PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet önermesi ve karşılaştırması



halaskargazi
24 Mayıs 2024, 17:43
Öncellikle herkese merhaba, bu benim forumdaki ilk konum olacak o yüzden hatam olursa özür dilerim.

A2 ehliyet sahibiyim hazır yaza giriyorken de kendime bir motor almak istiyorum. Aslında uzun zamandır aklımda Special bir Crossmoto alıp (EXC 250 veya EC 250) bunu Süpermoto'ya çevirmek vardı ama daha sonra bu Special makinelerin hem masrafları pahalı olduğundan hem de deneyim istediğinden ilk olarak daha alt segment bir Crossmoto almak daha mantıklı geldi.

Aslında çok bir kriterim yok; saatlik bakım gerektirmesin, 250cc veya daha üstü bir motor hacmine sahip olsun, şehir içi kullanıma uygun olsun ki büyük ihtimalle tamamen şehir içi kullanacağım araziye gideceğimi sanmıyorum, parça sıkıntısı fazla olmasın.


Aklımda olan modeller şu şekilde:
-CRF 250 L
-WR 250 R
-KLX 250

Bu motorlardan birine sahip olan, daha önce kullanmış veya hakkında bilgiye sahip olan arkadaşlar artılarını, eksilerini, aradaki farkları yazarsa veya ekstra bir motor önerisi olan varsa belirtirse çok sevinirim.

Şimdiden çok teşekkür ederim hepinize.

motomad
24 Mayıs 2024, 20:35
Crf 250 on amortisor berbat.kaliteli ile degistirmen lazim ama turkiyede bulurmusun arastirmadim.
Klx bilgim yok
Wrx cok cok iyi bir enduro cross.
ktm alcaksan 250 ve 350 4 zamanlilari var.cok az modeli 2 zamanli cogu 4.
İlanlarsan anlarsin.
bu isin bilenleri sakarya pamukova ktm servisi.onlara danisman daha iyi olur.
Muhtemelen ktm veya wrx tavsiye ederler.
ayrica wrx r alip sm yapabilirisin.ayni sekilde 250 ve 350exc leride.
sanirim 50 bin civari masraf oluyor.

halaskargazi
24 Mayıs 2024, 21:40
CRF'nin ön amortisörlerinden baya bi şikayet duydum keçe patlatıyormuş çok sık.
KTM'nin Cross modelleri saatlik bakım istediğinden onlara şimdilik bulaşmak istemiyorum.
Yamaha'da WR X değil de WR R'kar baya bi gözüme girdi şu sıralar.

atilas
25 Mayıs 2024, 22:08
Oncelikle uzun sure enduro yaptigimi belirteyim. Iki zamanli dort zamanli spesial motorlarim oldu. wr250r wr125r da spesialler disinda alip kullandi[im motorlardan. Yukardaki uc motordan sadece crf250l alinir. arkada;larimin co[unda crf vardi enduroya cok ciktik beraber. Birileri wr daha iyi yazicak tabiki aralarinda en iyisi guclusu wr. klx te guzel motor. Dunyanin en iyi motorlari olsa onemli olan parca bulabilmektir. Klx ve wr toplasaniz birkacar yuz tane satildi Turkiye de. Wr birkac yil uretildi 4=5 yildir uretilmiyor. crf sati;i onbin i geceli cok oldu hala uretimi devam ediyor. binlerce crf kullanicisi var bunlar potansiyel yedek parca kaynaklari. crf de kotu motor de[il kullanmasini bilenler cok zorlu yerlerde geziyor. fiyat yonunden eskisi kadar ulasilabilir degil crf ama uretilen rakibi yok su anda

zihnigonen
26 Mayıs 2024, 11:02
Aynı süreçten geçmiş birisi olarak;
En iyisi ve en pahalısı WR,
KLX ortada kalıyor.
Altın Elbiseli Adam (Allah mekanını cennet eylesin)'ın videosunu izlemiştim. Ancak yaptığım araştırmalar sonucunda yedek parçasının ucuz olması ve bol olmasından dolayı CRF'yi tercih ettim. Motomania'nın bir vüdeosuna denk gelmiştim. O dönemde sanırım marş motoruydu, KLX bulabilirseniz 5000 lira, CRF ise her yerde bulabilirsiniz 2000 lira demişti. Kullandığım süre boyunca çok memnun kaldım. Keşke satmasaydım dediğim bir motordu. İmkanım olsa yine CRF alırım.

Selçuk Keleş
28 Mayıs 2024, 18:24
Öncellikle herkese merhaba, bu benim forumdaki ilk konum olacak o yüzden hatam olursa özür dilerim.

A2 ehliyet sahibiyim hazır yaza giriyorken de kendime bir motor almak istiyorum. Aslında uzun zamandır aklımda Special bir Crossmoto alıp (EXC 250 veya EC 250) bunu Süpermoto'ya çevirmek vardı ama daha sonra bu Special makinelerin hem masrafları pahalı olduğundan hem de deneyim istediğinden ilk olarak daha alt segment bir Crossmoto almak daha mantıklı geldi.

Aslında çok bir kriterim yok; saatlik bakım gerektirmesin, 250cc veya daha üstü bir motor hacmine sahip olsun, şehir içi kullanıma uygun olsun ki büyük ihtimalle tamamen şehir içi kullanacağım araziye gideceğimi sanmıyorum, parça sıkıntısı fazla olmasın.


Aklımda olan modeller şu şekilde:
-CRF 250 L
-WR 250 R
-KLX 250

Bu motorlardan birine sahip olan, daha önce kullanmış veya hakkında bilgiye sahip olan arkadaşlar artılarını, eksilerini, aradaki farkları yazarsa veya ekstra bir motor önerisi olan varsa belirtirse çok sevinirim.

Şimdiden çok teşekkür ederim hepinize.

Anladığım kadarıyla pek motor tecrüben yok ondan kafan biraz karışmış. Hem araziye girmeyeceğim diyosun hem de dualsport seçmeye çalışıyorsun. Supermoto yapmak istiyorsun ama çevireceğin motor tamamen araziye odaklı torklu saatlik 250'lik KTM'ler.

Supermoto almak istiyorsan direk SM al, 250'lik motorun jantını değiştirmekle SM olmaz.

Soruna gelince, 10 yıldır KLX kullanıyorum ve gayet memnunum. Ancak yukarıda belirtildiği gibi arkası gelmeyen en yenisi 8-9 yaşında olduğu için WR/KLX direk eleniyor. Alabileceğin en yeni CRF'yi al geç başka seçeneğin de pek yok ancak şehir içine pek de uygun olduğunu düşünmüyorum. Xpulse falan çıktı ama kıyaslamak istemiyorum.

halaskargazi
29 Mayıs 2024, 20:37
Önerileriniz için teşekkür ederim lakin SM sizin de belirttiğiniz gibi beygir değil tork odaklıdır. Yurt dışında özellikle İsveç taraflarında SM için genellikle sizin arazi odaklı olarak adlandırdığınız KTM, CR, YZ, GasGas gibi motorlar kullanılıyor.

Selçuk Keleş
31 Mayıs 2024, 09:29
Önerileriniz için teşekkür ederim lakin SM sizin de belirttiğiniz gibi beygir değil tork odaklıdır. Yurt dışında özellikle İsveç taraflarında SM için genellikle sizin arazi odaklı olarak adlandırdığınız KTM, CR, YZ, GasGas gibi motorlar kullanılıyor.

Onların parası bol :) SM denince gazlayıp km yapabileceğin biraz rahat bir motor canlanıyor kafamda, torku olsa da düşük cc bir motor bana uygun gelmiyor. Sen epey araştırmışsın , sonuçlarını paylaşırsın, kolay gelsin )

atilas
31 Mayıs 2024, 22:42
supermoto lari genelde 450cc motokros motorlara sm jant ve daha buyuk fren diskleri takarak yapiyorlar. 450 cc vergiden dolayi cok pahali 450sxf altiyuzbin olmus. yediyuz sekizyuz bin olur sm ye cevirince. On yasinda bi motoru ucuza alip cevirmek mantikli degil bence. Bu motorlar kir gezisi icin kullanilmiyor bilen sert kullaniyor bilmeyen camurda debelenip motorun canini cikariyor. Motorun yenisini bile yurutmek masrafli bes yasindan buyuk motorlar her an buyuk masraf cikarabilir

halaskargazi
01 Haziran 2024, 22:44
supermoto lari genelde 450cc motokros motorlara sm jant ve daha buyuk fren diskleri takarak yapiyorlar. 450 cc vergiden dolayi cok pahali 450sxf altiyuzbin olmus. yediyuz sekizyuz bin olur sm ye cevirince. On yasinda bi motoru ucuza alip cevirmek mantikli degil bence. Bu motorlar kir gezisi icin kullanilmiyor bilen sert kullaniyor bilmeyen camurda debelenip motorun canini cikariyor. Motorun yenisini bile yurutmek masrafli bes yasindan buyuk motorlar her an buyuk masraf cikarabilir

Sorma ya WR450F'in bayi fiyatı yarım milyon olmuş.

atilas
02 Haziran 2024, 12:53
Sorma ya WR450F'in bayi fiyatı yarım milyon olmuş.
yarismak icin yz450 kros modeli sm ye ceviriyorlar genelde ama plaka olmuyor yz lere. Yamaha listede fiyat yaziyor ama getirdigi falan yok arada bir iki tane geldigi oluyor. KTM grubu daha mantikli geliyor bana. Uc markayi uretiyor gasgas husqvarna ktm. birbiriyle ayni motorlar parcalarin yuzde doksani uyuyor. SM modelleri de var. Japonlar en buyuk pazar Amerika ya ,nem veriyor burda ktm en buyuk oyuncu. Cok ucuz degilse adeti az olan motorlardan uzak duruyorum. Bi ariza olunca aylarca parca bekleyen cok kisi biliyorum. Motorun var ama kullanamamak cok kotu oluyor

KRZMNİTK
17 Haziran 2024, 14:28
Ben 250 rally kullanıyorum. Zaten biliyorsundur 250L ile motor ve şasi aynı. sadece biraz benzin deposu havmi ve grenaj farkı var. Ben hem şehir içinde hem arazide kullanıyorum. Ankarada oturduğum için her yer sağ tepe tarla. Gayet güzel gidiyor motor. Herhangi bir amortisör problemiyle karşılaşmadım. Ancak lastik değiştirmediğim için şehir içi birajlarda hızımı iyice düşürüp çok az contra ile dönmem gerekiyor. Onun harici dış görünüşü acayip kalıplo durduğu için her görende bakıyor. Benim tavsiyem eğer bütçen az veya çok hard arazi yapıcam diyorsan 250L eğer çok ağır off road yapmıcam( offroad yapamadığı için değil grenaj ve diğer parçalar daha pahalı olduğu için) bütçem bi 30.000 tl oynayabilir ayrıca yolda geçerken de herkes bana baksın diyorsan 250 rally öneririm