PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yayalara çarpan motorcular sosyal medyada tartışma konusu oldu



admin
20 Aralık 2023, 09:13
Son zamanlarda trafikte yaşanan yayalara çarpan motosiklet kazaları sosyal medyada tartışma konusu oldu.

Bir kesim araçların arasında sürüş yapan motorcuları suçlarken, motorcular ise yayaların kontrolsüz şekilde karşıdan karşıya geçmeleri nedeniyle kazaların gerçekleştiği savunuyor. Yaşanan kaza videoları ve kazalar hakkında bazı yorumları aşağıda paylaşıyoruz.

Yayaların ve motosiklet sürücülerinin bu gibi durumlarda ülkemizde veya diğer ülkelerde trafikte uyması gereken kuralları sizlerde yorum olarak konuya yazabilirsiniz.

1733121038630666679


https://twitter.com/bpthaber/status/1733121038630666679

Bu kazaya yapan arkadaşın kaza hakkındaki yorumu: Bir yayanın beklenmedik bir şekilde yola girip köprücük kemiğimin kırılmasıyla sonuçlanan bir kaza hakkında sizi bilgilendirmek istedim. Ne yazık ki sorumlu kişi olay yerinden kaçtı. Arkadaşlar 360 Kamera Olduğu İçin Hızlı Gittiğim Görünüyor Fakat Orda ki Maksimum Hızım 30KMh Tamam Dikkat Edemedim Evet Ama O Yayanın da Yaya Geçidi Olmayan Bir Yerden Karşıya Geçmesi Doğru Değildir Üstelik 10 Metre İlerde Yaya Geçidi Varken Esenyurt Burası İnsanları Sıkıntılı Üst Geçidin Bile Altından Karşıya Geçerken Ölen İnsanları Biliyorum. İyice Hindistana Döndü Bu Semt


1736767870246256866

https://twitter.com/metropolmedya_/status/1736767870246256866

Bu kaza da motorcu "bu aradan geçmeyin" diyor



Mesut Çevik : Motorlar herkes için tehlike saçar hale geldiler. Özellikle yayalar için... Kaldırım, ters şerit, araçların sağı, solu, ortası demeden son hız giden, biri çıkar durmam gerekir diye düşünmeyen motorların acil denetlenmesi, her motor için sınav ve eğitim şartı gelmesi gerekli.

1736998190027604062



Kolaçan Motosikletle Aralardan Geçmek (https://www.youtube.com/watch?v=iWDG_LY-zJI)


https://www.youtube.com/watch?v=iWDG_LY-zJI


Altın Elbiseli Adam Trafikte Motosiklet (https://www.youtube.com/watch?v=4h63SvjqEho)


https://www.youtube.com/watch?v=4h63SvjqEho


https://www.youtube.com/watch?v=kWh0t1fX_EY

cbr1100 xx
20 Aralık 2023, 10:32
Geçmiş olsun taraflara ,şehir trafiğinde araç kullanan kim ise dikkat etmek durumunda. Kaza olduktan sonra gerisi zaten boş. Motor kazalarında suçlu aramayalım sonuçta kabak motorcunun başına patlıyor, araba kullanırken bile millet araçlar bana çarpmasın diye uğraşıyorum .

arndiol
20 Aralık 2023, 10:40
ülkedeki motorcuların %60'ı trafik okumayı bilmiyor; sadece sürme konusunda iyiler. ancak yolu okuyamadıktan sonra istersen motogp şampiyonu ol, fıss.

arabacılar zaten kör

Cyan
20 Aralık 2023, 10:56
En üstteki iki kazanın videolarını hatırlıyorum; her ikisinde de motosikletli suçlu esasen: Çünkü "şerit paylaşımı" (lane splitting / lane filtering) yapıyor. Motosikletlilerin şerit paylaşımı yapmasına göz yumulmakla birlikte sonuçta trafik kurallarına aykırı bir eylem. Üstelik her iki sürücü de ortam koşullarına uymayacak kadar hızlı ve temkinsiz gidiyorlar. O kadar sıkışık ve yoğun trafikte kesinlikle daha yavaş kullanmak lazım. Memleket sürücüsüyle yayasıyla bolca davar dolu, bu bilinçle davranmak gerekiyor.

Ekleme: En alttaki NSW bilgilendirme videosu çok güzelmiş. Tam olması gerekeni anlatıyor.

abyasar
20 Aralık 2023, 19:27
İlk videodaki gerizekalı kendini savunma cürretini nereden bulmuş anlamadım. Elin kızını korumasız bir şekilde motora bindirmiş, maganda gibi sürmüş, yaya geçidinden geçmiş, orada da devam edip ablamıza çarpmış. Elin kızını da havaya uçurmuş resmen.

"İyice Hindistana Döndü Bu Semt" Sen sanki Norveç'te somon balığısın...

fazil
20 Aralık 2023, 21:41
Bu tiplerin hepsi böyle, bunları kanun durdurmadıkça hep haklı olduklarını iddia edecekler belli ki.
Ben 25 senedir motor kullanıyorum hiç bu kadar motorculara düşman olmamıştım.
Bu durup dururken olmadı tabi. Gördüklerim ve yaşadıklarım trafikte artık orman kanunlarının geçtiğini ispatlıyor.
Artık müdahale edilebilecek eşik de geçildi maalesef. Daha önce kuralları çiğneyen motorcuları uyarırdım, artık o kadar fazlalar ki,
hangi birine yetişilebilir bilmiyorum. Kenti terk etmek dışında bir çare görmüyorum doğrusu.

killingroad
20 Aralık 2023, 21:53
evladım aralara gir iyi güzel de aralarda öyle gitmek nedir ya?

otobüsün arkasında hızı 39.. otobüsün ortasında yaya ilk göründüğü anda 41.. yayaya çarpmak üzeyeken 46 oluyor bir de..

xtrafrozen
21 Aralık 2023, 01:01
Yaya cahil, motorcu zırcahil ..

"Ahh buradan gecmeyin ya" repligini Apple Music'de bulsam satın alırım zil sesi yapmak için.. o derece hayran kaldım..

Beto87
21 Aralık 2023, 09:44
Yaya hatalıysa kazaya karışan motorcular da en az onlar kadar hatalı. Özellikle İstanbul'da 10 motorludan 9 u maganda. Aradan, dereden gazlayarak git sonra da ağla. Ne güzel ya.

yaşlıveacemi
21 Aralık 2023, 10:18
Sorun kent kültürünü bilmiyoruz.

Bilmediğimiz gibi sorunu kaba kuvvetle çözmeye çalışıyoruz.

Alman_
21 Aralık 2023, 13:56
İki tarafta birbirinden beter al birini vur ötekine tarzı bir konu.

arndiol
21 Aralık 2023, 14:04
Kanunda söyle bir durum var;

yaya geçidine mesafesi 100 metre ve üstü olan yerlerde yaya yoldan karşıdan karşıya geçebilir.

ancak motorcu için hiçbir maddede şerit ihlali, filtreleme, sağlama, emniyet şeridi, makas gibi konularda izin verilmiyor.

bu videolar özelinde bahsetmiyorum ancak kuralsız süren motorcu yoldan karşıdan karşıya gecen yayaya carptıgında sürekli kendını haklı sanıyor ve %90 kendisi haksız.

benzer durum yolda aracın şeridine zorla burnunu sokup sonra yol vermedi diye ayna kıran salaklar için de geçerli.

killingroad
21 Aralık 2023, 14:38
O kanun öyle mi? Yoksa ben şunu buldum:
"Ancak, 100 metre kadar mesafede yaya geçidi, okul geçidi veya kavşak bulunmayan yerlerde yayalar, taşıt trafiği için bir zorluk veya engel yaratmamak şartıyla ve yoldan gelen taşıtların uzaklık ve hızını kontrol ederek kendi güvenliklerini sağladıktan sonra en kısa doğrultuda ve en kısa zamanda taşıt yolunu geçebilirler."

Yasaya da mahkum kalmaya gerek yok fikir yürütürken. Bu biraz mantalite meselesi. Evet olur olmaz yerde acayip şekilde yola atlayanlar var, hatta evrimsel biyolojinin çok da basit açıklayacağı şekilde tam da motorla çakacağınız anda ve noktaya doğru atlıyorlar. Bununla ben de karşılaşıyorum bazı semtlerde çokça.

Lakin ne olursa olsun, yaya üstündür. Bitti gitti.

Filtreleme de yasak evet, ama bence yasak olması kanun koyucunun hatası, ben de yapıyorum. Ama filtreleme yaparken aralardan her an xyz çıkabileceği düşüncesi ve emniyeti ile gidiyorum. Duran/durayazan otobüsün yanından 40'la çıkmak nedir? Kedi de geçebilir orada? Kediye mi bağıaracak "hule şurdan geçme yöö" diye?

arndiol
21 Aralık 2023, 14:41
ben detaylı değil üstünkörü yazdım; demek istediğim yayanın o yolu kullanması için bir şekilde yasal bir serbestlik aralığı olsa da motorcunun yaptıklarının %90ı için yasal bir dayanağı yok.

Bizim ülkede filtreleme yasakken böyle ise serbest olsa ne hale gelir düşünemiyorum.

Evet motosiklet için cok avantaj var ancak bizim millet boş yolda emniyet şeridinden giden, sol boş yolda aracı sağlayan bir millet.

killingroad
21 Aralık 2023, 15:00
ben detaylı değil üstünkörü yazdım; demek istediğim yayanın o yolu kullanması için bir şekilde yasal bir serbestlik aralığı olsa da motorcunun yaptıklarının %90ı için yasal bir dayanağı yok.

Bizim ülkede filtreleme yasakken böyle ise serbest olsa ne hale gelir düşünemiyorum.

Evet motosiklet için cok avantaj var ancak bizim millet boş yolda emniyet şeridinden giden, sol boş yolda aracı sağlayan bir millet.

Bence serbestlikten ekstra bir şey çıkmaz. Şu an kaç motosiklet sürücüsü filtreleme yassah diye bunu yapmıyor ki? Ben çok ciddi bir azınlık olduğunu düşünüyorum, korkutucu geldiği için yapmayan yine yapmaz. Hatta kanunlaştırılması otomobil sürücülerinin azınlık da olsa bir kısmının artık bunun farkında hareket edeceği için iyileşme de sağlar.

Velhasıl dediğini anlıyorum tabi. Yasal bir dayanağın da yokken neye hiddetleniyorsun. Canı acıyan insan psikolojisini de tabi görmezden gelmemek lazım, yere düşen insan sinirlenir. Ben de motorla kaza yaptığımda kalktığımda gözü dönmüş şekilde bağırmıştım, aptal saptal bir kaza oldu diye. Hatta hemen sonra çarptığım herif iyi mi diye ona bakındım, dalmak için aranıyorum sanıp tutmuşlardı beni =)

maximusti,
21 Aralık 2023, 15:26
forumdaki bir çok kullanıcı ile hemfikir olduğuma gerçekten çok memnun oldum şu an.
aktif olarak hem motosiklet, hem otomobil hemde şirket aracı (bunu ayrı bir klasmanda tutuyorum) kullanan birisi olarak istanbuldaki motosiklet sürücülerinin %90 ı beni deli ediyor gerçekten.

hakaniko
22 Aralık 2023, 13:13
Artık sinirlerimi o kadar zıplatıyor ki bu sorumsuz, aynasız tayfa...

Sağa döneceğim sinyalimi vermişim kalkışımı yapmışım. Arkasında artçı var, artçıda kask yok bişe yok. Sağımdan gelip sola dönüyor. Ben durmasam görmesem ne olacak?

Düşünce kaskına 2 tane şaplatasım geliyor.

arndiol
22 Aralık 2023, 13:42
ben ekipmansız sürüp hızlı gidenlere de ayar oluyorum.

R4DON
24 Aralık 2023, 15:07
Twitter'daki yorumlar hep motorcuya giydirmiş. Motosiklet forumundaki yorumlara bakıyorum aynı şekil. Türkiyede bir yanlışı yeteri kadar yaparsan bir zaman sonra onu yapmak hakkın oluyor. Trafik biraz yavaşladımı aralardan yayaların geçeceği kanıksanmış. Bunu kanıksamış olmakta "trafik okuma" yeteneği olarak görülüp marifet sanılıyor. Bende Esenyurttayım, yavaş veya duran trafikte giderken elim frende tıntın gidiyorum ama bunda övünecek bişey yok. Hergün evden işe giderken en az birkere yola atlayan bir yaya yüzünden ani fren yapıyorum. Yavaş ve diken üstünde olduğum için kaza olmuyor ama bu iyi birşey mi? Bir sefer dalgınlığıma gelse ve çarpsam kabahat bendemi olucak? Neden milletin trafiği biraz yavaş gördümü elini kolunu kaldırıp yola atlaması normal birşey oldu? Böyle kaza videolarında milletin yorumları beni acayip sinirlendiriyor.

F54
24 Aralık 2023, 15:33
bir allahın kuluda indirip dövmemiş motorcuları yazıklar olsun aralardan geçemeye kanunen kimsenin hakkı yok motorcu veya yaya
yaya mı aradan geçerken çarptın yerden kalkıp yayayı dövecen

espresso
24 Aralık 2023, 15:59
Twitter'daki yorumlar hep motorcuya giydirmiş. Motosiklet forumundaki yorumlara bakıyorum aynı şekil. Türkiyede bir yanlışı yeteri kadar yaparsan bir zaman sonra onu yapmak hakkın oluyor. Trafik biraz yavaşladımı aralardan yayaların geçeceği kanıksanmış. Bunu kanıksamış olmakta "trafik okuma" yeteneği olarak görülüp marifet sanılıyor. Bende Esenyurttayım, yavaş veya duran trafikte giderken elim frende tıntın gidiyorum ama bunda övünecek bişey yok. Hergün evden işe giderken en az birkere yola atlayan bir yaya yüzünden ani fren yapıyorum. Yavaş ve diken üstünde olduğum için kaza olmuyor ama bu iyi birşey mi? Bir sefer dalgınlığıma gelse ve çarpsam kabahat bendemi olucak? Neden milletin trafiği biraz yavaş gördümü elini kolunu kaldırıp yola atlaması normal birşey oldu? Böyle kaza videolarında milletin yorumları beni acayip sinirlendiriyor.

Şehirlerde öncelik yayalarındır. Hele bizdeki gibi kalabalık şehirlerde ne yapsın yayalar? Yolun tamamen boşalmasını bekleseler saatlerce karşıya geçemezler. Tabi ki yavaş akan trafikte geçmeye çalışıyorlar. Normal olan bütün araçların durup yayalara yol vermesidir. Biz de motorla sürerken kalablık trafikten her an karşıya geçen yaya da çıkabilir diye ona göre fren yapabilip durabileceğimiz hızda sürmeliyiz ki bu aradan geçerken yayaya çarpma videolarında hep olay önceden kendini belli ediyor, ya büyük bir araç görüşü kapatıyor, o durumda trafiği iyi okuyup biraz da sağduyulu düşünüp bu tarafı göremiyorum oradan yaya çıkabilir diye önlem almak lazım. Trafiği okumak derken, bizim halkımız okumayı bilmediği gibi bakmayı/görmeyi de bilmiyor sonra kaza oldu diyor.
Esenyurt trafiği yine hallice, siz araçla Fatih Draman-Çarşamba taraflarına gidin, ara sokaklara girmenize gerek yok, belediye ötobüslerinin de geçtiği ana caddesinde görün yolu yarısında yayalar var, kalabalık yerlerde trafik böyle, kahrolsun yayalar 90'la basıp gidemiyoruz diyemeyeceğimize göre yayalara yol vererek süreceğiz.

Cyan
24 Aralık 2023, 16:45
Twitter'daki yorumlar hep motorcuya giydirmiş. Motosiklet forumundaki yorumlara bakıyorum aynı şekil. Türkiyede bir yanlışı yeteri kadar yaparsan bir zaman sonra onu yapmak hakkın oluyor. Trafik biraz yavaşladımı aralardan yayaların geçeceği kanıksanmış. Bunu kanıksamış olmakta "trafik okuma" yeteneği olarak görülüp marifet sanılıyor. Bende Esenyurttayım, yavaş veya duran trafikte giderken elim frende tıntın gidiyorum ama bunda övünecek bişey yok. Hergün evden işe giderken en az birkere yola atlayan bir yaya yüzünden ani fren yapıyorum. Yavaş ve diken üstünde olduğum için kaza olmuyor ama bu iyi birşey mi? Bir sefer dalgınlığıma gelse ve çarpsam kabahat bendemi olucak? Neden milletin trafiği biraz yavaş gördümü elini kolunu kaldırıp yola atlaması normal birşey oldu? Böyle kaza videolarında milletin yorumları beni acayip sinirlendiriyor.

Trafik kurallarıyla ilgili eğitimi tazelemeniz gerekiyor. O kazaların hepsi motosikletler trafik kuralı ihlali yaparken oluyor, bu "mühim ayrıntı"yı gözden kaçırmışsınız.

Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti. Motosikletlilere ondan giydiriyoruz. :bounce:

R4DON
25 Aralık 2023, 10:11
Trafik kurallarıyla ilgili eğitimi tazelemeniz gerekiyor. O kazaların hepsi motosikletler trafik kuralı ihlali yaparken oluyor, bu "mühim ayrıntı"yı gözden kaçırmışsınız.

Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti. Motosikletlilere ondan giydiriyoruz. :bounce:

Bişeyi gözden kaçırdığım yok. Bu konuda paylaşılan kolaçan videosunda da tespiti yapmış. "Aralardan geçiyorsunuz" denilip kendi tarafından olan her kural ihlali es geçiliyor. Motosikletli aralardan geçti, yaya geçidi/kırmızı ışık/üst geçit/alt geçit olmayan yerden araçların arasından karşıya geçmeye çalışan kişinin kural ihlalinin bi önemi kalmadı. Bunu yapan twitter denen bok çukurunun ahalisi motosikletlilere karşı kin güttüğünden yapıyor. Motosikletçilerse diğerlerine tepeden baktığı, kendini ayrı tuttuğu için bol bol giydirmek için fırsat olarak görüyor. "Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti" diye acayip bir cümle kurmuşsunuz. Aynı mantığın ters yönde de işlediğinin farkındasınızdır?

İki üstteki cevapta kalabalık şehirde yayaların araç yolunda gezinmesinin doğal va hak olduğunu savunarak kanıksama ile ilgili tespitimi doğrulamış. Burda bahsettiğim ara sokaklar değil işlek cadde ve bulvarlar. Ben yayan olduğum zaman ışıkların ya da üst geçidin olduğu yere kadar üşenmeyip yürüyorum. Heralde ben enayiyim. Fatihte bi ana caddede de durumun böyle olduğunu söylemişsiniz. Oradan geçen sürücülerin "burada yayalar yoldan gidiyor yavaş gitmeliyim" diye düşünürken yayalarınsa "burada herkes yoldan gidiyor, zaten araçlarda yavaş" diyip kural ihlaline ortak olduğu doğru değilmidir? Bahane mazeret üretmeden herkes kendine tahsil edilen yolda gitse keşke.

Velhasıl olay bu aradan geçme-yaya meselesinden ibaret değil. Geçenlerde videosu düşen somali başkanının oğlumudur ne boktur karıştığı motokuryenin öldüğü kaza vardı. Ona gelen analizlerde aynı. Motokurye hatalı dönüş yapmış yazık olmuş konuyu kapat. Gorüntüyü izliyorsun somalili piç, kuryenin döndüğünü görüp yavaşlıyor ama durmuyor. Gözgöregöre çarpıp çarptıktan sonra gaza abanıp adamı fırlatıyor. Tepsitlere bakınca anlaşılan eğer motor üstündeysen ve kural ihlali yaptıysan 100m içersindeki tüm araçlara bile isteye seni ezip geçme hakkı doğuyor. Anlaşılan bu.
Geçenlerde fark etmeyip bi ara sokağa ters yönde girdim. Ters yönde olduğumu araçların park yönünü görünce anladım ama yolu yarılamıştım devam ettim. Karşıdan bi taksi sokağa girdi. Sürücüyle göz göze gelmemle gaza abanıp üstüme sürmesi bir oldu. Aniden can havliyle motoru iki aracın arasına soktum paldır küldür yanımdan silecek geçti. Arkasından korna çaldım bağırdım çağırdım durmadı pezevenk. Şimdi herif beni piskopat olduğu içinmi ezmeye çalıştı yoksa karşının kusurlu çıkacağından emin olduğu bir kaza mı yapmaya çalıştığını bilmiyorum. Ama bu konuları okuduktan sonra emin olduğum şey, eğer ezilip ölseydim ve olayın görüntüsü internete düşseydi herkesin ters yöne girdiğim için hatanın bende olduğu tespitini yapıp konuyu kapatacağıdır. Twitterdaki pislikler oh çekip götüne kına yakacaktı. Motosiklet tutkunu usta ve acemi kim varsa bol bol nasihat düzüp benim gibi olmamalarını tavsiye edecekti.
Milletle benim kafam hiç uyuşmuyor.

s.e.c
25 Aralık 2023, 11:04
26 senedir motosiklet kullanıyorum. 50cc mopedden 1000cc racinge kadar adventure, touring, naked, scooter, commuter vs. sahip olmadığım motosiklet kalmadı. Ehliyetsiz kullandığım 14-15' li cahil yaşlarımdayken dahi arabaların arasından ya da sağından bu kadar hızlı ve şuursuzca geçtiğmi hiç hatırlamam. Bir insan bu kadar cahil nasıl olur arkadaş. Hayır anlamıyorum özel olarak uğraşsak, bir adamı olabildiğince cahil, apaçi yetiştirelim desek yine bu kadar cahil hale getiremeyiz. Daha dün İzmir Mavişehir'de dur kalk trafikte sol refüj ile arabaların arasından o kadar hızlı geçiyor ki motorcu arkadaşlar, ben arabamın içinde korktum biri kapıyı açsa geberecekler diye. Arkadaş hiç mi düşünemiyorsunuz ya, arabaların arasından aniden bir yaya çıkabilir, aracın biri kapıyı açar o kapı göğsüne girer ya da öndeki araç aniden sola yanaşabilir vs. Yola atlayan yaya hatalı ya da hatasız, biz motorcuları ilgilendirmez. Motorcu her zaman kendini güvene almalı. Geberip gittikten sobra haklı olsan nolur. Bu nasıl bir cahil cesaretidir. Böyle tipler yüzünden biz motorcuların imajı fena zedeleniyor.

Arkasına kasksız kızı almış olan apaçi hava attığını zannediyor aklınca. O kızda biraz akıl varsa o çocuktan direkt soğumalı normal şartlarda. Ortalama bir İQ bunu gerektirir ama malesef o seviyede erkekler olduğu gibi o seviyede kızlar da var.

Şimdi birileri kalkıp da onlar genç, ağır yüklenmişsin falan demesin. Biz de gençtik, genç var genç var. Bu tarz gençlerin yaşlılığını da biliyoruz. İlber Ortaylı'da yaşlı İbrahim Tatlıses' de...

Cyan
25 Aralık 2023, 11:07
Bişeyi gözden kaçırdığım yok. Bu konuda paylaşılan kolaçan videosunda da tespiti yapmış. "Aralardan geçiyorsunuz" denilip kendi tarafından olan her kural ihlali es geçiliyor. Motosikletli aralardan geçti, yaya geçidi/kırmızı ışık/üst geçit/alt geçit olmayan yerden araçların arasından karşıya geçmeye çalışan kişinin kural ihlalinin bi önemi kalmadı. Bunu yapan twitter denen bok çukurunun ahalisi motosikletlilere karşı kin güttüğünden yapıyor. Motosikletçilerse diğerlerine tepeden baktığı, kendini ayrı tuttuğu için bol bol giydirmek için fırsat olarak görüyor. "Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti" diye acayip bir cümle kurmuşsunuz. Aynı mantığın ters yönde de işlediğinin farkındasınızdır?

İki üstteki cevapta kalabalık şehirde yayaların araç yolunda gezinmesinin doğal va hak olduğunu savunarak kanıksama ile ilgili tespitimi doğrulamış. Burda bahsettiğim ara sokaklar değil işlek cadde ve bulvarlar. Ben yayan olduğum zaman ışıkların ya da üst geçidin olduğu yere kadar üşenmeyip yürüyorum. Heralde ben enayiyim. Fatihte bi ana caddede de durumun böyle olduğunu söylemişsiniz. Oradan geçen sürücülerin "burada yayalar yoldan gidiyor yavaş gitmeliyim" diye düşünürken yayalarınsa "burada herkes yoldan gidiyor, zaten araçlarda yavaş" diyip kural ihlaline ortak olduğu doğru değilmidir? Bahane mazeret üretmeden herkes kendine tahsil edilen yolda gitse keşke.

Velhasıl olay bu aradan geçme-yaya meselesinden ibaret değil. Geçenlerde videosu düşen somali başkanının oğlumudur ne boktur karıştığı motokuryenin öldüğü kaza vardı. Ona gelen analizlerde aynı. Motokurye hatalı dönüş yapmış yazık olmuş konuyu kapat. Gorüntüyü izliyorsun somalili piç, kuryenin döndüğünü görüp yavaşlıyor ama durmuyor. Gözgöregöre çarpıp çarptıktan sonra gaza abanıp adamı fırlatıyor. Tepsitlere bakınca anlaşılan eğer motor üstündeysen ve kural ihlali yaptıysan 100m içersindeki tüm araçlara bile isteye seni ezip geçme hakkı doğuyor. Anlaşılan bu.
Geçenlerde fark etmeyip bi ara sokağa ters yönde girdim. Ters yönde olduğumu araçların park yönünü görünce anladım ama yolu yarılamıştım devam ettim. Karşıdan bi taksi sokağa girdi. Sürücüyle göz göze gelmemle gaza abanıp üstüme sürmesi bir oldu. Aniden can havliyle motoru iki aracın arasına soktum paldır küldür yanımdan silecek geçti. Arkasından korna çaldım bağırdım çağırdım durmadı pezevenk. Şimdi herif beni piskopat olduğu içinmi ezmeye çalıştı yoksa karşının kusurlu çıkacağından emin olduğu bir kaza mı yapmaya çalıştığını bilmiyorum. Ama bu konuları okuduktan sonra emin olduğum şey, eğer ezilip ölseydim ve olayın görüntüsü internete düşseydi herkesin ters yöne girdiğim için hatanın bende olduğu tespitini yapıp konuyu kapatacağıdır. Twitterdaki pislikler oh çekip götüne kına yakacaktı. Motosiklet tutkunu usta ve acemi kim varsa bol bol nasihat düzüp benim gibi olmamalarını tavsiye edecekti.
Milletle benim kafam hiç uyuşmuyor.

Somali'li olayı ile sizinkinin söz konusu videolar ile tek ilgisi olayların içerisinde bir motosiklet olması ama? :) Şikayet ettiğiniz genellemeyi siz de tam tersinden yapıyorsunuz; makul mu oluyor öyle şimdi?

Tavsiyem: Trafikte en önceliksiz ve önemsiz araç sizsiniz kabulüyle sürüş yapmanız en doğrusu. Aksi takdirde rahmetlinin dediği gibi; "haklı ama ölü" olmak çok da matah bir şey değil. Mevzu basit.

deprogadias
25 Aralık 2023, 11:36
Her iki tarafta birbirinden kusurlu. Biri trafik durunca kendinde aralardan karşıya geçme hakkını bulmuş biri trafik yoğunlaşınca şerit ihlali yaparak aralardan devam etme hakkını bulmuş. Evet hepimiz emniyet şeridi veya aralardan gidiyoruz ama en azından bir çoğumuzun bunu e-5 gibi yayanın veya başka etkenlerin çıkma ihtimalinin minimize edildiği yerlerde yapıyoruz diye düşünüyorum.

killingroad
25 Aralık 2023, 18:45
@R4DON bir kaç farklı noktası var bu konunun.
İnternetteki bir çok mecranın motosiklet sürücüsünü gömmek için can atılan yerler olduğu, ekşisözlük gibi Twitter gibi bok çukurlarında öfke kusmak için hazırda bekleyen kitler olduğuna hem fikirim. Motor camiası içinde de "bir yerde bir kaza varsa motorcu suçludur" gibi bir ekol var buna da katılıyorum.

Ayrıca senin anlattığın taksici olayında olduğu gibi hata yapana çarpmanın bir hak olduğunu sanan, hızlı giden motorcu görünce kazanın arkasından "salağa bak, öyle giderse böyle olur" gibi bir düşünce sistemi de var. Burada bir konuda da olmuştu sanırım, ABD'de bir abla otobanda gece motorla gidiyor, sonra araba ona zbam diye çakınca "öyle gidersen beyle olur" falan diye geçirmişti insanlar. Halbu ki iki saniye önce nerede ne yaptığının o kazayla hiç bir ilgisi yok. Ben 10 saniye önce otobanda tek teker yapıp sol elimi de asfalta sürerek gitmiş olabilirim. Bundan 10 saniye sonra düz yolumda giderken ayının biri bana yandan üstüme çıkarak çarptıysa bunun önceki hareketimle ne alakası var?

Ancak bu konudaki iki kazanın durumları farklı. Burası bolca benim yorumumu da içeriyor elbette. Öncelikle yaya > motosiklet. Bunu herhangi bir kanundan falan bağımsız olarak söylüyorum, benim için en büyük bağlayıcı kanun değil, benim mantığımın ne söylediği. Tıpkı denizde yelkenlinin kuru yük gemisinden büyük olması gibi, trafikte de yaya > motosiklet > otomobil > orta sınıf ticari > kamyon vs vs.. Söz konusu arkadaşların hatası filtreleme yapmaları değil, önceki mesajımda da yazdım, ben de yapıyorum, yasak olması da yasaların eksikliğ zerre umrumda değil. Ama filtreme yaparken gözetmem gereken bir "sürüş güvenliği" mefhumu var. O aradan bir kedi köpek de atlayabilir, yaya olmasına gerek yok. Ben görüşümün kısıtlı olduğu bir yerde, hele bir de otobüs gibi görüşü tamamen azaltan bir şey varken buna dikkat etmeliyim. Filtremenin yasak olduğu bir ülkede tabii ki ekstra dikkat etmeliyim, zira benim kanunen orada olma hakkım yok - kanuni haktan varmak istediğim yer de benim orada olabileceğimi ön görmesi beklenen birinin olmaması. Ancak olma hakkım olsaydı da oradan geçen bir yaya yine olabilirdi, hakkı varmuş yokmuş ilgilenmiyorum. Yaşlı başlı kadın kendi başına karşıdan karşıya geçmeye çalışıyor olabilir ve yakında bir yaya geçidi yok mesela? Geçiyor işte.

Mesut Çevik saçma sapan konuşmuş, onunla ilgilenme, enerjini Twitter'daki ekşi'deki saçmalıklarla harcama. Eğitimli kitlelerdeki davranış değişikliği bile acayip noktada olan anonim mecralarda bizim toplumlar gibi yerlerde bununla başa çıkamazsın.

tommygun
25 Aralık 2023, 19:31
Trafiğin her daim yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde motor kullanan arkadaşlarımızdan ben dahil kaçı filtreleme vs yapmıyor ki? Belki de bir çoğumuzun motosiklete başlama sebebi aradan dereden kaçıp trafikten kurtulma çabası.

Öyle araba sürer gibi süreceksek motor kullanmanın pek bir esprisi kalmıyor. Ben yoğun trafikte motorumun geçebileceği her alanı iyi kullanıyorum. Yaya geçitlerinde eğer arkamdam hızlı gelen ve duramayacağına inandığım bir araba varsa kendi güvenliğim için hız arttırıp geçiyorum, eğer arkam boşsa yaya geçidinde durup yayaya yol veriyorum.

İçimizde bolca çürük elma var ama hepimizi de aynı kefeye koymamak gerek.

Cyan
25 Aralık 2023, 21:10
Trafiğin her daim yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde motor kullanan arkadaşlarımızdan ben dahil kaçı filtreleme vs yapmıyor ki? Belki de bir çoğumuzun motosiklete başlama sebebi aradan dereden kaçıp trafikten kurtulma çabası.

Öyle araba sürer gibi süreceksek motor kullanmanın pek bir esprisi kalmıyor. Ben yoğun trafikte motorumun geçebileceği her alanı iyi kullanıyorum. Yaya geçitlerinde eğer arkamdam hızlı gelen ve duramayacağına inandığım bir araba varsa kendi güvenliğim için hız arttırıp geçiyorum, eğer arkam boşsa yaya geçidinde durup yayaya yol veriyorum.

İçimizde bolca çürük elma var ama hepimizi de aynı kefeye koymamak gerek.

Burada ben dahil "Kimse filtreleme yapmasın, filtreleme yapan olaydan bağımsız %100 suçludur, haksızdır" diye yazan kimse yok yalnız.

Gerizekâlı gibi süren herkes trafik kurallarına riayet edip etmemelerinden bağımsız olarak tepki çeker. Yukarıdaki örneklerdekiler bu kapsamda.

Motorculara yersiz çemkiren gerizekâlı da çok, motorcu gerizekâlı da çok. İki tarafta da maşallah bir noksanımız yok. Gerizekâlıların fikir ve görüşlerini (yaşamımızı etkilemediği sürece) dikkate almaya gerek yok.

8,5 yıldır İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu Maslak - Zincirlikuyu - Beşiktaş - Karaköy veya Zincirlikuyu - Topkapı - Merter akslarında sürekli filtreleme yaparak motosiklet kullanıyorum, bırak kaza yapmayı, toplasan 5 kere kendi hatamdan kaynaklanan bir tehlike yaşamamışımdır. Yaptığım hatalardan da hep özeleştiri yapıp ders aldım. Umarım yukarıdaki arkadaşlar da kendi hatalarından ders almışlardır.

Şahsen hangi kefeye konduğumla zerre kadar ilgilenmiyorum; kim ne düşünüyorsa düşünsün. Herkese de aynısını tavsiye ederim.

arndiol
26 Aralık 2023, 08:48
Trafiğin her daim yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde motor kullanan arkadaşlarımızdan ben dahil kaçı filtreleme vs yapmıyor ki? Belki de bir çoğumuzun motosiklete başlama sebebi aradan dereden kaçıp trafikten kurtulma çabası.

Öyle araba sürer gibi süreceksek motor kullanmanın pek bir esprisi kalmıyor. Ben yoğun trafikte motorumun geçebileceği her alanı iyi kullanıyorum. Yaya geçitlerinde eğer arkamdam hızlı gelen ve duramayacağına inandığım bir araba varsa kendi güvenliğim için hız arttırıp geçiyorum, eğer arkam boşsa yaya geçidinde durup yayaya yol veriyorum.

İçimizde bolca çürük elma var ama hepimizi de aynı kefeye koymamak gerek.


Cogunlugun yapması olayı doğru göstermiyor abi :) Kişi filtreleme ya da emniyet şeridi kullanımı sırasında bir kaza yaptığı zaman ağlamayacak bu kadar basit.

araçta olan bir problemden kaynaklı sağdaki adam aniden emniyet şeridine girebilir; motorcu geliyor mu aman diye beklemek zorunda değil. sonuçta orası ambulans vs. hariç kullanıma kapalı. onlarda zaten siren açıp giriyor.

Bu arada yogun trafikte yapılmaması gereken şeyleri bende yapıyorum ancak bizim sürücülerimiz cıvkını cıkartıp gereksiz yere bunun fantazisini yapıyor sonra da yok ayna kırıyor vs.

tommygun
26 Aralık 2023, 08:56
Cogunlugun yapması olayı doğru göstermiyor abi :) Kişi filtreleme ya da emniyet şeridi kullanımı sırasında bir kaza yaptığı zaman ağlamayacak bu kadar basit.

araçta olan bir problemden kaynaklı sağdaki adam aniden emniyet şeridine girebilir; motorcu geliyor mu aman diye beklemek zorunda değil. sonuçta orası ambulans vs. hariç kullanıma kapalı. onlarda zaten siren açıp giriyor.

Bu arada yogun trafikte yapılmaması gereken şeyleri bende yapıyorum ancak bizim sürücülerimiz cıvkını cıkartıp gereksiz yere bunun fantazisini yapıyor sonra da yok ayna kırıyor vs.

Ayna kırıp kaçmak kadar utanılası aşağılık bir olay yok. Madem aynayı kırıyorsun o zaman dötüm dötüm kaçmayacaksın. Filtreleme ve emniyet şeridi kullanımında sürücünün almış olduğu riskin farkında olduğunu düşünüyor ve her hangi bir kazaya karıştığı anda ben de ağlamaması gerektiğini savunuyorum.

Cyan
26 Aralık 2023, 10:39
Ayna kırıp kaçmak kadar utanılası aşağılık bir olay yok. Madem aynayı kırıyorsun o zaman dötüm dötüm kaçmayacaksın. Filtreleme ve emniyet şeridi kullanımında sürücünün almış olduğu riskin farkında olduğunu düşünüyor ve her hangi bir kazaya karıştığı anda ben de ağlamaması gerektiğini savunuyorum.

Yukarıda @R4DON'un şikayet ettiği "diğerlerinin motorculara karşı son derece tahammülsüz ve önyargılı davranması" olgusunun en büyük sebeplerinden biri de böyle abuk sabuk (hep bana hep bana mottosuyla) motosiklet kullanıp da sonra ayna kırmak gibi sahte erkeklik gösterileri yapan beyinsiz yüz karaları. (Diğerleri de farklı değil; onlarda da motorculara abuk sabuk davranan yüz karaları var. Bu toplumun tüm kesimleriyle ilgili bir sıkıntı; küçük-orta boy arası bir meteorit lazım...)

sallami
26 Aralık 2023, 15:28
Şimdi önyargı dersen de. Olay mahalli Esencılıs. Olay buralar için normal.

fatih.met
10 Ocak 2024, 09:28
En üstteki iki kazanın videolarını hatırlıyorum; her ikisinde de motosikletli suçlu esasen: Çünkü "şerit paylaşımı" (lane splitting / lane filtering) yapıyor. Motosikletlilerin şerit paylaşımı yapmasına göz yumulmakla birlikte sonuçta trafik kurallarına aykırı bir eylem. Üstelik her iki sürücü de ortam koşullarına uymayacak kadar hızlı ve temkinsiz gidiyorlar. O kadar sıkışık ve yoğun trafikte kesinlikle daha yavaş kullanmak lazım. Memleket sürücüsüyle yayasıyla bolca davar dolu, bu bilinçle davranmak gerekiyor.

Ekleme: En alttaki NSW bilgilendirme videosu çok güzelmiş. Tam olması gerekeni anlatıyor.

o video bile yanlış, şu sinyali neden döneceği zaman verirler? önceden verseler de biz trafiği okurken milletin ne yapacağını önceden bilsek daha iyi olmaz mı? şu sinyal meselesine ben çıldırıyorum, hani bu sinyali kullanmıyorlar diye kızıyoruz ama kullananları da görünce diyorum ki tamam ya boş verin takılın siz öyle...

sinyal vermeyen aşağılık reziller, nesiniz siz? fizik bilimcisi mi? kimyager mi? matematik uzmanı mı? çok yoğun çalışan bir biyolog mu? nesiniz? o beyinlerin içi ne ile meşgul ki basit bir sinyali dahi veremiyorsunuz? yada verenlerde kıçıyla sinyal veriyor diyeyim.

sinyal, adı üstünde, bir hamle yapacağını sinyal veriyorsun, neden? trafikte senin o hamleyi yapacağını millet bilsin diye bunun sinyalini veriyorsun, peki neden bunu son anda yapıyorsun? sanki ringde dövüş ederken rakibe fake vermek gibi nedir bu?

sinyal önceden verilir ve artık dönüşe başladığında kapatılır...

yani o en alttaki videoda en az 3 araç öncesinde başlarım ben sinyal vermeye ki herkes benim sola döneceğimi bilsin ve herkes trafik akışını ona göre kafasında kursun.

sonuç; big reset, her geçen zamanda insan nüfusunu azaltmak için hamleler yapılıyor sanıyorum, 3. dünya savaşı bir ihtiyaç haline gelmiş, ülkelerin anlaşamaması bir bahane, amaç öncelikle kitlelerin daha fazla çoğalmasını yavaşlatıp sonra da azalma aşamasına geçmek ve gelecekte dünya kaynaklarını daha az tüketip daha bilinçli ve temiz bir toplum yaratmak...

kim ne derse desin şu an dünyada gereksiz bir kalabalık var ve kendi sonumuzu hızlandırıyoruz... insalık medeniyeti olarak o kadar ilkel durumdayız ki dünyanın başına bir şey gelse uzayda yaşayacak kadar bile teknolojimiz yok.

Cyan
10 Ocak 2024, 11:46
o video bile yanlış, şu sinyali neden döneceği zaman verirler? önceden verseler de biz trafiği okurken milletin ne yapacağını önceden bilsek daha iyi olmaz mı? şu sinyal meselesine ben çıldırıyorum, hani bu sinyali kullanmıyorlar diye kızıyoruz ama kullananları da görünce diyorum ki tamam ya boş verin takılın siz öyle...

sinyal vermeyen aşağılık reziller, nesiniz siz? fizik bilimcisi mi? kimyager mi? matematik uzmanı mı? çok yoğun çalışan bir biyolog mu? nesiniz? o beyinlerin içi ne ile meşgul ki basit bir sinyali dahi veremiyorsunuz? yada verenlerde kıçıyla sinyal veriyor diyeyim.

sinyal, adı üstünde, bir hamle yapacağını sinyal veriyorsun, neden? trafikte senin o hamleyi yapacağını millet bilsin diye bunun sinyalini veriyorsun, peki neden bunu son anda yapıyorsun? sanki ringde dövüş ederken rakibe fake vermek gibi nedir bu?

sinyal önceden verilir ve artık dönüşe başladığında kapatılır...

yani o en alttaki videoda en az 3 araç öncesinde başlarım ben sinyal vermeye ki herkes benim sola döneceğimi bilsin ve herkes trafik akışını ona göre kafasında kursun.

sonuç; big reset, her geçen zamanda insan nüfusunu azaltmak için hamleler yapılıyor sanıyorum, 3. dünya savaşı bir ihtiyaç haline gelmiş, ülkelerin anlaşamaması bir bahane, amaç öncelikle kitlelerin daha fazla çoğalmasını yavaşlatıp sonra da azalma aşamasına geçmek ve gelecekte dünya kaynaklarını daha az tüketip daha bilinçli ve temiz bir toplum yaratmak...

kim ne derse desin şu an dünyada gereksiz bir kalabalık var ve kendi sonumuzu hızlandırıyoruz... insalık medeniyeti olarak o kadar ilkel durumdayız ki dünyanın başına bir şey gelse uzayda yaşayacak kadar bile teknolojimiz yok.

Kurallar ve onlara uyma gerekliliği sabit, bununla birlikte bizim memlekette sinyal vermek ile vermemek arasında risk aynı aslında: Sinyal versen arkadaki geçmeyesin diye hızını artırıp yaklaşarak aradaki boşluğu azaltıyor. Riskli hamle. Sinyal vermesen giriyorsun rahatça. Böyle de salak bir durum var. Evinde kaldıramayan geliyor trafikte sana kaldırıyor, böyle bir ortam afedersin.

killingroad
10 Ocak 2024, 11:59
Evet boşluğu kapatıyorlar diye sinyal vermeyen bir ekol de vardı. Gerçekten de çok olan bir şey, 10 saniye izliyorsun o boşluk orada duruyor, sinyal verdiğin anda adam bir anda gaza oturup aradaki boşluğu kapatmaya çalışıyor..
Ben artık normalde sinyalde 1 saniye kadar geçirip hamleyi yapmak yerine 2-3 saniye aynalardan gözlüyorum, ondan sonra sinyali verip trak diye geçiyorum.

İstanbul teksas ya trafik açısından. Sinyali verip, hamleye başlayıp, sonra dönüp aynaya bakanlar var. =)

evural
22 Ocak 2024, 13:33
30 yaş altına motosiklet ehliyeti, 40 yaş altına da SS ehliyeti verilmemeli :) Sorun morun kalmaz

Birkannn
06 Şubat 2024, 22:42
Mal gibi yüksek süratle aralardan hız yapıp bir de kendini haklı gören cahiller.
çocuk çıkabilir hayvan çıkabilir.
vurdukları insanlar acıdım sadece..