Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
GorkeM
27 Şubat 2007, 17:22
bilginozi
Ya arkadaş kaç kere konuşuldu edildi... Ööle yok beygir sınırlamak yok gücü azaltmak olmaz o işler...
Yeni başlayacaksan Cbr125 alacaksın
Sana çok küçük geliyorsa Gt250R alacaksın
Onu da sevmedin Derby Gps 125 alacaksın
Hadi dedin yarış marış farketmez Cbf250 alacaksın
O da olmaz diyorsan sen zaten bizi dinleme 600'lüğünü al gerisine biz karışmayız.
patriote
27 Şubat 2007, 17:48
ben konuyu değiştirip birşey danışmak istiyorum. suzuki gsxr şasi hakkında duyumlar almıştım. çok kolay kırıldığı söyleniyor. bu konuyu biraz internette araştırdım ve bir çok kişinin GSXR larrın şasiden şikayetçi olduğu gördüm.
http://img224.imageshack.us/img224/4378/dscn1677fa9.jpg
http://img274.imageshack.us/img274/7805/dscn1669gu6.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/8606/dscn1691pi4.jpg
http://www.1tail.com/sa/news/s/default.htm?g={22F6D1DF-72CF-4A36-B9F1-1E87EFDF1809}
http://www.wsbtv.com/news/9314629/detail.html
sizler böyle bir duruma tanık oldunuzmu merak ettim. ben gsxr'ın tipini seviyorum ama bu duyduklarımdan sonra almayı düşünmem. gsxr almayı düşünen bir arkadaşım var. onun yerine araştırma yapıyorum. onunda artık alacağını düşünmüyorum. sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz
-
-
-
bu arada honda fotograf yarışması düzenliyor hondacı arkadaşlara duyurulur
-
-
http://www.hayatinheryaninda.com/pages/index.php?page=boot
Edy
Bu problem Suzuki'nin pistlerde kullandığı bazı sistemleri, biraz erken piyasa motorlarına aktarmasından kaynaklanıyor.
Bu ne demek şimdi?
Pistte motorları denerken alınan geri bildirimlere göre makine şekillendiriliyor.
Eskiden kullanılan sert şasiler sürücüye fazla bir geri bildirim yapmıyor, bu da bir çok soru işaretini yanında getiriyordu.
Bu sert şasiler nedeniyle virajlarda hız ve zaman kaybı yaşandığından, bunu önlemek için şasinin belli noktalarını incelterek, bir nevi esneklik sağlıyorlar.
Bu da darbeyi, süspansiyon ve şasi ile birlikte emiyor.
Böylece sürücü yolu daha iyi hissettiği için davranışlarına daha iyi yön verebiliyor.
Peki bu teknolojiyi yollarda kullanınca ne oluyor?
Aslında pek bir şey olmuyor.
Bu tamamen sürücünün altındaki motoru tanıması ve iyi kullanması ile ilgili bir sorun.
Örneğin motosikletin ön tekerleğini kaldırdığınızda yere indirirken çok yavaş ve zarif bir şekilde de indirebilirsiniz, sert bir şekilde yere de vurabilirsiniz.
İkinci şık şasiyi elinize almanıza neden olabilecek bir şıktır.
Bu konu diğer markalarda da karşınıza çıkabilecek bir olaydır.
Gösterdiğin resimlerde daha çok kullanıcı hatası varmış gibi görünüyor.
GorkeM
27 Şubat 2007, 17:57
Öyle diyorsun patriote fakat buranın yollarında bu şasilerin dayanma ömrü çok daha fazla kısalıyor...
Ön kaldırıp yere vurdurmasak bile sürekli ya tümseğe vuruyoruz motorları ya çukura düşürüyoruz (bilerek değil tabi; burada yollar mayın tarlası) ...
Şasinin kırıldığını ilk defa duydum fakat Türkiyede en çok yaşanan sorunlardan biri amortisörleri eğmek veya ön takımı dağıtmak oluyor.
Şartlar böyle olunca şayet ben dayanıksız bir şasi almak istemem.
kullanımla hiç alakası yokmuş gibi geliyor. ben yamaha ile düştüm , arkadan 100 km hızla araba çarptı ama şasi'de hiçbirşey yok. neden hep suzukilerin şasisi kırılıyor . bu motorlar agrasif kullanım için üretilmiş motorlar. bazı durumlarda ister istemez önü kalkıyor. diğer markalarla ön kaldıran ve şasini kıran hiç motor duymadım (suzuki hariç). ön kalkmasına bile dayanamayacakmı şasi ? ön kalkmalarda zaten ön amortisör darbeyi emiyor olmalı . bence suzuki hafif yapmak için biraz şasiden kıstıklarını tahmin ediyorum. bu arada gorkem bu olaylar türkiyede değil amerikada ve ingilterede yaşanmış olaylar. oranın yolları burası gibi değil kaymak gibi yolları var
patriote
27 Şubat 2007, 19:05
kullanımla hiç alakası yokmuş gibi geliyor. ben yamaha ile düştüm , arkadan 100 km hızla araba çarptı ama şasi'de hiçbirşey yok. neden hep suzukilerin şasisi kırılıyor . bu motorlar agrasif kullanım için üretilmiş motorlar. bazı durumlarda ister istemez önü kalkıyor. diğer markalarla ön kaldıran ve şasini kıran hiç motor duymadım (suzuki hariç). ön kalkmasına bile dayanamayacakmı şasi ? ön kalkmalarda zaten ön amortisör darbeyi emiyor olmalı . bence suzuki hafif yapmak için biraz şasiden kıstıklarını tahmin ediyorum. bu arada gorkem bu olaylar türkiyede değil amerikada ve ingilterede yaşanmış olaylar. oranın yolları burası gibi değil kaymak gibi yolları var
Edy şase kırılmamış da olsa problem oluşmuş olabilir.
Bir ölçtürsen iyi olur.
Ben bu olayda yine de kullanımdan olma ihtimali üzerinde duracağım.
Çünkü burada böyle bir şeye hiç rastlamadım. Duymadım.
Hatta gönderdiğin resimler de kırılan bölge yanlış görmediysem, ön taraf.
Şimdi belli bir süratte örneğin 90-100 km hızda ve orta devirlerde ön kaldırmak için hafif öne ağırlık verip gazı kapatıp açarız.
Bu bazen gaz iyi ayarlanmazsa önün fazla gelmesine neden olabiliyor.
Bu durumda panik yapıp motoru yere vurabilme ihtimali var.
Motoru sertçe yere vurduğunda ve zaten ağırlığını da öne vermiş olduğun için ağırlığın fazla gelmesine neden olunabilir.
Süspansiyonlar yola ve gidişe göre ayarlanmamış ise darbe amortisörlerin taşıyacağı yükten daha fazla olabilir.
Bir de şasi bu yükü kaldıramazsa tabii kırılır.
Benim ki bir teori sadece.
Şasiler zayıfta olabilir.
Daha önce kaza yapılmış, şasi zarar görmüş fakat bu şekilde kullanılmaya devam edilmiş de olabilir.
Yani bir çok neden olabilir.
Olayın neden kaynaklandığına dair bir bilgi bulabilirsen bizlerle paylaş,
Biz de öğrenmiş olalım.
Gökhan
27 Şubat 2007, 19:13
Gökhan senin ne işin var bu topikte :mrgreen: :queen:
Görmiyim bi da kış kış :queen:
alla alla burda toplum yararına birşeyler yapmaya çalışıyoz.. karışmasana yaa:P :mrgreen:
tubis
27 Şubat 2007, 19:17
Sen mi yarar ha sen :P :mrgreen: :queen:
Gökhan
27 Şubat 2007, 20:04
@ELINT
Resimlerimi masaüstüne koymanın dışında yazılarımı da arşivliyorsun anlaşılan :P Fan Club mı kursam acaba? :mrgreen: Yazdığım şeyleri okuyup, faydalanan insanlar olduğunu görmek hoşuma gidiyor. Tabi ki yazılanları anlayıp, uygulayan ve hayatta kalanları görmek de... :mrgreen: Aslında o kadar yazılmasına rağmen hala aynı soruları soranlar çıkıyor. Bu tip sık sorulan soruları SSS şeklinde gruplayıp bir yerde toplayıp sabitlesek mi acaba? Çünkü her birine benzer şeyleri yazmak büyük zaman kaybı... Fuara gelirsen tanışalım yaw! Merak ettim seni :)
mehmet abi kusura bakma ben kötü birşey yaptım hemde çok kötü :queen:
senin 100rr ile olan meşhur resmi(:P ) "honda, hayatın her yanında!" fotograf yarışmasına gönderdim. valla resim kazanırsa hediye felan istemiyorum sana gönderirim. amaç sitemizden birisi yarışmayı kazansın:P :queen: :queen:
şuan upload ettim yetkililer kontrol ettikten sonra resimi sitede yayınlanacak. istersen üye ol kendi resimine oy kullanırsın:P
http://www.hayatinheryaninda.com/pages/index.php?submit=true&page=boot
oy kullanmak için( oy kullanmak için üye olmak gerekiyor. eklenen resim isimi "honda hayat onda")
http://www.hayatinheryaninda.com/pages/index.php?view=multi&cat=1
@patriote
Bu sert şasiler nedeniyle virajlarda hız ve zaman kaybı yaşandığından, bunu önlemek için şasinin belli noktalarını incelterek, bir nevi esneklik sağlıyorlar.
Şasi motorda en sağlam olması gereken parçadır, incelterek esneklik kazanmak istendiğini ilk defa senden duyuyorum. Şasi esnerse hesaplanan herşey şaşar çünkü esnemenin ne kadar olacağı hiçbir şekilde hesaplanamaz. Yani esneme duruma göre fazla olursa motorun dengesi bozulur. Bugün yarış motorlarında teknolojik olarak yapılmak istenen şey şasinin çok sağlam olması ama bir o kadar da hafif olması. Suzuki'deki sorun da hafifletecez diye şasiyi olması gerekenden güçsüz yapmalarından kaynaklanıyor. 2007 modellerde bu sorunu çözmüşler.
@ELINT
mehmet abi kusura bakma ben kötü birşey yaptım hemde çok kötü
Evet çok kötü birşey yapmışsın :P Valla dereceye girersen hiç şaşmam :mrgreen: Ben de Fireblade adıyla 10-15 resim yolladım. Bari bana da oy verin.
Gökhan
27 Şubat 2007, 21:25
boy
umarım benim gönderdigim resimleri göndermemişsin:silent: :P
bu arada mt oylarını parçalamayalım herkez benim resimlere oy versin:P :mrgreen:
bilginozi
27 Şubat 2007, 21:31
bilginozi
Ya arkadaş kaç kere konuşuldu edildi... Ööle yok beygir sınırlamak yok gücü azaltmak olmaz o işler...
Yeni başlayacaksan Cbr125 alacaksın
Sana çok küçük geliyorsa Gt250R alacaksın
Onu da sevmedin Derby Gps 125 alacaksın
Hadi dedin yarış marış farketmez Cbf250 alacaksın
O da olmaz diyorsan sen zaten bizi dinleme 600'lüğünü al gerisine biz karışmayız.
Sevgili Görkem sorumu cevapladığım için sana teşekkür ederim ancak uslubun hiç hoş değil bu konuda seni uyarmak isterim. Kimse seni sorumu cevaplaman için zorlamıyor tamamen senin özgür iradendir ama cevaplayacaksan da daha saygın ve seviyeli bir uslup kullanman sevindirici olur bak burda herkes belli yaşa, olgunluğa ve kariyere ulaşmış insanlar eminin sende öylesindir. Bu ortama bu uslup yakışmadı.
Saygılar.
Hakki
27 Şubat 2007, 23:13
@ edy
koydugun resimlerden bir tanesi egzosundan anladıgım kadarıyla 2005-2006 SRAD1000
2007 modellerde bu sorunu çözmüşler.
2007 herhangi bir srad alıp düşmek lazım :) (750'yi de getirmemişler bu sene)
@ bilginozi,
yazdıklarından anladıgım kadarıyla ilgilendigin konu hakkında yeterince araştırma yapmamışsın. eger yeterince araştırma yaptıysan ve kendini eksik hissediyorsan sormak istedigin herşeyi sorabilirsin.
japonlardan test motoru olarak gsr600'den başka test motoru var mı?
bir ara bir dergide 1000rr'ın test motoru olarak test edildigini okumuştum.
BMW'de bütün modellerin test motoru var.
Piaggio'da da yanılmıyorsam bütün modellerin test motoru var.
tabi yüksek güçteki makinaları öyle herkese vermiyorlar. yeterli tecrübe arıyorlar ki öyle olması da lazım. onu da belirteyim.
bmw fiyatının yüksek olmasından dolayı hiçbir zaman aklımda değildi fakat test ettikten sonra fiyatına ragmen bmw aklıma girdi.
şu anda büyük hacimli touring bir makina alacak olsam kesinlikle BMW alırım. japonların varsa test motorları onları da test edelim ona göre konuşalım. yanlış mı düşünüyorum...
patriote
27 Şubat 2007, 23:52
@patriote
Şasi motorda en sağlam olması gereken parçadır, incelterek esneklik kazanmak istendiğini ilk defa senden duyuyorum. Şasi esnerse hesaplanan herşey şaşar çünkü esnemenin ne kadar olacağı hiçbir şekilde hesaplanamaz. Yani esneme duruma göre fazla olursa motorun dengesi bozulur. Bugün yarış motorlarında teknolojik olarak yapılmak istenen şey şasinin çok sağlam olması ama bir o kadar da hafif olması. Suzuki'deki sorun da hafifletecez diye şasiyi olması gerekenden güçsüz yapmalarından kaynaklanıyor. 2007 modellerde bu sorunu çözmüşler.
Boy bende senin dediğinden bir şey anlamadım.
Pistlerde başımızın en belada olduğu motorlar aşırı dengeli motorlardır.
Suzukinin pistlerde ki başarısızlığının en büyük nedenlerinden bir tanesi de bana göre budur.
Yani diğer motorlara göre fazla dengeli olması...
Motorda denge arttıkça özellikle virajlarda pilotaj zorlaşır.
Bu yarış motoru için çok istenmeyen bir karakterdir.
Ama yolda dersen o başka.
Ama bu motorlar pistlerde yarışmak için kullanılıyor.
Suzukinin şasiyi hafifletecez diye ince yapma gibi bir sorunu yok.
Edy'nin bahsettiği gibi bir şikayeti ilk defa duydum.
Benim bahsettiğim olayı yanlış anlamışsın.
Benim bahsettiğim olay şasi rijitliği diye bildiğim ve dilimize esneme olarak çevirdiğim olay.
Son yıllarda bütün SS şasileri bu şekilde yapılıyor.
MotoGp'de tespit edilen şasi esneme noktaları inceltilerek, motorun virajlarda yatık vaziyette darbe aldığında burulması sağlanıyor.
Bu burulma yolu ve motosikletin kabiliyetlerini, sürücünün daha iyi hissetmesini sağlıyor.
Olayın çok detaylı teknik açıklamasını yapacak bilgiye sahip değilim.
Ama küçük bir araştırma yapacağım.
Bir şeyler bulursam buraya eklerim...
GorkeM
28 Şubat 2007, 00:46
Sevgili Görkem sorumu cevapladığım için sana teşekkür ederim ancak uslubun hiç hoş değil bu konuda seni uyarmak isterim. Kimse seni sorumu cevaplaman için zorlamıyor tamamen senin özgür iradendir ama cevaplayacaksan da daha saygın ve seviyeli bir uslup kullanman sevindirici olur bak burda herkes belli yaşa, olgunluğa ve kariyere ulaşmış insanlar eminin sende öylesindir. Bu ortama bu uslup yakışmadı.
Saygılar.
Kusura bakma ama bu konu defalarca tartışıldığı için artık detaylı açıklama yapmıyor yapmak istemiyor kimse. Ben sert konuşmak istemedim sadece kısaca anlattım :) Mesela bizden bir arkadaş daha cbr125'den 600F'e geçmek istemişti... onun yazılarını aratırsan sana yardımcı olacaktır.
Netzo
28 Şubat 2007, 04:34
Selam arkadaslar yeni okuyorum formu edy'ye gecmis olsun. Anladigim kadariyla kisinda motorlara biniyorsunuz bulusma yapildigi zaman mutlaka gelip tanismak isterim. sevigler saygilar.
Arthas
28 Şubat 2007, 10:45
Motor camiasındaki yerleşmiş şehir efsanelerini ne yapsak ne etsek kıramayız. Suzuki'nin şasesi kolay kırılır da bu efsanelerden birisidir bana kalırsa.
edy arkadaşım bu resimler 2006 model bi R1 e ait. Motorun önünü hava dikmesi sonucunda geriye doğru devrilip kaza yapmış. Başka bi forumdan arkadaşın çektiği resimler. Şasesinin nasıl kırıldığı çok açık biçimde belli oluyor.
http://www.loadtr.com/resim/upload/resimuploaded1f25a6427073d17cd5d2509566f99d.jpg (http://www.loadtr.com)
http://www.loadtr.com/resim/upload/resimuploaddce692fc617d7e9365e0e351b473f21a1.jpg (http://www.loadtr.com)
http://www.loadtr.com/resim/upload/resimupload2ffdf86c8a9c4077b453ee9fba20cdff2.jpg (http://www.loadtr.com)
bilginozi
28 Şubat 2007, 14:06
Kusura bakma ama bu konu defalarca tartışıldığı için artık detaylı açıklama yapmıyor yapmak istemiyor kimse. Ben sert konuşmak istemedim sadece kısaca anlattım :) Mesela bizden bir arkadaş daha cbr125'den 600F'e geçmek istemişti... onun yazılarını aratırsan sana yardımcı olacaktır.
Ok. çok sağol (yirmibeşkarakter)
Hakki
28 Şubat 2007, 14:17
@ Arthas,
yalnız bir fark var. suzukide şasi kopuyor yamahada ise çatlamış :P
şaka bir yana bu şasi olaylarını çok merak eden varsa gitsin bir sigorta şirketinden hangi aracın hangi kazalarda nasıl hasarlar aldıklarına baksınlar.
bakalım şaseden hasar alan % olarak hangi marka çıkacak.
bu söylenti sadece türkiyede değil bütün dünyada, bende bu konu hakkında birşey bilmiyordum ama nemrut bahsetti bende biraz yurt dışındaki forumları inceledim ve suzukilerin şasinin zayıf olduğuna inandım. bir sürü örneği var eğer internette araştırırsanız. şasi'si kırık olanların çoğu suzuki. bende kaza yapmış birr R1 resmi var .bunu suzuki yapsaydı ortadan ikiye bölünürdü diye düşünüyorum.
-
-
-
http://img154.imageshack.us/img154/9080/2aaf8.jpg
-
-
-
http://img154.imageshack.us/img154/6163/zccen7.jpg
-
-
-
http://img154.imageshack.us/img154/5551/1eeetp5.jpg
Arthas
28 Şubat 2007, 15:52
Ben suzuki'nin şasesi asla kırılmaz demiyorum yanlış anlaşılmasın. 4 japon markasında da bu tarz şeylerin olabiliceğini göstermek için bu resimleri koydum. :cat:
patriote
28 Şubat 2007, 17:11
Arkadaşlar.
Objektif olmaya çalışalım.
Şasinin kırılıp kırılmayacağı yaptığınız kaza ile ilgilidir.
Nereden kırıldığı ile ilgilidir.
Kaynak yerinden mi kırılmış?
Orta yerinden mi kırılmış?
Şoka ne şekilde maruz kalmış.
Bunları bilmeden yorum yapmamak lazım.
Şimdi Türkiye'de 100 adet Ducati,
5000 adet Yamaha varsa,
Kaza yapan Yamaha sayısı fazla olması da doğal olacaktır.
Bu durumda Yamaha'lar iyi değildir diye bir sonuca varmamız doğru olurmu?
Aynı şekilde kaza yapan iki motor arasında karşılaştırma yapabiliriz.
Ama kazaların hepsi aynı şekilde olmuyor.
Benim yorumum sadece Edy'nin işaret ettiği resimlerle ilgilidir.
Kırılma noktasına bakarak yorumumu yaptım.
Bilimsel bir teori de değildir.
Kısıtlı bilgimle yorumum budur.
Dikkat etmenizi istediğim bir nokta var.
Edy kaza yaptığın için özellikle sen dikkat et.
Yaptığımız bir kazada şaside görünür bir arıza olmayabilir.
Ama şasi aldığı darbeden dolayı çok daha küçük ikinci bir şoku taşıyamayacak duruma gelmiş olabilir.
Yani sağlam bir kaza yaparsanız ve bir şey olmazsa ucuz atlattım motorum ne kadar da sağlammış dersiniz.
Sonra ondan çok daha küçük ikinci bir şokta şasi ikiye bölünüverir.
benin işaret ettiğim nokta buydu.
Hakki
28 Şubat 2007, 18:55
Şimdi Türkiye'de 100 adet Ducati,
5000 adet Yamaha varsa,
Kaza yapan Yamaha sayısı fazla olması da doğal olacaktır.
Bu durumda Yamaha'lar iyi değildir diye bir sonuca varmamız doğru olurmu?
tabi olmaz.
o yüzden yüzdesini almak daha mantıklı olur her ne kadar esas dogruyu belirtmese de.
mesela satılan 100 ducatiden 3'ü şasi kırsa; 1000 yamaha'dan da 20 tanesi şasi kırsa bu 2 markanın bu hadiselerdeki sonuçlarını yüzdeye vursak
ducati'nin %3
yamaha'nın %2
oluyor.
evvelden de belirttigim gibi esas dogrunun bu şekilde (% hesabıyla) olacagını iddia etmiyorum.
her şey olabilir. belki türkiyeye gelen mallarda problem vardır. belki ürünleri taşıyan gemi büyük bir sarsıntı almıştır. vs.vs.vs....
the_cayman
03 Mart 2007, 02:01
Suzukinin 2007 modelleri için konuşuyorum ;
Şasi sorununun kalmadığı söyleniyor.. Hatta gsx-r 1000'in tanıtım videosu da gayet büyüleyiciydi ...
Şasi kırılması söylenti midir gerçek midir bilemem ama bu kadar dayanıksız olduğunu düşünmüyorum açıkçası... Konuyla ilgili olarak tecrübem yok racing konusunda da sizlerden daha tecrübesizim.. Fakat tecrübesi olan kişileri dinlerim her zaman.. Gsx-r 600 kullanan bir arkadaşım vardı.. Motorla ve şasi ile ilgili herhangi bir sorunu olduğunu duymadım .. Hatta motorla ilgili en ufak bir şikayeti bile yoktu. Bence bu şasi kırılması biraz abartılmış bir olay.
Her motorun duruşu farklıdır, tarzı farklıdır .. Kimi honda sever kimi yamaha sever fakat bence bu şasi kırılması ; yapılan kaza, şasinin kırıldığı yer ve daha önemlisi kullanan sürücü ile ilgili bir konu ..
Race motorlar arasında teknolojiyi sonuna kadar kullanan bir firmadır suzuki . gsx-r 1000'in özellikleri bile insanı mest ediyor . 2007 modellerin dışında eski modellerde şasiyle ilgili bir problem olmuş olabilir fakat 2007 modellerde böyle bir sorun söz konusu değilmiş (okuduğum kadarıyla öyle :) )
Erdem abi şasi kırılması ile ilgili olarak söylediklerin kafama çok takıldı .. Konuyla ilgili olarak bende suzuki kullananlarla bu hafta görüşeceğim
Dikkat etmenizi istediğim bir nokta var.
Edy kaza yaptığın için özellikle sen dikkat et.
Yaptığımız bir kazada şaside görünür bir arıza olmayabilir.
Ama şasi aldığı darbeden dolayı çok daha küçük ikinci bir şoku taşıyamayacak duruma gelmiş olabilir.
Yani sağlam bir kaza yaparsanız ve bir şey olmazsa ucuz atlattım motorum ne kadar da sağlammış dersiniz.
Sonra ondan çok daha küçük ikinci bir şokta şasi ikiye bölünüverir.
benin işaret ettiğim nokta buydu.
benim motoru bana çarpan adama sattım. kaza yaptığım motora binmeyeceğim. bugün yeni bir motor almaya gidiyorum. suzuki konusunda benimde kafamda çok sorular oluştu . bende gidip bir kaç kazalı suzuki inceledim. inceledğim motor gsxr 1000 2005 motoru 150+ km ile karşıdan gelen araca çarpmış. şasi yamuktu ama kırık değildi. incelediğim 2. motorun şaside kırılmamıştı , oda çok süratli kaza yapmışdı. araştırmaya devam ediyorum. insanın bindiği motora güvenmesi gerek yoksa rahat binemezsiniz. aklınızın bir kenarında acabamı diye bir soru olmaması gerek. benim kafamda öyle bir soru oluştuğu için şu anda suzuki almayı düşünmüyorum.
GorkeM
03 Mart 2007, 13:51
edy
Kazalı motoru değiştirmekle çok iyi yapmışsın.... Sana bi R6 bakalım :mrgreen:
Ama 0 dersen 2007 600RR derim :cyclopsan
the_cayman
03 Mart 2007, 13:57
Erdem abiyle konuşmuştuk gene R6 alacağını söyledi...
Abi almaya giderken bana da haber veeeeeeeeerrrr :cherry: ::alkiis::
patriote
03 Mart 2007, 16:35
Edy motoru satmakla çok akıllıca davranmışsın.
Tekrar 600cc mi alacaksın yoksa büyük bir motor mu düşünüyorsun?
yine aynı motordan aldım ama bu sefer siyah aldım. 600 cc motor bana şimdilik yetiyor. kolumun alçısı 4 gün sonra çıkıyor. 1-2 hafta içinde sokaklara dönmeyi umut ediyorum.
@ edy
2007 600RR alsaydın türkiyedeki en hafif racing'i yapardın.
hafif alaşımlı jantlar
komple egzos (agırlık bakımından)
karbon yarış ayakıları ve manetler.
karbon grenajlar
yolcu ayaklıkları iptal
aynalar, sinyaller iptal
+ vs işlemlerle motor 25-30 kilo hafiflerdi.
ama R6 alman daha iyi olmuş çünkü 600rr'daki hafifletmeleri sen telaffi ederdin :cherry:
şaka bir yana ayna-sinyal iptali gibi işlemleri sokakta kullanacagınız motorlarda uygulamayınız.
bu arada yeni motorun hayırlı olsun. siyah renk bir başka oluyor.
600 cc motor bana şimdilik yetiyor.
demişsin. ama hatırlatırımki 2007 srad1000'i hem 600'lük hem 750'lik hem de 1000'lik gücünde kullanabiliyorsun. niye suzuki tercihi etmedigini de (yanılmıyorsam) evvelki mesajlarından tahmin edebiliyorum.
@ edy
2007 600RR alsaydın türkiyedeki en hafif racing'i yapardın.
hafif alaşımlı jantlar
komple egzos (agırlık bakımından)
karbon yarış ayakıları ve manetler.
karbon grenajlar
yolcu ayaklıkları iptal
aynalar, sinyaller iptal
+ vs işlemlerle motor 25-30 kilo hafiflerdi.
ama R6 alman daha iyi olmuş çünkü 600rr'daki hafifletmeleri sen telaffi ederdin :cherry:
şaka bir yana ayna-sinyal iptali gibi işlemleri sokakta kullanacagınız motorlarda uygulamayınız.
bu arada yeni motorun hayırlı olsun. siyah renk bir başka oluyor.
demişsin. ama hatırlatırımki 2007 srad1000'i hem 600'lük hem 750'lik hem de 1000'lik gücünde kullanabiliyorsun. niye suzuki tercihi etmedigini de (yanılmıyorsam) evvelki mesajlarından tahmin edebiliyorum.
R6'dan memnundum. motorun ağırlığından çok sikayetci değilim. motordan önce kendim zayıflamam gerek:). spora başlamıştım ama kol kırıldı. alçı çıksın zayıflamaya başlayacam. hem daha sağlıklı olurum, hemde ucuza mal olur.
@patriote
Pistlerde başımızın en belada olduğu motorlar aşırı dengeli motorlardır. Suzukinin pistlerde ki başarısızlığının en büyük nedenlerinden bir tanesi de bana göre budur. Yani diğer motorlara göre fazla dengeli olması...
Arkadaşım, bu motorlar içerisinde en dengeli, virajları en iyi alan, en stabil motor Honda. Suzuki'nin daha güçlü olmasına rağmen çok dengesiz olduğunu herkes bilir. Hiç stabil bir motor değil. Superbike'ta yarışan arkadaşım Suzuki GSX-R1000 ile yarışıyor, o bile Suzuki'nin stabil olmadığını söylüyor. En dengeli motorun Suzuki olduğunu ilk kez senden duyuyorum valla... Şasi olayına gelince, en güçsüz şasinin Suzuki'de olduğunu da herkes bilir buralarda. Suzuki her zaman şasi problemi yaşar. Sizin Fransa'ya acaba Suzuki daha kaliteli motor mu yolluyor anlamadım valla.
@edy
insanın bindiği motora güvenmesi gerek yoksa rahat binemezsiniz. aklınızın bir kenarında acabamı diye bir soru olmaması gerek. benim kafamda öyle bir soru oluştuğu için şu anda suzuki almayı düşünmüyorum.
Her motorun avantajı ve dezavantajı var. Suzuki'nin de dezavantajı şaside problem yaşanması ve yolda stabil olmaması. Bunun yanında en güçlü motor. Herkes güç farkı nedeniyle tercih ediyor, bu bariz ortada. Dikkat edersen motor kıyaslaması yapıldığında tek şey konuşuluyor : Güç! İnsanlar motorun diğer özelliklerine pek bakmıyor. 2007 600RR için çok güzel şeyler söylendi. Yabancı kaynaklar ve Kenan'ın yorumlarından yeni 600RR'ın şimdiye kadar üretilmiş en iyi pist motoru olduğu söyleniyor. Bence biraz daha bekleyip 600RR da alabilirdin. Ama R6 yine bildiğin motor, iyi yapmışsın. Tek sevdiğim rengi kırmızı-beyaz olanıydı, keşke ondan alsaydın yine. O renk bir başka duruyor yaw. Senle caddeden geçerken yanımıza siyahı gelmişti, seninki onun yanında çok daha güzel duruyordu. Eh artık napalım, arkadaşımız siyah aldıysa bize ancak "güle güle kullan" demek düşer.
sbtoker
05 Mart 2007, 10:40
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
the_cayman
06 Mart 2007, 23:23
yine aynı motordan aldım ama bu sefer siyah aldım. 600 cc motor bana şimdilik yetiyor. kolumun alçısı 4 gün sonra çıkıyor. 1-2 hafta içinde sokaklara dönmeyi umut ediyorum.
Hayırlı olsun.. Jantlar altın rengi vidalar altın rengi ... OOO güzel olacak :)
Artçı olarak bineriz artık :cherry:
patriote
07 Mart 2007, 03:58
Edy öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Güle güle kullan.
Renk konusunda Boy'a katılıyorum ama siyah benimde kararsız kalacağım bir renk. R6 da gerçekten güzel duruyor.
Boy pistte yarışan arkadaşların görüşlerine daima önem veririm. Sonuçta ben arada sırada piste zevk için çıkan bir adamım.
Daha önce hem R1 hemde GSXR 1000 aldım ve kullandım.
GSXR'nin bende bıraktığı izlenim virajlarda ki kararlı yapısı oldu.
Ben bunu denge diye çevirdim ama yanılmış olabilirim. Türkçe'de farklı bir söylenişi varsa söyleyin ona göre yazayım.
Burada kimseyi yanıltmayalım.
Ama R1 Suzuki'ye göre çok daha kolay yön verilebilen, virajlarda kendi kafasına göre değil sürücünün yönlendirmesiyle giden bir motorken, GSXR'yi bir türlü istediğim gibi kullanamadım.
Burada yine denge kelimesini kullanacağım.
GSXR viraj çizgisini bozmamakta oldukça ısrarlı bir motordu.
Bu da motoru kendinizin yönlendirmeniz gereken durumlarda oldukça sorun oluyordu.
Bu nedenle dengeli dedim.
Söylediğim denge meselesinde destekleyici bir diğer husus da Stunt yapanların tercihinin genellikle GSXR olması.
Yorumum bu yüzdendir.
Yoksa benim gibi ayda bir fırsat bulursa piste çıkan bir adamın sözü ne kadar kaale alınır o ayrı konu...
Şasi meselesi için bir şey diyemeyeceğim çünkü daha önce bu konuda hiçbir şikayete rastlamadım.
Burada Suzuki fena satmıyor.
Yani çok suzuki var.
Bu tür bir problem olsa mutlaka haberim olurdu.
Daha önce yazdığım gibi daha önce kaza geçirip şasisi hasar görmüş bir motor çok küçük bir darbede büyük sorunlar çıkarabilir.
Bu nedenle kazaları iyi incelemek lazım.
Bilmeden bir şey söylemem yanlış olur.
Honda konusunda ise sana katılıyorum.
Zaten bu nedenle Honda aldım.
Ve bu yaz bir problem çıkmazsa
Senin başka bir topiğe koyduğun resmin aynısını, aynı rengini alacağım.
Nisan ayında bir deneme sürüşüm var.
Bu sürüşten sonra bol resimli bir 2007 CBR 600 RR topiği açacağım.
Orada izlenimlerimi paylaşmaya çalışacağım.
Ama 2007 ZX6R, R6 ve GSXR 600 de kullanmak istiyorum.
R6 mümkün gibi ama GSXR için henüz bir cevap alamadım. Kawasaki mağazasının sahibi arkadaşım bu nedenle ne zaman istersem alabileceğimi söyledi.
Yakın aralıklarla hepsini bir denemek istiyorum.
O zaman daha sağlıklı bir karşılaştırma yapabilirim.
Bakalım önümüzdeki günler ne gösterecek?
Mrhaba arkadaslar yeni üyelerdenim ama uzun süredir yazılarınızı okuorum..
1-1.5 ay içinde 600cc supersport almayı planlıorum aslında r6 ile 2007 600rr arasındayım ve bu iki modelin çok fazla kıyaslandığını biliorum ama çok kararsızım ve boyum 190cm(sport a Biraz uzun) acaba en uygun model ne olur yardımcı olursanız sewinirim... herkese slmlar.....
GorkeM
08 Mart 2007, 02:24
Arkadaşlar motorumu satıyorum , ss motorlara yeni adım atacakların aklında bulunsun :cat:
http://www.motosiklet.net/forum/satmak-isteyenler/28612-cbr125r-jillian-imi-satiyorum.html#post592986
patriote
08 Mart 2007, 03:04
Mrhaba arkadaslar yeni üyelerdenim ama uzun süredir yazılarınızı okuorum..
1-1.5 ay içinde 600cc supersport almayı planlıorum aslında r6 ile 2007 600rr arasındayım ve bu iki modelin çok fazla kıyaslandığını biliorum ama çok kararsızım ve boyum 190cm(sport a Biraz uzun) acaba en uygun model ne olur yardımcı olursanız sewinirim... herkese slmlar.....
İkisi de senin boya göre biraz düdük kalır.:)
Şaka bir yana ikisi de çok güzel motorlar.
Bu yaz bir problemle karşılaşmazsam bende benim Cıbırı 2007 ile değiştireceğim ama ben kararsız değilim.
Hangisi gönlüne yatıyorsa al güle güle kullan.
Japonları birbirinden ayırmam.
Hepsi güzel kaliteli motorlar.
Tabii inşallah kullanma konusunda tecrübelisindir!!!!!!
İkisi de senin boya göre biraz düdük kalır.:)
Şaka bir yana ikisi de çok güzel motorlar.
Bu yaz bir problemle karşılaşmazsam bende benim Cıbırı 2007 ile değiştireceğim ama ben kararsız değilim.
Hangisi gönlüne yatıyorsa al güle güle kullan.
Japonları birbirinden ayırmam.
Hepsi güzel kaliteli motorlar.
Tabii inşallah kullanma konusunda tecrübelisindir!!!!!!
Tşk ederim aslında ilk 600cc motorum bu olacak ama bi kaç kez bindim ve hondanın motosiklet eğitim merkezine de yazıldım zatn kurs bitince alıcam motoru ama dediğm gibi hala kararsızım yani aslında tip olarak r6 daha güzel gelio ama teknoloji ve sağlamlık olarak da hondanın önde olduğu yönünde bilgiler edindim:)
Benim merak ettiğim konu'da '07 cbr600rr'da HESD sistemi olacak mı gerçi Mehmet daha piyasaya çıkmadan değinmişti bu konuya ve olacak demişti ama tabi o zaman daha piyasaya çıkmamıştı resmi siteye baktığımda ise ön amortisör için "41 mm´lik, tamamen ayarlanabilen ters HMAS kartuş tipi teleskobik çatal, 120 mm esneme aralıklı" yazıyor eski modelde de aynı ibare mevcuttu. Şimdi birinci soru; bu ne demek? İkinci soru ise HESD sistemi olacak mı? Teşekkürler...
patriote
09 Mart 2007, 03:43
Benim merak ettiğim konu'da '07 cbr600rr'da HESD sistemi olacak mı gerçi Mehmet daha piyasaya çıkmadan değinmişti bu konuya ve olacak demişti ama tabi o zaman daha piyasaya çıkmamıştı resmi siteye baktığımda ise ön amortisör için "41 mm´lik, tamamen ayarlanabilen ters HMAS kartuş tipi teleskobik çatal, 120 mm esneme aralıklı" yazıyor eski modelde de aynı ibare mevcuttu. Şimdi birinci soru; bu ne demek? İkinci soru ise HESD sistemi olacak mı? Teşekkürler...
Hocam!!!!
İstediğimiz sorudan başlamak serbest mi?
:P
Ben ikinci sorudan başlayayım çünkü birinci soru biraz detaylı...
HESD (Honda Electronic Steering Damper) yeni CBR 600 modelinde standart olarak sunuluyor. Yani Türkçesi yeni modellerde var.
İkinci soruna gelince....
41 mm
amortisörün kalınlığı....
Ters muhabbeti şu oluyor.
Ters... (amortisörün parlak kısmı aşağıda)
http://img410.imageshack.us/img410/9544/1tersha1.jpg
Düz... (amortisörün parlak kısmı yukarıda)
http://img410.imageshack.us/img410/3051/2duzts3.jpg
Şimdi bu ne işe yarar.
Düz olduğunda darbe aşağıya, tekerleğe doğru iner. Yani amortisör iki defa iş yapmış olur.
Ters olduğunda ise darbe yukarı doğru emilir.
Böylece daha iyi performans sağlanır. Çünkü darbe tekerleğin göbeğine doğru verilirse, uygulanan kuvvet eşit ve dengeli olmayacağından tekerlek yalpalama yapabilir.
Ama ters amortisörde darbe direk yukarı doğru emileceğinden yalpalama riski azalır. Yine de risk oluşursa (ki-vardır) HESD sistemi devreye girer ve riski azaltır.
120 mm esneme aralığı ise işte o gördüğün ucun esneme aralığı oluyor.Yani o parlak şey 12cm içeri girip çıkabilir gibi bir şey.
Çok basit olacak ama 12 cm ye kadar darbeyi emer de diyebiliriz.
Daha teknik açıklamasını bilen arkadaşlar mutlaka yapacaklardır.
Tamamen ayarlanabilen olayı ise şudur.
Şimdi motosikletin üzerine oturdun. Amortisör bir miktar kapanır. Eğer iki kişi oturursan, biraz daha fazla kapanır.
Bu durumda ne kadar kapanacağını ayarlarsın. Bu 1...
Kapanırken ne kadar dirençli olacak? bunu ayarlarsın bu 2....
Açılırken ne kadar çabuk açılacak? bunu ayarlarsın. Bu 3....
Bu üçünü ayarladın mı, tamamen ayarlanabilir olayı gerçekleşmiş oluyor.
Yani CBR şu an için iyi bir seçim gibi görünüyor.
Bunların dışında bir de yüksek hız ve düşük hız ayarı var ve bu yeni R6 larda da var. CBR de bunu HESD üzerinden kolayca yapabiliyorsun ki bu da artısı...
O zaman 600cc super sportta en mantıklı seçim yine Honda'dan geçiyor gibi HESD'nin standart olması beni çok sevindirdi. Biraz daha tecrübe kazanıp motoru değiştirmek lazım demek ki. Tabi bu cevaplar bir soru daha doğuruyor ama sormayacağım çünkü bayağı yazılıp çizildi, (125cc to 600cc) artık bu kararı kendim vereceğim, kendimi hazır hissedersem alacağım keşke test etme şansımız olsa, yoksa var da ben mi bilmiyorum...!
Patriote özenli açıklamaların için teşekkürler...
arkadaşlar bende geliyim aranıza uzun zamandan sonra gerçi şu anda motor yok sattık ama olsun yenisini aldık sayılır bir ay içinde olacak kısmetse. 600 RR aldım bu arada gene. :))
@ dgrmr
test motoru olarak bildigim kadarıyla,
japonlardan test motoru olarak gsr600 var
bir ara bir dergide 1000rr'ın test motoru olarak test edildigini okumuştum.
BMW'de bütün modellerin test motoru var.
Piaggio'da da yanılmıyorsam bütün modellerin test motoru var.
@leto
şimdiden hayırlı olsun yeni motorun. türkiye'nin en hafif racing'ini yaparsın artık. :bounce:
patriote
10 Mart 2007, 03:31
O zaman 600cc super sportta en mantıklı seçim yine Honda'dan geçiyor gibi HESD'nin standart olması beni çok sevindirdi. Biraz daha tecrübe kazanıp motoru değiştirmek lazım demek ki. Tabi bu cevaplar bir soru daha doğuruyor ama sormayacağım çünkü bayağı yazılıp çizildi, (125cc to 600cc) artık bu kararı kendim vereceğim, kendimi hazır hissedersem alacağım keşke test etme şansımız olsa, yoksa var da ben mi bilmiyorum...!
Patriote özenli açıklamaların için teşekkürler...
Bir şey değil. Bende sağa sola sorup öğrendim. Biraz da kendi bildiklerimi kattım oldu.
Amortisörün zamanlamasının önemi hakkında bir şey daha ekleyeyim.
Şimdi Katar'da yapılan sıralama turlarında pole pozisyonunu alan Rossi'nin ardından gelen pilotun zamanı Rossi'den
+ 0.005sn
fazla.
Bu rakamı aklında tut.
Bu fark çıplak gözle göremeyeceğin bir fark.
Mahalle de yarışıyo olsalar, aralarında ben kazandım, hayır ben kazandım diye kavga çıkar.
Diyelim ki aynı güç ve hızda iki motoru aynı pilotaj kabiliyetine sahip iki ayrı pilot kulanıyor. Yani yarışıyorlar.
Her şey eşit şartlarda.
Ama bir tanesinin amortisör sistemi daha iyi.
Pistin üzerinde de bir tek yerde 2 cm lik bir çıkıntı var ve motorlar her turda bu çıkıntının üzerinden geçiyorlar. Yani amortisör her geçişte 2 cm içeri giriyor.
Bundan sonraki rakamları konunun iyi anlaşılması için abartarak vereceğim.
Motorlar buradan geçerken yerle temas kesiliyor.
İşte bu salisenin binde biri kadar olan ve yarışı kaybetmenize neden olacak farklar burada başlıyor.
Hızlı çalışan ayarı iyi yapılmış amortisöre sahip motor daha çabuk yere basacağından, doğal olarak daha ileri gidecek.
Diyelim ki 10 cm fark etti.(Abarttım)
20 turda 2 metre önde girer.
Sanırım konu anlaşıldı.
Diğer konuya gelince.
125cc den 600cc ye geçilmez diye bir kural yok.
Sanırım Türkiye'de bir ara motoru da yok.
Ama binip bir tur atmakla bu motorlar hakkında bilgi sahibi olamazsın.
Önce bir tane alıp kullanacaksın.
Bu kullanma süresinde motordan beklentilerini farkedip, karşılayıp karşılamadığını anlayacak, duruma göre hareket edeceksin.
Şimdi daha önce kullanmış olsan bu tip bir motordan ne beklediğini bilir ona göre denersin.
Ama bugün için deneme yapmanın senin kararın üzerindeki etkisi mutlaka pozitif olacaktır.
Yani yarın hangi markayı önce denersen onu beğenirsin.
Bu nedenle piyasa şartlarına göre bir motor almanı tavsiye ederim...
arkadaşlar bende geliyim aranıza uzun zamandan sonra gerçi şu anda motor yok sattık ama olsun yenisini aldık sayılır bir ay içinde olacak kısmetse. 600 RR aldım bu arada gene. :))
Hoşgeldin Leto. Şimdiden hayırlı olsun diyelim.
Sık sık uğra buralara laflayalım.
Biraz once isten geldim gelirken bagdat caddesinde bir tur atip oyle eve donim dedim. Isıklarda beklerken artik edy arkadasimizin gecirdigi kazadan sonra hep hazir bir sekilde aynama bakarak motor birinci viteste bekliyorum. Iyikide bekliyormusum cahil arkadaslar arabayla caddede hiz yapanlar ozellikle cuma-cmtesi aksamlari cok fazla piyasaya cikiyor neredeyse birtanesi ustume cikiyordu aynamda gorur gurmez gaza bastim o heycanla kokledim ve yine az kalsin kendim basmayla dusuyordum. Adama yetisip agzima geleni saydim belki bana carpmicakti belkide carpcakti ama yanimda baskasi olmus olsa carpacagi kesin. Bu insanlari gercekten anlamiyorum sanki altlarinda yaris arabalari varmis gibi pisttelermis gibi yaris yaptiklarini saniyorlar nekadar cahil insan var caddelerde gun gectikce hayret ediyorum ve nefret kapliyor icimi.
Buarada caddede iki kaza olmus buaksam onuda solim bu S viraji dedikleri ve Kalamis BP nin onunde arkadaslar ozellikle cuma-cmtesi aksamlari motorla buralara gitmeyin ben bundan sonra elimden geldigince cikmamaya bakcam.
@ netzo
biz mümkün mertebe dikkatli olalım.
cahillikle pek bir alakası yok bu anlattıgının. ben hız yapıp birisinin ölümüne neden olan bilgisayar mühendisi de duydum zamanında. bilirsin eşeklik baki kalır.
eğitim şart.
dün de bir motor bir araba şaşkınbakkal gloria'nın oldugu yere çıkmışlar.
motorcuyu iskendercinin bahçesinden almışlar.
GorkeM
11 Mart 2007, 03:49
@dgrmr
Test motoru bulman çok zor ancak bir arkadaşını ayarlayabilirsin...
125R'dan geçme konusunda... kullanamazsın diye birşey yok kullanabilirsin , yetekliysen ve tecrubeliysen rahat , diğer türlü zor kullanırsın fakat konu şu:
Motora otur , sürmeye başla , 1-2 saat sür , sonrasında her düzlükte ve her virajda şunu sor kendine , eğer önüme aniden bir araba çıksa , üzerime biri kırsa , lastik kaysa , biryere takılsa ...vs ; kıvrak bir hareket yapıp motora hükmedebilir ve kazadan kaçabilirmiyim , yoksa o mu bana hükmeder???
Eğer kendini kandırmadan doğru cevabı veriyorsan ona göre karar verirsin...
Misal; geçen Bmw sürüşünde K1200R kullandım. Mükemmel motor , çok istikrarlı , virajlarda ağırlık merkezinin mükemmel konumu ve stabilizasyon sistemi (yanlışım olabilir) sayesinde Cbr125'den çok daha hızlı ve yatarak dönebildim... Düzlükte hiç zorlanmadan 180'e çıktım , göbeklerde bile çizgimi bozmadan motora hükmettim... Kısacası sanki yıllardır ben o motordaymışım gibi kullandım. Ama bana verseler 2 kere düşünürüm almadan önce , neden mi?:
Geçen gün bir kaza atlattım , 20 metre kala karşı şeritten önüme kıran bir adamdan artçımla çarpmadan sıyırdık. O 20 metreyi frenleyerek , ve arabaya 20 cm kala arabayı çizercesine olağanüstü bir hamleyle gazlayarak kurtardık. Durduğumda arkadaşım sordu: "Abi çarpmadık mı?"
Konu şu , eğer altımda 1200R olsaydı ve aynı koşullar olsaydı , arabanın sağ tarafına göbekten girerdim , motor arabanın içinde , ben ise üstüne çarparak diğer tarafa düşer heryerimi kırardım. Artçımı düşünmek istemiyorum.
Bu yüzden kontrol edebileceğim seviyeye gelmeden o kadar güçlü bir motor almam.
Bu insanlari gercekten anlamiyorum sanki altlarinda yaris arabalari varmis gibi pisttelermis gibi yaris yaptiklarini saniyorlar nekadar cahil insan var caddelerde gun gectikce hayret ediyorum ve nefret kapliyor icimi.
benim düşüncem hız yapmak veya onun gibi tehlikeli sporlar alışkanlık yaptıkları için bunun önüne geçmek zor. adreanalian salgılandığı için yaptığın tehlikeli olsa dahi tekrar yapmak istiyor insan . bence caddelerde hız yapmanın önüne geçmenin en iyi yolu insanlara kontrolu hız yapabilicekleri imkanlar sağlamak. mesela pistlere yönlerdirmek ama nerde . dünyanın en güzel pistlerinden birini yaptılar ama bomboş duruyor.
@ netzo
biz mümkün mertebe dikkatli olalım.
cahillikle pek bir alakası yok bu anlattıgının. ben hız yapıp birisinin ölümüne neden olan bilgisayar mühendisi de duydum zamanında.
sana katılıyorum nemrut eğitimle alakası yok. herkesin başına gelebilir. hız yapmak içgüdüsel bir olay.
kanına adreanalin karıştıysa ve kalbin hızlı hızlı atmaya başladıysa o anda kendine ya dur diyeceksin yada o zevki sonunda ölüm olduğunu bile bile yaşayacaksın. bazı insanlar kendine dur diyebiliyor ama bazıları dur diyemiyor. kendine dur diyende senede bir kaç kez dur diyemiyor.
lafın kısası istanbul parkı ucuzlatsınlar ::surprise ::surprise
bizde orda hız yapalım rahatlayalım.
aslında bir gün protesto için yüzlerce motor toplanıp istanbul parka gidelim televizyon kanallarını arayalım. belki sesimizi duyarlar daha ucuz yapsınlarki herkesin pistlere çıkma imkanı olsun. sürümden kazansınla. yılın 11 ayı boş orası. 11 ayda ne para kazanırlar onu anlatmak gerek paranın aktığını görseler geceleri bile açarlar istanbul parkı
@ edy
istanbul park'ın ucuzlaması için ya borunun ötmesi lazım ya da işi zamana bırakacaksın.
bu arada test motoru olarak Honda SilverWing 400 de test ediliyormuş
http://www.motosiklet.net/forum/test-surusleri/25791-honda-silverwing-400-test-surusu.html
test motoru olan motorunu satıyor.
bu arada test motorları hakkında sabit bir başlık olması kanaatindeyim. test motorları olarak neler var, hangi test motoru için ne gibi kriterler isitiyorlar vs. gibi bir çok soruya cevap bulunduran bir başlık...
@ edy
istanbul park'ın ucuzlaması için ya borunun ötmesi lazım ya da işi zamana bırakacaksın.
umarım kısa zamanda ucuzlar . ben 70 yaşına geldikten sonra açmazlar insallah. herşeyide zamana bırakmamak gerek diye düşünüyorum. türkiyede kimse birlik olmuyor. bence dediğim gibi bir gün toplanıp 29 ekimde olduğu gibi gidilirse istanbul parka ve TV'lerede yansırsa. istanbul parktan sorumlu kişilerin kafasında belki bir ampul ($) yanar diye düşünüyorum. ben istanbul parkta bir tur atmak için yanıp tutuşan bir çok insan tanıyorum.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO