Orijinalini görmek için tıklayınız : Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......
locco
18 Eylül 2006, 01:56
Çin şu an dünyada bir furyadır.Bu furyanın elbette duracağı veya şekil değiştireceği kesindir.Japon malları ilk cıktıgında insanlar ucuz ve kalitesiz Japon mallarıd emekteydi ki gercekten öyleydi.Toplam Kalite Yaklaşımı(tqm) felsefesiyle odaklanan Japon şirketlerinin su anki durumunu konuşmak bile gereksiz.Ucuz işgücü kozunu iyi oynayan ve bunu devlet sübvanseleri ile destekleyen Çin su an kendini Dünyanın Jandarması olarak adlandıran Amerikaya kafa tutmaktadır.ÇİN MALLARI KALİTESİZDİR DEMEK,COK BUYUK BİR YANLIŞDIR.
Çinde her kalitede ürün üretilmektedir.Kendi sektörümden(TEKSTİL) bunu gayet iyi bilmekteyim.
Örnek vermem gerekirse; bir kumaş çeşidi ''polyester saten 50d) su an Türkiye'de üretilememekte ve Çinden yada benzeri uzakdoğu ülkelerinden ithal edilmektedir.Fakat bizim akıllı devletimiz bu ithal edilip üstüne katma deger eklenerek ihraç edilen bu ürünün ithalini engellemeye çalışmaktadır.(anti-dumping vs)
Sonuç olarak;ithalat mantıklı bir şekilde yapıldığı sürece gereklidir.Ve mantıklı ithalat bize fayda sağlıyacağı için devlet tarafından desteklenmelidir.Çin mallarındaki kalite standartları devlet tarafından incelenip,o şekilde ithal edilmesi gerekmektedir.Hem güvenlik hem de ilerde oluşabilecek tamir bakım vs masraflarının minumuma indirilmesi için.
Keeway adlı macar firması çinde parça ürettirip monte ettiği motosikletleri Türkiye vb ülkelre satıp para kazanmakta nedne biz yapmayalım.Çin bir tuzak ve fırsattır.Şu anda Çin'in kredi ihtiyacının büyük bir kısmının Avrupa tarafından sağlanması amatör bir gözle kendi kendilerini baltalamak olarak algılansa da gercek bundan epey farklıdır.
Tarım toplumu
endüstri öncesi toplum
endüstri toplumu
endüstri sonrası toplum
biz şu an endüstri öncesi toplumuz.
çin endüstri toplumu;
avrupa ise endüstri sonrası toplum.onlar bilgiyi knowhow u satarlar.Anlatmak istediğim gelişmekte olan Türkiye kendi imkanalrı dısında makro olarak gelişen herhangi bir olayı örnek oalrak ÇİN;kendi cıkarlarına uygun kullanmalıdır.
Ve akıllı kullanıldıgı sürece Çin motosikletleri ya da genel olarak Çin malları Türkiye'ye faydalıdır.
p.s sıkıcı yazım için herkesten özür diliyorum hehe
gaddar
18 Eylül 2006, 03:05
Locco süper yazmışsın:cat: yanlız biz endüstri öncesi toplum değiliz hatta hiç bi zaman tarım toplumu da olamadık hala da değiliz...biz olsa olsa kısa yoldan köşe dönmeci bi toplumuz diyebilirim..bilim sıfır teknoloji dışa bağımlı sınırlı, üretim yetersiz, ihracat 1 konteynıra karşılık 1000 adet rakamlar ters orantılı..
Ne olacak bizim halimiz bilmiyorum..
Çin için biz olsak olsak pazar oluruz, 1000 tane motor getirip satalım diyenler burada üretelim diyenlerden 1000 kat fazladır, 2006 yılına geldiğimizde yüzde yüz türk patentli 100 cc lik bir motor üretememişsek ayıptır söylemesi bizden bi ..k olmaz. Sebebi de belli bilim üretmeyen sözde bilim yuvaları.
Adamların 1916 da ürettiği bir motoru bugün üretecek altyapımız yok aslında var fakat buna yönelik değil..Sermayeyi elinde tutan guruplar bunu halkımızı nasıl olurda düdkleriz, nasıl olurda az işle çok para kazanırız , nasıl bu kazları uyandırmadan yolarız şeklinde kullanmışlardır..ar-ge yapıp bize ait bişeyler geliştirelim diyen çıkmamış...Biraz kafayı çalıştıranlar bunu çok iyi anlayacaklardır. Buna karşı bazı ekstrem çıkış yapanlarda yine bu çevreler tarafından ya susturulmuş yada yokedilmiştir..Mesela devrim diye bir araba yapılmış zamaınında yüzde yüz yerli binbir dalavere ile medyanında kullanılmasıyla proje aşamasında yok edilmiş..
Böyle bir ortamda motosikletin gelişmesi ancak hayaldir şuan biz amerika ve avrupanın 1920 lerinde bile değiliz maalesef..
saygılar
locco
18 Eylül 2006, 03:21
Gaddar dediğin gibi; altyapı var Türkiye'de üretilmeyecek hiçbirşey yok gibi nerdeyse.Ben motorumun debriyaj baskı yaylarını İstanbulda İmeste yaptırdım.4tane 10 ytl ye.Ve bu yaylar yuzunden hala sıkıntı cekilmekte ben hallettim allaha sükür.Devlet köstek olmadıkça hersey yapılır.Destek olmalarına gerek yok köstek olmasınlar yeter.Burada motosiklet üretilir hem de en kalitelisi;
1-ytl mailyetler sürekli yükseliyor
2-işgücü pahalı
3-yeterli know how(teknik bilgi) yok
4-arastırmadıgım halde gerekli kanuni altyapının,bürokrasinin köstekk olucağı aşikar.
5-ne yazıkki yabancı marka özentisiyiz
şöyle bir örenk veriyim.burada vücüut geliştirmeyle ugrasanalr ii bilirler.protein tozu cok pahalıdır.ithaldir cünkü.hatat cogu kaçak gelir.türkiyede bunu yaptılar.üretimi cok basit aslında.ilk ve ikinci parti şahane ve ucuzdu.sonrasında ise pirinç tozu ekleyerek ürünü mahvettiler.sonuçta silindi gitti piaysadan o firma.
1-ytl mailyetlerin düşürülmesi devlet destekleri vergi indirimleri enerji toprak ve diğer faktörlerde devlet sübvansesi ile olur
2-işgücü pahalı ama yinede ii bir yaşam standardı için yetersiz.bunu geciyoruz
3-teknik altyapı yok.git mimarsinana 2 bira parasına ordaki yetenkli cocuklara neler cizdiryorsun gör bak.itü ye git motosiklet motoru dizayn edin diye bir ödüllü yarışma aç.bak bakalım neler oluyor
4-bürokrasi.allah kahretsin gerizekalı orumcek kafalı bürokratları
5-marka özentiliği;sabırla ve amrkanın arakasında durulmayla aşılır.
varmı ekleyen?
Gültekin
18 Eylül 2006, 05:28
4-bürokrasi.allah kahretsin gerizekalı orumcek kafalı bürokratları
5-marka özentiliği;sabırla ve amrkanın arakasında durulmayla aşılır.
varmı ekleyen?
DUYURU VE ÖZÜR
Türk Milletimden Özür Diliyorum...
Sebebiyse artık yorulmuş olmamdır. Milletime layık olmak için sizlere 50 yıllık birikimimi, sanatımı verdim ama bürokrasi ve bizleri yönetenlerin duyarsızlığı, tutumu beni artık çok yordu.
Sevgili Türk Milletim, eğer bu ülkede hırsız, yalancı ve onursuz birisi olsaydım muhtemelen şu anda iyi bir mevkiye gelmiş ve 55 yaşıma kadar her zaman şerefle giymiş olduğum iş önlüğümü çıkarmış olurdum. Çalar çırpar zengin olma yolunu seçerdim fakat ben dürüst ve namuslu olarak çalışmayı seçtim ve bu seçimden de asla pişman olmadım, olmayacağımda.
Ben sadaka ve fitreyle büyümüş bir insan olarak ekmeğin ve işin bu dünyada en kutsal varlık olduğunu iyi bilen birisiyim. Canımdan çok sevdiğim Türk Milletim, artık bu içinden çıkılmaz bürokrasi ve vurdum duymaz devlet yöneticileri beni çok yordu. Her zaman vatanıma layık bir vatandaş olmaya çalıştım, Cumhuriyetime, Atatürk'üme ve inkılaplarına bağlı kaldım. Her iki evladımı da bu değerlere sahip çıkacak kişiler olarak yetiştirdim, kendim de bu değerlere kanımın son damlasına kadar sahip çıkacağım.
Canım Milletim, imalatını yaptığım HAZEY TÜRK adlı motosikletimi yapana kadar hiç horlanmamıştım ve bürokrasinin, bizleri yönetenlerin ülkeye bu denli zarar verdiğini bilmiyordum. Maalesef artık bunu acı bir şekilde anlamış durumdayım. Benim gibi ülkesini çok seven insanlara sesleniyorum, gelin bu yöneticileri ve bürokrasiyi yıkmak için elimizden geleni yapalım, arkamda kimsenin olmaması da beni çok yordu ve yalnız kaldım. Büyük Milletimden özür diliyorum, artık HAZEY TÜRK'ü üretmeyeceğim. Nedeni ise hangi kapıyı çalsam horlanmış ve aşağılanmış olmamdır.
Bana 1.7 trilyon teşvik belgesi verildi fabrikamı kurmam ve seri üretime geçip, ülkeme, insanıma yararlı olabilmem için. Sonrada denildi ki, "bankada teşvik belgeni paraya çevir ve makinelerini al" Benimle dalga geçildiğini, bankaya gidince, bankanın benden 3.4 trilyon teminat istemesi üzerine anladım. Zaten teminatı karşılayacak malım mülküm olsa, ben neden teşvik kredisi isteyeyim? Bu düpedüz insanla dalga geçmek değil de nedir? sizlere sorarım?
Ürettiğimiz araç tüm dünya ülkelerinde B sınıfı ehliyetle kullanılmakta olup, yaptığımız yazılı müracaatlara rağmen gerekli makamlardan B sınıfı ehliyetle kullanabileceğine dair cevap yazımız hala çıkmamıştır. ÇİN'den ithal getirilen motosikletlere uygulanan ÖTV bizim ürünümüzde uygulanmakta olup satış zorluğu çekmekteyiz. Böyle bir imalatın engellenmesinin nedenlerini hala kafamda çözmüş değilim.
İşte Türkiye'mde benim gibi namusuyla çalışıp üretmek isteyenlerin hali bu maalesef! Onun için yoruldum...
Bu nedenle artık sizlerden özür diliyorum.
Türk Milletime Duyurumdur.
Sevgi ve saygılarımla,
Muharrem RUHOĞLU
http://www.hazey-turk.com/yazi.htm
lakerda
18 Eylül 2006, 10:08
bence de iyi oldu bu çin motosikletleri, en azından motosiklete binmeye başlamak, artık kolay, yani maddi gücü yetecek insanlar bile hakkında yeterli fikir sahibi olmadıları bi alete, motosiklete o kadar para vermeyebilir, iyi bi basamak en azından, ben memnunum etrafımda daha çok motosiklet ve ilgili insan görmekten.
Emrahkucukgirgin
18 Eylül 2006, 10:20
Uzun vadede kazanım elde etmekten anlayan herkes bana katılacaktır.
Bugün Çin malları olmasaydı;
1. Bu kadar motorcu olamazdı,
2. Kaliteli markalar kartel gibi çalışmaya devam ederek hala pahalı satıyor olacaklardı, -ki bana göre ucuzlama tam gerçekleşmedi henüz.
3. Motosiklet yan sanayi gelişiyor, eskiden çok pahalı olan şeyler talebin artması ile baraber önce pahalılaşsa da uzun vadede artan talebe cevap niteliğinde oluşan üretimle beraber eskisinden daha da ucuzlayacaktır. Yani yakında bir mal sırf motorcular için üretilmiş diye emsallerinin 3-4 katına satılmayacak
4. Şu anda üreticiler iki kutupta toplanmış durumda, Kaliteli ama pahalı grupla, kalitesiz ama ucuz grup. Bu kutuplaşma eşyanın tabiatı gereği yok olmaya mahkumdur, muhakkak zamanla orta noktada buluşacaklardır, kimse kalitesiz mal almak istemez, kimse de pahalı almak istemez.
Dolayısıyla; kaliteli motorlar uzun vadede ucuzlayacak, çünkü talep artıyor ve satılam mal ededi yükselecek, kalitesizler ise kalitelerini ve biraz da fiyatlarını arttırmak zorunda kalacaklar...
Sonuç olarak uzun vadede kazanan motorcular olacaktır.
Sayımız her geçen gün artacak...
Yaşasın Çin malları ( ama fazla uzun değil :-))
yuzak
18 Eylül 2006, 10:24
şimdiye göre 1980-4500 lira maaş alırken 42000 liraya pejo mopet almıştım o zamanda milli servet fransaya gidiyordu
1989-300 lira maaş alırken 1800 liraya mobilet
1993-900 lira maaş allıken 12000 liraya jawa (2 el)
1994-**** lira maaş alırken 22000 liraya jawa 2,el yenisi 56000 idi.
şimdi 2006 900 lira alıyorum 2500 liraya pıoner
milli servet zamanında zaten gidecegi kadar gitti
Yuzak helal olsun, ben bahsettiğin zamanları bu kadar tecrübeye dayanır şekilde özetleyemesem de aynen dediğin şekilde dusunuyor ve aynen katılıyorum.
milli servet çin'e akıyor fln; bu laflar iş değil. milli servet bugune kadar canımıza okuyan somurgeci p.zevenklere gitti. şimdiden sonra da yukselen bir milli devlete gitsin!
fransız çakalına kaptıracağıma çinliye vermeye razıyım ben paramı. üstelik motorları da abartıldıgı kotu aletler değil. -nokta!
obkavi
18 Eylül 2006, 11:03
snr isimli dostum yıllarca 1 e 5 fiyatla satılan japon, italyan vs markalar zaten milli serveti sömürdü kıyaslayacaksan bunlarla kıyasla, çin malları olmasa örneğin o honta titanlaı bile bugün 10.000 ytl ye alamzdın şimdi 4-5.000 ytl belkide bukadar bile değil, asıl önemli konu 2.000 ytl ye satılan bi çinlinin ülkeye giriş maliyeti 700-800 ytl civarında gerisi vergi kdv. bayi karı yanı aslında satışından devlet dünya kadar vergi alıyor üzeride satıucıya kalıyor oda yurt içinde kalıyor para, sonra mu makinaların yakıtları çok az dışa bağımlılığı azaltıyor, efendim ömrü 1-2 seneymiş nereden biliyosun daha piyasaya çıkalı 2 sene olmadı be böyle ahkam kesecek bir veri varmı elinde, motoru nekadar özenle kullandığına bağlı, yedek parça ucuz japonlar gibi anasının gözü fiyatlara satılmıyo, birde daha 8. mesajında çinlilerin nekadar fayladı olduğu hakkında başlık açmıssın bu ve benzeri konular bu sitede çook tartışıldı önce eski başlıkları bi inceleseydin be bilader buralara cevap yazmak için bak bisürü zaman israf oldu buda milli servet
tuncy09
18 Eylül 2006, 11:15
Selamlar...
Cevabimda teker teker alinti yapmayacagim ncak saniyorum anlasilacaktir paragraflarin hangi cumlelere cevap oldugu...Ben de bir çin mali ile motor dunyasina adimimi attim ve 2.5 ay kadar sonra bir YAMAHA alip hayatima mutlu mesut devam etmeye basladim :)
Bircok kişinin bütcesi dogrultusunda, eger yapabilirse 5000 - 6000 km yaptıgında sadece yakıt tüketimiyle verdigi parayi amorti edebilecegi bir motor alip, bu dunyaya adim atabilmesi ve ülkemizde şu veya bu sekilde motor kullanicisinin sayisinin artmasi ve trafikteki diger arac kullanicilarinin yavas yavas bilinc kazanmasi açısından çok faydali oldu evet.
Ama kesinlikle ve kesinlikle bir malin kalitesini her zaman kullanicisi belirlemez. Özellikle mal kalitesiz ise. Mal kaliteliyse soylediginde son derece haklisin. Kullaniciya cok bagli bir durum malin ömrü. Ama aldigin mal çürük olabilir veya cok düşük kaliteli olabilir ve sen kullanici olarak hele ki yeni bir kullaniciysan bunu bilemeyebilirsin. Basima gelen olayi anlatayim...Motoruma gayet iyi bakiyordum ve cok da temiz kullaniyordum ve bahsettigim çin mali motorum 1 ayin sonunda bi gun calismamaya karar verdi...Neden? Aküsü zayifmiş ve/veya bitikmiş...Peki neden? 1 ay boyunca düzgün kullanılan bi motorun aküsü nasıl bitik olur? Bu yuzden yolda kalmak benim sorunum mu? Akünün bitmesi için herhangi bişey de yapmiş degilim :) Aletler üretildikten sonra cok bekliyomus da falanmiş da filanmiş da denip akü degistirildi. Yahu olacak iş mi? Yani tamam ucuz mal olanagi sagliyorsun ama içerigi en azindan biraz düzgün olmalı degil mi? Bir ornek daha...Arka fren aldigim gunden beri tutma ile tutmama arasinda yani ön frene gore o kadar zayif ki...Bİr cok çin motoru denedim hepsi de oyle...Ama denedigim hicbir Piaggio, Gilera, Yamaha veya Sym'de durum boyle degil. Nedendir bilinmez...Ama hayati önemi olabilir degil mi? :farao:
Gelelim çin mali motorlari bilgisayarlarla karşılastirmaya. Yani Kullanmakta oldugumuz bilg.lari da 2-3 veya 4 sene kullanip atiyoruz evet haklisin arkadasim ama, kusura bakma, sen bugun aldigin bilgisayari, hem de üst düzey bir bilgisayari, bir çin malı motorla bir tutamazsin. Niye? cunku mevzubahis çin mali motor üst düzey bir ürün degil. Yani bugun alacagin son derece kaliteli her yonden çok güclü bir bilgisayar, yeni bir teknolojinin gelmesi, daha hizlisinin, daha kapasitelisinin cikmasiyla 2 sene sonra degerini yitiriyor illa ömrünü tükettigi için degil. Ama çin malı motor boyle bir pozisyonda degil ki. Hali hazirda düşük kaliteli bir ürün. Yani servisteki motor ustasi bile diyor "Abi bunlarin omru en fazla 5-6000 km" diye. Tabii ki ortalama bir degerdir. Kimi 2000 yapar dagilir, kimi 10000 yapar. Yani dogru kıyaslama şöyle olabilir. Mercedes her zaman Mercedes'tir mesela, ama 1990 model bir mercedes yerine 2006 modeli tabii ki daha güzel daha albenili olacaktir. Cunku daha hizli guvenli kapasiteli konforlu vs. Ama 1990 model Mercedes ölmüş müdür? Muhtemelen hayir.
Kisacasi, faydasi da vardır zarari da...Ama ben derim ki, bu çin mallari gelmeye devam edecekse, bir kalite kontrol sistemi, bir minimum değerler vs gibi yaptirimlar konulmalidir. Yani elini sallayan 1000 tane motor sokmamalidir ülkeye. Kalite sorgulanmalidir.
yuzak
18 Eylül 2006, 11:35
Kalite sorgulaması demişsiniz devletimiz bunada çözüm buldu
cc ye göre 150$ ile 300$ arası teminat alcaklar
tabki bu para son kullnıcıdan çıkacak ama çözüm olabilir diye düşünüyorum
Valla ne diyim 5000 km dir bana çok faydası var :D Enkötü ihtimalle tamamen dökülünce salona dekor yapıcam.
okanogur
18 Eylül 2006, 11:49
ya arkadaşlar benim anlamadığım olay var. kaliteli bir motor alındığında milli servet gitmiyormu oda başkasına gidiyor. ne alaka milli servet falan diyorsunuz sanki kaliteli ürünler burda üretiliyor.
ne yani millet milli servet gitmesin diye kanunimi alsın. Onlarda yabancı üretim.
veya milli servet dediğim. mercedes'mi. yada ferrari'mi. milli servetin gitmesi ne yada ne alaka.
burda birçok insan. motoru veya herhangi bir taşıtı almayı hayal bile edemezdi.
350 ytl maaşla çalışan adamlar ne yapsın.
alıyorlar işte benimde bir araçım var. diyorlar.
hem her türlü vergisi alınıyor bu ürünlerin. Halamı milli servet diyorsunuz.
sakızdan tutunda bir uçaga bile vergi alan devletimiz sağ olsun hala dışarıya borcunu kapatmadı. nereye gidiyor bu vergiler. 700 ytl çalışan öğretmenleremi.
hayır hepsi birilerinin kesesine gidiyor. sadece bizim kesemize gitmiyor.
birileri bunlara cıkıp dur desin veya birbirinin arkasında dursun.
millet sadece futbol için birleşmesin. toplanıp yaptırım uygulayalım.
şimdi devlet köprüden 4ytl para alınca milli servet içerdemi kalmış oluyor.
bu şekilde bir link açmak yerine bu ülkenini geleceği için birşeyler yapalım artık.
Kartal23
18 Eylül 2006, 11:57
ben ce çin malı motorların türkiyeye gelmesi çok güzel oldu... bu gün hala büyük markaların en ufak scooteri 3.000-4.000 arası değişebiliyo... bunun akabinde çin malı motorlar rabet gördü... herkes motora bindi ve binmeye devam ediyo... devletin koymuş olduğu gümrük fiyatı artışı bence çin ürünlerini yıldırmayacak ve önümüzdeki yıl yeni modellerle türkiye tekrar motor bakımından fetih edilecek... bunu önüne geçilebileceğini zannetmiyorum...
ODUNCU
18 Eylül 2006, 12:40
eğer biz bu gün buı sayıda internette bu konuyu konuşabili,yosak bunu çin malı motorlara borçluyuz...
aynen.
rsm hocam kusura bakma artık motorla zenginlik gösterme devri bitti. Artık motoru gerçek motor sevdalılarıda kullanabiliyor. Sen git kendine asla arazide kullanmayacagın bi 4x4 al (çinliler onada el atmadan). Şimdi gösterge o.
Odyessa
18 Eylül 2006, 13:13
Her şekilde faydalı. Ben bir honda kullanıcısı olarak. Yollarda modialleri görmekten mutluluk duyuorum. ÇÜnkü ülke ekonomisine kesinlikle fayda sağlıyorlar. Bir motosiklet 10000 km kullandınmı arabaya oranla kendini amorti etmiştir. 10000 den sonra ise ülke ekonomisine faydaya geçecektir. Üstelik ne malı olursa olsun, her tarafta motosiklet olması motosiklet kültürü nün gelişmesi için faydalıdır.
Tekrar ediyorrum. Ülke ekonomisine inanılmaz faydası vardır. Arabanın yerine motosikletin kullanılması zaten ekonominin allahıdır. Üstelik motosiklet ucuz bir şey. motosiklete binipde araba yabancı bir araba almayan biri de ülke ekonomisine ayrıca bir fayda sağlamaktadır. Atıyorum. normal bir yabancı araba 30000 milyar. bunun tr ye gelmesi Ötvden önce 15000 ytl desek. yurtdışına giden 15000 ytl yi ülke dışına gönderiyoruz. bunun 15 20 tane çin motoru alınır. yani bu açıdan düşünmek lazım.
yine tekrar ediyrum. dünyanın en pahalı benzinin kullanıldığı ülkemizde motor kullannmak zaten yakın bir zaman zorunluluk gibi olacak. sen bir arabada kilometre 250-300 bin lira benzin parası veriyosan. Yazıktır. Günahtır. Ekonomik bir motorla ise kilometrede en fazla 100 bin lira yakarsın. ucuz bi otomobilde de ise 200 bin olarak düşünürsek. 2 milyarlık bir motor, 20000 kilometrede bedevaya gelir. Çok nettir. Gerçektir. Ayrıca taşıt alım vergileride cabası. 250 lilik bir motosiklette 1 yıllık 60 ytl iken. 1300 cc lilik bi arabada 300 ytl civarında. Ha bu para devletin cebine gidiyo o ayrı. Ülke ekonomisine belki zarar olabilir ama kendi cebime kardır. hatta benzinde verilen vergilerden dolayı devlete bi zararı olabilir. Benzin tüketimini ne kadar azaltırsak o kadar iyidir. Ben devlete vermediğim vergiyi başka verecek bi yolda bulurum üstelik.
İşin özüne dönelim. Bence motosikletci için çin iyidir. faydalıdır. Ülke için süperdir. devlet için vergi toplama için kötüdür. Kişinin cebi için çok iyidir. Motosiklet kullanımından dolayı trafik için çok iyidir. Çevre kirliliği için çok iyidir. Normal bir araba mutlaka çevreyi daha çok kirletiyordur.
Sanırım bayağı uzun yazdım.
nurguldemirbay
18 Eylül 2006, 15:29
Bir de şöyle düşünmek lazım eğer çin malları olmasaydı ben belki de hayatımda hiç motora binmemek gibi harika bir zevkten mahrum kalacaktım. Ayrıca Asya 150 T1 motorumdan çok memnunum. Alalı 1 yıl oldu 8000 km yol yaptım. 4 kez
istanbul-adapazarı uzun yol yaptım.keyif içinde de çok zevkli şimdi iyi bir scooter kullanıcısı oldum belki bundan sonra bir burgman olur ama T1 motorum olmasaydı olası bir burgman da olmayacaktı hatta motor olmayacaktı bu yüzden çin malları motorları kötüleyenleri anlamıyorum 2.5 milyar verdim o da 12 taksitle 1 yıldır inanılmaz adrenalin yaşadım.Motorumu aldığıma da hiç pişman değilim.
iki tekerli olsun
nereli olursa olsun :)
clint
18 Eylül 2006, 17:22
ben kendi adıma motosikletle tanışmamı çinlilere borçluyum. uygun fiyata motosikelt sahibi olup bu zevki tatma şansını yakaladım. büyük üreticilere kalsaydı k bir çoğumuz motor sahibi olmayı düşünmezdik bile.
Katılıyorum. Evet kaliteleri tartışılır ama girmemiş olsalardı pazara hala pek çok insan motorlara uzaktan bakarak hayal kuruyor olacaktı. Bana göre Türkiye'de motosiklet kültürünün oluşması için etken olmuşlardır. İleride pek çoğumuz ilk motorum Çin malı bir motordu diyeceğiz ama motosiklet tecrübesini de onlar sayesinde edinmiş olacağız. Bu açıdan bakılırsa faydalı oldukları bile söylenebilir. Direkt olarak kötüleyerek yaklaşmamak gerekir. Nerede üretildiği değil iki teker zevkini ve bilincini iyi ya da kötü vermesi önemli bence. Genel olaraka fakir bir ülkeyiz ve maddi durumu uygun olmayanlara hitap etmesi açısından önemlidir. Ayrıca devletin vergi toplaması açısından da zararı olduğunu düşünmüyorum, onca motosiklet alındı bunlar için vergi verilmedi mi? Hiç taşıtı olmayan ve belki olamayacak olan adam ya da kadın motosiklet aldı, vergi ödedi ve ödeyecek, benzin alacak bunlar devlete dönmüyor mu?
Ve son olarak belki de Çin malları sayesinde pek çok üye var bu sitede, motosiklet kültürünü edinmeye başlamış.
krank
18 Eylül 2006, 22:28
ben fiyatların çin istilası nedeniyle düştüğüne inanmıyorum.bu düşmüş haliyse artık?taylandta yamaha nouvo 1000 dolar burda aynı model yok ama olsa 4000 ytl den aşağı olmaz.olamaz..ne yani çinliler olmasa honda activayı 8000 ytl ye mi alacaktık..?
heveslee
18 Eylül 2006, 22:59
bence çinden gelen motorların faydası oldu.düşünsenize piyasada hala birkaç firmanın denetiminde olsa motorlar bu zamandaki durumlar olmayacaktı.şimdi herkes bi şekilde motor kullanıyor.sadec çin değil kalite markalarında piyasaya yeni ürünler getirmesine neden oldu.belki çini kullanan daha sonra kalitey geçti.ha bunun kötü tarafı yokmu? var.mesela motorların düşük fiyatlı olması ve bu oranda kaiteninde bu seviyede olması kişiye zorluk çıkarta biliyor.sürekli dikkatli olmasın ı gerktirdi.artı motorların belkide daha erken emekli olmasına neden oluyor.ha birde şu var deneyimi az olan kişilerin korumasız olarak çıkmasına neden oldu.bu sebeple hastanelerde yaralı çok oluyor diye tahmin ediyorum
Topuz
18 Eylül 2006, 23:55
Kısa ve Öz 2:
var
neden var:
- insanların motosiklet tutkusu giderildi
- fiyatlar uygun, yedek parçalar uygun, servisler var
- rekabet ortamı kızıştı, fiyatlar ucuzladı
- Türkiye'dekiler, Yerli Kazığı yemeden kurtuldu (kanuni, ramzey vb. yerli firmalar. size sesleniyorum. güya yerli, çinden getirip burda topladıkları motoru yerli diye satıyorlar. tamam buna bir şey demeyelim ama ya fiyatları neydi öyle. 2 sene önce bir kanuni 250 seyhan 4500 TL peşin para idi. bir kanuni 250 tiger 5500 tl idi. şimdi ise 3500 tl ye 250 lik makine var. seçin beğenin alın. neydi bunların o zamanki kazıkları? şimdi motor getiren firmalar çoğaldı, satamıyorlar, bol bol fiyat indiriyorlar. o zaman attıkları kazıkları yiyenler ne olacak? onlara ayıp ettiler. demek ki, o işten çok para kazandılar o zaman. şimdi de kalkmış, "yerli üretim darbe yiyor, aman tedbir alalım" diye feryat ediyorlar. kardeşim, senin yerli üretimin benim umrumda bile değil. dünyanın global pazar haline geldiğini görün artık ve ona göre tedbir alın, güzel modeller çıkarın, kampanyalar düzenleyin vb. her ne ise, işinizi biz mi öğreteceğiz size. size tavsiyem, profesyonel danışmanlık hizmeti alınız.)
- çinliler kaliteli motosiklet de yaparlar, siz yeter ki parayı verin ve siparişinizin özelliklerini anlatın
bazı arkadaşların yazdıklarına katılıyorum. geçmişi bir hatırlayınız, ondan sonra burda muhakeme yapınız. elbette bu işte yeni olanlar, geçmişi bilemezler. o zaman bilmeden yazmanın bir anlamı yok. bir bilene sormakta fayda var. japon motorlara oh oldu. öyle oh oldu ki, çinliler onların fiyatlarını durdurdu bir yerde. herkesin bildiği honda her yıl fiyatları iyi artırırdı. şimdi epeydir yerinde sayıyor. gerçi.. burda japonlar ile çinlileri kıyaslamak yanlış olur. doğrusu şöyledir. japonların hedef kitlesi, bizim gibi bu yazışmaları yapanlar değil zaten. biz onların umrunda bile değiliz. siz merak etmeyin. onların bu konuda bir endişesi yok. pazarlama dertleri de yok. çünkü onların müşteri kitlesi farklı. alacak olan zaten gidip alıyor. 2. elleri de iyi para ediyor. ama var ise sizin o kadar paranız, siz de gidip alın. ne diyelim.
iyi oldu arkadaşlar iyi oldu, sıkmayın canınızı.
-
locco
19 Eylül 2006, 00:46
Topuz cogu gorusune katılmama ragmen;japon firmaların umurunda olmadıgımıza şiddetli oalrka katılmıyorum.Burada Çin malı motor kullananlar birer Japon motor kullancısı adayıdır.Ve müşteri odaklı calıştıklarını gayet ii bildiğim Honda'nın dunyanın hiçbiryerindeki müşteri kitlesini umursamazlık etmediğini gayet iyi biliyorum.Eski knowhow larını Çinlilere satıyorlar.Örenğin Jin lun.Eski Suzuki Maruder.Bu bile işlerine geliyor.Ama kısa zamanda olmasa bile Çinlilerin kendi markasıyla superbike yarışlarına katıldıklarını görür gibiyim.Dört Silahşörler zamanı gelince araya Dartanyanı da alıcakalr el mahkum.Çinliler iyi bir kopyacı fakat aynı zamanda ii de birer öğrenciler.Zaman çok şeye gebe Çin konusunda.
gaddar
20 Eylül 2006, 13:06
yaaa ben anlamıyorum biz neden çin olmuyoruz kardeşim...adam plastikçi dünyanın en kaliteli kovalarını leğenlerini üretiyor:cyclopsan bu adama bi kalıbını versen en kral granaj parçalarını üretir...bi başkası tofaşa cant yapıyor üç kuruşa satıyor bu adamda 12" cant üretir...metal sanayi desen demirden adam bile yaparlar..döküm deseniz aynı her türlü blok dökülür.ee geriye ne kalıyor biliyormusunuz...bunları organize edip yapacak adam yok memlekette, olanıda engellemek için hertürlü satılmış bürokrat mevcut..bu saydığımız ufak çaplı sanayi gurupları aç geziyor binlerce leğen üreten firma var :) bunları bi yönlendiren olsa ülke ikinci sanayi hamlesini yapar avrupa çinden alacağına bizden alır daha kaliteli olduğu için.
Ama maalesef henüz yolun başında bile değiliz gelecekte bizie ait bişey olmayacak çünkü bu yolda attığımız bir adımımız yok daha...kısaca çine pazar olmaya devam edeceğiz.
fragrance_chaplin
20 Eylül 2006, 13:11
Türkiyede çin malı motosiklet olmasaydı ben şu an bir motor sahibi olamayacaktım...
Hem çin malı motor alırken kimse 5 sene kullanmayı düşünmüyor herhalde?!?
motodevil
20 Eylül 2006, 13:35
tabıkı faydalı cebınde parası olmayan ama motor askıyla tutusan bınlerce kısı war adamlar cın malıda oşlsa 3-5 kurusa motor alıp 1-2 sene binip hewesını alıyolar sahsen ben bole dusunyorum
ahmetnr
20 Eylül 2006, 13:56
arkadaşlar bendede çin malı motor var ve küçük bir hesap yaptım motoru 1000ytl ye aldım motor şuan 4000km de verdiğim parayı, km ye böldüm yakıtı da ekledim 320 kuruşa 1km yol yapmışım dolmuş 1ytl bundan sonra ne giderse benim karım ama daha çok gidecek gibi duruyor bence ideal selamlar
Barış Şuşut
20 Eylül 2006, 14:03
Topuz
japonlar her sene fiyatlarını arttırırdı dedinde ...ben dahada ileri gideyim 2004 transalp fiyatı 14500 ....2006 da ötv zammı gelmeden önce fiyat 12 218 ötv den sonra gelen %32 lik yüke rağmen 2006 temmuz fiyatı 16000... fiyatlar terinde durmasını geç geri gitti ...
yani bu gün transalp binen ve çinli motorlara bıyık altından küçümseyerek bakan beyler , o motoru bu fiyata alabiliyolarsa çin malı kıullananlara teşekkür etmeliler
Sedat
20 Eylül 2006, 14:28
Daha Önceleri Türkiyede çoğunlukla Racing motor bulunuyordu.. Bunun içinde her zaman diğer motor tutkunlarının motor hep heves oLarak görüldü.. Ama çin motorlarıyla birlikde bir çoğumuz tutkularımızı azda olsa yerine getirdik..
Ama arkadaşLar bir gerçek varki bunun hepimiz farkındayız.. Doyumsuz insanlarız.. Bir çok ufak çaplı motorla başlıyan arkadaşlarımız daha 2.ci 3.cü ayını doldurdukdan sonra motorunu satılığa çıkarıyor :
Sebeb : 600cc race alcağımdan satıyorum.. 600ccrace ile takas vs die ilanlar boy geziyor.. Bundan bir kaç sene önce aynı şeyi ben yaşadım.. doyumsuzluk yapıpda tüm paramı race bir motora yatırdım ama sonuç olarak kaza ile tanıştım..
Son olarakda ekliyeceğim bir gerçektir ki
''Başkasının hayabusasını izleyeceğime kendi çinli motorumu elimde taşırım''
bunu yazan çokkk motor sevdalısı bir arkadaşımız..
clint
20 Eylül 2006, 14:47
yaaa ben anlamıyorum biz neden çin olmuyoruz kardeşim...adam plastikçi dünyanın en kaliteli kovalarını leğenlerini üretiyor:cyclopsan bu adama bi kalıbını versen en kral granaj parçalarını üretir...bi başkası tofaşa cant yapıyor üç kuruşa satıyor bu adamda 12" cant üretir...metal sanayi desen demirden adam bile yaparlar..döküm deseniz aynı her türlü blok dökülür.ee geriye ne kalıyor biliyormusunuz...bunları organize edip yapacak adam yok memlekette, olanıda engellemek için hertürlü satılmış bürokrat mevcut..bu saydığımız ufak çaplı sanayi gurupları aç geziyor binlerce leğen üreten firma var :) bunları bi yönlendiren olsa ülke ikinci sanayi hamlesini yapar avrupa çinden alacağına bizden alır daha kaliteli olduğu için.
Ama maalesef henüz yolun başında bile değiliz gelecekte bizie ait bişey olmayacak çünkü bu yolda attığımız bir adımımız yok daha...kısaca çine pazar olmaya devam edeceğiz.
Söylediklerine katılıyorum, işte Hazey Türk'ü üreten Muharrem Nuhoğlu'un durumu ortadadır. Bizim acaip bir bürokrasimiz var, "Bürokrasi işleri hep zora koşar ki yapacak işi olsun" demiş bir düşünür. İşte bizim bürokrasimiz aynen öyle işliyor. Devleti yönetenler öyle bir çörekleniyorlar ki bulundukları makamlara, devlete ve millete çalıştıklarını unutuyorlar ve hatta daha çalışmaya başlamadan milletin refahı için çalışacaklarını düşünmüyorlar bile. En küçük bir devlet dairesinde bile size hayvan muamelesi yapan memurları hatırlayın. Size hizmet için orda olduğunun farkında bile değil, çünkü o bilinçle eğitilmedi ki. İnanılmaz bir yozluk söz konusu. Japon gelişti, niye? Adamda acaip bir vatan sevgisi ve sebat var. Haa biz de de var ama sadece sözde var. Japon insanının en tipik özelliği bir mesleği edinince artık o meslekte sebatla çalışmasıdır, bize ise sanki bilinçli şekilde manüpüle edilen şey hep başkasına özenmek. Mevcut işinde gelişmeye çalışmıyor kimse(istisnalar kaideyi bozmaz) Yani çevrenize bir bakın kaç kişi var yaptığı işten memnun olan ya da yakınmadan sebatla çalışan. Bunda hükümetlerin yanlış eğitim ve yönetim politikaları da büyük etken şüphesiz ama, iğneyi hepimiz kendimize de batıralım artık, genel bir boş vermişliğimiz ve tembelliğimiz var. Bir şeyler yapmaya çalışan, çalışkan vatandaşı da engellemek için elimizden geleni yapıyoruz. Bir örnek, mahelleden bir komşunuz bir şeyler icat etse, ne gözle bakarsınız; "ulan o bizim komşu be onun ürettiğinden ne olacak" demez miyiz pek çoğumuz. İşte meselelerden biri de budur. Biz birbirimize destek olmayı beceremiyoruz.
Çin dediğiniz ülke de Japon gibi aslında acaip milli değerlerine bağlı insanlardan oluşuyor. Ve göreceksiniz (eğer amerika bir katakulli yapmazsa) bu hızla ileri de Japonya gibi olacaklar.Belki o kadar kısa sürede olmaz çünkü çok büyük bir ülke, ama daha şimdiden Dünya pazarına hakimiyet kurmaya başladılar.
Bizim hantal devlet yapımızın, hayata bakış açılarımızın ve hatta belki de yaşayış tarzlarımızın değişme zamanı çoktan gelip geçmiştir. Hani hep bu kafayla bizden bi ..ok olmaz deriz ya, bu da hepimizin bunu kabullendiğimzin göstergesi.
Bana göre Türk insanı çok zeki insan, ama doğru yönlendirilemiyor ya da belki bilinçli yapılıyor bu. Kısır tartışmalardan, içe kapalı at gözlüklü yaşantılardan çıkamadığımız için sürekli bir kaos halinde ve gündelik yaşıyoruz. Böyle bir ulus'tan bir icat çıkması nasıl beklenir. Çıkanı da anında yıldırıyoruz hep birlikte zaten. O da ya vaz geçiyor ya da yurt dışına çıkıyor.
E ondan sonra kalkmışız Çin'in motoru iyi mi kötü müyü tartışıyouz. Sen bişey ürettin mi ki, üretene destek verdin mi ki Çin'i kıyaslamaya kötülemeye kalkıyorsun.
Çok uzun yazdım kusura bakmayın ama bu konuda çok doluyum ve artık sinirleniyorum bu işlere. Herkese sevgiler ve daha çok çalışma dilerim.
hardrider
20 Eylül 2006, 14:51
çoğu kişi bana gıcık olcak belki ama ben motorsiklet tutkusunun bu olduğuna inanmıyorum işin ekonomik kısmını konuşmuyorum çünkü milli servetin dışarı gitmesi (çin motorları sayesinde ) fikrini anlamsız buluyorum çünkü yerli üretim dışındaki alınan her motorda serveti dışarıya ödüyoruz zaten.....gelelim işin tutku kısmına burda bi çok arkadaş çin motorları olmasa şu an motora binemiyo olacaktık yazmış doğrudur ama eğer içinizdeki gerçek motor tutkusuysa bu motorlarla o tutkunuzu gerçekten tatmin edebiliyomusunuz?? bu arabada da var araba tutkunlarının hiçbir zaman bir anadol veya bir datcia ya da tata hayal ettiklerini duymadım...Evet GERÇEKTEN hayalindeki motoru hiçbirzaman alamayacak birisi için iyi bir yol olabilir ama çoğu kişinin de bu motorları aldıktan sonra hayallerindeki motoru gördüklerinde içlerinin gitmediğini sanmıyorum...bunu yazarken ben sadece kendi hissettiklerimi baz alarak yazdım 4 yıldır çalışıyorum ve almayı düşündüğüm motorun hayaliyle 4 yıl boyunca para biriktirdim bu esnada ben de bir çin malı scooter alabilirdim ama inanın bu beni tatmin etmezdi yanlış düşünüyo olabilirim ama benim fikrim bu...bu adı üstünde bir tutkudur bi keyiftir ben aldığım motoru arabadan daha az benzin yakıyor diye veya iş trafiğinde zaman kazanırım diye almadım ve şeridimden sakin sakin evime giderken full korumasız arabaların arasından zigzaglar çizerek kaçan scootercılara bakıp ta hiçbir şekilde gaza gelmiyorum....bilmiyorum anlatabildim mi....
temmuzvedat
20 Eylül 2006, 15:06
faydaları da var zararıda ama genelde topluma motosiklet bilinci nin yerleşmesine büyük bir hız katacak .sürücüler ardık daha dikkatli her an bir yerden motor çikabiliri artık biliyor oldu.milli serzarar da bu hobi aracı türkiye genelinde çin motoruna verilen milli zarar ise belkide 1000-2000 yat-teknenin fiyatına eş olabilir.yinede olmamalı ama bilinçlenmedeki faydası çok önemli bence...faydalı
dostdark
20 Eylül 2006, 15:06
arkadaşlar ekonomi 5 yıl sonra zarar edecekmiş
ama binlerce insanın çin motoru alıp arabalarını garaja çektiğini hatta satığını düşünürsek 5 yılda yapacağımız benzin tasarufu motorlara verilen paradan çok daha fazla olacaktır
keşki herkez arabalarını parkedip motorla gezse
adnanka
20 Eylül 2006, 15:10
rsm'ye yanıttır;
Senin motorun da Türk Malı değil. fakat niye ülke ekonomisinin geleceğini falan gerekçe göstererek "vatanseverlik" yapmaya çalışıp, çin motorlarını kötülemeye çalıştığını biz çok iyi biliyoruz. S..seri
dostdark
20 Eylül 2006, 15:26
hem arkadaşlar yılbaşından beri 8500 km yaptım ve yılbaşına kadarda 15000 km yaparım
arkadaşların dediğine bakılırsa 5 yıl sonra bu motor buzulacak
demekki 75.000 km yol yapıp çöpe atacağım
ama niye çöpe atayımki 300 ytl verip motor yaptırırım (diğer yurdumun ekonomisini bozmayan motorların ayna parası:mrgreen: )
myheart
20 Eylül 2006, 15:29
ekmeğine göre köfte kardeşim.. Ayagımızı yerden kesio her ne kadar orjinal olmasada işimizi görüp bizi o tatla birleştirebilio... İlerde Herkesin bir japonu olacak büyük ihtimal... Eğer çin olmasaydı ne bir cinlimiz nede bir orjinal japon motorumuz olabilirdi...
Beni tatmin edio çinli minli ama benzinini doldurdugum sure içerisinde beni yarı yolda bırakmadı hiç bir zaman.. biraz daha ozen ve bakım gerektirio...
ALBATROS-FB
20 Eylül 2006, 16:23
Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......
bunun aksini iddaa eden bu işte ya yenidir yada işten anlamıyodur ...2004 yılında başladı bu çin malı olayı ...benim bildiğim ilk marka haojin ...daha sonra onlarca marka ile fyrya başladı ...bu soruya cevap verebilmek için biraz eskilere gidelim çok değil birazcık ...
pazar 3-5 markanın elinde fiyatlar uçuk bir scoter yaklaşık yarı yerli araba parası ..garanti vs..hak getire ..motorları ya cepte parası olanlar zevk için yada iş için kullanalar alıyo ...piyasada sayısı çok olan bazı motorlar hariç parça bulmak imkansız ...firmalar muhatap dahi olmuyolar sizle ...ariyosun şu parça varmı...cevap ...yok ...ne zaman gelir...sipariş ettik gelecek ...6 ay sora hala parça yok ...ha çin malları çok mu iyi ...hayır...ama motor bilinci türkiye"de bu motorların piyasaya çıkmasıyla gelişti ..eğer biz bu gün buı sayıda internette bu konuyu konuşabili,yosak bunu çin malı motorlara borçluyuz... Tamam dediklerin goğruda bide şu yönden bak bu ucuz markalar olmasaydı insanlar motorla tanışmayacak ve japon ve italyan motorlarının ne kadar iyi olduklarını anlamıyacaklardı tabi bide alman motorlarını,bence bi ölcüde faydalı olmuşlardır motor sevgisini aşılamışlardır bende olaya bu yönden bakıyorum
Odyessa
20 Eylül 2006, 17:35
çok kısaca özetliyorum.
1. Motosiklet kültürünün gelişmesi
2. Trafiğe faydası.
3. Yolları otomobillere göre daha az hırpalaması nedeniyle yol bakım giderlerinin azalması
4.Kısa vadede değil ama kısadan biraz uzun orta vade BENZİN tasarrufu
5.Motosiklet ucuza alınmasından dolayı insanların kendini tatmini ve yurdum insanın bu hayat pahalılığında mutlu hissetmesi.
Benim aklıma gelen bunlar... Faydalıdır abicim.
krank
20 Eylül 2006, 17:46
çin malı kullananları okudum da kimse bu motoru parçalanana kadar kullanıcam demiyor.eee herkes 1-2 sene sonra satacak..ne olacak sonra güzel yurdum çöplüğe dönecek..mondial çöplüğü,jinlun çöplüğü...vs kurulur her şehirde..ya da fiyatları ucuzlayacak çoluk çocuğun eline geçecek..kazalar artacak..
zaten arttıda..isterseniz bakın raporlara..eğitim olmadan,ön hazırlık yapmadan apar topar herkes motorlandı..2 günde bir 3.sayfada motorcu haberleri çıkıyor.
valla ne derseniz ne söylerseniz söyleyin ama ben herkesin MOTORCU olmasını istemiyorum.zaten olamayacakta.çin malları motorsiklet kullanıcı sayısını arttırdı ama motorcu sayısını değiştirmedi..ikisi farklı şeyler bence..
böyle giderse sonumuz tayland gibi olacak.(orada herkesin ailesinde motorsiklet kazası geçirmiş biri bulunur.nerdeyse herkesin kolunda bacağında motorsiklet kazalarının izleri vardır..eee motorsiklet çok(çin malı değil),eğitim az olursa sonuç apaçık ortaya çıkar)
dostdark
20 Eylül 2006, 19:28
çin malı kullananları okudum da kimse bu motoru parçalanana kadar kullanıcam demiyor.eee herkes 1-2 sene sonra satacak..ne olacak sonra güzel yurdum çöplüğe dönecek..mondial çöplüğü,jinlun çöplüğü...vs kurulur her şehirde..ya da fiyatları ucuzlayacak çoluk çocuğun eline geçecek..kazalar artacak..
zaten arttıda..isterseniz bakın raporlara..eğitim olmadan,ön hazırlık yapmadan apar topar herkes motorlandı..2 günde bir 3.sayfada motorcu haberleri çıkıyor.
valla ne derseniz ne söylerseniz söyleyin ama ben herkesin MOTORCU olmasını istemiyorum.zaten olamayacakta.çin malları motorsiklet kullanıcı sayısını arttırdı ama motorcu sayısını değiştirmedi..ikisi farklı şeyler bence..
böyle giderse sonumuz tayland gibi olacak.(orada herkesin ailesinde motorsiklet kazası geçirmiş biri bulunur.nerdeyse herkesin kolunda bacağında motorsiklet kazalarının izleri vardır..eee motorsiklet çok(çin malı değil),eğitim az olursa sonuç apaçık ortaya çıkar)
Haklısın dostum parası olup mercedes alan kişiler gerçek şofördür:P tofaş sürenlerden şoför olmaz pis fakirler ne olacak:P :queen:
ama gezetelerde okuduğun kaza haberlerindeki makinelere bak ya 600f ya 1000 rr dir
dandik çin malını gazteci yazmazki:queen:
EgeKnn
20 Eylül 2006, 19:48
işin gerçeği ben bu konuda çok umutsuzum Çin malı motosikletlerin türkiyeye girişiyle motosiklet kültürü ve bilincinin geliştiği düşüncesine de kesinlikle katılmıyorum sadece birileri cebini dolduruyor buna wıwı ve safabet kask satan bayiler de dahill
3-5 sene sonra türkiye tam bir motosiklet mezarlığına dönecek ve ucuz her keseye uygun bu çin motorlarına sahip olan kişiler aslında tamamen motosiklet kültüründen uzak kalıyorlar buna inanın ( istisnalar hariç )
hiç birinin üzerinde koruma mont bellik vs... yok kasklar sadece Polis savar
ben kesinlikle inanmıyorum motosiklet bilinci ve kültürüne faydası olduğunu sokağa çıktığınızda sadece gözlemlemeniz yeterli kimler ve nasıl kullanıyo bu motorları ancak çin malı motor sahibi olup bilinçli motor kullanan ve korumalı kıyafetleri olan gerçek motosiklet tutkunları bu düşüncemin dışındadır ama malesefki azınlıktır...
locco
20 Eylül 2006, 20:22
bu sitede cin malı ve ikameleri olup korumalı giyinen cok insan var.bunlardan biri de benim.bu sekilde insanların coğunluğu olan bu sitede,bu sekilde yazı yazmanın gayesini anlayamadım.istediğin kadar bu kişileri haric tutuyorum desende.
1,5 yıl önce 1,850 ytl vererek haojin marka as150t satın aldım ve şu an 9800 km'deyim ve diyorumki iyiki almışım, bana göre adam gibi motor kullanan ( rodaj'ı uygun yapan,altındaki motoru race motoru zannetmezsen,bakımlarını düzenli yaparsan,makinayı fazla üzmezsen 3-5 kişi binipte yokuş yukarı çıkmaya çalışmazsan) için bu aletler fazla bile,ister inanın ister inanmayın henüz aldığımdan beri ekstra hiç bir masraf yapmadım,kayışıda dahil olmak üzere orjinal parçalarını kullanıyorum,tahminimce 20000 km'ye kadar problemsiz kulanılır bu aletler.1000 ytl'ye satılan mobiletlerle kıyaslamıyorum bile,000 km'den sonra dagılmayan mobiletmi var.
Aynen katılıyorum. Motosikletini dağıtan kişilerin nasıl kullandıklarına bakmak lazım. İnsanlar scooterlar ile kaldırıma iki kişiyle bodoslama çarparak çıkıyorlar, sonra da Çin motorları dayanıksız diyorlar. Bu şekilde kullanılmalarının tek sebebi bu motorların ucuz olmaları. Japon motorlarına o kadar parayı verenlerin kaldırıma çarparak çıkacaklarını sanmıyorum, dolayısıyla Japonlar aynı dayanıklık testlerinden de geçmemiş oluyorlar. Bende de Zealsun 150-19 var 1900 km'de ve bugüne kadar ufak bir elektrik arızası dışında (montaj hatası idi) hiçbir problem çıkarmadı. Tabii kullanırken dikkat ediyorum. Otomobilimi kullanmamaktan yaptığım benzin ekonomisini düşününce verdiğim paraya kesinlikle değiyor.
kahraman34
20 Eylül 2006, 20:34
işin gerçeği ben bu konuda çok umutsuzum Çin malı motosikletlerin türkiyeye girişiyle motosiklet kültürü ve bilincinin geliştiği düşüncesine de kesinlikle katılmıyorum sadece birileri cebini dolduruyor buna wıwı ve safabet kask satan bayiler de dahill
3-5 sene sonra türkiye tam bir motosiklet mezarlığına dönecek ve ucuz her keseye uygun bu çin motorlarına sahip olan kişiler aslında tamamen motosiklet kültüründen uzak kalıyorlar buna inanın ( istisnalar hariç )
hiç birinin üzerinde koruma mont bellik vs... yok kasklar sadece Polis savar
ben kesinlikle inanmıyorum motosiklet bilinci ve kültürüne faydası olduğunu sokağa çıktığınızda sadece gözlemlemeniz yeterli kimler ve nasıl kullanıyo bu motorları ancak çin malı motor sahibi olup bilinçli motor kullanan ve korumalı kıyafetleri olan gerçek motosiklet tutkunları bu düşüncemin dışındadır ama malesefki azınlıktır...
arkadaşım, 1500 ytl vererek ancak çin malı bir motorsiklet alabilmiş bir insan, mont (200 euro ),kask(150 euro),eldiven (50 euro),çizme (100 euro) ve diğer korumalıklar için an az 1000 ytl ödemesi gerekiyorki buda bana göre imkansız.
locco
20 Eylül 2006, 20:56
arkadaşım, 1500 ytl vererek ancak çin malı bir motorsiklet alabilmiş bir insan, mont (200 euro ),kask(150 euro),eldiven (50 euro),çizme (100 euro) ve diğer korumalıklar için an az 1000 ytl ödemesi gerekiyorki buda bana göre imkansız.
katılamdıgım tek nokta.gs hakkındaki düşüncelerin:queen:
BIYIKLI
20 Eylül 2006, 21:02
Öyle bir mantık yok sayın yönetici :)
Ona bakarsan hangi Japon, İtalyan scooter sürücüsü tam korumalı geziyor veya Çinliler kendi markalarıyla yüksek cc li yarış motosikleti yaptılarda biz mi almadık. :mrgreen: Bu işler hakikaten boş işler motor kültürüymüş sizin için motor kültürü ceplerin şişkinliğiyle ölçülüyorsa işimiz var o kültürle daha. Tamam kalite düşmüştür ama bu herkese yaramıştır bu kadarda vefasızlık yapılmaz, lütfen.
krank
20 Eylül 2006, 21:02
Haklısın dostum parası olup mercedes alan kişiler gerçek şofördür:P tofaş sürenlerden şoför olmaz pis fakirler ne olacak:P :queen:
ama gezetelerde okuduğun kaza haberlerindeki makinelere bak ya 600f ya 1000 rr dir
dandik çin malını gazteci yazmazki:queen:
benım yazımda ucuz motor kullanan motorcu değildir yazıyormu.?mercedes serçe ne alaka anlayamadım.anlatmak istedim şu çin malı kullananların çoğu motorcu değil motorsiklet kullanıcısı .motorsikleti sevdiklerinden,hayat tarzı olduğundan falan değil zorunluluktan kullanıyorlar.yarın öbür gün bu insanlara 5000 ytl ye çin malı araba sunarsan yüzde sekseni satar onu alır.kimse motorcuyum bilmem neyim, yok rüzgarı hissedeceğim ,yok bilmem ne demez..
az da olsa bu işe gönül vermiş çin malı kullananlar var.onları ayrı tutuyorum.diğerleri zaten bu siteye girmezler bile.ilgileri olmadığı için..
gazetelerdeki haberlere bak hepsi 600f falan yazmışsın.yalan..
çünkü hergün düzenli olarak takip ediyorum.istersen sende öyle yap.desteksiz atmıyorum.son aylarda çin malı scooterlar önde gidiyor ölümlü kazalarda.açıp araştırın..
nautilus
20 Eylül 2006, 21:08
Çin malı motorların ne gibi bir zararı olduğunu kimse açıklayamaz.Yok çünkü.Sakın çıkıp da ülke ekonomisi falan demesin kimse.Çin malı motorsikletler ithal edilip cari açığı artırıyor olabilir.Ama ya ithal ettiğimiz petrolü arabada değil de motorlarımızda kullandığımızı hesap edersek nolur?Uzun vadede bu çin malı motorsikletlerin zarardan çok faydası olduğu çıkar ortaya üstelik çok da basit bir matematik hesabıyla.Kullanıcıların sayısının azımsanamayacak oranda artmasıyla da özellikle İstanbul gibi bir şehirde trafiği daha rahat hale getirmesi de extra bir faydadır.Sonuç:Kesinlikle faydalıdır.
hardrider
20 Eylül 2006, 21:18
arkadaşlar burda kimse kimseyi çin malı kullanıyo diye dışlamıyo ama kabul edin bu tür motorları alanların büyük bir çoğunluğu gerçekten sadece ucuz bir araç olduğu için alıyor...bakın ucuz motor demiyorum araç....neden ya araba alamadıkları için ya daha az benzin harcadığı için ya da trafikte daha rahat olduğu için yoksa hiçbirinin motor sevdasıyla yanıp tutuştuğunu sanmıyorum...burda yazı yazan ve çin malı motorsiklet (bilinçli) kullanan gerçekten motorsiklet sevgisini bastırmak için bu amaçla bu motorsikletleri alan arkadaşların bunu üzerlerine alınması da saçma bence krank arkadaşımızın da dediği gibi bu zihniyette olan kişiler zaten bu foruma girip katkıda bulunmazlar motorsiklet konusuyla ilgilenmezler bile...
BIYIKLI
20 Eylül 2006, 21:37
Madem olay tamamen duygusal! bir hal aldı, o zaman şunu söyleyeyim Çinli motorlar motosiklet sevdasıyla yanıp tutuşan bir kesimin de ateşini söndürmüştür. Sadece bunun için bile büyük fayda sağlamışlardır. Afedersiniz sözüm meclisten dışarı tuzu kuruların 'kültürümüz öldü, yok yollar doldu vs.' tarzı çıkışları bana bu yüzden hiç gerçekçi gelmiyor. Her ayrımcılık lafına tepki verdim, vereceğim. Bırakalım bu boş muhabbetleri, taraftarlıkları da yolumuza bakalım bence.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO