Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
İsmailFidan
04 Kasım 2011, 14:42
tekrardan çok sağol fazlasıyla bilgilendirdiğin için..seni bulmuşken herşeyi sorayım diyorum:)
Açıkcası 6bin tlye kadar bütçem var.scooterim 2. elde 3bin tl civarında ediyor.3bin tlde üzerine koyayım alayım diyorum kışın.2009 yada 2010 model kırmızı yada siyah renk(sarı hiç hoşuma gitmiyor) düşük kmde bi araç bulabilirim inşallah diye düşünüyorum.GT 250R da füme renk var o çok güzel ama cometde o renk yok sanırım..
Bu arada lastikler iyi olsada degiştiririm sanırım.çünkü üzerindeki lastikler shinko - çinko - şinko adında bi lastikmiş:) Michelin pilot activ var sanırım takım olarak bunlara uyan.en azından aman kaycammı vs. diye düşünmem.çünkü 125cc sıfır scooterimde bile duro marka dandik lastiklerimi hemen kaliteli bi lastikle degiştirmiştim.ve gerçekten lastik farkettiriyo scooterde bile.
17 lt ile düzgün kullanımda 400km menzil fena sayılmaz.5litre/100km gibi bir değere gelirki fena değil.
Bilinen bi motor almak bende isterim tabi ama comet keşke GT250R kadar yaygın olsa.Sahibinden.comda 35 kadar ilan var.ve benim beğendiğim yani alınabilir olarak gördüğüm motorlar bi elin parmağını geçmez.
Bu arada çanta takma işi zor vs. diye duymuştum.bunu nasıl hallettin?benim Comet istememdeki sebep arkaya ve yana 3 lü çanta seti takıp ara sıra uzun yol yapmak.Sanırım önceden comete bunu yapan yok..Sport touring tarzı bişey çıkar ortaya sanırım:)
Son olarak STkanuni Cometlerin kafa far yapısı ve üstteki şapkası güzel gözüküyor.eğer 2008 öncesi alırsam ondan takayım diye düşünüyorum..
muratcan7
04 Kasım 2011, 20:46
Şunu söyleyeyim eğer mümkün ise sıfırını almaya çalış. Kafan rahat olur garantin olur ayrıca sıfır sıfırdır. Scooter'ını bir an önce satmaya bak elinde para olsun ki bazı çok temiz makinalar çıkıyor sahibinden'de ve bir iki gün içinde gidiyor fiyatı uygun oldukları için.O yüzden takip etmek lazım sahibinden.com'u. Ben almaya karar verdiğimde her gün gidip bakıyordum çoğu motoru ezberlemiştim :)
Lastikleri 1 sezon idare et. Çünkü 2. el lastik satma şansın pek yok. Olsa da ölü fiyatlara gidiyor. Bir çift lastik de 550 lira az para değil. Sport Demon kullanıyorum ben çok memnunum. Lastik alırken de üretim tarihi çok önemli.
17 litre ile 400 kilometre yapılabilir. 17 litre ile 400 ise 100 km'de 4,25 litre yapar. 5 litre çok performanslı kullanımda yakarsın 140-150 civarlarında sürekli gidersen yakarsın.
Şunu söylemem lazım bazı akıllılar kazalı GT250R'ı sanki Comet'miş gibi satmaya çalışıyor ve hiç söylemiyorlar böyle bir dönüşüm olduğunu. Bu da hoş bir durum değil buna dikkat etmelisin. Bende baktığımda 2-3 güzel makina vardı hoşuma giden ve bütçeme uygun. Onlarında sahipleri ile anlaşamamıştım. Biri vaz geçmişti satmaktan. Galeriden aldım bende.
Çanta konusunda çok soru geliyor bana. Ben aldığımda çanta vardı. Bir önceki sahibi paraya kıymış Givi'nin orjinal çanta demirlerinden taktırmış. Çanta'da givi. Sanıyorum 500 lira civarındadır ikisi. Üçlü çanta takan görmedim ama takılamaz diye birşey yok sadece aksesuar işi biraz para işi. Ayrıca kuyruk çok uzun sayılmaz artçının ayaklarını koyabileceği yeri iyi hesap etmek gerekiyor. Bence büyük bir çanta al daha sorunsuz olur birde depo üstü çanta alırsın mıknatıslı :)
Yeni modellerde o aksesuar güzel. Rüzgar kesmek için işlevsel olduğunu sanmıyorum. Ön cam severmisin bilmiyorum ama çok işe yarıyor.
İsmailFidan
04 Kasım 2011, 21:20
Sıfırı 10bin tlyi buluyor ve 1 sene sonra satmaya kalksam en az 2-3bin tl zararım olur.buda işime gelmiyor açıkcası.
Alcağım motorun üzerinde iyi lastik olması tercih sebebim olcak zaten..Bitik lastikli ise pek riske atmam degiştiririm.
Yakıt konusunda 4- 4.5 lt ise gerçekten güzel rakam.ben scooterimle 3.5 lt yakıyorum zaten.30hp motor varsın yaksın 4.5 lt hiç sorun değil..
GT250R ile GT250 ruhsatta farklı geçmiyormu?Kazadan sonra comet yaptıysa o şekilde anlayamazmıyız?1-2 comet olsa çevremde GT250R dan çevrildiğini anlardım oturuş vs. den zaten.
Ön cam pek estetik gelmiyor maalef..Bu arada aşağıda verdiğim linkte GT 250 nin 2012 tasarımı var.MT03 e benzettim ben..
http://www.hyosungmotorsusa.com/img/product/Popup/Gallery/2012/GT650_01.jpg
muratcan7
04 Kasım 2011, 21:52
Resimdeki GT650 o yüzden boru tipi şasi var. Çok hoş gerçekten. St kanuni'nin sitesinde Gt250 8.975 olarak gözüküyor. Ruhsat plaka 9500 civarı biraz pahalı oluyor. Kışın 8500 civarına düşer diye düşünüyordum ama düşmedi. Yeni kasa gelmeden 2010 modellerin sıfırı 7500'e kadar düşmüştü o zamanlar 2. ellerde çok düşüktü. Tabi şimdi dolar arttı zam geldi çoğu şeye..Ruhsattan anlaşılır dönüşüp dönüşmediği.
Şu an için sıfır almak biraz pahalı oluyor. 6 bin liraya temiz makina bulunur diye düşünüyorum. Sahibindeki fiyatlar en az 250 lira fazla oluyor. Çünkü adam 5 yazsa 4500 yada 4750 teklif edecekler. O yüzden 5250 yazıyor :) Bende öyle yazmıştım o yüzden :)
İsmailFidan
04 Kasım 2011, 22:48
Gt650 resmi koymuşum yanlışlıkla.2012 GT250 de bizim burdaki cometlerden degişik.Far ilk göze çarpan değişikli..Arka tasarımda daha sivri ve güzel olmuş.
http://www.hyosungmotorsusa.com/new_product/photo.asp?cat=StreetBike&model=GT250&year=2012
Kışın ortasında motorunu satan olurmu , olursada inşallah düzgün ve uygun fiyatlı bişey denk gelirde şöyle 2009 - 2010 model 10bin km altında temiz bi hyosung sahibi olurum inşallah:)
onursakin
15 Kasım 2011, 02:59
selamlar,
yaklaşık 1 ay önce ilk motorum olarak 2006 model 20bin km bir gt250 aldım. çok fazla kullanma fırsatım olmadı ama bi problem çıkarmadı şimdiye kadar. yalnız denemek için 2 hafta önce depoyu doldurtmuştum ve bugün 100km olunca tekrar doldurttum ve 7 litre aldı. yani 100 km'de 7 litre harcamış oldum. 1-2 hafta iki kişi bindiğimizden (arkadaş beni eğitim pistine götürürken:))biraz fazla yakabilceğini tahmin etmiştim, 4 buçuk - 5 litre falan olur diye tahmin ediyordum ama bu biraz fazla oldu. problem nerden/nelerden kaynaklı olabilir acaba?
civeng
15 Kasım 2011, 23:32
Arkadaşlar benim de 4 ay önce aldığım 2005 model sarı renkli bir GT 250 cometim var, 17500km de aldım şu an 19000 civarında çok büyük zevkle kullanmaktayım.Yakın zamanda ön amortisör keçelerimi ve yağını yenilemek istiyorum.Çok az da olsa sağ amortisorümde yağ sızıntısı görüyorum arada.Ayrıca 6 yaşında bir motorsikletin amortisör yağının yenilenmesinin de faydalı olacağını düşünüyorum.İnternetten bulabildiğim kadarı ile her bir amortisör 400ml+-2.5ml alıyor olarak bilgi edindim bunun doğruluğunu tecrübe ile teyit edebilecek arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ederim.Ayrıca kullanılacak yağ cinsini hiç bir yerde bulamadım.Genel olarak amortisör yağı olarak 10W yağ tavsiye ediliyor ama 2.5W den 15W ye kadar çeşitli tipler var.Hyo için sizce en uygunu hangisidir?Ne çok sert olsun ne de beşik gibi yaylansın istiyorum.
Teşekkürler...
muratcan7
19 Kasım 2011, 01:49
Benim makinam 2005 model. Aldığımda 19 bindeydi şimdi 25 bin'e geldi sayılır. Motor aldığımda bakımsız kalmıştı ve masraf yapmam gerekti. Ufak ufak masraf yapıp değişmesi gereken parçaları değiştirdim ki 20 bin km olduğu için ağır bakıma girmesi gerekiyordu ve şu an hiçbir sorunum yok. Tek marşta çalışıyor yol düz ise 160'a çıkıyor hafif eğim var ise kadranın sonunu görüyorum. Açık egzozum var o yüzden performanslı kullanımda 5 litre yakıyorum 100 kmde.
Bu makinaların sorunu 250cc'nin verebileceğinden fazla şeyler istenmesi ve hor kullanılması. Bildiğim sıfır alınıp çok temiz kullanıldıktan sonra satıldığı ve yeni sahibi tarafından hor kullanılıp krank kıran makina var. Yani olay GT250'nin kötü bir motor olması değil bakımsız bırakılıp hor kullanılması. Bu yüzden 2. el işi biraz şans.
2011 'in Mayıs ayında aldım. Eğer para geçerse elime sıfırını alacağım çünkü enjeksiyon var ve açık egzoz biraz kafa şişiriyor uzun yolda. Bu paralara alınabilecek en iyi makinadır. Ancak alırken yanında bu makineleri bilen birinin olması ve çevrenizde bu makineden anlayan ustaların olması önemlidir.
Ben 2 yıl araştırdım bu modeli ve sürekli vazgeçip tekar dönüş yaptım fikren. Sonunda gittim aldım iyi ki de almışım. 4 liraya aldım ancak 6 ay içinde 2 bin tl masraf yapmışımdır. Şu an sorunsuz biniyorum. Bu yaz da bir karadeniz turu düşünüyorum.
Alacağın makinanın çok el değiştirmemiş olmasına dikkat et. Çok el değiştiren makinadan pek hayır çıkmaz. Yüksek model almaya gayret et. Alıp para harcamak istemiyorsan 10 bin km üzeri ile 21-22 bin üzeri almalısın çünkü değişmesi gerekenler değişmiş olur. Piyasası GT250 Comet'lerin 4-5 seviyesidir. Fiyatı ucuz olup temiz duran makinelere şüpheyle yaklaş mümkünse tanınmış kişilerden al makineni.
Naked kullanıcıları rüzgardan rahatsız olmamalılar çünkü rüzgar almaması için tasarlanmamış. Bir süpersport gibi aerodinamik yapısı yan taraflarda kapakları yok.Ancak bende daha önceden CBF150 ve Regal Raptor vardı ve en az rüzgar aldığım makne bu. Ancak benim ön camım var. Forumda fotoğrafları var Comet konusunda. Ve bu ön cam rüzgarı çok iyi kesiyor. Görüntü olarakta ben çok yakıştırıyorum. Cam tavsiye ederim. Yüksek süratlerde 150-160 yada üzeri süratlerde camın arkasına saklanmak sizi rüzgarla boğuşmaktan kurtarıyor. Daha düşük süratlerde eğer fırtına yok ise rüzgar rahatsız etmemeli sizi :) 120-130 gibi süratlerde cam olmasada rüzgar sıkıntısı yaşamazsınız. Dediğim gibi üst limit hızlarda 160-170 gibi süratlerde bile havanın durumuna göre rahatsı olmama imkanınız var. Tabi rüzgar konusu sadece motosiklet değil üzerinzdeki kaskın montun aerodinamik yapısına göre değişkenlik gösterecektir. Ayrıca ben supersport alıp bileklerimin ve sırtımın ağrıdan kopacağına rüzgarla boğuşmayı tercih ederim. Ben 2 saat sadece 2 zorunlu mola ile İStanbul - Lüleburgaz Arası limitlerde geldim ve rüzgardan hiç şikayetçi olmadım.
Motorun sallanması için motorun balans ayarlarında sorun olması lazım. Gidon milinin gevşek olması lazım. Yoksa yapısal bir sorunu olmayan bir Hyosung GT250 Comet 180 ile de gitse yalpalamaz. Tabi bunlar iyi ısınmış lastikler ile düzgün yol için geçerli. Arka lastiğim çok kötüydü ilk aldığımda ve sollamalarda kıç tarafı yalpalıyordu . Lastikleri değiştirince zıpkın gibi oldu. Lastikler çok önemli .Pirelli Sport Demon Tavsiye ederim.
Naked sıradışıdır. Popüler kültürle çok iç içe olmayan insanların tercih edeceği kendi halinde insanların kullandığı makinalardır. Gerektiğinde segmentindeki bir süpersport ile de baş edebilir gerektiğinde şehir içinde market alışverişinizi arka çantanıza koyabileceğiniz yada poşetlerinizi gidona asabileceğiniz bir kullanım sağlar. Olası bir kaza durumunda yan kapaklar olmadığından hasar minimumdur. Hatta yana yavaş devrilmeleri çiziksiz atlatabilirsiniz. Supersuport alemin asi çocuğu ise naked babadır ağır abidir ve stil sahibi insanların tercihidir. Motorun kıvrımlarını görmekten hoşlanan istediği zaman elini karbüratöre götürüp rölantiyi ayarlamayı isteyen insanın tercihidir.
Enduro gibi kullanamazsınız. Kum çakılda güvensiz bir sürüş sağlar ve sizi tedirgin eder. Tekerler yola sağlam tutunsun düz duvara da çıkar sorun olmaz.
Videolardan motorun sesini anlayamazsınız. V motor tok bir ses verir ve kendi özelliği olan arada rölantide saçmalaması ile ünlüdür. Tabi bu saçmalama ile bozuk rölanti ayarını anlamak gerekir. Egzoz takarak daha volümü yüksek bir ses elde edebilirsiniz. 4 silindirin ıslık sesi ile bir olmaz.
Not: GT250 hakkında @utuli adlı kullanıcının sorularına verilmiş yanıtlardır.
_SpartacuS_
19 Kasım 2011, 05:07
selamlar,
yaklaşık 1 ay önce ilk motorum olarak 2006 model 20bin km bir gt250 aldım. çok fazla kullanma fırsatım olmadı ama bi problem çıkarmadı şimdiye kadar. yalnız denemek için 2 hafta önce depoyu doldurtmuştum ve bugün 100km olunca tekrar doldurttum ve 7 litre aldı. yani 100 km'de 7 litre harcamış oldum. 1-2 hafta iki kişi bindiğimizden (arkadaş beni eğitim pistine götürürken:))biraz fazla yakabilceğini tahmin etmiştim, 4 buçuk - 5 litre falan olur diye tahmin ediyordum ama bu biraz fazla oldu. problem nerden/nelerden kaynaklı olabilir acaba?
2 haftada 100 km yolda 2 kişi ve 2 hafta gibi bi sürede kaç kere motoru stop edip çalıştırdığınız bağlı, mesela ben fullerim depoyu iki kişi gezerim 100 150 km dağ bayır 40 liralık alır tek gezerim 200 km 30 liralık alır bazen tek gezerim 150 km 42 alır :) Şöföre bağlı dedikleri olay bu olsa gerek yani yakıt tasarrufunu bende anlamış değilim tam anlamıyla ama sıkıntı yok.. bence o ıki kişi gezmenızden kaynaklanan Yükten dolayı olmuş olabilir bi sıkıntı olduğunu zannetmem.
@muratcan7
Son yazını tebrik ediyorum çok güzel anlatmışsın Yüreğine sağlık.
civeng
19 Kasım 2011, 11:59
Muratcan7 kardeşim, 20.000km ağır bakımdan kastın nedir?Benim comet şu an 19000km civarında, benden önceki sahibi normal yağ,hava filtersi, buji değişimi gibi standart bakımlarını düzenli yaptırmış,zincir ve balatalar yeni, ben de alır almaz yağını, hava filtresini değiştirip ufak tefek eksiklerini tamamladım üzerinde hala orjinal lastikleri var binmeye pek fırsatım olmadığı için lastik işini 1-2 ay sonraya bırakdım.Yani asıl sormak istediğim motorsikletin motorundan şu an çok memnunum ustam da motorun sesinden ve gidişinden gayet sağlıklı olduğu görüşünde dolayısıyla bu ağır bakım olayını biraz daha açabilirsen sevinirim, ağır bakıma girmesi için motorun ses, performans kaybı gibi bir işaret vermesi mi gerekir yoksa bu 20.000km bakımı şart mıdır?Gereksiz yere masrafa girmek ve motoru kurcalatmak istemem.Teşekkür ederim.
muratcan7
19 Kasım 2011, 13:11
@Spartacus Teşekkürler Allah razı olsun. Umarım birilerine faydamız olur diye yazdım.
@Civeng Ağır bakımdan kastım 20 bin km öncesi değiştirilmemiş zincir dişli takımı, lastikler, balatalar, debriyaj balatası, varsa kablolardaki eziklerin yada kopmaları tamiri gibi motora yeniden hayata gençliğine döndürme işlemidir. Tabi yukarıda söylediklerim daha önce değişmişşse ağır bakım hafiflemiş olur. Bunlara rutin bakımda yapılacaklar eklenir . O yüzden bizim makinalarda 20 bin civarı bu bakımların yapılması gerekir. Eğer motor sıfır alınmış ve tek sahibi tarafından çok özenli kullanılmışsa çoğu parçaları değiştirmeye gerek yoktur.
Siz makinayı aldıktan sonra tekrar bakıma sokun yağına suyuna baktırın. 2 litre castrol yağ 40 lira. Yağ filtresi 5 liraya da var 15 liraya'da. Gs500 ile Suzi AN125'in filtreleri oluyor sanırım. Hava filtresi çok bakmıyor depo altında olduğundan. Kompresör ile temizlenir. Bujilerde karaltı varsa fırçadan geçirilir. Bakım işi 60-70 lirayı geçmez. Yağ filtresi alacaklara iyi filtre tavsiye ediyorum. Fiyatı düşük filtreler kağıt gibi oluyor ve her yağ değişiminde değişmesi gerekiyor. İyi olanlar 2-3 yağ değişimi gidiyor.
Bakımınızı yaptığınıza göre lastik dışında eksiğiniz yok gibi. Tabi bu arda ben yaptığım işlemleri hemen 20 binde değil 23-24 binlerde yaptım. Lastik konusunda önerim Pirelli Sport Demon. Lastik alırken mutlaka üretim tarihini isteyiniz.
Onun dışında ön dişlinin durumunu bilmiyorsunuz sanırım. Ön dişliye bakın o bölge açılmadı ise kirli ve yağ atıkları ile dolu olacaktır onları temizlemek gerekir. Ayrıca zinciri dişliden kurtarıp dişlilerin eğimi hakkında bilgi sahibi olmak lazım. Dişlilerin uçları sivrileşmiş ise değişim zamanı gelmiştir. Eğer bir yöne eğilmeye başlamışlarsa yine değişme zamanı gelmiştir. Bu durum zincirin vites geçişlerinde fazla oynaması ile zincirin gerginliğinin değişmesi ile anlaşılabilir. Yine zincir gergisi sonda ise zincirin değişmesi gerekir. Değişme olayı zincir ve dişli takım yapılmalıdır. Aksi taktirde eski dişli yeni alınacak zincire zarar verebilir. Yine aynı şekilde eski zincir yeni alınmış dişliye zarar verip aşınmasını hızlandırır.
Motoru bu gibi kilometrelerde iyice incelemek lazım. Fren merkezlerindeki kaliperlerin senkron sorunu olabilir. Hidroliğin değişmesi gerekebilir.
Ağır bakımda herşeyin değişmesi diye bir kural yoktur. İhtiyaç olmuş ve zamanında ertelemiş parçaların değişmesi gerektiğinin kendini belli ettiği dönemlerdir. Yüksek süratlere çıkamama yalpalama gibi durumlardıır. Şu anda adı aklıma gelmiyor jantın içindeki milin içinde hareket ettiği içi boncuk dolu bir parça var onun değişmesi gerekebilir.
Şimdilik aklıma bunlar geldi. Belirli bir şikayetiniz olursa buraya yazarsınız hep beraber beyin fırtınası yaparız :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
GT250 R sayfasında yararlı bilgiler paylaşılmış onu buraya kopyalıyorum.
Arkadaşlar daha önce Türkçeye çevirmeden yolladığım Motorda oynamalar listesi vardı şimdi türkçeye çevirdim. Harbiden motorla oynamak isteyenler varsa bunlara bakabilir. Çoğu şey karbüratörlüler için geçerli olan değişiklikler çok azı enjeksiyonlular için geçerli onlarda tırıvırı şeyler bakınca anlarsınız zaten
Bunlar Arada bir motorda gözden geçirilmesi gereken şeyler Mutlaka yapın ya da bir ustaya yaptırın.
• Motorun ön amortisörlerinin üzerindeki anahtarı taktığımız tablanın yüksekliğini kendi boyunuza göre ayarlayın.
• zincir gerginliğini kontrol edin
• ayaklıkları kendi sürüş rahatlığınıza ve tarzınıza göre ayarlayın
• 2 bakımda bir(8-10bin km de ) görebildiğiniz tüm vidaları alyanları elden geçirin
• önceden ayarlı arka amortisörü kendi ağırlığınıza göre konum ayarı yapın
Motorda yapılsa iyi olacak şeyler
• Mutlaka iyi bir lastik alın. Hem yol tutuşu hem virajları hem de sürerken olan içinize sinmeme urumu geçecektir.
• Zincirinizi güzel bir x-ring ile değiştirin
• *Ön amortisörlerde fabrika çıkışında yeterli miktar(herbiri 400ml) yağ olmadığını görmüşlerin yağını isteğe göre motul 7.5-10-15 sertliğinde yağ ile değiştirin (Normalde de her 3 yılda veya 25bin-30bin km de bir değiştirmek gerekiyor) Motorun karakteristiği inanılmaz değişecektir.
• Fren yağlarınızı değiştirin ve düzgünce sızdırıp tam tutar hale getirecek şekilde ayarlayın
• Kaliteli ön-arka fren balatası alın (tavsiyem EBC sintered HH)
• Arka amortisörünüzü kaliteli bişeyle değiştirin suzuki 92-96 GSXR 750 modellerin amortisörü direk oluyor ama piyasada bulamazsınız. Onun için biraz değiştirme ile CBR600F amortisörü uydursun bir usta hem kaliteli hem tamir olabilir bir şey olur.
• Orijinal eksoz çok kısıtlayıcı.(deliler gibi ısınmasından anlayın zaten). İyi bir egsoz takın ama 600cc egsozu takmayın motora uygun bi egsoz bakın. Egsoz içinde gazın belirli bir süre kalması böylece bir itme kuvveti kazandırması gerekiyor.
• Standart hava filitresine 4 kadar delik açın veya daha iyi bir tavsiye BMC hava filitresi ve yağını alın(yıkanabilirdir ömür boyu yıka yıka kullan)
YAĞLI HAVA MOTORUN PERFORMANSINI ÇOK ARTTIRIR
- K&N hava filitresi de uyabiliyor. Fiyatı çok daha ucuz fakat direk kelebeklerin olduğu yere kelepçelemek gerekiyor.Ve o siyah kutuyu uygun şeklilde kesip orjinalliği bozmak(bu sebeplerle tasiye etmiyorum
• Ana jetleri 2 boy büyütün, pilotları 1 er boy büyütün fazladan birkaç ufak delik açın
Ana jetlerin orjinali ön 95 arka 92,5tir (arka daha az hava alır bi numara küçük olur).
Tam zengin pozisyona getirin.
• Eski model 2007 ve öncesi makinanız varsa CDI(beyin) deki bir kablo var onun kesilmesi çok daha iyi bir eğri ile hızlanmanızı sağlayacaktır(bunu yakında foruma paylaşıcam eğer sizin makinanızda da geçerliyse yaparsınız beğenmezseniz kabloyu geri bağlarsınız
• Mikuni 34mm karbüratörle beraber daha iyi manifold alın.
• Debriyajları performans balataları ile değiştirin (newfren normalleri dandik almayın.karbonlu olanları denemedik bilmiyorum)
• Motosikletiniz 2007 ve daha eski ise statoru EX250 ile değiştirebilirsiniz, ninja 250 den mosfet Reg/Rec yedek parça olarak alınıp takılabilir.
•
• Kısa farlarınızı Philips +50 H3 globe ile değiştirin (%50 daha iyi aydınlatır)
• Daha iyi ilk hızlanma için ön dişliyi 13diş yapın veya daha iyi bir son hız için(atiklik düşer) ön dişliyi 15diş yapın(aynı RPM deki hız daha yüksek olduğu için yakıt sarfiyatı düşer)
Tavsiyem jetler ve hava filitresinden sonra ön 15diş arka 44diş
• Boyunuza göre motoru yükseltmek veya alçaltmak için kit alın ingilzice dogbone olaran geçer(ucuz sayılacak bişey)
• Ayarlanabilir manetler alın
onursakin
19 Kasım 2011, 14:34
2 haftada 100 km yolda 2 kişi ve 2 hafta gibi bi sürede kaç kere motoru stop edip çalıştırdığınız bağlı, mesela ben fullerim depoyu iki kişi gezerim 100 150 km dağ bayır 40 liralık alır tek gezerim 200 km 30 liralık alır bazen tek gezerim 150 km 42 alır :) Şöföre bağlı dedikleri olay bu olsa gerek yani yakıt tasarrufunu bende anlamış değilim tam anlamıyla ama sıkıntı yok.. bence o ıki kişi gezmenızden kaynaklanan Yükten dolayı olmuş olabilir bi sıkıntı olduğunu zannetmem.
2 hafta içinde haftasonları çalıştırdık sadece. günde 2-3 saat falan. kaç kere stop etti bilmiyorum.
ben bu haftasonu tek başıma yine bi 100 daha yapıp tekrar doldurucam depoyu. yine çok olursa bi ustaya gidicek artık.
bilgi & ilgi için teşekkür =)
civeng
20 Kasım 2011, 22:38
Muratcan7, çok teşekkür ederim, faydalı bir paylaşım oldu.
onursakin
22 Kasım 2011, 22:16
bugün korkarak benzinciye gittim ve 110 km'de depoyu doldurdum. hiç de korktuğum gibi olmadı. 4 litrede doldu depo.
onursakin
27 Kasım 2011, 19:48
Tekrar selamlar, bu haftasonu malesef bi çukurda dengemi kaybettim ve sola devrildim. Yavaş hızda gittiğimden ve korumam olduğundan bende bi sorun yok, yalnız debriyaj pedalı, sol aynam ve arka fren pedalı bağlantı sacı (bu sağda ama, yalpalarken kaldırıma çarptı sanırım onu ben de anlamadım) kırıldı.
orjinal ürünler bu basit parçalar için gereğinden fazla pahalı. aynaları zaten krom aynayla değiştirmeyi düşünüyodum ama debriyaj pedalı ve fren bağlantı sacı için bi öneriniz var mı? yan sanayi pedal veya daha ucuz parçaları olan başka bi motorunki uyabilir diye düşünüyorum
sac (kuralkan) (bunu kaynakla da halledebilirim ama asıl sorun fren pedalını sökmem gerekiyo. sökersem taktığımda sorunsuz çalışır mı emin değilim. )
YMS024L72M73403 BASAMAK BAĞLANTI SACI ÖN 88.61 TL (kdv dahil)
vites pedalı (aslında bu ucuz ama ucundaki çubuk yok. benim kırılan yer sadece orası zaten. nasıl olucak anlamadım)
http://www.sahibinden.com/listing/vasita-yedek-parca-motosiklet-gt-250-r-vites-pedali-61503232/detail/
inzell
27 Kasım 2011, 20:02
Yenilerini almana gerek yok, hepsini onarabilirsin. Yalnız argon kaynağı gerekli.
Vites pedalının ucunu delip, içine uzun bir civata sokup somunlarla da sabitleyebilirsin.
Debriyaj manetini de boru yardımıyla eski kıvamına getirebilrisin.
Fren hidroliğine bir şey olmadığı sürece sorun olmaz sanıyorum.
Sadece aynayı alırsın, zaten değiştirecekmişsin. :) Geçmiş olsun...
onursakin
27 Kasım 2011, 21:27
teşekkürler
manet sağlam bi problem yok da pedalı o şekilde yaparsam biraz uyduruk olur gibi geldi. hem pedal daha kısa olucak, hem de cıvata ayakkabıya zarar verir. miliyle birlikte sahibindende 75 tl'ye buldum. daha uygun fiyata bulabilceğim bi yer var mıdır acaba?
acemi60
28 Kasım 2011, 00:32
Bir süredir takip ettiğim GT250 naked bayilere gelmiş. Fakat fiyatını fazla koymuşlar bence (8.975TL). Terfi için düşünüyordum bu motoru. Bu fiyattan satılmaya devam ederse vazgeçeceğim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-2012-model-hyosung-gt-250-model-kayalarda-65457079/detay/
inzell
28 Kasım 2011, 00:54
teşekkürler
manet sağlam bi problem yok da pedalı o şekilde yaparsam biraz uyduruk olur gibi geldi. hem pedal daha kısa olucak, hem de cıvata ayakkabıya zarar verir. miliyle birlikte sahibindende 75 tl'ye buldum. daha uygun fiyata bulabilceğim bi yer var mıdır acaba?Şu lastik duruyorsa civata hiçbir zarar vermez ayakkabına. Zaten civata lastiğin içinde kayboluyor. Conta ile de sabitledinmi 75 liraya alacağından farkı kalmıyor.
http://www.albaymotor.com/static/images/productimage-picture-moplast-vites-kol-lastigi-ybr-125-ms521278766_t_w280_h170.jpg
onursakin
28 Kasım 2011, 01:11
ya bendeki bu şekilde ama metal. kırık parçası duruyo. kaynakçıya onu da götürcem ama büyük ihtimal olmıycak. yüzyüze değil, açılı yapışması gerekiyo ve çok küçük.
o olmazsa delerek yaparım o zaman, ama kısa olucak biraz. bi problem yaratır mı? bi de nerde deldircem onu da bilmiyorum :) anlıycağın üzre baya bi acemiyim ben.
UNdocab
28 Kasım 2011, 01:54
ya bendeki bu şekilde ama metal. kırık parçası duruyo. kaynakçıya onu da götürcem ama büyük ihtimal olmıycak. yüzyüze değil, açılı yapışması gerekiyo ve çok küçük.
o olmazsa delerek yaparım o zaman, ama kısa olucak biraz. bi problem yaratır mı? bi de nerde deldircem onu da bilmiyorum :) anlıycağın üzre baya bi acemiyim ben.
Bende sola devirip aynı pedalı kırdım. Ve başka bir ilde bayramın 1. günüydü açık hiçbiryer yoktu. bir matkap ile kırılan parçanın kalınlığında (hatırlamıyorum şimdi 10luktu galiba) delik açtım.
Önce bitane bildiğin uzun vida
http://jandesupply.com/je/catalog/images/hex%20cap%20screw.jpg
yukarıda arkadaşın gösterdiği lastik varya onun kafasından biraz geniş bir pul, lastiğin kendisi, iki somun taktım deliğe geçirdim iki tane somun da diğer tarafa taktım.(2şer tane taktım ki birbirlerini sıksınlar diye) Şuanda hala aynı şekilde duruyor. Aklıma bile gelmiyor. Kırılan parça galiba pik döküm aluminyum bir ara arkadaşıma kaynak yaptırıcam ama olmasa da olur. 3 aydır bu şekilde kullanıyorum
---------- Post added at 23:51 ---------- Previous post was at 23:44 ----------
....
Ayrıca ben supersport alıp bileklerimin ve sırtımın ağrıdan kopacağına rüzgarla boğuşmayı tercih ederim. Ben 2 saat sadece 2 zorunlu mola ile İStanbul - Lüleburgaz Arası limitlerde geldim ve rüzgardan hiç şikayetçi olmadım.
Motorun sallanması için motorun balans ayarlarında sorun olması lazım. Gidon milinin gevşek olması lazım. Yoksa yapısal bir sorunu olmayan bir Hyosung GT250 Comet 180 ile de gitse yalpalamaz. Tabi bunlar iyi ısınmış lastikler ile düzgün yol için geçerli. Arka lastiğim çok kötüydü ilk aldığımda ve sollamalarda kıç tarafı yalpalıyordu . Lastikleri değiştirince zıpkın gibi oldu. Lastikler çok önemli .Pirelli Sport Demon Tavsiye ederim.
...
Trabzondan marşa basıp Samsunda durdum bileğim,sırtım bir yerim de ağrımadı. SS kullanmaya alıştığında bileklerine yüklenmemeyi öğreniyorsun.
---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:51 ----------
Bir süredir takip ettiğim GT250 naked bayilere gelmiş. Fakat fiyatını fazla koymuşlar bence (8.975TL). Terfi için düşünüyordum bu motoru. Bu fiyattan satılmaya devam ederse vazgeçeceğim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-2012-model-hyosung-gt-250-model-kayalarda-65457079/detay/
Ohhaa ben 2011 GT250R'ı daha ucuza aldım. gidin R alın grenajları sıfırdan satın.Gidonları ön farı aynaları da satın dünya para tutuyo bunlar. Sonra ön tarafı Naked ile değiştirin. Daha ucuza bir naked makineniz olsun hem de ön taraf çift disk olsun. Arada inanılmaz fren mesafesi farkı var !!!
Bir gün arkadaşın Naked makinesini denedim kendi frenlerime alıştğım için onu da öyle sandım benim motosiklete göre motor durmuyodu fren yok sandım. (Arkadaşın frenleri sağlam bir sıkıntısı yok)
onursakin
28 Kasım 2011, 02:10
of senin durum daha feciymiş. allahtan bişi olmamış. yardım için teşekkürler. şimdi daha çok yattı aklıma.
inzell
28 Kasım 2011, 02:33
Anlattığım işlemlerin aynısını ben de yaptım. Bostancı'da kendi motorlarımıza bakım yaptığımız bir mekanımız var. İstersen gel, beraber yapalım iki dakikalık iş.
onursakin
28 Kasım 2011, 02:40
ya aslında süper olur ama önce parçayı sökmem lazım, çünkü 1. viteste bakırköyden oraya gitmem imkansız :) yarın sökiyim, haftaiçi iş yüzünden gelemesem de cumartesi uğrarım mutlaka.
inzell
28 Kasım 2011, 02:44
Ayak ucuyla vites değişir aslında. Ben o şekil 30-40 km gitmiştim. Sürekli dur/kalk olursa sıkıntı olabilir tabi.
onursakin
28 Kasım 2011, 02:57
yok ya ben hiç riske atmıyım. zaten acemiyim bi de onla uğraşırken girmiyim bi yerlere :)
_SpartacuS_
28 Kasım 2011, 19:53
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-evlilik-sebebiyle-satilik-gt250-bilen-bilir-65666230/detay/
Satılıktır arkadaşlar ilgilenen olursa numaradan veya burdan ulaşabilir..
onursakin
06 Aralık 2011, 13:56
selam, bu arada haber veremedim ama bizim burda abi var o yardımcı oldu. teşekkürler ilgin için.
muratcan7
06 Aralık 2011, 16:39
Bugün 25bin bakımını yaptım. 22 bin küsürlerde yağını değiştirmiştim. 20-40 Castrol Actevo koydum. İçinde 15-50 Castrol vardı ve yağ filtresini değiştirmiştim. 1,9 litre yağ koymuştum. Değiştirdiğimde içinden 1,2 litre yağ çıktı. Filtrede falan kalanlarla en iyi ihtimal 600ml eksiltmişim. Yağ eksiltme sorunu olan var mı ? Daha önceki yağ değişiminde böyle bir sorunum yoktu. Son koyduğum yağdan şüpheleniyorum. 2 bin km sonra değiştireceğim bakalım ne durumda. Şu an 1,75 litre yağ koydum.
Yağ eksiltenler ne kadar eksilttiğini ve motorlarının kilometrelerini yazabilir mi ?
_SpartacuS_
06 Aralık 2011, 17:39
2 kere yağ değiştirdim hiç eksiltme yapmamakta. 1.9 litre dıyorsun 250 Gt Cometlerin yağ haznesi 1.5 lt sen fazla koyuyorsun. Sıkıntı cıkartabılır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
http://img390.yukle.tc/images/1625asd.jpg
muratcan7
06 Aralık 2011, 17:53
Yandaki yağ gösteresine bakarak koyuyorum. Full çizgisinde. Yağ filtresini çıkartıp temizleyince biraz daha alıyor. Seviyeye göre koyuyordum. Biraz koyup bir kaç dakika çalıştırıp tekrar seviyeye bakıyordum. Eğer öyleyse fazla yağı atmış sanrım. Bu 4. yağ değişimim her seferinde seviyeye göre koydum hiç eksiltmemişti. Belkide son bakımdaki yağ miktarını yanlış hatırlıyorumdur.
s c r i b d.com/doc/34149832/GT250-R-Owner-Manual
Chronix
06 Aralık 2011, 17:59
Yandaki yağ gösteresine bakarak koyuyorum. Full çizgisinde. Yağ filtresini çıkartıp temizleyince biraz daha alıyor. Seviyeye göre koyuyordum. Biraz koyup bir kaç dakika çalıştırıp tekrar seviyeye bakıyordum. Eğer öyleyse fazla yağı atmış sanrım. Bu 4. yağ değişimim her seferinde seviyeye göre koydum hiç eksiltmemişti. Belkide son bakımdaki yağ miktarını yanlış hatırlıyorumdur.
Motor üzerinde ki göstergeye bakarak koyuyorsan el kitabında belirtilenden fazla koyuyorsun. kitap ta yazan kadar koyduğun da yağ gösterge de Low'ın biraz üstünde kalıyor.Full'e yakın olursa 1.7 ile 1.8 oranın da yağ koymuş oluyorsunuz. neden bilmiyorum ama biraz fazla koyduğunuz da düşük devirde giderken motorun tadından yenmiyor .
muratcan7
06 Aralık 2011, 18:04
O zaman sürekli seviye kontrolü yapılmalı. Zaten mecbur 2 litre yağ alınacak artan yağı eksiltmelerde koyacağız. Kitapçıkta dediğine göre F çizgisinin 1 milim altı uygunmuş.
2 tane Cbf150 alıp kullandığım için yağ eksiltmeye alışığım :) Bakımdan bakıma yağına bakarak hata ediyoruz. Hergün bakamayabiliriz ancak haftada bir yağını kontrol etmek lazım. Motor sıcakken stop ettirilip birkaç dakika yağın süzülmesini beklediikten sonra seviyeye bakabiliriz. Tabi motorun dik konumda olması lazım. Yani tek başına kontrol biraz zor gibi görünüyor. Seviyeyi kontrol edeceğim bundan sonra sürekli.
@Chronix Evet Yüksek vites düşük devirle harika gidiyor.
_SpartacuS_
06 Aralık 2011, 19:11
fazlasıda Zarar , Azıda... kutuların yanındaki ölçeği kullanarak 1.5 koymanızı tavsıye ederim. Aksi taktirde yağ ısındıgında genleştiği için keçelere zarar verecektir. Sızıntılar olabılır
aligt
09 Aralık 2011, 13:28
Selamlar,
Benim lastik değiştirmem gerekiyor şu sıralar...
Çok yazılmış çizilmiştir ama arka lastikleri Enduro cadde lastiği tarzında kullanann var mı?
Misal :
Shinko 705 SERIES DUAL SPORT TIRE veya
Metzeler Tourance EXP 150/70 R 17 ARKA Lastik
teşekkür ederim...
muratcan7
09 Aralık 2011, 15:31
Birkaç gün önce Vize'ye bir gezi yapmıştım. Ve o taraflarda tepe diyebileceğimiz yüksek ve çıkışı oldukça engebeli bir arazi var. Ve Hyosung ile çıkıp çıkamayacağımı denedim. Biraz zorlansamda cadde lastiği (Pirelli Sport Demon) ile çıkmayı başardım. Çimli yerlerde biraz patinaj yapsada uygun lastikler ve sizi destekleyecek bir artçı ile enduro olarak bir noktaya kadar kullanılabilir.
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0121.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0119.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0115.jpg
Yinede motorun ağırlığından ötürü gerektiği yerde tutabilmek güçleşiyor. O yoldan sonra eve gelince cross bike'lara bakmaya başladım :)
Asvalt dışı yolda kullanmayacaksanız düşündüğünüz lastikler son hızınızı düşürecek ve sürtünmeyi arttıcağı için yakıt tüketimini hızlandıracaktır.
Konu açılmışken çektiğim biraz resmi de paylaşmak isterim. Yolu vizeye düşenler vize kalesine, antik tiyatroya ve bu tepeye çıkmayı ihmal etmesinler :)
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0123.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0124.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0125.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Vize%202011/Fotoraf0111.jpg
hyo ankara
09 Aralık 2011, 16:29
selamlar arkadaşlar hyo 250 için lazım yada uzatma aparatı bilgisi olan arkadaşlar ricamdır yardımcı olabilirmisiniz
aligt
09 Aralık 2011, 17:06
Birkaç gün önce Vize'ye bir gezi yapmıştım. Ve o taraflarda tepe diyebileceğimiz yüksek ve çıkışı oldukça engebeli bir arazi var. Ve Hyosung ile çıkıp çıkamayacağımı denedim. Biraz zorlansamda cadde lastiği (Pirelli Sport Demon) ile çıkmayı başardım. Çimli yerlerde biraz patinaj yapsada uygun lastikler ve sizi destekleyecek bir artçı ile enduro olarak bir noktaya kadar kullanılabilir.
Yinede motorun ağırlığından ötürü gerektiği yerde tutabilmek güçleşiyor. O yoldan sonra eve gelince cross bike'lara bakmaya başladım :)
Asvalt dışı yolda kullanmayacaksanız düşündüğünüz lastikler son hızınızı düşürecek ve sürtünmeyi arttıcağı için yakıt tüketimini hızlandıracaktır.
Konu açılmışken çektiğim biraz resmi de paylaşmak isterim. Yolu vizeye düşenler vize kalesine, antik tiyatroya ve bu tepeye çıkmayı ihmal etmesinler :)
Teşekkür ederim paylaşım için...oralara o şartlarda çıkmak meşakatli iş... :thumleft:
Aslında bu tür motosikletin yanında ikinci olarak bir adet kross şart gibi geliyor....hayat doğada :)
bende ikinci olarak kross alacak durum olmayınca bari motorun kimliğiyle biraz oynasak olurmu dedik...
son hız ve yakıt sarfiyatına çok fazla etki edeceğini düşünmesemde fark olacağı kesin ama değermi tahlilini yapıyorum....eğer kararımı verirde kullanırsam burada paylaşırım sizlerle...
hyo ankara
09 Aralık 2011, 18:19
selam arkadaşlar forum da yeniyim bana ayna yada uzatma aparatı ihtiyacım var bilgisi olan yada elinde olan varmıdır bil gi verebilirseniz sevinirim
teşekkür ederim
Chronix
11 Aralık 2011, 03:15
Bugün gittim gördüm 2012 model motoru, tek kelime ile berbat. sorarım tasarımcılarına ne içtiniz be siz.
Terapist
11 Aralık 2011, 22:59
Bugün gittim gördüm 2012 model motoru, tek kelime ile berbat. sorarım tasarımcılarına ne içtiniz be siz.
Hocam tek değişen far değilmi ya? nasıt berbat dediniz bu kadar? bence far tasarımı da gayet modern olmuş ama canlı görmek lazım tabi. bide zevk meselesi yuvarlak farı pek sevmem zaten.
seyitster
11 Aralık 2011, 23:08
bence de yeni far sistemi yuvarlak olana nazaran daha güzel tabi herkesin zevki ayrıdır
muratcan7
13 Aralık 2011, 17:38
Bugün motorumu yıkadım. Jant simsiyah olmuştu onu temizledim ve cilaladım.
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Aralik2011/Grnt0282.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Aralik2011/Grnt0285.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Aralik2011/Grnt0287.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Aralik2011/Grnt0288.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Aralik2011/Grnt0289.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/muratcan7/Aralik2011/Grnt0290.jpg
Sonradan taktırdığım smokhead egzozun perçinlerinden bazıları çıkmış egzoz biraz sallanıyor. Yarın tekrar perçinleteceğim.
onursakin
13 Aralık 2011, 17:50
böyle yıkayınca bi sorun olmuyo mu ya? her yerine sıkıyosun heralde tazyikli suyu di mi?
muratcan7
13 Aralık 2011, 17:52
Hiçbir sorun olmuyor. Tabi eğer kablolarda açıklık suyun toplanabileceği bir yer varsa sorun olabilir. Koltuğun altında da ateşleme ünitesi var ona su kaçırmamak lazım.
Regal Raptor'um vardı her motor yıkayışımda aklıma gelir gülerim. Yıkadıktan sonra 30 dk çalışmazdı. Bazen daha uzun sürerdi vurdurarak çalıştırmak zorunda kalırdım. :)
worldwideweb
13 Aralık 2011, 22:44
Arkadaşlar k.kartı ile naked250 alabileceğim herhangi bir yer varmıdır, max. 4500TL gibi bir rakam düşünüyorum.
Chronix
16 Aralık 2011, 14:11
Hocam tek değişen far değilmi ya? nasıt berbat dediniz bu kadar? bence far tasarımı da gayet modern olmuş ama canlı görmek lazım tabi. bide zevk meselesi yuvarlak farı pek sevmem zaten.
beyaz gömlekte koca bir leke o gömleği nasıl çirkinleştirirse 2012 modelllerin farları da bir o kadar çirkinleştirmiş motoru, benim mondialdan uyguladığım far bile ondan 387842834 kat güzel duruyor.. ciddi anlamda vasat, yakından bakarsanız bana hak verecekseniz.
onursakin
16 Aralık 2011, 15:09
bence de olmamış. beğenenler olabilir, ama güzelliğinden ziyade karakterini kaybetmiş.
onursakin
19 Aralık 2011, 00:29
bakımdan çıkmış ve krom aynalarım taklımış haliyle bi temizlik yapıp fotoğraf çekme fırsatım oldu sonunda. beğenilerinize sunarım efendim =)
http://i104.photobucket.com/albums/m183/bortu/IMAG0171.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m183/bortu/IMAG0173.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m183/bortu/IMAG0172.jpg
Chronix
19 Aralık 2011, 16:29
bakımdan çıkmış ve krom aynalarım taklımış haliyle bi temizlik yapıp fotoğraf çekme fırsatım oldu sonunda. beğenilerinize sunarım efendim =)
http://i104.photobucket.com/albums/m183/bortu/IMAG0171.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m183/bortu/IMAG0173.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m183/bortu/IMAG0172.jpg
Motorunuz hem güzel hem de temiz. zevk meselesi tabi ama yine de bir öneri, farın çerçevesini ve yan sabitleme aparatlarını mat siyaha boyar veya boyatırsanız oldukça güzel bir görünüme sahip olur..
http://p1.bikepics.com/2011/08/02/bikepics-2250126-800.jpg
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO