PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu nasıl yarışmadır?



Sayfa : [1] 2

Lombardo
19 Kasım 2024, 20:41
http://www.youtube.com/watch?v=JkZkstfnHyU

Ben bisikleti bile böyle süremem.

Eğitimin önemi diyorum.

Yorumlarınızı bekliyorum.

tommygun
19 Kasım 2024, 20:48
Buna Gymkhana diyorlar. Japonlar çok seviyor, benzer bir gösteriyi de Harley kullanan Amerikan polisleri yapıyor. Bence sözün bittiği bir yer. Ülkemizde vloglarda adı sanı geçen nice tekerci koç yiğit kardeşimizi bu parkura alsak patates olur, heder olur, itin bir tarafına sokulur.

Dikkatli izleyiciler, videodaki polislerin bir çoğunun (parkurda) ön freni 2 parmak kullandıklarını görmekteler.

Psyduck
19 Kasım 2024, 22:58
Yarışma değil de polis eğitimi. Bizde de var ama muhtemelen bu kadar sert değil.

Okan Sinan Ocan
19 Kasım 2024, 23:53
Yarisma degil japon motorlu polis final sinavidir.

caner aydın
20 Kasım 2024, 03:19
Bu kullandıkları motor Hondanın hangi modeli?

Mallaca
20 Kasım 2024, 08:29
Şöyle düşünüyorum. Onları yapan insan da biz değil miyiz? Aramızda büyük bir fark var, çok çalışmak çok tekrar etmek. Bizde istek var ama icraat yok.

Eğitmen olmadan önceki süreç içerisinde kapalı alanda yapamadığım bazı istasyonlar, bazı hareketler vardı. Dedim ki kendime sen bunları yapamaz isen yarın öbür gün biraz tecrübeli bir öğrenci gelirse rezil olursun. Ki bazı öğrenciler çok iyi olduklarını kendine ispat etmek, karşısındakini ezerek kendini yüceltmek vb düşüncelerle eğitime geliyor.

Bu pozisyona düşmemek için yapamadığım o hareketlerin her birini en az 100 defa denedim. Artık farklı bir seviyedeyim. Bitti mi bitmedi. Kendini geliştirmenin sonu yok tabiki.

Bu parkurları yapabilmek için Bursa da fellik fellik kapalı alan aradım. Sürücü kursu alanları ya sokakta ya da pazar alanında yapılıyor. 7-8 kursa ait onlarca öğrenci küçücük bir pazar alanında çalışıyor, adaylar bana sıra gelsin diye sabırla bekliyor. Motosikletlerin bu kadar arttığı bir zamanda gerek sürücü kurslarının gerek se özel eğitim akademilerinin kullanacağı pist sayısı kaçtır acaba?

Bu tip imkanlar ülkemizde de olsa çok şey değişir sanırım.

sallami
20 Kasım 2024, 09:01
Biz fakiriz be. Hangimiz bu şekilde motor kullanmayı öğrenecek düzeye, kendi maddi imkanları ile gelebilir? Böyle kurs bile olsa kaç para alacak bizden?

mehmetyasin
20 Kasım 2024, 09:33
genelde bu parkurların asfaltı da biraz farklı oluyor sanki, gaza gelip her yerde denemeyin, zemini inceleyin önce. :)
GS eğitimleri honda fabrikada verilirken, hocalar asfaltın özel olduğundan bahsetmişti diye hatırlıyorum.

Punctum
20 Kasım 2024, 10:15
Japonlar başka bir disiplin, itaat, kuralcılık, kültürle yetişiyorlar. Bizim bunu anlamamız, özümsememiz, yaşama geçirmemiz, vs. mümkün değil. Bakın ilerde olabilir demiyorum, mümkün değil diyorum...

Burada motosiklet ehliyeti olanları Japonya'da sınava soksak, min %90'ı kalır. Buna çok bilmiş youtuberlarımız da dahil :) En basit örnek, bizde bodoslama geçilen düz çizgide, adamlar en az 20 saniyede geçeceksin diyorlar. Parkur başka, sınav başka, insanlar başka...

Videodaki kadar sert bir parkur ve katı bir sınav olmasa da, aslında Honda Motosiklet Gelişim Merkezinde (safetyturkiye), Gelişim Seviye 2 ve üzerinde benzer haritalandırmalara sahip istasyonlarda ciddi bir eğitim veriliyor. Zaten oradaki eğitmenlerin hemen hepsi, Japonya'da eğitimlere ve yarışmalara katılmış ve derece almış insanlar. Japon ekolü baz alınarak, ciddi eğitim verilen bir yer. Olanağı olan herkese mutlaka orada eğitim almasını tavsiye ederim. Hatta bu eğitimleri, periyodik olarak tekrarlamakta yarar var. Kurumsal bir eğitim almak, inanın "virajda fren yapılır mı yapılmaz mı" sidik yarışı yapmaktan çok daha yararlı bir aktivite olacaktır.

https://safetyturkiye.com/program/gs

killingroad
20 Kasım 2024, 13:11
Vay dangalaklar bir tanesi de adam gibi dört parmakla sıkmıyor freni puu

Mr.wind
20 Kasım 2024, 14:24
Butun kisisel gelisim alanlari zeno paradoksuna tabiidir. Her birim zaman ve gelisim surecinde gidebilecegin maksimum mesefa yolun yarisidir.

Varmak istesigimiz noktayi 100 varsayarsak eger, ilk birim zamanda 50, sonrakinde 75, sonrakinde 87.5, sonrakinde 93.75, sonra 96, sonra 98, sonra 99, sonra 99.5, sonra 99,75 vs vs vs diye devam eder.

Her birim zamani her bir sureli egitim olarak dusunursek, 0 dan 50 ye gelmek icin harcayacagimiz caba ile, 99 dan 99.5 e kadar gelmek icin harcayacagimiz caba ayni olacaktir.

Ben sahsen ilgi duydugum her alanda kendimi yuzde 87 seviyelerine getirmeyi seviyorum. Harcadigim emek ve karsiliginda kazandiklarim ya bedenime ya ruhuma iyi geliyor.

Tabi motosiklet konusu farkli. Sonucta canim var ortada. Onun icin de bi tik fazla caba harcayip karsiliginda belki 90 olmusumdur.

Amma velakin otesi icin harcayacak ne kaynagim ne zamanim ne de motivasyonum var. Bunun da bilincinde oldugum icin akilli uslu kullaniyorum.

Demem o ki, bu abiler gibi olmak icin atiyorum 1000 saat harcamam gerek ise ben 20 saatte abilerin yuzde 90 i kadar olma yolunu tercih ederim.

Cidden varmi aramizda bu abiler gibi olmak icin bu kadar cilgin zaman ve emek harcayabilecek birisi?

sallami
20 Kasım 2024, 14:48
Vay dangalaklar bir tanesi de adam gibi dört parmakla sıkmıyor freni puu

İki parmaklık yer var, sekiz parmak lazım gelen yer var. Sürat yapıyorken bile iki parmaklık yer var. Ama zavadanak durmak için iki parmak yetmez. Bu işin şartı şurtu yok ama anlık karar verecek muhakeme lazım değil mi? Yani haklı veya haksız yok ortada. Buradaki sıkıntılardan biri herkesi akıllı saymak, bu aleti aptalda sürüyor. Ortalama altı adamda sürüyor.

killingroad
20 Kasım 2024, 15:29
İki parmaklık yer var, sekiz parmak lazım gelen yer var. Sürat yapıyorken bile iki parmaklık yer var. Ama zavadanak durmak için iki parmak yetmez. Bu işin şartı şurtu yok ama anlık karar verecek muhakeme lazım değil mi? Yani haklı veya haksız yok ortada. Buradaki sıkıntılardan biri herkesi akıllı saymak, bu aleti aptalda sürüyor. Ortalama altı adamda sürüyor.

Şu videodaki hareketlerden daha keskin ve daha ani bir duruş hangi koşulda gerekir emin olamadım ama, koşullardan ziyade işleyişinden bulmaya çalışalım. Neden iki parmak yetmez avadanak durmak için?

sallami
20 Kasım 2024, 15:34
Güzel kardeşim, neden düşüncelerin herkesin profesyonel olduğu üzere. Zafer hocaya gönderilen videolarda gördük. Adam diğer parmaklarını araya sıkıştırdığı için fren yapamıyor, bam. Herkes en iyi avrupa veya japon motorlara binmiyor. O yüzden genelleme yapmak burayı okuyan genç arkadaşlar üzerinde yanlış anlaşılmalara sebep olabilir. O video en ekstrem sürüşleri yapan profesyoneller. Aman diyim aklı apış arasında gençleri eğitimsiz olduğu gerçeğini unutmayalım. Ülkemizde kursların verdiği eğitim ortada.

Punctum
20 Kasım 2024, 15:57
Hımmm, yeni bir bilgi selinin kalıbı mı örülüyor?

Dur bakalım, önce bir CanyonChasers, Motojitsu, Moto Control izleyelim, sonra çevirisini burada okuruz :)

killingroad
20 Kasım 2024, 16:24
Güzel kardeşim, neden düşüncelerin herkesin profesyonel olduğu üzere. Zafer hocaya gönderilen videolarda gördük. Adam diğer parmaklarını araya sıkıştırdığı için fren yapamıyor, bam. Herkes en iyi avrupa veya japon motorlara binmiyor. O yüzden genelleme yapmak burayı okuyan genç arkadaşlar üzerinde yanlış anlaşılmalara sebep olabilir. O video en ekstrem sürüşleri yapan profesyoneller. Aman diyim aklı apış arasında gençleri eğitimsiz olduğu gerçeğini unutmayalım. Ülkemizde kursların verdiği eğitim ortada.

Abi neden iki parmakla fren yapıldığında motorun duramayacağını sordum. Benim düşüncelerim, hocanın dedikleri müritlerin demedikleri milletin IQ seviyesi falan değil ki konu. Ha soru sordum diye cevap vermek zorunda da değilsin tabii ki ama farklı düşünüyorsak neden farklı düşündüğümüz üzerine argümanlarla konuşmak isterim - ondan sonra neyin yanlış anlaşılabileceğini falan diğer konuları da konuşabiliriz elbette.

Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------




Amma velakin otesi icin harcayacak ne kaynagim ne zamanim ne de motivasyonum var. Bunun da bilincinde oldugum icin akilli uslu kullaniyorum.



Bu videoda görünen şeyler çok spesifik şekilde oluşturulmuş amaca yönelik bir eğitimin çıktısı. Senin benim eğer ki merakımız yoksa yetkinlik setimize böyle bir şey eklememize "gerek yok". Ama bu yukarıda kullanan arkadaşların da akıllı uslu kullanması gerekliliğini ortadan kaldırmıyor, gerçek hayatta can kaybını / büyük hasarı önlemek için kullanılacak yetkinliklerin gösterimi değil bu pek.

sallami
20 Kasım 2024, 16:29
Boş ver, sen haklısın.

Osm@n
20 Kasım 2024, 16:36
Motosikletlerin bu kadar arttığı bir zamanda gerek sürücü kurslarının gerek se özel eğitim akademilerinin kullanacağı pist sayısı kaçtır acaba?
Bu tip imkanlar ülkemizde de olsa çok şey değişir sanırım.


Her köyde bir tane var nerdeyse.:wiinkk:

https://www.youtube.com/watch?v=hyYFJvFK7C4

Punctum
20 Kasım 2024, 16:50
Boş ver, sen haklısın.

Hocam forum olarak teessüf ederiz, çok çabuk pes ederek büyük bir aydınlanmaya set koydun :)

Neyse ben CanyonChasers izleyim bari...

Motoseverrr
20 Kasım 2024, 16:51
Abi neden iki parmakla fren yapıldığında motorun duramayacağını sordum. Benim düşüncelerim, hocanın dedikleri müritlerin demedikleri milletin IQ seviyesi falan değil ki konu. Ha soru sordum diye cevap vermek zorunda da değilsin tabii ki ama farklı düşünüyorsak neden farklı düşündüğümüz üzerine argümanlarla konuşmak isterim - ondan sonra neyin yanlış anlaşılabileceğini falan diğer konuları da konuşabiliriz elbette.

Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.

Abi ben ne 2 parmak frene karşıyım ne de 4 parmak frene, ikiside iş görür duramamak tamamen eğitim ile alakalı olduğuna katılıyorum fakat en büyük problem bence tek parmak ile yapılan fren :). Performans sürüşlerine çıktığım zamanlarda 4 parmak fren bastığımı kolay kolay hatırlamam sebebide geri kalan 2 parmağı aragaz vermek için kullanıp viraja uygun hızla girmek için kullanıyorum :) (uzun zamandır Pulsar blok sökük yatıyor :(, motor freni + arka frenle kıç attıra attıra yavaşlayıp viraja girmenin tadıda bir başkaydı :)) fakat şehir içinde genelde 4 parmak kullanıyorum.

murattatoğlu
20 Kasım 2024, 17:16
Yaparsın yaparsın honda safeturkey eğitimlerine katılırsan motosikletlerin aslında ne kadar yetenekli olduğunu ,sürücülerin bunu kısıtladığını anlarsın.

sallami
20 Kasım 2024, 17:18
Hocam forum olarak teessüf ederiz, çok çabuk pes ederek büyük bir aydınlanmaya set koydun :)

Neyse ben CanyonChasers izleyim bari...

Ben Moto Control'cüyüm. Benim yabancı dil bilgime uygun anlatımı, sokak sürüşüne göre anlatıyor. Belki sorun bende hocam bilmiyorum. Bazı hobilerim vardı girerdim forumlara tartışırsın konu ortalama düzeyde kalmaz. Yapamayacağın profesyonel düzeye geçer. Sonunda hiç birini yapamazsın kenara bırakırsın. Çok bilmekte bazen yük geliyor insana. Yani bazen bilmemek büyük mutluluk.

Okan Sinan Ocan
20 Kasım 2024, 17:20
Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok.

Bu bilginin kaynağı nedir. Kim söylüyor , hangi eğitim dökümanında geçiyor ?????

İki parmak freni tabu haline getirmeye çalışmak nedir. Güncel dökümanlar da hala 4 parmak fren diyor. Bunun mantıkı birçok sebebi var. Lütfen kendi tercihlerinizi en doğru bilgiymiş gibi insanlara sunmayın.

Sevgilerimle

murattatoğlu
20 Kasım 2024, 17:23
Mesele hiçbir zaman 2 parmak ya da 4 parmak olmamalı hocam. Bu videoları görünce kafayı yiyorum. 4 parmak da sıkabilirsin , 2 parmak da sıkabilirsin. 5 Parmakda sıkabilirsin 1 parmak da sıkabilirsin. Önemli olan sen nasıl alıştın , nasıl çalıştın ? Fren yapman gerektiğinde en hızlı refleks' e dönüştürüp sonuna kadar sıkabiliyorsan konu kapanmıştır. Ben 2 parmak ile daha hızlı refleks gösterip doğru dozajla sıktığım için beni kimse 4 parmakla sıktıramaz. Aynı şey 4 parmak kullanıcıları için geçerlidir. Adamın parmağı kuvvetlidir tek parmak ile tam dozajda sıkabiliyordur ona da kimse laf diyemez.

Yani lafın özü ; kullana kullana test edin ( boş alanlarda ) en hızlı tepkimeyle sorunsuz kaç parmakla sıktığınızı hissediyorsanız o şekilde kullanın.


Buna Gymkhana diyorlar. Japonlar çok seviyor, benzer bir gösteriyi de Harley kullanan Amerikan polisleri yapıyor. Bence sözün bittiği bir yer. Ülkemizde vloglarda adı sanı geçen nice tekerci koç yiğit kardeşimizi bu parkura alsak patates olur, heder olur, itin bir tarafına sokulur.

Dikkatli izleyiciler, videodaki polislerin bir çoğunun (parkurda) ön freni 2 parmak kullandıklarını görmekteler.

yarım akıllı
20 Kasım 2024, 17:24
2 parmağa alışmışım genelde trafikte kullandığım için ama geçen önüme bi tane teyze atladı ben ışığa yaklaşıyordum o da arabaların arasından marsupilami gibi zıpladı, direkt 4 parmak frene gitti elim zınk diye sıktım, düşmedim çok şükür abs heralde şeyaptı teyze de far görmüş sincap gibi baksaydı bana muhtemelen zıbam diye çarpardım o kaçtı ben de kaçtım..



Abi ben ne 2 parmak frene karşıyım ne de 4 parmak frene, ikiside iş görür duramamak tamamen eğitim ile alakalı olduğuna katılıyorum fakat en büyük problem bence tek parmak ile yapılan fren :). Performans sürüşlerine çıktığım zamanlarda 4 parmak fren bastığımı kolay kolay hatırlamam sebebide geri kalan 2 parmağı aragaz vermek için kullanıp viraja uygun hızla girmek için kullanıyorum :) (uzun zamandır Pulsar blok sökük yatıyor :(, motor freni + arka frenle kıç attıra attıra yavaşlayıp viraja girmenin tadıda bir başkaydı :)) fakat şehir içinde genelde 4 parmak kullanıyorum.

katılıyorum, benim motorun lastikler bildiğin LAYLON bak naylon bile değil, 3ten 2ye kusursuz bir geçişin ardından hafifli sertli arka fren yanına da az biraz ön fren kendimi TR54 gibi hissediyorum he eve giden yokuşa girerken.. lan motor sen nelere kadirsin

killingroad
20 Kasım 2024, 17:29
Abi ben ne 2 parmak frene karşıyım ne de 4 parmak frene, ikiside iş görür duramamak tamamen eğitim ile alakalı olduğuna katılıyorum fakat en büyük problem bence tek parmak ile yapılan fren :).

Ben de bunu söylüyorum zaten, hatta son kısma da katılmıyorum, tek parmakla da yapılır. Ben yapamıyorum, yapabilen varsa yapabilir.
Frenajla ilgili en gereksiz detaydır heralde kaç parmak yapıldığı. Toprak sürüşü dışında dört parmak kullanmanın çok büyük bir negatif yönü yok, ben de kimseye zaten "dört parmak yapma" demiyorum. Bu anlamsız konuya takılıyor üstadlarımız. Bir kere görelim bey amcadan kaza yapmış birinin hareketlerine bakarak ders vermek yerine doğrusunun dersini versin. Nasıl fren yapılırı anlatmak yok, anca 2 parmakla tutup fren yapamayanların videolarını ekleyip bla bla bla. E napayım ben de dört parmakla fren yapmaya çalışıp patlayanların videolarına bakarak "dört parmakla fren yapmaya kalkarsanız yapamazsınız" mı diyeyim. Bu mu? =)

alp_tunay
20 Kasım 2024, 17:31
Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.

.
Amanın naaptın sen .:queen:
Tommy paslamış sen çakmışsın ... :queen:
Toplaşır birazdan çok ileri bilmiş abiler..4 parmakçılar.. Topa tutarlar...
Ya ona bişey deniyordu aklıma gelmedi şimdi..
Bir kız ismiydi hatta..

killingroad
20 Kasım 2024, 17:32
Bu bilginin kaynağı nedir. Kim söylüyor , hangi eğitim dökümanında geçiyor ?????

İki parmak freni tabu haline getirmeye çalışmak nedir. Güncel dökümanlar da hala 4 parmak fren diyor. Bunun mantıkı birçok sebebi var. Lütfen kendi tercihlerinizi en doğru bilgiymiş gibi insanlara sunmayın.

Sevgilerimle

Bir şeyin nuh nebiden kalma olduğu herhangi bir dokümanda yazmaz.

Dört parmağın gerekli olduğunu söyleyen kişiler olarak sizlerden bekliyoruz:
1. Hangi güncel eğitim dokümanında dört parmak frenin gerekli olduğu yazıyor.
2. Bunu nasıl gerekçelendiriyorlar. Yalnız barmaan sıkışır ha yazan bir şey ise yorulmayınız.

motomad
20 Kasım 2024, 18:00
https://youtu.be/WKvHFckKJd8?feature=shared

tommygun
20 Kasım 2024, 18:55
Mesele hiçbir zaman 2 parmak ya da 4 parmak olmamalı hocam. Bu videoları görünce kafayı yiyorum. 4 parmak da sıkabilirsin , 2 parmak da sıkabilirsin. 5 Parmakda sıkabilirsin 1 parmak da sıkabilirsin. Önemli olan sen nasıl alıştın , nasıl çalıştın ? Fren yapman gerektiğinde en hızlı refleks' e dönüştürüp sonuna kadar sıkabiliyorsan konu kapanmıştır. Ben 2 parmak ile daha hızlı refleks gösterip doğru dozajla sıktığım için beni kimse 4 parmakla sıktıramaz. Aynı şey 4 parmak kullanıcıları için geçerlidir. Adamın parmağı kuvvetlidir tek parmak ile tam dozajda sıkabiliyordur ona da kimse laf diyemez.

Yani lafın özü ; kullana kullana test edin ( boş alanlarda ) en hızlı tepkimeyle sorunsuz kaç parmakla sıktığınızı hissediyorsanız o şekilde kullanın.

Ben zaten senin dediğini savunuyorum. Sadece konuya dahil olması gereken 1-2 arkadaşı dürteyim istedim.

fatih.met
20 Kasım 2024, 19:22
Abi neden iki parmakla fren yapıldığında motorun duramayacağını sordum. Benim düşüncelerim, hocanın dedikleri müritlerin demedikleri milletin IQ seviyesi falan değil ki konu. Ha soru sordum diye cevap vermek zorunda da değilsin tabii ki ama farklı düşünüyorsak neden farklı düşündüğümüz üzerine argümanlarla konuşmak isterim - ondan sonra neyin yanlış anlaşılabileceğini falan diğer konuları da konuşabiliriz elbette.

Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------



Bu videoda görünen şeyler çok spesifik şekilde oluşturulmuş amaca yönelik bir eğitimin çıktısı. Senin benim eğer ki merakımız yoksa yetkinlik setimize böyle bir şey eklememize "gerek yok". Ama bu yukarıda kullanan arkadaşların da akıllı uslu kullanması gerekliliğini ortadan kaldırmıyor, gerçek hayatta can kaybını / büyük hasarı önlemek için kullanılacak yetkinliklerin gösterimi değil bu pek.

benim tvs apache 2 parmak ile sıktığında durmaz.. rambo gibi kuvvetliysen durabilir ama onuda her birey kendisi bilir zaten.. kuvvetliyse tek parmak bile kullanabilir...

birde bu olay her motosiklet için farklı, fren mekanizmasının hassasiyeti ile alakalı bir durum... kimi motosiklet 500 kg ye yakındır ama fren maneti pamuk gibidir.. kimisi 140 kg motordur ama karadüzen ve bakımsız kalmıştır zor sıkılır.

bazen çok aklı başında insanlar bile saçmalayabiliyor ama bence Zafer hocanın asıl niyeti artislik yapacağınıza güvenli sürüşe yönelin şeklinde... yoksa oda tahmin ediyordur bu durumu diye düşünüyorum.

Okan Sinan Ocan
20 Kasım 2024, 19:58
Bir şeyin nuh nebiden kalma olduğu herhangi bir dokümanda yazmaz.

Dört parmağın gerekli olduğunu söyleyen kişiler olarak sizlerden bekliyoruz:
1. Hangi güncel eğitim dokümanında dört parmak frenin gerekli olduğu yazıyor.
2. Bunu nasıl gerekçelendiriyorlar. Yalnız barmaan sıkışır ha yazan bir şey ise yorulmayınız.


Yine laf oyunları ile sorduğum sorudan kaçıyorsun . İki parmak frenin dört parmak yerine geçtiğini gösteren , sosyal medya paylaşımları veya youtuber bilirbilmez bilirkişilerden değil . Bu işi yasal olarak yapan bir eğitim kurumu veya IAM , RoSPA , MSF v.b. gibi bu işe adanmış kurumların dökümanlarında göstermeni arzu ederim.

Alay ettiğin parmakların manetin altına sıkışması sebeplerden sadece bir tanesidir ve gerçektir. Standart fren manetlerinin uçlarından yaklaşık 5 cm içerisinde bulunan çentiklerin ne işe yaradığını araştırırsan alay ettiğin konunun hiç de küçük bir ihtimal olmadığını görürsün.

Yukarıdaki örnek en küçük sebeplerden birisidir ve defalarca başka sebep de vardır.

Ama en önemli sebep insan bedeninin ve beyninin çalışma sistematiğidir. Konu oldukça uzun ve detaylıdır . Araştırırsan bulursun . Yok ben uğraşamam diyorsan dört parmakla fren yapmaya başlamalısın daha güvente olacaksın. Detaylı anlatım istersen de whatsappdan arayıver numaram Tommy de var.

Sevgilerimle

KırmızıGrom
20 Kasım 2024, 19:59
Motogymkhana hevesiniz varsa Honda'nın güvenli sürüş 2 ve üzeri eğitimlerini tavsiye ederim. İki günlük eğitimin çoğu bu şekilde geçiyor. Ben ilk gittiğimde hoca önümüzde bir tur attı. Hoca dedim içimden, bize artistlik yapma biz böyle nasıl süreceğiz. Ama gerçekten ikinci günün sonunda sürüş kabiliyetimi beklemediğim bir noktaya taşımayı başardılar. Tabi etkisi geçiyor bir süre sonra, ara sıra tekrarlamak lazım.

tommygun
20 Kasım 2024, 20:15
Geçmişte Sym Wolf kullanırken birinden sıfır km, kullanılmamış bir takım Anlaş Tournée Sport satın almıştım. Adam yanlış hatırlamıyorsam TMP ya da benzer bir organizasyonun Gymkhana aktivitesinde 1. olmuş, ödül olarak bu lastikleri hediye etmişler. Adam da kullanmayacağı bu lastikleri hemen Letgo'ya koymuş, ben de düşük fiyattan satın almış, mutlu mesut kullanmıştım.

motomad
20 Kasım 2024, 20:49
isteyen denesin 2 parmak 4 parmak.arada buyuk fark var.ben 3 yada 4 kullanıyoreum.2 parmakla fgren sıkılmaz kaçırırsın.insan vucuduna ters bişe 2 parmak

natijax
20 Kasım 2024, 20:49
herkes parmağa takılmış o halde ben de yorum yapayım.

2 parmak agresif sürücü işidir veya daima kontrolün kendisinde olmasını isteyen kişidir. ben 2 parmak tutmadan duramam çünkü kontrolün bende olmasını isterim. tehlike sezdiğim her yolda da ayağım frenin üstündedir.

ama risksiz ve sakin sürüyorsam ne elim frende olur ne de ayağım frenin üstünde.
yayanın olduğu her yolda, 2 parmağım fren üstünde, ayağım da fren üstünde olur.

2 parmakla fren yüksek hızda beni kurtarmaz çünkü elim küçük. ha elin büyükse ve 2 parmak ile 4 parmağın yerini tutabiliyorsan ne ala net olarak yanlış demek bence hata olur biri gerçekten bunu kullanabiliyorum diyorsa.

ama 1 kişi dahi kullanamıyorsa, misal ben. o halde doğru olarak nitelendireceğimiz veya dersinin verileceği yol 4 parmaktır. bence..
aynısı virajda fren muhabbetiyle eş değer.
olur mu? trafiğe çıktığım ilk günden beri yaparım. hatta sert virajları ve u dönüşleri özellikle ön frenle yaparım ama bu sebepten çok kaza olacaksa, ön peşin olarak virajda sakın haa ön fren yapma diye bir uyarıyı anormal de bulmamak lazım. önceden bulurdum o ayrı.

son olarak ben de 2 parmağı frende tutana laf atanlara ayarım. o ne kadar önemli bir bilseniz. doğru olan ani frende 4 parmak önemliyse onu anında çıkarabilmek veya daha da önemlisi kendini ani fren durumuna sokmamak. sokuyorsan çok büyük ihtimal ya acemisin ya da agresif sürücüsün. ki ben agresif sürmeme rağmen ani frenlık durumum uzuuuun zamandır olmadı. umarım şu dakikadan sonra da nazar değmez

tommygun
20 Kasım 2024, 21:06
Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.

Motoseverrr
20 Kasım 2024, 22:50
2 parmağa alışmışım genelde trafikte kullandığım için ama geçen önüme bi tane teyze atladı ben ışığa yaklaşıyordum o da arabaların arasından marsupilami gibi zıpladı, direkt 4 parmak frene gitti elim zınk diye sıktım, düşmedim çok şükür abs heralde şeyaptı teyze de far görmüş sincap gibi baksaydı bana muhtemelen zıbam diye çarpardım o kaçtı ben de kaçtım..




katılıyorum, benim motorun lastikler bildiğin LAYLON bak naylon bile değil, 3ten 2ye kusursuz bir geçişin ardından hafifli sertli arka fren yanına da az biraz ön fren kendimi TR54 gibi hissediyorum he eve giden yokuşa girerken.. lan motor sen nelere kadirsin

Kışın kullanırsanız 1 set Winter Grip ilaç gibi gelir :), alışmış yağmurda çok güzel tutuyor lastikler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------


Ben de bunu söylüyorum zaten, hatta son kısma da katılmıyorum, tek parmakla da yapılır. Ben yapamıyorum, yapabilen varsa yapabilir.
Frenajla ilgili en gereksiz detaydır heralde kaç parmak yapıldığı. Toprak sürüşü dışında dört parmak kullanmanın çok büyük bir negatif yönü yok, ben de kimseye zaten "dört parmak yapma" demiyorum. Bu anlamsız konuya takılıyor üstadlarımız. Bir kere görelim bey amcadan kaza yapmış birinin hareketlerine bakarak ders vermek yerine doğrusunun dersini versin. Nasıl fren yapılırı anlatmak yok, anca 2 parmakla tutup fren yapamayanların videolarını ekleyip bla bla bla. E napayım ben de dört parmakla fren yapmaya çalışıp patlayanların videolarına bakarak "dört parmakla fren yapmaya kalkarsanız yapamazsınız" mı diyeyim. Bu mu? =)

Abi tek parmakla fren yapılırda çok zor be :), yani geçmişte çok ağır işler ve ağırlık sporları ile uğraştım ellerim kuvvetlidir fakat tek parmakla fren yapmaktan çekinirim. Alışkanlıkla alakalı ama nedense sağlıklı gelmiyor pek :). Ama kullanan yapanada lafım yok, isteyen istediği gibi sürsün. Nasrettin hoca gibi sürebilecek varsa onuda yapsın :queen:.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------


Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.

Abi galiba sende motorundan bıktın galiba :queen:, ya yakıyon ya veriyon :), şakası bir yana fren kaliperleri ve merkezler bir bakım görse pamuk gibi olur bence. Mesela arabamın frenleri ilk aldığımda çok sertti fakat ardından sağ arka fren merkezi patladı kaliperi temizleyip tamir ettim sadece tek kaliper bakımı frenlerde yumuşama meydana geldi. Pistonların ve pimlerin temizlenip yağlanması çok güzel sonuçlar verir.

Osm@n
20 Kasım 2024, 23:00
Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.

Fren disklerini yağlamıyorsun demek ki.:cyclopsan

Mallaca
21 Kasım 2024, 09:56
Bir eğitmen olarak 2 ve 4 parmak freni şu şekilde kullanıyorum.

Hızım 30-40 da olsa panik frende kesinlikle 4 parmak kullanırım. Bunun denemesini de yaptım defalarca. 45-50 km hızlarda 2 ve 4 parmak panik freni yaparak durma mesafemi ölçtüm. 4 parmak her seferinde 1,5-2,5 mt civarı daha önce durdurdu. Bu panik fren yapacak kadar acil durumlarda ciddi bir mesafe.

2 parmak freni de tabiri caiz ise disklerin tozunu alacak kadar frenleme gerektiği durumlarda kullanıyorum. Genelde filtreleme yaparken, yüksek hızlarda olmuyoruz. (en azından ben) bu hızlarda arada derede geçerken, kapı açılır, (ki türk insanı yolda giderken tükürmek için bile kapı açıyor) ani şerit değiştirilir vs gibi durumlarda elim iki parmakla fren üstünde duruyor. 4 parmak fren bu düşük hızlarda denge kaybı, zaman gecikmesi vb. gibi durumlar yaratabiliyor. (Bakışı düşürmeden de 4 parmak fren yapsan düşük hızlarda denge kaybı olabiliyor)

Alışkanlık burada önemli bir husus. Fakat acil/panik frende kesinlikle 4 parmak en efektif duruşu sağlıyor. Hatta panik fren istasyonu çalışmasında öğrencilere en başta durmaları yönünde çalıştırsam da arkadan gelen aracın çarpma olasılığına karşı durduğu anda sağa kontra ile kaçış çalıştırıyorum. Bence panik frenden sonra mutlaka kaçışa hazır olmak hatta kaçmak gerekiyor.
Ufak ayrıntılar eğitmenden eğitmene, sürücüden sürücüye değişiklik gösterebilir. Konfor alanları, tecrübeler vs eşit değil. Ama bazı test edilmiş, onaylanmış kaidelere de uymak, en azından o yönde kendini geliştirmek önemli.

Punctum
21 Kasım 2024, 10:16
Ben Moto Control'cüyüm. Benim yabancı dil bilgime uygun anlatımı, sokak sürüşüne göre anlatıyor. Belki sorun bende hocam bilmiyorum. Bazı hobilerim vardı girerdim forumlara tartışırsın konu ortalama düzeyde kalmaz. Yapamayacağın profesyonel düzeye geçer. Sonunda hiç birini yapamazsın kenara bırakırsın. Çok bilmekte bazen yük geliyor insana. Yani bazen bilmemek büyük mutluluk.

Forumlarda veya videolarda çok bilmeye gerek yok, biliyormuş gibi yapmak yeterli çoğu zaman :) Araştırmadan ve okumadan o kadar uzak bir milletiz ki, bunu intihalle de olsa biraz becerene "üstad" gözüyle bakıyoruz. Eee tabi bunun ekmeğini yiyenler de hep oldu, hep olacak...biraz yabancı youtube kanalı seyret, çevirisini arakla, daha teknik ve konuya hakim gibi görünmek için üzerini İngilizce sosla, bir de sistemi reddeden magazinsel tartışmalarla egonu parlattın mı, bu camiada sırtın yere gelmez...:) Formül hiç şaşmaz...

Bu arada Moto Control çok sempatik bir tip. Hele o Rusça şivesi ile İngilizce anlatımı pek sevimli. Motojitsu ile arada sidik yarıştırıyorlar o ayrı. Her ikisinin de fanatikleri var. En son, düşük hızlardaki dönüş tekniklerinde giydiriyorlardı birbirlerine :) E, dünyanın hali böyle. Youtube da takipçi kasmanın bir şekli de, mutlaka ama mutlaka bir tartışmada kendini görünür kılmak. Burada da var minik youtuberlarımız. Büyümenin yolunu da keşfetmişler. Olacak o kadar...

2/4 parmak meselesine gelince;

En sevilen tartışma konularından biridir. Hep prim yapar. Hiçbir zaman sonuca ulaşmaz.

Biz Honda Motosiklet Gelişim Merkezinde eğitim alırken de gündeme geldi tabii. Söylenen şu: bu tamamen sürücüye ve alışkanlıklarına bağlı bir durum. Pozisyona göre her ikisi de doğru, her ikisi de hatalı olabilir. Alacağınız risk ve sürüş dinamiklerine göre ister 2 ister 4 parmak fren yapabilirsiniz. Ama hiç bir zaman tek parmakla ön fren yapılmaz. Kısaca, öyle üzerine çok da tartışılacak, yeniden keşfedilecek bir şey yok.

tommygun
21 Kasım 2024, 10:24
Abi galiba sende motorundan bıktın galiba :queen:, ya yakıyon ya veriyon :), şakası bir yana fren kaliperleri ve merkezler bir bakım görse pamuk gibi olur bence. Mesela arabamın frenleri ilk aldığımda çok sertti fakat ardından sağ arka fren merkezi patladı kaliperi temizleyip tamir ettim sadece tek kaliper bakımı frenlerde yumuşama meydana geldi. Pistonların ve pimlerin temizlenip yağlanması çok güzel sonuçlar verir.

Motordan soğumaktan ziyade arka kaliperin tamir kitiyle onarılması gerekiyor, 3 diskin de değişmesi gerekiyor, hazır bu işlere girişmişken de tüm fren balatalarını yenileyip bir de fren hidroliklerini değiştirdim mi ohh mis. Aralık ayında lastikleri de set olarak yenilemem gerekiyor. Bir de eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatiğini yenilersem, hazır tepeyi açmışken yanlara da girişip contaları da yenilersem, o'su bu'su 100.000 TL masraf var. Ha bu motora o masraf yapılır mı? Muamma

Motoseverrr
21 Kasım 2024, 10:39
Motordan soğumaktan ziyade arka kaliperin tamir kitiyle onarılması gerekiyor, 3 diskin de değişmesi gerekiyor, hazır bu işlere girişmişken de tüm fren balatalarını yenileyip bir de fren hidroliklerini değiştirdim mi ohh mis. Aralık ayında lastikleri de set olarak yenilemem gerekiyor. Bir de eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatiğini yenilersem, hazır tepeyi açmışken yanlara da girişip contaları da yenilersem, o'su bu'su 100.000 TL masraf var. Ha bu motora o masraf yapılır mı? Muamma

Abi diskleri Arman'dan çözsen bir nebze uyguna gelir, zaten disk değiştimi balata kesin değişmesi gerekir. Sadece parçalar olsa yarısından az bir fiyata mal edersiniz.

tommygun
21 Kasım 2024, 10:41
Abi diskleri Arman'dan çözsen bir nebze uyguna gelir, zaten disk değiştimi balata kesin değişmesi gerekir. Sadece parçalar olsa yarısından az bir fiyata mal edersiniz.

Disklileri zaten Sfs olarak düşündüm, Serkan Arman'dan fiyat almadım.

Motoseverrr
21 Kasım 2024, 10:49
Disklileri zaten Sfs olarak düşündüm, Serkan Arman'dan fiyat almadım.

Arman'dan baya memnun kalmıştım ben, eğer uygun fiyat verirse yaptırmanı tavsiye ederim abi. Ama artık her şey ateş pahası...

sallami
21 Kasım 2024, 10:53
Motordan soğumaktan ziyade arka kaliperin tamir kitiyle onarılması gerekiyor, 3 diskin de değişmesi gerekiyor, hazır bu işlere girişmişken de tüm fren balatalarını yenileyip bir de fren hidroliklerini değiştirdim mi ohh mis. Aralık ayında lastikleri de set olarak yenilemem gerekiyor. Bir de eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatiğini yenilersem, hazır tepeyi açmışken yanlara da girişip contaları da yenilersem, o'su bu'su 100.000 TL masraf var. Ha bu motora o masraf yapılır mı? Muamma

"Artık demir almak günü gelmişse zamandan. Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan."
Abi sen bence ufaktan motor bakmaya başla.

yarım akıllı
21 Kasım 2024, 13:56
Kışın kullanırsanız 1 set Winter Grip ilaç gibi gelir :), alışmış yağmurda çok güzel tutuyor lastikler.[COLOR="Silver"]


Abi bulamıyorum ki uygun fiyata valla benim motorun ebatlat 110/70 17 ve 140/60 17, zaten bu ölçülerde lastik bile çok göremedim Winter Grip hiç yok galiba... bi de 7-8 lira tutacak gibi valla bilemiyorum hiç ya..

Motoseverrr
21 Kasım 2024, 14:01
Abi bulamıyorum ki uygun fiyata valla benim motorun ebatlat 110/70 17 ve 140/60 17, zaten bu ölçülerde lastik bile çok göremedim Winter Grip hiç yok galiba... bi de 7-8 lira tutacak gibi valla bilemiyorum hiç ya..

Ortalama bahsettiğiniz fiyatlar çıkıyor, Lastik platformu veya Buzlas'a hem teklif hemde stok sorsan yararına. Ben Spontini'ye lastik taktırdığımda taksitle Buzlas'a taktırmıştım. Lastik konusunda ne olursa olsun kesenin ağzını açmakta fayda var, aksi halde kaçındığımız paralar daha ağır bedeller ödetebiliyor.

killingroad
21 Kasım 2024, 15:21
Yine laf oyunları ile sorduğum sorudan kaçıyorsun . İki parmak frenin dört parmak yerine geçtiğini gösteren , sosyal medya paylaşımları veya youtuber bilirbilmez bilirkişilerden değil . Bu işi yasal olarak yapan bir eğitim kurumu veya IAM , RoSPA , MSF v.b. gibi bu işe adanmış kurumların dökümanlarında göstermeni arzu ederim.

Alay ettiğin parmakların manetin altına sıkışması sebeplerden sadece bir tanesidir ve gerçektir. Standart fren manetlerinin uçlarından yaklaşık 5 cm içerisinde bulunan çentiklerin ne işe yaradığını araştırırsan alay ettiğin konunun hiç de küçük bir ihtimal olmadığını görürsün.

Yukarıdaki örnek en küçük sebeplerden birisidir ve defalarca başka sebep de vardır.

Ama en önemli sebep insan bedeninin ve beyninin çalışma sistematiğidir. Konu oldukça uzun ve detaylıdır . Araştırırsan bulursun . Yok ben uğraşamam diyorsan dört parmakla fren yapmaya başlamalısın daha güvente olacaksın. Detaylı anlatım istersen de whatsappdan arayıver numaram Tommy de var.

Sevgilerimle

:)

Bu iki etti...
Neden dört parmak yapılmasını benim araştırmam lazım.
İki parmağın dezavantajlı olmadığını da benim ispat etmem lazım.
Geçmişte avantajını sordun, onları da yazdık, yine sessizlik.

Boşver Okan hocam, sen raconu kes, senin sözünün üstüne söz söyleyen eşşektir zaten.
Bir şeyin olmadığını benim dokümantasyonda göstermemi istiyor adam şaka gibi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------




Abi tek parmakla fren yapılırda çok zor be :), yani geçmişte çok ağır işler ve ağırlık sporları ile uğraştım ellerim kuvvetlidir fakat tek parmakla fren yapmaktan çekinirim. Alışkanlıkla alakalı ama nedense sağlıklı gelmiyor pek :). Ama kullanan yapanada lafım yok, isteyen istediği gibi sürsün. Nasrettin hoca gibi sürebilecek varsa onuda yapsın :queen:.

Abi ben de yapamıyorum zaten =)
Arazide sadece bazen yapıyorum, bir de sokak arasında falan giderken pratik olsun diye yapıyorum arada.

Tekrar edeyim konu sulandırıldıkça yanlış anlaşılma ihtimali artıyor, ben de senin gibi bunun tam olarak doğrusunun (asfaltta) olmadığını söylüyorum. Toprakta 2 ya da 1, asfaltta kişi kendisini nasıl eğittiyse o. Konudaki ilk mesajım işin geyiğiydi, dört parmakla yapmaya bir eleştirim yok. Var da, konu o değil :D

Köfte ısmarlayıp Kawasaki sahibi mi olucaz şimdi.

mavellen
21 Kasım 2024, 15:23
Zibilyon tane hakem var orada. Kızlar efsane. Kendimden utandım. Nasıl bir ciddiyet, nasıl bir konsantre. Bizde ehliyet sınavını böyle yapsan heralde bir tanemiz ehliyeti zor alırız.