Orijinalini görmek için tıklayınız : Sente ayarı detaylı anlatım yapacak
PowerLed
25 Nisan 2024, 20:27
Merhaba arkadaşlar sente ayarı detaylı anlatım yapacak biri varmı tek silindir 4 zamanlı zincirli egzantrik sistemli mümkünse cup için krank milinin duruşundan volanın T işaretine ordan egzantrik dişlisinin duruşundan üst kapak egzantrik milinin duruş şekline ve subap ayarı için hangi subap hareketi ve zamanlamada olacsğına kadar detaylı bir anlatım iyi olur İnternette hep parça parça işlenmiş konu bütünsel kavrama açısından hem iyi olur hemde benim işime yarayacak
Motoseverrr
25 Nisan 2024, 20:37
Ben sizin probleminizin ve sentenizin ne durumda olduğunu bir önceki açtığınız konuda attığınız fotoğrafta detaylı anlatımını yapmıştım, onun haricinde pekte bir konu yok.
PowerLed
25 Nisan 2024, 21:15
Ben sizin probleminizin ve sentenizin ne durumda olduğunu bir önceki açtığınız konuda attığınız fotoğrafta detaylı anlatımını yapmıştım, onun haricinde pekte bir konu yok.
Üstadım şöyle bir gariplik var sente tutturamıyorum volan T de piston üst ölü noktada (emme subapı açıp kapandıktan hemen sonraki halinde piston üstte olduğu durumda üst ölü noktada yani subap ayarı yapıyorum) bu esnada egzantrik dişlisi noktası üst kapak çentiğinde oluyor subaplar kapalı durumda oluyor bu düzlemde tüm kriterler birbirini tutmuş oluyor yani ama subap ayarı sıkıda olsa gevşekte olsa şıkırdama yapıyor emme subapı eğildi sonra subapı değiştirdim kırıldı bir şey kaçıyor ama ne çözemiyorum.Bu arada sentil çakısıyla yapıyorum ayarı elle volandan çevirerek kontrol ediyorum herhangi bir takılma olmuyor elle kontrolümde zorlanmadan çok yok komprasyon yerinde olduğunu anlıyorum tek marş alıyor ama ya subap değiyor ya kırıyor bir süre sonra
Motoseverrr
25 Nisan 2024, 21:23
Üstadım şöyle bir gariplik var sente tutturamıyorum volan T de piston üst ölü noktada (emme subapı açıp kapandıktan hemen sonraki halinde piston üstte olduğu durumda üst ölü noktada yani subap ayarı yapıyorum) bu esnada egzantrik dişlisi noktası üst kapak çentiğinde oluyor subaplar kapalı durumda oluyor bu düzlemde tüm kriterler birbirini tutmuş oluyor yani ama subap ayarı sıkıda olsa gevşekte olsa şıkırdama yapıyor emme subapı eğildi sonra subapı değiştirdim kırıldı bir şey kaçıyor ama ne çözemiyorum.
Sente eğer bahsettiğim T noktaları tutuyor ise ve subaplar problemsizse geriye tek kalan egzantrik zinciri, egzantrik zinciri gevşek veya bozulmuşta olabilir.
PowerLed
25 Nisan 2024, 21:30
Sente eğer bahsettiğim T noktaları tutuyor ise ve subaplar problemsizse geriye tek kalan egzantrik zinciri, egzantrik zinciri gevşek veya bozulmuşta olabilir.
Evet T noktaları tutuyor subap ayar kısmında doğru yapıyorum diye düşünüyorum çünkü emme subapı açıyor kapanıyor bu esnada piston üst ölü noktada olduğunu görüyorum buji yerinden kontrolünüde sağlıyorum hepsi tutarlı bugün silindiri ve üst kapağı komple söktüm motor sente halindeyken zincirde bollaşma farketmedim volan tarafındaki dişliyide aradan elim girdiği kadar çevirdim ışık tutarak kontrol ettim bir sıkıntı yok gibi lakin zincir dediğiniz durumda olsa bile bu kadar çabuk subap kırar mı ve yoğun subap şıkırdamasına sebep olur mu onu bilmiyorum.
Motoseverrr
25 Nisan 2024, 21:40
Evet T noktaları tutuyor subap ayar kısmında doğru yapıyorum diye düşünüyorum çünkü emme subapı açıyor kapanıyor bu esnada piston üst ölü noktada olduğunu görüyorum buji yerinden kontrolünüde sağlıyorum hepsi tutarlı bugün silindiri ve üst kapağı komple söktüm motor sente halindeyken zincirde bollaşma farketmedim volan tarafındaki dişliyide aradan elim girdiği kadar çevirdim ışık tutarak kontrol ettim bir sıkıntı yok gibi lakin zincir dediğiniz durumda olsa bile bu kadar çabuk subap kırar mı ve yoğun subap şıkırdamasına sebep olur mu onu bilmiyorum.
Zincir sesi subap sesine çok benzer, ikiside şıkırtılı bir ses verir. Subap kırma olayına gelirsek malzemeden ötürü veya önceki sente ayarınız ile alakalı bir durum. Zincir gerilide olsa dişlilerde bozukluk varsa aynı zincir sesi gibi ses yapar, hatta sıfır egzantrik zinciri taktığınız zaman dişlileri değiştirmezseniz yine aynı zincir sesini yapacaktır.
PowerLed
25 Nisan 2024, 21:46
Zincir sesi subap sesine çok benzer, ikiside şıkırtılı bir ses verir. Subap kırma olayına gelirsek malzemeden ötürü veya önceki sente ayarınız ile alakalı bir durum. Zincir gerilide olsa dişlilerde bozukluk varsa aynı zincir sesi gibi ses yapar, hatta sıfır egzantrik zinciri taktığınız zaman dişlileri değiştirmezseniz yine aynı zincir sesini yapacaktır.
Hımm o zaman benim size az önce yazdığım subap sıkıda olsa gevşekte olsa duyduğum ve muhtemelen karıştırdığım şıkırtı sesi subap tan değil egzantirik zincirinden geliyor o zaman... peki egzantrik zincir dişlisinin değiştirsem sente ile ilgili dikkat etmem gereken bir nokta var mıdır ana hatlarıyla...egzantrik zincir dişlisi değişmedim hiç ama videolardan izlediğim kadarıyla en zor kısmı volanı çıkarma kısmı sanırım.
Motoseverrr
25 Nisan 2024, 22:04
Hımm o zaman benim size az önce yazdığım subap sıkıda olsa gevşekte olsa duyduğum ve muhtemelen karıştırdığım şıkırtı sesi subap tan değil egzantirik zincirinden geliyor o zaman... peki egzantrik zincir dişlisinin değiştirsem sente ile ilgili dikkat etmem gereken bir nokta var mıdır ana hatlarıyla...egzantrik zincir dişlisi değişmedim hiç ama videolardan izlediğim kadarıyla en zor kısmı volanı çıkarma kısmı sanırım.
Sente ile pekte dikkat etmeniz gereken nokta pekte yok aynı şeyin devamını gerçekleştireceksiniz, yine aynı prosedürler volanda T işareti egzantrik milinde ise işarete denk gelecek. Zincir ve dişliyi değişeceğiniz zaman mutlaka gergi paletlerini ve gergi takımını mutlaka değiştirin.
PowerLed
25 Nisan 2024, 22:06
Sente ile pekte dikkat etmeniz gereken nokta pekte yok aynı şeyin devamını gerçekleştireceksiniz, yine aynı prosedürler volanda T işareti egzantrik milinde ise işarete denk gelecek. Zincir ve dişliyi değişeceğiniz zaman mutlaka gergi paletlerini ve gergi takımını mutlaka değiştirin.
Gergi paletleri nerde oluyor ben silindir ve üst kapağı söktüğümde gergi paletide çıkmadı o lastik parçalar dediğiniz dimi bu modelde yok onlar galiba
Motoseverrr
25 Nisan 2024, 22:10
Gergi paletleri nerde oluyor ben silindir ve üst kapağı söktüğümde gergi paletide çıkmadı o lastik parçalar dediğiniz dimi bu modelde yok onlar galiba
1 tanesi silindirin ortasında bulunmakta diğeri ise egzantrik gergi yayının üstünde bulunmakta. Cup motorlarında gergi paleti olarak dairesel plastikler kullanılmaktadır.
PowerLed
25 Nisan 2024, 22:18
1 tanesi silindirin ortasında bulunmakta diğeri ise egzantrik gergi yayının üstünde bulunmakta. Cup motorlarında gergi paleti olarak dairesel plastikler kullanılmaktadır.
Hımm tamam onlar var silindiri sökerken vidayı söküp aldığım yuvarlak parça diğeri yayın üstünde ise ondada sıkıntı yok onuda hallederim.. Üstadım sana nasıl teşekkür edeyim bilemedim her seferinde imdatıma yetiştin çok sağol
Motoseverrr
25 Nisan 2024, 22:34
Hımm tamam onlar var silindiri sökerken vidayı söküp aldığım yuvarlak parça diğeri yayın üstünde ise ondada sıkıntı yok onuda hallederim.. Üstadım sana nasıl teşekkür edeyim bilemedim her seferinde imdatıma yetiştin çok sağol
Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu :).
PowerLed
28 Nisan 2024, 03:41
Upupupup konu güncel komple sente, subap zamanlaması, eksantrik mili nasıl olmalı komple anlatacak birisi var mıdır.
SerdarC
28 Nisan 2024, 03:55
Upupupup konu güncel komple sente, subap zamanlaması, eksantrik mili nasıl olmalı komple anlatacak birisi var mıdır.
kardeş sen zaten biliyorsun özellikle sorduğun kısım ne onu anlamadı kimse. Bence tahminimce kaçırdığın nokta volanı t ye alırken dikkat et 2 kere t konuma geliyor sadece birinde piston en üst noktada oluyor pistonun üst noktada olduğundan emin olarak senteni vesubap ayarını yap, bunu anlamanın yolu subaplar ikisi de boşta olması lazım elinle oynattığın zaman boşluk olması gerek ama subap ayarını sıkı yaptıysan anlayamazsın diğer anlama şansından üst kapağı sök piston en üstteyken geri takıp senteni o şekilde ayarla sonra subap ayarını yap.
PowerLed
28 Nisan 2024, 20:05
kardeş sen zaten biliyorsun özellikle sorduğun kısım ne onu anlamadı kimse. Bence tahminimce kaçırdığın nokta volanı t ye alırken dikkat et 2 kere t konuma geliyor sadece birinde piston en üst noktada oluyor pistonun üst noktada olduğundan emin olarak senteni vesubap ayarını yap, bunu anlamanın yolu subaplar ikisi de boşta olması lazım elinle oynattığın zaman boşluk olması gerek ama subap ayarını sıkı yaptıysan anlayamazsın diğer anlama şansından üst kapağı sök piston en üstteyken geri takıp senteni o şekilde ayarla sonra subap ayarını yap.
Peki diyelim ki hocam piston ile subap hareketleri eşgüdümlü hareket etmiyor yani zamanlamada kaçıklık varsa bu nasıl düzeltilir böyle birşey olabilir mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
kardeş sen zaten biliyorsun özellikle sorduğun kısım ne onu anlamadı kimse. Bence tahminimce kaçırdığın nokta volanı t ye alırken dikkat et 2 kere t konuma geliyor sadece birinde piston en üst noktada oluyor pistonun üst noktada olduğundan emin olarak senteni vesubap ayarını yap, bunu anlamanın yolu subaplar ikisi de boşta olması lazım elinle oynattığın zaman boşluk olması gerek ama subap ayarını sıkı yaptıysan anlayamazsın diğer anlama şansından üst kapağı sök piston en üstteyken geri takıp senteni o şekilde ayarla sonra subap ayarını yap.
Üst kapağı söküp pistonu üst ölü noktaya alınca üst kapağı taktığımda tekrar senteye nasıl getireceğim motoru
SerdarC
28 Nisan 2024, 20:26
Peki diyelim ki hocam piston ile subap hareketleri eşgüdümlü hareket etmiyor yani zamanlamada kaçıklık varsa bu nasıl düzeltilir böyle birşey olabilir mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
Üst kapağı söküp pistonu üst ölü noktaya alınca üst kapağı taktığımda tekrar senteye nasıl getireceğim motoru
sente ayarı piston en üst noktada iken, siboplar kapalı konumda olması gereken ayardır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
dişliyi söküp zincirden kaydırma yaparak deidğim ayara getireceksin
Motoseverrr
28 Nisan 2024, 21:23
https://www.youtube.com/watch?v=paKTk4qqAT4&t=618s
Bu video yardımcı olacaktır.
Nikkfurie
28 Nisan 2024, 22:43
Zinciri dişliye geçirirken zincirin boşluğu seni yanıltıyor olabilir mi ? bayadır uğraşıyorsun yazdıklarına göre herşey yerli yerinde ama gergiyi takıp zinciri gerdirdikten sonra son birkez işaretleri kontrol et istersen , ayrıca piyanolar çene yapmışsa sentil ile ayar tutmaz elle ayar yapmalısın ama hassas iştir sen piyanoları kontrol et sıkıntı varsa yenile..
PowerLed
29 Nisan 2024, 01:23
https://www.youtube.com/watch?v=paKTk4qqAT4&t=618s
Bu video yardımcı olacaktır.
Teşekkür ederim bakıyorum şimdi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
Zinciri dişliye geçirirken zincirin boşluğu seni yanıltıyor olabilir mi ? bayadır uğraşıyorsun yazdıklarına göre herşey yerli yerinde ama gergiyi takıp zinciri gerdirdikten sonra son birkez işaretleri kontrol et istersen , ayrıca piyanolar çene yapmışsa sentil ile ayar tutmaz elle ayar yapmalısın ama hassas iştir sen piyanoları kontrol et sıkıntı varsa yenile..
Aynen üstadım var bir gariplik hepsini kontrol edeceğim tekrardan teşekkür ederm
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO