PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kayış değişimi



umutpoy
28 Eylül 2006, 05:53
Motorumun kayış değiştirme zamanı gelmiş; servislere fiyat sorduğumda 60 ile 70 ytl arasınada değişen fiyatlar söylüyorlar. Bu fiyat ta çok pahalı( mesela 35 ytl ile sanayide arabanın baskı balatası değişiyor)
Acaba kendim değiştirebilir miyim diye sordum kendi kendime ve neden olmasın dedim. Sizlerin engin bilgileriyle bu sorunu da aşabilirim
1-motoru indirmek mi gerekli yoksa şanzıman motorun üzerinde iken de açılabilir mi?
2-kapak nasıl açılmalı? kickstarttan nasıl kurtulunmalı, kayışın soğumasını sağlayan(tahminimce) hortum engel teşkil eder mi?
3 kayışı sökmek için özel aletler gerekli mi?
4- Kayış nereden bulunabilir?
Aklıma gelmeyen sorularında cevaplarını yazarsanız çok sevinirim. Böylece ufak tefek bakımı yapmak isteyen arkadaslarada yardımcı oluruz Şimdiden teşekkürler

egelim
28 Eylül 2006, 09:32
tek yapman gereken şanzıman kapağını açmak ve oraya göre uygun kayış bulmak bence uydurabilirsin denemen lazım kayış ı yedek parça satan motorcuya götür o uygununu verir sana ama şanzıman kapağını sökmek biraz zor diyebilirim:rendeer:

fakir ama gururlu
28 Eylül 2006, 09:55
1. motoru indirmen gerekmez. sadece debriyaj kapağını sökeceksin. sökmeden önce motor yağını boşaltmalısın.
2. debriyaj kapağının kenarındaki somunları sökerek kapağı çıkarabilirsin. kickstart işi başa beladır. kapağı sökmeden önce kickstartı sökmen gerek. kolun dibinde civata var onu çıkarıp kolu sökebilirsin. kolu sökmeden kapağı açmaya çalışırsan yaylı mekanizma fırlar. onu geri yerine takmak ölümdür.
3. hayır
4. kayış yedek parçacılardan bulunabilir

ek not: parçacıya gittiğinde birde debriyaj kapağı contası al. contalar tek kullanımlıktır. söktükten sonra tekrar takamazsın contayı. taksan bile yağ kaçırır. parçacıda conta bulamazsan orjinalini götürüp sanayide kestirebilirsin. ayrıca motor yağınada ihtiyacın olacak (veya boşalttığın yağı tekrar doldurabilirsin).

tavsiye: göründüğü veya anlatıldığı kadar kolay değildir. yapabileceğine gözün kesmiyorsa hiç bulaşma.

techseen_honda
28 Eylül 2006, 10:24
Motorumun kayış değiştirme zamanı gelmiş; servislere fiyat sorduğumda 60 ile 70 ytl arasınada değişen fiyatlar söylüyorlar. Bu fiyat ta çok pahalı( mesela 35 ytl ile sanayide arabanın baskı balatası değişiyor)
Acaba kendim değiştirebilir miyim diye sordum kendi kendime ve neden olmasın dedim. Sizlerin engin bilgileriyle bu sorunu da aşabilirim
1-motoru indirmek mi gerekli yoksa şanzıman motorun üzerinde iken de açılabilir mi?
2-kapak nasıl açılmalı? kickstarttan nasıl kurtulunmalı, kayışın soğumasını sağlayan(tahminimce) hortum engel teşkil eder mi?
3 kayışı sökmek için özel aletler gerekli mi?
4- Kayış nereden bulunabilir?
Aklıma gelmeyen sorularında cevaplarını yazarsanız çok sevinirim. Böylece ufak tefek bakımı yapmak isteyen arkadaslarada yardımcı oluruz Şimdiden teşekkürler
selamlar
elimden geldiğince anlatmaya çalışayım.
1) Şanzıman motoru indirmeden açılabilir.Ancak açtığın yerin ismi şanzıman değil variatör kapağıdır.Hava filtrenin altındaki kapak hani şu motorun markasının yazılı oladuğu.:mrgreen:
2)Kapak kapağın etrafında bulunan kısmen alien anahtar kısmen de 8 lokma anahtar olan bir dizi vidanın sökülmesi ile açılır.(Vidalar çeşitlilik gösterebilir bir kısmı kısa bir kısmı uzundur o yüzden söktüğün gibi takmalısın )Kickstart tan kurtulmak için kapağın tüm vidalarını gevşetip önce ayak marşının vidasını sök sonra da tüm vidaları kapağı gevşeterek dışarı almaya çalış tam bir yerde takılır işte o anda ayak marşınının kolunu yerine takarak aşağı hafifçe marş yapıyormuş gibi yap.Bu sırada kapak kurtulacaktır.Takarken de marş dişlisinin üzerindeki çıkıntılara dikkat ederek takmalısın bir kaç kere alıştırma yaparsan bu esasında çok kolaydır ama dikkat ister. Varitör kapağının ucundaki plastik sorun teşkil etmez ama hava filitreni tutan vidalar sorun yaratır onları da sök.
3)Kayışı sökmek için variatöre takılan iki ucu düz çıkıntılı T bir anahtar var o gerekir yoksa açamazsın.Eğer işi biliyorsan variatördeki ayak marş dişlisine bir kilit yapıp öylede açabilirsin yada havalı kömprasörü olan tanıdığın varsa sanırım 17 lokma olan anahtarla da açabilirsin ama işin en zor yanı bu vidayı sökmek.:cat:
4)Kayşı sökmeyi başarabilirsen sirkeciden üzerinde yazan numaraya göre temin edebilirsin.:cat:
5)Bu variatör kapağı olayında kesinlikle ne yağla ne de contayla bir işin yok.Sakın bunlara takılma.:rendeer:
Kolay gelsin:cat:

okanogur
28 Eylül 2006, 10:43
selam arkadaşım (fakir ama gururlu) arkadaş bir konuda yanlışsın. bu tür scooterlarda. kayışın olduğu yerde yağ falan yoktur.

tek yapman gereken motorun sol tarafındaki arka lastiğin olduğu tombul bölümü sökmek. dikkatli bir şekilde sökersin. sonra gidip bi parçaçıdan kayışı alıp yenisi ile değiştirirsin.
eline kayışı al gez. illa ucuz biryer bulursun. yapamazsan. haber ver. benim tanıdık bir arkadaş mondial servisi ona sorarım nekadar olduğunu sana ucuz gelirse alıp yollayabilirim. ben ümraniyede oturuyorum bu arada.

fakir ama gururlu
28 Eylül 2006, 10:45
haklı olabilirsiniz. kendi deneyimlerimden yola çıkarak anlatmaya çalıştım. özür dilerim yukardaki bilgiler yanlış.

umutpoy
28 Eylül 2006, 20:46
Yardımlarınız için gerçekten çok teşekkür ederim saolun. Bu gün uğraştım biraz ama Techseen_honda kardeşin dediği gibi kayışı sökemedim elimdeki lokma ve anahtar uygun gelmedi kickstartı sökerken zorlandım fkat başardım eminim elimde yeterli aletler olsa kayışıda sökebilirdim
Yinede çok şey öğrendim sonsuz sevgiler ve saygılar...

BİSANCI_42
28 Eylül 2006, 20:59
Ya Bu KayiŞ KaÇ Km De DeĞİŞİr Bİde KaÇ Paradir Yazarsaniz Sevİnİrİm

satoyama
28 Eylül 2006, 22:27
babamın kanuni popcor scooteri ile uzak bir köye gidiyo motor 11000km iken kayış o mahrumiyet bölgesinde kopmazmı neyse oradaki mopet ustası sökememiş kapağı soora babamda bir kamyonetin arkasına atıp getirmiş şehre arkadaşlar o kapağı sökmeye sökersinizde kayışı yerinden çıkartamazmısınız gibime geliyo çektirme gibi özel aletler lazım sanırım mopetler gibi elle attıramazsınız kayışı