Orijinalini görmek için tıklayınız : HERO XPULSE 200 2V Subap ayarı yapımı
Motorumun Kmsi 18.000 oldu. Subap boşluklarını kontrol etmek istedim.
Gerçekten de ayarın bozulduğunu ve subap boşluklarının normal değerlerin üzerinde olduğunu gördüm.
Normal değerler 2 V modelinde Emme 0,07 Ekzoz 0,09 olmalı. Benim değerler 0,15 e yakındı.
Ayarları fabrika değerlerine yeniden getirip motoru topladım. Çalışma düzeni sesi rahatladı.
İşlemleri anlattığım video aşağıda. Düşünen ve elinden iş gelen arkadaşlara fikir verebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=_bMxGdDjzEU&t=98s
Yobaaz
21 Ekim 2024, 23:04
Motorumun Kmsi 18.000 oldu. Subap boşluklarını kontrol etmek istedim.
Gerçekten de ayarın bozulduğunu ve subap boşluklarının normal değerlerin üzerinde olduğunu gördüm.
Normal değerler 2 V modelinde Emme 0,07 Ekzoz 0,09 olmalı. Benim değerler 0,15 e yakındı.
Ayarları fabrika değerlerine yeniden getirip motoru topladım. Çalışma düzeni sesi rahatladı.
İşlemleri anlattığım video aşağıda. Düşünen ve elinden iş gelen arkadaşlara fikir verebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=_bMxGdDjzEU&t=98s
bilmediğimden soruyorum. bu işleme ihtiyaç olduğunu hissettiniz mi yoksa dediğiniz gibi sadece kontrol amaçlımıydı? Eğer yapmamış olsaydısınız ne gibi bir duruma yol açardı?
Nikkfurie
22 Ekim 2024, 01:18
bilmediğimden soruyorum. bu işleme ihtiyaç olduğunu hissettiniz mi yoksa dediğiniz gibi sadece kontrol amaçlımıydı? Eğer yapmamış olsaydısınız ne gibi bir duruma yol açardı?
Motorda anormal bir şıkırtı sesi varsa subap ayarı istiyor demektir , en bariz tespit bu sesle yapılır , aşırı boşluk yapmış siboplar tam açılamadığı için performans kaybı yaşatır , düzgünce yapılmış bir ayar sonucu motoru uzun zaman kullanan kişi farkı hemen hisseder , geçen hafta komşu oğlunun kız arkadaşı 80 cc Arora Cappucino ile geldi tam garajın önünde karşılaştık ikisiyle , motordan bir subap sesi geliyor sanki içeride tef çalıyorlar , dedim bu motor subap ayarı istiyor , oğlanda da Dominar250 var birsürü zımbırtısını düzelttik abi yapalım ne olur dedi iki kişi yokuş çıkmıyormuş motor , bıraktılar akşama kadar iyice soğudu tatlı sıkı subap ayarı yaptım bugün sukuterle tam 94 görmüş kız buna ne yaptı diye video atmış çocuğa ;)
bilmediğimden soruyorum. bu işleme ihtiyaç olduğunu hissettiniz mi yoksa dediğiniz gibi sadece kontrol amaçlımıydı? Eğer yapmamış olsaydısınız ne gibi bir duruma yol açardı?
Hafif bir ses değişimi hissettirdi. Aşırı olmasada birazda elimden iş geldiğinden
kontrol için açtım. Değerlerin değiştiğini görüp ayarı yaptım.
Subap ayar bozukluğu en başta sesli bir çalışma yapar. İlk çalışmada güçlük, yakıtta artma,
dengesiz ve salınımlı rölanti, performans kaybı gibi sorunlara sebep olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:37 ----------
Motorda anormal bir şıkırtı sesi varsa subap ayarı istiyor demektir , en bariz tespit bu sesle yapılır , aşırı boşluk yapmış siboplar tam açılamadığı için performans kaybı yaşatır , düzgünce yapılmış bir ayar sonucu motoru uzun zaman kullanan kişi farkı hemen hisseder , geçen hafta komşu oğlunun kız arkadaşı 80 cc Arora Cappucino ile geldi tam garajın önünde karşılaştık ikisiyle , motordan bir subap sesi geliyor sanki içeride tef çalıyorlar , dedim bu motor subap ayarı istiyor , oğlanda da Dominar250 var birsürü zımbırtısını düzelttik abi yapalım ne olur dedi iki kişi yokuş çıkmıyormuş motor , bıraktılar akşama kadar iyice soğudu tatlı sıkı subap ayarı yaptım bugün sukuterle tam 94 görmüş kız buna ne yaptı diye video atmış çocuğa ;)
Çok güzel anlatmışsınız. Aynen öyle uzun süre kullanınca ses değişikliğini ses az gelsede hissedebiliyor insan.
Sizinde elinize sağlık. Düzenli motor her açıdan zevkle kullanım sağlıyor doğrusu.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO