Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
ozgurakman
20 Kasım 2012, 20:50
arkadaşlar merhaba. uzun zamandan sonra, tekrar s&t gt250 düşünmeye başladım. sürekli olarak forumu takip ediyorum. ve düzenli notlar alıyorum. aldığım notlar, buradaki yorumlar, özel mesajlarla sorduklarım ve diğer forumlardan okuduklarımdır.
notlarımda bazı sürücülerin seyir esnasında anlık devir düşmeleri yaşadıkları, ne zaman ya da hangi devirde olduğu belli olmadığını okudum. kendi kendine devir düşmesi yaşayanınız var mı?
arka silindirde yağ terletmesi olduğunu, problem olmadığını not etmişim. bunu yaşayan, duruma müdahale eden var mı?
bir de "statörü ex250 statörü ile değiştirilebilir, ninja 250 den mosfet Reg/Rec yedek parça olarak alınıp takılabilir." diye not almışım, bunlar sık bozulan parçalar mı?
notları alalı uzun zaman oldu. o yüzden nereden ne yazdım hatırlamıyorum. aklımda suzuki xf650 vardı ancak biraz çekimserim 12-14 yaşında bir motor almaya... bu yüzden maddi durumlar sebebiyle de hyosung alayım diyorum ama kıl birisiyim. elim anahtar tutar ama yolda kalmak, garip sorunlar yaşamak istemem... bu yüzden zamanında cbf değil ybr aldım. acaba bu motor beni üzer mi?
maxi97
20 Kasım 2012, 21:32
ZENON 10. ayda muayene yağtırdım 70 kusur lıra para verdım . akıllı uslu sadece far lara bakıyorlar :D
Xenon far yasak değil mi? Of sanayiden h4 duy alıp kafayı sökmem gerekecek...
Benim makinada çok tadilat var. Yan çantalar, arka koruma.demiri, sis farları, xenon, cakmaklik, mp3çalar...
puser
20 Kasım 2012, 21:48
arkadaşlar merhaba. uzun zamandan sonra, tekrar s&t gt250 düşünmeye başladım. sürekli olarak forumu takip ediyorum. ve düzenli notlar alıyorum. aldığım notlar, buradaki yorumlar, özel mesajlarla sorduklarım ve diğer forumlardan okuduklarımdır.
notlarımda bazı sürücülerin seyir esnasında anlık devir düşmeleri yaşadıkları, ne zaman ya da hangi devirde olduğu belli olmadığını okudum. kendi kendine devir düşmesi yaşayanınız var mı?
arka silindirde yağ terletmesi olduğunu, problem olmadığını not etmişim. bunu yaşayan, duruma müdahale eden var mı?
bir de "statörü ex250 statörü ile değiştirilebilir, ninja 250 den mosfet Reg/Rec yedek parça olarak alınıp takılabilir." diye not almışım, bunlar sık bozulan parçalar mı?
notları alalı uzun zaman oldu. o yüzden nereden ne yazdım hatırlamıyorum. aklımda suzuki xf650 vardı ancak biraz çekimserim 12-14 yaşında bir motor almaya... bu yüzden maddi durumlar sebebiyle de hyosung alayım diyorum ama kıl birisiyim. elim anahtar tutar ama yolda kalmak, garip sorunlar yaşamak istemem... bu yüzden zamanında cbf değil ybr aldım. acaba bu motor beni üzer mi?
kendiliğinden devir düşmesi olayını ilk defa duydum. demekki forumda yazılan bazı şeyleri gözden kaçırmışım. bugüne kadar böyle bir sorun yaşamadım.
hatırladığım kadarıyla vaktinde birisi arka silindirde contadaki yağ terlemesinin resmini koymuş ve "ustam 2008 ve üzeri modellerde görülen normal bir şey dedi" demişti. ben kendi motorumda böyle bir terleme de görmedim.
voltajla alakalı da bir sorun yaşamadım. aküm her zaman tam dolar. bakım zamanları akü kutup başlarından motor çalışırken voltaj ölçümü yaparım, 13 volt altı ve 14 volt üzeri voltaj gözlemlemedim. yüksek devirde bile.
2010 model s&t / comet (naked olanı) kullanıyorum.
zenon
21 Kasım 2012, 10:14
arkadaşlar merhaba. uzun zamandan sonra, tekrar s&t gt250 düşünmeye başladım. sürekli olarak forumu takip ediyorum. ve düzenli notlar alıyorum. aldığım notlar, buradaki yorumlar, özel mesajlarla sorduklarım ve diğer forumlardan okuduklarımdır.
notlarımda bazı sürücülerin seyir esnasında anlık devir düşmeleri yaşadıkları, ne zaman ya da hangi devirde olduğu belli olmadığını okudum. kendi kendine devir düşmesi yaşayanınız var mı?
arka silindirde yağ terletmesi olduğunu, problem olmadığını not etmişim. bunu yaşayan, duruma müdahale eden var mı?
bir de "statörü ex250 statörü ile değiştirilebilir, ninja 250 den mosfet Reg/Rec yedek parça olarak alınıp takılabilir." diye not almışım, bunlar sık bozulan parçalar mı?
notları alalı uzun zaman oldu. o yüzden nereden ne yazdım hatırlamıyorum. aklımda suzuki xf650 vardı ancak biraz çekimserim 12-14 yaşında bir motor almaya... bu yüzden maddi durumlar sebebiyle de hyosung alayım diyorum ama kıl birisiyim. elim anahtar tutar ama yolda kalmak, garip sorunlar yaşamak istemem... bu yüzden zamanında cbf değil ybr aldım. acaba bu motor beni üzer mi?
kendiliğinden devir düşmesi olayını ilk defa duydum. demekki forumda yazılan bazı şeyleri gözden kaçırmışım. bugüne kadar böyle bir sorun yaşamadım.
hatırladığım kadarıyla vaktinde birisi arka silindirde contadaki yağ terlemesinin resmini koymuş ve "ustam 2008 ve üzeri modellerde görülen normal bir şey dedi" demişti. ben kendi motorumda böyle bir terleme de görmedim.
voltajla alakalı da bir sorun yaşamadım. aküm her zaman tam dolar. bakım zamanları akü kutup başlarından motor çalışırken voltaj ölçümü yaparım, 13 volt altı ve 14 volt üzeri voltaj gözlemlemedim. yüksek devirde bile.
2010 model s&t / comet (naked olanı) kullanıyorum.
Pusere katılıyorum + olarak biraz cumartesi kurcaladım devir yuksek calışıyor gibi geldi onun dışında bir sıkıntı yok. @Puser sen cumartesi çalışıyorsumun Sabah 9 da muayneye gidip motor yağını değişir belki sarıyerde cay falan iceriz katılmak ister misin? Gelmek isteyen gelsin ayrıca beyler ama gezi falan olmayacak oyle ciddi bir toplantı falan yok yani cumartesi kaşındım diyen gelsin yani :D
puser
21 Kasım 2012, 14:07
Pusere katılıyorum + olarak biraz cumartesi kurcaladım devir yuksek calışıyor gibi geldi onun dışında bir sıkıntı yok. @Puser sen cumartesi çalışıyorsumun Sabah 9 da muayneye gidip motor yağını değişir belki sarıyerde cay falan iceriz katılmak ister misin? Gelmek isteyen gelsin ayrıca beyler ama gezi falan olmayacak oyle ciddi bir toplantı falan yok yani cumartesi kaşındım diyen gelsin yani :D
olur, gelirim.
zenon
21 Kasım 2012, 15:06
olur, gelirim.
Daha zaman var cuma aksamı haberleşiriz ;)
tekfur34
22 Kasım 2012, 02:05
yağ demişken :) yarın motoru bakıma sokmayı düşünüyorum. bi problemim yok, periyodik bakım. fiyatlar hakkında bilginiz var mı?
servise laf arasında sormuştum, 200 tl gibi bi rakam verdiler. biraz yüksek gibi geldi.
2 lt sentetik yağ 80 TL. orjinal hava filtresi 50 TL. (orjinal olmayan 25 TL ama yakıt sarfiyatı artar dedi) bujiler 30 TL. filan filan...
sizce nasıl bu fiyatlar???
puser
22 Kasım 2012, 02:40
yağ demişken :) yarın motoru bakıma sokmayı düşünüyorum. bi problemim yok, periyodik bakım. fiyatlar hakkında bilginiz var mı?
servise laf arasında sormuştum, 200 tl gibi bi rakam verdiler. biraz yüksek gibi geldi.
2 lt sentetik yağ 80 TL. orjinal hava filtresi 50 TL. (orjinal olmayan 25 TL ama yakıt sarfiyatı artar dedi) bujiler 30 TL. filan filan...
sizce nasıl bu fiyatlar???
yağı anlamadım. ben motul 300v ful sentetik duble esterli olanının litresini 50 tl ye alıyorum. 2 litresi 100tl yapıyor ve bu piyasadaki benim bildiğim en pahalı yağ. servistekinin 80 tl olması bana çok fazla gibi geldi. yağa o kadar para vermeyi göze aldıysan dışarıdan motul 300v al onu koysunlar.
orj. hava filtresi enjeksiyonlu model için yaklaşık 60 tl.
buji fiyatı normal gibi. belki ederinden 3, 5 milyon fazla olabilir.
tekfur34
22 Kasım 2012, 02:53
yağı anlamadım. ben motul 300v ful sentetik duble esterli olanının litresini 50 tl ye alıyorum. 2 litresi 100tl yapıyor ve bu piyasadaki benim bildiğim en pahalı yağ. servistekinin 80 tl olması bana çok fazla gibi geldi. yağa o kadar para vermeyi göze aldıysan dışarıdan motul 300v al onu koysunlar.
orj. hava filtresi enjeksiyonlu model için yaklaşık 60 tl.
buji fiyatı normal gibi. belki ederinden 3, 5 milyon fazla olabilir.
tam anlatamamışım galiba yağın litresi 40 tl, 2lt 80 tl..markası motul değildir tabi. ama sentetik olduğunu üstüne basa basa söylediler
çok da abartı fiyatları yokmuş demekki bizim servisin.. motoru ilk kez bakım yaptıracağım için çok geldi bana. daha önceki 125 cc. yi 60-70 tl ye hallediyoduk..:salut:
ama motorumu çok seviyorum beee :P:rendeer:
zenon
22 Kasım 2012, 10:54
tam anlatamamışım galiba yağın litresi 40 tl, 2lt 80 tl..markası motul değildir tabi. ama sentetik olduğunu üstüne basa basa söylediler
çok da abartı fiyatları yokmuş demekki bizim servisin.. motoru ilk kez bakım yaptıracağım için çok geldi bana. daha önceki 125 cc. yi 60-70 tl ye hallediyoduk..:salut:
ama motorumu çok seviyorum beee :P:rendeer:
Sen hangi servise gideceksin? MotoParkka gitsene Garanti motorların servis işciliği 30-40 tl gibi Full sentetik Petronas koyuyorlar ben kullandım cok iyi yağ Lt si 25 tl ,yağ filtresi 5 tl , bujileri ve hava filtresini bilmiyorum. Periyodik bakımlarda memnun kaldım ben uygun fiyat ve samimiyet bence orda ben öneririm.
heia2654
22 Kasım 2012, 13:09
yağ demişken :) yarın motoru bakıma sokmayı düşünüyorum. bi problemim yok, periyodik bakım. fiyatlar hakkında bilginiz var mı?
servise laf arasında sormuştum, 200 tl gibi bi rakam verdiler. biraz yüksek gibi geldi.
2 lt sentetik yağ 80 TL. orjinal hava filtresi 50 TL. (orjinal olmayan 25 TL ama yakıt sarfiyatı artar dedi) bujiler 30 TL. filan filan...
sizce nasıl bu fiyatlar???
O sentetik lafını iredelemek lazım, benim bi kere idareten aldığım PO yağın üstünde de sentetik yazıyodu ama bildiğin yarı sentetik standart bi yağdı. Tam sentetik olduğundan emin olmak lazım. Ben en iyi seçimin Castrol Power 1 Racing 10w-50 olacağını düşünüyorum, litresi 25-30 TL arasında. Bostancı oto vedat'tan 4lt 80TL'ye almıştım bu sene başında. Öncesinde ipone 4000rs kullanmıştım, ona bile fark atıyor diyebilirim. Hele ki bizim ki gibi boşa geçmek için 10 türlü naz yapan bi motorda :)
Ben o 25TL'lik hava filtresiyle 3,6lt/100km civarı geziyorum bu arada şehir içi-şehir dışı, 1-2 kişi karışık. Hava kutusunun içine de açıp baktım önceki orijinal filtreden fazla bi toz birikimi yoktu. Orijinal satılan hava filtrelerinde çok büyük kar marjı vardır, motorum konusunda titiz olmama rağmen bu filtreyi tercih ediyorum. Velomoto üretiyor ya da ürettiriyor zannedersem, sitesinde 17TL.
17TL toptan fiyatı bu arada galiba, merkez yedek parça 20TL'ye satıyor.
onursakin
22 Kasım 2012, 15:22
ben şimdiye kadar bi kaç farklı yağ kullandım (shell, elf, castrol, motul ve ustanın kafasına göre koyduğu 1-2 farklı yağ daha). açık ara farkla en iyisi motul 5000 10w40. merkez yedek parçaya gidip elden alırsan 25 tlye veriyolar. sitede 30 lira + kargo.
zenon
22 Kasım 2012, 16:38
Ben Motul kullanmadım da şu ana kadarların içinde Petronas Full sentetikten memnun kaldım. Şu an motorda Moris diye bir yağ var traktör gibi çalışıyor :D
Orko_ye
22 Kasım 2012, 17:14
Ben son 2 yağ değişiminde hep Ipone kullandım. Fiyatı da lt.si 35 TL'di.
puser
22 Kasım 2012, 17:59
Hangi yağı kullandık, ne oldu ne hissettik, neden hoşumuza gitti, gitmedi onları da yazalım bari bir işe yarasın.
Motosikleti ikinci el aldım. Yağ değişimi zamanı gelince 10-40 motul 300v koydurttum. ilk etapta fark ettiğim vites geçişleri bariz yumuşamış, boşa daha rahat geçer olmuş ve vibrasyonda azalma meydana gelmişti. bunları pek çok full sentetik yağ ile değişim gerçekleştirdiğinizde zaten hissedersiniz. lakin sonrasında yeniden yağ değiştirme dönemi gelip değişimi yaptığınızda bu farkları tekrar hissedersiniz. Çünkü yağ kilometreler geçtikçe özelliğini yitirmeye başlar ve tazelediğinde fakı hissedersiniz.
Bahsettiğim yağı kullanmaya başladığımdan beri her kilometresi geldiğinde yağı değiştirmeme karşın vites geçişi ve vibrasyon konusunda bir fark hissetmiyorum. bunu da şuna şuna bağlıyorum ancak kesinlik içermeyen şahsi görüşümdür; demek ki kullandığım yağ kilometre bazında değişim vakti geldiğinde de özelliğini, performansını yitirmemiş. yinede ne olur ne olmaz diye değiştiriyorum tabi. bildiğim tek dezavantajı ise faiş sayıla bilecek fiyatı.
onursakin
22 Kasım 2012, 18:33
ben de dediğine katılıyorum. motulun ömrü diğerlerinden çok daha uzun. özellikle tamircinin koyduğu yağlar 1500'den sonra vites geçişlerinde saçmalamalara, boşa çok çok zor almaya başlıyodu. motulu 3 bin kullandım, hala ilk günkü gibiydi ama kmsi geldiği için değiştirdim. senin aldığını bilmiyorum ama 10w40 5000 için 25 tl gayet iyi bi fiyat.
zenon
22 Kasım 2012, 19:26
Motul 10w40 i 5100 diye geciyor yarı sentetik kullanan herkes cok memnun ben henüz kullanmadım. Motulun full sentetiği 7100 olarak geciyor gt kulanıcısı bu yagı kullandı mı bilmiyorum. Benim farkı hisettiğim olay Castrol Power 1 den sonra Petronas Full sentetik koyunca motor baris sesiz ve titreşimsiz calışmaya başladı ve 3000 km ki bu orta Anadolu gezisindeki agır kullanım sartları altında Full yüklü bir günde 800 km non-stop 300 kmlerden bahsediyorum. Konyada mecburi Moris diye bir yağ koydum bu ne dedim felaket titreşimli çalışmaya başladı ilk saniyeden itibaren ama onun dışında o yagın bir kötülüğünü görmedim 2000 km oldu cok istikararlı motor hala titriyor :D Buna Antalyadan İstanbula 3 molada 800 km yolu da katarak düşünmek lazım sadece benzin almaya duruldu yağ eksiltmedi... lt si 20 TL ydi :D hakkını verdi fazlası ile...
Şöyle bir konu var bizim motorlara ( tüm şanjuman ve motor yağlamasını birlikte olan düşük cc motorlar ) full sentetik önermiyorlar. Bu durumda Motul 5100 en ideali sanirim ama ben bu seferde Shell Full sentetik Adv deniycem cbr250r kullanıcısı RüzgarSA cok memnun kaldı full sntetik Motul Dan farkı yok diyor 7100 den yani onun lt si 45 TL ydi sanirim...Shell 23 tl
ozgurakman
22 Kasım 2012, 19:31
Hangi yağı kullandık, ne oldu ne hissettik, neden hoşumuza gitti, gitmedi onları da yazalım bari bir işe yarasın.
Motosikleti ikinci el aldım. Yağ değişimi zamanı gelince 10-40 motul 300v koydurttum. ilk etapta fark ettiğim vites geçişleri bariz yumuşamış, boşa daha rahat geçer olmuş ve vibrasyonda azalma meydana gelmişti. bunları pek çok full sentetik yağ ile değişim gerçekleştirdiğinizde zaten hissedersiniz. lakin sonrasında yeniden yağ değiştirme dönemi gelip değişimi yaptığınızda bu farkları tekrar hissedersiniz. Çünkü yağ kilometreler geçtikçe özelliğini yitirmeye başlar ve tazelediğinde fakı hissedersiniz.
Bahsettiğim yağı kullanmaya başladığımdan beri her kilometresi geldiğinde yağı değiştirmeme karşın vites geçişi ve vibrasyon konusunda bir fark hissetmiyorum. bunu da şuna şuna bağlıyorum ancak kesinlik içermeyen şahsi görüşümdür; demek ki kullandığım yağ kilometre bazında değişim vakti geldiğinde de özelliğini, performansını yitirmemiş. yinede ne olur ne olmaz diye değiştiriyorum tabi. bildiğim tek dezavantajı ise faiş sayıla bilecek fiyatı.
@cemalkd, castrol power1 10w50 yi yaklaşık 4-5 defa denedim motosikletimde. full sentetik değil yarı sentetik bir yağdır. 3 seferdir motul 5100 10w50 kullanıyorum ve vites geçişleri olsun, motorun sesi ve çalışması olsun çok farklı (2012 ybr 125'im var, öncesinde de 2009 vardı. 2012nin ilk yağ değişimini yine castrol 10w50 ile yaptım ve takip eden değişimlerde motul kullandım o yüzden motor değiştirmek yağ hakkındaki görüşlerimi etkilemedi) ayrıca kitapçıkta 6000 km de bir demesine rağmen malum yağ filtresi olmayışı, epi topu 1 litre yağ alması (az yağ çabuk kirlenir) yaklaşık 3000 kmde vitesleri sertleştiriyordu castrolde. motulda ise 4200 km kullandım hiç bir değişim yoktu ne performansta ne viteslerde. tabi acıdım değiştirdim sonra :) ve anladım ki motul'un 5100 (ester) bile böyleyse 7100 ve 300V kim bilir nasıldır... sonuçta onlarda double ester var. motul babamın oğlu değil hatta fransız firması olduğu için oldukça tereddütlü yaklaşmıştım bu işe ancak castrol motorun karterine asla giremez artık. arabamda da 4 litresi 60 lira olan magnatec değil de yüksek performans yağı kullansam kesinlikle castrol değil mobil1 alırım.
Chronix
22 Kasım 2012, 19:40
300v bildiğim kadarı ile yüksek devirler de tam performans sağlıyor ancak 5100 veya 7100 kadar uzun ömürlü değil... ayrıca şu bir gerçek hyosung zaten yüksek deviri sevmiyor . gerek silindir üzerinde bulunan yağ kanallarının dar oluşu ve yağ pompasının görevini tam anlamı ile yerine getirmediğinden hyosung içinde kullanılan yağların ömrü tahmin edilenin altında bitiyor..ve evet nerdeyse tüm yağları denedim ve en iyisi motuldu.. aslında bi 10 lt alıp saklamak lazım.
ozgurakman
22 Kasım 2012, 20:53
300v bildiğim kadarı ile yüksek devirler de tam performans sağlıyor ancak 5100 veya 7100 kadar uzun ömürlü değil... ayrıca şu bir gerçek hyosung zaten yüksek deviri sevmiyor . gerek silindir üzerinde bulunan yağ kanallarının dar oluşu ve yağ pompasının görevini tam anlamı ile yerine getirmediğinden hyosung içinde kullanılan yağların ömrü tahmin edilenin altında bitiyor..ve evet nerdeyse tüm yağları denedim ve en iyisi motuldu.. aslında bi 10 lt alıp saklamak lazım.
bakımları kaç bin km. de bir yapıyorsunuz? yağ ne durumda çıkıyor?
puser
22 Kasım 2012, 22:53
1)bakımları kaç bin km. de bir yapıyorsunuz? 2)yağ ne durumda çıkıyor?
1)4000 km'de bir yapılıyor.
2)bunu motul 300v 10-40 için cevaplayabilirim, bulaşık detarjanı renginde dolduruyorum (misal piril yeşilinin biraz sulandırılmışı) 4000 km sonra değiştirdiğimde pekmez renginde oluyor. yanmış yağ kanserojen etki gösterir mümkünse ellememek lazım ama ama parmak ucu ile ovaladığımda kayganlığını muhafaza ettiğini ettiğini görüyorum. süresinde değiştirildiğinde (4000 km) gerek vibrasyon gerek vites geçişleri konusunda vaktim geldi yenile beni şeklinde belirtiler daha oluşmamış oluyor. zaten bildiğim kadarı ile yanma ve yağ özelliğini kaybetme dereceleri en yüksek olan yağ. bunu da sanırım ester katkısına borçlu.
zenon
23 Kasım 2012, 10:56
Gt ler zahmetinde dediği gibi yağ - hava soğutmalı olmasından yağın ömrünü çabuk bitiriyor. Aynı sürede hava soğutmalı motorlarda ki yağ değişmezken bizim motorlarda yağ pekmeze dönüyor ya kaliteli yağ kullanmalı ömrünü çabuk tamamlamayan yada 2500-3000 arası yağ değişmeli bu motoru bitiren kotu,eksik yada ömrünü tamamlamış yağ ile kullanmak olur.
puser
23 Kasım 2012, 20:16
Gt ler zahmetinde dediği gibi yağ - hava soğutmalı olmasından yağın ömrünü çabuk bitiriyor. Aynı sürede hava soğutmalı motorlarda ki yağ değişmezken bizim motorlarda yağ pekmeze dönüyor ya kaliteli yağ kullanmalı ömrünü çabuk tamamlamayan yada 2500-3000 arası yağ değişmeli bu motoru bitiren kotu,eksik yada ömrünü tamamlamış yağ ile kullanmak olur.
Sabit, yarın muayeneye gideceksin değil mi? saat 9:00. planında değişiklik yoksa en kötü ihtimalle 9'da muayene istasyonunda buluşuruz.
tekfur34
24 Kasım 2012, 03:22
walla arkadaslar supersiniz. foruma bi ucundan dalayim diyorum ama, sizin bildiklerinizi ben sormayi bile akil edemiyorum :)
anlasilan yag kosunda motul da hemfikirlik var. sentetik, yari sentetik ester olayini deniycez artik.
servis konusunda @zenon onerdigi icin motopark bir anda agir basti. onumuzdeki hafta bu isi halletmem lazim. yag seviyesi dusmus cunku.
size motorun resmini de gonderecektim ama, mobil versiyonda oyle bi secenek bulamadim...
zenon
24 Kasım 2012, 11:33
Sabit, yarın muayeneye gideceksin değil mi? saat 9:00. planında değişiklik yoksa en kötü ihtimalle 9'da muayene istasyonunda buluşuruz. puser sms attım ama burayada yazım ben arnavutköydyim burda iyi yağmur yağıyordu sabah randevuyu iptal ettim gelme ihti maili olanlarada haber verdim. Ama istanbukun geri kalanı kuruymus demek ki. Neyse bende muayneyi haracciya aldım. Ayrıca burda yağmur hala devam ediyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
walla arkadaslar supersiniz. foruma bi ucundan dalayim diyorum ama, sizin bildiklerinizi ben sormayi bile akil edemiyorum :)
anlasilan yag kosunda motul da hemfikirlik var. sentetik, yari sentetik ester olayini deniycez artik.
servis konusunda @zenon onerdigi icin motopark bir anda agir basti. onumuzdeki hafta bu isi halletmem lazim. yag seviyesi dusmus cunku.
size motorun resmini de gonderecektim ama, mobil versiyonda oyle bi secenek bulamadim...
Tekfur o servis babamın oğlu değil işten anlamıyor gibi gitme herşeyin fiyatını sor sonuçta servistir bosbuldumu öpebilir bende olmadı ama sende bosbulunma hatta ara fiyat al sor sonuçta yapılan işin takılan parçanın fiyatı beli koyup istersende yağını al git birşey diyemezler. Ayrıca dün merkez yedek parçada sordum motul 5100 30 tl dediler 5000 ne 25 tl dediler bilginize ne fark bilmiyorum benim bildiğim 5100 daha iyi.
onursakin
24 Kasım 2012, 14:21
Ayrıca dün merkez yedek parçada sordum motul 5100 30 tl dediler 5000 ne 25 tl dediler bilginize ne fark bilmiyorum benim bildiğim 5100 daha iyi.
hacı ben onu yanlış yazmışım ya. 5100 işte. dediğin gibi adedi 30 liraydı ama 25e verdi bana. hatta sen de demiştin ya celalle 25e aldık falan diye unuttun mu =)
bu arada ben de merkezi denemeyi düşünüyorum servis konusunda. deneyen varsa fikirlerini alabilirim. rutin bakım değil benimkisi. rölantide bi acayiplik var onu göstercem. 120den sonra hızlanması çok zor oluyo ona baktırcam. bi de fren balataları değişicek. motorda iş çok ama bunlar öncelikli
puser
25 Kasım 2012, 10:56
hacı ben onu yanlış yazmışım ya. 5100 işte. dediğin gibi adedi 30 liraydı ama 25e verdi bana. hatta sen de demiştin ya celalle 25e aldık falan diye unuttun mu =)
bu arada ben de merkezi denemeyi düşünüyorum servis konusunda. deneyen varsa fikirlerini alabilirim. rutin bakım değil benimkisi. rölantide bi acayiplik var onu göstercem. 120den sonra hızlanması çok zor oluyo ona baktırcam. bi de fren balataları değişicek. motorda iş çok ama bunlar öncelikli
natural motor'a götürdün mü hiç. sana yakın sayılır. suzuki recep diye bir usta varmış. fena değil diyorlardı.
UNdocab
25 Kasım 2012, 12:54
Merkez hakkında benim görüşüm olumsuz.bikere bakıma girdim geziden önce ofisim yakın diye.bakımdan sonra eleman bit turda attı bana verdi motosikleti.gereksiz yere zincirin gerginliği ile oynamıştı.ofise dönerken ilginç bir ses yapıtıydı motosiklet mesafe 1 2 km ama zincirin ömrünü yedi resmen a adam zinciri bol diye bir germiş olamaz böyle birşey.zincire kıyamadım ofisteki aletler ile ben kendim eski pozisyonuna aldım.yoksa gidip oraya kalayı basacaktım.be davul hadi mallık yapıtın gereksiz yere gerdin zinciri tur attığında görmedin mi bu hayvani kasılmayı
onursakin
25 Kasım 2012, 21:04
@puser yok hiç götürmedim ona. baktım şimdi merterdeymiş. olabilir sağol
@undocab hadi ya ben de önündeki motorları görünce dedim heralde işini iyi yapıyo ki bu kadar motor var. bi de ilgilendi baya gittiğimde. bindi inceledi falan. ama öyle diyosan kötüymüş. aslında ümraniyedeki mert fena değil ama çok uzak bana. motoru bıraktıktan sonra geri dönmek, sonra motoru almaya gitmek falan çok zor oluyo. bi de bişey çıkıyo geri dönüyosun falan işkence resmen.
tekfur34
25 Kasım 2012, 23:16
cennet mahallesindeki çakırca motor" mustafa usta" hakkında bilgisi ve tecrübesi olan var mı?
st kanuni yetkili servisi ayrıca hyosung un servis eğitimi aldığına dair de sertifikası varmış..
forumun bi yerinde övgüyle bahsedilmişti.. ama belki kendisidir :wiinkk:
zenon
26 Kasım 2012, 10:33
Dün Muayne sonrası motor tatsız çalışıyordu. Tam üzerimi giydim cıktım annem motorun yanında gaz telinin iki ye ayrılmış yerini gordu bu ne boyle demesi ile gaz actıgımda gitmemesi bir oldu gaz teli sıkışmış gibi soket seklindeymiş tutum yerine oturtum. Eve gidiyorum sanki tek silindir calışıyor 3. viteste gaz acıyorum gitmiyor lan dedim balata sıyırdı falan herhalde debriyajı elime aldım. 2. viteste eve ulaştım 50-60 ile falan eve geldim gaz telini soktum baktım pinler onu ceken tıpadan cıkmıs karga burun yardımı ile oturdum yerine koydum. Motor kendine geldi site ici bir test sürüşü yaptım şimdi saat gibi çalışıyor.
Çıkarılması gereken not: Beyinde mi sensörden mi yok hava filtersi mi falan mi fismanmı dedik ama en olmaz dedigimiz en batir yerden sorun verdi servise gitmeden once bu tip seyleri mutlaka kontrol edin ve bizim motorların gaz telleri kontrol etmezseniz yolda bırakır...
puser
26 Kasım 2012, 23:18
zenon, muayene nasıl geçti, nelere baktılar, beğenmedikleri bir şey oldu mu?
tekfur34
26 Kasım 2012, 23:57
işte benim errrkek :queen:
http://img208.imageshack.us/img208/3113/20121123135326.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/20121123135326.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
puser
27 Kasım 2012, 02:17
işte benim errrkek :queen:
http://img208.imageshack.us/img208/3113/20121123135326.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/20121123135326.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
hayırlı olsun, güle güle kullan.
koruma demiri mi var orada yoksa yanlış mı görüyorum?
bir de o alt sakalı takmak için bir yerleri delmek gerekiyor mu? nasıl nerelere tutturuluyor. yakın foto var mı?
tekfur34
27 Kasım 2012, 02:28
tesekkur ederim.
yanlarda krom koruma demirleri var. aynalar ve gostergelerin disi da krom. birbirlerini tamamliyolar.. koruma demirlerini hos bulmamama ragmen bunlar gozumu rahatsiz etmedi.
bunlarin hepsi aldigimda vardi. alt sakal bence ise yarayan bi parca degil. nasil monte edildigine yarin dikkat ederim. foto da yuklerim
puser
27 Kasım 2012, 02:51
tesekkur ederim.
yanlarda krom koruma demirleri var. aynalar ve gostergelerin disi da krom. birbirlerini tamamliyolar.. koruma demirlerini hos bulmamama ragmen bunlar gozumu rahatsiz etmedi.
bunlarin hepsi aldigimda vardi. alt sakal bence ise yarayan bi parca degil. nasil monte edildigine yarin dikkat ederim. foto da yuklerim
koruma demiri ve alt sakal montajının bu motora hangi yöntemlerle yapılabildiğini merak ediyorum. çok makbule geçer.
UNdocab
27 Kasım 2012, 03:11
@puser yok hiç götürmedim ona. baktım şimdi merterdeymiş. olabilir sağol
@undocab hadi ya ben de önündeki motorları görünce dedim heralde işini iyi yapıyo ki bu kadar motor var. bi de ilgilendi baya gittiğimde. bindi inceledi falan. ama öyle diyosan kötüymüş. aslında ümraniyedeki mert fena değil ama çok uzak bana. motoru bıraktıktan sonra geri dönmek, sonra motoru almaya gitmek falan çok zor oluyo. bi de bişey çıkıyo geri dönüyosun falan işkence resmen.
Aga adamlar iyiniyetli işini yapıyorlar. Sıkıntı yok
Benim bu durumu yaşama sebebim o an motosiklet ile ilgilenen arkadaşın saat 13:30 olmasına rağmen hala yemeğe çıkmamış olması ve benim işi alel acele sallama yapması. Onun dışında işlerini iyi de yaparlar.
Ama bakım fiyatları benim motosikletim için gereksiz fazla. Daha 1,5 yıllık 23bin de gençliğinin baharında arıza ve dikkat istemeden uzak.Yağını, filitresini, bujisini, balatasını kontrol etmen yeterli bi motosiklet.
Senin motosiklet gibi ufaktan yaşlanmış, karbüratörlü motor için iyi bir yer. Aletleri var karbüratörünün ayarlarına bakar, senkron ayarına bakar, akünün voltajına bakar. Bakmadıysa aga şunu da bi kontrol et dersin ve ettirirsin. Saatine 60tl alır.
Ben başka servise gidiyorum ki bugün de gittim. Paramın büyük bi kısmı cebimde kalıyor ;)
Gerçi bugün 365tl kaçtı bana ama.. :(
zenon
27 Kasım 2012, 10:08
zenon, muayene nasıl geçti, nelere baktılar, beğenmedikleri bir şey oldu mu?
Muaynede, Şase nuamarasına baktılar, Motor Numarasına bakmadılar... gidon tam dönüyor mu baktılar. Farın ışın şidedine bir aletle baktılar. sinyaller frenler bakıldı. Ön amortisöre yüklemem istendi. bir tur attım geldim tmm dediler. Ruhsata ve Plakaya pul yapıştırdılar.
Bu kadar. :) Hic bir sorun olmadı çok çok rahat gectim yani...
onursakin
27 Kasım 2012, 12:29
Aga adamlar iyiniyetli işini yapıyorlar. Sıkıntı yok
Benim bu durumu yaşama sebebim o an motosiklet ile ilgilenen arkadaşın saat 13:30 olmasına rağmen hala yemeğe çıkmamış olması ve benim işi alel acele sallama yapması. Onun dışında işlerini iyi de yaparlar.
Ama bakım fiyatları benim motosikletim için gereksiz fazla. Daha 1,5 yıllık 23bin de gençliğinin baharında arıza ve dikkat istemeden uzak.Yağını, filitresini, bujisini, balatasını kontrol etmen yeterli bi motosiklet.
Senin motosiklet gibi ufaktan yaşlanmış, karbüratörlü motor için iyi bir yer. Aletleri var karbüratörünün ayarlarına bakar, senkron ayarına bakar, akünün voltajına bakar. Bakmadıysa aga şunu da bi kontrol et dersin ve ettirirsin. Saatine 60tl alır.
Ben başka servise gidiyorum ki bugün de gittim. Paramın büyük bi kısmı cebimde kalıyor ;)
Gerçi bugün 365tl kaçtı bana ama.. :(
hmm anladım. bana da o tarz şeyler lazım zaten. özellikle senkron ayarında bi problem varmış gibi geliyo ama bakıcaz tabi. şu sıralar sürekli kullanıyorum da havalar biraz daha bozunca bırakıcam artık acele etmeden güzel güzel yapsınlar :) bu arada 365 fenaymış. geçmiş olsun. ne yaptırdın ki o paraya?
UNdocab
27 Kasım 2012, 13:17
Servise standart 23500 bakımı için gittim.
1,5lt petronas 10-50 full sentetik yağ + işçilik + servis kayıt parası 65tl ;)
Arka lastiğim 3 yerden balon yapmıştı. İçinde telleri kopmuş. 5-6 gündür o şekilde dolaşıyordum. Eleman orada bi maxi scooter gösterdi ağzı gözü dağılmış. Kumar oynuyosun ya lastiği değiştir ya da binme motosiklete bu şekilde dedi.Bu ara feci parasızım birde.
Serviste ucuz lastik vardı shinkolardan kötü olamaz dedim ve 250tl ye Maxxi marka arka lastiği aldım. Ön yoktu elinde 3-5 güne gelicek onu da değiştiricem. Ön-arka takması dahil 380tl olacak.
Sonuçta +200 üzeri hızlar yapmıyoruz. Bir de biz çok fazla yol yapıyor dere tepe geziyoruz. Her halukarda yeter diye düşündüm. Lastiğin üstü yumuşak. bakalım zamanla kalitesini görücez.
Gerçi ben şehir içinde bazen güzel atraksiyonlar yapıyorum :D Yine de Shinkodan kötü olamaz.
Aynam kırıktı. Aluminyum kaynak yaptırdım arkadaşa sağlam olmadı 1-2 defa dan çok denedim belki bi zaman sonra çarpma ile bile gidiyordu.
Orjinal aynadan 50 tl ye 2. el çıkma aldım.
Bakım yağ 65
arka lastik 250
ayna 50
Para durumları nanay olduğu için. Kredi kartı ile 9 taksit aldım
Baktım olacak gibi değil durdukca para gidiyor. Motoru alıp kaçtım oradan :D
puser
27 Kasım 2012, 13:50
Baktım olacak gibi değil durdukca para gidiyor. Motoru alıp kaçtım oradan :D
oyuncakcı dükkanındaki çoçuk gibiydi yani. bunu da isterim, şunu da al :)
UNdocab, lastiklerinin rodajının bitmesinin hemen akabinde bir şinko - maxxi karşılartırma analizini bekliyoruz :mrgreen:
bonusman
27 Kasım 2012, 13:54
Arkadaşlar merhaba ;
2012 model sıfır GT250 R aldım. Performans egzozu alıp ses almak istiyorum. Bunun için katalizör iptali yapmalı mıyım? İptal işlemi yapmadan ses alabilir miyim? Katalizör iptal edersem arıza ışığı vs gibi sorunlarla karılaşır mıyım? Konu hakkında bilgi sahibi olan varsa, paylaşmanızı rica ederim.
İyi Sürüşler.
puser
27 Kasım 2012, 14:04
Muaynede, Şase nuamarasına baktılar, Motor Numarasına bakmadılar... gidon tam dönüyor mu baktılar. Farın ışın şidedine bir aletle baktılar. sinyaller frenler bakıldı. Ön amortisöre yüklemem istendi. bir tur attım geldim tmm dediler. Ruhsata ve Plakaya pul yapıştırdılar.
Bu kadar. :) Hic bir sorun olmadı çok çok rahat gectim yani...
uğraştımamış olmalarına sevindim. zaten motorda bulunacak bir kusur yoktu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------
Arkadaşlar merhaba ;
2012 model sıfır GT250 R aldım. Performans egzozu alıp ses almak istiyorum. Bunun için katalizör iptali yapmalı mıyım? İptal işlemi yapmadan ses alabilir miyim? Katalizör iptal edersem arıza ışığı vs gibi sorunlarla karılaşır mıyım? Konu hakkında bilgi sahibi olan varsa, paylaşmanızı rica ederim.
İyi Sürüşler.
motosikletiniz hayırlı olsun. bu soruyu forumun GT250R bölümünde de sorarsanız daha fazla ilgili kitleye ulaşıp hızlı cevap alabilirsiniz diye düşünüyorum. enjeksiyonlu s&t 250 cc'i olup egzoz değişimi yapmış kullanıcısı orada çok daha fazla.
tekrardan güle güle kullanmanızı diliyorum.
ARCHANGEL
27 Kasım 2012, 14:21
Artçı arayan yok mu :)
Chronix
27 Kasım 2012, 14:27
Artçı arayan yok mu :)
hocam D90 sende miydi ben mi yanlış hatırlıyorum=)
ARCHANGEL
27 Kasım 2012, 14:39
Bendim evet :) Bu arada tanışmak nasip olmadğıından sana soramadım,burdan yazayım bari "Daha önce EN 500 motorun varmıydı? "
Chronix
27 Kasım 2012, 14:46
Bendim evet :) Bu arada tanışmak nasip olmadğıından sana soramadım,burdan yazayım bari "Daha önce EN 500 motorun varmıydı? "
ben de esenyurttayım hacı. motor toplanınca seve seve artçım olabilirsin(ah d90 sen nelere kadirsin):mrgreen: en 500e gelirsek,yok hacım ufakken hep cruiserlara merakım vardı da büyüyünce bana göre değilmiş anladım=)
ARCHANGEL
27 Kasım 2012, 14:52
Ye kürküm ye misali diyosun :) Hadi hayırlısı.
Chronix
27 Kasım 2012, 14:55
Ye kürküm ye misali diyosun :) Hadi hayırlısı.
sen motoru satmıştın değil mi ? ilanlar da güzel bir gt650 comet vardı daha 500 km de..bir düşün istersen
ARCHANGEL
27 Kasım 2012, 15:27
Evet motorumu sattım,ancak 600 cc ve üstüne çıkınca honda 600 f 'e ilgim kaydı.Şuanlık takiptelim yakında inşallah bir tane alacağım.Yinede tavsiyen için sağol.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO