Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Motosiklet ile uzun yol
kaanaydin
03 Eylül 2024, 22:29
dostlar selamlar ve iyi forumlar, 2-3 hafta önce bayiiden sıfır tvs raider aldım. ekim ayında da üniversite açılıyor okula gideceğim . amacım izmir'den fethiye'ye motorla gitmek ama motor sıfır ve ben işte çalışmaktan çok süremedim daha 200kmde. bu 1 ayda herhalde 600-700km civarında ulaşıp rodaj bakımı yaptırıp yola çıkmak istiyorum ama sizce sıkıntı olur mu?
tommygun
03 Eylül 2024, 22:32
Rodaj bakımı kolay ama uzun yol tecrübeniz, dayanıklılığınız daha önemli bir konu. Bir de düşük cc ile uzun yol cidden meşakkatli iş.
kaanaydin
03 Eylül 2024, 22:43
hocam daha önce scooter kullanıyordum uzun yol yapmıştım bir sorun yaşamadım, şükür. gene biraz çekiniyorum ancak yavaş yavaş kenardan gitmeyi düşünüyorum. normalde otobüsün bagajına koyarak götürecektim ama motorda çizik falan oluyor bazen kıyamadım şahsen :)
tommygun
03 Eylül 2024, 22:50
300 km yol az değil. Motorun kuvvetsiz ve rodajda, sen de genç ve çok fazla uzun yol tecrübeli değilsin, kenardan kenardan gitmek diye de bir şey yok. Allah korusun ama yapacağın iş bana biraz sakat geldi.
Osm@n
03 Eylül 2024, 23:04
300 km yol az değil.
Ayran but tommy mi diyor bunu?:queen:
TaVaSapının üstünde 4 saat sürekli gidilmez zaten. Yüz kilometrede bir mola versen ağır ağır gidersin. Fethiye'ye varınca da rodaj bakımını yaptırırsın.
https://i.ibb.co/J3gvNq5/izmir-Fethiye.png
tommygun
03 Eylül 2024, 23:08
Ayran but tommy mi diyor bunu?:queen:
TaVaSapının üstünde 4 saat sürekli gidilmez zaten. Yüz kilometrede bir mola versen ağır ağır gidersin. Fethiye'ye varınca da rodaj bakımını yaptırırsın.
https://i.ibb.co/J3gvNq5/izmir-Fethiye.png
Osman Ağa ben motora yeni başladığım zamanlarda ilk uzun yolum git gel 100 km bile değildi. Bu genç kardeşimizin de uzun yol tecrübesi az, motoru kuvvetsiz ve rodajda. Eğitim durumunu da yok farz ediyorum. Bu nedenle bana riskli geldi. Bir de güzergah üzerinde Çine virajları var, sağdan sağdan da gitse biçerler bu kardeşimizi.
yaşlıveacemi
03 Eylül 2024, 23:13
300 kilometre yol nedir?
Doldur depoyu ve git.
Ben 125 cc motosiklet ile Nordkapp hanımla ve dünya kadar kamp malzemesi ile gittim.
http://www.youtube.com/watch?v=4wZLr9s9zhM&t=5s
Bu da birinci bölümün videosu.[url]https://www.youtube.com/watch?v=4wZLr9s9zhM&t[/
http://youtu.be/4wZLr9s9zhMurl]
tommygun
03 Eylül 2024, 23:15
300 kilometre yol nedir?
Doldur depoyu ve git.
Ben 125 cc motosiklet ile Nordkapp hanımla ve dünya kadar kamp malzemesi ile gittim.
http://www.youtube.com/watch?v=4wZLr9s9zhM&t
İsmet Abi güzel söylüyorsun da dönüş hikayeni anlatmıyorsun. Bu genç kardeşimiz belli ki sen, ben, o değil. Gençleri yüreklendirmek güzel ama bence bu kardeşimizin durumu daha farklı.
denizz1
03 Eylül 2024, 23:23
İlk motosiklete basladığım sene aynı rotayı nmax155 ile yapmıştım Kaş-İstanbul olarak hemde bence arkadaşımızda halleder bu rotayı diye düşünüyorum.Sakin sakin 90la gider,ki zaten gideceği tarihlerde bu yollar bomboş oluyor malum tatilciler çekilince bu tarafın şehirlerarası yolunda in cin top oynuyor gerçekten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
İzmirden aydına aşağı yukarı 100-110km yol eder.Aydın-Muğla yoluna bağlanınca sağda shell var orda durur bi mola verirsin.Sonra Aydın’dan Muğla Sakar Geçidi civarı 100-110km yine Sakar Geçidini inmeye başlamadan önce sağda Petrol Ofisi var orda durur yine bi mola verirsin zaten geriye Akyaka-Fethiye arası yine hi 100-110km yol kalıyor böylece 3 molada sakince bu yolu bitirmiş olursun :)
yaşlıveacemi
03 Eylül 2024, 23:24
...............
denizz1
03 Eylül 2024, 23:25
İzmir Aydın arası eğer paralı yolu değil’de eski yolu kullanırsan gidiş süren bi tık uzar ama yavaş gitmek zorunda kalacağın için motoruda kendinide çok yormamış olursun.
yaşlıveacemi
03 Eylül 2024, 23:27
İsmet Abi güzel söylüyorsun da dönüş hikayeni anlatmıyorsun. Bu genç kardeşimiz belli ki sen, ben, o değil. Gençleri yüreklendirmek güzel ama bence bu kardeşimizin durumu daha farklı.
Gidiş hikayemi anlatmam bitsin kısmetse dönüş hikayemi de anlatacağım. Sırayla.
tommygun
03 Eylül 2024, 23:31
Sakar geçidi bence tecrübeli sürücüyü bile tırstıran bir yol. Tecrübe az ve lastikler tırtoysa riskli.
yaşlıveacemi
03 Eylül 2024, 23:53
Sakar geçidi bence tecrübeli sürücüyü bile tırstıran bir yol. Tecrübe az ve lastikler tırtoysa riskli.
Ben 100 cc cub motosikletim ile geçmiştim.
http://www.youtube.com/watch?v=JMMZk7B-kdE
espresso
04 Eylül 2024, 00:10
Gidilmez mi? Gidilir ama nasıl gidilir.
Bir kere güçsüz motorla anayollar, otoyol ya da bölünmüş duble yol dediğimiz yollar tehlikeli, arkadan yetişen kamyonlar bile biçebilir hızlanıp kaçamayınca, bir de virajlı yollarda bizim otomobil sürücüleri şeridinde kalmıyor onlar da biçebilir.
Ama ara yollardan sakin sakin, her 100km'de ya da 1 saatte bir mola vere vere gidilir. Sabah erkenden yola çıkıp akşam doğru varıcam acelem yok şeklinde yorulduğunu hissedince acaba mola versem diye akıldan bile geçse yok az daha devam edeyim demeden ilk benzinlikte mola vererek gidilir. Ama otoyol ya da duble yol gibi anayollardan uzak durmak lazım. google haritalardan yola çıkmadan öncesinde bilgisayar ekranında geniş geniş açıp rahat rahat rota çalışıp kasabalar arası ara yolları tespit edip onlardan gidilebilir.
Tabi sıcak diye ekipmanı da ihmal etmemek gerek. Tomygun güzel hatırlatmış, eğitim mevzusu da var. Bir de gençlik delikanlılık, gençlikte daha fazla riske girilebiliyor ona dikkat etmek lazım.
Özetle, Tomygun da haklı, İsmet abi de haklı.
kaanaydin
04 Eylül 2024, 01:13
Zaten herhangi bir acelem yok hocam benim de, amacım yavaş yavaş varmak. Yolu biliyorum kendim bizzat araba ile gittim çok güzel duracak yerlerde var. Sabah erken çıkıp sakin gitmeyi düşünüyorum dediğiniz gibi bol bol mola veririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
Hocam en kısa yolda bile ekipmanımı ihmal etmem zaten hız tutkum da yok. Yolda bol bol mola vererek gitmeyi düşünüyorum zaten hiçbir acelem yok. Yolun tehlikeli olduğunu çok iyi biliyorum 3 yıldır sürekli git gel yapıyorum. Motorum güçlü değil elbet gene de sağ şeritte 90-100 ort bir hızla gene sorun olmaz diye umuyorum
Zaten herhangi bir acelem yok hocam benim de, amacım yavaş yavaş varmak. Yolu biliyorum kendim bizzat araba ile gittim çok güzel duracak yerlerde var. Sabah erken çıkıp sakin gitmeyi düşünüyorum dediğiniz gibi bol bol mola veririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
Hocam en kısa yolda bile ekipmanımı ihmal etmem zaten hız tutkum da yok. Yolda bol bol mola vererek gitmeyi düşünüyorum zaten hiçbir acelem yok. Yolun tehlikeli olduğunu çok iyi biliyorum 3 yıldır sürekli git gel yapıyorum. Motorum güçlü değil elbet gene de sağ şeritte 90-100 ort bir hızla gene sorun olmaz diye umuyorum
Değerli kardeşim yolu biliyorsanız iş daha kolay. Ancak özellikle belirtmek istiyorum rodajdaki bir Raider için 90-100 yüksek sürat, o hızda 7bin deviri geçer. Eğer hızını 75km/h üstüne çıkarmazsan motor da sen de rahat edersin.
Planını ona göre yapmanı tavsiye ederim.
Metehan48
04 Eylül 2024, 09:27
Rödaj kısmını bilmem ama İzmir Fethiye yapıcaksan, Aydın'a girdikten sonra petrole durup molanı ver. Daha sonrasında Muğla'ya geliceksin orda da Muğla'nın akıllı kavşağından sonra petrole dur molanı ver. Sonrasında mola vermeye gerek kalmadan Fethiye'ye gelirsin ya da ihtiyacın olursa tekrardan durursun bir petrole bir yere.
İzmir-Aydın otobanında senin gideceğin şeritte tır, otobüs çok olacak. Min. süratin 110km'lerde olmalı ki zırt pırt seni bir otobüs, tır geçmeye çalışmasın veya sıkıştırmasın, buna dikkat etmen gerek. Tabii motorun kaç yapar, rödajdayken bu hızlar kurtarır mı bilemiyorum.
Çine virajları keyiflidir. Orda ben pek sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum ama arkadan kaptırıp gelen olabilir, birde bir kaç yerinde sağ şeritte yollar tırtıklı, kazınmış. Oralarda dikkat edersin.
Muğla Sakar'a özellikle dikkat et. Sakin sakin şeridinde ortalayarak in. Sürekli frenle inme ki şişirme, motor freni ile belli hızlarda in, dönüşlere doğru frenlersin. Yıllardır binlerce kez Sakar'dan gerek araba gerek motorla inip çıkmışımdır., hala bi içimi gıcıklar Sakar :mrgreen:
espresso
04 Eylül 2024, 11:40
Zaten herhangi bir acelem yok hocam benim de, amacım yavaş yavaş varmak. Yolu biliyorum kendim bizzat araba ile gittim çok güzel duracak yerlerde var. Sabah erken çıkıp sakin gitmeyi düşünüyorum dediğiniz gibi bol bol mola veririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
Hocam en kısa yolda bile ekipmanımı ihmal etmem zaten hız tutkum da yok. Yolda bol bol mola vererek gitmeyi düşünüyorum zaten hiçbir acelem yok. Yolun tehlikeli olduğunu çok iyi biliyorum 3 yıldır sürekli git gel yapıyorum. Motorum güçlü değil elbet gene de sağ şeritte 90-100 ort bir hızla gene sorun olmaz diye umuyorum
Otobana girmeyin, İzmir - Aydın otobanında tünellerde falan 70-80'le gitmek tehlikeli olur, alternatif yol seçin hem daha manzaralı geze geze yol olur belki yol uar ama riski azalır hem daha zevkli olur.
oldcockroach
04 Eylül 2024, 12:52
Uzun süre kullanılan motosiklete kesin konuşmak zorken yeni motosiklet için kesin fikir söylemek imkansız. Hiçbir şey olmasa bile kesin birşey de olabilir.Sabaha karşı en geç 4 gibi çık yola hem sen hemde motor sıcağa kalmasın zaten yavaş gideceksin.
navarin11
04 Eylül 2024, 13:05
Ya cocuk bir soru sormus her kafadan cesitli sesler cikmis, neredeyse genc kardesimizi bu hevesinden vazgecireceksiniz,git kardesim sen git,otobandan gitme (ariza halinde yardim alman cok zor olur) koruyucu kiyafetlerini giy, fosforlu yelegini ihmal etme,yolda kalirsan ya bir köylü amca, ya Anadollu bir arkadas, yada tirci abin seni yolda birakmaz,aksilik her yolda her kosulda olur,gönlünü ferah tut TEDBIRI ELDEN BIRAKMA iyi yolculuklar kazasi belasiz.
sodurlu88
04 Eylül 2024, 14:10
Rodajı tamamla, rodaj bakımını yap. Sonrasında da 100km kadar daha kullan motoru.
Ekipmanın tam bir şekilde, gerekli alet edevatını da temin ettikten sonra yola çıkabilirsin.
Bunları yapmadan yola çıkarsan aşağıdaki riskleri göze alman gerekir,
1) Rodajı tamamlanmamış motor henüz tam randımanlı çalışmaz. Daha fazla ısınır. Dik bir rampada yüksek devirlere çıkarsan motorun zarar görebilir. Isınıp aminaye tabirle şişebilir.
2) Rodaj bakımından sonra yakınlarda biraz yol yapmazsan, olası servis hatalarını, performans problemlerini uzun yolda yaşarsın. Bir sorun çıkacaksada eve yakın bir yerlerde çıksın.
3) Ekipmanının tam olması gerek bunla bir extra açıklamaya gerek yok. Diğer alet edevat ise, her motorcunun yolda başına gelebilecek sorunlara karşı yanında olmalı. Lastiğin patlayabilir, arı sokar, köpek havlar, kuş sıçar vs....
Şimdiden iyi yolculuklar.
ugrcnd
04 Eylül 2024, 22:49
10bin km yol yapmış biri olarak. Önce rodajını bitir. ben raider ile çorlu eskişehir ve çorlu izmir iki kişi yüklü 90kms hıza oturarak gittim. kabaca 100kmde bir dinlendim. konfor sele almayı unutma. fırsat bulup burada paylaşamıyorum akşama konu açıp paylaşacağım ihşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
10bin km yol yapmış biri olarak. Önce rodajını bitir. ben raider ile çorlu eskişehir ve çorlu izmir iki kişi yüklü 90kms hıza oturarak gittim. kabaca 100kmde bir dinlendim. konfor sele almayı unutma. fırsat bulup burada paylaşamıyorum akşama konu açıp paylaşacağım ihşallah.
HHAAAA birde tek kişi yükledim motoru bastım enes tarafına kurdum kampımı
hiç bir sorun yaşamadım. sıcak asvaltta lastik on numara tutuyor(ucmakderede asvaltta güzel)bu motordan beklemediğim performanstı. Ama insan ister istemez güç arıyor
73845
05 Eylül 2024, 10:11
hocam oncelikle boyle bir konuyu goygoy olsun diye acmadiysan yola cikmakta tedirgin oldugunu soyleyebilirim. kafanda en ufak bir soru isareti var ise degil 300 km, 10 km bile gitmemelisin. scooter ve vitesli motor birbirinden farkli iki dunya. bence rodaj bitmeye yakin iken kafandaki sorular netlesir. motorun karakterini anlaman, motoru taniman ve onunla butunlesmen gerek. dolayisi ile bu sorunun cevabini 1000 km sonra anlarsin. ama tekrar soyleyeyim kafada soru isareti ile yola cikilmaz, ayrica kenardan yavas yavas gitmek daha tehlikeli. herzaman trafikten bir tik hizli gitmekte gorunurluk acisindan benim tercih ettigim hizlardir. ayrica yolun durumuda kenardan gitmeye elverisli olmayabilir, genelde toz toprak, kamyonlarin olusturdugu cukurlar, parcalanmis lastikler, atilan copler , kalin serit cizgisi bile risktir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO