Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
absolit
03 Ocak 2011, 19:20
1000'inci mesaj benden gelsin bakalım... Ne de olsa 1-2 aya sanırım bende bir hyo kullanıcısı olacağım....:)
hysun 1 ay kadar kulandım sattım nakit ihtiyaçı için ama yine alsam mı diye düşünüyom yolda gezme ve viraj larda kıç atması olmasa
Osbourne
04 Ocak 2011, 00:12
lastik basınçları yaklaşık 30psi civarıdır ve çoğunlukla arabadada motordada bu aralıktadır. lastiğin üzerinde yazan, maksimum verilebilecek basınçtır, o birime kadar basılırsa 1-2 ay içinde lastikte balon oluşacaktır. denendi onaylandı:)
ve basılacak basıncın lastiğin ebatıyla bir alakası yoktur
Basıncın lastiğin ebaıyla alakası değil de markasıyla alakası yok demek istedin sanırım Koray'cım..
Aslında ebatla da alakası olmayabilir gibime gelmeye başladı şimdi..
Ama o zaman neyle alakası oalcak? Ağırlık dersen olmaz çünkü 150 kg makinede de 190 kg makinede de aynı psi basılmasını söylüyor kitaplar..
Ben servis manuali uygulayacağım sanırım..
Önler 29 arkalar 36..En azından denerim bir müddet sonra önler 32 arkalar 42 denerim lastik üstünde yazanlara istinaden..
Bakalım..
arkadaşlar yeni cometçilere 3-5 tavisyede benden gelsin.
1- bu makinaya uzun süre binmeyi planlıyorsanız bir kere lastikleri kesinlikle değiştirin shinko marka lastiklere kesinlikle canınızı emanet etmeyin. ve 250 comet arka 160 tabanı çok rahat kaldırıyo, ancak gördüğüm bir eksiklik ise arka yanak ölçüsü 70 siz onu 50 yanak ile değiştirin hem makinanın virajında fayda görürsünüz hemde lestikler dev gibi orantısız durmaz.
2- makinanın orjinal fren balataları çok dandik benim tavsiyem yumuşak balata ile hemen değiştirin kefnize bakın ayrıca arka fren sürekli kitleme eğilimin de ama dikkat edin.
3- öndeki tek disk bence yetersiz bu makinaya r modellerindeki gibi sağ tarafa bir disk+fren merkezi takmak şart önde çift disk ve iyi bir lastik ile frenlemelerde resmen makinayı yere çakıyor dehşet oluyor makina.
4- orjinal egsoz un dışı kalitesiz meteryalden imal edilmiş makinayı biraz sıkıştırınca falan sararıp soluyor eğer egsoz'u kestirip kısaltırsanız ve içine biraz daha elyaf basıp açarsanız hem çok güçlü bir ses hemde daha iyi bir performans alabilirsiniz.
5-bu makinada 120-150 km/h arasında kafa salınımı başlıyor özellikle virajlarda tehdit edici boyutlara ulaşabiliyor henüz bu sornunu sebebini bulamadım. bilen veya bulan varsa benimle paylaşsın.
6- kronik olarak bu makinalarda arka silindirde silindir kapak contasından yağ atma veya terletme sorunu sıvı conta çekilerek halledilebiliyor.
benim aklım agelenler şimdilik bunlar alacak veya alıpda kullanacak arkadaşlara önemle duyrulur.
Bu kafa salınımı beni de şaşırttı açıkçası..Bir kaç sebebi olacağını düşünüyorum..
Birincisi sürekli yanlış oranda lastik basınçlarıyla yol alıyor olabiliriz ki bunu deneyip tecrübelerimi yazacağım..
İkincisi motorda aerodinamik bir hata mevcut, ama bu olasılık da zayıf bir ihtimal..Zira Hyosunglar mühendis işi makinalar, Çin malları gibi değil..
Bir üçüncü ve son seçenek ise amortisörlerin zamanından önce sapıtmaları..
Tümünü deneyeceğim ve sonuçları yazacağım..
Ama aslolan ve kafamda soru işareti bırakan bir şey var..Ben de motoru ilk aldığımda virajlardaki dengesizliğine, salınım eğiliminde olmasına şaşırmıştım..Ama bazı virajlarda da kesinlikle sorunsuz bir çizgi izledi motor..Acaba biz mi bir yerlerde sürüş hatası yapıyoruz, onu anlayabilmiş değilim, çünkü acemisi olduğum bir tarz nakedlar..
Çok çabuk viraj alıyor motor..Şimdiye kadar hep rake açısı yüksek motor kullandığımdan dolayı viraj alma acemiliği çekiyorum ben de..
Gene zamanla anlaşılacak bir olay..
Bu arada hemen tespit ettiğim bir durumu aktarayım: Motorun ön ve arka lstik ağırlık dağılımı sıradışı..
Arka lastiğe kesinlikle normalden az yük binmekte..Bu durum viraj dinamiğini çok etkiliyor..Kıç atma eğilimine girmesinin, frenajda arka tekerin çabuk kilitlenmesinin nedeni bu olsa gerek..
Dediğim gibi kesinlikle farklı bir viraj çizgisi var bu motorun..
Standart dıştan içe aldığım virajlarda güvensiz iken tek bir çizgi izleyerek aldığım virajlarda kesinlikle daha güvenli geldi mesela..
Deneyip göreceğim artık..
.Mhmt.
04 Ocak 2011, 00:20
Selam gt250 kullanıcıları sahibindende 4000 tl civarında gt250ler var bu motorlar güvenilir mi sizce ?
skyblade
04 Ocak 2011, 00:59
Basıncın lastiğin ebaıyla alakası değil de markasıyla alakası yok demek istedin sanırım Koray'cım..
Aslında ebatla da alakası olmayabilir gibime gelmeye başladı şimdi..
Ama o zaman neyle alakası oalcak? Ağırlık dersen olmaz çünkü 150 kg makinede de 190 kg makinede de aynı psi basılmasını söylüyor kitaplar..
Ben servis manuali uygulayacağım sanırım..
Önler 29 arkalar 36..En azından denerim bir müddet sonra önler 32 arkalar 42 denerim lastik üstünde yazanlara istinaden..
Bakalım..
Bu kafa salınımı beni de şaşırttı açıkçası..Bir kaç sebebi olacağını düşünüyorum..
Birincisi sürekli yanlış oranda lastik basınçlarıyla yol alıyor olabiliriz ki bunu deneyip tecrübelerimi yazacağım..
İkincisi motorda aerodinamik bir hata mevcut, ama bu olasılık da zayıf bir ihtimal..Zira Hyosunglar mühendis işi makinalar, Çin malları gibi değil..
Bir üçüncü ve son seçenek ise amortisörlerin zamanından önce sapıtmaları..
Tümünü deneyeceğim ve sonuçları yazacağım..
Ama aslolan ve kafamda soru işareti bırakan bir şey var..Ben de motoru ilk aldığımda virajlardaki dengesizliğine, salınım eğiliminde olmasına şaşırmıştım..Ama bazı virajlarda da kesinlikle sorunsuz bir çizgi izledi motor..Acaba biz mi bir yerlerde sürüş hatası yapıyoruz, onu anlayabilmiş değilim, çünkü acemisi olduğum bir tarz nakedlar..
Çok çabuk viraj alıyor motor..Şimdiye kadar hep rake açısı yüksek motor kullandığımdan dolayı viraj alma acemiliği çekiyorum ben de..
Gene zamanla anlaşılacak bir olay..
Bu arada hemen tespit ettiğim bir durumu aktarayım: Motorun ön ve arka lstik ağırlık dağılımı sıradışı..
Arka lastiğe kesinlikle normalden az yük binmekte..Bu durum viraj dinamiğini çok etkiliyor..Kıç atma eğilimine girmesinin, frenajda arka tekerin çabuk kilitlenmesinin nedeni bu olsa gerek..
Dediğim gibi kesinlikle farklı bir viraj çizgisi var bu motorun..
Standart dıştan içe aldığım virajlarda güvensiz iken tek bir çizgi izleyerek aldığım virajlarda kesinlikle daha güvenli geldi mesela..
Deneyip göreceğim artık..
Salınımın bir etkisi de belki ön arka lastiğin değişik desenlerde olması da olabilir. Listeye onu da ekleyin bence:cat:
Osbourne
04 Ocak 2011, 01:14
Salınımın bir etkisi de belki ön arka lastiğin değişik desenlerde olması da olabilir. Listeye onu da ekleyin bence:cat:
Çok incelememekle birlikte neticede iki lastik de asfalt için olduğundan ötürü elemiştim o seçeneği..
Lastik desenlerindeki farklılık herhalde ancak offroad derin dişli bir lastikle asfalt lastiği bir arada kullanıldığında ortaya çıkar..
Ki bazı enduro motorlarda bilerek öyle lastik kombinayonları da kullanıldığını görmüştüm..
Eski motorum 250 mct de fabrika çıkışlı olarak ön ve arka lastikler bambaşka idi ve bu tür bir salınım yaşamıyordum..Ön lastik radyal değil iken arka lastik radyal idi..Yani o kadar büyük bir fark var iken dahi sorun yaşamamıştım..
Bence kuvvetle muhtemel basınç işi bu..
wermeer
04 Ocak 2011, 01:20
Abi ben o salınımı hiç yaşamadım ? 120-150 km hızlarda virajdan bahsedilmiş ,150 ile de bir viraja girdiğimi hatırlamıyorum. belki ondandır.!
lastiklerin ,balansın çok önemi var bence. mesela arkada çanta varsa salınım yapıyor 120 km ve üzeri hızlarda..
skyblade
04 Ocak 2011, 01:24
Çok incelememekle birlikte neticede iki lastik de asfalt için olduğundan ötürü elemiştim o seçeneği..
Lastik desenlerindeki farklılık herhalde ancak offroad derin dişli bir lastikle asfalt lastiği bir arada kullanıldığında ortaya çıkar..
Ki bazı enduro motorlarda bilerek öyle lastik kombinayonları da kullanıldığını görmüştüm..
Eski motorum 250 mct de fabrika çıkışlı olarak ön ve arka lastikler bambaşka idi ve bu tür bir salınım yaşamıyordum..Ön lastik radyal değil iken arka lastik radyal idi..Yani o kadar büyük bir fark var iken dahi sorun yaşamamıştım..
Bence kuvvetle muhtemel basınç işi bu..
Anladım. Lastiklerin yeri tutuşları farklı olabileceği için böyle bir teori sunmuştum. Ama mct250 sonuçta daha oturaklı bir alet belki o yüzden etkilememiştir. Basınç işi daha da kuvvetleniyor. koriderı kurcaladım biraz 1-2 topicte kullanan arkadaşların yorumlarını buldum. Orda da çok farklı fikirler ortaya atılmış. 34/38 kullanan var 36/36 kullanan var hatta 37/40 kullanıyorum diyen bile var. Sanırım adım adım deneyip kullanıcıya göre idealini saptamak en mantıklısı. İşin içinden çıkamadım.:silent:
Osbourne
04 Ocak 2011, 01:29
Abi ben o salınımı hiç yaşamadım ? 120-150 km hızlarda virajdan bahsedilmiş ,150 ile de bir viraja girdiğimi hatırlamıyorum. belki ondandır.!
lastiklerin ,balansın çok önemi var bence. mesela arkada çanta varsa salınım yapıyor 120 km ve üzeri hızlarda..
Valla yaşamadıysan soralım o halde, lastik ölçülerin standart mı? Lastiklerin markaları nedir? Ve en önemlisi basınç değerleri neler?
Bunlar aydınlatacak en azından beni..
Bu arada düz giderken ben d salınım hisstmedim, derim virajlarda..
Anladım. Lastiklerin yeri tutuşları farklı olabileceği için böyle bir teori sunmuştum. Ama mct250 sonuçta daha oturaklı bir alet belki o yüzden etkilememiştir. Basınç işi daha da kuvvetleniyor. koriderı kurcaladım biraz 1-2 topicte kullanan arkadaşların yorumlarını buldum. Orda da çok farklı fikirler ortaya atılmış. 34/38 kullanan var 36/36 kullanan var hatta 37/40 kullanıyorum diyen bile var. Sanırım adım adım deneyip kullanıcıya göre idealini saptamak en mantıklısı. İşin içinden çıkamadım.:silent:
Evet, bu lastik basıncı işi sorun sanırım..Bende de kuvvetlenmeye başladı o fikir..
Kitapçıta yazana güeneceğim sanırım..
wermeer
04 Ocak 2011, 01:35
abi lastik ölçülerim ön shınko 110\70\17, arka mıchelın pılot actıve150\70\17. basınçlarım ön 28 , arka 32
skyblade
04 Ocak 2011, 01:38
Valla yaşamadıysan soralım o halde, lastik ölçülerin standart mı? Lastiklerin markaları nedir? Ve en önemlisi basınç değerleri neler?
Bunlar aydınlatacak en azından beni..
Bu arada düz giderken ben d salınım hisstmedim, derim virajlarda..
Evet, bu lastik basıncı işi sorun sanırım..Bende de kuvvetlenmeye başladı o fikir..
Kitapçıta yazana güeneceğim sanırım..
Sorun şu ki orjinal değerde sallama olayını yaşayanlar da olmuş. O yüzden daha yüksek basınç kullanmaya başlamışlar. Ama dediğim gibi bence en güvenlisi adım adım deneyip uygun olanı bulmak. Ben kendi motorumda hiç sorun yaşamadım düşük hızda (50 km) limite epey yaklaştığım oldu ama hiçbir zaman bocalamadı. 80 üstü hızlar için bişey diyemem. (shinko ön arka 28/32) Tabi jantlarım da balanslıydı aynı zamanda bu da çok büyük bir etken. Ama 40 a fazla yaklaştırmayın derim ben, lastikte yazan maksimum değer bir de lastik ısınınca tehlikelere yol açabilir.
Osbourne
04 Ocak 2011, 01:46
Evet, denemek en iyi çözüm..Havalar da yağışlı olduğundan mütevellit bir süre daha muamma durumu korunacak demektir bu lastik basınçları konusunda :)
Ama anafikir olarak ilk anda deneyeceğim basınç değerlerim Ön: 29 Arka:36 Yan, kitapçıkta yazanlar..Sonrasına arttırma ve azaltmalarla deneyeceğim..
Test ettiğim an paylaşacağım..
Yakıt konusunda bir iki gözlemim var, siz ne dersiniz acaba?
Bursa-İstanbul artçılı olarak ve motora acemi olarak geldiğimde ve şehir içi de bir 50 km kullanımdan sonra 200 küsür km yapmıştım ve hesabıma göre, 100 km de 4,7 civarı bir rakama ulaştım..
Çok yakma durumu söz konusu mudur sizce?
En fazla ve en az şehir içi/ şehir dışı ulaştığınız değerler nelerdir?
RunemagicK
04 Ocak 2011, 16:30
Basıncın lastiğin ebaıyla alakası değil de markasıyla alakası yok demek istedin sanırım Koray'cım..
Aslında ebatla da alakası olmayabilir gibime gelmeye başladı şimdi..
Ama o zaman neyle alakası oalcak? Ağırlık dersen olmaz çünkü 150 kg makinede de 190 kg makinede de aynı psi basılmasını söylüyor kitaplar..
Ben servis manuali uygulayacağım sanırım..
Önler 29 arkalar 36..En azından denerim bir müddet sonra önler 32 arkalar 42 denerim lastik üstünde yazanlara istinaden..
Bakalım..
hocam ebatlada markaylada alakası yoktur. çünkü bizim arabanın lastiğinede benim motosikletede hatta bisikletede aynı basıncı basıyoruz. lastiğin içine giren hava miktarı tabiki ebata göre değişiklik gösterir ama basınç olayı farklı, basınç birim yüzeye uygulanan kuvvettir (fizik dersinede girdik:)) ha neyle alakalı onu tam olarak bilemem, lastiğin içindeki malzemeylede alakalı olabilir aracın ağırlığı ilede. üretici firmaya sormak lazım.
birde öncedende yazdığım gibi lastiğin üzerinde yazan max değeri basmamanızı öneririm çünkü o lastiğin dayanabileceği son noktadır, nasılki bazı lastiklerde yapılabilecek son sürat yazıyor, onun gibi. kaldıki ben o max değeri bastım ve lastik balon oldu. tahminimce ideal basınç, lastik üzerinde yazan max değerin 7-8 birim aşağısı.
panic adak
04 Ocak 2011, 16:45
arkadaşlar lastiklerimin basınçları ön 29 arka 32 onlarda sorun yok ancak bu kafa salınımı virajlarda özellikle çok büyük risk.
sivasta hava alanı yolu dediğimiz yer sıcak asfalt ve çok mükemmel ve dengeli virajlar var 165 ile girdiğim virajlarda sorun yaşamıyorum ancak 150 ye kadar olan sorunlarda viraj içinde gazı bırakmam gerekiyor bir türlü anlam veremedim benim aklıma gelen makinanın önde tek disk olması bu sebeple virajda bir tarafta disk rüzgarı keserken diğer taraftan kesmemesi şimdi öne sağ tarafa bir disk siparişi daha verdim fren merkezi falan gelince bağlayacam sonra hava iyi olursa bu şekilde bir daha çıkacam virajlara sonra size yine bildiririm.
arkadaşın birisi balans demiş ama balans sağa sola salınım yapmaz aşşağı yukarı olarak etkiler makinayı o sebeple bu fikri direk geçiyorum.
selam konuyu tam anlamış dfegilim ama kuralkanda bi manuel pdf vardı linkini paylaşayım belki ilgilenen olur
http:// w w w.stkanuni.com.tr/modeller/gt250/gt250.pdf
not:www arasındaki boşlukları alınız
Osbourne
04 Ocak 2011, 23:38
selam konuyu tam anlamış dfegilim ama kuralkanda bi manuel pdf vardı linkini paylaşayım belki ilgilenen olur
http:// w w w.stkanuni.com.tr/modeller/gt250/gt250.pdf
not:www arasındaki boşlukları alınız
kuralkan daki kılavuz s&t kanuniler için, altta linkini verdiğim hyosunglar için..İhtiyacı olanlar için hatırlatma olsun..
http:// w w w . scribd.com/doc/16066620/Hyosung-GT125-GT250-Workshop-Manual
Not: Adresi girerken www ler arasındaki boşlukları kaldırın..
Bu arada az önce aşağı inip Osram H4 Nightbreaker'ı taktım..Hava aşırı soğuk olduğundan süremedim motoru ama arabamda da kullandığım bir ampul modeli olduğundan aydınlatma gücü için şüphem yok :)
Üzerinden çıkan ampul 18w/18w lıktı bu arada..
Şüpheye düşüp servis manuali incelediğimde 60w/55w olduğunu görerek rahatladım, Osram da 60w/55w zira..
Ben 18 lik ampulle zifiri karanlıkta Bursa'dan gelmişim de haberim yokmuş, şimdi neden o yolda kendimi kör gibi hissettiğimi anladım.. :mrgreen:
panic adak
05 Ocak 2011, 10:13
kuralkan daki kılavuz s&t kanuniler için, altta linkini verdiğim hyosunglar için..İhtiyacı olanlar için hatırlatma olsun..
http:// w w w . scribd.com/doc/16066620/Hyosung-GT125-GT250-Workshop-Manual
Not: Adresi girerken www ler arasındaki boşlukları kaldırın..
Bu arada az önce aşağı inip Osram H4 Nightbreaker'ı taktım..Hava aşırı soğuk olduğundan süremedim motoru ama arabamda da kullandığım bir ampul modeli olduğundan aydınlatma gücü için şüphem yok :)
Üzerinden çıkan ampul 18w/18w lıktı bu arada..
Şüpheye düşüp servis manuali incelediğimde 60w/55w olduğunu görerek rahatladım, Osram da 60w/55w zira..
Ben 18 lik ampulle zifiri karanlıkta Bursa'dan gelmişim de haberim yokmuş, şimdi neden o yolda kendimi kör gibi hissettiğimi anladım.. :mrgreen:
aslında zenon far takabilirsin çokda şık duruyor bu makinada.
.Mhmt.
05 Ocak 2011, 18:48
Yukarıda bişey sormustum keske takan olsaydı:)
Yukarıda bişey sormustum keske takan olsaydı:)
sevgili kardeşim adı üstünde ikinci el bu, kapalı kutu ne çıkacagı belli olmazki.fiyatları 6.000 tl olsaydı güvenilirmiydi sence.motor motorcudan alınır.her motora binen motorcu degilki.adam nasıl kullanmış yagını zamanında degiştirmişmi,redline sokup motoru yıpratmışmı bunları oyle bir bakıp motora bir gaz verip sesini dinlemeyle kesin karar verebilecek birini tanımıyorum ben daha.:cat:
.Mhmt.
05 Ocak 2011, 19:21
sevgili kardeşim adı üstünde ikinci el bu, kapalı kutu ne çıkacagı belli olmazki.fiyatları 6.000 tl olsaydı güvenilirmiydi sence.motor motorcudan alınır.her motora binen motorcu degilki.adam nasıl kullanmış yagını zamanında degiştirmişmi,redline sokup motoru yıpratmışmı bunları oyle bir bakıp motora bir gaz verip sesini dinlemeyle kesin karar verebilecek birini tanımıyorum ben daha.:cat:
Peki nelere dikkat etmem gerek bu motorlarda , kendini ele verecek bir kaç önemli nokta vardır elbette ?
Osbourne
05 Ocak 2011, 23:12
aslında zenon far takabilirsin çokda şık duruyor bu makinada.
Xenon far için mercek lazım, ben merceksiz kullanmam, mercek takmak için de far tası değiştirmek ya da tadilat lazım..
Şimdilik bir deneyeyim bakayım bu Osram'ı. Sanırım yetecek, olmazsa çiftli far düşünüyorum ama yaza artık..
Zaten çiftli far için de tadilat gerekecek..Velhasıl uzun işler ve vakit yok :)
avcisemih
05 Ocak 2011, 23:17
gözüme kestirdiğim iyi bir başlangıç motoru bence :)
Osbourne
05 Ocak 2011, 23:29
gözüme kestirdiğim iyi bir başlangıç motoru bence :)
Valla benim dördüncü motorum oluyor kendileri :)
Gerçi yüksek devirli motosikletler kategorisi için başlangıç olabilir bir anlamda..
Özünde cici bir motor bence de, her gün daha da hoşlaşıyorum kendisinden, kullanımına her gün daha da alışıyor ve seviyorum.
Bu soğukta işten dönüşte dayanamayıp 10 dk. gezip geri geldim gene, o derece yani :)
babaçi
06 Ocak 2011, 00:09
Xenon far için mercek lazım, ben merceksiz kullanmam, mercek takmak için de far tası değiştirmek ya da tadilat lazım..
Şimdilik bir deneyeyim bakayım bu Osram'ı. Sanırım yetecek, olmazsa çiftli far düşünüyorum ama yaza artık..
Zaten çiftli far için de tadilat gerekecek..Velhasıl uzun işler ve vakit yok :)
engin gökhanın anlattığına göre xenon beyine zarar verebilirmiş bu cometlerde sonra başımıza büyük iş açarız dedi..
osram night breaker işini görecektir 15 tl'den fazla para verme
Xenon far için mercek lazım, ben merceksiz kullanmam, mercek takmak için de far tası değiştirmek ya da tadilat lazım..
Şimdilik bir deneyeyim bakayım bu Osram'ı. Sanırım yetecek, olmazsa çiftli far düşünüyorum ama yaza artık..
Zaten çiftli far için de tadilat gerekecek..Velhasıl uzun işler ve vakit yok :)
selam engin bey sanırım size gereken bu.:cat:http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-universal-angel-far-mercegi-uzunkisa-xenon-ampullu-763/ProductDetails.aspx?productId=otelf7631&categoryId=
xenon konusunda endişelenmeyin ben tam 28 aydır kullanıyorum.sadece dikkat edeceginiz husus kontagı çevirmeden xenonun kapalı oldugundan emin olup öyle marş basın.xenon ilk çalışma esnasında yüksek akım çektigi için akünüze zarar verir.yoksa beyine bir zararı olacagını sanmıyorum.orjinal ampul 55w oysa xenon 35 w:cat:
Osbourne
06 Ocak 2011, 01:03
engin gökhanın anlattığına göre xenon beyine zarar verebilirmiş bu cometlerde sonra başımıza büyük iş açarız dedi..
osram night breaker işini görecektir 15 tl'den fazla para verme
Elimde eski aracımdan çıkma nightbreakerlar vardı zaten, dün taktım..
Xenonu ise en azndan bu motora düşünmüyorum.
Gökhan'da telefonlarımı açmıyor küstümü nedir bana :silent:
selam engin bey sanırım size gereken bu.:cat:http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-universal-angel-far-mercegi-uzunkisa-xenon-ampullu-763/ProductDetails.aspx?productId=otelf7631&categoryId=
xenon konusunda endişelenmeyin ben tam 28 aydır kullanıyorum.sadece dikkat edeceginiz husus kontagı çevirmeden xenonun kapalı oldugundan emin olup öyle marş basın.xenon ilk çalışma esnasında yüksek akım çektigi için akünüze zarar verir.yoksa beyine bir zararı olacagını sanmıyorum.orjinal ampul 55w oysa xenon 35 w:cat:
Kesinlikle aradığım bir ürün..Bu motora olmasa bile ilerisi için alışveriş listeme ekledim, teşekkürler :cat:
OzCaN35
06 Ocak 2011, 01:38
Peki nelere dikkat etmem gerek bu motorlarda , kendini ele verecek bir kaç önemli nokta vardır elbette ?
Kardeşim bakacağın noktalar aslında her motor için bakacağın şeyler. Fakat bu motorlarda bilindiği üzere krank kırma olayı yaşanıyor ve motor açılıp krank değiştiriliyor ve bunuda ancak motor iyi kapatılmamışsa sağından solundan yağ kaçırdığı zaman anlayabilirsin ilk bakışta. Bu demek değildir yağ kaçırıyorsa krank değişmiştir ama eğer silindirlerin alt kısımlarında ve buralara yakın yerlerde yağ sızıntısı görebiliyorsan adam akıllı bir ustaya göstermeden alma. Bunun dışında zaten kırık,çıkıklarını görebilirsin.
Merhabalar arkadaşlar topik bir hayli hareketlenmiş ne güzel:)
Son sayfalarda okuduklarım hakkında benimde birkaç cümle paylaşımım olacak.
Şu kafa sallama olayı bence tamamen lastik basıncıyla alakalı bir durum. Çünkü benim motorun üstünde hala orjinal lastikleri var 2007 model ve müthiş bir hava kaçırma özelliği var lastiklerin:) 3-4 günde bir illa havalarını tamamlamam gerekiyor. Bu yüzden lastik basıncının sürüşü nasıl etkilediği konusunda baya deneyimim oldu bu motosiklette. Havalarını bastıktan sonra hiç yapmıyor o kafa sallama olayını(29-33 basıyorum bu arada)
Xenon konusunda da bence mutlaka takın arkadaşlar orjinal ampulüyle önümü göremiyordum. Osramı ben kullanmadım ama yakın arkadaşım takmıştı kendi Cometına memnun kalmamıştı ve hemen xenon bağlattı oda. Çünkü bizim far tasları ışığı çok dağıtıyo sağa sola güçlü bir ışık olmadığı sürece önümüzü görmemiz zorlaşıyor.
Bunların dışında söylüyeceğim birşey daha var gerçekten çok keyifli bir motor almayı düşünenler bence temiz bir tane bulmak için aramaya başlasınlar:)
panic adak
06 Ocak 2011, 10:42
bir gt 250 alacağın zaman öncelikle hyosung mu alacaksın yoksa s&t kanuni mi alacaksın buna karar ver. daha sonra krank kırma sorunu hyosunglarda var ama 2008 yılı sonrası üretimlerinde yani s&t kanuniye geçtikten sonra bu problem yok olmuş durumda.
hyosungları bilmiyorum ama s&t kanunilerin arka silindir keçelerinde yağ atma veya terletme sorunu var bunu bilmelisin. kafaya takılacak bişey değildir.
makina alacağın zaman bir kere kolduklarına kadar sök ve şase bağlantılarını kaynaklarını vidalarını ve diğer bağlantı elemanlarını kontrol et. çatlama, ezilme, deformasyon varmı.
daha sonra makinayı üst üste 9-10 defa kontağı aç bekle sonra kapat buradaki amaç devir saatinde ve enjeksiyonda enjeksiyon pompasında sorun varmı buradan anlayabilirsin.
makinayı çalıştır yan ayaklıkta beklesin ısındıktan sonra makinanın sesini dinle stabil kararlı bir rölantisi mi var yoksa değişken dalgalı bir rölantisi mi var.
silindirlerin ve diğer motorun üzerindeki vidaları somunları bağlantı elemanlarına bak vidalarda alyanlarda yıpranma zorlanma gibi bişeyler varmı.
sonra makinaya bin 140-150 gibi 10-15km yol git makinada bu hızlarda devir kesmeden zorlanmadan gidebiliyormu. tabi bu söylediğim kullanılan makinalar için yatan makinalar için bunu yapamazsın ben uzun süre makina yattıktan sonra 40-50 km gittikten sonra makina açılmaya başlıyor:)).
son olarak eğer comet almayı düşünüyorsan satıyorum ben motoru...
Sinan Er
06 Ocak 2011, 18:19
Bu memlekette krank kıran tek motor sanki hyosung. Dünyadan haberiniz yok sizin. Bilip bilmeden konusuyorsunuz.
Bu motor krank kırmıyor surucusu motoru 200 km/h yapmaya zorladığı için olaganbirşey oluyor. Bildiğiniz en kaliteli markanın servisine tamircisine gidin bakın bakalım kaçtane krank bekleyen makına var yada bu sene kaç kırank takmış sorun.
Bu forumda benden daha fazla Hyosungla km yapmış bir ikinci kişi daha oldugunu sanmıyorum. 50.000 km kullandım ve nasıl bır motor oldugunu bılıyorum.
TR de 250 cc ler içinde en kral en baba motor budur Ne suzuki ne Honda ne de diğerleri Hyosung kadar kaliteli ve performanslı değil emin olun. Ekonomik oluşunu söylemiyorum bile.
Bu motoru kötülemek için elinden geleni yapıyor insanlar kendi motorunuzu daha tanımıyorsunuz. Tanımak isteyenlere de yanlış tanıtıyorsunuz.
Konusurken elinizi vicdanınıza koyun oyle konuşun. Motorun hakkını yemeyin.
panic adak
07 Ocak 2011, 00:30
Bu memlekette krank kıran tek motor sanki hyosung. Dünyadan haberiniz yok sizin. Bilip bilmeden konusuyorsunuz.
Bu motor krank kırmıyor surucusu motoru 200 km/h yapmaya zorladığı için olaganbirşey oluyor. Bildiğiniz en kaliteli markanın servisine tamircisine gidin bakın bakalım kaçtane krank bekleyen makına var yada bu sene kaç kırank takmış sorun.
Bu forumda benden daha fazla Hyosungla km yapmış bir ikinci kişi daha oldugunu sanmıyorum. 50.000 km kullandım ve nasıl bır motor oldugunu bılıyorum.
TR de 250 cc ler içinde en kral en baba motor budur Ne suzuki ne Honda ne de diğerleri Hyosung kadar kaliteli ve performanslı değil emin olun. Ekonomik oluşunu söylemiyorum bile.
Bu motoru kötülemek için elinden geleni yapıyor insanlar kendi motorunuzu daha tanımıyorsunuz. Tanımak isteyenlere de yanlış tanıtıyorsunuz.
Konusurken elinizi vicdanınıza koyun oyle konuşun. Motorun hakkını yemeyin.
dostum neden kızdın sinirlendin anlamış değilim. öfkelenme hemen makinaya kimse kötü demedi bu arada daha önce kaza yaptığım gt650 comet ile 41000km yol yaptım gt250 comet le 7500km yi sayarsak aşşa yukarı aynı km leri yapmışız ancak söylediklerim ve verdiğim tavsiyelerim arasında yanlış bişey görmüyorum bence bu makinalarda herkesin aklındaki soru işareti krank meselesidir. ben 2008 ve sonraki gt250 lerde krank problemini hiç duymadım ancak 2008 öncesinde benim şahit olduğum 4 olay var ve emin ol hiç biriside redline da kullanan insanlar değillerdi. bunun dışında sınıfının en birinci makinasıdır bunu hiç kimse inkar edemez. inkar edenin gözünü oyarım beddua ederim :)))
mehaba arkadaşlar. bugün 16000 de bir comet aldım. motor genel olarak oldukça iyi durumda. değişmesi gereken yağ ve zinciri saymazsak.motoru daha öncede sürmüştüm ama az önce bişey farkettim. motorsiklet 70-80 km hızlarda seyrederken sağa sola yavaşça yalpalanmalar yapıyor. ben mi motora henüz alışamadım bilmiyorum ama sizce bu normal mi?
OzCaN35
07 Ocak 2011, 01:45
Bu memlekette krank kıran tek motor sanki hyosung. Dünyadan haberiniz yok sizin. Bilip bilmeden konusuyorsunuz.
Bu motor krank kırmıyor surucusu motoru 200 km/h yapmaya zorladığı için olaganbirşey oluyor. Bildiğiniz en kaliteli markanın servisine tamircisine gidin bakın bakalım kaçtane krank bekleyen makına var yada bu sene kaç kırank takmış sorun.
Bu forumda benden daha fazla Hyosungla km yapmış bir ikinci kişi daha oldugunu sanmıyorum. 50.000 km kullandım ve nasıl bır motor oldugunu bılıyorum.
TR de 250 cc ler içinde en kral en baba motor budur Ne suzuki ne Honda ne de diğerleri Hyosung kadar kaliteli ve performanslı değil emin olun. Ekonomik oluşunu söylemiyorum bile.
Bu motoru kötülemek için elinden geleni yapıyor insanlar kendi motorunuzu daha tanımıyorsunuz. Tanımak isteyenlere de yanlış tanıtıyorsunuz.
Konusurken elinizi vicdanınıza koyun oyle konuşun. Motorun hakkını yemeyin.
Dostum gerçekten ne bu öfke:) Bu soru işaretlerini kafamızdan atmışız ki ve motorun kalitesini kullanan kişinin belirlediğini düşündüğümüz için bu motora sahibiz, bu başlık altında bilgi paylaşıyoruz. Eminimki doğru düzgün kullanıldığı sürece 50.000 km üstüde gider bu motor:cat:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:39 ----------
mehaba arkadaşlar. bugün 16000 de bir comet aldım. motor genel olarak oldukça iyi durumda. değişmesi gereken yağ ve zinciri saymazsak.motoru daha öncede sürmüştüm ama az önce bişey farkettim. motorsiklet 70-80 km hızlarda seyrederken sağa sola yavaşça yalpalanmalar yapıyor. ben mi motora henüz alışamadım bilmiyorum ama sizce bu normal mi?
Birincisi lastik havalarını kontrol et muhtemelen eksik olduğu için yapabilir.
İkincisi ve sende geçerlimi bu olay bilmiyorum ama benim ilk motorum Cbf 150 idi ve bilirsinki lastikleri Comet'a göre baya ince. İlk aldığımda banada bir garip gelmişti Comet çünkü geniş tabanlı lastik olduğu için biraz yatırdığın zaman motoru, lastik yanakları yere temas ediyor ve motor kendisi yatıyor ama artık alıştığım için sorun olmuyor
ck 125 de cbf 150 gibi ince tekerlekli bir motorsiklet. ondan geçiş yaptım. epeyce garipsedim tabi.sanki bisiklete binmişim daha önce gibi hissediyorum şimdi. lastik havalarını kontrol edeyim. biraz da yol yapayım, bakalım ondan sonra hala aynı yalpalamayı hissedecekmiyim. teşekkür ederim ilgin için.
OzCaN35
07 Ocak 2011, 01:54
ck 125 de cbf 150 gibi ince tekerlekli bir motorsiklet. ondan geçiş yaptım. epeyce garipsedim tabi.sanki bisiklete binmişim daha önce gibi hissediyorum şimdi. lastik havalarını kontrol edeyim. biraz da yol yapayım, bakalım ondan sonra hala aynı yalpalamayı hissedecekmiyim. teşekkür ederim ilgin için.
Rica ederim ne demek hayırlısı olsun bu arada kazasız belasız binersin umarım:wiinkk: Büyük ihtimalle lastik havalarındandır çünkü benim lastikler orjinal lastikleri hala ve 2-3 günde bir hava basmam gerekiyor, baya hava kaçırıyor artık. Böyle oluncada çok iyi anlayabiliyorum aradaki farkı
Engin hayırlı olsun yeni motorun nice keyifli ve uzun soluklu geziler yaparsın umarım en kısa zamanda görüşmek umuduyla...
.!MrBLaCK.!.
07 Ocak 2011, 17:11
selam arkadaşlar bende st kanuni 250 comet almayı düşünüyroum
ama tam olarak karar vermiş degilim
Osbourne
08 Ocak 2011, 02:20
Engin hayırlı olsun yeni motorun nice keyifli ve uzun soluklu geziler yaparsın umarım en kısa zamanda görüşmek umuduyla...
İyi dileklerin için teşekkürler :)
En kısa zamanı belirleyelim artık diyorum..Örneğin kar yağmazsa haftaya bir gezi olayına gireceğiz, umarım görüşürüz en kısa sürede..
panic adak
08 Ocak 2011, 13:50
arkadaşlar ön teker sağ fren disk'i, sağ fren merkezi, sağ ve sol kısa fren hortumu, hidrolik çatalı arıyorum yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı?
.!MrBLaCK.!.
08 Ocak 2011, 20:30
arkadaşalr karar verdim comet almaya
ama sıfır mı? yoksa 2 el mi almalıyım??şu andaa sııfr bana göre fiyat olarak 2 elden daha cazip geliyorrr...ya sizcee???arkadaşalar!!!!
panic adak
08 Ocak 2011, 23:48
0 km makinalar 8950 lira diye biliyorum ancak bana sorarsan 0 km almak hiç mantıklı değil. temiz eli yüzü düzgün helal süt emmiş bi ikinci el makina al bin bence...
.!MrBLaCK.!.
09 Ocak 2011, 20:39
selam arkadaşlar.... sıfır km comet alcagım ama şu anda fiyatı 2010 model 7250
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:36 ----------
bence bu fiyatı bir daha bulmak çok zor özellikledeee bahar aylarıı geldigindee.....
Osbourne
09 Ocak 2011, 21:18
arkadaşlar ön teker sağ fren disk'i, sağ fren merkezi, sağ ve sol kısa fren hortumu, hidrolik çatalı arıyorum yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı?
Şu aşağıdaki siteden hemen hemen her ürünü bulabilirsin..
w w w . hyosungsource.com
polo34
09 Ocak 2011, 23:14
İyi dileklerin için teşekkürler :)
En kısa zamanı belirleyelim artık diyorum..Örneğin kar yağmazsa haftaya bir gezi olayına gireceğiz, umarım görüşürüz en kısa sürede..
hayırlı olsun, africa twin, transalp derken :) neyse bence en sağlam motoru aldın, satışı diğerlerine göre kolaydır, parçası ucuzdur, bulunabilirliği var, yakıtı da sürati de iyi....
OzCaN35
10 Ocak 2011, 02:00
Arkadaşlar yakıtını takip eden varmı? Bugün biraz yol yaptım da 3.75 lt yaktı 100 km de. Fulleyip yola çıktım ve döndüğümde tekrar fulledim 5.75 lt aldı 153 km yaptım
Ayrıca yeni lastik taktırdım arka 160 taban buna rağmen bana gayet iyi geldi yakıt oranı:silent:
Osbourne
10 Ocak 2011, 02:09
hayırlı olsun, africa twin, transalp derken :) neyse bence en sağlam motoru aldın, satışı diğerlerine göre kolaydır, parçası ucuzdur, bulunabilirliği var, yakıtı da sürati de iyi....
Teşekürler Selim'cim, memnunum gayet :)
Arkadaşlar yakıtını takip eden varmı? Bugün biraz yol yaptım da 3.75 lt yaktı 100 km de. Fulleyip yola çıktım ve döndüğümde tekrar fulledim 5.75 lt aldı 153 km yaptım
Ayrıca yeni lastik taktırdım arka 160 taban buna rağmen bana gayet iyi geldi yakıt oranı:silent:
Ben Bursa-İstanbul yaptım, üstüne 100 km de İstanbul şehir içi gezdim..Ölçüm yapınca 100 km de 4.5 lt yaktığını gördüm..
Ama sürekli devirli kullandım, motoru sıkıştırdım denemek için..
Normal kullanımda 4 lt ve altına düşer gibime geliyor. Yakıtı beklentimden daha az açıkçası..
panic adak
10 Ocak 2011, 10:19
Şu aşağıdaki siteden hemen hemen her ürünü bulabilirsin..
w w w . hyosungsource.com
dostum sen buradan getirtmiştin bişeyler değilmi? biraz bilgi versene ben istediğim parçayı bulamadımda.
Gökhan
10 Ocak 2011, 11:14
Arkadaşlar yakıtını takip eden varmı? Bugün biraz yol yaptım da 3.75 lt yaktı 100 km de. Fulleyip yola çıktım ve döndüğümde tekrar fulledim 5.75 lt aldı 153 km yaptım
Ayrıca yeni lastik taktırdım arka 160 taban buna rağmen bana gayet iyi geldi yakıt oranı:silent:
Kurban bayramında 1634 km yol yapmıştım.Yaklaşık 210 tl civarı yakıt masrafım oldu. O zamanki hesaplamalarımızda 100 km/3.6-3.7 lt gibi bir deger çıkmıştı. Böyle bir motor için gerçekten iyi bir deger. Bu arada tiger egsoz var.
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/83294-rize-corum-gezim-1634-km.html
panic adak
10 Ocak 2011, 11:26
Kurban bayramında 1634 km yol yapmıştım.Yaklaşık 210 tl civarı yakıt masrafım oldu. O zamanki hesaplamalarımızda 100 km/3.6-3.7 lt gibi bir deger çıkmıştı. Böyle bir motor için gerçekten iyi bir deger. Bu arada tiger egsoz var.
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/83294-rize-corum-gezim-1634-km.html
arakdaşlar benim makinamda mı bir sorun var anlamadım ben sizin söylediğiniz yakıt değerlerine yaklaşamıyorum bile ben 4 litre yakıt ile 120km/h ortalama 80 km gidebiliyorum ancak...
Gökhan
10 Ocak 2011, 12:28
arakdaşlar benim makinamda mı bir sorun var anlamadım ben sizin söylediğiniz yakıt değerlerine yaklaşamıyorum bile ben 4 litre yakıt ile 120km/h ortalama 80 km gidebiliyorum ancak...
Konu içine aldıgım yakıt miktarlarının fotografını çekmiştim ordan kontrol edebilirsiniz. Bu arada benim 250 comette ngk iridyum bujiler var+hava filtreside 3000 km önce degişmişti ama yinede temizlettim. Bu şartlarda yola çıkmıştım.Bunlarda yakıt tüketimini etkiler tabi. Hızımda 100-110 arada 120 km ye çıktıgımda oldu ama bu nadir belkide 1634'km içinde toplasan 150 km civarıdır.
Sinan Er
10 Ocak 2011, 12:35
Iridium bujı yakıtta oldukca farkettiriyor. Nezaman motorumu değiştirsem ilk işim iridium buji takmak oluyor. Zaten çok pahalı değil ( ebaydan almanı tavsiye ederim enson çiftini 45 tl ye eve telim aldım.) Burda tanesine 50 TL fiyat cekiyorlar ve de ha diyince bulunmuyor.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO