Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Bluebird 50CC Zırıldama Sesi + Limitör
M.ArdaKaya
13 Mayıs 2024, 13:28
Merhaba,
1 ay önce 1200 KM li sarı siteden Kuba Bluebird 50 aldım. Motor, saatte 46km hıza ulaşınca ne kadar gaz verirsen ver hızı artmıyor yokuş aşağı da 46 ile gidiyor düz yolda da. Gaz verirsen bağırmaya ve zırıldamaya başlıyor dip gaz yaparsan daha çok zırıldıyor ama hız asla 46 yı geçmiyor. Motorun 0-40 ı çok iyi beni tatmin ediyor ve ayrıca gaz vermeden de tek marşla çalıştırabiliyorum. Motorun içini açıp baktırdığımda motorun alt segmanı değişmiş (80'e çevrilmiş) ama üst segmana dokunulmamış üst kapak full orijinal 50'lik. Piston, üst kapak için büyük. Şimdi arkadaşlar bu sorunun çözümü için usta bana sana sıfır alt kapak ve üst kapak alacağız bir de karbüratör alacağız dedi. TOplam işçiliğiyle beraber 6500 TL ediyor. Sizce değer mi ve sorun bu 3 parçayı değiştirince çözülür mü? Varyatörde sıkıntı olabilir mi? Kayış + baga yeni değiştiç Bando kayış ve performans kırmızı baga takıldı.
SerdarC
13 Mayıs 2024, 14:17
Silindir piston 80 e çevrilmiş kapak 50 bırakılmış anladığım genelde o şekilde yapılıyor zaten bunun son hızının 46 da kalmasıyla ilgisi yok, motorunda limitör var ya elektronik limitör var youtube ta videoları var bir kablo soketten çıkararak kaldırabilirsin ama tavsiye etmem belli bir hız üstünde sürekli kullanıldığında krank vs dağılıyor, o aletlerin canı o kadar hız için yapılmamış.
Osm@n
13 Mayıs 2024, 14:29
Frenler sıkışmıştır. Balataları yağlarsan düzelir. 49 cc motordan daha ne bekliyorsunuz ki?
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ
İKİNCİ BÖLÜM
Tanımlar
...
9) Motorlu bisiklet (Moped): (Değişik:RG-17/4/2015-29329) Azami hızı saatte 45 kilometreyi, içten yanmalı motorlu ise silindir hacmi 50 santimetreküpü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kilovatı geçmeyen iki veya üç tekerlekli taşıtlar ile aynı özelliklere sahip net ağırlığı 350 kilogramı aşmayan dört tekerlekli L1, L2 ve L6 sınıfı motorlu taşıtlardır. Elektrik ile çalışanların net ağırlıklarının hesaplanmasında batarya ağırlıkları dikkate alınmaz.
...
ogzcngdk
13 Mayıs 2024, 14:39
Frenler sıkışmıştır. Balataları yağlarsan düzelir. 49 cc motordan daha ne bekliyorsunuz ki?
:queen: ya adam ciddiye alıp yağlarsa, bence egzoz bilyası şakası yapsanız daha iyi olurdu :) bu arada 50 cc diyip geçmeyin benim dragon 50 düzde 60, rampa aşağı 90 bile yapıyor :)
Bu arada bana kalırsada ateşleme kesiliyor olabilir, ama bunun çözümü nedir bilemiyorum sorununuz silindir ile üst kapakla alakalı değil.
SerdarC
13 Mayıs 2024, 14:45
:queen: ya adam ciddiye alıp yağlarsa, bence egzoz bilyası şakası yapsanız daha iyi olurdu :) bu arada 50 cc diyip geçmeyin benim dragon 50 düzde 60, rampa aşağı 90 bile yapıyor :)
Bu arada bana kalırsada ateşleme kesiliyor olabilir, ama bunun çözümü nedir bilemiyorum sorununuz silindir ile üst kapakla alakalı değil.
Hocam sizinki az gidiyormuş gpsle hafif rampa yukarı 70 aşağı 94 düzde 80 civarı yapıyor benimki 100cc yükseltilmiş.
M.ArdaKaya
13 Mayıs 2024, 15:00
Ben hala soruma yanıt alamadım ve üstüne dalga konusu haline geldim. Bilmediğim için soruyorum. 80cc ler de normal diyorsun benim arkadaşlardaki 80 cc ler 70 80 görüyor benimki 46 km hızda gaz kesiyor hızlanmıyor diyorum. Limitör kablosu sökülmüş ama başka bir limitör var mı bilmiyorum. Rodajı bitti 2200 KM'de şu an motor ve 80 cc liğe 400 km de çevrilmiş. Benim ki rampa aşağı da 46 görüyor rampa yukarı da 46 görüyor düz yolda da 46 görüyor. Rampa aşağı frenliyor kendini gitmiyor motor dip gaz yapsam bile 46 yı geçmiyor zırıldamaya başlıyor.
SerdarC
13 Mayıs 2024, 16:05
Ben hala soruma yanıt alamadım ve üstüne dalga konusu haline geldim. Bilmediğim için soruyorum. 80cc ler de normal diyorsun benim arkadaşlardaki 80 cc ler 70 80 görüyor benimki 46 km hızda gaz kesiyor hızlanmıyor diyorum. Limitör kablosu sökülmüş ama başka bir limitör var mı bilmiyorum. Rodajı bitti 2200 KM'de şu an motor ve 80 cc liğe 400 km de çevrilmiş. Benim ki rampa aşağı da 46 görüyor rampa yukarı da 46 görüyor düz yolda da 46 görüyor. Rampa aşağı frenliyor kendini gitmiyor motor dip gaz yapsam bile 46 yı geçmiyor zırıldamaya başlıyor.
Dalga geçme söz konusu değil, istediğin şey doğru olmadığı ve kanuna da uymadığı için kimse burada sana onun cevabını vermez. İlla yaparsan bu senin tercihin olur. limitörler 2 tip olur biri elektronik ki söktüğünü söylüyorsun diğeri mekanik onun işinde varyatör sökülecek v.s o zaten senin yapacağın iş değil.
M.ArdaKaya
13 Mayıs 2024, 16:15
O zaman limitör varsa sadece limitörü iptal ettirmem yeterli olur mu? boşuna 80cc lik yeni sıfır kit almaya ve karbüratör değiştirmeye gerek yok mu?
SerdarC
13 Mayıs 2024, 16:32
O zaman limitör varsa sadece limitörü iptal ettirmem yeterli olur mu? boşuna 80cc lik yeni sıfır kit almaya ve karbüratör değiştirmeye gerek yok mu?
Onu bilemem motor güzel yapıldıysa iyi durumdaysa limitör iptali yapıldığında gidebilir, az önce baktım bunlarda anladığım kadarıyla sadece elektronik limitör var doğru iptal edildiyse sizin sorununuz o değil büyük ihtimalle. Kayışın varyatörün gibi nedenlerden de gitmeyebilir, anlattıklarına bakılırsa zaten senin sorunun o gibi görünüyor. Bence iyi bir ustaya göstermeniz yararınıza olacaktır.
M.ArdaKaya
13 Mayıs 2024, 17:13
Ben de bir ustaya götürmeyi tabii ki düşündüm ama adamlar sadece motorun içine bakıp kapatmaya 4000 TL alırım diyor ben de size sorma gereğinde bulundum. Gazı bırakınca anında yavaşlamaya başlıyor gaz verince hızlanıyor ama 46Km hız da hızlanma tamamen duruyor yokuş aşağı da aynı yukarı da aynı. Gaz yememeye ve bağırmaya başlıyor. Burada bu sorunun çözümünü bilen yok mu karbüratörle alakası olabilir mi? Tamirciye götürsem adam bakmaya 4000 TL alırım diyor ben ne yapayım başka siz söyleyin.
SerdarC
13 Mayıs 2024, 17:34
Ben de bir ustaya götürmeyi tabii ki düşündüm ama adamlar sadece motorun içine bakıp kapatmaya 4000 TL alırım diyor ben de size sorma gereğinde bulundum. Gazı bırakınca anında yavaşlamaya başlıyor gaz verince hızlanıyor ama 46Km hız da hızlanma tamamen duruyor yokuş aşağı da aynı yukarı da aynı. Gaz yememeye ve bağırmaya başlıyor. Burada bu sorunun çözümünü bilen yok mu karbüratörle alakası olabilir mi? Tamirciye götürsem adam bakmaya 4000 TL alırım diyor ben ne yapayım başka siz söyleyin.
Güzel hoş diyorsun da sök varyatörü kayış ve bagaları ve kavrama balatalarını değiştir ondan yapıyor desem yapabilecekmisin. Alt motorda bir sorun yoksa niye motoru indirelim desinler. derse de başka yere göster. Bir sürü nedeni var bu işin, ben tarifinden söyledim sana zaten varyatöre bak diye. Ne yapalım istiyorsun anlamadım ki gelip biz mi sıkıntısını tespit edip yap diyelim burada şundan olabilir deriz, bakabiliyorsan kendin bakarsın bakamıyorsan gösterirsin bundan değilmiş dersin ondan sonra şuna baktır denir ona baktırırsın.
Tataroglu41
13 Mayıs 2024, 20:32
Ben de bir ustaya götürmeyi tabii ki düşündüm ama adamlar sadece motorun içine bakıp kapatmaya 4000 TL alırım diyor ben de size sorma gereğinde bulundum. Gazı bırakınca anında yavaşlamaya başlıyor gaz verince hızlanıyor ama 46Km hız da hızlanma tamamen duruyor yokuş aşağı da aynı yukarı da aynı. Gaz yememeye ve bağırmaya başlıyor. Burada bu sorunun çözümünü bilen yok mu karbüratörle alakası olabilir mi? Tamirciye götürsem adam bakmaya 4000 TL alırım diyor ben ne yapayım başka siz söyleyin.
Varyatör kapağının altından çıkan kablo limitor kablosudur. İsterseniz dibinden kesin, isterseniz takip ederek soketine ulasabilirseniz o şekilde sökün.
Bagalar değişti ise ve hafif baga takıldı ise hız düşer ama tork yükselir. Orjinal bagalar galiba 8 gr olması gerekiyordu.
Birde tavsiyem beyni degistirin. 6 pinli olan herhangi bir 50cc modelin beynini alabilirsiniz. Zaten hepsi aynı
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO