Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
kimi
30 Ağustos 2012, 23:38
İyi geceler arkadaşlar, sizlere bir sorum olacak bu cbf in çıplak yuvarlak farlı motoru veya buna benzer bir motor var mı? geçen yanımdan geçti, yeniye benziyorzu küçük yazıyla cbf 150 gibi gördüm, ne olabilir acaba bir fikriniz var mı?
CB125E görmüş olabilirsiniz.
ethemm76
30 Ağustos 2012, 23:40
Cb 125 e de yuvarlak farlı değil. Cb 125 e in farı şu linkteki far:
http://www.rialli.com/urunler/382_honda-cb-125/10229__far-komple-honda-cb-125/
Sepetçioğlu
30 Ağustos 2012, 23:43
Yok değil, cb125e yi biliyorum :)
ugur1984
30 Ağustos 2012, 23:46
Ben 1 kaç ay kadar önce Db motordan 55 tl ye kargo ile istetmiştim. Orj. balata gelmişti. Ama ucuz balataların ne gibi olumsuzlukları oluyor bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------
8000 km bakımında buji değişimi de var. Buji değişmedi mi ? Bence bujinide değiştir ve ilanını güncelle. Veya yazmayı unutmuş olabilirsin. İlanına ekle.
etembey tesekkur ederım ılanı duzelttım.bujıyıde orjınalı ıle degıstırmıstım
Sepetçioğlu
30 Ağustos 2012, 23:49
Cbf 250 yuvarlak farlı ama başka varmı bilmiyorum
Sağol birader, hiç aklıma gelmedi 250 olacağı, ben 150 gördüm diye yanıldım, güzel motor ama beğendim.
İyi geceler beyler, Allah'a emanet olun :cat:
onurpark
31 Ağustos 2012, 00:04
Yüksek cc ye geçeceğimden dolayı motorumu satıyorum ; http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2012-model-sorunsuz-honda-cbf-150-sahibinden-97813268/detay
cd0345
31 Ağustos 2012, 00:20
Cbf 250 yuvarlak farlı ama başka varmı bilmiyorum
abi sabah 8.30 da gidiyorum servise, yağını ölçtürceğimi söyledim telefonla arayıp ve ellerinde 15-50 varmı diye sordum varmış. hem yağ ölçülcek gerekli kontroller yapılcak ve yağ 15-50 konulacak. akşam eve geçtiğimde sonucu yazarım :)
rahmi kardeş bi ricam olcak sorarmısın 4 bin bakımın işi ne kadar sürüyor neler değiştiriyorlar kaça maal oluyor neyi ne kadara takıyolar filan ben 10-50 koydurmak sitiyorum varsa kaç tl fiyatı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
arkadaşlar burada istanbul kurtköy viaport avm de karting pistinin yanında duran bi cf motor diye bi markanın 150 lik bi motoru var cbf 150 ye benzetmeye çalışmışlar pek benzemiyo cb 125 e daha çok benziyor ama motor taş gibi çok kaliteli işçilik ve parça kaliteside honda kadar olmasada çinli gibi değil su soğutmalı ve bizimkinden güçlü makina ve bi forumda daha az yaktığı yazıyodu 1,8 litre diyolar 100km de :S titreşim yok cbf in konforu filan var yazmışlar ama :S
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-cfmoto-su-sogutmali-cf-moto-cf-150-beyaz-90812668/detay
motor bunun tıpkının aynı
Garip
31 Ağustos 2012, 11:59
Selam arkadaşlar..Yarın inşallah istanbula çok gitmememe ragmen sadece bir kez araba ile arkadaşımın geçirdiği yoldan gitmeye karar verdik.Çerkezköy Gebze yapacaz eşimle ve aşağıdaki rotayı kullanacaz.ordan amcamlarla beraber Hereke'ye gidecez inşallah..istanbul içi rotam şu şekilde...
http://d1208.hizliresim.com/10/z/cgv21.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Pazar gün dönüşte esenler otogara uğrayıp.kardeşimi karşılayıp otobüse bindirip çerkezköye dönüş yapacaz.plan bu şekilde..
Kafama takılan bir soru var.Esenler otogarında veya yakınında motoru en güvenli nereye park edebilirim ?
Cazador45
31 Ağustos 2012, 15:46
Arkadaşlar on fren balatalarimi değiştireceğim ama Honda servisleri 85-90 tl fiyat çekiyor interbetteki .25tl lik balatalardan alsam hata yapmış olurmuyum
Selam ben geçen hafta değiştirdim ön balataları servis 75 tl demişti sanayiden 7.5 tl ye aldım ve kendim değiştirdim 1 hafta oldu şuan için sorun yok servis tam 10 katı fiyat verdi bence hiç gerek yok servisler iş değil firen balatası 7.5 tl ön teker rolmenleri tanesi 5 tlden 2 adet 10 tl km okuyucu 7.5 tl km teli 5 tl toplam hepsine 25 tl verdim kendim değiştirdim ve şeytan kulağına sorun yok
rahmi34
31 Ağustos 2012, 19:05
Bu şekilde kullanımın sürekli olduğundan dolayı yağ ölçümün doğru olabilir. Çıkan yağı bakımında ölçtürt. Buraya yazarsın güzel olur, bakalım çubukta gördüğün gibi yağ yakmışmı görmüş oluruz. Sende yağı ölçtüğün yerin zemininin düz olduğundan ve ölçümünün doğru olduğundan emin olursun.
abi sabah gittim servise, yağını ölçtüler 600gr yağ çıktı 400gr uçmuş yani. normal olup olmadığını sordum " yeni motor parçalar daha yeni alışıyor" felan dedi bende peki dedim. ipone 15-50 tam sentetik yağ koydurdum. motorun sesi felan kendine geldi şimdilik bir sıkıntı yok. sürekli yağını kontrol etmemi söyledi usta öyle yapıcam artık.
rahmi kardeş bi ricam olcak sorarmısın 4 bin bakımın işi ne kadar sürüyor neler değiştiriyorlar kaça maal oluyor neyi ne kadara takıyolar filan ben 10-50 koydurmak sitiyorum varsa kaç tl fiyatı
eve yeni geldim, yazdığını yeni gördüm. görseydim sorardım kusura bakmayasın :(
cd0345
31 Ağustos 2012, 20:57
abi sabah gittim servise, yağını ölçtüler 600gr yağ çıktı 400gr uçmuş yani. normal olup olmadığını sordum " yeni motor parçalar daha yeni alışıyor" felan dedi bende peki dedim. ipone 15-50 tam sentetik yağ koydurdum. motorun sesi felan kendine geldi şimdilik bir sıkıntı yok. sürekli yağını kontrol etmemi söyledi usta öyle yapıcam artık.
eve yeni geldim, yazdığını yeni gördüm. görseydim sorardım kusura bakmayasın :(
önemli değil rahmi kardeş ben daha fazla beklemeyip 3500 de mi gitsem bakıma diyorum arkadaşlar sizce ? sanki yağın etkisi azaldı performans sanki düştü ve vites geçişleri sertleşti ethem abi 10-50 hangi arka iyi servisler benim götürdüğüm yağı koyarmı işçilik alırımı 1000 bakımında 1,2 ltre koydular ama bu sefer 1 litre koydurmak istiyorum ne dersiniz?
ethemm76
31 Ağustos 2012, 21:07
abi sabah gittim servise, yağını ölçtüler 600gr yağ çıktı 400gr uçmuş yani. normal olup olmadığını sordum " yeni motor parçalar daha yeni alışıyor" felan dedi bende peki dedim. ipone 15-50 tam sentetik yağ koydurdum. motorun sesi felan kendine geldi şimdilik bir sıkıntı yok. sürekli yağını kontrol etmemi söyledi usta öyle yapıcam artık.
eve yeni geldim, yazdığını yeni gördüm. görseydim sorardım kusura bakmayasın :(
400 gram eksik yağ ile motoru kullanma çok yanlış. Birde bu şekilde 90 ın üzerinde ki süratler motorun sıkıştırılması, motor için iyi değil. Böyle kullanmaya devam edersen 15-20 binde motorun çekişten düşer, yağ tüketimin azalacağına dahada artar. Motor yaptırmak zorunda kalırsın. Benden söylemesi. Motorun yağ boşaltılırken motor soğuk ise içinde bir miktar yağ kalmılş ta olabilir, veya yağı ilk önce normal bi kaba alarak, sonra ölçerli kaba boşalttılarsa ilk alınan kabın yüzeyine yapışan yağıda sayarsan ben 600 gram değilde, toplamda motorundan 700 gram yağ çıkmış olabileceğini düşünüyorum. Çünki 600 gram yağ, yani 400 gram eksik yağ motor için çok riskli ve zaten 600 gram yağ yağ çubuğu ile ölçtüğünde çubukta görünmüyor. Yağı 650-700 gram seviyelerinde çubukta görmeye başlıyorsun. Dolayısıyla sen dünki mesajında yağ çubunun min seviyesin de yağı gördüğünü söylediğinden dolayı böyle düşünüyorum. Ama bu şekilde kesinlikle kullanma, kendine bi periyot çiz, senin motorunun yağ eksiltme eğilimine göre düşünürsek 500 km de bir yağını kontrol et ve tamamla. Rodaj motoru çok dingin kullıyorsan uzun sürer, yağ tüketimin geç kesilir. Ama biraz devirli 90-100 seviyelerinde kullanımla yağ tüketiminin 8-10 bin seviyelerinde azalmaya başlayacağını düşünüyorum. Ben 23 bindeyim. Yağ tüketimim yeni yeni azalmaya başladı. Eski cbf imde yağ tüketimini 25 binde kesmişti. Rodajın bu kadar geç bitmesi ve yağ tüketiminin geç kesilmesi dingin kullanım tarzımla ilgili.
Cbf iki aşamada yağ yakıyor.1. Rodajda, 2 ise motor ömrünü tamamlamaya başladığında. Sen rodajdasın. Önemli olan yağını bu seviyelere kadar düşmeden tamamlaman. Dediğim gibi elinde bi takviyelik yağ mutlaka bulundur. Mesela bu gün keşke servisten ilavelik yağ da satın alsaydın. Belkide almışsındır, bilemiyorum. 500 km sonra ihtiyacın olacak. Mesela kitapçıkta yazdığı gibi 4000 km de bir yağ değişimi yapayım diyerek bide yağına bakmasaydın, motorun 4000. km yi kesinlikle görmeden şu anki mevcut yağ tüketimi ile yatak saracaktı. Bu yüzden yağına bakman önemli.
Eğer senin çubuktan ölçtüğünde hata var ve servisin ölçtüğü 400 gram eksilttiğini söylediği ölçüm doğru ise çok ince bi çizgide kurtarmışsın diyeyim. 200 gram daha eksiltmiş olsa idi motorun yüksek ihtimal yatak sarabilirdi.
Ustanın söylediği, sürekli yağını kontrol et, bilgisini ustadan duymana gerek yoktu, aslında bence buradan edindiğin deneyimlerle yağ seviyeni o denli düşürmeden kontrol ederek ilavesini yapman gerektiğini biliyor olmalıydın. Çok yerde yazılı, bi çok kez üşenmeden yazdım. Bu platform bunun için var. Allahtan bi sıkıntı olmamış, bu sevindirici elbette.
rahmi34
31 Ağustos 2012, 21:35
400 gram eksik yağ ile motoru kullanma çok yanlış. Birde bu şekilde 90 ın üzerinde ki süratler motorun sıkıştırılması, motor için iyi değil. Böyle kullanmaya devam edersen 15-20 binde motorun çekişten düşer, yağ tüketimin azalacağına dahada artar. Motor yaptırmak zorunda kalırsın. Benden söylemesi. Motorun yağ boşaltılırken motor soğuk ise içinde bir miktar yağ kalmılş ta olabilir, veya yağı ilk önce normal bi kaba alarak, sonra ölçerli kaba boşalttılarsa ilk alınan kabın yüzeyine yapışan yağıda sayarsan ben 600 gram değilde, toplamda motorundan 700 gram yağ çıkmış olabileceğini düşünüyorum. Çünki 600 gram yağ, yani 400 gram eksik yağ motor için çok riskli ve zaten 600 gram yağ yağ çubuğu ile ölçtüğünde çubukta görünmüyor. Yağı 650-700 gram seviyelerinde çubukta görmeye başlıyorsun. Dolayısıyla sen dünki mesajında yağ çubunun min seviyesin de yağı gördüğünü söylediğinden dolayı böyle düşünüyorum. Ama bu şekilde kesinlikle kullanma, kendine bi periyot çiz, senin motorunun yağ eksiltme eğilimine göre düşünürsek 500 km de bir yağını kontrol et ve tamamla. Rodaj motoru çok dingin kullıyorsan uzun sürer, yağ tüketimin geç kesilir. Ama biraz devirli 90-100 seviyelerinde kullanımla yağ tüketiminin 8-10 bin seviyelerinde azalmaya başlayacağını düşünüyorum. Ben 23 bindeyim. Yağ tüketimim yeni yeni azalmaya başladı. Eski cbf imde yağ tüketimini 25 binde kesmişti. Rodajın bu kadar geç bitmesi ve yağ tüketiminin geç kesilmesi dingin kullanım tarzımla ilgili.
Cbf iki aşamada yağ yakıyor.1. Rodajda, 2 ise motor ömrünü tamamlamaya başladığında. Sen rodajdasın. Önemli olan yağını bu seviyelere kadar düşmeden tamamlaman. Dediğim gibi elinde bi takviyelik yağ mutlaka bulundur. Mesela bu gün keşke servisten ilavelik yağ da satın alsaydın. Belkide almışsındır, bilemiyorum. 500 km sonra ihtiyacın olacak. Mesela kitapçıkta yazdığı gibi 4000 km de bir yağ değişimi yapayım diyerek bide yağına bakmasaydın, motorun 4000. km yi kesinlikle görmeden şu anki mevcut yağ tüketimi ile yatak saracaktı. Bu yüzden yağına bakman önemli.
Eğer senin çubuktan ölçtüğünde hata var ve servisin ölçtüğü 400 gram eksilttiğini söylediği ölçüm doğru ise çok ince bi çizgide kurtarmışsın diyeyim. 200 gram daha eksiltmiş olsa idi motorun yüksek ihtimal yatak sarabilirdi.
Ustanın söylediği, sürekli yağını kontrol et, bilgisini ustadan duymana gerek yoktu, aslında bence buradan edindiğin deneyimlerle yağ seviyeni o denli düşürmeden kontrol ederek ilavesini yapman gerektiğini biliyor olmalıydın. Çok yerde yazılı, bi çok kez üşenmeden yazdım. Bu platform bunun için var. Allahtan bi sıkıntı olmamış, bu sevindirici elbette.
biliyorum abi bende o yüzden kontrol etmiştim. bundan sonra 500km de bir kontrol ederim yağ seviyesini. şuan almadım ama daha sonra alırım yedek olarak yağ. verdiğin bilgileri her zaman okuyup takip ediyorum bende pek yazmasamda :)
rahmi34
01 Eylül 2012, 01:00
Selam arkadaşlar..Yarın inşallah istanbula çok gitmememe ragmen sadece bir kez araba ile arkadaşımın geçirdiği yoldan gitmeye karar verdik.Çerkezköy Gebze yapacaz eşimle ve aşağıdaki rotayı kullanacaz.ordan amcamlarla beraber Hereke'ye gidecez inşallah..istanbul içi rotam şu şekilde...
http://d1208.hizliresim.com/10/z/cgv21.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Pazar gün dönüşte esenler otogara uğrayıp.kardeşimi karşılayıp otobüse bindirip çerkezköye dönüş yapacaz.plan bu şekilde..
Kafama takılan bir soru var.Esenler otogarında veya yakınında motoru en güvenli nereye park edebilirim ?
gebze yönüne giderken, avrupa yakasında ki otobandan o-3 ve o-1 i takip edip boğaz köprüsünden anadoluya geçseniz baya bir yolu kısaltmış olursunuz bence :)
sercan2667
01 Eylül 2012, 15:16
Arkadaşlar Merhabalar.Bugün biraz şok oldum aslında şok oldum da diyemem çünkü iyi mi kötü onu da bilmiyorum.2500 km de 400 gr yağ eksilmiş.yani.Kaba kalan yağı boşalttığımda 600 Gr gösteriyordu.Ama simsiyah.Yağ çubuğu en dibi gösteriyordu.O yüzden korktum değiştirdim.Shell Advance 15 50.
ethemm76
01 Eylül 2012, 16:12
Arkadaşlar Merhabalar.Bugün biraz şok oldum aslında şok oldum da diyemem çünkü iyi mi kötü onu da bilmiyorum.2500 km de 400 gr yağ eksilmiş.yani.Kaba kalan yağı boşalttığımda 600 Gr gösteriyordu.Ama simsiyah.Yağ çubuğu en dibi gösteriyordu.O yüzden korktum değiştirdim.Shell Advance 15 50.
Motor çubuğunda 600-650 gram seviyelerinden sonra yağ görülmeye başlıyor. Ysağ değişiminde kontrollü olarak denemiştim. Yani ölçümün ve teşhisin doğru. Çubukta yağ görmeseydin bil ki yağın 400 gramdan da daha eksikti. Böyle bi eksilme ile daha erken km lerde karşılaşırsan değiştirmene gerek yok. İlave yapıp kullanabilirdin de. Bu sıcaklarda normal, ama üzgünüm, yinede yağına bakmamışsın, böyle kullanmaya devam edersen 15-20 bin km sonra motor sıfırlama masrafı yapar, üzülürsün. Değiştirmen iyi olmuş. Ama 2000 km dolmadan yağ tüketimi görürsen boş yere değiştirme ilave et ve kullanmaya devam et. -200 den aşağı motor yağını kesinlikle düşürmeden gerekli ilaveni yap. Ben -100 den aşağı dahi düşürmüyorum. Yağ kullanım km si dolmadan eksildiğini görürsen değiştirmene gerek yok. Yağ çubuğunda ortalarda görürsen yağ durumun ortalama -200 gramdır. 200 gram ilave edersin. Babalar gibi gezmeye devam edersin. Şu anda bile 400 gram yeni yağ ilave edip değişim yapmadan kullanabilirdin, çünki böyle yapsaydın zaten yağın yarısına yakın kısmınıda yenilemiş olacaktın. Sen motorunun şu anki yağ tüketim eğilimine göre düşünürsek 1000 km de bir yağına bakmalı ve gerekli ilaveni yapmalısın. 2500 km boyunca yağına bakmamak kusura bakma ama kullanıcı hatasıdır. 200 gram daha eksilseydi, servise motor yaptırmaya gidecektin ve bu ihmalinin cezası sana, oda krankın hasar görmezse ortalama 350-400 tl ye mal olacaktı. Bakma aslında emsal markalarla karşılaştırınca motor sıfırlama masrafımız yine ucuz sayılır ama ne gerek var.
Yağ bu seviyelere kadar eksilmeye başladığında, motor bu seviyede fazlaca yağ yaktığı dönemlerde eksoz bozusunun gaz çıkış ağzı nın altına doğru olan kısımda siyah siyah noktacıklar oluşuyor. Eksoz ağzını temizle ve buradan da kontrol et. Kısa dönemde fazlaca eksoz ağzı kirlenmesi yağ tüketimini işaret eder. Böyle bi gözlemin olduğunda motorun mutlaka yağ eksiltmiştir, bu durumda yağ seviye kontrol ve ilaveni 500 km ye kadar çekebilirsin. Ayrıca eksilen yağ motor performansında altıivmelenme ve max. hızın artmasına sebep oluyor. Bu durup dururken artan motor performansından da şüphelenebilirsin. Kullanma klavuzunda bu durumdan bahsedilmiş, hatta, yeni kasaların kullanma klavuzuna (yağ seviyenizi hergün kontrol edin) ibaresi ilave edilmiştir. Ama ben hergün yağ seviyesine bakılmasına gerek görmüyorum. Yapılan km ye ve motorun yağ yakma eğilimine göre hareket edilmesi yeterli bence.
Bence bu konuyu ihmal etme, yarın öbürgün motorunu satmaya niyetlenirsen alan kişide motorunun ekmeğini yıllarca yesin veya satmam kullanırım ben daha dersen sende masraf etmeden senelerce bin inşallah. Birde Shell Advance 15w-50 yağ ne koydun ? Sx olanı sarı etiketli ambalajı olan madeni, vsx olanı beyaz yani beyaz etiketlisi yarı sentetik, umarım vsx olanını koymuşsundur.
sercan2667
01 Eylül 2012, 19:37
Haklısın Ethem abi..Ama çubukta göremeyince.Dedim şimdi motor kitlenir yolda fln diye.Vsx olanından aldım.Ama açıkcası böyle 1500 km yi fln geçince çubuğa bakıyorum.
ethemm76
01 Eylül 2012, 22:27
Haklısın Ethem abi..Ama çubukta göremeyince.Dedim şimdi motor kitlenir yolda fln diye.Vsx olanından aldım.Ama açıkcası böyle 1500 km yi fln geçince çubuğa bakıyorum.
1500 km yağ çubuğundan kontrol ve gerekli ilavesini 500-1000 km de bir gibi bi aralığa kadar düşürmelisin. Yoksa motorunun geleceği çok ta parlak olmayacaktır. Nerdeyse yağın yarısı olmadan, bu sıcaklarda devirli bi şekilde kullanılması, motorun canını alan ve aşınmayı hızlandıran en büyük olumsuzluktur.
mücahit_89
01 Eylül 2012, 23:59
Selam arkadaşlar..Yarın inşallah istanbula çok gitmememe ragmen sadece bir kez araba ile arkadaşımın geçirdiği yoldan gitmeye karar verdik.Çerkezköy Gebze yapacaz eşimle ve aşağıdaki rotayı kullanacaz.ordan amcamlarla beraber Hereke'ye gidecez inşallah..istanbul içi rotam şu şekilde...
http://d1208.hizliresim.com/10/z/cgv21.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Pazar gün dönüşte esenler otogara uğrayıp.kardeşimi karşılayıp otobüse bindirip çerkezköye dönüş yapacaz.plan bu şekilde..
Kafama takılan bir soru var.Esenler otogarında veya yakınında motoru en güvenli nereye park edebilirim ?
esenler otogarının hemen yanında forum ve ikea var onların otoparkına güvenli bi şekilde bırakabilirsin,istersen otogara motorlada girebilirsin yolcu edip motoruna atlayıp çıkabilirsin motorlara giriş ücretsiz...işin uzun motorunu bırakabilcek bi yer arıyosan pazar sabahı 11 e kadar işte olucam ikeada çalışıyorum motorunu güvenlik parkınada koyabiliriz yarıdımcı olabilirim:cat:
ethemm76
02 Eylül 2012, 01:08
esenler otogarının hemen yanında forum ve ikea var onların otoparkına güvenli bi şekilde bırakabilirsin,istersen otogara motorlada girebilirsin yolcu edip motoruna atlayıp çıkabilirsin motorlara giriş ücretsiz...işin uzun motorunu bırakabilcek bi yer arıyosan pazar sabahı 11 e kadar işte olucam ikeada çalışıyorum motorunu güvenlik parkınada koyabiliriz yarıdımcı olabilirim:cat:
Forum ortamında gördüğüm bu ve benzeri dayanışma, yardımlaşma örneklerine bayılıyorum. Ne mutlu, yardım edenede, yardım alanada.
aslanaslan
02 Eylül 2012, 23:33
selam arkadaşlar.Cbf150 den kalkışlarda şangırti alıp götürüyo ortalığı ses şanzuman dan geliyo.debriaj balata değişti ses devam.honda ci ya anlamıyo yada para için sallıyo.motor kalkışları yapınca bir devir sonra ses kayboluyo.tüm vites yükselt melerde yapıyo.deneyimli bilgiler lütfen.
cd0345
03 Eylül 2012, 00:23
Forum ortamında gördüğüm bu ve benzeri dayanışma, yardımlaşma örneklerine bayılıyorum. Ne mutlu, yardım edenede, yardım alanada.
ethem abi valla sen 500-1000 km de bir kontrol et diyorsun ama ben o kadar bekleyemiyorum içimde bi kıllanma oluyor bana masraf çıkar motoruma bişi olur çok kıymetli kendime ait ilk motor olduğu için =)
ve ya ben öyle 100 km de bi filan kontrol ediyorum sanırım uzun yol yapmadıkça ama 200 km yi geçmedi sanırım kontrol periyodum
1000 km bakımında 1,2 litre 10-40 koymuşlardı ve sürekli çift kişi kullanımda bu bakımın ardından 3 kere filan uzun yol (135+135:270) yaptım ve bu yollarda ortalama 90 la buda 7bin devirden fazlaya denk geliyor sanırım 8 bin civarı oluyo
ve 1000 bakımında çubukta max ın üstünde gözüküyodu 3300 seviyelerindeyim max seviyelerinde gözüküyor belki çok çok az üstündedir buda100-150 ml gbi bi eksilme olabileceği şüphesi uyandırdı egzoza bakıcam yarın motoru çalıştırınca varmı siyah nokta filan ama şöylede bi şüphe oldu içimde abi ben çubuğu çekiyorum çubuk komple vidalama yerine kadar ıslak oluyo ve her seferinde siliyorum ve ölçme yapıyorum 1000 bakımından sonra 2300 km geçti 200 km de bi baktığımı varsaysak bu sürede 11-12 kere kontrol etmiş oluyorum ama benim tahminim 20 ye yakındır ve her seferinde 5 ml yağ eksilse 100 l eksiltmiş olur 100 ml de sıcaklar filan uçmuş olabilirmi abi ?
tahminlerim saçmamı?
mücahit26
03 Eylül 2012, 01:20
s.a arkadaşlar benide motor tutkusu aldı fazla uzatmıcam bende motor almayı düşünüyorum daha önce hiç vitesli kullanmadım scooter tarzı kullandım ve 15 yıl bisiklet kullandım ben 3 motor arasında kaldım tvs apache ybr 125 ve cbf 150 benim istediklerim şehir içinde seri olsun gazı verdim mi hemen hızlansın şehir dışındaki hızı o kadar önemli değil ama kalkışları iyi olsun ne tavsiye edersiniz
adem80
03 Eylül 2012, 02:20
selam arkadaşlar.Cbf150 den kalkışlarda şangırti alıp götürüyo ortalığı ses şanzuman dan geliyo.debriaj balata değişti ses devam.honda ci ya anlamıyo yada para için sallıyo.motor kalkışları yapınca bir devir sonra ses kayboluyo.tüm vites yükselt melerde yapıyo.deneyimli bilgiler lütfen.
Dostum kimse yazmamış bari ben yazayım. Eğer 1,2,3,4,5 ci viteslerde atlama, sarsılma yoksa şanzumanda bi problem yoktur. Şangırtı derken 1 ci aklıma gelen yer krank, piston kolu. Boşluk oluşmuş, bi devirden sonra şangırtıyı kesiyo, keser. 2 ci aklıma gelen uğultu gibi geliyosa ses, krank bilyaları aşınmış, 3 cü aklıma gelen son yer ise, egzantrik aksamı komple. Dişliler ve zinciri. Bunlara baktırmalısın. Kolay gelsin.
Ek
rektefe yaptırdığını söylemişsin. Krank kolu, mili değiştimi?
aslanaslan
03 Eylül 2012, 09:59
öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkür ederim:)krank kolu mil değişmedi.kalkışlarda dediğim gibi her vites te:kalkışı biraz devirli yaparsam ses,sanki bir şeyler de boşluk var da aynen çok rahatsız edecek kadar şangır diyo valla milletten utanıyorum.ama kalkışı çok az kademeli yaparsam ses yok yada belli bi seviyede ses kesiliyo/4.Sn/ayrıca kalkış ta zıplama yok ses hariç mükemmel yakıt yağ tork güç süper.tamirciler sorun biladerim başka birini denicem selam
rahmi34
03 Eylül 2012, 10:05
s.a arkadaşlar benide motor tutkusu aldı fazla uzatmıcam bende motor almayı düşünüyorum daha önce hiç vitesli kullanmadım scooter tarzı kullandım ve 15 yıl bisiklet kullandım ben 3 motor arasında kaldım tvs apache ybr 125 ve cbf 150 benim istediklerim şehir içinde seri olsun gazı verdim mi hemen hızlansın şehir dışındaki hızı o kadar önemli değil ama kalkışları iyi olsun ne tavsiye edersiniz
tvs ve ybr kullanmadım ama, cbf 150 nin torku yeterince tatmin edicidir :)
arkadaşlar, ön camdaki zırıltının kaynağını bulabilen veya sesi kesebilen var mı?
rahmi34
03 Eylül 2012, 12:31
arkadaşlar, ön camdaki zırıltının kaynağını bulabilen veya sesi kesebilen var mı?
4-5-6 bin devir arası zırıltı yapıyor dimi. benimde dikkatimi çekti, çözmeye çalışcam.
aslanaslan
03 Eylül 2012, 12:40
[QUOTE=jr.;2795209]on granej sök,tüm vidaları sıkıştırbiter
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
arkadaşlar antalya merkezde sağlam honda tamirci öneri si olan varmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
[QUOTE=rahmi.evet o da var o ,motor sıcakken yüksek devirde yaparmış bu makina ,dediler.benimki başka şangırti sanırım krank kolu
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
o zaman YBR 125 Lazım sana
ethemm76
03 Eylül 2012, 14:03
ethem abi valla sen 500-1000 km de bir kontrol et diyorsun ama ben o kadar bekleyemiyorum içimde bi kıllanma oluyor bana masraf çıkar motoruma bişi olur çok kıymetli kendime ait ilk motor olduğu için =)
ve ya ben öyle 100 km de bi filan kontrol ediyorum sanırım uzun yol yapmadıkça ama 200 km yi geçmedi sanırım kontrol periyodum
1000 km bakımında 1,2 litre 10-40 koymuşlardı ve sürekli çift kişi kullanımda bu bakımın ardından 3 kere filan uzun yol (135+135:270) yaptım ve bu yollarda ortalama 90 la buda 7bin devirden fazlaya denk geliyor sanırım 8 bin civarı oluyo
ve 1000 bakımında çubukta max ın üstünde gözüküyodu 3300 seviyelerindeyim max seviyelerinde gözüküyor belki çok çok az üstündedir buda100-150 ml gbi bi eksilme olabileceği şüphesi uyandırdı egzoza bakıcam yarın motoru çalıştırınca varmı siyah nokta filan ama şöylede bi şüphe oldu içimde abi ben çubuğu çekiyorum çubuk komple vidalama yerine kadar ıslak oluyo ve her seferinde siliyorum ve ölçme yapıyorum 1000 bakımından sonra 2300 km geçti 200 km de bi baktığımı varsaysak bu sürede 11-12 kere kontrol etmiş oluyorum ama benim tahminim 20 ye yakındır ve her seferinde 5 ml yağ eksilse 100 l eksiltmiş olur 100 ml de sıcaklar filan uçmuş olabilirmi abi ?
tahminlerim saçmamı?
Aslında klavuza göre yanlış yapmıyorsun, klavuzda yağ seviyenizi her gün kontrol edin diyor, fakat sen bence olması gerekenden fazla sık kontrol edererek bencde zaten motorunun kaç km de ne kadar yağ eksilttiğini tespit etmişsindir. Bu tespitlerine göre bence kontrol periyotlarını biraz daha uzatabilirsin. Senin motorun için her 200-300 km de bir yağ seviye kontrolü gerekli olsaydı bu sıklıkla yaptığın ölçümlerde yağ ilave ihtiyacı olduğunu görmen gerekir ve yağ ilavesi gerekirdi. Demekki motorunu yağ tüketimi bu sıklıkla kontrol etmeni gerektirmiyor. Ayrıca bahsettiğin endişeye hep bende kapılmışımdır. Yağına bakarken çubukta sildiğimiz yağda duman oluyor. Senin yaptığın sıklıkla yağ kontolü bahsettiğin çuktan silinen yağdan kaynaklı kayıpta olabilir. 20 kontrol çok çok abartı. 500 km de bir kontrol etmen, eksilme varsa tamamlaman yeterli. Yağ çubuğunun max. min. seviyesinin 4 te üçünden aşağı düştüğünü görürsen kontrollü olarak max. seviyesine kadar tamamla. Yani ilave et ölç, ilave et ölç. Max. seviyesinde kes ve keyfine bak.
Motoruna 1200 gram yağ koymana gerek yok ki. Bu uygulamayı servisler, motoru yağ eksittiği halde kullanıcı kontrol edip ilave etmezse motor zarar görmesin diye yapıyor. Sen zaten yağını kontrol ediyorsun ve gerektiğinde ilaveni yapıyorsun. Senin için böyle bi fazla yağ uygulamasına gerek yok. Hadi fazla yağ olsunda 50 gram olsun. Hatta senin gibi yağına önem veren bi kullanıcı için hiç fazla yağ koydurma. 1 lt koydur. Zaten belirli aralıklarla ölçümün yapıp eksileni tamamlayacaksın. Ayrıca o seviyede 200 gram fazla yağ motoru yorar, çekişin ve seriliğin azalır, yağ eksilmeye normal hacmine dönmeye başladıkça çekişte ve serilikte artma hissedersin. Hatta fazla yağ, motor çalışırken karter içinde daha yüksek basınç oluşmasına, çalkalanma esnasında iç yüzeye daha sert ve kuvvetli çarpma eğilimi göstereceğinden motor fazla yağı zaten daha hızlı yakma, eksiltme eğilimi, hatta keçelerden dahi atma eğilimi gösterebilecektir. Yani 1200 gram yağın 200 gramı eksildiyse, bu motor ... km de 200 gram yağ yaktı diyemeyiz. Bu suç motorun değil, ona 200 gram fazla yağ koyan servisin veya kullanıcınındır. Bu teşhiste yanlış bi teşhistir. Motora 1 lt yağ koyu7can ve ne kadar eksilttiğini 1 lt yağ üzerinden hesaplayacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
arkadaşlar, ön camdaki zırıltının kaynağını bulabilen veya sesi kesebilen var mı?
Problem şu ise düzelir. Bu zırıltı sürüş anında camı tuttuğunda kesiliyorsa, bıraktığında yine başlıyorsa çaresi var. Benimde geçmiş tarihlerde böyle bi şikayetim vardı ve servise söylediğimde böyle halletti.
Ön camını sök, 4 adet yıldız vida sökünce kolayca çıkar. Gösterge paneli ile grenajın arasına baktığında, panelin ön sağ ve sol kısımlarına denk gelen farın ortasındaki ufak grenaj parçasının ana büyük grenaja temas ettiği 2 adet çentik var sağ ve solda. Orayı dikkatlice bi tornavida veya ne ile daha kolay olur dersen kastırarak, temas ettiği yüzeylerin arasına ufak çamrel parçası, lastik vb. bi izolasyon malzemesi ne olursa, en iyisi şamrel oluyor, sıkıştır ve camını tak. Ses kesilecektir.
ethem, şimdi ön camın altı ile farın üstü arasında minik bir karenaj parçası var. o parçanın sağ ve sol karenajlara içeriden temas ettiği yerden mi bahsediyoruz?
ethemm76
03 Eylül 2012, 14:45
ethem, şimdi ön camın altı ile farın üstü arasında minik bir karenaj parçası var. o parçanın sağ ve sol karenajlara içeriden temas ettiği yerden mi bahsediyoruz?
Evet aynen, tam farın üst ortasında, camında tam alt ve ortasında, far ile cam arasında üçgen (tam üçgen değil, benzetme) gibi ufak bi granaj parçası var. Tarif ettiğim yerde de o ufak granajın, ana granaja temas eden 2 tane çentik var. Mutlaka görürsün, 2 çentik te 1 er cm kadar ufak bi noktadan ana granaja temas ediyor. O çentiklerin temas eden yerlerini bişeyle kastırarak araya bi izole malz. sıkıştır. Çok büyük ihtimalle o zırıltı ortadan kalkacak.
Soner.T
03 Eylül 2012, 15:10
Selam Arkadaşlar
Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...
Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
ethemm76
03 Eylül 2012, 15:16
Selam Arkadaşlar
Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...
Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.
camın solunu tutunca geçiyor. muhtemelen aynı şeyden bahsediyoruz. bir deneyeyim. o zırıltı kaskı delip beynimi titreştiriyor.
teşekkürler.
Tsubasa
03 Eylül 2012, 15:28
En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.
dogrusu bu cok iyi söylemişsin
adem80
03 Eylül 2012, 18:19
öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkür ederim:)krank kolu mil değişmedi.kalkışlarda dediğim gibi her vites te:kalkışı biraz devirli yaparsam ses,sanki bir şeyler de boşluk var da aynen çok rahatsız edecek kadar şangır diyo valla milletten utanıyorum.ama kalkışı çok az kademeli yaparsam ses yok yada belli bi seviyede ses kesiliyo/4.Sn/ayrıca kalkış ta zıplama yok ses hariç mükemmel yakıt yağ tork güç süper.tamirciler sorun biladerim başka birini denicem selam
arkadaşım problemin büyük ihtimal krank kolunnda. Krank kolunu değiştir. Açılmışken bide segman,piston attırırsın.
vabisciler
03 Eylül 2012, 20:08
.................................................. ......
blueway2
03 Eylül 2012, 20:11
Selam Arkadaşlar
Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...
Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Hic gerek yok bence gecenler zaten cbf 150'ye geri dönüyor.yakıttı yedek parcaydı her acıdan cbf 150 yeterli ve tasarruflu bir motor bide yanlara 21 lik kappa canta takarsak yavru turing bile olabiliyo daha ne olsun artı böyle dostluk ortamı nerede daha ne olsun
Soner.T
03 Eylül 2012, 20:34
Hic gerek yok bence gecenler zaten cbf 150'ye geri dönüyor.yakıttı yedek parcaydı her acıdan cbf 150 yeterli ve tasarruflu bir motor bide yanlara 21 lik kappa canta takarsak yavru turing bile olabiliyo daha ne olsun artı böyle dostluk ortamı nerede daha ne olsun
Zaten bu motoru satmayı düşünmüyorum işe giderken ve gündelik işlerde işimi görüyor ama ileride keyif için büyük cc almayı düşünüyorm. İlginiz için teşekkürler.
---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:27 ----------
En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.
Ben de bi 10bin km diye düşünüyordum ama biraz daha beklesem daha iyi olacak sanırım. İlginiz için teşekkürler. Sizler gibi tecrübesini paylaşmaktan çekinmeyen insanları gördükçe
iyi ki almışım şu motoru diyorum :D
---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------
dogrusu bu cok iyi söylemişsin
Teşekkürler
rahmi34
03 Eylül 2012, 21:59
https://www.facebook.com/photo.php?v=4094807641963
plaka ampülüm nasıl olmuş :) :cherry:
Garip
03 Eylül 2012, 23:01
yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun :) mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.
http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm947.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
.
http://f1209.hizliresim.com/11/3/cm9lv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..
http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm94v.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu da şimdiki kmsi.
saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..
,
halepli
04 Eylül 2012, 00:55
yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun :) mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.
http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm947.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
.
http://f1209.hizliresim.com/11/3/cm9lv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..
http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm94v.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu da şimdiki kmsi.
saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..
,Maşallah... otogara girerken çıkarken gişeden motorla aradan geçiyorsun fiş veya para vermene gerek yok :) güvenliğe bi selam ver o kadar :) ben hep öyle yapıyorum
cd0345
04 Eylül 2012, 01:50
s.a arkadaşlar benide motor tutkusu aldı fazla uzatmıcam bende motor almayı düşünüyorum daha önce hiç vitesli kullanmadım scooter tarzı kullandım ve 15 yıl bisiklet kullandım ben 3 motor arasında kaldım tvs apache ybr 125 ve cbf 150 benim istediklerim şehir içinde seri olsun gazı verdim mi hemen hızlansın şehir dışındaki hızı o kadar önemli değil ama kalkışları iyi olsun ne tavsiye edersiniz
apache gerek boyu kısa olması gerek 1-1,5 beygir sanırım cbf ten kısa olması ve motor ağırlığının cbf e göre biraz daha geride bulunması nedeniyle öyle ani gaz açmalarda anında tek teker üstüne kalıyorsun ve acemi kullanıcı için değil herkes için tehlike.
cbf konfor rahatlık ve 150 cc grubu motorların yani ekonomi motorlarının tüm özelliklerini barındırıyor KONFOR SÜRÜŞ KEYFİ EKONOMİ 1,5 beygir dediğin şey o kadar farketmiyor inan şekli için de bencede çok şık apache ama honda kalitesi parça servis rahatlığı ucuzluğu değişilmez bence
ybr ye gelince 125cc 150 cc arası baya bi fark oluyor mekanik olarak çook sağlam diye biliyorum araştırmalarıma dayanarak ama elektrik sistemi dandik diye duydum ne doğru ne yanlış bilmem ama bana sorarsan paran varsa eğer cbf candır seni üzmez kalıbına göre gayet seri ve atak bi motor vitesli kullanmaya başladığında anlarsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
Aslında klavuza göre yanlış yapmıyorsun, klavuzda yağ seviyenizi her gün kontrol edin diyor, fakat sen bence olması gerekenden fazla sık kontrol edererek bencde zaten motorunun kaç km de ne kadar yağ eksilttiğini tespit etmişsindir. Bu tespitlerine göre bence kontrol periyotlarını biraz daha uzatabilirsin. Senin motorun için her 200-300 km de bir yağ seviye kontrolü gerekli olsaydı bu sıklıkla yaptığın ölçümlerde yağ ilave ihtiyacı olduğunu görmen gerekir ve yağ ilavesi gerekirdi. Demekki motorunu yağ tüketimi bu sıklıkla kontrol etmeni gerektirmiyor. Ayrıca bahsettiğin endişeye hep bende kapılmışımdır. Yağına bakarken çubukta sildiğimiz yağda duman oluyor. Senin yaptığın sıklıkla yağ kontolü bahsettiğin çuktan silinen yağdan kaynaklı kayıpta olabilir. 20 kontrol çok çok abartı. 500 km de bir kontrol etmen, eksilme varsa tamamlaman yeterli. Yağ çubuğunun max. min. seviyesinin 4 te üçünden aşağı düştüğünü görürsen kontrollü olarak max. seviyesine kadar tamamla. Yani ilave et ölç, ilave et ölç. Max. seviyesinde kes ve keyfine bak.
Motoruna 1200 gram yağ koymana gerek yok ki. Bu uygulamayı servisler, motoru yağ eksittiği halde kullanıcı kontrol edip ilave etmezse motor zarar görmesin diye yapıyor. Sen zaten yağını kontrol ediyorsun ve gerektiğinde ilaveni yapıyorsun. Senin için böyle bi fazla yağ uygulamasına gerek yok. Hadi fazla yağ olsunda 50 gram olsun. Hatta senin gibi yağına önem veren bi kullanıcı için hiç fazla yağ koydurma. 1 lt koydur. Zaten belirli aralıklarla ölçümün yapıp eksileni tamamlayacaksın. Ayrıca o seviyede 200 gram fazla yağ motoru yorar, çekişin ve seriliğin azalır, yağ eksilmeye normal hacmine dönmeye başladıkça çekişte ve serilikte artma hissedersin. Hatta fazla yağ, motor çalışırken karter içinde daha yüksek basınç oluşmasına, çalkalanma esnasında iç yüzeye daha sert ve kuvvetli çarpma eğilimi göstereceğinden motor fazla yağı zaten daha hızlı yakma, eksiltme eğilimi, hatta keçelerden dahi atma eğilimi gösterebilecektir. Yani 1200 gram yağın 200 gramı eksildiyse, bu motor ... km de 200 gram yağ yaktı diyemeyiz. Bu suç motorun değil, ona 200 gram fazla yağ koyan servisin veya kullanıcınındır. Bu teşhiste yanlış bi teşhistir. Motora 1 lt yağ koyu7can ve ne kadar eksilttiğini 1 lt yağ üzerinden hesaplayacaksın.
valla abi bende servise dedim koyarken gerek varmı filan diye daha verimli olur uzun süre yağın performans yitirmez filan dedi kandırdı beni :S
asla o zaman bu bakımda fazla koydurmucam ve sanırım artık ne 3500 ü beklicem ne 4000 bini 3350 de filanım haftasonuna kadar 3500 olmasada bakıma sokmak istiyorum inşallah bu haftasonu ramazan abinin başını ağrıtıp bi tekirdağa uğrucam =) o kadar yolu böyle gitmek istemiyorum =)
bu arada abi baktım egzozun ortasındaki büyük delik değilde ince böyle iğne deliği gibi 1 mi 2 mi ne delik varya kürdan gircek kadar işte onun altında 2 yada 3 nokta kadar öyle siyah leke var bu yağ yakma belirtisimidir yada o fazla yağı attığı içinmi?[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
[QUOTE=Soner.T;2795442]Selam Arkadaşlar
Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...
Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
bende bu konuyu çok araştırdım ilk motorum benimde ve ilk alırken 250 cc grubuyla başlamayı planlıyordum ama çok araştırdım ve şahsi kanım şu yönde
hiç motor kullanmamış yada çat pat arkadaşın mobiletini scooterini kullandım diyorsan scooterle deneyim edip tabi en fazla 150cc bi scooterle sonra vitesliye geçilmeli
tamam vitesli kullanabiliyoruz diyelim önemli olan senin deneyimin sen motorla 10.000 km yaparsın hepsini bi yazda uzun bi iki turda yaparsın tabi çok büyük tecrübe ama tamam diyemezsin
bence durma kalkma önüne biri kırdı ani firen yapman gerekti yolculu kullanım yolcun ters hareket yaptı sen rahatsızsın kolun bacağın ağrıyo yada uykulusun bu kullanımlarda yapman gerekn yani akılna motor üstünde başına gelebilecek her tür dengesizliği düşünüp en az bi kere deneyim edip öyle bi üst segmente geçmek lazım
bu deneyim 4000 km de istanbulda şehir içinde çok rahat belki edinilir ama benim düşüncem 10.000 ama 250 cc ye geçicem ve hyosung gibi sürmesi zor bi motor almıcam (gt250r sürüşü ninja ve cbr a göre aynı 600rr gibi çok yatık ve acemiye gitmez) diyorsan 5000-6000 kmde bi cbr 250 sürülebilir
ben çok karşıyım 2-3 sınıf birden atlanmasına benc herşey sırayla bakıyorsun adamlar 600rr la 1000rrla ilk vitesli motor kullanmayı öğrenmeye çalışıyor düşe kalka :S yapmayın alt gruplarda öğrenmeniz gerek dayımın önünde r1 li bi acemi devrilmiş adam motorun altından kalkamamış ve motoru dikeltememiş kaldıramamış sınıf arttıkça aletin kilosu denge kavramıda değişiyor azda olsa 150cc bi motor üstünde 60 kg sen 60 kg artçın 30 kgde motor koruma demiri çanta eşya filan olsa cbf için 140 da kendisi totalda 300 kg ya yakın oluyor sen durduğunda artçın ayağın yere indirmicek istifini bozmucak bayır yukarı tek ayağın yerde tek ayağın arka firene basılı motor dik ve sallanmadan tutabiliyormusun buna bakmak lazım sonra bi üst sınıf sonra bi üst sınıf
belki cbf de 20.000 km yapıp sonra bi nc 700s yada x e binilebilir ama bi 600rr yada 1000rr a binilmez görüşündeyim sürüş pozisyonları sürüş karakterleri çok farklı
sen bu motora istersen çok gaz ver tekere kaldırmak istemen gerekki kaldırasın ama bi üst sınıfa bile bu motoa yaptığın muameleyi yaparsan alışana kadar çok tekere kalkıp düşebilir yada tehlikesi yaşayabilirsin
bence bindiğimiz motorlar tecrübe motorudur elbet herkesin bütçesi yetse çok şahane şeyler ister ama milyoner bile olsam şuan alacağım en üst motor bu tecrübemle ninja 250 r olur ama o parayla motor üstünden inmem gezer tozar sonrada nc 700s i alırım ama ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------
https://www.facebook.com/photo.php?v=4094807641963
plaka ampülüm nasıl olmuş :) :cherry:
güzel omuş rahmi kardeş =) nasıl yapıldığını anlatırsan malzeme temini montaj ve patlama filan gibi bi risk? polis muayene filan sıkıntısı çıkarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:45 ----------
yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun :) mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.
http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm947.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
.
http://f1209.hizliresim.com/11/3/cm9lv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..
http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm94v.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu da şimdiki kmsi.
saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..
,
ramazan abi çok iyi geziyorsun özeniyorum =) site içi gezmelerin acısı çıkıyor sanırım =)
abi bende çok istiyorum bu yıl son senem bu sene mezun olayım eğer seneye yazın altımda 250cc bi motor olursa pasaportta çıkacak bu kış yunanistan bulgaristan yapmayı düşünüyorum
çok yakın olmasada tanışlığım olan 3-4 arkadaş geçtiğimiz yaz 2 cbr 1 ninja yada 3 cbr 1 ninja gibi bi grupla yunanistan makedonya bosna filan öyle gezdiler çok özendim çok güzel yerler
ama ilk hedefim şuan çanakkale şehitliklere gitmek yanıma birini bulup ve ardından ege turu bakarsın akdenizlede birleşir =)
sonra sınırdışı =) ama yanına yol arkadaşı lazım böyle turlarda belki gelirsin abi =) istermisin? tabi bunlara var biraz daha ama olsun hayal kurmak güzel birşey =)
ethemm76
04 Eylül 2012, 02:17
Ramazan kardeşim, her şey çok güzel, maşallah yağı ile, temizliği ile çok güzel ilgileniyorsun. Yağ ilave ve takibini güzel yaparsan motoruna senelerce bulursun.
Motorundaki çalışan yağ miktarını -100 gram ın aşağısına düşürmemeye çalış. Yani her yağ değişiminde mutlaka çıkan yağ en az 900 gram en fazla 1 lt veya 100 gram fazlası olabilir. Ama 200 gram fazla olmasın elbette. Yani şunu söylemek istiyorum, yağını kontrol edip gerekli ilaveni yaptığın halde, yağ değişiminde motorundan çıkan yağı ölçerek 700-800 gram yağ buluyorsan yine eksik yağ ile motoru kullanmış oluyorsun. Yaptığın yağ ölçümü ve ilavelerin hiç bir anlamı kalmıyor. Bu kontrolleri yapmamızdaki amaç motorumuzu eksik yağ ile kullanmamak. Mesela bugün bende yağ değişimi yaptım. Arada öyle destekli yağ ilavesi yapmışım ki, motordan çıkan yağ tam 950 gramdı :) Sonrada 1050 gram yağ koydum. Şimdi 700-800 km bakmam. Zaten 200 gram oranında bi eksilme yaptığında motor sesinden anlıyorum.
Cbf i yakmak istediği yağdan mahrum etmediğin ve devirli kullanmadığın müddetçe öldürebileceğini sanmıyorum. Fakat 8000 devir ve üstü uzun süreli aralıksız kullanım motoru çok fazla zorlar. Bunuda unutma derim. Ayrıca fotodan dikkatimi çeken bişey var. Zincirinin gerdirilmesi gerekli. Baya esneme yapmış. O şekilde zincirin hem fazla ses yapar, hemde ani kalkış ve ani kompesyona bindirme esnasında, hızlı kasılıp bollaşma anında daha fazla hazar görerek daha çabuk deforme olur. Ayrıca böyle hikayelerle çok karşılaşmasakta, fazlaca bollaşmış zincirin zamanında gerdirilmemesi, zincirin kopması, atması gibi olumsuzluklar içinde zemin hazırlar diyebiliriz.
Garip
04 Eylül 2012, 08:50
haklısın abi.ama servis zincir konusunda bol olsun demişşti.lastikci ayarladı çok sıkı olmuş biraz bol yapalım demşşti.onu ayarlarım ben..
yağ konusunda da sunu diyebilirim.ben 1 lt ye tamamladığım sandığım olay, 850-900 ml imiş.yanı hatalı ölçüm yapmısım ki bunu 1 lt koyunca anladım.o yuzden artık hata oranım 0...biliyorsun hassas ölçüm yapmak lazım
hüseyin çanakkeleye seninle gidebilirim..hafta sonu da beklerim.hatta duruma bi bakayım, şarköye de gidebilirim..şarköye gidecektin sanırım..
ama şu var, burası trakya 2 deniz arası bool bol rüzgar var..bunu cuma günü hava durumuna bakıp ona göre davranmak lazım..ama olsun yinede gelirim :)
rahmi34
04 Eylül 2012, 09:03
güzel omuş rahmi kardeş =) nasıl yapıldığını anlatırsan malzeme temini montaj ve patlama filan gibi bi risk? polis muayene filan sıkıntısı çıkarmı?[COLOR="Silver"]
abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde :) ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun :) muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler :pr:
ethemm76
04 Eylül 2012, 10:44
abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde :) ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun :) muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler :pr:
İstanbul' da ehliyetsiz kullanmak bence sorun olabilir. Bence bir an önce almalısın. Haklı olduğun bi trafik kazasına karışsan dahi haksız olursun, ayrıca, maddi manevide çok mağdur olursun.
Garip
04 Eylül 2012, 11:02
abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde :) ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun :) muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler :pr:
Abi sen istanbul gibi bi yerde ne cesaret gezersin yaa ehliyetsiz.benim en çok korktuğum, polis yakalarsa, kaza olursa vs değildi.Allah korusun bi çocuga falan çarpsak varya.vijdan azabı + cezayı düşünür müsün ?
rahmi34
04 Eylül 2012, 11:36
sakin sakin anayollarda kullanıyorum, çevirmelerin takipçisiyim. 1 eylülde sınava girdim ay sonunda direksiyon sınavı var önümüzde ki ayın 15 gibi ehliyetim elimde :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO