Orijinalini görmek için tıklayınız : Ducati Panigale V4 2025
Motoseverrr
29 Temmuz 2024, 22:02
Geçtiğimiz günlerde bu canavar tanıtıldı, vaat edilenlere göre ciddi bir gelişmeler mevcut ve en büyük farklılık artık tek taraflı salıncak kolundan vazgeçilmiş. Aslında bu yeni tasarım insanlar tarafından kötü bulunsada bence yinede bir Panigale olduğunu andırıyor...
En detaylı bilgiler için bkz:
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/panigale/panigale-v4
https://i.hizliresim.com/okewr1x.png (https://hizliresim.com/okewr1x)
hasmet
29 Temmuz 2024, 23:58
2024'te bulunan tek taraflı arka salıncak yerine 2025'te tipik çift taraflı arka salıncağa mı geçmişler? O zaman 2026'da boru profilli arka salıncak bekliyoruz, Hornet 750 gibim, ama titanyumdan filan :mrgreen:
Nikkfurie
30 Temmuz 2024, 00:20
Xmax ile aynı ağırlıkta ama 216 bg yuh :D
killingroad
30 Temmuz 2024, 00:33
2024'te bulunan tek taraflı arka salıncak yerine 2025'te tipik çift taraflı arka salıncağa mı geçmişler? O zaman 2026'da boru profilli arka salıncak bekliyoruz, Hornet 750 gibim, ama titanyumdan filan :mrgreen:
Tek maşacıların gözlü yaşlı =)
Teknik üstünlük sayesinde çakma tanga tek maşadan vazgeçen Ducati'yi tebrik ediyoruz. Darısı diğerlerinin başına :p
-
Kanatlar ne kadar çirkinleşebilir diye denemişler, başarılı olmuşlar =)
Farların değişimini ben beğenmedim, yani kötü diyemem, ama önceki jenerasyonun farları daha karizmatik duruyordu.
Aynaları saklamaları akıllıca ve güzel olmuş.
Tipi geçiyorum, teknik açıdan dev adımlar atmışlar. Helal adamlara durmuyorlar vallahi. Aklı başında gazetecilerin review'ları gelse de yesek. Türkiye'ye gelince de düzlükte RSV4'ü geçebilecek mi denenir görülür :D
hasmet
30 Temmuz 2024, 02:38
Spor motosiklette ağırlık dezavantajına değmez belki ama zincir ayarını bile bozmadan tek somunla arka tekeri çıkarıp, lastiği değiştirip yerine takmak büyük kolaylık, hele hele bozuk para gibi arka lastik harcayan modellerde.
https://i.postimg.cc/PJT27pNK/20200202-161147.jpg
LynXMaSTeR
30 Temmuz 2024, 02:40
bunu sürecek doğru düzgün yolumuz yok ki alalım...
Motoseverrr
30 Temmuz 2024, 10:48
Tek maşacıların gözlü yaşlı =)
Teknik üstünlük sayesinde çakma tanga tek maşadan vazgeçen Ducati'yi tebrik ediyoruz. Darısı diğerlerinin başına :p
-
Kanatlar ne kadar çirkinleşebilir diye denemişler, başarılı olmuşlar =)
Farların değişimini ben beğenmedim, yani kötü diyemem, ama önceki jenerasyonun farları daha karizmatik duruyordu.
Aynaları saklamaları akıllıca ve güzel olmuş.
Tipi geçiyorum, teknik açıdan dev adımlar atmışlar. Helal adamlara durmuyorlar vallahi. Aklı başında gazetecilerin review'ları gelse de yesek. Türkiye'ye gelince de düzlükte RSV4'ü geçebilecek mi denenir görülür :D
Bu kasanın tasarımı bence diğerinden daha rafine olmuş ve dahada güzel bence, teknoloji olarak race kombine diye bir şey çıkarmışlar. İlerleyen günlerde pist incelemeleri çıkarsa daha net şeyler çıkar. Ama yine diyorum bunun tasarımı bence eski kasadan daha güzel.
killingroad
30 Temmuz 2024, 11:37
Ya elbette tasarımın güzelliği çirkinliği son derece göreceli bir şey.
Tabii daha iyi tasarım diye bir şey var, açıkçası o açıdan bakacak kadar detaylı incelemedim, biraz da canlı görmek gerekebilir onun için.
BoraKara
30 Temmuz 2024, 12:56
Tekli salınımda lastik aşınması homojen olmuyor kacinilmaz olarak. Çift salınıma 916-996-998 modellerinden sonra Efsanevi 999 modelinde gecmislerdi. Ne hikmetse sonradan tekrar tek salınıma döndüler.
Yapısı gereği çift salınımın burulma direnci daha yuksektir bu arada.
killingroad
30 Temmuz 2024, 14:34
Burulma direnci maşanın her noktasında farklı ölçülebilecek bir değer; ancak genel olarak tek arka maşalar aksine çift maşalardan daha yüksek burulma direncine sahiptir. Tabi parça direncinden bahsediyorum.
Ducati de 2025 V4'ün "lateral stifness"ının 37% azaldığını iddia ediyor. Amaçları kıvraklığı ve sürücü geri bildirimini artırmak.
Ama uzunlamasına direnç tabi ayrı bir konu, burada değişmemesine çalıştık demişler.
Bütün bu arka lastikle olan ilişkinin iyileşmesinden ötürü da lastik tüketimi azalacaktır çok büyük ihtimalle. Ama yani V4S'im vardı, 7bin km gidiyordu lastik, şimdi 12bin km gidiyor gibi bir şey olmaz.
Bu arada BMW tek maşanın daha hafif olduğu iddiasında tanıtım sayfalarında, ama bunu şaft + iki maşa ile kıyaslayarak yapabiliyor olabilirler, şaşırmam =) Yoksa tipik uygulamada aynı yapıları karşılaştıracaksak atıyorum Panigale ile S1000RR'ı veya RSV4'ü kıyaslayacak olursa, çift maşalar daha hafif. Tek maşanın çok daha yüksek rijiditeye sahip olma gereksiniminden ötürü daha ağır bir parça çıkıyor ortaya. Ducati'nin vazgeçmesinin diğer sebebi de budur muhtemelen. 2025 V4'te de bu çift maşanın 2,8kg civarında ağırlığı azalttığını söylüyorlar.
(Edit: 2.7kg)
edit: V4R'da tek maşa devam edecekmiş sanırım? :D
**
@hasmet
zincir ayarı neden bozulsun? zincir gergisi(?) zaten ayarlı sabit duruyor, aksı çıkartınca teker otomatikman öne düşüp ayrılıyor, zincir gerginliğini belirleyecek olan gergilerin yeri sabit hala. yeni lastiği takıp zinciri üstüne alıyorsun bolken, sonra aksı jantla hizalayabildiğin nokta zaten zincir ayarının önceden durduğu nokta.
ayar yapmak çok çok daha kolay orası ayrı tabi.
hasmet
30 Temmuz 2024, 15:12
@hasmet
zincir ayarı neden bozulsun? zincir gergisi(?) zaten ayarlı sabit duruyor, aksı çıkartınca teker otomatikman öne düşüp ayrılıyor, zincir gerginliğini belirleyecek olan gergilerin yeri sabit hala. yeni lastiği takıp zinciri üstüne alıyorsun bolken, sonra aksı jantla hizalayabildiğin nokta zaten zincir ayarının önceden durduğu nokta.
ayar yapmak çok çok daha kolay orası ayrı tabi.
Açıkçası hiç düşünmedim. Herhalde gerekiyordur diye varsaydıydım. Bunda balataya bile dokunmuyorsun. Acaip kolay.
Bu arada tek taraflı maşada zincir ayarı da çok kolay. İki tarafı kontrol etme ihtiyacı yok.
killingroad
30 Temmuz 2024, 15:14
Açıkçası hiç düşünmedim. Herhalde gerekiyordur diye varsaydıydım. Bunda balataya bile dokunmuyorsun. Acaip kolay.
Bu arada tek taraflı maşada zincir ayarı da çok kolay. İki tarafı kontrol etme ihtiyacı yok.
yok tensioner zaten sabilenmiş durumda, lastiği çıkarmak için onu açmana gerek olmuyor.
evet editlerken arada silmişim, zincir ayarı çook daha kolay tek maşada. + türkiye'deki özensiz ustaların sağı solu eşit yapmaması hırtlığı ile de uğraştırmıyor insanı. ama gel gelelim türkiyede çoğu yerde tek maşaya göre lift de yok :D
LynXMaSTeR
30 Temmuz 2024, 16:23
motoru aldınız da zinciriniz mi ayarsız kaldı (:
Motoseverrr
30 Temmuz 2024, 16:39
V4R'da tek maşa devam edecekmiş sanırım?
Bunu yapabilirlerde yapmayabilirlerde ama bahsettiklerine göre artısı varsa yapacaklarını düşünmüyorum ama standart Multistrada modelleri çift maşayken Pikes Peak modelleri tek maşa geliyor aynı şekilde V4RS'de. Belki şekil ve müşteri için yapabilirler :)...
killingroad
30 Temmuz 2024, 16:53
Bunu yapabilirlerde yapmayabilirlerde ama bahsettiklerine göre artısı varsa yapacaklarını düşünmüyorum ama standart Multistrada modelleri çift maşayken Pikes Peak modelleri tek maşa geliyor aynı şekilde V4RS'de. Belki şekil ve müşteri için yapabilirler :)...
Ya Multi'de şekil önemli faktör tabii, ama V4R WSBK homologasyon motoru. Orada kritik olabilecek bir değişikliği sırf yeterince sonuç almadıkları için bile erteleyebilirler. Şu an ne yapacaklarını bilmedikleri bir Toprak Razgatlıoğlu problemi de varken köklü bir değişim yerine mevcudu modifiye etmek daha iyi bir yol gibi görünüyor da olabilir.
Motoseverrr
30 Temmuz 2024, 17:08
Ya Multi'de şekil önemli faktör tabii, ama V4R WSBK homologasyon motoru. Orada kritik olabilecek bir değişikliği sırf yeterince sonuç almadıkları için bile erteleyebilirler. Şu an ne yapacaklarını bilmedikleri bir Toprak Razgatlıoğlu problemi de varken köklü bir değişim yerine mevcudu modifiye etmek daha iyi bir yol gibi görünüyor da olabilir.
Ama gidişat böyle olursa yeni V4R'da bu standart V4 gibi olacaktır, geçmişte böyle yaptılar çünkü. Euro 5+ için mevcut litrelik motoru güncelleyip V4S dekinden farklı olan amortisör kullanırlar diye tahmin ediyorum. Toprak ciddi derecede bir bela oldu Ducati için bu sene yüksek ihtimalle BMW'yi şampiyon yapacak kişi Toprak.
hasmet
30 Temmuz 2024, 17:38
yok tensioner zaten sabilenmiş durumda, lastiği çıkarmak için onu açmana gerek olmuyor.
evet editlerken arada silmişim, zincir ayarı çook daha kolay tek maşada. + türkiye'deki özensiz ustaların sağı solu eşit yapmaması hırtlığı ile de uğraştırmıyor insanı. ama gel gelelim türkiyede çoğu yerde tek maşaya göre lift de yok :D
Zincir değişirken de arka lastiği çıkarmak gerekmiyor. Hatta master-link'siz OEM zincir takmak ta mümkün, ne lastiği, ne de arka salıncağı sökmeye gerek kalmadan.
killingroad
30 Temmuz 2024, 18:06
Zincir değişirken de arka lastiği çıkarmak gerekmiyor. Hatta master-link'siz OEM zincir takmak ta mümkün, ne lastiği, ne de arka salıncağı sökmeye gerek kalmadan.
Master linksiz OEM zincir çift maşada da mümkün bir fark yok ki. Sadece bela zincir değişimi komple :D
Zincir değişimi 2 yılda bir olan bir şey bununla kandıramazsın beni :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------
Ama gidişat böyle olursa yeni V4R'da bu standart V4 gibi olacaktır, geçmişte böyle yaptılar çünkü. Euro 5+ için mevcut litrelik motoru güncelleyip V4S dekinden farklı olan amortisör kullanırlar diye tahmin ediyorum. Toprak ciddi derecede bir bela oldu Ducati için bu sene yüksek ihtimalle BMW'yi şampiyon yapacak kişi Toprak.
Şimdiden Ducati forumlarında "yarış motoru tek maşaysa bize neden daha kötüsünü satacaklarmış" diyenler başlamış :D
Tabii ki V4R da onu takip eder ama, kesin mi bilmiyorum ama ilk sene V4R eski tek maşa ile gelirse işte sebebi yukarıda saydıklarımdan biri olabilir.
Valla Toprak şu an bokunu çıkarmış durumda. Belki de "buna yapcak bişey yok GP'ye gitsin rahatlarız" modundadırlar :D Zira BMW motor olarak Ducati'den iyi seviyede değil hala, Toprak terbiyesizlik yapıyor =)
hasmet
30 Temmuz 2024, 18:50
Master linksiz OEM zincir çift maşada da mümkün bir fark yok ki. Sadece bela zincir değişimi komple :D
Zincir değişimi 2 yılda bir olan bir şey bununla kandıramazsın beni
Tek maşa muhteşem bir şey değil bence de. Sadece görünüşü güzel, ve bazı pratik avantajları mevcut.
Master-link'siz halka şeklindeki OEM zincir de ille şart bir şey değil. Ama zannetmiyorum çift maşalı bir motosiklette kullanılacağına. Çünkü arka salıncağın sökülmesi gerekiyor. Basit bir iş değil. Benim için ise normal zincirden daha kolay:
Motosiklet yan ayak üzerindeyken:
1. Arka teker zincir ayar sabitleme somununu gevşet.
2. Arka tekeri mümkün olduğunca öne it.
3. Plastik ön dişli korumasını sök (tek vida)
4. Halka şeklindeki mevcut zinciri çıkar, yenisini zinciri tak.
5. İlk üç basamağı tersten tamamla.
Bu benim için maksimum 15-20 dakikalık iş.
Sırf zevk için zinciri komple çıkarıp iyice temizleyip yağlamak ta çok kolay.
Motoseverrr
31 Temmuz 2024, 00:28
Valla Toprak şu an bokunu çıkarmış durumda. Belki de "buna yapcak bişey yok GP'ye gitsin rahatlarız" modundadırlar :D Zira BMW motor olarak Ducati'den iyi seviyede değil hala, Toprak terbiyesizlik yapıyor =)
Toprak zaten şu an hile açmış gibi yardırıyor, senelerdir şampiyonluk alamamış BMW'yi şampiyonluğa doğru taşıyor. Ama halen merak ediyorum, Toprak Ducati'de olsa ne olurdu? Belki V4 motor ona yaramazdı (Yamaha'da da güzel sonuçlar aldı ama gerçek v4 nasıl olur bilmiyorum) ama nasıl sonuç alırdı çok merak ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Tek maşa muhteşem bir şey değil bence de. Sadece görünüşü güzel, ve bazı pratik avantajları mevcut.
Master-link'siz halka şeklindeki OEM zincir de ille şart bir şey değil. Ama zannetmiyorum çift maşalı bir motosiklette kullanılacağına. Çünkü arka salıncağın sökülmesi gerekiyor. Basit bir iş değil. Benim için ise normal zincirden daha kolay:
Motosiklet yan ayak üzerindeyken:
1. Arka teker zincir ayar sabitleme somununu gevşet.
2. Arka tekeri mümkün olduğunca öne it.
3. Plastik ön dişli korumasını sök (tek vida)
4. Halka şeklindeki mevcut zinciri çıkar, yenisini zinciri tak.
5. İlk üç basamağı tersten tamamla.
Bu benim için maksimum 15-20 dakikalık iş.
Sırf zevk için zinciri komple çıkarıp iyice temizleyip yağlamak ta çok kolay.
Abi iyi bir paddock standı olsun, birde kaliteli şarjlı somun sıkma makinası olsun salıncak ve amortisör hariç her şey o kadar basitki. Benim gözümde ha tek ha çift salıncak bir şey değiştirmiyor, ekipman varsa hepsi basit.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO