Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha CP2 Motosikletlere Debriyaj Recall'u
killingroad
12 Kasım 2024, 20:54
ABD ve UK sitelerinde henüz yayınlanmadığı için detaylı bilgiye ulaşamadım. Japonya'da recall yayınlanmış, Yamaha EU'dan da resmi bir yazı yayınlanmış ancak ABD ve UK'de henüz bir şey göremedim.
2023-2024 CP2 bloğu kullanan tüm modellerde debriyajın sıkılı olduğu halde ayıramaması ve motosikletin istemsizce yürümesi şeklinde ortaya çıkan bir problem vardı. Yeni bir kimyasal sebebiyle plakaların birbirine yapışması sorunu söz konusuymuş. Türkiye'de de bundan şikayet eden kullanıcılar vardı.
Yamaha Türkiye rakiplerine göre nispeten iyiydi bu konuda, o nedenle sahiplere ulaşırlar diye düşünüyorum ama yine de bayi ile iletişime geçmekte fayda var. Geçen sene de Temmuz ayında bazı Tenere 700'lerde yanlış boyda vida kullanılması nedeniyle ön kaliperin düşmesi ihtimali söz konusuydu, bu Türkiye'yi kapsamamıştı hatırladığım kadarıyla.
Motoseverrr
12 Kasım 2024, 21:19
Hani Caponlar sorunsuzdu? (')
tommygun
12 Kasım 2024, 21:29
Daha debriyajı ayıramayan motora ben "motor" demem. Yoshihiro Hidaka eğer adamsa özür diler ve istifa eder.
Şaka bir yana umarım Türkiye'de de dertlenenlere çare olur.
Mr.wind
12 Kasım 2024, 23:24
Hani Caponlar sorunsuzdu? (')
Dur karistirma ortaligi ciddiye alip gommeye gelecekler:)
Okan Sinan Ocan
12 Kasım 2024, 23:33
ABD ve UK sitelerinde henüz yayınlanmadığı için detaylı bilgiye ulaşamadım. Japonya'da recall yayınlanmış, Yamaha EU'dan da resmi bir yazı yayınlanmış ancak ABD ve UK'de henüz bir şey göremedim.
2023-2024 CP2 bloğu kullanan tüm modellerde debriyajın sıkılı olduğu halde ayıramaması ve motosikletin istemsizce yürümesi şeklinde ortaya çıkan bir problem vardı. Yeni bir kimyasal sebebiyle plakaların birbirine yapışması sorunu söz konusuymuş. Türkiye'de de bundan şikayet eden kullanıcılar vardı.
Yamaha Türkiye rakiplerine göre nispeten iyiydi bu konuda, o nedenle sahiplere ulaşırlar diye düşünüyorum ama yine de bayi ile iletişime geçmekte fayda var. Geçen sene de Temmuz ayında bazı Tenere 700'lerde yanlış boyda vida kullanılması nedeniyle ön kaliperin düşmesi ihtimali söz konusuydu, bu Türkiye'yi kapsamamıştı hatırladığım kadarıyla.
Türkiyedeki marka temsilcilerinin recall konusundaki duyarsizliklari hepimizce bilinen bir gercek. Almanyada ise beni cok sasirtacak bir uygulama mevcut. BMW nin son yazilim güncellemelerinde S serisi modellerin Dynamic Pro modunda Wheelie Control (sahlanma önleme diye cevirilebilir) secenegi OFF modunda kaldigi ve bundan haberi olmayan kullanicilarin Dynamic Pro moduna gectiklerinde , daha önceden ON yapmis olsalar dahi güncelleme sonrasinda OFF olarak degistigi icin beklenmedik sekilde wheelie ya kalkan motorlarda kazalar yasandigi icin motorlar servise geri cagirilip ilgili ayarlar düzeltilmisti. Bana konu ile ilgili mektup geldiginde hic umursamamistim , zaten wheelie Control OFF olarak kullandigim icin bana göre birsey yoktu.
Ancaaak aradan gecen 6 ay sonrasinda trafik subesinden gelen mektup beni sok etti.
Mektupta motorum ile ilgili geri cagirmaya tepki vermedigim icin savunmam veya en kisa sürede servise giderek gerekli islemi yaptirdigima dair belge isteniyor, aksi halde ceza ödemek zorunda kalabilecegim belirtiliyordu. Tabiki SEVE SEVE servise gittim , durumu anlattim sagolsunlar motorumun kendime göre ayarladigim ayarlarina dokunmadan on-line olarak trafk subesine gerekenin yapildigina dair bilgi verdiler.
Dünyanin baska bir yerinde böyle bir uygulama varmidir bilmem ama bu olay bana Almanyada yasadigimi bir kez daha sertce hatirlatti.
Manyak herifler , bunlar kadar kurallara bagli baska bir millet yoktur.
killingroad
13 Kasım 2024, 12:43
Hani Caponlar sorunsuzdu? (')
Debriyaj italyan malıymış :D
Olabilir böyle şeyler bu arada japonların sorunsuzluğuna bir itirazım yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Manyak herifler , bunlar kadar kurallara bagli baska bir millet yoktur.
Bir zahmet Türkiye'deki distribütörlerinin de kulağını çeksinler o zaman =)
Arabanın airbag'i için global recall var, Borusan üstüne yatıyor, hatta yok çıkıyor.
Mail attım siz ne ayaksınız diye, "aa satıcı bayi iletişime geçmemiştir" diye kıvırdılar ve ertesi gün aradılar.
Sonra Mayıs ayında gittim, işte ön inspection yapıldı güya sipariş verildi, airbag gelince sizi ararız dendi.
Mayıs ayında oldu bunlar.
Polisin bu şekilde sorgu istemesi doğal ve aslında bizim de parçası olduğumuz bir süreç. Sanayi bakanlığı her ay liste itiyor distribütörden "kaç araç yapıldı kaç araç bekliyor" vs diye. Ulaşamadığı kişileri bir süre sonra distribütör bakanlığa veriyor.
sallami
13 Kasım 2024, 13:50
Çünkü Almanların "Biz Almanız bize koymaz" diyecek yürekleri yok. Cg ile 200 yapan alman var mı? Oda yok. Güneşe kurşun sıkan var mı? Oda yok.
Motoseverrr
13 Kasım 2024, 16:41
Debriyaj italyan malıymış :D
Olabilir böyle şeyler bu arada japonların sorunsuzluğuna bir itirazım yok.
Baştan İtalyan üretimi deseydin abi bir şey demezdik :), şakası bir yana seri üretim hattında böyle şeylerin olması gayet normal asıl mesele bu işin arkasında duracak olan.
killingroad
13 Kasım 2024, 16:43
Baştan İtalyan üretimi deseydin abi bişe demezdik :), şakası bir yana seri üretim hattında böyle şeylerin olması gayet normal asıl mesele bu işin arkasında duracak olan.
abd'de nhtsa yayınlarsa öğreniriz tedarikçinin kim olduğunu :D
Motoseverrr
13 Kasım 2024, 16:54
abd'de nhtsa yayınlarsa öğreniriz tedarikçinin kim olduğunu :D
Marka zedelencek diye yapmazlar herhalde :), ama ayıplı veya kusurlu mal satanların listesi olsa fenada olmazdı.
killingroad
13 Kasım 2024, 17:32
Marka zedelencek diye yapmazlar herhalde :), ama ayıplı veya kusurlu mal satanların listesi olsa fenada olmazdı.
Yok bu bir problem değil bence, NHTSA de bu yüzden raporda geçiyorsa yayınlıyordu ki üreticiler de yayınlıyorlar genelde. Suçlama gibi olmasına gerek yok, hata ve unutma müstesnadır =)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO