Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
ethemm76
03 Ağustos 2009, 21:12
08 model 3.000 lira 20.000de makina mantık işi değil...daha geçen hafta arkadaşım 6000 kmde çantalı 08 ağustos çıkışlı çızıksız makina aldı...3000 e...çantayı aksesuarı düş 2800...bedava...:cat:
bir daha düşün...:cat:
Yüksek km yüksek fiyat sizi yanıltmasın, o kmye o para verilmez şeklinde yanlış düşünmeyin, Ha elbette araştırıp soruşturun iyice inceleyin, 3000-5000 km de bi kaç cbf kullandım kendi motorum haricinde. benim motorum 15000 de ama inanın. motorum motorum yine kendi motorum. Almaya niyetlendiğiniz düşük km li cbf..Kişisel bakım yapılmadan kullnıldıysa, debriyaj boşluğu ayarsız, fren boğluğu ayarsız, zinciri yağsız ve bollaşmış, gaz kolunda rahatsız edici boşluk..kritiğe girmiş düşük ve kirli yağ seviyesi.. şimdiye kadar misal 5000 km de ise motor 4000 km si dip gaz kullanışmış ta olabilir. motorun o km boyunca nasıl kullanıldığı çok önemli. 20000 veya 24000 km bakımında ön arka lastik, zincir dişli seti komple, ön arka fren balatası vs vs ömrü bitmeye yüz tutmuş ne parça varsa değiştirticem. Dolayısla ben kullnım hayatım boyunca motoru sıkıştırmadım. Kişisel bakımlarımı asla aksatmadım. Şehir içi kullanımım yok denilecek kadar az. % 90 uzun yol. Satıcı olsaydım böyle cillop gibi bi bakımdan sonra misalen 20000 km de ki motoruma üzerindeki aksesuarlarla 3000 tl isterdim. 20-25 bin deki motora 3 lira isteyenide iyice araştırın, 3-5 bin kmdeki motoruda iyi araştırın. Servisim temiz kullanıldığında motor sıfırlamadan 100 bini görebileceğimi söyleyerek, kuryelerin bile dip gaz kullandıkları halde 50-60 bin motor istemeden kullandıklarını belirtiyor. Dolayısıyla 20-25 bin de cbf sevilerek ve özenilerek, üzülmeden kullanıldıysa bence alınır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:11 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:25 PM ----------
etoşşş huuuu özlüyorum olm seni...gelsene buraya gezek...:)
Aslında gelirimde ortak bi plan yapmak lazım. zaman ayarlamak lazım, Haftaya gündüz boşum, gündüz uyku düzenimi ayarlayabilirsem beni bi gezindirirsin İst. da :) Bide ben şu İst. trafiğinden biraz tırsıyorum. Bu fobiyide beraber yenmiş oluruz aralardan derelerden zıplayarak :) Zati bide 1500 km sonmra 16000 bakımına kesin gelicem. Benim servis ne debriyaj teli yağladı, ne gaz kolu, nede karb. temizliği yaptı. Sonra Fethiye' ye giderken motorda bi gariplik var. Ben tek başıma sürüyorum. Öbür cbf artçılı 2 tane 80 kg adam var. Ben tek başıma motorla yetişemeye başladım arkalarından, ne oluyo ne oluyo derken, en son artık gerçekten benim moto çekişten falan düştü. Sonrada Fiethiye merkez trafik ışıklarında önde duruyorum yeşil yanıcak, fırlıyıcam. Aaa ne olsun. sanki benzin bitiyomuş gibi motor stop ediverdi. Eyvah tırs evden 700 km uzaklıktayım, yandık :) Çalıştıramadım. Ayaklarımla sağa çektim. Biraz jikle biraz gıy gıylattık, derken çalıştı. Ertesi gün aynı şeyi Gökova' da yaptı. Ben iyice tırs, ben böyle eve dönemem dedim ya. Motoda bişey var mutlaka. Biyere gösterelim. Neyse gösterdik. Karbratörünü adam bi güzel temizledi, benzin hortumlarını söktü. karb.deki hava hortumunu söktü, kopersörle karb. e bi hava çaktı. Motorun canına can geldi, belki benim servis karb. temizliğini 12000 bakımında yapsaydı böyle bi sorunla karşılaşmayacaktım. Gerçekten karb.. tıkanmasa bile karb. temizliği ihtiyacı varmış cünki son 2-3 bin kmdir motor gerçekten canı istemiyomuş gibi çalışıyordu. Benim servise (karb. temizliği yapalım) dedim, ( karb. temizliğine gerek yok), dedi , sağ kapağın siyah kısmında bi vida deliği varya, oradan tornavidayla vidayı gevşetti, alttıki hortumlardan biraz benzin akıttı. Ok. karbratördeki pislikte benzinle aktı gitti dedi, bende inandım. Ama işte karb temizliği öyle olmuyormuş demek ki. 16 bin bakımında kısmet olursa gelmek istiyorum. Sonra 20 dede kendi servisime gideyim de 16 bin bakımında motora neler yaptıklarını ballandıra ballandıra bi anlatayım :)
mete_han
03 Ağustos 2009, 21:19
tamam kanka beklerim...
CallofJuarez
03 Ağustos 2009, 21:34
selamlar. araya girmek gibi olacak lakin bir sorum olacak. forumu inceledim lakin bulamadım. daha doğrusu 400 sayfanın 180 190 sayfasına ancak bakabildim ve yoruldum. biniciden 20 000 km de bir cbf almayı düşünüyorum. süresi gelmiş bir bakımı varmıdır. 2008 model 3000 tl fiyat var. çanta yok ön koruma demiri var. kazası yok. bu motorun nesine dikkat edeyim. mesela aracı alıp e-6 da bir hız denemesi yapıp belli bri sürate ulaşıp ulaşmadığına fren mesafesine yol tutuşuna lastiklerine gibi en bariz neye bakılmalı.
Bence 20.000 km'de motora 2.500'den bir kuruş fazla verme.Ben geçen hafta bir cbf150 aldım.İlk sahibi motor koruma demiri takmamış.Ön grenajda hasarlar var, fren pedalı yamulmuş , vites pedalı yamulmuş , arka lastikte çivi vida ne ararsan var.Ancak motor aksamı taş gibi 10.000 km'de.Herif bi tane motor koruma demiri taksaymş o grenajdaki çizikler de olmuyacakmış.Ancak tabi fiyat da ucuzluyo böyle durumlarda.Motoru alırken ilk önce ustaya motorun sesini dinlet.Sesi beğenirse tamamdır.Sen kendinde uygun bir yola çıkıp düz yolda son hızını 105 olarak görebiliyosan , çekişinde aksaklık yoksa , gaza güzel tepki veriyosa kendin de test edebilirsin.Ancak mutlaka ustaya motor sesini dinlet.Ayrıca çizikler ezikler de ilerde motoru satarken fiyat düşmesine sebep olacaktır.Bu yüzden sen de alırken zarar etmemek için uygun fiyata almalısın.
ethemm76
03 Ağustos 2009, 21:49
Arkadaşlar geçen haftalarda CBF 150 ile kocaali/Sakarya'ya (yaklaşık 230 km) gidip geldim fakat düz yolda max. 105-110 km hızı geçemedim.Ancak eğimli yolda 120 civarı oldu.Şehirler arası gezi yapan arkdaşlara bakıyorum 120 sabit hızla gidenler var.Size sormak istediği benim motorda bir sorun olabilirmi yoksa motor açıldıkça ve km. yaptıkça hız artarmı.Bu arada motor şuan 1450 km'de.Cevaplarınızı bekliyorum. :cat:
Teşekkürler,
ben 15 bindeyim benim max. hız değerlerimle aynı bi gariplik yok, sadece şunu söyliyeyim, lastik hava basınçlarını kontrol et. 5 er 6 şar bar bile düşse max. hızın ve çekişin düşüyor. ve bu miktar düşüşü, parmakla sıkarak falan anlayamıyorsun. ben yolculu kullandığımdan arka 33 ön 29 takılıyorum. Ayrıca motor çabuk açılsın diye vs vs sakın basma. Şöyle bi eğri düşün, motoru ne kadar çabuk ve zorlayarak açarsan, motorun o kadar çabuk işi bitecektir. Motorun bittiğini şöyle anlarsın. (Öf be tek kişi 120 iki kişi 110 vuruyor be nasılda açmışım moturu) dedikten sonra bu performans motorun ilk km lerindeki performansından oldukça yüksekse motor yakın zamanda kapanma eğilimine girmeye başlayacaktır ve çok fazla zaman geçmeden sıfır motor isteyecektir. bırak 105 i 110 ugeçmesin, geçirtmeyede çalşma zaten. 105 i geçicen, ok güzel 110-115 yapıcan diyelim, ne kazandıracak sana zaman olarak ? Bu yüzden 80-90, inan ki uzun yolda 80-90 çok daha keyifli, sen rahatsın, motor rahat. Paint te çizdim :) Bu yüzden derim ki, böyle 2 kişi 110.. yok efendim tek kişi 120 vuruyor yok 130 görüyor falan gibi ikinci el ilanlarından uzak durun. Motor yaparını yapsın yeter.
http://img43.imageshack.us/img43/2105/adszert.jpg (http://img43.imageshack.us/i/adszert.jpg/)
[img=http://img43.imageshack.us/img43/2105/adszert.jpg] (http://img43.imageshack.us/i/adszert.jpg/)
Her zaman yüksek tepelerde dolanırsanız o tepelerden düşmeniz çok uzun sürmeyecektir :)
CallofJuarez
03 Ağustos 2009, 22:10
Evet gaz kolu sondaydı.Hatta emin olmak için çoğu zaman gazı hafif bırakıp tekrar sona getirdim ama 120'yi göremedik düz yolda. :pale:
Düz yolda kim görüyomuş ki 120'yi sen göreceksin.Bu benim ikinci cbf150'm.Hep 105'te takılıyo düz yolda.Belki arka çanta olmazsa bi ihtimal 110'u da görür.Ancak sallayanlara fazla itimat etme.10 beygir motorun yapacağı hız bellidir.Fazlasını bekleme.
ortadadogulu
03 Ağustos 2009, 22:22
tavsiyeler için teşekkür ederim.
CallofJuarez
04 Ağustos 2009, 00:31
Yarın arka lastiği değiştiricem.Tavsiyeleriniz nedir?Aslında durodan memnunum.Islak zemin hariç pek fazla sorun çıkarmıyo.Hem geniş bi lastik.İnce bir arka lastik istemiyorum.Çok da kalın olmasın.Acaba tekrar duro mu taktırsam?
Team 106 GTI
04 Ağustos 2009, 11:13
Yok zaten motor 120 yapsın 130 yapsın demiyorum.Sadece motorda bir problem varmı yokmu onu anlamak için sordum :cat: bi anormallik yoksa sorun değil.Anlaşılan motorun sağlığı için 80-90 km hızla gitmekte fayda var.Ama uzun yolda da hiç çekilmiyo abi ya.:) Neyse artık bi şekilde ayar vericez :) Ama şunu söylemek istiyorum, gerçekten otobanın açık yerlerinde ve viyadüklerde rüzgar çok sağlam çarpıyor.Ben gidip gelirken şansıma hava rüzgarlıydı.Rüzgar estikçe motor kafasına göre şeritte oynuyo. :queen: Gerçekten tır veya otobüs geçiyorken dikkat etmek gerekiyor.
Cevap veren bütün arkadaşlara teşekkürler. :cat:
AlperAy
04 Ağustos 2009, 11:30
Arkadaşlar Merhaba,
bende daha 1450km deki motorumu satıyorum, büyütme niyetim var.
2009 model, hasar masar çizik filan yok, Rodajı düzgün yapıldı, mühendisten :queen:
http://www.sahibinden.com/sifira_alternatif_2009_model_1_400km_de_tertemiz_c bf_150-20WQQaXQQ14770050WQQpXQQdisplayitem
Bence bir bakın derim, selamlar.
mete_han
04 Ağustos 2009, 11:37
bende daha 1450km deki motorumu satıyorum,
.
:P
mehendis beg 1400 de valla tertemizdir...ama oralarda bu parayı makinaya bağlayan olma olasılığı azdır...:cat: İstanbulda olsa rahat satılırdı...:cat:
gezgin_33
04 Ağustos 2009, 12:28
Benim 19500 km oldu. Konya gezisinden dönerken setavuldan asagı uzun bir duzluk vardı. Orada iki kişi yuklu bir sekilde 135 gördüm. Sonra elimi gazdan cektim... Bu olaydan sonra motor duz yolda 110-115 km hızları rahat görmeye başladı. Önceleri benimki de 100-105 gibi kalıyordu....
ortadadogulu
04 Ağustos 2009, 12:42
Arkadaşlar Merhaba,
bende daha 1450km deki motorumu satıyorum, büyütme niyetim var.
2009 model, hasar masar çizik filan yok, Rodajı düzgün yapıldı, mühendisten :queen:
http://www.sahibinden.com/sifira_alternatif_2009_model_1_400km_de_tertemiz_c bf_150-20WQQaXQQ14770050WQQpXQQdisplayitem
Bence bir bakın derim, selamlar.
Hocam istanbul aksaray da olsaydın gelirdim bu gün yanına lakin ucaksın. yapacak birşrey yok. oradna a istanbula getirmek zor benim için.
mete_han
04 Ağustos 2009, 18:02
Hocam istanbul aksaray da olsaydın gelirdim bu gün yanına lakin ucaksın. yapacak birşrey yok. oradna a istanbula getirmek zor benim için.
675 km aslında gidilir anlaşsanız....:cat:hem yol yaparsın...:cat:
AlperAy
05 Ağustos 2009, 16:02
Hocam istanbul aksaray da olsaydın gelirdim bu gün yanına lakin ucaksın. yapacak birşrey yok. oradna a istanbula getirmek zor benim için.
Motoru Otosever Bahçelievler den almıştım, kargo kamyonu ile güzelce paketleyip göndermişlerdi, 80 TL vermiştim. :P
Eğer niyetliysen makinaya kefilim, ister kargo ile gelir, istersen 675km gezi yaparsın, hem sonrasında gezi raporunu da okuruz ....:cat::queen:
Ama dediğim gibi, herhangi bir kusuru yok, km saati görmesen sıfır diyebilirsin.
Hayırlısı bakalım....:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 PM ----------
675 km aslında gidilir anlaşsanız....:cat:hem yol yaparsın...:cat:
aslında düşünüyorum da, ben mi gelsem İstanbul'a ?
Güzel yol tecrübesi olur aslında :wiinkk:
gezgin_33
05 Ağustos 2009, 16:14
Motoru Otosever Bahçelievler den almıştım, kargo kamyonu ile güzelce paketleyip göndermişlerdi, 80 TL vermiştim. :P
Eğer niyetliysen makinaya kefilim, ister kargo ile gelir, istersen 675km gezi yaparsın, hem sonrasında gezi raporunu da okuruz ....:cat::queen:
Ama dediğim gibi, herhangi bir kusuru yok, km saati görmesen sıfır diyebilirsin.
Hayırlısı bakalım....:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 PM ----------
aslında düşünüyorum da, ben mi gelsem İstanbul'a ?
Güzel yol tecrübesi olur aslında :wiinkk:
Sonucu merakla bekliyoruz. Herkes için hayırlısı olsun...
CallofJuarez
05 Ağustos 2009, 16:21
Yok zaten motor 120 yapsın 130 yapsın demiyorum.Sadece motorda bir problem varmı yokmu onu anlamak için sordum :cat: bi anormallik yoksa sorun değil.Anlaşılan motorun sağlığı için 80-90 km hızla gitmekte fayda var.Ama uzun yolda da hiç çekilmiyo abi ya.:) Neyse artık bi şekilde ayar vericez :) Ama şunu söylemek istiyorum, gerçekten otobanın açık yerlerinde ve viyadüklerde rüzgar çok sağlam çarpıyor.Ben gidip gelirken şansıma hava rüzgarlıydı.Rüzgar estikçe motor kafasına göre şeritte oynuyo. :queen: Gerçekten tır veya otobüs geçiyorken dikkat etmek gerekiyor.
Cevap veren bütün arkadaşlara teşekkürler. :cat:
80-90'la gitmene gerek yok.Yol düzse , tehlike yoksa gazı kökleyebilirsin.O zamanda 90-115 arası değişir hızın.Hatta rampa aşşağıya 120'lere dayanır.Ancak tersten esen rüzgar , veya rampa senin hızının zaman zaman 80'e düşmesine sebep olabilir.Uzun yolda dikkat etmen gereken konu kamyon veya otobüs sollarken hızından emin olman lazım.Hızın sollamaya yetmezse tekrar geriye arkasına yanaşman gerekebilir.Fazla da yakınlarında seyretmemen gerekli.Arada mesafe korursan tehlikeden uzak olursun.
mete_han
05 Ağustos 2009, 19:23
Motoru Otosever Bahçelievler den almıştım, kargo kamyonu ile güzelce paketleyip göndermişlerdi, 80 TL vermiştim. :P
Eğer niyetliysen makinaya kefilim, ister kargo ile gelir, istersen 675km gezi yaparsın, hem sonrasında gezi raporunu da okuruz ....:cat::queen:
Ama dediğim gibi, herhangi bir kusuru yok, km saati görmesen sıfır diyebilirsin.
Hayırlısı bakalım....:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 PM ----------
aslında düşünüyorum da, ben mi gelsem İstanbul'a ?
Güzel yol tecrübesi olur aslında :wiinkk:
km fiyat çelişkisi yok...az daha indirsen zarara eyvallah çeksen o km kimilerine tatlı gelir...kaçmaz...
AlperAy
06 Ağustos 2009, 12:32
km fiyat çelişkisi yok...az daha indirsen zarara eyvallah çeksen o km kimilerine tatlı gelir...kaçmaz...
hele bir bakalım niyetli varmı?
sahibinden favorilerine ekleyen 6 kişi var. yakında haber gelir. bende zaten aradığım motoru yine bulamadım, acelem yok, zaten bir pazar biniyorum, onda da motorsuz kalmak istemem :queen:
gezgin_33
06 Ağustos 2009, 15:36
hele bir bakalım niyetli varmı?
sahibinden favorilerine ekleyen 6 kişi var. yakında haber gelir. bende zaten aradığım motoru yine bulamadım, acelem yok, zaten bir pazar biniyorum, onda da motorsuz kalmak istemem :queen:
Haydi hayırlısı bakalım.. Bunların niyetide biraz bekleyip.. "Bak ilanın bukadar zamandır duruyor bakan yok biraz indirim yap" Tarzından bir yaklaşım olabilir...
mete_han
06 Ağustos 2009, 16:11
hele bir bakalım niyetli varmı?
sahibinden favorilerine ekleyen 6 kişi var. yakında haber gelir. bende zaten aradığım motoru yine bulamadım, acelem yok, zaten bir pazar biniyorum, onda da motorsuz kalmak istemem :queen:
3150 veya 3200 yazarsan pazarlık yok dersen müşteri bence ayağına gelir almaya:cat:
papazkemal
06 Ağustos 2009, 23:51
ALPERAY; Bende satmayacağım zaten :cat:
selam :)
ne olduda satmaya karar verdin, bi sıkıntımı ekonomik olur veya bbaşka bi neden.
*yoksa sadece motoru satmak içinmi takılıyordun forumda bi süredir.?
ilhan YAZICI
06 Ağustos 2009, 23:58
ALPERAY; Bende satmayacağım zaten :cat:
selam :)
ne olduda satmaya karar verdin, bi sıkıntımı ekonomik olur veya bbaşka bi neden.
*yoksa sadece motoru satmak içinmi takılıyordun forumda bi süredir.?
cbf satılırmı yaf ben büyütsem bile çok maddi durumdan zorda kalmadıkça satmaya niyetim yok, başka hiçbi motorda bu tadı bulamadım, kaymak gibi motor.
CallofJuarez
07 Ağustos 2009, 00:18
cbf satılırmı yaf ben büyütsem bile çok maddi durumdan zorda kalmadıkça satmaya niyetim yok, başka hiçbi motorda bu tadı bulamadım, kaymak gibi motor.
Bak benim gibi kaşınıp satanlar sonra tekrar cbf150'ye dönüyo.:cherry:
AlperAy
07 Ağustos 2009, 12:03
ALPERAY; Bende satmayacağım zaten :cat:
selam :)
ne olduda satmaya karar verdin, bi sıkıntımı ekonomik olur veya bbaşka bi neden.
*yoksa sadece motoru satmak içinmi takılıyordun forumda bi süredir.?
Merhaba,
CBF150 benim ilk motorum ve aldığımda hemen foruma kaydolmuştum, forumdan da hem motorculuk hem de CBF150 hakkında çok şey okudum ve öğrendim.
Foruma dahil olmam tamamen hobimle ilgilidir, yoksa motorumu satacağım diye takılacak ne zamanım var, nede buna ihtiyacım.
İlanıma baksaydınız neden satmak istediğimi bilirdiniz, hatta ilanıma bakmanıza gerek de yok, geçmiş mesajlarımdan neden CBF150 aldığımı, şimdi de neden sattığımı da görürdünüz.
Burada sadece bu işten anlayan, CBF150 yi seven birilerine bu aracı satabilirim diye düşündüm, hepsi bu.
Karşınızdaki insanı tanımadan böyle bir yargıya varmış olmanızdan inanın büyük üzüntü duydum. Beni yanlış anlamış, yanlış değerlenidirmişsiniz.
Motoru 3500 ya da 3200 hatta 3000 e vermek benim için çok önemli değil, daha dün akşam 1-2 saat gezme fırsatım oldu, bu keyfi para ile tarif edemem bile.
Dediğim gibi, ikinci motorum olarak da kalabilir, daha karar vermedim.
Yanlış anlaşılmalara mahal vermemek adına ilanım hakkında bu forumda bir daha yazmayacağım.
Belki de ben hatalıyımdır, burası yeri değildi herhalde.
Niyetim kimseyi kırmak değil, yanlış anlaşılmak canımı sıktı sadece.
Herkese Selamlar,
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:03 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:00 AM ----------
cbf satılırmı yaf ben büyütsem bile çok maddi durumdan zorda kalmadıkça satmaya niyetim yok, başka hiçbi motorda bu tadı bulamadım, kaymak gibi motor.
katılıyorum, çok rahat gerçekten, zaten teredütlüyüm, belki de ikinci motorum olarak kalır.
mete_han
07 Ağustos 2009, 12:39
ALPERAY; Bende satmayacağım zaten :cat:
selam :)
ne olduda satmaya karar verdin, bi sıkıntımı ekonomik olur veya bbaşka bi neden.
*yoksa sadece motoru satmak içinmi takılıyordun forumda bi süredir.?
hiç hoş olmayan bir yakıştırma....:pale:
sanada yakışmadı...
Merhaba,
CBF150 benim ilk motorum ve aldığımda hemen foruma kaydolmuştum, forumdan da hem motorculuk hem de CBF150 hakkında çok şey okudum ve öğrendim.
Foruma dahil olmam tamamen hobimle ilgilidir, yoksa motorumu satacağım diye takılacak ne zamanım var, nede buna ihtiyacım.
İlanıma baksaydınız neden satmak istediğimi bilirdiniz, hatta ilanıma bakmanıza gerek de yok, geçmiş mesajlarımdan neden CBF150 aldığımı, şimdi de neden sattığımı da görürdünüz.
Burada sadece bu işten anlayan, CBF150 yi seven birilerine bu aracı satabilirim diye düşündüm, hepsi bu.
Karşınızdaki insanı tanımadan böyle bir yargıya varmış olmanızdan inanın büyük üzüntü duydum. Beni yanlış anlamış, yanlış değerlenidirmişsiniz.
Motoru 3500 ya da 3200 hatta 3000 e vermek benim için çok önemli değil, daha dün akşam 1-2 saat gezme fırsatım oldu, bu keyfi para ile tarif edemem bile.
Dediğim gibi, ikinci motorum olarak da kalabilir, daha karar vermedim.
Yanlış anlaşılmalara mahal vermemek adına ilanım hakkında bu forumda bir daha yazmayacağım.
Belki de ben hatalıyımdır, burası yeri değildi herhalde.
Niyetim kimseyi kırmak değil, yanlış anlaşılmak canımı sıktı sadece.
.
forumda motor almak veya satmak için bulunmak çok ağır bir itham değil...ama şurda iki muhabbetin belini azda olsa kırıyorsak bu hoş olmuyor...kırılmakta haklısın...
aslında var ya büyük aşklar böyle başlar...:P
ne dersiniz....biriniz alıcı biriniz satıcı...:P
BOLU
ile
AKSARAY
arasındaki mesafe
412 Km ...değermi değer....
AlperAy
07 Ağustos 2009, 14:43
hiç hoş olmayan bir yakıştırma....:pale:
sanada yakışmadı...
forumda motor almak veya satmak için bulunmak çok ağır bir itham değil...ama şurda iki muhabbetin belini azda olsa kırıyorsak bu hoş olmuyor...kırılmakta haklısın...
aslında var ya büyük aşklar böyle başlar...:P
ne dersiniz....biriniz alıcı biriniz satıcı...:P
BOLU
ile
AKSARAY
arasındaki mesafe
412 Km ...değermi değer....
sadece biraz üzüldüm, o kadar...
Bu arada, son gözdem CBF600, ne dersin ? Hemde bizimkinin büyük abisi...
Ne de olsa CBF !!!:cat:
Bu arada benim CBF150 de sanırım bir arıza var :pale:
Dün, hafta içi olmasına rağmen zaman ayırabilip, 150km yol yaptım...
Sonrasında tekrar benzin aldım.....
Ne yakmış ?
2,4lt/100 km !!!!! :queen::queen::queen::queen:
Bir motor bu kadar az yakarmı? kesin arıza var !!! kesin !!!:wiinkk:
KaPTaNHaSaN
07 Ağustos 2009, 15:46
bak benzine ötv zammı gelmiş biz farketmiyoruz bile..
fath745
07 Ağustos 2009, 18:16
Bak benim gibi kaşınıp satanlar sonra tekrar cbf150'ye dönüyo.:cherry:
Aynen..Arıyorum.Hatay-İskenderun çevresi bulursam alacam tekrar.Attan inip eşeğe binmiş gibi oldum.:salut:
mete_han
08 Ağustos 2009, 13:40
sadece biraz üzüldüm, o kadar...
Bu arada, son gözdem CBF600, ne dersin ? Hemde bizimkinin büyük abisi...
Ne de olsa CBF !!!:cat:
Bu arada benim CBF150 de sanırım bir arıza var :pale:
Dün, hafta içi olmasına rağmen zaman ayırabilip, 150km yol yaptım...
Sonrasında tekrar benzin aldım.....
Ne yakmış ?
2,4lt/100 km !!!!! :queen::queen::queen::queen:
Bir motor bu kadar az yakarmı? kesin arıza var !!! kesin !!!:wiinkk:
ocak 07den beri bir depo ile 400 km gidiyorum...:P
büyük cc her daim baş ağrıtmıştır...:silent: huzur hızda diyosan başka...
bak benzine ötv zammı gelmiş biz farketmiyoruz bile..
ethemm76
08 Ağustos 2009, 22:14
Geçenlerde dayıoğlunun cbf 150 nin kontak kilitli kaldı. Direksiyonda kilitli, anahtarı sokuyoruz çıkartıyoruz vs vs uğraştık. Yok yok, direksiyon kilidi açılmıyor. göbek dönmüyor. Eyvah tırs :) Bi gün öncersi bu motorla İzniğe 55 km. git gelli günübirlik bi gezi, bi kaç hafta öncede güneye gitmiştik ya orada yapsaydı bu arızayı, Allahtan evin önünde yaptı. Neyse baya uğraştık, tabi açılmadı, kilit dönmüyor. Zaten anahtar o kadar rahat giriyor ki dişler içerde dengesiz bi biçimde takılmış, yani anahtarın dişleri kilidin dişlerine tam anlamıyla değmiyor girip çıkarken hissediliyor ve dişler denk gelmediğinden kilit açılmıyor. Yumuşak kafalı çekiçle kilit göbeğine vuruyoruz belki dişler oynar açılır vs. Yok olmuyor. Ne yapsak ne etsek, servisi arayalım dedik ne diyercekler bakalım. Aradık servisi, göbek değiliğinden bi kaç damla motor yağı veya makine yağı damlatın dedi. Anahtarı sokup çıkartın bi kaç kez daha dişler açılır dedi servis. Biz de denedik, biraz uğraştıktan sonra açıldı. Bu motor genelde stabilize yolarda tozlu ortamlarda çok kullanılıyor. Dolayısıyla kilit göbeğinden giren toz pislik, dişlerin takılmasına sebep verebiliyor. Ben kendi motorumda böyle bi sorun yaşamadım. Ama hemen kilit göbeğinden bi kaç damla yağ salladım. Ne olur ne olmaz :)
Bi şeyin değerini onu kaybedince insan daha iyi anlarmış ya, o yüzden bu motoru satıp başka bi şey alarak başımı ağrıtmayı hiç düşünmüyorum. Yüksek cc + masraf ve forum ortamından anladığım kadarıyla o motorların ustalığından her kez anlamıyor ve bu konudan muzdarip çok arkadaşımız var. Büyük cc de çok küçük bi problem bile yeteri kadar can sıkıcı olabiliyor. Çünki çaresini çözümünü her kez bilemeyebiliyor, parçasını hemen temin edemeyebiliyor, temin etsede ekonomisi olumsuz etkilenebiliyor. Ama bizim motorumuzda böyle değil. Bizim motorlarla dünyayı gezseniz yolda kalmazsınız, bi parça problem çıkarttı diyelim, o parçayı temin ettiğiniz an, yurdun en ücra köşesindeki mondial kanuni asya vs vs yetkili servisleri bizim motorların işçiliğinden anlıyorlar. Geçenlerde 2007 Burgman 400 Karamürsel' de yolda kaldı. Bizim buradaki servisler hep mondi asya falan, Adamlar ellemedi motoru, zaten anlamıyolar. İstanbul' dan servisini çağırdı şahış, elektronik bi arıza var. Kontak açılıyor ama marş motorunda tık yok. Sadece servis buraya kadar geldiği için 300 tl aldı, arıza ve giderilmesinin maliyetinide siz düşünün. Belki 700-800 tl ye mal oldu bu arıza o kişiye. Bolu gezimizde de bi piaggio x8 200 olabilir scooter. Sağa çekmiş. Otobandayız bize el etti ve kardeşimle durduk. Su kaynatmış. Hararet düşmüyor, diyor. Bi kaç km gidiyorum hararet hemen fırlıyor, bakıyoruz radyatöründe su var vs vs. Ne gerek var gözünüz hararet göstergesinde yol yapmaya, su soğutma sistemi ufak bi hasar görse yolda kalmanıza sebep olabiliyor. Motorda bulunan her fazla özellik, tekneloji ve güzellik, motoru aslında arızaya daha gebe hale getiriyor. Başınıza ağrıtmayın bence. Bizim motorlar öylemi, tam kara düzen depodan benzin çıkışı varsa sorun yok :) Motorumuzun kıymetini bilelim.
CallofJuarez
08 Ağustos 2009, 23:17
Geçenlerde dayıoğlunun cbf 150 nin kontak kilitli kaldı. Direksiyonda kilitli, anahtarı sokuyoruz çıkartıyoruz vs vs uğraştık. Yok yok, direksiyon kilidi açılmıyor. göbek dönmüyor. Eyvah tırs :) Bi gün öncersi bu motorla İzniğe 55 km. git gelli günübirlik bi gezi, bi kaç hafta öncede güneye gitmiştik ya orada yapsaydı bu arızayı, Allahtan evin önünde yaptı. Neyse baya uğraştık, tabi açılmadı, kilit dönmüyor. Zaten anahtar o kadar rahat giriyor ki dişler içerde dengesiz bi biçimde takılmış, yani anahtarın dişleri kilidin dişlerine tam anlamıyla değmiyor girip çıkarken hissediliyor ve dişler denk gelmediğinden kilit açılmıyor. Yumuşak kafalı çekiçle kilit göbeğine vuruyoruz belki dişler oynar açılır vs. Yok olmuyor. Ne yapsak ne etsek, servisi arayalım dedik ne diyercekler bakalım. Aradık servisi, göbek değiliğinden bi kaç damla motor yağı veya makine yağı damlatın dedi. Anahtarı sokup çıkartın bi kaç kez daha dişler açılır dedi servis. Biz de denedik, biraz uğraştıktan sonra açıldı. Bu motor genelde stabilize yolarda tozlu ortamlarda çok kullanılıyor. Dolayısıyla kilit göbeğinden giren toz pislik, dişlerin takılmasına sebep verebiliyor. Ben kendi motorumda böyle bi sorun yaşamadım. Ama hemen kilit göbeğinden bi kaç damla yağ salladım. Ne olur ne olmaz :)
Bi şeyin değerini onu kaybedince insan daha iyi anlarmış ya, o yüzden bu motoru satıp başka bi şey alarak başımı ağrıtmayı hiç düşünmüyorum. Yüksek cc + masraf ve forum ortamından anladığım kadarıyla o motorların ustalığından her kez anlamıyor ve bu konudan muzdarip çok arkadaşımız var. Büyük cc de çok küçük bi problem bile yeteri kadar can sıkıcı olabiliyor. Çünki çaresini çözümünü her kez bilemeyebiliyor, parçasını hemen temin edemeyebiliyor, temin etsede ekonomisi olumsuz etkilenebiliyor. Ama bizim motorumuzda böyle değil. Bizim motorlarla dünyayı gezseniz yolda kalmazsınız, bi parça problem çıkarttı diyelim, o parçayı temin ettiğiniz an, yurdun en ücra köşesindeki mondial kanuni asya vs vs yetkili servisleri bizim motorların işçiliğinden anlıyorlar. Geçenlerde 2007 Burgman 400 Karamürsel' de yolda kaldı. Bizim buradaki servisler hep mondi asya falan, Adamlar ellemedi motoru, zaten anlamıyolar. İstanbul' dan servisini çağırdı şahış, elektronik bi arıza var. Kontak açılıyor ama marş motorunda tık yok. Sadece servis buraya kadar geldiği için 300 tl aldı, arıza ve giderilmesinin maliyetinide siz düşünün. Belki 700-800 tl ye mal oldu bu arıza o kişiye. Bolu gezimizde de bi piaggio x8 200 olabilir scooter. Sağa çekmiş. Otobandayız bize el etti ve kardeşimle durduk. Su kaynatmış. Hararet düşmüyor, diyor. Bi kaç km gidiyorum hararet hemen fırlıyor, bakıyoruz radyatöründe su var vs vs. Ne gerek var gözünüz hararet göstergesinde yol yapmaya, su soğutma sistemi ufak bi hasar görse yolda kalmanıza sebep olabiliyor. Motorda bulunan her fazla özellik, tekneloji ve güzellik, motoru aslında arızaya daha gebe hale getiriyor. Başınıza ağrıtmayın bence. Bizim motorlar öylemi, tam kara düzen depodan benzin çıkışı varsa sorun yok :) Motorumuzun kıymetini bilelim.
Bunun üstüne daha ne denebilirki?CBF150'nin kıymetini başka motoru kullananlar bilir.Şikayet edenler cbf150'den başka motora binmemiş insanlar.Ama şu vtr250 ah bi 8-9 bin liraya satılysaydı keşke.Hemen alırdım.
ethemm76
08 Ağustos 2009, 23:45
Bunun üstüne daha ne denebilirki?CBF150'nin kıymetini başka motoru kullananlar bilir.Şikayet edenler cbf150'den başka motora binmemiş insanlar.Ama şu vtr250 ah bi 8-9 bin liraya satılysaydı keşke.Hemen alırdım.
vtr 250 nin parça fiyatlarının da cbf 250 den aşağı olacağını hiç sanmıyorum. Bana kalırsa o motor 8-9 bin tl olsada alınmaz. Cbf ten inip vtr ye binince bence seni tek tatmi neden + yönü performansı olacaktır. Uzun yolda konfor rahatlık vs vs bekleme. cbf 150 nin oturuş pozisyonu ve rahatlığı cbf 250 den rahat. Eminim ki cbf 150 bu anlamda vtr den de rahattır. 150 cc katregorisinde olduğu halde, büyük tur motorlarından en çok izi cbf 150 taşıyor.
KaPTaNHaSaN
09 Ağustos 2009, 04:12
vtr 250 nin parça fiyatlarının da cbf 250 den aşağı olacağını hiç sanmıyorum. Bana kalırsa o motor 8-9 bin tl olsada alınmaz. Cbf ten inip vtr ye binince bence seni tek tatmi neden + yönü performansı olacaktır. Uzun yolda konfor rahatlık vs vs bekleme. cbf 150 nin oturuş pozisyonu ve rahatlığı cbf 250 den rahat. Eminim ki cbf 150 bu anlamda vtr den de rahattır. 150 cc katregorisinde olduğu halde, büyük tur motorlarından en çok izi cbf 150 taşıyor.
pazartesi servise gittim aşırı sıkıştırıyorum bu aralar sibobları baktırdım. sıkıntı yok .. vtr yi gördüm inceledim üzerine bindim ..
2 artısı var su soğutmalı ve V motor.. başka birşey gözüme çarpmadı. üzerinde biraz oturdum. hafif bir motosiklet.. perşembe günü tireye gittim. orda kask almaya honda servisine ugradım. servis sahibi adam bile bu fiyata satılmaz bu diyordu.
kontak olayına gelince 2-3 ay önce bende de bir anda kontak kapama olayı vardı. anahtar açık halde iken enerji gdiyordu.düşünsenize tam asılmışım gaa solluyorum motor stop ediyor. zamansız bir şekilde. .. kontağa giden kablolardan korkuyordum. iyi bir elektirikçi aradım hatta. ardından km teli koptu servise yolum düştü ustaya anlattım durumu. wd40 sıktı kontağa. yıkarken de su kaçırma fazla dedi şimdilik bir sıkıntı yok 2-3 aydır sorun yaşamadım..
etocum ege bölgesinde başına birşey gelse biz seni bırakmayız. gazete dağıtım işi yapan arkadaşlarımız var balıkesir afyon alanya üçgeninde hergün kamyonlar geziyor. birine atardık motoru.. :cat:
ilker3384
09 Ağustos 2009, 05:40
Selamlar saygılar;
Cbf 150 ile cbr125 arasından seçim yaparak birisini alacam. CBF150: 4000TL CBR125: 5000 TL fiyat farkının önemi yok, hız önemli değil ancak performansın sorunsuz olmasının önemi büyük. Artı ve eksiler nelerdir. Çok uzun mesafelerde olmayan gezilerde kullanabilirim max 250 300 km uzaklıklar.
Saygılarımla,
KaPTaNHaSaN
09 Ağustos 2009, 12:58
Selamlar saygılar;
Cbf 150 ile cbr125 arasından seçim yaparak birisini alacam. CBF150: 4000TL CBR125: 5000 TL fiyat farkının önemi yok, hız önemli değil ancak performansın sorunsuz olmasının önemi büyük. Artı ve eksiler nelerdir. Çok uzun mesafelerde olmayan gezilerde kullanabilirim max 250 300 km uzaklıklar.
Saygılarımla,
senin durumana bende gelmiştim. cbr bana ufak geldi 182 cm e 90 kg oldugumdan.
cbr 6 ileri su soğutmalı bir motor. bol granajlı..
su soğutması uzun yolda ii birşey.ama cbf de 300 km yi bu sıcakta durmadan rahatlıkla yapabiliyor. ikisini kullanma deneme şansın varsa çok daha ii olur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:58 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:54 AM ----------
Selamlar saygılar;
Cbf 150 ile cbr125 arasından seçim yaparak birisini alacam. CBF150: 4000TL CBR125: 5000 TL fiyat farkının önemi yok, hız önemli değil ancak performansın sorunsuz olmasının önemi büyük. Artı ve eksiler nelerdir. Çok uzun mesafelerde olmayan gezilerde kullanabilirim max 250 300 km uzaklıklar.
Saygılarımla,
not : foruma hoşgeldin daim olman dileği ile:rendeer:
ethemm76
09 Ağustos 2009, 21:12
Selamlar saygılar;
Cbf 150 ile cbr125 arasından seçim yaparak birisini alacam. CBF150: 4000TL CBR125: 5000 TL fiyat farkının önemi yok, hız önemli değil ancak performansın sorunsuz olmasının önemi büyük. Artı ve eksiler nelerdir. Çok uzun mesafelerde olmayan gezilerde kullanabilirim max 250 300 km uzaklıklar.
Saygılarımla,
Uzun yolda konfor ve rahatlık arıyosan cbf almalısın. Aynı günde 500-700 km yaptığım çok oldu. Ayrıca cbf in hava soğutmalı olması seni olumsuz düşündürmesin. Artık yeni nesil hava soğutmalı motorlar su soğutmalıyı asla aratmaz. Çok uzun seyahatlerim oldu 35-40 derece sıcağın altında dahi saatlerce sürüş yaptım. Kesinlikle performans düşmesi şişme vs yaşamadım. Ayrıca cbf in yedek parçası cbr den çok daha ucuzdur. Motor bloğu ve motor yapısı çok basittir. Ülkemizdeki tüm motosiklet tamircileri motorumuzun işçiliğinden anlar ve memleketin neresinde olursan ol, başına bi arıza vs gelirse başın ağrımaz. Yaptırıcak tamirci bulursun. Cbr nin Cbf ten olsun olsun 15-20 km/h maks. hızı yüksektir. Buda devlet yolunda 70 km/h hız sınırı ile otoban dışında işine yaramayacaktır. Cbr uzun yol motoru değil, otorma pozisyonu ve selesi cbf in daha iyidir. Cbf te oturuş pozisyonun cbr a nazaran daha dik ve rahattır.
Eksileri bence.. yani yaşadıklarım..
Jant boyaları bi sene içinde atabilir. Benimkiler ve dayı oğlunundiler attı.
Benzin göstergesinin hassasiyetinden memnun olmayanlar var. Şöyle bi örnek vereyim. benim benzin göstergesi kırmızı cizginin 1-2 mm altına inince yedek depoya geçiyor, dayı oğlununki depoyu fulleyince 150-200 km ibre full gösteriyor. kırmızıya inmeden bi kaç mm önceden yedeğe geçiyor.
Genelde yetersiz olduğu düşünülen far aydınlatması. Ama şöyle bişeyde var. Bizim far, orjinalden biraz fazla yukarı ayarlanmış. Orjinal ayarında kısa far önümü iyi göstermiyor. Uzunları yakıncada ışık tamamiyle dağılıyordu. Farın ayarını biraz öne eğdim ve şimdi kısa far önümü iyi aydınlatıyor ve uzunları yakınca daha önce dağılan ışık şimdi gerçekten bi uzun far şeklinde sağlıklı çalışıyor. Farlarından memnun olmayan ark..lar bi far ayarı yapsınlar
Anahtar göbeği biraz hassas, emmeoğlunun cbf in anahtarı bi ara kilidi çevirmemişti ve çok uğraşmıştık. Biş kaç gün önce oldu. Bu problemin yer yer yaşandığını duymuştum.
Lastikleri Duro, lastik çok sert, kaygan zeminde çok tehlikeli. Kızak gibi kayıyor. Ama ben yağmurda kullanmam dersen sorun yok. Veya verirsin 100-150 tl ön arka iyi bişey alıverirsin sorun kalmaz. Bu arada kuru zeminde problemsiz.
Motor koruma demiri dizayn edilirken ince hesaplar yapılmamış, yolculu ve oldukça yüksek bi kasisten geçerseniz, koruma demiriniz olsada, eğer altı vurursa eksoza denk geliyor. Koruma demiri eksozun bi kaç cm üzerinde. Saçmalık ! Bi kaç mm altından geçseydi dahi eksozu kurtarırdı.
Aküye değilde, şarj dinamosuna bağlı far, arka kırmızı ışık ve gösterge paneli aydınlatması. Direk aküye bağlı yapılmadığı için motor devrine göre ışık şiddeti değişiyor. Sadece rölantide kısık çalışıyor. Motoru biraz devirlendirdiğinizde ful yanmaya başlıyor. Lakin bu şekilde seri üretim yapan başka marka model hiç duymadım. Eski pırpırlar mobiletler haricinde. Sürüşte ve kullanımda pekte problem olmuyor aslında. Ama direk aküden olmasını ve devamlı sabit yanmasını isterdim. Ama daha sonra piyasada direk aküden bağlantı yapıyorlar.
4 lü sinyal yok. Ama arzu edersen piyasada takıyorlar.
Motor kronik yağ eksiltiyor, ama bu kullanıma göre minimuma indirilebiliyor. Rahatsız edici değil, (benim motorum yağ eksiltmiyor) diyenlerde var.
Arka fren kampana. Cbr da nasıl bilmiyorum. Sorun mu bu dersen elbette sorun değil.
Ama yinede ben memnunum, bunları bi sorun olarak düşünmüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:12 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:03 PM ----------
pazartesi servise gittim aşırı sıkıştırıyorum bu aralar sibobları baktırdım. sıkıntı yok .. vtr yi gördüm inceledim üzerine bindim ..
2 artısı var su soğutmalı ve V motor.. başka birşey gözüme çarpmadı. üzerinde biraz oturdum. hafif bir motosiklet.. perşembe günü tireye gittim. orda kask almaya honda servisine ugradım. servis sahibi adam bile bu fiyata satılmaz bu diyordu.
kontak olayına gelince 2-3 ay önce bende de bir anda kontak kapama olayı vardı. anahtar açık halde iken enerji gdiyordu.düşünsenize tam asılmışım gaa solluyorum motor stop ediyor. zamansız bir şekilde. .. kontağa giden kablolardan korkuyordum. iyi bir elektirikçi aradım hatta. ardından km teli koptu servise yolum düştü ustaya anlattım durumu. wd40 sıktı kontağa. yıkarken de su kaçırma fazla dedi şimdilik bir sıkıntı yok 2-3 aydır sorun yaşamadım..
etocum ege bölgesinde başına birşey gelse biz seni bırakmayız. gazete dağıtım işi yapan arkadaşlarımız var balıkesir afyon alanya üçgeninde hergün kamyonlar geziyor. birine atardık motoru.. :cat:
Saol, bi daha o taraflara doğru yolumu düşürürsem haber eder uğramaya çalışırım. Vtr konusunda benim servis aynen şöyle diyor. Bu arada servis Honda Yetkili servisi, Satış+yedek parça (Ben bu kadar parayı bu motora verenin aklına...) anlaşıldı herhalde :)
ethemm76
10 Ağustos 2009, 21:04
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
AlperAy
11 Ağustos 2009, 10:25
vtr 250 nin parça fiyatlarının da cbf 250 den aşağı olacağını hiç sanmıyorum. Bana kalırsa o motor 8-9 bin tl olsada alınmaz. Cbf ten inip vtr ye binince bence seni tek tatmi neden + yönü performansı olacaktır. Uzun yolda konfor rahatlık vs vs bekleme. cbf 150 nin oturuş pozisyonu ve rahatlığı cbf 250 den rahat. Eminim ki cbf 150 bu anlamda vtr den de rahattır. 150 cc katregorisinde olduğu halde, büyük tur motorlarından en çok izi cbf 150 taşıyor.
merhabalar,
cbf150 nin oturuş pozisyonu ve konforu cbf250 den rahat mı gerçekten?
selamlar
AydoganX
11 Ağustos 2009, 11:03
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
Ethem hocam;
Tam bir fikrim yok ama birde konumunu değiştirip deneyin bakalım sonuç aynımı ?
Yani amortisörü en yumuşak konumda ise en serte alıp bi deneyin.
İlk kez bu şekilde bir amortisör problemi duydum.
Umarım önemsiz birşeydir ve sorunu çözebilirsin :cat:
mete_han
11 Ağustos 2009, 11:06
ethem gaipten seslermi duyuyon hacı...:P
aykan
11 Ağustos 2009, 13:18
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
sanırım helezonun üst ucu tepeye deyince boşluk yapıyor helezonu sağa sola oynatıp deneyin olmazsa amortisör ayarını hard konuma alın tekrar gevşetin normal konuma alın büyük ihtimal geçer yaşadığım problemlerden biri buydu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:18 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:16 PM ----------
ethem gaipten seslermi duyuyon hacı...:P
meto gayip mayip değil gerçeğin ta kendisi bendede vardı bu hain ses:)yoğun arazi kullanımından dolayı :P
mete_han
11 Ağustos 2009, 18:13
[/COLOR]
meto gayip mayip değil gerçeğin ta kendisi bendede vardı bu hain ses:)yoğun arazi kullanımından dolayı :P
adam asfalttan başka bi yola girmez..pipirikli...:P
gezgin_33
11 Ağustos 2009, 19:06
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
Herturlu yola giriyorum. 20000 km ye yaklaştı. Allaha sukur tık yok.. Sizinkide insallah kucuk bişeydir.... Benimki sürekli 2. kademede duruyor. Bazen asırı yukledigim oluyor. En serte almam gerekiyor ama useniyorum acıkcası. Takım cantasın cıkar falan filan...
ethemm76
11 Ağustos 2009, 19:10
adam asfalttan başka bi yola girmez..pipirikli...:P
Metocum doğru haklısın, pek hırpalamayı sevmem ama yolculu kullanımım çok fazla. kardeşim 85 kilo, hanımla takılırsam 60 kg. % 90 artçılı sürüş yapıyorum. Biraz da bunun payı varmış gibi geliyor bu ses olayında. Bunun yanında ne kadar asfalttan çıkmak istemesemde yollarımızın durumu belli. Karamürsel şehir içi parke taş, tangur tungur, bazı yerleri oldukça kötü. Motor bu şekilde bu sabah Akçay' a gitti. Kardeşim yani. Bu ses olayının yolculuk esnasında artarak bi sıkıntı yaratabileceği konusunda bi an endişe yaşadık ama bi sorun olmadan 6 saate ulaşmış. Buradan ayrılırken 15000 deydi, geldiğinde zaten bakım vakti gelmiş olucak. tavsiyelerinizi motor gelince uyguluyıcam, eğer yine olmazsa servis bakımında söyliyicem. 15000 km dir devamlı yolculu kullanım devamında süspansiyonun ömrü bitmiş, ezilmiş ve vuruntu yapıor olabilir mi ? Sert konuma alıp kullanan varmı aramızda ? Rahatsız edici oluyor mu ? Ayırı değiştirip sorunu çözsem bile ben kendimi biliyorum, o problemi çözenekadar motordan gerçekten soğurum. En ufak bi problem uykularımı kaçırmaya yetiyor. Takıntı seviyesinde. Yorumlar için sağolun kardeşlerim.
mete_han
11 Ağustos 2009, 19:23
Metocum doğru haklısın, pek hırpalamayı sevmem ama yolculu kullanımım çok fazla. kardeşim 85 kilo, hanımla takılırsam 60 kg. % 90 artçılı sürüş yapıyorum. Biraz da bunun payı varmış gibi geliyor bu ses olayında. Bunun yanında ne kadar asfalttan çıkmak istemesemde yollarımızın durumu belli. Karamürsel şehir içi parke taş, tangur tungur, bazı yerleri oldukça kötü. Motor bu şekilde bu sabah Akçay' a gitti. Kardeşim yani. Bu ses olayının yolculuk esnasında artarak bi sıkıntı yaratabileceği konusunda bi an endişe yaşadık ama bi sorun olmadan 6 saate ulaşmış. Buradan ayrılırken 15000 deydi, geldiğinde zaten bakım vakti gelmiş olucak. tavsiyelerinizi motor gelince uyguluyıcam, eğer yine olmazsa servis bakımında söyliyicem. 15000 km dir devamlı yolculu kullanım devamında süspansiyonun ömrü bitmiş, ezilmiş ve vuruntu yapıor olabilir mi ? Sert konuma alıp kullanan varmı aramızda ? Rahatsız edici oluyor mu ? Ayırı değiştirip sorunu çözsem bile ben kendimi biliyorum, o problemi çözenekadar motordan gerçekten soğurum. En ufak bi problem uykularımı kaçırmaya yetiyor. Takıntı seviyesinde. Yorumlar için sağolun kardeşlerim.
mümkün değil kardeş...motorun üzerinden tır geçse o amortisör en az darbeyi alır...ayarı hard a al kanka sürüş açısından daha keyifli olur...daha az esneyecek motür....:cat:
ula ben 42.000 de yaşamadım senmi yaşıcan...:cat: laaaaa yoksa koruma emirin ön çamurluğamı çarpıyor...:silent:
ethemm76
11 Ağustos 2009, 19:44
mümkün değil kardeş...motorun üzerinden tır geçse o amortisör en az darbeyi alır...ayarı hard a al kanka sürüş açısından daha keyifli olur...daha az esneyecek motür....:cat:
ula ben 42.000 de yaşamadım senmi yaşıcan...:cat: laaaaa yoksa koruma emirin ön çamurluğamı çarpıyor...:silent:
Motor işi şans işi ya, sıfır cbf alıpta ilk 10.20. km lerinde motordan garip sesler geldiğinden dolayı servise dönmek zorunda kalan biri başlık açmıştı zamanında. Senin şimdiye kadar hiç duymadığın ve yaşamadığın bi çok problemi, daha erken kmlerde yaşayanlar mutlaka vardır. Amortisörü Hard ayarına alınca düzelse dahi, tekrar yumuşak ayarına aldığımda aynı sesi duyacaksam, bence o arıza giderilmiş sayılmaz. Ben şimdi amortisör ayarını Hard alır, problemi geçici olarak engelleyerek servise öyle gidersem, devamında bu problemden de servise bahsetmeden onarım yoluna gidilmezse, motosikletin o kısmı ve o özelliği her an arızalı olarak kalacaktır ve belkide belirli bi zaman sonra aynı sıkıntıryı Hard ayarında da yaşatacaktır. Çünki bu ses bi kaç hafta önce yoklamaya başladı, son 2-3 gün içinde en ufak bi tümsekte kendini duyurmaya başladı. İlgilenilmezse bi sorun veya bi problem varsa artabileceğinden endişeleniyorum. Servise söylerim, arızalı bi parça varsa garantiden değişir. Bi yer gevşediyse sıkılır ve düzeltilir. Ben bu arızayı yaptırmazsam uyku uyuyamam. Motosiklette seyir halindeyken motor sesi harici çıkan yabancı ve gereksiz ses, aşırı moralimi bozuyor. Takıntılıyım bu konuda Metocum. Elden ne gelir gari :)
Koruma demiriyle ilgisi yok yaw. Süspansiyonun ta kendisi.
mete_han
11 Ağustos 2009, 20:09
tamam kanka kızma hemen....::144::
ethemm76
11 Ağustos 2009, 20:29
tamam kanka kızma hemen....::144::Metocum ya, ne kızması, öylemi anlaşıldım, ne haddime. Şimdi çarşıya gittim geldim tabanvayla, o problemi kurdum kafamda, acaba süspansiyonda ne var. Yani sorun bende :)
avare rulman
11 Ağustos 2009, 21:14
Motor işi şans işi ya, sıfır cbf alıpta ilk 10.20. km lerinde motordan garip sesler geldiğinden dolayı servise dönmek zorunda kalan biri başlık açmıştı zamanında. Senin şimdiye kadar hiç duymadığın ve yaşamadığın bi çok problemi, daha erken kmlerde yaşayanlar mutlaka vardır. Amortisörü Hard ayarına alınca düzelse dahi, tekrar yumuşak ayarına aldığımda aynı sesi duyacaksam, bence o arıza giderilmiş sayılmaz. Ben şimdi amortisör ayarını Hard alır, problemi geçici olarak engelleyerek servise öyle gidersem, devamında bu problemden de servise bahsetmeden onarım yoluna gidilmezse, motosikletin o kısmı ve o özelliği her an arızalı olarak kalacaktır ve belkide belirli bi zaman sonra aynı sıkıntıryı Hard ayarında da yaşatacaktır. Çünki bu ses bi kaç hafta önce yoklamaya başladı, son 2-3 gün içinde en ufak bi tümsekte kendini duyurmaya başladı. İlgilenilmezse bi sorun veya bi problem varsa artabileceğinden endişeleniyorum. Servise söylerim, arızalı bi parça varsa garantiden değişir. Bi yer gevşediyse sıkılır ve düzeltilir. Ben bu arızayı yaptırmazsam uyku uyuyamam. Motosiklette seyir halindeyken motor sesi harici çıkan yabancı ve gereksiz ses, aşırı moralimi bozuyor. Takıntılıyım bu konuda Metocum. Elden ne gelir gari :)
Koruma demiriyle ilgisi yok yaw. Süspansiyonun ta kendisi.
süspansiyondan geldiğini söylüyorsunuz. fakat ufak bir ihtimal de olsa sehpanın yayı gevşemiş ve bu yüzden sehpa tümseklerde çap çap yuvasına vuruyor olabilir. bir bakın bence.
ethemm76
11 Ağustos 2009, 22:46
süspansiyondan geldiğini söylüyorsunuz. fakat ufak bir ihtimal de olsa sehpanın yayı gevşemiş ve bu yüzden sehpa tümseklerde çap çap yuvasına vuruyor olabilir. bir bakın bence.
Teşk..Bu ses yukarıda da bahsettiğim gibi, birimiz motoru düzde dengede tutuyor, diğerimiz de arkadan tekeri yerden kesmeden motoru hızla bastırıp bırakınca da duyuluyor. Park ayağını orta sehpayıda kontrol etmiştim. Ama tabiki yinede tüm denemeleri yapıcam ve arkadaşların sundukları ihtimaleri de araştırıcam. Ben her ne kadar süspansiyondan şüphelensemde, belirtilerin, sesin oradan geldiğini hissetsemde elbette yanlış teşhis etmiş olabilirim. Bulamazsam da 16000 bakımına gidicem haftaya, o zaman serviste yaptırıcam, sorunu burada da paylaşıcam.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 PM ----------
merhabalar,
cbf150 nin oturuş pozisyonu ve konforu cbf250 den rahat mı gerçekten?
selamlar
Evet cbf 250 de daha fazla eğik pozisyondasın. Dolayısıyla cbf 150 oturuş pozisyonu daha rahat.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO