PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106

hisvarlar
16 Eylül 2013, 17:08
Arkadaşlar elinde gidonu tutan kelepçelerden olan var mı ? Bana lazım olan alt kısımdaki 2 tanesi.

hisvarlar
17 Eylül 2013, 00:25
Kelepçe bulunmuştur.

zenon
17 Eylül 2013, 09:44
Vay arkadaş ne hızlısın :D

hisvarlar
17 Eylül 2013, 14:08
Vay arkadaş ne hızlısın :D

Herşey benim projemin hızlanmasına yönelik işliyor :queen: Sanırım bu ay bitmeden sonlanacak işlem.

zenon
17 Eylül 2013, 14:39
Herşey benim projemin hızlanmasına yönelik işliyor :queen: Sanırım bu ay bitmeden sonlanacak işlem.

Yap bakalım ne cikacak ortaya artık yavru fazer gibi gezersin :D

Chronix
17 Eylül 2013, 19:04
https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-g.ak/hphotos-ak-ash3/1262612_10151825604074223_1760118347_o.jpg

UNdocab
17 Eylül 2013, 21:53
balataları yeniledin ya hemen dağa taşa vurmuşsun motoru :-)

hisvarlar
26 Eylül 2013, 01:05
GT250R Gidon yükseltme projemin detayları

http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/122357-hyosung-gt250r-gidon-yukseltme.html

zenon
26 Eylül 2013, 11:57
Bu kadar hızlı beklemiyordum halil valla helal olsun super olmuş ;) birde tur camı taktı mı tadından yenmez ;)

hisvarlar
26 Eylül 2013, 23:44
Bu kadar hızlı beklemiyordum halil valla helal olsun super olmuş ;) birde tur camı taktı mı tadından yenmez ;)

1 günde, hatta yaklaşık 6-7 saatte falan herşeyi tamamladım :) Bütün parçalar hazırdı sadece birleştirmesi kalmıştı. Ufak tefek bir kaç hesap, planlamadan sonra hemen başlayıp bitirdik.
Ben cama dokunmamak için araya yükseltici koydum sen cam tak diyorsun :) Racing motorlarda öyle tur camı falan yokta cam difizörü takılabilir ama benim öyle bir planım yok :)

hissizadam
28 Eylül 2013, 16:55
selamlar;

motorun bakımı vs. işlerini yavaş yavaş bitirmeye çalışıyorum, ehliyet sınavı da yapılmadığından haftalardır kontağa bile basmadım. bari bu arada garajda ufaktan bakımı yapayım dedim. kaporta, boya vs. ufak sorunları çözdüm. motorda zaten sorun yok çok şükür. ufak tefek işleri kaldı.

ilk etapta 3 adet ekipmana ihtiyacım var,

1- arka fren balatası
2- motor yağı
3- tankpad (umarım doğru yazdım, benzin deposunun ön tarafına yapıştırılan ve çizilmeleri engelleyen pad)

özelikle balata ve yağ konusu başta olmak üzere bu ekipmanların en kalitelileri konusunda fikirlerinizi bekliyorum.
ayrıca balataları kendim değiştirebilir miyim? yoksa ustaya mı değiştirteyim?

saygılar

zenon
30 Eylül 2013, 09:56
selamlar;

motorun bakımı vs. işlerini yavaş yavaş bitirmeye çalışıyorum, ehliyet sınavı da yapılmadığından haftalardır kontağa bile basmadım. bari bu arada garajda ufaktan bakımı yapayım dedim. kaporta, boya vs. ufak sorunları çözdüm. motorda zaten sorun yok çok şükür. ufak tefek işleri kaldı.

ilk etapta 3 adet ekipmana ihtiyacım var,

1- arka fren balatası
2- motor yağı
3- tankpad (umarım doğru yazdım, benzin deposunun ön tarafına yapıştırılan ve çizilmeleri engelleyen pad)

özelikle balata ve yağ konusu başta olmak üzere bu ekipmanların en kalitelileri konusunda fikirlerinizi bekliyorum.
ayrıca balataları kendim değiştirebilir miyim? yoksa ustaya mı değiştirteyim?

saygılar

Alyan tamın varsa kendin değişe bilirsin. EBC Sintreli kullana bilirsin ama pahalı biraz 70 küsür sanirim, Gold un sintrelileri var onlarda 60 küsür ama arkaya organik brentada kullanabilirsin uymsak ve biraz hissiz oldugundan arkadaki cift kaliperden kaynaklı kitlemeleri bertaraf edebilir oda 25 TL.

Yağda motul 5100 ester 10w-40 önerim testlerimde kendini en gec bırakan yag motul bizim motor motul seviyor.

Tankpad zevk işi ona birsey diyemem :D

stalnoy kon
30 Eylül 2013, 12:44
Merhaba Arkadaşlar,

İzin verieseniz bir kaç soru sorarak tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Ben önümüzdeki mart ayında ikinci el bir 2012 model bir S&T Kanuni yani Hyosung GT 250 Naked almak istiyorum. Bu bölümün çoğunu okudum. Gerek başka forumlar olsun gerek motosiklet.net olsun, bana çok yararlı bilgiler sağladı. ncak hala bir aç kafama takılan soru var..

1. S&T Kanuni adı altında piyasaya sürülen Hyosunglarda montajdan kaynaklanan problemler oluyor mu ? Hiç duydunuz mu ?
2. Motorun krank sarması hatta kırmasıyla ilgili durumun tamamen kullanıcıdan kaynaklanan, bilinçsiz, eğitimsiz bir şekilde motoru zorlayıp redline da uzun süre gezmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum, haksız mıyım ?
3. Motorun yağ yakma sorunu olduğu arasıra forumlarda paylaşılıyor, gerçekliği nedir ?
4. Arka silindirin hava girişi öne oranla daha az olduğundan kaynaklanan zaman içinde fazla ısınma ve yıpranmayla devre dışı kalmasında söz ediliyor, aslı var mıdır? Hiç böyle bir örneğe rastladınız mı ?
5. Motorun özellikle virajlarda (6.000 devir üstü) yattığında bir denge eksikliği, bir arka tekerin virajda gezinmesi, bir güvensizlik olduğu söyleniyor..Doğru mudur ? Doğru ise iyi bir hamur özellikli lastikle bu sorun giderilir mi ? Ne düşünüyorsunuz ?
6. Bence arka frenin kitlenme vakası tamamen kullanıcıdan kaynaklanan bir durum olsa da, siz genel olarak frenleri ve amortisörleri yeterli görüyor musunuz ?
7. Uzun yolda örneğin Ankara - İzmir, sollamalar (yükselmesi) ve virajlar (alçalması) harici 120 - 130 km/h gibi hızlarda uzun süre gidilesi midir ?
8. Biliyorum dilinizde tüğ bitti, biliyorum sıkıldınız ve usandınız açıklama yapmaktan fakat benim gibi motor üstünde daha 17.000 km si yeni dolmuş acemi kullanıcılar için çok yararlı olacağına eminim.

Değerli yorumlarınız, görüşleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tekeriniz düz bassın, yağ, su görmeyesin..

Saygılarımla..

zenon
30 Eylül 2013, 12:56
Merhaba Arkadaşlar,

İzin verieseniz bir kaç soru sorarak tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Ben önümüzdeki mart ayında ikinci el bir 2012 model bir S&T Kanuni yani Hyosung GT 250 Naked almak istiyorum. Bu bölümün çoğunu okudum. Gerek başka forumlar olsun gerek motosiklet.net olsun, bana çok yararlı bilgiler sağladı. ncak hala bir aç kafama takılan soru var..

1. S&T Kanuni adı altında piyasaya sürülen Hyosunglarda montajdan kaynaklanan problemler oluyor mu ? Hiç duydunuz mu ?
Montaj farkı yada bundan dolayı bir sorun duymadım.
2. Motorun krank sarması hatta kırmasıyla ilgili durumun tamamen kullanıcıdan kaynaklanan, bilinçsiz, eğitimsiz bir şekilde motoru zorlayıp redline da uzun süre gezmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum, haksız mıyım ?
Enjeksiyonlularda devir kesici giriyor devreye istesende krankı kıracak kadar çok yüklenmezsin ve nakedlarda o hızlara cıkmak işkence naked kullanızısıda o tarz genelde motor kullanmıyor.
3. Motorun yağ yakma sorunu olduğu arasıra forumlarda paylaşılıyor, gerçekliği nedir ?
Rektifiye görmüş motorlarda yağ eksiltme oluyor ama standart kullanım zamanında yağ değişimi yapan gerekli yağı kullananda hiç duymadım. Yok diyebilirim konuyu okuduysan aktif kullandığımı ve comet sahibi baya kişiyi tanıdığımı döreceksin
4. Arka silindirin hava girişi öne oranla daha az olduğundan kaynaklanan zaman içinde fazla ısınma ve yıpranmayla devre dışı kalmasında söz ediliyor, aslı var mıdır? Hiç böyle bir örneğe rastladınız mı ?
Rektifiye sonra kötü ustaların elinden cıkan motorlarda olabilir. Standardında zaten arkanın silindir capı daha küçük ve ateşeme şidedi daha düşüktür. sadece hava değil aynı zamanda yağ sogutmalıdır. bu nedenle sorun olmaz dünyada V motor cogunlukla sorun olsa hepsinde olur hem bir çoğu granajlı motordur.
5. Motorun özellikle virajlarda (6.000 devir üstü) yattığında bir denge eksikliği, bir arka tekerin virajda gezinmesi, bir güvensizlik olduğu söyleniyor..Doğru mudur ? Doğru ise iyi bir hamur özellikli lastikle bu sorun giderilir mi ? Ne düşünüyorsunuz ?
LAstik kaynaklı olduğunu düşünüyorum ama ninjadan 140 ile viraşa girdim ancak onunla kıyaslaya bilriim ninja 250 daha kararlı virajlarda.
6. Bence arka frenin kitlenme vakası tamamen kullanıcıdan kaynaklanan bir durum olsa da, siz genel olarak frenleri ve amortisörleri yeterli görüyor musunuz ?
Bir çok motorda arka tek kaliperdir bizim motor cifttir buda ayarsız kullanımda kilitlenmeye meyil verir organik balata bunu kullanıcı hatasını minimize eder.
7. Uzun yolda örneğin Ankara - İzmir, sollamalar (yükselmesi) ve virajlar (alçalması) harici 120 - 130 km/h gibi hızlarda uzun süre gidilesi midir ?
Defalarca gittim gittik hic sorun olmadı...
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/109266-nevsehir-kapadokya-aksaray-ihlara-vadisi-nigde-aladaglar-konya-side-ve-antalya.html
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/118989-akdeniz-antalya-cirali-demre-2000-km-06-07-2013-13-07-2013-a.html
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-duyurulari/119657-07-agustos-2013-carsamba-arife-gunu-izmir-urla%27ya.html
8. Biliyorum dilinizde tüğ bitti, biliyorum sıkıldınız ve usandınız açıklama yapmaktan fakat benim gibi motor üstünde daha 17.000 km si yeni dolmuş acemi kullanıcılar için çok yararlı olacağına eminim.

Değerli yorumlarınız, görüşleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tekeriniz düz bassın, yağ, su görmeyesin..

Saygılarımla..

Umarım faydası olur ;)

stalnoy kon
30 Eylül 2013, 16:35
Merhaba Sabit Bey,

Sizi bilmez olur muyum hiç. GT 250 topiğindeki bilgileri okurken nerdeyse bütün yorumlarınızı okumuş aydınlanmışımdır. Bu araştırma sürecinde farketmeden çok yardımcı oldunuz bana. Ankara da olsanız da muhabbetinizden de faydalansam.
Özellikle virajlar hakkındaki yorumunuz çok ilgimi çekti. Çünkü ben de naçizane bilgimle gt 250 yi hep CBR 250yle değil de Ninja 250 R la kıyaslamışımdır. Dikkat çekici ama o kadar da Kawasaki farkı olsun artık. Sonuç ta bu makine bi SS. Bir naked'ın daha kıvrak ve viraj perfonsının daha yüksek olmasını beklemek genel mantığa ters. Kabul edilebilir.
Sanırım arka frenlerin çift kaliper olmasından da kaynaklanıyor haklısınız. Burda japonlarla kıyaslandığında küçük bir eksi var. ''Capon mühendis amcalar'' genelde arka frende tek kaliper kullanıyor eğer motorda CBS, ABS yada Combined ABS gibi bir sistem yoksa. Organik balatayı araştırırım.

Üşenmeden zamanınızı ayırmışsınız. Çok naziksiniz.

Tekrar teşekkürler ve saygılar.

merianne
30 Eylül 2013, 17:17
Ben 2012 model sıfır bir naked aldım. 1 yılda 22300 km yaptım ve 1 ay önce sattım...Motordan çok memnundum ancak servis sıkıntılı...Şuan yeni motor arayışına girdim, az yakan 500-800 cc arası naked enduro bakıyorum ama yok temiz bişey bulamadım...
karşılaştığım şeyler;
ayaklık müşürü 2 kez arıza yaptı garantiden değişti
Sağ amortisör keçesi zedelenmişti hafifçe yağ kaçırmaktaydı. 1 çift keçe aldım 20 tl ye kendim değiştirdim.
Orjinal oringli zinciri tam 20 bin km kullandım hala da sorunsuzdu..
Dişlilerinde en ufak bir aşında olmadı.
Orjinal lastikleri 22 bin km kullandım, evet sert kullanımda arka yanlıyor,lastik tutuşu yok...
o kadar kullanımdan sonra ne direksiyon bilyalarında nede teker bilyalarında sıkıntı olması halada taş gibi gitmekte.
2 kez gaz teli koptu( 7-8 bin arası tel kopmakta )
1 kez debriyaj teli koptu
Motor performansına diyecek bişey yok,herhanbi beyin,ateşleme sorunuyla karşılaşmadım.

patates
30 Eylül 2013, 19:38
Bugün gaz teli koptu fotoğraflar burada neresinden değişecek bu gaz teli şimdi?



http://i.imgur.com/1YkoEI7.jpg

hisvarlar
30 Eylül 2013, 20:17
Beni bul, hallederiz :))

patates
30 Eylül 2013, 23:39
Beni bul, hallederiz :))

tamamdır :)

zenon
01 Ekim 2013, 12:29
Bugün gaz teli koptu fotoğraflar burada neresinden değişecek bu gaz teli şimdi?



http://i.imgur.com/1YkoEI7.jpg

Bende benimkini kontrol etsem olcak gibi :D

patates
01 Ekim 2013, 14:30
Bende benimkini kontrol etsem olcak gibi :D

Benimki de S.O.S veriyodu yetişemedim imdadına elimde patladı sonra :D

merianne
01 Ekim 2013, 16:42
benimki her 8-9 bin civarında koptu 2 kez başıma geldi, teli komple almak gerekiyor. Adamlar orijinal parçaya mecbur bırakıyorlar..

hisvarlar
01 Ekim 2013, 17:57
Bende bi ara açıp kontrol edeyim ozaman:) şuan 8700 km falan oldu.

Bu arada patatesin işini hallettik. Sabit tahmin et hangi motorun telini kullanarak çözdük bu işi :queen:

zenon
01 Ekim 2013, 20:35
Bende bi ara açıp kontrol edeyim ozaman:) şuan 8700 km falan oldu.

Bu arada patatesin işini hallettik. Sabit tahmin et hangi motorun telini kullanarak çözdük bu işi :queen:
planet 5 mi :)

UNdocab
01 Ekim 2013, 20:39
ne çok tel koparıyorsunuz.
30bin km de koparamadım.

hisvarlar
01 Ekim 2013, 20:40
planet 5 mi :)

Bingo :queen:

patates
01 Ekim 2013, 20:44
Bende bi ara açıp kontrol edeyim ozaman:) şuan 8700 km falan oldu.

Bu arada patatesin işini hallettik. Sabit tahmin et hangi motorun telini kullanarak çözdük bu işi :queen:

Sağolsun halil çok yardımcı oldu gerçekten , Elazıg'ın motorcu tayfasıyla falan tanıştım kısmen. Kulübe e de uye olucam umarım. buradan teşekkür edıyorum tekrardan :) Gittiğim tamirci de çoğu motorsiklet tamircisine göre çok iyi ve dürüst bi insana benziyor makul fıyata sağolsun halletti işimi.Tam öğrenci dostu :D yanlıs hatırlamıyorsam mustafa abiydi "Akşam ben de bi girip bakayım şu foruma hele ne var ne yok " demişti girer mi girmez mi bilmiyorum artık:D buradan ona da teşekkür ediyorum görürse :D

hissizadam
01 Ekim 2013, 22:26
Valla söz konusu motosiklet olunca güvenilir bir usta bulmak (motor, kaporta vs) cidden zor. bizzat tanıdığınız birileri olmazsa kazıklanıyorsunuz maalesef. istanbul'da kaporta boya konusunda güvenilir bir ustaya ihtiyaç duyanlar olursa kendi ustamı tavsiye edebilirim. sadece motosiklet kaporta ve boya işleri yapıyor. diğer konularda da tanıdığı ustalara yönlendiriyor. benim motoru komple elden geçirdi, çok memnun kaldım, şahsen tanıdığım için güven konusunda da bir sıkıntı yaşamadım.


Sağolsun halil çok yardımcı oldu gerçekten , Elazıg'ın motorcu tayfasıyla falan tanıştım kısmen. Kulübe e de uye olucam umarım. buradan teşekkür edıyorum tekrardan :) Gittiğim tamirci de çoğu motorsiklet tamircisine göre çok iyi ve dürüst bi insana benziyor makul fıyata sağolsun halletti işimi.Tam öğrenci dostu :D yanlıs hatırlamıyorsam mustafa abiydi "Akşam ben de bi girip bakayım şu foruma hele ne var ne yok " demişti girer mi girmez mi bilmiyorum artık:D buradan ona da teşekkür ediyorum görürse :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

öncelikle çok teşekkürler;

cahilliğimi bağışlayınız ama sinter,kaliper,organik vb. kavramlar hakkında hiç fikrim yok maalesef.
fren balataları konusunda önceliğim elbette kalite ve güvenlik, aynı şekilde motor yağında da öyle.
dolayısıyla arka ve hatta ön fren için EBC Sinter mi almalıyım.
Motor yağı konusunda castrol kırmızı kutuda racing diye bir yağını da önermişlerdi. motul daha mı iyidir?
bir de nereden almamı önerirsiniz?

tşk.ler.




Alyan tamın varsa kendin değişe bilirsin. EBC Sintreli kullana bilirsin ama pahalı biraz 70 küsür sanirim, Gold un sintrelileri var onlarda 60 küsür ama arkaya organik brentada kullanabilirsin uymsak ve biraz hissiz oldugundan arkadaki cift kaliperden kaynaklı kitlemeleri bertaraf edebilir oda 25 TL.

Yağda motul 5100 ester 10w-40 önerim testlerimde kendini en gec bırakan yag motul bizim motor motul seviyor.

Tankpad zevk işi ona birsey diyemem :D

zenon
02 Ekim 2013, 14:28
Benim değiştiridiğim gaz telini takarlarken yanlış takışlı ve o noktada kırılma oldu buda zamanla teli muhtemelen yemiştir kontrol etmek gerek. Birde belirli zamanlarda gaz telinede debriyaj telinin icinede yag enjekte etmeyi ihmal etmeyin.

patates
02 Ekim 2013, 15:42
Benim değiştiridiğim gaz telini takarlarken yanlış takışlı ve o noktada kırılma oldu buda zamanla teli muhtemelen yemiştir kontrol etmek gerek. Birde belirli zamanlarda gaz telinede debriyaj telinin icinede yag enjekte etmeyi ihmal etmeyin.

Bağlantı noktasından sıyırıp içeri versek yağı olur mu acaba ?

UNdocab
02 Ekim 2013, 15:44
şırınga ile bas içeri yağı gitsin

fatih545
02 Ekim 2013, 16:43
Cuma günü 2012 kırmızı comet aldım çok şükür :) Şimdi çantaya ihtiyacım var. Çanta demiri nerelerden bulabiliriz? Acil ihtiyacım var..

http://p1310.hizliresim.com/1g/2/t6mq1.jpg
http://j1310.hizliresim.com/1g/2/t6mqq.jpg

TanImsIz
02 Ekim 2013, 17:06
eBay da bulabilirsin.

http://www.ebay.com/itm/Hyosung-Luggage-Rack-ATK-GT250R-GT650R-Sports-Carrier-GT650-GT125R-GT250R-GT250-/171123512349?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item27d7c1941d&vxp=mtr

hisvarlar
02 Ekim 2013, 19:39
Sağolsun halil çok yardımcı oldu gerçekten , Elazıg'ın motorcu tayfasıyla falan tanıştım kısmen. Kulübe e de uye olucam umarım. buradan teşekkür edıyorum tekrardan :) Gittiğim tamirci de çoğu motorsiklet tamircisine göre çok iyi ve dürüst bi insana benziyor makul fıyata sağolsun halletti işimi.Tam öğrenci dostu :D yanlıs hatırlamıyorsam mustafa abiydi "Akşam ben de bi girip bakayım şu foruma hele ne var ne yok " demişti girer mi girmez mi bilmiyorum artık:D buradan ona da teşekkür ediyorum görürse :D

Mustafa Abi iyidir, hatta en iyisi :)

fatih545
02 Ekim 2013, 21:20
eBay da bulabilirsin.

http://www.ebay.com/itm/Hyosung-Luggage-Rack-ATK-GT250R-GT650R-Sports-Carrier-GT650-GT125R-GT250R-GT250-/171123512349?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item27d7c1941d&vxp=mtr

Buraya gelene kadar aşağı yukarı 250 liraya geliyor. Bu fiyat biraz yüksek değil mi? Hemide bekliycez 2 haftacık. İstanbulda bu işle ilgilenen veya yaptıran yok mudur?

hisvarlar
02 Ekim 2013, 22:05
Buraya gelene kadar aşağı yukarı 250 liraya geliyor. Bu fiyat biraz yüksek değil mi? Hemide bekliycez 2 haftacık. İstanbulda bu işle ilgilenen veya yaptıran yok mudur?

İyibir demirci bunu 1 saatte yapar

zenon
03 Ekim 2013, 11:46
İyibir demirci bunu 1 saatte yapar

Mondialin bir modelinin yapısı buna benziyor sadece alt kullak taktirirsan işini görüyor o kanalda ararsan daha uygun olur ;)

hissizadam
06 Ekim 2013, 20:08
motoru yeni aldım, bi'kaç ay oldu ancak son 15-20 gün garajda yattı, onun haricinde de çok az kullandım. şimdi ise çalıştırmak istediğim zaman marş basmıyor. vurdurarak çalıştırıyorum bir süre kullanıyorum (15-20 dk. kadar) stop ettikten sonra tekrar denediğimde çalışmıyor. motor hyosung gt 250 naked, xenon far takılı ama hiç açmadım desem yeridir. sorun neden kaynaklı olabilir? yeni bir akü mü almam lazım?

ayrıca marş basmadığı zaman motoru vurdurmadan çalıştırmanın herhangi bir yolu var mı acaba?

saygılar

zenon
06 Ekim 2013, 21:13
Mümkünse motoru vurdurma elektronik aksamina zarar verebilir akkuyu değişken gerekir.

hissizadam
06 Ekim 2013, 21:18
teşekkürler
akü olarak hangi marka önerirsiniz?


Mümkünse motoru vurdurma elektronik aksamina zarar verebilir akkuyu değişken gerekir.

zenon
07 Ekim 2013, 09:32
teşekkürler
akü olarak hangi marka önerirsiniz?

Marka bilmiyorum ama 14bts olmasına ve gercek 12 Amper vermesine dikkat et buda genelde pahalı olması ve ciddi markaların olması demek ondan Ben VLM marka almıştım

heia2654
08 Ekim 2013, 10:45
teşekkürler
akü olarak hangi marka önerirsiniz?

Ben görece memnun olduğum 3-4 senelik golden aküyü dün yuasayla değiştirdim. Zaten 10 türlü naz yapıyordu marş basana kadar, havanın da soğumasıyla emekliliğini ilan etti arkadaş... Sonuç beklendiği gibi harika, sabah ayazında 0,1 saniye falan sürüyor motorun çalışmaya başlaması :)

Şöyle ilginç bir olay da geldi başıma. Geçenlerde 100-110'la bi süre gittikten sonra hafif teklemeye başladı motor, sağa yanaşıp debriyaja basmamla stop etti. 2 dk falan bekleyince nazlana nazlana çalıştı yeniden. Daha sonra alt hızlarda 800-1000km kadar gittim hiçbir sorun olmadı, ben de pislik falan kaçmıştı heralde dedim. Dedim demesine ki dün de aynı hızlardan sonra aynısını yaptı... Aklımın ucundan hafifçe geçen ama pek de mantıklı bulmadığım bir şey söyledi usta, 6000 üzerinde yüksek devirlerde bir süre gidip de bujiler akımı emince (ateşleme zamanlaması ve voltajı falan da değişiyor diye biliyorum), akünün de eski olması ve iç direncinin iyicene yükselmesinden dolayı alternatör şarj akımı yetiştiremiyormuş. En son bujiler aküdeki en son damlayı da çektikten sonra ateşleme olmadığından stop ediyor olabilirmiş. Biraz bekledikten sonra çalışmasını da aküdeki tepkimenin yavaş yavaş ilerleyip yeniden az da olsa akım verebilmesine bağlayabildim ancak. Fikri olan? Bu sabah aküyü değiştirdikten sonra sorun kalktı ortadan bu arada.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------


Marka bilmiyorum ama 14bts olmasına ve gercek 12 Amper vermesine dikkat et buda genelde pahalı olması ve ciddi markaların olması demek ondan Ben VLM marka almıştım

...veeee sonuç? Nasıl hocam memnun musun anlatsana merakta bırakıyosun bizi :) arkası yarın diziler gibi.. :)

zenon
08 Ekim 2013, 11:00
@cemalkd sendeki sorunlar bende deolunca 105 TL ye VLM akü aldım ve 10.000 km ( 4 Ay kullandım) ilk başlarda sorun gitti daha sonra yavas yavas tekrarladı motoru düzenli ve uzun kullandıgımda sorun oluyor ki ben genelede sadece hafta sonları motor kullanırım işe gidip gelmeye yada ticira amaclı kullanmıyorum ama yatırınca ilk 30-40 km de dediiğini yapabiliyor benim motor 2010 model ve 12v-12a 2012 lerde falan sanirim 12v-10a sanırım alırken 14bts almaya özen gösterin akü küçüldükce verdiği degerler düşüyor sarjı uzun sure muhafazası düşüyor.

1 Hafta yatınca gecen pazar 3. marşta motor çalıştı ilk bir iki rolantide stop edip sonra torarladı... VLM orta hali super akü diyemem ama ben anlık voltu gösteren bir ek koydum motora motor düzenli calışırken sürekli 13.5 Volt gösteriyor ve stop ettiğinde de o Voltta genelde sapma olmuyor senin ustanın dediği mantıklı cünkü Hyo larda en cok elektrik ceken sey Benzin pompası ve akım volt düşünce benzin bitmiş gibi bir anda stop ediyor sanirim...

gt250-bora
08 Ekim 2013, 11:12
herkese hayırlı sabahlar... bende uzun süredir pek fazla binmiyordum geçen gün 2007 comet imin farının eski randımanını vermediğini farkettim ve dahası rölanti de motor çalışırken far açık olunca kornam çalmıyor yürümeye başlayıpta 3000 devri geçince çalmaya başlıyor sanırım benim aküde yolcu olmuş diyecem ama yürükende far randımansız yanıyor...

zenon
08 Ekim 2013, 12:00
herkese hayırlı sabahlar... bende uzun süredir pek fazla binmiyordum geçen gün 2007 comet imin farının eski randımanını vermediğini farkettim ve dahası rölanti de motor çalışırken far açık olunca kornam çalmıyor yürümeye başlayıpta 3000 devri geçince çalmaya başlıyor sanırım benim aküde yolcu olmuş diyecem ama yürükende far randımansız yanıyor...

UNdocab ın gecen korna gitti arkasından konjektoru yandı (gt650 de ) dikkatli ol ya konjektprun gidici yada akün akünü bir şarj ettir koçtaşta falan 20-30 tl ye satılıyor kendinde sarj edersin al birtane kış başladı aküyü cıkartmasan bile kutup başlarını sökseniz iyi olur öyle 15-20 gün 1 ay kullanmayacaksanız...

gt250-bora
08 Ekim 2013, 12:03
UNdocab ın gecen korna gitti arkasından konjektoru yandı (gt650 de ) dikkatli ol ya konjektprun gidici yada akün akünü bir şarj ettir koçtaşta falan 20-30 tl ye satılıyor kendinde sarj edersin al birtane kış başladı küyü cıkarmsan bile kutup başlarını sökseniz iyi olur oylw 15-20 gün 1 ay kullanmayacaksanız...

haftada 1-2 muhakkak biniliyorda uzun süreli değil 10-20km kadar... şarj ölçümü yaptım rölantide 13.5 civarı 4-5.000 devirlerde 14.7volt a doğru ilerleme kaydediyor... sanırım akü artık belli ölçülerde şarj kabul ediyor en basit denemesini yapacağım bugün sv nin aküyü bir müddetliğine çalarak...

zenon
08 Ekim 2013, 16:49
Sv varsa gt ile ne işin var :) ama Sv iyi yakar :)

heia2654
09 Ekim 2013, 11:10
@cemalkd sendeki sorunlar bende deolunca 105 TL ye VLM akü aldım ve 10.000 km ( 4 Ay kullandım) ilk başlarda sorun gitti daha sonra yavas yavas tekrarladı motoru düzenli ve uzun kullandıgımda sorun oluyor ki ben genelede sadece hafta sonları motor kullanırım işe gidip gelmeye yada ticira amaclı kullanmıyorum ama yatırınca ilk 30-40 km de dediiğini yapabiliyor benim motor 2010 model ve 12v-12a 2012 lerde falan sanirim 12v-10a sanırım alırken 14bts almaya özen gösterin akü küçüldükce verdiği degerler düşüyor sarjı uzun sure muhafazası düşüyor.

1 Hafta yatınca gecen pazar 3. marşta motor çalıştı ilk bir iki rolantide stop edip sonra torarladı... VLM orta hali super akü diyemem ama ben anlık voltu gösteren bir ek koydum motora motor düzenli calışırken sürekli 13.5 Volt gösteriyor ve stop ettiğinde de o Voltta genelde sapma olmuyor senin ustanın dediği mantıklı cünkü Hyo larda en cok elektrik ceken sey Benzin pompası ve akım volt düşünce benzin bitmiş gibi bir anda stop ediyor sanirim...

Yahu bu sabah yine aynı şeyi yaptı motor... 2-3 dakika 7000 devir civarı sürdüm, önce çekiş düştü, sonra tekleme ve son olarak stop. Maltepe'den FSM'ye kadar emniyetten yavaş yavaş gelirken hiçbi şey yok, ne zamanki köprüden sonra 100-110 görüyorum 2 dakka sonra güm... Aklıma gelen ikinci seçenek ateşleme bobiniydi, biraz araştırdım başkaları da farklı araçlarda aynı belirtileri yaşamış, bobini değiştirip kurtulmuş... 6000 devir üzerinde ateşleme değişiyor, zannımca bi süre öyle gidince ısınıp falan kendini salıveriyor. Biraz da bekleyince soğuyup kendine geliyor. Sonra hiçbi şey yokmuş gibi devam ediyor. Başka mantıklı gelen bişey yok... Trip atan sevgili gibi bu ne arkadaş... Gelişmelerle karşınızda olacağız :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------

hmm, şimdi bi daha düşününce, silindirlerin bobinleri ayrı değil mi arkadaş, ikisi de aynı anda mı gitti...

zenon
09 Ekim 2013, 14:22
Sorunu basit düşün bence

UNdocab
09 Ekim 2013, 14:46
Yahu bu sabah yine aynı şeyi yaptı motor... 2-3 dakika 7000 devir civarı sürdüm, önce çekiş düştü, sonra tekleme ve son olarak stop. Maltepe'den FSM'ye kadar emniyetten yavaş yavaş gelirken hiçbi şey yok, ne zamanki köprüden sonra 100-110 görüyorum 2 dakka sonra güm... Aklıma gelen ikinci seçenek ateşleme bobiniydi, biraz araştırdım başkaları da farklı araçlarda aynı belirtileri yaşamış, bobini değiştirip kurtulmuş... 6000 devir üzerinde ateşleme değişiyor, zannımca bi süre öyle gidince ısınıp falan kendini salıveriyor. Biraz da bekleyince soğuyup kendine geliyor. Sonra hiçbi şey yokmuş gibi devam ediyor. Başka mantıklı gelen bişey yok... Trip atan sevgili gibi bu ne arkadaş... Gelişmelerle karşınızda olacağız :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------

hmm, şimdi bi daha düşününce, silindirlerin bobinleri ayrı değil mi arkadaş, ikisi de aynı anda mı gitti...

Benim GT650 (karbüratörlü) nin depoda ciddi pas vardı. Temizlemek için söktüm içine vida somun zincir atıp bi kimyasal koyup salla babam salla etrafı içerden zımpara yapar gibi temizlesin diye.
Neyse temizledik vs ama pas çözülmedi ve hala pas var.
Yalnız tabi içindekiler akmasın diye altındaki benzin musluğunu çıkarmamıştım.

Burası tanıdık gelecek
Temizleme sonrasında motorla gidiyorum 90'ı geçince motor tekliyor çat stop ediyor. 2dk bekliyorum motor hiçbişey yokmuş gibi çalışıyor.

Olan şu temilerken alttaki benzin musluğunun içi komple dolmuş öyle bir dolmuş ve katılaşmış ki ben önce bu kir değil musluğun kendi durumu böyle galiba diye düşündüm sonra torna vida ile zorlayıp temizlerken buradan geçen benzinin motoru 90 a çıkarması bile mucize dedim :)
Biraz oyduk falan ama kıvrım var L şeklinde olacak gibi değil Zenon'un aklına Tuz ruhu almak geldi. Yandaki marketten Porçöz aldım içine damlattım deli gibi söktü bütün kiri hatta metal bile dehşet ısınmıştı. 3-5 defa tekrarladıktan sonra bildiğin sıfır gibi oldu parça :)

Sonra motorda o sorundan eser kalmadı.

Sonuç motorun karbüratörlüde olsa enjeksiyonluda olsa biryerde motora benzin gitmesini engelleyen ciddi bir pislik olma ihtimali çok yüksek