Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Ezio41
25 Haziran 2015, 20:24
arkadaşlar merhabalar,
1-2 hafta içinde gv 250'mi satıp cbf 150 alacağım, şehiriçinde okula gidip gelmek için daha pratik olacağını düşünüyorum. sormak istediğim bişey var, uzun yolda 100-110 km/h gibi hızlarda sabit gidebilirmi? 90-100 bandında ne kadar 100-110 bandında ne kadar yakar?
yaz bitene kadar 5000 km uzun yolum olucak bu sebepten öğrenmek istiyorum
Cbf'in zorlanmadan stabil en rahat gittiği hız 90 km'dir . 90-100 ile motoru sıkıştırmadan rahat rahat gidersiniz . Ama 100 km'den sonra fazla bişey beklemeyin . Uzun yolda stabil 90-100 arası giderseniz eğer ortalama 2.8 yakar . 80-90 km giderseniz 2.6 litrelere kadar düşer . 100 km'den fazla basarsanız sürekli 3 litre yakıyor o zaman . :) Cbf şehiriçinde iş görmek için harika bir motor o yüzden güzel bir tercih olur . :wiinkk:
lac1vert
25 Haziran 2015, 22:45
arkadaşlar merhabalar,
1-2 hafta içinde gv 250'mi satıp cbf 150 alacağım, şehiriçinde okula gidip gelmek için daha pratik olacağını düşünüyorum. sormak istediğim bişey var, uzun yolda 100-110 km/h gibi hızlarda sabit gidebilirmi? 90-100 bandında ne kadar 100-110 bandında ne kadar yakar?
yaz bitene kadar 5000 km uzun yolum olucak bu sebepten öğrenmek istiyorum
GV250'den sonra biraz sıkıcı olabileceğini düşünüyorum. Yakıt tüketimi ve şehir içi kullanım açısından çok iyi ama son hız ve uzun yol konusunda bence sıkıntılı. 2500-300cc nakedd düşünürdüm yerinizde olsam.
sinka251
25 Haziran 2015, 22:46
250km de depo seviyesi yarimda,demkki 500 gormesi lazim,su siralar 80km hizi genelde asmiyorum.Cbf yakacagi yakittan ne olur kokluyo resmen.Lastigime civi girmis yandan cikmis yanakta oldugu icin yama olmaz dedi lastikci bende pirrelli duratraktion aldim on arka 225tl.
ogzcngdk
25 Haziran 2015, 23:00
Cbf'in zorlanmadan stabil en rahat gittiği hız 90 km'dir . 90-100 ile motoru sıkıştırmadan rahat rahat gidersiniz . Ama 100 km'den sonra fazla bişey beklemeyin . Uzun yolda stabil 90-100 arası giderseniz eğer ortalama 2.8 yakar . 80-90 km giderseniz 2.6 litrelere kadar düşer . 100 km'den fazla basarsanız sürekli 3 litre yakıyor o zaman . :) Cbf şehiriçinde iş görmek için harika bir motor o yüzden güzel bir tercih olur . :wiinkk:
teşekkürler, 100 km/h bana yeter heralde kendimi psikolojik olarak hazırlayayım :mrgreen:
semih1963
26 Haziran 2015, 02:14
Merhaba arkadaşlar. 3Ay önce cbf 150 aldım.Şuan yaklaşık 2100km de. Bir depo benzin ile yedeğe düşene kadar en fazla 330km yol yapabildim(şehir içi).Sizce bu rakam az mı ? Geçen 4Litre benzin almıştım o yakıtlada yedeğe düşene kadar 130km oldu.Yorumları okuyunca 400-500km yapanlar olduğunu görüyorum.Acaba benim motorda bir sıkıntımı var?(6-7bin devir arasında kullanıyorum)
LS2
26 Haziran 2015, 09:14
Arkadaşlar merhaba
Ybr 125 esd var elımde 2 yıldır kullanıyorum bu aralarda ozellıkle bayır cıkarken yada motrda ıkıncı kısı varken bi şangırtı gelıyor , sesın geldıgı yer galıga sağ orta kısım , daha once boyle bır sorunla karsılasan arkadaslar varmı aramızda . Bı tamırcı once arka lastık te bulunan burc yataklarından geldgını soyledı ama bence ses o kısımdan gelmıyor motr ıkı ayak ustunde oldugunda da herhangı bır ses gelmıyor sorunu cozemedım yardımcı olurmusnz ?
ozgranl
26 Haziran 2015, 18:18
Şu benzin hesabından anlamıyorum. Litredir,kuruştur kafam karışıyor resmen :queen:
Bende motoru satılığa çıkardım bakalım malum sitede ilan mevcut imkanlar el verirse 250cc bir şeyler almak istiyorum. Motordan çok memnunum ama 80-95 arası biraz sıkılmaya başladım :cherry:
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Arkadaşlar merhaba
Ybr 125 esd var elımde 2 yıldır kullanıyorum bu aralarda ozellıkle bayır cıkarken yada motrda ıkıncı kısı varken bi şangırtı gelıyor , sesın geldıgı yer galıga sağ orta kısım , daha once boyle bır sorunla karsılasan arkadaslar varmı aramızda . Bı tamırcı once arka lastık te bulunan burc yataklarından geldgını soyledı ama bence ses o kısımdan gelmıyor motr ıkı ayak ustunde oldugunda da herhangı bır ses gelmıyor sorunu cozemedım yardımcı olurmusnz ?
Orta sehpaya aldığınızda kendiniz eliniz ile mi hareket ettirdiniz yoksa vites değiştirip gaz verdiniz mi ?
Ezio41
26 Haziran 2015, 19:39
Merhaba arkadaşlar. 3Ay önce cbf 150 aldım.Şuan yaklaşık 2100km de. Bir depo benzin ile yedeğe düşene kadar en fazla 330km yol yapabildim(şehir içi).Sizce bu rakam az mı ? Geçen 4Litre benzin almıştım o yakıtlada yedeğe düşene kadar 130km oldu.Yorumları okuyunca 400-500km yapanlar olduğunu görüyorum.Acaba benim motorda bir sıkıntımı var?(6-7bin devir arasında kullanıyorum)
Hangi devir aralıklarında vites değiştiriyorsunuz ?
Şu benzin hesabından anlamıyorum. Litredir,kuruştur kafam karışıyor resmen :queen:
Bende motoru satılığa çıkardım bakalım malum sitede ilan mevcut imkanlar el verirse 250cc bir şeyler almak istiyorum. Motordan çok memnunum ama 80-95 arası biraz sıkılmaya başladım :cherry:[COLOR="Silver"]
Hayırlı olsun şimdiden . :) 250 cc'de ne almayı düşünüyorsunuz ? Bende cbf'i memnun kalarak satmıştım. Tabi sırf konforu ve ekonomik oluşundan dolayı memnundum . Gidişinden , duruşundan memnun değildim . Hatta uzun yola çıkarken çoğu kez küfürlerime maruz kalmıştır eski kara kezbanım . :) Şimdi 250 cc aldım gidiş olarak vs. çok memnumum . Sadece cbf gibi rahat değil tek sıkıntım bu şuanda . :)
ozgranl
26 Haziran 2015, 20:01
Hangi devir aralıklarında vites değiştiriyorsunuz ?
Hayırlı olsun şimdiden . :) 250 cc'de ne almayı düşünüyorsunuz ? Bende cbf'i memnun kalarak satmıştım. Tabi sırf konforu ve ekonomik oluşundan dolayı memnundum . Gidişinden , duruşundan memnun değildim . Hatta uzun yola çıkarken çoğu kez küfürlerime maruz kalmıştır eski kara kezbanım . :) Şimdi 250 cc aldım gidiş olarak vs. çok memnumum . Sadece cbf gibi rahat değil tek sıkıntım bu şuanda . :)
Şuan staj yapıyorum(maalesef ücretsiz) o nedenle çokta bir motor piyasasına inme fırsatı bulamadım.
Bugün Benelli TNT250 bakmaya gittim. Motor gayet hoş sesi kalıbı harika ama servis-parça olayı muamma fiyatta tam tamına 14.200, 13.900 son diyorlar. YUH!
Geçen hafta Z-Motoya gittim. Z250SL ve Ninja250SL bakmaya. Kawasaki beni çok cezbediyor(fiyat ve iyi lastikler ile gelmesi) fakat adamların tavrından hoşnut kalmadım. Neden diye sorarsanız çantamın kenarında polarım asılıydı adam koşa koşa geldi "dikkat edin de fermuar motorları çizmesin" dedi. Yahu bir hoş geldin, merhaba demek bu kadar zor olmamalı mantıken haklılık payı olsa da girer girmez bu olay hoşuma gitmedi.
Abim bir yandan scooter al bende binerim arada diyor ama scooter bana göre değil. X Max bir nebze düşünülür.
Açıkçası cebimde paramda mevcut değil ama gün doğmadan neler dolar mantığıyla hareket ediyorum. Bakalım neler olacak.
Staj yaptığım yerde bir abimiz Sym Wolf sahibi şiddetle tavsiye ediyor ikinci el piyasası da makul fiyatlar çerçevesinde aslında en alınabilir(imkanım doğrultusunda zorlaya zorlaya) Sym gibi duruyor.
Kadıköy de birde MSX gördüm bindim ettim. Çalıştırdılar ettiler birde artçı oldum satan abiye baya hoşuma gitti ama artçılı (kız arkadaşımla) kaç km gidebilirim onu bilemiyorum.
Kısacası kafam çok karışık, motor için arayanlar oluyor ama tok satıcı misaliyim fiyat kırmaya çalışana, kelimeleri seçerek kullanmayana(kardeş,bilader vs) direk satmıyorum diyorum ve telefonu kapatıyorum :bounce:
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
Ezio41 Yuvacıkta sizinle karşılaştık sanırım dönüş yolundan geliyordunuz sonradan fark edebildim, eğer sizseniz kusura bakmayın :wiinkk:
Ezio41
26 Haziran 2015, 20:15
Şuan staj yapıyorum(maalesef ücretsiz) o nedenle çokta bir motor piyasasına inme fırsatı bulamadım.
Bugün Benelli TNT250 bakmaya gittim. Motor gayet hoş sesi kalıbı harika ama servis-parça olayı muamma fiyatta tam tamına 14.200, 13.900 son diyorlar. YUH!
Geçen hafta Z-Motoya gittim. Z250SL ve Ninja250SL bakmaya. Kawasaki beni çok cezbediyor(fiyat ve iyi lastikler ile gelmesi) fakat adamların tavrından hoşnut kalmadım. Neden diye sorarsanız çantamın kenarında polarım asılıydı adam koşa koşa geldi "dikkat edin de fermuar motorları çizmesin" dedi. Yahu bir hoş geldin, merhaba demek bu kadar zor olmamalı mantıken haklılık payı olsa da girer girmez bu olay hoşuma gitmedi.
Abim bir yandan scooter al bende binerim arada diyor ama scooter bana göre değil. X Max bir nebze düşünülür.
Açıkçası cebimde paramda mevcut değil ama gün doğmadan neler dolar mantığıyla hareket ediyorum. Bakalım neler olacak.
Staj yaptığım yerde bir abimiz Sym Wolf sahibi şiddetle tavsiye ediyor ikinci el piyasası da makul fiyatlar çerçevesinde aslında en alınabilir(imkanım doğrultusunda zorlaya zorlaya) Sym gibi duruyor.
Kadıköy de birde MSX gördüm bindim ettim. Çalıştırdılar ettiler birde artçı oldum satan abiye baya hoşuma gitti ama artçılı (kız arkadaşımla) kaç km gidebilirim onu bilemiyorum.
Kısacası kafam çok karışık, motor için arayanlar oluyor ama tok satıcı misaliyim fiyat kırmaya çalışana, kelimeleri seçerek kullanmayana(kardeş,bilader vs) direk satmıyorum diyorum ve telefonu kapatıyorum :bounce:
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
Ezio41 Yuvacıkta sizinle karşılaştık sanırım dönüş yolundan geliyordunuz sonradan fark edebildim, eğer sizseniz kusura bakmayın :wiinkk:
Kawasaki ne yazıkki dediğin gibi Özgür . Aslında bende z 250 sl almayacaktım ama 2. el görünce uyguna kaçırmak istemedim . Motor zaten on numara ona hiç bir sözüm yok . Ama kawasakiden tek sıkıntım bayii olarak servislerde birazcık uğraşacaz gibi . Benim kawayı aldığım yerde Benelli tnt 250 de vardı . Hatta az önce tnt sayfasında foto paylaştım . Hem kuba hem kawasaki bayisi , aynı zamanda servisi . Ama işte motora parça lazım olduğunda ne kadar bekletirler orası meçhul . Tek temennimiz motorda düşüp parçaları kırmamak . :P
Yuvacık gezisinde ben sana yazacaktım buradan ama fırsat olmadı çok karambole geldi organizasyon , o yüzden bende doğru dürüst kimseyle muhbabbet edemedim . Sen kusura bakma asıl . İnş. başka organizasyonlarda buluşuruz .
semih1963
27 Haziran 2015, 01:37
Hangi devir aralıklarında vites değiştiriyorsunuz ?
Hayırlı olsun şimdiden . :) 250 cc'de ne almayı düşünüyorsunuz ? Bende cbf'i memnun kalarak satmıştım. Tabi sırf konforu ve ekonomik oluşundan dolayı memnundum . Gidişinden , duruşundan memnun değildim . Hatta uzun yola çıkarken çoğu kez küfürlerime maruz kalmıştır eski kara kezbanım . :) Şimdi 250 cc aldım gidiş olarak vs. çok memnumum . Sadece cbf gibi rahat değil tek sıkıntım bu şuanda . :)
6-7bin devir aralıklarında vites değiştiriyorum genelde.
LS2
27 Haziran 2015, 09:32
Vites değiştirip gaz vererk dinledm fakat ses gelmıyor ustunde yuk oldugu zaman gelıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
Şu benzin hesabından anlamıyorum. Litredir,kuruştur kafam karışıyor resmen :queen:
Bende motoru satılığa çıkardım bakalım malum sitede ilan mevcut imkanlar el verirse 250cc bir şeyler almak istiyorum. Motordan çok memnunum ama 80-95 arası biraz sıkılmaya başladım :cherry:
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Orta sehpaya aldığınızda kendiniz eliniz ile mi hareket ettirdiniz yoksa vites değiştirip gaz verdiniz mi ?
Vites değiştirip gaz vererk dinledm fakat ses gelmıyor ustunde yuk oldugu zaman gelıyor
chtcelik
27 Haziran 2015, 14:15
Merhaba dostum. Mesajla numaranı gönderirsen görüşmek isterim
ozgranl
27 Haziran 2015, 20:09
Merhaba dostum. Mesajla numaranı gönderirsen görüşmek isterim
Kime yazdınız ?
Ezio41
27 Haziran 2015, 20:29
6-7bin devir aralıklarında vites değiştiriyorum genelde.
Bende de cbf varken , bende 6 bin devir aralıklarında vites değiştiriyordum ortalama 2.8 litre civarı yakıyordum hep . Ama sizin motorda bir şey var o zaman . O kadar yakmaması lazım . Kalkışlarda sert mi kalkıyorsunuz ? Yüksek vites , düşük devir kullanmayı deneyin birde öyle test edin 100 km'de ne kadar yakacağını .
ozgranl
27 Haziran 2015, 20:59
Ne zamandır fotoğraf yüklemiyoruz sayfaya biraz canlandırmamız lazım. Ya motoruyla gezen ve ilgilenen yok ya da bizden kimse foruma takılmıyor..
Bir-iki benden olsun devamı sizlerden gelir umarım :)
http://i.hizliresim.com/Laj5y0.jpg (http://hizliresim.com/Laj5y0)
http://i.hizliresim.com/Laj5nV.jpg (http://hizliresim.com/Laj5nV)
semih1963
28 Haziran 2015, 01:53
Bende de cbf varken , bende 6 bin devir aralıklarında vites değiştiriyordum ortalama 2.8 litre civarı yakıyordum hep . Ama sizin motorda bir şey var o zaman . O kadar yakmaması lazım . Kalkışlarda sert mi kalkıyorsunuz ? Yüksek vites , düşük devir kullanmayı deneyin birde öyle test edin 100 km'de ne kadar yakacağını .
Sanırım kalkışlardan dolayı bukadar cok yakıyor.İlginiz için teşekkürler.
Ezio41
28 Haziran 2015, 01:59
Sanırım kalkışlardan dolayı bukadar cok yakıyor.İlginiz için teşekkürler.
Kalkışlarda gazı fazla açıyorsanız eğer fazla yakar haberiniz olsun . :) Yavaş kalkış yüksek vites ve düşük devirde kullanırsanız 5 ve 6.000 devirler arasında , o zaman ortalama 2.5 , 2.6 litreleri görürsünüz 100 km'de . Buda full depo ile cbf'te 400 km demek . 3 litre yaktırırsanız eğer o zamanda 320-350 km aralarına düşer . Yani aslında bakarsanız , bir depoda ortalama 60 km falan fark ediyor sakin ve agrasif kullanım arasında . :)
mustafa_akin
28 Haziran 2015, 23:31
arkadaşlar merhaba. benim motorun arka jantı hasardan dolayı yamalı olup şambrelli olarak kullanılıo dış lastikleri yeni değiştirdim .
fakat 1 ayda iki kere lastik patladı ve kötü olan iş zırt diye inio lastik
sadede geleim. bu jantı orjinali ile değiştireim diorum internetten orjnalini nereden sipariş edebilirim?
bildiğiniz güvenilir bi yer varmı neden internet derseniz bulunduğum yerdeki honda servisine gitmek istemiorum artık.
ayrıca yan sanayi var ama sizler tavsiye edermisiniz yan sanayi ürünü ? şimdiden teşekkür.
ümit_150_zc
29 Haziran 2015, 01:34
bunlarda bizden olsun ...
http://i.hizliresim.com/94ODok.jpg (http://hizliresim.com/94ODok)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------
bunlarda bizden olsun ...
http://i.hizliresim.com/94ODok.jpg (http://hizliresim.com/94ODok)
http://i.hizliresim.com/g5B9X3.jpg (http://hizliresim.com/g5B9X3)
http://i.hizliresim.com/8gJNM7.jpg (http://hizliresim.com/8gJNM7)
http://i.hizliresim.com/og1669.jpg (http://hizliresim.com/og1669)
http://i.hizliresim.com/5dBGy5.jpg (http://hizliresim.com/5dBGy5)
http://i.hizliresim.com/0qQG0L.jpg (http://hizliresim.com/0qQG0L)
http://i.hizliresim.com/og16yR.jpg (http://hizliresim.com/og16yR)
http://i.hizliresim.com/EYZyAv.jpg (http://hizliresim.com/EYZyAv)
http://i.hizliresim.com/OqPy8z.jpg (http://hizliresim.com/OqPy8z)
vedkum
29 Haziran 2015, 16:32
Arkadaşlar cümleten hayırlı günler,
Ybr ile Cbf arasından birini seçeceğim ama öncelikle test etmem gerekiyor. İstanbul kadıköy'de oturuyorum, buluşup motorunu sürücü ve artçı olarak 10-15 dk deneyebileceğim kimse varmı? Ücretini karşılayabilirim veya iftar vs. yapabiliriz.
capoverde
30 Haziran 2015, 23:08
Selam arkadaşlar... Son zamanlarda motorla seyir halinde vites küçültürken özellikle 3 ten 2 ye geçerken şlak! diye bir ses geliyor...(Diğer viteslerde pek olmuyor)
Bazen aragazı verip geçirirken ses olmuyor ama eskiden olmayan bu ses artık sıkça olmaya başladı... Zincirle mi yoksa şanzumanile mi alakalı? bilemedim...
Bir de ümit150zc arkadaşım motorun çok güzel güle güle kullan...ben manetlerin önündeki elcik rüzgarlıklarından arıyorum ama anadolu yakasında baktığım birkaç yerde bulamadım... Senin aldığın yer ve fiyatı hakkında bilgi rica edeceğim...
ümit_150_zc
01 Temmuz 2015, 00:26
Cihan keseoglu ndan almistim ben..bizim face grubunda bi arkadas o satiyo.sultangazide 25 tl sanirim..
Bu arada grubumuza bekleriz...
www.cbf150tuning.com
Face grubu.cbf150tuning
mete_han
01 Temmuz 2015, 00:39
Arkadaşlar selamlar...benim amortisör patlak ...servisin söylemesi can çekişiyor zamanla daha da yaylanma artacak...bu husus da tavsiyeniz nedir...takoz çaktırma konusunda bilginiz var mı...tavsiyeniz olursa hemen uygularım...
ilkadam
01 Temmuz 2015, 09:13
Selam millet karaoğlanı sattım Xtreme Max aldım, CBF çok rahat kıvrak motor ancak Cross'un tadından da yenmiyo :mrgreen:
Yine buralardayım tekerinize taş değmesin
Cronos
02 Temmuz 2015, 01:04
hayirli olsun dostum farklı bi deneyim bakalım vur kendini arazilere :)
Seko
02 Temmuz 2015, 08:36
Arkadaşlar, az önce kırmızı ışıklara yaklaşırken, yerdeki ıslaklık ve uyduruk lastiklerde dolayı motoru sola hafiften yatırdım. Tabi kafa dalgınlığının da etkisi oldu. Çizilen tüm parçaları (sol depo giydirmesi, elçik, debriyaj, sol peg vs) değiştireceğim. Bunların ucuz olanlarını alsam olur mu ? Renk ve malzeme olarak Honda servisinin takacaklarından çok farkı var mı ? Ton farkı olur mu ? Bir de olmuşken Michelin lastik de alayım diyorum.
Ezio41
02 Temmuz 2015, 09:32
Selam millet karaoğlanı sattım Xtreme Max aldım, CBF çok rahat kıvrak motor ancak Cross'un tadından da yenmiyo :mrgreen:
Yine buralardayım tekerinize taş değmesin
Hayırlı olsun Adem . Sende hızlı davrandın benim gibi . 250 cc alacaktın hani ? :)
Arkadaşlar, az önce kırmızı ışıklara yaklaşırken, yerdeki ıslaklık ve uyduruk lastiklerde dolayı motoru sola hafiften yatırdım. Tabi kafa dalgınlığının da etkisi oldu. Çizilen tüm parçaları (sol depo giydirmesi, elçik, debriyaj, sol peg vs) değiştireceğim. Bunların ucuz olanlarını alsam olur mu ? Renk ve malzeme olarak Honda servisinin takacaklarından çok farkı var mı ? Ton farkı olur mu ? Bir de olmuşken Michelin lastik de alayım diyorum.
Geçmiş olsun Serkan abi . Cbf'in Duro lastikleri pişmanlıktır. Michelin pilot street tavsiye ederim . Özellikle ıslak yolda kuru yoldan daha iyi yol tutuyor. Yalnız lastik yumuşak hamurlu olduğu için. 10.000 km'den sonra kuru asfalta yol tutuşu azalıyor ve kayma yapabiliyor haberin olsun . Ben cbf e 650 km'de iken takmıştım. 14.300 km'ye kadar kullandım. :) Yedek parça işine gelince , orjinalden daha ucuza bulursun karenajlari ama renk farkı varmı bilemiyorum. Servisten önce bi fiyat iste bence abi .
Seko
02 Temmuz 2015, 11:31
Geçmiş olsun Serkan abi . Cbf'in Duro lastikleri pişmanlıktır. Michelin pilot street tavsiye ederim . Özellikle ıslak yolda kuru yoldan daha iyi yol tutuyor. Yalnız lastik yumuşak hamurlu olduğu için. 10.000 km'den sonra kuru asfalta yol tutuşu azalıyor ve kayma yapabiliyor haberin olsun . Ben cbf e 650 km'de iken takmıştım. 14.300 km'ye kadar kullandım. :) Yedek parça işine gelince , orjinalden daha ucuza bulursun karenajlari ama renk farkı varmı bilemiyorum. Servisten önce bi fiyat iste bence abi .
Teşekkürler. Michlin Pilot Street sipariş ettim, şimdi diğer parçaları arıyorum. Satıcının birine ne farkı olduğunu sordum, çakma olanın boyası aynı kalitede değil dedi.
ilkadam
02 Temmuz 2015, 11:36
Hayırlı olsun Adem . Sende hızlı davrandın benim gibi . 250 cc alacaktın hani ? :) .
Sağol kardeşim.
CBF geçiş motoruydu zaten CRF250 istiyodum imkanım yetmeyince Mondial aldım :cherry:
Yalnız CBF kadar konforlu selesi ve titreşimi yok denecek kadar az, Cross'un tadı başka oluyomuş valla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
hayirli olsun dostum farklı bi deneyim bakalım vur kendini arazilere :)
Teşekkürler
3 gündür kullanıyorum ne kadar çakıl çukur varsa giriyorum kaldırıma çıkıyorum acayip zevkli :mrgreen:
Mengu16
02 Temmuz 2015, 11:38
Arkadaşlar, az önce kırmızı ışıklara yaklaşırken, yerdeki ıslaklık ve uyduruk lastiklerde dolayı motoru sola hafiften yatırdım. Tabi kafa dalgınlığının da etkisi oldu. Çizilen tüm parçaları (sol depo giydirmesi, elçik, debriyaj, sol peg vs) değiştireceğim. Bunların ucuz olanlarını alsam olur mu ? Renk ve malzeme olarak Honda servisinin takacaklarından çok farkı var mı ? Ton farkı olur mu ? Bir de olmuşken Michelin lastik de alayım diyorum.
Ben de bu sabah 2 gidiş 2 geliş yolda sağdaki trafiği bypass ederken 50km hızla giderken önümden sola doğru bi tane Merso A180 tam sola kırdı karşıya park etmek için. Plastik kukalar olduğu için aradan geçmek için sola sert kırdı. Frenlere abandım her zamanki gibi şaşkınlık içinde kalarak çarpmadan durdum. Arka teker (IRC Winter grip) kaydı ama ön disk fren çok iyi tutuyor ne motoru devirdim ne de çarptım mükemmel bir duruş oldu. 50 liralık Unilli marka ön lastiğimin katkılarıyla :) Mercedes'te hata var ama benim de karşı şeride geçmemem lazım tabi.
sinka251
02 Temmuz 2015, 20:47
Arkadaşlar selamlar...benim amortisör patlak ...servisin söylemesi can çekişiyor zamanla daha da yaylanma artacak...bu husus da tavsiyeniz nedir...takoz çaktırma konusunda bilginiz var mı...tavsiyeniz olursa hemen uygularım...
On amaryisorlermi yag kaciriyor takoz caktirmak dediginiz on amartisorlerin yaylarin uzerine takoz koyuyolar.
dyavol-77
02 Temmuz 2015, 21:20
Arkadaşlar, az önce kırmızı ışıklara yaklaşırken, yerdeki ıslaklık ve uyduruk lastiklerde dolayı motoru sola hafiften yatırdım. Tabi kafa dalgınlığının da etkisi oldu. Çizilen tüm parçaları (sol depo giydirmesi, elçik, debriyaj, sol peg vs) değiştireceğim. Bunların ucuz olanlarını alsam olur mu ? Renk ve malzeme olarak Honda servisinin takacaklarından çok farkı var mı ? Ton farkı olur mu ? Bir de olmuşken Michelin lastik de alayım diyorum.
Genajları değiştirmeden önce bence; Bir kurumdan ''ileri sürüş eğitimi alın''..tavsiyemdir-çok faydasını görürsünüz...Ben faydasını gördüm...:)
Seko
03 Temmuz 2015, 19:50
Genajları değiştirmeden önce bence; Bir kurumdan ''ileri sürüş eğitimi alın''..tavsiyemdir-çok faydasını görürsünüz...Ben faydasını gördüm...:)
Şu anda alacak durumum yok ama motoru biraz büyüttüğümde alacağım. Bu kaza tamamen benim yola odaklanmamam ve de ıslak yol yüzünden oldu. Daha önce de bir kaç kez bu sefer sadece yoldan kaynaklı tehlikeli duruşlar yaşamıştım, bu lastiklerle de bunun olacağı belliydi aslında. Genel olarak CBF150'yi güvenli bulmuyorum. Yol tutuşu zayıf, dengesi çok iyi değil ve frenleri de çok zayıf. Bunların ne kadarı lastikten kaynaklanıyor göreceğiz.
Bu arada yeni lastiklerim, çakma çamurluk ve çakma debrijay kolu geldi. Lastikler çok güzel yarın bakımda taktıracağım fakat tahmin ettiğim gibi çamurluğun tonunda bir sıkıntı var gibi. Belki de motor kirli fakat çamurluk temiz olduğundan bana öyle geldi ama sanki bir ton koyusu... Kırmızı CBF'in rengi eskiden daha koyuydu, son modelde daha hoş bir kırmızı var. Bunu da eskisine uygun boyamış olabilirler. Plastik kalitesinin orjinalden farkı yok. Debriyaj manetinin ise orjinaliyle renk olarak alakası yok. Biraz daha parlak, tam siyah olmayan boya kullanmışlar (orjinali mat siyah) ve detaylarda aynısı değil. Taksan anlaşılmaz ama ben kılım bu mevzularda. Debriyajı kesinlikle takmayacağım, çamurluğu ise serviste orjinali ile kıyaslayıp ona göre takacağım. Bundan sonra da orjinal olmayan parça almam.
Ezio41
03 Temmuz 2015, 19:56
Şu anda alacak durumum yok ama motoru biraz büyüttüğümde alacağım. Bu kaza tamamen benim yola odaklanmamam ve de ıslak yol yüzünden oldu. Daha önce de bir kaç kez bu sefer sadece yoldan kaynaklı tehlikeli duruşlar yaşamıştım, bu lastiklerle de bunun olacağı belliydi aslında. Genel olarak CBF150'yi güvenli bulmuyorum. Yol tutuşu zayıf, dengesi çok iyi değil ve frenleri de çok zayıf. Bunların ne kadarı lastikten kaynaklanıyor göreceğiz.
Bu arada yeni lastiklerim, çakma çamurluk ve çakma debrijay kolu geldi. Lastikler çok güzel yarın bakımda taktıracağım fakat tahmin ettiğim gibi çamurluğun tonunda bir sıkıntı var gibi. Belki de motor kirli fakat çamurluk temiz olduğundan bana öyle geldi ama sanki bir ton koyusu... Kırmızı CBF'in rengi eskiden daha koyuydu, son modelde daha hoş bir kırmızı var. Bunu da eskisine uygun boyamış olabilirler. Plastik kalitesinin orjinalden farkı yok. Debriyaj manetinin ise orjinaliyle renk olarak alakası yok. Biraz daha parlak, tam siyah olmayan boya kullanmışlar (orjinali mat siyah) ve detaylarda aynısı değil. Taksan anlaşılmaz ama ben kılım bu mevzularda. Debriyajı kesinlikle takmayacağım, çamurluğu ise serviste orjinali ile kıyaslayıp ona göre takacağım. Bundan sonra da orjinal olmayan parça almam.
Cbf'te denge , fren , viraj , güç vs hiçbirisi yok Serkan abi . :) Ne lastik aldın ? Takacağın lastiklerle frenlerini ve virajlarını bir nebze iyileştirirsin ama ön frene biraz fazla asıldın mı yine kitlenecek ön tekerin haberin olsun . Yumuşak süspansiyonlar fren ile başedemiyor çünkü . Bende sırf bu dez avantajlara dayanamayıp , konforu bir kenera bıraktım ve z250sl'e geçtim abi . :)
yagiz456
03 Temmuz 2015, 20:23
Arkadaşlar, az önce kırmızı ışıklara yaklaşırken, yerdeki ıslaklık ve uyduruk lastiklerde dolayı motoru sola hafiften yatırdım. Tabi kafa dalgınlığının da etkisi oldu. Çizilen tüm parçaları (sol depo giydirmesi, elçik, debriyaj, sol peg vs) değiştireceğim. Bunların ucuz olanlarını alsam olur mu ? Renk ve malzeme olarak Honda servisinin takacaklarından çok farkı var mı ? Ton farkı olur mu ? Bir de olmuşken Michelin lastik de alayım diyorum.
senin grenajlarında durumunu atarmısın bende ufak bir kaza yaptım 2-3 metre kaydı motor yerde. grenajlar bu halde boyatıp devam edicem...
http://i.hizliresim.com/94J8g9.jpg
http://i.hizliresim.com/ogDPk2.jpg
http://i.hizliresim.com/1yQmgD.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
birde bir sorum olacak cbf 150 kullananlara. ön tekerde gösterge paneline giden kablo bugün yolda gelirken yağ tarzı bir sıvı sızdırmış ön jant ve koruma demiri hep yağ içinde. göstergede her şey çalışıyor sadece yağ tarzında bir sıvı akıtmış ve yerinden gevşemiş ileri geri oynuyor. sizce neden böyle olmuştur ve sorun nedir?
Seko
03 Temmuz 2015, 23:30
Bende sadece ilk resimdeki köşede bir cm kadar yuvarlak beyazlık var, başka iz yok. Bir de gidon ucundaki demir ve debriyaj ucunda sıyrıklar var. Motoru yavaş bırakmak için sol dizimi ezdirdim :)
Cronos
04 Temmuz 2015, 01:31
Geçmiş olsun lastikleriniz orjinal miydi acaba? duro lastiklerin yolla pek alakası yokmuş değiştircem daha 550 km de motor :) Kıyamam valla kayar düşeriz mazallah.
Seko
04 Temmuz 2015, 07:58
Teşekkürler. Lastikler orjinal Duro'ylu. Islak yolda tutmuyorlar hele böyle ıslak parke, mermere falan denk gelirseniz resmen buzda gidiyormuş gibi kayıyor. Bugün Michelin Pilot Street taktırıyorum.
ucanteneke5
04 Temmuz 2015, 09:19
Arkadaşlar, az önce kırmızı ışıklara yaklaşırken, yerdeki ıslaklık ve uyduruk lastiklerde dolayı motoru sola hafiften yatırdım. Tabi kafa dalgınlığının da etkisi oldu. Çizilen tüm parçaları (sol depo giydirmesi, elçik, debriyaj, sol peg vs) değiştireceğim. Bunların ucuz olanlarını alsam olur mu ? Renk ve malzeme olarak Honda servisinin takacaklarından çok farkı var mı ? Ton farkı olur mu ? Bir de olmuşken Michelin lastik de alayım diyorum.
baş mühendis seko geçmiş olsun inşallah bundan sonra daha dikatli olursun yollar buraya benzemez her şeye laf yetiştiriyosun ama yolda dikatsiz gidiyosun :cherry:
suç lastikte değil sende ben o beenmediğin lastiklerle ilk CBF imle 55.000km.yamtım ikincisiyle iki takım eskitim 105.000km.yaptım yani sizin dediğiniz kadar kötü değiller yaz kış kulanabilirsin ama bilinçli olarak gidersen.
krenajlara gelince yan sanayisi çok çakma ikisi birden 40.tl zaten ve stikarlardan belli oluyo çakma oldukları,orjinaller ise 130tl. tanese ona göre karar ver ,bana sorarsan brak öyle kalsın sonuçta CBF 150 satarken fiyatın ne düşer ne artar bişey farketmez bence brak nazarlık kalsın.
Seko
04 Temmuz 2015, 21:24
Aksine yolda çok dikkatli giderim, hatta buradakilerin çoğuna göre gereksiz dikkatli giderim. Sağ şeridin dibinden gitmeye karşı yorumlarımı okumuşsundur :). İnsanın bazen iş güçten kafası dağınık oluyor. Ben sadece burada yazmıyorum, her gün yaz kış işe motorla giderim, yanlış anlaşılma olmasın. Bu kazada hatanın bende olduğunu kabul ediyorum ama şunu da biliyorum ki o yol kuru olsaydı mutlaka dururdum. Panik frenlemem gayet iyiydir fakat bunda mesafe çok kısaydı ve ıslaklıkları geç gördüm. Öndeki araca vurmakla düşme riskini alıp fren dozunu arttırna arasında karar vermem gerekti ve frenlemeyi seçtim, yemedi. Yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayıp üç dört metre falan kala düştüm. Neyse bugün lastikleri ve çamurluğu taktırdım. Çamurluk beklediğimden çok daha iyi oldu. Dün rengine akşam saatlerinde baktığımdan düzgün görememişim, güneş altında tonu gayet iyi. Lastikler ise zımba gibi, resmen yere yapışıyorlar. Gidon artık sağa sola biraz daha zor dönüyor gibi geldi. Eskisiyle aynı dozda frenleyince kaydırmak mümkün değil. Islakta daha denemedim ama en azından artık kafam daha rahat olacak. Depo giydirmesini boyayanlar varmış, onlarla bir görüşeceğim. 130 TL ise değiştirebilirim ama servis çamurluğa 170 deyince bunun fiyatını sormadım. Sorsam 250 falan der herhalde.
yagiz456
04 Temmuz 2015, 23:01
Aksine yolda çok dikkatli giderim, hatta buradakilerin çoğuna göre gereksiz dikkatli giderim. Sağ şeridin dibinden gitmeye karşı yorumlarımı okumuşsundur :). İnsanın bazen iş güçten kafası dağınık oluyor. Ben sadece burada yazmıyorum, her gün yaz kış işe motorla giderim, yanlış anlaşılma olmasın. Bu kazada hatanın bende olduğunu kabul ediyorum ama şunu da biliyorum ki o yol kuru olsaydı mutlaka dururdum. Panik frenlemem gayet iyiydir fakat bunda mesafe çok kısaydı ve ıslaklıkları geç gördüm. Öndeki araca vurmakla düşme riskini alıp fren dozunu arttırna arasında karar vermem gerekti ve frenlemeyi seçtim, yemedi. Yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayıp üç dört metre falan kala düştüm. Neyse bugün lastikleri ve çamurluğu taktırdım. Çamurluk beklediğimden çok daha iyi oldu. Dün rengine akşam saatlerinde baktığımdan düzgün görememişim, güneş altında tonu gayet iyi. Lastikler ise zımba gibi, resmen yere yapışıyorlar. Gidon artık sağa sola biraz daha zor dönüyor gibi geldi. Eskisiyle aynı dozda frenleyince kaydırmak mümkün değil. Islakta daha denemedim ama en azından artık kafam daha rahat olacak. Depo giydirmesini boyayanlar varmış, onlarla bir görüşeceğim. 130 TL ise değiştirebilirim ama servis çamurluğa 170 deyince bunun fiyatını sormadım. Sorsam 250 falan der herhalde.
bana manisa servisi 2 hafta önce ön sol kafa grenajına 214 tl demişti...
sinka251
05 Temmuz 2015, 22:18
Kilometre teli o kablo biraz yag sizmasi normaldir yeni yaglama yapildiysa akmistir.Ileri geri oynamasi da normal biraz bosluk olacak.Amartisorlerden gelen yag olmasin.Yagiz456
yagiz456
05 Temmuz 2015, 22:57
dün servise sordum hava sıcaklığından dolayı sızıntı olabilir dedi. sorun yokmuş
ucanteneke5
06 Temmuz 2015, 22:58
bana manisa servisi 2 hafta önce ön sol kafa grenajına 214 tl demişti...
desenize ben DUKE almakla akılılık yapmışım CBF parçaları KTM den pahalı olmuş:cyclopsan
haberiniz olsun bende sağa sol orjinal mavi granaj grii far çerçevesi ve far var bunları uygun fiyata vericem isteyen olursa:cat:
TamGazDevam
07 Temmuz 2015, 19:03
Herkese iyi forumlar..
Ben yaklaşık 2 hafta içinde ehliyetimi almış olacağım ve motor araştırması yapıyorum :)
Bundan 2 yıl önce yuki-110 bir cub motorum vardı ve çalındı yaklaşık 2 ay kadar kullanmıştım.
İki model arasında kaldım, Kuba Çita 180-FC ve Honda CBF-150.. Çita'nın sıfırı 2.8000 olduğu için cezbediyor, malum öğrenciyiz.
Max 3,500 bütçem var. Sizce hangi motoru almalıyım? Motoru aldığımda ev-okul arası olarak sürekli kullanacağım yani uzun süreli bir motor lazım. Günlük Min. 20km motorun üstünde yol yapacağım ve ara hızlanmalar önemli. Ne kadar hızlı gittiği değil frene bastığım anda durması önemli benim için.
Sizin önerileriniz nelerdir? Teşekkür ederim.
ogzcngdk
07 Temmuz 2015, 19:53
arkadaşlar yeniden rahatsız ediyorum ama kusura bakamyın, bugün motosikletimi sattım yarın bir tane cbf incelemeye gideceğim ve beğenirsem alacağım..
2013 model, 9000 km, lastikleri yeni (ne olduğunu bilmiyorum), full koruma demiri, topcase (umarum yanında veriyordur çok lazım)
sahibinden.comda ilanı yok ancak ilanı kaldırmadan önce 5000 lira demişti. ben piyasayı bilmiyorum sizce motorun sahibinden.comdaki şişirilmiş fiyatları göze almazsak ederi nedir?
Ezio41
07 Temmuz 2015, 20:14
arkadaşlar yeniden rahatsız ediyorum ama kusura bakamyın, bugün motosikletimi sattım yarın bir tane cbf incelemeye gideceğim ve beğenirsem alacağım..
2013 model, 9000 km, lastikleri yeni (ne olduğunu bilmiyorum), full koruma demiri, topcase (umarum yanında veriyordur çok lazım)
sahibinden.comda ilanı yok ancak ilanı kaldırmadan önce 5000 lira demişti. ben piyasayı bilmiyorum sizce motorun sahibinden.comdaki şişirilmiş fiyatları göze almazsak ederi nedir?
4.800'e anlaşın , 5.000 tl çok . :)
ogzcngdk
08 Temmuz 2015, 18:17
herkeze merhabalar, bende bugün ikinci motorum olarak cbf'i alarak aileye katıldım.. forumda aktif biriyimdir yakında motoru çözer herkezin yardımına koşmaya başlarım :)
öncelikle söylemek isterimki gv 250 den sonra trafikte gerçek anlamda görünmez oldum.. şimdiye kadar 40 km sürdüm 20 tane önüme kıran araba olmuştur. motor çok sessiz ve titreşimsiz, dedikleri kadar varmış. ayrıca konforluda..
gücü doğal olarak yetersiz geldi, birde gv de düşük devir kullanma alışkanlığımda var yüksek devir yaptırınca garip oluyorum :) vites değiştirme aralığı 6-7 bin devir sanırım daha performanslı kullanımda ise 7-8 arası değiştirmek gerekiyor..
yan ayaklığı orjinalmi değilmi çok bakmadım ancak, şu anda takılı olan çok kısa. birisi hafif ittirse anında devrilir, bunun çözümü varmıdır yoksa değiştirmek mi gerekiyor?
hangi marka yağ koymamı tavsiye edersiniz? (motula falan 35 lira vermem)
geri kalanları şimdi kitapçığını indirip ordan okuyacağım, buyrun resimler :)
http://i40.photobucket.com/albums/e212/ogzcngdk/IMG-20150708-00849_zpssusqmpki.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e212/ogzcngdk/IMG-20150708-00850_zpsjl3y7bhl.jpg
Ezio41
08 Temmuz 2015, 20:38
herkeze merhabalar, bende bugün ikinci motorum olarak cbf'i alarak aileye katıldım.. forumda aktif biriyimdir yakında motoru çözer herkezin yardımına koşmaya başlarım :)
öncelikle söylemek isterimki gv 250 den sonra trafikte gerçek anlamda görünmez oldum.. şimdiye kadar 40 km sürdüm 20 tane önüme kıran araba olmuştur. motor çok sessiz ve titreşimsiz, dedikleri kadar varmış. ayrıca konforluda..
gücü doğal olarak yetersiz geldi, birde gv de düşük devir kullanma alışkanlığımda var yüksek devir yaptırınca garip oluyorum :) vites değiştirme aralığı 6-7 bin devir sanırım daha performanslı kullanımda ise 7-8 arası değiştirmek gerekiyor..
yan ayaklığı orjinalmi değilmi çok bakmadım ancak, şu anda takılı olan çok kısa. birisi hafif ittirse anında devrilir, bunun çözümü varmıdır yoksa değiştirmek mi gerekiyor?
hangi marka yağ koymamı tavsiye edersiniz? (motula falan 35 lira vermem)
geri kalanları şimdi kitapçığını indirip ordan okuyacağım, buyrun resimler :)
http://i40.photobucket.com/albums/e212/ogzcngdk/IMG-20150708-00849_zpssusqmpki.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e212/ogzcngdk/IMG-20150708-00850_zpsjl3y7bhl.jpg
Hayırlı olsun kazasız belasız . :) Cbf şehiriçinde rahat kıvrak motordur . Ama uzun yolda gücü , sizi çok sıkacak canınızı . :) 5-6 bin devir aralarında vites arttırmanız idealdir , hem fazlada yakmamış olursunuz . Yağ olarak eğer motul , ipone gibi yağlara 35 tl civarı veremeyecekseniz . 25 tl'ye Castrol 10w 40 koyun başka yağ koymayın . Cbf yağı seven bir motordur , eğer sen motoruna sağlam yağ koymazsan o yağı içer bitirir . Sonra başına büyük masraflar açar . En geç 2.000 km'de bir yağı değiştirin mutlaka . 1.000 km'de bir de yağı kontrol edin . Eğer eksiklik varsa 1.000 km'de birde yağ ekleyin üstüne . Ortalama 1000 km'de 100 gram ile 200 gram arası yağ eksiltir cbf . En ideal seyir aralıkları 80 ile 90 km arasıdır . 90 km'den sonra bağırmaya başlar . 100 km hızın üstüne fazla çıkarmayın motoru . Fazla sıkıştığı için yağ eksiltme eğilimide ona nazaran artacaktır .
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO