PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......



Sayfa : [1] 2 3

rsm
17 Eylül 2006, 00:48
Turkiye cinden gelen motorlara verdigi para icin bence milli servetini cope atmistir ve atmaya devam eetmektedir, nedeni ise bir malin fiyati ile kalitesi arasindaki oranin dogru oldugunu zamana karsi elde ettigi degerle kiyaslarlar bu motorlarin 5 yil sonra hangi parcalari nin kullanilir durumda oldugu cok onemlidir, yani ullan at..
Oysa gercek bir pazarda mallarin eskidikce model ve ozellik degerleri ile uretildikleri adete bagli olarak ayri bir degerleri ortaya cikar bu olayda cin motorlari icin gecerli degildir..

Barış Şuşut
17 Eylül 2006, 01:00
Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......

bunun aksini iddaa eden bu işte ya yenidir yada işten anlamıyodur ...2004 yılında başladı bu çin malı olayı ...benim bildiğim ilk marka haojin ...daha sonra onlarca marka ile fyrya başladı ...bu soruya cevap verebilmek için biraz eskilere gidelim çok değil birazcık ...
pazar 3-5 markanın elinde fiyatlar uçuk bir scoter yaklaşık yarı yerli araba parası ..garanti vs..hak getire ..motorları ya cepte parası olanlar zevk için yada iş için kullanalar alıyo ...piyasada sayısı çok olan bazı motorlar hariç parça bulmak imkansız ...firmalar muhatap dahi olmuyolar sizle ...ariyosun şu parça varmı...cevap ...yok ...ne zaman gelir...sipariş ettik gelecek ...6 ay sora hala parça yok ...ha çin malları çok mu iyi ...hayır...ama motor bilinci türkiye"de bu motorların piyasaya çıkmasıyla gelişti ..eğer biz bu gün buı sayıda internette bu konuyu konuşabili,yosak bunu çin malı motorlara borçluyuz...

Gültekin
17 Eylül 2006, 01:02
5 yil sonra hangi parcalari nin kullanilir durumda oldugu cok onemlidir, yani ullan at..
yukarıdaki çok kıymetli analizi yapmak için, an azından 5 yıl beklemelisiniz.:bounce:

musti81
17 Eylül 2006, 01:04
bu site olmazdı belki yada başkaları :)

skyline
17 Eylül 2006, 01:13
Çin malları,motosiklet tutkunları için iyi olmuştur fakat bana göre uzun vadede ülke ekonomisini çok kötü etkileyecektir..

BIYIKLI
17 Eylül 2006, 01:19
Orası belli olmaz ihtiyaçlara, taleplere göre kaliteleri düzelebilir. Çin artık tüm Dünya'nın fason merkezi olmuştur ben ileride kaliteye oynacaklarını düşünüyorum. Ayrıca bu forum Çinliler sayesinde bu kadar popüler ölümüne kötülemek bence bir çeşit vefasızlıktır.

Gültekin
17 Eylül 2006, 01:21
fakat bana göre uzun vadede ülke ekonomisini çok kötü etkileyecektir..
bunun için önlemler alınıyor.
büyük ithalatçılar, ülkede üretim yapmak için kolları sıvıyor.
yeni fabrikalar kuruluyor, tesisler açılıyor. (hazırlık aşamasında henüz ama, 2 yıl öncesine kadar esamesi dahi okunmuyordu)
kısacası, uzun vadede, kötümser değilim ben...

ylmzzz
17 Eylül 2006, 01:22
konuya nerden baktığımıza bağlı. motosiklet sektörünün gelişmesi için faydalı. kullan at dersen şu anda yazdığımız bilgisayarlar ne??? onlar da kullan at?

2 sene içinde aldığımız bilgisayarlar çok eski oluyor ve değiştiriyoruz? bunlar da milli servet.

şu anda sitede kaç kişi online? çinli motorlar çıkmadan kaç kişi online dı?

kimine göre faydalı kimine göre değil? Türkiye ekonomisi için durum ne bilemem tam olarak.

motora verdiğim paraya acımıyorum ben. 1300 ytl ye almıştım 700 ytl benzin harcamışım, 120ytl bandrol + diğer vergiler. bi şekilde ülke ekonomisi kazanmış yine. nerdeyse harcadığım benzin motorun parasını geçicek? ilerde dökülürse atarım hurdalığa olur biter

richy
17 Eylül 2006, 01:23
ben kendi adıma motosikletle tanışmamı çinlilere borçluyum. uygun fiyata motosikelt sahibi olup bu zevki tatma şansını yakaladım. büyük üreticilere kalsaydı k bir çoğumuz motor sahibi olmayı düşünmezdik bile.

Gültekin
17 Eylül 2006, 01:29
1300 ytl ye almıştım 700 ytl benzin harcamışım,

100 km'de yaklaşık 9-10 lt benzin tüketen bir otomobille aynı km'yi yaptığını düşün, harcayacağın benzin masrafını hesaplarsan, sen motoru çoktan amorti etmişsin.

Lucas
17 Eylül 2006, 01:31
Kisa ve oz..
Var

musti81
17 Eylül 2006, 01:31
ya arlkadaşlar bunu kaç kere yazdım çin isteğe göre ürün üretir..
bilkgisayar ürünlerinin çoğu çinde üretilir %90 gibi ve gerçekten kaliteli ürünler vardır..
mesela çin seddi senelerdir yerinde durur :P

bilginozi
17 Eylül 2006, 01:39
bence çinin malı motosikletlerin Türkiye 'ye girmesi iyi oldu ben baska bir açıdan yaklaşıcam hep trafikte sıkıştırılmaktan sikayet etmezmi

motorcular arabalar tarafından fark edilmemekten ama şimdi trafikteki motosiklet sayısı o kadar arttı ki otomobil sürücüleri trafikte etrafında

her an motosiklet olabileceğini bilir ve eskiye nazaran daha dikkatli olur diye düşünüyorum işin bir de bu tarafı var aramızda tecrübeli olanlar

eskiyi ve şimdiyi bilir ben yorum yapamam ama mantıksal olarak böyle olmalı

mystelee
17 Eylül 2006, 02:34
çin malı motorların kalite konusunda geride oldukları bir gerçektir. Bu nedenle parçaların kalitelilere göre daha çabuk bozulacağı ihtimali de tabii ki vardır. Ama mesele milli servete gelince 10 yıl boyunca alınan ve alınacak olan bütün çin malı motorlara harcanacak olan parayı toplasan bir tek banka hortumcusunun bizden çaldığı paraya yetişemez. Türkiyenin çin malı motorların ülke ekonomisini ne kadar etkileyeceğinden daha ciddi sorunları var bence.

DKLG
17 Eylül 2006, 09:11
otommobilde lada, skoda, dacia neyse
motosiklette de çin malı motorlar odur.
kimse zaten 10 katı fiyatı olan japonlarla ya da avrupalılarla kıyaslamıyor onları
ama otomobilde nasıl hepimiz Mercedes'e binemiyorsak motorda da herkes japon ya da avrupa kullanacak diye bişey yok.

Bence ekonomik fiyatlarıyla başlangıç kullanıcıları için süper fırsatlar sunuyor bu araçlar.
ayrıca çin malı motorlar fiyatlarına göre bakıldığı zaman cidden süper motorlar, BBBR de bahsetmiş, araba parasına scooterlara binildiği zamanlar düşünülürse eğer değerleri daha da anlaşılacaktır.

Ayrıca bu aletlerin hemen döküleceği savına da katılmıyorum, motorun durumu direk sahibini tanımlar, eğer iyi bakılırsa 10'larca yıl çalışabilir pek hala bu motorlar da..
malzemesinin "nispeten" zayıff olması, o motorların çürüyeceğini göstermez zira piyasada haala sıfır gibi Anadol'lar Serçeler 131'ler dolaşmıyor mu.... :)

DARKDIAMOND
17 Eylül 2006, 09:33
Japon ve Avrupa motorlarda deli indirimlerin tek sebebi Çin malı motorlar.Kötü motora binmek istemeyen iyisinede parası yetmeyen herkes için bu kampanyalar biçilmiş kaftandır.Ve sende bunun faydasını göreceksin.Bide Japon aldığında uzun vadede ülke ekonomisine ne gibi bir faydası olabilirki?Çin mallarının işçiliği ve kalitesi kötü olduğu için extra istihdam yaratıyor.Sadece Çin'e para ödenmiyorki!

tigermbz
17 Eylül 2006, 10:38
şöyle bir faydası oldu:
bir kez daha anladık ki ucuz etin yahnisi yavan oluyor.

cgl125
17 Eylül 2006, 11:22
bundan yaklaşık 5 sene önce falan ybr nin 5 milyar olduğunu göz önüne alırsak faydası oldu

Gabe
17 Eylül 2006, 11:31
eğer biz bu gün buı sayıda internette bu konuyu konuşabili,yosak bunu çin malı motorlara borçluyuz...

aynen katılıyorum. memlekette motosikletin yaygınlaşmasını çin mallarına borçluyuz.

aydınlı
17 Eylül 2006, 11:32
rekabet yönünden faydalı olsa da çoğu yönden ZARAR

İHTİYAR
17 Eylül 2006, 12:08
Mobilete pejoya bindiğimiz günler ne çabuk unutuldu.Kayışı kopar,kasnak rulmanı bozulur orta mil aşınır pilatin meksefe buji manyeto bobini arıza verir,kompresör sibobu bozulur,telleri sık sık kopar,eksoz kopar,manifold boğazı yalama olur,klepe bozulur vs vs vs vs

Anlaşılan bilen insan çok az,
Çinliler mobilet fiyatına daha iyi kalite sundular,bu bir gerçektir.
Çok deyil 3-5 sene önce mobiletler kaç paraydı hatırlayın bir
83-84 senelerinde İzmirden Bodruma mobiletimle gidip gelirdim yolda şişer,yok manyeto kapağı gevşer,yok kasnağın bisiklet motor kilidi atar ellerimizden yağ eksik olmazdı.Şarapçılar gibi yanımızda yağ şişesi taşırdık.
Tabii ki herkes tamirci değil ama motorculuk tecrübesi biraz da motordan anlamayı eli anahtar tutmayı gerektirir.Bu da zamanla olacak panik yoook.

BlackMoon
17 Eylül 2006, 12:13
normalde bu modelleri Türkiyede yaklaşık aynı fiyat olmasada daha iyi fiyat performans ile yapabiliriz. mondial açmış olduğu fabrikada elinin altındaki mühendisler ile kaliteli motor üretimi yapabilir. çin mallarının büyük bir kısmı fiyat nedeni ile en ucuz şekilde yapılmakta. aynı parti ve hatta aynı konteynerden çıkan motorların kaliteleri birbirini tutmuyor. ülkemizde bunları yapacak teknoloji ve bilgi birikimi olduğu halde yerli üretimler de vergiler ve piyasa koşulları adı altında fahiş fiyatla satılmakta. aynı zamanda üretim yapanlar bir şekilde cezalandırılıyor. gerek mevcut mevzuat ve gerekse fabrikanın kurulacağı yer belediyelerinden sıkıntılar bulunmakta. bu tip motorları yerli olarak üretmemeyi anlamış değilim. marshal yardımı gibi hazırı var mantığı ile üretmeden tüketmeye yöneliyoruz. bir süreç içinde rekabetçi koşullar ile bu motorların türkiye de üretilmesi gerekmektedir. 3 yıl içinde hurda olup gidecekler. kötü mü oldu bence olmadı fakat en kısa zamanda bu tür 250 cc hacimli motorları yerli olarak (dışarıdan parça getirip monte ederek değil) üretmemiz lazım. http://www.jmstar-moto.com/jmstar/product.asp?xtype=Pedal%20Type bu link ile dikkat ederseniz farklı isimler ile de olsa gelen motorların bir fabrikadan geldiğini görürsünüz. çinde seri üretim olduğundan dolayı bu kadar ucuz üretim yapılabilmekte. ülkemizde kahve köşelerinde okey oynayan vatandaşlara asgari ücret ile çalışma imkanı verilse bile çalışmamaları üretim yönünden eksikliğimiz gösterir. elimizdeki imkanları en iyi şekilde kullanmamız dileği ile

AKREPAHMET
17 Eylül 2006, 12:14
Bazilarina Göre Faydali Bazilarina Göre Faydasiz.bana Göre Olanda Faydasiz.çünkü Boşuna Para Veriyorlar

superkartal
17 Eylül 2006, 12:19
Kardeşlerim,arkadaşlarım eğer beğenmiyorsanız almayın.Böyle tartışıp durmayalım.Bence bu çin mallarının gelmesi bana çok faydalı oldu.Mondial şu an piyasada olmasaydı ben motorumu alamzdım.iyi ki getirmişler.Ve çok memnunum motorumdan.Aldığım fiyata anca 10-15 yaşında bir japan alırım heralde ve hiç de cansevdi kullanmazdım.Lütfen çin mallarına çamur atıp durmayalım.Bu fiyata bu kadar kalite oluyor.Zaten bizde alırken bunu göz önünde bulundurarak alıyoruz.Kim istemez bi hoıdasının yada yamahasının olmasını.

yildirim_007
17 Eylül 2006, 12:43
ülke ekomomısıne ne kadar yararlı ne kadar faydalı bılemem ama şu bı gercek çın motoruna bınen bır suru gurup lar var en azından ben ole dusunuyorum ve bu ınsanlar mutlu ve cok ıyı dostluklar kuruldu kılometreler kat edıldı bu kısıler sanmıyorum kı hep bunlara bınecekler herkesın ıcınde yatan bır motor var bıgun herkes hayalını gerceklestırecek ve çın mallarına kımse bakmıyacak mobıletlere oldugu gıbı:bounce:

mindtrap
17 Eylül 2006, 12:46
Cin Mali motorlar olmasaydi kdv ve ötv bu noktaya gelemezdi ama motorda bir hobi araci parasi olanin kullandigi statu sembolu olarak kalirdi. Gerci cin mali motora binipte motorum var diyenle Harley'e Honda'ya Hyosung'a binip motorum var diyen arasinda halen fark mevcut :salut: Turk halki umarim bir gun daha kaliteli mali daha ucuza alir. Kalin saglicaklan!

hakanyildirim28
17 Eylül 2006, 12:51
Bir cin malı scooter ortalama fiyatla 2000 ytl ye satılıyor bunun 200 ytl ruhsat parası diyelim kaldı 1800 kdv 275 ötv 410 kalan 1100 250-300 bayi karı olsun kaldı 800 bunun %60 kar olmak durumda zira dağıtıcı garanti icin parca para ile alınıyor baska bir deyisle cinli garantiden parca vermiyor iskonto veriyor yada yerine motor kaldı 380 YTL yani bir cin motoruna 380 ytl vereceksin ama türkiyede 1620 ytl lik bir para döngüsü yaratacak ve 3 sene sonra hurdaya atsa bile herkes memnun olacak daha ne olsun

N_O_S
17 Eylül 2006, 12:58
Çin malları,motosiklet tutkunları için iyi olmuştur fakat bana göre uzun vadede ülke ekonomisini çok kötü etkileyecektir..

katılıyom aynen

bbaday
17 Eylül 2006, 13:02
çin malı motorlar olmasaydı 50 cc ile 250cc motor kullanan arkjadaşlar nasıl 1000cc lik makinalar hakkında yorum yapabilirlerdiki :P

aydınlı
17 Eylül 2006, 13:36
Mobilete pejoya bindiğimiz günler ne çabuk unutuldu.Kayışı kopar,kasnak rulmanı bozulur orta mil aşınır pilatin meksefe buji manyeto bobini arıza verir,kompresör sibobu bozulur,telleri sık sık kopar,eksoz kopar,manifold boğazı yalama olur,klepe bozulur vs vs vs vs

Anlaşılan bilen insan çok az,
Çinliler mobilet fiyatına daha iyi kalite sundular,bu bir gerçektir.
Çok deyil 3-5 sene önce mobiletler kaç paraydı hatırlayın bir
83-84 senelerinde İzmirden Bodruma mobiletimle gidip gelirdim yolda şişer,yok manyeto kapağı gevşer,yok kasnağın bisiklet motor kilidi atar ellerimizden yağ eksik olmazdı.Şarapçılar gibi yanımızda yağ şişesi taşırdık.
Tabii ki herkes tamirci değil ama motorculuk tecrübesi biraz da motordan anlamayı eli anahtar tutmayı gerektirir.Bu da zamanla olacak panik yoook.

abarttığın kadar değil bu gerçek.bir mobiletin 20 sene(hatta daha fazla)gittiğini biliyor musun sen?egenin kasabalarında ne kadar iyi gidiyor onlar.çinliyle toz toprağa bir gir bakayım filtrenden ne kadar pislik çıkacak.dedemin mobileti var 12 senelik.1 hafta önce 150 milyona motor değişti ve 70cc oldu köpek gibi şu an.sen daha mobiletin sağlamlığını bilmiyosan boşuna konuşuyorum ben burda ama sağlamlığını bilen kişi sayısı çok fazla buna eminim.madem sohbet açıldı devam edeyim.

ben çinli motor karşıtı DEĞİLİM.neden:sovyetler birliği zamanında rusya demişti ki alman arabaları var çok pahalı.biz düşük bütcelere uygun arabalar yapacağız herkese araba vereceğiz diye.çinin politikası da aynen şu:herkesin bütçesi aynı değil.biz düşük bütcelilere uygun motosikletler üretip satacağız.ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı.hiç de kızılacak gibi değil.adamların politikası bu.ama benim kızdığım şu.ortalığı mantar gibi sardı.yok mondial,haojin,monero,sanya,yuan ve aklıma gelmeyen daha onlarca marka.benim kızdığım farklı farklı markalar.anasını sattımın çinlileri pazarı bulduk diyo ipi sapı belli olmayan motorları getiriyo ondan sonra yok efendim kayış sıyırdı eksoz patladı vs.vs.yani sadece 2 veya 3 markadan ibaret olsa bu çinliler diycek lafım yok.milletin gelirine göre.ama gel gör ki nereye baksan farklı markalarda çinli motorlar.

yorumlarınızı bekliyorum

motoman
17 Eylül 2006, 14:18
[QUOTE=aydınlı;anasını sattımın çinlileri pazarı bulduk diyo ipi sapı belli olmayan motorları getiriyo [/QUOTE]

:silent: çinlilerin kimsenin pazarına bişi getirdiği yok. Bizim motorla alakası olmayan girişimcilerimiz beyaz eşyanın yanında nasılsa ucuza getiriliyo bizde getirip satalım demeseler elin çinkisi silah dayamıyo kimseye, malımı alacaksınız diye

kıllıtarkan
17 Eylül 2006, 15:08
Kesinlikle rekabet faydası var başka da bi halta yaramıyorlar

İHTİYAR
17 Eylül 2006, 15:28
abarttığın kadar değil bu gerçek.bir mobiletin 20 sene(hatta daha fazla)gittiğini biliyor musun sen?egenin kasabalarında ne kadar iyi gidiyor onlar.çinliyle toz toprağa bir gir bakayım filtrenden ne kadar pislik çıkacak.dedemin mobileti var 12 senelik.1 hafta önce 150 milyona motor değişti ve 70cc oldu köpek gibi şu an.sen daha mobiletin sağlamlığını bilmiyosan boşuna konuşuyorum ben burda ama sağlamlığını bilen kişi sayısı çok fazla buna eminim.madem sohbet açıldı devam edeyim.

ben çinli motor karşıtı DEĞİLİM.neden:sovyetler birliği zamanında rusya demişti ki alman arabaları var çok pahalı.biz düşük bütcelere uygun arabalar yapacağız herkese araba vereceğiz diye.çinin politikası da aynen şu:herkesin bütçesi aynı değil.biz düşük bütcelilere uygun motosikletler üretip satacağız.ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı.hiç de kızılacak gibi değil.adamların politikası bu.ama benim kızdığım şu.ortalığı mantar gibi sardı.yok mondial,haojin,monero,sanya,yuan ve aklıma gelmeyen daha onlarca marka.benim kızdığım farklı farklı markalar.anasını sattımın çinlileri pazarı bulduk diyo ipi sapı belli olmayan motorları getiriyo ondan sonra yok efendim kayış sıyırdı eksoz patladı vs.vs.yani sadece 2 veya 3 markadan ibaret olsa bu çinliler diycek lafım yok.milletin gelirine göre.ama gel gör ki nereye baksan farklı markalarda çinli motorlar.

yorumlarınızı bekliyorum


Sevgili küçüğüm,Bende gençliğimi mobilet tepelerinde geçirdim.
Çünkü başka seceneğim yoktu.Herhalde yazımı dikkatli okumadınız.:bounce:
Çinli motorların hava filtreleri toz doluyor da mobilet havasızmı çalışıyor.:queen:
Fanatiklik yapmadan objektif olmak lazım.
Ben japona biniyorum(:queen:sadece sürüyorum)Lakin ilk fırsatta çinli bir kros alacağım ikinci motor olarak.

MOTO EZ
17 Eylül 2006, 15:45
tabiki ülke ekonomisine ve insanlara büyük ölçüde zararı var bence insanlar bisiklet parasına 4 zamanlı çin malı motor alıp sonrada ferrarinin konforunu bekleme hakkına sahip değiller öncelikle motor işi bir tutku ve eğitim işidir belki aldıkları motorun iki katına sahip olacakları ve öncelikle eğitimini alarak bu işe başlamaları gerekir moto ezden sevgiler

Barış Şuşut
17 Eylül 2006, 15:46
bu gün yamaha honda gibi makinelerin fiyatlarının çin mallarına yakın olması bu rekabetten kaynaklanmaktadır..
senelerce uçuk fiyatlara motor satan Marka motorlar şimdi malesef rekabat etmek zorunda olduklarını farkına vardı ...Çin mallarının fiyatı ortada 1500 ytl ye aldığınız bir scooteri burgman la kıyaslamak zaten mantıklı değildir ...

Önemli olan bir şekilde motor kullananların sayısının artmış olması motor bilincinin gün geçtikçe artıyo olmasıdır .. Motor kullanıcı sayısı artması her sınıftan motor sürücüsü için pozitif bir gelişmedir ..

Motor kullanıcıları sayısı gün geçtikçe hızlanan bir ivme ile artmaktadır..Buna bağlı olarak parça ..servis fiyatlarıda artan rekabet oranında daha cazip hale gelecektir...

Gültekin
17 Eylül 2006, 15:56
komşumuzun oğlu (16-17 yaşlarında) 3 ay önce sıfır mondial zat aldı.
sitenin otoparkına her girip çıktığında, bütün site onun geldiğini anlıyor. :)
otopark içerisinde drag sür'atleriyle hareket edip, en ufak freninde mutlaka lastiği kilitleyip kaydırmaktan büyük zevk alıyor.
her gördüğümde de, elinde ya gaz teli, ya fren balatası, ya başka bir parçayla, bir yerlerde kalmış motoru nasıl yanyana getireceğini düşünüyor vaziyette oluyor. :)
şimdi bu arkadaşa sorsan, mondial, 5 para etmez... :)
rodaj zamanı, manitasıyla beraber rüzgarla yarışan bu genç, (hem de kasksız ve korumasız) haliyle çin malı motorundan hiç memnun değil.
japon alsaydı, aynı şikayetlerin olmayacağını düşünüyor.
el-insaf...

buraya çin markalarının bi halta yaramadığını yazan arkadaşlar, motordan nasıl bir halt bekliyorlar da verim alamıyorlar? sormak isterim...

aydınlı
17 Eylül 2006, 16:11
Sevgili küçüğüm,Bende gençliğimi mobilet tepelerinde geçirdim.
Çünkü başka seceneğim yoktu.Herhalde yazımı dikkatli okumadınız.:bounce:
Çinli motorların hava filtreleri toz doluyor da mobilet havasızmı çalışıyor.:queen:
Fanatiklik yapmadan objektif olmak lazım.
Ben japona biniyorum(:queen:sadece sürüyorum)Lakin ilk fırsatta çinli bir kros alacağım ikinci motor olarak.

ben kesinlikle fanatik yapmıyorum.siz benden büyüksünüz.haliyle daha tecrübelisiniz ama yani şimdi mobiletlerin sağlamlık konusunda hakkını yememek lazım öyle değil mi:silent:

kahraman34
17 Eylül 2006, 17:31
1,5 yıl önce 1,850 ytl vererek haojin marka as150t satın aldım ve şu an 9800 km'deyim ve diyorumki iyiki almışım, bana göre adam gibi motor kullanan ( rodaj'ı uygun yapan,altındaki motoru race motoru zannetmezsen,bakımlarını düzenli yaparsan,makinayı fazla üzmezsen 3-5 kişi binipte yokuş yukarı çıkmaya çalışmazsan) için bu aletler fazla bile,ister inanın ister inanmayın henüz aldığımdan beri ekstra hiç bir masraf yapmadım,kayışıda dahil olmak üzere orjinal parçalarını kullanıyorum,tahminimce 20000 km'ye kadar problemsiz kulanılır bu aletler.1000 ytl'ye satılan mobiletlerle kıyaslamıyorum bile,000 km'den sonra dagılmayan mobiletmi var.

rsm
17 Eylül 2006, 18:44
arkadaslar benim bu soruyu sormaktaki amacim bilincli tercih yapanlar icin degil genel icin cunku motosiklet sektorunu ve motorlari ,teknolojileri tanimayanlar; hem kendilerine zararli hem ekonomimize bilmeden zarar veriyorlar....
Cin talebe gore uretim diyen arkadasa cevabim Cin in ozelligi tam tersi en ucuz uretimi yapmaktir kalite sonra gelir.

Zaten kaliteye bakan adam malin ucuzunu aramaz arasa bile cok basit farklara bakmaz , halbuki insalara motor tutkusu ucuz cin mali yerine insanlara gercekten iyi yasam sunmayi amac edinen hukumetler sayesinde ve beraberinde medya, sivil toplum kuruluslariyla kampanyalarla anlatilmalidir...
Bir sey hem ucuz hem kaliteli olabilirmi bunun da cevabi evet ama su dunya duzeninde su an bunu cinin yapmasi cok zor , bunu yapabilmelerine diger lider ulkeler izin vermezler( benzine disa bagimliysaniz, teknolojilerde de tam bagimsiz degilseniz ki cin bu asamaya henuz gelemedi zaten diger ulkelere gerek ) yok...
Birde son olarak lider ulkelerin elinde alternatif teknoloji kozu var cin her seyi basarsa bile yeni teknolojilerle yine onu alt ederler ve kaliteyi hic bir zaman Cin in eline vermezler ......

Gelişim Sürücü Kursu
17 Eylül 2006, 19:18
2004 senesinde yılda 12 a2 ehliyeti vermişsiz. 2006 yılında 1762 kişi a2 ehliyet aldı, motor kullanım kültürünün artması için bir kıvılcım çin malı motor,
ama artık itibar görmüyor.

birde motor kullanıcıların coğu aynı zamanda arabası olan kişiler, yakıt ekonomisine ve çevre kirliliği olarakta bakalım

aytskal
17 Eylül 2006, 19:38
Benim anlayamadığım bir şey var ucuz bir makine edinip (güvenli olması şartıyla) bilinen fiyatı yüksek markaya ulaşamayan insanların motosiklet sahibi kullanabilmesinin kime ne zararı varki...Bu sayede alternatifler artığı için piyasadaki yerini kaybetmemek için tekelleşmiş firmalarda kendine çeki düzen verip fiyat düzenlemesine ihtiyaç duyabileceklerdir...Rekabet ve çeşitlilik herzaman tüketici olan bizlere yarayacaktır uzun vadede en azından fiyatlar düşecektir...Bu arada zamanla yeterli olmayan firmalarda motosiklet net gibi ortamlar sayesinde bilinecek ve ortadan kaybolup gidecektir....
Çinlilerin ellerindeki üretim gücü çok düşük işçi maliyetleri ve devlet desteğine dayanıyor(üretici firmalara çok düşük yada %0 oranlarda devlet kredileri)bu şartlar altında bizim gibi kazandığının bir o kadarını vergi olarak devlete veren üretici firmalar ve işletmeler nasıl olurda bu adamlarla mücadele edebilir...Şimdilerde Avrupa ülkelerinde Çin ürünlerine karşı kalite standartları ve(euro 1-2-3-4 normları vb uygulamada) kotalar için hazırlıklar güçlendirilen ekonomik savunmalar geliyor...

Barış Şuşut
17 Eylül 2006, 19:40
ibo hayırlı işler ...çine çelenk yollarsın artık ...:P

racing&blue
17 Eylül 2006, 22:43
olayı cin japon veya italyan olarak nitelendirmek çok yanlış bunu yapan her neyse bir üretici bir ülke veya herhangi birşey ürünleri büraz kalitesiz olsa bile türkiye motorsikletle cin olayından sonra tanıştı bence. ve BBRR bu arkadaşımız yada abimiz yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum.

krank
17 Eylül 2006, 23:23
yararı oldu diyen ÇİNlidir.1-ortalıkta 1000ytl'ye aldıkları scooterlarla bilinçsizce dolaşan yeni bir kitle oluştu.zaten halk içinde kötü olan motorcu imajının daha da kötüye gitmesine neden oldu.(eskiden bizim mahalle aralarında peugeot spxl veya 103 gibi motorlara yan oturup ritmik olarak gaz vermeyi ve hız yapmayı marifet sayan planktonlar bulunurdu.şimdi değişen tek şey altındaki motorlar. çin malı scooter kullanıyorlar artık.böylelikle daha az ses çıkarıyorlar ve gürültü kirliliği bir nebzede olsa azalıyor.(polyanacılık)
2-eğitimsizlik ve bilinçsizlik sonucunda ölümlü motorsiklet kazalarında artış oldu.
yararları da oldu ama insanlar ölürken bir motoru çinlinin piyasayı düşürmesi ile üç kuruş indirimle aldım diye sevinmek ne kadar doğru bilemem.(tabi ki kişisel güvenliğini sağlamak sürücünün görevidir ona birşey diyemem)
3-sektörle alakası olmayan insanların bu karlı ticarete girmesiyle birlikte hiçbirşeyden haberi olmayan bayiler motorsiklet satmaya başladı.tek amaçları motorsiklet satmak olan bu insanlar(gel vatandaş senet kefil yok 48 ay taksitle scooter) ile motorsiklet hakkında bilgisi olmayan eğitimsiz vatandaşlarımız biraraya gelince voltran oluşturuldu.
önceki temmuzda tayland gezisi yaptım şimdi sırada çin var.bakalım oralarda durum nasıl?

has_adam
17 Eylül 2006, 23:25
bu çin malı motorlar hep tartışma konusu oluyor.adi olduklarını düşünen varsa almasın.herkes piyasadaki 4 japonun kaliteli olduğunu ve fiyatlarının ne olduğunu biliyor ve bunları çin motorları ile kıyaslamayı az çok yapabilirler. bırakın herkes özgürce seçimini yapsın. çin motorlarına çok iyi diyen yok.
çin motorları yokken motor bir lüks araçtı,şimdi bir çok kişi için ihtiyaç haline geldi. parça ve servis sorunu,dayanıksız olmasına karşın düşük fiyatları... gülü seven dikenine katlansın.

kamsea
17 Eylül 2006, 23:41
sizi bilmiyorum ama ben eğer çin motorları olmasaydı 2yıl daha beklemek zorunda kalacaktım motor almak için fakat şu an bir motorum var ve henüz kayda değer bir arıza çıkarmadı, ki ben her hafta sonu bir kaç saat boyunda elime anahtar takımını alıp tüm vidaları civataları gözden geçiriyorum bence bakımını yaptıktan sonra çok da sorun çıkardıklarını söyliyemem. Ve rüzgarı yüzümde hissetmemi sağlayan ÇİN'Lİ motoruma teşekkür ederim.

yusuf3461
17 Eylül 2006, 23:48
var var var hemde nasıl bak bensana söylim şimdi eyer bu çinmalları olmasaydı motor piyasası ölüydü bundan haberin varmı onların sayesin de kaçkişi ekmek yiyo haberin varmı he her taraf da motor bayisi var herkesin altında motor varbakkal manav berber oto galaeri da büsürü sayabilirim uzatmaya gerek yok kısacası biz çinlilere du a etmemizlazım ya ya neydi ogünler fazladeyil 2 sene geriye git 1 motosiklet biaraba parasıydı nasıl fiyatlardüştü peki bizim hakkımızı kim ödücek hangi firma diyebilir yaben sana ozaman palı sattım şimdi gel paranı geri aldiyebilirmi da çok şey yazardım ama zamanım yok

TeqoFFLiNe
17 Eylül 2006, 23:53
arkadaşlar öncelikle bende mersinde bi mondial bayisiyim. Tabi oda çin malı. ama sizin ele aldığınız yönleri genellikle sosyal. bide şöyle bakalım. ekonomik olarak bence devlete zararı deil aşırı derecede faydası oldu. ötv denen bişey var çoğunuz bilir. bu malların türkiyeye girişi çok ucuz ama öyle vergiler koyuyolarki aklınız durur. şuan bayide duran bi motorun fiyatının yarısı vergilerden ileri gelio. ve üstelik motor alıcakların dikkatine!!! yakında sevgili bakanlarımız bu motorların türkiyeye girişini engellemek için motor başına yaklaşık 250 dolar gümrük vergisi eklemeyi düşünüo... buda fiyatlara yansıcak normal olarak. vatandaş kaliteli olmasada kendi bütçesince bi araç sahibi oluyodu ama şartlar giderek zorlaşıyoo.. Ve en önemlisi içimizdeki tutku ucuzladı arkadaşlar.. eğer bu mallar piyasaya çıkmasaydı bugün honda,yamaha vs. markaların küçük motorları fiyat olarak uçar giderdi.. daha bi sürü şey söyleyebirim ama yeterli sanırım. herkesin fikri ve görüşü ayrı bi güzellik taşıyo.. ellerinize sağlık arkadaslar....

kalyoncumotor
17 Eylül 2006, 23:55
çin motorları olmasaydı şu an birçok motorcu motorsiklet kullanamazdı bir çok insan arabadan inip motorsiklete bindi çine giden paralar çöpe atılıyorsa bu benzinden yapılan tasarruf bunu bir miktarda olsa karşıladı.trafiğe faydası oldu bir çok kişiye iş ve yeni sektörlerin doğmasına sebep oldu.imkanı olamayıpta racing veya cruiser motorsiklet alamayanların parasına göre motorsikleti oldu.bunları saymassak faydası yok...

adollf
18 Eylül 2006, 01:03
kerdeşim güzel söylüyosunuzda 2000 yılına bi gidelim bir milyara bi 103 yapıyodu ki bi yokuşa geldiginizde ya arkadaki kişi inecek yada pedallamadan canınız cıkacak şimdikiler bence daha iyi bakalım bi hondaya 5,250 ytl peşin hadi gelde al ha bide vade 6.900 ytl bizde öyle peşin ne gezer sizde olabilir ama bende yok ya siz motor satıcısınız marka olanlardan yada paranın nerden geldigini ve sayısını bilmeyenlerden siniz