PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763

st_erdogan
06 Temmuz 2007, 19:08
Merhaba Arkadaşlar..Geçen gün siyah cbf 150 mi aldım.Çok güzel motor tavsiye ederim.10 dan fazla motor değiştirmeme rağmen bunun tadi bi başka.Önceden twister 250 im vardı bi türlü ısınamadım o motora sattım.Alt devirleri çok zayıf ,titreşimli,aşırı yakıt tüketiyor ve parça fiyatları çok saçma sapan pahalı.karşılığında bi doğan şahin bile arkanıza yapışıp sizi taciz edebiliyor.Bence değmez cbf 250 ye binmeye uzun süreli ve ciddi motorcular için.onun yerine cbf 150 almak çok daha mantıklı.yaktı tüketimi çok düşük,alt devirleri güçlü,monoshock arka süspansiyon harika,frenler çok iyi,bide sınıfında hiçbir motorda olmayan gerçek aerodinamik kafa grenajı var.Hem daha yüksek hızlara çıkmasını sağlıyo motorun hemde azalan rüzgar sürtünme direnci sebebiyle daha az yakıyor.Bu sınıfta çok güzel bi motor.Eksozu açmayı düşünüyorum çünkü önceki motorum olan TVS fiero F2 nin eksozunu açtığımda çok faydasını gördüm ve acayip keyif alıyordum.Alt devirleri az zayıflatmasına rağmen üst devirleri oldukça güçleniyo ve buda son sürati arttırıyor.
Egsozu açtır 130-140 görüyorum diye gezinen bir arkadaşın sonu bir arabanın tepesinde bitti, motor pert oldu. CBF 150ye demediği laf kalmadı, sonunda nihayet forumdan atıldı (pek çoğunuz hatırlar). CBF yüksek hızları kaldıracak bir frenleme sistemine ve lastiğe sahip değil bence. Buna dikkat edin lütfen.

aykan
06 Temmuz 2007, 20:31
beyler motor aşrı sessiz arabaların dikkatini çekmiyo bende düşünüyorum açtırmayı ama nasıl yapsak ben wavede susturucunun son ucunu kestirip boru kaynattırmıştım çok sesli olmadı ama bi arabanın yanından geçerkende kendini farkettiriyor yoksa perf. eksozmu alsak yapan veya yaptırmak isteyenler fikir beyan etsin..

piyade
06 Temmuz 2007, 21:16
egsoz borusunun ucuna tiz bir düdük kaynat tırsak nasıl olur :mrgreen:
şaka bir yana ben hakikaten düşünüyorum bunu (alman stuka larından ilham aldım )

CİHAN
07 Temmuz 2007, 00:18
kızmayın ama gereksiz geliyor böyle ses çıkarmayan motorun sesini çıkartırmak için ugraşıyorsunuz,o zaman satın cbf yi alın hyosung 250 tamam darılmak yok ama:P:wiinkk:

şöyle bir resim koyalaımda topic şenlensin
http://img521.imageshack.us/img521/4045/s5004010smallta1.jpg (http://imageshack.us)

mete_han
07 Temmuz 2007, 00:49
kankalar benim ön lastiğe cam girdi köprü çıkışı indi gidondan hissettim...2 benzinliğe uğradım hava bastım ki eve anca geldim...dubles olunca idare ediyor işte...köpüğüm var...sabah Ümraniye DB ye gidip yaptırmam lazım...sonra Pendiğe sınava akıcam...tamda ultraukala Akın ve Görkemle nargileye gidip gezcektik...böle kısmet oldu işte...pısladı bayağı lastik...ama 1 cm yarıldı dış lastik...dış lastik değişcekmi sizce...yani kaça malolur bana...

aybarssurucu
07 Temmuz 2007, 01:30
o yarığa bir 50lik sıkışırsa bişi olmaz :)

bu arada yarın sabah 6000km. bakımı var, lastikleri de Temmuz sonu değiştirmeyi düşünüyorum. İzmir'de arkadaşlar Buz Motor'la alışverişe başlayacaklar; onları bekliyorum.

aykan
07 Temmuz 2007, 13:11
kankalar benim ön lastiğe cam girdi köprü çıkışı indi gidondan hissettim...2 benzinliğe uğradım hava bastım ki eve anca geldim...dubles olunca idare ediyor işte...köpüğüm var...sabah Ümraniye DB ye gidip yaptırmam lazım...sonra Pendiğe sınava akıcam...tamda ultraukala Akın ve Görkemle nargileye gidip gezcektik...böle kısmet oldu işte...pısladı bayağı lastik...ama 1 cm yarıldı dış lastik...dış lastik değişcekmi sizce...yani kaça malolur bana...


abi arkadasın dedigi gibi 50 lik sıkışmıs o lastiği hemen değiştir tamirle ugraşma kimseyi dinleme bu lastikler 1 kere patladımı gitti içten yama yaptırırsın gene yolda bırakır köpükte çözüm degil 50 likten yırtamassın:P

aybarssurucu
07 Temmuz 2007, 14:05
Arkadaşlar bu sabah 6000 bakıma gittim.

Yükseliş Honda servisi kendi alanı içindeki eski yerini düzenleyip tekrar geniş ferah bir alana geçmiş. Bu arada servis içinde yeni bir yapılanma söz konusu.Daha iyi hizmet vermek istiyorlar.

Yağ eksiltme konusunda hiçbir olumsuz şey göremedik. Normal bir eksiltme söz konusuydu ki bu ara motoru baya sıkıştırdım.

Herkese selamlar.

falcon07
07 Temmuz 2007, 15:47
arkadaşlar castrol resmi sitesinde HONDA CBF 150 castrol POWER 1 4T 10W-40 olarak bu yağı tavsiye ediyor önceleri serviste bunu söylemişti ama şimdi 20w50 kullanın yağı 1000 veya 1500 kilometrede bir değiştirirsiniz diye öneriyorlar şimdilik yağ eksiltme sorununa çözüm bu ama 10w40 teknik özelliklerinde yüksek ısılara dayanabilen ve yağ eksiltmeyi kontrolde tutan bir yapıya sahip sizce hangi seçenek ???

aykan
07 Temmuz 2007, 17:11
20/50 10 ytl 1 lt dediğin yağ 20 ytl nasılsa 1000 kmde 2 side eksiltecek mantıklı olan 20/50 eksilttikçe tamamlanır sıcaktada daha yavaş incelerek makinayı korur 10/40kışın daha iyi olur.

mete_han
08 Temmuz 2007, 01:33
o yarığa bir 50lik sıkışırsa bişi olmaz :)

.

aynen drink...52 lira girdi bana...:queen:


fekat şu gerçekki eşşek kadar yarılan lastik herşeye rağmen canta yapışmadı rahat rahat götürdü...belki ön lastik diye rahattı...ama dubles iyibişey...köpükte sıkmadım..4leventden Ümraniyeye kadar bi hava bastım benzinlikte bastım vardım inmedi bile...yarık dediğimde az bişey ama şambriyel olsa işim biterdi...dedilerki iç lastikmi koyak...7.5 lira yoksa değiştirelimmi..?


tabiki değişsin dedim yine dubles oldu...Ama gerçek olan şu ki motorsuz biz hiçiz...hayatımızın önemli bir parçası...dün akşamım resmen mahfoldu ya...misafirim vardı gezip tozamadık eve çakıldık..

Muttaki
08 Temmuz 2007, 01:48
castrol denedim, motor çok ısınıyor ve içerideki sesler dışarıya aşırı yansıyor, shell ondan daha kötü, mobil ve motorex den vazgeçme, en iyisi mobil. konşuk motor da başka yağ yok mesela

motorcu48
08 Temmuz 2007, 02:52
http://img359.imageshack.us/img359/8726/dsc01808no7.jpg (http://imageshack.us)
Shot with DSC-S650 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-S650&make=SONY) at 2007-07-06

http://img468.imageshack.us/img468/3638/dsc01721mb4.jpg (http://imageshack.us)
Shot with DSC-S650 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-S650&make=SONY) at 2007-07-06

http://img521.imageshack.us/img521/6347/dsc01797hw7.jpg (http://imageshack.us)
Shot with DSC-S650 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-S650&make=SONY) at 2007-07-06

arkadaşlar bu makina süper umduğumdan çok ama çok daha iyi çıktı.
benzin konusunda sizler hangi benzini kullanıyosunuz???
honda yetkili satıcı bana süper benzin kullan demişti ama ben kurşunsuz
97oktan benzin kullanıyorum ama siz ilk ne tür benzin almışsanız o benzinle
devam edin sayğılar

mete_han
08 Temmuz 2007, 02:58
2 hata...

1.süper benzin istasyonlarda yok varsada tavsiye etmem...iyi arıtılmamış...ben mobilet için kullanırdım...

2..97 oktan kullanmak sağlıklı değil...nedeni motoru çekişten düşürmesi...95 oktan olması önemli...

aybarssurucu
09 Temmuz 2007, 00:55
Evet arkadaşlar bizim motor için en iyisi 95 oktan.

Zaten 9:1 gibi düşük bir sıkıştırma oranı var. 97 oktan bizim motora gelmez. Zararını görebilirsiniz.

Bu arada motorunuzda herhangi bir hasar oluşursa ve benzinden kaynaklanmasa bile; atıyorum yağ sorunu, kullandığınız benzin tespit edilirse; ki bunun tespiti yapılabiliyor, garantiniz yanar. Benden dostça bir uyarı.

mete_han
09 Temmuz 2007, 01:00
benim far yanıyor ama ışık yansımıyor uzağa...ne olduysa artık...uzun yanıyor klik uzun yanıyor...normal yanmıyor...sürekli yanması nedeniyl böyle oluyor bence...halbuki gündüz boşa yanıyor gereksiz bir detay...

ultraukala
09 Temmuz 2007, 01:24
metehan abi önemli deil ya başka istanbul maceramda artık birlikte gezeriz...artçım olmanı çok isterdim ama sebeplerini biliyorsun sen:cherry: HErşey için çok teşekkür ederim çok uğraş verdin:rendeer::rendeer::rendeer:

Sinan Er
09 Temmuz 2007, 01:27
şimdi bu cbf 150 de ayak marşı yokmu:salut: ne ayıp motorculuğun ruhuna aykırı -1:queen:

motorcu48
09 Temmuz 2007, 03:29
şimdi cbf vitesli motor olduğu için vurdurmalı çalıştıra bilirsin yani bir sorun teşkil etmiyor.honda ayıp etmez gönülleri fet eder:cat::cat::cat:

lojistik
09 Temmuz 2007, 16:25
http://img337.imageshack.us/img337/3546/aawwssqqwets2.png (http://imageshack.us)
Shot at 2007-07-01


arkadaşı aradım cebi kapalı..bende merak ettim işin aslı...güzel olmuş...İstanbulda bunu yapabilen yokmu acaba...servis taksa ne olur sanki ...

Daha önce cbf 150 ye devir saati koyan birisi nin ilanından bahsetmiştim sağolsun mete_han resmini buraya koymuştu.Saatin ne kadar sağlıklı olduğu konusunda tartışldı, az önce aynı ilana baktığımda resmin değişitirilmiş olduğunu gördüm. Galiba tahmin ettiğimiz gibi devir saati pek sağlıklı olmamış. işte son resim


http://img234.imageshack.us/img234/6243/ddpi9.png (http://imageshack.us)
Shot at 2007-07-09

motorcu48
09 Temmuz 2007, 16:47
bu devir saati oraya takıla biliyosa bende oraya taktırıcam.zaten tamda orasına devir saati koydurmayı önceden pilanlamıştık ama çok küçük kalır demiştik emeyinize sağlık

hayaletavcisi
09 Temmuz 2007, 16:51
Değerli lojistik, tabiki bu şekilde yani fabrikanın orijinalinden uzak yapılmış olan bir şeyin sağlıklı olması ne kadar olasıdır bilemiyorum ama sende nereden bu kanaata vardın doğrusu anlayamadım, zira motorun marş anahtarı üzerinde değildir vde motor stop vaziyette!!!!

lojistik
09 Temmuz 2007, 17:02
Değerli lojistik, tabiki bu şekilde yani fabrikanın orijinalinden uzak yapılmış olan bir şeyin sağlıklı olması ne kadar olasıdır bilemiyorum ama sende nereden bu kanaata vardın doğrusu anlayamadım, zira motorun marş anahtarı üzerinde değildir vde motor stop vaziyette!!!!

Yanlış anlaşılmak istemem ; Ben devir saati kesinlikle sağlıksızdır demedim,hatta motor sahibi eminim motordan benden çok daha iyi anlıyordur ama sahibinin neden birtek o resmi ilanda değiştirmiş olduğunu anlayamadım. Amacım kendi motoruna saat taktırmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmak sadece.

Luxor
09 Temmuz 2007, 17:03
şimdi cbf vitesli motor olduğu için vurdurmalı çalıştıra bilirsin yani bir sorun teşkil etmiyor.honda ayıp etmez gönülleri fet eder:cat::cat::cat:

vurdurma cbf150 için tavsiye edilmiyor, beynin yanma olasılığı var vurdurmada deniliyor
bu arada motorcu48, bizim forumun ön logosunu avatar yapmışsın kendine :cherry:
http://www.cbf150.net/bb/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif

kertenkele200
09 Temmuz 2007, 18:27
slm millet uzun zamandır yoktum tatildeydim yazlığa motorla gittim geldim bu sabah döndüm sorun yok ama benzin tüketiminden şikayetim var full depoyla gittim keşan enezde bizim yazlık gidişte 320 de yedeğe geçtim gelirkende bu sabah 305 te yedeğe geçti moralimi bozuoyo 400 km bile yapmıo.80 90 arası gidiorum sürekli ara ara 100 ve üstüne çıkıorum ama nadir bu sarfiyatı düşürebilirmiyiz pahalıya mal oluo bana

a.banus
09 Temmuz 2007, 20:06
cumartesi bursa honda durankardeşlere gittim 2500km yağ değişimi için ancak ereken gelmişsin dediler dedim bakım periyotları değişmiş onun için geldim.evetdeğişti ama 1000km 3000km değil 4000km olarak honda a.ş den haber geldi dedi yani bakımlar 1000km4000km 8000km 12000km diye 4000km de bir oldu dediller nasıl iştir anlamadım yağ eksiltmeyi sordum.çok az birşey dedi yani eksiltmeyi kale bile almadılar sen motorunu bizim dediğimiz periyotlarda getir yeter dediler

CİHAN
09 Temmuz 2007, 22:26
şimdi bu cbf 150 de ayak marşı yokmu:salut: ne ayıp motorculuğun ruhuna aykırı -1:queen:

honda gerek duymamış demekki..:cat:
dimi.

arkadaşlar dikkat ettiniz mi yoksa bende mi öyle,kullanım ve bakım kitabında km yi,1000 3000 6000 9000 diye yazmışlar,onun yanında ayrıyetten verdikleri periyodik bakım takvimin de 1000,4000,8000,12000 diye yazıyor
şimdi hangisi dogru acaba?

TuğrulÖzbek
09 Temmuz 2007, 22:31
farlar direkt olrak startorden beslendiği için gerek dumamışlardır.
aküden beslemeyi marş dinamosu ve bir kaç küçük lamba dışında çeken yok.
far ampulleri startordan direk beslendiği için bazı kişilerde yüksek devirlerde patlama gibi sorun çıkarabiliyor.

mete_han
09 Temmuz 2007, 22:39
Luxor´isimli üyeden Alıntı
arkadaşlar araya motogp falan girince 1000 bakım detaylarını yazmam gecikti.kısaca anlatmam gerekirse 1000 bakımda normal rutin bakım işlerinin yanında ben ek olarak km saatinin titremesini de söyledim ve teli yağlama olayından bahsettim.daha önce duymamışlardı.ben söyleyince sağolsun üstüner usta üşenmedi, teli söktü ve yağladı.şu anda titreme %90 azaldı diyebilirim rahatlıkla.fark etti yani.bir de benim motorda ön frende tam durma anında hafif bir titreme oluyordu.ona da baktılar, balataları falan temizlediler.titreme başta kayboldu ama 25-30 km gittikten sonra tekrar geri geldi.biraz önce kasım beyle de görüştüm servisten, bir ara uğradığımda tekrar bakacaklarını söyledi bana.
yağ olarak mobil koyuldu.şu ana dek şırı bir fark göremedim çünkü az yol yaptım ama sanki bir rahatlama ve seste toklaşma var gibi.
toplamda bana 20 ytl ye mal oldu ve en güzeli ben servisteyken motora ne yapıldığını görmek isterim, aklımdakileri sormak isterim.bu konuda bazı arkadaşların diğer servislerde şahit olduklarının aksine hiç bir zorluk çıkarmadılar sağolsunlar.buradan tekrar hüseyin beye, kasım beye, gökhan beye be üstüner usta ya teşekkür ederim.hepsi bana çok sıcak davrandılar açıkçası ve kafamdaki her soruma yanıt verdiler.
bu arada gökhan bey demişken ufak bir hatırlatma yapayım.bahsettiğim kişi gökhan konşuk.maltepedeki konşuk motorun sahibinin oğlu ve çok iyi bir mekaniker.bundan sonra kendisi dnb motorda görev alıyor.ilgilenenlere duyurulur.
servis zamanları konusundaki tartışmalara da son nokta koyuldu ben 1000 bakımı yaptırırken bu arada.aldığım haber aynen şu şekilde.cbf 150 için servis zamanları değişmiş.en kısa zamanda kitapçıklar için de zamanları gösteren çıkartmalar temin edilip yenilenecekmiş.yeni duruma göre servis olayımız şu şekilde(0 motora göre konuşuyorum).
1000- ilk bakım ve yağ değişimi.
2000- yağ değişimi
4000- 2. bakım
6000-yağ değişimi
8000-3. bakım

şeklinde gidiyor.yani 2000km de bir yağ değişimi.4000 km de bir bakıma sokulacak motor.bilginize.



bakım olayında son nokta budur.....Cihan kitap hikaye hacı...sen bunu oku...servisden gelen açıklama...

Muttaki
09 Temmuz 2007, 23:30
metehan abi bizim motora nasıl bir buji takmalı? daha hızlı gitmesi için yani, eski performansı yok, 130 filan hayal oldu, birde senin innova da kaç km de debriyaj bitmişti ve ne kadar tutuyor?

mete_han
09 Temmuz 2007, 23:45
metehan abi bizim motora nasıl bir buji takmalı? daha hızlı gitmesi için yani, eski performansı yok, 130 filan hayal oldu, birde senin innova da kaç km de debriyaj bitmişti ve ne kadar tutuyor?

dostum ben bir ara NGK B6HSA taktım...motur sapıttı...ateşlemem kesildi durdu...bidahada tövbe ellemedim...servisede çaktırmadım...:Pbenim debriyajlarda hiç sorun yoktu...normal ayırırdı vitesleri...hiç sıkıntı yaşamadım desem yeridir...aman servise götür bakımını yaptır...Hatta DB ümraniyeye götür...servisteki arkadaşlşardan birinde mavi innova var...hemen çzöer olayı...kesin bakım işidir bu...



BİRDE CBF 150 SAHAPLARININ TİKKATİNE...BEYLER MOTORLAR İÇİN ÖNERİLEN LASTİK BASINCI ŞUNLARDIR...


TEK SÜRÜYORSANIZ...ÖN 25...ARKA...29...

ARTCINIZ VARSA ÖN LASTİK 25...ARKA...33 BAR DIR...


AMA SERVİSİN DEDİĞİNE GÖRE...GÖKHAN KONŞUK DEDİ...ABİ SEN AZCUK İRİSİN...ÖN 25 ARKA 35 OLMALIDIR...:P


PİLGİNİZE...:bounce:

kertenkele200
10 Temmuz 2007, 00:54
ya millet bu motor bana yetmemeye başladı benimkini isteyen olursa verecem 3200 e yamaha fz6 alıcam 2005 model 15000kmde 10bin ytl ye bizim mahalleden abinin motoru çok ucuza indirdi motoru aldıı fiyattan bana verecek ama ben parayı nasıl denkleştirecem bilmiorum

mete_han
10 Temmuz 2007, 10:55
kertenkele hoca valla bende köklüyorum artık ama bu hız bana fazlasıyla yetiyor...hızın sonu yok...insanoğlunun maksimum çıkabileceği hız ışık hızı...ona çıksak ne olur sanki..

kertenkele200
10 Temmuz 2007, 15:32
kertenkele hoca valla bende köklüyorum artık ama bu hız bana fazlasıyla yetiyor...hızın sonu yok...insanoğlunun maksimum çıkabileceği hız ışık hızı...ona çıksak ne olur sanki..

DORU DİOSUN HIZIN SONU YOK AMA BENİM DAHA ÖNCEDENDE DÜŞÜNCEM OYDU BUNLA ALIŞMAK 600 CC YE ÇIKMAK ASLINDA ÇOK PARAM OLSA BU MOTORU HAYATTA SATMAM KULLANIRIM ONU HERZAMAN ŞEHİR İÇİNDE AMA ŞEHİRLER ARASI YOLDA AZ GELİO

a.banus
10 Temmuz 2007, 17:13
Luxor´isimli üyeden Alıntı
arkadaşlar araya motogp falan girince 1000 bakım detaylarını yazmam gecikti.kısaca anlatmam gerekirse 1000 bakımda normal rutin bakım işlerinin yanında ben ek olarak km saatinin titremesini de söyledim ve teli yağlama olayından bahsettim.daha önce duymamışlardı.ben söyleyince sağolsun üstüner usta üşenmedi, teli söktü ve yağladı.şu anda titreme %90 azaldı diyebilirim rahatlıkla.fark etti yani.bir de benim motorda ön frende tam durma anında hafif bir titreme oluyordu.ona da baktılar, balataları falan temizlediler.titreme başta kayboldu ama 25-30 km gittikten sonra tekrar geri geldi.biraz önce kasım beyle de görüştüm servisten, bir ara uğradığımda tekrar bakacaklarını söyledi bana.
yağ olarak mobil koyuldu.şu ana dek şırı bir fark göremedim çünkü az yol yaptım ama sanki bir rahatlama ve seste toklaşma var gibi.
toplamda bana 20 ytl ye mal oldu ve en güzeli ben servisteyken motora ne yapıldığını görmek isterim, aklımdakileri sormak isterim.bu konuda bazı arkadaşların diğer servislerde şahit olduklarının aksine hiç bir zorluk çıkarmadılar sağolsunlar.buradan tekrar hüseyin beye, kasım beye, gökhan beye be üstüner usta ya teşekkür ederim.hepsi bana çok sıcak davrandılar açıkçası ve kafamdaki her soruma yanıt verdiler.
bu arada gökhan bey demişken ufak bir hatırlatma yapayım.bahsettiğim kişi gökhan konşuk.maltepedeki konşuk motorun sahibinin oğlu ve çok iyi bir mekaniker.bundan sonra kendisi dnb motorda görev alıyor.ilgilenenlere duyurulur.
servis zamanları konusundaki tartışmalara da son nokta koyuldu ben 1000 bakımı yaptırırken bu arada.aldığım haber aynen şu şekilde.cbf 150 için servis zamanları değişmiş.en kısa zamanda kitapçıklar için de zamanları gösteren çıkartmalar temin edilip yenilenecekmiş.yeni duruma göre servis olayımız şu şekilde(0 motora göre konuşuyorum).
1000- ilk bakım ve yağ değişimi.
2000- yağ değişimi
4000- 2. bakım
6000-yağ değişimi
8000-3. bakım

şeklinde gidiyor.yani 2000km de bir yağ değişimi.4000 km de bir bakıma sokulacak motor.bilginize.



bakım olayında son nokta budur.....Cihan kitap hikaye hacı...sen bunu oku...servisden gelen açıklama...
metehan abi servise gittim 2500 de 4000km de geleceksin dediler adamlar yalan söylicek halleri yok kitapçık yanlış basılmış dedi ama sizinki gibi değil nasıl iştir anlamadım
1000km 4000km 8000km 12000km diye

Cloud
10 Temmuz 2007, 17:21
Benim derdim de motorun yetmemesi ama derdim hızdan ziyade özellikle artçı ile uzun yol yapabilmek. Motor artçı ile uzun yolu kaldırsa hiç derdim kalmazdı.
Ama kendime sözüm vardı en az iki sezon kullanmak için. Gelecek yaz başı gibi satışa çıkartırım. Şayet aniden bir piyango filan çıkmazsa.:)

mete_han
10 Temmuz 2007, 17:55
abi 5200 e geldi...yek sorunum aynalardan oldu...bide dün far ampülü yanmasına rağmen dışarı ışık vermedi...olacağı bu...yani 5200 için fena değil...Sonucta Honda ...işini bilir...kafam rahat...


a.banus hoca bize denilen bu...


www.dnbmotor.com.tr


Kasım usta bunu dedi...bide sen soruver netleşsin...her servis ayrı bişey söylemesin...

a.banus
10 Temmuz 2007, 21:39
http://img520.imageshack.us/img520/1130/image520dt0.jpg (http://imageshack.us)
Shot at 2007-07-10
bari foto koyalımda burası biraz şenlensin servis ve yağ muhabbetine kafam takıldı

http://img520.imageshack.us/img520/6845/image522rh1.jpg (http://imageshack.us)
Shot at 2007-07-10
http://img411.imageshack.us/img411/4831/image521ex6.jpg (http://imageshack.us)
Shot at 2007-07-10

caberli
10 Temmuz 2007, 23:30
selam sevgili motorcu kardeşlerim uzun zamandır yazamıyodum ama ancak okuyabiliyordum forumumuzu malum öğrenciyim dersler vizeler finaller derken tatile girdik hemen gezmeye gittim işte fırsatım olmadı yazmaya ama inanın takip ediyordum forumu neyse şimdi burda olduğuma göre izlenimlerimi yazayım bari.
2000 km de motorumu gerçekten seviyorum özellikle kalkışlarda ve 2.viteste çok iyi
1000 bakımında yan ayaklığımı deiştirdiler ama güven vermiyor beni korkutuyor her an motor devrilecek diye tırsıyorum.
motorun yakıtı eskiye göre çok düştü.
motorumun hızı maalesef 110-115 arasında kalıyor.enterasan olan 2 kişi de böyle tek kişi de böyle.bu veriler hafif rüzgarda vede yatmadan denedi.
sele kısa mesafelerde rahat ama uzun mesafelerde biraz acıtmaya başlıyo:cherry:özellikle denizden çıkınca ıslak mayoyla oturusanız çok kötü oluyo denemyin:pr::cherry:
ben bizim köyde 1 km lik yokuş ağağı bozuk bir yol var orada kullandım gerçekten çok zorlandım motoru zor zaptedebiliyordum ve motor çok kayıyordu sanırım lastiklerden dolayı.
aydınlatmalar bence karanlık köy yollarında yetersiz ama şehirde yeterli olabilir.
farların gaz verince parlaması yoksa sönükleşmesi çok kötü.
1 kaç defa hava sıcakken yokuş yukarı motorun harret yapar gibi olduğunu ve çekişten düştüğünü farkettim normalde 4. vites ve ya 3.vitesle gittiğim yolda 2-3 le gitme zorunda kaldım.
bir cuma günü manisadaydım kontak anahtarımı kaybettim.akşam saat 6 da izmire glecektim ve saat 5 te farkına vardım anahtarın yokluğunun.bütün aramnalarıma rağmen bulamıyınca servise de ulaşamayınca açık bir moto tamircisi buldum.kafası kilitli motorumu ön kaldırarak götürdük adam grenajları ve kafaayı söktü kontağı çıkardı düz kontak yaptık ve izmir bergamaya geldim.tamirci bu iş için 50 ytl aldı kahroldum valla.Bu arada anahtarımı buldum pantolonumla kemerimin arsına sıkışmış:pr:.neyse bergamada serviste arkadaşlar bedavaya kontağı geri takıverdiler saolsunlar.
motoru kısa mesefalerde denedim ve km de 75-80 bin lira yakıyor.
ama en son bergamadan izmire gelirken bergamada fulledim iyice fullettim sonuna kadar sıktırdım daha sonra 108 km sonunda tekar izmirde bucada bp de depoyu tamamen fullettim ve inamayacaksınız 6 ytl lik benzin aldı.ben hala olayın şokundayım yol boyunca karşıyakaya kadar 80 km hızla geldim.daha sonrada normal şehiriçi trafiği işte.bence baya az yaktı.neyse işte söyleyeceklerim şimdilik bunlar.herkesin yolu açık olsun:rendeer:

mete_han
10 Temmuz 2007, 23:35
motorumun hızı maalesef 110-115 arasında kalıyor.enterasan olan 2 kişi de böyle tek kişi de böyle.bu veriler hafif rüzgarda vede yatmadan denedi.


benim cep videosu ful...hep ailem var...silemiyorum...kayıtlı kalsınlar...ama foto çekip buraya yüklerim...rüzgar yoksa 135 garanti ederim rampa aşğı...rampa varsa 130 garanti...1.köprü çıkışı Kadıköye doğru rahat ulaşıyorum...ilk hafta sonu çekip yüklücem artık...:cat:

caberli
11 Temmuz 2007, 00:12
benim cep videosu ful...hep ailem var...silemiyorum...kayıtlı kalsınlar...ama foto çekip buraya yüklerim...rüzgar yoksa 135 garanti ederim rampa aşağı...rampa varsa 130 garanti...1.köprü çıkışı Kadıköye doğru rahat ulaşıyorum...ilk hafta sonu çekip yüklücem artık...:cat:

abi şimdi ben öğrenci olduğum için hızı düşünmedim az yaksın istedim o yüzden çok basmadım hiç sıkıştırmadım o yüzden sanırım.neyse sorum şu acaba telafi edilebilirmi bu şimdi basmaya başlasam daha fazlada basarmı acaba?
bide abi bu hız<a ulaşmak i&#231;in hangi hızlarda hangi vitese atıyosun &#246;ğrenebilirmiyim?

mete_han
11 Temmuz 2007, 00:19
abi şimdi ben öğrenci olduğum için hızı düşünmedim az yaksın istedim o yüzden çok basmadım hiç sıkıştırmadım o yüzden sanırım.neyse sorum şu acaba telafi edilebilirmi bu şimdi basmaya başlasam daha fazlada basarmı acaba?
bide abi bu hız<a ulaşmak için hangi hızlarda hangi vitese atıyosun öğrenebilirmiyim?

dostum haklısın...bende öle deli gibi giden biri değilim...ama bazen yol müsait oluyor basıyorsun...normalde 80 den sonra 5e geçilir ya...90-95 e kadar bağırttıktan sonra 5e attığımda şahlandığına dikkat ediyorum...olay tamamen yol durumyla alakalı...1.köprü rüzgarında 90 ı zor gören motor...2köprü rüzgarını sallamıyor 100-110 la son gaz gidiyor...buda ilginc...ama önemli olan rampa aşağı olması...hızını almasa bile benim makina 110-120 rahat görüyor...

Cloud
11 Temmuz 2007, 00:50
abi 5200 e geldi...yek sorunum aynalardan oldu...bide d&#252;n far amp&#252;l&#252; yanmasına rağmen dışarı ışık vermedi...olacağı bu...yani 5200 i&#231;in fena değil...Sonucta Honda ...işini bilir...kafam rahat...


a.banus hoca bize denilen bu...


www.dnbmotor.com.tr


Kasım usta bunu dedi...bide sen soruver netleşsin...her servis ayrı bişey s&#246;ylemesin...


Abicim olay net Honda'nın en b&#252;y&#252;k bayilerinden Mototal de bana aynı şeyi s&#246;yledi. Yani 4000'de bir bakım, 2000'de bir yağ değişimi. 4000 bakımna gittiğimde yine aynını s&#246;ylediler. Bizim cbf150 sitesinde de yazdık.


benim cep videosu ful...hep ailem var...silemiyorum...kayıtlı kalsınlar...ama foto &#231;ekip buraya y&#252;klerim...r&#252;zgar yoksa 135 garanti ederim rampa aşğı...rampa varsa 130 garanti...1.k&#246;pr&#252; &#231;ıkışı Kadık&#246;ye doğru rahat ulaşıyorum...ilk hafta sonu &#231;ekip y&#252;kl&#252;cem artık...:cat:

Aynı g&#252;zergahta ben de bir kez 125km'h yaptım ve tam gaza dayamamıştım. Ve devam etsem belki de 130 g&#246;recekti.
Ama d&#252;z yolda senin dediğin gibi 120 g&#246;rmedim, denemedim de. Yalnız 4. viteste 80'de değilde 90 - 95'de 5'e atınca benim alet de daha y&#252;ksek hıza &#231;ıkma eğilimi g&#246;steriyor. Ge&#231;en Kadık&#246;yden K&#246;pr&#252;ye yani ters y&#246;nde hafif yokuş yukarı(bilirsiniz) limitleri biraz zorladım. Normalde 5. viteste 80'le zor &#231;ıkarken 95'le ve tam gaz dayamadan rahat rahat &#231;ıktı.

Ama Caberlinin dediği gibi ne kadar hız o kadar &#231;ok benzin:wiinkk:

mete_han
11 Temmuz 2007, 11:07
aynen Cloud hoca...arada bir basmak lazım...Honda servisten Kasımın teorisine g&#246;re...(kendide cbf 150 kullanıyor..) ağırlıkla doğru orantılı benzin sarfiyatı arıyormuş...yani artcıyla motor dahada yakıyor diyor...&#246;yle hesaplamış..

Cloud
11 Temmuz 2007, 15:36
aynen Cloud hoca...arada bir basmak lazım...Honda servisten Kasımın teorisine göre...(kendide cbf 150 kullanıyor..) ağırlıkla doğru orantılı benzin sarfiyatı arıyormuş...yani artcıyla motor dahada yakıyor diyor...öyle hesaplamış..

Aslında bana da doğru geliyor bu, motor daha çok zorlandığına göre sarfiyatta artabilir. Büyük motorlarda bu olmaz sanırım.

hedowich
11 Temmuz 2007, 16:51
cbf 150 nin lastiklerini alır almaz değiştirsek olurmu?
arka 80 lastiği 90 ve ya 100 takabilirmiyiz?
birde jant,arkadaki artçı tutma yerini ve aynaları siyaha boyatmak istiyoruz alır almaz bu işlem ne kadara mal olur bilgisi olan varmı?

Luxor
11 Temmuz 2007, 17:15
son gezimden bir fotoğraf da ben koyiim bari foruma
gezi yazısını vakitsizlikten hala yazamadım, şimdilik bununla idare edin... :cherry:
http://img406.imageshack.us/img406/2091/luxorcbf150vl5.jpg

mete_han
11 Temmuz 2007, 22:13
beyler tekrar satılık ilanı verdim...bana haramdır motor sevdası...&#246;zel mevzular var...bidahada nah motor alabilirim biliyom...otoboslara talim olucam...aile i&#231;i mevzular beyler...herşeyde bi hayır varmış...


ilanım bu...2950 ye elimi &#246;pene vericem valla...

http://sahibinden.com/displayitem.php?a=3836482




Genel &#214;zellikler
İSTEDİĞİM RAKAM 2950 YTL BEYLER...PAZARLIK İ&#199;İN ARAMAYIN &#199;&#220;NK&#220; FİYATIN İ&#199;İNE 150 LİRAYA ALDIĞIM 35 LİTRELİK KAPPA &#199;ANTADA EKLEDİM.....MOTOR 5500 KM OLDU BU ARADA.....İLK İLANIM 1000 Dİ.......15.01.2007 DE TESLİM ALDIM ...&#220;ZERİME KAYITLI...

RENK..SİYAH..YANINDA HEDİYELER...

KORUMA DEMİRİ(40 YTL)....ELCİK(25 YTL)...YAN AYAKLIK (25 YTL...ZİNCİR SPREYİ (20 YTL)...BRANDA (HELD 50 YTL)...35 LT kAPPA &#199;ANTA(150 YTL..)ALMAYANI D&#214;V&#220;YORLAR...SATIŞ NEDENİM ŞAHİT OLDUĞUM KAZALAR VE MOTORDAN SOĞUDUM...BİR DAHADA MOTOR ALABİLECEĞİMİ SANMIYORUM...ALANA HAYIRLI OLSUN...1-2 UFAK &#199;İZİK DIŞINDA KAZA MAZA HASAR MASAR YOK...BEN ŞİRKET ŞOF&#214;R&#220;Y&#220;M...537 335 22 33



İŞYERİM MA&#199;KADA ŞİRKET &#214;N&#220;NDE MOTOR...GEL BAK...NOTER 100 METRE İLERİDE...MAL HONDA &#199;OK D&#220;Ş&#220;NME...SIFIRI PLAKA DAHİL 40000 GAYME...SAYGILAR...

la bari &#231;antayı vermiyim demi...bedeveye gidiyo valla...yada &#231;anta i&#231;in 75 gayme daha istiyim...

Luxor
11 Temmuz 2007, 22:31
beyler tekrar satılık ilanı verdim...bana haramdır motor sevdası...özel mevzular var...bidahada nah motor alabilirim biliyom...otoboslara talim olucam...aile içi mevzular beyler...herşeyde bi hayır varmış...


ilanım bu...2950 ye elimi öpene vericem valla...

http://sahibinden.com/displayitem.php?a=3836482




Genel Özellikler
İSTEDİĞİM RAKAM 2950 YTL BEYLER...PAZARLIK İÇİN ARAMAYIN ÇÜNKÜ FİYATIN İÇİNE 150 LİRAYA ALDIĞIM 35 LİTRELİK KAPPA ÇANTADA EKLEDİM.....MOTOR 5500 KM OLDU BU ARADA.....İLK İLANIM 1000 Dİ.......15.01.2007 DE TESLİM ALDIM ...ÜZERİME KAYITLI...

RENK..SİYAH..YANINDA HEDİYELER...

KORUMA DEMİRİ(40 YTL)....ELCİK(25 YTL)...YAN AYAKLIK (25 YTL...ZİNCİR SPREYİ (20 YTL)...BRANDA (HELD 50 YTL)...35 LT kAPPA ÇANTA(150 YTL..)ALMAYANI DÖVÜYORLAR...SATIŞ NEDENİM ŞAHİT OLDUĞUM KAZALAR VE MOTORDAN SOĞUDUM...BİR DAHADA MOTOR ALABİLECEĞİMİ SANMIYORUM...ALANA HAYIRLI OLSUN...1-2 UFAK ÇİZİK DIŞINDA KAZA MAZA HASAR MASAR YOK...BEN ŞİRKET ŞOFÖRÜYÜM...



İŞYERİM MAÇKADA ŞİRKET ÖNÜNDE MOTOR...GEL BAK...NOTER 100 METRE İLERİDE...MAL HONDA ÇOK DÜŞÜNME...SIFIRI PLAKA DAHİL 40000 GAYME...SAYGILAR...

la bari çantayı vermiyim demi...bedeveye gidiyo valla...yada çanta için 75 gayme daha istiyim...

sen her alıcıya el öptürmeye çalışırsan biraz zor satıcan o motoru gibime geliyor bana. :)
ne el öptürme meraklısısın haa.

mete_han
11 Temmuz 2007, 22:49
luwxor gardaş aynen öle yazdım valla...anlayan anlar artık...inan rahat satarım...oda işin espirisi...alana canım feda almayana elveda...:P


ilanı bu şekilde değiştirdim...güncelleme yaptım..onaylanınca çıkacakmış öyle diyo sistem beklemede...


Genel Özellikler
İSTEDİĞİM RAKAM 2950 YTL BEYLER...PAZARLIK İÇİN ARAMAYIN... EĞER 35 LİTRELİK KAPPA ÇANTAYIDA İSTERSENİZ 75 GAYMENİZİ DAHA ALIRIM...EDER 3025...ELİMİ ÖPENE VERİYOM ...:)))....

MOTOR 5500 KM OLDU BU ARADA.....İLK İLANIM 1000 Dİ.......15.01.2007 DE TESLİM ALDIM ...ÜZERİME KAYITLI...

RENK..SİYAH..YANINDA HEDİYELER...

KORUMA DEMİRİ(40 YTL)....ELCİK(25 YTL)...YAN AYAKLIK (25 YTL...ZİNCİR SPREYİ (20 YTL)...BRANDA (HELD 50 YTL)...ALMAYANI DÖVÜYORLAR...SATIŞ NEDENİM ŞAHİT OLDUĞUM KAZALAR VE MOTORDAN SOĞUDUM...HANIMDAN PASO FIRÇA YİYOM SAT DİYE TUTTURDU...:)BİR DAHADA MOTOR ALABİLECEĞİMİ SANMIYORUM...EVLADIM VAR...KAZA MAZA YAPARSAM BABASIZ KALMASIN YAVRUM...ALANA HAYIRLI OLSUN...1-2 UFAK ÇİZİK DIŞINDA KAZA MAZA HASAR MASAR YOK...BEN ŞİRKET ŞOFÖRÜYÜM...



İŞYERİM MAÇKADA ŞİRKET ÖNÜNDE MOTOR...GEL BAK...NOTER 100 METRE İLERİDE...MAL HONDA ÇOK DÜŞÜNME...SIFIRI PLAKA DAHİL 3850 GAYME...SAYGILAR...BU AKSESUARLARLA 4200 E PATLAR...DÜŞÜN TAŞIN KARARINI VER ARA...