PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İridyum buji nedir? Faydaları-Zararları?



FreeWing
10 Ekim 2006, 14:02
Merhaba Arkadaşlar;
Kullanmakta olduğum motor için buji bakarken tesadüf olarak iridyum bujilere rastladim. İridyum bujiler hakkında detaylı ve doyurucu bilgiye ulaşmadan kara vermek istemedim.
250 cc lik bir maxi scooter olan Daelim s2 freewing için iridyum buji uygun mudur? ne gibi fark yaratacaktır.

motoboy
10 Ekim 2006, 14:05
ateşlemeyi daha iyi yapar ve ömrü daha uzundur bilgim bukadar:)

FreeWing
10 Ekim 2006, 14:08
evet benim de ulaşabildiğim kaynaklar ve sorduğum kişiler hepo bu cevabı veriyor...ama mesela neden motosiklet üreticileri iridyum buji ile satmiyorlar makinalari..hani bizimkisi 5-6 milyarlık alet....40 milyarlık motorlarda da default olarak iridyum buji yok bildigim kadariyla...


herhangi bilinen bir zararı var mı?

007
10 Ekim 2006, 14:26
http://img219.imageshack.us/img219/7725/3231ca6376ke9.jpg (http://imageshack.us)

Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.

Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!

kaynak:www.ngk.com.tr

Ayrıca motosikletinizin markasını yazıp uygun buji numaranızı bulabilirsiniz...

lodos
10 Ekim 2006, 14:38
aradım burada bulamadım ,bende ngk n9 r buji aldım :(

Thunder79
10 Ekim 2006, 14:59
çapraz eşleştirme ile bulunabilir. Ben kendi motorum için aldım. Gayet memnunum.

lodos
10 Ekim 2006, 16:09
bu bujiyi satan nokta bulamadım ,zaten izmir yükseliş te tavsiye etmedi 1000 cc motorlara takıyoruz dediler bişey diyemedim :cyclopsan

crazy_performance
26 Nisan 2007, 16:24
selam beyler bende ybr 125 var benim motor 80 90 giderken otomotikmen yavaşladı sorun bujide dediler bujiye baktım ucu küflenmiş bana ne önerirsiniz sorun nerde şimdiden teşekkür ettim

selam beyler bende ybr 125 var benim motor 80 90 giderken otomotikmen yavaşladı sorun bujide dediler bujiye baktım ucu küflenmiş bana ne önerirsiniz sorun nerde şimdiden teşekkür ettim

Prometheus
26 Nisan 2007, 16:46
ngk sitesi iyiymiş gerçekten :cat:

klx 650
26 Nisan 2007, 17:19
ngk iridyum kullanıyorum. ben memnunum ancak bu bujiler special motorlar için üretilmiş yani yüksek devirler için ideal. düşük devirli motorlarda çok bişey fark edeceğini zannetmiyorum. ama fiyatı normal bi bujinin 6 7 katı kadar

crazy_performance
26 Nisan 2007, 19:08
beyler ybr ye CR6HSA NGK bu buji nasıldır bi bilginiz varmı

superzzt
26 Nisan 2007, 22:36
Benim eski kymco stryker a ngk iridium buji taktıktan sonra motor daha rahat çalışıyordu performans olarak süpermiş buji harbiden fark ettirdi dedirtmiyordu ancak motor soğukken çok daha rahat marş alıyordu ve benzin sarfiyatı biraz düşmüştü.

klx 650
27 Nisan 2007, 12:36
beyler ybr ye CR6HSA NGK bu buji nasıldır bi bilginiz varmı

japon çıkışlı motorlar için zaten her zaman japon malı buji öneriyorlar kesinlikle memnun kalırsın

ayk
27 Nisan 2007, 18:39
arkadaşlar bu iridyum bujiyi en uygun nerden satın alabiliriz

derwish
27 Nisan 2007, 19:30
benim gts için piyasadan sorduğumda 35 ytl ile 30 usd arasında değişen fiyatlar aldım.
kullandığım süre içerisinde (ben aldığımda motorda vardı sonra yağlandı eski bujisini takmak zorunda kaldım) çok şaşalı bir artısını göremedim. bu etkisi yok anlamına gelmiyor. internet üzerinden araştırdığım kadarı ile modifikasyon sonucu bujinin de değişmesi gerekiyor. yani tek başına çok etkili değilken bir kit ile kullanıldığında kendisini belli ediyor (kendi kullandığım motor için).
en son kardeşim numarasını verdiğim bujiyi 25 ytl civarında bulduğunu söylemişti. aldığımda nereden alındığının bilgisini yazarım

myheart
27 Nisan 2007, 20:20
hımm NGK bu işi biliyo fazlasıyla.. Ayrıca Motosiklet içinde ayrıca buji üretiyo... Bildigim kadarıyla en iyi buji Ngk ürünleri sanırım...

BİSANCI_42
27 Nisan 2007, 21:35
Ngk Çok İyİ Bujİ Ama Bosch Da Öle Hafİfe Alinacak Gİbİ DeĞİl Bence Bosch Dayaniklilik Olarak Bİrİncİ Sirada Ama Ngk Kullanmakta Israr Edİyorum.......ÇÜnkÜ Ngk Motosİklet Bujİsİnde Lİder Bİr KuruluŞ Ve Kalİtesİnden ÖdÜn Vermİyor Bosch Da Bazi Bİnde Bİr Sorunlar YaŞaniyor Oda Üretİm Hatasi.......

vıceroy
27 Nisan 2007, 23:25
NGK iridium lar (VX Serisi olarakda bilinir) özellikle soğuk havada daha iyi çalışma sağlıyor ve doğal olarak standart olanlardan daha performanslı bir ateşlemesi var, ayrıca kurum vs den kolay kolay etkilenmeme özelliğine sahip.

isomekanik
03 Mart 2010, 02:45
arkadaşlar bence motosikletinizde kullanmanız gereken ne tip buji oldugunu iyi bilmeniz gerekiyo elektronik ateşleme sistemleri üretici firmalar tarafından iyi bir hesaplama ile yapılmış güzel bir buluş ama bu çalışan sistemin önemli parçalarından biri olan buji küçümsenemicek kadar önemli bir elemandır bujinin kalıtesi kadar ateşleme oranlarıda önem taşır onun için NGK işini biliyor bence kullandığım motosikletlerde o modele ugun buji secimi iyi sonuçlar verdi... ateşleme sisteminde zamanlama çok önemli .. tşk ler:)

kalsit
20 Nisan 2010, 12:49
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..

Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.
Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.
Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.
Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.
Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenize uyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.
Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.

Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.

Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.

İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.

Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........



İnşallah anlaşılır bilgi verebilmişimdir.

alıntıdır..

Şu bilgiyide ekleyelim

Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.

piranha dört
21 Nisan 2010, 01:29
kalsit' in yataptığı açıklamaya katılıyorum.İirdyum tek başına performans sağlamıyor.İlk takıldıgında çok güzel çalışıyor.Çok kısa bir süre sonra gerek istedigi ısıda çalışamaması(çünki araçlarımız düşük performanslı)gerekse(yazıyı okuyunca ögrendim ve bence dogrubir yaklaşım)düşük akımdan dolayı iridyum buji kendini temizleyemiyor ve kurum bağladıgından performansı standart bujiye göre düşüyor.Aynı paraya iki buji alınıyor ve daha net performanslı bir ömre sahip oluyor.Boşuna para harcamayalım.Aynı yüksek oktanlı benzin olayı gibi.Kolay gelsin.

static
18 Haziran 2010, 16:08
Yeni iridyum buji siparişi vermişken kalsit abimizin açıklamasını okuyunca korktum ama toparlanmam kısa sürdü :)
Bugün NGK nın sitesinde her motora farklı seçenek sunmasındaki sebep motor güç ve elektrik akımındaki farktandır diye düşünüyorum. zira adı "iridyum buji" diye kullanacağınız buji kalsit abimizin söylediğini doğrular. Damara göre kan, motora göre iridyum ;)
Saygılarımla

Burak_34
19 Haziran 2010, 01:03
bende motoruma uyumlu olan normal NGK ve NGK IRIDYUM modellerini buldum ve iyice araştırdıktan sonra "kalsit" arkadaşın söylediği nedenden dolayı iridyum modelinin ekstra bir yarar sağlayamayacağını öğrendikten sonra NGK CR7HSA modelli bujiyi aldım ve gayet memnunum, taktıkdan sonra performansı hissedilir derecede arttı

özetle; sırf adı iridyum diye fazladan para verip takmamız ekstra birşey sağlamıyor, motorunda uygun olması gerekmekte..

bassturbin
13 Ağustos 2010, 15:46
Benim motorumda laser iridyum buji vardı bende forumdaki yazıyı okuyunca standartını orjinal olması gerekeni alayım dedim ve aldım taktım motor hiç GİTMEMEYE başladı devir geç artmaya başladı arada %40 fark var.Tekrar iridyum olanlarını takıcam.Tüm forumlarda bol keseden atımlar için okuyanları uyarırım.

Teoriyle pratik birbirini tutmuyor.

piranha dört
16 Ağustos 2010, 23:21
Peki bassturbin senin motorun markası ney?

zaferkarizma
17 Ağustos 2010, 00:03
yazayorya :cherry: iki zamanlı 250 cc fakat hala daha tam bir beygir belitilmemiş bazı yerde 60 bazı yerde 72 bazı yerde 43 fln :silent:

hatta biri 280 yapıyo demiş :mrgreen: ( aprilia rs 250 )

osmaniyeli
17 Ağustos 2010, 00:46
Benim motorumda laser iridyum buji vardı bende forumdaki yazıyı okuyunca standartını orjinal olması gerekeni alayım dedim ve aldım taktım motor hiç GİTMEMEYE başladı devir geç artmaya başladı arada %40 fark var.Tekrar iridyum olanlarını takıcam.Tüm forumlarda bol keseden atımlar için okuyanları uyarırım.

Teoriyle pratik birbirini tutmuyor.

adam haklı beyler:cherry: ben de iridyum bujiden başşka kullanmıyorum. zararı var diyen yalan söyler. yararı var mı derseniz var ben fark ediyorum. özellikle son 1000 devirde fark bariz var.

buji öyle bir şeyki azıcık avansı değişse veya ateşlemede es geçilse bir döngü, direk performans düşer.

boşuna twin spark otomobiller üretilmiyor

ekSPEktoran
18 Ağustos 2010, 13:09
hemen sormak istediğim için yazışmaları okuyamadım eğer cevaplandıysa üzgünüm ama merak ettiğim şey , kit ile birlikte 150cc motorlara uygulamak nekadara sağlıklı olur ?

osmanba
18 Ağustos 2010, 13:44
Bence kalsit arkadaşımız çok güzel açıklamış. Benim istifade edemediğim teknolojinin benim elimde olmasının bir anlamı yok. Zaten randımanlı kullanım için buji ile birlikte ateşleme bobinini de değiştirmek gerkiyorsa...... Burada akla gelen başla bir soru var. Motorun üretici firması bu işi neden uygulamamış. Bir motorun sonradan müdahale ile gücünün artırılması erken yıpranmasına neden olmaktan başka birşey olamaz.
İyisi mi ; Fabrikası neyi önermiş ise onu uygulamalı..

Yusuf Ziya
18 Ağustos 2010, 14:08
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..

Şu bilgiyide ekleyelim

Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.

Bilgi paylaşımın için teşekkürler.:cat:

ghostcorc
05 Mayıs 2012, 21:49
beyler ybr ye CR6HSA NGK bu buji nasıldır bi bilginiz varmıo normal üzerinde gelen standart buji zaten :cherry:

seyyid47
23 Şubat 2013, 15:09
NGK iridium lar (VX Serisi olarakda bilinir) özellikle soğuk havada daha iyi çalışma sağlıyor ve doğal olarak standart olanlardan daha performanslı bir ateşlemesi var, ayrıca kurum vs den kolay kolay etkilenmeme özelliğine sahip.

Daha iyi bir ateşleme sağlayabilmesi için ateşleme bobinini değiştirmek gerekiyor. Yani gelen akımı yükseltmek gerekiyor. Aksi takdirde performans kaybına dahi neden olabiliyorlarmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------


Bence kalsit arkadaşımız çok güzel açıklamış. Benim istifade edemediğim teknolojinin benim elimde olmasının bir anlamı yok. Zaten randımanlı kullanım için buji ile birlikte ateşleme bobinini de değiştirmek gerkiyorsa...... Burada akla gelen başla bir soru var. Motorun üretici firması bu işi neden uygulamamış. Bir motorun sonradan müdahale ile gücünün artırılması erken yıpranmasına neden olmaktan başka birşey olamaz.
İyisi mi ; Fabrikası neyi önermiş ise onu uygulamalı..

Fabrikanın uygulamamasının sebebi elinizdeki motorun bi üst modelini isteyesiniz ve onu alasınız diyedir. Halbuki modifiye edenler iyi yapıyorlar valla!!!

emircanizmir
11 Eylül 2013, 22:14
ben bujiyi kafama göre sıkıyorum ayarını nasıl yapçAM.Kİ

oyunageldim
11 Eylül 2013, 22:18
ben bujiyi kafama göre sıkıyorum ayarını nasıl yapçAM.Kİ

Konu 2006 da başlamış,biraz beklerseniz 2015 de cevabı gelecektir

Zuzuuw
08 Mayıs 2015, 21:36
Konu 2006 da başlamış,biraz beklerseniz 2015 de cevabı gelecektir

Esirgeyen ve bağışlayan Allah'ın adıyla, 2015 çıkmadan arkadaşın sorusunu yanıtlayayım.

Merhaba Emircan kardeş,

Bujilerin paso uzunlukları modelden modele standarttır Yani senin motorunun içinden çıkan orjinal bujinin paso uzunluğu at kafadan 7 cm ise, 7 cm paso uzunluğuna sahip bir buji alacaksın. Tırnak aralığını bujiyi takmadan ayarladığın zaman senin ne kadar sıkman gerektiği gibi birşeyi ayarlamana gertek kalmıyor. Paso uzunluğu bunu ayarlıyor zaten. Bu arada, iyi sıkman lazım ki hava kaçırmasın.

oyunageldim isimli arkadaşa bu nazik daveti için teşekkür ederim.

8 Mayıs 2015.

oyunageldim
08 Mayıs 2015, 22:37
Vay be yıllar su gibi akıp gidiyor

Emircan cevabı beklerken bir paketi bitirmiştir şimdi

fatih.
08 Mayıs 2015, 23:04
emircan bak kıymetini bil geçmiş 2 sene yinede cevap alıyorsun=)

Mengu16
08 Mayıs 2015, 23:16
Ben hep 5 liralık buji aldığımdan beni etkilemiyor hatta 2 sene kadar önce 2 liralık marshall buji takardım rialliden alıp.

mterayes26
09 Mayıs 2015, 01:24
Dakikada 10 bın cevırmeyen motorda gerek yok

EKONOMİ
09 Mayıs 2015, 09:39
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..

Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.
Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.
Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.
Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.
Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenize uyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.
Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.

Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.

Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.

İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.

Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........



İnşallah anlaşılır bilgi verebilmişimdir.

alıntıdır..

Şu bilgiyide ekleyelim

Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.

Buji temizliği kac km de bir yapılmalı?

Mengu16
09 Mayıs 2015, 09:46
Buji temizliği kac km de bir yapılmalı?
Bujiyi temizlemekten verim alamazsın 4-5 bin km'de bir değiştir. Çok kötü stop ediyorsa zor çalışıyosa geçici olarak zımparalanıp kullanılabilir ama buji alana kadar. Zaten bujiyi söküp baktığında anlarsın durumunu, yeni buji ile kıyaslayınca.

EKONOMİ
09 Mayıs 2015, 10:19
Bujiyi temizlemekten verim alamazsın 4-5 bin km'de bir değiştir. Çok kötü stop ediyorsa zor çalışıyosa geçici olarak zımparalanıp kullanılabilir ama buji alana kadar. Zaten bujiyi söküp baktığında anlarsın durumunu, yeni buji ile kıyaslayınca.

Buji siyah kurum kaplamış oluyor açınca
NGK DR8EA takmıştım
R rezistansli oluyor sanırım

Mengu16
09 Mayıs 2015, 10:28
Buji siyah kurum kaplamış oluyor açınca
NGK DR8EA takmıştım
R rezistansli oluyor sanırım
Gerek yok öyle rezistanslı bujiye falan, ateşleme gücünü düşürür boşuna. 2 liralık bujiyle motorum bütün gün kar altında kaldıktan sonra 10 saniye marşla çalıştı. Karda bile gerek yoksa rezistanslı bujiye nerede kullanmak gerekir ki. Bujin siyahlaşıyosa motor fazla zengin karışımla çalışıyor demektir, gerçi bujinin ayna gibi çıplak metal halde kalmasını da beklememelisin ona bakarsan pistonun tepesi ve silindir kapağının küreciği de simsiyan oluyor her türlü.

Zuzuuw
19 Mayıs 2015, 18:03
Bujide kurum varsa yeterli yanma sıcaklığına erişemediğinin göstergesidir diyolla.

2 seçenek var imiş;

1- ya çok kısa mesefalerde kullanılıyor buji

2- düşük yanma sıcaklığına sahip buji kullanılıyor demekmiş

buji yeterince ısınırsa kurumları kendisi siliyor imiş.

bassturbin
19 Mayıs 2015, 23:43
Kısa mesafe denilen uzun süre gaz açılmayınca trafikte dur kalklı gidişlerde buji siyah veya yağlı çıkabilir, en doğrusu orjinal numarada buji kullanılması veya doğru buji testi yapılmasıdır...

Meraklı Genç
11 Nisan 2024, 15:43
güncel olarak tavsiye ettiğiniz iridyum buji markası var mı fiyat performans açısından

muhahha306
12 Nisan 2024, 10:18
NGK marka. Başka bakma. Yıllarca kullanırsın.

yamtareroglu
13 Nisan 2024, 10:20
Genel olarak bir iridyum buji hevesi var fakat her buji her motora uymuyor. Örneğin zamanında ben de bu hevese kapılıp bujimi iridyumla değiştirdim fakat motorun sesi daha tok ve patırtılı olmaya başlamıştı,aynı sorunu yaşayan başkalarını da duydum hemen eski bujiye döndüm tabi. Velhasıl kelam bir cihazı overdose olarak kullanmak tabii ki mümkündür ama üreticiler optimum ayarı konfigüre ederek satışa sunarlar. Overdose kullanımlarda mekanik ömrünü belli bir ölçüde kısaltmış oluyorsunuz.