Orijinalini görmek için tıklayınız : CL250'den Ducati Scrambler Sixty'a geçiş.
sayinteker
24 Eylül 2024, 17:43
Merhaba herkese,
Yaklaşık 1 aydır scooterı saymazsak ilk motorum olarak Honda CL250 kullanıyorum. Motordan memnunum fakat biraz zayıf ve titreşimli geliyor bana, ayrıca görüntü olarak Ducati Scrambler Sixty2 modelini çok beğeniyorum. 180-200.000 arası ikinci elleri var şu an sarı sitede. Sizce geçmeye değer mi? Hava soğutmalı bir motor olduğu için gömmüüşler biraz ama 400CC ve çift silindir olması beni düşündürüyor.
Beto87
24 Eylül 2024, 17:54
Merhaba herkese,
Yaklaşık 1 aydır scooterı saymazsak ilk motorum olarak Honda CL250 kullanıyorum. Motordan memnunum fakat biraz zayıf ve titreşimli geliyor bana, ayrıca görüntü olarak Ducati Scrambler Sixty2 modelini çok beğeniyorum. 180-200.000 arası ikinci elleri var şu an sarı sitede. Sizce geçmeye değer mi? Hava soğutmalı bir motor olduğu için gömmüüşler biraz ama 400CC ve çift silindir olması beni düşündürüyor.
400cc ise ducati değildir o. Hint üretimi motordur o.
Tokus
24 Eylül 2024, 17:58
cl nin tasarımı daha estetik,ducati de commuter havası daha fazla, alt motora girmiyorum, elmayla armut kıyası olur.
sayinteker
24 Eylül 2024, 18:42
400cc ise ducati değildir o. Hint üretimi motordur o.
https://www.youtube.com/watch?v=FziuRw2d0RQ Burda inceleme var hocam tam bilgim yok açıkçası.
Motoseverrr
24 Eylül 2024, 18:54
Nede olsa Ducati'dir fakat bu modele pek sıcak bakmıyorum. En büyük sebebi artık üretimi yok, bu model bir Monster vb. olsaydı olabilirdi fakat ülkemizde bir o kadar nadir ve üretimi olmayan model. Üst versiyonları daha iyi fakat yüksek ihtimalle size uymaz.
sayinteker
24 Eylül 2024, 18:57
Yanın için teşekkür ederim. Scrambler İcon 800 modeline de bakıyorum dediğiniz gibi bana fazla şu anlık. 800CC sürecek tecrübem yok gibi, ileride o modeli düşüneceğim. Desmo bakımı kafamı kurcalıyor biraz maaliyetli bir bakım sanırım. Önerir misiniz 800CC modelini?
Motoseverrr
24 Eylül 2024, 19:11
Yanın için teşekkür ederim. Scrambler İcon 800 modeline de bakıyorum dediğiniz gibi bana fazla şu anlık. 800CC sürecek tecrübem yok gibi, ileride o modeli düşüneceğim. Desmo bakımı kafamı kurcalıyor biraz maaliyetli bir bakım sanırım. Önerir misiniz 800CC modelini?
Ducati'nin artık çoğu bloğu kendini ispatlamış ve rafine hale gelmiş bloklardır. Yani 2015 sonrası Ducati'ler çok daha sağlam fakat çok daha eski modellerle bile problemsiz 100.000 leri devirenler var. Desmo bakımı ise subapların ayarlanması, kayışlarının değişmesidir (V4 bloklar zincirlidir ve V4 Grandtourismo motorlarında desmo sistemi yok) ve gerekli parçaların değişimidir, fiyatı elbette Japon motosikletlere göre pahalı olacaktır fakat bunuda araba ile kıyaslarsak bir Toyota ile Audi'nin bakım ücretleri asla bir olmayacaktır. Bu konuda birazda marka prestiji söz konusu.
Lunatique
24 Eylül 2024, 19:23
Geçmeye değer.
800cc olanı tercih etmenizi öneririm.
27.000km veya 5 yılda bir desmo bakım yapılması gerekiyor. Mümkünse desmo bakımı yapılmış ve bakım kaydı olan bir motosiklet bakın.
Desmo bakımı yapılmadıysa da mutlaka pazarlık yapın.
Servisine göre değişmekle birlikte desmo bakım ücreti 25.000 ile 35.000 arasında tutacaktır.
En önemlisi almadan önce mutlaka yetkili serviste ekspertiz yaptırın.
CL250'den sonra size çok daha tatlı ve titreşimsiz gelecektir.
Bu tarz motorlar ülkemizde nispeten daha az rağbet gördüğü için gömen çok olmuştur. Çok kulak asmayın.
Edit: 800CC olması çok gözünüzü korkutmasın. Gazı ne kadar açarsanız o kadar gidersiniz. Bu tarz motorların haritalandırması hız odaklı naked ve racing motorlardan farklıdır. Kalkışları daha yumuşaktır.
sayinteker
24 Eylül 2024, 20:21
Geçmeye değer.
800cc olanı tercih etmenizi öneririm.
27.000km veya 5 yılda bir desmo bakım yapılması gerekiyor. Mümkünse desmo bakımı yapılmış ve bakım kaydı olan bir motosiklet bakın.
Desmo bakımı yapılmadıysa da mutlaka pazarlık yapın.
Servisine göre değişmekle birlikte desmo bakım ücreti 25.000 ile 35.000 arasında tutacaktır.
En önemlisi almadan önce mutlaka yetkili serviste ekspertiz yaptırın.
CL250'den sonra size çok daha tatlı ve titreşimsiz gelecektir.
Bu tarz motorlar ülkemizde nispeten daha az rağbet gördüğü için gömen çok olmuştur. Çok kulak asmayın.
Edit: 800CC olması çok gözünüzü korkutmasın. Gazı ne kadar açarsanız o kadar gidersiniz. Bu tarz motorların haritalandırması hız odaklı naked ve racing motorlardan farklıdır. Kalkışları daha yumuşaktır.
Teşekkür ederim cevabınız için. Motorunuzun Street Twin olduğunu farkettim, ben de yeni ismiyle Speed Twin'e bayılıyorum. Açıkçası Ducati veya Triumph düşünüyorum 2. motor olarak. Speed Twin için neler söyleyebilirsiniz? Ducati gibi kullanması rahat bir motor mu? Maksimum 1-2 ay daha CL250 kullanıp değiştirmeyi düşünüyorum çünkü. Ek olarak Korlas nasıl sizce? Çok soru sordum kusuruma bakmayın...
tommygun
24 Eylül 2024, 20:29
Ben Scrambler'ın çok rahat bir motor olduğunu düşünmüyorum. Ok,tam cafe önüne çekmelik görünüyor, çok şık ama gidonu alışılmışın dışında geniş, adapte olmak zor. 800 cc için konuşayım; uzun yolda bile motor deli gibi ısınıyor ki şehir içi sürüş daha da sıkıntılı olabilir . Artçı sele altının fırın gibi olduğunu ben ilk Scrambler'da gördüm, motor eldiveniyle bile uzun süre tutmak zor. Tarz ve kalitesi nedeniyle alınır ama zorluğuna katlanmayı göze almak gerek.
sayinteker
24 Eylül 2024, 20:32
Ben Scrambler'ın çok rahat bir motor olduğunu düşünmüyorum. Ok,tam cafe önüne çekmelik görünüyor, çok şık ama gidonu alışılmışın dışında geniş, adapte olmak zor. 800 cc için konuşayım; uzun yolda bile motor deli gibi ısınıyor ki şehir içi sürüş daha da sıkıntılı olabilir . Artçı sele altının fırın gibi olduğunu ben ilk Scrambler'da gördüm, motor eldiveniyle bile uzun süre tutmak zor. Tarz ve kalitesi nedeniyle alınır ama zorluğuna katlanmayı göze almak gerek.
Abi merhaba, bu yorumu Ducati özelinde mi yaptın acaba?
tommygun
24 Eylül 2024, 20:37
Abi merhaba, bu yorumu Ducati özelinde mi yaptın acaba?
Yok, sadece Scrambler ile İzmir-Aydın arası yol yapmıştım. 800'lük model üzerine konuştum, tüm Ducati'ler için değil. Benim kullandığım motorun benzin pompasında bir arıza vardı, aşırı ısı belki de o benzin pompası kaynaklı olabilir.
sayinteker
24 Eylül 2024, 20:40
Yok, sadece Scrambler ile İzmir-Aydın arası yol yapmıştım. 800'lük model üzerine konuştum, tüm Ducati'ler için değil. Benim kullandığım motorun benzin pompasında bir arıza vardı, aşırı ısı belki de o benzin pompası kaynaklı olabilir.
Anladım abi, teşekkür ederim cevabın için. Triumph ile Ducati arasındayım ama ikinci el piyasası olarak Triumph çok daha yukarlarda olduğu için Ducati düşünüyorum şu an. Bi test sürüşü yapmam lazım sanırım ısıyı anlamak için.
tommygun
24 Eylül 2024, 20:50
Anladım abi, teşekkür ederim cevabın için. Triumph ile Ducati arasındayım ama ikinci el piyasası olarak Triumph çok daha yukarlarda olduğu için Ducati düşünüyorum şu an. Bi test sürüşü yapmam lazım sanırım ısıyı anlamak için.
İki marka da Korlas bünyesinde ülkemizde satılan dünyaca kabul görmüş kaliteli markalar. İkisinden birine ya da ikisine de limitli tecrübemle mok atmak haddim değil ama ben Ducati markasında bilhassa elektronik sıkıntılar anlamında Triumph'a göre daha fazla örnek gördüm. Triumph benim kafamda daha dayanıklı ve sorunsuz bir imaj çiziyor. Yanılıyor da olabilirim. Lakin tabi ki bu işler hem gönül hem de bütçe işi, sizin gönlünüz Ducati'den yanaysa tabi ki en güzel karar sizin için Ducati olacaktır.
Lunatique
24 Eylül 2024, 21:07
Teşekkür ederim cevabınız için. Motorunuzun Street Twin olduğunu farkettim, ben de yeni ismiyle Speed Twin'e bayılıyorum. Açıkçası Ducati veya Triumph düşünüyorum 2. motor olarak. Speed Twin için neler söyleyebilirsiniz? Ducati gibi kullanması rahat bir motor mu? Maksimum 1-2 ay daha CL250 kullanıp değiştirmeyi düşünüyorum çünkü. Ek olarak Korlas nasıl sizce? Çok soru sordum kusuruma bakmayın...
Rica ederim ne demek.
Ducati de Triumph da kaliteli motorlar. Ben motor üstünden inmediğim ve kilometre yapmayı sevdiğim için Ducati Scrambler tercih etmedim.
27.000'de 1 yüklü bakım masrafı ödemek istemedim. Yoksa Scrambler tarzını çok severim. Spontane bir şekilde orman yollarına, köy yollarına vs. dalmayı atlamayı hoplamayı seviyorum.Ama retro tarz motosikletler de çok hoşuma gidiyor.
Triumph Street Twin kullanması çok rahat, konforlu ve kullanıcı dostu bir motor. GÜçlü bir torku olsa da sakin kullanımı da mümkün kılıyor.
Cruiser tarzında bir haritalandırması olduğundan hız derdi olmadan etrafta dolaşmak, sürekli vites değiştirmeden uzun vites aralıklarıyla kullanmak çok keyifli. Egzoz sesini de müzik dinler gibi dinliyorum. İkinci eli Ducati Scrambler'dan daha güçlü evet.
Korlas ile hiç işim olmadı açıkçası. Benimki 2017 model olduğu için aldığımda zaten garantisi yoktu. Korlas ve şubeleri çok para istedikleri için periyodik bakımını bir ustaya yaptırıyorum. Ağır bakım yapılması gerekirse Ankara'daki Triumph bayisinden bir fiyat alacağım.
Periyodik bakım için boşuna yetkili servise çok para kaptırmaya gerek yok bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------
Yok, sadece Scrambler ile İzmir-Aydın arası yol yapmıştım. 800'lük model üzerine konuştum, tüm Ducati'ler için değil. Benim kullandığım motorun benzin pompasında bir arıza vardı, aşırı ısı belki de o benzin pompası kaynaklı olabilir.
Bana sıcaklığı normal gelmişti ama internette bazı yorumlarda bacakları yakıyor çok rahatsız edici şeklinde yorum yapanlar da var.
Kişiden kişiye değişen bir durum da olabilir, bazı motorlarda sorun da olabilir.
Ben de bir şey diyemiyorum birden fazla Ducati Scrambler kullanıp görmek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
İki marka da Korlas bünyesinde ülkemizde satılan dünyaca kabul görmüş kaliteli markalar. İkisinden birine ya da ikisine de limitli tecrübemle mok atmak haddim değil ama ben Ducati markasında bilhassa elektronik sıkıntılar anlamında Triumph'a göre daha fazla örnek gördüm. Triumph benim kafamda daha dayanıklı ve sorunsuz bir imaj çiziyor. Yanılıyor da olabilirim. Lakin tabi ki bu işler hem gönül hem de bütçe işi, sizin gönlünüz Ducati'den yanaysa tabi ki en güzel karar sizin için Ducati olacaktır.
İki marka da kaliteli evet.
Türkiye'de de Triumph Tiger ile 90.000 ve üstü kilometreleri gören birçok kullanıcı var.
Daha geçen 85.000km'de ikinci el alıp keyifle dolaşan biriyle sohbet etmiştim.
Avrupa'da da Ducati ve Triumph motorları 100.000km'nin üzerine çıkarıp övünen insan çok.
Bir aksilik çıkmazsa benim de niyetim uzun yıllar ve kilometreler kullanmak.
Motoseverrr
24 Eylül 2024, 21:42
Bozulan motosikletlerin geneli yanlış ve bilinçsiz yapılan işlemlerden ötürü arızalanıyor ve bozuluyor. Bu tarz motosikletler özel ve diğer motosikletlerden farklı bakım metotları mevcut, mesela N47 dizel motorlar patır patır yatak sarıyor sebebi ise 160.000 kilometrede zincir değişirken yağ pompası ve yatakların değişmemesinden ötürü neredeyse komple blok çöp oluyor. Bu tarz işlemler bilinmez ve maliyetten kaçılırsa araçların dayanmaması gayet normal, Avrupa motosikletleride böyledir Japonlara göre daha sıkı çalışırlar ve daha çok bakım isterler. Ducati forumunda Ducati ile Honda arasındaki farkı sorduğumda önde gelen üyelerin biri "Ducati bir şarapsa Honda bir koladır" diye cevap vermişti. Kısacası günün sonunda Avrupa motosikletleri ile günü çok daha güzel kapatmış olursunuz :).
UmutK37
24 Eylül 2024, 21:50
CL250 den aynı tip motora geçecek olsaydım Yamaha XSR700 den başka modele bakmazdım.
Royal Enfield Scram 411 (https://k-rides.com.tr/modeller/scram-411)'i de bir düşünün, iyi bir pazarlıkla fiyat daha da düşürebilirse güzel bir alternatif olabilir.
motomad
24 Eylül 2024, 22:48
svatpilen 250 yada 400 tavsiye ederim,ikiside scrambler gorunuslu çok guclu motorlar.titresim yok.
250liklde mrf lastik var deiştirmen gerek.2sinide surdum atik kıvrak dengeli güzael motorlar.ducatiye alternatif
hasmet
24 Eylül 2024, 23:55
Model bazinda tavsiyem yok ancak genel olarak yuksek hacim motosikletle gecis yapmakta cekinmeyin bence.
Lunatique
25 Eylül 2024, 09:36
Royal Enfield Scram 411 (https://k-rides.com.tr/modeller/scram-411)'i de bir düşünün, iyi bir pazarlıkla fiyat daha da düşürebilirse güzel bir alternatif olabilir.
CL250 zayıf geldiği için RE Scram 411'e geçerse güç anlamında pek fark yaratmayacaktır.
svatpilen 250 yada 400 tavsiye ederim,ikiside scrambler gorunuslu çok guclu motorlar.titresim yok.
250liklde mrf lastik var deiştirmen gerek.2sinide surdum atik kıvrak dengeli güzael motorlar.ducatiye alternatif
Svartpilen'e tam olarak Scrambler diyemiyorum. Çok arada kalmış bir model. Kendine has bir kategorisi var bence.
2023 ve öncesi modelleri ufak ve kısa. 2024 modelleri daha büyük ve uzun yapmışlar. Belki ona bakabilir ama onun baktığı tarz biraz daha farklı sanırım.
CL250 zayıf geldiği için RE Scram 411'e geçerse güç anlamında pek fark yaratmayacaktır.
...
Doğru güç çok yakın, ama çekiş (tork) ciddi anlamda (%40) yüksek. İncelemelerde bir miktar arazi kapasitesi olduğu görülüyor, kötü zeminde sürülecekse C250'den çok daha mutlu edecektir. Yüksek sürat isteniyorsa uygun değil tabi.
Mr.wind
26 Eylül 2024, 00:23
Uretimi olmayan muhtemelen parcasi da olmayan, olsa da pahali olan bir modele gecmek mantiksiz. He para var, motor hobi araci ise olabilir dicem ama yine de mantiksiz bence.
Tokus
26 Eylül 2024, 01:22
CL250 den aynı tip motora geçecek olsaydım Yamaha XSR700 den başka modele bakmazdım.
en iyi önerme :cat:
sayinteker
30 Eylül 2024, 20:55
Model bazinda tavsiyem yok ancak genel olarak yuksek hacim motosikletle gecis yapmakta cekinmeyin bence.
250'dan sonra bi anda 800 CC bi Ducati Scrambler sıkıntı yaratmaz diyorsun yani abi sanırım. Ben de öyle olduğunu düşünüyorum ama tam tersini düşünenler de çok var ve bu arkadaşlarım genelde racing veya naked kullandığı için böyle düşünüyorlar gibime geliyor. Hız yapmak teker yapmak için değil sakin sürüşler için alıyorum motoru.
CL250 zayıf geldiği için RE Scram 411'e geçerse güç anlamında pek fark yaratmayacaktır.
Svartpilen'e tam olarak Scrambler diyemiyorum. Çok arada kalmış bir model. Kendine has bir kategorisi var bence.
2023 ve öncesi modelleri ufak ve kısa. 2024 modelleri daha büyük ve uzun yapmışlar. Belki ona bakabilir ama onun baktığı tarz biraz daha farklı sanırım.
Abi dediğin gibi ben de Svarpillen'i tam retro olarak görmüyorum. Karmakarışık bir motor gibi geliyor bana. Aslında RE'nin Continental GT'sine de bayılıyorum ama K-Rides iyi iş çıkarmıyor diyorlar şu an güven vermiyor pek.
Psyduck
30 Eylül 2024, 22:06
CL250'den geçilecek en mantıklı makinelerden biri XSR700'dür. Yaklaşık 5 bin km'dir 2017 model 13000kde olanını kullanıyorum. Merak edilen bir soru varsa cevaplayabilirim.
espresso
30 Eylül 2024, 22:56
CL250'den geçilecek en mantıklı makinelerden biri XSR700'dür. Yaklaşık 5 bin km'dir 2017 model 13000kde olanını kullanıyorum. Merak edilen bir soru varsa cevaplayabilirim.
Bir arkadaşım MT25'den XSR900'e geçmişti, şimdi motoru ile çok mutlu. Tabi pist eğitimi de almış bir arkadaş, ben 250cc motordan xsr900'e geçmeye çekinirdim, biliyorum otobana çıkmış olsam o gaz kolunu sonuna kadar çevirmeden duramam. :)
sayinteker
01 Ekim 2024, 00:22
CL250'den geçilecek en mantıklı makinelerden biri XSR700'dür. Yaklaşık 5 bin km'dir 2017 model 13000kde olanını kullanıyorum. Merak edilen bir soru varsa cevaplayabilirim.
Abi merhaba, XSR'lar pek hoşuma gitmiyor açıkçası tip olarak ya. Triumph Scrambler, Ducati Scrambler ve Royal'in Continental GT'sine bakınıyorum. Royal direkt eledim kafadan, Triumph'lar çok pahalı hem ikinci el hem sıfır, Ducati ise desmo bakımı tuzlu. Bilemedim yani şu an :D CL500 getirselerdi hiç başka motor bakmazdım muhtemelen.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO