Orijinalini görmek için tıklayınız : motor yarıya kadar çamurda,su bastı.yardım.
2move
30 Eylül 2006, 14:35
ankarada aşırı yağıştan dün park yerine su bastı.eksozdan falan hep çamurlu su girdi.nerdeyse teker hizasına geldi..başına böyle bi olay gelen varmı? bu konu hakkında bilgisi olan?
kawa er6n
yürekçe
30 Eylül 2006, 15:04
geçmiş olsun kardeş yaaa. haberlerden izliyorum. çok kötü oralar . bu arada tüm sel mağdurlarına da mersin MT adına geçmiş olsun diyorum.
vereceğim çok fazla bir bilgi yok ama, motosikleti kuru bir yere al, mümkünse ön tekeri 30-40 derec yüksek bir yere çıkar ki egzozdaki su boşalsın. eğer makinan kawasaki olansa pek fazla etkilenmez diye düşünüyorum. önce motor aksamını kurula, su kaçmayacağına emin olunca bujileri çıkartıp iyice temizleyip kurula ve yerine tak. makinayı biraz kendi halinde kurumaya bırak. akü kutup başlarına da dikkat et. mümkünse oraları da kurula ve emin olunca makinayı çalıştır. 10-15 dakika çalışıp ısınıp kuruyunca doğruca servise git bence. başkasına da elletme. yeniden geçmiş olsun :(
trenox
30 Eylül 2006, 15:05
geçmiş olsun arkadaşım.
2move
30 Eylül 2006, 15:12
ewet buralar felaketti dün.servıslede konustum,calıstırmadan getır dediler.söküp temizleyeceklermiş.elimi eksoza sokuyorum içinden yaprak ,ot ne varsa çıkıyor
yürekçe
30 Eylül 2006, 15:20
ewet buralar felaketti dün.servıslede konustum,calıstırmadan getır dediler.söküp temizleyeceklermiş.elimi eksoza sokuyorum içinden yaprak ,ot ne varsa çıkıyor
o zaman servisi dinle, çalıştırmayacaksan en azından akü başını çıkart olur mu. ben buna benzer birşeyden müzdarip oldum. :salut:
Shamyl
30 Eylül 2006, 16:22
Dikkat edeceğin tek mevzu elektrik tesisatının zarar görmesi olacaktır, kontorl edersen iyi olur...
optik1907
30 Eylül 2006, 16:23
çok büyük ggeçmiş olsun ..fazla etk:cat: ileneceğini zannetmiyorum
memin1857
30 Eylül 2006, 16:25
Suyun içinde durduğu zaman kötü sonuçlar doğurabiliyor. 2 gün önce ben egsozun üstüne çıkan suyun içinde motosiklet kullanmak zorunda kaldım. Gündüz evden çıktığımda havada bulut yoktu güneş vardı çok sıcaktı. Akşam bi sel bastı İzmiri, egsozum ve ayaklarım suyun içinde gidiyordum sular kaldırımların üstüne çıkmıştı. Motorum durmadığı için sabit gaz çıkışı kurtardı beni.
Ama park yerinde suyun içinde kaldıysa, motorun içi plaj kumu dolmuştur. Sel suyu çekildiği zaman her tarafta kum bırakıyor. Servisin söylediğine uymanı tavsiye edeceğim. Çalıştırmadan götütürsen bu olay hiç olmamış gibi olacaktır.
geçmiş olsun motora da acil şifalar:pale:
BİSANCI_42
30 Eylül 2006, 16:32
geçmiş olsun kardeş
gazman
30 Eylül 2006, 18:56
benim basima geldi orda olsam cozerdim sorunu ama siraliyim sana ..
ilk once vakit kaybetmeden iceri giren suyun bosalmasi lazim pas kuf ypabilir..
bujilerin kurutulmasi lazim...pistonlara giren suyun alinmasi lazim.aklinda olsun eger suyun icinden gecersen kesinlikle egzostun suyun icinde ise calistirma ..egzostan aynen iceri su girer..gecmis olsun..
yasin08
30 Eylül 2006, 19:37
su alan yerleri basınçlı hava ile kurutabilirsin
2move
30 Eylül 2006, 20:39
pazartesiye kadar beklemek zorundayım.kamyonet ayarlayıp servise çekicem motoru.umarım pas,küf veya benzeri sorunlarla karşılaşmam
memin1857
30 Eylül 2006, 20:54
aklinda olsun eger suyun icinden gecersen kesinlikle egzostun suyun icinde ise calistirma ..egzostan aynen iceri su girer..
Ne yapayım, durayımmı? Su yükseldiğinde yolun ortasında motor çalışır durumda oluyorsun zaten. Birde çalıştırmayınca egsozun içine su girmiyomu? Egsoz suyun altında kaldıktan sonra su her türlü giriyor zaten.
SmirnouF
30 Eylül 2006, 21:09
Yaa siz birakin eksoza su kacirip kacirmamayi,asil siz valf lara su kacirmayin.herhalde arkadasin kawa'sinda valflara kadar su kacmamistir.ayrica elektronik sisteminde bi sey yoksa fazla basi agrimaz.Ama o eksozdan bi daha hayir gelmez...
viper_1
30 Eylül 2006, 21:17
vereceğim çok fazla bir bilgi yok ama, motosikleti kuru bir yere al, mümkünse ön tekeri 30-40 derec yüksek bir yere çıkar ki egzozdaki su boşalsın. eğer makinan kawasaki olansa pek fazla etkilenmez diye düşünüyorum. önce motor aksamını kurula, su kaçmayacağına emin olunca bujileri çıkartıp iyice temizleyip kurula ve yerine tak. makinayı biraz kendi halinde kurumaya bırak. akü kutup başlarına da dikkat et. mümkünse oraları da kurula ve emin olunca makinayı çalıştır. 10-15 dakika çalışıp ısınıp kuruyunca doğruca servise git bence. başkasına da elletme. :(
::plus1:: Açıklama için TEŞEKKÜRLER. Zaten başka yoruma gerek kalmamış.:cat:
umutpoy
01 Ekim 2006, 00:39
bende motorla egsoz komple suyun içinde gittim bişey olmadı ama şöyle bir durum var:
motorun bir giriş birde çıkış noktası var teki(egsoz) dışarı gaz verirken diğeri(hava girişi) dışarıdan gaz emer.şöyle düşünebiliriz pipeti suyun içine sokup üflediğimizde pipetin içine su girmez ama pipetin içindeki havayı çekersek su girer. Kısacası suda gitmeye mecbur olduğumuzda gazdan elimizi çekmeyip yarım gaz gidersek su girmez egsozdan fakat elimizi bir saniyelik bile olsa çekersek gazdan motor su yutar aklınızda bulunsun arkadaslar
Makine
01 Ekim 2006, 09:42
Merhaba
Eğer motor içine kadar su gitdiyse veyaşüpheleniyorsan hemen bujiyi sök kontrol et baktın su var hemen motor yağı dolduruyorsun. Bu silindirisn paslanmasını önler. En kısa zamanda da motor sökülüp temizlenecek. AKsi halde daha büyük sorunla karşılaşırsın.
hakanyildirim28
01 Ekim 2006, 11:32
Bence egzost tan su girmesinin bir onemi yok. bujilerden de su girmesi zor neticede ordan basınclı hava cıkmıyor su nasıl girsin birtek hava filtresinden su emme tehlikesi var oda filtre mumkun oldugunca yukarda bir yerdedir ayrıca ordan giren suyun zararı marja basarsan yanma odasına hava yerine su alacagı icin ve suyun sıkışma kabiliyeti olmadıgı icin olacaktır onuda yapmadıgına göre en fazla bir temizlik le atlatacagını umuyorum
gazman
01 Ekim 2006, 12:21
Ne yapayım, durayımmı? Su yükseldiğinde yolun ortasında motor çalışır durumda oluyorsun zaten. Birde çalıştırmayınca egsozun içine su girmiyomu? Egsoz suyun altında kaldıktan sonra su her türlü giriyor zaten.
dostum egzostlarin calisma prensibinde itmenin yanisira iceri havada alirlar..bu yuzden iceri kendi su cekebilir..stop et motoru..hic birsey olmaz az girse bile uygun biryerde calistirdiginda kendi atar ..
hakanyildirim28
01 Ekim 2006, 14:05
dostum egzostlarin calisma prensibinde itmenin yanisira iceri havada alirlar..bu yuzden iceri kendi su cekebilir..stop et motoru..hic birsey olmaz az girse bile uygun biryerde calistirdiginda kendi atar ..
bu konuyu bir acarmısın nasıl hava alıyor egzost?
E_M_R_E_sen
01 Ekim 2006, 14:16
gecmiş olsun benim de basıma geldı tam o rüzgar ve yagmurlu hava işe 15 km kala yakaladı benı... valla bi an dedim yollda kalırsam ama neyseki kalmadan geldim ama ustum heryerim su camur icinde idi
kraljames
01 Ekim 2006, 14:29
beterin beteri var kardeş geçmiş olsun gerekeni yaptır ileride daha fazla sorunla karşılaşabilirsin:cherry:
http://img434.imageshack.us/img434/4262/abc9vi2.jpg (http://imageshack.us)
pazartesı servıse goturucem motoru,kamyonetle.neticeyi bildiricem sizlere cok saolun
beterin beteri var kardeş geçmiş olsun gerekeni yaptır ileride daha fazla sorunla karşılaşabilirsin:cherry:
http://img434.imageshack.us/img434/4262/abc9vi2.jpg (http://imageshack.us)
dostum senın ne işin var o suda:)
memin1857
01 Ekim 2006, 23:36
dostum egzostlarin calisma prensibinde itmenin yanisira iceri havada alirlar..bu yuzden iceri kendi su cekebilir..stop et motoru..hic birsey olmaz az girse bile uygun biryerde calistirdiginda kendi atar ..
Demek istediğim madem çalışıncada çalışmayıncada su alıyor o zaman niye motoru durdurup gölün ortasında kalayımki? Evime giderim değilmi? Yani birkaç yüz metre komple su oldu burada, 250kg motoru durdursaydım öyle kalırdı yolun ortasımda arkamda otomobiller ile.
alp_tunay
03 Ekim 2006, 03:19
motor çalışmadan eksozdan hiç bir şekilde su motora gitmez. seviye hava filitresine kadar çıkmadıysa sorun yok. şöle bir temizle hava tut korkmadan çalıştır. hava filtresi suyun altında kalmışssa filtreyi bujileri sök. biraz motor yağıyla yağla. buji kablosunu takmadan marşa baski üstteki paslı kısmı hem benzim hemde yağla atabilsin. sonrasında kabloyu tak korkmadan bin.servise de götürsen aynısını yapacak.
ama başka hasarlar yoksa tabiii..........
Makine
03 Ekim 2006, 09:55
Merhaba
Arkadaşlar lütfen yanlış bilgi vermeyelim. İçeri giren su öyle saf su gibi temiz bir su değil. Çamurlu, topraklı bir su. Öyle 2 yağlama 2 marşa bas falan temizlenmez. Motorunuza ciddi hasar verirsiniz. Yapılması gerekenler:
1. Eğer aracınız filtresine kadar suya battıysa tüm motor aksamına su girmiş demektir.
2. Öncelikle piston içindeki ince yağ tabakası su girmesi sebebiyle tahrip olacağından suyun yaratacağı korozyon etkisi başlamış demektir. İlk iş bujiler sökülecek ve piston içine motor yağı basacaksınız.
3. Hemen motoru fazla yürütmeden tamirciye götürecek ve motor yağı, hava filtresi, karbüratör haznesi ve su barındırabilecek her bölgeyi boşaltıyorsunuz. Tüm parçalar temizlenmesi gereken şekilde iyice pislikten ve sudan arındırılıyor.
4. Usta bir kişi motoru güzelce söküp temizleyip geri topluyor.
Yapılması gerekenler bunlar. Ha bunu yapmazsanız. Su ile gelen küçük toprak, taş parçaları zımpara görevi görür her tarafı aşındırmaya başlar. Rulmanların arasını doldurur rulmanları aşındırır. Aklınıza gelmeyecek yerler paslanır.
Ayrıca yalnış bir bilgi daha motor çalışmıyorken egsoz'dan giren su uygun seviyesini bulduğunda pistona girer. Egsoz subabının kapandığı zamanı dışardan nasıl anlıyorsunuz? Tamamen şans işidir.
Görüşmek üzere.
ewet arkadaslar ,motoru servise verdim.ve yaklaşık 3 saat süren bi operasyondan sonra motorum(maşallah)eskisi gibi çalışıyor.servistekilerın soylediğini aynen iletiyorum.motoru çalıştırsaydım eğer ,su veya çamurlu su pistonlara kadar gidicekti.buda motoru üzmeye yeterde artardı. eksoz söküldü temizlendi,eksoza gelen borunun(adını bilmiyorum)o yarısına kadar dolmuş.o temizlendi. ilginiz teşekkürler.. masraf 35ytl
myheart
03 Ekim 2006, 22:32
iyi hayırlı olsun arkadaşım. Eskisi gibi güle güle bin...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO