PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2006 FJR 1300 - Adventur Motorları Unutun, Gerçek Bir Seyahat Motosikleti



initial-D
16 Kasım 2024, 04:43
Biraz uzun oldu ama nasıl bittiğini anlamayacaksınız söz :)

Forumda beni az çok tanıyanlar bu motosiklete çok çok şaşıracaktır! Evet yine eski bir japon ile birlikteyim :) Vazgeçemiyorum bunlardan.

2021 yılında evlenmeden önce sattığım ZZR 1400’ün yeri bir türlü dolmuyordu ama evlilik,yeni bir iş,yeni bir şehire taşınma derken yokluğunu hissetmeye pek fırsat bulamıyordum. Maddi açıdan kendimi zorlamayıp bir ZZR 1100 (çok severim,eski motorumun konusuna da bakabilirsiniz) alma eşiğinden döndüm. Sonrasında madem ZZR 1100 alamadım bir de ZX-12R alamayayım dedim ve onu da kaçırdım. Sonra bir 2007 CBR 1000RR almayı düşünürken “ben ne yapıyorum ya? Ben 1000RR adamı mıyım?” dedim ve 2006 model bir Hayabusa aldım. Önceden sahibi olduğum ve sevdiğim bir motosiklet olduğu için hiç tereddüt etmeden bildiğim sularda yüzmeye devam ettim.(ilk Hayabusa'mı aldıktan sonra bu forumda da yazmışım,"Hayabusa'yı bir kere alanlar dönüp dolaşıp yine Hayabusa alıyor"diye)

Henüz 1 aylık çocuk sahibi olmak, eşim ile birlikte Hayabusa’ya binmenin pek düşündüğümüz gibi olmaması,sürekli olarak “binme buna,sat bunu” demeleri sonucu istemeyerek sattım. Fakat rahat duramadım, arabayı yenilemek yerine, İzmir’de çok motorcu çevrem olmaması sebebiyle ve eşimle daha rahat gezebilmek için bir motor arayışına başladım ve ilk kasa Strom 1000 gibi motorlara bakıyordum. CBF 1000 fiyat fayda olarak saçma geliyordu dört silindir istememe rağmen, Versys 1000 zaten pahalıydı. Bandit 1200 karbüratör ve hava soğutma nedeniyle (bakım ve İzmir’de olduğum için) eleniyordu.Fazer 1000 çok cazipti ama düzgün bir tane bulamadım makul bir fiyata. Sonra yine bir aydınlanma geldi ve “eğer bir gün çantalı motora binersem o motor FJR 1300 olur” sözüm aklıma geldi ve başladım ilanlara bakmaya. Daha önceden forumda da konusu olan ilk gerçek motorum FJ1200’ün devamı olması sebebiyle bir ilk göz ağrısı durumu da vardı.

FJR 1300…

https://i.hizliresim.com/6al23sf.jpg (https://hizliresim.com/6al23sf)

Dört silindirli olması istediğim birşeydi.O yumuşaklığı,pürüzsüzlüğü seviyorum. Sele,amortisör ve çantalarıyla iki kişi rahat seyahat imkanı vardı. Kurşun geçirmez bir sağlamlığa sahipti döneminin japon sport touringleri gibi. Fiyatları makuldü. Yabancı dergilerde hakkında yazılan çizilenler hep olumluydu, üstelik 3 jenerasyonda da 24 yıl boyunca aynı şasi ve motoru kullanıyordu. Kullanıcı profili nispeten daha düzgün sürücülerdi.İlanlardaki FJR’lerin bile geneli aynı yaştaki fiyat olarak muadili motosikletlere göre daha diriydi.Gel gelelim aklımda soru işaretleri de vardı; belki kronik sayılabilecek arka amortisör problemi (özellikle ilk jenerasyonda), şaftlı olması, bu kadar uzun bir motorun viraj kapasitesi gibi çekincelerdi bunlar. 1 ay gibi kısa bir sürede birkaç motosiklete bakarak araştırmalara başladım ve sonunda en sevdiğim kasa olan ikinci jenerasyon 2006 model 44.000 km de çiçek gibi bir FJR 1300’e sahip oldum. Bakmaya gittiğim evin garajında daha ilk görüşte sahibine bu akşam kaporayı veririm dedim, “dur bir bak incele” demesine rağmen kafamda almıştım zaten motoru.Baktığım diğer motorlardan sonra bunun notunu 20 metre mesafeden ilk görüşte verdim.

https://i.hizliresim.com/jssa2tm.jpg (https://hizliresim.com/jssa2tm)



150 km yağmur sonunda eve geliş.

https://i.hizliresim.com/kvjtj22.jpg (https://hizliresim.com/kvjtj22)


550 km sonunda asıl eve geliş ve temizlik

https://i.hizliresim.com/dqemnfh.jpg (https://hizliresim.com/dqemnfh)
https://i.hizliresim.com/44k5u6k.jpg (https://hizliresim.com/44k5u6k)
https://i.hizliresim.com/ebucuda.jpg (https://hizliresim.com/ebucuda)



Kirli hiçbir yeri kalmasın istedim,garajda değil otel lobisinde muhafaza ediyorum çünkü.

https://i.hizliresim.com/r1b7rrc.jpg (https://hizliresim.com/r1b7rrc)
https://i.hizliresim.com/dng1arf.jpg (https://hizliresim.com/dng1arf)



Sele altı temizliği ve olmazsa olmaz avadanlık fotosu

https://i.hizliresim.com/hkue9p8.jpg (https://hizliresim.com/hkue9p8)
https://i.hizliresim.com/p9348sy.jpg (https://hizliresim.com/p9348sy)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:26 ----------

Almadan önce düşündüğüm tüm olumlu özellikler doğruymuş.Öyleyse hadi başlayalım.


Motor,Şanzıman,Tüketim

1300cc, 145 hp güç ve 125 nm torka sahip. 5 vites olması biraz ilginç, oranlar uzun devir bandı kısa.9000 devirde redline başlıyor ama düşük devirli motorlar gibi hemen bitip bir üst vites istemiyor.Güç/tork fazla olduğu için devir aralığı dolu dolu ve mesela 6000 devirden 9000 devire 1 saniyede çıkıp o sırada 90 kmh hızdan 110kmh hıza anca çıkabilen bir motor değil.O kısa devir aralıkları öyle dolu ki erkenden vitesin bitmesi ve buna rağmen hızlanamamış olma durumu yaşanmıyor.Ama yine de 6. Vitesi arıyorum diyebilirim.Hem hızlanmaya hem de tüketime bir artısı olurdu bence. Kütleye göre çok hızlı bir motor. Bu kiloda olan motorlar, sınıf farketmeksizin bunun kadar hızlı değil,FJR kadar hızlı olanlar da bu kadar ağır değil. Artçılı veya tek kişi sürüşte performanstan bişey kaybetmiyor bu sınıftaki diğer motorlar gibi.Yakıt tüketiminde ve hızlanmada da çantaların yükü ile pek ilgilenmiyor makinesi.

https://i.hizliresim.com/o9wlvl1.jpg (https://hizliresim.com/o9wlvl1)

Muhteşem bir sesi var. Gece hiç ışığın olmadığı bir dağ yolunda gerçekten tüylerini diken diken eder sürücüsünün. Dört silindirin sesinden ziyade şaft-şanzıman ile motorun sesi birleşince muazzam bir ses ortaya çıkıyor.3 boyutlu bir sesi var, heleki 120 kmh civarı tünel içinde falan tüyler ürpertici. Pamuk gibi bir motor,4 silindirlerin bile bazı devirlerde parmak uyuşturan ince bir titreşimi olur,o bile yok.Hızlanırken bile o kadar pürüzsüz ki, bu güce rağmen öyle başınabuyruk hareketleri yok. 2 ay aradan sonra ilk çalıştırmada depo üstünde bozuk para durabilir mi? Videoyu seyredin.


https://youtube.com/shorts/wKIZxlQgnx0?si=RVw9jcMgtWbafWKG

4 saniyede 100 kmh hıza çıkabilen, kadranda 280 kmh hızları görebilen bir makine. 200 kmh hızlarda hiçbir zorlanma hissettirmeden saatlerce otobanda gidebiliyor. Tüketim ise 290 kiloya,kocaman kafasına ve 1300 cc 145 hp bir motora göre komik sayılabilecek şekilde 100kmh civarı hızlarda 5-5.2 litre yakıyor 100 kilometrede. Çok gazlamalı kullanımda 10-11 litrelere çıkabiliyor ama sabit 200 kmh ile giderken bile yine o kadar yakmaz.

https://i.hizliresim.com/56nsi2r.jpg (https://hizliresim.com/56nsi2r)



Sürüş,Viraj,Fren

Ön maşada 1000 cc veya daha hacimli spor veya touring makinalardaki standart 43mm borular yerine 48 mm kullanılmış. Burada iki soru akla geliyor. Kalın borulardan oluşan maşa kafanın ağırlığı ile daha konforlu/güvenli bir şekilde baş edebilir mi? Cevap kağıt üzerinde evet. Peki kalınlığı ile daha ağır olacağını varsaydığımızda, yürüyen ile ilgili hareketli parçanın ağırlığı sportif sürüşe dezavantaj olur mu? Kağıt üzerinde cevap; buna da evet. Peki ben sürüşte bu ön maşanın 48 mm olduğunu bilmesem anlarmıyım? Cevap Hayır:)

https://i.hizliresim.com/rwqmhvt.jpg (https://hizliresim.com/rwqmhvt)

Öncelikle kafa oldukça sağlam. Ben bu motorla ilk sürüşüm olan 150 kilometreyi donuma kadar ıslandığım ve bir yerde doluya yakalandığım bir yolda yaptım.Gidonda elinizin altında öyle bir güven var ki, bu motorun yoldaki herhangi bir şey yüzünden ilerlemeye devam etmemesi imkansız gibi hissettiriyor.Büyüklüğüne ve ağırlığına göre çok çok kolay yönlendiriliyor. Hızlanmaya,frene,yönlenmeye tepkisi çok hızlı. Uzun hızlı virajları alma şekli acayip keyifli uzun bir dingil mesafesi olmasınında etkisiyle. Buna rağmen u virajı dönmek işkence değil. Her viraja yattığımda beklediğimden hep daha fazla dönüyor.Hala alışamadığım bir özellik,bundan inip diğer motorlara bindiğimde yatırdığım açıda beklediğim çizgide dönerken, FJR yatırdığım açıda dönmesini beklediğimden hep daha fazlasını dönmeye istekli.Tabi bunun sebebi hala bu cüssenin viraj alma kabiliyetini aklımın alamıyor olması da olabilir.Hızlanma sırasında arka tekerleğin patinaja düştüğü durumlarda ise dümdüz gidiyor.Arka tarafın sürekli yana gelme çabası yok. Arka arkaya gelen virajlarda birinden kalkıp diğerine yatma konusunda isteksiz değil.

https://i.hizliresim.com/jdp32zc.jpg (https://hizliresim.com/jdp32zc)
https://i.hizliresim.com/ayknbl8.jpg (https://hizliresim.com/ayknbl8)

Şaftlı motor gaz yediğinde yükselir derler, hiç yaşanmıyor bu FJR’de, orada şaft olduğunu bilmesem zincirli mi yoksa şaftlı mı ayıramam.Şaft bende olumsuzluk yaratan bir unsur olmadı.Aksine şaftın bulunduğu bölgenin temizliği çok kolay olduğu için nimet bu tür motorlarda. Uzun bir turda temizleme yağlama gereksinimi olmaması da motorun amacına uygun.

https://i.hizliresim.com/4pv24a6.jpg (https://hizliresim.com/4pv24a6)
https://i.hizliresim.com/ar529pt.jpg (https://hizliresim.com/ar529pt)

Combine fren sistemine sahip ABS’li frenleri var.Sistem biraz karmaşık ve bir beyin tarafından işletiliyor. Ön kaliperlerde balatalar iki parça, yani normalde önde iki disk olan bir motosiklette 2 takım yani 4 adet balata alırken, FJR nin kaliper içi bölünmüş olduğundan 2 takımda 8 adet ön balata alıyorsunuz. Kaliperin içinde bir piston sadece bu 8 balatadan 2 sini sıkarak arka frene yardımcı oluyor sadece arkayı kullandığınızda.Hangi hızda nekadar basınç uygulanacağına beyin karar veriyor. Yine ön fren sıkıldığında da arka frenin uygulayacağı basınç miktarı da beyin ile kontrol ediliyor. Maliyet ve sistemin karmaşıklığı açısından olumlu bir özellik değil. Daha basit sade tasarımlar ve daha kaliteli donanım ile aynı işin yapılabileceği düşüncesindeyim ama fren performansına bakınca da fazla bir şey diyemiyorum. Mutlaka olumlu etkisi vardır diye düşündüğüm fren merkezleri Brembo. Kaliperler ise Nissin.


https://i.hizliresim.com/pvw1hhy.jpg (https://hizliresim.com/pvw1hhy)
https://i.hizliresim.com/lclmjry.jpg (https://hizliresim.com/lclmjry)


Özellikle yüksek hız frenlemesi çok stabil ve öne yığılma değil aşağıya basma hissi uyandırıyor. Fren manetinin kavrama noktası ve dozajlaması harika. O yılların japonlarını düşününce hayret ediyor insan bu makine nasıl böyle durabiliyor diye.Viraj içerisinde yapılan frene verdiği tepki de çok öngörülebilir ve genelde çizgiyi bozmadan yavaşlamak oluyor sonuç, kendinizi bilmez bir şey yapmadığınız sürece. Ha eğer benim bir kez başıma geldiği gibi dümdüz giderken çok ani bir frenle birlikte erimiş asfaltta pegi sürtecek kadar yattıysa motor, freni bıraktığınız anda tekrar dimdik ayağa kalkma hızı yıldırım gibi.Hatta bana sonrasında mıcırda fren yapmaya bile izin verdi durabilmem için.Ön lastikte 70-80 giderken böyle bir enine kayma izi olmasına sebep yaşananları bir düşünün. Ya da düşünmeyin.Tamamen benim hatam.

https://i.hizliresim.com/d0d8fuv.jpg (https://hizliresim.com/d0d8fuv)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:35 ----------

Konfor,Donanım

Bu motor kesinlikle artçılı sürüş için tasarlanmış.Artçının sürüşe bu kadar az etki ettiği bir motorum olmamıştı hiç ve artçılığa bu motorla başlayan eşime rağmen söylüyorum bunu.


https://i.hizliresim.com/f4ni8at.jpg (https://hizliresim.com/f4ni8at)


Arka amortisör sorunum yok çok şükür, bugün 30.000 TL gibi bir paraya aftermarket özel üretim amortisörler alabiliyoruz Hagon,Hyperpro vs. Arka amortisör bozukken yay üstünde zıplar hale dönüşüyor ki böylesini de deneme fırsatım oldu bakmaya gittiğim bir ilanda.Arka çanta orjinalinde bulunan bir şey olmasa da artçı için büyük rahatlık.Yan çantalar benim gibi çanta ile ilk kez tanışan birine yeter de artar.4 günlük yaz tatilinde yan çantalar dolu,arka çanta boş gezdik neredeyse.Ön konsolda kontak kapalıyken kilitli duran ve içinde çakmaklık olan göz kullanışlı.Hem gidonun açısı hem de selenin yüksekliği değiştirilebiliyor kolayca.


https://i.hizliresim.com/c7rndgc.jpg (https://hizliresim.com/c7rndgc)


2009 dan itibaren elcik ısıtma standart,eğerki 2009'dan daha eski bir modelse yine de konsolda tertibatı hazır.Yol bilgisayarında anlık,ortalama tüketim ve dış hava sıcaklığı var.Üretildiği döneme göre yeterli.Vites göstergesi benim aradığım bir şey olmasa da bazıları için güzel. Farlar çok iyi aydınlatma alanına sahip,günümüzün kaliteli ampulleri ile 2006 yılında üretildiğinden daha iyi bir performans verir.Ayrıca farların yükseklik ayarını konsoldan elle yapabilmek güzel bir özellik. Elektrikli cam en yüksek konumdayken 1.85 boyunda bir sürücü bile 130-140 kmh hızlara kadar sigara içse külü düşmeyecek şekilde hiç rüzgar almıyor. Yazın çok sıcaklarda camı en düşükte kullanıp biraz hava almak istiyor insan, rüzgar koruması o derece başarılı.Sele altına yine ufak tefek birkaç adet cüzdan boyutunda şeyler yerleştirebilecek alanlar var. Benim tek sorunum sele biraz sert,muhtemelen motorun yaşı da etkili.Beni nasıl rahatsız ettiğini şöyle anlatayım; 18.000 adım attığım bir gün akşam sekizde yola çıkıp 400 km gittiğimde biraz daha yumuşak olmasını istedim. Ama şöyle farklı bir senaryo da yaşatabiliyor, dinlenmiş bir şekilde yola çıkıp,Tekirdağ’dan İzmir’e 550 km geldikten sonra eşimle 100 km’lik bir akşam turuna da çıkabilecek kadar insanı yormayan bir motosiklet.

https://i.hizliresim.com/jhi1gjx.jpg (https://hizliresim.com/jhi1gjx)


Sonuç,

FJR 1300 spor kısmı ağırbasan bir touring.MMuadili neredeyse yok.Bu sınıfta sadece Kawasaki GTR 1400 onun eşdeğeri gibi.Hatta 2016 model 3. Jenerasyondan itibaren yenilenen tüm özellikleri ile rakipsiz.FJR 1300’ü bir otomobile benzetsem bu BMW M5 veya Nissan GTR olurdu sanırım. Güçlü, hızlı,sert ama konforlu,sürüşü eğlenceli,bagaja sahip,sorunsuz,az yakan bir motosiklet. Bugünün adventure motorlarından bazıları bazı klasmanlarda FJR’den daha iyi ama bu denli komple bir paket olduklarını düşünmüyorum hala. Herşeyi yapmaya çalışıp hiçbirşeyi yapamayan,ya da sadece çok üstün tek bir özelliği ile sınıfında tutunmaya çalışan bir motosiklet değil.ADV motosikletler de otomobil dünyasındaki SUV’lar gibi her hacim ve fiyatta pazar paylarını büyütmeye başladılar ama en az bir 10 yıl daha bir ADV motorun bütün bir paket başarısı olarak FJR ayarında olacağını sanmıyorum.Ama yakıt, ama konfor,ama sorunsuzluk bir yerden açıkları olacaktır muhakkak.Bu yüzden sadece asfalt üzerinde haftasonu gezilerinde kullanılan o motorların pek amacına uygun kullanılmadığını düşünüyorum.

Sorularınızı bilgim ve tecrübem yettiğince cevaplamaya çalışırım.

https://i.hizliresim.com/jbjuoul.jpg (https://hizliresim.com/jbjuoul)
https://i.hizliresim.com/1z0sbl8.jpg (https://hizliresim.com/1z0sbl8)

tommygun
16 Kasım 2024, 05:41
Çok güzel anlatmışsınız. Allah kaza bela vermesin. En çok araştırdığım, en merak ettiğim motorların başında geliyor.

initial-D
16 Kasım 2024, 06:19
Çok güzel anlatmışsınız. Allah kaza bela vermesin. En çok araştırdığım, en merak ettiğim motorların başında geliyor.

Teşekkür ederim

f0cus
16 Kasım 2024, 09:18
Harika bir rehber ve anlatım emeğinize sağlık. Allah kaza bela vermesin

initial-D
16 Kasım 2024, 09:23
Harika bir rehber ve anlatım emeğinize sağlık. Allah kaza bela vermesin

Teşekkür ederim

Nikkfurie
16 Kasım 2024, 10:29
Keyifle okudum klavyene sağlık , Super Tenere ile Fjr 1300 (son kasa) arasında çok gidip gelmiştim bir dönem , gönlüm 4 silindir FJR derken mantığım Tenere diyordu , çevremde FJR kullanan yakın bir arkadaşım olsa ve şöyle 300-500 km kullanabilsem kesin almıştım kısmet değilmiş , güle güle kullanmak nasip olsun kazasız belasız , bu kasa daha kısa daha sportif görünüyor son kasasına göre , birde otomatik vardı bu seride devamı gelmedi ilginçtir Honda nın dct sinden sonra KTM bile otomatik motosiklet üretti !

fazil
16 Kasım 2024, 11:18
Uzun zamandır okuduğum en güzel inceleme yazısı olmuş bu yazı.
Motor gıcır gıcırmış, eski ama daha çok iş var.

Resepsiyonda çok iyi durmuş, böyle bir motorla karşılanmak süper olurdu :)

Bu motorlarda egzantrik gergisine dikkat etmek gerekebiliyormuş, Fz6 forumlarında okumuştum Bazıları problemliymiş.
Egzantrik gergisinin dış tarafında mavi bir nokta varsa, yeni model egzantrik gergisi takılı demek oluyor (sorunsuz)
Ama mavi nokta yoksa sorunlu olabilir, biran önce değiştirilse iyi olur.

Şu forumdan detaylı bilgi alınabilir:

https://www.fjrforum.com/threads/cam-chain-tensioner.168760/

dundanbiri
16 Kasım 2024, 11:44
Temizliğine hayran kaldım, keyifle okudum, darısı başımıza :)

zihnigonen
16 Kasım 2024, 12:19
Bu forumda bu tür içerikleri çok seviyorum. İlgi duyan, merak eden, almayı düşünen vs insanlar için harika bir kaynak olmuş

initial-D
16 Kasım 2024, 12:47
Keyifle okudum klavyene sağlık , Super Tenere ile Fjr 1300 (son kasa) arasında çok gidip gelmiştim bir dönem , gönlüm 4 silindir FJR derken mantığım Tenere diyordu , çevremde FJR kullanan yakın bir arkadaşım olsa ve şöyle 300-500 km kullanabilsem kesin almıştım kısmet değilmiş , güle güle kullanmak nasip olsun kazasız belasız , bu kasa daha kısa daha sportif görünüyor son kasasına göre , birde otomatik vardı bu seride devamı gelmedi ilginçtir Honda nın dct sinden sonra KTM bile otomatik motosiklet üretti !

Aslında 2006 da var FJR de debriyajı otomatize edilmiş şanzıman. Ama pek tutulmadı sanırım bu kasa bitince o da bitti. Teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------


Uzun zamandır okuduğum en güzel inceleme yazısı olmuş bu yazı.
Motor gıcır gıcırmış, eski ama daha çok iş var.

Resepsiyonda çok iyi durmuş, böyle bir motorla karşılanmak süper olurdu :)

Bu motorlarda egzantrik gergisine dikkat etmek gerekebiliyormuş, Fz6 forumlarında okumuştum Bazıları problemliymiş.
Egzantrik gergisinin dış tarafında mavi bir nokta varsa, yeni model egzantrik gergisi takılı demek oluyor (sorunsuz)
Ama mavi nokta yoksa sorunlu olabilir, biran önce değiştirilse iyi olur.

Şu forumdan detaylı bilgi alınabilir:

https://www.fjrforum.com/threads/cam-chain-tensioner.168760/

Buna bakıcam, teşekkürler bilgilendirme için

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Sağolun, daha iyileri sizlerin olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------


Temizliğine hayran kaldım, keyifle okudum, darısı başımıza :)
Sağolun, daha iyileri sizlerin olsun

Cyan
16 Kasım 2024, 13:08
Çok güzel paylaşım, keyifle kazasız belasız güle güle kullanın.

Motoseverrr
16 Kasım 2024, 16:08
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Yazı çok güzel ve akıcıydı sanki sürüyormuş gibi hissettirdi :), temizlik fotoğraflarıda yemek sonrası künefe gibi oldu :).

initial-D
16 Kasım 2024, 16:17
Çok güzel paylaşım, keyifle kazasız belasız güle güle kullanın.

Teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------


Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Yazı çok güzel ve akıcıydı sanki sürüyormuş gibi hissettirdi :), temizlik fotoğraflarıda yemek sonrası künefe gibi oldu :).

Teşekkür ederim, ben bu tarz blogları çok okuyorum, o yüzden bu tarz yazıyorum

cbr1100 xx
16 Kasım 2024, 16:49
Tebrikler güzel makinedir...

freasy
16 Kasım 2024, 17:36
güle güle, kazasız belasız binin. çok kaliteli bir içerik olmuş.

haluk23
16 Kasım 2024, 19:41
Motorunuz çok güzelmiş. Güle güle kullanın.

Ama paylaşımınız efsane olmuş. Elinize sağlık.

Allah bebişinizi de analı babalı büyütsün inşallah.

Selamlar.

alp_tunay
16 Kasım 2024, 19:54
Anlatımınız çok güzel... Konu ve motor güzel olunca keyfi başka oluyor...
Motorun nirvanasına ulaşmışsınız.. Güle güle binin...Kazasız belasız...
Eski bir fjr1200 binicisi olarak işallah izmirde yollarda karşılaşırız... :rendeer:

initial-D
16 Kasım 2024, 20:14
Anlatımınız çok güzel... Konu ve motor güzel olunca keyfi başka oluyor...
Motorun nirvanasına ulaşmışsınız.. Güle güle binin...Kazasız belasız...
Eski bir fjr1200 binicisi olarak işallah izmirde yollarda karşılaşırız... :rendeer:

Bendeki FJ 1200 de izmirden gelmeydi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------


Motorunuz çok güzelmiş. Güle güle kullanın.

Ama paylaşımınız efsane olmuş. Elinize sağlık.

Allah bebişinizi de analı babalı büyütsün inşallah.

Selamlar.

Teşekkür ederim, o varken binemiyoruz zaten, bırakmıyor. 15 aylıktan beri arkamda geziyor motorla bahçe içinde :)

alp_tunay
16 Kasım 2024, 20:18
Bendeki FJ 1200 de izmirden gelmeydi :)
Ben Ankara'dan getirmiştim... Tekrar Ankara'ya gitti.. :)
Ama CBF1000 getirdim yerine :)

espresso
16 Kasım 2024, 21:11
Hayırlı olsun, çok güzel motor. Yamaha'nın yamaha gibi olduğu zamanların motoru.

O kadar güzel yazmışsınız ki mutluluğunuzu paylaşırken benim de yüzümde sanki ben sürüyormuşum gibi bir sırıtış oldu. Keyifle sürmeniz dileğiyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------


Çok güzel anlatmışsınız. Allah kaza bela vermesin. En çok araştırdığım, en merak ettiğim motorların başında geliyor.

Bence bu konu başlığına sen bakma, hatta fotolara falan da çok dikkatli bakma, sende bundan olsa canım pizza çekti deyip İtalya'ya gidip gelirsin. :)

initial-D
16 Kasım 2024, 23:12
Hayırlı olsun, çok güzel motor. Yamaha'nın yamaha gibi olduğu zamanların motoru.

O kadar güzel yazmışsınız ki mutluluğunuzu paylaşırken benim de yüzümde sanki ben sürüyormuşum gibi bir sırıtış oldu. Keyifle sürmeniz dileğiyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------



Bence bu konu başlığına sen bakma, hatta fotolara falan da çok dikkatli bakma, sende bundan olsa canım pizza çekti deyip İtalya'ya gidip gelirsin. :)

Valla şuan depoyu fulleyip yola çıkabilir durumda motor, hemen şimdi çıkabilir. Giyinene kadar bir tanıdığa yeşil sigorta yaptırırız, yağı, suyu, freni, debriyajı... Engel hiçbirşey yok şuan dünya turuna

ramcixx
16 Kasım 2024, 23:20
Hocam bizim bir abimizde vardı. İkinci viteste kronik bir problem yaşamıştı sizde de aynı şey var mıydı yada yaşadınız mı?

F54
16 Kasım 2024, 23:39
güzel anlatım için teşekkürler güzel motor 1200 1300 1600 tuning sınıfında çok araştırma yapmıştım sonra kamp doğa vs derken gidip afrika aldım
fjr 1300 ü 2015 ten 2020 ye kadar araştırdım bu zaman zarfında çok yeltendim ama almadım sanırım daha da almam asfaltta gezmek pek bana göre değil diye
motosikletiniz hayırlı olsun 2015 yılında kahverengi olanı görünce bir an gözlerimi alamamıştım

initial-D
16 Kasım 2024, 23:59
Hocam bizim bir abimizde vardı. İkinci viteste kronik bir problem yaşamıştı sizde de aynı şey var mıydı yada yaşadınız mı?

Son jenerasyonda bu konu ile ilgili bir geri çağırma var. Şasi numaraaından kendi motorunuzun problemli üretim olup olmadığını görebiliyorsunuz ve servis sorunu hallediyor. Benim motorun olduğu seride yok ama FJR watsapp grubunda geri çağırılan motosikleti olup yaptıranlar var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------


güzel anlatım için teşekkürler güzel motor 1200 1300 1600 tuning sınıfında çok araştırma yapmıştım sonra kamp doğa vs derken gidip afrika aldım
fjr 1300 ü 2015 ten 2020 ye kadar araştırdım bu zaman zarfında çok yeltendim ama almadım sanırım daha da almam asfaltta gezmek pek bana göre değil diye
motosikletiniz hayırlı olsun 2015 yılında kahverengi olanı görünce bir an gözlerimi alamamıştım

Valla benim de oturup seyrettiğim oluyor. 2015 kahveler ise en sevmediğim :) zevkler :)

Guven
17 Kasım 2024, 00:03
Hayırlı uğurlu olsun.
Keyifle okudum.
Sevincinizi ve heyecanınızı satırlara yansıtmışsınız.
Güzel günlerde, keyifle kullanmanızı dilerim.

espresso
17 Kasım 2024, 20:36
Valla şuan depoyu fulleyip yola çıkabilir durumda motor, hemen şimdi çıkabilir. Giyinene kadar bir tanıdığa yeşil sigorta yaptırırız, yağı, suyu, freni, debriyajı... Engel hiçbirşey yok şuan dünya turuna

:)
O son cümleyi Tomygun için yazmıştım, canım çöp şiş çekti deyip İstanbul'dan Aydın'a gidip çöp şiş yiyip aynı gün geri dönmüşlüğü var ya, böle bri motor olsa İtalya'ya gidip gelirdi.

Tabi ki siz de gidin, gezin. Bu motor tam yol yapmalık motor. Keyfini sürün.

fz6_fazer
17 Kasım 2024, 22:31
Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim,elinize emeğinize sağlık
Yamahayı harika temişlemissiniz
Bu fotoğrafa hayran kaldım,maşallah Allah analı babalı büyütsün
https://i.hizliresim.com/jhi1gjx.jpg (https://hizliresim.com/jhi1gjx)

initial-D
18 Kasım 2024, 01:23
Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim,elinize emeğinize sağlık
Yamahayı harika temişlemissiniz
Bu fotoğrafa hayran kaldım,maşallah Allah analı babalı büyütsün
https://i.hizliresim.com/jhi1gjx.jpg (https://hizliresim.com/jhi1gjx)
Amin, teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------


:)
O son cümleyi Tomygun için yazmıştım, canım çöp şiş çekti deyip İstanbul'dan Aydın'a gidip çöp şiş yiyip aynı gün geri dönmüşlüğü var ya, böle bri motor olsa İtalya'ya gidip gelirdi.

Tabi ki siz de gidin, gezin. Bu motor tam yol yapmalık motor. Keyfini sürün.
Yapılır valla, markete makarna almaya diye çıkıp italyaya gidilir :)

espresso
18 Kasım 2024, 10:06
Amin, teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------


Yapılır valla, markete makarna almaya diye çıkıp italyaya gidilir :)

Ben geçen yaz evden peynir alacağım diye vstrom 650 ile yola çıktım, güya Edirne'ye gidip orada daha önce alıp beğendiğim peynirciye gidecektim, baktım Edirne otobandan 80km, otobanda sürmekten de sıkılıyorum, bastım gittim önce İğneada'ya gittim, orada sahilde Tomygun arkadaşın daha önce gidip beğendm dediği köfteciyi buldum bir köfte yedim sonra Kırklareli üzerinden Edirne'ye vardım, peynirciyi buldum, peynir alıp eve döndüm, 350km yol yapmış oldum. Konforlu motor olunca insanın yol yapmaya bahane arayası geliyor. :)

sodurlu88
18 Kasım 2024, 10:21
Hayırlı uğurlu olsun, güzel günlerde kullanın.

Asfalt güzel yollardan çıkmadığınız sürece sizi hep mutlu edecek bir motordur.

Türkiye piyasasında çok fazla bulunmasa da, bence bu sınıfın en iyisi K1300GT. Yerine gelen K1600GT'den bile daha iyi bir paket olduğunu düşünüyorum. Uzunca bir süre K1200GT kullandım, ufak tefek hoşlanmadığım özellikleri vardı, 1300 de hepsini düzeltmişler. FJR den sonra aynı tarz farklı bir motor düşünürseniz inceleyin bence.

Beto87
18 Kasım 2024, 10:33
Çok güzel anlatmışsın, uzun bir yazı olmasına rağmen baymadı hiç.

Motor fabrikadan çıktığında bile bu kadar temiz değildi muhtemelen, o nasıl bir temizliktir be adam :cherry:

Senin ufaklık da çok yakışmış makinaya, büyüyünce sana motor filan bırakmaz o ay parçası. Maşallah.

Okan Sinan Ocan
18 Kasım 2024, 13:47
2014 yılında sıfır kilometre alarak İstanbulpark da rodajını yaptığım , ardından ilk bakımını yapıp Nordkapp a gittiğim motordur. Sattıktan sonra pişman olup tekrar (bu sefer efsane kahverengini) aldığım aslan parçasıdır. Almanyaya yerleştikten sonra iki BMW sahibi olsamda hala avatarımda resmini tuttuğum güzelliktir.

Özlemişim yahu japon güzelini :cat:

initial-D
18 Kasım 2024, 16:18
Çok teşekkür ederim arkadaşlar

sallami
18 Kasım 2024, 16:47
Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullanın sizin ufaklığa Hachi roku'mu olacak?

izzmarit
18 Kasım 2024, 17:46
Hayırlı olsun

Detaylı temizlik videosu da çekin, izlenir. Ben arka jantın rengini unuttum :)

Mallaca
19 Kasım 2024, 09:06
Emeğinize sağlık. Güzel bir paylaşım olmuş. Tam başa tutturmalık. Şaft temizliğini nasıl yaptınız? Hangi ürünü kullandınız temizlik için?

killingroad
19 Kasım 2024, 10:37
Eline koluna sağlık ne güzel anlatmışsın.

Kısa bir süre de olsa tadına bakma şansım oldu, daha güzel zamanda tekrar edelim ki daha da mıncıklayabileyim =))
O kısacık sürüşte de verdiği his çok direkt. ASfalttan binlerce km gitmek istiyorsan beni alacaksın =)

Yalnız senin üst devir seven sıralı ikide yaşadığın şaşkınlık neyse benim de 3-4 seneden sonra tekrar sıralı 4 kullanırken hissetiklerim benzer şaşkınlıklardı. Niye gitmiyor bu motor diyorum, kadrana bakıyorum 210 diyor =)

Ara sıra hala foruma bakıyordur, Korhan beyim de burayı görürse döktürsün biraz. Sıfır almıştı 120bin km gibi birşeydi son gördüğümde FJR'si.

initial-D
19 Kasım 2024, 11:57
Eline koluna sağlık ne güzel anlatmışsın.

Kısa bir süre de olsa tadına bakma şansım oldu, daha güzel zamanda tekrar edelim ki daha da mıncıklayabileyim =))
O kısacık sürüşte de verdiği his çok direkt. ASfalttan binlerce km gitmek istiyorsan beni alacaksın =)

Yalnız senin üst devir seven sıralı ikide yaşadığın şaşkınlık neyse benim de 3-4 seneden sonra tekrar sıralı 4 kullanırken hissetiklerim benzer şaşkınlıklardı. Niye gitmiyor bu motor diyorum, kadrana bakıyorum 210 diyor =)

Ara sıra hala foruma bakıyordur, Korhan beyim de burayı görürse döktürsün biraz. Sıfır almıştı 120bin km gibi birşeydi son gördüğümde FJR'si.

RS 660 hissettiriyor gittiğini ama okadar gideceğini beklemiyor insan. "145 hp 4 silindirden, indik ne kadar gidebilir diyorsun" ona rağmen şaşırttı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------


Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullanın sizin ufaklığa Hachi roku'mu olacak?
Valla keşke imkan olsada çocuğa bi AE86 saklayabilsek :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------


Emeğinize sağlık. Güzel bir paylaşım olmuş. Tam başa tutturmalık. Şaft temizliğini nasıl yaptınız? Hangi ürünü kullandınız temizlik için?

Şaft için ayrı bir temizlik malzemesi kullanmıyorum. Normal arka maşanın malzemesi ile bütün olduğu için Megiuars'ın şampuanıyla tüm motoru yıkadığım gibi yıkıyorum orayı da.

Tek dikkat edilmesi gereken şey sıcaklen yıkamamak. Tüm aksamlar için

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------


Hayırlı olsun

Detaylı temizlik videosu da çekin, izlenir. Ben arka jantın rengini unuttum :)

Detaylı bir temizlik yapmıyorum aslında, Bir kere aldığımda temizliğiyorum, sonrasında her biniş sonrası temizleyip bıraktığım için kirlenemiyor