Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
alonewolfx
29 Aralık 2011, 03:28
ben kıslık eldivnle bi 15km yol yapıyorum park ettikten sonra ellerim ısınmaya başlayınca inanlmaz bi acı böle bişey yok eller mosmor olmuş oluyor sevmiyorum kışı ya ah yaz güzel yaz :D
ben pudralı ameliyat eldiveni takıyorum üstüne kışlık eldiven takıyorum adilerinden... hiç üşümüyorum aksine elim yanıyor :) bilginize...ama uzun yolda sanırım zararlı olur ...
crux2006
29 Aralık 2011, 03:59
ben pudralı ameliyat eldiveni takıyorum üstüne kışlık eldiven takıyorum adilerinden... hiç üşümüyorum aksine elim yanıyor :) bilginize...ama uzun yolda sanırım zararlı olur ...
En kısa zamanda deniycem:cherry:
farcob
29 Aralık 2011, 11:43
[QUOTE=alonewolfx;2533648]2 haftalık cbf im geçen haftaki fırtınada devrildi.... sonuç: sol grenajda çatlak akü kapağında çizik :(...nazarlık oldu motora ....gri metal grenajdaki çizik izi gidermi ?? çok derin değil... bide motorum 300 km de servis bana 1000 de gel dedi. motoru göztepe maltepe arası kullandım hep işe giderken e 5 ten dönüüşte minibüs yolundan geliyorum... e 5 te giderken trafik yoksa hızlanıp bi süre o şekill gidip gazı kesiyorum...motoru fazla zorlamıyorum 5. viteste 115 i gördüm (ben 125 kg geliyorum :) ) minibüs yolundan geliyorum çok trafik oluyor sürekli vites değişitiriyorum.. ve motor çok ısınıyor eksozdan sürekli tın tın ses geliyor değişik bir koku oluyor anlayamadım yeni olduğundan mı?? dik yokuş aşağı inerken çamurluk tekere sürtüyor.. bunu nasıl önlerim tamam ben kiloluyum ama daha önce 100lük cup vardı böyle bi sorunum yoktu :( vites değişimleri ilk aldığıma göre biraz sertleşti gibi ...bazen vites atışlarında sorun yaşıyorum vites arada kalıyor geçmiyor..(2 kere oldu bu şekil) ...Depoda sadece güneşli iken çizikçikler görünüyor montumun fermuarı yaptı sanırım. bunları giderebilirmiyim?? motoru alırken mototal kadıköydeki satıcı bana sadece motor koruma demiri taktırmamı önermişti full koruma taktırma demişti kaza anında herşeyi kırıyor filan dedi.. ama en ufak rüzgarda motor devrilmiş demir olsa bişey olmicaktı...bu konuda siz ne düşünüyorsunuz taktırayımmı ve nerede taktırayım? mototal çok pahalı geldi bana __???çanta olarak şimdilik maxem marka ucuz çanta taksam sorun olurmu en fazla 5 kg yük olacak?? çanta demirsiz...bide bu eli koruyan aparat ve dizleri koruyan deri aparat en uygun nerde satılıyordur yağmur yedim o gün fena ıslandım :) bu michleen lastikler ne kadar durolar kayıyor...?? Allah rızası için İstanbul dan bir arkadaş bana bu konularda yardımcı olursa sevinirim... Allah a emanet ....[/QU
koruma demirlerini taktır.mototal kadıköy haltetmiş lastikleri michelinle değştir [geçen sene çifti 200 tl gibiydi)konşuk motordan fiyat alabilir servise
oraya götürebilisin işlerinde iyi ve hesaplıdır maltepede dizliğide konşuktan bulabilirsin
yağını hemen değiştir vites rahatlayacaktır.castrol power 1 15w-40 yarı sentetik yağ kullan bu yağı bulamazsan kartal oto sanayii sitesinde
bulabilirsin.ucuzda 20 tl.özkara madeni yağlar b-7 blok no 4 353 39 55 rüzgarlı havalarda motoru yan ayaklığa al orta ayağa alma.çamurluğun
tekere deymesini anlayamadım 2 kişi 200 kg biniyoruz birşey olmuyor. selamlar
evocamd
29 Aralık 2011, 12:18
kesinlikle katılıyorum. ama aktarma arkada olduğundan büyük ihtimal bu yüzden önce arka değiştiriliyor sanırım ancak bence cbf150 gibi güçsüz bir araçta böyle bir önem pek kalmıyor onun yerine direkt bir takım lastik değiştirmek en mantıklısı.
ben durolarımla yağmurda baya bir yanladım bir kaç defa kavşakta yavaşlayıp 1.viteste biraz devirli kaldırınca kendimi s2000 gibi hissettim :P bir kaç defada arka frene yine ıslak zeminde fazla kuvvet uygulayınca hooop arka yanımda ama bu hatayı ön frenle yapsam kesin yerde olurdum..
neyse artık michelin leri taktım. 200km boyunca yinede dikkatli kullanmamı, özellikle yağmurda bu 200km boyunca yine dikkatli olmamı söylediler ,üzerindeki mumdan ötürü ama daha taktım sırf düz giderken bile lastik hamurunun yumuşaklığından ötürü durolara göre ufakta olsa konfor artısını hemen fark etmemek mümkün değil.
ayrıca lastiğin rodajı bitmemiş olmamasına rağmen frenajda harika kesinlike.
dönüşlerde şuan çok zorlamıyorum ama yinede çok yumuşak ve rahat dönüyor her yerde, böyle soğuk havalara rağmen.
herkese kesinlikle tavsiye ederim, hayatınızı tehlikeye atmayın boşuna, motosiklet lastiğin üzerinde gidiyor. lastik herşeyi. bence umursayın.
kendime çok kızdım bu kadar zaman niye bekledim diye lastikleri takınca.
Hiç adetim değildir tek lastik değiştirmek ben motoru bu sekılde aldım oyuzden bıraz bıneyım ön arka mıchelın atarım dıye beklıyorum lastık gercekten onemlı arka super ama one basarken kaydırıyor farkındayım.Kış aylarında bınmediğim için bekletiyorum.. motor sezonu acılırkene artık halledeceğim ikisine
maxem çantayı 3 senedir kullanıyorum çok memnunum 37 liraya almıştım, klasik kalıpla "parasının hakkını sonuna kadar veriyor" diyeceğim ama neredeyse para vermiyorsun.
asla dandik olduğunu düşündürmedi.
37 liraya çanta varken dünya para vermeyi anlamıyorum ben de.
hazal063
29 Aralık 2011, 17:50
Bugun Adana honda suculardan cbf 150 mi aldım.Motor koruma demiri,kafa koruma demiri, yan ayaklık ve bide kilit i hediye olarak yanında kopardık çok şükür.Yeni koruma demirleri hem görsel olarak hemde koruma olarak eskisene göre daha güzel,Bayi yeni senede Hondanın %10-5 civarında zam yapacagını söyledi,şu anda peşin fiyatına taksitli olması alacaklar için bir fırsat aslında böyle olunca 4 bini 12 e böldürdük .Allah utandırmasın inşallah...
Alper Kaya
29 Aralık 2011, 17:55
Bugun Adana honda suculardan cbf 150 mi aldım.Motor koruma demiri,kafa koruma demiri, yan ayaklık ve bide kilit i hediye olarak yanında kopardık çok şükür.Yeni koruma demirleri hem görsel olarak hemde koruma olarak eskisene göre daha güzel,Bayi yeni senede Hondanın %10-5 civarında zam yapacagını söyledi,şu anda peşin fiyatına taksitli olması alacaklar için bir fırsat aslında böyle olunca 4 bini 12 e böldürdük .Allah utandırmasın inşallah...yeni motor koruma demirinin daha estetik durduğuna bi sözüm yok fakat koruma olarak eskilerinden daha yetersiz olduğu kesin ama daha şık duruyor
kalipso
29 Aralık 2011, 18:18
Bugun Adana honda suculardan cbf 150 mi aldım.Motor koruma demiri,kafa koruma demiri, yan ayaklık ve bide kilit i hediye olarak yanında kopardık çok şükür.Yeni koruma demirleri hem görsel olarak hemde koruma olarak eskisene göre daha güzel,Bayi yeni senede Hondanın %10-5 civarında zam yapacagını söyledi,şu anda peşin fiyatına taksitli olması alacaklar için bir fırsat aslında böyle olunca 4 bini 12 e böldürdük .Allah utandırmasın inşallah...
Hayırlı Olsun..Taksitte Fark Almıyorlarmı Bende Samsunluyum Honda Bayisiyle Konuşmamda Vadede Fark Aldıklarını Söylemişti...
ubuntu67
30 Aralık 2011, 01:51
valla bu kampanya kaçmaz... benim de içim gidiyor... son gün belki babamın kartını alır giderim bayiye :):)
acaba yeni koruma demirine sis farı kolayca takılabilinir mi? eskisine takanlar vardı ama yeni model koruma demirine monte sis farı hiç görmedim...
alonewolfx
30 Aralık 2011, 04:00
[QUOTE=alonewolfx;2533648]2 haftalık cbf im geçen haftaki fırtınada devrildi.... sonuç: sol grenajda çatlak akü kapağında çizik :(...nazarlık oldu motora ....gri metal grenajdaki çizik izi gidermi ?? çok derin değil... bide motorum 300 km de servis bana 1000 de gel dedi. motoru göztepe maltepe arası kullandım hep işe giderken e 5 ten dönüüşte minibüs yolundan geliyorum... e 5 te giderken trafik yoksa hızlanıp bi süre o şekill gidip gazı kesiyorum...motoru fazla zorlamıyorum 5. viteste 115 i gördüm (ben 125 kg geliyorum :) ) minibüs yolundan geliyorum çok trafik oluyor sürekli vites değişitiriyorum.. ve motor çok ısınıyor eksozdan sürekli tın tın ses geliyor değişik bir koku oluyor anlayamadım yeni olduğundan mı?? dik yokuş aşağı inerken çamurluk tekere sürtüyor.. bunu nasıl önlerim tamam ben kiloluyum ama daha önce 100lük cup vardı böyle bi sorunum yoktu :( vites değişimleri ilk aldığıma göre biraz sertleşti gibi ...bazen vites atışlarında sorun yaşıyorum vites arada kalıyor geçmiyor..(2 kere oldu bu şekil) ...Depoda sadece güneşli iken çizikçikler görünüyor montumun fermuarı yaptı sanırım. bunları giderebilirmiyim?? motoru alırken mototal kadıköydeki satıcı bana sadece motor koruma demiri taktırmamı önermişti full koruma taktırma demişti kaza anında herşeyi kırıyor filan dedi.. ama en ufak rüzgarda motor devrilmiş demir olsa bişey olmicaktı...bu konuda siz ne düşünüyorsunuz taktırayımmı ve nerede taktırayım? mototal çok pahalı geldi bana __???çanta olarak şimdilik maxem marka ucuz çanta taksam sorun olurmu en fazla 5 kg yük olacak?? çanta demirsiz...bide bu eli koruyan aparat ve dizleri koruyan deri aparat en uygun nerde satılıyordur yağmur yedim o gün fena ıslandım :) bu michleen lastikler ne kadar durolar kayıyor...?? Allah rızası için İstanbul dan bir arkadaş bana bu konularda yardımcı olursa sevinirim... Allah a emanet ....[/QU
koruma demirlerini taktır.mototal kadıköy haltetmiş lastikleri michelinle değştir [geçen sene çifti 200 tl gibiydi)konşuk motordan fiyat alabilir servise
oraya götürebilisin işlerinde iyi ve hesaplıdır maltepede dizliğide konşuktan bulabilirsin
yağını hemen değiştir vites rahatlayacaktır.castrol power 1 15w-40 yarı sentetik yağ kullan bu yağı bulamazsan kartal oto sanayii sitesinde
bulabilirsin.ucuzda 20 tl.özkara madeni yağlar b-7 blok no 4 353 39 55 rüzgarlı havalarda motoru yan ayaklığa al orta ayağa alma.çamurluğun
tekere deymesini anlayamadım 2 kişi 200 kg biniyoruz birşey olmuyor. selamlar
Teşekkürler...
slameram
30 Aralık 2011, 08:58
Hayırlı Olsun..Taksitte Fark Almıyorlarmı Bende Samsunluyum Honda Bayisiyle Konuşmamda Vadede Fark Aldıklarını Söylemişti...
Kredi kartı ve 12 taksit için vade farkı yok.Aşağıdaki linkte görebilirsiniz.
http://www.honda.com.tr/haberler_detay.aspx?id=efe30ff2-b85f-4fbe-bc15-18c37febeaf1
dersansport
30 Aralık 2011, 09:49
motor 10 000 li kmlere gelmeden sentetik yağ kullanmayınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnn
mkaptan
30 Aralık 2011, 10:55
herkese merhabalar ben ve kuzenimde geçen hafta 2 tane cbf alarak aranıza katılmış bulunuyoruz.
aslında bir yıla yakındır forumu yakından takip ediyorum ama yazmak bu güne nasipmiş
hepimizin tekeri düz bassın
bunlar da bizim aslanlar
http://b1112.hizliresim.com/s/y/1g716.jpg
dersansport
30 Aralık 2011, 12:53
ikinci depomda bugün 470 km den sonra yedeğe geçti ve rodajı bitirdim 1000 bakımına gidicem bugün bakalım kaç para bayılcaz
ubuntu67
30 Aralık 2011, 14:20
Bugun gittim honda ya, garantiye 10 taksit yapiyorlar.. kampanyayi da ocak sonuna kadar uzatmislar... sanirim ocak ayi icerisinde alacagim bir tane simsiyahindan ...
Aklima takilan yeni sekil koruma demirine sis fari takilir mi? Takilirsa guzel olur mu? Beni aydinlatirsaniz sevinirim...
Bir de arka cantayi cococase mi alayim kappa mi alayim, aradaki fiyat farkina deger mi?
Lastikleri dediginiz gibi pazarlik yapip 100 lira farkla mishelin taktiracagim...
Selamlar...
evocamd
30 Aralık 2011, 15:10
motor 10 000 li kmlere gelmeden sentetik yağ kullanmayınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnn
Teknik olarak sebebi nedir _?
K o r @ y
30 Aralık 2011, 15:19
Teknik olarak sebebi nedir _?
şimdi merak ettim bu konuyu .. hiç böyle bişey duymadım !!! rodajda mineral kullanın diyorlardı da bunu duymadım.. :silent:
mkaptan
30 Aralık 2011, 15:21
Bugun gittim honda ya, garantiye 10 taksit yapiyorlar.. kampanyayi da ocak sonuna kadar uzatmislar... sanirim ocak ayi icerisinde alacagim bir tane simsiyahindan ...
Aklima takilan yeni sekil koruma demirine sis fari takilir mi? Takilirsa guzel olur mu? Beni aydinlatirsaniz sevinirim...
Bir de arka cantayi cococase mi alayim kappa mi alayim, aradaki fiyat farkina deger mi?
Lastikleri dediginiz gibi pazarlik yapip 100 lira farkla mishelin taktiracagim...
Selamlar...
selamlar dostum
bende çanta konusunda kararsızdım şu anda motorun üstünde kappa 35lt çanta var
çok sessiz gürültü yapmıyor takırtı falan da yok ayrıca
lastik konusunda ise kesinlikle 100 tl verip değiştirmeni öneririm çok fark var üzerindekid duro marka lastiklerle
benim değiştirme gibi bir şansım olmadı maalesef
dersansport
30 Aralık 2011, 15:36
çünkü teknik olarak 10 000 kmde motorunuz hala rodajdadır :) düşük ccli bir motor oldugundan ötürü.Motorun daha gençlik yılları sayılır 10 000 ler bu yüzden yaşlılık devirlerinde kullanıcagınız yagı kullanmayın mineral yağ en iyisidir aslında bu hacimlerdeki motorlarda gereksiz bir lüks sentetik aradaki fiyat farkına bakın 10 tlmi?
unutmadan bunu bmw söylüyor
BMW Motorrad recommends not using synthetic oils for the first 10,000 km. Please do not hesitate to contact your authorised BMW Motorrad dealer if you have any questions relating the choice of a suitable engine oil for your motorcycle.
kullanıcı kitabında yazar
ubuntu67
30 Aralık 2011, 15:42
selamlar dostum
bende çanta konusunda kararsızdım şu anda motorun üstünde kappa 35lt çanta var
çok sessiz gürültü yapmıyor takırtı falan da yok ayrıca
lastik konusunda ise kesinlikle 100 tl verip değiştirmeni öneririm çok fark var üzerindekid duro marka lastiklerle
benim değiştirme gibi bir şansım olmadı maalesef
teşekkürler , sanırım bir defa alıyoruz kappa 35 olsun de mi...
yav şu koruma demiri soruma hala cevap yok... sanırım yeni gelen koruma demirine kimse sis farı taktırmamış ?
TheNightHawk
30 Aralık 2011, 17:09
Bmw boxer motorlarda kuru debriyaj sistemi vardır. Bu yüzden de otomobillerin kullandıkları yağı kullanabilirler. Ama onun kullanabiliyor olması bizim kullanabileceğimiz anlamına gelmez. Her motorun teknik yapısı farklı. Üreten mühendis hangi yağı kullanın diyorsa onu kullanmak durumundayız.
hazal063
30 Aralık 2011, 17:35
Hayırlı Olsun..Taksitte Fark Almıyorlarmı Bende Samsunluyum Honda Bayisiyle Konuşmamda Vadede Fark Aldıklarını Söylemişti... Hayır vade farkı almıyorlar.Zaten aslında kampanyayı bayiler yapmıyor direk hondanın kendisi yapıyor,eger senin konuştugu bayi vade farkı koyuyorsa arada yolunu bulmak istemiş olabilir.Bunuda hondaya şikayet edebilirsin.Yıl sonu oldugu için kotalarını tutturmak istiyorlar firmalar o yüzden yazın yapmadıkları kolaylıkları şimdi yapıyorlar yazın 1 tl bile düşmediler gri hondamı alırken.Ama şimdi üzerindeki bütün koruma demirleri olsun yan ayaklık olsun ,artı bide kilit hediye verdiler.Fırsatı kaçırmamak lazım, allah herkese gönlune göre versin...
sercan2667
30 Aralık 2011, 17:50
Hayırlı Olsun.
ethemm76
30 Aralık 2011, 19:16
motor 10 000 li kmlere gelmeden sentetik yağ kullanmayınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnn
Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:
Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.
Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.
Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo :) Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır :) İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.
Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.
Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
slameram
30 Aralık 2011, 20:50
Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:
Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.
Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.
Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo :) Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır :) İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.
Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.
Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
Yaklaşık 800.sayfadan bu yana tüm yazılanları uzun kısa okudum.Zaman zaman da kısa yazın okuması sorun oluyor,meramınızı kısa yolla anlatın diyede serzenişte bulundum.Sonuç bu kadar uzun bir yazıyla daha karşılaşmak oldu.Ben 800.sayfadan bu yana 477 sayfayı okuyan birisi olarak 1278.sayfadaki bu yazıyı okumuyorum.
dersansport
30 Aralık 2011, 20:51
Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:
Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.
Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.
Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo :) Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır :) İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.
Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.
Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
Beyler arkadaşı dikkate almayın eğer böyle rodaj yaparsanız motorunuz adam gibi rodaj olmaz.Arabalarda motosiklerlerde traktörlerde rodaj devrinde asla sentetik yağ kullanılmaz sentetik yağ üreten firmalar bile rodaj dönemlerinde sentetik kullanmayın diye söylerler bu bilimsel bir gerçektir.Türkiyede neden cbflern yağ yaktıgını daha iyi anlıyorum,sentetik yağla rodaj yapamazsınız rodajın amacı silindirleri ve diğer dişlileri oturmak birbirine alıştırmaktır eğerki siz tam sentetik kullanırsanız koruyucu bir film oluşturursunuz ve dişliler birbiine alışamaz ve ilerdede yağ yakarsınız ve dişlileriniz daha çabuk aşınır.Kesinlikle tekrar ediyorum sentetik kullanmayın motorun rodaj devri bitene kadar ben değil bunu alman bmw firması italyan ducati firması ingiliz triumoh firması amerikan harley firması japon oğlu japon hondası söylüyor.
Ben test ettim şöyle oldu böyle oldu ya göre haraket edilemez.
Mineral yağ kullanılmalı ve yağın kalınlıgıda atmosferik koşullar ve sürüş karakterinize göre seçilmeli ben kontak çevirdiğim anda 30 km yaparım bu yüden 20 40 castrol kullanırım başkası 5 km yol gider onun daha ince yağ kullanması lazım 10 40 gibi.Şu an benim dediğim dağa doğrusu olması gereken gibi kullanılmış cbf mevcut elimizde arkadaşımın 25 000 küsür kmdeki cbfinde yağ yakma dır carttır curttur yok benim motordada yok çünkü olması gerektiği gibi kullanıldı.
Vites geçişlerinde tabiki çat çut se gelmez sentetik kullanırsanız ben mineral kullanıyorum gene çat çut ses yok ama çok az normal motor vites geçiş sesi var buda normal harleyde aynısını yapıyor başka motorlarda motorların karakteridir bu otomatik mercedes değiller.
Tekrar ediyorum tam sentetik yok arkadaşlar.
K o r @ y
30 Aralık 2011, 20:58
Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:
Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.
Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.
Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo :) Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır :) İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.
Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.
Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
Ethem abi dikkatli bir şekilde yazını okudum..Bu güne kadar bu motorla ilgili böyle özverili bir şekilde anlatım ve yaşanmışlık olmamıştı.Seni dikkate alacak ve uygulayacak arkadaşlar olacaktır.Emeğin ve bilgini deneyimini bizimle paylaştığın için teşekkürler :)
dersansport
30 Aralık 2011, 21:03
rodajın amacı parçaların birbirine alışmasıdır alışma demekde aşınma demektir yani aşınma olmadan rodaj olmazzzzzzzzzz.Sentetik kullanırsanız motorda aşınma yaşanmazzzzzzzzzzz aşınma yaşanmayıncada rodaj olmazzzzzzzz,rodaj olmayıncada motor çok benzin yakarrrrrrr.
Bu yüzden bazı arkadaşlarımız 300 kmyi zor yaparken biz 460 470 km yapabiliyoruz yedeğe geçmeden
K o r @ y
30 Aralık 2011, 21:09
Beyler arkadaşı dikkate almayın eğer böyle rodaj yaparsanız motorunuz adam gibi rodaj olmaz.Arabalarda motosiklerlerde traktörlerde rodaj devrinde asla sentetik yağ kullanılmaz sentetik yağ üreten firmalar bile rodaj dönemlerinde sentetik kullanmayın diye söylerler bu bilimsel bir gerçektir.Türkiyede neden cbflern yağ yaktıgını daha iyi anlıyorum,sentetik yağla rodaj yapamazsınız rodajın amacı silindirleri ve diğer dişlileri oturmak birbirine alıştırmaktır eğerki siz tam sentetik kullanırsanız koruyucu bir film oluşturursunuz ve dişliler birbiine alışamaz ve ilerdede yağ yakarsınız ve dişlileriniz daha çabuk aşınır.Kesinlikle tekrar ediyorum sentetik kullanmayın motorun rodaj devri bitene kadar ben değil bunu alman bmw firması italyan ducati firması ingiliz triumoh firması amerikan harley firması japon oğlu japon hondası söylüyor.
Ben test ettim şöyle oldu böyle oldu ya göre haraket edilemez.
Mineral yağ kullanılmalı ve yağın kalınlıgıda atmosferik koşullar ve sürüş karakterinize göre seçilmeli ben kontak çevirdiğim anda 30 km yaparım bu yüden 20 40 castrol kullanırım başkası 5 km yol gider onun daha ince yağ kullanması lazım 10 40 gibi.Şu an benim dediğim dağa doğrusu olması gereken gibi kullanılmış cbf mevcut elimizde arkadaşımın 25 000 küsür kmdeki cbfinde yağ yakma dır carttır curttur yok benim motordada yok çünkü olması gerektiği gibi kullanıldı.
Vites geçişlerinde tabiki çat çut se gelmez sentetik kullanırsanız ben mineral kullanıyorum gene çat çut ses yok ama çok az normal motor vites geçiş sesi var buda normal harleyde aynısını yapıyor başka motorlarda motorların karakteridir bu otomatik mercedes değiller.
Tekrar ediyorum tam sentetik yok arkadaşlar.
kullanım kitabında hangi yağ yazıyor... onu kullan..japon kitaba mineral kullan diye yazmamış..şimdi baktım..kimseye yanlış bilgi verme..sen mühendislerden, ondan bundan duyduğunla daha iyi bilemezsin..cbf lerin yağ yakmasının sebebi insanların sentetik kullanması değil..bunu milyonkere söyledim..cbf yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor.. günümüz teknolojisinde tüm motorlu taşıtlar yağ eksiltiyor..önemli olan eksikliği tamamlamak..yağ yakmak demek motorun artık ömrünün tamamlanması anlamına gelir..motor 20,000 km ee yağ yakıyor..böyle bişey yok arkadaşlar..herkes keyfine baksın..servis ve kitapçık haricinde kimsenin dediğini yapmayın..motorunuzun maşallahı var.. son olarak örn. veriyorum.. 2001 chia ford focus var..geçen yağ değişimi geldi götürdüm çubukta 2 çizginin altında idi..servisin dediği şu yüksek devirli tüm teknolojik motorlu araçlar eksiltir..cbf kullanıcıları motorunuz taş gibi sorun yok devam
ethemm76
30 Aralık 2011, 21:19
Beyler arkadaşı dikkate almayın eğer böyle rodaj yaparsanız motorunuz adam gibi rodaj olmaz.Arabalarda motosiklerlerde traktörlerde rodaj devrinde asla sentetik yağ kullanılmaz sentetik yağ üreten firmalar bile rodaj dönemlerinde sentetik kullanmayın diye söylerler bu bilimsel bir gerçektir.Türkiyede neden cbflern yağ yaktıgını daha iyi anlıyorum,sentetik yağla rodaj yapamazsınız rodajın amacı silindirleri ve diğer dişlileri oturmak birbirine alıştırmaktır eğerki siz tam sentetik kullanırsanız koruyucu bir film oluşturursunuz ve dişliler birbiine alışamaz ve ilerdede yağ yakarsınız ve dişlileriniz daha çabuk aşınır.Kesinlikle tekrar ediyorum sentetik kullanmayın motorun rodaj devri bitene kadar ben değil bunu alman bmw firması italyan ducati firması ingiliz triumoh firması amerikan harley firması japon oğlu japon hondası söylüyor.
Ben test ettim şöyle oldu böyle oldu ya göre haraket edilemez.
Mineral yağ kullanılmalı ve yağın kalınlıgıda atmosferik koşullar ve sürüş karakterinize göre seçilmeli ben kontak çevirdiğim anda 30 km yaparım bu yüden 20 40 castrol kullanırım başkası 5 km yol gider onun daha ince yağ kullanması lazım 10 40 gibi.Şu an benim dediğim dağa doğrusu olması gereken gibi kullanılmış cbf mevcut elimizde arkadaşımın 25 000 küsür kmdeki cbfinde yağ yakma dır carttır curttur yok benim motordada yok çünkü olması gerektiği gibi kullanıldı.
Vites geçişlerinde tabiki çat çut se gelmez sentetik kullanırsanız ben mineral kullanıyorum gene çat çut ses yok ama çok az normal motor vites geçiş sesi var buda normal harleyde aynısını yapıyor başka motorlarda motorların karakteridir bu otomatik mercedes değiller.
Tekrar ediyorum tam sentetik yok arkadaşlar.
Ben kitap üzerinde yazan bilimsel gerçeklerden değil, gözümün gördüğünden bahsettim. Her kez elbette doğru bildiğine inandığı çerçevede rodajını yapar, ilerde rodaj döneminde ki kullanım tarzının ve yağ tercihinin mükafatını yaşar veya cezasını çeker. Her kezin kendi malı. Madeni yağ ile rodaj çabuk biter. Tabiki doğru. Yani madeni yağ sürtünme direnci yarı sentetik veya sentetik yağlardan daha düşük olduğundan, parçaların birbirine alışması daha kısa sürecektir, silindir piston arasındaki milimetrik boşluk daha çabuk sıfırlanacaktır. Ama yarı sewntetik veya tam sentetik yağ kullanılmış yağa göre çabuk biten rodaj lı motorun kullanım ömrü, rodajında tam sentetik kullanılmış ve rodajdönemi uzun sürmüş motor kadar uzun olmayacaktır. Her kezin gözlem bilgi ve deneyimi kendine değerlidir. Lütfen kitap üzerinde yazanlardan değil % 100 gözlemlerimiz neticesinde yaptığımız doğru tespitlerden bahsedelim. Bazı şeyleri kitap veya bi takım dökümanlardan öğrenmek amacımız olsaydı burada bazı şeylerin cevabını aramaya yönelmezdik. Bu deneyimleri elde etmek için 2 tane sıfır cbf aldım kullandım. Lütfen CBF 150 ile ilgili deneyimli arkadaşlar yorum yapsınlar. Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyelim. Cbf mi aldın ? Kaç tane eskittin kaç km yol yaptın ? Eşinde dostunda akrabanda kaç tane cbf i biliyorsun, ilgilendin vs. Sen madeni yağ kullanmaya devam et. Hatta litresi 5 tl ye açık yağ al rodajdaki motora. Tam madeni. Tam senin istediğin gibi. Hatta o tam madeni yağ ile 4000 km gez. Nasıl olsa yağ değişimi 4 binde bir ya.
Evet tam dediğin gibi, cbf ler neden yağ yakıyor anlıyabiliyorsunda Türkiyede ki ybr ler neden yağ yakmıyor bunuda anlayabildin mi ? Anlayabildiysen anlatta aydınlanalım.
Yinede söylüyorum. Tam sentetik yok olayına katılabilirim. Ama rodajdaki motora kesinlikle tam madeni yağ tezine kusura bakma katılmıyorum. En azından yarı sentetik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
kullanım kitabında hangi yağ yazıyor... onu kullan..japon kitaba mineral kullan diye yazmamış..şimdi baktım..kimseye yanlış bilgi verme..sen mühendislerden, ondan bundan duyduğunla daha iyi bilemezsin..cbf lerin yağ yakmasının sebebi insanların sentetik kullanması değil..bunu milyonkere söyledim..cbf yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor.. günümüz teknolojisinde tüm motorlu taşıtlar yağ eksiltiyor..önemli olan eksikliği tamamlamak..yağ yakmak demek motorun artık ömrünün tamamlanması anlamına gelir..motor 20,000 km ee yağ yakıyor..böyle bişey yok arkadaşlar..herkes keyfine baksın..servis ve kitapçık haricinde kimsenin dediğini yapmayın..motorunuzun maşallahı var.. son olarak örn. veriyorum.. 2001 chia ford focus var..geçen yağ değişimi geldi götürdüm çubukta 2 çizginin altında idi..servisin dediği şu yüksek devirli tüm teknolojik motorlu araçlar eksiltir..cbf kullanıcıları motorunuz taş gibi sorun yok devam
Slm Koray, o zaman ybr neden yağ eksiltmiyor, son tekneloji olmayan düşük devirli bir motorumu var :) Hayır böyle değil elbette. Biz ybr yyağ eksiltmiyor diye biliyoruzda. Ben motorumdan memnunum, sorun yok, sadece tüm kullanıcılar cbf leri ile uzun yıllar mutlu mesut kullansınlar isterim. Bu yüzden hep bazı şleyleri. GÖZLEMLERİMİ. tekrar tekrar yılmadan senelerce yazmışımdır. Yazmaya da devam edeceğim.
K o r @ y
30 Aralık 2011, 21:25
aynen ethem abi.. bende artık şu cbf kullanıcılarının kabuklarını kırmasını istiyorum.cbf in yağ eksiltmesi kullanıcıları için kabus olmuş..sen çok güzel bir gözlemleme yazmışsın he uyan olur veya olmaz ama bunu çok abartmanın bi anlamı yok..motor yağ eksilttiyse eklersin..bu kadar basit.. burada önemli olan performansının düşmemesi..10000 km yağ eksiltiyor mavi duman geliyor mu?.. yok.. ee o zaman sorun yok.. tüm yazına içtenlikle katılıyorum... sonuçta 3. cbf miydi abi :)
dersansport
30 Aralık 2011, 21:27
ben kesinlikle katılmıyorum koskoca amsoil yağ satan firma bile break in period yani rodaj döneminde mineral yağ kullanın diyor.Ben cbf eskitmedim ama arkadaşım eskitti ama cbf dışında pek çok hava soğutmalı motor eskittim.
Breaking in a new engine is the one area that petroleum oil is better for than synthetics. You see, petroleum oil has a very low film strength which is ideal for breaking in a new engine. That is why we recommend you run the factory installed petroleum oil for about the first 800 kms. Then drain the oil, remove the factory installed oil filter and then install AMSOIL Synthetic motor oil and an AMSOIL Super Duty oil filter and your ready to go.
amsoilden alıntı dünyanın en iyi yağ üreticisi.
Heleki yüksek hacimli yarış motorlarında falan kesinlikle kullanılmaması lazım ama sonuçta motorlar sizlerin banane :)
Tamirciye gidicek olan ben değilim zaten türkiye millet 15 000 kullanıyor kullanmıyor ben açıkcası sentetik yağ kullanmam hiçbir motorumda dragstarım 100 küsür bin km gitti ve bu cbfinde baya bir gideceğni düşünüyorum tasarm açısından.
not:motor yağ eksiltir doğrudur ama 2000 km içinde motorun içindeki yağın yüzde 20 den falasını eksiltiyorsa soğutmada problemler yaşanır ve aşırı ısınma yaşanır motorlarda ve 30000 de gene motor yaparsınız aşırı benzin yakarsınız.Not2:motorların sizin benim değil :)
K o r @ y
30 Aralık 2011, 21:31
Bugün cbf 600-1000 bile yağ eksiltiyor arkadaşlar..motorlarınızda sıkıntı yok..honda bu şekilde üretiyor.. yağ yakmak ayrı bir iştir..yıpranmıştır, eskimiştir, yaşlanmıştır..ama yağ eksiltmek yüksek devirlere çıkınca gaz olup uçmasıdır ya ..eklersin yola devam edersin
aykan
30 Aralık 2011, 22:03
3 'ünücü cbf'im bu konuları milyon kez önceki sayfalarda tartıştık, amacım polemik yaratmak değil, herkes ne kullanırsa kullansın, motosiklet yağı olsun yeter sentetikmi madenimi olayına bişiy diyemiyorum ben 1 lt sentetik parasına 2 kutu shell sj sınıfı 15/50 mineral yağ alabiliyorum ha sentetik kullanmazmıyım evet yaz aylarında sentetik kullanıyorum yoksa daha 2000km ye gelmeden motor 300 gr yağ eksiltiyor...
dersansport
30 Aralık 2011, 22:11
300 gram yağ buharlaşamaz motorun yakmış büyük ihtimalle çok büyük bir rakam 300 gram.Nasıl ölçtün?
aykan
31 Aralık 2011, 00:32
300 gram yağ buharlaşamaz motorun yakmış büyük ihtimalle çok büyük bir rakam 300 gram.Nasıl ölçtün?
Yağ değişiminde çıkan yağı tekrar ambalajına doldurup ölçüyorum, yaz aylarında 45 derece olan bodrum sıcağında bence bu durum normal önceki kulladığım 2 cbf imden biliyorum eksiltiyor...
TheNightHawk
31 Aralık 2011, 02:39
Üşenmiyorum bu yağ konusunu derinlemesine araştırıyorum. The NightHawk'tan yine bir amme hizmeti : :)
Motorumuz için en uygun yağ hangisi bulacağım. Şimdilik bulduğum dokümanlara göre API SH yağlar aslında SL lere göre daha üstün, nasıl mı diyeceksiniz, SH lar 90 lı yılların turbo motorlu yüksek devirli araçları düşünülerek üretilmiş yağlar. Ama yeni standartlardaki SL SM yağlar içeriklerindeki fosfor oranları azaltılmış, katalitik konvertörlere daha az zarar verecek, içeriğindeki daha yüksek MoS2 (Molibden Disülfid) içerikleriyle daha az motor aşınmasını hedefleyen, dolayısıyla daha az yakıt harcatmayı hedefleyen fakat motorumuza özellikle de bizim ıslak debriyaj sistemimiz için iyi olmayan molibden içeren yağlar. Özellikle de Energy Conserving ibaresi bulunan yağlardan biz motorcuların özellikle uzak durması gerekiyor. Ayrıca tüm 0w-20, 5w-30, ve 10w-30 yağların Enerji Tasarruflu yağlar sınıfına girdiğinden bizim motorlarda kullanılmamaları gerekiyor. Tam sentetik yağların içinde VII (Vizkozite indeksi arttırıcı) katkılar daha az olduğundan bizim yaş debriyaj sistemlerimizle daha uyumlu. Şimdi nedir bu VII denilen şey, yağ molekülünden 1000 kat daha uzun olabilen bir molekül bu, teoride mesela 10 vizkozitedeki 10W yağımızı soğuduğunda büzüşerek, ısındığında uzayarak vizkozite özelliklerini değiştiren bir tür molekül bunlar. Ama pratikte, yüksek sıcaklık ve basınç ile parçalanıyorlar ve bu vizkozite değiştirme özellikleri kalmıyor. Ayrıca bu katkılar yağ değil, yani yağlayıcı özellikleri yok. Okuduğum, araştırdığım kadarıyla ıslak tip debriyaj kullanan bizim API SL ve JASO MB tip yağları kullanmaktan kaçınmamız gerekiyormuş. Sentetik tercih etmemizin asıl amacı, bu vizkozite arttırıcı katkılardan içermemeleri , az kullanılan çok yatan (benimki gibi) motorlarda tamamen kartere süzülmeyip bir film tabakası şeklinde motora yapışmaları. İlk çalıştırmalarda tamamen kartere süzülmüş motor yağı yerine çok daha yüksek koruma sağlamaları. Özellikle de bizim motorlar gibi açık tip yağlamalı rulmanlı,hava soğutmalı kafalı ve ıslak tip debriyajlılarda. Ayrıca bu vizkozite endeksi yükseltici içeren yağlar vizkozitelerini 1500 mil de kaybederlerken, sentetiklerin çok daha uzun süre vizkozitelerini koruyabilmeleri. Polar moleküllere sahip olduklarından motorda yakılarak atılmalarında bir sorun teşkil etmemeleri ve zararlı tortu bırakmamaları. Bir başka tavsiyesi daha var, mesela kendisi en iyi yağların ticari tip dizel araç yağları olduğunu söylüyor. Hatta ülkenizde kamyoncular genelde ne kullanıyorsa o yağı kullanın diye ekliyor. Kendisi Rotella sentetik kullanmış, motorsiklet forumlarında bu kamyoncuların yağını kullanma konusu da çok geçiyormuş araştırınca fark ettim. Birisi test etmiş linki de ekleyeceğim. Rotella T 5w-40 synthetic kullanmış, teknik bilgilerden karşılaştırıp en yüksek kaynama noktası en az vizkozite yükseltici içeriği vs olarak, bu yağı kullanmaya karar vermiş ve 4000 mil Fireblade de bu yağı kullanıp, çıkan yağı teknik bir laboratuvarda analize göndermiş, sadece 40 olan vizkozite değeri 30 a düşmüş.
http://www.fireblades.org/forums/general-discussion/61110-shell-rotella-synthetic-full-analysis.html
http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
neyse kısaca da olsa bilgilendirmek istedim. Keşke ben de rodaj yağını 100km de değiştirseymiştim. 1000km bence çok fazla. Hatta Benim caddy şimdi 12.000 olacak 1kg kadar yağ eksiltmiş. 15000 de ilk bakımı var, eskiden 1000km de yağ değişimi olurdu, neden artık böyle onu da anlamıyorum. Gerçi artık motor üretim toleransları çok düşük rodaja bile gerek kalmıyordur belki de.
---------- Post added at 02:39 ---------- Previous post was at 01:25 ----------
Ayrıca anlayamadığım bir konu var, yağ değişim periyoduna gelmişsin, yağı değiştiriyorsun. İçinden çıkan yağ 200 ya da 300ml az çıkmış ne olacak ki? Üretici bu motor yağ eksiltmeyecek mi diyor? Hayır demiyor, çıkan yağı satıyor muyuz? içiyor muyuz ? hayır. O zaman eksilmişse ne olmuş ki. Motorda bir sorun yoksa, üretici eksiltebilir normaldir diyorsa ortada bir sorun yok. Şİmdi benim Caddy nin 1kg yağı eksik, yağ çubuğu ortaya gelmiş, yağ değişimine kadar arada bir bakacağım, alt çizginin altına düşmedikçe yağ eklemem. Şimdi benim aracım yağ yakıyor mu demem lazım. Hayır, üretici normaldir diyor. Ben de tamam diyorum. Bu kadar basit. Ama durup dururken, yağ değişim periyoduna gelmeden aracım 5000 deyken çubukta yağ görünmemeye başlasaydı, derdim ki bir şeyler oluyor. Belki bizim motorlarda uygun yağ kullanılmıyor ya da uygun olanı eksilen (buharlaşan) yağ. Onu da bilemiyoruz. Eksiltmese daha mı iyi olur, onu da bence bilemiyoruz. Biz binciyiz mühendis değiliz :) Anormal durum şu olur, üretici kitapçıkta 4000km de yağı API bilmemne sınıfı yağ koyarak değiştirin dedi, yaptık diyelim, güzel güzel kullandık. Diyelim ki 2000km de baktık ki yağ seviyesi alt çizginin altına inmiş, üretici kitapçıkta üzerini üst çizgiye kadar tamamla dedi. Tamamladık. 4000 e kadar geldik. bu arada eklediğimiz yağ misal 200 gram,300 gram. üretici normal dedi. Eksiltmeyen anormal mi? hayır . Mesela bir örnek vereyim 1994 yılında e34 kasa 520i bmw sahibiydim, 320.000km kullandım. Motor kodu M50TUB20 (Technical Update) idi, Bu normal motorun Vanos (VAriable NOckenwellen Steuerung) eklenmiş versiyon olduğunu gösteriyordu. Düz sıra altı silindir 24 valf bir motordu. Belki inanmazsınız ama 250.000km den sonra çok yağ eksiltmeye başladığı için kitapçık değerlerine bakayım dedim. O zamana kadar ihtiyaç olmamıştı, çünkü yağ değişim periyoduna kadar yağ eklemiyordum. Kitapçıkta yazan değer 1000km de 1.5 litreye kadar yağ eksiltebileceğini yazıyordu. Bu o zaman benim aracım çok yağ yakıyor dememden bile kat kat fazlaydı. Benim aracım o zaman 10.000km de 2 litre yağ yakıyordu. Çubuk 1 litre yağ gösteriyordu, yani 2 kere kuru cubuğu çizginin arasına kadar tamamlamış oluyordum. Bu da o motorun dandik bir motor olduğunu göstermiyordu, hatta bu yaşıma kadar kullandığım en rafine en keyifli motordu. Hala sesi kulaklarımda, sağolsun e30 cular da unutturmuyorlar ...
Belki inanmayanlarınız vardır diye linkini ekliyorum. Yağ tüketimi ile ilgili bilgiler sayfa 62 de,
http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34manual/
http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34manual/html/pg62.jpg.html
Alper Kaya
31 Aralık 2011, 04:50
bitmiyor bu yağ muhabbeti ne yağ yakmaymış be konuş konuş bitiremedik
ethemm76
31 Aralık 2011, 11:33
Cbf 150 de 600-650 gram yağdan sonra yağ çubugunda görünüyor, Dolayısıyla hadi 100 gram eksikse bi problem olmaz da. 200-300 gram yağ yağ çubugunda eksik görürsek tamamlamalıyız. Cbf 150 yağ yakar veya eksiltir. Elbette bu bi hata veya eksiklik olmayabilir ama,eksik yağı tamamlamadan kullanabiliriz diye bi ibare ben cbf 150 kullanma klavuzunda hatırlamıyorum. Bende o zaman senin caddy örneğine karşılık en azından scoter de olsa bizim bahsettiğimiz segmentten bir örnek veriyim. Sym Gts 250 kullanma klavuzu. Pdf formatında. Bu yüzden foto koymaya çalışmıyıcam, aynen yazıyorum. Yağ değişimi ile ilgili konu başlığı altına yazılmış.
(Motordan azami performans elde edebilmek için motor yağını her 500 km de kontrol edin. Yağ seviyesi alt sınırda ise üst sınıra kadar ilave edin.)
Bu iki cümle Motor yağı kontrolü ve değişimi başlığı altına yazılmış. Nokta virgül bile değiştirmeden yazdım. En azından motor yağ kapasitesi 3-4 lt olan bi arabadan çok daha yakın bir örnek. İsteyen www.sym-tr.com adresinden ürünleri tıklasın. Oradan sym gts 250 yi seçerek pdf formatındaki kullanma klavuzunu okusun.
200 gram eksilen yağı motorun gürültülü çalışmasının artmasından, tok sesisinin incelmiş olmasından, çekişin artmasından, viteslerin kalitesizleşmesinden ve sertleşmesinden bile anlıyorum. Bunu anladığım halde yağ takviye yapmazsam yani böyle bişey olmamalı. Olamaz. Eksik yağın tamamlanmasına gerek yok diye bi bilgi, bi deneyim yok. Böyle bişey olamaz. Başka bi marka model veya bi arabadan bahsetmiyorum. Cbf 150 ler için mümkün değil. Servisler bile motordan 600-700 gram yağ çıktığında adamla dalga geçerçesine (abi sen bu motorun yağına bakmadınmı) diyorlar. Veya eksik çıkan yağı adamın gözüne gözüne sokuyorlar. Kendinizi ve motorunuzu bu kadar kötü durumlara düşürmeyin. 200-250 gram daha eksiltmiş olsa motoru yatak saracak, adamın dünyadan haberi yok. Cbf 150 nin kullanma klavuzuna baktım. 68. sayfada motor yağı konusundan bahsedilmiş ama sadece yağ nasıl değiştirilir bunu yazmış. ve yağ değişim periyodunuda 61. sayfada 4000 de bir değişim yazıyor tabloda ama hiç bi yerde yağ seviyenizi kontrol edin. eksikse tamamlayın demiyor. Klavuza göre yağ değişimi 4000 de bir ve yağ seviyesi kontrolünden eksikse tamamlanması gerekliliğinden bahsedilmemiş. Vay be ne motormuş. Yağsız bile gidecek neredeyse. Yani şunu demek istiyorum. Bu konuda klavuza uyarsanız çok yazık. Klavuzda 4000 de bir yağ değişimi yazıyor. bu 4000 süresincede seviye kontrolü yapılması gerekliliğinden bahsedilmemiş diye motorunuz 4000 km de içinde 400-500 gram yağ kalıp yatak sardığında servis size garantiden motor yapacak mı acaba. Bence bu klavuzun motor yağı konusu acilen güncellenmeli. En azından sym gibi 500 km değil de 1000 km de bir yağ seviyesi kontrol edilmeli ve alt seviye de görüldüğünde tamamlanmalı ibaresi eklenmelidir. Ben motoru klavuza bağlı kullanıyorum diye kimse bu konuda doğru davrandığını zannetmesin. Klavuza bağlı kalırsak 4000 km boyunca aynı yağ ile gezebiliriz ve seviye kontrolü ihtiyacımız yok. Avea reklamında denildiği gibi. Bilinçlenelim :) Sonra 30-40 binlerde motor yaptırmak için servislere doluşuyoruz. Cbf 150 nin motoru çabuk bitiyor diye piyasada adımız çıkıyor. Yağ bakımı ihmal edilmediği sürece, sert kullanılmıyorsa bu motorun 30-40 bin km seviyelerinde bitmesi mümkün değil.
Alper kardeşim bu yağ muhabbeti nasıl bitsin. Rodajdaki motora madeni yağ koyan da var. Eksik yağ ile gez ne olucak diyen de var. Valla üzülüyorum ya.
K o r @ y
31 Aralık 2011, 11:46
slm ethem abi... yazılarını dikkatlice okuyorum..Demek istediğimi farklı bir uslupla söylemişsin..Kısacası motosiklette sıkıntı yok sadece biraz kontrol istiyor..Her yıkamanda yağ seviyesini kontrol etseler yine sıkıntı çıkmaz..Dünkü yazımda verdiğim örneği biraz daha açayım..Ki ethem abi sende ford ta çalışıyorsun daha iyi bilirsin..Es oto yağ değişiminde aynı senin dediğin gibi , abi sen bu arabanın yağına bakmıyormusun diyerek dalga geçti.Hayırdır dedim..Abi arabada yağ kalmamış dedi ve komple yağ değişimi yaptılar..Sonra ne oldu ki dedim..Bu yüksek teknolojili arabalar ,yüksek devirli arabalar böyle dedi..Kullanım kılavuzunda herhangi bişey yazmıyor, yağ eklemesiyle ilgili.. Ama servis bana 5000 km de 1 lt yağ ekle 10000 km de bir de değişim yap dedi..Sonuç olarak motora biraz ilgi alaka lazım..Madem 4000 km de bir yağ değişimi var bunu 2000 e çek her 1000 kmde bir kontrol et.. bu kadar bende ybr esd var 1500 de bir değişiyorum..23,5 Tl sorun değil..Sadece ilgi istiyor motosiklet
dersansport
31 Aralık 2011, 11:51
Ben ne anladım cbfin yakıt karlılıgından 2000 kmde bir yağ koyduysam?
Arkadaşlar yagınızı doğru seçmelesiniz bende bu motorun orjinal kitapçıgı var yabancı dilde orda açık açık yazıyor 20 40 yağ kullanın diye bu motor 20 40 yağda iyi performans veriyor diye.Çogu arkadaş koyuyor 10 40 15 50 bunlar hava sogutmalı motoru sogutmaya yetmez ayrıca erkendende yanar.Hava soğutmalı motorlara biraz daha kalın yağ konulur.Motorlar kısa süreli kullanılırlarsa yag eksiltirler kısa süreli kullanılmamaları lazım hava sogutmalı motorların ben sinagapur ve hindistan forumlarına bakıyorum adamların motorları yag eksiltimiyor motor aynı motor ama kullanıcı hernekadar cahilde desek oralarra adamlar bizden daha bilgili.
K o r @ y
31 Aralık 2011, 12:03
Neyse 4000 de bir devam edin yağ değiştirmeye..ha bir yağın kullanım ömrünün dışında da açıldıktan sonra ki ömrü 6 aydır..sen 1 yılda 4000 yapar da yinede yağı değiştirmezsen özelliğini yitirmiş bir yağ ile devam ediyorsun demektir..Bunu da dikkate alın derim..En mantıklısı benim dediğim 2000 de bir değiş kafan rahat motorun sağlam..özelliğini yitirmiş bir yağ motora zarar verir.. örn, dünyanın her noktasında 10X40 yağ aynıdır..sadece ömrü vardır..
ethemm76
31 Aralık 2011, 12:15
Evet Koray kardeşim, her zaman ileri derecede polemik oluşturmadan uzun da olsa yorulmadan yazdım gözlemlerimi. Yazıcam da. Hiç sorun değil. Tartışa tartışa bi takım şeyleri açıklığa kavuşturabiliriz elbette.
Gelecek planlarımda, en azından yakın gelecek planlarımda motorumu satma gibi bi düşüncem yok. Bu yüzden ne kadar ekmeğini yersem o kadar kardır. Ha bi gün satarsam da alan kişi dua etsin değil mi. İyi kakaladım demiyim de, sattığım maldan gurur duyayım, onu özleyeyim. Elinizin altında 1 lt yağ olsa 1000 km de bir kontrol edip alt seviyeye yakın gördüğünüzde tamamlasanız o bi litre takviyelik yağ size en az 10 bin km yeter. Hiç zor bişey değil. Bu da yağ eksilten arkadaşlar için sadece elbette. Bu motoru evladiyelik yapma sırrı bence şu: motordaki yağ 50-100 gram fazla olsun ama eksik olmasın. Birde eksilen yağı yağ değişimlerinde fark etmek. Motorum 300 gram-200 gram yağ eksiltmiş. Önemli olan bu değil ki. Önemli olan motordaki eksik yağa serviste şahit olmadan önce yağı tamamlamak. Böyle eksik yağlara şahit olmak demek otomatikman motoru zaten eksik yağ ile kullanmış olmak demektir. Örnek Metehan: Kulakları çınlasın. 2000 de bir servise girdi. Yadeğişimi yaptı. Çok güzel. Eee.. hep derdi 200 gram yakmış kanka 300 gram yakmış kanka :) Sonra 38 40 bin km seviyelerinde motor yaptırdı. Sonra rodajda yağ yakan sıfır motorun yağını yine tamamlamadı. 1000 bakımında yanlış hatırlamıyosam 300 gram yağ eksik çıktı. Yine böyle yağlar eksik çıktığı halde tamamlamayarak kullanmaya devam etti. Galiba 50 binmli 60 binli km lerde yine motor yaptırdı :) Bana şöyle derdi. Böyle kullanma bak kardeşim dediğimde. (ee kankam o zaman motorun ne kadar yağ yaktığını nasıl bilicem) ölçüyolar ya yağı seviste. Yağ kardeşim :) Sen o zaman eksik çıkan yağı değil de takviye yaptığın yağı ölçersin olur biter derdim ama dinletemediydim :) Yaptırmış olduğu sıfır motor ilk 1000 km de 300 gram yağ yaktı. Rodajdaki motoru bu şekilde kullanmıştı. Çok geçmiş sayfalarda var. Bunu anlatmak istiyorum. 2000 km de bir zaten yağ değişimi yapıyorum, yağ takibine gerek yok, eksiksede tamamlanmasa olur düşüncesi ilerki km lerde motora yazık ediyor. Metocum. Senide andık böylece. Sağlıcakla kalın. Artık bu konuyu uzatmak istemiyorum. Umarım bişeyler netleşmiştir ve bi daha da yazmamayı başarırım. Kendimi tutamıyorum ne yapıyim.
K o r @ y
31 Aralık 2011, 12:27
Cbf 150 motorlar birazcık narin.. bakım periyotlarını (yağ deşimi gibi) kısaltmak gerek .. benim motorum hayatta yağ eksiltmezdi.. 40 derece havada dip gaz kullandığım oldu antalyada .. ama eksiltmedi..bu motorun iyi olduğu anlamına gelmiyor..motor yine aynı motor cbf 150... ben 2000 de bir yağ değişimi yapardım..Tamamen kullanıcı ile ilgili..Motorumdan memnundum neden satıp yamaha aldığım konusuna gelirsek, otoparkta çocuklar gözüm gibi baktığım motorumu düşürmüşlerdi ve artık eski ilgim motora kalmadı.Askere gidip geldim yamaha aldım..Belki seneye yine cbf alırım..İnsanlar yaşamadan atıp tutuyor..ben yaşadım arkadaşlar..bu motor güzel ve sağlam motor..AS ecza deposunda kurye arkadaşlarım var 35 yıllık motosiklet kullanıcısı.. 75,000 km de sadece yağ değimi ile gelmiş adam ..motor yapılmamış.Çünkü bakımlarını benim dediğim gibi yapıyor
sarıdev
31 Aralık 2011, 12:59
Bu sayfaya her giren cbf yağ yakıyo diyip çıkıyo galiba ne zaman sayfaya göz atsam aynı muhabbet :) Bakımını doğru yapınca yıllarca sorunsuz kullanılabilecek güzel bir motosiklet cbf 150.
.Mhmt.
31 Aralık 2011, 13:16
Bu gun 4000 bakımına gideceğim ekstra olarak bakılmasını önerdiğiniz bisey var mı
ethemm76
31 Aralık 2011, 13:28
Bu gun 4000 bakımına gideceğim ekstra olarak bakılmasını önerdiğiniz bisey var mı
Sente çakısı ile usta eller sübap ayarı yapsınlar. Ama dikkat et. Sente çakısı mutlaka kullansınlar. El ustalığına güvenen ustaların çakısız yaptığı sübap ayarı başını ağrıtabilir. Geçmişte yaşadım.
evocamd
31 Aralık 2011, 13:35
4000 bakımında motor bıraz zıngırdıyor dedım sübap ayarı yaptılar zıngırdama mınumuma indi.Sevgiler
GuNMember
31 Aralık 2011, 14:30
Merhaba Arkadaslar Bende 3.5 Ay Önce Cbf'e Geçtim. Acayipte Memnunum Ki 3.5 Ayda 10.000 Km Yol Yaptım (kurye Değilim) (: Motorda Kronik Sorun Olan 5. Vites 5500rpm De kesilme sorunu var oda servıse gıdınce halledılır herhalde. yağ yakma konusundada hıc sorun olmadı tabı motor daha yenı ama ben bıraz yuksek devırde kullanıyorum.Biraz Modifikasyon olmazsa olmaz tabi Geçen Gunde Bi-xenon yaptım
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/407525_10150508361153128_568978127_9032337_5708292 98_n.jpg
syn022
31 Aralık 2011, 14:51
Merhaba Arkadaslar Bende 3.5 Ay Önce Cbf'e Geçtim. Acayipte Memnunum Ki 3.5 Ayda 10.000 Km Yol Yaptım (kurye Değilim) (: Motorda Kronik Sorun Olan 5. Vites 5500rpm De kesilme sorunu var oda servıse gıdınce halledılır herhalde. yağ yakma konusundada hıc sorun olmadı tabı motor daha yenı ama ben bıraz yuksek devırde kullanıyorum.Biraz Modifikasyon olmazsa olmaz tabi Geçen Gunde Bi-xenon yaptım
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/407525_10150508361153128_568978127_9032337_5708292 98_n.jpg
Harika olmuş. Ellerine sağlık. Güle güle kullan motorunu.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO