PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106

adasel
01 Nisan 2011, 22:40
Topu topu 75 sayfa tembelliği bırak şimdi başlasan hafta sonuna hepsini bitirmiş olursun. Kolaygelsin...

iyi espriydi :P

Osbourne
02 Nisan 2011, 21:38
Bugün yaza hazırlık baabında ufak bir bakım opersyonuna soktum motoru.

Karbüratör temizliği (gaz kesme sorununa çözüm olabilir bir ihtimal)ve hava filtresi kutusu temizliği gibi işlemler sırasında gözüm benzin filtreine takıldı. İçini açıp bakayım dedim, fotoğrafı aşağıda :)

Bu arada depo içindeki paslanmanın etkileri karbüratörün dibinde biriken pastan fark edilebiliyor.
Sizce pis bir karbüratör mü bu?

Söktükten hemen sonraki görüntüsü aşağıda..

http://img163.imageshack.us/img163/2991/fotoraf0734.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/4919/fotoraf0732.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/656/fotoraf0731.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/9162/fotoraf0730.jpg

deathdream
03 Nisan 2011, 00:09
Comet'e egzoz almayı düşünüyorum ne almalıyım sizce ? daha tok bir ses istiyorum motorumda

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 ----------

Birde size bi sorum olucak beyler motoru ben yeni aldıgım için pek bilmiyorum ama 1. viteste kök gaz verdiğimde motor verdiğimden çok sonra yiyor gazı ve bir anda açılıyor 50 metre gittikten snra bunun nedeni nedir ? gaz telini değiştirsem düzelirmi ?

cengaver29
03 Nisan 2011, 00:49
Comet'e egzoz almayı düşünüyorum ne almalıyım sizce ? daha tok bir ses istiyorum motorumda

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 ----------

Birde size bi sorum olucak beyler motoru ben yeni aldıgım için pek bilmiyorum ama 1. viteste kök gaz verdiğimde motor verdiğimden çok sonra yiyor gazı ve bir anda açılıyor 50 metre gittikten snra bunun nedeni nedir ? gaz telini değiştirsem düzelirmi ?

vitesi arttırırken debriyajı hızlı bırakırsan öyle olur :cat: kavramayı daha düzgün yaparsan sorun olmaz ...

eğer böyle devam edersen motorundan ilerde şangır şangır bir ses gelcek ve parça değişimi gerekicek oda masraflı bayağ parçanın adı ise piyano yatağı silindir üst kapağında bulunuyor..

deathdream
03 Nisan 2011, 01:06
hocam ben vites attırmaktan bahsetmemiştm düşün şmdi 1. vitesdeyiz gazı bir anda kökledik ama geç yiyor anlatabildimmi ? sebebi nedir ? hemen almasını istiyorum gazı ....

overcloud
03 Nisan 2011, 01:46
Bugün yaza hazırlık baabında ufak bir bakım opersyonuna soktum motoru.

Karbüratör temizliği (gaz kesme sorununa çözüm olabilir bir ihtimal)ve hava filtresi kutusu temizliği gibi işlemler sırasında gözüm benzin filtreine takıldı. İçini açıp bakayım dedim, fotoğrafı aşağıda :)

Bu arada depo içindeki paslanmanın etkileri karbüratörün dibinde biriken pastan fark edilebiliyor.
Sizce pis bir karbüratör mü bu?

Söktükten hemen sonraki görüntüsü aşağıda..


http://img821.imageshack.us/img821/4919/fotoraf0732.jpg


Engin'cim sanırım sarı parçaların içindeki deliklerin tıkalı olup olmadığını kontrol etmen gerekiyor.

onca şeyi vakit ayırıp nasıl söktün ya? :)

benim motorda grenajları sokmeye bile üşeniyorum ben :P

bu arada seni götürdüğüm tamircide bir f650GS'in kurum tutan motorunu temizlemek için benzin filtresinin içine bir sprey sıkıp karburatör temizliğini yapiyorlardı. motor çalışır durumdayken 15 - 20dk boyunca benzine karıştırılan bu sprey (sürekli gaz veriliyor tabi yoksa motor boğuluyor) daha sonra farkedilir bir şekilde motorun daha rahat çalışmasını sağlamıştı.

gerçi o motor 40bin'deydi senin motorda kurum bağlama gibi bir şey olmamıştır herhalde :silent:

feryth
03 Nisan 2011, 04:02
Arkadaşlar merhaba.
Motorumdan gayet memnun kaldım ve model yükseltmeyi düşünüyorum.
O yüzden motorum satılıktır. Düşünen olursa;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-turkiye-de-tek-gormeden-gecme-46355858/detay

Osbourne
03 Nisan 2011, 14:42
Engin'cim sanırım sarı parçaların içindeki deliklerin tıkalı olup olmadığını kontrol etmen gerekiyor.

onca şeyi vakit ayırıp nasıl söktün ya? :)

benim motorda grenajları sokmeye bile üşeniyorum ben :P

bu arada seni götürdüğüm tamircide bir f650GS'in kurum tutan motorunu temizlemek için benzin filtresinin içine bir sprey sıkıp karburatör temizliğini yapiyorlardı. motor çalışır durumdayken 15 - 20dk boyunca benzine karıştırılan bu sprey (sürekli gaz veriliyor tabi yoksa motor boğuluyor) daha sonra farkedilir bir şekilde motorun daha rahat çalışmasını sağlamıştı.

gerçi o motor 40bin'deydi senin motorda kurum bağlama gibi bir şey olmamıştır herhalde :silent:

Bulut'çum o memelerden rölanti memesi tıkalıydı. Arada stop ettiren o dur muhtemelen.
Bunun haricinde sökme işlemini bir tamircide yaptım ne olur ne olmaz diyerek :) Şuanda da tamirhaneden yazıyorum bunu :)

Sanıyorum o bahsettiğim kesilmenin de nedeni gene karbüratördeki tıkanıklıklar.
Ama esas sorun diyafram denilen ucunda iğne olan parçadaydı.
O parça rahat rahat inip çıkmıyordu depodaki paslar hareketini engelliyordu.,Birazdan toplayacağız karbüratörü. Bakalım nasıl olacak.

Hazır motor sökülmüşken elektrik tesisatını da elden geçireceğim usta karbüratörle uğraşırken.

Kablolar feci durumdaymış..

overcloud
03 Nisan 2011, 15:27
hyosungsource'dan komple elektrik tesisatı ısmarlanabiliyor mu?

gerçi o kadar masraf etmeye değer mi düşünmek lazım.

eğer uygun fiyatlıysa yapılabilir.

sen tazyikli suyla yıkatmaya devam et :P :P

worldwideweb
03 Nisan 2011, 15:53
On numara motor, bir fırsatını bulsam alacağım :pr:,

mondi 150mc, 2011 cbr, 2011 cıbıf, 2011 ybr125 arasında gidip geldim, bu arada kredi ve kredi kartı başvurularında bulundum ama malesef birtürlü istediğim sonuca ulaşamadım. Motoru babama aldıracağım için ( nasıl olsa para benden çıkmayacak :mrgreen:) ) naked 250 almaya karar verdim. İncelemekten ve resimlerine bakmaktan bıkmadım, ah keşke birde binebilsem :)

Baştan başladım tek tek dolaşıyorum bu başlığı, güzel resimler var :cat:

Osbourne
04 Nisan 2011, 02:32
hyosungsource'dan komple elektrik tesisatı ısmarlanabiliyor mu?

gerçi o kadar masraf etmeye değer mi düşünmek lazım.

eğer uygun fiyatlıysa yapılabilir.

sen tazyikli suyla yıkatmaya devam et :P :P

Elektrik tesisatında sorun yok aslında. Sadece ekstradan içeriye kırmızı lambalar vs. döşenmiş.. Onları söküp attım. Dandikleşmiş kabloları onardım, bantla güzelce sardım sarmaladım, değişmsi gereken kabloları değiştrim komple..
Şuan sıfırladım sayılır tesisatı..
Tazyikli suyla yıkmakala alakası yok yalnız ısrarla söyleyeyim. Motorun grenajlarını söküp bakınca seninde için rahat eder. Yeterli izolasyon varsa su bir problem oluşurmaz emin ol :cat:



On numara motor, bir fırsatını bulsam alacağım :pr:,

mondi 150mc, 2011 cbr, 2011 cıbıf, 2011 ybr125 arasında gidip geldim, bu arada kredi ve kredi kartı başvurularında bulundum ama malesef birtürlü istediğim sonuca ulaşamadım. Motoru babama aldıracağım için ( nasıl olsa para benden çıkmayacak :mrgreen:) ) naked 250 almaya karar verdim. İncelemekten ve resimlerine bakmaktan bıkmadım, ah keşke birde binebilsem :)

Baştan başladım tek tek dolaşıyorum bu başlığı, güzel resimler var :cat:

Amca, senin avatar sakat yav. Yahudi değilim ama bedava da olsa Adolf Hitler avatarına sahip birisine motor vermem..
Hayırlısı olsun..

yesilkoy
04 Nisan 2011, 21:48
Arkadaşlar merhaba.
Motorumdan gayet memnun kaldım ve model yükseltmeyi düşünüyorum.
O yüzden motorum satılıktır. Düşünen olursa;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-turkiye-de-tek-gormeden-gecme-46355858/detay
motor guzelmıs :) fırsat bulabılırsem sıze ulasmaya calısacagım gormek ıcın

Osbourne
07 Nisan 2011, 19:26
Bugün 200 km civarı bir yol yaptım..
Karbüratör temizliğinden sonraki gözlemlerim:

- Motorun titreşimi bariz oranda azalmış durumda, buna etken olan şey karbüratör müdür yoksa sök-tak sırasında saplmaların, civataların tekrardan sıkılması mıdır bilemem ama titreşim müthiş oranda azaldı şuanda..
- Yakıt sarfiyatı konusunda ölçüm yapamamakla birlikte motorun ivmelenmesi daha pürüzsüz sanki. Yani daha az oranda gaz açıyormuşum gibime geldi. Bu durum da sarfiyatı olumlu yönde etkileyecektir muhtemelen.
- Bazı devirlerde ortaya çıkan gaz kesilmesinde herhangi bir değişme olmadı malesef. Gene eskisi gibi kafasına göre devir düşmeleri yaşıyorum anlık olarak. Bu tür denemeler beni sorunun cdi üntiesinden olduğu fikrine daha da yaklaştırıyor. Bakalım hayırlısı.
- Motorun rölantideki devri sabitlendi, minik te olsa düşmeler, çıkmalar yaşamaktayken (hatta arada stop da ediyordu) şuan için rölantideki çalışması saat gibi.

Gözlemlerim bunlar :)

Barı$
08 Nisan 2011, 22:04
Bugün 200 km civarı bir yol yaptım..
Karbüratör temizliğinden sonraki gözlemlerim:

- Motorun titreşimi bariz oranda azalmış durumda, buna etken olan şey karbüratör müdür yoksa sök-tak sırasında saplmaların, civataların tekrardan sıkılması mıdır bilemem ama titreşim müthiş oranda azaldı şuanda..
- Yakıt sarfiyatı konusunda ölçüm yapamamakla birlikte motorun ivmelenmesi daha pürüzsüz sanki. Yani daha az oranda gaz açıyormuşum gibime geldi. Bu durum da sarfiyatı olumlu yönde etkileyecektir muhtemelen.
- Bazı devirlerde ortaya çıkan gaz kesilmesinde herhangi bir değişme olmadı malesef. Gene eskisi gibi kafasına göre devir düşmeleri yaşıyorum anlık olarak. Bu tür denemeler beni sorunun cdi üntiesinden olduğu fikrine daha da yaklaştırıyor. Bakalım hayırlısı.
- Motorun rölantideki devri sabitlendi, minik te olsa düşmeler, çıkmalar yaşamaktayken (hatta arada stop da ediyordu) şuan için rölantideki çalışması saat gibi.

Gözlemlerim bunlar :)

Engin bravo motoru bu kadar kurcalamak büyük cesaret ister. Sen azmettin başardın. Sezona hazırlıyorsun.Havalar iyice ısınmadan böyle bir operasyon yapmak gerekiyor. Devirin düşüp çıkması dengesizleşme sorununu bende yaşamıştım. Sapanca yolunda devir saati sapıttı. sonra motorun çalışması durmuştu. tekrar marşa bastığımda çalıştı. bir süre yapmıştı bunu. Ama Sana dediğim gibi Kadıköy Hasanpaşa'da En iyi Hyosung ustası derler,Niyazi usta... Ona götürdüm. 5 dakikada olayı çözmüştü.
Havalar ısınır ısınmaz benimde tıpkı senin gibi bir operasyon yapmam lazım. Motoruna iyi bakıyorsun tebrikler dostum.

Osbourne
09 Nisan 2011, 04:56
Engin bravo motoru bu kadar kurcalamak büyük cesaret ister. Sen azmettin başardın. Sezona hazırlıyorsun.Havalar iyice ısınmadan böyle bir operasyon yapmak gerekiyor. Devirin düşüp çıkması dengesizleşme sorununu bende yaşamıştım. Sapanca yolunda devir saati sapıttı. sonra motorun çalışması durmuştu. tekrar marşa bastığımda çalıştı. bir süre yapmıştı bunu. Ama Sana dediğim gibi Kadıköy Hasanpaşa'da En iyi Hyosung ustası derler,Niyazi usta... Ona götürdüm. 5 dakikada olayı çözmüştü.
Havalar ısınır ısınmaz benimde tıpkı senin gibi bir operasyon yapmam lazım. Motoruna iyi bakıyorsun tebrikler dostum.

O ustaya gittim ve frekanslarımız tutmadı ki benim için hayatta aslolan en önemli şey frekans tutması..
Neyse, gelelim bugünkü değişikliklere :)

Motorun gösterge aydınlatmalarındaki dipsiz ampullerin hepsini (2 adet devir ve hız saati gösterge ampulü, 1 adet benzin gösterge ampulü, 4 adet N,Sinyal ve uzun far ampulü olmak kaydıyla hepsini led ampullerle değiştirdim..
Yarın gece fotolarını ekler atarım buraya..
Muhteşem oldular.. :)

Gerek düşük akım çekmeleri gerekse de ışık kuvvetlenmesi açısından beklentilerimi misliyle karşıladı bu değişiklikler..

Beri yandan, önceki sayfada kırdığımı belirttiğim arka reflektör ve plaka aydınlatma kısmını led ampulle değiştirdim ve o kısımda hoş bir modifikasyon yaptım onun da fotosunu yarın paylaşırım..

Yarına yapılacak bir başka mühim değişiklik ise motora 4'lü sinyal butonu takmak olacak..
O da bitince toplu fotoları paylaşacağım..Hayırlısı :P

Aklımdaki orta vadeli bir diğer modifikasyon ise tamamen orjinalinde varmışçasına görünecek bir stop led sistemi olacak..
Fikir olgunlaşsın paylaşırım :)

Bu arada dün gece hyosungsource.com'dan arka çanta bağlantı demiri ve bazı contaları sipariş ettim..Bağlantı demiri ihtiyacı olan varsa ben montajlamadan şablon olarak kullanmak amacıyla haber versin.. Tornacıda boş yere motor bekletmesin kimse. Hazırından kopyalayarak seri üretime geçelim :)

acemi60
10 Nisan 2011, 20:07
GT250 Comet'lerde arkadaki silindir kapağında yağ terlemesi durumu neyi gösterir. Önemli bir problemmidir?

Bilgisi olan arkadaşlar açıklarsa sevinirim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:35 ----------

Sahibinden.com sitesinde İstanbul'da sıfır S&T Kanuni GT250 satış ilanı hiç yok. S&T Kanunide bir sorun mu var acaba?

babaçi
10 Nisan 2011, 23:22
GT250 Comet'lerde arkadaki silindir kapağında yağ terlemesi durumu neyi gösterir. Önemli bir problemmidir?

Bilgisi olan arkadaşlar açıklarsa sevinirim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:35 ----------

Sahibinden.com sitesinde İstanbul'da sıfır S&T Kanuni GT250 satış ilanı hiç yok. S&T Kanunide bir sorun mu var acaba?

genelinde var ,orjinal contayı değişsenizde bir müddet sonra yine yapacak...

iyi bir usta tarafından el atılırsa kökünden halledilebiliyor(bknz:GKN)

Osbourne
12 Nisan 2011, 00:05
Selam gt 250 ahalisi..Uykunuzdan uyandırayım sizi :)

Motorumdaki son gelişmeler: 4'lü flaşör eklemesi ve arka frenle kombine yanan ikaz flaş ledi..
Video çekimi yarın akşama :mrgreen:

İyi uykular :P

UNdocab
12 Nisan 2011, 00:47
Selam arkadaşlar.
Osbourne yaptığın değişiklikleri ben de motorumu aldığımda aynen uygulamayı düşünüyorum. Comet alırsam bir de çift disk yaptırıcam.2011 cometler hala gelmedi =/
Fakat esas sorum şu olacak.
gt250R almayı düşünüyorum. Oturuş pozisyonu çok mu rahatsız? Sizce ne kadar fark var arada. Bazı zamanlar uzun yol yapmayı düşündüğüm için cidi bir problem olarak kafamı kurcalıyor. Sizlere danışmak istedim.
Bir de çift disk yaptırma işlemi neredeyse comet'i R fiyatına getiriyor. gt250R alsam ve uzun yola gitdiğimde grenajları söküp comet gidonu, kafası taksam olmaz mı?
hem naked hem R motorum olsun :)

Osbourne
12 Nisan 2011, 01:26
Selam arkadaşlar.
Osbourne yaptığın değişiklikleri ben de motorumu aldığımda aynen uygulamayı düşünüyorum. Comet alırsam bir de çift disk yaptırıcam.2011 cometler hala gelmedi =/
Fakat esas sorum şu olacak.
gt250R almayı düşünüyorum. Oturuş pozisyonu çok mu rahatsız? Sizce ne kadar fark var arada. Bazı zamanlar uzun yol yapmayı düşündüğüm için cidi bir problem olarak kafamı kurcalıyor. Sizlere danışmak istedim.
Bir de çift disk yaptırma işlemi neredeyse comet'i R fiyatına getiriyor. gt250R alsam ve uzun yola gitdiğimde grenajları söküp comet gidonu, kafası taksam olmaz mı?
hem naked hem R motorum olsun :)

R ile naked arasında oturuş pozisyonu ve rahatlık açısından dağlar-taşlar kadar fark var..
R modeli tipik bir ss motor formunda. Öne eğilip depoya yapıaşrak sürüyorsun. Naked olan comet te ise gayet dike yakın bir otorum söz konusu.
Uzun yol için racing bir makine zaten düşünülmemeli rahatlık açısından. Comet, R modele göre rahatlık açısından beş,on gömlek üstündür.

Çift disk gereksiz bana kalırsa. Zira 250 cc olan R ve comet modellerinin en yüksek süratleri tek diski kaldırır durumda. Her ne akdar çift disk güvenli frenaja olumlu katkı sağlasa da bence gereksiz. Sadece disk takmakla kalmayıp fren merkezini de değiştirmek egrekecek ki bir sürü masraf.
Bunlar yerine direk 650 cc lik olan model alınabilir.

Comet gidonu takılmış bir R model nasıl görünür bilemedim şimdi ama nakedı varken ne gereği var diye düşündürdü beni açıkçası :mrgreen:

UNdocab
12 Nisan 2011, 01:41
R ile naked arasında oturuş pozisyonu ve rahatlık açısından dağlar-taşlar kadar fark var..
R modeli tipik bir ss motor formunda. Öne eğilip depoya yapıaşrak sürüyorsun. Naked olan comet te ise gayet dike yakın bir otorum söz konusu.
Uzun yol için racing bir makine zaten düşünülmemeli rahatlık açısından. Comet, R modele göre rahatlık açısından beş,on gömlek üstündür.

Çift disk gereksiz bana kalırsa. Zira 250 cc olan R ve comet modellerinin en yüksek süratleri tek diski kaldırır durumda. Her ne akdar çift disk güvenli frenaja olumlu katkı sağlasa da bence gereksiz. Sadece disk takmakla kalmayıp fren merkezini de değiştirmek egrekecek ki bir sürü masraf.
Bunlar yerine direk 650 cc lik olan model alınabilir.

Comet gidonu takılmış bir R model nasıl görünür bilemedim şimdi ama nakedı varken ne gereği var diye düşündürdü beni açıkçası :mrgreen:

Kafayı ful değiştirmeyi düşündüm :p
asıl mesele şu
1-) 2011 comet istiyorum ama hala gelmedi.
2-) gözüm sürekli R modele kayıyor.


aslında ben sezonda 3-5 defa uzun yola çıkarım diğer zamanlarda şehir içi takılırım.
Şehiriçinde R şehirler arasında comet olmasını düşünerek bunları saçmalıyorum.
Acaba olabilirmisini düşünüyorum :)
R dan comete çevirirken bi gidon, ön far tamam oldu gibi olmuyor mu :D

chirkinn
12 Nisan 2011, 01:49
sen comet al sahibinden demi bir yerde cometleri grenajla kaplayıp R görüntüsü veriliyordu.R görüntüsünde comet rahatlığında kullanırsın işte buda işini görür herhalde araştır bi. :)

Osbourne
12 Nisan 2011, 01:53
Kafayı ful değiştirmeyi düşündüm :p
asıl mesele şu
1-) 2011 comet istiyorum ama hala gelmedi.
2-) gözüm sürekli R modele kayıyor.


aslında ben sezonda 3-5 defa uzun yola çıkarım diğer zamanlarda şehir içi takılırım.
Şehiriçinde R şehirler arasında comet olmasını düşünerek bunları saçmalıyorum.
Acaba olabilirmisini düşünüyorum :)
R dan comete çevirirken bi gidon, ön far tamam oldu gibi olmuyor mu :D

He ben yalış anladım o zaman. Sandım ki R modele comet gidonu istiyorsun.
o senin dediğin gibi cometleri daha çok racing görünüm kazandırmak için alt sakal vs. taktıranları görmüştüm internette. O tür modifikasyonlara gidilebilir. Araştırmak gerek arkadaşın dediği gibi..
Ama her halukarda orjinalden yana olan birisi olarak ne istiyorsan onu al derim :) R sa R comet se comet :)

Paranoma
12 Nisan 2011, 03:49
He ben yalış anladım o zaman. Sandım ki R modele comet gidonu istiyorsun.
o senin dediğin gibi cometleri daha çok racing görünüm kazandırmak için alt sakal vs. taktıranları görmüştüm internette. O tür modifikasyonlara gidilebilir. Araştırmak gerek arkadaşın dediği gibi..
Ama her halukarda orjinalden yana olan birisi olarak ne istiyorsan onu al derim :) R sa R comet se comet :)

s.a osbourne

ben metin (mettoxin ) diğer üyeliğim yasaklandı. belki hatırlamıssındır beni

sana bi kaç soru soracam müsadenle

1. sende venox vardı yaklaşık 2 3 ayı geçti heralde comet alalı ?

2. 2side farklı bi tarz ama 2sindede tercüben var nasıl desem benımde şuan 4500 tl birikmişim var ya 0 km cbf 150 alıcam yada comet 250 yada biraz daha dişimi sıkıp venox alıcam senin bu konuda ki fikrin nedir?

gece gece aklıma gelen bu kadar :D şimdidden teşekürler

Sinan Er
12 Nisan 2011, 11:07
Cometin ön taraf cok klasik ve çirkin ayrıca naked oldugu için ön tarafta hiçbirşey yok. R modeli alıp gidon revizyonu yapmayı bende düşünmüyo değilim. Endurodan sonra gidermi bilmiyorum hele bi havalar ısınsın motora bınmeye başlayalım endurodan bi sıkılayım. :))

mettoxin
12 Nisan 2011, 11:07
abi sorum hale aktiff cevaplarsan sevinirim bu gun üyeliğimi açtılar saolsun abiler

Osbourne
12 Nisan 2011, 23:06
abi sorum hale aktiff cevaplarsan sevinirim bu gun üyeliğimi açtılar saolsun abiler

Öbür üyenin banlanmasına neden olmuşsun yahu :)

Cevaplamaya çalışayım sorunu..

Şimdiye kadar 150 cc Çin'li bir maxiscooter olan 150 ZAT, 250 cc gene Çin menşeili bir chopper olan 250 MCT ve sonra Venox, en sonda gt 250 kullandım/kullanıyorum.
Hepsiyle de şehir içi/ışı, uzun/kısa geziler yaptım..
Bunları yazıyorum çünkü içlerinde bana en güven veren, trafikte en güvenli hissettiren makina gt 250 oldu..
Ama venox'un viraj kabiliyeti, dengesi, yol tutuşu comet'in kat kat ötesinde idi.
Tek problemi (ki bana göre problem sana göre olmaya bilir) bana güçsüz gelmesiydi.
Bu durum trafikte kıvrak manevraları engelleyior, aradan kaçmalarda sorun yaratıyordu ama gene de gidişi zayıf bir motor değil, sadece naked kadar kıvrak değil haliyle..Ama dengesi ve rahatlığına 10 puan veririm venox'un..

Şuan tarzım kesinlikle naked motosiklet olmamasına rağmen ama bir süre de motorumu değiştiremeyecek olduğum için bu motor bende..

Kıvrak, seri, güçlü, son hızı tatminkar ama çok dengeli değil, (venox'a göre) oturuş pozisyonu rahat değil, (venox'a göre) fiyat/kalite oranı yüksek, avantajlı (venox'a göre).

Artık akrar senin :)

mettoxin
14 Nisan 2011, 05:30
Öbür üyenin banlanmasına neden olmuşsun yahu :)

Cevaplamaya çalışayım sorunu..

Şimdiye kadar 150 cc Çin'li bir maxiscooter olan 150 ZAT, 250 cc gene Çin menşeili bir chopper olan 250 MCT ve sonra Venox, en sonda gt 250 kullandım/kullanıyorum.
Hepsiyle de şehir içi/ışı, uzun/kısa geziler yaptım..
Bunları yazıyorum çünkü içlerinde bana en güven veren, trafikte en güvenli hissettiren makina gt 250 oldu..
Ama venox'un viraj kabiliyeti, dengesi, yol tutuşu comet'in kat kat ötesinde idi.
Tek problemi (ki bana göre problem sana göre olmaya bilir) bana güçsüz gelmesiydi.
Bu durum trafikte kıvrak manevraları engelleyior, aradan kaçmalarda sorun yaratıyordu ama gene de gidişi zayıf bir motor değil, sadece naked kadar kıvrak değil haliyle..Ama dengesi ve rahatlığına 10 puan veririm venox'un..

Şuan tarzım kesinlikle naked motosiklet olmamasına rağmen ama bir süre de motorumu değiştiremeyecek olduğum için bu motor bende..

Kıvrak, seri, güçlü, son hızı tatminkar ama çok dengeli değil, (venox'a göre) oturuş pozisyonu rahat değil, (venox'a göre) fiyat/kalite oranı yüksek, avantajlı (venox'a göre).

Artık akrar senin :)

o güzel yorumun için teşekür ederim abi
resmen aklımdan geçenleri froma dökmüssün abi bendede choper vardı abimdede cbf 250 hani nasıl desem benım motorumla abimin motorunu karşıltırdıgımda aynı seyler geçıodu aklımda

benım görüşümce bunlar chooperla naked modeller arasında olan + lar ve - ler abi

bi tek sıkıntı kaldı vibrasyon durumu nasıl bide ben bizim semtte 2 3 tane comet gördm resmen yolda dağilacak gibilerdi hani biraz o soğutuyo beni


son 2 takıntı ve geriye yaklasık 12 13 gün :)) allahın izniyle

1. vibrasyon
2.parça kalitesi ve fiyatları
3.yakıt tüetimi

3 taneymişş :))

Osbourne
14 Nisan 2011, 11:09
o güzel yorumun için teşekür ederim abi
resmen aklımdan geçenleri froma dökmüssün abi bendede choper vardı abimdede cbf 250 hani nasıl desem benım motorumla abimin motorunu karşıltırdıgımda aynı seyler geçıodu aklımda

benım görüşümce bunlar chooperla naked modeller arasında olan + lar ve - ler abi

bi tek sıkıntı kaldı vibrasyon durumu nasıl bide ben bizim semtte 2 3 tane comet gördm resmen yolda dağilacak gibilerdi hani biraz o soğutuyo beni


son 2 takıntı ve geriye yaklasık 12 13 gün :)) allahın izniyle

1. vibrasyon
2.parça kalitesi ve fiyatları
3.yakıt tüetimi

3 taneymişş :))

Vibrasyon sıkıntı yaratacak bir durum değil. Benim motorum için geçerli tabi bu..
Özellikle 110 km/s 6-7 bin devirlerde motor çok rahat, neredeyse sıfıra yakın titreşim oluyor.
O yolda gördüm dediğin motorlar her hangi bir marka motosiletin de başına gelebilecek bakımsızlık,ilgisizlik nedeniyle oluşmuş durumlardır. Harley de alsan ducati de, eğer bakmazsan hepsi dağılır.
Comet için belirgin bir parça kalitesizliği veya dağılma durumu gözlemlemedim.

Parçaları internetten aldığın sürece sorun olmaz. Baız parçalar pahaı baıları uygun fiyatlı her zamani gibi. Neticede ticari bir motosiklet değil o nedenle geçirmasyon durumları oluyor Türkiye'de..

Yakıt tüketimi 4,5 lt civarında ama daha sakin kullanımla daha da düşecektir.

Osbourne
15 Nisan 2011, 00:56
Hyosungsource.com dan dün gelen topcase demirim ve gösterge paneli led aydınlatma ile dörtlü sinyal bağlantılarının genel bir videosu..
Topcase demirinin montajı azcık uğraştırsa da paketin içerisinde gelen açıklama kağıtları ve deliklerin nereye açılacağını gösteren şablon kağıt + hediye gelen bilimum ıvır zıvır bir kez daha hyosungsource.com sitesine beni bağlamıştır :)

sX4qIDXH77g
http://www.youtube.com/watch?v=sX4qIDXH77g

Osbourne
16 Nisan 2011, 03:48
Başlıkta ses seda yok..
Ben gene de değişiklikleri yazmaya ve görüntülemeye devam edeyim :)

Bugün TEX marka topcase satın alarak ( 50 TL) montajını gerçekleştirdim.Kendisi küçük ama kaskımı içine alabilecek kadar da büyük. En önemlisi, artçı için bir sırt dayama yeri oluşturdu ki benim için önemli meselelerden birisi idi bu..
İçine becerebilirsem fren/stop ışıklarına entegre bir led sistemi döşemek gibi procelerim var :mrgreen:
Buyrun, yakışıp yakışmadığı konusundaki fikirlerinizi paylaşın..

http://img850.imageshack.us/img850/3691/fotoraf0809.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/6272/fotoraf0808.jpg

DaBEL
16 Nisan 2011, 03:55
engin abi üzgünüm ama sanki pek gitmemiş gibi.. gerci ben biraz alışkanlıkla, düz mantıkla bakıyorum duruma.. yinede topcase sanki bu nakedin görünüşü bozmuş gibi..

Osbourne
16 Nisan 2011, 03:59
engin abi üzgünüm ama sanki pek gitmemiş gibi.. gerci ben biraz alışkanlıkla, düz mantıkla bakıyorum duruma.. yinede topcase sanki bu nakedin görünüşü bozmuş gibi..

Nakedlara veya ss motorlara topcase gitmeyeceği aşikar zaten, baştan kabul ediyorum durumu ben :mrgreen:

Ama bu olmasaydı kalkıp sissy bar taktıracaktım yani o derece sırt dayama yeri şart bana :) o gözle bakınca yalandan da olsa "olmuş" diyeydin bari :P

Gene de benim gözüme hoş geldi yav, yarın bir de videosunu çekerim bakalım o zaman daha çok beğenirsin belki :)

Qner
16 Nisan 2011, 09:50
beyler yakısıp yakısmadıgını bılmem ama cok ıse yaradıgı kesın. benım 52 lt topcasem lpgli corsamdan da cok sey alıyo gıbıme gelıyo? :)

yakısmıs ozbourne. hayırlı olsun...

bugrahan55
16 Nisan 2011, 22:04
slm abilerim ii akşamlar..7. sınıftn beri motosiklet kullanıyorum mopet,kymco ck125 ,125 kt ,100 kh gbi motorlardan sıkıldıktn sonra tiger250 aldm fakat istediğim performansı alamadım..onun için tigeri 2 gn önce sattım we şuan comet arayışları içerisindeyim..bu yazın gt250r yi çok kullandım fakat sürüş pozisyonu pek memnun etmedi ve comet almaya karar werdim.. max 4800 e alabileceğim km si fazla olmayan önerebilecğiniz bir motor varsa paylaşırsanız çok sewinirim..ilk sayfadan beri takipçinizim baya bilgim oldu comet hakkında.. bu arda samsun luyum vereceğiniz bilgiler için şimdiden tşkkürler..:)

bugrahan55
17 Nisan 2011, 11:41
yok mu cewabı olan?

Gökhan
17 Nisan 2011, 12:10
bugrahan55 30.000 km de 2006 model masrafsız bir 250 comet var. Lastikler yeni degişti. (metzeler), zincir dişli degişti(did), akü degişti ve diger rütin bakımlarıda düzenli olarak yapılıyor. Fiyat olarakta 4000 tl civarı.

---------------------------------------------------------------------------------

Bu arada arkadaşlar bizim 250 hyo'ların arka tekerden ne su geliyormuş yahu. Geçenlerde hafif yagmura yakandım aslında yakalandımda sayılmaz yola çıkarken yagmur kesip güneş açmıştı ama yolda kalan su bana yetti:)
Arka tekerden gelen yagmur suyu oldugu gibi sırta ordan da süzülerek malum bölgeye gidiyor. Yol boyunca hertaraf kupkuru ama orası fena ıslandı. İşin ilginç tarafı bu güneşli havada oluyor. :mrgreen:

Hyosung plakalıgın açısını 2-3 cm degişse veya uzatsa bu sorunu yaşamazdık. Zaten arka tekerin plakalıktan taştıgı bariz bir şekilde belli oluyor.

ferhatdm
17 Nisan 2011, 12:18
yok mu cewabı olan?

dostum sahibinden,e bak bulursun sürüsüne bereket var sana yakın bulursan temiz yakala hemen :wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:15 ----------


bugrahan55 30.000 km de 2006 model masrafsız bir 250 comet var. Lastikler yeni degişti. (metzeler), zincir dişli degişti(did), akü degişti ve diger rütin bakımlarıda düzenli olarak yapılıyor. Fiyat olarakta 4000 tl civarı.

---------------------------------------------------------------------------------

Bu arada arkadaşlar bizim 250 hyo'ların arka tekerden ne su geliyormuş yahu. Geçenlerde hafif yagmura yakandım aslında yakalandımda sayılmaz yola çıkarken yagmur kesip güneş açmıştı.
Arka tekerden gelen yagmur oldugu gibi sırta ordan süzülerek malum bölgeye gidiyor. Yol boyunca hertaraf kupkuru ama orası fena ıslandı. İşin ilginç tarafı bu güneşli havada oluyor. :mrgreen:

abi bu soyledıgın çamurluk modifisi yada guzel gorunmesı adına sokulen parça olmaması halındemi oluyo :P

Gökhan
17 Nisan 2011, 12:26
Valal bendeki orjinal hali ama yinede su damlacıkları sırta yapışıyor :)

ferhatdm
17 Nisan 2011, 12:41
Valal bendeki orjinal hali ama yinede su damlacıkları sırta yapışıyor :)

arkası yuksek motorun ondandır belkide , bide lastik çamurluktan genişse

Osbourne
17 Nisan 2011, 12:44
Lastiğin arkaya çok su fırlatması aslında güzel bir şey. Lastiğin su kanallarının işini iyi yaptığını gösteriyor. Çözüm olarak topcase takınız, miss :)

ferhatdm
17 Nisan 2011, 12:44
Başlıkta ses seda yok..
Ben gene de değişiklikleri yazmaya ve görüntülemeye devam edeyim :)

Bugün TEX marka topcase satın alarak ( 50 TL) montajını gerçekleştirdim.Kendisi küçük ama kaskımı içine alabilecek kadar da büyük. En önemlisi, artçı için bir sırt dayama yeri oluşturdu ki benim için önemli meselelerden birisi idi bu..
İçine becerebilirsem fren/stop ışıklarına entegre bir led sistemi döşemek gibi procelerim var :mrgreen:
Buyrun, yakışıp yakışmadığı konusundaki fikirlerinizi paylaşın..

http://img850.imageshack.us/img850/3691/fotoraf0809.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/6272/fotoraf0808.jpg

abi hayırlı olsun motorun sana yetişemiyoruz maaşallah :) çanta küçük olmuş azda olsa, çanta yoksa insan yavrusu gibi gezdiriyor kaskını .

Gökhan
17 Nisan 2011, 12:54
Evet lastiklerin işini yaptıgına şüphe yok ama arka çamurluk işini dogru yapmıyor:)

Bu arada topcase'yi naked motosiklete yakıştıramadıgımdan dolayı hiç düşünmedim ama enduro motosikletim olsa ilk alacagım aksesuar kesinlikle topcase olurdu.Ufacık bir poşedi dahi taşırken sorun yaşıyorum.

bugrahan55
17 Nisan 2011, 17:05
dostum sahibinden,e bak bulursun sürüsüne bereket var sana yakın bulursan temiz yakala hemen :wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:15 ----------



abi bu soyledıgın çamurluk modifisi yada guzel gorunmesı adına sokulen parça olmaması halındemi oluyo :P

abi hepsine hergün bakıorum ama ordan başka sizin bldiğiniz gördüğünüz warsa die size danışmak istedim:cat:


bugrahan55 30.000 km de 2006 model masrafsız bir 250 comet var. Lastikler yeni degişti. (metzeler), zincir dişli degişti(did), akü degişti ve diger rütin bakımlarıda düzenli olarak yapılıyor. Fiyat olarakta 4000 tl civarı.

---------------------------------------------------------------------------------

Bu arada arkadaşlar bizim 250 hyo'ların arka tekerden ne su geliyormuş yahu. Geçenlerde hafif yagmura yakandım aslında yakalandımda sayılmaz yola çıkarken yagmur kesip güneş açmıştı ama yolda kalan su bana yetti:)
Arka tekerden gelen yagmur suyu oldugu gibi sırta ordan da süzülerek malum bölgeye gidiyor. Yol boyunca hertaraf kupkuru ama orası fena ıslandı. İşin ilginç tarafı bu güneşli havada oluyor. :mrgreen:

Hyosung plakalıgın açısını 2-3 cm degişse veya uzatsa bu sorunu yaşamazdık. Zaten arka tekerin plakalıktan taştıgı bariz bir şekilde belli oluyor.

elint abi kmsi fazla gldi biraz max 15000-20000 arası düşünüorum:farao:

muratcan7
17 Nisan 2011, 18:25
Merhaba Hyosung sahipleri. Bende sizlerin arasına katılmak istiyorum. 2. el Comet alacağım. 2. el alırken nelere dikkat etmeliyim? Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Topiği hemen hemen tamamen okudum. Kendi motorumun satışını bu hafta yapıyoruz bir aksilik çıkmaz ise. 2. el beni biraz korkutsada bütçem belli. Herkese şimdiden teşekkürler ve keyifli sürüşler dilerim.

.!MrBLaCK.!.
19 Nisan 2011, 18:01
slm comete tutku ile baglanan arkadaşlar...comete sahip olmak bir ayrıcalıkdır...engin arkadaşım her zaman oldugu gibi bana göre tabii diger arkadaşları bilemem ama bence gayet güzel olmuş:cat: comete ne yaparsan yap yakışmaması zaten imkansız gibi bir şey:cat:

muratcan7
20 Nisan 2011, 22:20
Sonunda Hyosung 'uma kavuştum arkadaşlar. 2005 model 20 bin kmde. Ufak tefek ekmsikleri var ama zamanla gidereceğim. Mekaniğinde hiçbir sorunu yok. CBF 150 mi satıp üzerine ekleyerek aldım bugün. Gerçekten çok mutluyum. Hiç bu kadar güçlü olacağını düşünmüyordum.Üzerinde Givi çanta ve Tiger egzoz geldi. Tiger'in sesi gerçekten harika. Makinenin performansına diyecek yok. Zorlanmadan 150-160 a çıkıyor. Torku hiç kaybetmiyor. Bu makineye sahip olan ve olmak isteyen herkese selam gönderiyorum.

İşte fotoğraflar.
http://i53.tinypic.com/b7x6yv.jpg
http://i54.tinypic.com/2rhqm9y.jpg
http://i53.tinypic.com/17psp1.jpg

Yapılanlar: Yağını değiştirdim. Aküsünü değiştirdim.
Yapılacaklar : Arka sele kaplanacak. Karbüratörler temizlenecek. Senkron ayarı yapılacak. Ön lastik değişecek. Debriaj maneti kırık o değişecek. Yağ filtresi hiç değişmemiş. Bir sonraki yağ değişiminde onu değiştireceğim.Deponun rengi solmuş o boyanacak.
Daha sonra yapılacaklar : Arka lastik değişecek. Zincir değişecek. Bujiler değişecek. İyi bir far ampulü takılacak. Fren balataları gözden geçirilecek. Ön tekerleğe bir fren diski daha atabilirim. Fren merkezi değişmesi gerekecek.

Şimdilik aklımda olanlar bunlar. Herkese şimdiden teşekkürler.

Osbourne
21 Nisan 2011, 00:03
@ muratcan7
Hayırlı olsun. Kırmızı comet eyidir :)

Ama zorlanmadan 150-160 'ı görüyorsa ya ,ibren bozuk ya da motorla oynanmıştır..Gitmeye gider ama zorlanmadan gitmez, düzde gitmez.. 140'tan sonra çok net bir şekilde kasmaya başlıyor motor..

O hızlara her marşta ulaşmaya uygun değil motorun aman zorlama diyeyim öncelikle..

Bahsettiğin değişimlerden boya işini ve fren merkezi + disk işini en sona bırak bence. Öncesinde motorun yürüyeni ile ilgili masraf çıkarsa diye elinde para tut. Gerisi hallolur bir şekilde..
Yağ filtresinin hiç değişmemesine sadece ÇÜŞ derim ben. İllaki değişmiştir veya değişmemişse de bir dahaki yağ değişimini falan beklemeden acilen hallet o işi. Büyük risk altında motor demek oluyor bu..

Tekrardan hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanı dilerim :)

overcloud
21 Nisan 2011, 00:24
Evet lastiklerin işini yaptıgına şüphe yok ama arka çamurluk işini dogru yapmıyor:)

Bu arada topcase'yi naked motosiklete yakıştıramadıgımdan dolayı hiç düşünmedim ama enduro motosikletim olsa ilk alacagım aksesuar kesinlikle topcase olurdu.Ufacık bir poşedi dahi taşırken sorun yaşıyorum.

poşet taşımak gerektiğinde ben aynaya asıyorum, tabi çok ağır değilse vede içinde grenajı çizecek bir şey yoksa..

tabi bunu yaptıktan sonra etraftan garip bakışlar geliyor :queen:

@muratcan: hayırlı olsun :cat:

muratcan7
21 Nisan 2011, 01:20
@Osbourne ve @overcloud

Teşekkürler öncelikle. Direk 150-160 ı görmüyor tabiki. 120 ye kadar sorunsuz çıkıyor. Sonra 140 ve dediğin kasma gerçekleşiyor. Yolun durumu ve rüzgara göre 150-160a çıkıyor diyebilirim. İstanbuldan dönüşümde köprüyü geçip otoyola girdikten sonra inanılmaz bir rüzgar vardı. 120-130 sabitleyip gidebildim. Daha hızlanmak için vites düşürmem gerekiyordu.

Hyosungsource'a girip birkaç şey almam gerekiyor. Öncelikle muayeneyi ve sigortayı halletmem gerekiyor. Boya işi acil değil zaten. Biraz önce tekrar denedim ve ikinci diske gerek olmadığını gördüm. Yüksek süratlerde bile kombine fren çok iyi durmamı sağlıyor.

Ön lastik berbat durumda. Yarın ilk iş onu değiştiriyorum. Senkron ayarına gerek varmı yok mu bakacağız. Ama karbüratörlerin temizlenmesi gerek diye düşünüyorum. Çünkü bazen gaz yememezlik yapıyor. Makinayı 300 km kadar kullandım belki 3 defa yapmıştır . Bir an gaz yemiyor hissi uyandırıyor. Ayrıca gece çıkınca fark ettim içindeki ampul kendisini bile aydınlatmıyormuş. Kısa uzun hiç fark etmiyor. Yarın osram nightbreaker bulabilirsem alacağım yoksa onda spariş edeceğim.

Yağ filtresinin hiç değişip değişmediğinden emin değilim. Usta değişmemiş gibi dedi. Balata spreyi ile temizlendi ama şöyle bir 1500-2000 km sonra değiştiririm yağını. O zaman filtreyi de değiştiririm.

Biraz masraf yaptıktan sonra benim için iyi bir geçiş makinası olacaktır. Gerçekten elinin altında güç olması, gaz açtığında uzayabilmen harika bir duygu.:)