Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
puser
29 Kasım 2013, 23:13
hoş geldiniz, motosikletiniz hayırlı olsun. lastik alırken üretim tarihini dikkate almayı unutmayın. en azından eski üretim bir lastiğe çok fazla para vermeyin. akü konusunda tavsiye edilen değerin üzerine çıkmanızı önermem. bir de akü piyasaında şöyle bir durumvar. akünün üzerinde yazan amper saat değerinden ziyade akünün ebadına dikkat etmelisiniz. örneğin YTX14-BS 12 amper bir akü ile YTX12-BS 12 amper bir akü aslında aynı değerde değildir. aynı teknolojiye sahip akülerde kütle hacmi ne kadar fazla ise amper değeri de o kadar fazladır.bu sebeple gerçek 14 amper saat değerli bir akü hacim olarak fazla yer tutacağından muhtemelen modifikasyon yapmadan motosiklete yerleştiremezsiniz. benim kulandığım bosh YTX14-BS yuvaya ve sele hizasına anca sığıyor. tavsiye edilen değerden yüksek amper demek akü şarz süresini uzatacağından konjektörü daha çok yoracaktır.
Zafer_16
02 Aralık 2013, 11:24
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim 'Puser' .Lastik seçimi için lastik hamurunun ömrü açısından üretim tarihine dikkat edicem , akü konusunda da hafta sonu motosikletim aküsünü söktüğümde muhtemelen yüksek amperli bir akünün yerine sığamayacağını farkettim ki söylediğiniz gibi 12v 12 a/h konjektör açısından da daha sağlıklı olacaktır.Sezona kadar elimiz yettiğince eksiklerini tamamlayarak sıkı bir gt hazırlayabiliriz umarım.Konu da epeydir sakinmiş sanırım havaların soğuması foruma da yansımış :) Herkese sağlıklı , kazasız sürüşler dilerim...:king:
puser
02 Aralık 2013, 12:23
evet. bölüm yılın bu zamanları özellikle fazla sessiz oluyor:)
zenon
02 Aralık 2013, 15:22
evet. bölüm yılın bu zamanları özellikle fazla sessiz oluyor:)
ben motoru sattım boyle oldu demiyorsunda :D
puser
02 Aralık 2013, 15:27
sattın ama hala yazıyorsun bak :)
zenon
02 Aralık 2013, 15:31
sattın ama hala yazıyorsun bak :)
Kötü alışkanlıklar cabuk bırakılamıyor :D halla gt250 de admin bana musade diyip uzaklaşmam gerek :D
Ufuk ARSLAN
02 Aralık 2013, 17:58
bari profilindeki gt 250 yi bi degiştir tamam yazıyorsun bişey demiyoruz da :)
zenon
03 Aralık 2013, 00:53
bari profilindeki gt 250 yi bi degiştir tamam yazıyorsun bişey demiyoruz da :)
he ya unutum ben onu :)
puser
04 Aralık 2013, 12:13
Tork kavramı hakkında bilgi içerir.
http://www.youtube.com/watch?v=VbcdNdu9cTI
yqavuzhyan
05 Aralık 2013, 21:28
satıcı 17 inch lastiklerle uyumlu olduğunu söyledi. zira motosikletin teknik bilgilerini iletmiştim kendisine ama emin olamıyorum tabi.
sensör ve tel konusu ise ayrı muamma şimdi.
tşk.ler ilginize
Aradan 1 ay geçmiş geçmiş ama, almak istediğiniz gösterge dijital okuyuludur. Hız ve km göstergelerinin doğru çalışması için V(t)=w*r gibi bir formül vardır. Bu formuldeki r sizin tekerinizin yarı çapıdır. Yani göbekten asfalta değdiği yere kadar olan kısımdır. Satıcının göstergesindeki tüm constant değerler 17 inch bir tekerlek düşünülerek ayarlandığı için tekerinizin ölçüsü 17 inch ten küçük ise hız yüksek, büyük ise hız düşük çıkacaktır. Bunun dışında far,sinyal, akü, depo göstergelerinin gelen ibredeki sokete uyma ihtimali çok yükse, çünkü universal olduğunu düşünüyorum. Yok uymaz ise biraz elektrikçilik yapıp sizin eski kabloları yeni göstergeye entegre etmek lazım. Kafası basan bir elektrikçi kolaylıkla yapabilir.
hissizadam
05 Aralık 2013, 22:36
çok teşekkürler.
o kadar çok model var ki, hangisini alsam, uyar mı , uymaz mı vs. düşünmekten artık bıraktım gösterge işini. Kullanan veya ciddi anlayan biri varsa ve bir model önerirse ona bakarım. yurt duşında gelecek ürün, o nedenle kesin emin olmadan almak olmaz.
Aradan 1 ay geçmiş geçmiş ama, almak istediğiniz gösterge dijital okuyuludur. Hız ve km göstergelerinin doğru çalışması için V(t)=w*r gibi bir formül vardır. Bu formuldeki r sizin tekerinizin yarı çapıdır. Yani göbekten asfalta değdiği yere kadar olan kısımdır. Satıcının göstergesindeki tüm constant değerler 17 inch bir tekerlek düşünülerek ayarlandığı için tekerinizin ölçüsü 17 inch ten küçük ise hız yüksek, büyük ise hız düşük çıkacaktır. Bunun dışında far,sinyal, akü, depo göstergelerinin gelen ibredeki sokete uyma ihtimali çok yükse, çünkü universal olduğunu düşünüyorum. Yok uymaz ise biraz elektrikçilik yapıp sizin eski kabloları yeni göstergeye entegre etmek lazım. Kafası basan bir elektrikçi kolaylıkla yapabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
Selamlar;
sanırım benim makinenin arka fren balatalarının değişme zamanı gelmiş hatta geçiyor da olabilir.
Hangi marka balata önerirsiniz (hatta almışken ön fren için de alayım diyorum, nasılsa o da lazım olacak bir gün)
arka ve ön fren balatası, en kalitelisi ve güvenilir olan marka model hangisi?
ve kendim değiştirebilir miyim, daha doğrusu hiç anlamayan biri değiştirebilir mi veya otomobilden anlayan biri.
yoksa motoru bilen biri mi olmalı?
puser
06 Aralık 2013, 12:45
ben ön kaliperde ebc fa hh sinter, arka da ebc fa organic kevlar serisi kullanıyorum. arka kaliper fazla güçlü olduğu için yumuşak yapılı organik kullanmakta yarar var.
el atmışken bence hidrolik sıvısını da yeniletin. dot 4 olacak.
hissizadam
06 Aralık 2013, 14:00
öncelikle teşekkürler.
sorun şu ki bu işlerden hiç anlamıyorum. ebc fa hh sinter derken hangisi marka, model veya özellik anlamıyorum maalesef.
bahsettiğiniz ön ve arka fren balataları ile hidroliği nereden alabilirim? (mümkünse site adı veya link olursa çok memnun olurum)
ayrıca değiştirme işlemini kendim yapabilir miyim? yoksa motosiklet ustasına mı götür meliyim, otomobil tamircisi anlar mı bu işlerden?
ben ön kaliperde ebc fa hh sinter, arka da ebc fa organic kevlar serisi kullanıyorum. arka kaliper fazla güçlü olduğu için yumuşak yapılı organik kullanmakta yarar var.
el atmışken bence hidrolik sıvısını da yeniletin. dot 4 olacak.
yqavuzhyan
06 Aralık 2013, 16:54
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.
Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.
hissizadam
06 Aralık 2013, 17:07
ok,
cehaletimi bağışlayın o nedenle detaylı sormak istedim.
ön fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
arka fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
fren hidroliği : marka, model, özellik ve mümkünse link
en güvenilir ve kaliteli olanlar hangileridir acaba?
önce siparişi vereyim sökme-takma işine daha sonra bakarız artık.
teşekkürler.
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.
Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.
yqavuzhyan
06 Aralık 2013, 17:21
ok,
cehaletimi bağışlayın o nedenle detaylı sormak istedim.
ön fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
arka fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
fren hidroliği : marka, model, özellik ve mümkünse link
en güvenilir ve kaliteli olanlar hangileridir acaba?
önce siparişi vereyim sökme-takma işine daha sonra bakarız artık.
teşekkürler.
http://www.ebcfren.com/satis_oto.aspx?k=Motorsiklet
Bu linkte hangi ilde yaşıyorsanız orayı seçin, üstteki arkadaşın verdiği marka ve model balataların satış servisleri çıkıyor.
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik
zenon
06 Aralık 2013, 18:13
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.
Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.
2013 galiba TR ye sadece 6 adet Comet gelmiş 2012 de cok gelmemiştir. Comet müşterisi biraz farklıdır. gtr daki gibi aldim sattim demez ben aldım 30.000 km kullandım mesela ve endru almak icin sattım yoksa kullanmaya devam ederdim. Daha sakin uzun yol seven ve genelde çok satma eyiliminde olan kişiler degildir... gtr daki kadar hareketli bir pazarı yoktur.
hissizadam
06 Aralık 2013, 23:36
http://www.motosikletparcalari.net/fren-balatasi-pmk535?ob=0&marka=EBC
ebc marka balatalar var bu sayfada ancak hangisi bizim motora uygun olur?
http://www.ebcfren.com/satis_oto.aspx?k=Motorsiklet
Bu linkte hangi ilde yaşıyorsanız orayı seçin, üstteki arkadaşın verdiği marka ve model balataların satış servisleri çıkıyor.
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik
puser
07 Aralık 2013, 02:08
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.
Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.
GT 250r sürücüleri motoru 4 silindirli 600cc için geçiş aşaması olarak kullanıyor ve genellikle tamam oldum dedikten sonra satıyorlar. gt 250 sürücüsü ise genellikle uzun süre kullanmak için alıyor ve çoğu için motorun performansı yeterli geldiğinden kısa sürede sıkılıp satmıyor. bir de işin distribütör kanadı var. distribütör talebi önceden öngörüp siparişini ona göre kore'ye bildiriyor. zira öyle ha deyince gelmiyor, siparişin bir kaç ay önceden verilmesi gerekli. gt 250'ye olan talep doğru tahmin edilemediğinden sıfırını bulması da kolay olmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
http://www.motosikletparcalari.net/fren-balatasi-pmk535?ob=0&marka=EBC
ebc marka balatalar var bu sayfada ancak hangisi bizim motora uygun olur?
merkezyedekparca'yı ararsan sana yardımcı olurlar. ben vaktiyle üç aşağı beş yukarı organik olanı 60 tl, hh sinteri 80 liradan almıştım.
yqavuzhyan'ın dedği gibi
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik (scooter serisi olmayacak, onlar ince ve çabuk biter)
hissizadam
09 Aralık 2013, 20:22
Teşekkürler;
merkezyedekparca ile görüştüm, ellerinde balata varmış yakın zamanda gidip değiştireceğim.
Ancak ön balatalar için FA-HH Sinter önermediler. Her ikisi de organik olacakmış.
Sinter'leri daha büyük ve ağır motorlarda kullanıyoruz sizin motorda diski bozar o nedenle
organik olmalı dedi. Ama illa da sinter istersen onu da takarım dediler ama tabii usta sizsiniz
o nedenle sizin dediğiniz gibi yaparız dedim.
Bugün opet'ten dot4 fren hidroliği aldım, opet'in kendi ürünü. sanırım hidrolik işimi görür. Ön hidrolik
neredeyse dolu, arka ise lower çizgisinin biraz altına inmiş. Yağı eklemem mi gerekli, yoksa tamamen
değiştirmeli miyim?
selamlar
merkezyedekparca'yı ararsan sana yardımcı olurlar. ben vaktiyle üç aşağı beş yukarı organik olanı 60 tl, hh sinteri 80 liradan almıştım.
yqavuzhyan'ın dedği gibi
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik (scooter serisi olmayacak, onlar ince ve çabuk biter)
puser
10 Aralık 2013, 14:29
Teşekkürler;
merkezyedekparca ile görüştüm, ellerinde balata varmış yakın zamanda gidip değiştireceğim.
Ancak ön balatalar için FA-HH Sinter önermediler. Her ikisi de organik olacakmış.
Sinter'leri daha büyük ve ağır motorlarda kullanıyoruz sizin motorda diski bozar o nedenle
organik olmalı dedi. Ama illa da sinter istersen onu da takarım dediler ama tabii usta sizsiniz
o nedenle sizin dediğiniz gibi yaparız dedim.
Bugün opet'ten dot4 fren hidroliği aldım, opet'in kendi ürünü. sanırım hidrolik işimi görür. Ön hidrolik
neredeyse dolu, arka ise lower çizgisinin biraz altına inmiş. Yağı eklemem mi gerekli, yoksa tamamen
değiştirmeli miyim?
selamlar
durumu şu şekilde açıklayayım. "fa hh sinter metal" içerisinde metal bileşenler bulundurur ve bu nedenle fren performansı en iyi olan balatalardandır. daha iyi kavrar, en önemlisi de daha çabuk soğur. bunun vergisi de disk ömrünün kısalmasıdır. küçük büyük fark etmez, hangi motora takarsanız bu etkiyi yapacaktır. karşılığında da daha iyi frenleme etkisi sunacaktır. gt 250 için durum bahsettikleri büyük hacimli motorlardan çokta farklı değil, ıslak ağırlığı 190 kg civarında. ulaşabildiği hız da ortalama 170 km/saat. yani şartlar ve ihtiyaç bahsettikleri yüksek hacimli motorlardan çokta farklı değil. onların bakış açıları aslında şu şekilde, motor düşük bütçeli ise alışıldığı gibi sarf malzemesi de düşük bütçeli olmalı.
normal bir sürücü için, sürekli hh sinter metal kullanımı ile ön disk en az 80bin km dayanacaktır. ancak acemilik dönemlerinde gereksiz yere frenleme çok yapılır. bu süreci organik balata ile geçmek tercih sebebi olabilir.
yurtdışı parça tedarik sitelerinin bazılarında gt 250 / r fren balata setleri ön için sinter metal, arka organik şeklinde satıldığını veya tavsiye edildiğini de gördüm.
bence bu kombinasyon gereklidir ama olmazsa olmaz bir şey değildir. maksat işin donanım tarafına ait faktörleri optimize etmek.
hissizadam
11 Aralık 2013, 22:30
çok teşekkürler,
ön fren için fa-hh sinterde ısrarcı olayım o zaman. hatta bu yazıyı da referans gösteririm.
tabi önce kar yağışının geçmesi lazım.
tekrar teşekkürler.
durumu şu şekilde açıklayayım. "fa hh sinter metal" içerisinde metal bileşenler bulundurur ve bu nedenle fren performansı en iyi olan balatalardandır. daha iyi kavrar, en önemlisi de daha çabuk soğur. bunun vergisi de disk ömrünün kısalmasıdır. küçük büyük fark etmez, hangi motora takarsanız bu etkiyi yapacaktır. karşılığında da daha iyi frenleme etkisi sunacaktır. gt 250 için durum bahsettikleri büyük hacimli motorlardan çokta farklı değil, ıslak ağırlığı 190 kg civarında. ulaşabildiği hız da ortalama 170 km/saat. yani şartlar ve ihtiyaç bahsettikleri yüksek hacimli motorlardan çokta farklı değil. onların bakış açıları aslında şu şekilde, motor düşük bütçeli ise alışıldığı gibi sarf malzemesi de düşük bütçeli olmalı.
normal bir sürücü için, sürekli hh sinter metal kullanımı ile ön disk en az 80bin km dayanacaktır. ancak acemilik dönemlerinde gereksiz yere frenleme çok yapılır. bu süreci organik balata ile geçmek tercih sebebi olabilir.
yurtdışı parça tedarik sitelerinin bazılarında gt 250 / r fren balata setleri ön için sinter metal, arka organik şeklinde satıldığını veya tavsiye edildiğini de gördüm.
bence bu kombinasyon gereklidir ama olmazsa olmaz bir şey değildir. maksat işin donanım tarafına ait faktörleri optimize etmek.
zonta
11 Aralık 2013, 23:42
arka hidrolik seviyesi balatanın bitik olmasından dolayı LOW çizgisinin altına inmiştir.balata eridikçe seviyede çizginin altına düşer.eger daha önce yapmadıysan hiç kurcalama.çok basit gibi görünen ama bi okadarda gıcık bir iştir.hava yaptırırsan çok ugraşırsın.yagın janta dökülmesinede izin verme boyayı kaldırıyor.
ben 250r da goldfren in seramik karbon fren balatalarını kullanıyorum. yagışlı havalarda mükemmeller.digerlerine göre baya pahallıdır ama pişman olmazsınız.motorum 82 binde disklerde de aşırı bir yıpranma yok henüz.
iggokmen
18 Aralık 2013, 12:25
Arkadaşlar merhaba,
2012 model cometim bugun çalışmamaya başladı. Motorun çalışmasında sıkıntı yok tek marşla çalışıyor fakat birinci vitese attığımda aniden motor kendini kapatıyor. Ayaklık da kapalı. Sizce nedendir? Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:58 ----------
Sorunun ayak müşüründen olabileceğini tahmin ediyorum. Müşürü nasıl iptal edicem bilen var mı? hangi kabloları kesip birbirine bağlıycam? Teşekkürler şimdiden.
zonta
18 Aralık 2013, 12:48
devriyaj müşürün arızalı sanırım.manetin içine giden kabloyu biraz kurcala olmadı yenisini alman lazım 10-15 tl gibi bişeydi.kanuni lerinki uyuyor.
iggokmen
18 Aralık 2013, 13:17
Teşekkürler zonta .Motor zaten debriyaja basarak çalışıyor. Motorun çalışmasında da bi sıkıntı yok sadece vitese attığımda motor kendini kapatıyor.
puser
18 Aralık 2013, 13:51
Ayaklık müşürünün kabloasunu takip ederek takıldığı soketi bul. motor buloğu soltaraf korna hizzasında bir yerde olmalı. önce denemek için soketin yukarıda kalan parçasını, araya iletken sıkıştırarak (uygun şeklide burulmuş aliminyum folyo olabilir) kısa devre yap. eğer sorun düzeldiyse alttaki ayaklık müşürüne giden kısmın kablosunu uygun uzunlukta keserek kısa devre oluşturabilirsin. üst kısım elektirik tesisatının parçası olduğu için bence orjinalliği bozmamak adına kesilip kısa devre yapılmamalı.
zonta
18 Aralık 2013, 19:38
Teşekkürler zonta .Motor zaten debriyaja basarak çalışıyor. Motorun çalışmasında da bi sıkıntı yok sadece vitese attığımda motor kendini kapatıyor.
bende onu kastetmiştim zaten.motoru çalıştırırken, motor boşta,ayaklık kapalıyken devriyaj basmana gerek yok.normal çalışıpda vitese atınca stop ediyorsa devriyaj müşürün arızalıdır.benim de başıma geldi ordan biliyorum.::saad::::saad::
hissizadam
20 Aralık 2013, 23:40
bugün arka fren balatasını değiştirmeye gittim. ustayla konuşurken "abi kim al dedi bunu sana?" dedi. İşi bittikten sonra bin bi'kaç tur at bakalım bir sorun var mı dedim (ki zaten alırken ve sonrasında gösterdiğim 4 ustadan okey almıştım. üstüne bir de ilk motor oldugundan ciddi elden geçirdim ve gayet temiz ve bakımlı bir motor) bindi baktı, bişey yok abi, gayet sorunsuz çalışıyor makine dedi. bi ara uğrarsın yağına, filtresine vs. genel kontrollerine bakarız ama bir sorun görünmüyor, normal bakımlarını yapsak yeter cevabını almanın rahatlığı ile ayrıldım.
Sözün özü Hyosung'lara karşı bu önyargının nedeni nedir anlamadım gitti? Temiz, sorunsuz makinelere bile ön yargı var. Genelde önermiyorlar ama kullanınca, bakınca iyidir diyorlar. nedir yani illa japon motoru mu almak zorundayız.
Chronix
22 Aralık 2013, 09:11
bugün arka fren balatasını değiştirmeye gittim. ustayla konuşurken "abi kim al dedi bunu sana?" dedi. İşi bittikten sonra bin bi'kaç tur at bakalım bir sorun var mı dedim (ki zaten alırken ve sonrasında gösterdiğim 4 ustadan okey almıştım. üstüne bir de ilk motor oldugundan ciddi elden geçirdim ve gayet temiz ve bakımlı bir motor) bindi baktı, bişey yok abi, gayet sorunsuz çalışıyor makine dedi. bi ara uğrarsın yağına, filtresine vs. genel kontrollerine bakarız ama bir sorun görünmüyor, normal bakımlarını yapsak yeter cevabını almanın rahatlığı ile ayrıldım.
Sözün özü Hyosung'lara karşı bu önyargının nedeni nedir anlamadım gitti? Temiz, sorunsuz makinelere bile ön yargı var. Genelde önermiyorlar ama kullanınca, bakınca iyidir diyorlar. nedir yani illa japon motoru mu almak zorundayız.
genelde o usta dediklerimiz v twin den pek anlamaz ve en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler bu yüzdende önermezler.
iggokmen
22 Aralık 2013, 22:48
Arkadaşlar cometlerimizin orjinal aküleri ve konjektörleri nasıldır ? Bilen birileri yardımcı olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Doğru diyorsun özellikle cometlere iyi bakınca herhangi eski bi japondan daha iyi verim alabiliriz.
hissizadam
23 Aralık 2013, 02:10
yani?
v twin'den anlamaz ve en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler bu yüzdende önermezler.
derken tam olarak neyi kastettiniz? yani en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler cümlesinden nasıl bir anlam çıkaracağım bilemedim.
haklı mıdır yani? yoksa bilmediği bi'şeyden dolayı mı yanlış yorumlayıp önermiyor. ayrıca kanuni, hyosung vs. sertifikaları filan var servis çalışanlarının. yetkili personel yani.
genelde o usta dediklerimiz v twin den pek anlamaz ve en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler bu yüzdende önermezler.
zenon
23 Aralık 2013, 10:18
yani?
v twin'den anlamaz ve en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler bu yüzdende önermezler.
derken tam olarak neyi kastettiniz? yani en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler cümlesinden nasıl bir anlam çıkaracağım bilemedim.
haklı mıdır yani? yoksa bilmediği bi'şeyden dolayı mı yanlış yorumlayıp önermiyor. ayrıca kanuni, hyosung vs. sertifikaları filan var servis çalışanlarının. yetkili personel yani.
Motorunda sorun oldugunda bu iyi dediğin ustaya gidersin yada giderler ama usta bu motorun ustası değildir ve motoru yapamaz motor bozuluncada motor kötü olur. Motor ustalığı var gt250 ustalığı var gibi birdurum var. gt250 ustası adam bulmak ciddi zor bir cok ozelikle benim genelde gördüğüm Comet sahibi ustalardan daha uste :D
puser
23 Aralık 2013, 15:10
Arkadaşlar cometlerimizin orjinal aküleri ve konjektörleri nasıldır ? Bilen birileri yardımcı olabilir mi?[COLOR="Silver"]
motorunuz enjeksiyonlu mu, karbüratörlü mü? bir de merak ettiğiniz tam olarak nedir? konuyu biraz aha açabilirseniz belki yardımcı olabilirim.
---------- Post added at 13:10 ---------- Previous post was at 12:55 ----------
yani?
v twin'den anlamaz ve en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler bu yüzdende önermezler.
derken tam olarak neyi kastettiniz? yani en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler cümlesinden nasıl bir anlam çıkaracağım bilemedim.
haklı mıdır yani? yoksa bilmediği bi'şeyden dolayı mı yanlış yorumlayıp önermiyor. ayrıca kanuni, hyosung vs. sertifikaları filan var servis çalışanlarının. yetkili personel yani.
v titip motorlarda silindir başları iki ayrı noktada konumlanır.bu da sübapları açıp kapatan egzantrik millerinin, silindir başları ile ayrı olarak konumlandırılmasını gerektirir. yani paralel silindirde, emme için bir, egzos sübapları için ayrı bir egzantirik mili koyarsanız bu silindirlerin hepsi için yeterli olacaktır. böylece emme için ve egzos için birer milin zamanlamasını yapmak yeterli gelir. v twin yapılı motorlar her silindir için ayrı zamanlama gerektirdiğinden işi kitabına göre yapmayan usta başarılı olmaz.
hissizadam
23 Aralık 2013, 21:23
çok teşekkürler,
bir acemiye göre oldukça teknik detaylar içeren bilgiler.
benim merakım Hyosung Gt 250 Naked'ın var 2008 model 17.000'de.
İlk motorum o nedenle kıyas yapma şansım yok ama seviyorum.
Genel olarak Hyosung'lara karşı bir önyargı var gibi sanki.
sonuç olarak motosikletim iyi midir? kimseye kulak asmadan gönül rahatlığıyla
binebilir miyim? yoksa değiştirip japon motoru mu almak gerekli ki bunu hiç istemiyorum aslında.
Zira alıp hemen satayım gibi bir düşüncem olmadı en azından 2 sene kullanmak istiyorum. O nedenle
bakımlarına vs. ciddi özen göstermekle beraber, aksesuar olsun, diğer ekipmanlar olsun
hepsini tek tek elden geçirip motoru daha güzel hale getirmeye devam mı etmeliyim?
Bu arada ebay'den deneme amaçlı ayna sipariş etmiştim yaklaşık 15-20 günde sorunsuz elime ulaştı.
çin'den bir firmadan geldi. Eğer düşünenler varsa bilgilendirmek istedim.
Saygılar
motorunuz enjeksiyonlu mu, karbüratörlü mü? bir de merak ettiğiniz tam olarak nedir? konuyu biraz aha açabilirseniz belki yardımcı olabilirim.
---------- Post added at 13:10 ---------- Previous post was at 12:55 ----------
v titip motorlarda silindir başları iki ayrı noktada konumlanır.bu da sübapları açıp kapatan egzantrik millerinin, silindir başları ile ayrı olarak konumlandırılmasını gerektirir. yani paralel silindirde, emme için bir, egzos sübapları için ayrı bir egzantirik mili koyarsanız bu silindirlerin hepsi için yeterli olacaktır. böylece emme için ve egzos için birer milin zamanlamasını yapmak yeterli gelir. v twin yapılı motorlar her silindir için ayrı zamanlama gerektirdiğinden işi kitabına göre yapmayan usta başarılı olmaz.
zenon
24 Aralık 2013, 09:59
çok teşekkürler,
bir acemiye göre oldukça teknik detaylar içeren bilgiler.
benim merakım Hyosung Gt 250 Naked'ın var 2008 model 17.000'de.
İlk motorum o nedenle kıyas yapma şansım yok ama seviyorum.
Genel olarak Hyosung'lara karşı bir önyargı var gibi sanki.
sonuç olarak motosikletim iyi midir? kimseye kulak asmadan gönül rahatlığıyla
binebilir miyim? yoksa değiştirip japon motoru mu almak gerekli ki bunu hiç istemiyorum aslında.
Zira alıp hemen satayım gibi bir düşüncem olmadı en azından 2 sene kullanmak istiyorum. O nedenle
bakımlarına vs. ciddi özen göstermekle beraber, aksesuar olsun, diğer ekipmanlar olsun
hepsini tek tek elden geçirip motoru daha güzel hale getirmeye devam mı etmeliyim?
Bu arada ebay'den deneme amaçlı ayna sipariş etmiştim yaklaşık 15-20 günde sorunsuz elime ulaştı.
çin'den bir firmadan geldi. Eğer düşünenler varsa bilgilendirmek istedim.
Saygılar
Ben kendi Cometi mi 30.000 km kullandım Sende gönül rahatlığı ile kullanabilirsin bakımlarını aksatma her ustaya oynatma Hiçbir olmaz allah kaza bela vermesin TR cok yok aslinda varda yok, yurt dışında 100.000-150.000 km lerde cometler mevcut birde varda yok demem de alan km cekiyor alan km cekiyor 20 bin üzeri motor yok neredeyse satılık benim moroeum 2010 model 2011 nisan trafiğe cıktı gectiğimiz ay sattığımda 35000 km deydi. Mekanik olarakta ilk günden farklı değildi.
hissizadam
24 Aralık 2013, 20:47
Eyvallah,
o zaman motorla uğraşmaya devam.
Bu arada 2 konu da yardıma ihtiyacım var.
1. GT 250 Naked Gidon arıyorum. Elinde olan ve satmayı düşünenler varsa ilgilenebilirim. veya uyacak başka bir gidon da olabilir.
2. Motoru kullanıyorum, genelde trafik olduğundan genelde düşük viteste kullanmak durumunda kalıyor insan, motorun hararet
yapma olasılığı nedir veya nasıl anlarız hararet veya benzeri bir sorun olduğunu.
Selamlar
Bu arada ebay'den sipariş ettiğim aynalar geldi. Denemek için sipariş vermiştim ama 15-20 günde çin'den sorunsuz geldi.
http://www.resmim.org/i/526856182.jpg
http://www.resmim.org/i/532437609.jpg
Ben kendi Cometi mi 30.000 km kullandım Sende gönül rahatlığı ile kullanabilirsin bakımlarını aksatma her ustaya oynatma Hiçbir olmaz allah kaza bela vermesin TR cok yok aslinda varda yok, yurt dışında 100.000-150.000 km lerde cometler mevcut birde varda yok demem de alan km cekiyor alan km cekiyor 20 bin üzeri motor yok neredeyse satılık benim moroeum 2010 model 2011 nisan trafiğe cıktı gectiğimiz ay sattığımda 35000 km deydi. Mekanik olarakta ilk günden farklı değildi.
ogzcngdk
24 Aralık 2013, 23:01
2. Motoru kullanıyorum, genelde trafik olduğundan genelde düşük viteste kullanmak durumunda kalıyor insan, motorun hararet
yapma olasılığı nedir veya nasıl anlarız hararet veya benzeri bir sorun olduğunu.
Selamlar
Bu arada ebay'den sipariş ettiğim aynalar geldi. Denemek için sipariş vermiştim ama 15-20 günde çin'den sorunsuz geldi.
sıkışık trafikte yazın en sıcak zamanlarında kullandım daha sonra inip motoru ellediğimde normal sıcaklığından çok daha fazla sıcaktı.. ama bunun performansa bir etkisi olmadı, zararlıdır muhakkak ama uzun vadede.. sonuçta trafik sıkıştığı zaman mecburuz kullanmaya yapacak birşey yok..
bu arada getirttiğiniz aynaların malzeme kalitesi nasıl aynısından bende alıcamda..
afyonlu003
25 Aralık 2013, 06:50
Merhaba forumu devamlı takip ediyorum ama kafamda bir kaç soru işareti kaldı öncelikle ben üniversite öğrencisiyim biraz param var yaza kadar da çalışıp part time işlerde falan anca 4 4,5 milyar limit yapabilirim kendime şimdilerde ise sahibinden o fiyatlarda motorlar var ama genellik le 2007 2008 modeller de acaba o modelde motor satın alsam bana her hangi bir problem yaşatırmı sonuçta öğrenciyim veya da onun haricinde başka motor önere bilir misiniz ?? yanlız şu da var aldığım motorla memlekete gitmeyi düşünüyorum ona göre motor önere bilirmisiniz ?
Zafer_16
25 Aralık 2013, 17:53
Slmlar arkadaşlar gt 250 'sine 'Sava' marka yada 'Unilli' marka lastik kullanan var mıdır??
UNdocab
25 Aralık 2013, 19:02
Sava'nın fiyat performans iyi.
Unilli çok berbat bir lastik. Hiç bulaşma.
hissizadam
26 Aralık 2013, 02:55
malzeme kalitesi normal gibi geldi bana. çin malı sonuçta ama gena değil bu arada aynalar ufak. dediğim gibi denemek için almıştım. taktım fena durmadı. orijinal aynalar duruyor nasılsa. istediğim zaman değiştiririm.
sıkışık trafikte yazın en sıcak zamanlarında kullandım daha sonra inip motoru ellediğimde normal sıcaklığından çok daha fazla sıcaktı.. ama bunun performansa bir etkisi olmadı, zararlıdır muhakkak ama uzun vadede.. sonuçta trafik sıkıştığı zaman mecburuz kullanmaya yapacak birşey yok..
bu arada getirttiğiniz aynaların malzeme kalitesi nasıl aynısından bende alıcamda..
Zafer_16
26 Aralık 2013, 11:29
Sava'nın fiyat performans iyi.
Unilli çok berbat bir lastik. Hiç bulaşma.
Sava'nın radial lastiklerinde karar kıldım gibi ama bakalım bir yanım hala michelin diyor kısmet artık....
UNdocab
26 Aralık 2013, 12:04
Sava'nın radial lastiklerinde karar kıldım gibi ama bakalım bir yanım hala michelin diyor kısmet artık....
Gerçekten çok agresif kullanan biriysen yumuşak hamur olduğu için michelin al.
Yoksa Sava lastiği kullanan bir sürü comet kullanan arkadaş oldu sıkıntı çıkan olmadı.
Zafer_16
26 Aralık 2013, 13:59
Agresif kullandığım söylenemez de psikolıjinle :pr: trafikte her an ne olabileceğini kestiremediği için insan olabilecek en iyisine ulaşmak istiyor tabi haliyle. Ancak yeni tarihli michelin 'ler el yakıyor takım ön arka 700-800 lira :cyclopsan min. fiyat aralığında Sava'da bu rakam 500 tl civarına düşünce haliyle fiyat performans olarak ilgi ilgi çekici hale geliyor.Araştırmaya devam :)
hissizadam
26 Aralık 2013, 22:18
cbf 150'lerin gidonu naked'lara uyuyor diye duydum. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
zenon
27 Aralık 2013, 10:52
cbf 150'lerin gidonu naked'lara uyuyor diye duydum. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
evet uyuyor
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/40816_104478662942961_2893663_n.jpg
bu sekilde oluyor...
hissizadam
27 Aralık 2013, 17:47
çok teşekkürler,
az önce honda servisine gittim cbf 150'nin gidonu naked'lara uygun mu diye sordum? usta genelde ölçüler standarttır sorun olmaz dedi. Gidon'un fiyatı gayet makul ancak alırsam sorun yaşar mıyım bilemiyordum. Sanırım artık sorun kalmadı. Gidon'u alabilirim herhalde. Sanırım Honda servisi olduğundan montajı yapamayız dedi, montajı kendim yapabilir miyim yoksa ustaya mı göstermeli?
evet uyuyor
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/40816_104478662942961_2893663_n.jpg
bu sekilde oluyor...
JAKOBEN
27 Aralık 2013, 22:23
Merhaba forumu devamlı takip ediyorum ama kafamda bir kaç soru işareti kaldı öncelikle ben üniversite öğrencisiyim biraz param var yaza kadar da çalışıp part time işlerde falan anca 4 4,5 milyar limit yapabilirim kendime şimdilerde ise sahibinden o fiyatlarda motorlar var ama genellik le 2007 2008 modeller de acaba o modelde motor satın alsam bana her hangi bir problem yaşatırmı sonuçta öğrenciyim veya da onun haricinde başka motor önere bilir misiniz ?? yanlız şu da var aldığım motorla memlekete gitmeyi düşünüyorum ona göre motor önere bilirmisiniz ?
O fiyatlara 2007-2008 model temiz Comet bulursan hiç düşünmeden al. Bu motorun karbüratörlü olanını millet değersiz olarak görüyor herhalde ki o fiyatlara alınabiliyor? İlginç..
Bak güzel kardeşim, model yılına o kadar fazla takılacağına gerçekten "TEMİZ" bir motor almaya bak. Benim motorum 2007 model, karbüratörlü ve kazasız belasız tertemiz bir motor. İşim icabı pek kullanma şansım olmadığından daha orjinal 6000 küsür kilometrelerde. Bu yaz 5750TL verdiler yine de vermedim ve o fiyatlara kesinlikle vermem de. Dolayısıyla birkaç ay daha motorsuz kal, biraz daha fazla para biriktir ve sonra TEMİZ bir motor bulup üçe beşe bakmadan o motoru al. Ölmüş, bitmiş bir motoru da ucuz diye alıp sakın başına bela alma.. Emin ol ister karbüratörlü ister enjeksiyonlu olsun TEMİZ bir comet seni tahmin edemeyeceğin kadar memnun edecektir. Ben daha önce büyük motorlar kullanmış olmama rağmen beni tatmin ediyor ve motorumdan son derece memnunum. Sana da söylediğin rakamın üstüne çıkıp TEMİZ ve parasını hakeden bir motor bulana kadar beklemeni tavsiye ederim kardeşim.
---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 20:15 ----------
çok teşekkürler,
az önce honda servisine gittim cbf 150'nin gidonu naked'lara uygun mu diye sordum? usta genelde ölçüler standarttır sorun olmaz dedi. Gidon'un fiyatı gayet makul ancak alırsam sorun yaşar mıyım bilemiyordum. Sanırım artık sorun kalmadı. Gidon'u alabilirim herhalde. Sanırım Honda servisi olduğundan montajı yapamayız dedi, montajı kendim yapabilir miyim yoksa ustaya mı göstermeli?
Gidon montajı çok zor birşey değil, kendin de yapabilirsin aslında. Ancak dikkat etmen gereken şey eldeki kumandaların (fren ve gaz kolunun) hortumlarının yüksekliğe yetip yetmeyeceği ve boru kesit profilinin kalınlığı olmalı. Ben daha önce gidonu yükseltmek için ybr gidonu aldım ve montajı da kendim yaptım. Ancak kumanda hortumlarının boyları kurtarmasına rağmen orjinaline göre daha dar oldu. Bunun yanında kesit boru profil kalınlığı orjinalinden daha az olduğu için sabitleme konusunda sorun yaşadım. Birkaç gün kullandıktan sonra da gidonun o dar görüntüsü pek hoşuma gitmediği için çıkarttım. o gidon hala da evde durur, belki bir gün yeniden takarım diye..
Bildiğim kadarıyla cbf150 gidonu ybr gidonundan daha yüksek, eğer kesit profil kalınlığı orjinal gidonla aynıysa ve yükseklik hortumlar açısından sorun yaratmayacaksa çok rahat bir şekilde montajını yapabilirsin diye düşünüyorum. Bir alıp deneyebilirsin bence..
Merhaba arkadaşlar. Bu gün siparişlerimin bir kısmı geldi ve bizim haylaz ile biraz baş başa kaldık.
Çamurluk için led lamba.
Renkli gidon
Renkli elcikler
Orjinal orta sehpa ve çanta demiri.
Ayna takımı.
Ayak basamak takımı
Renkli manet takımı ve Lastikler de gelecek bakalım onların yolunu bekliyorum.
Buyrun resimler.
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/194/06fd.jpg (https://imageshack.com/i/5e06fdj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/203/1tcc.jpg (https://imageshack.com/i/5n1tccj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/19/rwuh.jpg (https://imageshack.com/i/0jrwuhj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/703/9hiz.jpg (https://imageshack.com/i/jj9hizj)
Bu da Bonus :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/829/jzci.png (https://imageshack.com/i/n1jzcip)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO