Orijinalini görmek için tıklayınız : 125 cc altı için artık B sınıfı otomobil ehliyeti yeterli olacak ?
admin
11 Mayıs 2023, 12:00
Bugün İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından yapılan ehliyet açıklaması gündemi sallamayı başardı. Artık B sınıfı, yani otomobil ehliyeti ile 50cc üstü motosiklet modeller kullanılabilecek. Peki B sınıfı ile hangi motosikletler alınabilir ve kullanılabilir olacak?
Tartışmalı karar: B sınıfı ile 125 cc ve altı motosikletler kullanılabilecek!
Mevcut düzenlemeye göre, otomobil kullanmak için alınan B sınıfı ehliyet ile 50cc’ye kadar olan motosikletler kullanılabiliyor. Fakat bu araçlar ruhsatta resmi olarak motorlu bisiklet olarak geçtiği için ve en düşük hız sınırına çıkamadığı için otoyol ve köprülere çıkamıyor.
Bu nedenle şehir içi ulaşım haricinde motosiklet kullanmak isteyenlerin ve 18 yaş altında olan kişilerin en az A1 sınıfı alarak 125cc’ye kadar 18 yaş üstü vatandaşların da A2 olarak bilinen 600cc ve altı motosikletleri kullanmaya olanak sağlayan ehliyet alması gerekiyor. 600cc ve üstü için de A sınıfı ehliyet alınması gerekiyor.
Yani 50cc üzeri bir motosiklet kullanmak için vitesli motosiklet kullanma üzerine sürücü kurslarından eğitim almaları ve hem yazılı hem de sürüş sınavına girerek başarılı olmaları gerekiyor. Ancak bu durum artık değişiyor.
Zira İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Milli Eğitim Bakanı ile görüştüklerini ve artan motosiklet kullanımıyla birlikte önümüzdeki dönemde yeni bir düzenlemeye gidileceğini söyledi. Buna göre artık B sınıfı otomobil ehliyeti ile 125cc’ye kadar olan motosikletler kullanılabilecek.
B sınıfı ehliyeti olan vatandaşların 125cc’ye kadar motosiklet kullanması için de yalnızca ek olarak 1-2 sürüş dersi almasının gerekeceği belirtildi. Yani ayrıca bir motosiklet ehliyet almalarına ve tekrar sınava girmelerine gerek kalmayacak.
Fakat bu durum beraberinde bazı tartışmaları getirdi. Zira bugüne kadar ilgili uygulamanın 50cc ile sınırlı tutulmasının nedeni bu motosikletlerin skuter tarzında vitessiz yapıda oluşları ve yüksek sürate, dolayısıyla otoyol ve köprü gibi trafik akışının yoğun olduğu yerlere çıkamayacak olmasıydı.
Fakat 125cc sınıfında CBR125’den MT-125’e kadar 130+ km/saat hızlara ulaşabilen ve oldukça hızlı ivmelenen birçok motosiklet var. Üstelik bu motosikletler hem vitesli hem de birçoğu iyi bir eğitim almadan kullanılamayacak kadar ağır.
Dolayısıyla 1-2 dersle insanların otoyola çıkmaları oldukça tehlikeli. Zira vites ve debriyaj sistemi otomobildeki mantıkla aynı olsa da el ve ayak koordinasyonu, yani kas hafızası zamanla oluşan bir durum. Fakat bu durum da göz önüne alınarak bir düzenleme yapılıyor olabilir.
Soylu tarafından yapılan açıklamada şunlar söylendi:
“125 cc altı motorlar var. Türkiye’de 2 tekerlekli kullanımı arttı. 125 cc altı motorlar, şehir içi günlük kullanılan motor sayısı arttı. Biz de Milli Eğitim Bakanı’mızla konuştuk. Bundan sonra 125 cc’nin altındaki motorlar B sınıfı ehliyetle kullanılabilecek. Bu konudaki çalışmalar belli noktaya geldi, arkadaşlar düğmeye bastı. Sadece 1-2 tane ders alabilecekler. Ek bir dersle bunu sağlayabilecekler, ayrı bir motor ehliyeti almaya gerekmeyecek.”
Kaynak: Shiftdelete.net
TamGazDevam
11 Mayıs 2023, 12:19
Yeni düzenlemeye göre, 125cc altındaki motosikletler için B sınıfı ehliyet yeterli olacakmış. Ben 50cc için ehliyetin gerekli olmasını düşünürken, bu inanılmaz karar kimin aklına geldi inanamadım.
kaynak: https://twitter.com/pusholder/status/1656583560902443008?s=46
E.Yzr
11 Mayıs 2023, 12:27
Elinde 50 cc olanlar çöpe çıktı. 50 cc fiyatları dibi görür ve kimse almaz. 125 cc çöplüğüne, fiyatların artmasına, kaza oranlarının yükselmesine hazırlanın
Yobaaz
11 Mayıs 2023, 12:36
125 cc ye binen tabutlar
ekremcelik00
11 Mayıs 2023, 12:44
Küçük scooterli bazı sürücü arkadaşları görünce ehliyet olsa da olmasa da pek de farketmez gibi geliyor.
Nikkfurie
11 Mayıs 2023, 12:45
Avrupa'da kullanılabiliyor ama onlardaki motosiklet kültürünü bırak bisiklet kültürü bile bizde henüz yok !
araltı
11 Mayıs 2023, 12:51
Mükkemmel bir karar
Metrobüsler biraz hafifler...
Cenk Ayvaz
11 Mayıs 2023, 12:55
Avrupa'da kullanılabiliyor ama onlardaki motosiklet kültürünü bırak bisiklet kültürü bile bizde henüz yok !
Simdi ehliyetime baktim. Bendeki ehliyet ile ,B sinifi, sadece Moped kullanabiliyorum ve onunlada en fazla 25 km/h hiz yapabilirim.
Tundzhay
11 Mayıs 2023, 13:07
Avrupa'da kullanılabiliyor ama onlardaki motosiklet kültürünü bırak bisiklet kültürü bile bizde henüz yok !
hangi ülkede kullanılıyor? (b sınıfı ile 125 cc?)
benim bildiğim yok öyle bişey ab de
burak r25
11 Mayıs 2023, 13:08
kötü bi uygulama 50 cc gitmiyor diye 125cc saracak millet ve kazalar çok olucak çünki bilinçli sürücü çok az
Nikkfurie
11 Mayıs 2023, 13:09
Simdi ehliyetime baktim. Bendeki ehliyet ile ,B sinifi, sadece Moped kullanabiliyorum ve onunlada en fazla 25 km/h hiz yapabilirim.
otomobil ehliyetiyle 125 cc ye kadar motosikletler tüm AB ülkelerinde kullanılabiliyor , tabi bu ehliyet AB ehliyeti olmalı, hiç ehliyetsiz ise moped yani 50 cc sürebilirsin ama otoyollara çıkmak yasak zaten plakaları da farklı oluyor..
AzÇok
11 Mayıs 2023, 13:10
Seçimler öncesinde böyle bir karar alınması ne anlama gelmektedir? Yoksullaşma nedeniyle otomobil alamayacak olanlara "Küçük bir motosiklet al. Devam et" denilirse mutlu olurlar mı? Ben olmam. Daha fazla motosiklet kazası, daha fazla yaralanma ve ölüm ile sonuçlanacaktır. Hiç olmazsa sürüş okullarından temel bir eğitim alma şartı getirilseydi. Avrupa ülkeleri ile bizim şartlarımız arasında dağlar kadar fark var. Bizde adam oğlunu A1 ehliyete yazdırıyordu. Şimdi hem daha ucuza gelsin, hem de ikisi bir arada halledilsin diye B ehliyete yazdıracak. Fakat oğluna otomobil değil küçük bir motosiklet alacak. Oğlu da arkadaşlarından öğrendiği ile motor kullanacak. Sunucunu ömrümüz olursa göreceğiz.
Ramazan Can
11 Mayıs 2023, 13:24
Yanlış bir karar
Psyduck
11 Mayıs 2023, 13:32
Oğlu da arkadaşlarından öğrendiği ile motor kullanacak.
Bir çok sürücü kursu, “biz öğretemeyiz, sürmeyi öğrenin gelin” diyor. Çocuklar zaten arkadaşlarının öğrettiği kadar biliyor motor sürmeyi. O şekilde ehliyet alıyorlar. Yani değişen hiç bir şey yok.
AzÇok
11 Mayıs 2023, 13:34
@Okan Sinan Ocan ve forumdaki motosiklet eğitmenleri ve uzmanlarının görüşlerini merak ediyorum. Zafer Akçay hocamızı foruma üye yapmanın bir yolunu bulsak fena olmayacak.
Bir çok sürücü kursu, “biz öğretemeyiz, sürmeyi öğrenin gelin” diyor. Çocuklar zaten arkadaşlarının öğrettiği kadar biliyor motor sürmeyi. O şekilde ehliyet alıyorlar. Yani değişen hiç bir şey yok.
Çivi çiviyi söker misali yanlış yanlışla mı düzeltilir?
TIGERSHARK
11 Mayıs 2023, 13:40
Aslında b sınıfı ehliyet aşamasında motosikletten de direksiyon sınavını zorunlu tutsalar yada isteğe bağlı. Tüm bu çekinceler yok olur.
Zaten sınav dediğin b sınıfı prosedürle aynı
Psyduck
11 Mayıs 2023, 13:48
@Okan Sinan Ocan ve forumdaki motosiklet eğitmenleri ve uzmanlarının görüşlerini merak ediyorum. Zafer Akçay hocamızı foruma üye yapmanın bir yolunu bulsak fena olmayacak.
Çivi çiviyi söker misali yanlış yanlışla mı düzeltilir?
Ben zaten 125cc’nin B sınıfı ile kullanılmasına karşıyım. Ancak ehliyetli ve ehliyetsiz arasında da fark yok. Bunu belirtmek istedim. Bir çok kişi A1 ehliyet alsa da motor kullanmayı kendisi öğreniyor, b sınıfı ehliyetle motor kullansa da kendisi öğreniyor. Değişmesi gereken çok şey var. Düzgün bir eğitim zaten yok. Ben de B ehliyet ile kullanılan 50cc ile başladım motora, sonrasında A ehliyetimi ve motorumu aldım. Sürücü kursunda vitesli motorla pratik yapmaktan başka bir şey öğretmediler. Sürekli pratik yaptım ve direksiyon sınavını geçtim. Bu.
AzÇok
11 Mayıs 2023, 13:51
Aslında b sınıfı ehliyet aşamasında motosikletten de direksiyon sınavını zorunlu tutsalar yada isteğe bağlı. Tüm bu çekinceler yok olur.
Zaten sınav dediğin b sınıfı prosedürle aynı
Türkiye'deki eğitim sisteminin ağır hatalarından biri öğrenme odaklı değil, sınav odaklı olması. Sınav yolsuzlukları da bu yüzden yaşanıyor. Ben ehliyet sınavına değil verilecek nitelikli bir eğitime dikkat çekiyorum. Bir sürüş okulunun vereceği temel eğitimden geçmek şartı ile B ehliyete bu hak verilebilir. Fakat, her türlü kontrol ve denetimden uzak bir şekilde bu hakkın verilmesinin sonuçlarını B ehliyet ile küçük motosiklet kullananlar ve yakınları yaşayacaktır. Kimin umurunda? Benim umurumda.
tarzan rıfkı
11 Mayıs 2023, 14:10
güzel haber ama çok kaza olucak ve iş ciddiye binicek.125 cc için ehliyet istenmemesi güzel motora özendirici sevdirici trafiği rahatlatan ekonomiyi iyileştiren hamleler ok tamam.ama bakkaldan alıp daha üstüne oturmamış kişiler yollara çıkıcak bunun önüne nasıl geçilicek ?? bu işi hallederlerse güzel olabilir ama tabiki hallolamicak ve parayı basan trafiğe çıkıcak.herkese geçmiş olsun + hayırlı olsun:silent::silent:
maximusti,
11 Mayıs 2023, 14:26
şöyle bir görsel bırakayım sadece
https://img-s2.onedio.com/id-6152e4f15cc8b13a71762231/rev-0/raw/s-60807ecd979abb06845d32a359138da8c3d29419.jpg
arndiol
11 Mayıs 2023, 14:53
cbr125 sanırım 140 yapıyor.
125cc sanki 30la giden bir aletmiş gibi ne kadar gerizekalıca bir karar bu ya.
kazalar, kavgalar, kekolar dolusacak. sanırım ülkede kişi başına 3 cg kekosu düşecek
Green_Beret
11 Mayıs 2023, 15:05
Uzun zamandır bekleneni demekki seçime saklıyorlarmış.
Adamlar bölümü geçebilmek için bütün tuşlara basıyorlar şu anda.
Şöyle diyorlar demekki: bize oy versinler de sonra ölüyorsa da ölsünler...
Cenk Ayvaz
11 Mayıs 2023, 15:22
otomobil ehliyetiyle 125 cc ye kadar motosikletler tüm AB ülkelerinde kullanılabiliyor , tabi bu ehliyet AB ehliyeti olmalı, hiç ehliyetsiz ise moped yani 50 cc sürebilirsin ama otoyollara çıkmak yasak zaten plakaları da farklı oluyor..
Benim ehliyetimde AB ülkesi bir ehliyet ama arka kisminda kullanabilecegim araclari gösteren listede A1 ve A2 kisimlarinda herhangi bir isaret yok. Simdi internette arastirdim 2020 senesinden sonra bir kanun degisikligi gelmis. Benim ehliyetimin tarihi 2019. :(
espresso
11 Mayıs 2023, 15:41
Bizdeki ehliyet alma işleri Almanyadaki gibi kaliteli eğitim ve zor sınav şeklinde olsa halk isyan eder. O kalitede eğitim tabi ki masraflı olacak, sınav da zor olunca isyan ederler. Ama Trafiğe çıkmak temel hak değil ayrıcalıktır, insan öldürebilecek güçte bir makinayı kullanmaya ehil olmak gerekir, ehliyet de bunu kanıtlar aslında ama bizde herkese eksik eğitimle ve çok kolay bir sınavla veriyorlar.
oldcockroach
11 Mayıs 2023, 16:08
Hayırlı olsun :D Trafikte traktör şöförleri valentino rossiyi kıskandıracak yetenekleriyle fink atacaklar :D
xterkan
11 Mayıs 2023, 16:40
olumlu bir gelişme kazalar elbette yaşanıyor yaşanacak ,böyle bir toplumda saçma sapan kazaların yaşanması da gayet normal
geçen 10 km lik bir yere gitmek için minibüse bindim, yetmedi 2 minibüse bindim ,yetmedi 1.30 saat yürüdüm ve gittiğim yere ancak vardım neresi mi ? Etimesgut tan Sincan sanayi ve tek cadde üzerinden bağlantısı olan bir yer ama maalesef otobüs minibüs koskoca sanayinin içine girmiyor ,böyle bir ülkede ulaşım gerçekten sorun, durumu kötü olan veya böyle saçma sapan kolay ama vasıtaların gitmediği yerler için motosiklet alacaklara ideal bir uygulama, hatta kolay taksi uygulamalarının hayata hemen geçmesi gerekir ,km başı 10 tl yazan taksi sadece zenginleri taşır
not, bazı arkadaşlarında belirttiği gibi araba alamayana motor kampanyası :D bence olumlu
bassturbin
11 Mayıs 2023, 16:56
125 cc altı derken 125 cc dahilmi yani çok basit ama anlayamadım?
xterkan
11 Mayıs 2023, 17:03
125 cc altı derken 125 cc dahilmi yani çok basit ama anlayamadım?
124 cc olarak düşün üreticiler zaten motorları cc olarak bazı düzenlemelere göre üretiyor
espresso
11 Mayıs 2023, 17:33
olumlu bir gelişme kazalar elbette yaşanıyor yaşanacak ,böyle bir toplumda saçma sapan kazaların yaşanması da gayet normal
geçen 10 km lik bir yere gitmek için minibüse bindim, yetmedi 2 minibüse bindim ,yetmedi 1.30 saat yürüdüm ve gittiğim yere ancak vardım neresi mi ? Etimesgut tan Sincan sanayi ve tek cadde üzerinden bağlantısı olan bir yer ama maalesef otobüs minibüs koskoca sanayinin içine girmiyor ,böyle bir ülkede ulaşım gerçekten sorun, durumu kötü olan veya böyle saçma sapan kolay ama vasıtaların gitmediği yerler için motosiklet alacaklara ideal bir uygulama, hatta kolay taksi uygulamalarının hayata hemen geçmesi gerekir ,km başı 10 tl yazan taksi sadece zenginleri taşır
not, bazı arkadaşlarında belirttiği gibi araba alamayana motor kampanyası :D bence olumlu
Tamam da nesi olumlu?
Motosiklet alacak olan da bi zahmet o motosikleti düzgünce kullanmayı öğrenecek eğitimi almış olsun ve kullanmayı bildiğini ispat etsin ehliyet alarak.
Psyduck
11 Mayıs 2023, 17:49
125 cc altı derken 125 cc dahilmi yani çok basit ama anlayamadım?
124.9cc dahil 125.01cc dahil değil. zaten motorların hacimleri genelde hep yazılandan düşük olur. Mesela bende dominar 400 var gerçek hacmi 373cc. Aynı şekilde 125cc motorlar da genelde 124cc civarında oluyorlar. O yüzden bunun yanında 125 yazıyor bu olmaz gibi bir durum yok. Ruhsattaki motor hacmi neyse o.
AzÇok
11 Mayıs 2023, 17:56
bazı arkadaşlarında belirttiği gibi araba alamayana motor kampanyası :D bence olumlu
Tam olarak ifade edilirse "Araba alamayacaksın. Küçük bir motor al. Motor sürmeyi öğrenmesen de olur".
Bayram değil. Seyran değil. :)
xterkan
11 Mayıs 2023, 18:14
Tamam da nesi olumlu?
Motosiklet alacak olan da bi zahmet o motosikleti düzgünce kullanmayı öğrenecek eğitimi almış olsun ve kullanmayı bildiğini ispat etsin ehliyet alarak.
kardeşim kurslarda motor bile yok, öğren gel diyor çoğu kurs ,dediğin elbette doğru, burada benim dediğim, zaten ulaşımı sıkıntılı olan bir ülkede ,ulaşım kolaylığı sağlanması, ha haberlerde ek ders alacak denildi ,bunu da belirtelim ,bence olumlu, doğru bir karar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
Tam olarak ifade edilirse "Araba alamayacaksın. Küçük bir motor al. Motor sürmeyi öğrenmesen de olur".
Bayram değil. Seyran değil. :)
he aynen öyle :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
birde motosikletlerde ötv ve kdv kalksa yada indirim olsa, en azından uygun fiyata millet işini görür
AzÇok
11 Mayıs 2023, 18:23
kardeşim kurslarda motor bile yok, öğren gel diyor çoğu kurs ,dediğin elbette doğru, burada benim dediğim, zaten ulaşımı sıkıntılı olan bir ülkede ,ulaşım kolaylığı sağlanması, ha haberlerde ek ders alacak denildi ,bunu da belirtelim ,bence olumlu, doğru bir karar
birde motosikletlerde ötv ve kdv kalksa yada indirim olsa, en azından uygun fiyata millet işini görür
Düzgün çalışan bir çok kurs ve çalışanlarına haksızlık yapmamak lazım. İnternette araştırma yaparsanız düzgün çalışan sürücü kurs müşterilerinin yaptığı iyi yorumları ve teşekkürlerini bulursunuz. En kötü örneği genelleştirerek varacağımız sonuç doğru bir sonuç olmaz. ÖTV ve KDV konusunda uzun yıllardan beri haksızlık yapılıyor. Astronomik fiyatlarla satılan yatların müşterileri ve mücevherat müşterileri fakir sayılıyor.
espresso
11 Mayıs 2023, 21:08
Bu ülkede ehliyet aşırı ucuz. Ülke fakir olduğu için pahalıymış gibi geliyor ama eğitim dandik, bu fiyata da anca bu kadar eğitim olur. Düzgün bir eğitim masraflı iş, motosikletydi, yakıtıydı ayrı masraf ama eğitmenin de düzgün olabilmesi için eğitmenin de iyi kazanması lazım hepsini üst üste ekleyince aslında sürücü kursları zararına çalışmak ya da eksik eğitm vermek zorunda kalır ki öyle oluyor.
Araba ya da motosiklet, yani genel olarak motorlu araç kullanmak için düzgün kurs şart olmalı, üstüne de düzgün bir sınav sistemi olsa şimdi ehliyet alanların yarısı alamaz, almasınlar da, ama Almanya standardında bir ehliyet süreci orada 2000 eurodan başlıyormuş, bizde de o fiyatlar olursa başka hiç bir şey için isyan etmeyen halk isyan eder, haliyle yönetenlerin de işine gelmiyor. Sonra biz gelip trafikten yakınıyoruz, böyle trafiği bu halk istiyor ne yapalım, anca kendimizi nasıl koruruz derdindeyiz.
ogzcngdk
11 Mayıs 2023, 22:09
yanlış karar bence, hadi 50 cc b ehliyet kullansın kabul edelim çok kuvvetli değil dolayısıyla çok fazla risk oluşmuyor, fakat 125 cc riski çok yüksek b ehliyet ile kullanılabileceğini düşünmüyorum.
EternaL_80
11 Mayıs 2023, 22:10
peki a1 ehliyeti olanlara ne olacak? bu kadar para boşuna mı gidecek? umarım a1'ler a2'ye dönüşür.
AzÇok
11 Mayıs 2023, 22:36
peki a1 ehliyeti olanlara ne olacak? bu kadar para boşuna mı gidecek? umarım a1'ler a2'ye dönüşür.
B ehliyeti olup da A1 ehliyetine para verenler varsa onlar ekstra bir maliyete katlanmış oluyor. Fakat B ehliyetin yaş kriterine göre 18 yaşında olmak gerektiği için 16-18 yaş arasındakiler yine A1 ehliyet sınavına girmek zorunda olacaklar. A1 ehliyetin yaş şartı 16, A2 ehliyetin yaş şartı 18 olduğundan A1 ehliyet sınıfı devam eder.
xterkan
11 Mayıs 2023, 22:50
Düzgün çalışan bir çok kurs ve çalışanlarına haksızlık yapmamak lazım. İnternette araştırma yaparsanız düzgün çalışan sürücü kurs müşterilerinin yaptığı iyi yorumları ve teşekkürlerini bulursunuz. En kötü örneği genelleştirerek varacağımız sonuç doğru bir sonuç olmaz. ÖTV ve KDV konusunda uzun yıllardan beri haksızlık yapılıyor. Astronomik fiyatlarla satılan yatların müşterileri ve mücevherat müşterileri fakir sayılıyor.
zaten çoğu diye belirttim ,elbette düzgün iş yapanlar var, düzgün eğitim veren hocalar var
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
Bu ülkede ehliyet aşırı ucuz. Ülke fakir olduğu için pahalıymış gibi geliyor ama eğitim dandik, bu fiyata da anca bu kadar eğitim olur. Düzgün bir eğitim masraflı iş, motosikletydi, yakıtıydı ayrı masraf ama eğitmenin de düzgün olabilmesi için eğitmenin de iyi kazanması lazım hepsini üst üste ekleyince aslında sürücü kursları zararına çalışmak ya da eksik eğitm vermek zorunda kalır ki öyle oluyor.
Araba ya da motosiklet, yani genel olarak motorlu araç kullanmak için düzgün kurs şart olmalı, üstüne de düzgün bir sınav sistemi olsa şimdi ehliyet alanların yarısı alamaz, almasınlar da, ama Almanya standardında bir ehliyet süreci orada 2000 eurodan başlıyormuş, bizde de o fiyatlar olursa başka hiç bir şey için isyan etmeyen halk isyan eder, haliyle yönetenlerin de işine gelmiyor. Sonra biz gelip trafikten yakınıyoruz, böyle trafiği bu halk istiyor ne yapalım, anca kendimizi nasıl koruruz derdindeyiz.
bu paralara bile direksiyon eğitimini kurs parasını pahalı bulanlar var ,dediğin gibi olursa ki olması gerekir ,evet halk ehliyetsiz gezer, isyan eder :D hemen hemen her şeyde olduğu gibi gene ekonomik sorunlar ana sebep
espresso
11 Mayıs 2023, 23:43
zaten çoğu diye belirttim ,elbette düzgün iş yapanlar var, düzgün eğitim veren hocalar var
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
bu paralara bile direksiyon eğitimini kurs parasını pahalı bulanlar var ,dediğin gibi olursa ki olması gerekir ,evet halk ehliyetsiz gezer, isyan eder :D hemen hemen her şeyde olduğu gibi gene ekonomik sorunlar ana sebep
Sebep ekonomik sorunlar değil halkın doğru konularda isyan etmeyi bilmesiyle ilgili. Halk niye fakirim diye isyan etmiyor, niye doğru düzgün sürücü belgesi eğitimine param yetmiyor diye isyan etmiyor ama sürücü belgesi almak pahalı diye isyan ediyor. Olsun en düşük ehliyet maliyeti 2bin euro da görelim ama bunu da yapamazlar malesef.
Mevzu zihniyet farkı, Avrupa'da trafiğe çıkmak bir ayrıcalık, önce düzgün eğitimini almak kanıtlamak gerekiyor ehil olduğunu, biz küçük amerikayız ya bizde de amerikadaki gibi bilmeden etmeden trafiğe çıkmak özgürlüğü var, özgürlükler ülkesiyiz.
shruikan
11 Mayıs 2023, 23:47
Bu ülkede ehliyet aşırı ucuz. Ülke fakir olduğu için pahalıymış gibi geliyor ama eğitim dandik, bu fiyata da anca bu kadar eğitim olur. Düzgün bir eğitim masraflı iş, motosikletydi, yakıtıydı ayrı masraf ama eğitmenin de düzgün olabilmesi için eğitmenin de iyi kazanması lazım hepsini üst üste ekleyince aslında sürücü kursları zararına çalışmak ya da eksik eğitm vermek zorunda kalır ki öyle oluyor.
Araba ya da motosiklet, yani genel olarak motorlu araç kullanmak için düzgün kurs şart olmalı, üstüne de düzgün bir sınav sistemi olsa şimdi ehliyet alanların yarısı alamaz, almasınlar da, ama Almanya standardında bir ehliyet süreci orada 2000 eurodan başlıyormuş, bizde de o fiyatlar olursa başka hiç bir şey için isyan etmeyen halk isyan eder, haliyle yönetenlerin de işine gelmiyor. Sonra biz gelip trafikten yakınıyoruz, böyle trafiği bu halk istiyor ne yapalım, anca kendimizi nasıl koruruz derdindeyiz.
ekstra kursa/eğitime hiç gerek yok bence; her ehliyet sahibini mecburi bir psikolojik teste soksunlar en az yarısı kalmazsa ben de bi şey bilmiyorum.
Cenk Ayvaz
12 Mayıs 2023, 08:41
Bu ülkede ehliyet aşırı ucuz. Ülke fakir olduğu için pahalıymış gibi geliyor ama eğitim dandik, bu fiyata da anca bu kadar eğitim olur. Düzgün bir eğitim masraflı iş, motosikletydi, yakıtıydı ayrı masraf ama eğitmenin de düzgün olabilmesi için eğitmenin de iyi kazanması lazım hepsini üst üste ekleyince aslında sürücü kursları zararına çalışmak ya da eksik eğitm vermek zorunda kalır ki öyle oluyor.
Araba ya da motosiklet, yani genel olarak motorlu araç kullanmak için düzgün kurs şart olmalı, üstüne de düzgün bir sınav sistemi olsa şimdi ehliyet alanların yarısı alamaz, almasınlar da, ama Almanya standardında bir ehliyet süreci orada 2000 eurodan başlıyormuş, bizde de o fiyatlar olursa başka hiç bir şey için isyan etmeyen halk isyan eder, haliyle yönetenlerin de işine gelmiyor. Sonra biz gelip trafikten yakınıyoruz, böyle trafiği bu halk istiyor ne yapalım, anca kendimizi nasıl koruruz derdindeyiz.
Buradaki ehliyet alim asamalarini elimden geldikce anlatmaya calisayim. Hem Türk ehliyetimi Alman ehliyetime cevirdim hem de su asamada oglum sifirdan ehliyet yapiyor.
EU disi ülkelerden gelen kisiler 6 aydan fazla Almanya'da kalacak ise mutlaka ehliyetini degistirmesi gerekiyor. bunun icin önce ehliyetiniz olmasina ragmen teorik sinava giriyorsunuz. Bu sinava girmeden once calismaniz icin bir app satin aliyorsunuz ve oradaki sorularin hepsini dogru cevapladiktan sonra ancak teorik sinava girerseniz gecebiliyorsunuz. Teorik sinav kendi dilinizde yapabiliyorsunuz. sinavi gectikten sonra min 5 saat pratik ders görmeniz gerekiyor. Eger kurs yeterli görürse bu 5 dersten sonra sinava girebiliyorsunuz. Degilse derslere devam. Bir arkadasim 2 defa pratik sinava girmek zorunda kaldi. Toplam maliyet ise yaklasik, 5 ders pratik aldiginizi var sayarsak, 1500 Euro civarinda. Tek seferde ödemiyorsunuz. Her asamayi gectikce size fatura geliyor havale yapiyorsunuz.
Sifirdan almak biraz daha pahali. Yaklasik 3500 Euro civarinda tutuyor. 14 ders mecburi teorik derse katilmaniz gerekiyor. Ayrica yine app teki bütün sorulari cevaplamaniz gerekiyor. Teorik sinavda basarili olunca min 20 saat pratik ders almaniz gerekiyor. Bu derler arasinda gece sürüsü, otoban sürüsü, sehir ici sürüsü gibi özellikli derslerde mevcut.Pratik sinavda da basarili oldugunuz zaman sinavci size bir belge veriyor ve o belge ile ayni gün gidip ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
Asil ilginc olan bu sisteme o kadar güveniyorlarki oglumun sinif arkadaslarindan ikisi sinavi gecer gecmez araba kullanmaya balsayabildiler ve okul gezmeleri icin yeni ehliyet alanlara okulun arabasini verebiliyor.
Ama yeni ehliyet aldiginiz zaman 21 yasiniza kadar ceza yemememelisiniz ve alkol üst siniri 0 promil.
sallami
12 Mayıs 2023, 09:19
Oo açın yolları, küçük enişteler geliyor. Arkanıza, önünüze, sağınıza, solunuza ve hatta tepenize iyi bakın. Her an B sınıfı sürücü çıkabilür. Düşebilür. Biz ehliyetliler zaten kendimize yetiyorduk.
espresso
12 Mayıs 2023, 09:32
Buradaki ehliyet alim asamalarini elimden geldikce anlatmaya calisayim. Hem Türk ehliyetimi Alman ehliyetime cevirdim hem de su asamada oglum sifirdan ehliyet yapiyor.
EU disi ülkelerden gelen kisiler 6 aydan fazla Almanya'da kalacak ise mutlaka ehliyetini degistirmesi gerekiyor. bunun icin önce ehliyetiniz olmasina ragmen teorik sinava giriyorsunuz. Bu sinava girmeden once calismaniz icin bir app satin aliyorsunuz ve oradaki sorularin hepsini dogru cevapladiktan sonra ancak teorik sinava girerseniz gecebiliyorsunuz. Teorik sinav kendi dilinizde yapabiliyorsunuz. sinavi gectikten sonra min 5 saat pratik ders görmeniz gerekiyor. Eger kurs yeterli görürse bu 5 dersten sonra sinava girebiliyorsunuz. Degilse derslere devam. Bir arkadasim 2 defa pratik sinava girmek zorunda kaldi. Toplam maliyet ise yaklasik, 5 ders pratik aldiginizi var sayarsak, 1500 Euro civarinda. Tek seferde ödemiyorsunuz. Her asamayi gectikce size fatura geliyor havale yapiyorsunuz.
Sifirdan almak biraz daha pahali. Yaklasik 3500 Euro civarinda tutuyor. 14 ders mecburi teorik derse katilmaniz gerekiyor. Ayrica yine app teki bütün sorulari cevaplamaniz gerekiyor. Teorik sinavda basarili olunca min 20 saat pratik ders almaniz gerekiyor. Bu derler arasinda gece sürüsü, otoban sürüsü, sehir ici sürüsü gibi özellikli derslerde mevcut.Pratik sinavda da basarili oldugunuz zaman sinavci size bir belge veriyor ve o belge ile ayni gün gidip ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
Asil ilginc olan bu sisteme o kadar güveniyorlarki oglumun sinif arkadaslarindan ikisi sinavi gecer gecmez araba kullanmaya balsayabildiler ve okul gezmeleri icin yeni ehliyet alanlara okulun arabasini verebiliyor.
Ama yeni ehliyet aldiginiz zaman 21 yasiniza kadar ceza yemememelisiniz ve alkol üst siniri 0 promil.
Yaa işte ne güzel sistem, gıpta ile bakıyorum ben buradan.
Sanırı 3500 Euro verilen kursda eğitim de düzgündür, sallama eğitim vermiyorlardır.
Bizde sistemi o hale getirseler isyan çıkar. Aslında olması gereken Almanya böyle düzgün bir sistem yapabiliyor da niye bizde öyle sistem kurmuyorsunuz diye isyan çıkması. Böyle zor ve eğitimlerin hakkıyla olduğu bütün dünyada bilindiği için Almanyadan alınmış ehliyetlerin bir prestiji var, bizim ehliyetlerin ne kadar kolay alındığını bildiklerinden en fazla 6 ay geçerli oluyor onların ülkesinde.
Cenk Ayvaz
12 Mayıs 2023, 10:11
Egitim kesinlikle sallama degil. Dedigim gibi ehliyetlerini aldiklari gün araba kullanmaya cesaret edebiliyorlar. Gerci buranin trafigi ile Türkiye'yi kiyaslamamak lazim. Buradaki kurallarin büyük bir cogunlugu maalesef Türkiye'de uygulayamiyorsunuz. Almanya'da araba kullanmayi Türkiye'deki trafik egitim pistlerinde kullanmaya benzetiyorum.
killingroad
12 Mayıs 2023, 10:18
Türkiye'de ehliyet ucuz ama "bu paraya bu kadar olur" ucuzluğunda olduğunu düşünmüyorum, daha çok Türkiye usülü işler yapıldığı için dandiklik eğitim; bir de temelde devletinden vatandaşına yanlış bir algı var, ehliyet bir hak gibi görülüyor, bürokrasinin bir gereği gibi.. :)
Ben bu 125cc meselesinin çok tehlikeli olacağını düşünmüyorum pratikte, geçmişte farklı düşünüyordum da.
Zaten şu an bu ehliyet meselesinden ötürü 100cc 125cc yerine 50cc (aslında 80cc:D) alanların büyük kısmı zaten belirli bir farkındalıktan ötürü bunu yapıyorlar, yoksa xmax alıp gezseler sizce kaç ay kimse farketmez? =) 50cc'nin B ile kullanılabildiği daha eski yıllarda da daha cevall 50cc'ler vardı, şimdi onlar bu kadar yürümüyor.
Her neyse 50cc'ye para gömenlere geçmiş olsun biraz sarsılacak durum şimdi. Sigorta muafiyeti falan gibi şeyler taşınmıyordur 125cc'ye diye düşünüyorum, umuyorum =)
okanbagiscan
12 Mayıs 2023, 11:08
Ülkenin trafik durumu neki 125cc li B ehliyetliler gelip bunu dahada bozacak diye endişe ediyorsunuz.50cc gibi basit ulaşım için kullanacak adam 125cc ye o paraları vermez.
Ben yollardaki motosiklet sayısının artmasını her açıdan olumlu buluyorum.Sektörün büyümesi zarar değil yarar getirir.
Şuanki sistemde yeni B ehliyet almış biri otomobil kullanabiliyor da motosiklet kullanırken bana dahamı çok tehlike oluşturuyor.
Ben o nun otomobil yerine motosiklet kullanmasını tercih ederim.:pl:
sallami
12 Mayıs 2023, 12:01
A sınıfı ehliyet alan kişi, öyle veya böyle 2 tekerlekli taşıtı kullanabiliyor oluyordu. Ama şimdi, hayatında bisiklet kullanmamış kişiler, motora binecek, devletede duvardan kazımak düşecek. Tamam hiç düzgün bir işimiz yok ama hiç olmazsa kullanmayı bilmiyorum diye utanırlardı en azından.
Eren ilker
12 Mayıs 2023, 12:08
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
Nikkfurie
12 Mayıs 2023, 12:16
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
Ehliyet fiyatları hakkında yorum yapamam ama 125 cc motor fiyatları düşmez , zaten piyasada motor yok , talep artınca fiyatlar dahada artacaktır maalesef..
AzÇok
12 Mayıs 2023, 12:18
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
A1 ehliyet müşteri kitlesi zaten 18 yaş altı gençler. Bunlar B ehliyeti alamıyor. Bu nedenle A1 ehliyetin fiyatını ucuzlatacak bir durum oluşmadı.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO