Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
ben cbf 500 öneriyorum o arkadaşa. alsın küheylan gibi motoru, güzel güzel gezsin.
günaydın motordaşlarım :) biz gezmeye gidiyoruz birazdan. darısı başınıza.
samsunlu arkadaşlar gezsenize kutlukent falan. biz de biraz cennet görsek ya.
mimoza_cbf_
30 Mayıs 2010, 11:13
arkadaşlar honda cbf 150 tecrübeniz var.motoru iyi biliyorsunuz başka motor almaya kalsanız hangi özellikte bir motor alırdınız.
mete_han
30 Mayıs 2010, 11:14
günaydın ve ben kaçar agalar...akşam Allah bilir kaçta dönücez...denize gidiyoruz...
mimoza_cbf_
30 Mayıs 2010, 11:18
ben cbf 500 öneriyorum o arkadaşa. alsın küheylan gibi motoru, güzel güzel gezsin.
günaydın motordaşlarım :) biz gezmeye gidiyoruz birazdan. darısı başınıza.
samsunlu arkadaşlar gezsenize kutlukent falan. biz de biraz cennet görsek ya.
uyyyyy karadenizlu kokusu aldim kutlukent falan deyince bugun eğer bi ekşin yaparsak bol resim çekeceğim size..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:15 ----------
ismail online değil ya topik çok sessiz :queen: sizce
bak görüyo musun nasıl soktu lafı biz denize gireceğiz diye. yani diyo ki ankaralılar gezse ne olur :)
ben tam olarak aprilya pegaso alırdım. sibiyefe en yakın onu gördüm mimoza.
anne tarafım samsunlu mimoza. senede 1-2 geliriz.
mimoza_cbf_
30 Mayıs 2010, 11:48
bak görüyo musun nasıl soktu lafı biz denize gireceğiz diye. yani diyo ki ankaralılar gezse ne olur :)
ben tam olarak aprilya pegaso alırdım. sibiyefe en yakın onu gördüm mimoza.
anne tarafım samsunlu mimoza. senede 1-2 geliriz.[/QUOTE
jr hemşeri sayılırız zaten ben senden bi yakınlık hissediyordum:queen: ne zamanları geliyorsunuz samsuna yoksa annanler çarşambalımı..ya bizimkiler aradı şimdi illa denize gidelim diyorlar bende su doğuktur baraja mangala gidelim diyorum hem gitmişken balıkda tutarızzz şincik ankaranın sıcağı çekilirmi_ama cbf 150 varsa çekilir :cat:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:34 ----------
[QUOTE=jr.;2071839]bak görüyo musun nasıl soktu lafı biz denize gireceğiz diye. yani diyo ki ankaralılar gezse ne olur :)
ben tam olarak aprilya pegaso alırdım. sibiyefe en yakın onu gördüm mimoza.
anne tarafım samsunlu mimoza. senede 1-2 geliriz.
ufak bi bakındım netten motora aprilia pegasso görüntüsü güzel ama yakıtı çok yakıyor 600 lük olduğu içinmi ki
ellvis_78
30 Mayıs 2010, 12:22
trt gap ı seyredenınız yoksa bı bakın derım
metanecho
30 Mayıs 2010, 16:22
cbf500 tavsiye edeceğim bir motor değildir, cbf150den sonra yakıtta insanı baya delirtir :D sakin kullanımını bilemem ama devamlı basan arkadaşın motoru 8 litreye yakın yakıyor :D
8000'e en güzeli enduro düşünülüyorsa, jr. ın dediği gibi pegaso ya da fiyatta daha uygun olan f650 - f650gs olur. f650 ile 90 km sabit hızda 3,5 litre gibi bir yakıt sözkonusu iken, her türlü kullanımda 5 litreyi de geçmediği düşünülürse iyi bir tercih olur :D yani en azından benim ilerdeki ilk basamağım olacak :D çok temiz bir f650 8bine alınır. o kadar temiz f650gs ler ise 10binden başlıyor, 8bine olanlar ne durumdadır bakmak lazım.
tabi tarz olarak enduro değilse başka alternatifler çıkar, zira 8bin de skala çok geniş.
AydoganX
30 Mayıs 2010, 17:11
trt gap ı seyredenınız yoksa bı bakın derım
Merak ettim yahu, Kenan Sofuoğlu ile röportaj falanmı vardı?
tabi tarz olarak enduro değilse başka alternatifler çıkar, zira 8bin de skala çok geniş.
8 bin liram olsa 1 yada 1,5 lira daha koyar er6 alırdım :P
ismail, ayak peglerinden mi bahsediyorsun? neden değiştirmeyi düşündün?
Evet Ekmel. Ayak peglerinden bahsediyorum.
Resimlerini aşağıya atıyorum benim peglerin lastikleri bazı yerlerinden yırtıldı.
Takmışken değişik, güzel ve uyumlu bir peg bulursam ondan alıyım diye düşündüm.
Peglerin bağlantısını merak eden arkadaşlar varsa aşağıdaki resimlerden faydalanabilirler. :)
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2831.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2833.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2838.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2836.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2835.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2834.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/PEG/IMG_2832.jpg
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:51 ----------
Bunlarda bonus :) :
Aynalar olmadan apaçi stili CBF150 :cherry:, bu vaziyetteyken sokakta bi tur attım.
Aynasız olarak nasıl kullanıyor millet anlayamıyorum, ufacık sokakta giderken bile acayip büyük bir eksiklik hissettim. :)
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2824.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2825.jpg
Kosoların gündüz çekimi. Aynalara ince ayar çektim, Şu anda baya sağlam oldular. Görüş açısıda dünküne göre arttı.
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2828.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2829.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2841.jpg
metanecho
30 Mayıs 2010, 18:04
motoru parlatmışsın :D taşmı düştü başına :D
Emrah.ark
30 Mayıs 2010, 20:05
Kosoların gündüz çekimi. Aynalara ince ayar çektim, Şu anda baya sağlam oldular. Görüş açısıda dünküne göre arttı.
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2828.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2829.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/IMG_2841.jpg
Aydoğan abi motor gıcır gıcır olmuş :)Maşallah diyim:cherry:
Bu arada abi deponla ön çamurluğuna hasta oldum :P
Benim depoda 2-3 çızık var geçiremedim gitti pasta yapa yapa boyayı çıkarcam az kaldı..Ön çamurluğu zaten önceki resimlerde gösterdiydim rengi soluk:pale:
Bugün biraz apaçilik yaptım:mrgreen:
Öyle bi yere girdim ki..Hatta girsem mi diye 15 dk oturdum düşündüm :mrgreen:
Sonunda cbf'in endurodan farkı yok lafı geldi aklıma Bismillah dedim girdim..Birazdan aticam fotoları :)
yok yok bu motor ismailin olamaz :mrgreen:
ismail senin renkli aluminyum peglerden serkanda takılı.
erdi_arikan
30 Mayıs 2010, 20:46
arkadaşlar motora nerede sticker yaptırabilirim? kefil olan var mı acep?
AydoganX
30 Mayıs 2010, 21:43
motoru parlatmışsın :D taşmı düştü başına :D
yok yok bu motor ismailin olamaz :mrgreen:
Durum o kadar vahim mi yahu ?:cherry:
Sizlerle ne zaman görüştüysek yağmur sonrası olduğu için kirliydi.
Ara sıra haftasonları böyle uğraşırım, parlatırım motorumu, o kadarda pasaklı değiliz yani :mrgreen:
Aydoğan abi motor gıcır gıcır olmuş :)Maşallah diyim:cherry:
Bu arada abi deponla ön çamurluğuna hasta oldum :P
Benim depoda 2-3 çızık var geçiremedim gitti pasta yapa yapa boyayı çıkarcam az kaldı..Ön çamurluğu zaten önceki resimlerde gösterdiydim rengi soluk:pale:
Eyvallah Emrah sağolasın. :)
Pasta cila konusunda konusunda Jr. kıdemlidir. Onun söylediğine göre eğer çiziğe tırnağın giriyorsa pasta düzeltmez, rötüş şarttır.
Öylemiydi Evren? Doğrumu hatırlıyorum? :)
Ön çamurluk basit, 4 tane vidası var. Yenisini alır takarsın. Dert etme. :cat:
ismail aslında şöyle daha net olur.
çiziğiniz kaporta renginde değil de astar rengindeyse pasta hiçbir işe yaramaz. neden yaramaz? pastayı biz boyayı incelterek çizik seviyesine getirip çiziği görünmez hale getirmek için kullanırız. çizik boyayı tamamen kazımış da astarı çıkmışsa o zaman rotuş gerekir. rotuş atılan yer biraz belli olur ama 2 kat gibi kalın rotuş atıp pastayla rotuş çıkıntısını eritip cilayla yeniye yakın görüntü elde edebiliriz.
bazı durumlarda araç sürtmesi nedeniyle kaporta beyaz renk alır ve astar görünüyor sanırız. halbuki bazen sürten aracın boyası bizim aracın üzerine geçmiş olur pasta onu söker atar. araç beyazsa astar çıktı sanılabilir.
pastayı yapı marketlerden almanızı öneririm. sanayide kaportacıdan alınan tüp veya teneke pasta, makineyle uygulamaya uygun olduğundan incedir. elle uygulandığında yaklaşık yarım saat bastırarak (pastayı sürdüğünüz bez boyanızın rengini almalıdır. yoksa yeterince bastırmıyorsunuz demektir. o yorgunluğun üzerine renk almamış bir bez, boşa uğraştığınızın göstergesidir. daha çok bastırın :pr:) ovma gerektirir.inim inim inletir adamı hayattan bezdirir. o yüzden turtlewax gibi markaların oto reyonlarında satılan pastalarını kullanmanızı öneririm. ve geniş bir alanı değil, direk çizik üzerini sabırla ovun. çizik gidince matlaşmış bir bölgeyle karşılaşacaksınız. verin cilayı, verin cilayı!
Cleanwork
30 Mayıs 2010, 23:12
arkadaşlar motora nerede sticker yaptırabilirim? kefil olan var mı acep?
sticker özel yaptırmak pahalıya mal olur. istanbulun bir çok yerinde reklamcılar var araç kaplama yapanlara git araç folyosuna bastır kendin falçıtayla kesersin mt2 15 falan 1 mt2 rahatlıkla yeter sana
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:48 ----------
Cbf 150 Kardeşliği gurubuna katılımlarınızı bekliyorum http://www.facebook.com/group.php?gid=123796767638157&ref=mf
metanecho
30 Mayıs 2010, 23:15
bu çiziklerin rahatsız etmesi genel bir durummu bendemi sorun var :D depomda beyazlık görünen bir çizik var 2 cm falan uzunluğunda nerden nasıl olduğunu bilmediğim ama muhtemelen fermuar falan yapmıştır diye düşündüğüm. ama nedense kahır dert olmuyor bana :D
ismail, motorunu her görüşümüzde çamur içinde olduğu için oluşan intiba var :D yoksa pasaklı şeklinde bir itham yok ortada :D benim motor her daim orta seviye kirli :D yıkatıyorum ertesi gün yine kirli. geçen hafta doğalgaz için sokağı boyluca kazıp çalışma yapıyorlardı, ve kazdıkları için motoru koyduğum yere geçemedim, sokağa koydum, 2 gün sonra indiğimde üstünde 10 cm toz birikmişti heralde :D gittim benzincide bi su tutturdum sonra bezle sildim güzelce motoru, geldim tabi yine mecburen sokağa koydum nede olsa kazma işleri bitmişti. ertesi gün bir baktım kazıp yaptıkları yerleri dolduruyorlar :D motor yine toz içinde :D yine su tutturdum ne de olsa çalışma bitmişti. doldurudkları toprağın üstünden geçerek motoru koydum yerine, ertesi gün kalktım o bölüm çamur :D toz olmasın diye yolu sulamışlar :D ben oradan çıkarken bir miktar çamur oldu motor :D aman dedim yeter :D mücadele edemeyeceğimi anladım.
Cleanwork
30 Mayıs 2010, 23:29
çizik konusunda benimde sıkıntım var depo üsründe nerdeyse 10 cm lik 3 çizik var (peder boya tenekesi taşımış :) boyacıdan aldığım fikir şudur siprey boyanın kapağına biraz sıkıp kıl fırçayla rutuj yapmak bi denicem çok berbat duruyor renk tam tutmasada eski halinden iyidir
mücahit_89
30 Mayıs 2010, 23:33
çizik konusunda benimde sıkıntım var depo üsründe nerdeyse 10 cm lik 3 çizik var (peder boya tenekesi taşımış :) boyacıdan aldığım fikir şudur siprey boyanın kapağına biraz sıkıp kıl fırçayla rutuj yapmak bi denicem çok berbat duruyor renk tam tutmasada eski halinden iyidir
sprey boyayı sakın depona sğrme ne şekilde olursa olsun daha da mahvedersin boyacıda oraya boya attır yada söktür kople boyat çok büyükse ama spreyle çok zor iş başka taraflarada sıçrar ve orasıda kuruduktan sonra bi değişik duru...
bu arada bizde aynı motorlar varmış bi cup bi cbf:)
Cleanwork
30 Mayıs 2010, 23:45
tavsiyeni dinlerim koruma demirini söküp boyayacam o cins durmaz diymi eski halide muhtemelen sipreydir
( cup ı alalı 20 gün oldu peder motorumu haşat edecek diye ona aldım :) )
mimoza_cbf_
30 Mayıs 2010, 23:46
çizik konusunda benimde sıkıntım var depo üsründe nerdeyse 10 cm lik 3 çizik var (peder boya tenekesi taşımış :) boyacıdan aldığım fikir şudur siprey boyanın kapağına biraz sıkıp kıl fırçayla rutuj yapmak bi denicem çok berbat duruyor renk tam tutmasada eski halinden iyidir
başka bir yolu daha var çizik olan bölgeye sıfır zımpara ile uygulama yap sonra üzerine çila atıyorsun çizik gidiyor sıfır zımpara bi nevi pasta görevi görüyor aynısı benim başım a geldi üzerine çila atınca yıldır yıldır parlıyor en güzeli aslında dupleup koruyucu çila bundan bulabilirsen motorunu aylarca koruyor veya aracı.çok kaliteli bir ürün güvenle deneyebilirsin sadece piyasada zor bulunuyor
mücahit_89
30 Mayıs 2010, 23:49
tavsiyeni dinlerim koruma demirini söküp boyayacam o cins durmaz diymi eski halide muhtemelen sipreydir
( cup ı alalı 20 gün oldu peder motorumu haşat edecek diye ona aldım :) )
hımm cupu el altında bulunsun diye aldın:)benimkisi 2006 model 6.000 kmde sıfır gibi koleksiyon diye saklıyorum tertemiz duruyo garajda:)
koruma demirleri sprey boya ile süper oluyo bi zımpara 2. tl sprey boya miss gibi daha yeni yaptım...o zman çamurluğum kırılmıştı sprey boya ile üstündeki çizikleri kapatayım dedim deneme amaçlı zaten çamurluğu değiştircektim ordan tecrübemle bulaşma derim...
Cleanwork
30 Mayıs 2010, 23:53
başka bir yolu daha var çizik olan bölgeye sıfır zımpara ile uygulama yap sonra üzerine çila atıyorsun çizik gidiyor sıfır zımpara bi nevi pasta görevi görüyor aynısı benim başım a geldi üzerine çila atınca yıldır yıldır parlıyor en güzeli aslında dupleup koruyucu çila bundan bulabilirsen motorunu aylarca koruyor veya aracı.çok kaliteli bir ürün güvenle deneyebilirsin sadece piyasada zor bulunuyor
0 zımparayı kurumu sürüyorsun ıslatıptamı ?
cila olarak CBS nin silikonlu oto cilasından kullanıyorum yeni yaptığımda süper duruyor ama 1 kaç güne cilasız halinden daha kötü oluyor bütün tozları sanki yağlı bir ortam gibi yapıştırıyor sonra uğraş köpüklerle :)
mimoza_cbf_
30 Mayıs 2010, 23:59
0 zımparayı kurumu sürüyorsun ıslatıptamı ?
cila olarak CBS nin silikonlu oto cilasından kullanıyorum yeni yaptığımda süper duruyor ama 1 kaç güne cilasız halinden daha kötü oluyor bütün tozları sanki yağlı bir ortam gibi yapıştırıyor sonra uğraş köpüklerle :)
evet ıslatıp yapıyorsun fazla bastırmadan eğer bi kaportacı bulursan biraz kullanılmış olan sıfır zımpara daha iyi iş görüyor onlarda mutlaka vardır.cila eğer kaliteli değilse 2 ci yıkamada özelliğini kaybettriyor benim bi arkadaş da dupleup cila vardı çok bir şey sürdüm 1 aydan fazla oldu motor hala parlıyor su da tutumuyor üstünde cila attığım bezi atmadım motoru her yıkamadan sonra kuruluyorum en son hafif nemli kalıyor o bezimle üstünden geçiyorum simsiyah oluyor nasıl hoşuma gidiyor anlatamam
sprey boya kuruyunca farklı renk alır doğru söylüyor. onun yerine motorun siyahsa, servisten ya da boyacıdan opak siyah boya numunesi alabilirsin. opak olacak metalik değil. metalik boyada simler olur. boya fırçasıyla sürebilirsin.
zımpara konusuna gelince. sıfır zımpara diye sattıkları değil de boyacıların kullandığı 1500-2000 zımparadan temin edebilirsiniz. bu zımparayı boyacıdan temin edin. pasta kadar hassas değildir yalnız. uygulamak teknik ve pratik gerektirir. mimoza sorunsuz uygulamışsa işi biliyor. çünkü boyacı bile 2bin zımparayla işini hızlandırıp, zımparanın yarattığı pürüzün üzerine makineyle 2 kat pasta atıp yüzeyi anca cilaya hazır hale getiriyor. bense zımpara kullanmak istemiyorum. pasta daha kolay.
mimoza_cbf_
31 Mayıs 2010, 00:20
sprey boya kuruyunca farklı renk alır doğru söylüyor. onun yerine motorun siyahsa, servisten ya da boyacıdan opak siyah boya numunesi alabilirsin. opak olacak metalik değil. metalik boyada simler olur. boya fırçasıyla sürebilirsin.
zımpara konusuna gelince. sıfır zımpara diye sattıkları değil de boyacıların kullandığı 1500-2000 zımparadan temin edebilirsiniz. bu zımparayı boyacıdan temin edin. pasta kadar hassas değildir yalnız. uygulamak teknik ve pratik gerektirir. mimoza sorunsuz uygulamışsa işi biliyor. çünkü boyacı bile 2bin zımparayla işini hızlandırıp, zımparanın yarattığı pürüzün üzerine makineyle 2 kat pasta atıp yüzeyi anca cilaya hazır hale getiriyor. bense zımpara kullanmak istemiyorum. pasta daha kolay.
zaten özellikle belirttim kaportacı veya boyacıdan kullanılmış olsun diye fazla bastımadsan ıslak bir şekilde kullanılınca güzel oluyor.bilinçli kullanılırsa çok güzel oluyor
Cleanwork
31 Mayıs 2010, 00:22
sprey boya kuruyunca farklı renk alır doğru söylüyor. onun yerine motorun siyahsa, servisten ya da boyacıdan opak siyah boya numunesi alabilirsin. opak olacak metalik değil. metalik boyada simler olur. boya fırçasıyla sürebilirsin.
zımpara konusuna gelince. sıfır zımpara diye sattıkları değil de boyacıların kullandığı 1500-2000 zımparadan temin edebilirsiniz. bu zımparayı boyacıdan temin edin. pasta kadar hassas değildir yalnız. uygulamak teknik ve pratik gerektirir. mimoza sorunsuz uygulamışsa işi biliyor. çünkü boyacı bile 2bin zımparayla işini hızlandırıp, zımparanın yarattığı pürüzün üzerine makineyle 2 kat pasta atıp yüzeyi anca cilaya hazır hale getiriyor. bense zımpara kullanmak istemiyorum. pasta daha kolay.
Metalik boyada simler olur demişin benim makinanın boyası simli acaba benden önceki boyatımıyki 2008 modellerde opak siyah mı (ben 2. el aldım makinayı)
çiziğiniz beyaz ise boya kazınmışsa hiç boşuna uğraşmayın rotuş atın kıl gibi fırçayla.
mimoza_cbf_
31 Mayıs 2010, 00:25
hondaya benin sağ sol stikırlarda çizik olduğu için stikır sipariş verdim motorum siyah dedim mavi renk için getirmişler sinir oldum bu cumartesi onları değiştirecektim ne güzel.haftaya cumartesi değişecem bugun bir şey fark ettim beçen ay lastik yağ zincir değişimi yaptım ama 1 haftadır motorun aldından sanki defransiyal sesi gibi bir inleme genelde düşük viteste neden olabilir her hangi sıkışma falan yok motor rahat dönüyo bakım yaptırmadan önce böyle bir sıkıntım yoktu
mavi renk için sitikırların rengi farklı mı ya? :silent:
kafa depo grenajlar hepsi mi simli?
Cleanwork
31 Mayıs 2010, 00:27
çiziğiniz beyaz ise boya kazınmışsa hiç boşuna uğraşmayın rotuş atın kıl gibi fırçayla.
evet bayaz bende kıl fırçayla düşündüm siyah siprey poyayı kapağına sıkıp ondan kıl fırçayla sürücem orjinal boyasını bulma şansımız varmı
Sadece depo simli
bide bu makina 2007 nin sonunda alınmı ben bu sene aldım bu kadar zamanda 4000 km yapmış sizce km ile oynanmışmıdır oynanmışsa nasıl anlarım
yok tutmaz. neden dersen kaportadaki boya boyacının ya da fabrikanın ekstra uğraşıyla vernikle falan ayna gibi pürüzsüz hale getirilmiş oluyor. sen ne yaparsan yap daha mat oluyor. ayrıca rengi de tutmuyor.
şu boyanın yakın resmini çekip atar mısın merak ettim ya sim olayını.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------
kıliğnwörk kasma abicim km falan bin işte almışsın artık. motorunu temiz tut ve çok severek kullan. bırak artık kıllanmayı. çok tatlı motorumuz var. bugün f 650 dakar denedim manda gibi motor alsam her gün deviririm nerede benim motorumun esnekliği pratikliği ya. arazide paso deviririm ben ağır motoru.
Cleanwork
31 Mayıs 2010, 00:34
yok tutmaz. neden dersen kaportadaki boya boyacının ya da fabrikanın ekstra uğraşıyla vernikle falan ayna gibi pürüzsüz hale getirilmiş oluyor. sen ne yaparsan yap daha mat oluyor. ayrıca rengi de tutmuyor.
şu boyanın yakın resmini çekip atar mısın merak ettim ya sim olayını.
gece zor belli olur yarın çekerim
mimoza_cbf_
31 Mayıs 2010, 00:42
[QUOTE=jr.;2072252]mavi renk için sitikırların rengi farklı mı ya? :silent:
kafa depo grenajlar hepsi mi simli?[/QUOTevet farklıymış her stikırın renk ve bölge kodu varmış bilginiz olsun ben sağ ve sol sinyalın altındaki stikırı cbf150 yazan; depo üzeri honda yazısı sağ sol birde sağ kuyruk kısmı bende önceki sahibi çanta kullanmış stikırın boyası cıkmış asıl korkum eskisi yapıştıramazlarsa orjinali gibi olmazsa içime sinmez
mmucit
31 Mayıs 2010, 15:19
Eğerki kontra uygulamadan,limitte viraja girersen,motor seni virajın dışına doğru çekmeye başlıcaktır,seninde tecrüben yoksa işte ozaman ''len lenleeeeeeeeeeennn diye bağırmaya başlarsınki artık iş işten geçmiş olur,çarpıcağınyere baka kalırsın.
Muhakkak ve kesinlikle viraj öncesi hızı düşür viraj içinde sabitle,çıkışı gördüğün dakka gazını yavaşca aç.
viraj içinde sola dönüyorsan gidonun ''sol kolunu,sağa doğru sakin bir şekilde it,sağa dönüyorsan tam tersini uygula...
Düşük hızlarda bol pratik ile bunu başara bilirsin,sonra alışınca viraj aramaya başlarsın:)
Kontraya mantığın yatmıyorsa....Şunu dene
Şimdi hızını 30km/s de iken dümdüz gittiğin bir yolda,sol elini gidondan çek ve sağ kolu ''baş parmağın altaişaret parmağın üstte ve ortaparmağında işaret parmağının yanında olacak şekilde,parmak uçlarınla gidonu yumuşakca tut.
Ardından sağ elinle gidonu ''sola doğru it'' görüceksinki motor aniden ''sola doğru yatıcak''
Bunu dene bilincine daha sıkı yerleşmesini sağla,kendine yolda giderken alt limitlerde tabiki,ileride mesela ufakbir yol yaması ufakbir çakıl vs.vs gördüğün anda kontra uygulayıp çevresinden geçmeye çalış,bu çok güzel bir çalışma sistemidir...
hadi kolaygelsin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:55 ----------
Ardından sağ elinle gidonu ''sola doğru it'' görüceksinki motor aniden ''sola doğru yatıcak''
pardon bu kısımdaki sola itince,sola dönecek yazmışım,yanlışlık olmuş...özürdilerim; düzeltiyorum...
Ardından sağ elinle gidonu ''sola doğru it'' görüceksinki motor aniden ''sağa doğru yatıcak''
Sağolun yalnız ben motoru düşürmeden hemen önce motor düşüyorumm uleen derken nasıl reaksiyon verir, ne ses çıkarır demiştim:)
Usta kol kısa biraz bakalım işlevsel olacak mı...şık duracak o ayrı mevzu ama arkayı gösterirmi mevzu bu...diğeriyle aynı görüş açısını sağlarsa sorun yok ama eskisini aratırsa 50 lira bayıldım diyede takmak anlamsız... :P
Motorcuhayrideki aynaların uzun kısa olduğuyla alakalı bişe yazmadım hacı...sadece WIWI markalı aynayı ordan alın dedim...:cat:
Mmucit biraderim anlatılmaz yaşanır derler ya...bu kontra mevzusuda böyle bişey...tarifi zor...yapıp anlatamıyorsun...
Beyler bugün yine açıldık Anadolu Feneri tarafında Poyrazköye...Erdi sağolsun bana eşlik etti...güzel sakin ormanlık bir yoldu...bir kaç foto ekleyimde İstanbulun güzelliklerinide görün...:cat:
Ne aynaymış yahu. Bi alamadık.:P
İyi akşamlar arkadaşlar. Eve gelince aynaların resimlerini vs. çektim fakat aniden bir toplantıya katılmam gerekti.
Kusura bakmayın geciktim :)
İşyerinden çıktığımda aynaları motora taktım. Eve gelene kadar denedim. İlk başlarda insana çok küçük geliyor, önceki aynanın büyük gösterdiği alan ile bunun gösterdiği alan farklı. Eski aynalar doğal olarak daha büyük bir alanı gösteriyor.
Fakat bu durumda şu etken var. Bu koso aynalar (dış bükeymi deniliyor), bir nesneyi olduğundan uzak gösteriyor, yani aynadan kendime bakınca küçük olarak gösteriyor beni. Eski nikelajlı aynalarda da bu var ama koso'lar daha küçük gösteriyor. Doğal olarak alandan kayıp gibi görünen kısım, bu yüzden aslında eşit gösteriyor denilebilir.
Birde montajdan sonra 100-200 metre gittim aynalar zangır zangır titredi.
Aha dedim paralar boşa gitti :cyclopsan fakat meğer arkasında bir ayar daha varmış orayı sıkmamışım. Orayıda sıkınca titreşim kayboldu. :)
İlk başlarda alışmak gerekiyor. Fakat 1-2 km. sonra aynaların görüş alanlarını net olarak ayarladım. Bir sıkıntı yok, arkamı net olarak görebiliyorum.
Eski aynalardan daha iyi bir görüntü varmı? Bu konuda tam emin olamadım. Motoru kullandıkça bunu daha iyi anlayabilirim, fakat daha kötü değil bundan eminim:)
Motorun kirinden pasağından dolayı kusura bakmayın :)
Aynaların hayırlı vede uğurlu olsun.
Değerli arkadaşlar Ayna işini çözdük nihayet...Aynamız Bahçelievlerde Moto Ayda mevcut...uzun saplı WIWI ybr yeni takım aynası...fiyatıda 25 lira...
Bu Moto Ay da ne arasanız var beyler aklınızda olsun...ne ararsanız..A dan Z ye...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-yamaha-ybr125-yeni-model-ayna-takimi/detay
Firma Tel...90-212-4425399
Yetkilinin adı Özgür Uzunay...
Banka Şube Kodu : Yapı Kredi Bankası Şirinevler Şubesi 399 kodlu...
hesap no...842 66 351
bu hesaba 25 lira yatırıyorsunuz...size wıwı aynayı istediğiniz kargoyla yolluyor...ister aras ister yurtiçi...bana aynaları güzel ambalajlayacağına dair söz verdi...adımı verebilirsiniz...uzun süre konuştum...parayı yatırdıktan sonra Özgür Beyi arayıp adresinizi veya hangi kargo şubesinden teslim almak istiyorsanız söyleyin...Sirkeciden diğer aldığımız markasız aynalar dandiktir arkadaşlar bunu açık net yazayım...
Çok şükür uzun saplıyı bulduk. motorcuhayri de satılan büyük ihtimal kısa idi. Ama ister misin oradaki de uzun saplı olsun.:queen: Maksat kafa karıştırmak.
saol metehan hocam göndermiş kadar oldun :P
jr hocam ben bu işin peşini bırakmıyordum ama uzun-kısa faks tel derken işler benim kontrolümden çıktı. Hele motorcuhayrinin toptancı bölümündeki adam bana en az 120 çift gönderebiliriz deyince... bende film koptu.
Arkadaşlar cbf150 nin aynaları sağ tarafa doğru gevşer sola doğru sıkılır.:)
İlk motoru aldığımda çok kızdırmıştıda beni oradan iyi hatırlarım.:cat:
İlk başta beni de çok uğraştırmıştı. Bir aynayı sıkmak için en az 2 anahtar gerekiyor.
metehan ebada parça büyüdükçe ve ağırlaştıkça kargo fiyatı ciddi oranlarda artıyor. misal sana bir örnek:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DAYTONA-675-ABS-TRIUMPH-FAIRING-PLASTIC-KAPPA-BODYWORK-/310222563334?cmd=ViewItem&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item483ab4a806
338 dolar ürün grenaj takım, 225 dolar kargo :D normal su yakmıyor bunu taşıyan uçak :P
Bu doğru olmakla beraber, bunu satış stratejisi olarak kullanan arkadaşlar mevcut ebayda. Yani ilk etapta bakan adam fiyatını görüyor, almaya kalkınca ise ödeyeceği tutarı. :) Yoksa yollayan adam cüzi paralara gönderebiliyor. Ama fiyatı ikiye bölüyor ve satış fiyatı oluşturulmuş oluyor.
arkadaşlar dün evin yanındaki trafiğe kapalı yeni yolda akşam fren denemesi yaptım:P 100kms sabit süratte ani fren ön ağırlıklı arka fren 5 deneme sonrası en iyi derece 52 mt:cat: ybr varken 58 mt yapıyordum:) ama innovam 47mt de duruyodu :pale: cbf emde duro lastikler olduğu halde ve son 8 mt arka lastik kilitli şekilde:cat: bence mükemmel tabi asvalt yeni ve kuru.. hiç üşenmeden fren yaptığım kola şişesinin yanından motorun ön tekerinin bastığı yeri ölçtüm:wiinkk: 5ci deneme sonrası ön fren diski belkide eksozdan daha sıcaktı :pale: bu sabah itibariyle ön taraftan gıy gıy gıy diye bi ses geliyodu durup orta sehpaya aldım kaldırıp ön tekeri elimle çevirdim ses frenden geliyo ama kalipermi balatamı çözemedim:pale: diske baktım eğrilik yok ve yüzeyi ayna gibi bakınca kendini görüyosun üstünde:) 12000 bakımda bunuda göstericem bakalım neymiş:silent: daha 16 mesajım olmuş yaaww ben nezaman foto eklicem arkadaş:silent: herkese kazasız belasız ve dikkatli sürüşler diliyorum:cat:
Sen yazmaya devam et, başaracaksın.:P
15 ytl para yollamak için 3 gündür uğraşıyorum iş bankası internetinden yollamaya kaltkım talimatsız izin varmedi ianahtar falan var oda 25 ytl ücretsiz olanı cep telefonuna yüklenen sonra 3 saat uğraştım internet ayarını yaptım 1 günlükte internet paketi aldım programı yükledim program benim telefona uyumlu değilmiş haydaaa. sonra postaneye gittim cuma günüydü internet kesik yarın gel dediler bu gün gittim bir sürü kağıt doldurdum heh dedim oluyo bu sefer demezmi kadın iban numarasının 1 tanesi eksik oracıkta boğacaktım kadını eve gittim ibanı tekrar yazdım formu yeniden doldurdum 7,5 ytl eft parası aldı eh dedim bişey daha söğlese atlacam motara gidecem ismailin yanına alacam bujiyi gelicam daha karlı be kastamou ankara ne yakacak bu işkenceden iyidir :)
Bu işler zor, baktın olmadı aps ile gönderseydin :)
ben cbf 500 öneriyorum o arkadaşa. alsın küheylan gibi motoru, güzel güzel gezsin.
günaydın motordaşlarım :) biz gezmeye gidiyoruz birazdan. darısı başınıza.
samsunlu arkadaşlar gezsenize kutlukent falan. biz de biraz cennet görsek ya.
Nirdeee, burada düşük cc kardeşliğini oluşturamadık. Yüksek cc abilerimizde kendi arkadaş çevresiyle takılıyor.
sprey boya kuruyunca farklı renk alır doğru söylüyor. onun yerine motorun siyahsa, servisten ya da boyacıdan opak siyah boya numunesi alabilirsin. opak olacak metalik değil. metalik boyada simler olur. boya fırçasıyla sürebilirsin.
zımpara konusuna gelince. sıfır zımpara diye sattıkları değil de boyacıların kullandığı 1500-2000 zımparadan temin edebilirsiniz. bu zımparayı boyacıdan temin edin. pasta kadar hassas değildir yalnız. uygulamak teknik ve pratik gerektirir. mimoza sorunsuz uygulamışsa işi biliyor. çünkü boyacı bile 2bin zımparayla işini hızlandırıp, zımparanın yarattığı pürüzün üzerine makineyle 2 kat pasta atıp yüzeyi anca cilaya hazır hale getiriyor. bense zımpara kullanmak istemiyorum. pasta daha kolay.
Bu opak boya ile boyama işi güzel olur mu? Ya da ben berecebilir miyim? Fırça izi kalmaz mı? Ben plastik aksama boya düşünüyorum.
Emrah.ark
31 Mayıs 2010, 16:34
ismail aslında şöyle daha net olur.
çiziğiniz kaporta renginde değil de astar rengindeyse pasta hiçbir işe yaramaz. neden yaramaz? pastayı biz boyayı incelterek çizik seviyesine getirip çiziği görünmez hale getirmek için kullanırız. çizik boyayı tamamen kazımış da astarı çıkmışsa o zaman rotuş gerekir. rotuş atılan yer biraz belli olur ama 2 kat gibi kalın rotuş atıp pastayla rotuş çıkıntısını eritip cilayla yeniye yakın görüntü elde edebiliriz.
bazı durumlarda araç sürtmesi nedeniyle kaporta beyaz renk alır ve astar görünüyor sanırız. halbuki bazen sürten aracın boyası bizim aracın üzerine geçmiş olur pasta onu söker atar. araç beyazsa astar çıktı sanılabilir.
pastayı yapı marketlerden almanızı öneririm. sanayide kaportacıdan alınan tüp veya teneke pasta, makineyle uygulamaya uygun olduğundan incedir. elle uygulandığında yaklaşık yarım saat bastırarak (pastayı sürdüğünüz bez boyanızın rengini almalıdır. yoksa yeterince bastırmıyorsunuz demektir. o yorgunluğun üzerine renk almamış bir bez, boşa uğraştığınızın göstergesidir. daha çok bastırın :pr:) ovma gerektirir.inim inim inletir adamı hayattan bezdirir. o yüzden turtlewax gibi markaların oto reyonlarında satılan pastalarını kullanmanızı öneririm. ve geniş bir alanı değil, direk çizik üzerini sabırla ovun. çizik gidince matlaşmış bir bölgeyle karşılaşacaksınız. verin cilayı, verin cilayı!
Adam akıllı bi pasta almak şart oldu :)
Bilgiler için teşekkürler jr.:wiinkk:
-ibrahim-
31 Mayıs 2010, 16:55
Arkadaşlar benim motosiklet tam kalkış yaparken stop ediyo.Gazı verir vermez pıt diye bi ses duyuyorum stop ediyor.Rölentideyken bi sorun yok.Karbüratör temizleyici koydum depoya.Benizini de shellden başka hiç bi yerden almam zaten. fikri olan var mı?
Emrah.ark
31 Mayıs 2010, 17:45
Arkadaşlar benim motosiklet tam kalkış yaparken stop ediyo.Gazı verir vermez pıt diye bi ses duyuyorum stop ediyor.Rölentideyken bi sorun yok.Karbüratör temizleyici koydum depoya.Benizini de shellden başka hiç bi yerden almam zaten. fikri olan var mı?
Benim benzin bittiğinde aynısı olmuştu:)
Aramızda kalsın yedek depoya almayı unutmuşum da:mrgreen:
Bide şöyle bi durum var benim motorda hiç benzin kalmadıqında ibre yine 1 tırnakta hiç tamamen inmiyo sebebi nedir:silent:
-ibrahim-
31 Mayıs 2010, 18:37
Benim benzin bittiğinde aynısı olmuştu:)
Aramızda kalsın yedek depoya almayı unutmuşum da:mrgreen:
Bide şöyle bi durum var benim motorda hiç benzin kalmadıqında ibre yine 1 tırnakta hiç tamamen inmiyo sebebi nedir:silent:
Sen o göstergeye bakma km yi takip et.
ellvis_78
31 Mayıs 2010, 22:58
Arkadaşlar benim motosiklet tam kalkış yaparken stop ediyo.Gazı verir vermez pıt diye bi ses duyuyorum stop ediyor.Rölentideyken bi sorun yok.Karbüratör temizleyici koydum depoya.Benizini de shellden başka hiç bi yerden almam zaten. fikri olan var mı?
kalkıslarda stop etmesının sebebı debrıyaj kolunu vıtesle irtibatının duzenlı saglanamaması yada ayar gerektırmesınden olabılır ,
pıt dıye ekzozdan ses cıkması ise motor calısırken karbıratore gırmesı gerekenden fazlaca gaz veririlirse bogulur benzını yakamadıgı için pıt sesı cıkarması normaldır stop da edebılır
nistelrooney
31 Mayıs 2010, 23:16
Arkadaşlar merhabalar. Ybr ile Honda arasında kararsız kalmıştım. mantığım ağır bastı Cbf almaya karar verdim. İnşallah 10-15 gün içerisinde alacağım motoru. Size sormak istediğim şu? (umarım doğru karar vermişimdir:) ) Arkadaşlar arka çanta, koruma demiri , yan ayak taktırmayı ve kask almayı düşünüyorum. Sizce motoru aldığım bayiden mi alayım bunları yoksa başka yerden mi alayım ? Dışarıda daha ucuza bulabilir miyim ? Bu arada motoru Ankaradan alacağım inşallah Konyaya göndereceğim. Söylemesi ayıp Ankarada daha ucuz. Çünkü Konyadaki yer bayii değil.
AydoganX
31 Mayıs 2010, 23:26
Arkadaşlar merhabalar. Ybr ile Honda arasında kararsız kalmıştım. mantığım ağır bastı Cbf almaya karar verdim. İnşallah 10-15 gün içerisinde alacağım motoru. Size sormak istediğim şu? (umarım doğru karar vermişimdir:) ) Arkadaşlar arka çanta, koruma demiri , yan ayak taktırmayı ve kask almayı düşünüyorum. Sizce motoru aldığım bayiden mi alayım bunları yoksa başka yerden mi alayım ? Dışarıda daha ucuza bulabilir miyim ? Bu arada motoru Ankaradan alacağım inşallah Konyaya göndereceğim. Söylemesi ayıp Ankarada daha ucuz. Çünkü Konyadaki yer bayii değil.
Merhaba; şimdidem hayırlı olsun.
Ankara'da bir adet yetkili satıcı var. Doğal olarak oradan alacaksın :)
Motoru alırken "CBF150+yan ayaklık+koruma demiri" olarak almanı tavsiye ederim.
Çanta, kask vb. aksesuarları, bayiden daha ucuza bulabilirsin:cat:
nistelrooney
31 Mayıs 2010, 23:35
Merhaba; şimdidem hayırlı olsun.
Ankara'da bir adet yetkili satıcı var. Doğal olarak oradan alacaksın :)
Motoru alırken "CBF150+yan ayaklık+koruma demiri" olarak almanı tavsiye ederim.
Çanta, kask vb. aksesuarları, bayiden daha ucuza bulabilirsin:cat:
Abi reklam olmasın diye isim vermeyeyim dedim:) Bilen biliyor tabi:) Bu arada ben motoru buradan alıp Konyaya götüreceğim. Konyada bulabilir miyim peki daha ucuza. Malum heves ettik motor alıyoruz paraya sıkışığım. En ucuzundan halletmem lazım herşeyi. Nereden alabilirim Ankaradan tavsiye edeceğiniz yer var mı?
m.şanveren
01 Haziran 2010, 00:05
[QUOTE=mmucit;2072567]Sağolun yalnız ben motoru düşürmeden hemen önce motor düşüyorumm uleen derken nasıl reaksiyon verir, ne ses çıkarır demiştim:)
Hııııı,şöyle söyleyim ozaman,bu şekilde düşüşlerde
1.len'den sonra 2.leni söyleyipte 3.leni hatırlayan pek yok gibidir.
Oyüzden nedesem boş...Şakası bir yana;
Ses felan çıkmaz,bir anda alabora olursun,çünki motor seni çekmeye başlayınca panikle ani hareket yaparsın ve direk uçuşa geçersin 'yersiz atraksiyonlar bunlar'':)
mastikos
01 Haziran 2010, 00:18
iyi akşamlar sağ aynamın camı kırlıdı
sadaece ayna camı nı nerde bulabilirim.
AydoganX
01 Haziran 2010, 00:28
Abi reklam olmasın diye isim vermeyeyim dedim:) Bilen biliyor tabi:) Bu arada ben motoru buradan alıp Konyaya götüreceğim. Konyada bulabilir miyim peki daha ucuza. Malum heves ettik motor alıyoruz paraya sıkışığım. En ucuzundan halletmem lazım herşeyi. Nereden alabilirim Ankaradan tavsiye edeceğiniz yer var mı?
Konyanın şartlarını bilmediğim için tavsiye veremem ama çanta için tavsiyem 2.el olarak sahibinden.com'u sürekli kontrol etmen.
Sonuçta çantasızda bir süre kullanabilirsin.
2.el kelepir uygun fiyatlı ve kaliteli çantalar düşüyor ara sıra.
İlla sıfır çanta almam lazım dersen 50-70 tl arasına Yıba çarşısından ucuz çanta bulabilirsin. Ama kaliteli 2.el daha mantıklı bence.
Kask konusunda ise değişik yerlerden temin edebilirsin.
En uygunu Çankaya Konrad Adeneur caddesindeki Motomax ve ulusandır.
Onun haricinde Yıbada çakma çukma, çin mallarını bulursun ama itibar etme. Kask çok önemli. Kaliteli bir kask almaya bak.
nistelrooney
01 Haziran 2010, 00:35
Konyanın şartlarını bilmediğim için tavsiye veremem ama çanta için tavsiyem 2.el olarak sahibinden.com'u sürekli kontrol etmen.
Sonuçta çantasızda bir süre kullanabilirsin.
2.el kelepir uygun fiyatlı ve kaliteli çantalar düşüyor ara sıra.
İlla sıfır çanta almam lazım dersen 50-70 tl arasına Yıba çarşısından ucuz çanta bulabilirsin. Ama kaliteli 2.el daha mantıklı bence.
Kask konusunda ise değişik yerlerden temin edebilirsin.
En uygunu Çankaya Konrad Adeneur caddesindeki Motomax ve ulusandır.
Onun haricinde Yıbada çakma çukma, çin mallarını bulursun ama itibar etme. Kask çok önemli. Kaliteli bir kask almaya bak.
Çok teşekkur ederim kardeşim sağolasın...
AydoganX
01 Haziran 2010, 00:36
Çok teşekkur ederim kardeşim sağolasın...
Rica ederim. Kazasız sürüşler...
hasanpinar0537
01 Haziran 2010, 01:02
arkadaşlar elimde SHAD 40 lt çanta var bilginize...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-shad-40lt-arka-canta/detay
metanecho
01 Haziran 2010, 01:30
sayfalarca yeni mesaj olmayınca da topic bir garip oldu böyle :D
yeni bir taş atmak lazım kuyuya :D
motorun arkasına römork takmak istiyorum yapan varmı daha önce :D
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO