600 (80 HP) Suzuki ile Kawasaki ER 6 N (Grenaj yok) ve F (72 HP),Hyosung GT 650 R (72 HP)...Bunların yanında Honda CBR F 600 var ancak 109 Hp bir motosiklet 4 silindirli;29 Hp Hyosung tan sonra fazla yüksek bir sıçrayış olabilir diye düşünüyorum...
Suzuki Katanayı görünüm olarak çok beğeniyorum ancak tekniği konusunda bir fikrim yok üstelik kime sorsam sakın alma diyorlar onun yerine 600 F tercih etmem yolunda telkinler var ikinci el fiyatları aşağı yukarı aynı...Kış aylarına kadar iyice düşünüp kararımı vereceğim sizin fikirlerinizide almak istedim şimdiden teşekkürler..


http://img179.imageshack.us/img179/188/73837ve6.jpg (http://imageshack.us)

CBR 600F kullanıyorum. Kuzenimin Gsx 750F te bir süre garajımda misafir oldu. İkisi ayrı segmentlerin farklı karakterli motorları, avantajları ve dezavantajları var tabii. 600F kontrolü senin elinden alabilecek bir karakteristiğe sahip, atak bi makina. Virajdan önce Frenaj konusunda tecrübeli olman gerekiyor kısaca tam bir sport (günümüz degerlerine göre SS degil bence)750F ise yaklaşık aynı beygir gücüne sahip (98HP) torku yüksek sürmesi keyifli ve son derece güvenli hissettiren, gücünü korkutmadan sunan bir Sport-touring. Bugünkü tecrübem ve aklım olsa CBR600F den evvel oturuş pozisyonu daha rahat, hakimiyeti kolay,ayakları yere basan 750F i önce kullanırdım. Ardından 600F daha uygun olur bence.

Gökhan
05 Mayıs 2007, 16:02
ELINT; İşte yurtdışındaki motorcularla bizim farkımız da bu. Biz burda motor alırken mantığımıza göre hareket etmek zorunda kalıyoruz. Gönlümüzdekine binemiyoruz. Niye ben honda almaya mecbur kalım bu ülkede. Amerika'da hepsinin arasında 100-150 dolar oynuyor. Burda da öyle olsa herkes gönlündeki motora biner. Türkiye'deki motosiklet sektörünü çözebilmiş değilim. :farao:

yurt dışı konusunu hiç açma düşündükçe darlarımdaki kan beynime öyle bir basınç yapıyorki:pr:

bazen yurt dışındaki 2. el piyasasına bakıyorum. adamlar 70.000 km de 954rr 900rr vs.... motorları alıyorlar. bizim ülkede olsa racing motosiklete 50.000 km yi geçtiksek sonra alıcı bulamazsın. adamlar alırken korkuyor. ufak bir sorunda bile alacagın yedek parça fiyatları korkutucu. ama yurt dışında gerek bilinçli motosiklet kullanıcıları gerekse ucuz yedek parça kaliteli hizmet veren servisler sayesinde 70.000 km deki racnig motor bile satılabiliyor.

olaya 0 motosiklet fiyatlarından baktıgımızda ise insanların gelir düzeyleri ile motosiklet fiyatlarını karşılaştırıyorum. ve insanlar hiç bir birikimleri olmadan istedikleri motoru en fazla 1 sene içinde alabiliyorlar. buda en fazla olan bir oran. bizim ülkemize gelince hadi gelir düzeyinide geçtik vergiler sayesinde motosikletlere %50 daha fazla ödememiz insani deli etmeye yeterli oluyor. bir motosiklet alırken ilk düşündügün almak istedigin marka modelden önce fiyatına bakmayı ilke edinmemizi sağlıyorlar.

1938'de uçak araba yapabilen bir ülke 2007 yılında %100 türk malı bir motosikleti dahii üretemiyor daha ne deyim .

söylenecek çok şey var ama olay farklı noktalara gidiyor en iyisi susmak...

aytskal
05 Mayıs 2007, 16:51
tderida...
Benim aklımdan geçenleri emin olmamakla birlikte tahmin ettiklerimi aslında tamı tamına dile dökmüşsün...Suzuki 750 GSX F yanı sıra en mantıklısı 600 GSX F olacak anladığım kadarıyla Honda 600 F göre iki silindirden olsa gerek daha sakin bir makine.Suzuki Sport Touring segmentinde görünsedeHonda 600 F sanırım çok daha sportif özellikler taşıyor.Bunların yanısıra street bike olarak adlandırılan Hyosung 650 GTR var Fazer 600 aklımdan geçmiyor değil karar vermek çok zor olacak teşekkürler verdiğin bilgiler ve tavsiyelerin için...

patriote
06 Mayıs 2007, 05:21
yurt dışı konusunu hiç açma düşündükçe darlarımdaki kan beynime öyle bir basınç yapıyorki:pr:

bazen yurt dışındaki 2. el piyasasına bakıyorum. adamlar 70.000 km de 954rr 900rr vs.... motorları alıyorlar. bizim ülkede olsa racing motosiklete 50.000 km yi geçtiksek sonra alıcı bulamazsın. adamlar alırken korkuyor. ufak bir sorunda bile alacagın yedek parça fiyatları korkutucu. ama yurt dışında gerek bilinçli motosiklet kullanıcıları gerekse ucuz yedek parça kaliteli hizmet veren servisler sayesinde 70.000 km deki racnig motor bile satılabiliyor.

olaya 0 motosiklet fiyatlarından baktıgımızda ise insanların gelir düzeyleri ile motosiklet fiyatlarını karşılaştırıyorum. ve insanlar hiç bir birikimleri olmadan istedikleri motoru en fazla 1 sene içinde alabiliyorlar. buda en fazla olan bir oran. bizim ülkemize gelince hadi gelir düzeyinide geçtik vergiler sayesinde motosikletlere %50 daha fazla ödememiz insani deli etmeye yeterli oluyor. bir motosiklet alırken ilk düşündügün almak istedigin marka modelden önce fiyatına bakmayı ilke edinmemizi sağlıyorlar.

1938'de uçak araba yapabilen bir ülke 2007 yılında %100 türk malı bir motosikleti dahii üretemiyor daha ne deyim .

söylenecek çok şey var ama olay farklı noktalara gidiyor en iyisi susmak...

Sevgili kardeşim Elint;
ve bu topiği okuyan diğer kardeş ve arkadaşlar.
Konu başka yere gitmeden bir açıklama yapayım.
Sizler de ülkenizi nereye götürmeniz gerektiği hakkında hedef sahibi olun.

Yurtdışı diye bahsedilmiş ama;
ben o yurtdışılardan bir çoğunu gördüğüm için, yurtdışı kavramına katılmıyorum.
Gelişmiş ülkeler diyelim.
Ben bu tanımlamayı kullanacağım.
Bu nedenle yurtdışı demekte ısrarcı arkadaşlar da konuyu bu şekilde algılayabilirler.

Öncelikle;

Gelişmiş ülkelerde motosiklet bir ihtiyaçtır.Bunun dışında buzdolabı, çamaşır makinası, fırın da bir ihtiyaçtır..

Bu nedenle bu ihtiyaçların giderilmesi konusunda gelişmiş ülkelerin yönetimleri, vatandaşlarına her türlü imkanı sağlarlar.

Hatta gelişmiş ülkelerde bir evde oturmak da bir ihtiyaçtır. Bu nedenle gelir durumuna göre vergi muafiyetleri sağlanır.
Daha da fazlası, gerekirse devlet ödediğiniz kirayı size geri öder.
Ya da burada olduğu gibi siz kira ödemezsiniz. Devlet direkt ev sahibinizin hesabına yatırır.

Bütün bunların kaynağı ise vergisini tamam ve zamanında ödeyen vatandaşlardır.

Şimdi babanız vergi kaçırıyor.
Devlet babanızın kaçırdığı vergileri kapatmak için, heves edilen malların vergisini yüksek tutuyor.
Bu vergi kaybı nedeniyle işçi ve emekçi haklarını alamıyor.

Fakat siz de;



Siz de motosiklet almak istiyorsunuz.
Ama...
babanızın kaçırdığı vergilerin sonucuna katlanıyorsunuz.

Tek şansınız var.
Babanız kaçırdığı vergilerle zengin olursa, istediğiniz motosikleti alabilirsiniz.

Çoğunlukla babanız kaçırdığı vergilerle zengin olamaz ve siz istediğiniz motosikleti televizyondan, dergilerden izlersiniz.

Devleti eleştirmek de sonuna kadar haklı olduğumuz yerler var.

Fakat biraz kendimize bakmak da fayda var.

Gelişmiş ülkelerde ki insanlar, istediklerine sahip olabiliyorlar.
Fakat bunun alt yapısında başka şeyler var..

Ha şimdi ben bunu yazdım..
Okuyan;
hakikaten, biz napıyoruz yaa mı diyecek?
Ya da sizden dürüst vatandaşlar olmanızı istersem haklı mı olurum?

Hayır.

Maalesef HAYIR....

Bu nedenle bunları kafanıza takmayın..

Gökhan
06 Mayıs 2007, 06:47
patriote

evet gelişmiş ülke demek daha dogru. önceki arkadaş yurt dışı olarak söyledigi için bende öyle devam ettim:P


babanızın kaçırdığı vergilerin sonucuna katlanıyorsunuz.

babamızı ihpar etsek sorunlar çüzülür mü?:mrgreen:

paylasimciturk
06 Mayıs 2007, 14:46
bi banka soysam en black ından alsam r6 . :mrgreen:

patriote
07 Mayıs 2007, 00:00
patriote

babamızı ihpar etsek sorunlar çüzülür mü?:mrgreen:


Baban vergi kaçırmıyor.:)
Ben genel anlayışı anlatmak istedim.
Bak;
aşağıda iyi bir örnek var.


bi banka soysam en black ından alsam r6 . :mrgreen:

Biz vergiye kızıyoz, sen banka soyucan.
Benzin masraflarını da kuyumculardan çıkarırsın.. :mrgreen:

paylasimciturk
07 Mayıs 2007, 02:47
heheh benzin 3 ytl oldu abi puhah 5 ytl olur yakında tüpraşa bıraktı devlet fiyat zam oranlarını adamlar 5 ytl dese yine alacaz a.g kusra bakmayın.abi sonuçta bankalarda vergi kaçırıyor aslında vergi dairesini soymak lazım.vergiler orda zaten.heh.

Hakki
07 Mayıs 2007, 19:07
ben bu gidişle şehiriçinde bisiklete binecegim. ama bundan da pek umutlu degilim. çünkü bisiklet satışları anormal artarsa plaka takarlar. bir de üstüne üstlük bisiklet yolu varmış gibi bisikletlerin yola çıkmasını yasaklarlar.

GorkeM
07 Mayıs 2007, 19:14
@Arthas

Ekstradan kazık takıyor! Hahahahhaa :P Valla ben artık markacılığı bıraktım, tamam Honda hizmet ve servis olarak diğerlerine nazaran daha iyi ama Görkem arkadaşımızın başına gelen olaydan sonra artık Honda'nın da diğerlerinden farkı yok diye düşünüyorum. Bu memlekette hakkını aramak için illa ki mücadele mi vermek lazım? Kimin parası neye yetiyorsa, kim hangi motoru beğeniyorsa ona binsin ama her durumda birinden parça alırken kazık yiyecez, diğerinden motoru alırken... Sonuçta olan hep bize oluyor...

Kesinlikle haklısın... Neyseki tanıdıklar sayesinde herşey masrafsız hallediliyor... Fakat 3 haftadır bekliyorum motor hala sökülmüş bir halde serviste çürümekte. Her işte bu böyledir , hakkınızı aramazsanız tepenize binerler. Ben iyi niyetli olduğumdan yeterince sabrettim , bundan sonra pek bir niyetim yok...

Kawasaki'ye satış sonrası iyi değil diye yaklaşmıyordum. Fakat bazı motorlarına hastayım... Bunun yanlış bir yaklaşım olduğunu anladım ne yazıkki , bundan sonra alacağım motor Kawa olabilir.

the_cayman
08 Mayıs 2007, 03:33
araştırmanı paylaştığın için teşekkürler erdem.

honda yedek parçalarının 2 kat olması rahatsız edici. benim gibi kasko sahibi olanlar için bile.

kaza durumunda yedek parça fiyatları sigorta şirketlerini ve 20-25 milyarlık motoru kaskosuz kullanan kahramanları ilgilendiriyor. beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor.

ama kafamın bir köşesinde hep duracak. tiger in dediği gibi ya kasko kapsamı dışında parça ihtiyacım olursa?

yamaha yarı fiyata verebiliyorsa verilebiliyor demektir. alenen ve yasal olarak adam kazıklıyolar.

biri motoru starken öpüyo
öbürü parça satarken



:cat:
Bu yorumu beğendim :)

Bu arada satış sonrası servis ağı çok önemli fakat hangi servise gittiğiniz de çok önemli ..

Bu arada Honda'nın servis ağının herkes çok geliştiğini belirtiyor.. Görkem bence sen bu işi biraz kurcala 3 hafta serviste motor mu kalırmış .. :silent:

Bu arada Suzukinin yedek parçası ne kadardır ya da servisi ne kadar yaygındır bilmem ama benim şahsen 1000cc kategorisinde en beğendiğim alet.. GSX-R 1000 K7 gerçekten bir çok yönden mükemmel bir alet ..

Erdem abimiz bir ara Suzukinin şasi problemine değinmişti fakat bana kalırsa 2007 modellerde bu problemi aşmış görünüyorlar.. Motor tam anlamıyla mükemmel.. 3 kademeli sürüş pozisyonu .. (Bmw M5 gibi 3 farklı seviyede kullanım) .. Bence her ne kadar önemli bir özellik gibi durmasa da kategorisinin lideri yapmaya yetiyor .. En düşük sürüş seviyesinde kullandığınızda adeta 600cc'lik bir motor edasında yağmurlu havalar için birebir bence :cat:

Ayrıca Hondanın kullandığı elektronik direksiyon amortisörü ve kaydırmalı debriyaj... Kesilikle tatmin edici bir beygir gücü (189 hp.. Yanılmıyorsam 185 de olabilir) ...

Sitemizde genelde SS kullanan arkadaşlarımız (özellikle 1000cc) Honda kullanıyorlar.. Suzuki hakkında ne düşünüyorsunuz.. Tabi herkesin stiline tarzına kullanım alışkanlıklarına göre seçtiği motorlar farklılık gösterir.. Genelde çoğunluk Hondadan yana fakat bu motor hakkında yorumlarınızı alalım .... Yurtdışında ve dergilerde yapılan yorumlara göre gerçekten güzel bir alet ve kategorisinin birincisi olarak gösteriliyor.. (Tabi her dergiye göre değişiyor kategori birincisi ama tartışmaya girmeden sadece yorum istiyorum :) )

Daha önce Suzuki kullanmış arkadaşlar ne düşünüyor acaba :silent:

boy
08 Mayıs 2007, 10:02
Arkadaşlar bazı durumda yapabileceğiniz hiçbir şey yok. Antreman sırasında Musa arkadaşımızın motoru bu hale geldi. En sağlam şasiye sahip Honda diye bilinir ama öyle bir kaza oldu ki, bu kazada ne Honda ne de başka bir marka sağlam kalabilirdi. Pistte "Hızlı Sağ" denilen virajda 3 motor birbirine girdi. Musa arkadaşımızın motoru 3-4 metre önümde ön tekerlerleği üzerinde amuda kalktı ve taklalar attı. Motor pert! O yüzden motor seçimi sadece zevke göre yapılır.

http://img222.imageshack.us/img222/3199/img2513cg9.jpg

http://img147.imageshack.us/img147/3141/img2516jv5.jpg

http://img154.imageshack.us/img154/3962/img2517gu5.jpg

Arthas
08 Mayıs 2007, 10:54
the_cayman 1000 lik makina da hondanın çok kullanılmasının sebebi fiyatıdır. Ben de bugün 1000 lik makina alıcak olsam honda alırım, diğerleriyle arasında çok fiyat farkı var. Çok param olsa veya hepsinin fiyatları hemen hemen aynı olsa iş değişir ama benim için. boy Kaza gerçekten kötü olmuş motorun halinden belli, kaza yapan arkadaşta birşey yoktur inşallah.

edy
08 Mayıs 2007, 11:37
:cat:
Bu yorumu beğendim :)

Bu arada satış sonrası servis ağı çok önemli fakat hangi servise gittiğiniz de çok önemli ..

Bu arada Honda'nın servis ağının herkes çok geliştiğini belirtiyor.. Görkem bence sen bu işi biraz kurcala 3 hafta serviste motor mu kalırmış .. :silent:

Bu arada Suzukinin yedek parçası ne kadardır ya da servisi ne kadar yaygındır bilmem ama benim şahsen 1000cc kategorisinde en beğendiğim alet.. GSX-R 1000 K7 gerçekten bir çok yönden mükemmel bir alet ..

Erdem abimiz bir ara Suzukinin şasi problemine değinmişti fakat bana kalırsa 2007 modellerde bu problemi aşmış görünüyorlar.. Motor tam anlamıyla mükemmel.. 3 kademeli sürüş pozisyonu .. (Bmw M5 gibi 3 farklı seviyede kullanım) .. Bence her ne kadar önemli bir özellik gibi durmasa da kategorisinin lideri yapmaya yetiyor .. En düşük sürüş seviyesinde kullandığınızda adeta 600cc'lik bir motor edasında yağmurlu havalar için birebir bence :cat:

Ayrıca Hondanın kullandığı elektronik direksiyon amortisörü ve kaydırmalı debriyaj... Kesilikle tatmin edici bir beygir gücü (189 hp.. Yanılmıyorsam 185 de olabilir) ...

Sitemizde genelde SS kullanan arkadaşlarımız (özellikle 1000cc) Honda kullanıyorlar.. Suzuki hakkında ne düşünüyorsunuz.. Tabi herkesin stiline tarzına kullanım alışkanlıklarına göre seçtiği motorlar farklılık gösterir.. Genelde çoğunluk Hondadan yana fakat bu motor hakkında yorumlarınızı alalım .... Yurtdışında ve dergilerde yapılan yorumlara göre gerçekten güzel bir alet ve kategorisinin birincisi olarak gösteriliyor.. (Tabi her dergiye göre değişiyor kategori birincisi ama tartışmaya girmeden sadece yorum istiyorum :) )

Daha önce Suzuki kullanmış arkadaşlar ne düşünüyor acaba :silent:

cayman önceden suzuki tartışmasının sonununa doğru bir yazı yazmıştım kaçırmış olabilirsin. bu söylentilerden sonra bir kaç kazalı suzuki inceledim. şasesi sağlamdı. hemde 200+km hızla kaza yapmış bir suzuki gsxr1000. suzukileri bende beğeniyorum. ilk motorum kawasaki ve ondan sonraki motorlarım hep suzukiydi. simdi de yamaha kullanıyorum. bugüne kadar kawasaki,suzuki, yamaha kullandım. hiç birinde sorun yaşamadım.

the_cayman
08 Mayıs 2007, 12:09
cayman önceden suzuki tartışmasının sonununa doğru bir yazı yazmıştım kaçırmış olabilirsin. bu söylentilerden sonra bir kaç kazalı suzuki inceledim. şasesi sağlamdı. hemde 200+km hızla kaza yapmış bir suzuki gsxr1000. suzukileri bende beğeniyorum. ilk motorum kawasaki ve ondan sonraki motorlarım hep suzukiydi. simdi de yamaha kullanıyorum. bugüne kadar kawasaki,suzuki, yamaha kullandım. hiç birinde sorun yaşamadım.


Erdem abi sanırım kaçırmışım suzuki şaseleri ile yazdıklarını... Benim merak ettiğim suzuki pek fazla tutulmuyor bana kalırsa herşeye rağmen 1000cc kategorisinin tartışmasız lideri gibi gözüküyor.. Ülkemizde Honda alınmasının nedeni hem fiyatının uygun olması hemde servis ağı.. Ama Suzukiye bakış farklı.. Tabi herkes kullanım alışkanlıklarına göre motor alıyor.. Yamaha alan var Honda alan var.. Ama nedense Suzuki pek tutulmuyor gibi ..Adamlar çok çok iyi yapıyor fakat nedense Suzuki pek kullanılmıyor..
Kullanan varsa servis ağı nasıldır .. Yol tutuş performans .. Diğerlerine göre belirgin farkları nelerdir .. Bunları merak etmiştim.. :silent:

Mehmet Abi tabi ki motor seçimi zevke göre yapılıyor .. Ama ülkede Suzuki kullananlar honda ve yamaha kullananlara göre çok çok az.. Adamlar teknolojiyi sonuna kadar kullanıyor ve güzel bir alet yapıyor ama ülkemizde pek kullanılmıyor.. Halbuki 3 kademeli farklı seviyelerde kullanım bence kategorinin lideri yapmaya yetiyor.. Hondadaki elektronik direksiyon amortisörü de mevcut ..

Mehmet abi hani sen yeni CBR600RR için bu motor HESD için bile alınır demiştin.. Bilmem hatırlar mısın ama bence Suzuki de bu özellikler için alınır.. Tabi motorun şekli de önemli.. Tipinden midir nedir tutulmuyor yaaa

Arkadaşlar bu arada sizin için motosikletinizde aksesuar ne kadar önemlidir.. Tank pad, krom gaz elcikleri, Mono kapak, performans egzoz,krom kaplama jant vs...

Dış görünüşe dikkat ederim mi dersiniz yoksa neden o kadar para harcayayım stock kullanırım daha iyi mi dersiniz :) ..

boy
08 Mayıs 2007, 12:36
@the_cayman

Mehmet abi hani sen yeni CBR600RR için bu motor HESD için bile alınır demiştin.. Bilmem hatırlar mısın ama bence Suzuki de bu özellikler için alınır.. Tabi motorun şekli de önemli.. Tipinden midir nedir tutulmuyor yaaa
Valla normal kullanım için bile direksiyon amortisörü çok önemli ve gerekli bir özellik. Yarışta ise amortisör olmazsa olmaz birşey. Slippery Clutch (kaydırgan debriyaj) da bayağı avantaj sağlıyor, benim motorda olmaması bazı durumlarda sorun yaratıyor. Ona bakarsan bazıları elektronik direksiyon amortisörünün yetersizliğinden bahsediyor ve ekstra olarak hidrolik amortisör takıyor. Kısacası bu kişiye göre, motordan ne tepki beklediğine bağlı olarak değişiyor. Herkesin kullanım tarzı aynı değil. Bazısını rahatsız eden bir davranış bazısının hoşuna gidiyor. O kadar fazla parametre var ki bu konuda...

edy
08 Mayıs 2007, 15:04
bu akşam kahve içemeye nedersiniz ss'ci arkadaşlar? yeni arkadaşlar varsa onlarla da tanışmış oluruz? saat 20:00 gibi ? bunu biz geleneksel hale mi getirsek 2 haftada bir toplansak?

boy
08 Mayıs 2007, 15:17
Ben de gelebilirim belki........................