Orijinalini görmek için tıklayınız : Galiba KM göstergem eksik gösteriyo, anlayan var mı???
Olcay Avşar
17 Mayıs 2005, 11:01
Selam arkadaşlar ben bir Hussar aldım (henüz 50 km'de) ve sanırım km eksik gösteriyor. Hergün arabayla geldiğim yol 23 km, ama motrun km si bunu 18 olarak kaydediyor :) önemsiz gibi gözüksede aslında bu bence önemli bir konu; çünkü 1. yaptığınız yolu yanlış gösterir 2. yaktığınız benzini yanlış hesaplatır 3. hızınızı yanlış gösterir. Az buz değil yaklaşık olarak %20 eksik hesaplıyor yani şimdi bu şu mu demek? henüz rodaj aşamasında olduğu için ben 60 la gidiyorum (gösterdiği bu) ama o anki hızım bu hesapla 72-73 filan olmalı. Yanlış anlaşılmasın benim derdim rodaj değil. Bu eksikliğin nedeni ne olabilir nasıl giderebiliriz (servise gidecem bugün ama yinede size sorayım bi) daha önce böle bir durumla karşılaşan var mı? Acaba bütün Hussar larda varmı böle bişey, sanırım bu "fazla yakıyor" ve "basmıyor" muhabbetleri bununla alakalı. Teknik ve matematik bilgisi olanlar, lütfen şöyle buyrun :)
Mustafay
17 Mayıs 2005, 19:17
Bu araçlar daha öncede belirttiğim gibi Tekel'in Buzbağ şaraplarına benzer şekilde biribirini tutmuyor. Yani üretim kalitesindeki istikrarsızlık söz konusu.
Bu araçların çoğunda da yakıt göstergesi problemi var. Örneğin Seyhan-Tigrina, Mondial, Ramzey gibi markaların grand scooter tiplerinde bu adeta birer tabu.
Ancak birde şu var. 208 km hızla giden Mercedes E 200K'ın km göstergesi 233 gösteriyor. Öte yandan Bosch marka cihazda hata payı % "0". Bu sadece bir örnek tabii.
Eğer yürüyen herhangi bir aracın hız göstergesi kusursuz çalışıyorsa zaten bu çok büyük ihtimalle tesadüftür. Çünkü en az kadran hatası BMW -motosiklet, otomobil- ve Toyota marka otomobillerde mevcut. Zira onlarda % 100 doğrucu olamıyorlar.
İşin gerçeği; zaten 1. sınıf bir imalat olmadığı herkes tarafından kabul edilebilecek olan Kanuni Hussar'ın km göstergesindeki hatayı çok da büyütmek gereksiz.
bence %20 hata payı az değil.basmıyor fazla yakıyor gibi şikayetler hakikaten bununla illgili olabilir, güzel bir tespit.ilginç bir durum.direkt metrik ölçü sistemi ile ilgili.hata sayaçtamı yoksa sayaca tur sayısını ileten parçada mı bilemem ama besbelliki kullanılan mallzemenin dandikliği ile alakalı.bu konuda servisin yapabileceği hiçbir şey yok.sende ona göre hesaplar gidersin artık ne diyeyim! :)
ecel666
18 Mayıs 2005, 00:21
aynı problem bendede mevcut benim göstergede fazla gösteriyor şehir içinde giderken 60km gibi saçma bi hız gösteriyo çok büyük bi sorun değil yanlızca yağ değişim zamanını kestirmek zor oluyo.
safrane
18 Mayıs 2005, 00:31
Mustafay arkadaşım, araçlarda hız göstergesi hatası teknolojik bir eksiklik değil, bilinçli yapılan bir uygulamadır, özellikle küçük araçlarda bu hata artırılır,yüksek güçlü spor arabalarda da minimum seviyededir. Amacı da sürücüyü gereksiz yere aracın limitlerinden daha yüksek hızlarda kullanmasını engellemektir. Basit bir örnek vermek gerekirse kompakt sınıftaki 1,6L motorlu araçların bir çoğu hız göstergelerine göre 200-210 km hız yaparlar ama gerçekte yaptıkları hız 180-190 km civarı, fabrika verilerinde yayımlanmış hızlardır. Bir çok sürücü 190'ı görünce bunu 200'e tamamlamak ister, bu da motoru tasarlandığından daha çok zorlar, bir yerlerde sorun çıkartır. Amaç bunu önlemek :cat:
Tabi hussardaki bu uçurumu buna bağlamak mümkün değil sanırım, bir hata olsa gerek :cherry:
deamon
18 Mayıs 2005, 00:35
km başına fazla yakması bakımından güzel bir tesbit. benim de dikkatimi başka birşey çekti. benzinciden depomu doldururken yolda kalmamak için yanımda bulundurduğum 1 litrelik bir kaba da yedek benzin doldurturum. ama son 2 aydır uğradığım benzinciler - abi bidona benzin yasak koymuyoruz şeklinde bir yaklaşım gösteriyorlar. bana kalırsa motosikletlerimizin fazla yaktığını hesaplamamız biraz da benzin istasyonlarının oyunu gibi geliyor bana. sayaca göre eksik litre koyduklarını ve bu yüzden ölçüsü belli olan bidonlara dolum yapmakdılarını düşünüyorum. siz ne dersiniz :cyclopsani: :cyclopsani: :cyclopsani:
Mustafay
18 Mayıs 2005, 01:00
Mustafay arkadaşım, araçlarda hız göstergesi hatası teknolojik bir eksiklik değil, bilinçli yapılan bir uygulamadır, özellikle küçük araçlarda bu hata artırılır,yüksek güçlü spor arabalarda da minimum seviyededir. Amacı da sürücüyü gereksiz yere aracın limitlerinden daha yüksek hızlarda kullanmasını engellemektir. Basit bir örnek vermek gerekirse kompakt sınıftaki 1,6L motorlu araçların bir çoğu hız göstergelerine göre 200-210 km hız yaparlar ama gerçekte yaptıkları hız 180-190 km civarı, fabrika verilerinde yayımlanmış hızlardır. Bir çok sürücü 190'ı görünce bunu 200'e tamamlamak ister, bu da motoru tasarlandığından daha çok zorlar, bir yerlerde sorun çıkartır. Amaç bunu önlemek :cat:
Tabi hussardaki bu uçurumu buna bağlamak mümkün değil sanırım, bir hata olsa gerek :cherry:
Bu paranoyak teorileride kimden duyduysan... Yok öyle bir olay.
Örneğin; Megane'da az gösteren gösterge aynı klasmandaki 307'de fazla gösteriyor.
Tekerleklerin döünüşünü bire bir km göstergesine uygulamak olağanüstü zor iş.
"Hususlardaki uçurumun hata olduğunu" iddia etmişsin.
İnan tek hata seni bilgilendirende ve sende...
safrane
18 Mayıs 2005, 13:43
Mustafay, öyle düşünmene devam et sen, ben kaynağını bulduğum anda sana göstericem, Auto Show'un geçtiğimiz seneki sayılarından biri, yani anlayacağın bu "paranoyak teori" de bana değil, avrupa çapında bir grup olan Auto Bild grubunun Türkiye dergisi olan Auto Show'un "teori"si ki teori de değil zaten. Her neyse bu tartışmayı kaynağı ben sana gösterene dek kapatalım ikimiz. Çok heveslenme okulda final dönemimdeyim, en erken haziran ayında gösterebileceğim :(
Düzeltme: Yazarken farkında olmadan grup adını Auto Bild olarak yazmışım, doğrusu Auto Europe Group olacak, Auto Bild, grubun Almanya dergisi, Türk Auto Show'la kardeş dergi.
Mustafay
18 Mayıs 2005, 15:52
O analizleri yapanlarda insan bende insanım ne münasebet...
Biz % 100 hatasız cihazlarla geniş çaplı testler yaparak bu bilgilere ulaştık.
Hyundai Elantra ve Sonata'nın Çin'de üretildiğini bildiren Autobild ve Autoshow beni hiç enterese etmiyor.
Medya sağdan soldan yordamladıkları şeylerle ilerlemeye çalışıyor.
Ne Haziran'da ne Temmuz'da kaynak falan göstermene gerek yok 91 senesinden beri -bir kaç istisna hariç- Autoshow'ların tümüne sahibim.
safrane
19 Mayıs 2005, 01:22
İnsanlığından şüphem yok, klavye kullanabiliyorsun. Kapatalım demiştim konuyu zorlamışsın. Şöyle bir cevap vereyim; demek ki ya tamamını okumuyorsun derginin ya da okuduklarını algılama yeteneğin zayıf, geçen seneki sayılardan birinde her sene yapılan hız göstergesi hassasiyeti testi yayımlanmıştı, orada yazıyordu. İlk sayıdan itibaren bende de var tüm Auto Show'lar. Dergiyi bu kadar yakından takip etmemin sebebi derginin hoşuma gitmesi, senin madem bu kadar hoşnutsuzlukların var, neden takip ettin dergiyi 14 senedir?
Ayrıca geçen sayısında (2005, 19.sayı) Hyundai ile ilgili olan düzeltme yazısı gözünden kaçmış olsa gerek, hatta sana kolaylık olsun sayfasını bile vereyim 12.sayfa. Çin ve Doğu Hindistan'da imal edilen Hyundai'lerin o ülkelerin iç pazarlarına yönelik olduğu, Türkiye'ye ithal edilen Accent harici (o yerli) modellerin Güney Kore'den ithal edildiği ile ilgili olan yazı. Lütfen yersiz suçlamalarda bulunma, hele ki sağdan soldan yordamladıkları gibi bir ifade kullanma, bunlar derginin sana dava açması için yeterli suçlamalar. Bilişim ile ilgili yasaları bilmiyorum ama eğer internet ortamında yazılanlar da kanıt olabiliyorsa durum böyle. Rica ediyorum o mesajını düzelt veya beraberce o mesajlarımızı silelim, tartışma durumu olmasın.
Ayrıca rica ediyorum merakımı gider, "Siz" kimsiniz, şu hatasız cihazlarla geniş çaplı testler yaparak bu bilgilere ulaşanlar?
Mustafay
19 Mayıs 2005, 02:57
Özür dileme mahiyetinde yazdıkları düzeltme yazısını görmüştüm zaten.
Derginin toplama olduğunu biliyorsun...
Amma İtalya'nın Quattroruote dergisinden, amma Autobild'den, amma Auto News'den...
Sadece şunu söyleyeceğim; "bizler km göstergelerinin azlı çoklu her markada değiştiğine bizzat şahit olduk.
Bundan sonra herhangi bir kişi bunun herhangi bir karşıtı düşünceyi öne sürmüş, benim için pekte önemli değil açıkçası.
1968 Kütahya doğumluyum. Abone dostlarımızla bileştiğimizde "biz" oluyoruz haliyle. 1989 yılından beri peder bey ve ben otomobil ve -nispeten daha az- motosiklet satım ve servisi ile uğraştık.
Otomobil markası olarak sırasıyla; Suzuki (Uza*'larla başımız derde girince), Seat, Skoda, Citroen, Renault ve 2. el karma alım-satım işiyle uğraştık.
5-6 yaşımdan beri anormal boyutta otomobil merakıyla yaşıyorum. Otomobillerin ruhu olduğuna, ama yinede duygusuz olduklarına (!) inanırım.
Röportaj havasında geçti. Baya dışarı kaydık. Ama kameralar nerde ???
safrane
19 Mayıs 2005, 04:27
Şimdi bir motosiklet forumunda araba dergisi tartışmanın ya da özgeçmiş yazmanın bir anlamı yok, İstanbul, Ankara ya da Antalya'daysanız yüzyüze, değilseniz internet ortamında konuşsak bunları, daha yerinde ve faydalı olur diye düşünüyorum. Bu düşünceme katılırsanız sevinirim, burada da gereksiz tartışmalara girmemiş ve birbirimizi daha iyi tanımış oluruz.
Mustafay
19 Mayıs 2005, 04:37
Şimdi bir motosiklet forumunda araba dergisi tartışmanın ya da özgeçmiş yazmanın bir anlamı yok, İstanbul, Ankara ya da Antalya'daysanız yüzyüze, değilseniz internet ortamında konuşsak bunları daha yerinde ve faydalı olur diye düşünüyorum. Bu düşünceme katılırsanız sevinirim, burada da gereksiz tartışmalara girmemiş ve birbirimizi daha iyi tanımış oluruz.
İşte bu EQ (Emotional intelligence quotient)...
Fakat "kimsiniz" deyince bunları anlatma gereği duydum.
Elbette benim senden daha bilgili olduğum mevzular vardır aynı şekilde benimde senden öğreneceklerim vardır.
Ancak öncede belirttiğim gibi Kütahya'lıyım...
safrane
19 Mayıs 2005, 04:40
Ben de Adana'lıyım ama Adana'da yaşamıyorum, doğduğunuz yerle yaşadığınız yer aynı olmayabiliyor. Bu da EB (Eksik bilgi).
MSN Messenger kullanıyorsanız özel mesaj ile ya da buradan bana adresinizi verirseniz memnun olurum..
ariftoteles
21 Mayıs 2005, 00:16
mustafayyaw sen nerde test yaptın bunları moymul da mı :) :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO