Orijinalini görmek için tıklayınız : Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......
BİSANCI_42
20 Eylül 2006, 21:50
ya ne yapmaya çalışıyosunuz ki çin kötü yapıyor fason o,bu,şu yap o zaman yerli iyisinide almazsak ozaman konuş çinliyle aynı fiyata yerli yap bakalım kim alıyor kim almıyor ozaman belli olur öle yazmakla iş bitmiyor sorumluluk almış oluyosun milletimiz enayi değil elin adamından almayada hevesli değil yok kardeşim yok kim yapıyor türkiyede Allahını seversen kim bi söle bi moped yapıyorlar yada montaj fabrikası halis TÜRK MALI damgası yok yok yok
BlackMoon
20 Eylül 2006, 22:16
yerli üreticiler dışarıdan parça getirip montaj yaptıkları sürece bu şekilde devam eder gider.
Eğer yerli üretici ben bu motorları burada üretiyorum benim dışarıdan gelen (ÇİN) motorları ile rekabetim zor oluyor diyorsa kendim ürettim dediği motorların ne kadar parçasının ithal olduğunu ve ne kadarının yerli üretim olduğunu ispat etmek zorundadır. eğer gerçekten üretim yapıyorsa. Bu Ülkede makina mühendisleri var, bilimsel araştırma merkezleri var Üretici olduğunu iddia edenler var peki ne yok %100 Yerli olarak üretilen bir motosiklet. o zaman bu fabrikalar neyin kavgasını veriyor. dışarıdan yapılan teknoloji transferi ve parçalar ile elinde tornavida ile motaj yapmayı üretim yapmak olarak düşünüyorlarsa kusura bakmasınlar onların yaptığını mahalle aralarındaki kahvelerde okey oynayanlar bile yaparlar. hükümetin bu şekilde koruma tedbirleri adı altında ek vergiler konması işine gelmektedir. fakat liberal ekonomi içinde vergi her zaman ceza unsuru olmaktadır.
konu ile pek alakalı görünmese de dış borç ve cari açıkları kapamak adına yapılan bu vergi yükseltmeleri bence hiç bir zaman faydalı olmayacak. nedeni ise toplanan vergilerin hiç bir zaman gerektiği gibi harcanmaması bakınız hatalı yapılan hava alanları, agır taşımacılık için demiryollarının kullanılmaması, hazırı var neden üreteyim zihniyeti, madem üretiyorsun o zaman yüksek vergi oranlarına katlanacaksın düşüncesi.
ülke ekonomisine yön veren büyük kuruluşlar olarak gösterilen şirketlere baktığınız zaman üretim yapan kaç tane fabrikası vardır. ve bunların ne kadarı yerli teknoloji ve hammadde ile yapılmaktadır. hala avcı toplayıcı toplum ile tarım toplumu arasına sıkışıp kaldık edebiyatı yapmak istemiyorum fakat bu ÜLKE 1938 den sonra ilerlemesinde ağır darbeler almıştır. ve almaya devam etmektedir. Yakın bir gelecekte Ekonomik Bağımsızlık Savaşı verilecektir fakat bu savaşı kazanıp kazanamayacığımızı kestirmek zor değil.
Sorun Çinli, İtalyan, Japon meselesi değildir. sorun üretimin ağır aksak ilerlemesi ve bilginin doğru olarak kullanılmamasıdır.
Forest_Gump
20 Eylül 2006, 22:22
hangisi çinde üretilip gelmiyor ki çin mallarının çok kötü olduğunu savunuyorsunuz. her ürünün her ülkenin birinci sınıf ve ikinci sınıf ürünü mevcuttur. şahsen ben bilgisayar sektöründe faaliyet gösteriyorum sony, philips, lg, samsung ve bunun gibi bir çok markanın arkasındaki barkodu inceleyin hepsinde made in china yazar nedir marka amerikanın italyanın almanyanın v.s markası alman olsun çinde üretilsin sağlamdır bu mudur yani çin malı kötü çin malı şöyle çin malı böyle olayı bitmiştir her ürün çinde üretilir markalanır örnek piaggio.
AttRiB
20 Eylül 2006, 22:41
bunları hac muratlar doganlar gibi dusunmek lasım bence tamam cok ii araba degiller ama az masrafla az konforla cok yol yapabiliyorlar. çin de aynı uretici aynı makina(plastik enj. makinası) icin 50.000-15.000-125.000$ istiyor aynı isi yapan aynı dizayn da aynı makina, ama tabiiki aynı makina degil. bizimkiler de adam olsa idiler tamamı Türk malı motor yapsa idiler de alsa idik. ama 250$ a aldıgımız (çinden geliş fiyatıdır) motorları iceriye 2.000ytl den satıyoruz. bence burada bizim devletimiz çinden fazla kazanıyor. kazansında adam yerli uretim yaptıgım aracı uretemiyorum ozur dilerim halkkımdan diyor. aracın teknik ozelliklerine bakıyorsunuz, alman motoru!!! tabii herkes iyisini ister, fakat eskiden bilmem kac bin doalra gelen kaliteli motorlar artık daha ucuza geliyor sanki. dışarıdan gelen hicbir malın(cok miktarda ve genel kullanım için) ulke konomisine yararı degil zararı vardır. tabii, aynı şartlar altında. yani sende aynısını uretiyor yada uretebiliyorsan. rekabet ekonominin bujisidir. bu motorların bize gelişi dandik cin bujileri gibi degil kaliteli bilindik marka bujiler gibi etki etmesi gerekir. aynı şartlar altında:wiinkk:
firtina110
20 Eylül 2006, 22:48
getir kimliği,götür motosikleti kampanyasını sağladılarda motor sahibi olduk. iyi kötü gazlıyoruz.
dogma
20 Eylül 2006, 22:52
"Çin malı motorumu" yarın 4000 bakıma götürücem kısmetse.
Ne iyi yapmışım da almışım ocak ayının o karlı günlerinde!:cat: Oğlumun ise saygın bir Japonu var, "Yamaha Dragstar650". Birlikte ne de güzel geziyoruz..
Arkadaşlar; benzer bir topik aylar önce de açılmıştı. Oraya yazdığım bir anımı buraya da aynen alıyorum:
BLACK WOLF çin Malini Birakin Artik.
demişşş.
1986 yılında 2. el bir Honda Accord araba alıyorum; henüz bu marka Yurdumuzda yaygın değil o zamanlar.. Eski ve saygın bir Ford tamircisi ustaya götürdüm, hiç unutmam söylediklerini: " Bu araba Japon malı güzel biroyuncak, pek tavsiye etmem." (!):silent:
Ne dersiniz, Çin malı motosikletlerimiz hakkında kesin yargıya varmak için de çok erken değil mi?
Şu soğuk havalarda henüz 750 km yapabildiğim DADYW 250 Regal_Raptor cruser'imden oldukça memnunum. Ledonun dediği gibi, boş verin , en iyisi bulaşmayalım bu başlığa..
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=10255&page=2
MOTORAL
21 Eylül 2006, 00:05
otommobilde lada, skoda, dacia neyse
motosiklette de çin malı motorlar odur.
kimse zaten 10 katı fiyatı olan japonlarla ya da avrupalılarla kıyaslamıyor onları
ama otomobilde nasıl hepimiz Mercedes'e binemiyorsak motorda da herkes japon ya da avrupa kullanacak diye bişey yok.
Bence ekonomik fiyatlarıyla başlangıç kullanıcıları için süper fırsatlar sunuyor bu araçlar.
ayrıca çin malı motorlar fiyatlarına göre bakıldığı zaman cidden süper motorlar, BBBR de bahsetmiş, araba parasına scooterlara binildiği zamanlar düşünülürse eğer değerleri daha da anlaşılacaktır.
Ayrıca bu aletlerin hemen döküleceği savına da katılmıyorum, motorun durumu direk sahibini tanımlar, eğer iyi bakılırsa 10'larca yıl çalışabilir pek hala bu motorlar da..
malzemesinin "nispeten" zayıff olması, o motorların çürüyeceğini göstermez zira piyasada haala sıfır gibi Anadol'lar Serçeler 131'ler dolaşmıyor mu.... :)
Bence gercekten çin motoru kullanmamış arkadaşlar lütfen kendi düşünceve mantıklarına göre cevap yazmasınlar... her ikisinide kulandım ve inanın ne çin bilgisaarları yada arabalarıyla kıyaslanabilir.. zaten motora binmek büyük bir risktir bunu da kalitesi düşük,frenleri az tutan montajı düzgün olmayan araçlarla yaptıgınız zaman zevk çin kullanmaktan çıkıp, ölüm makinasına dönüşüor ki..sadece kendi canınızı değil trafikte baska kişilerinde canını yakabilirsiniz.. Bunları iyi düşünüp karar vermelisiniz.. İnanız can güvenliğinizin yanında paranın hiçir önemi yoktur.. Bu anlamda Çin motorlarını şiddetle kınıyorum... Dostlarımın ve sevdiklerimn binmesini istemiyorum.. KALDI Kİ ACEMİ ARKADAŞLARIN ELİNDE DAHA DA TEHLİKELİ HALE GELİYOR... HA SİLAHLA SAĞA SOLA ATEŞ EDİYORLAR..HA ÇİN MOTORUNA BİNİYORLAR...BİRİSİNİN CANINI YAKMALARI AN MESELESİ ÇÜNKÜ.. BENİM İÇİN HİÇBİR FARKI YOKTUR..
LesPaul
21 Eylül 2006, 00:16
tabi ki faydalı oldu. motosiklet bilinci gelişti, motor sayısı arttı vs.. vs...
ama benim gördüğüm bir dezavantajı var ki..
herkes motora biner oldu, bakkalda satılır gibi motor satılmaya başlandı..
motora erişmek bu kadar kolay olunca, ne yazık ki trafikte o çok dert yandığımız bilinçsiz, eğitimsiz araba sürücüleri gibi motosiklet sürücüleri çıkmaya başladı trafiğe.
yakında maganda motosikletçiler de göreceğiz, yakındır hatta o gün bugündür...
dikkat ediyorum, eskiden sadece arabalar sıkıştırırdı, şimdi motorcular da sıkıştırıyorlar. bazı motor sürücülerinin bilinçsiz motor kullanan kurye ve evlere servisçilerden (hakkıyla kullananları tenzih ederim) hiçbir farkı yok!..
sarapci
21 Eylül 2006, 00:29
iyi oldu iyi
zaten cin malının kotu oldugu palavrası artık her kilometrede ortaya cıkıyo.bende kucumsuyodum.simdi cok memnunum.parası coktan cıktı desem yeridir.motorda sapasaglam devam ediyo.
avrupa ce japon dedigin seyler nedir ki.aynı nane.bak cinli yapsın 650 likleri gondersin tamamen fisliyacak su avrupa markalar.
cin iyidir iyi.
Barış Şuşut
21 Eylül 2006, 00:30
LesPaul
olmayan sorunun çözümüde olmaz ...trafikte her 4 teker kulanıcısı çokmu bilinçliki motrluların hepsinin bilinçli olması gibi bir beklenti içindeyiz ...veya çin malları yokken her motor binen çokmu bilinçliydi...sayı artacak bilinçsizlerde artacak ve bu soruna çözümler üretilecek ...burda yazıyo çiziyo olmamızın bir amacıda yeni başlayacak arkadaşlara deneyimlerimizi aktarmak değilmi..
bu forumda ilk başladığım günden beri çok güzel gelişmelerin olduğunun farkındayım ...bize motor soran arkadaşlar şimdi motor konusunda deneyimlerini anlatıyor...teknoloji işte bu bizim yıllar içinde öğrendiklerimizi burdan öğreniyolar ...trafikte kendi tecrübelerini de bu bilgilerin üstüne ekliyerek bilinçli motor sürücüsünü çok daha kısa zamanda ortaya çıkarıyolar ...al en güzel örnek metehan ...ilk mesajlarına bakın paso geyikti...ama şu an motor hakkında hem pratik hem teorik bilgilerle donanmış bir gladyatör gibi aramızda dolaşıyo...:cherry:
dikkat ediyorum, eskiden sadece arabalar sıkıştırırdı, şimdi motorcular da sıkıştırıyorlar. bazı motor sürücülerinin bilinçsiz motor kullanan kurye ve evlere servisçilerden (hakkıyla kullananları tenzih ederim) hiçbir farkı yok!..
:cherry: :cherry: :cherry:
Serkancım "eskiden" dediğin ne zaman mesela ? :cherry:
Kızmak yok, neşem yerinde de sana bi takılayım dedim ! :rendeer:
Ertuğrul_Öz
21 Eylül 2006, 01:03
Mondial servisindeki usta arabasını sıfırlamış. Neden acaba?
serkan79
21 Eylül 2006, 01:49
bana göre hergün bikaç çin motoru kullanılmaz hale geliyo o kullanılmıcak hale gelen motorlardan yeni kullanılamıcak hale gelecek olan motorlara organ nakli yapılırsa bazı motorların hayatta kalması mümkün olabilir bü yüzden faydalı :)
benimde ilk motorum çin malı asya 150 t1 di aldım motoru 100km yol gittim ama işe yaramaz dedim satmaya karar verdim motoru sattıgımda 1100km olmustu 1100 km olana kadar seyir halindeyken hidrolikler boşaldı frenler tutmadı ayakkabılarımın tabanı eridi yine seyir halindeyken karter boşaldı yagsız kaldı motor yakıodum neredeyse farketmeseydim
motorun fiyatı aldıgımda 2150 ytl idi ama servisimiz ne hikmetse hiç bişeyi garanti kapsamına sokmadı faturaları duruyo toplam 1900 lira servis tamir parası vermişim yani 1100km yapana kadar 2 motor alabilirdim aynısından neyseki sattım kurtuldum bidaha töbe çin malına
bana göre hergün bikaç çin motoru kullanılmaz hale geliyo o kullanılmıcak hale gelen motorlardan yeni kullanılamıcak hale gelecek olan motorlara organ nakli yapılırsa bazı motorların hayatta kalması mümkün olabilir bü yüzden faydalı :)
benimde ilk motorum çin malı asya 150 t1 di aldım motoru 100km yol gittim ama işe yaramaz dedim satmaya karar verdim motoru sattıgımda 1100km olmustu 1100 km olana kadar seyir halindeyken hidrolikler boşaldı frenler tutmadı ayakkabılarımın tabanı eridi yine seyir halindeyken karter boşaldı yagsız kaldı motor yakıodum neredeyse farketmeseydim
motorun fiyatı aldıgımda 2150 ytl idi ama servisimiz ne hikmetse hiç bişeyi garanti kapsamına sokmadı faturaları duruyo toplam 1900 lira servis tamir parası vermişim yani 1100km yapana kadar 2 motor alabilirdim aynısından neyseki sattım kurtuldum bidaha töbe çin malına
Yahu Serkan,
senin yeni motorda çin malı değilmi ?
Tek farkı biri milliyetçi diğeri değil :cherry:
Not: Tam anlamayanlar için açıklama : Taiwan adlı ülke türkçede "Milliyetçi Çin" diye geçer
serkan79
21 Eylül 2006, 01:57
Yahu Serkan,
senin yeni motorda çin malı değilmi ?
Tek farkı biri milliyetçi diğeri değil :cherry:
6000km oldu hiç sorun cıkarmadı ama ilk aldıgımda kısa farı yanmıyodu onuda garantiden deiştiler 1 kez hava filtresi 3 kez yag 1 kez buji değişti baska masrafım olmadı ama asya da 1100km yapana kadar motor parası kadar tamir parası verdim çin malı deil abi çin malı yazısını görürsem motorun bi yerinde hemen satarım :cherry:
6000km oldu hiç sorun cıkarmadı ama ilk aldıgımda kısa farı yanmıyodu onuda garantiden deiştiler 1 kez hava filtresi 3 kez yag 1 kez buji değişti baska masrafım olmadı ama asya da 1100km yapana kadar motor parası kadar tamir parası verdim çin malı deil abi çin malı yazısını görürsem motorun bi yerinde hemen satarım :cherry:
Yahu espiriyi anlamadın galiba :)
Bu Taiwan adlı ülkenin ismi türkçede aslında "Milliyetçi Çin" diye geçer.
Yani bu durumda senin motor milliyetçi çin malı :mrgreen:
Aman satma motoru sakın, bence çok güzel :cat:
mete_han
21 Eylül 2006, 02:05
6000km oldu hiç sorun cıkarmadı ama ilk aldıgımda kısa farı yanmıyodu onuda garantiden deiştiler 1 kez hava filtresi 3 kez yag 1 kez buji değişti baska masrafım olmadı ama asya da 1100km yapana kadar motor parası kadar tamir parası verdim çin malı deil abi çin malı yazısını görürsem motorun bi yerinde hemen satarım :cherry:
Hacı senin motor bir tatlı duruyor akıllara zarar...Arka stoplardaki ledlerde ayrı bir güzellik estetik hani...Ben sat(ma) derim...
Yahu YBR Çinde üretilmiyormu...Süleyman Memnunda motorum gelmiş kasayı beraber ustalarla açıyorum...Eşşek kadar kasada siyah boyayla yazılmış MADE IN CHINA var...Orada fason üretimde yapılıyor...Ama Yamaha ağırlığıyla markasının gücünü yansıtıyor...Beldeyama Satış Müdürüne dedim ki...
"Halil Abi bize Çin malını kitlediniz Allah sonumuzu hayır etsin ..." diye takıldım bir ara...
Mete İnan ki...motor blokları ve çoğunluk aksam Japonyadan Çine gönderiliyor buna emin ol için rahat olsun dedi...Sadece maliyetleri düşürmek adına bu tarz çok satılacak...satış lokomotifi modeller Çinde montajlanıyor dedi...Çin heryerde hayatımızın parçası ama kimin ürettiği çok önemli...Yamaha Honda markası adı altında olsun taş olsun alırım...
Kore ve Tayvan mallarının bu derece kalteli olupda Çin Malı motorların dandirik olabilmesi beni hep şaşırtır...Niçınn...Niçınn...Niçınn...
serkan79
21 Eylül 2006, 02:15
yaw satma demeyin ben dl 650 yada transalp almak istiom bunu satmadan alamam bütce elvermez :mrgreen:
EgeKnn
21 Eylül 2006, 12:04
Motosiklet İthalatına "Teminat" Freni
Türkiye'de giderek yaygınlaşan "Motosiklet Tutkusu" ve artan motosiklet satışları ekonomi yönetimini de bu konuda sürekli önlem almak zorunda bırakıyor anlaşılan. Önce ÖTV artışı ile başlayan bu önlemler şimdi de ithalata getirilen "teminat" bedelleri ile sürdürülüyor. Anlayacağınız Türkiye'de motosikletli hayata adım atmak her geçen gün biraz daha zorlaşıyor.
http://img83.imageshack.us/img83/2333/motobikehz3.jpg (http://imageshack.us)
Türkiye’ye bu yılın ilk dört ayında ithal edilen motosiklet sayısı 190 bin 885’e yükselince, Dış Ticaret Müsteşarlığı soruşturma açtı. Bakanlar Kurulu da soruşturma bitene kadar motosiklet ithalatından 200-300 dolarlık geçici teminat alınmasını kararlaştırdı.
Dış Ticaret müsteşarlığının Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğiyle yerli üreticilerin yaptığı başvuru üzerine motosiklet, moped ve scooter ithalatına karşı koruma önlemi alınması amacıyla soruşturma açtı. Tebliğde yer alan verilere göre 2000 yılında 18 bin 677 adet olan Türkiye’ye yapılan söz konusu ürünlerin ithalatı 2001 yılında 6 bin 128 adet, 2002 yılında 2 bin 937 adet, 2003 yılında 16 bin 589 adet, 2004 yılında 117 bin 471 adet ve 2005 yılında da 311 bin 484 adet oldu. Geçen yıl ocak-nisan döneminde 29 bin 163 adet olan motosiklet, moped ve skuter ithalatı bu yılın aynı döneminde ise 190 bin 885’e çıktı. Bakanlar Kuruluda, söz konusu eşyanın ithalatından 200 gün süreyle korunma önlemi olarak ek mali yükümlülüğün teminata bağlanmasını kararlaştırdı.
Hangisine Ne Kadar?
Buna göre, mopedlerin ithalatından adet başına 200 dolar, scooter ithalatından 250 dolar ek teminat alınacak. Ek teminat miktarı silindir hacmi 50 cc’den büyük 125 cc’den küçük olanlardan 200 dolar, silindir hacmi 125 cc’den büyük ve 500 cc’den küçük olanlardan da 300 dolar geçici önlem olarak teminat alınacak. Soruşturma sonucunda korunma önlemi alınmasına karar verilmesi halinde, teminata bağlanan tutar Hazineye gelir kaydedilecek. Korunma önleminin, geçici korunma önleminden daha düşük belirlenmesi halinde aradaki fark ilgiliye iade edilecek. Daha yüksek olması halinde ise aradaki fark tahsil edilmeyecek. Korunma önlemi alınmasına gerek olmadığına karar verilmesi durumunda, geçici korunma önlemi yürürlükten kaldırılacak. Bu durumda, gümrük idarelerince teminata bağlanan tutar ilgililere iade edilecek. Bu ararda Bakanlar Kurulu, geçici önlem uygulamasından muaf tutabilmek amacıyla bazı ülkeler için tarife kontenjanı açtı. Tarife kontenjanı kapsamında yapılacak ithalat ise 28 bin 34 adetle sınırlandırıldı.
Tabii hükümet bu önlemleri, kur düşüşü ile birlikte artan ithalatın cari açık üzerindeki olumsuz etkisinden dolayı almaya çalışıyor.
İşte bununla ilgili bugünkü Radikal'de yayınlanan başka bir haberden alıntıyı da buraya ekliyorum:
Motosiklet ithalatı 1.6 milyon adede gidiyordu
Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın ülke ayrımı yapmadan damping soruşturması açtığı, Bakanlar Kurulu'nun da motor hacmine göre 200-300 dolarlık teminat alınmasını kararlaştırdığı motosiklet ithalatının, önlem alınmasaydı bu yıl 1 milyon 632 bin adede kadar ulaşabileceği belirtildi.
Bakanlar Kurulu'nun kararına yol açan soruşturmanın, yerli üreticilerden Ramzey Motosiklet, Beldeyama Motorlu Vasıtalar ve Kuralkan Motorlu Araçlar'ın yaptığı başvuru üzerine açıldığı ifade edildi. Bu firmaların başvuru dilekçesinde motosiklet ithalatıyla ilgili tahminler yer aldı. Şirketler, 2004'te 117 bin olan motosiktet ithalatının 2005'te ise 311 bine ulaştığına dikkat çekti. Bu yılın ilk dört ayında 190 bin motosiklet ithal edildiğini belirten şirketler, önlem alınmasaydı sayının yılın tümünde 1 milyon 632 bine yükseleceğini ileri sürdü. Bu dönemde motosiklet ithalatına 106 milyon dolar ödendi.
Köylülerin Motosiklet Tutkusu
Hemen her evde bir motosikletin bulunduğu Hakkari’nin Şemdinli ilçesine bağlı Aşağı Kayalar köyünde her yıl motosiklet yarışları düzenleniyor.
http://img98.imageshack.us/img98/3103/yeniresimim5.png (http://imageshack.us)
ŞEMDİNLİ - Köy sakinlerinden Bekir Avcı, köylerinin ilçe merkezine uzak olduğunu, maddi gelirlerinin de araba satın almaya yetmediğini, bu nedenle köydeki herkesin bir motosiklet sahibi olduğunu söyledi.
Günlük işlerinin büyük kısmını motosikletle gerçekleştirdiklerini belirten Avcı, motosiklet kullanmanın bir tutku haline geldiğini belirtti.
Yıllardır motosiklet kullandığını belirten Avcı, “Daha önce yaylalara atlarla giderdik. Ancak şimdi motosikletlerle gidiyoruz. Köyde her yaştaki insan motosiklete merak saldı” dedi.
Her yıl ağustos ayında yarışma düzenlediklerini bildiren Avcı, yarışmada birinci olan kişiye oğlak hediye ettiklerini söyledi. Avcı, bu yıl düzenlenen yarışmada Muzaffer Avcı’nın birinci olduğunu sözlerine ekledi.
http://img214.imageshack.us/img214/8024/koyluler02xe5.jpg (http://imageshack.us)
motosiklet tutkusundan alıntıdır......
__face__
21 Eylül 2006, 12:28
eveet zararları yatsınamaz...
ama şu günlerde yaklaşık 1- 1.5 senedee o kadar çok insan aldıkı onlardan... o o kadar çok insanın bi çoğu motosikleti onlarda tattı ve büyük motorlara heves etti veya aldı... motorcu kavramının cemberi genişledi böölece bencee
saygılar...
kozmiktohum
21 Eylül 2006, 12:31
çin motosikletleri Türkiye'ye girmesiyle şunu anladım. İyi markalar ellerinden geldiği kadar milleti sömürüyormuş. neden derseniz çin motorları piyasaya girmeden bir bakın motor fiyatlarına vede şimdi bakın ozaman para kazanıyolardıda şimdi kazanmıyolarmı.
çin mallarının ülkeye zararı var diyenler amerikan ve avrupa sömürüsüne destekleyenlerdir...
çin mallarının kalitesini boşverin yarattığı rekabete bi bakın ve cebimizdeki paraya göz koyanların telaşlarına yaptıkları indirimlere kampanyalara bakın. Onların niyeti türkeyeyi hiç bir alternatif olmadan istedikleri malı istedikleri fiyata satmaktır. LÜTFEN ÜLKE ÇIKARLARINI BİRAZDAHA GENİŞ PENCEREDEN BAKALIM.
trasher
21 Eylül 2006, 12:44
artıları olduğu gibi eskileri de var tabiiki bncce artıları
* insanlara motosikleti sevdirdi motor tutkusunu arttırdı
* ekonomik alım gücü düşük kesimde motor sahibi olabildi
* düşük faiz peşin fiyatına taksit dönemi başladı
* azda olsa trafikte motorların farkedilmesi gerektiği anlaşıldı(gerçi bundan tam emin değilim)
eksileri ise
* önüne gelen (bundan kastım bisiklete binmesini bilmeyen) motor sahibi oldu
* motora 1-2000 YTL veren adam gidipte korumasına kaskına 1000 lira vereceğini düşünemedi bodoslama girdi olaya
* ülkemizde motosiklet ithalatı patladı tr deki varsa veya proje halindeyse tr deki firmalar arka plana atıldı destek verilmedi onlarda gitti çinden 10 konteyner mal getirip piyasaya girdi.
*üzücü kaza haberleri maalesef 2004 ten itibaren yükselerek arttı...
freeman
21 Eylül 2006, 13:06
evet faydalıdır.
1.motosiklet kullanmak isteyen fakat maddi imkansızlıklar içindeki motor sevdalıları için bir çözüm olmuştur.
2.trafikteki motor sayısının artması otomobil sürücüleri için bir uyarı olmuştur.
her ne kadar tam olmasa da trafikte bir motosiklet bilinci oluışmaya başlamıştır.
3.motosiklet ve aksesuar piyasasında istihdam ve fiyat konusunda ilelrmeye sebep olmuştur.
4.veterran diyebileceğimiz eski motorcuların tecrübe ve bilgi paylaşımlarını internet ve kulup gibi ortamlarda paylaşımını arttırmışlardır.böylece çaylak motorcuların sürüş açısından ilelrlemesine sebeb olmuşlardır.
5.ekonomık olarak da servis yedek parça gibi yan sanayının ve ayrıca ithalat sektörünün hızlanmasına sebe olmuşlardır.
6.yerli üretic diyebileceğimiz bir kaç üreticicnin daha kaliteli motorlar üretmesine vesile olmuşlardır.ayrıca bu üreticilerin organizasyonlarının güçlenmesini sağlamaştır.
7.japon motor devlerinin gözlerini açmalarını sağlayıp bu firmaların daha yoğun kampanyalar yapmalarını fiyatlarda düşüşler yapmalarına sebep olmuşlardır.
bunların yanında bazı sorunlar da getirdikleri aşikardır.ama kar zarar açısından bakıldığında yararlı olduklarını düşünüyorum.
elbetteki bunlar benım düşüncelerimdir.eleştiriliriniz veya katkılarınız benı mutlu edecektir.
bu arada dklg kardeş otomobilde kıyasladığın şeye dikkat et bu saydığın arabaların hepsi doğu bloğu ülkelerine aitti.ve saydığın arabaların hepsi şu an dahi ülkemizde üretilen hemen hemen tüm arabalardan daha sağlam ve uzun ömürlüdür.(dikkat et konfor demiyorum)bundan emin olabilirsin.çin malları ile bunları kıyaslaman çokta doğru değil gibime geliyor.
EgeKnn
21 Eylül 2006, 13:17
çin mallarının ülkeye zararı var diyenler amerikan ve avrupa sömürüsüne destekleyenlerdir...
.
Her düşünceye saygılı olunması gerektiğini bir daha hatırlatmak isterim kimseyi bu şekilde suçlayamazsınız ben zararı olduğu düşüncesindeyim şimdi ben amerikan ve avrupa sömürüsünü destekliyomuyum..
Faydalı olmasını sadece ucuza herkes motor sahibi olabiliyor herkes motor kullanabiliyor diye açıklayabiliyosunuz sadece ama faydası kadar zararları olduğunu toplum olarak tüketmeyi ve bilinçsiz tüketmeyi çok iyi becerdiğimizi hepimiz iyi biliyoruz oysaki..
1,500 ytl motora verdim 1000 ytl korumaya vermem mantığı nedir ?? hayatın canın 1000 YTL etmiyomu 1,500 YTL ye motor aldım 300-400 milyon kaska para veremem deyip 20 milyona polis savar kasklarından alıp canını tehlikeye atmak istiyosa insanlar diyecek fazla sözüm yok burada faydasının yanında zararlarınında olduğunu anlatmaya çalışan bir çok kişi gibi bende şunu vurgulamak istiyorum bilinçli değiliz ucuza sahip olmak bilinçli kullanıcı sayısı artıyo demek değil zaten bilinçli değildik azınlıktaydı bu sayı şimdi günden güne artıyor biraz gerçekçi olun ve etrafınıza bir bakın
Evet ufaktan yine ısınıyoruz.
Dün de hava bayağı ısınınca, serinlemek için biraz "silgi" işlemi yapılmıştı zaten.
Bu tür başlıkların artık sayısını hatırlayamaz oldum. Her biri de öfke ve kavga ile bitiyor.
Amaç ne ? belli değil. Sonuç çıkar mı ? mümkün değil.
Üstelik her defasında ya aynı ya da benzer laflar söyleniyor. İş hep maddi duruma ya da benzer söylemlere gelip birbirinin tekrarı oluyor.
Niye herkes istediğini yapmıyor ? Çin malı ( ki ben bu şekilde kategorize etmeye karşıyım ) kullananlar, kendi iradeleri ve durumları çerçevesinde bu kararı veriyor, Diğerleri de aynı şekilde....
O zaman, öbürüne ne oluyor ?
Öneri : Forumda bu konu için başlık değil bir bölüm açılsın ( konu dışı, duyurular gibi ) ve bu bölümün içindeki başlıklarda bu tartışma devam etsin. En azından sürekli yeni başlık açılmaz, çünkü o bölümün altında daha önce açılanlar saklı kalır. Hatta mümkünse "konu dışı" bölümünde olduğu gibi panoya çıkmasın.
adnanka
21 Eylül 2006, 16:54
Milletin alım gücü 1500 ytl'lik Çin motorlarına yetiyorsa: Sizler yani "kalite! takılanlar.. Hondacılar,yamahacılar,Japoncular,İtalyancılar,alm ancılar..vs."
SİZ NİYE RAHATSIZ OLUYONUZ ÇİNLİLERDEN BE GÜZEL KARDEŞİM!!!!:queen:
velespit-cbr
21 Eylül 2006, 18:47
çin motorları gerçekten motosiklet dünyasına büyük katkısı oldu bbr abimizin dediği gibii...ama kaliteyide oldukça düşürdüü...(herkesin fikrine saygı lütfen)
nautilus
21 Eylül 2006, 19:26
çin malı motorsiklet kullananlar sadece ucuz bir araç olduğu için alınıyor istisnaları olsa da onlar motorcu değil motor kullanıcılarıdır fikrine kesinlikle katılmıyorum.Çünkü o motor kullanıcılarının çin malları piyasaya girmeden önce çok benzin yakan arabaları var mıydı yok muydu?evet vardı.Peki o çok benzin yakan arabaları satıp 2. el Japon motorsiklet alabilirler miydi alamazlar mıydı?Kesinlikle alabilirlerdi ama almadılar.Çin malları girdikten sonra hem alım güçleri yettiği için motor aldılar hem de arabalarını satmadılar.Bu zevki yaşamak için.Yüreklerinin bir yerlerinde bu sevda olduğu için.Eğer ki çin malları piyasaya girmeden önce Japon alabilecek paraları olsaydı eminim şu an motor kullanan herkes alırdı.Bu kadar aşağılamamak lazım.Bir de öyle şeyler söyleniyor ki akıllara zarar.Neymiş çin malı kullananlar da motor bilinci yokmuş.Olmayanlar tabi ki var ama böyle söyleyince bu cümlenin diğer tarafdan bakınca anlamı şöyle oluyor;Pahalı motor kullananların motor bilinci kesinlikle oturmuştur.Her japon,italyan ,alman motor kullanan motorcu kesinlikle full koruma geziyor değil mi arkadaşlar?Hadi ya bırakın boş şeyleri savunmayı...
resssan
21 Eylül 2006, 20:24
Ulke ekonomisine katkisi var mi sorusu sadece ucuz fiyat baz alinarak degerlendirilemez. Bize faydasi olup olmadigina gelince ben oldugunu dusunuyorum - su anda sahibi oldugum motosiklet cin mali (ama benim :), digerleri evdeki dergilerde duruyor (: ancak ve herhalde orada kalacak daha cok uzun bir sure... netice itibari ile bireysel olarak bize katkisi olup olmadigina bakalim, ulkemiz zaten en pahali yakiti bize sunmakla kendini ekonomik durumunu duzeltme yolunu secmistir... budur
taylo
21 Eylül 2006, 20:40
japon motoruna bindiğini zannedenler hangi motora biniyor acaba gs500 madein spain .ybr125 madein china ve bir sürü japon bilinen scooterlar çin malı sonra kargaya yavrusu şahan gelirmiş ben çinli şahanımdan memnunum 5 sene sonra mevla büyük kazasız belasız sürüşler
EgeKnn
22 Eylül 2006, 00:31
Ne yazsam ne desem boş.... Motosiklet bilinci zaten olsaydı öncelikle yazılanlar anlaşılırdı kendince herkes haklı herkes doğru bu sebepten en kolayı muhalefet olmak...
Bu konuya tek kelime yazmam artık her konuda olduğu gibi bu konuda da mantık değil duygusal davranarak cevaplar yazılıyor.. Kimseye çin biniyo diye laf etmedik motosiklete binme bilincindeysen ve bu bilinçle çıkıyosan motor tepesine lafım yok ama bu kültürü aşılamak ve bilinçlendirmek zor araba kullanmak gibi değil bu iş ve alım gücü kolaylaştıkça bilinçsiz kullanıcı artıyo dedikçe yarası varmış gibi gocunup herkes üzerine alındı ben çin biniyorum çine laf etmeyin mantığıyla yaklaşılıyor... Diyecek söz bulamıyorum Her kişi kendinden sorumludur allah hepimize kazasız sürüşler nasip etsin ...
abdullah_03
07 Eylül 2010, 18:24
konuyuhotlattığım için özürdilerim ama bunları yazmak boynumun borcu bi tane de türk yatırımcı çıkıp %100 türk motosikleti üretiyim demiyo ah ulan paramız gevura gidicene ülkemiz ekonomisine katkı sağlasın kim istemez ki bunu ama sonu devrim arabaları gibi hüsranla :salut:biterdiye kimse cesaret edemiyor bence, yoksa türkiye büyük bi pazar millet parasının ülkesine, ülkesinin ekonomisine kazandırılmasını ister.ama nerde motosiklet bi uyduruk tel tokası veya basit bi ürünü bile çinden getirtiyoruz yazık bize lütfen duyarlı olun TÜRK malı ÜRÜNLERİ TERCİH EDİN
mahoni38
07 Eylül 2010, 22:19
Kim ne derse desin bu gun cinli motor olmasaydı ben bir japon kullanıyor olmayacaktım ki milli servetin cope gittiğini sanmıyorum kendi ithalat tecrübelerimden edindiklerimi söyleyim bir ürün son kullanıcı olarak vergisiz olarak 1.000 tl olan bir arac türkiyeye muhtemlen ya 200 tl giriyordur ya 100 tl . motorda nasıldır bilmem ama su ana kadar yurtdısından üreticiden fiyat aldıklarımda oran hep bu sekilde idi. ama tabi 2 yıl garanti vermek vs gibi ek maliyetler oldugu için bence makul bir durum. neyse
ayrıca kim demiş milli servet kaybı diye devlet cin malı motorum varken benden kazandıgını bilir. 1.000 tl motorun saf hali idi faturada yazan ötv mvt ctz kdv xtv plaka ruhsat ayak bastı parası kontan cevirdi parası hop 2.000 tl getirdi(abartısız) ben 2.000 tl ödedim aldım sonra ceza yedim 752tl sonra 2 yıl kullandım mtv 250-200 tl cuka 3.000 tl bunun 1.000 tl si ithaltacıya/bayi 2.000 tl devlete. zaten tc girerken de gümrük vergisi o bu su aldı. sonra içine koydugum benzinden dehset vergi aldı sonra arada kırmızı işik vs cezası kesti . ve sonuç olarak motorlun cinli olması devlete zarar mı ettirdi bırakın hocam ben 23 yıllık kayseriliyim ben böyle karlı ticaret görmedim bu devirde devlet olcan.
ayrıca 2.000 tl aldığım motorcukumla bakım için verdiğim toplamd 40 tl haric 12.000 km boyunca 2 yılda tam verim aldım parasını sonuna kdar hak etti kaldı ki sattım 800 tl 12.000 km yolu 1200 tl yapmıs oldum ki bence güzel. dunya içinde cok az bir karbon salınımı oldu.
benzin ve akü bitmesi harici beni yolda koymadı ve haojin marka idi. birazda motora sen nasıl bakarsan o da sana öyle bakıyor. 2.cil olarak hep aynı durum kimse japon varken cinliye binmek istemez kimse bmw 5.20i varken sahine binmek istemez ancak ne japonlar ile cinliler aynı fiyat ne bmw ile sahin. ne kadar ekmek o kdar köfte ha sanslı iseniz köftenin yanında közlenmiş biber de veriyolar.
yamyamaha
07 Eylül 2010, 22:42
Japonlarda cinlilerde hayrına motor yapıp satmıyor.
para kazanıyorlar.
bizde boşuna motor almıyoruz, ihtiyaç meselesi.
ama biz kendi motorumuzu kendimiz yapmazsak. biz elin motoruna bineriz elde bize . :)
kuralkan mz in kalıplarını almıştı ( ben öle biliyorum ) yok yapmaktansa dışarıdan getırmek daha ekonomik sanırım.
bunu da devletten beklemelımıyız yoksam birilerı cıkıp ben yerlı rüretım yapıyorum arkadaşlar mı diyecek.
kendi adıma konuşuyorum kuralkan mz lerı canlandırsın ben alırım.
cakalaz
07 Eylül 2010, 22:55
Bence de Faydalıdır... Ben de bir Çin malı ile basladım; uygun fiyatlı olmalarıcok avantalı. yeni baslayanlar için, motosiklete alısmak, motosikleti sevmek için iyialternatif cin mallar.
Kullanıcıları temiz bakarsa onlar da sorunsuz kullanılıyor...:rendeer:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO