Orijinalini görmek için tıklayınız : NGK Buji Kodları.
Bugün 50 bin km.ye yaklaşmış olan Suzuki Burgman UH200'ün bujisini değiştirdim. NGK CR7EK buji almıştım. Takmadan önce son bir araştırma yapınca bu motora NGK CR8EK bujisi takılması gerektiğini okudum. Belki uyar diye düşündüm. Motordaki bujiyi söktüğümde yetkili servis tarafından takılan bujinin NGK CR9EK olduğunu gördüm. İyice kafam karıştı. Buji kodlarının anlamlarını araştırmaya başladım. Bir sonuç alamadım. Bu kodların anlamlarını açıklayan bir kaynak bilen varmıdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Gündüz çok vaktim olmadığı için bilgi edinememiştim. Az önce gerekli olan tabloyu buldum.
https://assets.sparkplugs.com/lc/NGK_Plug_Chart_1_web.jpg
Nikkfurie
08 Ekim 2024, 23:33
7 daha sıcak 9 daha soğuk çalışma aralığını belirtir , diğer harfler geometrik ölçüleri belirtir , sonda rakam varsa tırnak aralığıdır..
Aynı dertten bende mustaribim
Motosikletim CR8EIX kullanıyor ama piyasada yok
NGK Türkiye Distribütörü bile CR9EIX e yönlendiriyor soğuk çalışırsa buji problem olur mu acep?
Nikkfurie
09 Ekim 2024, 11:40
Aynı dertten bende mustaribim
Motosikletim CR8EIX kullanıyor ama piyasada yok
NGK Türkiye Distribütörü bile CR9EIX e yönlendiriyor soğuk çalışırsa buji problem olur mu acep?
Eski motorum 2013 Vstrom'da da aynı kodlu bu iridyum Ngk buji vardı 9 olanı taktım hiçbir fark hissetmedim , sanırım ithalatçılar Türkiye şartları için daha uygun opsiyonları tercih ediyorlar...senin motorda nasıl sonuç verir bilemiyorum , bu bujiler iridyum olduğu için tırnak aralığı çok açık geliyor , ilk taktığımda aksekerasyonda avans sesi alamadım ve tırnak aralığını deneme yanılma yöntemi ile 0,75 e kadar düşürdüm motorun çekişi hissedilir derecede arttı , sonra orijinal bujilerede bunu uygulasam fark olurmuydu diye düşünmüştüm , daha sonra Bmw aldım onun bujilerini birebir orijinal kodlu Ngk MAR8B-JDS ile yenilerken aynı şekilde tırnak aralığını 0,5 mm lik oranlarda değişim yaparak denedim verim almadım orijinal ölçüye döndüm..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
Eski motorum 2013 Vstrom'da da aynı kodlu bu iridyum Ngk buji vardı 9 olanı taktım hiçbir fark hissetmedim , sanırım ithalatçılar Türkiye şartları için daha uygun opsiyonları tercih ediyorlar...senin motorda nasıl sonuç verir bilemiyorum , bu bujiler iridyum olduğu için tırnak aralığı çok açık geliyor , ilk taktığımda aksekerasyonda avans sesi alamadım ve tırnak aralığını deneme yanılma yöntemi ile 0,75 e kadar düşürdüm motorun çekişi hissedilir derecede arttı , sonra orijinal bujilerede bunu uygulasam fark olurmuydu diye düşünmüştüm , daha sonra Bmw aldım onun bujilerini birebir orijinal kodlu Ngk MAR8B-JDS ile yenilerken aynı şekilde tırnak aralığını 0,5 mm lik oranlarda değişim yaparak denedim verim almadım orijinal ölçüye döndüm..
0,05 mm yazacaktım..
Eski motorum 2013 Vstrom'da da aynı kodlu bu iridyum Ngk buji vardı 9 olanı taktım hiçbir fark hissetmedim , sanırım ithalatçılar Türkiye şartları için daha uygun opsiyonları tercih ediyorlar...senin motorda nasıl sonuç verir bilemiyorum , bu bujiler iridyum olduğu için tırnak aralığı çok açık geliyor , ilk taktığımda aksekerasyonda avans sesi alamadım ve tırnak aralığını deneme yanılma yöntemi ile 0,75 e kadar düşürdüm motorun çekişi hissedilir derecede arttı , sonra orijinal bujilerede bunu uygulasam fark olurmuydu diye düşünmüştüm , daha sonra Bmw aldım onun bujilerini birebir orijinal kodlu Ngk MAR8B-JDS ile yenilerken aynı şekilde tırnak aralığını 0,5 mm lik oranlarda değişim yaparak denedim verim almadım orijinal ölçüye döndüm..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
0,05 mm yazacaktım..
USA user manuelde .8 .9 boşluk istiyor. Onu ayarlayacağım da
Bu heat range kafa karıştırıyor
https://ngksparkplugs.com/en/resources/understanding-spark-plug-heat-range
Böyle bir bilgi buldum ancak, bir değer yukarı yada aşağı kullanmanın sıkıntı olup olmayacağını yazmamışlar
Nikkfurie
09 Ekim 2024, 15:50
Kısa mesafeli kullanımda küçük değer , tempolu uzun sürüşlerde büyük değer avantajlı olabilir , büyük değerli bujilerin gövdesindeki soğutma kapasitesi daha yüksektir , 8 ila 9 arasında muazzam bir fark olmasa gerek , ben hissetmedim sadece tırnak aralığını deneme yanılma yöntemiyle biraz ufalttım Vstrom a iyi geldi , yukarıda yazdığım buji (iridyum degil) ile Bmw 1200 GS de de tırnak aralığını küçültüp denedim sonra orijinal 0,8 mm ye döndüm..
Kısa mesafeli kullanımda küçük değer , tempolu uzun sürüşlerde büyük değer avantajlı olabilir , büyük değerli bujilerin gövdesindeki soğutma kapasitesi daha yüksektir , 8 ila 9 arasında muazzam bir fark olmasa gerek , ben hissetmedim sadece tırnak aralığını deneme yanılma yöntemiyle biraz ufalttım Vstrom a iyi geldi , yukarıda yazdığım buji (iridyum degil) ile Bmw 1200 GS de de tırnak aralığını küçültüp denedim sonra orijinal 0,8 mm ye döndüm..
Genellikle şehir içi kullanıyorum. Yaşadığım şehirdeki NGK disbritörlerine sormuştum, en iyisi diğer illeri de arayıp asıl bujiyi temin etmek olacak
Teşekkür ederim bilgiler için
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO