Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Dominar 250 için lastik tavsiyesi
loshh3619
06 Kasım 2024, 21:47
Merhaba motorseverler, aranıza dominar ile katılmış bulunmaktayım. Motorun üzerinde 2022'den kalma mrf lastikler var şuan, 17.000 km yapılmış ve şu havalarda ufak gaz açtığımda arka lastik sarıyor, kavşaktan dönmeye korkuyorum kayacak diye. Ben değiştirmem gerektiğini düşünüyorum, size de sormak istedim. Sizce orjinal ebatta Anlas tournee sport mu tercih etmeliyim yoksa ebatıyla oynayıp (arka 140/70/17) (ön 110/70/17) mitas sport force plus mı takmalıyım? Mitaslar 1000 TL daha pahalı. Veya bildiğiniz başka model varsa onu da değerlendiririm. Yorumlara bekliyorum herkesi, gelin konuşalım :)
motomad
06 Kasım 2024, 23:30
140-70 mitas sport force
loshh3619
07 Kasım 2024, 00:10
Kullandın mı ustam bu lastiği, her gün en az 80 90 km yapacağım.
motomad
07 Kasım 2024, 04:28
2 SET 20Bİn km kullandım.ortalamanın çok üstünde bir lastik.yağmurda dikkat etmen gerek spor lastik.bol debriyaj yada az gaz yagmurda.
loshh3619
07 Kasım 2024, 21:26
2 SET 20Bİn km kullandım.ortalamanın çok üstünde bir lastik.yağmurda dikkat etmen gerek spor lastik.bol debriyaj yada az gaz yagmurda.
Teşekkürler hocam, mitasa yönelmek mantıklı duruyor öyleyse. Bahsi geçen lastiği naylon diye kötüleyenler vardı o konuyu anlayamadım.
tommygun
07 Kasım 2024, 21:34
Bence başka alternatiflere yönelin. Sadece sıcak ve kuru havada tamamen sportif sürüş yapacaksanız o zaman Mitas Sport Force ile problem yok ancak bir lastik yağmurda kelek yapıyorsa o lastik amaca uygun, günlük kullanım için iyi bir lastik değildir, Isparta'nın soğuğunda başınıza iş açar. Kuru ve sıcak havada Cst de iyi, Mrf de iyi zaten.
motomad
07 Kasım 2024, 22:27
mitasamı diyolar naylon diye.sport force ile piste girenler var.rosso veya s22 10/10 ise mitas 8/10dur.
o naylon diyenler kütüphaneye gidip kitap okusun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
https://www.motorcyclistonline.com/mc-tested-mitas-sport-force%2B-tires/
tommygun
07 Kasım 2024, 22:49
mitasamı diyolar naylon diye.sport force ile piste girenler var.rosso veya s22 10/10 ise mitas 8/10dur.
o naylon diyenler kütüphaneye gidip kitap okusun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
https://www.motorcyclistonline.com/mc-tested-mitas-sport-force%2B-tires/
Arkadaş sen Isparta soğuğunda günlük sürüşte hangi piste giriyorsun da yağmurda kelek yapan lastiği adama öneriyorsun? Isparta'da hangi pist var da adam Dominar ile orada sabah akşam viraj alacak? Yağmurda mokoko olduğunu sen demişsin zaten.
Bak 1'e 10 bahse varım bu adam o lastikle kaza yapar.
denizz1
07 Kasım 2024, 23:25
Mitası dominarda 12 bin kmdir kullanıyorum.Arka lastik artık sal beni demeye basladı.Yağmurda aşırı kötü bir performansı yok ama ısparta gibi bi yerde yaşasam sürekli kullanmak isteyeceğim bi lastik olurmuydu emin değilim.Isınmasıda biraz zaman alan bi lastik çünkü
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Açıkcası sizin için mitas,michelin ve anlas’da(winter grip hariç) herhangi bir uygun seçenek olduğunu düşünmüyorum.Belki Metzeler’in sizin ihtiyacızinıza uygun lastikleri vardır,roadtec gibi
Macabre
08 Kasım 2024, 09:26
Yağmurda çamurda ve sabahın köründe aşırı soğuk havalarda Dominar kullanmış birisi olarak önerebileceğim tek lastik: Anlas Winter Grip 2. İstanbulu sağanak vurmuştu 2 yıl önce, Motorun yarısına kadar su içindeydim neredeyse. Öyleyken bile üzmedi beni.
Çabuk ısınır, sarma yapmaz (en azından benim başıma gelmedi). Yolu iyi tutar.
Tek dezavantajı, yazın kullanmak istersen çabuk biter.
loshh3619
08 Kasım 2024, 20:03
deleted......
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Bence başka alternatiflere yönelin. Sadece sıcak ve kuru havada tamamen sportif sürüş yapacaksanız o zaman Mitas Sport Force ile problem yok ancak bir lastik yağmurda kelek yapıyorsa o lastik amaca uygun, günlük kullanım için iyi bir lastik değildir, Isparta'nın soğuğunda başınıza iş açar. Kuru ve sıcak havada Cst de iyi, Mrf de iyi zaten.
Ustam mrf ile ilgili çok hoş yorumlar almıyorum, sıfır dahi olsa kesin değiştirin diyen insanlar çok. Üstüne bendeki mrfler 17K km yapmış, değiştirmeyi kafaya koydum da model belirleyemedim. :)
tommygun
08 Kasım 2024, 20:05
deleted......
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Ustam mrf ile ilgili çok hoş yorumlar almıyorum, sıfır dahi olsa kesin değiştirin diyen insanlar çok. Üstüne bendeki mrfler 17K km yapmış, değiştirmeyi kafaya koydum da model belirleyemedim. :)
Tabi ki değiştir Mrf.leri. Ben de Isparta için 6 ay Winter Grip 2 öneririm, yaz için tabi ki Sport Force olabilir.
loshh3619
08 Kasım 2024, 20:09
Yağmurda çamurda ve sabahın köründe aşırı soğuk havalarda Dominar kullanmış birisi olarak önerebileceğim tek lastik: Anlas Winter Grip 2. İstanbulu sağanak vurmuştu 2 yıl önce, Motorun yarısına kadar su içindeydim neredeyse. Öyleyken bile üzmedi beni.
Çabuk ısınır, sarma yapmaz (en azından benim başıma gelmedi). Yolu iyi tutar.
Tek dezavantajı, yazın kullanmak istersen çabuk biter.
Hocam şuan ehliyetsiz kullanmıyorum, ocak ayının başında yol yapmaya başlayacağım ve burada soğuklar marta kadar falan sürüyor. Beni 3 ay idare edip yazın da asfaltı güzel tutacak viraj yapmaya müsait bir model arıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
Tabi ki değiştir Mrf.leri. Ben de Isparta için 6 ay Winter Grip 2 öneririm, yaz için tabi ki Sport Force olabilir.
İklimin lastik üzerinde ne denli etkili olduğunu kavramış oldum hocam, bu doğrultuda bir tercih yapmalıyım öyleyse. Anlas Tournee sport hakkındaki yorumunuz nedir peki 5.000 TL bütçede?
tommygun
08 Kasım 2024, 20:10
İklimin lastik üzerinde ne denli etkili olduğunu kavramış oldum hocam, bu doğrultuda bir tercih yapmalıyım öyleyse. Anlas Tournee sport hakkındaki yorumunuz nedir peki 5.000 TL bütçede?
Geçmişte kullandım, yaz için harika lastik ama kışın seni düşürür.
motomad
08 Kasım 2024, 21:09
asfalt ısınana kadar lastikden tam performans alamazsın.yani hazirana kadar lastikden max performans olmaz.sen bunu ne kadar anlarsın bilemem ama durum bu.butcen varsa kısın winter grip kullanırsın mayısda sport force gecersin.yada 2 mevsim sport force.yazın winter grip eriyebilir.otomobildce kıs lastikleri yazın eriyor
uurrdmrr
09 Kasım 2024, 01:21
Merhaba motorseverler, aranıza dominar ile katılmış bulunmaktayım. Motorun üzerinde 2022'den kalma mrf lastikler var şuan, 17.000 km yapılmış ve şu havalarda ufak gaz açtığımda arka lastik sarıyor, kavşaktan dönmeye korkuyorum kayacak diye. Ben değiştirmem gerektiğini düşünüyorum, size de sormak istedim. Sizce orjinal ebatta Anlas tournee sport mu tercih etmeliyim yoksa ebatıyla oynayıp (arka 140/70/17) (ön 110/70/17) mitas sport force plus mı takmalıyım? Mitaslar 1000 TL daha pahalı. Veya bildiğiniz başka model varsa onu da değerlendiririm. Yorumlara bekliyorum herkesi, gelin konuşalım :)
Viento Sport şuan 2. çift lastiğim CBR650R kullanan bir abim önermişti çok memnunum hızlı ısınıyor , viraj kalitesi iyi , ıslakta hiç üzmedi beni ama şuan performansını %20sini kaybetti , takalı 4-5bin km oldu . Tournee Sport , Viento Sport veya Sport Force arasından istediğini alabilirsin
Riderofant
09 Kasım 2024, 01:23
Kardeşim öyle bişey yok. Ayazı yiyen her kauçuk malzeme sertleşme eğilimi gösterir. Mitas sport force önerilen bir lastik. Az daha paran varsa Battlax s22 tak devam et. Ama ben viraj yapmicam diyosan winter grip tarzı bişeye yönel.
impetum
09 Kasım 2024, 03:26
Tournee her gördüğüm kişiye asla alma dediğim tek lastik modeli, ucuz olmasının da sebepleri var. Fakat mitas sport force da ucuz olmasına rağmen harika bi lastiktir, tek dezavantajı ömrünün biraz az olması, onu da fiyat avantajıyla kapatıyor zaten. Buradan tourneenin ne kadar başarısız ve kötü bi lastik olduğunu söyleyebilirim.
Mitas sport force her ne kadar güzel olsa da, dominar 250 uyumlu boyutu yok. Zira lastik boyutu değiştirmek çok güzel bi lastiğin çok kötü performans vermesine sebep olabilir, boyut değiştirmeyi asla önermem.
Önerime gelecek olursak, dominar 250 için alınıp kullanılabilecek en güzel lastiğin metzeler roadtec 01 olduğunu söyleyebilirim. Soğuk havalarda kullanmıyosanız pirelli angel city de iş görecektir.
loshh3619
09 Kasım 2024, 15:38
deleted.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
Viento Sport şuan 2. çift lastiğim CBR650R kullanan bir abim önermişti çok memnunum hızlı ısınıyor , viraj kalitesi iyi , ıslakta hiç üzmedi beni ama şuan performansını %20sini kaybetti , takalı 4-5bin km oldu . Tournee Sport , Viento Sport veya Sport Force arasından istediğini alabilirsin
Hocam viento sport bütçeyi zorluyor, dominar 250 uyumlu ebatları 8-9k TL civarında. sport force + ile tournee sport arasında kaldım desem yeridir ama tournee sport hakkında iyi yorumlar almadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
Tournee her gördüğüm kişiye asla alma dediğim tek lastik modeli, ucuz olmasının da sebepleri var. Fakat mitas sport force da ucuz olmasına rağmen harika bi lastiktir, tek dezavantajı ömrünün biraz az olması, onu da fiyat avantajıyla kapatıyor zaten. Buradan tourneenin ne kadar başarısız ve kötü bi lastik olduğunu söyleyebilirim.
Mitas sport force her ne kadar güzel olsa da, dominar 250 uyumlu boyutu yok. Zira lastik boyutu değiştirmek çok güzel bi lastiğin çok kötü performans vermesine sebep olabilir, boyut değiştirmeyi asla önermem.
Önerime gelecek olursak, dominar 250 için alınıp kullanılabilecek en güzel lastiğin metzeler roadtec 01 olduğunu söyleyebilirim. Soğuk havalarda kullanmıyosanız pirelli angel city de iş görecektir.
Hocam bütçem takım lastik için max 7.000 TL. ocaktan temmuza kadar her gün okul için 100 km yapmayacak olsam üstündeki mrfleri bitene kadar kullanırdım ama uzun yolda tehlikeli olabilir. Alacağım lastikten öyle maksimum performans falan beklemiyorum, sürerken güven versin yeterli.
uurrdmrr
10 Kasım 2024, 12:50
Bridgestone S22 almanı tavsiye ederim , emin ol alacağın Sport Force'dan daha uzun süre kullanırsın uzun kullanımda şöyle oluyor . 6-7 tane lastik kullanmışımdır şuan kullandığım lastik Viento Sport performansı her geçen gün azalıyormuş gibi geliyor bana ama S22 kullandım performansı güzel . S22=Viento Sport performans konusunda benim gözümde ama S22 daha uzun süre kullanılabilir bence MRF'lerle biraz daha takılıp güzel bir lastik al çünkü Viento Sport kullanan arkadaşlarım genelde 7-8binkmde değiştiriyor S22 kullandığımda 10-11bin kmdeyken değiştirdim . 2-3 set lastikte 1 lastik bedavaya geliyor . Benim gözümde S22 alman daha iyi
loshh3619
10 Kasım 2024, 15:06
Bridgestone S22 almanı tavsiye ederim , emin ol alacağın Sport Force'dan daha uzun süre kullanırsın uzun kullanımda şöyle oluyor . 6-7 tane lastik kullanmışımdır şuan kullandığım lastik Viento Sport performansı her geçen gün azalıyormuş gibi geliyor bana ama S22 kullandım performansı güzel . S22=Viento Sport performans konusunda benim gözümde ama S22 daha uzun süre kullanılabilir bence MRF'lerle biraz daha takılıp güzel bir lastik al çünkü Viento Sport kullanan arkadaşlarım genelde 7-8binkmde değiştiriyor S22 kullandığımda 10-11bin kmdeyken değiştirdim . 2-3 set lastikte 1 lastik bedavaya geliyor . Benim gözümde S22 alman daha iyi
Hocam tercihimi orijinal ebatta mitas sport force plustan yana yapacağım, takımı 6600 TL'ye gelecek bana, bu bütçede daha iyi alternatif yok zannedersem. Viento sport bu civarda olsa tercih etmeyi düşünürdüm ama arada en az 3000 TL fark var. Teşekkürler tavsiyeniz için.
lordmayros
10 Kasım 2024, 16:54
sizin mitas bakıyorsanız MC-50 almanız lazım
Baktığınız lastik spor lastik düzgün asfaltta sürekli viraj yapmayacaksınız ki ıspartada şehir içi kullanılacak
MC-50 ıslakta performanslı şehir içi sokak lastiğidir.
Aşağıdaki linkten kataloğu indirip bakabilirsiniz.
https://www.mitas-moto.com/-/media/mitas-moto/catalogues/mitas_moto_catalogue_en_2024_12_spread.pdf?rev=4ec 42675ecfb466bae90532bc381c9d5
uurrdmrr
10 Kasım 2024, 22:44
Hocam tercihimi orijinal ebatta mitas sport force plustan yana yapacağım, takımı 6600 TL'ye gelecek bana, bu bütçede daha iyi alternatif yok zannedersem. Viento sport bu civarda olsa tercih etmeyi düşünürdüm ama arada en az 3000 TL fark var. Teşekkürler tavsiyeniz için.
MC50'de güzel lastiktir 10-11bin km arasında değişiyo o da dayanıklılığı da iyi yağmur performansı da iyi . MC50= daha rahat yağmurda suda Sf'ye göre daha az kaydırır ama virajlı yollarda Sf daha iyi , çok bir fark olmaz MC50'nin ömrü daha uzun MC50'de alabilirsin performanslı kullanmıycam dersen
impetum
10 Kasım 2024, 23:07
deleted.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
Hocam viento sport bütçeyi zorluyor, dominar 250 uyumlu ebatları 8-9k TL civarında. sport force + ile tournee sport arasında kaldım desem yeridir ama tournee sport hakkında iyi yorumlar almadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
Hocam bütçem takım lastik için max 7.000 TL. ocaktan temmuza kadar her gün okul için 100 km yapmayacak olsam üstündeki mrfleri bitene kadar kullanırdım ama uzun yolda tehlikeli olabilir. Alacağım lastikten öyle maksimum performans falan beklemiyorum, sürerken güven versin yeterli.
Maalesef o fiyatlara scooterlar harici lastik kalmadı hocam. Sport force tek seçenek gibi duruyor.
loshh3619
11 Kasım 2024, 02:33
deleted.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:29 ----------
sizin mitas bakıyorsanız MC-50 almanız lazım
Baktığınız lastik spor lastik düzgün asfaltta sürekli viraj yapmayacaksınız ki ıspartada şehir içi kullanılacak
MC-50 ıslakta performanslı şehir içi sokak lastiğidir.
Aşağıdaki linkten kataloğu indirip bakabilirsiniz.
https://www.mitas-moto.com/-/media/mitas-moto/catalogues/mitas_moto_catalogue_en_2024_12_spread.pdf?rev=4ec 42675ecfb466bae90532bc381c9d5
Teşekkürler hocam tavsiye için, enduromarket'te takımını 4950₺'ye buldum ama ebatları bi tık farklı, arkayı 130 yerine 140, önü de 100/80 yerine 110/70 takmış olacağım. Sürüşe fark edilir derecede etkisi olur mu bilmiyorum. F/P konusunda anlas tournee sporttan iyiyse tercih edebilirim bu modeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:31 ----------
MC50'de güzel lastiktir 10-11bin km arasında değişiyo o da dayanıklılığı da iyi yağmur performansı da iyi . MC50= daha rahat yağmurda suda Sf'ye göre daha az kaydırır ama virajlı yollarda Sf daha iyi , çok bir fark olmaz MC50'nin ömrü daha uzun MC50'de alabilirsin performanslı kullanmıycam dersen
Ustam motor üstünde toplasanız 500 km yapmamışımdır şimdiye kadar, sınırları zorlayacak derecede kullanacağımı düşünmüyorum motoru. Bahsi geçen MC50 kafama yattı açıkçası deneyeyim nasıl bir lastikmiş. :) Teşekkürler
uurrdmrr
11 Kasım 2024, 12:27
deleted.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:29 ----------
Teşekkürler hocam tavsiye için, enduromarket'te takımını 4950₺'ye buldum ama ebatları bi tık farklı, arkayı 130 yerine 140, önü de 100/80 yerine 110/70 takmış olacağım. Sürüşe fark edilir derecede etkisi olur mu bilmiyorum. F/P konusunda anlas tournee sporttan iyiyse tercih edebilirim bu modeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:31 ----------
Ustam motor üstünde toplasanız 500 km yapmamışımdır şimdiye kadar, sınırları zorlayacak derecede kullanacağımı düşünmüyorum motoru. Bahsi geçen MC50 kafama yattı açıkçası deneyeyim nasıl bir lastikmiş. :) Teşekkürler
130/70/17-100/80/17 CBR125R lastik ebatlarını 140/70/17-110/70/17 ile değiştirdim başlarda bi gariplik var gibi geliyor motosiklet tork kaybetmiş gibi geliyor ve motor dönmüyormuş gibi hissediyosun tabi alışana kadar , sabuncubeli virajlarında bunu kesinlikle fark ettim daha çok yatıcak yerim var önceden %30 yatarak döndüğüm yerlerde dönüyormuş gibi hissetmiyorum %15 yatıyormuşum gibi geliyor . Top speed ve torkta herhangi bir fark yok . Değiştirmeden önce GPS süreleri aldım kendim 0-100'de 0,2snlik bir fark var sadece , o da büyük ihtimalle daha ağır bir lastik olduğu için ama konforunu ve görüntüsü daha çok hoşuma gidiyor . Kime sorsam motosiklet 150görüyorsa 120görür , yakıt 2-3 katına çıkar gibi cevaplar bile duydum :D MC50 senin için daha iyidir yağmurlu havalarda illaki gideceksin. Şimdiden hayırlı olsun
denizz1
11 Kasım 2024, 13:13
Alacağınız yerden lastiklerin üretim tarihini sorun bence ben geçen kış dominar400 için 6-6.5 gibi bişete almıştım.Lastiklerin üretim tarihi eski olduğu için bu kadar ucuz olabilir
loshh3619
11 Kasım 2024, 17:53
130/70/17-100/80/17 CBR125R lastik ebatlarını 140/70/17-110/70/17 ile değiştirdim başlarda bi gariplik var gibi geliyor motosiklet tork kaybetmiş gibi geliyor ve motor dönmüyormuş gibi hissediyosun tabi alışana kadar , sabuncubeli virajlarında bunu kesinlikle fark ettim daha çok yatıcak yerim var önceden %30 yatarak döndüğüm yerlerde dönüyormuş gibi hissetmiyorum %15 yatıyormuşum gibi geliyor . Top speed ve torkta herhangi bir fark yok . Değiştirmeden önce GPS süreleri aldım kendim 0-100'de 0,2snlik bir fark var sadece , o da büyük ihtimalle daha ağır bir lastik olduğu için ama konforunu ve görüntüsü daha çok hoşuma gidiyor . Kime sorsam motosiklet 150görüyorsa 120görür , yakıt 2-3 katına çıkar gibi cevaplar bile duydum :D MC50 senin için daha iyidir yağmurlu havalarda illaki gideceksin. Şimdiden hayırlı olsun
Teşekkürler ustam. 150 görüyorsa 120 görür diyenler abartmış bu arada. :DD
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO