PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 [583] 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763

ethemm76
27 Ağustos 2012, 19:55
Arkadaşlar ön fren balatalarını değiştirmek istiyorum ön freni sıktığımda gıcırdamaya başladı ama hangi balatayı almalıyım??
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-honda-cbf-150-on-balata-brenta-italyan-30379952/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-honda-cbf-150-motomaster-disk-balata-alfamotomarketim-90447644/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-honda-cbf-150-on-balata-sfa197-bayisinden-ucretsiz-kargo-52150317/detay

En doğrusunu, honda yetkili servislerinde kargo ile istediğin fren balatasını satın alarak yaparsın. Bu ürünler hakkında hiç bir fikrim yok.

Garip
28 Ağustos 2012, 10:30
arkadaşlar merhaba

dün motorun yağına baktım..bayram öncesi servise götürmüştüm 3600 km de..şu anda 5350 km de.. ( şaka maka baya bi gezmişiz.birde size diyordum o kadar km nasıl yapılıyor diye :) ) toplam 1750 km olmuş.daha önce shell marka 10*40 yarı sentetik yağ almıştım.zaten servis de öyle koymuştu.azar azar yağ ekledim.ekledim daha iyi ölçüm alabilmek için 10 dk bekledim.toplam 250 ml yağ aldı..1750 km uzun yol 2 kişi dağ tepeli yollar toplam, 250 ml.bu deger sizce nasıl ?

bakıma 3600 km de girmiştim Ankaraya gidip geleceğim için..birdahaki bakımı 8000 e tamamlamak için, 7800-7900 de gitmek istiyorum..yani yağı tam 2000 km olunca değiştirmek yerine 2100-2200 km de değiştireceğim..Zaten eklemeyi de yaptım..Daha önceki yazılarda castrol power 1 10*40 yağ almamı ancak biraz pahalı olduğu yazmıştınız.Ethem abi ile telefonda görüştüğümde de söylemişti diye hatırlıyorum.Ben yağı tamamlamak için shell aldım, 24 tl. Ancak burdaki bp ye gittim castrol almaya, 10*40 power1 castrol yağ 21 tl..şaşırdım..daha pahalı beklerken daha ucuz çıktı :) 350-400 km sonra yağı değiştireceğim inşallah..Ama kafama şu takıldı..1750 km de 250 ml yağ eksiltmesi normal mi ? 1000 km de 145 ml yağ, 2000 km de 285 ml yağ eksiltme demektir bu..

ethemm76
28 Ağustos 2012, 10:56
arkadaşlar merhaba

dün motorun yağına baktım..bayram öncesi servise götürmüştüm 3600 km de..şu anda 5350 km de.. ( şaka maka baya bi gezmişiz.birde size diyordum o kadar km nasıl yapılıyor diye :) ) toplam 1750 km olmuş.daha önce shell marka 10*40 yarı sentetik yağ almıştım.zaten servis de öyle koymuştu.azar azar yağ ekledim.ekledim daha iyi ölçüm alabilmek için 10 dk bekledim.toplam 250 ml yağ aldı..1750 km uzun yol 2 kişi dağ tepeli yollar toplam, 250 ml.bu deger sizce nasıl ?

bakıma 3600 km de girmiştim Ankaraya gidip geleceğim için..birdahaki bakımı 8000 e tamamlamak için, 7800-7900 de gitmek istiyorum..yani yağı tam 2000 km olunca değiştirmek yerine 2100-2200 km de değiştireceğim..Zaten eklemeyi de yaptım..Daha önceki yazılarda castrol power 1 10*40 yağ almamı ancak biraz pahalı olduğu yazmıştınız.Ethem abi ile telefonda görüştüğümde de söylemişti diye hatırlıyorum.Ben yağı tamamlamak için shell aldım, 24 tl. Ancak burdaki bp ye gittim castrol almaya, 10*40 power1 castrol yağ 21 tl..şaşırdım..daha pahalı beklerken daha ucuz çıktı :) 350-400 km sonra yağı değiştireceğim inşallah..Ama kafama şu takıldı..1750 km de 250 ml yağ eksiltmesi normal mi ? 1000 km de 145 ml yağ, 2000 km de 285 ml yağ eksiltme demektir bu..

Günaydın Ramazan kardeşim. Bravo, motorunun yağına bakan çok kişi yok senin gibi. Motorunun tükettiği yağı hiç sorun etme, çünki, sen tek başına bu yolu yapsaydın veya biraz daha dingin kullansaydın, motorun daha az yağ tüketecekti. Sıklıkla yolculu kullanılan motor, özellikle yazın sıcaklarda, ne kadar sakin de kullansan yağ yakar. Şimdi (benim motor hiç yakmıyor) diyenler çıkabilir. Neyse. 10 cbf ten 5 i yakıyor bi şekilde. 150 cc 11 beygir motor nihayetinde. Sen şu ana kadar yaptığın gibi eksileni tamamladığın müddetçe sorun yok. Şöyle bi deneme yapabilirsin. Kışın belki eşin binemeyecek mesela, sen tek kullanacaksın. Daha dingin kullan kışın soğuk havanın + etkisiyle, tek başına bi 1000 km gez yağ değişiminden sonra. Yağ tüketiminin düştüğünü göreceksin. Belkide hiç yakmayacak. ben 1000 km de 250 gram yaktığımı biliyorum. Kesinlikle bir sorun yok. Bu şekilde motorunu yağsız bırakmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Ama o 250 gram eksik yağ ile birde yolculu, birde sıkıştırmaya devam etseydin ve hep böyle kullansaydın motorun yakın geleceği ile ilgili endişelenmen gerektiğini söyleyebilirdim. Yağına bakmasaydın ve böyle kullansaydın yakında bu yağ yakma çok daha fazla artar ve motorunda çekişten düşerdi. Motorun çekişinde zaten bi sorun yoktur. Dolayısıyla bunu problem etmeyip eksilen yağı kaçırmadan tamamlayarak kullanmaya devam. Bu arada 100-200 km aynı yağ ile fazla gezmekle hiç bişey olmaz. Yağın hem eksik değil, hemde yaptığın ilave 250 gram yeni yağ gelmiş. Yani yağın dörtte biri yenilenmiş. Ben yağ tüketiminin fazlaca olduğu dönemlerde yağ değişimini 3000 km ye kadar çıkartıyorum. Mesela 3000 km de 500 gram yağ eksiltmiş, zaten yağın yarısı yenilenmiş oluyor. 4000 de yapabilirim aslında sorun olmaz. Ama o kadar da gerek duymuyorum.

Sadece şuna dikkat et. eğer ölçümün yanlış olur ve fazla yağ koyarsan motor fazla yağı yakma veya atma eğilimi göstereceğinden fazla yağ yaktığını sanırsın. Ne kadar yağ yaktığını en güzel şöyle bulursun. Mesela 2000 veya 2200 her neyse.. km sonra yağ değişimi yaptığında 2200 km sonra motordan çıkan yağı doğru bi yöntemle ölç. Boş bi yağ ambalajında gram çizgileri vardır. Çıkan yağı buraya alırsın. Öyle görürsün. 2200 km boyunca arada yaptığın ilave miktarını 1 lt ile topla, (motora 1 lt yağ koyduğumuzdan). Sonra motordan çıkan yağ miktarından çıkart. Bu kadar basit. Örneğin:

Motorda 1 lt yağ var. Yeni yağ değiştirdik, deneme yapıyoruz. 2000 km boyunca. Bakalım matorumuz ne kadar yağ yakıyor. Eksik gördüğümüz bir veya bir kaç farklı zamanda motora toplamda 300 gram yağ koyduk diyelim bu 2000 km boyunca.
1 lt (motora konulan ilk yağ) + 300 gram (2000 km boyunca eksildiği görüldüğünde yapılan toplam ilave) 1,300 gram.

Motordan yağ değiştirirken 2000. km de 950 gram yağ çıktığını farz edelim.

1300-950 = 350 gram motorumuz 2000 km içinde yağ eksiltmiş.

Aslında çok basit bi ilk okul matematiği ve düz mantık. Motorunuzla ilgili en çok yağ eksilme eğilimi gösterebileceği çoğumuzun yolculu kullandığı yaz aylarında bu denemenin 1 kere yapılmış olması, motorumuzun en ağır şartlarda ne kadar yağ eksilltiğini bizlere gösterecek ve ne sıklıkla kontrol veya ilave yapmamız gerektiğini konusunda bize mutlak bir fikir verecektir.

Bu arada Castrol power 1 10-40 ı 25 tl ye bulduysan hemen al. Hatta durumun varsa bi kaç tane fazla al ve stokla.

Garip
28 Ağustos 2012, 11:12
Günaydın Ramazan kardeşim. Bravo, motorunun yağına bakan çok kişi yok senin gibi. Motorunun tükettiği yağı hiç sorun etme, çünki, sen tek başına bu yolu yapsaydın veya biraz daha dingin kullansaydın, motorun daha az yağ tüketecekti. Sıklıkla yolculu kullanılan motor, özellikle yazın sıcaklarda, ne kadar sakin de kullansan yağ yakar. Şimdi (benim motor hiç yakmıyor) diyenler çıkabilir. Neyse. 10 cbf ten 5 i yakıyor bi şekilde. 150 cc 11 beygir motor nihayetinde. Sen şu ana kadar yaptığın gibi eksileni tamamladığın müddetçe sorun yok. Şöyle bi deneme yapabilirsin. Kışın belki eşin binemeyecek mesela, sen tek kullanacaksın. Daha dingin kullan kışın soğuk havanın + etkisiyle, tek başına bi 1000 km gez yağ değişiminden sonra. Yağ tüketiminin düştüğünü göreceksin. Belkide hiç yakmayacak. ben 1000 km de 250 gram yaktığımı biliyorum. Kesinlikle bir sorun yok. Bu şekilde motorunu yağsız bırakmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Ama o 250 gram eksik yağ ile birde yolculu, birde sıkıştırmaya devam etseydin ve hep böyle kullansaydın motorun yakın geleceği ile ilgili endişelenmen gerektiğini söyleyebilirdim. Yağına bakmasaydın ve böyle kullansaydın yakında bu yağ yakma çok daha fazla artar ve motorunda çekişten düşerdi. Motorun çekişinde zaten bi sorun yoktur. Dolayısıyla bunu problem etmeyip eksilen yağı kaçırmadan tamamlayarak kullanmaya devam. Bu arada 100-200 km aynı yağ ile fazla gezmekle hiç bişey olmaz. Yağın hem eksik değil, hemde yaptığın ilave 250 gram yeni yağ gelmiş. Yani yağın dörtte biri yenilenmiş. Ben yağ tüketiminin fazlaca olduğu dönemlerde yağ değişimini 3000 km ye kadar çıkartıyorum. Mesela 3000 km de 500 gram yağ eksiltmiş, zaten yağın yarısı yenilenmiş oluyor. 4000 de yapabilirim aslında sorun olmaz. Ama o kadar da gerek duymuyorum.

Sadece şuna dikkat et. eğer ölçümün yanlış olur ve fazla yağ koyarsan motor fazla yağı yakma veya atma eğilimi göstereceğinden fazla yağ yaktığını sanırsın. Ne kadar yağ yaktığını en güzel şöyle bulursun. Mesela 2000 veya 2200 her neyse.. km sonra yağ değişimi yaptığında 2200 km sonra motordan çıkan yağı doğru bi yöntemle ölç. Boş bi yağ ambalajında gram çizgileri vardır. Çıkan yağı buraya alırsın. Öyle görürsün. 2200 km boyunca arada yaptığın ilave miktarını 1 lt ile topla, (motora 1 lt yağ koyduğumuzdan). Sonra motordan çıkan yağ miktarından çıkart. Bu kadar basit. Örneğin:

Motorda 1 lt yağ var. Yeni yağ değiştirdik, deneme yapıyoruz. 2000 km boyunca. Bakalım matorumuz ne kadar yağ yakıyor. Eksik gördüğümüz bir veya bir kaç farklı zamanda motora toplamda 300 gram yağ koyduk diyelim bu 2000 km boyunca.
1 lt (motora konulan ilk yağ) + 300 gram (2000 km boyunca eksildiği görüldüğünde yapılan toplam ilave) 1,300 gram.

Motordan yağ değiştirirken 2000. km de 950 gram yağ çıktığını farz edelim.

1300-950 = 350 gram motorumuz 2000 km içinde yağ eksiltmiş.

Aslında çok basit bi ilk okul matematiği ve düz mantık. Motorunuzla ilgili en çok yağ eksilme eğilimi gösterebileceği çoğumuzun yolculu kullandığı yaz aylarında bu denemenin 1 kere yapılmış olması, motorumuzun en ağır şartlarda ne kadar yağ eksilltiğini bizlere gösterecek ve ne sıklıkla kontrol veya ilave yapmamız gerektiğini konusunda bize mutlak bir fikir verecektir.

Bu arada Castrol power 1 10-40 ı 25 tl ye bulduysan hemen al. Hatta durumun varsa bi kaç tane fazla al ve stokla.

Gayet iyi bi açıklama olmuş abi..bende senin gibi düşünüp yağı 2200 lerde değiştirmeyi düşünüyordum..zaten yağın birazı yenilendi, ve eksik olan yağ tamamlandı.Ne gerek var 2000 de değiştirmeye, hem 3600 de bakım yaptım, 2200 + 2200 km olunca, 8000 e tamamlarım bakıma girerim diyordum..Doğru karar vermişim..
Senin dediğin gibi ölçüm yapıcam ...
Motorumun fazla yakmamasına sevindim doğrusu..o zaman 250 ml yağ pek normal sayılmasada cbf için normal diyebiliriz yani..
Bu arada, castrol yağ power1 scooter için 19 tl , bizim motorlar için 21 tl ..Gayet uygun o zaman..Gezilere falan gittiğimizde isteyen arkadaşlar olursa alabilirim..

ethemm76
28 Ağustos 2012, 11:21
Gayet iyi bi açıklama olmuş abi..bende senin gibi düşünüp yağı 2200 lerde değiştirmeyi düşünüyordum..zaten yağın birazı yenilendi, ve eksik olan yağ tamamlandı.Ne gerek var 2000 de değiştirmeye, hem 3600 de bakım yaptım, 2200 + 2200 km olunca, 8000 e tamamlarım bakıma girerim diyordum..Doğru karar vermişim..
Senin dediğin gibi ölçüm yapıcam ...
Motorumun fazla yakmamasına sevindim doğrusu..o zaman 250 ml yağ pek normal sayılmasada cbf için normal diyebiliriz yani..
Bu arada, castrol yağ power1 scooter için 19 tl , bizim motorlar için 21 tl ..Gayet uygun o zaman..Gezilere falan gittiğimizde isteyen arkadaşlar olursa alabilirim..

1750 km de 250 gram yağ eksilmesi, senin kullanımına göre çok normal. 5000 km deki motora yağ eksiltiyor diye motor yaptırılmaz :) Yağ tüketimin daha da artar. km 60-70 bin olur ve motorun çekişi düşer, o zaman motor yaptırırsın. Yinede ben dingin kullanıldığı müddetçe, yağı ve diğer bakım unsurları ihmal edilmiyorsa 80-10 bin li km leri görebileceğine inanıyorum.

Durumum olsaydı inan o yağdan senden 3-4 tane bana kargola derdim ama ilerde bütçem oluşunca senden, hala Castrtol power 1 aynı fiyat olursa yağ kargolamanı isteyebilirim :) Senin hesaba para gönderirim. bana yağları alır kargoya verirsin :) İnşallah öyle ucuz ucuz satmaya devam ederler.

blueway2
28 Ağustos 2012, 11:49
1750 km de 250 gram yağ eksilmesi, senin kullanımına göre çok normal. 5000 km deki motora yağ eksiltiyor diye motor yaptırılmaz :) Yağ tüketimin daha da artar. km 60-70 bin olur ve motorun çekişi düşer, o zaman motor yaptırırsın. Yinede ben dingin kullanıldığı müddetçe, yağı ve diğer bakım unsurları ihmal edilmiyorsa 80-10 bin li km leri görebileceğine inanıyorum.

Durumum olsaydı inan o yağdan senden 3-4 tane bana kargola derdim ama ilerde bütçem oluşunca senden, hala Castrtol power 1 aynı fiyat olursa yağ kargolamanı isteyebilirim :) Senin hesaba para gönderirim. bana yağları alır kargoya verirsin :) İnşallah öyle ucuz ucuz satmaya devam ederler.
Abi madeniyag.net isimli sitede hem 21 tl hemde kargo bedava ikişer ikişer getirtiyorum ben.

egelim 43
28 Ağustos 2012, 11:56
Abi madeniyag.net isimli sitede hem 21 tl hemde kargo bedava ikişer ikişer getirtiyorum ben.
:mrgreen: ne kadar saçma 10-50 full sentetik kullanıyorum 4 lt lik ambalajının fiyatına bakayım dedim 119 TL üstelik kampanyalı ürünmüş :mrgreen: oysa hemen yanında 1LT lik ambalaj 24TL şimdi 4 tane 1LT lik ambalajlı yağ alsak 24x4 =96 TL edecek oysaki 4 LT liği 119 TL üstelik kampanyalı :)

player77
28 Ağustos 2012, 12:00
Arkadaşlar ,devir saatinin lambası patladı sanıyorum. Garantiden değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Nasıl değiştirileceğine dair bilginiz var mı? Tşk.

ethemm76
28 Ağustos 2012, 12:17
Arkadaşlar ,devir saatinin lambası patladı sanıyorum. Garantiden değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Nasıl değiştirileceğine dair bilginiz var mı? Tşk.

Patlayan panel aydınlatası veya far ampulu vb garantiye girmez. O iş çok basit gibi görünsede çok hatrı sayılır bi işçiliği var aslında. Biraz zaman alır. Çünki panelin altına ulaşman gerekiyor ve bunun içinde kafayı sökmek gerekiyor. Baştan anlatayım.

1- Sağ ve sol gri kapakları sök.
2- Gösterge panelinin sağ ve solundaki siyah kapakları sök. Unutmadan kafa, far koruma demiri varsa bunuda sökmen gerekecek.
3- Grenajları depo üstüne sabitmeyen 2 tane sağ ön ve sol önde siyah yıldız vida var. Siyah kapakların arka tarafına yakın olan üstleri yukarı bakan yıldız vidalar. Bunları sök.
4- Grenajları alttan sağlam bi şekilde motora sabitliyen sağ ve solda 2 tane 11 yıldız ing anahtarı ile sökebileceğin somun var. Motorun altına doğru eğilmedne göremezsin. Bunları sök. ama içinden düşen somun ve içi delik sarı metal parça var. Bunlar sökme esnasında düşebiliyor, kaybolmamasına dikkat et.

5-Şimdi grenajları depo üstündeki tek parça kafa grenajını depodan sağ sol yani dışa hafif çekerek fitilinin çıkmasını sağla. (grenajın ön tarfından değilde, en arka tarafından sağ ve soldan aynı anda tutarak depodan birer santim dışa doğru ayır. Bundan sonra motorun önüne geçerek kafa grenajını bütünüyle öne yavaş yavaş çek. Çekerken çok sert davranma, kablo ve bağlantılara zarar vermen söz konusu olabilir. Panelin altını göreceksin. Oradan patlayan ampülü sök ve yenisi ile değiştir.

Daha önce yapmadıysan söküp takman hayli zor olacaktır. Fotoğrafsız anlatım da yeterli gelmeyebilir. Ki zaten mümkünse yanına bu işi bilsede bilmesede bi yardımcı al. Daha önce yapmış olsaydın çok iyi olurdu. Daha önce yapmamış olan birinin, sök tak esnasında grenajların bağlantı noktalarına hasar vermesi söz konusu da olabilir. Eğer cesaret edemezsen yetkili servise yaptır. Mahalle arası servisler bile yapamayabilirler. Yakında olsaydın güle oynaya yapardık.

player77
28 Ağustos 2012, 12:29
Ethem ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.... Bu yazdıklarını gördükten sonra patlak kalsın diyesim geldi:))) Ya da bir ara uzun vaktim olduğu zaman yaparım. Çok salakça birşey yapmışlar diyemeden de edemedim.:(

ethemm76
28 Ağustos 2012, 12:40
Ethem ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.... Bu yazdıklarını gördükten sonra patlak kalsın diyesim geldi:))) Ya da bir ara uzun vaktim olduğu zaman yaparım. Çok salakça birşey yapmışlar diyemeden de edemedim.:(

Ne yazık ki gerçekten öyle, ufacık bi iş için kafayı öne alman gerekiyor ve bu işte hayli zaman alıyor.

jr.
28 Ağustos 2012, 14:53
Arkadaşlar benim ucuz brandada ufak bir yırtık vardı, bugün rüzgarda oradan almış yürümüş, boydan boya yırtılmış.

Arka çanta takılı halde kullandığınız ve memnun kaldığınız sağlam brandanız varsa önerilerinizi bekliyorum.

fatih545
28 Ağustos 2012, 15:31
Yağ alacaksanız ben madeniyağ dan alış veriş yaptım 1 ay kadar önce 4 litre 10 40 almıştım 62 TL ydi daha kullanmadım. Şimdi 75 TL olmuş kardayım :) Dendiği gibi kargo alınmıyor.. Birde benim motor 3600km de arka taraftan bir ses geliyor tıs tıs diye giderken. Sanki tekerlek giderken sürtüyormuş gibi. Bir bilginiz var mı ?

kerem182
28 Ağustos 2012, 15:47
dostlar selamlar,
yüksek ön cam arıyorum, sanırım touring cam diye geçiyor. kadıköy civarında varmı bildiğiniz bir yer? vefiyatı nedir? kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

rahmi34
28 Ağustos 2012, 16:58
Yağ alacaksanız ben madeniyağ dan alış veriş yaptım 1 ay kadar önce 4 litre 10 40 almıştım 62 TL ydi daha kullanmadım. Şimdi 75 TL olmuş kardayım :) Dendiği gibi kargo alınmıyor.. Birde benim motor 3600km de arka taraftan bir ses geliyor tıs tıs diye giderken. Sanki tekerlek giderken sürtüyormuş gibi. Bir bilginiz var mı ?
benim motorun seside 1000 km bakımından sonra bir acaip gelmeye başlamıştı, bakımdan 1000 km sonra yine farklı geliyor sanki sürekli farklı sesler açığa çıkıyor gibi. 2.500 de bakıma gidicem bakalım söyliyimde baksınlar herşeyine bir gariplik var gibi.

mayaz34
28 Ağustos 2012, 18:33
arkadaşım gösterge ampullerini değiştirmek için onca granajı sökmene gerek yok.benim cbf150de de patlamıştı.servis bana "şu an çok meşgulüz,bu meşakkatli bir iş sonra gel hallederiz" demişti.kafası çalışan bir arkadaşım sayesinde sadece ön camı ve altındaki lastiği çıkartarak kargaburnu ile DUYunu kablosundan çekerek çıkarttık.uzun ömürlü olması için de LEDli olanlarından taktık.(çifti 5tl.)ancak, göstergenin ortasındaki duya ulaşamadık.o da patlarsa yukarıda arkadaşların tarif ettikleri gibi yapmaktan başka çare kalmıyor doğal olarak.

saygılarımla hepinize keyifli sürüşler.

---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:29 ----------

unutmadan,üst sağlı sollu siyah plastikleri de sökmek gerekiyor.

peacetrain
28 Ağustos 2012, 18:38
Arkadaşlar benim ucuz brandada ufak bir yırtık vardı, bugün rüzgarda oradan almış yürümüş, boydan boya yırtılmış.

Arka çanta takılı halde kullandığınız ve memnun kaldığınız sağlam brandanız varsa önerilerinizi bekliyorum.

Bir tane de bana lazım!

farcob
28 Ağustos 2012, 18:40
Arkadaşlar ,devir saatinin lambası patladı sanıyorum. Garantiden değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Nasıl değiştirileceğine dair bilginiz var mı? Tşk.

ben gösterge ampüllerini ledlerle değiştirdim, zor iş ,bi daha töbe. açıklamalı fotolarınıda çektim
millet uğraşmaz diye topic bile açmadım.

jr.
28 Ağustos 2012, 18:43
peacetrain, ben bu akşam motomax'e uğrayıp alacağım. . En azından iyi bir şey bulursam öneririm.

ethemm76
28 Ağustos 2012, 19:35
arkadaşım gösterge ampullerini değiştirmek için onca granajı sökmene gerek yok.benim cbf150de de patlamıştı.servis bana "şu an çok meşgulüz,bu meşakkatli bir iş sonra gel hallederiz" demişti.kafası çalışan bir arkadaşım sayesinde sadece ön camı ve altındaki lastiği çıkartarak kargaburnu ile DUYunu kablosundan çekerek çıkarttık.uzun ömürlü olması için de LEDli olanlarından taktık.(çifti 5tl.)ancak, göstergenin ortasındaki duya ulaşamadık.o da patlarsa yukarıda arkadaşların tarif ettikleri gibi yapmaktan başka çare kalmıyor doğal olarak.

saygılarımla hepinize keyifli sürüşler.

Müdür bravo, güzel ve çok faydalı bi bilgi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------


benim motorun seside 1000 km bakımından sonra bir acaip gelmeye başlamıştı, bakımdan 1000 km sonra yine farklı geliyor sanki sürekli farklı sesler açığa çıkıyor gibi. 2.500 de bakıma gidicem bakalım söyliyimde baksınlar herşeyine bir gariplik var gibi.

Daha önce olmayan sübap sesi oluşmaya başlamış olabilir ve bu km ler de gayet normal veya yağına bakmıyorsan ve motorun 1000 km boyunca yağ eksilttiyse yağı 200-300 gram kadar yağı eksik olan bi cbf tam olana nazaran daha ince ve tiz bir sesle, tabiri caizse arı gibi çalışıyor. Sert ve yolculu kullanıyorsan eksiltmiş olabilir. Yağ eksilttiyse tok değilde sesi daha tiz ve ince çıkmaya başlıyor, çekişin biraz da olsa artar. Eğer yağına bakmadıysan ve yağ eksildikçe değişen ses bu şekilde bi değişimse yağına bakmanı tavsiye ederim. Tarif ettiğim bu ses yağ eksilmenin habercisi olabilir ve böyle kullanman hoş olmayabilir. Yağ seviyeni kontrol et, eksildiyse tamamla, gerisi sorun değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------


Arkadaşlar benim ucuz brandada ufak bir yırtık vardı, bugün rüzgarda oradan almış yürümüş, boydan boya yırtılmış.

Arka çanta takılı halde kullandığınız ve memnun kaldığınız sağlam brandanız varsa önerilerinizi bekliyorum.

Kappa 33 ve 46 ile cbf i kullandım. Bi türlü çanta ile tamamiyle motoru kapatabileceğim bi branda bulamadım piyasada bi türlü, ama şu anda kullandığım branda ile çantasız kapattığımda ön teker hiç görünüyor, arka teker 1 parmak görünüyor sadece. Yazın zaten tamamen kapatma ihtiyacı duymadığımda çanta sabit kullandım hep, ama kışın yağmur çamur kapatmam gerektiğinde çantayı çıkartıyorum. Birde alttan kelepçeleri var. Onlarıda bağlıyorum. Çok güzle oluyor. Piyasadaki bi kaç kaliteli markanın en büyük bedenlerini denedim, buna rağmen çanta ile ful kapatmıyor.

Şu anda kullandığım branda. Hatta dur bakıyim. Foto makinesinin şarjı varsa bi foto çekip te atayım.

http://g1208.hizliresim.com/10/w/ccmdr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://g1208.hizliresim.com/10/w/ccmft.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://g1208.hizliresim.com/10/w/ccmh2.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Damdan tepesine su damlıyor, biraz yer değiştirmem gerekecek galiba :) Ürün bu:

http://www.deruchi.net/Aksesuar/accessories.asp?page=satis_nokta

70-75 tl gibi bi fiyatı vardı. En büyük boyunu almıştım, bende çanta ile kapatsın istedim ama olmadı. Feyizoğlundan aldım ama sanırım şu anda ellerinde yok. Brandadan çok menunum. Çanta işinide halledebilirsen tavsiye ederim. Held de gayet kaliteli fakat Tr de m bedenden büyüğünü bulamamıştım o zaman. M beden Held, bırak çantalıyı, çantasız bile böyle kapatamıyor. Held de alttaki bağlantı kemerleri yok, bunda 3 tane bağlantı kemeri var. Kedi bile girmek istese giremez. Rüzgarda falan da savrulmasına imkan yok. kemerlerini takmasan bile oluyor, aslında lastikimsi özelliği çok güzel. Ama uzun süre kullanmayacaksam veya çok yağmur çamur ise hava kemerlerini bağlıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------


dostlar selamlar,
yüksek ön cam arıyorum, sanırım touring cam diye geçiyor. kadıköy civarında varmı bildiğiniz bir yer? vefiyatı nedir? kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Şu ürün çok ucuz, neden bu kadar ucuz bilmiyorum, bi enayiliği yoksa fiyat olarak gayet güzel, tabi Kadiköyde değil Hatay' da. 10 tl de kargosu tutar. Rialliden bu camı alan varsa yorum yapacaktır.

dfsf
28 Ağustos 2012, 20:07
Merhabalar arkadaşlar.bir kaç tane cbf eledim.yardımcı olun lütfen kafam çok karışık.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-yeni-cbf150-ekstrali-noktasiz-ve-sorunsuz-97507786/detay/?favorite=1 3,700tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-cbf-150-kurye-motoru-degildir-96452829/detay/ 3700tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sahibinden-honda-cbf-150-46l-canta-ful-koruma-demiri-depo-kilifi-96984680/detay/ daha fiyat konusmadık.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-temiz-az-kullanilmis-2012-honda-cbf-3500-km-95559243/detay/ daha fiyat konusmadık.



bunlar arasında seçim yapamıyorum.aslında en mantıklısı gri renkli olan gözüküyor ama içimden de siyah geçiyor çanta da lazım gri de çanta yok:SS..
paramı hazırladım yarın birini alacagım yardım ederseniz sevinirim.teşekkürler

cd0345
28 Ağustos 2012, 20:11
dostlar selamlar,
yüksek ön cam arıyorum, sanırım touring cam diye geçiyor. kadıköy civarında varmı bildiğiniz bir yer? vefiyatı nedir? kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

anes motor satıyor kadıköyde sradın arka tarafında mototalın olduğu cadede

http://www.anesmotor.com/?urun-1337-Honda-CBF150-Tur-Cami.html link bu indirim yapıyolar diye biliyorum pazarlıkla ne kadara alırsın edersin hiç bilmiyorum =)

sercan2667
28 Ağustos 2012, 20:37
Arkadaşlar ,devir saatinin lambası patladı sanıyorum. Garantiden değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Nasıl değiştirileceğine dair bilginiz var mı? Tşk.
Benim başımada geldi.Garantiden Ampülü 2 kere değiştirdiler.

harun27
28 Ağustos 2012, 21:45
Arkadaslar motorumu acil para htiyacımdan dolayı satıyorum ilgilenen olursa bana ulaşırsa sevinirim motorumla ilgili yazdıklarımı geçmişime bakarak görebilirsiniz...
Bu da motorumun linki gıcır gıcır bir cbf 150 dir sizi uzun sure üzmez bakımı yeni yapıldı full garaj ve kapalı otoparkda kaldı detaylar linkte:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2012-sifir-sayilabilir-nitelikte-cbf-150-96964509/detay/

rahmi34
28 Ağustos 2012, 22:01
Arkadaslar motorumu acil para htiyacımdan dolayı satıyorum ilgilenen olursa bana ulaşırsa sevinirim motorumla ilgili yazdıklarımı geçmişime bakarak görebilirsiniz...
Bu da motorumun linki gıcır gıcır bir cbf 150 dir sizi uzun sure üzmez bakımı yeni yapıldı full garaj ve kapalı otoparkda kaldı detaylar linkte:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2012-sifir-sayilabilir-nitelikte-cbf-150-96964509/detay/
açıklama kısmında bakım km lerini 1 er sıfır fazla yazmışsın bilgin olsun. hayırlı satışlar :)

harun27
29 Ağustos 2012, 00:03
açıklama kısmında bakım km lerini 1 er sıfır fazla yazmışsın bilgin olsun. hayırlı satışlar :)
Haklısınız acele işe şeytan karışmış teşekkürler :)

Garip
29 Ağustos 2012, 00:18
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106814-cbf150-ile-cerkezkoy-ankara-nallihan-and-cerkezkoy-erikli-danisment-1750-km.html

kendi çapımda paylaşmaya çalıştım..

bak unuttum :( dönüşte ethem abilere de uğradık..tanıştık..İnşallah devamı gelecek..

Gezi fotoğraflarımız..

jr.
29 Ağustos 2012, 09:10
ethem teşekkürler. acelem olduğundan dün akşam hallettim.

Bizim motorlarda arka ve yan çantalar takılı olduğu durumda motora uyacak branda bulmak oldukça zor. yırtılan brandam xl veya xxl brandaydı. satıcılar cbf görünce medium boy veriyorlar, laf anlatana kadar canım çıkıyor.

yine aynı şekilde dün motomax'e gittiğimde motoruma uygun branda bulamadım.

peacetrain,

son çare ulusan'a gittim ve orada aradığım brandayı buldum. zaten ellerinde tek model var. kumaş kalınlığı fena değil, alttan klipsli kuşağı da var. xl, motoruma tam oldu. 65 tl fiyatı var, tavsiye ederim.

sanırım çantalı çuntalı:mrgreen: enduro motorlar için branda piyasada pek bulunmuyor.

ethem,

senin branda da kaliteli duruyor ama bence motoru su damlayan yere bırakma.

peacetrain
29 Ağustos 2012, 10:12
@jr. - Hayırlı olsun branda, ben de bir ara uğrayıp alayım, motoru aldığımdan beri açık otoparkta duruyor, bir fırsat bulup yıkatamadım bile.

ethemm76
29 Ağustos 2012, 11:51
ethem teşekkürler. acelem olduğundan dün akşam hallettim.

Bizim motorlarda arka ve yan çantalar takılı olduğu durumda motora uyacak branda bulmak oldukça zor. yırtılan brandam xl veya xxl brandaydı. satıcılar cbf görünce medium boy veriyorlar, laf anlatana kadar canım çıkıyor.

yine aynı şekilde dün motomax'e gittiğimde motoruma uygun branda bulamadım.

peacetrain,

son çare ulusan'a gittim ve orada aradığım brandayı buldum. zaten ellerinde tek model var. kumaş kalınlığı fena değil, alttan klipsli kuşağı da var. xl, motoruma tam oldu. 65 tl fiyatı var, tavsiye ederim.

sanırım çantalı çuntalı:mrgreen: enduro motorlar için branda piyasada pek bulunmuyor.

ethem,

senin branda da kaliteli duruyor ama bence motoru su damlayan yere bırakma.

Brandan hayırlı olsun. Ya sorma, geçen kışın böyle değildi bu çatı, oluk mu hasar gördü ne, yağmur yağıp kesildikten sonra damla damla neredeyse 1 gün boyunca su geliyor. Park alanımda sınırlı. Yani sağa sola alanım dar. Hemen 50 cm kadar sol arka çaprazıma arabalar yanaşıyor. Benim giriş çıkışımı kapatmazlar hiç bir zaman ama daha da fazla sola kayamam. Araçlarada ben mani olmak istemiyorum. Sağda zati duvar var. Ne yapıcam düşünmekteyim :)

peacetrain
29 Ağustos 2012, 12:03
Kedi bile girmek istese giremez.

Foto çok güzel olmuş :) Kedi brandayı görünce vazgeçmiş dönüp geri gidiyor :) Deruchi bunu reklam fotosu olarak kullanabilir. Yanlış hatırlamıyorsam forumda branda içine giren kedilerle ilgili bir başlık açılmıştı.

ethemm76
30 Ağustos 2012, 06:15
Lastik muhabbeti ile ilgili bi forum başlığına baya bi şeyler yazdım. Tam göndericem, bu bilginin yeri burası değil, ben en iyisi cbf 150 başlığı altına yazayım dedim. Aldım oradan buraya kopyaladım, herhalde iyide yaptım. Biri sormuşta race motorda ön veya arka lastik hamur yumuşaklığı farklı olursa ne olur diye. Bence race kullanıyorum ya, yazayım dedim :) Ammada yazmışım :)

Yumuşak lastik, virajda ıslak zeminde ve frenajda yani her nevi yol tutuşta, sürüş güvenliği ve yolculuk konforunu bire bir arttıran bi etkendir. Fakat; yumuşak lastikte ivmelenme ve max hız düşer, ayrıca yumuşak lastikte, sert lastiğe nazaran ezilme ve sürtünme daha fazla olduğundan motoru bi nebze daha fazla yorar ve fazla yakıt tüketimine sebep olur. Yine yumuşak hamurlu lastik, hamur yapısının yumuşak olması nedeniyle ve sürtünmenin fazla olmasından dolayı çabuk biter. Fakat yolun pürüzlerini çok iyi emdiğinden çok harika bi sürüş konforu hissi verir. Sert hamurlu bi lastikte yolun bütün girinti ve çıkıntıları içinize işlerken, yumuşak hamurlu bi lastikle daha bi konforlu yolculuk yaparsınız. Sert hamurlu lastikte üstüne bindiğinizde ezilme ve sürtünme daha az olduğundan tabiri caizse havada gidiyormuşunuz hissi verir ama motor çok akıcı ve rahat gider. İvmelenme ve max hız yükselir. Yakıt ekonomisine ve motoru yormadığından motor ömrüne faydası olur. Yumuşak hamurlu bi lastik örneğin: 10-15 bin km de biterse, sertlik arttıkça lastik kullanım ömrü 25-30 binleri bile görebilir. Yorumlar bi cbf 150 kullanıcısı olarak bana ait olsada genel olarak doğrulardır. Ama ön arka lastik markası aynı olmasa bile en azından yumuşaklık oranları, sürüş ve can güvenliğiniz için yol tutuş kabiliyetleri aynı veya yakın olmalı. Cbf 150 de bile önde michalen arkada unilli denedim. İnan çok sakat oldu. Ön yılan gibi, kıvrak, rahat, ben yatarım korkma diyor, ee arka, yatarsan kayarım diyor. ki zaten bi kere virajı alamıyordum az kaldı. Unutmuşum arka biten michalen lastiğim yerine idare etsin diye unilli taktığımı. Az kaldı virajda yatıyordum. Böyle keyifsiz aptal aptal kullanmıştım 1000-2000 km kadar. Sonra arkayıda michalen yapınca canavar olmuştu.

Bu bağlamda şu anda cbf 150 de kullanmakta olduğum michalen takım lastiklerle ilgili şunları yazabilirim.

Lastik on numara, yol tutuş, viraj ve ıslak zemin performası, frenaj üstüne piyasada daha iyisi yok. Fakat.

1-Pahalı.

2-Çabuk bitiyor. Özellikle yolculu fazlaca yolculu kullanan biri için devamlı ağırlık yoğunluğu arka lastikte olduğundan 11-12 bin seviyelerinde arka lastik kabak oluyor. Şu an arka michalen im 10 binde ama 1 mm dişi kaldı. Yani en fazla 2000 km kadar daha giderim en fazla. Ama önce sorun yok. Ön mich. 23 binde. ama dişleri hala arka lastikten bile iyi. Yani genelde yolculu kullanıyorsanız bi ön lastik iki arka michalen eskitiyor.

3-Arka lastik eridikçe motor aynı devirde, lastiğin çapı düştüğünden dolayı daha yüksek devirler çevirmeye başlıyor. Moralinizi bozuyor ve fazla yakıt tüketmeye başlıyorsunuz. Arka lastiğim yeni iken 80 ile 5. viteste 6100-6200 devirde seyreden motor şu anda 80 i 6500-6600 seviyelerinde yapabiliyor. Daha arka lastik 6-7 binli km lerde iken bu devir artmasını hissetmeye başlıyorsunuz. Örneğin hiç aşınmamış bir duro lastik ike 80 ile 42 t arka dişle giden cbf 6000-6100 devir kullanırken ben şu an michalenlerle 6500-6600 devir kullanıyorum. Sanki 42 t dişlimi söküp te 43 t takmışım gibi oluyor. Yani bu bağlamda arka michalen 5000-6000 km sonra motorun tadını kaçırıyor. Mesela şimdi 90 ı falan pek geçmiyorum uzun yolda. Çünki lastikte çok az diş kaldığından, düşen çaptan dolayı yüksek hızlarda motor daha da yüksek devirler çevirmeye başladı. Açıkçası can sıkıyor.

4-Çekişi düşürüyor, motorun max hızı ve çekişi, kesinlikle bi duro veya ırc gibi iyi değil, bununda sebebi lastiğin yumuşak hamurlu yapısı sayesinde bide yolcu da varsa arkanızda, iyice ezilerek sürtünmenin hat safhaya çıkması. Yani şu mantıkla düşünün, duroların lastik havalarını 8 er 10 ar bar düşürün. Öyle sürmeye çalışın. Aynı şey oluyor. Buda uzun vadede motor yorgunluğuna ve yakıt tüketiminin artmasına sebep oluyor. Cbf 150 de yağ yakmayı çok ufak oranda da olsa tetikleyen bi etken dahi olabilir michalen lastikler.

Dolayısıyla sonraki lastiklerimi takım olarak michalen düşünmüyorum. Muhtemelen takım olarak pirelli mt 65 alacağım. Duro traction seçeneği de var ama bu lastiğin desenleri çok kaba geliyor, o seviyede lastik desenlerine ihtiyacımız yok, ki zaten o desenlerin bile motorun sürüşünü ağırlaştıracağını düşünüyorum. Mt 65 takım olarak kullanmadım ama 2010 yılında, ön ırc, arka mt 65 kullanmıştım ve bi şikayetim yoktu. Gayet iyi idi. Michalenden bi gömlek daha sert. Irc ve durodan elbette iyi. Beni memnun edeceğini biliyorum. Zaten michalen in yumuşak hamur yapısından ötürü gözlemlediğim bu olumsuzluklardan sonra tekrar michalen alırsam pek te hoş olmayacak.

Garip
30 Ağustos 2012, 10:17
Bence bu yazını bir konuya taşımalısın..ki herkez görsün..bilinçlensin..

gelecekte gözlemleyeceğim sorunlarımı yazmışın walla abi.Gayet de iyi olmuş yazın çünkü çoğunlukla michelin kullanılıyor.sende 2 kişi geziyorsun bende genelde 2 kişiyim.3000 km oldu neredeyse michelin takalı, şu anda bir sorun görünmüyor..ama ilk gözlemlerimi 6000 km civarı görürüm diye düşünüyorum

ethemm76
30 Ağustos 2012, 13:03
1500 km de sadece 100 gram yağ eksilmiş, bide en son yağı da 10-40 tı, bu sıcaklarda nasıl böyle 10-40 ta az yağ yaktı, anlamadım. Bide koyduğum yağ P. Ofisinin 16 tl lik yağı, pahalı yağlara fazladan haybeye para vermesem mi napsam. Bundan sonra PO takılmaya devam edicem, her yerde var ve ucuz, yarı sentetik bi yağ, cbf 150 ye yetiyor gerçekten. Kullanımda viteslerde motor sesinde de hiç bi anormallik yok. Motorda castrol Power 1 varmış gibi. Sadece yağ eksilme aşırı düştü. Bu yağın bi maharetimidir bilemiyorum. Başka değişen bişey de yok ki, hava aynı su aynı, kullanım tarzım aynı, ben aynı :) Neyse, sevindirici bi sonuç elbette benim için :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------


Bence bu yazını bir konuya taşımalısın..ki herkez görsün..bilinçlensin..

gelecekte gözlemleyeceğim sorunlarımı yazmışın walla abi.Gayet de iyi olmuş yazın çünkü çoğunlukla michelin kullanılıyor.sende 2 kişi geziyorsun bende genelde 2 kişiyim.3000 km oldu neredeyse michelin takalı, şu anda bir sorun görünmüyor..ama ilk gözlemlerimi 6000 km civarı görürüm diye düşünüyorum

Bu ve benzeri gözlem ve teşhislere forumda fazla rastlamadığımdan dolayı anlamıyan etmiyen, veya farketmiyen birilerinin (ya buda ne diyo) şeklinde dalga geçercesine yorumlama ihtimaline karşı böyle bişey yapmak pek içimden gelmiyor. Cbf 150 için bile yok böyle bişeyler, yanlış düşünüyorsun diyen çıkabilir. O zaman yine burada tartışırız, ama bu kimilerine uçlarda gelen, garip gözlem ler ve sonuçlarını forum ortamına yaymak istemiyorum. Çünki michalenle ilgili benzer bi şikayet ben hiç bi cbf 150 kullanıcısından dahi duymadım. Ki bu konuyu foruma başlık açarsam, ya adama bak cbf 150 de michalen i kötülemiş, şeklinde yorumlar gelecek ve can sıkıcı olabilecektir. Bu yüzden burada kalmasını tercih ederim. Arkada unilli varken michalen alıp taktığımda viraj frenaj 10 numara olduğu halde, evimin bayırını arkamda yolcu varken 2. viteste unillide çok rahat çıkan motor artık aşağıdan biraz kaptırınca rahat çıkabliyor. Yumuşak hamurlu michalen in marifeti bu. Bende dedim ki bundan sonraki lastiğim bi numara sert olsun, tabi duro gibi taş gibi kötü, ırc dende iyi olsun dedim. Pirelli mt 65 takım almaya karar verdim.

Ya bu vb kimsenin bi gözlemi yok. Yada kimse bu gibi gözlemlerini paylaşma gereği duymuyor. Anlayamıyorum. Bu yüzden burada kalsın, burada tartışalım. Bana yeter.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

Mesela benim motordan sonra arkadaşların ön arka duro lastik olan motorlarına bi biniyorum zaman zaman, tamam yol tutuş Allaha emanet vb ama, aboo, fişek fişek, sert hamur, sürtünme az, michalen gibi ezilmeyen lastik motorun altında daha rahat ve serbest dönüyor. İvmelenme çok iyi. 80-90 da gaz açınca motor kafa kaldırıyor. Fazla zorlanmadan 110-115 km/h falan. Michalen ile cbf bunu ne yazık ki yapamıyor.

K o r @ y
30 Ağustos 2012, 13:04
selam ethem abi...
yazılarında sonuna kadar haklısın.. güzel tesbit... zaten maddi olanakları yeten herkesin
ilk tercih ettiği marka michelen oluyor.. sen lastikleri ne zman değiştireceksin

rahmi34
30 Ağustos 2012, 13:05
Ethem abi, benim motor sıcakken ve soğukken düzlükte yağını kontrol ettim. yağ çubuğunun en altına çok yakın yani çubuğun çeyreğine kadar yağ vardı. 1000 km de yağı değişti ve şuan 2200 km de. düşüncen nedir acaba? yarın 2.500 bakımına götürcem motoru D&B motor a :S

ethemm76
30 Ağustos 2012, 13:32
selam ethem abi...
yazılarında sonuna kadar haklısın.. güzel tesbit... zaten maddi olanakları yeten herkesin
ilk tercih ettiği marka michelen oluyor.. sen lastikleri ne zman değiştireceksin

Koray' cım slm, özlettin kendini :) Ekim veya Kasım gibi düşünüyorum, kargo ile isteteceğim, Db ye giderim diyodum ama motorda bi sıkıntı yok, yani yolda benzin yakacağıma bujimi hava filtremi bilmemnemi lastiklerle birlikte kargo ile isteteyim diyorum. Arka teker hazır sökülmüşken kaplin lastiğini ve arka fren balatasınıda değiştireceğim. Bide bu parçaların ömrü 2-3 bin km sonra bitmeye yüz tuttuğunda tekrar teker sök tak uğraşmayayım diyorum. Zaten ucuz parçalar. Tahminimce km 25-26 bin falan olacak ekim kasım gibi kilometrem. Senin için de bu tarih uygunsa lastikleri birlikte istetiriz. Burda Nejat a veya fark etmez, orda senin güvendiğin herhangi bi servis varsa işçiliği neyse verir taktırırız. Ama bence senin lastikler daha gider, sen o lastikleri yaz başına kadar bence kullanabilirsin. Bence daha erken değiştirirsen fuzuli masraf olacak senin için gibi geliyor bana. Yani kullanım ömrü daha varken lastiklerin değişmiş olacak. Ama tabi yine sen bilirsin. Durumun varsa birlikte halledebiliriz. Ben dediğim gibi ekim kasım gibi düşünüyorum. O arka michalenimdeki 1 mm diş te erisin, ondan sonra :)

K o r @ y
30 Ağustos 2012, 13:40
Koray' cım slm, özlettin kendini :) Ekim veya Kasım gibi düşünüyorum, kargo ile isteteceğim, Db ye giderim diyodum ama motorda bi sıkıntı yok, yani yolda benzin yakacağıma bujimi hava filtremi bilmemnemi lastiklerle birlikte kargo ile isteteyim diyorum. Arka teker hazır sökülmüşken kaplin lastiğini ve arka fren balatasınıda değiştireceğim. Bide bu parçaların ömrü 2-3 bin km sonra bitmeye yüz tuttuğunda tekrar teker sök tak uğraşmayayım diyorum. Zaten ucuz parçalar. Tahminimce km 25-26 bin falan olacak ekim kasım gibi kilometrem. Senin için de bu tarih uygunsa lastikleri birlikte istetiriz. Burda Nejat a veya fark etmez, orda senin güvendiğin herhangi bi servis varsa işçiliği neyse verir taktırırız. Ama bence senin lastikler daha gider, sen o lastikleri yaz başına kadar bence kullanabilirsin. Bence daha erken değiştirirsen fuzuli masraf olacak senin için gibi geliyor bana. Yani kullanım ömrü daha varken lastiklerin değişmiş olacak. Ama tabi yine sen bilirsin. Durumun varsa birlikte halledebiliriz. Ben dediğim gibi ekim kasım gibi düşünüyorum. O arka michalenimdeki 1 mm diş te erisin, ondan sonra :)

benim lastiklerde sıkıntı yok ethem abi.. dediğin gibi bende baharın sonuna düşünüyorum... bu aralar yoğunum abi.. motor garajda yatıyor... geçen hafta bir defa işe gideyim dedim..
yani şu özel işler bitince özüme döneceğim..

ethemm76
30 Ağustos 2012, 14:07
Ethem abi, benim motor sıcakken ve soğukken düzlükte yağını kontrol ettim. yağ çubuğunun en altına çok yakın yani çubuğun çeyreğine kadar yağ vardı. 1000 km de yağı değişti ve şuan 2200 km de. düşüncen nedir acaba? yarın 2.500 bakımına götürcem motoru D&B motor a :S

Madem yarın servise gideceksin, hiç yağ ilavesi yapma, ama bu son gün motorunu pek sert ve devirli kullanma, cbf eksik yağ ile yüksek devri sevmez. Ki zaten avatarında Ümraniye' de olduğun yazılı, sanırım servise fazla uzak değilsin.

Neyse, yarın db ye gittiğinde senin motorla ilgilenen ustana rica et. Dün yağını kontrol ettim. Çubuğun altına yakındı. Yağ eksiltmiş olduğundan şüpheleniyorum. Çıkan yağı bi ölçebilirmiyiz de. Çıkan yağı ölçerler ve 1000 bakımındaki yağ değişimden sonra bu km ne kadar ne kadar yağ yaktığını söylerler. Ve bundan sonra eksik çıkan yağ miktarına göre belirlemiş olduğun sıklıkla (500-1000 km) yağını kontrol edersin. Elinde daima ilavelik yağ bulundurur ve gerekli ilaveni yapar paşalar gibi kullanırsın. Bundan sonra 800-1000 km de bir yağına bakar, gerekli ilaveni yaparsın, motorunu sıklıkla kullandığın ve bolca uzun yol yaptığın sıcak yaz günlerinde bu sıklığı biraz daha arttır. Eğer zemin düz ve ölçümün doğru ise, 200 gram seviyelerinde yağ yakmış gibi görünüyor. Servise gitmen iptal olursa 2500 ü bekliyeyim ben dersem. 200 gram seviyelerinde yağ ilave et. İlaveni yaparken ölçümün doğru olduğuna emin olmak için şöyle yağ.

Ölçümün doğru ise 200 gram kadar eksilmiş dedik ya, ilk önce 100 gram yağ at, motoru hiç çalıştırmadan 1 dk sonra falan yağını yine ölç. Bu sefer daha önceki ölçümün doğru ise ortalara yükseldiğini göreceksin. Ortalarda gördükten sonra 100 gram daha attığında max. seviyesine yaklaşmalı veya tam max. seviyesine gelmeli.

Ölçümün hatalı ise, yağ çubuğundaki seviyeye göre 200 gram yakmış diyerek bi kalemde ilave edersen motorun aslında daha az yağ eksiltmişken fazla yağ koyman ile motora ilave etmen gerekenden fazla yağ koyabilirsin yanlışlıkla, buda doğru değil, fazla yağ motoru yoruyor ve çekişi düşürüyor. Ha çubukta max. seviyesini 1 mm geçsin o kadar dan bişey olmaz yani 50 gram fazla koy. Sorun olmaz. Ama bu fazla 100 gram fazlayı bulmasın.

Bu arada yağ ölçtüğün zemin için düzlük dediğin zemin gerçekten düz olmalı, senin gözle zor ayırt edebileceğin kadar küçük bi eğim bile yağ olduğu halde eksik, yağ olmadığı halde yağ varmış gibi ölçmene sebep olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

Bu arada, geçmiş sayfalarda bi arkadaş 10 bin li km lerdeki garanti kapsamındaki motorunun 1000 km de 400 gram yağ yaktığını, bu yüzden garantiden motor sıfırlandığını, şimdi rodajda olduğunu yazmıştı. Yağ tüketimin hep kontrolünde olsun. Motorun daha yeni. İnşallah senin başına gelmez ama daha ilerki km lerde yağ tüketimin bu seviyelere yükselirse garantiden sıfır motor talep et.

Anlattığın seviye ve ölçümün doğru ise 250 gram seviyesinde de yağ eksiltmiş olabilir.

rahmi34
30 Ağustos 2012, 14:17
Madem yarın servise gideceksin, hiç yağ ilavesi yapma, ama bu son gün motorunu pek sert ve devirli kullanma, cbf eksik yağ ile yüksek devri sevmez. Ki zaten avatarında Ümraniye' de olduğun yazılı, sanırım servise fazla uzak değilsin.

Neyse, yarın db ye gittiğinde senin motorla ilgilenen ustana rica et. Dün yağını kontrol ettim. Çubuğun altına yakındı. Yağ eksiltmiş olduğundan şüpheleniyorum. Çıkan yağı bi ölçebilirmiyiz de. Çıkan yağı ölçerler ve 1000 bakımındaki yağ değişimden sonra bu km ne kadar ne kadar yağ yaktığını söylerler. Ve bundan sonra eksik çıkan yağ miktarına göre belirlemiş olduğun sıklıkla (500-1000 km) yağını kontrol edersin. Elinde daima ilavelik yağ bulundurur ve gerekli ilaveni yapar paşalar gibi kullanırsın. Bundan sonra 800-1000 km de bir yağına bakar, gerekli ilaveni yaparsın, motorunu sıklıkla kullandığın ve bolca uzun yol yaptığın sıcak yaz günlerinde bu sıklığı biraz daha arttır. Eğer zemin düz ve ölçümün doğru ise, 200 gram seviyelerinde yağ yakmış gibi görünüyor. Servise gitmen iptal olursa 2500 ü bekliyeyim ben dersem. 200 gram seviyelerinde yağ ilave et. İlaveni yaparken ölçümün doğru olduğuna emin olmak için şöyle yağ.

Ölçümün doğru ise 200 gram kadar eksilmiş dedik ya, ilk önce 100 gram yağ at, motoru hiç çalıştırmadan 1 dk sonra falan yağını yine ölç. Bu sefer daha önceki ölçümün doğru ise ortalara yükseldiğini göreceksin. Ortalarda gördükten sonra 100 gram daha attığında max. seviyesine yaklaşmalı veya tam max. seviyesine gelmeli.

Ölçümün hatalı ise, yağ çubuğundaki seviyeye göre 200 gram yakmış diyerek bi kalemde ilave edersen motorun aslında daha az yağ eksiltmişken fazla yağ koyman ile motora ilave etmen gerekenden fazla yağ koyabilirsin yanlışlıkla, buda doğru değil, fazla yağ motoru yoruyor ve çekişi düşürüyor. Ha çubukta max. seviyesini 1 mm geçsin o kadar dan bişey olmaz yani 50 gram fazla koy. Sorun olmaz. Ama bu fazla 100 gram fazlayı bulmasın.

Bu arada yağ ölçtüğün zemin için düzlük dediğin zemin gerçekten düz olmalı, senin gözle zor ayırt edebileceğin kadar küçük bi eğim bile yağ olduğu halde eksik, yağ olmadığı halde yağ varmış gibi ölçmene sebep olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

Bu arada, geçmiş sayfalarda bi arkadaş 10 bin li km lerdeki garanti kapsamındaki motorunun 1000 km de 400 gram yağ yaktığını, bu yüzden garantiden motor sıfırlandığını, şimdi rodajda olduğunu yazmıştı. Yağ tüketimin hep kontrolünde olsun. Motorun daha yeni. İnşallah senin başına gelmez ama daha ilerki km lerde yağ tüketimin bu seviyelere yükselirse garantiden sıfır motor talep et.

Anlattığın seviye ve ölçümün doğru ise 250 gram seviyesinde de yağ eksiltmiş olabilir.
anladım abi teşekkür ederim yorumun için. yarın kesinlikle götürmem gerek motoru bakıma, izin günüm ve günlük işe gidip geliyorum. bakımı yaparken ustanın yanında olucam ve incelicem bende. umarım sıfırlanma gibi birşey gerekmiyordur ve umarım ben yanlış ölçüyorumdur. sıfır motorun bu derecede yağ eksiltmesi mümkün olmamalı bence. yarın ola hayrola o zaman :). birde 15-50 varsa ondan kullanmayı düşünüyorum bakalım.

ethemm76
30 Ağustos 2012, 14:22
anladım abi teşekkür ederim yorumun için. yarın kesinlikle götürmem gerek motoru bakıma, izin günüm ve günlük işe gidip geliyorum. bakımı yaparken ustanın yanında olucam ve incelicem bende. umarım sıfırlanma gibi birşey gerekmiyordur ve umarım ben yanlış ölçüyorumdur. sıfır motorun bu derecede yağ eksiltmesi mümkün olmamalı bence. yarın ola hayrola o zaman :). birde 15-50 varsa ondan kullanmayı düşünüyorum bakalım.

Ölçümün doğru olabilir. 1200 km de 200 gram yağ tüketimi çok ta fazla sayılmaz. Motor sıfırlaman gerekmeyecektir merak etme, sadece bundan yağ değişimini beklemeden yağ seviyeni ölçersin, eksik görürsen tamamlarsın, sorun ortadan kalkar. Böyle kullanırsan cbf in çok ekmeğini yersin. Bilgin olsun.

rahmi34
30 Ağustos 2012, 14:25
Ölçümün doğru olabilir. 1200 km de 200 gram yağ tüketimi çok ta fazla sayılmaz. Motor sıfırlaman gerekmeyecektir merak etme, sadece bundan yağ değişimini beklemeden yağ seviyeni ölçersin, eksik görürsen tamamlarsın, sorun ortadan kalkar. Böyle kullanırsan cbf in çok ekmeğini yersin. Bilgin olsun.
tamam abi, kısmetse yarın sabah 8.30 da D&B hondanın kapısındayım :). baksınlar bakalım nesi varmış. bakımdan sonra tekrar sonucu yazarım buraya :)
bu arada yakıt tüketimini hesapladım. full depo benzinle 392 km yaptıktan sonra motor teklemeye başladı ve yedeğe geçtim.
100km = 2.65 lt = 12.1 TL.
Benzin = 4,57 TL

ugur1984
30 Ağustos 2012, 14:35
Arkadaslar motorsıkletımı satmaya karar verdım.
ilgilenen arkadaslar.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-cbf-2011-97744401/detay

mali_181
30 Ağustos 2012, 17:18
Arkadaşlar on fren balatalarimi değiştireceğim ama Honda servisleri 85-90 tl fiyat çekiyor interbetteki .25tl lik balatalardan alsam hata yapmış olurmuyum

ethemm76
30 Ağustos 2012, 18:55
Arkadaşlar on fren balatalarimi değiştireceğim ama Honda servisleri 85-90 tl fiyat çekiyor interbetteki .25tl lik balatalardan alsam hata yapmış olurmuyum

Ben 1 kaç ay kadar önce Db motordan 55 tl ye kargo ile istetmiştim. Orj. balata gelmişti. Ama ucuz balataların ne gibi olumsuzlukları oluyor bilemiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------


Arkadaslar motorsıkletımı satmaya karar verdım.
ilgilenen arkadaslar.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-cbf-2011-97744401/detay

8000 km bakımında buji değişimi de var. Buji değişmedi mi ? Bence bujinide değiştir ve ilanını güncelle. Veya yazmayı unutmuş olabilirsin. İlanına ekle.

cd0345
30 Ağustos 2012, 19:27
tamam abi, kısmetse yarın sabah 8.30 da D&B hondanın kapısındayım :). baksınlar bakalım nesi varmış. bakımdan sonra tekrar sonucu yazarım buraya :)
bu arada yakıt tüketimini hesapladım. full depo benzinle 392 km yaptıktan sonra motor teklemeye başladı ve yedeğe geçtim.
100km = 2.65 lt = 12.1 TL.
Benzin = 4,57 TL

yakıt tüketimin bana çok gibi geldi ben %80 artçılı kullanımda 400 ü buluyorum ve gittiğim yol genelde bayır ama 80 i geçersem 300 e doğru kullanıma bağlı olarak yavaşlıyor =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------

Ulusumuzun milli mücadele sürecindeki en büyük adımı; Büyük Taarruz Zaferinin 89. yıldönümünde, Mustafa Kemal Atatürk ve ordumuzun elde ettiği zaferi bir kez daha gururla kutluyoruz.
Bu büyük zaferin 89. yıl dönümünde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları ile vatanı uğruna canlarını feda eden aziz şehitlerimizi bir kez daha saygıyla anıyoruz...
Ezan dinmez, bayrak inmez, bu vatan bölünmez, büyük türk milletinin zaferleri bitmez... 30 Ağustos Zafer Bayramınız Kutlu Olsun....

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------

arkadaşlar fullde zafer bayramına özel saat 24 e kadar %12 indirim yararlanın derim =) ben motoru aldım alalı hep fullden alıyorum yakıtımı pendik sinem petrolden yada assya petrolden hiç kirli yakıt çıkmadı ve hizmet şahane yıkama ücretsiz masaj koltuğu internet çay çorba hepsi sınırsız ve ücretsiz sürekli % 7 ye yakın indirim ve bayramlarda filan extra indirim yapıyorlar ve yeni istasyon açılışlarında sadece o istasyonda %25 yapıyolar ben 2 kere yakaladım arabayıda motoruda fulledim =) kısacası öneriyorum

ayrıca 95 oktan ve 97 oktan her zaman aynı fiyata kullanan varsa ben kullanmayı düşünmüştüm servisim tek silindir motora önermiyoruz dedi

rahmi34
30 Ağustos 2012, 22:41
yakıt tüketimin bana çok gibi geldi ben %80 artçılı kullanımda 400 ü buluyorum ve gittiğim yol genelde bayır ama 80 i geçersem 300 e doğru kullanıma bağlı olarak yavaşlıyor =)
ben artçılı değilim ama, işe gidip gelirken otobanı kullanıyorum ve mecburen 90 ın üstüne çıkıyorum, otoban a çıkana kadarda dur kalk trafik, ışıklar vs. bunların yanında birde arada bir trafikte ki bazı mahlukatlardan kaçmaya çalışmamdan dolayı yüksek olabilir tüketimim :)

ethemm76
30 Ağustos 2012, 23:19
ben artçılı değilim ama, işe gidip gelirken otobanı kullanıyorum ve mecburen 90 ın üstüne çıkıyorum, otoban a çıkana kadarda dur kalk trafik, ışıklar vs. bunların yanında birde arada bir trafikte ki bazı mahlukatlardan kaçmaya çalışmamdan dolayı yüksek olabilir tüketimim :)

Bu şekilde kullanımın sürekli olduğundan dolayı yağ ölçümün doğru olabilir. Çıkan yağı bakımında ölçtürt. Buraya yazarsın güzel olur, bakalım çubukta gördüğün gibi yağ yakmışmı görmüş oluruz. Sende yağı ölçtüğün yerin zemininin düz olduğundan ve ölçümünün doğru olduğundan emin olursun.

Sepetçioğlu
30 Ağustos 2012, 23:32
İyi geceler arkadaşlar, sizlere bir sorum olacak bu cbf in çıplak yuvarlak farlı motoru veya buna benzer bir motor var mı? geçen yanımdan geçti, yeniye benziyorzu küçük yazıyla cbf 150 gibi gördüm, ne olabilir acaba bir fikriniz var mı?

rahmi34
30 Ağustos 2012, 23:37
İyi geceler arkadaşlar, sizlere bir sorum olacak bu cbf in çıplak yuvarlak farlı motoru veya buna benzer bir motor var mı? geçen yanımdan geçti, yeniye benziyorzu küçük yazıyla cbf 150 gibi gördüm, ne olabilir acaba bir fikriniz var mı?
Cbf 250 yuvarlak farlı ama başka varmı bilmiyorum

Bu şekilde kullanımın sürekli olduğundan dolayı yağ ölçümün doğru olabilir. Çıkan yağı bakımında ölçtürt. Buraya yazarsın güzel olur, bakalım çubukta gördüğün gibi yağ yakmışmı görmüş oluruz. Sende yağı ölçtüğün yerin zemininin düz olduğundan ve ölçümünün doğru olduğundan emin olursun.
abi sabah 8.30 da gidiyorum servise, yağını ölçtürceğimi söyledim telefonla arayıp ve ellerinde 15-50 varmı diye sordum varmış. hem yağ ölçülcek gerekli kontroller yapılcak ve yağ 15-50 konulacak. akşam eve geçtiğimde sonucu yazarım :)