PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW Rolanti dalgalanması normal mi?



iskampavya
22 Nisan 2024, 21:23
Merhaba arkadaşlar, motor 2010 model bmw f650gs twin, video'da göreceğiniz üzere çok az miktarda arada bir aşağı yönde dalgalanma var, stop etme vs gibi şeyler yok ama kafama takıldı, aynı modelin videolarına baktım sanki izlediklerimde yok gibi diyeceğim ama onlarda o kısmı cok kısa geçtiklerinden bir kanıya varamıyorum.. istanbul'da oldukça eski bir bmw servis sahibine video attım normal dedi.. ikna olmadım geçiştirdi gibi geldi..
Geçmişte veya halen bmw kullanmış arkadaşlar şu videoya birde siz bakar mısınız sizce durum normal mi?
Çekiş normal,bujileri, hava emiş hortumlarını yeni değistirdim önceden nesye şimdi de aynı..
Şayet bu durum normal değilse aklıma gelen ihtimaller, 1,hava emiş rolanti motoru 2,tps 3,oksijen sensörü.. siz ne diyorsunuz??

https://youtube.com/watch?v=9c2YK-vwaP4&si=CZV3Er4NzatPnZxF

Motoseverrr
22 Nisan 2024, 21:41
Normal gönlünüz ferah olabilir, genelde bir çok motosiklet rölantide arabalar gibi stabil çalışmazlar, hepsinde bir ufak bir dalgalanma olur. Hatta bu service manuelinde bile bulunur.

https://i.hizliresim.com/6qibfk6.png (https://hizliresim.com/6qibfk6)

Idle speed 1350 +100 rpm olarak belirtilmiş.

iskampavya
22 Nisan 2024, 21:58
Normal gönlünüz ferah olabilir, genelde bir çok motosiklet rölantide arabalar gibi stabil çalışmazlar, hepsinde bir ufak bir dalgalanma olur. Hatta bu service manuelinde bile bulunur.

https://i.hizliresim.com/6qibfk6.png (https://hizliresim.com/6qibfk6)

Idle speed 1350 +100 rpm olarak belirtilmiş.

Şu manuele belki 10-15 defa başvurdum ama bunu hiç fark etmemiştim.. hiç gözüme çarpmamıştı teşekkürler hocam. Fakat +yönde bir yükseliş değilde 1000rpm ye doğru bir düşüş ve tekrar yükseliş var gibi ben de? Manul - ve + olarak yazmamıs sadece + 100 olarak yazmış?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------

Şimdi benim modelin manueline baktım 1250 +50rpm min-1 olarak yazılı

Motoseverrr
22 Nisan 2024, 22:15
Şu manuele belki 10-15 defa başvurdum ama bunu hiç fark etmemiştim.. hiç gözüme çarpmamıştı teşekkürler hocam. Fakat +yönde bir yükseliş değilde 1000rpm ye doğru bir düşüş ve tekrar yükseliş var gibi ben de? Manul - ve + olarak yazmamıs sadece + 100 olarak yazmış?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------

Şimdi benim modelin manueline baktım 1250 +50rpm min-1 olarak yazılı

Manuele aykırı pek bir durum yok gibi duruyor ama kilometresine bağlı olarak gaz kelebeği temizliğindeki sensörlerin temizliği ve senkron ayarının kontrolü sağlıklı olabilir ama bunlara bile gerek yok gibi duruyor.

iskampavya
22 Nisan 2024, 22:19
1ay oldu olmadı gaz kelebegi kontrolünü yaptım temiz ama senkron ayarı enson nezaman yapılmıştır bilmiyorum.. bunu aklıma yazdım.

mavellen
23 Nisan 2024, 10:30
14 yaşında bir motora göre gayet normal. Motor soğuk olduğunda bu hareketlenmeyi daha sık yapar. Sıcak olduğunda daha az yapar. Benim 2023 dominarın devir saati dijital. Onda bile bir ileri bir geri arada gelip gidiyor. Videoyu izlemeden önce büyük dalgalanma var sandım ama sizdeki çok küçük dalgalanmalar. Size tavsiyem motor yükte değil iken yüksek devire çıkaracak gaz vermeyin.

BoraKara
24 Nisan 2024, 00:14
Normal gönlünüz ferah olabilir, genelde bir çok motosiklet rölantide arabalar gibi stabil çalışmazlar, hepsinde bir ufak bir dalgalanma olur. Hatta bu service manuelinde bile bulunur.

https://i.hizliresim.com/6qibfk6.png (https://hizliresim.com/6qibfk6)

Idle speed 1350 +100 rpm olarak belirtilmiş.

Motosiklet yada araba motoru farketmez, rolanti her daim stabil degilse motorda bir sorun var demektir.

Motor Sicakken rolanti yukselebilir, ancak dalgalanma olmaz, rolanti yukseks, motor normal calisma isisina gelince duser.

İlk soguk startta jigle yada enjeksiyon sistemi havayi azaltarak zengin karisim yakilmasi saglanir, motoru isitmak icindir bu, rolanti yuksek calisir, motor calisma isisina ulasinca sistem kapanir ve duzelir.

Motor asiri isindimida rolanti artar. Bu saydiklarimin hicbirinde dengesiz calismaz rolantide saglikli bir motor.

Manuelde yazan +100 degeri yada bazilarinda +/- 100-150 falanda yazabilir. O yazan dalgalanmayi degil, rolanti ayarinin normal calisma isisinda ne kadar olacagini gosterir, toleransi ni yani. 1250-1350 devir arasi normal demektir 1250+100 yaziyorsa. Dalgalanma degildir.

Motoseverrr
24 Nisan 2024, 08:25
Motosiklet yada araba motoru farketmez, rolanti her daim stabil degilse motorda bir sorun var demektir.

Motor Sicakken rolanti yukselebilir, ancak dalgalanma olmaz, rolanti yukseks, motor normal calisma isisina gelince duser.

İlk soguk startta jigle yada enjeksiyon sistemi havayi azaltarak zengin karisim yakilmasi saglanir, motoru isitmak icindir bu, rolanti yuksek calisir, motor calisma isisina ulasinca sistem kapanir ve duzelir.

Motor asiri isindimida rolanti artar. Bu saydiklarimin hicbirinde dengesiz calismaz rolantide saglikli bir motor.

Manuelde yazan +100 degeri yada bazilarinda +/- 100-150 falanda yazabilir. O yazan dalgalanmayi degil, rolanti ayarinin normal calisma isisinda ne kadar olacagini gosterir, toleransi ni yani. 1250-1350 devir arasi normal demektir 1250+100 yaziyorsa. Dalgalanma degildir.

Bmw otomobil mekaniğini tamir ettiğim zamanda, sağlıklı emiş ve egzoz hattı olan dizel motor obd cihazından rölenti devrini takip ettiğim zaman hiç bir zaman 750 devirde sabit durmazdı tabiki motorda en ufak dalgalanma veya göstergede en ufak oynama yoktu ama obd den kontrol ettiğimde bu bahsettiğim küçük dalgalanmalar meydana geliyor. Motosiklet bayisinden çalışırken Ducati, Triumph ve Ktm gibi markaların bir çok sıfır veya 2. el modellerini inceleme fırsatım oldu ve bir çok yüksek hacimli motosikletlerde bahsettiğim dalgalanma hepsinde mevcuttu. Motosikletlerde bu konunun en büyük etkenide Euro normlarına ayarlanan egzozlardır.

Cyan
24 Nisan 2024, 08:40
Bence de bu seviyede oynama çok normal değil gibi. Korkunç bir durum yok ama tam sağlıklı bir işleyişe benzemiyor; bir şey aksıyor ki ecu sürekli düzeltme yapmak zorunda kalıyor. Tek ihtimal olmayabilir tabi; ama senkron ayarını kontrol ettirmekte fayda olabilir gerçekten.

ilker a.
24 Nisan 2024, 10:35
Konunun uzmanı değilim ama yıllardır kullandığım 2006 model F650'de de durum böyle.
Boşta çalışırken arada bir dalgalanır, minik minik dalgalanma ama.
Zaten devrin, nokta atışı gibi, hep aynı değerde olmasını hiçbir zaman beklemedim.
Ama belki de ideal olanı devrin hep aynı noktada, hep aynı değerde sabit şekilde kalmasıdır.

Gerçi, sürekli olarak tek bir değerde kalması da mantığıma yatmıyor.
Test yapıyorsunuz diyelim; motoru çalıştırdınız, 1358 RPM dönüyor, 2 saat boşta çalıştırdınız, bu 2 saatin her saniyesinde 1358 RPM mi dönecek motor?
Böyle olması gerekiyorsa, o zaman bu dalgalanma işi problem demek.

Şunun da etkisi olabilir; benim motor 2006, arkadaşın motor 2010 model.
Bir yerini düzeltip ince ayar yapsan, diğer yerinin ayarı bozulabilir, parçası eskimiş olabilir, bu durumun ince ayara etkisi olabilir.
Fabrikadan yeni çıkmış sıfır bir motorda da böyle dalgalanma oluyor mu acaba?

Esas soru da, bu mini dalgalanmaların etkisi ne?
Dalgalanma çoktur, ya da çok sık yaşanıyordur, o zaman müdahale gerekebilir ama bu seviyede bir dalgalanmanın herhangi bir etkisi yoksa yürüyüp geçmek lazım.

Cyan
24 Nisan 2024, 11:40
Konunun uzmanı değilim ama yıllardır kullandığım 2006 model F650'de de durum böyle.
Boşta çalışırken arada bir dalgalanır, minik minik dalgalanma ama.
Zaten devrin, nokta atışı gibi, hep aynı değerde olmasını hiçbir zaman beklemedim.
Ama belki de ideal olanı devrin hep aynı noktada, hep aynı değerde sabit şekilde kalmasıdır.

Gerçi, sürekli olarak tek bir değerde kalması da mantığıma yatmıyor.
Test yapıyorsunuz diyelim; motoru çalıştırdınız, 1358 RPM dönüyor, 2 saat boşta çalıştırdınız, bu 2 saatin her saniyesinde 1358 RPM mi dönecek motor?
Böyle olması gerekiyorsa, o zaman bu dalgalanma işi problem demek.

Şunun da etkisi olabilir; benim motor 2006, arkadaşın motor 2010 model.
Bir yerini düzeltip ince ayar yapsan, diğer yerinin ayarı bozulabilir, parçası eskimiş olabilir, bu durumun ince ayara etkisi olabilir.
Fabrikadan yeni çıkmış sıfır bir motorda da böyle dalgalanma oluyor mu acaba?

Esas soru da, bu mini dalgalanmaların etkisi ne?
Dalgalanma çoktur, ya da çok sık yaşanıyordur, o zaman müdahale gerekebilir ama bu seviyede bir dalgalanmanın herhangi bir etkisi yoksa yürüyüp geçmek lazım.

Kullanım kılavuzunda 1250 +50 denmiş. Videoda 1050-1100'lere kadar düşüyor gibi duruyor. 1250'ye de çok az uğruyor, genelde daha aşağılarda. Çok korkunç bir durum yok ama ilgili olabilecek tüm bileşenlerin ve ayarların bir kontrol edilmesinde kesinlikle fayda olur; sonuçta yaşını başını almış 14 yıllık bir motosiklet.

ilker a.
24 Nisan 2024, 11:57
Videoda 1050-1100'lere kadar düşüyor gibi duruyor.

Buna dikkat etmemiştim, sadece dalgalanma miktarına odaklanmışım.



ilgili olabilecek tüm bileşenlerin ve ayarların bir kontrol edilmesi

Sıkıntı bu zaten.
14 yıllık motorda, sadece bu bileşenler değil, mümkün olsa her bileşen kontrol edilmeli ama o da mümkün değil bence.

iskampavya
24 Nisan 2024, 15:03
Motosiklet yada araba motoru farketmez, rolanti her daim stabil degilse motorda bir sorun var demektir.

Motor Sicakken rolanti yukselebilir, ancak dalgalanma olmaz, rolanti yukseks, motor normal calisma isisina gelince duser.

İlk soguk startta jigle yada enjeksiyon sistemi havayi azaltarak zengin karisim yakilmasi saglanir, motoru isitmak icindir bu, rolanti yuksek calisir, motor calisma isisina ulasinca sistem kapanir ve duzelir.

Motor asiri isindimida rolanti artar. Bu saydiklarimin hicbirinde dengesiz calismaz rolantide saglikli bir motor.

Manuelde yazan +100 degeri yada bazilarinda +/- 100-150 falanda yazabilir. O yazan dalgalanmayi degil, rolanti ayarinin normal calisma isisinda ne kadar olacagini gosterir, toleransi ni yani. 1250-1350 devir arasi normal demektir 1250+100 yaziyorsa. Dalgalanma degildir.

verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bu bilgiler doğrultusunda aslında durumun normal olmadığı kanaatimin doğru olduğunu anlıyorum.. ha ben takıntılı bir tipim yoksa herhangi bir silkeleme tekleme vs sorun yok şimdilik..

Motoseverrr
24 Nisan 2024, 15:06
Fabrikadan yeni çıkmış sıfır bir motorda da böyle dalgalanma oluyor mu acaba?

Oluyor hatta biraz daha belirgin bir biçimde oluyor, Harley Davison'dan tutun Ducati'ye varana kadar bu durum mevcut. Özellikle yüksek hacimli motosikletlerde bu durum daha da belirgin halde. Buna en büyük etkende şimdiki egzozlardır.

iskampavya
24 Nisan 2024, 15:14
Bence de bu seviyede oynama çok normal değil gibi. Korkunç bir durum yok ama tam sağlıklı bir işleyişe benzemiyor; bir şey aksıyor ki ecu sürekli düzeltme yapmak zorunda kalıyor. Tek ihtimal olmayabilir tabi; ama senkron ayarını kontrol ettirmekte fayda olabilir gerçekten.

evet korkunç bir durum yok, sadece benim takıntım ki sen bilirsin benim ne kadar takıntılı bir tip olduğumu Cyan hocam :) senkron ayarı konusunu aklıma getirmeyişim egzozda herhangi bir patlama, patırdama çatlama olmayışından aslında..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------


Şunun da etkisi olabilir; benim motor 2006, arkadaşın motor 2010 model.
Bir yerini düzeltip ince ayar yapsan, diğer yerinin ayarı bozulabilir, parçası eskimiş olabilir, bu durumun ince ayara etkisi olabilir.


böyle bir ihtimalde var tabi yaşı gereği.. ''Esas soru da, bu mini dalgalanmaların etkisi ne?'' aslen hiçbir şey hiçbir etkisi yok, ama yapım gereği gördüğüm bir sorun varsa düzeltmek isterim, amaann boşver demem diyemiyorum.

Mertcan39
24 Nisan 2024, 21:38
Benim rx3i evoda da ufak dalgalanmalar var.

bassturbin
25 Nisan 2024, 08:42
Normal her motorda o şekilde olur.

Çift silindir olduğu için senkron ayarı 15 20 binde yapılır fakat senkronlukta birşeyi yok.O ibrenin oynamasına değilde gaz verdikten sonra biraz yüksek devirde kalıp sonradan inmesinde bir sorun olurdu.

Gayet güzelde çalışıyor gaz yiyiyor maşallah.