PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tekirdağ'da bir motosiklet sürücüsü 228 km hızla giderken önündeki motosiklete çarptı



Sayfa : 1 [2]

Levent
08 Mayıs 2024, 01:31
İstatistiksel olarak süper spor motosikletleri trafikten çeksen kaza oranı %50-60 civari azalıyor. Zamanında biz de superpor motosikletler sürdük, o zamanlar daha gençtik, sorgulamıyorduk pek fazla fakat, şuan düşünüyorum da, neden supersportlara trafikte izin var ? Bu makinaların hiç bir hız limitine uyan tarafı yok, çek bunları trafikten, gönder piste.. Tescil etme..

Amerika'da bu konu ile ilgili bir talep sunuldu, kabul edileceğine inancım hiç yok, ama mantıklı.. Diğer türlü tescil edilmesinin hiç bir mantığı yok "PARA" dışında.

Kazazedelere geçmiş olsun, günahsız olanın hayati tehlikesinin olmaması bir nebze sevindirici. Diğer arkadaş içinde üzgünüm, kimse zeval görsün istemem.

hachiko
08 Mayıs 2024, 01:35
Konuma ne yaptınız la.. :cyclopsan

Mr.wind
08 Mayıs 2024, 06:58
Davranislarinin baskalarini nasil etkileyecegine dair ongorusu ve vicdani olmayip durtusel davranan insanlara sosyopat deniyor.

Yillar once bir ogrencim vardi 22 yasinda aslan gibi delikanli. Sol bacagi topalliyor, sol bacaginin uzerine tam basamiyor ve koltuk degnegi kullaniyordu. Gayet neseli ve hayat dolu, bulundugu ortamda bir sekilde iz birakan, silik olmayan bir kisilikti.

Neden toplladigini merak ediyor ama belki konusmaktan hoslanmiyor diye dusunerek Neden topalladigini sormadim.

Daha sonra kendisi anlatti. E5 te 140 150 ile makas atarak ilerlerken kazaya sebep oluyor. carptigi araclardan birinde surucu olan bir kisi sakat kaliyor, Belden aasagisi felc kaliyor.

Ogrencim kazanin 3 ay once gerceklestigini soylediginde kafamdan asagi kaynar sular dokulmustu. Cunku ogrencim bizle beraber guluyor, egleniyor, langirt oynuyor, kizlarla flortlesiyor ve sebep oldugu kazanin kararttigi hayatin vicdani yukunu tasimadan hayatina devam edebiliyordu.

O zaman anlamistim kendisinde vicdan denen insani tarafin eksik oldugunu, sosyopatti.

Olaylari birbirine baglamayacagim tabi, motorcu maganda sosyopattir degildir bilmiyoruz.

Not: Killingroadu forum disi tanimam ama onun belli bir entellektuel seviyede, bu foruma deger katam bir uye oldugunu biliyorum. Yazdiklarini anlamadan arkadasimiza gereksiz yuklenmeyelim.

arndiol
08 Mayıs 2024, 08:18
@arndiol. "Karışmak" ne demek Allah aşkına? Yaptığım şey sadece fikrimi ifade etmek. Hakaret yok, yaptırım gücü sıfır. O zaman nasıl karışmış oluyorum?

Bu sebepten dolayı yanlışsın de, saçma de, anlarım. Ama karışma diyerek aslında "sus, kendini ifade etme" demiş oluyorsun sadece. Bu da makul değil.

Fikrin ifadesinden zarar gelmez. Kimse aptal değil. Herkesin beyni var. Saçmaysa kimse iplemez zaten, hatta bunu da açık açık belirtir geçer. Ama "benim gibi düşünmeyen sussun" doğru değil.

Evet karışıyorsun; insanların verdiği tepkilere tepki verip amerika örneği veriyorsun.

Konuyla ilgili yorum yaparsın Ok, ancak forumda mesajlarının büyük cogunlugu konuya değil konuyu yapanlara karşı oluyor.

motomad
08 Mayıs 2024, 09:07
Delimisiniz.adam ongorerek onune geleni solluyor nesini savunuyonuz.sanki icinden demiyomu biri atlasa bku yedik diye.
motorun herseyinden anlican,ureme,okuma bilgin olcak o kazayi ongeremicen oylemi.
bu adami savunanlari allah korusun.
bunun gibi ongorusuz adam bana kirmizida arkadan carpti motordan uctum havada takla attim.
Psikolojik travmasi hala gecmedi.
7 ay oldu asabiyim.o adama dalmak geliyor bazen aklima.insan ruhu boyle bise
bize dusmes affetmek,allah affeder dersin gecersin,oyle yapiyoruz.olayin sadece kirikla alakasi yok travmasi gecmiyor.
spor motor alirsin 300 yaparsin 15 saniye sonra 150 yada 200 atiyorum dusersin.
Surekli o hizda gidip bi yerde eninde sonunda patlarsin bunu herkes bilir

xtrafrozen
08 Mayıs 2024, 09:21
Konuya gel .. Herkes en son noktayı ben koyayım mevzuya diye kasıyor :)

Tanım : Bir adet babası belirsiz motosiklet sürücüsü ve şanssız kurban içeren trajik video ..

killingroad
08 Mayıs 2024, 15:09
Birileri bir şeyleri anlamıyor veya ben anlatamıyorum diye yazdığım koca mesajın neyini sildiniz acaba?
Silinecek başka mesaj kalmadı da "yahu arkadaş kimseyi savunduğum falan yok baştan anlatayım" diye meramımı anlattığım mesajın mı uçması lazımdı?

Maraz çıkmasından keyif mi alınıyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------


uzun zamandır böyle saçma tartışma görmemiştim killingroad sağolasın. iki şeritli yolda 300'le gidip başkasına çarparak adamın hayatını karartan adamı savunmak, hatta arkadan çarptığı adamın da hatalı olduğunu iddia etmek falan tam bir maganda empatisi olmuş. forumda bir tek s1000rr'lı tek tekerciden beklerdim böyle bir şeyi, şaşırdım biraz.

kimseyi savunduğum yok, o kadar zaman ayırıp anlattığım mesaj silindikten sonra tekrar anlatama mecalim de niyetim de yok.
yazdığım ilk mesajların tamamı duruyor. Çarpan kişiyi savunduğum bir bölüm varsa gelin suratıma tükürün, yoksa ben tükürüyorum artık.

hasmet
08 Mayıs 2024, 17:16
Şu başlıkta kazayı yapanı savunan tek ifade yok. Gel gelelim ısrarla "niye savunuyorsunuz" diye soruluyor...

Neden?

Niye okuduğumuzu anlayamıyoruz?

Fikir yerine şahıs bazlı düşünmeye alışık olduğumuz için mi? İlle de iki taraf olmalı, ve yazılan her şey bir tarafa mı zorlanmalı?


Evet karışıyorsun; insanların verdiği tepkilere tepki verip amerika örneği veriyorsun.

Konuyla ilgili yorum yaparsın Ok, ancak forumda mesajlarının büyük cogunlugu konuya değil konuyu yapanlara karşı oluyor.

Sorun nedir anlamıyorum @arndiol.

İnsanlara tepki vermemem mi lazım? Saygı çerçevesinde olduğu müddetçe zararı nedir?

Amerika örneği vermem neden sorun? Tabu mu? Bahsedilmemeli mi? Niye?

"Konuyla ilgili değil ama konuyu yapanlara karşı" mı yazıyorum? Ne demek bu? Mesela bu başlıkta konuyu yapan kim? Yahu sorun olacak ne yazmışım, açık seçik belirtir misin?

Sanki "yazdıkların hoşuma gitmiyor, öyleyse sus" demek istiyorsun gibi geliyor bana. Bu da geçerli bir sebep değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------


neden supersportlara trafikte izin var ? Bu makinaların hiç bir hız limitine uyan tarafı yok, çek bunları trafikten, gönder piste.. Tescil etme..

Amerika'da bu konu ile ilgili bir talep sunuldu, kabul edileceğine inancım hiç yok, ama mantıklı..

Mümkün değil. Bazı eyaletlerde hâlâ kask yasası bile yok. Florida da kasksız motosiklet kullanmak mümkün mesela.

Şahsen yasa bence mantıksız. Eğer sorun hız limitiyse, bütün araçları elektronik olarak sınırlayalım, olsun bitsin.

Yoksa insanları kullanacakları araç tiplerine göre sınırlayamayız. SS yasaklarız, agresif naked'lar daha da agresifleşir, ki zaten yeterince agresifer. Onu yasaklarız, power cruiserlar türer, ki var zaten.

O bir yana, süper ve hiper arabaları da yasaklamamız gerekir. Sayıları az olduğu için, pardon, sadece zenginler alabildiği için serbest olabilir diyemeyiz.

Burada dağ yollarında SS mükemmel bir çözüm. Hız limiti de geçilmiyor çoğu zaman, çünkü yollar çok virajlı.

Zaten düz yolda tapagaz hız yapmaktan zevk alan insan SS kullanmayı bilmiyordur. SS yasaklansa bile o insan o hızı bir şekilde yapacaktır.

Otoyolda adrenalin peşinde koşan herkes keşke piste gitse bir kez... Hız limiti yok yahu. Bas git işte istediğin gibi, yeteneğin ve cesaretin el verdiği kadar...

Mr.wind
08 Mayıs 2024, 17:29
Birileri bir şeyleri anlamıyor veya ben anlatamıyorum diye yazdığım koca mesajın neyini sildiniz acaba?
Silinecek başka mesaj kalmadı da "yahu arkadaş kimseyi savunduğum falan yok baştan anlatayım" diye meramımı anlattığım mesajın mı uçması lazımdı?

Maraz çıkmasından keyif mi alınıyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------



kimseyi savunduğum yok, o kadar zaman ayırıp anlattığım mesaj silindikten sonra tekrar anlatama mecalim de niyetim de yok.
yazdığım ilk mesajların tamamı duruyor. Çarpan kişiyi savunduğum bir bölüm varsa gelin suratıma tükürün, yoksa ben tükürüyorum artık.

Hocam seni taniyan zaten taniyor, yanlis anlayacak her turlu yanlis anliyor zaten. Bu forumun senin gibi bilgili insalara ihtiyaci var.

Mesela ben Hasmete de bu forumda fazla yuklenildigini dusunuyorum malum sebeplerden dolayi. ona da hic gerek yok.

killingroad
08 Mayıs 2024, 18:30
İstatistiksel olarak süper spor motosikletleri trafikten çeksen kaza oranı %50-60 civari azalıyor. Zamanında biz de superpor motosikletler sürdük, o zamanlar daha gençtik, sorgulamıyorduk pek fazla fakat, şuan düşünüyorum da, neden supersportlara trafikte izin var ? Bu makinaların hiç bir hız limitine uyan tarafı yok, çek bunları trafikten, gönder piste.. Tescil etme..

Amerika'da bu konu ile ilgili bir talep sunuldu, kabul edileceğine inancım hiç yok, ama mantıklı.. Diğer türlü tescil edilmesinin hiç bir mantığı yok "PARA" dışında.


Nesi mantıklı bunun abi Allah aşkına?
Motorun "üretilme amacı" xyz olabilir. Tüm motorlar için söylenebilir bu. Adventure motorlar da o zaman trafikten men edilsin sadece ormanda gezsinler? CRF250 alıp caddede dolanmak da neymiş? Hız limitine uyan tarafı yok ne demek yani S1000RR ile S1000R arasında S1000XR arasında ne kadar uçurum var?

İstatistik olarak supersportları trafikten çekince kazalar azalmıyor, çok yanlış yorumluyorsun istatistiği. Supersport motorları trafikten çekersen aynı kitle gider nakedlar ile yapar bu kazaları. Ha supersport biraz daha gaza getiren bir sürüş pozisyonuna sahip doğru, bunun gaza getirmesinin de önemini konuşabiliriz de..

Videodaki motor S1000RR değil de S1000R olsa ne değişecek? Kaza 299 görülmesinden kaynaklı değil ki.

Levent
09 Mayıs 2024, 21:02
Nesi mantıklı bunun abi Allah aşkına?
Motorun "üretilme amacı" xyz olabilir. Tüm motorlar için söylenebilir bu. Adventure motorlar da o zaman trafikten men edilsin sadece ormanda gezsinler? CRF250 alıp caddede dolanmak da neymiş? Hız limitine uyan tarafı yok ne demek yani S1000RR ile S1000R arasında S1000XR arasında ne kadar uçurum var?

İstatistik olarak supersportları trafikten çekince kazalar azalmıyor, çok yanlış yorumluyorsun istatistiği. Supersport motorları trafikten çekersen aynı kitle gider nakedlar ile yapar bu kazaları. Ha supersport biraz daha gaza getiren bir sürüş pozisyonuna sahip doğru, bunun gaza getirmesinin de önemini konuşabiliriz de..

Videodaki motor S1000RR değil de S1000R olsa ne değişecek? Kaza 299 görülmesinden kaynaklı değil ki.



Herkesin bir fikri olabilir, saygı duyarım.
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?

Ben pist diyorum, sen ne diyorsun?

Dipnot: Bu nickname'e bu soruyu sormak da benim ayıbım olsun :))

Okan Sinan Ocan
09 Mayıs 2024, 21:53
Herkesin bir fikri olabilir, saygı duyarım.
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?

Ben pist diyorum, sen ne diyorsun?

Dipnot: Bu nickname'e bu soruyu sormak da benim ayıbım olsun :))

Peki ben de farkli bir acidan yaklasayim. Yasadigim ülkede otobanlarda hiz siniri yok , ister araba ister motosiklet ile yüksek hizlara cikmak serbest ama hizdan kaynaklanan kaza sayisi yok denecek kadar az. Belkide sorun hiz degil de egitim olabilir mi acaba .

Egitimden kastim genel egitim okul ,ev ,toplum, ehliyet v.s.

Sevgilerimle

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------


Nesi mantıklı bunun abi Allah aşkına?
Motorun "üretilme amacı" xyz olabilir. Tüm motorlar için söylenebilir bu. Adventure motorlar da o zaman trafikten men edilsin sadece ormanda gezsinler? CRF250 alıp caddede dolanmak da neymiş? Hız limitine uyan tarafı yok ne demek yani S1000RR ile S1000R arasında S1000XR arasında ne kadar uçurum var?

İstatistik olarak supersportları trafikten çekince kazalar azalmıyor, çok yanlış yorumluyorsun istatistiği. Supersport motorları trafikten çekersen aynı kitle gider nakedlar ile yapar bu kazaları. Ha supersport biraz daha gaza getiren bir sürüş pozisyonuna sahip doğru, bunun gaza getirmesinin de önemini konuşabiliriz de..

Videodaki motor S1000RR değil de S1000R olsa ne değişecek? Kaza 299 görülmesinden kaynaklı değil ki.

Bu mesajin altina imzami atarim. 30 km hizin üzerine cikabilen her arac kücük bir ihtimalden baslayarak hiz ile dogru orantili olarak artan miktarda ölümlü kazaya sebep olabilir. Bu mantikla tüm motorlu araclari trafikten men etmedikce ölümlü kazalari engelleyemezsiniz.

Sevgilerimle

Levent
09 Mayıs 2024, 22:02
Peki ben de farkli bir acidan yaklasayim. Yasadigim ülkede otobanlarda hiz siniri yok , ister araba ister motosiklet ile yüksek hizlara cikmak serbest ama hizdan kaynaklanan kaza sayisi yok denecek kadar az. Belkide sorun hiz degil de egitim olabilir mi acaba .

Egitimden kastim genel egitim okul ,ev ,toplum, ehliyet v.s.

Sevgilerimle

Eğitimin önemi tartışılmaz. Ben istatistikleri göz önüne aldım, yolda yürürken de kaldırımdan düşüp ölen adam var. Kimse yürümesin diyecek halimiz yok. Fakat hız felakettir diye de boşuna söylenmiyor.

Kaynak (https://www.dogrulukpayi.com/dogruluk-kontrolu/almanya-otoyollarinda-hiz-siniri-olmayan-tek-ulke-mi):
" Ayrıca, Alman otoyolları en güvenli otoyollardan biri değil. Avrupa Birliği ülkeleri arasında ölümlü kaza oranında 10. sırada ve üstelik Almanya içerisinde hız limiti olan otoyollar olmayanlara göre %75 daha az ölümcül kaza içeriyor. "

AzÇok
09 Mayıs 2024, 22:07
İşimize gelmeyen kurallara uymamak davranışı zannedilenden çok daha yaygındır. Bu durum değişmedikçe çekilen acılar bitmez.

Okan Sinan Ocan
09 Mayıs 2024, 22:09
İstatistiksel olarak süper spor motosikletleri trafikten çeksen kaza oranı %50-60 civari azalıyor. Zamanında biz de superpor motosikletler sürdük, o zamanlar daha gençtik, sorgulamıyorduk pek fazla fakat, şuan düşünüyorum da, neden supersportlara trafikte izin var ? Bu makinaların hiç bir hız limitine uyan tarafı yok, çek bunları trafikten, gönder piste.. Tescil etme..

Amerika'da bu konu ile ilgili bir talep sunuldu, kabul edileceğine inancım hiç yok, ama mantıklı.. Diğer türlü tescil edilmesinin hiç bir mantığı yok "PARA" dışında.

Kazazedelere geçmiş olsun, günahsız olanın hayati tehlikesinin olmaması bir nebze sevindirici. Diğer arkadaş içinde üzgünüm, kimse zeval görsün istemem.

Ülkemizde motor tipine göre yapilmis bir istatistik yok %50 lik farka nasil ulastiniz ?. Amerikada alim gücü yüksek oldugu icin her manyak altina spor motosiklet alabiliyor , ülkemde ise durum cok farkli . Alim gücünün olmamasindan dolayi degisik tipte motorlar üzerinde ölümlü kazalar oluyor ki gazete haberlerini baz alirsaniz kücük motorlardaki ölüm oraninin yüksek oldugunu kolayca görebilirsiniz. Ayrica kazalarin önemli bir kismini olusturan kurye gercegi ortadayken sorunu motor tipi ile cözebileceginizi düsünmek bana ikna edici gibi gelmiyor.

Sevgilerimle

hasmet
09 Mayıs 2024, 22:16
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?

Bu noktada yeni elektrikli araçlar çok daha büyük bir soru işareti.

Tesla'nin Plaid modeli çıktığında şimdiye kadar piyasaya sunulmuş en hızlı araçtı, Bugattisinden Ferrarisine tüm hiper süper arabalar dahil. Dört kapılı sedandan bahsediyoruz. Hadi bu uç örnek diyelim.

Hyundai ve Kia yeni bir SUV modeli çıkardılar, 600 beygir gücünde, 0-100km hızlanması 3.1 saniye, fiyatı $66000. Amerika'da ortalama yeni araç fiyatı $48000 (ortalama insanların harcadığı miktar bazında.)

Velhasıl SS motosikletlere oranla çoook daha fazla sayıda insanın altında inanılmaz güçlü araçlar olacak, hem de 200 kilo değil, 2 ton ağırlığında...

Düşündürücü...

Levent
09 Mayıs 2024, 22:22
Ülkemizde motor tipine göre yapilmis bir istatistik yok %50 lik farka nasil ulastiniz ?. Amerikada alim gücü yüksek oldugu icin her manyak altina spor motosiklet alabiliyor , ülkemde ise durum cok farkli . Alim gücünün olmamasindan dolayi degisik tipte motorlar üzerinde ölümlü kazalar oluyor ki gazete haberlerini baz alirsaniz kücük motorlardaki ölüm oraninin yüksek oldugunu kolayca görebilirsiniz. Ayrica kazalarin önemli bir kismini olusturan kurye gercegi ortadayken sorunu motor tipi ile cözebileceginizi düsünmek bana ikna edici gibi gelmiyor.

Sevgilerimle

Hocam bunun için ülke bazlı bir araştırmamız olmayabilir, fakat gerekte yok.

ABD'de yapılmış araştırma var. %70 lik bir oran söz konusu. Bizim ülkede para yok scooter 'la ölüyorlar veya kuryeler 3 kuruş fazla kazanacak diye deli gibi sürüp ölüyorlar. Bu çok bir şey ifade etmez, parası olsa daha büyük motosiklete binecekler daha çok ölecekler, sonuç değişmez.

iskampavya
09 Mayıs 2024, 22:31
Yazılanlara bak, siz de kendinizi motorcu sayıyorsunuz ha?

Kabahati vardır büyüktür küçüktür.. Bir insanın kötülüğünü düşlemek, buna oh olsun demek, bir daha binemez olsun demek vs vs..
Manyak mısınız lan siz? Manyaklığınızı geçtim ne biçim insansınız ya? Bu kadar kolay bir insanın kötülüğünü istemek dillendirmek oh demek..
İnsanlığınıza sıçayım sizin ben.

Ağzına sağlık hocam

arndiol
10 Mayıs 2024, 08:06
adamın birisi yeteneği harici %300 ihlal ile araç kullanıp kaza yapmış birisini "öldürmüş" hala bu konuda motorcuyu savunmaya çalışıyoruz.

bizden bi b.k olmaz.

Cyan
10 Mayıs 2024, 08:28
adamın birisi yeteneği harici %300 ihlal ile araç kullanıp kaza yapmış birisini "öldürmüş" hala bu konuda motorcuyu savunmaya çalışıyoruz.

bizden bi b.k olmaz.

Enteresan bir şekilde kimsenin motorcuyu savunmadığını anlamak istemiyorsun nedense? Burada gündeme getirilen şey bu tip konuların altına oh olsun, iyi olmuş, doğal seleksiyon vb. yorumlar yazmanın süper gereksiz ve hatta antipatik olduğu gerçeği. Sağlıksız bir şey, güzel görüntü vermiyor. Onu ifade etmeye çalışıyorlar...

arndiol
10 Mayıs 2024, 08:54
Enteresan bir şekilde kimsenin motorcuyu savunmadığını anlamak istemiyorsun nedense? Burada gündeme getirilen şey bu tip konuların altına oh olsun, iyi olmuş, doğal seleksiyon vb. yorumlar yazmanın süper gereksiz ve hatta antipatik olduğu gerçeği. Sağlıksız bir şey, güzel görüntü vermiyor. Onu ifade etmeye çalışıyorlar...


oh olsun tabi ki diyemeyiz, ama adalet yerini bulmazsa umarım birileri o adeleti buldurur diyebiliriz.

Konunun en başından beri bakarsan bir kısım dediğin gibi "oh olsun demeyelim" diyor. Dogru .

Ancak mesajları incelersen "yanlışlıkla olmuş" , "o da insan sonuçta" , "isteyerek mi kaza yaptı" diyen arkadaşlar mevcut. Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştirmeye çalışanlar var.

sallami
10 Mayıs 2024, 09:13
Okan hocam eğitim değilde, cezalar uygulansa ve katlamalı olarak arttırılsa, karşı tarafın kayıpları tam karşılansa mesela haksız zenginleşme diye konulmuş madde kaldırılsa, yakalanan adam 3 saat sonra salıverilmese ve cezayı ceza olarak çekse ve bundan korksak. Sizce bu vurdumduymazlıklar ne kadar azalır. Almanya'daki adam gecenin 3'ünde orman yolunda, başka araç olmadığı halde kırmızı ışıkta beklerken, aynı adam burada şeyine bile takmıyor. Eğitim aynı eğitim. Orada yaya kaldırımdan ayağını uzatınca yol veren adam, burada ezip geçiyor, eğitim aynı eğitim. Kurallar işletilmedikçe, zarar görenler "evet bana zarar veren cezasını çekecek", diye emin olamadıkça, biz cezamızı Allah'a havale ettikçe bayağılaşıp, barbarlaşacağız.

Okan Sinan Ocan
10 Mayıs 2024, 09:21
Okan hocam eğitim değilde, cezalar uygulansa ve katlamalı olarak arttırılsa, karşı tarafın kayıpları tam karşılansa mesela haksız zenginleşme diye konulmuş madde kaldırılsa, yakalanan adam 3 saat sonra salıverilmese ve cezayı ceza olarak çekse ve bundan korksak. Sizce bu vurdumduymazlıklar ne kadar azalır. Almanya'daki adam gecenin 3'ünde orman yolunda, başka araç olmadığı halde kırmızı ışıkta beklerken, aynı adam burada şeyine bile takmıyor. Eğitim aynı eğitim. Orada yaya kaldırımdan ayağını uzatınca yol veren adam, burada ezip geçiyor, eğitim aynı eğitim. Kurallar işletilmedikçe, zarar görenler "evet bana zarar veren cezasını çekecek", diye emin olamadıkça, biz cezamızı Allah'a havale ettikçe bayağılaşıp, barbarlaşacağız.

Egitim ayni egitim degil iste. Almanyada yanlis birsey yaptiginizda sizi gören ilk alman ne olursa olsun korkmadan cekinmeden sizi uyarir. Terslerseniz veya sizin onu tersleyeceginizi düsünürse direk polisi arar. Polis neden niye sorularini sormadan oraya en cabuk sekilde gelir ( Hamburg ortalamasi 8 dk.) ve daha sonra soru sormaya baslar . Ne polis ne de sivil vatandas aman bana ne deyip kafasini cevirmez.

Sevgilerimle

tugbay
10 Mayıs 2024, 09:21
300 le giderken olmasıyla 50 ile giderken olması aynı şeymi yahu... el insaf...

Yazdığım tam anlamıyla anlamadığınızı düşünüyorum.

Bu kazazedenin yaptığını 50 km hızla yaparsınız ve 50 km ile giderken birisinin can kaybına sebep olursunuz. Ve arkanızdan derler ki zaten sürmeyi bilmiyordu, dikkatsizdi, katil, motorcu gerizekalı vs vs vs.

Arkadaşlar kim ister böyle bir kaza yapmayı ?

Dikkatsizlik ve ihmalkarlık ayrı bir konu o ayrıca eleştirilir.

Okan Sinan Ocan
10 Mayıs 2024, 09:41
Eğitimin önemi tartışılmaz. Ben istatistikleri göz önüne aldım, yolda yürürken de kaldırımdan düşüp ölen adam var. Kimse yürümesin diyecek halimiz yok. Fakat hız felakettir diye de boşuna söylenmiyor.

Kaynak (https://www.dogrulukpayi.com/dogruluk-kontrolu/almanya-otoyollarinda-hiz-siniri-olmayan-tek-ulke-mi):
" Ayrıca, Alman otoyolları en güvenli otoyollardan biri değil. Avrupa Birliği ülkeleri arasında ölümlü kaza oranında 10. sırada ve üstelik Almanya içerisinde hız limiti olan otoyollar olmayanlara göre %75 daha az ölümcül kaza içeriyor. "

Keske Der Spiegel in subjektif degerlendirmeleri yerine Almanyanin bu konudaki resmi kurumu Federal arastirma enstitüsünün verilerini baz alsaydiniz.

Kaynak : (https://www.dogrulukpayi.com/dogruluk-kontrolu/almanya-otoyollarinda-hiz-siniri-olmayan-tek-ulke-mi)

"Yine de otoyollar genel olarak daha güvenli bir yol tipi olarak öne çıkıyor. Almanya Federal Otoyol Araştırma Enstitüsü (BAST) tarafından paylaşılan veriye göre, Almanya’da 2020 yılında gerçekleşen kazalarda otoyollardaki ölüm oranı normal yollara göre 3 kat daha az. "

OsaK
10 Mayıs 2024, 10:34
Merhabalar, öncelikle karşı tarafa herhangi bir saygısızlık yapılmadığı sürece herkesin görüşüne saygı duymalıyız. Ülke olarak farklı görüşlere saygılı olmadığımız için zaten bugünkü sorunları yaşıyoruz.

Benim kişisel görüşüm hız sınırının 80 veya 100 km/s olduğu bir yolda 228 km/s hız ile giderek kendi yolunda kurallara uyarak ilerleyen bir insana çarpıp onun yaralanmasına veya ölmesine yol açmak "ihmakarlık", "dikkatsizlik", "bir anlık dalgınlık", veya "gençtir kanı hızlı akıyordur, bizde geçtik bu yollardan" gibi bahanelerle açıklanamaz, bu kelimenin tam anlamıyla "intihar etmek" ve yolda olan diğer sürücülerin de "ölümüne doğrudan neden olmak" tır, yani "cinayete teşebbüstür" benim gözümde. Bu kadar yüksek hızlara çıkan motorcu kardeşimiz de bu tür durumlarda alması gereken "en ağır" cezayı almalıdır mahkemede. Ağır cezalar ve yaptırımlar olmadığı sürece bir sonraki kazada bu tip "magandalar" yüzünden ölen siz, ben veya sevdiklerimiz olabilir, hayatlarımız bu kadar ucuz olmamalı.

Robinson_C
10 Mayıs 2024, 12:01
Şimdi bu adam da motor sürücü bende, yazık değil mi karşıdaki sürücüye,

hasmet
10 Mayıs 2024, 13:09
oh olsun tabi ki diyemeyiz, ama adalet yerini bulmazsa umarım birileri o adeleti buldurur diyebiliriz.

Konunun en başından beri bakarsan bir kısım dediğin gibi "oh olsun demeyelim" diyor. Dogru .

Ancak mesajları incelersen "yanlışlıkla olmuş" , "o da insan sonuçta" , "isteyerek mi kaza yaptı" diyen arkadaşlar mevcut. Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştirmeye çalışanlar var.

Yazilanlari "sucu ve sucluyu normalleştirmek" olarak algilayan ve yorumlayan sensin @arndiol.

"o da insan sonuçta" - Evet, insan. Hayvan degil. Egitimsiz olabilir, cahil olabilir, aptal olabilir, psikopat olabilir, ama insan.

"isteyerek mi kaza yaptı" - buyuk ihtimalle hayir. Ama o yolda hiz limitinin kat kat ustunde giderek isledigi sucun sonucuna katlanmak zorunda. Sorumluluk tamamen kendisinde. Insanlar adalet beklemekte hakli.

"yanlışlıkla olmuş" - boyle bir ifade yok. Zihninde kurguladigin "Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştiriyorlar" dusuncesinin neticesi olarak sen uydurdun muhtemelen.

arndiol
10 Mayıs 2024, 15:21
Yazilanlari "sucu ve sucluyu normalleştirmek" olarak algilayan ve yorumlayan sensin @arndiol.

"o da insan sonuçta" - Evet, insan. Hayvan degil. Egitimsiz olabilir, cahil olabilir, aptal olabilir, psikopat olabilir, ama insan.

"isteyerek mi kaza yaptı" - buyuk ihtimalle hayir. Ama o yolda hiz limitinin kat kat ustunde giderek isledigi sucun sonucuna katlanmak zorunda. Sorumluluk tamamen kendisinde. Insanlar adalet beklemekte hakli.

"yanlışlıkla olmuş" - boyle bir ifade yok. Zihninde kurguladigin "Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştiriyorlar" dusuncesinin neticesi olarak sen uydurdun muhtemelen.





cahil , eğitimsiz olması beni ilgilendirmez. o hıza cıkmaması gerektiğini bilmiyorsa motora binmeyecek, o yolun kurallarına uymuyorsa binmeyecek.

birisine yakın mesafe kuru sıkı tabanca ateşlemek o kişiyi öldürebilir ancak normal tabanca ateşlemek kesin öldürür. Arkadaş dolu tabancayı ateşleyi seçmiş. elbette kaza yapmayı birini öldürmeyi istemezdi, ancak sayfalardır 50 ile gitse vursa da öldürebilirdi bile denilerek hızlı olmasını normalleştirmeye calısıyorlar.

Kullanılan kelime direk "yanlışlıkla olmuş" değil belki forumdaki mesajlarda; "isteyerek kaza yapmadı" da aynı anlama çıkıyor.


Evet motorcuyu ve yaptıgı eylemi (kazadan bahsetmiyorum) normalleştiriyorlar. Eğitimsiz ve kanı kaynıyor diye empati yapmak zorunda değiliz.

Yav haşmet; atp'den sonra seni de alıyorum listeye. rica ediyorum ne ben sana yazayım ne sen bana yaz mümkünse. gerçi sen duramazsın sataşmadan; kavga ettiğin insanlar ortada olmadığı zaman ikincil ve üçüncül kişilere kaydırıyorsun konularını.


Dipnot: Kaza yapana da karşıdakine de sabırlar diliyorum, kimse kimsenin kötülüğünü istemez ancak adaletli bir ceza verilmesini bekliyorum sadece. yoksa adam kaza yaptı motora bağlayın sürükleyin demiyorum.

hasmet
10 Mayıs 2024, 20:34
rica ediyorum ne ben sana yazayım ne sen bana yaz mümkünse. gerçi sen duramazsın sataşmadan.

Tam tersi geçerli bence. Yahu bu başlık dahil kaç kez "karışma" örtüsü altında susturma muhabbeti açtın şimdiye kadar, kaç kez "ortalığı karıştırıyorsun" yorumunda bulundun? Ama karışan da sataşan da ben oluyorum öyle mi? Kararını destekliyorum. Böylece bitmiş olur şahsıma yönelik bu tür paylaşımların da.

killingroad
13 Mayıs 2024, 16:40
Herkesin bir fikri olabilir, saygı duyarım.
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?

Ben pist diyorum, sen ne diyorsun?

Dipnot: Bu nickname'e bu soruyu sormak da benim ayıbım olsun :))

Dipnottan ne anlamalıyım bilmiyorum ama =)
Uzatalım yani şurada fikir alış verişi yapıyoruz en nihayetinde. Nedense bir şeyi tartışmak çok eğreti gelmeye başladı bizim millete..

Abi buna uygun bir kullanım senaryosu yoksa supersport alana (samimiyet varsa) salak diyorum ben. :)
Supersport motosiklet övmek için değildi o yazdıklarım, gerçekten mantıklı bir şey değil. Yasak işin bambaşka bir boyutu. Supersport almayın olm diye kampanya yapalım dersen muhtemelen iştirak ederim bir supersport sahibi olarak, ama yasak bambaşka bir şey.

Yapılabilecek şeyler çok basit, benim söylememe gerek olmadan senin de hepimizin de akıl edeceği şeyler.
* Kaliteli bir ehliyet sistemi
* Virajda fren denildiğinde karabasan görmüşe dönmeyen eğitmenler
* Ulaşılabilir bir pist.

İkinci nokta biraz yanlış anlamaya müsait; hocalar gazcı olsun demiyorum tabii ki =) ama bizdeki eğitmen kitlesinin %95'i tek bir ekolden geliyor. Sportif sürüş eğitimi yok gibi bir şey. Bu da tabii üçüncü madde ile doğrudan ilişkili yalan yok.

Kaliteli bir eğitim, gelenin geçenin hoca olmadığı bir camia - daha doğrusu (mevcutlara ek) biraz da sportif sürüş bilen eğitmen belki de, ulaşılabilir bir pist. Üçü de yok. =)

Okan Sinan Ocan
13 Mayıs 2024, 21:54
Dipnottan ne anlamalıyım bilmiyorum ama =)
Uzatalım yani şurada fikir alış verişi yapıyoruz en nihayetinde. Nedense bir şeyi tartışmak çok eğreti gelmeye başladı bizim millete..

Abi buna uygun bir kullanım senaryosu yoksa supersport alana (samimiyet varsa) salak diyorum ben. :)
Supersport motosiklet övmek için değildi o yazdıklarım, gerçekten mantıklı bir şey değil. Yasak işin bambaşka bir boyutu. Supersport almayın olm diye kampanya yapalım dersen muhtemelen iştirak ederim bir supersport sahibi olarak, ama yasak bambaşka bir şey.

Yapılabilecek şeyler çok basit, benim söylememe gerek olmadan senin de hepimizin de akıl edeceği şeyler.
* Kaliteli bir ehliyet sistemi
* Virajda fren denildiğinde karabasan görmüşe dönmeyen eğitmenler
* Ulaşılabilir bir pist.

İkinci nokta biraz yanlış anlamaya müsait; hocalar gazcı olsun demiyorum tabii ki =) ama bizdeki eğitmen kitlesinin %95'i tek bir ekolden geliyor. Sportif sürüş eğitimi yok gibi bir şey. Bu da tabii üçüncü madde ile doğrudan ilişkili yalan yok.

Kaliteli bir eğitim, gelenin geçenin hoca olmadığı bir camia - daha doğrusu (mevcutlara ek) biraz da sportif sürüş bilen eğitmen belki de, ulaşılabilir bir pist. Üçü de yok. =)

Allah o %95 lik ekolü davul etsin Türkiyedeki egitim sektörünü tekellerine almaya calistilar simdi ortalikta yoklar.

Sportif sürüs konusunda egitmen cok da mekan az. Sportif sürüs icin pistte olmak sart . Bu egitimi pazar yerinde veya trafige acik yollarda vermek bence aymazlik hatta ceza kanununa göre suc olmasi gereken bir durum. Pistte egitim vermeye kalktiginda ise maliyerler arsa cikiyor. CSS geldiginde gücü yetenler imkanlarii orada kullaniyorlardi ama bir Türk egitmen ayni egitimi verecegim dediginde kimse o paralara dönüp yüzüne bakmiyordu .

Virajda fren konusunda maalesef haklisin bu konuda yeterliligi olan egitmen sayisi cok az.

Sevgilerimle

CERRAHI
21 Mayıs 2024, 18:45
Kim yayınlamış benim videomu !

arokh
16 Temmuz 2024, 19:28
Ortada kural ihlaline dayanan çok kötü bir kaza var ama ilk mesajlarda birisi ne yapıp edip arada hükümetede lafını sokmuş.

Ne alaka??

Osm@n
17 Temmuz 2024, 07:07
Ortada kural ihlaline dayanan çok kötü bir kaza var ama ilk mesajlarda birisi ne yapıp edip arada hükümetede lafını sokmuş.

Ne alaka??

Kel Alâka. Reyiz diyor ki:
https://i.hizliresim.com/3i5vgvl.jpg