PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93

patriote
12 Şubat 2007, 22:12
Edy büyük geçmiş olsun. Motorun halini gördüm. Ucuz atlatmışsın.
Moralim bozuldu oraya bir şeyler yazmak istemedim.
Gelişen olaylardan bizi haberdar et...

**************

Yarışmak isteyen arkadaşlar için söyleyeyim. Benim için kategori farketmez. Yeterki bol virajlı bir yol olsun.
:) :)

Benim karakaçan şimdiye kadar çok fazla utandırmadı..... :P

kozalak
14 Şubat 2007, 20:27
Edy büyük geçmiş olsun. Motorun halini gördüm. Ucuz atlatmışsın.
Moralim bozuldu oraya bir şeyler yazmak istemedim.
Gelişen olaylardan bizi haberdar et...

**************

Yarışmak isteyen arkadaşlar için söyleyeyim. Benim için kategori farketmez. Yeterki bol virajlı bir yol olsun.
:) :)

Benim karakaçan şimdiye kadar çok fazla utandırmadı..... :P

patriote acaba hangı markalarla yarıştın ve sonuçları nasıl merak ettım de yenı kullanıcı olarak...

boy
14 Şubat 2007, 21:53
@patriote

Yarışmak isteyen arkadaşlar için söyleyeyim. Benim için kategori farketmez. Yeterki bol virajlı bir yol olsun.
Türkiye yolları Fransa yollarına benzemez arkadaşım. Sen şimdi kaliteli asfalta alışmışsındır. Genelde yurtdışında motor kullananların buraya gelince stili değişiyor. Hehehehehe :mrgreen: O yüzden ben sana piste gir derim. Gerçi buranın pistleri yine yurtdışındaki düzgün pistlerden çok farklı, kendini ilk virajda pist dışında bulabilirsin. Keşke güzel pistlerimiz olsa da herkes pist heyecanını yaşasa.

patriote
15 Şubat 2007, 03:02
patriote acaba hangı markalarla yarıştın ve sonuçları nasıl merak ettım de yenı kullanıcı olarak...

Ben profesyonel pilot değilim.
Burada bir kulübümüz var.
Bu kulüp sayesinde pistlerden çok iyi fiyatlarla yararlanabiliyoruz.
Zaman zaman arkadaşlarla aramızda yarışırız.
Zaman zaman da tek başıma piste gider limitlerimi zorlarım.
Doğal olarak altımda hangi motor varsa o motorla piste çıkıyorum.
Şu ana kadar GSXR 600 ve Ducatil'er dışında hemen hemen tüm race leri kullandım.

Ciddi yarıştığım tek dal dragdır.
Severim yarışırım.

Eğer merak ettiğin hangi markadan memnun kaldın sorusu ise, detaylara girmezsek hemen hemen hepsinden diyebilirim.
Fakat motoru sadece pistte kullanmıyoruz bu nedenle tercihimi bana göre en iyisinden yana kullanmaya çalışıyorum.

Marka fanatikliğim yoktur. Ama çeşitli nedenlerden ötürü sürekli aynı sorunla karşılaştığım markalar olmuştur. Bu nedenle son tercihim olacak markalar var tabii.
Ama bu tamamen benim kullanım sitilim ve alışkanlığımla ilgili bir şey. Genel değil.


@patriote

Türkiye yolları Fransa yollarına benzemez arkadaşım. Sen şimdi kaliteli asfalta alışmışsındır. Genelde yurtdışında motor kullananların buraya gelince stili değişiyor. Hehehehehe :mrgreen: O yüzden ben sana piste gir derim. Gerçi buranın pistleri yine yurtdışındaki düzgün pistlerden çok farklı, kendini ilk virajda pist dışında bulabilirsin. Keşke güzel pistlerimiz olsa da herkes pist heyecanını yaşasa.
Boy
ben burda doğmadım.:)
Türkiye'de zıplaya zıplaya öğrendik motor kullanmayı.:mrgreen:
Burada pistler genelde güzel.
Fakat zaman zaman sigorta parasından kaçmak için dandik pistleri de kullanıyoruz.
Tabii fazla riske girmiyoruz. :wiinkk:

Senin yarış işi ne oldu?
Yapabileceğim bir şey varsa seve seve yardım etmeye çalışırım....

boy
15 Şubat 2007, 10:07
@patriote

Senin yarış işi ne oldu?
Yapabileceğim bir şey varsa seve seve yardım etmeye çalışırım....
Teşekkür ederim. Ben yarış için şimdilik sadece grenaj döktüm. Normalde Türkiye'de polyester grenaj kullanıyorlar. Polyester kötü bir malzeme olduğundan ve geçmişte bir sürü yarış teknesi ve uçağı döktüğümüzden grenajları da kendim yapayım dedim. Elyaf ve epoxy kullandım. Burada carbon bulmak çok zor ve pahalı. Sizin oralarda ne tür grenajlar kullanılıyor? Bana bu konuda bilgi verirsen sevinirim.

http://img170.imageshack.us/img170/7784/img1492cq9.th.jpg (http://img170.imageshack.us/my.php?image=img1492cq9.jpg)http://img95.imageshack.us/img95/4962/img1520yx7.th.jpg (http://img95.imageshack.us/my.php?image=img1520yx7.jpg) http://img156.imageshack.us/img156/8499/img1518qy8.th.jpg (http://img156.imageshack.us/my.php?image=img1518qy8.jpg) http://img266.imageshack.us/img266/9495/img1515me4.th.jpg (http://img266.imageshack.us/my.php?image=img1515me4.jpg)

http://img255.imageshack.us/img255/2893/img1508mm8.th.jpg (http://img255.imageshack.us/my.php?image=img1508mm8.jpg) http://img144.imageshack.us/img144/8205/img1496wg5.th.jpg (http://img144.imageshack.us/my.php?image=img1496wg5.jpg) http://img95.imageshack.us/img95/1972/img1487xg7.th.jpg (http://img95.imageshack.us/my.php?image=img1487xg7.jpg) http://img156.imageshack.us/img156/8241/img1483qo5.th.jpg (http://img156.imageshack.us/my.php?image=img1483qo5.jpg)

http://img181.imageshack.us/img181/2171/img1479ad7.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=img1479ad7.jpg) http://img255.imageshack.us/img255/672/img1471ks2.th.jpg (http://img255.imageshack.us/my.php?image=img1471ks2.jpg) http://img227.imageshack.us/img227/3054/img1467gx2.th.jpg (http://img227.imageshack.us/my.php?image=img1467gx2.jpg) http://img257.imageshack.us/img257/2937/img1463sv3.th.jpg (http://img257.imageshack.us/my.php?image=img1463sv3.jpg)

edy
15 Şubat 2007, 10:22
@patriote

Teşekkür ederim. Ben yarış için şimdilik sadece grenaj döktüm. Normalde Türkiye'de polyester grenaj kullanıyorlar. Polyester kötü bir malzeme olduğundan ve geçmişte bir sürü yarış teknesi ve uçağı döktüğümüzden grenajları da kendim yapayım dedim. Elyaf ve epoxy kullandım. Burada carbon bulmak çok zor ve pahalı. Sizin oralarda ne tür grenajlar kullanılıyor? Bana bu konuda bilgi verirsen sevinirim.



boy ev şahane olmuş atölye gibi görünüyor. bu arada türkiye yolları hakkında yaptığın yorumda haklısın. bende motora yurt dışında kaymak gibi yollarda alıştım. yolların bozuk olması beni okadar zorlamadı ama yollarda karşılaştığım süprizlere alışamadım. sanki her virajda karşıma biri çıkacak sanıyorum. neredeyse 2 sene oldu geleli, alıştım derken kaza yaptık. bu arada yakında bende grenaj döktürecem galiba yardımcı olursun

boy
15 Şubat 2007, 13:05
@edy

bu arada yakında bende grenaj döktürecem galiba yardımcı olursun
Tabi ki, istediğin yardım olsun :P

patriote
15 Şubat 2007, 16:39
Boy
grenaj konusunda ben senden yardım istesem daha iyi.. :)
Burada carbon kullanıyoruz.
Tüm yarış takımı hazır olarak satılıyor.
Senin makina için fiyatları bilemeyeceğim.
Daha önce 2002 model bir 900 CBR RR Fireblade'm ve 2004 model 1000 CBR R Fireblade'm vardı. Fakat her ikisini de pist ekipmanları ile birlikte aldım. Bu nedenle fiyatları için bir şey söyleyemem ama istersen öğrenirim. 900 ile pistte bir kez düştüm ve sağ tarafı değiştirmiştim. 270 euroya mal olmuştu.
Senin yaptığın işçiliği burada yaptırmaya kalksak daha pahalıya gelir.
İşçiliğin pahalı olmasının faydasını da görmüyor değiliz.
Saolsunlar sayelerinde motoru dağıtıp toplayacak kadar usta oldum.:P
Yalnız polyester ilgimi çekti.
Kalıbı nasıl hazırlıyorsun?
Becerebilirsem burda işi bırakıp grenaj dökmeye başlarım.
Valla paraya para demem
euro derim. :P :P

boy
15 Şubat 2007, 18:47
@patriote

Yalnız polyester ilgimi çekti.
Kalıbı nasıl hazırlıyorsun?
Yanlış anlaşılma olmuş, ben polyester kullanmıyorum, epoxy kullanıyorum. Yurtdışında da epoxy kullanılıyor reçine olarak. Cam elyafı (fiber), carbon veya carbon-kevlar elyaf kullanabiliyorsun epoxy ile. Kalıpları da grenajı döktüğün aynı malzemeden yapabilirsin. Kalıbını çıkartacağın parçanın üzerine PVA (polivinil alkol) kalıp ayırıcı sürüyorsun, bu sayede orjinal parçaya zarar gelmiyor. Çok ince bir şeffaf film tabakası oluşuyor. Bunun üzerine elyaf ve epoxy döşüyorsun. Kalıbın kalın olması, esnememesi gerekiyor. Biz kalıp uzun süre dayanabilsin diye epoxy içine metal tozu da katıyoruz biraz. Aşınmalara ve kırılmalara karşı bayağı faydası oluyor. Sizin oralarda bu tip malzemeleri bulman çok daha kolay. Şimdiye kadar kullandığım West, SP ve Hannsmann (eski adı Ciba-Geigy) epoxy markaları var. Elyaf tamamen yapacağın malzemenin ne kalınlıkta olması gerektiğine göre değişiyor. Elyafın çok çeşidi var, genelde gr/m2 cinsinden ayrım ediliyor. Kendin yapabilirsen piyasada satılan aynı kalitedeki bir grenajın 1/4 fiyatına mal edebilirsin.

edy
15 Şubat 2007, 19:10
@patriote

Yanlış anlaşılma olmuş, ben polyester kullanmıyorum, epoxy kullanıyorum. Yurtdışında da epoxy kullanılıyor reçine olarak. Cam elyafı (fiber), carbon veya carbon-kevlar elyaf kullanabiliyorsun epoxy ile. Kalıpları da grenajı döktüğün aynı malzemeden yapabilirsin. Kalıbını çıkartacağın parçanın üzerine PVA (polivinil alkol) kalıp ayırıcı sürüyorsun, bu sayede orjinal parçaya zarar gelmiyor. Çok ince bir şeffaf film tabakası oluşuyor. Bunun üzerine elyaf ve epoxy döşüyorsun. Kalıbın kalın olması, esnememesi gerekiyor. Biz kalıp uzun süre dayanabilsin diye epoxy içine metal tozu da katıyoruz biraz. Aşınmalara ve kırılmalara karşı bayağı faydası oluyor. Sizin oralarda bu tip malzemeleri bulman çok daha kolay. Şimdiye kadar kullandığım West, SP ve Hannsmann (eski adı Ciba-Geigy) epoxy markaları var. Elyaf tamamen yapacağın malzemenin ne kalınlıkta olması gerektiğine göre değişiyor. Elyafın çok çeşidi var, genelde gr/m2 cinsinden ayrım ediliyor. Kendin yapabilirsen piyasada satılan aynı kalitedeki bir grenajın 1/4 fiyatına mal edebilirsin.


boy süpersin, patriote bu açıklamayla fransada grenaj imalatına başlar. bu tarz işler avrupada çok para kazandırıyor. bende bişey danışmak istiyorum. motorun jantlarını avrupada krom rengi yapan yerler var. istanbulda varmı acaba bildiğiniz yerler. eğer varsa jantları parlatmak istiyorum çok güzel duruyor motorda. boy senın motorda siyah parlak jant onada çok yakışır.

kozalak
15 Şubat 2007, 20:44
boy süpersin, patriote bu açıklamayla fransada grenaj imalatına başlar. bu tarz işler avrupada çok para kazandırıyor. bende bişey danışmak istiyorum. motorun jantlarını avrupada krom rengi yapan yerler var. istanbulda varmı acaba bildiğiniz yerler. eğer varsa jantları parlatmak istiyorum çok güzel duruyor motorda. boy senın motorda siyah parlak jant onada çok yakışır.

evet var..krom kaplama denılen bir işlem var ama biraz pahalı cunkı ben bır keresınde sanzıman parçası olan bır mili krom kaplama yaptırmıştık baya pahalıydı.ama tam krom yanı ısıya,yüke felan dayanıklı krom..benım tahmınımce krom kaplamalar mutlaka derecelidir..nerde bulurum dersen sanayide..dişli imalatı yapanlar felan ..bu arada aranızdakı konuya gırmış oldum kusuruma bakmayın ...

GorkeM
15 Şubat 2007, 21:01
Krom kaplama yapılan yerler var , sanayi Maslakta bile bulabilirsin... Ancak benim fikrimi soracak olursan krom kaplama jant üzerinde dayanmaz...


boy ev şahane olmuş atölye gibi görünüyor. bu arada türkiye yolları hakkında yaptığın yorumda haklısın. bende motora yurt dışında kaymak gibi yollarda alıştım. yolların bozuk olması beni okadar zorlamadı ama yollarda karşılaştığım süprizlere alışamadım. sanki her virajda karşıma biri çıkacak sanıyorum. neredeyse 2 sene oldu geleli, alıştım derken kaza yaptık. bu arada yakında bende grenaj döktürecem galiba yardımcı olursun

Sen bir de bana sor. Geçen viraj dönüyorum yatmış , virajdan bir çıktım yığınla insan karşıya geçişiyor... Zar zor durdum ne oluyo demeye kalmadan yere ilişti gözüm.. Sağolsun devletimiz viraj çıkışına yaya geçidi koymuş... :pr:
Tekirdağa giderken de otoyolun üzerinde kuyu gibi bir delik vardı motor genişliğinde :queen:

Boy ben bu gün alçı çektim modelin üzerine... Küçük detayları bitiriyorum... Yakında kalıp alacağım... Sen de epoxy almaya gidersen haber verirsen sevinirim abi...

Işleri çok ağırdan alıyorum ama malum haftaiçi dersler var , haftasonu da geziyorum :) Hem daha iyi acele işe şeytan karışır...

patriote
16 Şubat 2007, 03:03
@patriote

Yanlış anlaşılma olmuş, ben polyester kullanmıyorum, epoxy kullanıyorum. Yurtdışında da epoxy kullanılıyor reçine olarak. Cam elyafı (fiber), carbon veya carbon-kevlar elyaf kullanabiliyorsun epoxy ile. Kalıpları da grenajı döktüğün aynı malzemeden yapabilirsin. Kalıbını çıkartacağın parçanın üzerine PVA (polivinil alkol) kalıp ayırıcı sürüyorsun, bu sayede orjinal parçaya zarar gelmiyor. Çok ince bir şeffaf film tabakası oluşuyor. Bunun üzerine elyaf ve epoxy döşüyorsun. Kalıbın kalın olması, esnememesi gerekiyor. Biz kalıp uzun süre dayanabilsin diye epoxy içine metal tozu da katıyoruz biraz. Aşınmalara ve kırılmalara karşı bayağı faydası oluyor. Sizin oralarda bu tip malzemeleri bulman çok daha kolay. Şimdiye kadar kullandığım West, SP ve Hannsmann (eski adı Ciba-Geigy) epoxy markaları var. Elyaf tamamen yapacağın malzemenin ne kalınlıkta olması gerektiğine göre değişiyor. Elyafın çok çeşidi var, genelde gr/m2 cinsinden ayrım ediliyor. Kendin yapabilirsen piyasada satılan aynı kalitedeki bir grenajın 1/4 fiyatına mal edebilirsin.


İş malzemeye kalsın.
Malzeme neredeyse bedava.
Bir deneyeceğim.
Eğer becerebilirsem benden çok dua alırsın haberin olsun.
Düşüp motorun bir yerlerini kıracaz diye ödümüz kopuyor.
Senin yöntemi becerebilirsem bayağı avantajım olur.

Bir soru daha vida deliklerini nasıl açıyorsun????
Oynarken yaptığımız işi bozmayalım.

the_cayman
16 Şubat 2007, 03:34
ooo çok güzel ya konuları zevkle okuyorum çok faydalı bilgiler yazılmış :)

Bir sesimi soluğumu duyun dedim ..

Hadi bilgilendirilmeye devam vida delikleri nasıl açılıyordu Mehmet Abi :cherry:

@patriote sen fazla para kazanacakmışsın gibime geliyoo :mrgreen:

boy
16 Şubat 2007, 19:41
@edy

boy süpersin, patriote bu açıklamayla fransada grenaj imalatına başlar. bu tarz işler avrupada çok para kazandırıyor.
Aslına bakarsan burada da yapılır bu işler. Doğru düzgün uğraşan yok bu işlerle burada. Polyester kullanıyorlar.

@patriote

Eğer becerebilirsem benden çok dua alırsın haberin olsun.
Bu konuda her türlü yardımı yaparım. Sen istediğin şeyi sorabilirsin. Maksat faydamız dokunsun, kendi işimizi kendimiz yapalım. Şu anda benim kullandığım teknikler ve malzeme yurtdışında hazır satılan carbon yarış grenajları ile birebir aynı. İşçilik kalitesi de tamamen kişiye bağlı birşey. Tabi bu işlerle uğraşabileceğin uygun bir çalışma odası veya garaj da varsa yeme de yanında yat, üretim yapıp zengin bile olursun.

Bir soru daha vida deliklerini nasıl açıyorsun????
Grenajı vida ile tutturmuyorsun, o yüzden matkap ile delik açsan yeterli. Zaten orjinal grenajda da vida kullanılmaz. Kalıptan parçayı döktükten sonra zaten bağlantı yerleri belli. Oraları matkap ile doğru genişlikte delebilirsin. Grenajları birbirine tutturmaya yarayan metal parçalar var ama çok pahalı, genelde parası olan yarış takımları kullanıyorlar.

Hakki
16 Şubat 2007, 20:23
@ edy
ben bir kaç tane jantını parlattıran gördüm (krom mu polisaj mı bilemeyecegim) jantları öyle ışıl ışıl parlamıyordu. böyle daha soluk parlıyordu.
siyah krom beyaz krom gibi bir şey değil bahsettigim. sanki o parlatılan kısmı yaglı bezle silmişssin gibiydi.

GorkeM
16 Şubat 2007, 20:27
Aslına bakarsan burada da yapılır bu işler. Doğru düzgün uğraşan yok bu işlerle burada. Polyester kullanıyorlar.

Herkes ucuza kaçma derdinde... Adam kalitesinde değil ki işin , ne kadar ucuz o kadar iyi... Millet de anlamıyor zaten... Piyasa ölü durumda olduğundan dolayı özel çalışmalar ne yazıkki hakettiği yerini bulamıyor ülkemizde...



Bu konuda her türlü yardımı yaparım. Sen istediğin şeyi sorabilirsin. Maksat faydamız dokunsun, kendi işimizi kendimiz yapalım. Şu anda benim kullandığım teknikler ve malzeme yurtdışında hazır satılan carbon yarış grenajları ile birebir aynı. İşçilik kalitesi de tamamen kişiye bağlı birşey. Tabi bu işlerle uğraşabileceğin uygun bir çalışma odası veya garaj da varsa yeme de yanında yat, üretim yapıp zengin bile olursun.
.

Teknikler ve malzeme süper bizzat inceledim... Fakat bir de gerçekten profesyonel anlamda çıkartılmış kalıplar olsa...


Bu krom jant meselesine gelince , parlatmayla marlatmayla olacağını hiç sanmıyorum bu işerin , kaplama olsa bile 2 günde mahfolur o jantlar... Avrupada gördüğünüz o parlak jantların çoğu (hangi malzemeden dökülüyor tam bilmiyorum fakat) o şekilde dökülüyor.

boy
16 Şubat 2007, 21:16
@GorkeM

Teknikler ve malzeme süper bizzat inceledim... Fakat bir de gerçekten profesyonel anlamda çıkartılmış kalıplar olsa...
Senin gördüğün kalıplar polyesterden yapılmış kalıplardı. Birinden ödünç aldım onları ben. Bu işi ciddi şekilde yapacağım zaman kalıpları da kendim yapacağım. Bizim eskiden yaptığımız kalıpları görsen uçarsın.

tderida
17 Şubat 2007, 01:28
Evet madem gündemde modifikasyon var,bi tane de benden!! ÖN Sinyallerimi değiştirdim. Aslında zorunluluk oldu çünkü orjinal sinyale servis 145ytl derken, çıkma olanı 60 75 ytl ye satmaya çalışıyorlar. Ben ebay'den sipariş ettim (RAYJAYnickli arkadaş sağolsun) çifti 60YTL. kendim montajını yaptım ve grenajda herhangi bir delik- yapıştırma yapmadım(istenildiğinde orjinal sinyal takılabilir). Bu sinyaller çoğu motorsiklete uygulanabilir. Çok olumlu tepkiler aldım ama sizlerin yorumu herkesten önemli arkadaşlar...:)
http://img252.imageshack.us/img252/2629/160220072218520062xi0.jpg

GorkeM
17 Şubat 2007, 01:44
Güzel olmuş güle güle kullan...
Fakat ben ledli olanlarından seviyorum burada birkaç motorda takıldığını gördüm...

Bu arada şu E-Bay konusunda bilgi alabilir miyim? Yakında şu seti getirtmek istiyorum da:
http://cgi.ebay.com/Honda-CBR-125-malossi-big-bore-barrel-and-piston-kit_W0QQitemZ180083823874QQihZ008QQcategoryZ25640Q QrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

patriote
17 Şubat 2007, 04:16
Bu arada şu E-Bay konusunda bilgi alabilir miyim? Yakında şu seti getirtmek istiyorum da:
http://cgi.ebay.com/Honda-CBR-125-malossi-big-bore-barrel-and-piston-kit_W0QQitemZ180083823874QQihZ008QQcategoryZ25640Q QrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Görkem Ebay burada iki tür hizmet veriyor.
Profesyonel ve kişisel.
Ne demek bu?
Yani Ebay'da profesyonel satıcılar da satış yapabiliyor kişisel satıcılar da.
Güvenilirlik konusu EBAY ile alakalı bir konu değil. Sadece aracılık yapıyor.
Yani arttırmaya girip aldığın bir malı, sahibi vermiyorum kardeşim diyebilir.
Fakat alışveriş bildiğim kadarı ile site üzerinden yapılabiliyor ve bu konuda güvenilir bir site.


Senin baktığın parça profesyonel satıcıdan fakat teslimat hakkında bir şey göremedim. İyi incele derim....

GorkeM
17 Şubat 2007, 04:22
Evet zaten E-Bay 3. planda şimdilik. Ilk olarak Malossi malzemelerini getiren Korlas la görüşeceğim , o olmazsa Malossi ile bizzat iletişime geçeceğim , o da olmadı E-Bay.

patriote
17 Şubat 2007, 04:56
İçimde kalmasın bir şey daha söyleyeyim.
Madem motor ufak gelmeye başladı. Modifikasyon yerine makinayı büyütsen diyorum.
Tabii maddi imkan varsa.
yazılarından anladığım kadarıyla (genellikle yanılmam) sende o olgunluğu görüyorum.
Motor üzerinde modifikasyonlar genellikle iyi sonuç vermez.
Yeni parçaların bozduğu diğer parçalar nedeniyle yeni bir motor parası vermeyesin?

GorkeM
17 Şubat 2007, 15:15
Aslında doğru söylüyorsun fakat 1 yıl daha kullanmak istiyorum bu motoru... Hayırlısı bakalım olmadı cbf250'ye geçerim ondan sonra istediğim motor üzerine yoğunlaşırım... Bu arada teşekkür ederim :)

Gezinirken rasladım, bu nedir ya =)
PpwV7p9dVpI

Ve bir de uyarı: Yolları Pist Zannetmeyin...
t-nydF5av_8

Motorsikletlerin Teknik Özelliklerini Içeren Bir Site
http://www.motorcyclespecs.co.za/index.htm

IMME 1200
http://thekneeslider.com/images/imme12003.jpg
http://thekneeslider.com/images/imme12002.jpg

Uluslararası Dizayn Okulunda okuyan 2 öğrenci Nicolas Bubar (24) ve Yves Dufeutrelle (22) ; BMW Boxer tabanlı bir spor motosikletin iyi bir fikir olacağını düşündüler ve bir tane tasarlamaya başladılar....

Daha fazlası için:
http://thekneeslider.com/archives/2007/02/14/imme-1200-bmw-boxer-sport-bike/
http://www.imme1200.com/

patriote
18 Şubat 2007, 04:08
Gezinirken rasladım, bu nedir ya =)
PpwV7p9dVpI




Bu Helmet (kask) alırsanız başınıza gelebilecekleri anlatan bir reklamdır.:mrgreen:
Video daki kızımız çeşitli aletlerle başını koruyor.
Bu aletler kızımızı tam korumasa da en azından başında duruyorlar.
Ama Helmet (kask) akıllı olduğundan kızımızın kaza yapacağını anladığı an oradan sıvışıyor.
Bakınız:

Kızımız olay mahalline yaklaşıyor.
Kask da ayrılma hazırlıklarına başlıyor.
http://img204.imageshack.us/img204/4554/53874439fv0.jpg

Kask kızın duvara çarpacağını anladı yavaş yavaş aşağı doğru kayıyor.

http://img100.imageshack.us/img100/5819/25901937td7.jpg

Kaskımız önce kızın kucağını iniyor ve kendini garantiye almaya çalışıyor.
Hala kızın duvara çarpmayacağına dair bir umudu var.

http://img182.imageshack.us/img182/2122/76188517kv6.jpg

Kızın duvara çarpacağını anladı ama geç kaldı.

http://img100.imageshack.us/img100/3918/26627070mk0.jpg

Kaskımız son bir gayretle motordan aşağı atlıyor. Kızımız ise Zidanvari bir tavırla duvara kafa atıyor.

http://img182.imageshack.us/img182/949/97084862wf8.jpg

Sloganımız da şu.
Leğen bile başınızı daha iyi korur. :P

En azından başınız da durur...:queen:

http://img204.imageshack.us/img204/177/64272401ca7.jpg

Tabii fren olayını da öğrenmek lazım.

kozalak
18 Şubat 2007, 19:56
bu helmet marka kasklar nasıl acaba kalıte olarak..

Gökhan
18 Şubat 2007, 20:14
bu helmet marka kasklar nasıl acaba kalıte olarak..

helmet kask demek. yani kaskın markası degill:queen:

kozalak
19 Şubat 2007, 15:11
helmet kask demek. yani kaskın markası degill:queen:

:queen: çaktırma durumuuuuuuu elint :cherry:
pardon elint benım kaskta helmet yazısını okumustum ondan aklımda kalmıs..asıl marka caberg miş..

GorkeM
20 Şubat 2007, 00:33
HAHAHAHAHAHAHAHA

http://img253.imageshack.us/img253/3209/kaware4.jpg

patriote
22 Şubat 2007, 01:15
Adamlar Japon.
Hata yapmaları normal...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Güzel yakalamışsın tebrikler...

kozalak
24 Şubat 2007, 19:01
meraba arkadaslar, bugün bering marka deri monta baktım..kırmızı beyaz renkte korumalı felan baya guzel mont..fıyatı 480 euro dedıler..sızce fıyat uygunmu acaba ..belkı kullanan lar varsa onerırmısınız acaba ...

GorkeM
24 Şubat 2007, 19:16
Kısa deri montlar o civarlarda değişiyor fiyat olarak.... Bering kullanmadım fakat güzel markadır... Beyaz'ları fazlaysa çok çabuk kirlenir , ayrıca bu tür montları yağmurda giyemezsin. Özel spreyleri olsa da çok fazla korumuyor.
Ayrıca motorun turuncu neden kırmızı-beyaz?

Ben sana Dainese Izalco Pelle öneririm , ondan sonra ise Clover Rc100... En olmadı Revit Rc2 fakat revit o kadar önerilmiyor...
Eğer paran varsa Spyke da bakabilirsin fakat onun fiyatı 600€ civarındadır.

Alacağın montun kesimine , korumalarının bedenine iyice yerleşmesine dikkat etmelisin , yoksa kaza anında kayacaktır. Sırt korumalı mont olmasa da olur çünkü zaten 600RR kullanan bir insan için akrep sırt koruması kullanmak şarttır.

Şayet ben de deri mont alacağım fakat fuarı bekliyorum.

kozalak
24 Şubat 2007, 19:26
Kısa deri montlar o civarlarda değişiyor fiyat olarak.... Bering kullanmadım fakat güzel markadır... Beyaz'ları fazlaysa çok çabuk kirlenir , ayrıca bu tür montları yağmurda giyemezsin. Özel spreyleri olsa da çok fazla korumuyor.
Ayrıca motorun turuncu neden kırmızı-beyaz?

Ben sana Dainese Izalco Pelle öneririm , ondan sonra ise Clover Rc100... En olmadı Revit Rc2 fakat revit o kadar önerilmiyor...
Eğer paran varsa Spyke da bakabilirsin fakat onun fiyatı 600€ civarındadır.

Alacağın montun kesimine , korumalarının bedenine iyice yerleşmesine dikkat etmelisin , yoksa kaza anında kayacaktır. Sırt korumalı mont olmasa da olur çünkü zaten 600RR kullanan bir insan için akrep sırt koruması kullanmak şarttır.

Şayet ben de deri mont alacağım fakat fuarı bekliyorum.

motorun rengıne gore bır mont bulamadımkı ne yapayım..beyaz olarak pek fazla yok ..yağmurda kullanamazsın demıssın neden acaba..mont deri acaba senın tavsıyede bulunduğun montların resım olarak gorebılıceğim adres varmı..

GorkeM
24 Şubat 2007, 22:57
Eğer orta halli bi ceket istersen sana Clover Rc100'ün siyahını tavsiye ederim.

Clover:
http://www.clover.it/en/lea_jkt.shtml

Dainese:
http://www.dainese.com/eng/coll_mot.asp

Rev'it Rs2:
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/3389
http://customleathers.co.uk/item2776.htm

bilginozi
24 Şubat 2007, 23:37
arkadaslar yüksek cc li motosikletlerin öldüreceği, duvara direğe batlayacağı vs. vs. söyleniyor. ben çok az cbr125 kullandım ilk vitesli tecrübemdi kısa sürede adapte oldum diyebilirim. mesela cbr125 ile cbr600f arasında ne fark var güç olarak 600f i tehlikeli kılan nedir.

cbr600f - cbr125 e göre

1- daha ağır, oturaklı, dengeli ve bu açıdan güvenli bir motor değil mi ?

2- emin değilim ama frenleme mesafesi cbr125 in 100km/h hızına göre aynı hızda daha başarılı değil mi

3- trafikte 4 tekerler tarafından küçük bir motora göre görünüşü ve sesi itibari ile daha fazla farkedilmez mi yani görülebilirlik açısından ?

4- ağır ve lastikleri kalın olduğu için yol tutuşu daha iyi değil mi dönüşlderde vs. daha güvenli değil mi ?

5- cbr125 max hız 140km/h ise cbr600f ile bu hızı geçmez isen neden daha riskli ?

Lütfen bir arkadas bu konuya bir çözüm getirsin bu sorular uzun zamandır kafamı kurcalayıp duruyor.

Saygılar.

Gökhan
24 Şubat 2007, 23:51
arkadaslar yüksek cc li motosikletlerin öldüreceği, duvara direğe batlayacağı vs. vs. söyleniyor. ben çok az cbr125 kullandım ilk vitesli tecrübemdi kısa sürede adapte oldum diyebilirim. mesela cbr125 ile cbr600f arasında ne fark var güç olarak 600f i tehlikeli kılan nedir.

cbr600f - cbr125 e göre

1- daha ağır, oturaklı, dengeli ve bu açıdan güvenli bir motor değil mi ?

2- emin değilim ama frenleme mesafesi cbr125 in 100km/h hızına göre aynı hızda daha başarılı değil mi

3- trafikte 4 tekerler tarafından küçük bir motora göre görünüşü ve sesi itibari ile daha fazla farkedilmez mi yani görülebilirlik açısından ?

4- ağır ve lastikleri kalın olduğu için yol tutuşu daha iyi değil mi dönüşlderde vs. daha güvenli değil mi ?

5- cbr125 max hız 140km/h ise cbr600f ile bu hızı geçmez isen neden daha riskli ?

Lütfen bir arkadas bu konuya bir çözüm getirsin bu sorular uzun zamandır kafamı kurcalayıp duruyor.

Saygılar.

arkdaşım yüksek cc'li motorları tehlikeli kılan kontrollerinin zor olması ve hata affetmemeleri..
örnegin senin cbr 125 'te gaz ve debraj kompinasyonunda yapacagın ufak hatalar motorun hp'sinin ve torkunun düşük olması nedeniyle fazla bir tehlike yaratmayabilir. fakat 600 cc racing bir makinanın sadece 1. viteste 130 km gibi bir hıza ulaştıgı göz önüne alınırsa yapacagın ufak hatalar senin 130 km ile bir yere patlama yol açabilir oda 1. vitesteysen...
aralarındaki farkı sormuşsun. cbr 125 12 hp 600 f 110 hp aradaki uçurumu sanırım görüyorsun. onun için cbr 125'den 600f 'e geçiş hiç saglıklı degil araya 500 bir naked( er5,gs 500, cbf500) sıkıştırman lazım o 500 cc lik naked ile tecrübe kazanıp uzun km'ler yaptıktan sonra 600 f alman saglıgın açısından daha iyi olur....:)

bu konu hakkında tecrübeli birisinin yazısınıda ekleyim tam senin sorularına cevap bulacak bir yazıı

Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz... :)

Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

Beceri ve kabiliyet

Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

GorkeM
25 Şubat 2007, 00:02
Bu çoğu kez yazıldı çizildi... Eğer gidip de bir 600F'in üstüne oturur da 15 dakika sürseydiniz nelerin farklı olduğunu anlardınız. Bu karşılaştırmayı yapmak anlamsız ama sadece birkaç örnek vereyim...

125'de yanlışlıkla gazı köklersen ancak hızlanırsın
600F'de bunu yaparsan ölürsün
125'de ters bir hareket yaparsan düzeltebilirsin
600'de bunu yapmak için yüksek tecrubeli olman gereklidir. Yoksa ölürsün
125'de viraj dönmek 600F kadar kolaydır , virajda hata yapsan da birşey olmaz
600F'de viraj dönerken yaptığın en ufak hatada ölürsün
125'in oturuş pozisyonu diktir , çoğu tekniği bilmesen de kullanırsın
600F'i teknik bilmeden kullanırsan ölürsün
125'te kontra tekniğini profesyel anlamda uygulamasan da olur
600F'de kontra bilmezsen en ufak panik anında ölürsün
125'te sakat kalacağın koşullarda
600F'de kesin ölürsün....

Daha da yazabilirim?...

bilginozi
25 Şubat 2007, 00:22
arkadaslar açıklamalarınız için teşekkürler.

the_cayman
25 Şubat 2007, 21:23
Görüntü güç vs.. bakımından çok güzel motorlar bunlar ama tecrübesiz asla :wiinkk:

125cc ile bile en az 2 yıl kadar tecrübe elde etmeniz gerekiyor ki artık motor yetmemeye başladıktan sonra 600cc'ye geçilebilmesi için ..

Çok yazılıp çizildi ben konuşmak istemiyorum konuyla ilgili :mrgreen:

Almayı kafasına koyan arkadaşlar da şanslıysalar eğer ölmeden sakat kalma ihtimalleri war .. Öyle bir olay işte.....

Neyse çok kişi yazmış umarım bilinçli insanlar okuyup hatalarının farklarına varır :cat:

boy
26 Şubat 2007, 12:46
@ELINT

bu konu hakkında tecrübeli birisinin yazısınıda ekleyim tam senin sorularına cevap bulacak bir yazıı
Resimlerimi masaüstüne koymanın dışında yazılarımı da arşivliyorsun anlaşılan :P Fan Club mı kursam acaba? :mrgreen: Yazdığım şeyleri okuyup, faydalanan insanlar olduğunu görmek hoşuma gidiyor. Tabi ki yazılanları anlayıp, uygulayan ve hayatta kalanları görmek de... :mrgreen: Aslında o kadar yazılmasına rağmen hala aynı soruları soranlar çıkıyor. Bu tip sık sorulan soruları SSS şeklinde gruplayıp bir yerde toplayıp sabitlesek mi acaba? Çünkü her birine benzer şeyleri yazmak büyük zaman kaybı... Fuara gelirsen tanışalım yaw! Merak ettim seni :)

patriote
27 Şubat 2007, 04:24
Topicin başlığı sanırım amaca hizmet etmiyor.
Eğer arkadaşların faydalanmasını istiyorsak, şu ana kadar yazılmış olan konuları özetleyip, arama yapılabilecek bir başlıkla yeni bir topic açsak daha iyi olur diye düşünüyorum.
Böylece
"ilk motor olarak Hayabusa düşünüyorum. Nelere dikkat etmeliyim?"
"R1 mi geçer, CBR 1000 mi?"
"Scooter'dan SS'e geçmek istiyorum. R6 için önerileriniz?"
gibi akademik tartışmaların da bir nebze de olsa önüne geçeriz gibi geliyor bana.
Bu başlık bana göre amacına ulaşmış ve tamamı okunamayacak kadar büyümüş bir başlıktır.
Forumda ss fanları, ss kullanıcıları gibi bir arama yapmak kimsenin aklına gelmeyeceğinden, amaca hizmet etmez diye düşünüyorum.
Bu konuyu aramızda tartışalım.
Aynı fikirde iseniz ortak bir karar alıp yeni bir topic açabiliriz.
Hem meraklı arkadaşlara daha faydalı olabilirz.
Hem de üstatların dikkatini çekip, bizler de faydalanabiliriz.
Şeklinde bir düşünceye sahip oldum. Gecenin bu vaktinde.
Bu düşüncemde şarabın belli bir oranda etkisi olabileceğinden, yarın cayabilirim.
Bu nedenle bu konuda bir fikriniz varsa bir an önce bişeyler yazın.
Konuyu tartışmaya açalım...

boy
27 Şubat 2007, 11:04
patriote, bence böyle birşeye erek yok. Bu başlık altında da yararlı şeyler konuşuldu. Ayrıca bazı başlıklara bakıldığında (örneğin CBR125R başlığı) 280 sayfanın yanında bizim başlığın 30 sayfa olması bence birşey değil. Önemli olan SS ile ilgili her türlü konuyu burada konuşabiliyor olmamız...

bilginozi
27 Şubat 2007, 11:33
arkadaslar cbr125 ten 600f e geçiş hakkında çok haklısınız eniştem büyük bir firmada teknik müdür olarak çalışıyor çevresi geniş bir insandır. kendisi bana bir olay anlatmıştı: Vakko nun sahibi (galiba 40 yaşlarında birisiymiş) galiba geçen sene motosiklete meraklanmış ama rr a merak salmış. Şimdi yaşlı başlı adam parası da var gitse cbr125 e binse adamın karizması ne olur. yerin dibine girer resmen adam da gitmiş 1000lik rr almış koca tutmuş bir tane 1 hafta çalışmışlar 1 hafta boyunca düşmüş, kalkmış, düşmüş kalkmış ondan sonra ben canımı yolda bulmadım deyip işten vazgeçmiş motoru da vermiş geriye (yada satmıştır.) Şimdi arkadaslar nasıl insanın ayakkabısının tipi ve temizliği insanın karakterini yansıtmalıysa bence motosikleti de öyle olmalı o açıdan ben zaten 85kg adamım cbr125 in üzerine bindiğim zaman bana küçük kalır. Ama 600f kendime çok yakıştırıyorum. Tamam gücü hakkında söylebecek çok fazla birşey zaten yok ama bu gücü de limitlemenin bir yolu mutlaka olmalı diye düşünüyorum. Mesela gaz kolunun dönüşünü sınırlanız bu güc motora alışana kadar bertaraf edilemez mi yani vardır mutlaka bu gücü sınırlamanın bir yolu diye düşünüyorum. Ne dersiniz?

kozalak
27 Şubat 2007, 14:28
makineyle oynamanın hiç bir anlamı yok bence..çünki bütün hakimiyet senin o sağ elinde .istersen sınırlarsın istersen tam acarsın.gazı kısabilirsin.ama bence bır gun gelır ıkı araç arasından çıkman gerekır.gaza asılınca makinede fırlamayınca şaşar kalırsın..allah göstermesin kardeş..sen kendıne hakim olduğun sürece gaz felan oynama gerek yok..yanii bır yerde güçde lazım hızda lazım..

bilginozi
27 Şubat 2007, 14:40
o gaz kısıtlama konusunu ayarı kaçırıpta duvara gümlememek için düşünmüştüm. Gaz takılması olayını yaşamamak için yani öyle bişey yapılabilseydi yavas yavas limit yükseltmek çözüm olabilirmiydi diye düşündüm.

Gökhan
27 Şubat 2007, 15:32
boy

bu veya buna benzer bir yazıyı sitemize üye olan kişilere sistem otomatik gönderse ilk defa ss kullanmak isteyip bununla ilgili topic açanlara engel olunur diye düşünüyorum.

ayrıca motoaktüel dergisinde buna benzer bir yazı yayınlanması motosiklet tutkunlarına büyük fayda sağlıyacağını düşünüyorum.

tubis
27 Şubat 2007, 15:40
Gökhan senin ne işin var bu topikte :mrgreen: :queen:
Görmiyim bi da kış kış :queen:

edy
27 Şubat 2007, 16:41
ben konuyu değiştirip birşey danışmak istiyorum. suzuki gsxr şasi hakkında duyumlar almıştım. çok kolay kırıldığı söyleniyor. bu konuyu biraz internette araştırdım ve bir çok kişinin GSXR larrın şasiden şikayetçi olduğu gördüm.
http://img224.imageshack.us/img224/4378/dscn1677fa9.jpg
http://img274.imageshack.us/img274/7805/dscn1669gu6.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/8606/dscn1691pi4.jpg
http://www.1tail.com/sa/news/s/default.htm?g={22F6D1DF-72CF-4A36-B9F1-1E87EFDF1809}
http://www.wsbtv.com/news/9314629/detail.html


sizler böyle bir duruma tanık oldunuzmu merak ettim. ben gsxr'ın tipini seviyorum ama bu duyduklarımdan sonra almayı düşünmem. gsxr almayı düşünen bir arkadaşım var. onun yerine araştırma yapıyorum. onunda artık alacağını düşünmüyorum. sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz
-
-
-

bu arada honda fotograf yarışması düzenliyor hondacı arkadaşlara duyurulur
-
-

http://www.hayatinheryaninda.com/pages/index.php?page=boot

patriote
27 Şubat 2007, 16:58
patriote, bence böyle birşeye erek yok. Bu başlık altında da yararlı şeyler konuşuldu. Ayrıca bazı başlıklara bakıldığında (örneğin CBR125R başlığı) 280 sayfanın yanında bizim başlığın 30 sayfa olması bence birşey değil. Önemli olan SS ile ilgili her türlü konuyu burada konuşabiliyor olmamız...


Boy topiği unutalım demiyorum.

Topiğin başlığını işaret etmiştim.
Forumda yapılan aramalara göre bir başlık düzenlense iyi olur diye düşünüyorum.

edy
27 Şubat 2007, 17:19
bence ne yapılırsa yapılsın aynı tarz sorularla herzaman karşılaşacaz. arayıp öğrenmek isteyen herkes azıcık bir çabayla forumda çok şeyler öğrenebilir. bizim başlıkta gerçekten çok güzel tartışmalar yapıldı ve yapılıyor.bu konuyu tartışıp uzatmayalım. biz bilgileri paylaşmaya devam edelim, birileri eminim bişeyler öğreniyor.